PWM schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:23:
Ik heb altijd begrepen dat het save systeem van Dead Rising ruk is. Volgens mij zijn er ook discussies geweest dat nog te veranderen.
Als ik vandaag Dead Rising koop, is er dan een update voor het save systeem? Of blijft het zoals het was.
Het savesysteem in Dead Rising is niet 'ruk', het is
anders. Je moet namelijk echt moeite doen om bij een savepunt te komen, en het spel is ook op tijd gebaseerd. Events gebeuren op vaste tijdstippen. Als je er niet op tijd bij bent, ben je ook gewoon te laat.
Je zit daardoor onder continue stress (je kan eigenlijk niet alles doen wat je wilt), en je MOET continu keuzes maken. Speel ik door (en win ik tijd), of backtrack in naar de WC (waar ik kan saven). In het eerste geval loop je het risico dood te gaan en dus verder wordt terug gezet, in het tweede geval verlies ik tijd waardoor ik later misschien tijd te kort kom.
Juist door dit systeem is Dead Rising voor veel mensen een titel om nooit te vergeten. Die continue druk maakt het gevoel dat je een survival-horror spel speelt zo veel groter.
Dus ik neem aan dat er geen update is van het savesysteem is.
Dead Rising is niet voor casuals! Doorzettingsvermogen (en een flinke dosis gamefaqs tenzij je ultra-hardcore bent

) heb je nodig.
(ik wacht ook nog op bioshock van gamehubs trouwens, maar eigenlijk is gamehubs verder altijd wel sneller bij mij)
[
Voor 5% gewijzigd door
SeamusXanthus op 22-02-2010 09:39
]