Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inderdaad, dan "kent" hij het wel, maar als je dan verder klikt vraagt hij toch nog om een aantal knoppen op de originele AB in te drukken (Powertoggle, play, nummer 1) en geeft vervolgens de volgende melding: "Wij kunnen uw apparaat of een soortgelijk apparaat niet in onze database vinden."

Vandaag weer een filmpje proberen te zien, na 20 a 30 min begon het beeld weer te stotteren... aan mijn thuisnetwerk zal het allezins niet liggen, allemaal Linksys gigabit switches en mijn NAS'sen hebben een echte gigabit aansluiting, dit in tegenstelling tot de popcorn. Eigenlijk schandalig trouwens, want op de doos staat toch echt wel "Ethernet 10/100/1000 Mbps" vermeld.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mag het het tot nu toe afkloppen, na een maand of wat in bezit te hebben nog totaal geen films gehad die gingen stotteren of wat.

Het is alleen die ondertiteling af en toe, maar dat valt tot nu toe redelijk mee te leven.

Yamj ben ik maar niet mee verder gegaan want dat werkt gewoon niet super op een SD tv dus misschien iets voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
ik heb sinds vandaag mijn Popcorn Hour A-200 binnegekregen. Nu heb ik het volgende probleem.
Heb mijn NMT op mijn netwerk aangesloten(bedraad) en hij kan de WORKGROUPS zien van mijn PC's die beide lopen op Windows 7.

Echter als ik een map toevoeg aan mijn Windows 7 Workgroup ( die map de bevoegdheid geef om onderdeel te worden van de Workgroup) dan kan ik hem terug vinden in Network Browse maar als ik hem wil openen geeft hij de error:

"Cannot find Workgroup in list"

Edit: Deze map staat in een andere partitie, maar wel dezelfde schijf.

kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Al mijn share opties zijn naar mijn weten goed ingesteld...

Groeten,
Kai

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Heb je gast toegevoegd als "persoon" die toegang heeft tot de share? Anders kom je er namelijk niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
je moet nog even een paar dingen instellen in Win7 dan zal het benaderen wel goed gaan.

http://img8.imageshack.us/img8/2963/capturewix.png

Verder zet je netwerksnelheid in de pch op 10/100 ipv automatic dan ben je van het stotteren af.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik heb dat allemaal niet aangezet, en bij werkte het direct nadat ik gast had toegevoegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
D.S.X schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:18:
Ik heb dat allemaal niet aangezet, en bij werkte het direct nadat ik gast had toegevoegd....
Bij mij ook... echter niet bij iedereen en dan helpt bovenstaand....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:47:
[...]

Bestel dan gewoon voor 3 euro het 12v->5v kabeltje van Acer, heb ik ook gedaan en de fan draait constant op nog geen 50% volgens mij. Geruisloos!
Heb je een link waar dit te bestellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top hij doet het!!!

Nu heb ik een volgend storend probleem, heb de internetsnelheid al van 10/100 Mbps naar Auto gezet, hij blijft echter stotteren onder de film...

Hoe verhelp ik dit? ik heb de firmware al geupdate...

Greatz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:07:
Top hij doet het!!!

Nu heb ik een volgend storend probleem, heb de internetsnelheid al van 10/100 Mbps naar Auto gezet, hij blijft echter stotteren onder de film...

Hoe verhelp ik dit? ik heb de firmware al geupdate...

Greatz
Je moet hem juist op 10/100 zetten en NIET op Auto als je problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oooh, ik las je reply verkeerd, sorry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top hij stottert niet meer, heb nog 1 klein vraagje..

Hoe zorg ik ervoor dat als ik een mp3 nummertje afspeel dat hij de rest van de playlist blijft afspelen en niet stopt na 1 nummer..?

Alvast bedankt!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 19:53

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:24:
Top hij stottert niet meer, heb nog 1 klein vraagje..

Hoe zorg ik ervoor dat als ik een mp3 nummertje afspeel dat hij de rest van de playlist blijft afspelen en niet stopt na 1 nummer..?

Alvast bedankt!:)
Op play drukken ipv ok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week staat hier ook een A-200. Bevalt goed, het uiterlijk is weliswaar een broodtrommel maar toch beter dan verwacht. Irritant is alleen de felle lampjes bij standby en de fan die niet uitgaat als de speler op standby staat. Dus steeds full power off dan maar. Tijdens het afspelen valt het geluid van de fan niet op.
Het is een echte linux doos, dus je moet van tweaken houden, anders moet je hier niet aan beginnen. Maar nu werkt het prima in combinatie met een Synology NAS en een MacPro. YAMJ inmiddels ook werkend maar vind dat wel wat tegenvallen.

Gebruikt iemand hier ook NFS met een Mac? Ik krijg die verbinding met de Mac en de PCH niet optimaal met de NMT wiki. Ik heb de etc/exports aangepast met vi, nfs enabled maar krijg niets te zien op de PCH.
Wat wel goed werkt is verbinding maken met MyiHome via http maar wil graag nfs, samba is te traag.
Ben benieuwd of iemand het hier werkend heeft gekregen

http://www.networkedmedia...dex.php/NMT_for_Mac_Users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:59:
[...]

Heb je een link waar dit te bestellen is?
Bij Informatique kan je deze bestellen, de Acer RC100 meen ik. Kost je dan 8,50 euro inclusief verzendkosten, ik hoef hem nooit meer FULL POWER OFF te zettenm ik hoor de fan gewoon niet meer _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Ik heb sinds gisteren ook de A-200.
Ben er erg tevreden mee alleen krijg ik NZBget niet aan de praat.
Als ik via PCH naar de root van de HDD ga, staat daar geen folder .nzbget terwijl ik usenet wel bij de instellingen heb ingeschakeld. De folder is wel zichtbaar in windows via mijn netwerk. Daar is de folder verborgen.

Hoe kan ik de folder toch benaderen of NZBget in te stellen en te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
lochtejans schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:21:
Ik heb sinds gisteren ook de A-200.
Ben er erg tevreden mee alleen krijg ik NZBget niet aan de praat.
Als ik via PCH naar de root van de HDD ga, staat daar geen folder .nzbget terwijl ik usenet wel bij de instellingen heb ingeschakeld. De folder is wel zichtbaar in windows via mijn netwerk. Daar is de folder verborgen.

Hoe kan ik de folder toch benaderen of NZBget in te stellen en te gebruiken?
Gevonden.
Heb met ultraedit de file aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
StealthyPeanut schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:22:
[...]
Bij Informatique kan je deze bestellen, de Acer RC100 meen ik. Kost je dan 8,50 euro inclusief verzendkosten, ik hoef hem nooit meer FULL POWER OFF te zettenm ik hoor de fan gewoon niet meer _O_
Heb jij er een harde schijf in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is er iemand die al geprobeerd True-HD en Dts-HD pass trough op zijn versterker.
Ik zelf heb een Denon avr-1909 de Eminent 7080 en ac ryan playon hd kunen hier niet mee omgaan.
Ook al staat het op de doos dat die DTS-HD kan door sturen.

Wie kan mijn een antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:12:
Hallo,

Is er iemand die al geprobeerd True-HD en Dts-HD pass trough op zijn versterker.
Ik zelf heb een Denon avr-1909 de Eminent 7080 en ac ryan playon hd kunen hier niet mee omgaan.
Ook al staat het op de doos dat die DTS-HD kan door sturen.

Wie kan mijn een antwoord geven.
Als je een beetje leest zou je inmiddels weten dat dit in principe alleen met ISO van Blu-rays werkt en nog niet met MT2S of MKV's....

Ik heb al mijn MT2S bestanden geremuxed naar BD-ISO en hoppa netjesDD TRUE HD en DTS HD MASTER geluid. :) (kost maar een paar minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:29:
[...]

Als je een beetje leest zou je inmiddels weten dat dit in principe alleen met ISO van Blu-rays werkt en nog niet met MT2S of MKV's....

Ik heb al mijn MT2S bestanden geremuxed naar BD-ISO en hoppa netjesDD TRUE HD en DTS HD MASTER geluid. :) (kost maar een paar minuten)
Uit MKV's werkt het ook (iig met mijn C-200). Uit losse M2TS bestanden lukt dit nog niet inderdaad

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
BlizzarD schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:38:
[...]

Uit MKV's werkt het ook (iig met mijn C-200). Uit losse M2TS bestanden lukt dit nog niet inderdaad
Ah dat wist ik niet... maar ik heb dan ook geen MKV's met HD geluid erin....ook weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

winwiz schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:29:
[...]
[...]
BlizzarD schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:38:
winwiz schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:49:
Ah dat wist ik niet... maar ik heb dan ook geen MKV's met HD geluid erin....ook weer wat geleerd. :)
Als je een beetje had gelezen, had je dit geweten O-)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
fmb schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:52:
[...]

[...]

[...]
Als je een beetje had gelezen, had je dit geweten O-)
1 - 1 ;) Maar ja de fora staan bol over het HD geluid "probleem"

[ Voor 12% gewijzigd door winwiz op 22-03-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de A200 nu 2 weken in bezit en alles lijkt goed te werken. Enige probleem is dan het kopieren van content via FTP erg traag gaat (+/- 1,5 Mb ps). De popcorn zit via wifi aangesloten op mijn netwerk omdat ik bij mijn tv geen bedraad netwerk heb. Nu dacht ik om ethernet via power (Devolo MicroLink dLan 200) aan te schaffen om zodoende te snelheid op te krikken alleen heb ik twijfels of dat echt gaat helpen. Iemand hier ervaring mee?

PS: ik wil niet iedere keer de popcorn aan mijn pc koppelen via de usb slave.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 08:06:
Heb de A200 nu 2 weken in bezit en alles lijkt goed te werken. Enige probleem is dan het kopieren van content via FTP erg traag gaat (+/- 1,5 Mb ps). De popcorn zit via wifi aangesloten op mijn netwerk omdat ik bij mijn tv geen bedraad netwerk heb. Nu dacht ik om ethernet via power (Devolo MicroLink dLan 200) aan te schaffen om zodoende te snelheid op te krikken alleen heb ik twijfels of dat echt gaat helpen. Iemand hier ervaring mee?

PS: ik wil niet iedere keer de popcorn aan mijn pc koppelen via de usb slave.
Als je 54g gebruikt zit je tegen de limiet aan van je draadloze netwerk. Als je gewoon bedraad werkt kun je via FTP ongeveer 12 Mb/s halen (dat haal ik tenminste) Let er op dat bij zo'n Devolo meestal de 2 richtingen bij elkaar opgeteld worden qua snelheid. Je zult in de praktijk iets van 8-9 Mb/s halen als het een beetje meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het antwoordt op mijn vraag is niet volledig beantwoord of die ook Dolby True HD en DTS-HD Master echt ook kon door sturen en dat dat die vlekkeloos mits je een receiver hebt die dit aan kan

Heb er zelf 1 aangeschaft je hoeft niet special blu-ray iso te hebben een M2TS bestand met een HD spoor er in is genoeg.
Zelf enkele Blu-ray rip gemaakt in iso en losse bestanden geen probleem.

Mediaplayers met een sigma chip er in zoals de Popcorn a-200 en c-200 die je moet hebben als je HD Geluid wil een hebben.
Realtec RTD1073 chip die gebruikt wordt in een ac Ryan playon hd en Eminent 7080 en meerdere players kunnen dit niet en gaan terug naar de core DTS en kunnen niet om graag met Dolby True HD dan heb je geen geluid.

Maar dat niets te na het zijn beide goede players maar de popcorn kan net dat ietsje meer voor de gene die dat zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 08:42

TZT

Hallo,
allereerst wil ik jullie begroeten dit is mijn allereerste post,heb vaak gekeken als ik ergens niet uitkwam en meestal zag ik de antwoord wel hier ergens,

Nu heb ik net deze PCH A-200 gekocht en ben er wel tevree mee,had vorige week een EMINENT 7080,maar die gaf 2 probleempjes:

1.- 1080/24HZ haalde hij niet via mijn ARCAM AVR 600,rechtsreeks op de LCD was t geen probleem!
2.- DTS HD zat er niet op en was een vraag of t wel uberhaubt op zou komen,Dolby True HD komt er
sowieso niet op zei men bij Eminent

Wel,de Popcorn geeft moeiteloos 1080/24hz via de Arcam,maar ik kan maar geen HD geluid eruit halen,
de hoogste is DTS/DOLBY EX,

Nou lees ik hier van sommigen dat ze dat wel kunnen,mijn vraag is er ergens demonstratie materiaal en/of testmateriaal die je ergens kunt downloaden (trailers/teasers,etc,etc),want ben erg benieuwd of `t mij ook gaat lukken,

Of zit t nog in de kinderschoentjes ent wordt t pas geperfectioneerd in volgende updates?

bedankt alvast!

grtz

DirkJan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

TZT, welkom, allereerst een vraag aan jou: Welke versienummer heeft je PCH?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

Thanx Matis,waar vind ik dat,heb wel gisteren de laatste update erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Uhh, zo uit mijn blote hoofd naar "Preferences/Voorkeuren" en dan staat dat bij "Onderhoud". Maar als je de laatste versie hebt (van nmt.com) dan zal dat wel snor zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

firmware versie 02-02
kernel versie 19 pop
nmt versie 02-01

achter elke bovenstaande staat een hele lange nummer maar begin nummers zijn de belangrijkste toch?
en heb gisteren de update van 24 februarie uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
TZT schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:06:
firmware versie 02-02
kernel versie 19 pop
nmt versie 02-01

achter elke bovenstaande staat een hele lange nummer maar begin nummers zijn de belangrijkste toch?
en heb gisteren de update van 24 februarie uitgevoerd
Nee juist de hele reeks is belangrijk ;)

Het is ook belangrijk uit welk type bestand je TrueHD probeert af te spelen. Uit M2TS bestanden werkt dit nog niet, uit ISO's en BDMV mappen zou het gewoon moeten werken (MKV volgens mij ook).

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

Heb dat geprobeerd uit "UP" BDversie,de eminent gaf aan dat t een DTS HD was (speelde alleen EX) maar bij PCH kan ik niet zien welke formaat t is... en ook heb ik t geprobeerd bij "The lord of the rings" volgens de specs was t een DTS HD maar verder dan ES/EX kwam ik niet... maar begrijp mij niet verkeerd ik geloof er heilig in dat deze apparaat t aan kan of aan gaat kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

even een quick update!

Als ik op de "info" knop druk zie ik dat alle bovenstaande titels ("UP","tlotr") allemaal M2TS files zijn,
dat terwijl op de titel staat dat t echt BD ISO zijn,hmmmm...bizar...."tlotr" zit wel in een BDMV map

[ Voor 7% gewijzigd door TZT op 25-03-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 11:28
Voor de geïnteresseerde die graag Blu Ray schijfjes willen afspelen met hun Popcorn Hour.
Wellicht is dit een leuke actiesprijs: http://actiespullen.nl/pr...-+-dvd-rw-external-combo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
TZT schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:49:
even een quick update!

Als ik op de "info" knop druk zie ik dat alle bovenstaande titels ("UP","tlotr") allemaal M2TS files zijn,
dat terwijl op de titel staat dat t echt BD ISO zijn,hmmmm...bizar...."tlotr" zit wel in een BDMV map
Je moet er echt een ISO van maken met imgburn bijvoorbeeld. Dan heb je wel HD geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Laatst online: 04-09 16:59
Redelijk nieuw op dit gebied maar heb nu al een vroeg probleem wat ik hier nog niet gevonden had.
Sinds een week de Popcorn A200 al binnen en de geadviseerde Seagate Barracuda LP 1.5tb ingebouwd. Toen ik de PCH aan wilde sluiten op de pc herkende deze hem niet dus wat nagelezen en de HD geformateerd en de firmware van de PCH ook maar geupdate. Dit via de tv uitgevoerd. Na dit te hebben gedaan werd de PCh nog steeds niet herkend door de pc.
Wat moet ik nu doen om deze twee met elkaar aan het praten te krijgen zodat ik bestanden en films kan overladen?

Wie kan me daarmee helpen?

Overigens voor als alles werkt: Hoe kan ik films overhevelen via de ethernet uitgang en heb ik daar een draadloze router voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

WINWIZ (of iemand anders)
dus ik moet van de M2TS files een iso maken?Van de map BDMV en zijn gehele inhoud?
imageburn maakt dan een bluray iso of moet ik een bepaalde versie hebben?
sorry als ik teveel vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
TZT schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 02:26:
WINWIZ (of iemand anders)
dus ik moet van de M2TS files een iso maken?Van de map BDMV en zijn gehele inhoud?
imageburn maakt dan een bluray iso of moet ik een bepaalde versie hebben?
sorry als ik teveel vraag!
Je moet de hele inhoud hebben dus alle mappen. Het is juist goed als Imgburn een Bluray iso maakt! Je hebt dan ook gewoon een menu die je kunt gebruiken (als hij in de rip zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Pont Max schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:22:
Redelijk nieuw op dit gebied maar heb nu al een vroeg probleem wat ik hier nog niet gevonden had.
Sinds een week de Popcorn A200 al binnen en de geadviseerde Seagate Barracuda LP 1.5tb ingebouwd. Toen ik de PCH aan wilde sluiten op de pc herkende deze hem niet dus wat nagelezen en de HD geformateerd en de firmware van de PCH ook maar geupdate. Dit via de tv uitgevoerd. Na dit te hebben gedaan werd de PCh nog steeds niet herkend door de pc.
Wat moet ik nu doen om deze twee met elkaar aan het praten te krijgen zodat ik bestanden en films kan overladen?

Wie kan me daarmee helpen?

Overigens voor als alles werkt: Hoe kan ik films overhevelen via de ethernet uitgang en heb ik daar een draadloze router voor nodig?
Hoezo niet zien? Lijkt me handig dat je je eerst ook een beetje inleest... Zet in ieder geval in je NMT applicaties Samba aan en eventueel FTP.

Als samba aan staat kun je hem zien in je netwerk en als gedeelde schijf benaderen. Eventuele inlog is nmt met password 1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
winwiz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:12:
[...]

Hoezo niet zien? Lijkt me handig dat je je eerst ook een beetje inleest... Zet in ieder geval in je NMT applicaties Samba aan en eventueel FTP.

Als samba aan staat kun je hem zien in je netwerk en als gedeelde schijf benaderen. Eventuele inlog is nmt met password 1234
Thanks, maar het probleem is nu dat die allebei al aan staan. (nogmaals gecontroleerd)
Via het netwerk herkend hij hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Pont Max schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:12:
[...]

Thanks, maar het probleem is nu dat die allebei al aan staan. (nogmaals gecontroleerd)
Tja dat kan aan een aantal zaken liggen:
  • Welk OS
  • Is je netwerk openbaar of prive -> netwerkdiscovery aan?
  • Is de netwerkgroepnaam wel hetzelfde
  • Krijgt hij wel een IP.... via dhcp werkt niet altijd goed dus even met de hand instellen!
  • .......

[ Voor 9% gewijzigd door winwiz op 26-03-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pont Max schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:12:
[...]

Standaard checks uitgevoerd zoals allebei in dezelfde werkgroepen, via IP adres geprobeerd te bereiken, gecontroleerd of hij een IP adres krijgt en in welke range deze dan zit etc?

Het is al een tijdje geleden maar volgens mij had je een ander type kabel om PC -> PC te kopellen nodig (straight vs cross?). Ik zou hem gewoon in je netwerk hangen en de bovenstaande aspecten controleren.

Edit: Moet sneller leren typen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Lukin schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:58:
[...]

Standaard checks uitgevoerd zoals allebei in dezelfde werkgroepen, via IP adres geprobeerd te bereiken, gecontroleerd of hij een IP adres krijgt en in welke range deze dan zit etc?

Het is al een tijdje geleden maar volgens mij had je een ander type kabel om PC -> PC te kopellen nodig (straight vs cross?). Ik zou hem gewoon in je netwerk hangen en de bovenstaande aspecten controleren.

Edit: Moet sneller leren typen :+
hihi dhcp kan wel een isue zijn vandaar dat ik mijn post ge-edit heb en toen zag ik ook die van jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
winwiz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:55:
[...]

Tja dat kan aan een aantal zaken liggen:
  • Welk OS
  • Is je netwerk openbaar of prive -> netwerkdiscovery aan?
  • Is de netwerkgroepnaam wel hetzelfde
  • Krijgt hij wel een IP.... via dhcp werkt niet altijd goed dus even met de hand instellen!
  • .......
OS is Windows 7 en ik heb hier geen apart netwerk.
IP heeft hij niet geconfigureerd dus dat moet ik dan wellicht handmatig doen.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 26-03-2010 15:12 . Reden: Omdat het gewoon Windows is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Pont Max schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:36:
[...]

OS is Windows 7 en ik heb hier geen apart netwerk.
IP heeft hij niet geconfigureerd dus dat moet ik dan wellicht handmatig doen.
Dat zou ik maar doen ja... anders ga je hem never nooit niet zien in je netwerk.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 26-03-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:22:
[...]

Ik vind geen Acer RC100 maar als ik google op rc100 wel een zalman. Die is echter 3 pins en het voetje waar het fan stekkertje in moet is 2 pins. Daar past echt geen 3 pins voetje in. Weet je zeker welk stekkertje je hebt? Nogmaals bedankt, ben zeer geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:04:
[...]

Ik vind geen Acer RC100 maar als ik google op rc100 wel een zalman. Die is echter 3 pins en het voetje waar het fan stekkertje in moet is 2 pins. Daar past echt geen 3 pins voetje in. Weet je zeker welk stekkertje je hebt? Nogmaals bedankt, ben zeer geinteresseerd.
Toch nog even doorgezocht: http://www.networkedmedia...read.php?tid=36834&page=9
ZIe ook page 10 voor een foto. Het gaat om een zalman RC100. Verder schijnt het mogelijk te zijn om het witte kapje welke op de printplaat zit, en waar het fan stekkertje in valt, los te peuteren. Daardoor komen de 2 pinnetjes vrij en kan er een 3 pins stekker in. Ik heb nog 2 noctua stekkers met een weerstandje erin, ga het daar mee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

Nope niet gelukt:

Heb van een HD (BDMV map) een iso gemaakt,ik krijg noch de menu noch HD geluid,als ik op info druk
zie ik nog steeds dat t een M2TS file is.....Maar als ik op Menu druk met afspelen en daarna op audio zie dat t volgens de PCH een DTS-HD geluid is.....Lijkt mij sterk dat t aan mijn Arcam avr600 ligt,want elek BLuRay disk die ik in mijn ps3 (slimline) doe,laat hij afspelen op HD en je ziet ook op t schempje dat t HD is...

Weet t even niet meer...aghh t is niet t einde van de wereld maar,maar als t eropzit wil ik er meestal ook gebruik van maken thats it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
TZT schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 01:15:
Nope niet gelukt:

Heb van een HD (BDMV map) een iso gemaakt,ik krijg noch de menu noch HD geluid,als ik op info druk
zie ik nog steeds dat t een M2TS file is.....Maar als ik op Menu druk met afspelen en daarna op audio zie dat t volgens de PCH een DTS-HD geluid is.....Lijkt mij sterk dat t aan mijn Arcam avr600 ligt,want elek BLuRay disk die ik in mijn ps3 (slimline) doe,laat hij afspelen op HD en je ziet ook op t schempje dat t HD is...

Weet t even niet meer...aghh t is niet t einde van de wereld maar,maar als t eropzit wil ik er meestal ook gebruik van maken thats it..
Je hebt een stap overgeslagen... Je moet eerst met tsMuxer GUI een BD disk muxen. Je importeert je M2TS file daarin, met eventueel een SRT file en kiest als output Blu-ray Disk. Je laat hem even zijn gang gaan en je hebt als output een dir naam die je zelf gegeven hebt en daarin oa een BDMV dir en CERTIFICATE dir.

In imgburn zorg je dat je een img maakt van files/folders. Kies de dir naam (zoals boven genoemd) waarin dus de BDMV dir en CERTIFICATE dir en laat de ISO maken. Imgburn komt voordat hij echt begint terug met de melding: Content Type BD-Video.... en dan heb je een goede ISO die perfect te spelen is.

Het lijkt meer werk dan het is, maar het werkt perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 27-03-2010 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:04:
[...]

Ja, ik heb de Zalman. Sorry, weet niet waarom ik Acer typte.

Maargoed, je gebruikt ook maar 2 pins, het 3e slotje blijft ongebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

StealthyPeanut schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:16:
Ja, ik heb de Zalman. Sorry, weet niet waarom ik Acer typte.

Maargoed, je gebruikt ook maar 2 pins, het 3e slotje blijft ongebruikt.
Nadeel daarvan is dat de ven zonder terugkoppeling draait en dus vaak onnodig veel herrie maakt :P

Nu denk ik dat het tenopzichte van de stock-fan wel een rustiger geluid zal maken, maar dat vind ik sws al een gemis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn aanvankelijke enthousiasme van de week de A-200 omgeruild voor een Popcorn Hour C-200.

Ik begon mij steeds meer te irriteren aan de herrie van de fan, helemaal met internetradio. Fan geluid werd ook nog wat luider en het was ook erg irritant dat de fan door blijft blazen als de speler op standby staat. Een Zalman-oplossing, gaten boren of een andere case zag ik niet zitten, dus gebruik gemaakt van de omruilgarantie van de verkoper.

Heb inmiddels de Popcorn Hour C-200 in huis. Wat een wereld van verschil !!
Veel professionelere uitstraling; hifi-size metalen kast en erg netjes afgewerkt. Display op de speler is erg fijn met internetradio. En belangrijkste: totaal stil. Dat was mij die 100 euro extra wel waard.

Dus mocht iemand twijfelen tussen een A-200 of C-200; de A-200 is een prima apparaat maar denk goed na over de aanwezigheid van de ventilator. Die is absoluut aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

Goedendag Winwiz Bro!(en natuurlijk ook mijn andere PCH broeders),
heb via tsMuxer GUI de mappen gekregen die jij hebt genoemd via imgburner
heb ik weer opdracht gegeven om hier een iso van te maken,terwijl hij aan t maken is zie ik
wel dat op de FILE t volgende staat:

FILE:\BDMV\STREAM\BDMV\STREAM\00000.m2ts

En op de information,dus waar hij de file naar brandt,en in mijn geval is dat rechtstreeks naar de pch:

F:\VIDEO\The Lord Of The Rings - The Two Towers.iso

Klopt dit een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Dat lijkt goed te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

heb nu een map op de pch:
the lord of the rings - the two towers.iso

en als ik hierop druk,krijg ik de melding:

Could Not Play

......helaas..... Misschien moet ik niet de gehele map maar alleen de de map BDMV met daar de gehele inhoud van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

Even voor alle duidelijkheid heb de volgende mappen:
The Lord Of The Rings - The Two Towers
\BDMV
\ STREAM
\BDMV CERTIFICATE

Heb bovenstaande in zijn geheel zo als ISO gebrand,maar misschien moet ik dat alleen maar dan vanaf de laatste map STREAM met de inhouden BDMV en CERTIFICATE?

ga dit proberen

wish me luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Matis schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:29:
[...]

Nadeel daarvan is dat de ven zonder terugkoppeling draait en dus vaak onnodig veel herrie maakt :P

Nu denk ik dat het tenopzichte van de stock-fan wel een rustiger geluid zal maken, maar dat vind ik sws al een gemis ;)
Dus? Die standaard fan draait altijd 100% volgens mij. Ik hoorde hem echt altijd, ook al zette ik hem op standby (dus niet OFF).

Nu draait hij altijd ruim voldoende, een snelheid van de fan waar totaal geen geluid afkomt. Ik ben erg kritisch wat dit betreft, maar ik hoef hem nooit meer op OFF te zetten, stand by is voldoende :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
TZT schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:50:
Even voor alle duidelijkheid heb de volgende mappen:
The Lord Of The Rings - The Two Towers
\BDMV
\ STREAM
\BDMV CERTIFICATE

Heb bovenstaande in zijn geheel zo als ISO gebrand,maar misschien moet ik dat alleen maar dan vanaf de laatste map STREAM met de inhouden BDMV en CERTIFICATE?

ga dit proberen

wish me luck!
Alle mappen horen erin te staan... Ik heb het al tig keer gedaan op deze manier en ze spelen perfect af...dus ik weet niet wat er fout gaat bij jou. Geeft imgburn wel aan dat je Blu ray iso gaat maken zoals boven al genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

WINWIZ YOURE MY HERO!!!!!!!

Hij doet t!!!!!!!!!!!!! hahahahaha,wat ik heb gedaan is zoals ik t vorige keer heb gemeld,alleen de map genomen die t2gui had gemaakt,dus niet vanuit The Lord Of The Rings de originele map,maar een map waar GELIJK in de mappen CERTIFICATE en BDVM...waarschijnlijk bedoelde jij dat dit ook maar goed de message is door

HIJ DOET T!!!! Ik heb ECHT DTS HD MASTER geluid uit mijn PCH A200...Man wat is dit toch een fantastiesche aparaat!!!!!!Ben echt blij dat ik mijn EMINENT 7080 heb geruild voor deze

thanx again WINWIZ!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

alleen bij mij krijg ik geen menu en gaat die gelijk op afspelen...maar dat heeft waarschijnlijk te maken hoe hij is geript denk ik....maar geluid is wel DTS HD MASTER en Arcam geeft dit ook netjes aan en is ook te horen (en geluid is echt niet slecht!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Blij dat het nu ook werkt bij jou... Veel films beginnen direct te spelen. Je kunt proberen op het menu knopje te drukken (3e van linksonder) dan komt het alsnog te voorschijn mits het menu er niet uit is geript. Ik heb al mijn M2TS bestanden omgezet naar bd-iso en dat bevalt me prima!

[ Voor 14% gewijzigd door winwiz op 27-03-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:54:

Dus mocht iemand twijfelen tussen een A-200 of C-200; de A-200 is een prima apparaat maar denk goed na over de aanwezigheid van de ventilator. Die is absoluut aanwezig.
Ik heb de A200 nu ongeveer 4 weken in huis. Ik heb het apparaat gekocht omdat ik geen zin meer had om mijn laptop iedere keer op de tv aan te sluiten, een apparaat zocht die alles afspeelt, kan downloaden via usenet en een apparaat zocht om mijn mediabestanden op een centrale plek op te slaan en deze vanaf meerdere locaties kan benaderen. Op basis van deze functionaliteiten voldoet het apparaat helemaal aan mijn verwachtigingen.

Ik snap niet waarom iedereen zoveel kritiek heeft op de ventilator. De A200 staat bij mij in een open kast in de woonkamer. Ik hoor de ventilator echt nooit !! Tot nu toe heb ik de ventilator een keer op volle toeren horen blazen tijdens een koude start van het apparaat. Nadat hij was opgestart viel hij meteen terug naar een lager toerental. Daarnaast kan ik de hardeschijf heel zacht horen ratelen als hij aan het downloaden, parren of rarren is. Als ik echter een raam openzet hoor ik meer geluid van buiten dan dat het apparaat maakt. Ook tijdens het afspelen HD-content hoor ik absoluut geen ventilator. Als ik mijn PS3-slim ernaast aanzet overheerst deze absoluut.

Mits je niet naast het apparaat gaat slapen is de ventilator in mijn ogen echt geen minpunt !

De enige verbeterpunten die ik tot nu toe heb ervaren zijn:
- Menu's werken niet altijd helemaal soepel bij DVD en/of Bluray
- Vooruit spoelen gaat langzaam, hoofdstukken skippen werkt niet altijd bij DVD en/of Blu-ray
- Tijdens het downloaden, parren of rarren reageert het apparaat traag in het menu (speelt echter wel goed af)
- Het menu is in mijn ogen erg basic. Heb geen zin in een installatie van YAMJ en verwacht dus veel van de Rich UI
- Jammer dat uitzending gemist (nog) niet stand-alone vanaf het apparaat werkt (wel in combi met pc)
- De wireless-n adapter die ik erbij heb besteld is crap. Snelheden zijn in combinatie met mijn Linksys WRT-610N te langzaam om er media vanaf andere locaties mee te streamen.

Sinds kort shareplayer op mijn Iphone geinstalleerd. Hiermee is het mogelijk om bestanden vanaf de A200 op de Iphone af te spelen. Avi's etc. speelt hij goed af, zelfs via 3G. HD-content werkt helaas niet. Echter zeker een aanrader om eens mee te spelen !!

Ik ben trouwens benieuwd wanneer er weer een nieuwe update komt. Ik zag dat er voor de C200 onlangs een update is verschenen. 8)7 8)7

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Druk bezig met de benaming van m'n filmcollectie aan te passen, zodat yamj de correcte info kan vinden. Echter, alhoewel sommige files echt wel de correcte benaming hebben en ik hem met die info zelf wel wel op imdb kan vinden lijkt yamj er toch niet in te slagen... andere files laat hij dan gewoon helemaal niet zien...

Iemand een idee hoe dit (simpel) op te lossen is?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Als eerste .... renamen in <film><spatie><jaar>. Als dit niet lukt, maak dan een nieuw tekstbestand aan met hierin de imdb link en sla deze op als <film><spatie><jaar>.nfo

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb alles gerenamed naar:

naam.van.de.film.jaar

Voor de meeste titels lijkt dit ok te zijn... voor de overige ga ik zo eens een .nfo bestandje maken

Thanks

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 08:36
Bruiser schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:40:
Ik heb alles gerenamed naar:

naam.van.de.film.jaar

Voor de meeste titels lijkt dit ok te zijn... voor de overige ga ik zo eens een .nfo bestandje maken

Thanks
Krueger F, hoe bevalt je A-200 inmiddels..ben je nu tevreden of loopt je nog steeds tegen vastlopers aan..?

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Bruiser schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:16:
Druk bezig met de benaming van m'n filmcollectie aan te passen, zodat yamj de correcte info kan vinden. Echter, alhoewel sommige files echt wel de correcte benaming hebben en ik hem met die info zelf wel wel op imdb kan vinden lijkt yamj er toch niet in te slagen... andere files laat hij dan gewoon helemaal niet zien...

Iemand een idee hoe dit (simpel) op te lossen is?
Zorg dat je Yanfoe krijgt, en liefst de laatste versie.. Zoooooveel makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

NIK0 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:13:
[...]

Ik hoop voor alle popcorn *-200 owners dat het dan geen brakke nic is :X
Zou een schande zijn mocht blijken dat men geen paar cent extra heeft neergeteld voor een knappe GB NIC die op alle switches werkt..
Beetje late reactie, maar heb de A200 nu 1 week. Zit op het netwerk aangesloten via een Netgear HD (300 Mbit 5Ghz) wireless bridge (met aan de andere kant een zelfde AP, met 100 Mbit poort aan Gb LAN (en NAS) verbonden zit. En alles speelt via deze connectie probleemloos af: Volledige BR's (M2TS), 1080p films. En mijn hoogste netwerksnelheid die ik een enkele keer heb gezien is zo rond de 55 Mbit. Volgens mij heb je dus voor afspelen/streamen geen volledige werkende Gb poort nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Edgarz schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:50:
[...]

Beetje late reactie, maar heb de A200 nu 1 week. Zit op het netwerk aangesloten via een Netgear HD (300 Mbit 5Ghz) wireless bridge (met aan de andere kant een zelfde AP, met 100 Mbit poort aan Gb LAN (en NAS) verbonden zit. En alles speelt via deze connectie probleemloos af: Volledige BR's (M2TS), 1080p films. En mijn hoogste netwerksnelheid die ik een enkele keer heb gezien is zo rond de 55 Mbit. Volgens mij heb je dus voor afspelen/streamen geen volledige werkende Gb poort nodig.
Nee heb je ook niet nodig voor streaming. Het is wel prettig voor het overzetten van grote bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben bezig met JAMY op de Popcorn te krijgen maar het wil niet helemaal lukken.
Ik heb deze Tutorial gevolgd.

Maar bij stap "Setting Up YAMJ" doe ik denk ik iets fout.

De situatie:
Al mijn video files staan op de PCH in de map Share/Video.
Ik bereik deze door in uitvoeren in te typen: "\\192.168.1.83"

Ik open in C:\JAMY-->>YAMJ GUI Config v0.51

Dan krijg ik het volgende scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.mediasmartserver.net/blog/wp-content/uploads/2010/01/YAMJ-GUI-Config.jpg:

Hier vul ik het volgende in:
Location of you movie directory to scan:
\\192.168.1.83\share\Video

My video files are on:
-on the NMT's Hard Disk-->> SATA_DISK

NMT Path:
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK/Video/

Location of where you want the jukebox to be stored:
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK/

Als ik de volgende stappen wil uitvoeren werken deze niet, dus ik denk dat ik hier boven iets verkeerds doe.
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Misschien als je zegt wát er dan daarna niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Add en Save knop komen wél beschikbaar als je dit allemaal ingevuld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow sorry,

Ik run dan My_YAMJ.cmd

Dan krijg ik het volgende:

Using properties file ./properties/moviejukebox-default.properties
Using properties file ./moviejukebox.properties
Warning (non-fatal): User properties file: moviejukebox.properties, not found.
Using properties file ./skins/default/skin.properties
Using properties file ./properties/apikeys.properties
Skipped invalid media library: file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHA
RE/share popcorn/Video
Using 1 scanning threads and 1 processing threads...
See README.TXT for increasing performance using these settings.
Preparing environment...
Exception in thread "main" java.io.IOException: De syntaxis van de bestandsnaam,
mapnaam of volumenaam is onjuist
at java.io.WinNTFileSystem.createFileExclusively(Native Method)
at java.io.File.createNewFile(File.java:883)
at com.moviejukebox.MovieJukebox.generateLibrary(MovieJukebox.java:586)
at com.moviejukebox.MovieJukebox.main(MovieJukebox.java:321)
Druk op een toets om door te gaan.

Er is dus een link niet goed als ik het goed begrijp (ben er niet zo goed in)

De add en save knop zijn beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Heb je java geinstalleerd ? Zoniet, dan doe dit alsnog. Verder lijkt de share nu fout te staan, waarschijnlijk moet dit zijn: file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/share popcorn/ mits je op de PCH een networkmapping hebt met de naam "share popcorn"

[ Voor 15% gewijzigd door punisher007 op 28-03-2010 22:13 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

WINWIZ of iemand anders:
als ik een M2TS file wil tsmuxen om er later een BD image van te maken,krijg ik nu in de map STREAM een stuk 15 videofiles,moet je die allemaal een voor een laden of moet je de "join" gebruiken,ik heb t geprobeerd maar kreeg een film waarvan ik alleen maar t geluid van hoorde weliswaar wel DTS HD master maar dat kijkt niet zo mooi als met beeld erbij,iemand de oplossing of raad?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
TZT schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:51:
WINWIZ of iemand anders:
als ik een M2TS file wil tsmuxen om er later een BD image van te maken,krijg ik nu in de map STREAM een stuk 15 videofiles,moet je die allemaal een voor een laden of moet je de "join" gebruiken,ik heb t geprobeerd maar kreeg een film waarvan ik alleen maar t geluid van hoorde weliswaar wel DTS HD master maar dat kijkt niet zo mooi als met beeld erbij,iemand de oplossing of raad?

grtz
Kijk even meer boven.... nog even in het kort:
  • m2ts laden in TsMuxeR Gui en daar als output Blu-ray disk. Importeer eventueel ook een srt indien nodig (geef dan even voor het nette language nld aan.
  • Schrijf het weg naar een plek die je wilt.
  • Start muxing (kost een paar minuten)
Afbeeldingslocatie: http://files.winwiz.nl/tsmuxergui.jpg

indien klaar
  • Start imgburn
  • Kies Create image file from files/folders
Afbeeldingslocatie: http://files.winwiz.nl/imgburn1.jpg
Kies als source de map die je in tsmuxergui hebt ingesteld via browse for a folder
Laat alle mappen die erin staan ongemoeid....
Afbeeldingslocatie: http://files.winwiz.nl/imgburn2.jpg
Schrijf je iso weg..
Makkelijker kan ik het niet maken :D

Aanvulling:

Mocht je al een rip van een blu-ray hebben begin je met "indien klaar"

[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 01-04-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

Winwiz dat begrijp ik allemaal wel en met mijn vorige film hadik in de STREAM map MAAR 1 file en dat was een 00000 file,en nu heb ik er ongeveer 12 er zit ook een 00000 file in,maar die is volgens het programmatje 300mb,

Of is dit mischien een BD rip zoals jij dat zegt,want anders zou er toch maar een file in de stream map moeten zitten of zie ik weer iets over het hoofd

Zoalsikal zei vorige keer met de lord of the rings is het gelukt omdat in de stream map maar 1 file zat en nu zitten er ongeveer 12...

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

ga t proberen maar ik wil nu een image BD image maken maar hij zegt dat hij er 9 uur over gaat doen,is dit normaal,film is wel 40gb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
TZT schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:11:
ga t proberen maar ik wil nu een image BD image maken maar hij zegt dat hij er 9 uur over gaat doen,is dit normaal,film is wel 40gb!
Kan niet... het remuxen van een kale M2TS file zal je hooguit een minuut of 10 kosten ( als je het van en naar je pc doet). Het omzetten van de Blu-ray naar een ISO duurt ongeveer even lang! Als je dit rechtstreeks naar de PCH doet kan dit ongeveer 1.5 uur duren voor 40 Gb

Als je meer files in de streammap hebt, heb je waarschijnlijk een Blu-Ray rip. Je ziet dus waarschijnlijk 1 hele grote file en meerdere kleinere. Die kleinere files zijn de extra's

Je moet dus nooit in Imgburn rechtstreeks de BDMV map kiezen maar 1 niveau hoger zoals boven in de screenshot.

Remuxen is dus niet her encoderen. Geluid en Video wordt niet aangepast alleen op een andere manier bij elkaar gevoegd.

[ Voor 12% gewijzigd door winwiz op 02-04-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb ook een A200 aangeschaft. Had al eerder een paar maanden een a110 te leen gehad dus veel dingen kwamen mij bekend voor. Ben niet zo tevreden over het lawaai, de fan maakt best wat herrie en ik ga even kijken of ik er een weerstandje of iets dergelijks tussen kan zetten.

Heb ook wat DVD vobs die alleen in het frans spelen ... heb zo'n beetje alle knoppen van mijn afstandbediening gehad, maar veranderen naar de engelse track is nog niet gelukt.Tips zijn welkom.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

Ligt het aan mij of heb ik nou een A200 waarvan het geluid gene klachten veroorzaakt als van al die mensen hierboven (bedoel niets kwaads mee hoor) Mijn ps3 maakt meer lawaai en sowieso dit hoor ik allemaal niet omdat ikmij concentreer op het geluid wat uit de film komt,

hmmm zal eens opletten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Als ik geen teevee kijk, dan staat de PCH nog te zoemen. Dat is best duidelijk hoorbaar. Natuurlijk kan ik em uitzetten maar vaak ben ik ook wat aan het downloaden.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

ooh ok wouter,misschien een idee om een kast te kopen en hem daarin doen lees regelmatig van mensen die dat hebben gedaan en heel erg tevree zijn,ik download alles op pc en trek m daarvandaan naar de mnt,
gaat veel sneller en raakt de mnt minder overbelast

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

TZT schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:10:
Ligt het aan mij of heb ik nou een A200 waarvan het geluid gene klachten veroorzaakt als van al die mensen hierboven (bedoel niets kwaads mee hoor) Mijn ps3 maakt meer lawaai en sowieso dit hoor ik allemaal niet omdat ikmij concentreer op het geluid wat uit de film komt,

hmmm zal eens opletten..
Afgelopen week ook de A200 aangeschaft, vandaag mee wezen stoeien. Eerste ervaringen zeer positief, diverse formaten speelt hij vlekkeloos.

Wat betreft geluid, misschien moet het nog komen maar ik hoor dit apparaat ook nauwelijks. Misschien ben ik wel verwend, aangezien ik een Xbox360 heb "kenners weten dat dit machientje een aardig geluid kan produceren".

Overigens staat mijn A200 achter het glas.

[ Voor 3% gewijzigd door CycloneX op 02-04-2010 14:53 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onderstaande sinds afgelopen week ook: een hard ratelend geluid bij het opstarten.
Niet elke keer maar af en to, lijkt nog het meest op een staafmixer. Mooi kl%*#e
m.beisser schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:39:
Ik heb even een filmpje gemaakt van mijn opstart probleem.
Misschien dat iemand mij kan vertellen wat dat geluid maakt of het een bug is of dat ik hem moet ruilen.
Wat ik wel weet is dat dit niet goed is...
Zie de link voor het filmpje en luister naar het geluid.

http://www.youtube.com/watch?v=vrE9nK8q-lE
Ik kwam dit topic tegen:

http://www.networkedmedia...read.php?tid=36632&page=1

waar hetzelfde probleem bij meerdere gebruikers optreedt. Schijnt de fan te zijn.
Voor de duidelijkheid, ik heb het uiteraard niet over het normale geruis van de fan op de achtergrond.

Er worden wat oplossingen gesuggered in het topic over aanduwen en ombuigen van de fan. Lijkt me sterk dat dit structureel gaat helpen. Terugsturen zit ik ook niet op te wachten, vooral om alle data mee te sturen die ik niet kwijt wil raken.

Iemand tips, idee-en?
Zou de schijf door leverancier overgezet kunnen worden in een nieuw pch?
Lijkt me dat de leverancier dit toch moet doen onder garantie..
Iemand hier ervaring mee?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Ik heb dit ook, maar het duurt maximaal een halve minuut, dan wordt het rustiger. Ik denk dat de fan tijdelijk op voolle toeren draait, en daarna op een normale langzamere snelheid gaat draaien.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:23:
Ik heb onderstaande sinds afgelopen week ook: een hard ratelend geluid bij het opstarten.
Niet elke keer maar af en to, lijkt nog het meest op een staafmixer. Mooi kl%*#e

[...]

Ik kwam dit topic tegen:

http://www.networkedmedia...read.php?tid=36632&page=1

waar hetzelfde probleem bij meerdere gebruikers optreedt. Schijnt de fan te zijn.
Voor de duidelijkheid, ik heb het uiteraard niet over het normale geruis van de fan op de achtergrond.

Er worden wat oplossingen gesuggered in het topic over aanduwen en ombuigen van de fan. Lijkt me sterk dat dit structureel gaat helpen. Terugsturen zit ik ook niet op te wachten, vooral om alle data mee te sturen die ik niet kwijt wil raken.

Iemand tips, idee-en?
Zou de schijf door leverancier overgezet kunnen worden in een nieuw pch?
Lijkt me dat de leverancier dit toch moet doen onder garantie..
Iemand hier ervaring mee?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R Kuipers schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:22:
Ik heb dit ook, maar het duurt maximaal een halve minuut, dan wordt het rustiger. Ik denk dat de fan tijdelijk op voolle toeren draait, en daarna op een normale langzamere snelheid gaat draaien.
Ik denk eerder dat de ventilator los zit, ergens tegen aankomt of een kapot lager heeft of iets dergelijks.
Geluid is echt hard niet normaal meer, de stofzuiger komt hier niet boven uit...

Denk toch dat t terugsturen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

Rico

Wie dit leest is gek....

Gewoon even de fan los maken van de heatsink.
Dan stickertje van de onderkant af. Je ziet dan een klein ringetje wat om de as van de fan zit.
Die moet je er heel voorzichtig afhalen dan kan de as los...daar wat lager vet op doen en de boel weer in elkaar zitten...daarna geen lawaai meer.
Heb ik een maand geleden ook gedaan en tot op heden geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Vandaag de a200 gekocht en aangesloten via de router zonder schijf.
Laptop werd snel herkend, even een folder delen op de laptop met enkele bestanden en streamen van video en mp3 gaat prima.

Nu wil ik in de software gaan kijken, en hem web based benaderen, maar dat lukt niet.
ip is 192.168.1.12

hoe kom ik met een browser bij het apparaat? Morgen hang ik er een schijf aan waarop ik ook documenten wil zetten die vanaf meerdere computers bereikbaar zijn.... Help :?

[ Voor 69% gewijzigd door liffey op 05-04-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
  • Laatst online: 25-08 16:34
Heel veel dank voor jullie posts hier, ik heb al enigzins een beeld gekregen van de vele mogelijkheden! De vraag waar ik mee blijf zitten is welk apparaat het best past bij mijn wensen. Een NAS of een Mediaspeler met netwerkaansluiting. En dan in het bijzonder de popcornhour.

Eisen;
-Ik wil via mijn laptop mp3's van de draadloze schijf afspelen op mijn hifi installatie. Op deze schijf moet dan een ieder geval een digitale coax out zitten.
-Ik wil op een draadloze harde schijf opgeslagen blu ray films van +/- 8GB via HDMI kunnen afspelen op mijn beamer. Het geluid van de film moet dan weer via mijn versterker.

Wensen, niet noodzakelijk;

-Als de schijf ook kan functioneren als draadloze router/modem.(dus bekabelde ethernet aanluiting)
-Direct op de schijf dowloaden zonder dat ik mijn laptop aan hoef te hebben staan.
-Radio via mijn laptop afspelen op mijn hifi.
-TV kijken op mijn laptop
-Als ik mijn huidige externe harde schijf kan aansluiten op de schijf.(3.5)
-Als ik mijn huidige blu ray speler kan koppelen aan de schijf.

Ik heb een dell studio 15 laptop (1558) met core i5 en wireless n card.

NAS
http://tweakers.net/pricewatch/cat/685/nas-behuizingen.html
opvallend
pricewatch: Iomega iConnect Wireless Data Station

mediaplayers;
http://tweakers.net/pricewatch/cat/655/mediaspelers.html
Opvallend
pricewatch: Popcorn Hour C-200
pricewatch: Popcorn Hour A-200 (verschil met C-200 is mij onduidelijk)

[ Voor 9% gewijzigd door wexxel op 06-04-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Jouw eisen zijn op zijn minst onduidelijk te noemen. Als je deze duidelijker zou kunnen verwoorden, dan kan ik eventueel mijn ervaring delen. Wat handig is, is een stroomschema maken. Bijv. voor je mp3's : PCH -> Laptop -> Stereo en dan onderscheid maken tussen dataflows en geluid.

Ik kan je al wel vertellen dat draadloos Blurays streamen niet gaat. Hoor slechts sporadisch succesverhalen (google er maar eens naar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
Damn, ik had nog wel geprobeerd om het duidelijk te verwoorden. Dat blu ray niet te streamen valt veranderd in elk geval al een heleboel. Dan kan ik dus alleen Laptop>>draadloze schijf>>via hdmi kabel naar beamer.& via digitale coax naar versterker voor geluid. Ik ga proberen het duidelijk te omschrijven.

In elk geval vast dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

woutur schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:06:
[...]

Jouw eisen zijn op zijn minst onduidelijk te noemen. Als je deze duidelijker zou kunnen verwoorden, dan kan ik eventueel mijn ervaring delen. Wat handig is, is een stroomschema maken. Bijv. voor je mp3's : PCH -> Laptop -> Stereo en dan onderscheid maken tussen dataflows en geluid.

Ik kan je al wel vertellen dat draadloos Blurays streamen niet gaat. Hoor slechts sporadisch succesverhalen (google er maar eens naar).
Ik heb een werkende situatie. 300 Mbits 5Ghz N router/AP, ongeveer 10 meter afstand, hardhouten trap+kalkblokkenmuur (geen LOS) als obstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
En met die router stream je dan ook blu ray films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

Hebben meer mensen last van het trage opstarten van de PCH?

Ik heb de gewone standaard GUI, geen jukeboxen of wat dan ook. Ik heb alleen de Samba service draaien, maar het opstarten duurt meer dan 1 minuut!

Verder verbaast het me dat iedereen het alleenmaar over jukeboxen heeft voor films en iedereen het schijnbaar ok vind om alsnog alles met je pc te doen, terwijl je alles op je PCH of je NAS hebt staan... Dat wil je toch niet!?

Dat ie html gebruikt is wat mij betreft ok, maar dat moet ie dan wel zelf doen.... Ook vind ik het jammer dat er geen jukebox is voor film, foto en muziek ..... Hopen dat die Rich GUI snel komt.... anders wordt ik denk ik snel ontevreden over m'n PCH

Ik mis vooral de optie om even snel een paar cdtjes in een queue te zetten en foto's met thumbnails te browsen....

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Ja dat trage opstarten heb ik ook, maar boeit mij niet. Die 1 min kan er prima bij als de film toch minimaal 90 plus minuten duurt.
Tevens maakt mij de GUI ook niets uit. Ik vind het belangrijkst dat ie alles goed afspeelt (heb alleen nog wel eens probleempjes met BMDV afspelen :( ). Het gaat tenslotte om de film zelf.
Maar misschien ben ik niet tweaker genoeg ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

Sja goed afspelen is idd waar het om gaat... doet me denken aan het volgende puntje....

Wanneer ik een foto aan 't bekijken ben en ik druk om volgende.. lijkt 't net alsof ie na moet denken over de volgende foto, terwijl als ik op play druk en dus alle foto's na elkaar wil laten zien dan kan ie zonder moeite om de 1 sec een nieuwe foto op het beeld zetten...

Foto's staat lokaal op de PCH op de hdd.

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

wexxel schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:50:
En met die router stream je dan ook blu ray films?
Ja. 1080p. Hele disc structuur op de NAS en afspelen maar. Via NFS incl. menu ondersteuning en via UPnP (een van de) M2TS bestand. Ben nog geen BR tegengekomen die stottert (behalve als mijn Synology staat te stampen (downloaden, par &unrar) met usenet.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste