Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rico schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:17:
Gewoon even de fan los maken van de heatsink.
Dan stickertje van de onderkant af. Je ziet dan een klein ringetje wat om de as van de fan zit.
Die moet je er heel voorzichtig afhalen dan kan de as los...daar wat lager vet op doen en de boel weer in elkaar zitten...daarna geen lawaai meer.
Heb ik een maand geleden ook gedaan en tot op heden geen probleem meer.
Bedankt voor de tip, net geprobeerd. Maaruh, hoe krijg je dat ringetje eraf?

Net een hele tijd zitten pielen zonder succes. Vraag me ook af hoe je dat ringetje weer om de as krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 16:34
Crossposten is niet toegestaan, dus gewoon verder in je eigen topic.

[ Voor 94% gewijzigd door FeaR op 08-04-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

In welk bestand worden de client settings van NZBGet bijgehouden? Ik ben zo stom geweest in de webinterface de poort te veranderen naar niets, en nu is NZBget niet meer benaderbaar. De server settings staan uiteraard netjes in .nzbget/nzbget.conf maar ik heb geen flauw idee waar de clientsettings te vinden zijn. Sterker nog, ik vermoed dat ik daar via samba en ftp niet eens bij kan komen.

Mocht dat inderdaad het geval zijn, is er dan een manier om de applicaties te reinstallen zonder media te verwijderen? Ik heb dit al met USB gedaan, maar de settings worden niet overschreven zodat het niets uithaalt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Via de bijgeleverde usb kabel wilde ik de A-200 aansluiten op mijn PC (windows 7) om zo sneller (dan via netwerk) bestanden op de HDD van de A-200 te zetten.
Echter als ik de A-200 aansluit via usb op mijn PC, uiteraard ook de voeding aangesloten, dan wordt deze wel herkend (rechtsonder op taakbalk) maar komt deze niet als schijf tevoorschijn in de verkenner.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

lochtejans schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:55:
Via de bijgeleverde usb kabel wilde ik de A-200 aansluiten op mijn PC (windows 7) om zo sneller (dan via netwerk) bestanden op de HDD van de A-200 te zetten.
Echter als ik de A-200 aansluit via usb op mijn PC, uiteraard ook de voeding aangesloten, dan wordt deze wel herkend (rechtsonder op taakbalk) maar komt deze niet als schijf tevoorschijn in de verkenner.

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Windows 7 herkend die schijf van je A-200 niet omdat diet ext3 geformateerd is. Je moet dus eerst een driver instaleren op je pc om de schijf te benaderen. zoek maar eens op extifs of ext2fsd.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Ext2IFS did the job!

Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:44
Ik ben op zich wel in voor zo'n mediaplayer, maar heeft het toegevoegde waarde (behalve dat mijn laptop dan uit kan blijven) als ik al een PS3 en een laptop via HDMI aangesloten heb op mijn TV? Wat is dan de meerwaarde van een PopCorn Hour? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Dennis Lammers schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 08:53:
Ik ben op zich wel in voor zo'n mediaplayer, maar heeft het toegevoegde waarde (behalve dat mijn laptop dan uit kan blijven) als ik al een PS3 en een laptop via HDMI aangesloten heb op mijn TV? Wat is dan de meerwaarde van een PopCorn Hour? :)
Ga eerst eens even lezen wat hij kan en niet kan en bepaal voor jezelf de meerwaarde. Ik geef je 1 hint; bedieningsgemak.

Ik ben er heel blij mee en heb ook een PS3 en kan via mijn PC via HDMI naar de tv....

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 10-04-2010 10:59 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Dennis Lammers schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 08:53:
Nogal een rare vraagstelling, vind je zelf ook niet? Je wilt er wel een hebben, maar je weet nog niet waarom, en wij moeten je dat vertellen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Laatst online: 11-09 22:05
winwiz schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:58:
[...]

Ga eerst eens even lezen wat hij kan en niet kan en bepaal voor jezelf de meerwaarde. Ik geef je 1 hint; bedieningsgemak.

Ik ben er heel blij mee en heb ook een PS3 en kan via mijn PC via HDMI naar de tv....
Precies mijn mening en setup. Gemak is gewoon wat waard.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Mijn A-200 + WN150 gaan voor RMA terug naar de leverancier: de webservices ( internetradio etc. ) werken draadloos niet.Volgen PCH ligt dit aan het moederbord van de A-200 of aan de WN150. Zelf denk ik dat een frimware veel kan doen. Verder maakt de fan behoorlijk wat lawaai, zoals hierboven ook al eens is vermeld.
We zullen wel zien hoelang ik hem kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Bij de C200 was het oorspronbkelijk ook zo dat de webservices niet werkten over wifi.
Workaround was de ethernetpoort ergens op aansluiten. Hoefde verder niet geconfigureerd te worden, allen fysiek verbonden. En dan werkte het wel over wifi....
Met een nieuwe firmware (ik geloof ergens in januari) was het verholpen.
Dom dat ze nu dezelfde bug blijkbaar weer in de A200 hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Weet iemand hoe je bestanden uit een update uitpakt? Heb al aardig wat geprobeerd, maar nog niet gevonden hoe deze in application.nmt gebundeld zijn.

Ik deze bestanden kopieren over de reeds bestaande bestanden om zo mijn verdwenen nzbget service op poort 8066 weer aan de gang te krijgen.

NZBget werkt wel, als ik een nzb file in de goede folder drop gaat deze downloaden. Ik kan niet meer bij de webpagina op poort 8066.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ee ondertussen wat minder tevreden gebruiker van de pch.

Apparaat starte niet meer op, bleef alleen op loading staan. Van alles geprobeerd, uiteindelijk reste niets anders dan de schijf eruit te halen en te formateren, nadat een ext3 server op de pc te hebben geinstalleerd.

Hoop data niet kunnen back-uppen, dus dit moet niet te vaak gebeuren. Heb de pch nu weer up en running.
Ook problemen gehad met de ventilator. Smering van lager is volgens mij echt niet goed.

Ook een aantal avi'tjes gehad die niet afgespeeld werden. net bij een voorbeeldje gekeken in gspot:

resultaat:
stat: ogg media stream, xvid, ogg_vorbis

Ben allesbehalve expert in codecs, maar dit zou de pch toch gewoon moeten kunnen spelen??

Iemand trouwens ervaring met de ihome server? Is dat handig en wat kun je daar mee?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
woutur schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:34:

NZBget werkt wel, als ik een nzb file in de goede folder drop gaat deze downloaden. Ik kan niet meer bij de webpagina op poort 8066.
Welke folder moet ik hiervoor gebruiken? nu download i kde nzb eerst en importeer dan via de webbased cliënt. Meteen in een folder droppen klinkt makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

liffey schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:36:
[...]

Welke folder moet ik hiervoor gebruiken? nu download i kde nzb eerst en importeer dan via de webbased cliënt. Meteen in een folder droppen klinkt makkelijker!
Kan op allerlei manieren. Je kan bijvoorbeeld een netwerkschijf aanmaken die verwijst naar .nzbget/nzb op de popcornhour (precieze pad zal wel iets zijn van SATA_DISK/SHARE/.nzbget/nzb denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik heb de a200 nu bijna 2 maanden. Ineens begint de fan geluid te maken. toen ik hem kocht hoorde ik hem amper. Na 1 maand begon hij heftig aan te lopen en echt enge harde geluiden te maken. Ik heb hem open gemaakt maar wist niet wat ik ermee moest doen. Nu maakt hij alleen bij het opstarten (ong de 1e 5 minuten) een harder geluid dan normaal, alsof hij harder draait of aanloopt. Dit had ik de eerste maand niet!

Zijn er mogelijkheden om zo'n fan te smeren, heeft dat nut? En hoe gaat dat in z'n werk?
Heeft iemand al eens een fan vervangen vd a200, zo ja met welke videokaart fan of kun je bij syabase een nieuwe fan bestellen? Liefst vervang ik hem met een passief koelblok of een zalman vid.kaart fan.

Daarnaast start hij incidenteel op met 'korrelig' beeld, dat ik dan terug zie in de gui, maar ook in films. Een reboot verhelpt dit probleem...Ik heb de laatste firmware. Iemand enig idee wat dit is en hier ervaring mee (of eventueel een oplossing)?

Alvast bedankt voor de moeite!

Greets,
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
nijntje82 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 07:33:
Hallo,

Ik heb de a200 nu bijna 2 maanden. Ineens begint de fan geluid te maken. toen ik hem kocht hoorde ik hem amper. Na 1 maand begon hij heftig aan te lopen en echt enge harde geluiden te maken. Ik heb hem open gemaakt maar wist niet wat ik ermee moest doen. Nu maakt hij alleen bij het opstarten (ong de 1e 5 minuten) een harder geluid dan normaal, alsof hij harder draait of aanloopt. Dit had ik de eerste maand niet!

Zijn er mogelijkheden om zo'n fan te smeren, heeft dat nut? En hoe gaat dat in z'n werk?
Heeft iemand al eens een fan vervangen vd a200, zo ja met welke videokaart fan of kun je bij syabase een nieuwe fan bestellen? Liefst vervang ik hem met een passief koelblok of een zalman vid.kaart fan.

Daarnaast start hij incidenteel op met 'korrelig' beeld, dat ik dan terug zie in de gui, maar ook in films. Een reboot verhelpt dit probleem...Ik heb de laatste firmware. Iemand enig idee wat dit is en hier ervaring mee (of eventueel een oplossing)?

Alvast bedankt voor de moeite!

Greets,
Maarten
Als je iets terugleest in dit topic wordt er al het nodige over geschreven

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:51
nijntje82 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 07:33:Heeft iemand al eens een fan vervangen vd a200, zo ja met welke videokaart fan of kun je bij syabase een nieuwe fan bestellen? Liefst vervang ik hem met een passief koelblok of een zalman vid.kaart fan.
Deze schijnt goed te werken: Zallman ZM-NB47J. Ik weet echter niet of je de behuizing ervoor moet modificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Thanks voor je reactie. Zal me eens verdiepen in die fan!

Ik lees ook dat iemand (Jessie?) wat olie heeft gebruikt en dat het de ventilator erg goed heeft gedaan. Hoe en waar heb je dat aangebracht?

Heeft iemand ook soms last van korrelig beeld in de gui en bij films? Ik start de a200 op en dan zie ik het direct bij de gui, korrelige achtergrond. Als ik dan films start lijkt het wel alsof ik naar een .asf filmpje aan het kijken ben van mijn telefoon.. zegt dat iemand iets? Niks in het topic hierover kunnen vinden.

Stel dat je ventilator op is, kan je dan een nieuwe bestellen via syabase? Zonder een alternatief te moeten monteren waarbij je bijv. nieuwe gaten moet boren?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Maarten

[ Voor 100% gewijzigd door nijntje82 op 13-04-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Grrr. ik krijg BDMV iso's maar niet soepel afgespeeld op mijn A200.
De eerste 20 seconden ofzo speelt ie prima, maar daarna begint het beeld en geluid te stotteren...

Kan iemand me wat tips geven?

(heb een WNR3500 router met gigabit router aan mijn NAS en A200)
(de BDMV film(s) staat op een externe HD welke middels USB2.0 aan mijn NAS zit (een zg. USBSHARE1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Ik zou trouwens niet zomaar elke olie gebruiken om de fan te smeren.
Maar bv deze olie: http://www.kroon-oil.com/nl/producten/catalogus/-/-/200/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Yihaaa schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:01:
Grrr. ik krijg BDMV iso's maar niet soepel afgespeeld op mijn A200.
De eerste 20 seconden ofzo speelt ie prima, maar daarna begint het beeld en geluid te stotteren...

Kan iemand me wat tips geven?

(heb een WNR3500 router met gigabit router aan mijn NAS en A200)
(de BDMV film(s) staat op een externe HD welke middels USB2.0 aan mijn NAS zit (een zg. USBSHARE1)
en hoe staat je netwerksnelheid? Auto of 10/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
winwiz schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:11:
[...]

en hoe staat je netwerksnelheid? Auto of 10/100
op 10/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
stom dat maakt ook niet uit want je speelt af via usb 2.0..... kopieer ze eens naar je interne schijf. Gaat het dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
winwiz schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:11:
[...]

stom dat maakt ook niet uit want je speelt af via usb 2.0..... kopieer ze eens naar je interne schijf. Gaat het dan wel goed?
Heb ik nog niet, ik stream voorlopig alles via mijn NAS. Maar wil binnenkort toch een interne HD aanschaffen dus dan kan ik dat dan eens proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik zie dat de USB schijf aan je NAS hangt. Hoe speelt hij af als je de schijf rechtstreeks aan de PCH hangt?

Welk protocol gebruik je vanaf de NAS? samba of NFS? Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker NFS nemen, dan zijn veel hogere doorvoersnelheden mogelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door winwiz op 15-04-2010 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan ik iedere willekeurige sata dvd speler op het apparaat aansluiten? Dat heb ik nergens terug kunnen vinden.
Ik wil namelijk een kleine 2.5" voor de apps en een dvd speler aansluiten. Film/mp3 gaan via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Duddits schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:59:
Kan ik iedere willekeurige sata dvd speler op het apparaat aansluiten? Dat heb ik nergens terug kunnen vinden.
Ik wil namelijk een kleine 2.5" voor de apps en een dvd speler aansluiten. Film/mp3 gaan via het netwerk.
Heb je hier al gekeken.. http://www.networkedmedia...C-200_Compatibility_Lists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

De nieuwe preview van Rich GUI ziet er goed uit :)

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

hplos.nl schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:41:
De nieuwe preview van Rich GUI ziet er goed uit :)
was net ook naar aant kijken.. very nice indeed :) is dit trouwens te combinere met yamj of umc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
winwiz schreef op donderdag 15 april 2010 @ 05:53:
Ik zie dat de USB schijf aan je NAS hangt. Hoe speelt hij af als je de schijf rechtstreeks aan de PCH hangt?

Welk protocol gebruik je vanaf de NAS? samba of NFS? Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker NFS nemen, dan zijn veel hogere doorvoersnelheden mogelijk.
Ik heb NFS ingesteld.
Zou het trouwens uitmaken als ik met jumboframes en MTU waardes ga spelen qua instelligen in mijn NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Yihaaa schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:09:
[...]

Ik heb NFS ingesteld.
Zou het trouwens uitmaken als ik met jumboframes en MTU waardes ga spelen qua instelligen in mijn NAS?
Als de client ook jumbo frames ondersteunt kan het een snelheidswinst opleveren. Voor USB heeft dit uiteraard geen zin (alleen ethernet). Mijn ervaring is dat de download snelheid van de NAS (naar client) beter wordt met een hogere MTU (4k/9k) en de upload iets minder gelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Edgarz op 15-04-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT
  • Laatst online: 20-05 08:42

TZT

Hallo mede POPCORN broeders,
even een vraag,overal lees je de stotteringen en happeringen over de "berucht" vogelscene in Earth,
heb deze gedownload en afgespeeld (1080/24p),via usb stickje op mijn A200 maar hij doet het ECHT perfect!!!!

op mijn laptop en pc happerde en stotterde hij en liep hij ook minstends een keer vast maar de Popcorn
draait hem als een tiereliere!!!

Natuurlijk heb ikde popcorn een paar keer betrapt op happeringen bij sommige "pan" bewegingen in diverse films,maar bij de "vogelscene" waar iedereen het over heeft deed hij t geweldig,

Heeft iemand met een a200 problemen ondervonden met bovenstaande scene?

groeten

dj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
TZT schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:40:
Hallo mede POPCORN broeders,
even een vraag,overal lees je de stotteringen en happeringen over de "berucht" vogelscene in Earth,
heb deze gedownload en afgespeeld (1080/24p),via usb stickje op mijn A200 maar hij doet het ECHT perfect!!!!

op mijn laptop en pc happerde en stotterde hij en liep hij ook minstends een keer vast maar de Popcorn
draait hem als een tiereliere!!!

Natuurlijk heb ikde popcorn een paar keer betrapt op happeringen bij sommige "pan" bewegingen in diverse films,maar bij de "vogelscene" waar iedereen het over heeft deed hij t geweldig,

Heeft iemand met een a200 problemen ondervonden met bovenstaande scene?

groeten

dj
Ik heb m ook diverse keren getest en het volgende bevonden:
Na een reset verloopt ie prima zeer soepel. Echter na een tijdje (dus na zeg 2 wkn gebruik) ga ik weer eens testen en wat blijkt. De vogelscene loopt niet helemaal soepel, maar vertoont toch wat haperingen. Doe ik dan een apparaat reset dan loop de vogelscene weer perfect vloeiend..... Raar maar waar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT
  • Laatst online: 20-05 08:42

TZT

Bizar!...Maar jij speelt veel vanaf t netwerk geloof ik?...Ik merendeels locaal heb een 1tb hdd erin zitten en soms hang ik er een usb stick van 4gb erin,echt hij speelt ALLES vlekkeloos!!!Maar a van t week even vanaf t netwerk iets proberen af te spelen,
Maar tot zover vind ik t echt een BEEST van een apparaat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Yihaaa schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:45:
[...]

Ik heb m ook diverse keren getest en het volgende bevonden:
Na een reset verloopt ie prima zeer soepel. Echter na een tijdje (dus na zeg 2 wkn gebruik) ga ik weer eens testen en wat blijkt. De vogelscene loopt niet helemaal soepel, maar vertoont toch wat haperingen. Doe ik dan een apparaat reset dan loop de vogelscene weer perfect vloeiend..... Raar maar waar :?
Ik begrijp hieruit dat je hem nooit uit zet? Alleen standby? Als je de powerknop iets langer ingedrukt houdt, totdat hij gaat knipperen, gaat hij echt uit. Dan zal je hem ook niet om de 14 dagen hoeven te resetten.

In standby stand gaat alleen het videogedeelte uit en het display, verder blijft alles doordraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik heb hem gisteren sinds lange tijd ook weer even compleet uit gehad en opnieuw opgestart. Zo kwam ik er achter dan mijn fan ook meer lawaai is gaan maken. Tijdens het opstarten is het even net alsof ie opstijgt. Binnenkort ook maar eens een oplossing voor zoeken.

En het opstarten duurt tergend lang ten opzichte van de eerste keer dat ik opnieuw opstarten met de "nieuwe" firmware. Wellicht omdat sindsdien mijn schijf wat voller is geraakt? Of waar kan dit nog meer aan liggen.

Gisteren trouwens ook het filmpje gezien van de nieuwe RICH GUI en dat lijkt me een hele verbetering. Dan hoef ik tenminste geen YAMJ meer te draaien voor mijn films. Vraag me wel af wat de mogelijkheden allemaal zijn om het te customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

D.S.X schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:36:
Ik heb hem gisteren sinds lange tijd ook weer even compleet uit gehad en opnieuw opgestart. Zo kwam ik er achter dan mijn fan ook meer lawaai is gaan maken. Tijdens het opstarten is het even net alsof ie opstijgt. Binnenkort ook maar eens een oplossing voor zoeken.
Tikje tegen de zijkant lost het voor mij altijd op als het een keertje gebeurt. Hoort niet, maar wel effectief.
En het opstarten duurt tergend lang ten opzichte van de eerste keer dat ik opnieuw opstarten met de "nieuwe" firmware.
Kan ook je netwerk zijn/zoeken naar bv een NFS share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
Edgarz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:05:
[...]
Kan ook je netwerk zijn/zoeken naar bv een NFS share
Thanks voor de tip, zal het eens gaan proberen.

Owh kan wel eens zijn ja. Stream wel eens een serie die ik daarna weg gooi vanaf mijn PC. Kan goed zijn dat ie dan naar die folder aan het zoeken is. Zal 'm voortaan terug zetten naar mijn main shared folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Wie gebruikt de A-200 + WN 150 icm een Netgear WNDR 3700 router? Zelf ondervind ik problemen met de webservices, met name internetradio. Downloaden en streamen gaan perfect alleen de webservices dus niet. Bedraad werkt deze service wel goed.
De A-200 is al retour geweest naar de leverancier, HDSupplies, en die kunnen niets vinden, daar draait alles wel goed.

Wat heb ik zelf al gedaan: netwerk automatisch en handmatig zetten, ip vast en automatisch, dns aanpassen, bij de buren op een ander netwerk met andere router. Helaas, geen effect.
Nu heb ik vandaag een nieuwe A-200 ontvangen van HDSupllies maar helaas, nog steeds hetzelfde probleem.

Wie heeft er nog tips.
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
iglo schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:15:
Wie gebruikt de A-200 + WN 150 icm een Netgear WNDR 3700 router? Zelf ondervind ik problemen met de webservices, met name internetradio. Downloaden en streamen gaan perfect alleen de webservices dus niet. Bedraad werkt deze service wel goed.
De A-200 is al retour geweest naar de leverancier, HDSupplies, en die kunnen niets vinden, daar draait alles wel goed.

Wat heb ik zelf al gedaan: netwerk automatisch en handmatig zetten, ip vast en automatisch, dns aanpassen, bij de buren op een ander netwerk met andere router. Helaas, geen effect.
Nu heb ik vandaag een nieuwe A-200 ontvangen van HDSupllies maar helaas, nog steeds hetzelfde probleem.

Wie heeft er nog tips.
alvast bedankt!
Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nijntje82 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:48:
Thanks voor je reactie. Zal me eens verdiepen in die fan!

Ik lees ook dat iemand (Jessie?) wat olie heeft gebruikt en dat het de ventilator erg goed heeft gedaan. Hoe en waar heb je dat aangebracht?

Stel dat je ventilator op is, kan je dan een nieuwe bestellen via syabase? Zonder een alternatief te moeten monteren waarbij je bijv. nieuwe gaten moet boren?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Maarten
Heb ook gekeken naar de mogelijkheid de fan te smeren. Staat een omschrijving van in het forum paar paginas terug, maar ik kreeg de fan niet helemaal gedemonteerd. Zit een ringetje aan de onderkant wat er af zou moeten kunnen voordat je de as zou kunnen smeren, bij mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03-2021
Sinds gisteren ben ik in het bezit van de PCH A200. Heb hem nu bedraad aangesloten op mijn router en internet functies werken naar behoren. Echter worden de films op mijn HDD niet getoond door de PCH. Afbeeldingen en muziek daarentegen weer wel. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Edit:
Het werkt al, echt heel dom van me maar heb ook geen ervaring met mediaspelers. En wat wil je ook met zo'n handleiding :s. Ik had myiHome nog niet geinstalleerd |:( , nu werkt het perfect!

[ Voor 26% gewijzigd door Robbin90 op 24-04-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
myiHome is geen vereiste hoor, je kan ook rechtstreeks van een share/usb disk/interne disk afspelen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
Hmm zonder myiHome krijg ik het niet voor elkaar? Kijk maar naar het volgende filmpje, heb ik ff snel opgenomen zodat je kan zien wat ik bedoel. (kwaliteit is wel beetje brak maar het is te zien)

http://www.youtube.com/watch?v=lCxrLk4d9fY

Als ik mijn pc probeer te benaderen zonder myiHome (wat ik dus eerst probeer) worden mijn films niet getoond. Afbeeldingen wel. Bij optie 3, met myiHome kan ik wel alles zien. Alleen deelt de pch via myiHome alleen de mappen Mijn Afbeeldingen, Muziek en Videos. Ik weet niet of dat zo hoort? Volgens mij heb ik verder alles wel goed ingesteld op mijn pc om te delen. Ik heb windows 7 overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
De optie die je nu gebruikte in het filmpje was Windows media player sharing, wellicht dat je daar nog niet alles geshared hebt ? http://www.microsoft.com/...a/player/faq/sharing.mspx

Persoonlijk zou ik als ik jou was eens proberen de network browser te gebruiken. Dan ga je naar normale windows shares toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
Oke, als ik via de network browser probeer zegt de pch dat er geen inhoud is. Maar moet er verder in de instellingen van de pch ook nog iets gewijzigd worden? Want die staan toch al goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Je moet wel op je pc ervoor zorgen dat de map gedeeld is, dat de rechten goed staan (zowel ntfs rechten als share rechten) en dat de firewall het verkeer doorlaat.

[ Voor 13% gewijzigd door punisher007 op 25-04-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
Het is gelukt! :D na heel wat googlen..
Moest nog bij programma's en onderdelen "services voor NFS" aanvinken en bij gebruikersaccounts een gast aanmaken en nu lukt het wel. Ook de mappen gedeeld voor de "gast".

Nu kan ik gebruik maken van de network browser, geweldig! Deze is ook sneller dan myiHome, de birdscene uit earth gaat nu zonder te haperen. Met myiHome was dit anders!

Maar als ik via networkbrowser de NFS optie selecteer dan is er geen inhoud? Wat is het voordeel van sharen via Samba of NFS ten opzichte van de network browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Ola!

Ik ben zelf in het bezit van een C200 en geniet dagelijks van dat geweldige apparaat. Nu wil ik voor mijn vader een A200 aanschaffen. Hij heeft echter geen mogelijkheden om het geluid via optical naar een versterker te sturen. Wel hdmi naar TV. Ik las ergens in een review dat geluid via HDMI soms weigert. Klopt dat, of hoeven we geen noemenswaardige problemen te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
Nog niks van gemerkt, maar nu ben ik ook nog maar 2 dagen in bezit van de PCH :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Scon schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:37:
Ola!

Ik ben zelf in het bezit van een C200 en geniet dagelijks van dat geweldige apparaat. Nu wil ik voor mijn vader een A200 aanschaffen. Hij heeft echter geen mogelijkheden om het geluid via optical naar een versterker te sturen. Wel hdmi naar TV. Ik las ergens in een review dat geluid via HDMI soms weigert. Klopt dat, of hoeven we geen noemenswaardige problemen te verwachten?
Ik heb, en ik denk velen, hem enkel via HDMI aangesloten. Geluid weigert niet. Behalve bij bekende bugs zoals na het afspelen van een DVD iets anders willen afspelen. Dan is er een reset vaak noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Lopen de services nog als je het apparaat in standby zet? Ik heb het idee dat het apparaat zichzelf uitschakelt na een bepaalde periode standby te hebben gestaan (ik zal ook mijn vriendin even aan de tand voelen, of zij em niet uit heeft gezet).

Kan er helaas niet bij vanaf mijn werk nu, en dat is irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:46:
[...]
Ik heb, en ik denk velen, hem enkel via HDMI aangesloten. Geluid weigert niet. Behalve bij bekende bugs zoals na het afspelen van een DVD iets anders willen afspelen. Dan is er een reset vaak noodzakelijk.
Ik heb hem (c200) via optical naar mijn DAC -> Reciever lopen. Ik ondervind zelden problemen. Heel af en toe heb ik sync issues maar dat gebeurd 1 op de 100 keer en dan is het op te lossen met pauze en dan play. Ik heb echter wel alles op "Raw" staan dacht ik. Exacte opties weet ik op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
Ik heb me gisteren een beetje verdiept in de internet functies van de a200, maar ik wilde youtube gebruiken maar dit werkt niet? De search functie werkt wel maar afspelen gaat niet. Zijn er meer mensen met dit probleem en is er een oplossing voor? (De nieuwste firmware is al geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Robbin90: is een bekend probleem. Ik geloof dat youtube telkens de manier verandert hoe programma's de content kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Lukin schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:06:
[...]

Ik heb hem (c200) via optical naar mijn DAC -> Reciever lopen. Ik ondervind zelden problemen. Heel af en toe heb ik sync issues maar dat gebeurd 1 op de 100 keer en dan is het op te lossen met pauze en dan play. Ik heb echter wel alles op "Raw" staan dacht ik. Exacte opties weet ik op dit moment niet.
sync issues kan je ook met de PCH zelf oplossen, settings -> audio en dan kan je 2 seconden vooruit en achteruit syncen met 0,1sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Scon schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:37:
..Ik las ergens in een review dat geluid via HDMI soms weigert. Klopt dat, of hoeven we geen noemenswaardige problemen te verwachten?
Geen probleem met mijn philips 9803, sterker nog, de coax passthrough werkt zelfs perfect zonder downmixing naar stereo. Als de PCH er RAW of DTS instuurt via HDMI komt dat ook weer keurig uit de tv naar mijn versterker.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben erg tevreden over de A200 en heb op aanraden van dit forum Oversight geinstalleerd, dat is een prima aanvulling, zeker omdat alles draait op de NMT.

Maar probeerde ook een andere skin te installeren via NMT Community Software installer gevolg heb nu een interface zonder iconen met alleen rechthoeken.

Weet iemand hoe ik het oorspronkelijke inteface kan herstellen. Restore defaults via instellingen had geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
Wou eerst ook aan de slag gaan met NMT CSI, maar het missen van directe ondersteuning voor de A200 weerhield mij hiervan. Kon in mijn ogen teveel mis gaan.

Zit eigenlijk wel met smart te wachten op de rich-gui. Maar denk dat we daar nog wel even op moeten wachten. Tot die tijd voldoet YAMJ nog wel, maar iedere keer zo'n overzicht bouwen kost redelijk wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:50:
ben erg tevreden over de A200 en heb op aanraden van dit forum Oversight geinstalleerd, dat is een prima aanvulling, zeker omdat alles draait op de NMT.

Maar probeerde ook een andere skin te installeren via NMT Community Software installer gevolg heb nu een interface zonder iconen met alleen rechthoeken.

Weet iemand hoe ik het oorspronkelijke inteface kan herstellen. Restore defaults via instellingen had geen resultaat
Start CSI gewoon op en bovenin, onder extra, staat verwijderen. Hiermee kun je alle geuploade ( en geinstalleerde ) toepassingen ongedaan maken. En anders staat er waarschijnlijk tussen de programma's iets van "default "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet om een toepassing maar een theme, die nestelen zich op de share onder Photo\_theme en hebben daar vermoedelijk de originele overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Hallo allemaal,

Mijn a200 geeft sinds 2 dagen geen beeldsignaal meer. Mijn a110 met dezelfde config, in dezelfde setup werkt wel!

Ik heb meerdere HDMI kabels geprobeerd, op verschillende ingangen (reciever/ direct op tv).

Stroom eraf gehad en reset (voorkant a200) uitgevoerd zonder resultaat.
Heb met de AB meerder TV modes uitgeprobeerd zonder resultaat.

Rare is dat ik hem met de AB ook niet meer op standby kan zetten. Hij blijft het witte lampje geven, i.p.v. het zachte rode lampje. Op die manier lijkt het er wel op alsof hij helemaal niet (goed) opstart, want tijdens het opstarten v.d. a200 kan hij ook niet in standby modes gezet worden.

Ook firmware recovery gaf geen resultaat.

Iemand nog suggesties?

Alvast bedankt!

ps. Ik heb ondertussen al een RMA aangevraagd bij HDsupplies.

[ Voor 38% gewijzigd door nijntje82 op 05-05-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de A-200 sinds vandaag met ingebouwde harddisk. Krijg 'm op geen enkele manier aangesloten op mijn Mac. Mijn Mac herkent de indeling van de harde schijf niet. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:15:
Heb de A-200 sinds vandaag met ingebouwde harddisk. Krijg 'm op geen enkele manier aangesloten op mijn Mac. Mijn Mac herkent de indeling van de harde schijf niet. Kan iemand mij helpen?
De disk is wel op de NMT geformatteerd (en voorzien van de apps). Vriend van me had tijdje terug ook een gekocht met ingebouwde disk, maar hier was dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
nijntje82 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:07:
Hallo allemaal,

Mijn a200 geeft sinds 2 dagen geen beeldsignaal meer. Mijn a110 met dezelfde config, in dezelfde setup werkt wel!

Ik heb meerdere HDMI kabels geprobeerd, op verschillende ingangen (reciever/ direct op tv).

Rare is dat ik hem met de AB ook niet meer op standby kan zetten. Hij blijft het witte lampje geven, i.p.v. het zachte rode lampje. Op die manier lijkt het er wel op alsof hij helemaal niet (goed) opstart, want tijdens het opstarten v.d. a200 kan hij ook niet in standby modes gezet worden.

Iemand nog suggesties?

Alvast bedankt!

Schijnt een meer voorkomend issue te zijn, ik heb het zelf ook ... moet nog RMA aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een kleine vraag. ik heb nu de WD HD speler en zit er over na te denken om de A200 te kopen of de xtreamer. van de xtreamer weet ik dat je vooruit kan spoelen door bijvoorbeeld in te tikken waar je in de film heen wel (met minuten etc) ook kan je per 30 sec, minuut etc vooruit spoelen.
Kan de popcorn a200 dit ook? of zit hier dezelfde irritante functie op zoals bij de WD dat je alleen versneld vooruit kan spoelen?

edit: en tips om juist voor de a200 of de xtreamer te kiezen zijn ook welkom. de a200 kan al true HD DTS doorgeven toch? dat kan de xtreamer niet als ik me niet vergis

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:01:
ik heb een kleine vraag. ik heb nu de WD HD speler en zit er over na te denken om de A200 te kopen of de xtreamer. van de xtreamer weet ik dat je vooruit kan spoelen door bijvoorbeeld in te tikken waar je in de film heen wel (met minuten etc) ook kan je per 30 sec, minuut etc vooruit spoelen.
Kan de popcorn a200 dit ook? of zit hier dezelfde irritante functie op zoals bij de WD dat je alleen versneld vooruit kan spoelen?

edit: en tips om juist voor de a200 of de xtreamer te kiezen zijn ook welkom. de a200 kan al true HD DTS doorgeven toch? dat kan de xtreamer niet als ik me niet vergis
Het vooruitspoelen kan op meerdere manieren, idd op de gare manier van versneld vooruitspoelen maar je kan ook de 1,2,3,4..etc indrukken om respectievelijk naar 10, 20, 30, 40% van je filmpje te gaan. Tevens kan je door op de Info knop te drukken tijdens het afspelen, je krijgt dan info over het bestand wat je afspeelt en een tijdbalk, de tijd met de omhoog en omlaag knoppen aanpassen en bevestigen, vervolgens verspring je naar de geselecteerde tijd.

Voor wat betreft het bitstreamen van true HD weet ik het niet 100% zeker, maar dit werkt volgens mij prima.

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel Sjoerten. Dat was inderdaad de info die ik nodig had over het vooruit spoelen.
Nu nog alleen bedenken of de meerprijs van 80 euro ook daadwerkelijk een goede meerprijs is ten opzichte van de xtreamer. Ik twijfel nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:07:
Dank je wel Sjoerten. Dat was inderdaad de info die ik nodig had over het vooruit spoelen.
Nu nog alleen bedenken of de meerprijs van 80 euro ook daadwerkelijk een goede meerprijs is ten opzichte van de xtreamer. Ik twijfel nog steeds.
You're welcome.
Wat betreft de meerprijs van € 80, -, ik heb dezelfde afweging gemaakt maar nav de verschillende topics over de xtreamer besloten de PCH aan te schaffen. Als ik lees wat voor geouwehoer er met dat ding is (geweest) over de meest basale dingen.... nee dankje, dan maar even € 80, - meer uitgeven.
Geen moment spijt van gehad, PCH geinstalleerd en oprecht nog niets kunnen vinden wat die niet afspeelt.... +/- 850GB aan films, series etc. . .

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nijntje82 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:07:
Hallo allemaal,

Iemand nog suggesties?

Alvast bedankt!

nijntje, waarschijnlijk komt mijn reactie te laat maar goed.
Als je er een schijf in hebt zetten, dan is het de moeite om de schijf er even uit te halen en het zonder schijf erin nog eens te proberen. Bij mij was dat de oorzaak, na formateren van schijf kreeg ik weer beeld. Vraag me niet waarom.

Heb jij trouwens al een oplossing gevonden voor het harde geluid van de ventilator bij opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerten schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:52:
[...]

You're welcome.
Wat betreft de meerprijs van € 80, -, ik heb dezelfde afweging gemaakt maar nav de verschillende topics over de xtreamer besloten de PCH aan te schaffen. Als ik lees wat voor geouwehoer er met dat ding is (geweest) over de meest basale dingen.... nee dankje, dan maar even € 80, - meer uitgeven.
Geen moment spijt van gehad, PCH geinstalleerd en oprecht nog niets kunnen vinden wat die niet afspeelt.... +/- 850GB aan films, series etc. . .
ik heb hem inderdaad ook besteld krijg hem morgen binnen. voor mij is de meerwaarde dat hij DTS HD pasthrough geeft. dus ja dan toch maar de PCH. kreeg voor mijn WD HD ook nog geld terug van een vriend dus totaal is die nu maar 90 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:28:
[...]

nijntje, waarschijnlijk komt mijn reactie te laat maar goed.
Als je er een schijf in hebt zetten, dan is het de moeite om de schijf er even uit te halen en het zonder schijf erin nog eens te proberen. Bij mij was dat de oorzaak, na formateren van schijf kreeg ik weer beeld. Vraag me niet waarom.

Heb jij trouwens al een oplossing gevonden voor het harde geluid van de ventilator bij opstarten?
Thanks voor je reactie, nooit te laat! Ik heb uiteindelijk de HDD eruit gehaald voordat ik hem retour (RMA) ging sturen en hem nog even aan de TV gehangen, zonder resultaat. Nog steeds geen beeld. Hopelijk komt HDsupplies met dezelfde conclusie en krijg ik een nieuwe.

Ik moet wel zeggen dat ik de NMT apps niet heb geinstalleerd en nooit de hdd geformat heb in de PCH, maar dus gewoon NTFS had draaien. Met als resultaat dat ik de HDD evt kan swappen en dat ik gewoon zonder gedoe kan communiceren met windows(USB). Met de a110 heb ik de apps wel draaien en de hdd ext3 geformat.

Ik had nog niks concreets met de FAN gedaan, omdat het harde geluid verdween en hij enkel bij het opstarten wat luider blies (dat hield op na max 5 minuten).

Maar uiteindelijk verwachtte ik wel problemen met de FAN op lange termijn, dus denk vraag hier even naar de mogelijkheden :)

Greets,
Maarten

ps. offtopic, ik wil mijn a110 gaan voeren met de Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB. Ik krijg maar vaag bevestigd dat het werkt. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Heb zelf de Samsung HD F2 1.5TB EcoGreen in mijn A-200 zitten: zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
iglo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:31:
Heb zelf de Samsung HD F2 1.5TB EcoGreen in mijn A-200 zitten: zonder problemen.
Ik heb hem zelf ook in de a200 zitten. Ben alleen erg benieuwd of die koele/stille hdd ook in de a110 kan. Had ergens gelezen dat het iemand was gelukt. Maar had gehoopt of iemand het nog kan bevestigen, anders bestel ik de hdd voor niks, want ik heb geen ander plekje voor hem.

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Ik heb mijn a200 terug van HDsupplies. Het bleek dat het moederbord defect was (dat is dus de hele popcorn?). Deze hebben ze vervangen en nu werkt hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
Ik vind hem fijn! Hoop gepruts met ondertitelingen verbeterd, slechte kleurweergave etc. Daarnaast hebben ze de resolutie aangepast zodat het niet meer van die lompe letters zijn. Aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Maar helaas nog steeds brakke gbit ondersteuning..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
DukeBox schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:15:
Maar helaas nog steeds brakke gbit ondersteuning..
Ik snap niet dat mensen er over door blijven zagen..... Het zal NOOIT veel beter worden dan nu.. Er zit geen dedicated hardware in voor netwerk verkeer, laat staan op Gbit Niveau... De concurrentie zal het echt niet beter doen.

Ik haal 12 Mb/s en ik vind dat heel netjes en dat is ruim voldoende om alles te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
winwiz, het gaat niet om het niet halen van de gigabit snelheid. Het gaat om het feit dat er problemen zijn met het aansluiten op vele gigabit switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan deze speler de ondertiteling van blu ray en avchd files volledig afspelen?
Noem je dat PGS ondetiteling?
Maar goed, ik bedoel dus die er origineel al in zit.
En dan bedoel ik de ondertiteling die erin zit, dus niet los toegevoegd met een file.(srt).

Kan dezer speler ook losse m2ts bestanden afspelen? Ook met ondetitels die er origineel al inzitten?

Heb alle pagina;s hier al doorgezocht, maar geen antwoord gezien, of misschien overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Heb ik eindelijk een Popcorn A200 gekocht, speelt hij de MTS files (Full HD) van mijn Panasonic HDC-SD100 en de MOV files (Half HD) van mijn Panasonic DMC-FX40 NIET eens af....

Moet ik deze 'typische' Pana files eerst omzetten naar wat anders?
Weggegooid geld dus :(

maf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Heb 'm gisteren binnen gekregen, maar tot nu toe ben ik not impressed.

- Streamen vanaf de NAS doet ie al met zeer veel moeite, hij komt met rare bestandsnamen, geen info als titel, album, artiest etc. en speelt maar één nummer van een afspeellijst.
- Het apparaat werkt niet met een Logitech Harmony One
- Een Samsung harde schijf (3,5", 500GB) wordt wel herkend maar ik kan er niks mee; de setup-wizard vindt geen aangesloten storage media. Nu maar besloten om voorlopig geen HDD te installeren, want bij het eruit halen vond ik ht apparaat akelig warm; hij had toen nog geen 6 uur gedraaid.

Voor zover ik heb kunnen zien zijn beeld en geluid in orde, behalve dat hij geen BD kan afspelen en geen .ASF's.

Mijn vrouw kijkt me zeer bedenkelijk aan momenteel, heb haar moeten uitleggen dat ik méér moeite moet doen dan ik al gedaan heb om 't aan de praat te krijgen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Hij werkt wel met een Logitech Harmony. Hier staat hij zelfs nog op mijn vorige A-110 geïnstalleerd en dat werkt precies hetzelfde (geen zin om dat apparaat toe te voegen.)

Die HDD weet ik niks van, laatst de 1TB F3 erin gestopt en ik kon meteen al mijn muziek afspelen, niks aan de hand dus!

Ik heb geen NAS, ik gebruik hem om alles vanaf mijn pc te streamen en ik heb nog niks gehad wat hij niet afspeelde. Ja, 1 filmpje van mijn digitale camera niet. Couldn't care less!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
-edit-
Iets te voorbarig. Ik dacht dat mijn Harmony faliekant weigerde de A-200 te bedienen - tot ik merkte dat de A-200 keurig uit- en aanging met de rest van de apparatuur.

Toen pas herrinnerde ik me dat ik bij de Harmony een "Aangepaste activiteit" moest maken voor een mediaspeler. Bij aangepaste activiteiten moet je altijd zelf de knoppen programmeren... stom van me.

Heu... hij staat er nu weer. Problemen zijn nog steeds:
- Schijf
- Sommige MKV's speelt ie wel, vele niet
- Warmte, ook zonder harde schijf
- Afspeellijsten.

Ga ze nu eens rustig één voor één bij langs.

[ Voor 82% gewijzigd door Okars op 16-05-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Okars, hij kan wel op de Harmony van Logitech.
Ben ook 2 uurtjes bezig geweest, maar kan wel. Stel via Logitech programma in dat je 'Muziek wil afspelen' en kies dan apparaat: 'Media Center Pc' en selecteer de Popcorn A-200

Maar ik baal ook als een stekker omdat hij niet mijn originele content van Panasonic afspeelt.
Ik hoor al van twee mensen dat ik de: DViCO TViX had moeten nemen.
Dan gaat deze naar de woonkamer en de Popcorn naar de slaapkamer....

[ Voor 3% gewijzigd door maffe op 16-05-2010 12:14 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Okars schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:29:
Heb 'm gisteren binnen gekregen, maar tot nu toe ben ik not impressed.

- Streamen vanaf de NAS doet ie al met zeer veel moeite, hij komt met rare bestandsnamen, geen info als titel, album, artiest etc. en speelt maar één nummer van een afspeellijst.
Dat komt omdat je niet op play moet drukken in het overzicht, maar op OK, dan speelt hij alle bestanden in de afspeellijst en niet maar 1tje (of OK en niet Play)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 19:53

Totaalgeflipt

De enige echte

Matis schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:44:
[...]

Dat komt omdat je niet op play moet drukken in het overzicht, maar op OK, dan speelt hij alle bestanden in de afspeellijst en niet maar 1tje (of OK en niet Play)
Heb je wel enig voorwerk gedaan voor je die PCH aanschafte. Zijn toch naar mijn idee dingen die je van te voren had kunnen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Totaalgeflipt schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:16:
Heb je wel enig voorwerk gedaan voor je die PCH aanschafte. Zijn toch naar mijn idee dingen die je van te voren had kunnen weten ;)
Huh :? Mij hoor je niet klagen hoor, ik vind het een puik apparaat en ik ben er hartstikke blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Matis schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:18:
[...]

Huh :? Mij hoor je niet klagen hoor, ik vind het een puik apparaat en ik ben er hartstikke blij mee :)
Hij heeft het wsch tegen mij. ;)
Het antwoord is ja, ik had voorwerk gedaan en nee, het lag niet aan Play vs OK/Enter. Raar genoeg komt hij ook met hele rare bestandsnamen; ik denk de tijdelijke naam van de stream zelf. Raar genoeg kun je wel volgende nummers selecteren, maar zelf springt ie er dus niet heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
Okars schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:45:
[...]

Hij heeft het wsch tegen mij. ;)
Het antwoord is ja, ik had voorwerk gedaan en nee, het lag niet aan Play vs OK/Enter. Raar genoeg komt hij ook met hele rare bestandsnamen; ik denk de tijdelijke naam van de stream zelf. Raar genoeg kun je wel volgende nummers selecteren, maar zelf springt ie er dus niet heen.
Hoe heb je hem nu aangesloten op je netwerk, bekabeld of wireless?

Indien nog niet gedaan, update naar de laatste firmware.

Heb je je hardeschijf nou al aan de praat, dan kunnen we netwerk problemen uit gaan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Bekabeld, gigabit netwerk. Ik hoef 'm zowaar niet te updaten, hij kwam gewoon al met de laatste firmware uit de doos! Wow!

Ik heb de HDD er maar uit gelaten; ik vind 'm zo eigenlijk al te warm. Heb al een 1TB NAS van LaCie staan (TwonkyMedia webserver) en daar prop ik al mijn media maar op.

Heb er nu mijn WD Passport aan gebonden en daar de NMT apps op geïnstalleerd. Nu eens verdiepen in de andere problemen (heb er de hele middag niet aan mogen zitten, mijn vrouw wou de race kijken, hihi) :')

[ Voor 6% gewijzigd door Okars op 16-05-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Okars schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:18:
Bekabeld, gigabit netwerk. Ik hoef 'm zowaar niet te updaten, hij kwam gewoon al met de laatste firmware uit de doos! Wow!
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want eergisteren is er een update voor de A200 uitgerold. Ik kan het me haast niet indenken dat die er al inzit ;)
Zie ook: meuk: Popcorn Hour A200 02-02-100428-19-POP-411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
Okars schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:18:

Ik heb de HDD er maar uit gelaten; ik vind 'm zo eigenlijk al te warm. Heb al een 1TB NAS van LaCie staan (TwonkyMedia webserver) en daar prop ik al mijn media maar op.

Heb er nu mijn WD Passport aan gebonden en daar de NMT apps op geïnstalleerd. Nu eens verdiepen in de andere problemen (heb er de hele middag niet aan mogen zitten, mijn vrouw wou de race kijken, hihi) :')
Laatste firmware is van 14-05-2010 he :), just checking!

Verder biedt je nu je media aan via DLNA ws? Ik gebruik zelf, en vele met mij, gewoon SMB. Ik vermoed dat veel problemen daar mee verholpen kunnen worden!

Succes met proberen. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Sjoerten schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:26:
[...]

Laatste firmware is van 14-05-2010 he :), just checking!

Verder biedt je nu je media aan via DNLA ws? Ik gebruik zelf, en vele met mij, gewoon SMB. Ik vermoed dat veel problemen daar mee verholpen kunnen worden!

Succes met proberen. . .
Spijt me, heb werkelijk geen idee wat je met DNLA en SMB bedoelt... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
Okars schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:56:
[...]

Spijt me, heb werkelijk geen idee wat je met DNLA en SMB bedoelt... ;(
Haha ik ben niet boos, ;) het betreft twee verschillende protocollen waarmee computers met elkaar communiceren. Als je nu aangeeft dat je Twonky gebruikt gaat het het ws via DLNA. Als dit nu misschien ondertussen gewoon werkt, niets meer aandoen.

Anders zou je als alternatief kunnen proberen om Samba (SMB) te gebruiken, je moet dan mappen delen op je LaCie en deze als Network Share instellen op je Popcornhour... (beknopte beschrijving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Sjoerten schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:53:
[...]

Haha ik ben niet boos, ;) het betreft twee verschillende protocollen waarmee computers met elkaar communiceren. Als je nu aangeeft dat je Twonky gebruikt gaat het het ws via DLNA. Als dit nu misschien ondertussen gewoon werkt, niets meer aandoen.

Anders zou je als alternatief kunnen proberen om Samba (SMB) te gebruiken, je moet dan mappen delen op je LaCie en deze als Network Share instellen op je Popcornhour... (beknopte beschrijving)
Okee. Ik moet me daar eerst helemaal in verdiepen, maar ik heb in de gauwigheid gezien dat de Ethernet Big Disk die ik heb, geen Samba ondersteunt. Wat ik dus kan doen, is die mediaserver uitzetten en de Samba server op de A200 (eigenlijk op de USB-hdd) aanzetten; vervolgens de mappen sharen en 'klaar'. Klinkt dat logisch?

Overigens heb ik geprobeerd om de NMT apps op de USB HDD te installeren, maar al wat ik krijg is geen extra scherm "NMT Apps" in het instellingen-menu.

't Is wel een geregel allemaal. Gelukkig heb ik de Harmony nu zo geprogrammeerd dat ie alles doet wat de bijbehorende AB ook kan - zij het dat je een aantal knoppen zoals Delete, Caps, Eject, Source en TV Mode zelf moet 'leren' omdat die niet in de database staan.

Oh, nog één ding - ik vind wel dat de A200 byzonder kritisch is over hoe je de afstandsbediening richt. Als je ook maar een beetje omhoog, omlaag of opzij richt, verdomt de A200 om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
:D Nou, ik heb shares aangemaakt op de NAS (gaat dus wel gewoon via SMB) en de mediaserver aldaar uitgezet. Op de NAS heb ik een gebruikersnaam voor de NMT aangemaakt, wachtwoord erbij, NAS herstart - prima. Op de A200 naar de share gebladerd, Add gekozen, gebruikersnaam en ww ingevoerd, dat deed het.
Muziek gaat stukken beter, geen schokken meer en gewoon meta-data. Tijd om de video te proberen!

Bij het afspelen van de eerste DVD, liep het menu vast en sinds die tijd ziet de NMT geen netwerkverbinding meer :')
A-200 uit- en aangezet, zelfde.
Stroom eraf en er weer op: dat is al beter. In ieder geval ziet ie het netwerk (en internet) weer, maar nu is opeens de share onbenaderbaar :')
Share verwijderd bij Instellingen, naar de NAS en de share toegebladerd middels Network Browser, geeft ie aan dat de server niet aanstaat... (ik zit er nu gewoon op te bladeren met mijn laptop) :')
Via de blauwe knop (Add) toch share proberen toe te voegen, loopt ie vast tijdens het invoeren van de gegevens :')
Daar kwam ik dan nog uit via de Source-knop. Nog een keer dan maar. Deze keer lukt het wel, maar nog steeds krijg ik "Please make sure the target server is running".
Okee, dan maar account van de NAS zelf halen en er weer opzetten + herstart NAS. Dat hielp, blijkbaar hebben A-200 en NAS elkaar gebeten.

Half uur later, poging 2. Zo te zien doet dit het nu wel.

Gelukkig heb ik 14 dagen bedenktijd - want als dit een tweede keer gebeurt binnen die tijd, dan gaat de A200 onherroepelijk terug naar de verkoper. En ik heb héél veel series te bekijken. ;)

Note: De WD TV Live die ik hiervoor had, had nóóit problemen met de NAS.

-Edit- 10 minuten zit ik te kijken en de NMT start zichzelf opnieuw op en kan de share niet meer vinden. :')

Heren tweakers, veel plezier met uw popcorns. De mijne gaat onmiddellijk retour verkoper; hier komt er ook nooit meer één in huis.

[ Voor 7% gewijzigd door Okars op 17-05-2010 16:48 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste