Nou, ik heb shares aangemaakt op de NAS (gaat dus wel gewoon via SMB) en de mediaserver aldaar uitgezet. Op de NAS heb ik een gebruikersnaam voor de NMT aangemaakt, wachtwoord erbij, NAS herstart - prima. Op de A200 naar de share gebladerd, Add gekozen, gebruikersnaam en ww ingevoerd, dat deed het.
Muziek gaat stukken beter, geen schokken meer en gewoon meta-data. Tijd om de video te proberen!
Bij het afspelen van de eerste DVD, liep het menu vast en sinds die tijd ziet de NMT geen netwerkverbinding meer

A-200 uit- en aangezet, zelfde.
Stroom eraf en er weer op: dat is al beter. In ieder geval ziet ie het netwerk (en internet) weer, maar nu is opeens de share onbenaderbaar

Share verwijderd bij Instellingen, naar de NAS en de share toegebladerd middels Network Browser, geeft ie aan dat de server niet aanstaat... (ik zit er nu gewoon op te bladeren met mijn laptop)

Via de blauwe knop (Add) toch share proberen toe te voegen, loopt ie vast tijdens het invoeren van de gegevens

Daar kwam ik dan nog uit via de Source-knop. Nog een keer dan maar. Deze keer lukt het wel, maar nog steeds krijg ik "Please make sure the target server is running".
Okee, dan maar account van de NAS zelf halen en er weer opzetten + herstart NAS. Dat hielp, blijkbaar hebben A-200 en NAS elkaar gebeten.
Half uur later, poging 2. Zo te zien doet dit het nu wel.
Gelukkig heb ik 14 dagen bedenktijd - want als dit een tweede keer gebeurt binnen die tijd, dan gaat de A200 onherroepelijk terug naar de verkoper. En ik heb héél veel series te bekijken.
Note: De WD TV Live die ik hiervoor had, had nóóit problemen met de NAS.
-Edit- 10 minuten zit ik te kijken en de NMT start zichzelf opnieuw op en kan de share niet meer vinden.
Heren tweakers, veel plezier met uw popcorns. De mijne gaat onmiddellijk retour verkoper; hier komt er ook nooit meer één in huis.
[
Voor 7% gewijzigd door
Okars op 17-05-2010 16:48
]