Ik heb de A200 nu ongeveer 4 weken in huis. Ik heb het apparaat gekocht omdat ik geen zin meer had om mijn laptop iedere keer op de tv aan te sluiten, een apparaat zocht die alles afspeelt, kan downloaden via usenet en een apparaat zocht om mijn mediabestanden op een centrale plek op te slaan en deze vanaf meerdere locaties kan benaderen. Op basis van deze functionaliteiten voldoet het apparaat helemaal aan mijn verwachtigingen.
Ik snap niet waarom iedereen zoveel kritiek heeft op de ventilator. De A200 staat bij mij in een open kast in de woonkamer. Ik hoor de ventilator echt nooit !! Tot nu toe heb ik de ventilator een keer op volle toeren horen blazen tijdens een koude start van het apparaat. Nadat hij was opgestart viel hij meteen terug naar een lager toerental. Daarnaast kan ik de hardeschijf heel zacht horen ratelen als hij aan het downloaden, parren of rarren is. Als ik echter een raam openzet hoor ik meer geluid van buiten dan dat het apparaat maakt. Ook tijdens het afspelen HD-content hoor ik absoluut geen ventilator. Als ik mijn PS3-slim ernaast aanzet overheerst deze absoluut.
Mits je niet naast het apparaat gaat slapen is de ventilator in mijn ogen echt geen minpunt !
De enige verbeterpunten die ik tot nu toe heb ervaren zijn:
- Menu's werken niet altijd helemaal soepel bij DVD en/of Bluray
- Vooruit spoelen gaat langzaam, hoofdstukken skippen werkt niet altijd bij DVD en/of Blu-ray
- Tijdens het downloaden, parren of rarren reageert het apparaat traag in het menu (speelt echter wel goed af)
- Het menu is in mijn ogen erg basic. Heb geen zin in een installatie van YAMJ en verwacht dus veel van de Rich UI
- Jammer dat uitzending gemist (nog) niet stand-alone vanaf het apparaat werkt (wel in combi met pc)
- De wireless-n adapter die ik erbij heb besteld is crap. Snelheden zijn in combinatie met mijn Linksys WRT-610N te langzaam om er media vanaf andere locaties mee te streamen.
Sinds kort shareplayer op mijn Iphone geinstalleerd. Hiermee is het mogelijk om bestanden vanaf de A200 op de Iphone af te spelen. Avi's etc. speelt hij goed af, zelfs via 3G. HD-content werkt helaas niet. Echter zeker een aanrader om eens mee te spelen !!
Ik ben trouwens benieuwd wanneer er weer een nieuwe update komt. Ik zag dat er voor de C200 onlangs een update is verschenen.