Video voor fotografen

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:58
Ik vind zelf dat neppe tilt-shift effect erg lelijk, omdat je een soort lineaire blur krijgt waarbij objecten half scherp en half vaag zijn. Die wapperende vlak is bijvoorbeeld voor de helft scherp terwijl deze juist helemaal op de voorgrond is. En de winkelruiten vaag vind ik ook jammer, dat vind ik het leukste.

Kan allemaal ook komen doordat tiltshift de laatste tijd erg veel is gebruikt en daardoor ook een stuk beter.

Foto's op je site zijn wel retestrak trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Hier nog een filmpje van afgelopen weekend:
[Vimeo: http://vimeo.com/9356926]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Blijft een mooie combo, de Mark 5D II met die F1.4 lens. In het echt was het zeker een stuk donkerder? Op video is het prachtig.

Had het laatst m'n D5000 + 35mm 1.8 meegenomen in de Fabric te Londen, maar die beelden waren heel wat donkerder (al was het ook een vrij donkere club).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
F1.4 en ISO3200 bij 1/30 was het minimum om de video goed belicht te krijgen. Met F2.8 waren de filmpjes heel erg onderbelicht en ik wilde niet hoger dan ISO3200 gebruiken want dan begon ie echt te ruisen.
De belichting komt in het echt min of meer overeen met het filmpje. Maar is het moeilijk om te vergelijken wat je met het oog kan zien en wat je vastlegt.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 17:33

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Leuke video! :) Wel jammer dat het beeld zo gaat smeren bij 1/30 op 30fps...

• BarôZZa
Misschien leuk om hier te vermelden, DealExtreme verkoopt nu wat goedkope LED video lichtjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.chinesegadgets.net/images/led-video-lights.jpg

http://www.chinesegadgets...-shipping-at-dealextreme/

Niet te dimmen zoals de Litepanels van 200 euro, maar voor zo'n twee tientjes kon ik me niet beheersen er eentje te bestellen ;)

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb vorige week voor zo'n €60 zo'n 126-LED-light besteld op Ebay, en voor €20 2 Sony-accu's + lader. Die is wel dimbaar, zodra die binnen is zal ik er eens wat mee testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-05 19:27
MartijnGizmo schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:32:
Ik heb vorige week voor zo'n €60 zo'n 126-LED-light besteld op Ebay, en voor €20 2 Sony-accu's + lader. Die is wel dimbaar, zodra die binnen is zal ik er eens wat mee testen. :)
Deze toevallig? Ik zit er ook aan te denken om die te kopen, aangezien mijn huidige camcorder geen lamp heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Yes, exact die. Exacte accutype weet ik zo niet meer, werden aanbevolen in een Youtube-review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveO
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-03-2020
BarôZZa schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 06:05:
Misschien leuk om hier te vermelden, DealExtreme verkoopt nu wat goedkope LED video lichtjes.

[afbeelding]

http://www.chinesegadgets...-shipping-at-dealextreme/

Niet te dimmen zoals de Litepanels van 200 euro, maar voor zo'n twee tientjes kon ik me niet beheersen er eentje te bestellen ;)
Leuk dat ze dat nu ook hebben! Ben benieuwd naar je ervaringen.

Ik wacht nu alweer 2 weken op een bestelling (namaak Gorillapod) van DealExtreme die nog niet van status is veranderd. Maar ach, voor hun prijzen en gratis verzending is het het wachten waard. Met name onwijs handig voor dure accessoires waarbij kwaliteit niet zo'n punt is, zoals lensdopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Daar issie dan, mijn eerste videoproductie, van de nieuwe Porsche 911 turbo PDK:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 23:09
Leuk filmpje. Klein beetje lang en het pannen gaat niet altijd even soepel maar over het algemeen, en zeker voor een 1e productie, een mooi filmpje denk ik!

Ik zou de volgende keer het geluid wat beter afstemmen en manual iris gebruiken - het lijkt in de auto af en toe te donker door het tegenlicht?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Thanks, was mijn eerste poging tot pannen, de videokop had ik de dag ervoor gekocht. Voor het licht in de auto heb ik inmiddels een LED-videolight liggen, die ik dan bijv. voor de tellers wil plaatsen.

Geluid blijft problematisch zonder controle-mogelijkheden in de vorm van een koptelefoon voor de cameraman of audiometers op het scherm. Ik hoop dat er ook voor de 7D een firmware-update komt met audiometers, al denk ik dat er op termijn ook voor mij een Zoom H4n met een kraagmicrofoontje komt voor dit soort toepassingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dat het pannen zo gaat heeft gewoon met het statief te maken. Een goed statief laat je in een soepele beweging pannen. Gebruik je in de auto een externe microfoon? Zo'n prikker op zijn shirt geeft vrijwel altijd wel goed geluid. En in Topgear e.d. hangen zie die auto vaak vol microfoons om ook goed het motorgeluid e.d. op te nemen ;) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 15:48

ThunderNet

Flits!

LauPro schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:04:
Dat het pannen zo gaat heeft gewoon met het statief te maken. Een goed statief laat je in een soepele beweging pannen. Gebruik je in de auto een externe microfoon? Zo'n prikker op zijn shirt geeft vrijwel altijd wel goed geluid. En in Topgear e.d. hangen zie die auto vaak vol microfoons om ook goed het motorgeluid e.d. op te nemen ;) .
Mjah uiteindelijk is het niet zo moeilijk om goed te doen als je de middelen hebt. Maar meerdere microfoons ophangen is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, zeker met een klein budget. En zo is het met veel meer dingen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Heel vet MartijnGizmo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

LauPro schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:04:
Dat het pannen zo gaat heeft gewoon met het statief te maken. Een goed statief laat je in een soepele beweging pannen.
Ik heb een Manfrotto Pro055 met een 701-kop, dat zou voor een HDSLR voldoende moeten zijn. Ik denk dat het met name aan een gebrek aan skills van mijn kant ligt.
Gebruik je in de auto een externe microfoon? Zo'n prikker op zijn shirt geeft vrijwel altijd wel goed geluid. En in Topgear e.d. hangen zie die auto vaak vol microfoons om ook goed het motorgeluid e.d. op te nemen ;) .
Ik heb alleen een Rode Videomic op de hotshoe gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveO
Leuk filmpje Martijn! Lijkt wel een beetje op de filmische style van Top Gear inderdaad. Zitten erg leuke shots tussen!

Hoe/waarmee heb je de kleurcorrectie gedaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Met Magic Bullet Looks in Final Cut Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:28

mux

99% efficient!

De buitenpans zou ik echt zonder statief doen (behalve als je een gecompenseerde fluid head gebruikt) en uit de hand met een steadicam. Beperk je shots dan tot de momenten dat de auto groot in beeld is, zie ook de speed shots van top gear. Deze panning shots zijn echt te lang en niet zo netjes, de uitpansnelheid bij de shot rond 1:00 is ook veel te langzaam bijvoorbeeld.

Niet dat ik iets beters heb geproduceerd ofzo hoor, maar back in the days heb ik wel flink wat geleerd van het matt hawkins forum, hoewel de bijbehorende video-uitleggen niet meer te vinden zijn helaas :(

Maargoed, verder mooi spul, laat ik dat voorop stellen! Afgezien van het pannen heel goed gedaan, ook een goede positie in de auto, aardige verteller... Ik begin toch wel langzamerhand te kriebelen met die mooie video-SLRs, misschien komt er volgend jaar wel een 550D ofzo. Het verschil in kwaliteit met de JVC dv-camera waar ik mee heb geschoten is echt astronomisch...

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb een fluid head, maar zoals aangegeven nog bijzonder weinig ervaring. :)

Het verschil met een DV-camera is idd enorm, ik heb wel eens een poging ondernomen met een Sony DCR-HC37, maar dat was echt huilen met de pet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Gooi wel ajb 50% van 't geklets weg, damn, erg lang hoor. Mooie landschapsopnames vanuit de auto er in, muziekje erbij, wissel lekker af. Maar verder goed bezig, toning wel wat obvious, maar toch. Hopelijk kan ik ook snel aan de 5D2

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

MartijnGizmo schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:18:
Ik heb een fluid head, maar zoals aangegeven nog bijzonder weinig ervaring. :)

Het verschil met een DV-camera is idd enorm, ik heb wel eens een poging ondernomen met een Sony DCR-HC37, maar dat was echt huilen met de pet op.
Dynamic range is vooral zo'n drama. Met de resolutie kan ik allemaal wel leven, 99,9% van wat ik kijk (ook aan films) is in PAL-equivalent en is minstens even mooi dan tegenwoordige hd-crap op de tv. Maar dat zelfs een reflectie in beeld al uitgeblazen wordt, en donkere kleding meteen helemaal zwart wordt is afschuwelijk. Het ergste nog: de semipro-handvatcamera's deden het niet veel beter... Ook allemaal 1/2.33" CCD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

errug netjes. Tuurlijk, er zijn opmerkingen en aanmerkingen, maar dit ziet er al wel als werk uit waar je iets mee kan. Terwijl je vergelijking met profi filmers is.
Mooie editting :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Hier wat indrukwekkende filmpjes opgenomen met de D5 MK II.

http://www.youtube.com/watch?v=u5njZhbhL9s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
zo indrukwekkend of interessant vind ik ze helaas niet.... eentonig en zonder een enkele verhaallijn o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Niet echt indrukwekkend idd, wel een realistische blik op te steden. En leuk om Tokyo, Osaka en Kyoto te zien omdat ik daar ben geweest ;) . Wel erg sloom gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343079

Echt vet dat filmpje met die Porche:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Vandaag sneeuwde het weer, misschien wel de laatste keer dit jaar, dus meteen naar buiten gegaan om nog wat te filmen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:22

Zuurstok

Passionately curious

plaats deze dan ook even martijn:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4019/4408187481_527d9ff887.jpg

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveO
MartijnGizmo schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:20:
Vandaag sneeuwde het weer, misschien wel de laatste keer dit jaar, dus meteen naar buiten gegaan om nog wat te filmen:
[video]
Leuk filmpje zeg! Nu baal ik een beetje dat mijn 500D geen 60fps filmt.

Vraagje trouwens, waarmee/hoe doe jij kleurcorrectie van je foto's? Ik zag wat mooie dingen op je website voorbij komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05
SteveO schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:28:
[...]

Leuk filmpje zeg! Nu baal ik een beetje dat mijn 500D geen 60fps filmt.

Vraagje trouwens, waarmee/hoe doe jij kleurcorrectie van je foto's? Ik zag wat mooie dingen op je website voorbij komen...
Als je z'n video nou op Vimeo bekijkt, dan zie je precies wat hij heeft gebruikt en heeft gedaan :)

EDIT: Kan vandaag niet lezen, met dank aan Mute.

[ Voor 6% gewijzigd door GerardHenninger op 06-03-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:45
Hij heeft het over foto's, niet video ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 06-03-2010 11:48 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

SteveO schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:28:
[...]
Lightroom en Photoshop CS4, maar met name die eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het essentiele voordeel van videofilmen met een DSLR t.o.v. een (semi-pro) HD camera? Is dat met name de low light performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Grote sensor, die daardoor enorm veel voordelen heeft. Een 'semi-pro' HD camera heeft vaak alsnog een kleine sensor, minder dynamisch bereik, in hoge ISO's erg ruizig. De 5D2 en 7D hebben een relatief grote sensor, die een voor film behoorlijk groot dynamisch bereik geeft.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

De hele EF line-up ?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hoe bedoel je hele EF line-up? Dat zijn lenzen.. Je bedoelt de hele EOS line-up, ja die hebben grote sensors, maar alleen een stel kunnen filmen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

simon schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:22:
Grote sensor, die daardoor enorm veel voordelen heeft. Een 'semi-pro' HD camera heeft vaak alsnog een kleine sensor, minder dynamisch bereik, in hoge ISO's erg ruizig. De 5D2 en 7D hebben een relatief grote sensor, die een voor film behoorlijk groot dynamisch bereik geeft.
Precies, + dat een cropcamera zoals de 7D qua sensormaat veel lijkt op een 'bioscoopcamera' met bijbehorende DOF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Eensch.... voor mij HET voordeel boven andere HD-videocamera's : relatief goedkope verwisselbare objectieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
aah nu snap ik 't, ja de EF line up is een groot voordeel.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

+ dat de EF mount erg compact is en er dus allerlei ander glas op past met adapters, M42, Pentax, Nikon, etc. Alhoewel micro-3/4's daarmee nog meer in het voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

offtopic:
@ hieronder, oké klopt, ik was gewoon pest sagerijnig, een excuus van mijn kant :)

[ Voor 75% gewijzigd door Zuurstok op 07-03-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BobF. schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:41:
offtopic:
wtf vanuit mijn kant; als ik iets benoem, word ervan gemaakt alsof het een typo is oid, dan is Gerard het met me eens, en dan word het opeens wel gesnapt terwijl hij het net zo duidelijk zegt imo ? :9 Wtf :9
Nou nou, niet zo overdrijven. Ik denk gewoon het simon in eerste instantie niet duidelijk was wat je bedoelde. Een extra bevestiging met argumenten van een ander (in dit geval ikzelf) maakte het waarschijnlijk compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 340176 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:18:
Vincent Laforet heeft gisteren dit op z'n Twitter gezegd:

Canon & Apple announced Canon EOS E1 Movie Plugin for FCP - Log & Transfer plgn 4 Canon 5D MKII, 7D, 1D MKIV - avail soon (free)
Hij's beschikbaar: http://twitter.com/PhilipBloom/status/10738272643
EOS MOVIE Plugin -E1 4 Final Cut Pro now available! Click on this link and select it under software! http://bit.ly/aPg1kv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zacuto Great Camera Shootout 2010, Episode 1 is nu online. DSLRs (1DmkIV, 5DmkII 7D, 550D, D3s, GH1) vs. 35mm film (Kodak, Fuji).

[ Voor 1% gewijzigd door hfos op 25-03-2010 11:07 . Reden: 550D vergeten :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 550D is voor video even goed als de 7D: http://www.cameratown.com/reviews/canont2i_vs_7d/index.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

hfos schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:58:
Zacuto Great Camera Shootout 2010, Episode 1 is nu online. DSLRs (1DmkIV, 5DmkII 7D, 550D, D3s, GH1) vs. 35mm film (Kodak, Fuji).
Hehe altijd leuk dit soort tests.

Vorig jaar tijdens de IBC 2009 in de RAI in Amsterdam ben ik naar een conferentie van de BSC (British Society of Cinematographers) en de ASC (American Society of Cinematographers) geweest en daar hadden ze soortgelijke tests gedaan. De BSC had ook de 5D Mark II in de test meegenomen (andere Canon camera's bestonden toen nog niet) en ook daar kwam die er erg goed uit.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179458

mag ik vragen hoe jij je beeld zo stabiel hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 179458 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10:
Is niet z'n eigen video gok ik zo.

Maar met een Glidecam of Steadicam krijg je "makkelijk" je beeld vloeiend. Staat overigens ook bij de opmerking van die video.

Toevallig net zo'n ding gehaald.... man man, wat wordt dat ding zwaar na een tijd.
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/gear/glidecam_tafel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb laatst gelezen dat het met een statief onder de camera ook wel redelijk wil.

heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 179458 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:42:
ik heb laatst gelezen dat het met een statief onder de camera ook wel redelijk wil.

heeft iemand ervaring hiermee?
Dat lijkt me echt heel sterk; je (lichaams)trillingen geef je via het statief toch echt gewoon door naar je camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij werd het statief als het ware tussen 2 vingers gehangen.
ik zal het wel eens uitproberen (rondje door de kamer ofzo :P )

EDIT: ik zie hier nog wel verschillen met of zonder statief... met is ie toch wat stabieler,

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2hcqpzr.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 179458 op 30-03-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
GerardHenninger schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:35:
[...]

Is niet z'n eigen video gok ik zo.

Maar met een Glidecam of Steadicam krijg je "makkelijk" je beeld vloeiend. Staat overigens ook bij de opmerking van die video.

Toevallig net zo'n ding gehaald.... man man, wat wordt dat ding zwaar na een tijd.
[afbeelding]
Krijgen we binnenkort een demo van je stabalizer? Welke heb je precies gehaald en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

Daar zou ik ool wel eens mee willen experimenteren, lijkt me erg gaaf!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
lijkt me een glidecam, maar waarom hou je de grip erop Gerard, lijkt me redelijk wat extra gewicht. Voor de Glidecam is ook een harnas versie.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
simon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:02:
lijkt me een glidecam, maar waarom hou je de grip erop Gerard, lijkt me redelijk wat extra gewicht. Voor de Glidecam is ook een harnas versie.
- Zonder grip gaat de accu redelijk snel leeg, je werkt tenslotte maar met 1 accu
- Accu's vervangen is best lastig zonder grip (je moet dan iedere keer de camera eraf halen)
- Ben bekend met het harnas, maar wilde eerst weten of dit iets voor mij is voordat ik weer 1500 euro extra uitgeef aan een vest + arm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179458 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10:
[...]

Zoals Gerard zegt, niet mijn videos maar van een Japanner. Hij gebruikt een Canon 5D MKII met EF24mm-F2.8 dat voor prachtige kleuren zorgt bij low light. De stabiliteit komt door het gebruik van een Steadicam Merlin van 800 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.bhphotovideo.com/images/images345x345/382099.jpg

Hague verkoopt hiervan overigens een kloon voor 100 euro.

Maar hij verkrijgt het effect van smoothness door oefening en met een heel rustig pace 'onopvallend' tussen the crowd te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 08:15:
[...]

Zoals Gerard zegt, niet mijn videos maar van een Japanner. Hij gebruikt een Canon 5D MKII met EF24mm-F2.8 dat voor prachtige kleuren zorgt bij low light. De stabiliteit komt door het gebruik van een Steadicam Merlin van 800 euro

[afbeelding]

Hague verkoopt hiervan overigens een kloon voor 100 euro.

Maar hij verkrijgt het effect van smoothness door oefening en met een heel rustig pace 'onopvallend' tussen the crowd te lopen.
Niet dat ik wil mierenneuken, maar ik zie toch echt Glidecam staan bij z'n Youtube video:
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/misc/glidecam2000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardHenninger schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:49:
[...]

Niet dat ik wil mierenneuken, maar ik zie toch echt Glidecam staan bij z'n Youtube video:
Inderdaad, heb me vergist. Deze is rond de 300 euro, valt wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120649

Of je bouwt er zelf 1 voor nog geen 30 euro. DIY projecten genoeg op youtube waaronder:
http://www.youtube.com/watch?v=_CapjsF4uoc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Afgelopen tijd wat video-frutsels verzameld, het geheel is nu redelijk compleet... :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4004/4502485818_df270a3361.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4041/4501851331_1b4bccc9ca.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4064/4501851421_0733a34eaa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4031/4502544138_e69280360e.jpg

U ziet:

cameraCanon EOS 7D
lensCanon EF 70-210 f/3.5-4.5
filterhouder + zonnekapCokin-imitatie-meuk van Ebay
statiefkopManfrotto 700 RC2
railsysteemindiRAILSpro DSLR 18"
followfocusD|Focus V2
microfoonRØDE VideoMic
schermpjeLilliput 669GL-70NP/C + Ebay-accu
arm voor schermpjeVibesta holding arm 8.3"
zonnekap voor schermpjedoor m'n vriendin aangepast Komplement-bakje van IKEA :+
lichtCN-126 LED-light + Sony-accu
balhoofdje voor lichtVibesta Ballhead-Mini with hotshoe adapter

Op de wishlist staan nu alleen nog een externe geluidsrecorder (Zoom H4n) en meer groothoek (Tokina 11-16)... oh, en meer video maken. :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

hfos schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:58:
Deel 2 inmiddels ook ;) WOW, wat een serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 25-02 13:00
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:50:
[...]

Deel 2 inmiddels ook ;) WOW, wat een serie :P
Die Nikon is echt ziek op hoge iso's zeg :o

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar ik vond hem er eerder in de vergelijking echt waardeloos uit komen. Allerlei rare compressie dingen in het gezicht van die arme man. Helaas is het onduidelijk of dat door de compressie in het filmpje komt of door de camera. Afgaande op de reacties denk ik het eerste. Vreemd is wel dat het bij de andere camera's er goed uit zag.

Edit: nu ik erover nadenk vond ik hem in de filmpjes er beter uit zien met de NR aan!

Edit 2: in die video's wordt duidelijk uitgesproken dan de pro's zitten te wachten op ongecomprimeerde data van de sensoren: http://www.dvscene.nl/encoderen/hdmi-capturekaart.html. Ik heb alleen geen idee of de data ongecomprimeerd via HDMI wordt doorgestuurd!

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 09-04-2010 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Compressie bij Nikon is idd niet geweldig en video wordt niet ongecomprimeerd via HDMI verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:12:
Edit 2: in die video's wordt duidelijk uitgesproken dan de pro's zitten te wachten op ongecomprimeerde data van de sensoren: http://www.dvscene.nl/encoderen/hdmi-capturekaart.html. Ik heb alleen geen idee of de data ongecomprimeerd via HDMI wordt doorgestuurd!
Dat lijkt me ook niet echt handig, moet je de hele tijd zo'n zware pc meeslepen... daar gaat je mobiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aesculapius schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:43:

Dat lijkt me ook niet echt handig, moet je de hele tijd zo'n zware pc meeslepen... daar gaat je mobiliteit.
Dit gaat over filmmakers he...

Een laptop is overigens niet echt een optie, want die kaartjes vereisen een schrijfsnelheid van 100MB/s. Je hebt dus waarschijnlijk zelfs een striping achtige raid configuratie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 23:43
Een laptop/PC aansluiten is inderdaad een vrij slecht idee, er zijn ook veel compactere opties, bijvoorbeeld de nanoFlash http://www.convergent-design.com/CD_Products_nanoFlash.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

D'r heeft nu ook iemand een 5D2 gesloopt voor een PL-mount:
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema5d.com/news/wp-content/uploads/2010/04/mirrorless5d.jpg

http://www.dchome.net/vie...?tid=854905&extra=&page=1

[ Voor 23% gewijzigd door MartijnGizmo op 09-04-2010 22:28 . Reden: werkende pic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

@MartijnGizmo

Werkt die Lilliput een beetje fijn? Ook met veel omgevingslicht?

De prijs verrast me, een stuk goedkoper dan een Z-Finder. En voor lage shots erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ja, ik had een LCDVF in bestelling, maar het gaat geloof ik niet zo lekker met dat bedrijfje. Toen maar geannuleerd en zo'n Lilliput besteld, dankzij de zonnekap ook buiten in de volle zon goed te gebruiken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120649

Die durft zeg! respect!

Als ik dit soort projecten doe:
1. blijven er onderdelen over
2. gaan er connectoren (vooral flatcable) kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
MartijnGizmo schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:21:
Ja, ik had een LCDVF in bestelling, maar het gaat geloof ik niet zo lekker met dat bedrijfje. Toen maar geannuleerd en zo'n Lilliput besteld, dankzij de zonnekap ook buiten in de volle zon goed te gebruiken! :)
Met welke resolutie werkt dat ding? Als je phil bloom moet geloven zijn er maar een paar Marshall's die voldoende resolutie geven om echt goed te kunnen focussen, maar ik hoor je graag het tegendeel beweren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

800x480, maar op 7" is dat voor mij voldoende om goed te kunnen focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
MartijnGizmo schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:52:
800x480, maar op 7" is dat voor mij voldoende om goed te kunnen focussen.
En dat ding werkt fijner met een 550D/7D dan met een 5D :(
Kut HDMI van de 5D, grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aesculapius schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:43:
[...]

Of je koopt een Nanoflash, klein, licht, mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Holy WOW: http://www.dpreview.com/n...41203panasonicagaf100.asp

Er breken leuke tijden aan! :P

Edit: *oef* het wordt nog beter! Ingebouwd ND filter, 2 XLR aansluitingen, 50&60 Hz switchable, HD-SDI, time recording. OMG, wat een compleet model. Helaas staat er niets bij over een prijs, maar ik ben bang dat hier toch minimaal 3 a 4 k voor neergeteld moet gaan worden. HD-SDI is normaal meer iets voor het prijssegment vanaf 6k.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 12-04-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 22659 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:46:
Holy WOW: http://www.dpreview.com/n...41203panasonicagaf100.asp

Er breken leuke tijden aan! :P

Edit: *oef* het wordt nog beter! Ingebouwd ND filter, 2 XLR aansluitingen, 50&60 Hz switchable, HD-SDI, time recording. OMG, wat een compleet model. Helaas staat er niets bij over een prijs, maar ik ben bang dat hier toch minimaal 3 a 4 k voor neergeteld moet gaan worden. HD-SDI is normaal meer iets voor het prijssegment vanaf 6k.
- Te kleine sensor
- Cropfactor
- Geen RAW codec

Nee, ik wacht wel op de Scarlet/<iets beters van Canon>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De sensor kan ik nog wel mee leven als videograaf (voor de DoF hoeft het niet, er zijn prima f/0.95-1.4 lenzen verkrijgbaar, en in echt lowlight zou ik toch echt niet gaan filmen, dat is echt heel erg niche, bovendien schiet fullframe daar even snel tekort, weinig licht betekent al gauw meerdere stops te weinig licht, en met een FF-sensor heb je maar ~1-1.5 stop voordeel boven m4/3)

De missende RAW-codec is wel een flinke misser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, ik zie toch een hoop mooie zaken voor de beginnende filmer hoor. En het zal wel de start van een heel nieuw segment zijn. Het zal een kwestie zijn van afwachten van de acties van de concurrent en het prijspeil, maar vooralsnog is dit een unieke camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is het geinig als proof of concept, maar slaat men de plank een beetje mis mbt de doelgroep imo.

Edit: o ja, de kans dat Canon op korte termijn met een goedkoper betaalbaar alternatief komt acht ik klein: http://www.camcorderinfo....XF305-and-XF300-37729.htm

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 12-04-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Iig wel een mooie ontwikkeling in de goede richting! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Voor wie nog steeds niet gelooft in de video-DSLRL (r?)evolutie......

Laatste aflevering van House wordt opgenomen met een Canon 5D mk II.

Wohoo! :) Kan niet wachten tot 17 mei.

[ Voor 3% gewijzigd door GerardHenninger op 13-04-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwah, moeten we daarvoor House gaan kijken :X

offtopic:
In dit geval mocht ik gewoon even offtopic gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat moet je sowieso al, anders hoor je er niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:19:
Mwah, moeten we daarvoor House gaan kijken :X

offtopic:
In dit geval mocht ik gewoon even offtopic gaan!
House is zeker te ingewikkeld voor je? Laat me raden, jij bent een 24/CSI kijker? :P

offtopic:
In dit geval mocht ik gewoon even offtopic verdergaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ja, nog maar een nuttige toevoeging doen dan maar: http://www.photographyblo...s_lightweight_zoom_lwz.2/

Edit: http://www.photographyblo...zeiss_compact_prime_cp.2/ <- vergeten

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 13-04-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 23:43
Doe mij die compact primes maar ja! Wauw, ik wou dat ik dat geld had liggen :P

Overigens ook leuk voor wie nog een paar duizend euro heeft liggen, vanaf deze zomer beschikbaar, Red Rock Micro remote follow focus. Draadloos systeem, optioneel een sonar afstandmeter en het coolste van alles: gespecialiseerde iphone/ipod touch support om live gedetailleerde info te geven aan de focus puller. Must see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
GerardHenninger schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:24:
[...]

House is zeker te ingewikkeld voor je? Laat me raden, jij bent een 24/CSI kijker? :P

offtopic:
In dit geval mocht ik gewoon even offtopic verdergaan!
Hij heeft House in z'n icoon staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ja, dan ook nog maar even een klein, HD ready schermpje voor dSLRs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 15:36

BaRF

bijna kerst

lol @ topic waarschuwing :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Aardig interview van Bloom met de DP van House. Phil heeft het Jan-Smit-Syndroom wat je in het begin wel even laat lachen, maar Greg Yaitanes' verhaal is overtuigend...
http://philipbloom.co.uk/...ale-shot-on-canon-5dmkii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Het filmt 2560x1600 pixels @ 1560fps en er kunnen Canon EOS-lenzen op.. :9~
http://www.visionresearch...m/files&page=Phantom_Flex
Afbeeldingslocatie: http://www.visionresearch.com/uploads/Images/Flex-Right_1_142x90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
BamSlam_ schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:37:
Het filmt 2560x1600 pixels @ 1560fps en er kunnen Canon EOS-lenzen op.. :9~
http://www.visionresearch...m/files&page=Phantom_Flex
[afbeelding]
Jammer dat er zo'n klein sensortje inzit :P Hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hoeveel lichaamsdelen moet je daarvoor inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zolang het geen essentiele onderdelen zijn om hem te bedienen zal het toch wel meevallen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:43:
Zolang het geen essentiele onderdelen zijn om hem te bedienen zal het toch wel meevallen? :P
Nou, dan kun je dat ding dat tussen je benen hangt er dus best voor inleveren! :P })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BamSlam_ schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:14:

Nou, dan kun je dat ding dat tussen je benen hangt er dus best voor inleveren! :P })
Je bedoelt je wichelroede voor het detecteren van het juiste onderwerp om voor de camera te krijgen :+
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste