Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Okars schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:32:

Bla bla

Heren tweakers, veel plezier met uw popcorns. De mijne gaat onmiddellijk retour verkoper; hier komt er ook nooit meer één in huis.
Volgens mij mankeert er gewoon iets met de jouwe... Dus een keer nieuwe firmware erin terug naar fabrieksinstellingen..... of misschien omruilen.

Je doet nu net of jouw probleem generiek is voor de popcorns en dat is compleet onzin.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

punisher007 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 07:08:
winwiz, het gaat niet om het niet halen van de gigabit snelheid. Het gaat om het feit dat er problemen zijn met het aansluiten op vele gigabit switches.
Precies, ook het instellen naar fixed 100 werkt niet goed. Meestal moet ik meerdere malen rebooten voordat ik link heb. Gelukkig kon ik op mijn managed switch de gbit advertisment uit zetten waardoor de pch nu keurig een 100 auto link krijgt.
Op auto 1000 is er zoveel packet loss dat je er niet normaal een divx mee kan streamen.. dat ik er geen gbit snelheid mee haal, dat vind ik logisch maar dat het langzamer is (als ik al verbinding krijg) dan 100mbit..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
DukeBox schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:44:
[...]

Precies, ook het instellen naar fixed 100 werkt niet goed. Meestal moet ik meerdere malen rebooten voordat ik link heb. Gelukkig kon ik op mijn managed switch de gbit advertisment uit zetten waardoor de pch nu keurig een 100 auto link krijgt.
Op auto 1000 is er zoveel packet loss dat je er niet normaal een divx mee kan streamen.. dat ik er geen gbit snelheid mee haal, dat vind ik logisch maar dat het langzamer is (als ik al verbinding krijg) dan 100mbit..
En die problemen kun je dus prima verhelpen door hem op 10/100 te zetten... In jouw geval dus door de switch op 100 te zetten. Ik trek de verbinding helemaal dicht dan en haal de 100 Mbit. Ik heb er een linksys 2005 tussen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Ik heb gisteren de laatste update van de A-200 online geinstalleerd via het onderhoud-menu. Echter geeft mijn box nu bij NMT-programma's aan:

"Je huidige firmware en NMT versie komen niet overeen. Gaarne updaten om door te gaan."

Er valt vanuit het menu echter niks (meer) te updaten. Hij geeft aan dat ik firmware versie 02-02-100428-19-POP-411-000 heb, nmt versie: 02-01-100119-10-POP-411, kernel versie: 19-POP, Cardea-Licentie: niet beschikbaar.

Hij kan geen programma's (allemaal uitgeschakeld) starten vanuit het menu NMT programma's. Apps zoals NZBget etc. worden zijn niet te starten..

Iemand suggesties of deze klachten ook meegemaakt ? Ik ga eerst eens proberen of ik de firmware handmatig nogmaals kan installeren. Een update volgt nog..

**update*** Update vanaf usb-stick nogmaals geinstalleerd, blijf dezelfde foutmelding krijgen. Nog steeds op zoek naar suggesties...

Het enige wat ik heb veranderd na de update is: NMTCommunityInstaller geupdate (2.7.0.0) en aangegeven dat het om een PCH-A200 gaat. In een eerdere versie van NMTCommunityInstaller was het alleen mogelijk om de PCH-C200 te selecteren. Ook de NMTCommunityInstaller werkt nu niet meer...

[ Voor 39% gewijzigd door H4ldrz op 17-05-2010 21:54 ]

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:33:
[...]

Volgens mij mankeert er gewoon iets met de jouwe... Dus een keer nieuwe firmware erin terug naar fabrieksinstellingen..... of misschien omruilen.

Je doet nu net of jouw probleem generiek is voor de popcorns en dat is compleet onzin.
De frustratie sprak.

Hij gaat wel degelijk retour, maar als DOA/RMA. Ben nog even op zoek geweest op interwebs maar eigenlijk komen de meeste van mijn problemen nooit voor.

Dus óf ik ben een aansteller, of die A-200 is defect. ;)
Ik ga de A-200 laten vervangen om één van de twee uit te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
H4ldrz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:29:
Ik heb gisteren de laatste update van de A-200 online geinstalleerd via het onderhoud-menu. Echter geeft mijn box nu bij NMT-programma's aan:

"Je huidige firmware en NMT versie komen niet overeen. Gaarne updaten om door te gaan."

Er valt vanuit het menu echter niks (meer) te updaten. Hij geeft aan dat ik firmware versie 02-02-100428-19-POP-411-000 heb, nmt versie: 02-01-100119-10-POP-411, kernel versie: 19-POP, Cardea-Licentie: niet beschikbaar.

Hij kan geen programma's (allemaal uitgeschakeld) starten vanuit het menu NMT programma's. Apps zoals NZBget etc. worden zijn niet te starten..

Iemand suggesties of deze klachten ook meegemaakt ? Ik ga eerst eens proberen of ik de firmware handmatig nogmaals kan installeren. Een update volgt nog..

**update*** Update vanaf usb-stick nogmaals geinstalleerd, blijf dezelfde foutmelding krijgen. Nog steeds op zoek naar suggesties...

Het enige wat ik heb veranderd na de update is: NMTCommunityInstaller geupdate (2.7.0.0) en aangegeven dat het om een PCH-A200 gaat. In een eerdere versie van NMTCommunityInstaller was het alleen mogelijk om de PCH-C200 te selecteren. Ook de NMTCommunityInstaller werkt nu niet meer...
Probeer vanaf de USB stick eerst de nieuwste firmware nog eens te installeren en direct daarna de Apps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nijntje82 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:00:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik de NMT apps niet heb geinstalleerd en nooit de hdd geformat heb in de PCH, maar dus gewoon NTFS had draaien. Met als resultaat dat ik de HDD evt kan swappen en dat ik gewoon zonder gedoe kan communiceren met windows(USB). Met de a110 heb ik de apps wel draaien en de hdd ext3 geformat.

Ik had nog niks concreets met de FAN gedaan, omdat het harde geluid verdween en hij enkel bij het opstarten wat luider blies (dat hield op na max 5 minuten).

Maar uiteindelijk verwachtte ik wel problemen met de FAN op lange termijn, dus denk vraag hier even naar de mogelijkheden :)

Greets,
Maarten
Mooi dat je een nieuwe hebt ontvangen. Wat betreft het eerste wat je schrijft over communiceren met usb,
ik heb hier zelf - om na een crash van de pch die niet wilde opstarten met harddisk erin - de ext3 driver geinstalleerd op de pc waardoor de schijf via een sata --> usb kabel toch rechtstreeks kan communiceren met winwows. Beetje omslachting dat wel.

Wat betreft die FAN, hier maakt hij bij het opstarten nog steeds het 'staafmixer-geluid', kan het geen blazen noemen. Op de lange termijn gaat dat niet goed lijkt me, dus ik denk dat ik m hiervoor toch een x terug moet sturen.. Heb jij nog naar de mogelijkheden gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees als laatste in de lijst met de updates:

NMT apps run from USB device support. Separate NMT apps from Media partition. For example, to allow NMT apps running on USB stick, and Media on removable HDD.

Dat klinkt me als muziek in de oren, mits ik het goed begrijp. Dit betekent dus dat ik de Apps opnieuw kan installeren maar dan op een usb-stick en de interne harde schijf voor de media-opslag kan gebruiken...(?)

Dit zou voorkomen dat bij het niet meer opstarten van de pch en het opnieuw moeten installeren van de apps de media gewoon op de disk kan blijven staan (ipv van een complete format disk) . Dat ga ik maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Okars schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:55:
[...]

De frustratie sprak.

Hij gaat wel degelijk retour, maar als DOA/RMA. Ben nog even op zoek geweest op interwebs maar eigenlijk komen de meeste van mijn problemen nooit voor.

Dus óf ik ben een aansteller, of die A-200 is defect. ;)
Ik ga de A-200 laten vervangen om één van de twee uit te sluiten ;)
De leverancier gaf me nog wat goede tips in een gesprek van twintig minuten. Kudo's voor de webwinkel HDSupplies! d:)b

De firmware via een USB-stick alsnog ge-installeerd, maar dat gaf geen verbetering. Nog steeds liep de video vast, twee keer, op random momenten. Zowel de Popcorn als de NAS moest ik resetten.

Nu is de NAS eeen Lacie Ethernet Big Disk van een jaar oud (1TB). De packet-snelheid stond op 9004 (heb immers een gigabit-netwerk) en die heb ik tot 1500 teruggebracht. De Popcorn heb ik bij Networkspeed van Auto op 10/100 gezet - en toen was het gedaan met de vastlopers. Ik heb nu Star Wars III - The Revenge of the Sith op staan vanaf de NAS en die draait nu al een uur prima, zonder vastlopers of vertraging.

Volgens mij heb ik dat lek dus boven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021

Dit zelfde probleem had ik ook, dacht eerst dat de firmware er niet goed op was gezet. 8)7
Maar het is inmiddels opgelost.
In het onderhoud menu staat een optie NMT installatie Hulp hierin kunnen de apps opnieuw geinstalleerd worden zonder dat hij de hardeschijf gaat wissen. Dat heet Typical Installation geloof ik, met behoud van de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

winwiz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:42:
En die problemen kun je dus prima verhelpen door hem op 10/100 te zetten... In jouw geval dus door de switch op 100 te zetten. Ik trek de verbinding helemaal dicht dan en haal de 100 Mbit. Ik heb er een linksys 2005 tussen
Nee, zoals ik al schreef op 10/100 heb ik vaker geen link dan wel. Alleen op auto-1000 komt ie altijd op maar dan met een brakke verbinding.
Ik kan gelukkig de 1000 out de advertisement halen op mijn switch maar oorspronkelijk zat er nog een gbit switch tussen (linksys 620n) zodat ik ook netwerk had op mijn tv en hd recorder. Daar ik maar 1 kabel in de muur heb kan dat nu dus niet.
Okars schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:09:
De packet-snelheid stond op 9004 (heb immers een gigabit-netwerk) en die heb ik tot 1500 teruggebracht. De Popcorn heb ik bij Networkspeed van Auto op 10/100 gezet - en toen was het gedaan met de vastlopers.
Ik denk dat je hetzelfde probleem had als ik op gbit.. set maar een een ping op naar iets anders dan je nas op beide snelheden. Veel packet loss op gbit.
Overigens, ik neem aan dat je met 'packet snelheid' de mtu size bedoelt. Dat heeft niet direct met 'snelheid' te maken maar het kan wel zo zijn dat als de PCH geen zogenaamde jumbo frames ondersteund deze door tcp fragmentatie meer last heeft van packetloss.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 18-05-2010 20:18 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!!

Ik heb sinds kort ook een pocorn A200. werkt als een tierelier.....behalve dan het draadloos internet.
Een WN-150 usb stickje zit erin (mooi klein dingetje), maar ik krijg geen IP adres.
Wel wordt mijn draadloos netwerk "gezien": hij meldt dus zelf de naam van mijn draadloos netwerk.

Op een scherm:
Gateway van de router wordt wel ingevuld. Ook beide eerste en tweede DNS zijn gevuld. de velden IP adres en subnetmasker blijven leeg.

Op een ander scherm
MAC adres is gevuld met de code die ook op de WN-150 staat
IP adres is weer leeg
Connectie geeft-ie aan : Wifi connected
Iemand enig idee hoe hiermee om te gaan?

Ik heb als firmversie 02-02-100208- 19-POP-411-000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:19:
HELP!!

Ik heb sinds kort ook een pocorn A200. werkt als een tierelier.....behalve dan het draadloos internet.
Een WN-150 usb stickje zit erin (mooi klein dingetje), maar ik krijg geen IP adres.
Wel wordt mijn draadloos netwerk "gezien": hij meldt dus zelf de naam van mijn draadloos netwerk.

Op een scherm:
Gateway van de router wordt wel ingevuld. Ook beide eerste en tweede DNS zijn gevuld. de velden IP adres en subnetmasker blijven leeg.

Op een ander scherm
MAC adres is gevuld met de code die ook op de WN-150 staat
IP adres is weer leeg
Connectie geeft-ie aan : Wifi connected
Iemand enig idee hoe hiermee om te gaan?

Ik heb als firmversie 02-02-100208- 19-POP-411-000
Waarom geef je hem niet handmatig een ip adres? Kijk desnoods in je router in welke range de ip adressen worden weggegeven en zorg ervoor dat je NMT daarbuiten staat. Vergeet je gateway niet!

Als je dat niet weet/kunt kijk dan op je pc/laptop via ipconfig hoe dat staat ingesteld. Zorg dat je het ip adres van de NMT daar een flink eind vandaan zet om mogelijke conflicten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:12:
[...]

Nee, zoals ik al schreef op 10/100 heb ik vaker geen link dan wel. Alleen op auto-1000 komt ie altijd op maar dan met een brakke verbinding.
Ik kan gelukkig de 1000 out de advertisement halen op mijn switch maar oorspronkelijk zat er nog een gbit switch tussen (linksys 620n) zodat ik ook netwerk had op mijn tv en hd recorder. Daar ik maar 1 kabel in de muur heb kan dat nu dus niet.

[...]

Ik denk dat je hetzelfde probleem had als ik op gbit.. set maar een een ping op naar iets anders dan je nas op beide snelheden. Veel packet loss op gbit.
Overigens, ik neem aan dat je met 'packet snelheid' de mtu size bedoelt.
Ja, klopt.
Dat heeft niet direct met 'snelheid' te maken maar het kan wel zo zijn dat als de PCH geen zogenaamde jumbo frames ondersteund deze door tcp fragmentatie meer last heeft van packetloss.
Nou, de jumboframes van de Lacie Ethernet-schijven werken bij lange na niet feilloos, las ik in een ander topic. Maar goed, op 100MBit is het blijkbaar ook prima te doen.

Nu nog een manier vinden om die NMT Apps aan het werk te krijgen; ik wil die bittorrent- en newsclient wel aan het werk hebben. Dat wordt een werkje voor vanmiddag. Zou dat ook op een USB-stick kunnen met als opslagmedium de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ja dat kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
even een vraag mbt de nieuwe firmware:
Ik las op dit forum dat je nu in je muziek kunt browsen terwijl hij muziek afspeelt. Ik krijg dat niet werken.
Hoe ga ik te werk:
source -> had selecteren die in het apparaat zit.
dan naar de folder music, mp3 opzoeken, album afspelen. Als i knu naar een ander album wil moet ik eerst de muziek onderbreken, dan terug in het menu en browsen naar een ander album.
Kan dit handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Laatst online: 19:00
liffey schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:31:
even een vraag mbt de nieuwe firmware:
Ik las op dit forum dat je nu in je muziek kunt browsen terwijl hij muziek afspeelt. Ik krijg dat niet werken.
Hoe ga ik te werk:
source -> had selecteren die in het apparaat zit.
dan naar de folder music, mp3 opzoeken, album afspelen. Als i knu naar een ander album wil moet ik eerst de muziek onderbreken, dan terug in het menu en browsen naar een ander album.
Kan dit handiger?
Als je tijdens het afspelen van een nummer op de Source knop drukt krijg je een menutje midden in beeld, je moet dan volgens mij de linker optie selecteren en bevestigen met ok. Je kunt dan weer lekker verder browsen!

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Sjoerten schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:42:
[...]

Als je tijdens het afspelen van een nummer op de Source knop drukt krijg je een menutje midden in beeld, je moet dan volgens mij de linker optie selecteren en bevestigen met ok. Je kunt dan weer lekker verder browsen!
thx! werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje... hoe zijn jullie ervaringen met bittorrent client? werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bovenstaande melding had ik ook, maar is geen foutmelding maar de boodschap dat je na het updaten nog de laatste versie van de apps moet installeren, is een knopje voor in setup menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Helaas, mijn A200 loopt nog steeds om de haverklap vast. Ik snap er niets van - hoe kan dat nou? Zowel de Lacie Ethernet Big Disk als de Popcorn A200 lopen vast. Tegelijk. Beide moet ik van het stroom halen om ze weer te laten herstarten. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Okars schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:18:
Helaas, mijn A200 loopt nog steeds om de haverklap vast. Ik snap er niets van - hoe kan dat nou? Zowel de Lacie Ethernet Big Disk als de Popcorn A200 lopen vast. Tegelijk. Beide moet ik van het stroom halen om ze weer te laten herstarten. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
probeer nou eens van een pc te streamen.... Het lijkt erop dat je PCH en LaCie niet echt met elkaar overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Laatst online: 19:00
Okars schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:18:
Daar ben je weer ! ;)

Check ook dit;

productreview: LaCie Network Space 1TB review door sporthaas

En de comments die er onderstaan, die LaCie heeft sowieso ruzie met je PCH. De verdere ervaringen die ik zo om me heen hoor zijn ook niet echt enthousiast over LaCie in het algemeen en specifiek over de compatibiliteit. Ik vermoed heel sterk dat je met een 'normale' NAS je problemen kwijt bent. Het feit dat beide apparaten er uitklappen geeft ook al aan dat het in de communicatie tussen de twee misloopt.

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Okee. Ik heb nog een schijfvan 500GB liggen, die zal ik eens in mijn PC bouwen. We gaan gewoon eens een weekje kijken of dat wel probleemloos werkt. Zo ja - tsja. Ik moet zeggen dat die LaCie twee maanden geleden retour naar fabrikant is geweest omdat 'ie het gewoon niet meer deed. Probleemkindje, wellicht.

PS. Die LaCie die jij aanhaalt, Sjoerten, is niet de LaCie die ik heb. Ik heb de Ethernet Big Disk (deze). Maar ik geloof meteen dat die twee niet met elkaar overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
krijgt iemand youtube werkend op de popcorn a-200? Mij lukt het niet. Heb de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
liffey schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:14:
krijgt iemand youtube werkend op de popcorn a-200? Mij lukt het niet. Heb de laatste firmware.
Dit schijnt binnenkort weer te komen in de nieuwe interface.Vooralsnog werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
winwiz schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:37:
[...]

Dit schijnt binnenkort weer te komen in de nieuwe interface.Vooralsnog werkt het niet
thx, afwachten dus...
ik heb nog een nzbget vraagje, heb ale instellingen doorgenomen maar kan niet vinden waar ik max download rate kan aanassen. die 100 KB/s zou ik graag naar 1000 zetten. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:27:
[...]

Mooi dat je een nieuwe hebt ontvangen. Wat betreft het eerste wat je schrijft over communiceren met usb,
ik heb hier zelf - om na een crash van de pch die niet wilde opstarten met harddisk erin - de ext3 driver geinstalleerd op de pc waardoor de schijf via een sata --> usb kabel toch rechtstreeks kan communiceren met winwows. Beetje omslachting dat wel.

Wat betreft die FAN, hier maakt hij bij het opstarten nog steeds het 'staafmixer-geluid', kan het geen blazen noemen. Op de lange termijn gaat dat niet goed lijkt me, dus ik denk dat ik m hiervoor toch een x terug moet sturen.. Heb jij nog naar de mogelijkheden gevraagd?
Ik heb bij HDsupplies navraag gedaan wat te doen met de FAN en om een defect mobo te voorkomen in de toekomst.
Defect mobo kan ik niks aan doen, er is niet een bepaalde manier van omgaan met de PCH wat het zou kunnen voorkomen.
De FAN had ik het liefst vervangen door een zalman vidkaart FAN, echter HDsupplies zei tegen mij dat de PCH een afwijkend design heeft, waardoor geen enkele FAN erop gaat passen, of je moet nieuwe gaten boren, met de nodige risico's(en vervallen vd garantie!?). Daar voel ik dus niks voor. Ze hebben de inhoud van mijn PCH vervangen en dus ook de FAN. Ik hoor hem nu niet meer, maar vrees dat het niet lang gaat duren. Als hij weer herrie maakt, ga ik er met wat speciale olie (zoals genoemd in dit topic) langs de FAN. Ik haal de FAN denk ik eerst wel los, als dat gemaakt gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Ik lees idd veel over lawaai van de fan, maar niet dat dit in de Standby stand is :(
Let wel, hij staat in Standby al veel herrie te maken, nog meer dan de upc box wanneer deze gewoon aan staat.
Wie o wie heeft de laatste tips hiervoor?
Is het een kwestie van uit elkaar halen en fan aandrukken?

P.S. eerder schreef ik ook over de Panasonic MTS files die hij niet afspeelt.. Na de laatste firmware doet ie dat wel. Alleen de MOV (Motion Jpeg) van mijn Panasonic fototoestel speelt ie nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
maffe schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:44:
Ik lees idd veel over lawaai van de fan, maar niet dat dit in de Standby stand is :(
Let wel, hij staat in Standby al veel herrie te maken, nog meer dan de upc box wanneer deze gewoon aan staat.

P.S. eerder schreef ik ook over de Panasonic MTS files die hij niet afspeelt.. Na de laatste firmware doet ie dat wel. Alleen de MOV (Motion Jpeg) van mijn Panasonic fototoestel speelt ie nog niet af.
Ik houd de UIT knop (vd AB) ruim 5 seconden in en de popcorn schakelt zichzelf uit. De fan is dan uit en verslijt niet verder etc. Ik raad dat wel aan. Enige nadeel is dat je wat langer moet wachten bij het opstarten. Hij blijft overigens wel onthouden hoe ver je met welke film was enzo. Je zou het een soort standby kunnen noemen, want de stroom is er namelijk niet volledig af.

Weet alleen nog niet hoe ik het in moet instellen met mn logitech AB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
nijntje82 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:05:
[...]

Ik houd de UIT knop (vd AB) ruim 5 seconden in en de popcorn schakelt zichzelf uit. De fan is dan uit en verslijt niet verder etc. Ik raad dat wel aan. Enige nadeel is dat je wat langer moet wachten bij het opstarten. Hij blijft overigens wel onthouden hoe ver je met welke film was enzo. Je zou het een soort standby kunnen noemen, want de stroom is er namelijk niet volledig af.

Je kunt ook uit normaal kort indrukken en direct daarna delete... Dit geeft hetzelfde effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desint
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 18:07
Ik overweeg een a-200 of een c-200 (enkel voor de fan, die niet aanwezig is) aan te schaffen. Op dit moment heb ik een WD TV maar daar ben ik niet echt over te spreken.

Vraagje over de muziek afspelen. Is het mogelijk, out of the box, een playlist te maken? Dus een single track of een heel album selecteren en toevoegen aan de afspeellijst. Eventueel een nummer verwijderen uit de afspeellijst etc.

Of heb ik hier een jukebox voor nodig, En zo ja, welke. Heeft iemand hier ervaring mee?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
maffe schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:44:

Ik heb er een andere behuizing omheen zitten met daarin een heatsinkje dat verbonden is met de kast. Werkt super, geen lawaai :)

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B3QSX0lsSwuum7MdeGKvx5jW/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qyxHwUjRDIk9z4yYBPgQFGjt/thumb.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Eqy3TClu4qtxGfN6PPh9rmRg/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ADp8IwI63JTv2z0JOdRc3LUy/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZL5s04AoEHbpqTcY1ZTldidG/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2vbuSKTtDY3JWK42jmAPFWT7/thumb.jpg

Voor meer info over die behuizing: A200 - 3rd party metal case with optional fanless heatsink

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Die behuizing had ik ook gezien ja. Leek me wel interessant, ziet er iig een stuk beter uit dan het origineel. Vraag me alleen 2 dingen af. Moet je hier handig voor zijn? (want ben bang dat ik iets verkeerd ga doen) en wat heeft die behuizing je nu extra gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
D.S.X schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:58:
Die behuizing had ik ook gezien ja. Leek me wel interessant, ziet er iig een stuk beter uit dan het origineel. Vraag me alleen 2 dingen af. Moet je hier handig voor zijn? (want ben bang dat ik iets verkeerd ga doen) en wat heeft die behuizing je nu extra gekost?
Het valt nog wel mee om de behuizing te installeren. Je moet alleen voor de tijd even goed bekijken hoe het opgebouwd is want anders loop je kans dat je aan het einde de halve behuizing weer moet slopen omdat je iets vergeten bent :P Ik heb de installatie handleiding even voor je geupload, daarin kun je zien dat het niet zo heel veel voorstelt. Het lastigste is nog het aanbrengen van de heatsink.

De behuizing kost overigens 39 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
BastiaanN schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:18:
[...]

Het valt nog wel mee om de behuizing te installeren. Je moet alleen voor de tijd even goed bekijken hoe het opgebouwd is want anders loop je kans dat je aan het einde de halve behuizing weer moet slopen omdat je iets vergeten bent :P Ik heb de installatie handleiding even voor je geupload, daarin kun je zien dat het niet zo heel veel voorstelt. Het lastigste is nog het aanbrengen van de heatsink.

De behuizing kost overigens 39 euro.
best wel zot eigenlijk dat je tot dit soort zaken moet overgaan... heeft popcorn al zelf bij iemand een goede oplosssing gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
Nee gok van niet. Want volgens hun wordt dat ding niet te warm en maakt het ook niet teveel lawaai. Zullen ze vast een andere versie hebben dan wij ;)

Toch nog eens over nadenken of ik die 39 extra euro het wel waard vind. Want bij mij is het tot nu toe alleen nog maar bij het opstarten. Voor de rest hoor ik de fan eigenlijk helemaal niet. Moet wel toegeven dat ik 'm iedere keer compleet afsluit, dus de knop langer indruk. Vind de case overigens wel echt mooi. Beter dan die plastic box dan het nu is. Bedankt voor de handleiding, zal 'm eens doornemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het met behulp van een extra dongle of dergelijk mogelijk de popcorn A-200 van de tv te laten opnemen?
Ik neem dat een soort tv-tuner vereist is, maar ik kan er eigenlijk niets over vinden.

Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:26:
is het met behulp van een extra dongle of dergelijk mogelijk de popcorn A-200 van de tv te laten opnemen?
Ik neem dat een soort tv-tuner vereist is, maar ik kan er eigenlijk niets over vinden.

Iemand ervaringen hiermee?
Je aanname is correct: hier heb je sowieso een tuner voor nodig. Maar ook een functionaliteit om de tuner te benutten. En die heeft de de PCH dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

BastiaanN schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:40:
[...]

Ik heb er een andere behuizing omheen zitten met daarin een heatsinkje dat verbonden is met de kast. Werkt super, geen lawaai :)

Voor:
[afbeelding] [afbeelding]

Na:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Voor meer info over die behuizing: A200 - 3rd party metal case with optional fanless heatsink
Ik vind het een topbehuizing. Zo had het moeten zijn. Echter, ik vraag me af of de zaak niet allemaal veel te warm wordt zonder fan. Als ik bijvoorbeeld een bluray download en laat unparren en unrarren, is mijn a-200 soms meer dan 24 uur aan het werken. Kan dat ook nog met deze behuizing zonder fan vraag ik me af.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
woutur schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:55:
[...]

Ik vind het een topbehuizing. Zo had het moeten zijn. Echter, ik vraag me af of de zaak niet allemaal veel te warm wordt zonder fan. Als ik bijvoorbeeld een bluray download en laat unparren en unrarren, is mijn a-200 soms meer dan 24 uur aan het werken. Kan dat ook nog met deze behuizing zonder fan vraag ik me af.
Als je goed kijkt zie je dat de chip via een aluminium soort hoeklijn met de buitenkant is verbonden, kortom de hele buitenkant is koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

winwiz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:06:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat de chip via een aluminium soort hoeklijn met de buitenkant is verbonden, kortom de hele buitenkant is koeling.
Mijn vraag is: is dat voldoende? Er zit nogal een verschil in het koelend vermogen van een fan die met 3500 rpm draait en een passief blok dat aan je behuizing hangt. Tenminste, dat is wat ik denk (kan er naast zitten).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
woutur schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:30:
[...]

Mijn vraag is: is dat voldoende? Er zit nogal een verschil in het koelend vermogen van een fan die met 3500 rpm draait en een passief blok dat aan je behuizing hangt. Tenminste, dat is wat ik denk (kan er naast zitten).
De popcorn blijft op deze manier koeler dan in oude behuizing met fan. Als je in die link kijkt die ik geef zijn er wat mensen geweest die de temps. hebben gemeten in zowel de nieuwe als oude behuizing. Bij volle belasting blijft de popcorn in de nieuwe behuizing rond de 44.2c hangen terwijl die in de oude behuizing + fan soms wel 54c haalt :) Gemeten bij kamertemperatuur.

Originele behuizing met fan: http://s12.photobucket.co...on=view&current=temp1.png
Nieuwe behuizing zonder fan: http://s12.photobucket.co...on=view&current=temp4.png

[ Voor 15% gewijzigd door BastiaanN op 26-05-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

In dat geval is het een ideale oplossing. Mooier kastje, mindere hitte en minder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 13:06

wdv

BastiaanN schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:40:
[...]

Voor:
[afbeelding] [afbeelding]

Na:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Erg mooi in vgl met the plastic "original". Best prijzig want er komt 12 euro verzendkosten bij en ik ga er vanuit dat je garantie onmiddellijk vervalt?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

wdv schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:23:
[...]

Erg mooi in vgl met the plastic "original". Best prijzig want er komt 12 euro verzendkosten bij en ik ga er vanuit dat je garantie onmiddellijk vervalt?!?
Tja, je kan in een garantiegeval alles natuurlijk gewoon terugzetten in de oorspronkelijke behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdv

wdv

Heb de knoop doorgehakt en er een voor mijn A200 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 20:02
wdv schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:42:
Heb de knoop doorgehakt en er een voor mijn A200 besteld.
Ik neem aan dat je het over de "3rd party metal case with optional fanless heatsink" hebt?

Ben erg benieuwd naar meer foto's en gebruikerservaring van mensen, zou je dit met ons willen delen zodra je er mee aan de gang gaat? :)

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdv

wdv

r.steenis schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:13:
[...]

Ik neem aan dat je het over de "3rd party metal case with optional fanless heatsink" hebt?

Ben erg benieuwd naar meer foto's en gebruikerservaring van mensen, zou je dit met ons willen delen zodra je er mee aan de gang gaat? :)
Klopt als een zwerende vinger ;) Het gaat om de fanless case.

Er staan vrij uitgebreide video's in HD op Youtube. Na het bekijken daarvan en de ervaring met pc's bouwen, durfde ik het wel aan.

PART1: http://www.youtube.com/watch?v=WDYPtiduUWo
PART2: http://www.youtube.com/watch?v=TBeaF3tcIzs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Zo te zien is het ook nog mogenlijk om het geheel weer in de oude case te bouwen wanneer je nog iets met de garantie wil doen. Ik krijg steeds meer interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
Heeft iemand die cast ook al in gebruik met HD ingebouwd ? want ik heb dus een HD bij mij erin zitten. Zal dit veel doen met de warmte ?

Zou iig wel blij zijn als dat ding geen lawaai meer maakt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
D.S.X schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:12:
Heeft iemand die cast ook al in gebruik met HD ingebouwd ? want ik heb dus een HD bij mij erin zitten. Zal dit veel doen met de warmte ?

Zou iig wel blij zijn als dat ding geen lawaai meer maakt :o
Je zou eens kunnen beginnen met het bekijken van de foto's die iets terug gepost zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
Oeps even over het hoofd gezien, my bad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Okee, het is officieel, een Popcorn Hour A-200 en een Lacie Ethernet Big Disk zijn incompatibel.
Ik heb net bericht gehad van HD Supplies (vriendelijke lui!) dat zij dit concluderen. Heeft dan weer te maken met de (belabberde?) manier waarop LaCie omgaat met shares. Dat gaat niet via de de-facto standaard en daardoor gaat 't gewoon niet werken.

Sowieso ben ik ontevreden over de LaCie, dus ik denk dat ik een 1TB schijf in de PCH zet en die als NAS ga gebruiken.
r.steenis schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:06:
Zo te zien is het ook nog mogelijk om het geheel weer in de oude case te bouwen wanneer je nog iets met de garantie wil doen. Ik krijg steeds meer interesse!
Ik ook!

Update Net een Samsung EcoGreen F2 (1,5TB) besteld; da's anderhalf keer zo groot als ik nu heb. Hoera :)

[ Voor 7% gewijzigd door Okars op 28-05-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumbean
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-08 10:09
desint schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:29:
Ik overweeg een a-200 of een c-200 (enkel voor de fan, die niet aanwezig is) aan te schaffen. Op dit moment heb ik een WD TV maar daar ben ik niet echt over te spreken.

Vraagje over de muziek afspelen. Is het mogelijk, out of the box, een playlist te maken? Dus een single track of een heel album selecteren en toevoegen aan de afspeellijst. Eventueel een nummer verwijderen uit de afspeellijst etc.

Of heb ik hier een jukebox voor nodig, En zo ja, welke. Heeft iemand hier ervaring mee?

bvd
Ik heb van de week mijn A200 ontvangen en heb gisteren voor het eerst een playlist gemaakt met Music Jukebox:

http://www.networkedmedia...i/index.php/Music_Jukebox

Ik vond het behoorlijk gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Ik ben ERG benieuwd (ik denk net als jullie) naar de nieuwe interface. Op het NMT forum hebben ze het al over na de vakantie aangezien er nu nog geen BETA is en de vakantie er dan weer tussen zit...

Heeft iemand hier per ongeluk meer info over? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumbean
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-08 10:09
Ik heb van de week de wireless WN-150 dongle aangesloten op mijn PCH A-200. Vervolgens heb ik mijn PCH op het netwerk (een vrij recente Thompson Router van Online) aangesloten en toegevoegd in Windows verkenner (Windows 7) en wat mappen gedeeld over en weer tussen PC en PCH. Dat ging allemaal prima.

Waar ik in het begin met de wireless verbinding tussen de 1,5 en 2 mbyte/s aan snelheid haalde (bij het overzetten van bestanden) is dat nu nog maar rond de 200 kbyte/s. Ook het streamen van DVD's van pc naar PCH gaat niet (te traag). Bij mij weten heb ik zelf niets veranderd wat hierop van invloed kan zijn. Na rebooten pc, router en PCH blijft het probleem zich voordoen.

De sterkte van de wireless verbinding is constant boven de 80/100. Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Vooral het verschil in snelheid (grofweg factor 10 omlaag) bevreemdt me (als het eerst niet veel sneller was geweest had ik niet beter geweten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Nou hehe, alles werkt nu. de nieuwe HDD (1,5TB Samsung EcoGreen F2) doet het nu...

Natuurlijk kon ik 'm out-of-the-box niet formatteren met de Popcorn. Melding " Sata_disk_A (Null) loaded" kwam wel bij het opstarten, maar bij de NMT Apps Setup Wizard kreeg ik opnieuw de melding "No Storage Device".

Maar nadat ik 'm eruit had gehaald en in de PC had geformatteerd (gewoon NTFS) was 't goed. De Popcorn kon 'm herformatteren en de apps erop zetten. *O*

Dit stukje tekst van de NMT Wiki was het antwoord:
"If you have problems with your HDD in your NMT always ensure that you try the HDD after formatting it to NTFS in a PC. This will ensure that the HDD is initialized as some brand new HDD's are not and the NMT cannot format a none initialized HDD. Do NOT choose the Quick Format option as this may mean that the HDD is not recognized and the NMT Setup option is not available to install the NMT Apps, always use the Full Format option or alternatively use Roadkil's Diskwipe to format a HDD for use in your NMT. "

Geen idee of dat al eens voorbij was gekomen (via de Zoek heb ik 't niet kunnen vinden). Maar een niet-geïnitialiseerde schijf moet dus eerst in een PC geïnitialiseerd worden voor je 'm in een Popcorn kan gebruiken. Ik heb nu twee verschillende Samsung-HDD's (deze Ecogreen F2 en een Spinpoint 500GB) eerst in mijn PC moeten initialiseren voor ik ze in de Popcorn kon gebruiken. :)

Zo, nu eindelijk de apps! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

nijntje82 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:05:
[...]
De A200 uitzetten: rode lamp gaat nu vel branden en de fan gaat uit (eindelijk)

Dat programmeren lukt gewoon, hier ff uit mijn hoofd:
Geef via Logitech programma aan bij de Popcorn activiteit:
- 'Probleem Oplossen'.
- Popcorn en TV zijn, kies Ja, volgende
- Kies het apparaat wat niet goed werkt: vink Popcorn A200 aan en Volgende
- Kies: "Popcorn A200 gaat niet op de juiste manier aan en uit"
- Kies: "Nee - met de Help-knop van de afstandsbediening wordt het probleem niet opgelost."
- Kies: "Ik wil dit apparaat uitzetten wanneer het niet in gebruik is"
- Kies: "Een knop op de afstandsbediening voor aanzetten, en een andere knop voor uitzetten"
- Kies voor AANzetten: "Ik heb de oorspronkelijke afstandsbediening niet, maar weet welke opdracht gebruikt wordt": PowerToggle
- Kies voor UITzetten: "Er zijn meerdere opdrachten nodig om mijn apparaat aan en uit te zetten."
- nu komt er bij de middelste optie 2 invoer balkjes bij (totaal 3).
- maar gebruik gewoon twee stuks...
- vul nu in bij: "Ik heb de oorspronkelijke afstandsbediening niet, maar weet welke opdrachten gebruikt
worden": 1. PowerToggle; 2. Delete (Verwijderen).
- volgende, - volgende, - gereed
- update afstandsbediening: Ja uiteraard.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Thanks maffe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

De moovika kast is besteld :) Ziet er een stuk mooier uit, en ik hoop op wat minder storing vanuit het kastje naar mijn digitenne toe (misschien ijdele hoop, maar ja...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Die Moovika ga ik ook bestellen, maar ik denk dat ik de wapper laat zitten. Op het filmpje is te zien dat je de ventilator "los moet knippen" en dan kun je 'm dus niet meer in de originele behuizing zetten.
Als er dan iets gebeurt ben je je garantie dus kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Okars schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:44:
Die Moovika ga ik ook bestellen, maar ik denk dat ik de wapper laat zitten. Op het filmpje is te zien dat je de ventilator "los moet knippen" en dan kun je 'm dus niet meer in de originele behuizing zetten.
Als er dan iets gebeurt ben je je garantie dus kwijt.
Nee hoor, die fan kan je er gewoon af halen door de pinnetjes aan de onderkant in te drukken. Die pinnetjes gebruik je vervolgens ook weer voor de nieuwe heatsink. Je kan daarna de fan gewoon onbeschadigd terugplaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
BastiaanN schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:47:
[...]

Nee hoor, die fan kan je er gewoon af halen door de pinnetjes aan de onderkant in te drukken. Die pinnetjes gebruik je vervolgens ook weer voor de nieuwe heatsink. Je kan daarna de fan gewoon onbeschadigd terugplaatsen :)
Is dat zo? Want op het filmpje werden ze losgeknipt. Maar in dat geval: perfect! Ga 'm direct bestellen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Okars schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:59:
[...]

Is dat zo? Want op het filmpje werden ze losgeknipt. Maar in dat geval: perfect! Ga 'm direct bestellen! d:)b
Ik denk dat ze de tanden van die veertjes iets indrukken met een tang om hem terug te krijgen. Afknippen lijkt me sterk want dan kan je die andere heatsink niet meer vastmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het updaten van mijn A-200 werkt de NZBget web Interface niet meer.
ik kom wel in het inlog scherm maar als ik op log in druk gebeurd er niets.

uitzetten en aan zetten van nzbget heeft ook geen zin...
Ook een reboot werkt niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:53:
Na het updaten van mijn A-200 werkt de NZBget web Interface niet meer.
ik kom wel in het inlog scherm maar als ik op log in druk gebeurd er niets.

uitzetten en aan zetten van nzbget heeft ook geen zin...
Ook een reboot werkt niet.

Iemand een idee?
Misschien de nmt opnieuw installeren? Deze is de laatste keer ook geupdate, naast de firmware.
Na de update is het wachtwoord trouwens weer standaard: nmt en 1234.

[ Voor 7% gewijzigd door iglo op 01-06-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Ik heb dit probleem ook gehad na het updaten...bij mij was het zo dat de firmware een update kreeg maar de applicaties niet. Ik heb de firmware update in eerste instantie via internet gedaan.

Oplossing:

Download de firmware hier. en zet hem op een usb stick.

Ga naar het setup scherm
Selecteer Maintenance->NMT Setup Wizard
Next
USB
Next

Je kan tijdens het proces selecteren dat je wil updaten zonder verlies van media. Bij mij was het probleem opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door r.steenis op 02-06-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
BastiaanN schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:08:
[...]

Ik denk dat ze de tanden van die veertjes iets indrukken met een tang om hem terug te krijgen. Afknippen lijkt me sterk want dan kan je die andere heatsink niet meer vastmaken :)
Helder! :)

Ik hoop 'm wel snel te krijgen nu, want die Popcorn wordt ongehoord warm, vooral bij het gedeelte van de processor (wat geen wonder is, omdat die wapper alle warme lucht tegen de bovenkant aanblaast). Hij brandt nu ook dag en nacht, omdat hij ook de taak van mijn NAS heeft overgenomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Okars op 02-06-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem opgelost!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
Hoi!

Weer een klein probleempje. Als ik MP3's afspeel (met OK of met Play maakt niet uit), dan skipt hij het begin van het nummer. Hij mist ongeveer ééntiende van een seconde, maar het is natuurlijk wel hoorbaar en best irritant.

Het lijkt wel of de Popcorn bij elk nummer "initialiseert". Tussen de nummers valt het beeld even weg en komt dan weer tevoorschijn. De speakers maken een geluid alsof de versterker weer wordt aangezet.

Iemand een idee hoe dat komt? M4A's lijken geen last te hebben van dit skip-verschijnsel. Ook in afspeellijsten komt dit probleem voor. De muziek staat op de interne SATA-schijf.

De audio-output staat als volgt:
AAC en WMA Pro: Analoog
DTS en AC3: Digitaal

Dit veranderen helpt niet voor de MP3's. (Ik heb gemerkt dat als WMA Pro op Digitaal wordt gezet, de M4A's het niet meer doen) :)

Vanmiddag even de S/PDIF kabel (glas) vervangen, kijken of dat helpt.

Iemand nog een idee of eenzelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdv

wdv

ik heb de behuizing binnen en gemonteerd. Ik ben wat aan het testen en de buitenkant van de moovika behuizing (linkerkant waar de heatsink zit) wordt best warm. Je kunt je hand er wel op houden, maar ik vind het best warm. Ik heb er trouwens een WD20 EADS in zitten.

Verder oogt het kastje geweldig veel mooier dan het plastic origineel.

En de klemmetjes worden niet doorgeknipt. Kun je ook zien in het filmpje. ( ik heb de filmpjes aangegeven :-) ). Ze worden wel ingeknepen met een kniptangetje waarmee ze zo los springen omdat er een veertje in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Zooooo! Moovika box aangekomen, uitgepakt en in elkaar gezet. Werkt als een zonnetje. De video's uit dit topic waren erg handig. Ben er toch wel een uur mee bezig geweest. Op de video's zie je niet dat de persoon alle delen precies goed vastpakt en plaatst (denk aan schroefjes, plaatsing van de zijpanelen) waardoor hij het erg snel en goed kan :) Verder geen moeilijkheden gehad. Alleen de koelpasta, die is op mijn kleding gekomen :( Tips om dat er weer uit te krijgen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
wdv schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:38:
Je kunt je hand er wel op houden, maar ik vind het best warm. Ik heb er trouwens een WD20 EADS in zitten.
Dat is goed, 50c is de pijngrens dus zolang je je hand er nog op kunt houden betekend dat, dat de temperatuur in elk geval nog onder de 50c zit. En het is juist de bedoeling dat die buitenkant goed warm wordt, dat geeft aan dat de behuizing de warmte goed afvoert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
woutur schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:50:
Zooooo! Moovika box aangekomen, uitgepakt en in elkaar gezet. Werkt als een zonnetje. De video's uit dit topic waren erg handig. Ben er toch wel een uur mee bezig geweest. Op de video's zie je niet dat de persoon alle delen precies goed vastpakt en plaatst (denk aan schroefjes, plaatsing van de zijpanelen) waardoor hij het erg snel en goed kan :) Verder geen moeilijkheden gehad. Alleen de koelpasta, die is op mijn kleding gekomen :( Tips om dat er weer uit te krijgen zijn welkom!
Ook hier is ie binnen en inderdaad ziet het er stukken beter uit dan het origineel. :)
Had 'm in een handomdraai in elkaar zitten trouwens, best wel simpel eigenlijk. Nu is mijn hi-fihoekje weer fatsoenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-07 21:02
Ik heb gezocht in dit topic maar ik kon geen uitsluitend antwoord vinden op mijn vraag:

Ondersteund de PCH A-200 nu HD-audio (DTS-MA etc.) ja of nee? Dus bitstream bij .mkv, .m2ts, blu ray iso etc.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
PascalvE schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:05:
Ik heb gezocht in dit topic maar ik kon geen uitsluitend antwoord vinden op mijn vraag:

Ondersteund de PCH A-200 nu HD-audio (DTS-MA etc.) ja of nee? Dus bitstream bij .mkv, .m2ts, blu ray iso etc.

Alvast bedankt!
Sorry hoor.... maar dan moet je echt leren zoeken...

Hij ondersteunt het, echter momenteel NIET bij mkv en m2ts. Dit zal in de aankomende of uiterlijk daaropvolgende update wel werken. De problemen die er momenteel zijn zijn opgelost in de nieuwe SDK.

Trouwens HD geluid kom je zeer weinig of nooit tegen in mkv en m2ts files zijn in een paar minuten om te zetten naar Blu-ray iso waar je nu wel gewoon HD geluid bij hebt. Dus echt een probleem is het niet.

Misschien handig om ook het C-200 topic te volgen... Hier worden dingen besproken die ook op de A-200 betrekking hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door winwiz op 11-06-2010 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Bedankt voor het antwoord.

In dat C-200 topic heb ik ook gezocht en daar staat inderdaad iets dergelijks in. .m2ts heeft overigens geregeld HD audio. Ik zal eens kijken naar dat omzetten van m2ts naar iso.

Iemand enig idee wanneer die update voor HD geluid komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
PascalvE schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:33:
Bedankt voor het antwoord.

In dat C-200 topic heb ik ook gezocht en daar staat inderdaad iets dergelijks in. .m2ts heeft overigens geregeld HD audio. Ik zal eens kijken naar dat omzetten van m2ts naar iso.

Iemand enig idee wanneer die update voor HD geluid komt?
De zin stond misschien wat ongelukkig... weinig tot nooit in MKV. M2TS files zijn makkelijk om te zetten in Blu-ray iso's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
A, inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-02 13:30
Mag ik vragen waar jullie die moovika kast bestellen? Zou ik deze vanuit België ook kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Elconejo schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:46:
Mag ik vragen waar jullie die moovika kast bestellen? Zou ik deze vanuit België ook kunnen bestellen?
Ici: http://www.popcorn-hour-f...product.php?id_product=35

Uit Frankrijk, dus vanuit Belgie moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timgeelen
  • Laatst online: 08-08 14:36
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de Moovika kast?
Bij mij is het geld afgelopen maandag afgeschreven, maar heb verder nog niets gehoord.
Alvast bedankt voor jullie antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Niet online
timgeelen schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:21:
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de Moovika kast?
Bij mij is het geld afgelopen maandag afgeschreven, maar heb verder nog niets gehoord.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Duurde een week voordat ik de bevestiging kreeg, daarna was het pakketje er in vier dagen.

Anders gewoon mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Anderhalve week is ongeveer hoe lang het duurt. Na ongeveer een week krijg je statusupdates van je pakketje, en dan is het er al vrij snel.

Ben overigens echt heel tevreden. Nul geluid, kast wordt ook niet te warm. Dit is hoe het had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
woutur schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:09:
Anderhalve week is ongeveer hoe lang het duurt. Na ongeveer een week krijg je statusupdates van je pakketje, en dan is het er al vrij snel.

Ben overigens echt heel tevreden. Nul geluid, kast wordt ook niet te warm. Dit is hoe het had moeten zijn.
Gaat nog sneller nu! 15 juni bestelling geplaatst, 16 juni in de morgen hebben ze mijn betaling geaccepteerd en 's avonds kreeg ik de verzendbevestiging met track 'n trace nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Je kunt daar overigens ook een pack kopen met de A-200 erbij. Ik kan echter nergens vinden of je dan gewoon de A-200 in zijn oude behuizing inclusief afstandsbediening etc. krijgt, of dat je dan alleen het moederbord krijgt. Iemand ervaring mee? (Aangezien de A-200 er even duur als in de pricewatch en de verzendkosten lager!)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timgeelen
  • Laatst online: 08-08 14:36
Ik vind dat de moovika best wel warm wordt, vooral aan de kant waar de processor zit (heb er ook een HD in zitten). Hebben meer mensen dit?

Alles was trouwens heel gemakkelijk over te zetten, had hem denk ik binnen 15 minuten ofzo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
timgeelen schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 08:49:
Ik vind dat de moovika best wel warm wordt, vooral aan de kant waar de processor zit (heb er ook een HD in zitten). Hebben meer mensen dit?

Alles was trouwens heel gemakkelijk over te zetten, had hem denk ik binnen 15 minuten ofzo klaar.
Als de kast wat warmer wordt weet je zeker dat hij koelt.... dus prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
Is het mogelijk om netwerk shares te verwijderen, kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
/edit te snel

Je kan via de instellingen een share weggooien

[ Voor 117% gewijzigd door r.steenis op 22-06-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
heb zondag de moovika box besteld, was gisteren aangekomen en vandaag i een half uurtje in elkaar gezet, ging prima. Zeker de filmpjes die op blz 34 zijn gepost zijn erg goed, je kunt bijna direct meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
r.steenis schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:36:
/edit te snel

Je kan via de instellingen een share weggooien
Ik kan het echt nergens vinden. Wat bedoel je met instellingen? Setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
kenniani schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:06:
[...]

Ik kan het echt nergens vinden. Wat bedoel je met instellingen? Setup?
http://www.google.nl/sear...VOOnM6bID&ved=0CCIQrQIwAQ

Alleen werkt networkmediatank.com nu even niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

even? Hij dut't nog nie!

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Hijdoethetweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sommige bluray films die speelt hij niet af bij me. dit zijn complete films met menu en alles. (m2ts bestanden) hoe kan dit?
ook kan het met andere m2ts files erg lang duren voordat hij opstart.

hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:05:
sommige bluray films die speelt hij niet af bij me. dit zijn complete films met menu en alles. (m2ts bestanden) hoe kan dit?
ook kan het met andere m2ts files erg lang duren voordat hij opstart.

hebben meer mensen hier last van?
Ik kan je 83652 redenen geven....werken ze op een andere speler/pc wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Gisteren (YetAnother)MovieJukebox "geïnstalleerd" voor het indexeren van mijn films en series en voor het gebruik op mijn PCH A200.

Wat werkt die tool HEERLIJK :9 indexeert als een dolle, heeft een incrementele zoekwijze en kan helemaal getuned worden naar wens.
Daarnaast kun je direct vanuit de browser een filmpje starten op de PCH en er kunnen zelfs playlists gegenereerd en afgespeeld worden :)

Grafisch ziet het er allemaal prima uit, alleen is de resolutie van de pagina niet helemaal lekker voor 16:9 schermen, maar dat kan ook komen door een aantal wijzigingen welke ik heb (gepoogd) te maken aan de CSS en instellingen van MovieJukebox :$

Dit is het programma waar ik al heel lang naar opzoek was en nu (na summier zoekwerk) heb gevonden O+

Edit; Na het zoeken in dit topic kom ik er achter dat YAMJ al vaker besproken is, maar daar heb ik toentertijd overheen gelezen ben ik bang :P

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 18-07-2010 11:48 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Hallo Matis,

YAMJ is inderdaad een leuke oplossing, ik heb er zelf ook wat mee gedaan maar ben er mee gestopt, ik vindt het teveel werk...ook met de nieuwe interface in het achterhoofd.

Het lijkt niet lang meer te duren:
nieuws: Popcorn Hour-maker begint verkoop van Popbox
De vernieuwde interface van de Popbox zou ook naar de Popcorn Hour komen, beloofde de fabrikant al tijdens de aankondiging in januari.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste