PWM schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:59:
Ik heb nu honderden potjes MW2 gespeeld en nu tientallen in Halo Reach (Halo 2 en 3 teller staat ruim over de 10.000 potjes). De games naast elkaar leggende kan ik maar 1 conclusie trekken:
Het wordt tijd dat de ontwikkelaars van die 2 games samen gaan werken (los van alle Activision problemen nu).
Pluspunten Halo (en meteen minpunten CoD):
- Rocksolid matchmaking
- Geen Lag
- Perfecte balans in de wapens
- Geen spawnkilling
- Replay functionaliteit
- Uitgebreide website met alle stats (mega uitgebreid)
Pluspunten CoD (en meteen minpunten Halo)
- Snellere gameplay
- Grafisch beter
- Betere Hardcore modus
Beide zijn topgames, maar elk met hun beperkingen. Wat mij betreft mergen ze de games, heb je een top resultaat

Rocksolid matchmaking
Ik heb nog nooit zo'n langzaam systeem gezien (Halo), het kan soms wel 2-3 minuten duren voordat je in een match wordt gezet (laat staan als je met vrienden speelt), tragisch gewoon. Bij COD is het klik en speel..
Wat Halo wel heeft, is dat je splitscreen online (unranked/social) kunt spelen, dat MOET er in Cod ook gewoon in zitten, gemiste kans vind ik.
edit:
Ook zeer matig is het feit dat je niet eens splitscreen vs splitscreen (offline) kunt spelen

, met LAN kun je 1vs1 doen, dat was ook erg jammer toen ik (wij) daar achter kwamen.
Lag
Als ik 1 spel mag noemen wat last heeft van lag, dan is het Halo wel (Cod ook, maar lang nie zo veel als Halo), en nee, dit ligt niet aan mijn verbinding, ik zie het overal waar ik speel.
Als ik realistisch moet inschatten hoeveel van de 10 keer dat ik dood ga in Halo en ik denk dat het niet klopt, dan is dat zo'n 5a6 keer, bij Cod 2 keer denk ik.
Balans in wapens
Dat klopt op zich wel, die shotguns in Cod waren niet te doen als je ze zelf niet had

. Ik vind dat de Halo-wapens soms wel eens underpowered zijn (allemaal), dus dan zijn ze wel balanced, maar op een verkeerde manier.
Spawnkilling
Ook bij Halo kom ik dit wel eens tegen, wel meer bij Cod, dat zeker.
Replay
Jup, dat klopt, dat is een leuke feature in Halo.
Met de pluspunten van Cod ben ik het helemaal eens.
edit 2:
Wat ik echt zeer vervelend begin te vinden is de tijd die je moet wachten wanneer je dood bent in Cod, dat kan verschillen van 0sec tot 15sec. 15sec is veel te lang, laat staan als ik al een tijdje aan het rondlopen ben, niemand tegen kom en dan voor whatever reason dood ga. 15sec wachten is dan alleen maar zeer vervelend.
Iemand zei tegen me dat dat is omdat je dan samen met iemand spawned (en dus samen iets kunt gaan doen), maar ik kom zelden tegen dat je team-based Cod aan het spelen bent, het is meer Rambo-stijl m.i.
[
Voor 14% gewijzigd door
KoffieNT op 10-05-2010 14:23
]