Voor de mensen die geen toetsenbord hebben of willen, maar wel berichtjes willen sturen zonder telkens bij die xbox.com site in te moeten gaan, heb ik een tip: Raptr IM
Dat is een chatprogramma zoals WLM, maar hierbij kun je ook je Xbox Live Gamertag gebruiken als messenger account. (Maar ook Steam, xfire, PSN, MSN en facebook)
Screenshotje
Ik gebruik hem nu al een tijdje en hij bevalt goed. Zo kun je ook berichten sturen naar je vrienden, (en in de meeste gevallen) krijg je ook berichtjes die verzonden zijn via xbox live te zien in je chatvenster.
Waar kun je hem krijgen?
Ga gewoon naar
http://raptr.com/client?src=hdr en je zult daar een optie "Get it now" zien.
Handig is wel om je ook aan te melden voor Raptr zelf, zodat je gegevens ook bewaard worden als je opnieuw opstart. Bijkomend voordeel is dat je via de site van Raptr kunt zien welke games je gespeeld hebt, hoe lang je daaraan besteed hebt en ook nog eens dingen kunt vergelijken met andere Raptr gebruikers. Een leuke extra in ieder geval.
Hoe heb je deze gevonden?
Ik ben een tijdje aan het kijken geweest naar een mogelijkheid om de online status van de gebruikers van deze site te kunnen weergeven. Helaas heb ik niets gevonden wat dat goed kan doen aangezien je geen gegevens kunt krijgen over de online status van xbox live leden.
Toen ben ik gaan kijken of er een applicatie was die mijn friendslist kon laten zien en na een tijd zoeken had ik deze app gevonden.
Hij werkt erg prettig en ik kan nu ook een stuk sneller zien of er mensen een spel aan het doen zijn waar ik op dat moment ook wel zin in heb. Wel moet je opletten dat je de refresh wat lager zet als je meer updates wilt krijgen. Het minimum is 1x per minuut, maar dat is op zich snel zat (al is het niet instantly).
Download hem gerust en voeg Martinspire toe bij Raptr.
Mijn profiel kun je bekijken op:
www.raptr.com/Martinspire
En een widget die je kunt genereren is onder andere deze:

Of deze: