oltk schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:23:
[...]
Ik zoek ook zo'n machientje. Maar de ellende is dat ik perse er een drivebay op wil hebben. Dus slot
-in of gewoon een laatje omdat ik DVD's wil kunnen afspelen. En natuurlijk moet 'ie klein zijn, moet er aardig uitzien en hyperstil.
Wat denken jullie van de AOpen GP7A
-HD (Celeron T3100) (
linkje)
Of wellicht de Asrock core100HT nettop (core i3 350M met Intel GMA HD grafische chip): (
linkje )
Overigens wil ik geen HDTV kijken, maar opnemen en afspelen van analoge TV (en dus een analoge TV tuner eraan koppelen en XBMC als PVR gebruiken)
Ik heb een
Zotac Ionitx-p-e , dat is een SU2300 met ION chip, werkt goed met ziggo dvb
-c in media center. Opnemen en afspelen van HD gaat prima. Keuze voor dit bordje was het verbruik (nauwelijks verschillend tov een Atom+ION) en de warmte (geluid).
Er moet 1 duidelijk worden gemaakt naar mijn idee, het afspelen van download HD materiaal gaat prima op een Atom (330) met ION, en DVB
-C SD materiaal is ook geen probleem. DVB
-C HD materiaal is een ander verhaal.
Ziggo codeert een groot deel van het digitale pakket, als je ongecodeerd HD materiaal (zoals ned1) bekijkt of opneemt, zul je ook geen problemen ondervinden op een Atom+ION. Met de SU2300+ION die ik nu bezit kan ik ook vlekkeloos gecodeerd HD materiaal van DVB
-C bekijken en opnemen. Waar ik wel tegen aan hik is het gebruik van 2 tuners, hier ondervindt ik zo nu en dan wel haperingen bij 1 tuner opnemen en 1 tuner afspelen. Wellicht kan dit met lichtelijk overclocken en optimalisatie van de Anysee driver verbeteren.
Voor analoge tv ga ik er een beetje vanuit dat je met een Atom+ION uit de voeten kan, aangezien DVB
-C HD de beperkende factor is van een Atom+ION.
Van de Asrock core i3 lees ik veelal dat deze niet stil is. Een drivebay kun veeal krijgen door simpelweg een losse oplossing te kiezen, of de Asrock 330HT.
Spec: SU2300+ION, 4GB DDR3, 64GB Kingston SSD, Nec Slotin bluray, 2x Anysee E30TC en 7MC
[
Voor 32% gewijzigd door
[RNMC] Viper op 10-11-2010 11:30
. Reden: verkeerde quote ]
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.