stel ik sluit een blu ray speler aan via USB kan ik dan officieele blue rays afspelen?Matis schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:16:
[...]
Hij speelt zowel blu-ray folders als blu-ray iso's
Het probleem met de fan is simpel te verhelpen door er een Zalman Fanmate (2) tussen te zetten. En een paar gaatjes te boren boven de processor. Dat kost 3 euro en je bent van de herrie af. Voor uitgebreide instructies kun je op het NMT forum terecht:garp schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:54:
[...]
Het geluid is minimaal hetzelfde als van de oude PS3 (40Gb). Ik heb ze naast elkaar staan en het geluid is ongeveer even 'hard'. De fan van de PS3 is denk ik wat groter, die klinkt wat 'softer'. Ik heb iets met quotes vanmorgen :-)
http://www.networkedmedia...ead.php?tid=36834&page=10
Dat vroeg ik mij ook af volgens dit topic wordt het vooralsnog niet ondersteund.Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:38:
stel ik sluit een blu ray speler aan via USB kan ik dan officieele blue rays afspelen?
Edit.. das nogal een oud topic dus er kan al veel veranderd zijn..
[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 04-03-2010 15:58 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
in de review van hardware info lees ik dit (pagina 9)DukeBox schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:51:
[...]
Dat vroeg ik mij ook af volgens dit topic wordt het vooralsnog niet ondersteund.
Edit.. das nogal een oud topic dus er kan al veel veranderd zijn..
A-200 kan het dus niet en de C-200 wel, al zouden ze dat kunnen oplossen met een fimrware update als ze dat zouden willen... shit dan denk ik toch dat ik voor de C-200 gaEr is nog een reden om de prijsstelling vreemd te vinden: de A-200 biedt namelijk het grootste deel van de functionaliteit van de C-200, welke ruim 100 euro meer kost. Heb je genoeg aan één interne harde schijf en vind je weergave van ‘officiële’ (van DRM voorziene) DVD’s en Blu-ray Discs geen noodzaak, dan is er eigenlijk weinig reden de C-200 te kiezen. Natuurlijk, die speler heeft een fraaiere behuizing en een groot display en, minder belangrijk, een FM afstandsbediening – maar qua snelheid, netwerkprestaties en bestandscompatibiliteit zijn de twee identiek.

Thanks!!! Meteen besteld, in totaal wel 8,50 euro inclusief verzendkosten, couldn't care less! Als ik nu van het geluid af benCarterUSM schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:34:
[...]
Het probleem met de fan is simpel te verhelpen door er een Zalman Fanmate (2) tussen te zetten. En een paar gaatjes te boren boven de processor. Dat kost 3 euro en je bent van de herrie af. Voor uitgebreide instructies kun je op het NMT forum terecht:
http://www.networkedmedia...ead.php?tid=36834&page=10
Toch nog een vraag: betekent dit dus dat ik de a200 zonder interne harddisk kan gebruiken met Yamj?haaibaa2 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:05:
[...]
Werkt prima vanaf een netwerkdisk. Je zorgt ervoor dat YAMJ de index.htm en de jukebox map op je netwerkdisk plaatst, daarna leest de a-200 deze uit zodra je de betreffende directory opent op je NAS.
En waar plaats ik die index.htm dan? Ik ben nog niet helemaal thuis in die wereld dus elke hulp is welkom.
Mijn films staan bijv op //(NAS ip-adres)/films. Daar staan alle films onder in mapjes. Moet ik de index.htm dan in de map films zetten op mijn Nas?
Alvast bedankt voor jullie hulp......
Goed, heb deze speler ook sinds gisteren maar ik krijg het niet echt werkend.
Ik heb de Popcorn draadloos in het netwerk aangesloten. Ook heb ik een Synology DS209 beneden aan de router (Lkinksys WRT320N aangesloten, hier staan alle films op. Ik kan alles vanaf de NAS ontvangen op me PC maar zodra ik verbinding probeer te maken met de Popcorn werkt het niet. Hij word wel gezien via een NFS verbinding. Maar zodra ik die open staat er 'Please check your server!'Doe ik iets fout?
Ik zie geen enkele map op de Popcorn.
Het gaat hier om gewone filmpjes, geen HD dus. Er zit ook geen HDD in me mediaspeler.
Ik heb de Popcorn draadloos in het netwerk aangesloten. Ook heb ik een Synology DS209 beneden aan de router (Lkinksys WRT320N aangesloten, hier staan alle films op. Ik kan alles vanaf de NAS ontvangen op me PC maar zodra ik verbinding probeer te maken met de Popcorn werkt het niet. Hij word wel gezien via een NFS verbinding. Maar zodra ik die open staat er 'Please check your server!'Doe ik iets fout?
Het gaat hier om gewone filmpjes, geen HD dus. Er zit ook geen HDD in me mediaspeler.
[ Voor 18% gewijzigd door rikadoo op 05-03-2010 22:07 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ga naar de instellingen van Popcorn, netwerk en dan een share instellen naar je NAS toe (het liefst zelfs waar je films staan, dat scheelt weer klikken) Ik heb hem zelf via SMB.rikadoo schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:55:
You’re a nut! you’re crazy in the coconut!
Ik heb er zelf een week of 2 overgedaan voor dat ik NFS werkend had vanaf mijn DS109, vergeet de hostname van de NAS, maar gebruik het IP-adres van de NAS.rikadoo schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:55:
De directory op de NAS moest ik benaderen als b.v. "volume1\video" en "volume1\music" enz.
Wel moet je ook die mappen delen op jou DS209 en tevens per gebruikte directory (video, music, photo enz) de toegang regelen van de Popcorn Hour A-200, gebruik hier OOK het IP-adres van de Popcorn i.p.v een hostname!
Veel succes (bij mij werken tot nu toe alle bestandsformaten via NFS vanaf mijn Synology DS109 naar mijn Popcorn Hour A-200, zoals ISO, MKV en TI
Groeten: Frank
Verwijderd
Nou, ik heb 'em aangeschaft. Mijn A-110 verkocht. Mijn 1.5 TB HDD gewoon overgezet en het werkte meteen (natuurlijk wel eerst de update firmware geïnstalleerd). Ik vind de A-200 geweldig. Mooiere interface en vooral sneller en handiger. Herkent snel een eventueel aangekoppelde ext HDD. Kan nu ook mijn grotere fotoos van mijn spiegelreflex moeiteloos afspelen. Films en series gaat ook prima; dat was met de A-110 ook al goed. Internetradio ook erg leuk. Ik ben zeer tevreden. Hoop ook nog eens te ontdekken en begrijpen wat al die andere mogelijkheden zijn...
groeten, Ronald K
groeten, Ronald K
Hoe kan ik de SRT files gebruiken als ik een M2TS file bekijk?
Kijk eens aan, het werkt! Ik had bij de NFS-bevoegdheden bij Hostname/IP de IP ingevuld van mij NASph2m schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 03:45:
[...]
Ik heb er zelf een week of 2 overgedaan voor dat ik NFS werkend had vanaf mijn DS109, vergeet de hostname van de NAS, maar gebruik het IP-adres van de NAS.
De directory op de NAS moest ik benaderen als b.v. "volume1\video" en "volume1\music" enz.
Wel moet je ook die mappen delen op jou DS209 en tevens per gebruikte directory (video, music, photo enz) de toegang regelen van de Popcorn Hour A-200, gebruik hier OOK het IP-adres van de Popcorn i.p.v een hostname!
Veel succes (bij mij werken tot nu toe alle bestandsformaten via NFS vanaf mijn Synology DS109 naar mijn Popcorn Hour A-200, zoals ISO, MKV en TI)
Groeten: Frank

Hartelijk dank
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Verwijderd
Vandaag een extra 1TB schijf erbij gehaald voor in de Popcorn zelf zodoende kon ik nu ook de software installeren 
Valt me nu alleen wel op dat wanneer je via Windows op de schijf gaat kijken dan die nog wel is wil zeuren als je een grote map films in 1 keer wil kopiëren dan beweert die dat de schijf van de A200 vol is, het rare is als je buiten de standaard mappen structuur van de A200 gaat werken dat die probleem niet optreed.
Dut overigens ook wel erg lang dat kopiëren, dacht hang de schijf in me computer maar dan ziet die de schijf niet dus moet het nu doen met het bestaande netwerk.
Nu kon ik me computer continu benaderen maar sinds vandaag weet niet wat het is als ik zoek in Workgroup vindt die helemaal niks en krijg ik de melding.
''Cannot find the master browser for Workgroup''
Dit had ik van de week ook al een keer maar een uur daarna werkte alles weer naar behoren en heb je er geen last van meer van.
Dit treed wel elke keer op wanneer ik bezig ben met schijven plaatsen in de Popcorn.
Valt me nu alleen wel op dat wanneer je via Windows op de schijf gaat kijken dan die nog wel is wil zeuren als je een grote map films in 1 keer wil kopiëren dan beweert die dat de schijf van de A200 vol is, het rare is als je buiten de standaard mappen structuur van de A200 gaat werken dat die probleem niet optreed.
Dut overigens ook wel erg lang dat kopiëren, dacht hang de schijf in me computer maar dan ziet die de schijf niet dus moet het nu doen met het bestaande netwerk.
Nu kon ik me computer continu benaderen maar sinds vandaag weet niet wat het is als ik zoek in Workgroup vindt die helemaal niks en krijg ik de melding.
''Cannot find the master browser for Workgroup''
Dit had ik van de week ook al een keer maar een uur daarna werkte alles weer naar behoren en heb je er geen last van meer van.
Dit treed wel elke keer op wanneer ik bezig ben met schijven plaatsen in de Popcorn.
@hierboven, misschien heeft het te maken met de schijfindeling welke de PCH hanteert.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
@hierboven
De PCH maakt er inderdaad een ext3 formaat van, maar dacht dat Windows 7 hier ondertussen wel mee om kon gaan maar dat is dus niet het geval? of moet je hier anderen stappen voor nemen?
De PCH maakt er inderdaad een ext3 formaat van, maar dacht dat Windows 7 hier ondertussen wel mee om kon gaan maar dat is dus niet het geval? of moet je hier anderen stappen voor nemen?
Ext3 heeft een maximum bestandsgrootte van 16GB (met een blocksize van 1 KiB), misschien ziet de PCH een complete map met films als een groot bestand, waardoor hij het niet kan wegkrijgen.
Probeer het anders eens één voor één
[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 06-03-2010 17:10 ]
Verwijderd
Dat wil inderdaad wel lukken ben ik nu mee bezig.
Het vreemden daar in tegen is dan wel weer dat wanneer je buiten de de mappen structuur gaat kopiëren dat dit wel lukt, hier bedoel ik dus mee op de ''root'' van de schijf.
Het vreemden daar in tegen is dan wel weer dat wanneer je buiten de de mappen structuur gaat kopiëren dat dit wel lukt, hier bedoel ik dus mee op de ''root'' van de schijf.
Verwijderd
Ik kopieer anders bestanden van dik 30 GB over naar de video map van de popcorn hour geen probleem, al gaat het wel zeer langzaam...
Waarschijnlijk heb jij geen rechten om in de root van de HDD te schrijven, althans, dat zou een logische verklaring zijn.
Ikzelf heb de PCH aan mijn server hangen via het netwerk en ik heb er dus ook geen schijf inzitten.
Ikzelf heb de PCH aan mijn server hangen via het netwerk en ik heb er dus ook geen schijf inzitten.
Verwijderd
Ik moet nog even kijken of het nu wel zo praktische is een harddisk in de popcorn i.v.m. er heen schrijven dat duurt veelte lang.
Probleem zou je denken niet hebben als je bestanden download via je computer en rechtstreeks laat plaatsen op je PCH?
Anders zat ik er aan te denken gewoon de nieuwe 1TB schijf in mijn pc te zetten, het lastige alleen daarvan is dat je pc ten alle tijden aan moet staan als je wat wil kijken.
Probleem zou je denken niet hebben als je bestanden download via je computer en rechtstreeks laat plaatsen op je PCH?
Anders zat ik er aan te denken gewoon de nieuwe 1TB schijf in mijn pc te zetten, het lastige alleen daarvan is dat je pc ten alle tijden aan moet staan als je wat wil kijken.
Of je neemt een externe hdd, dan kan je hem zowel via je pc aanbieden als direct op de pch.Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:44:
Verwijderd
Ik hoop dat iemand tips heeft, ik kan mijn PCH perfect benaderen via Windows 7.
Zie ook de NAS schijf in het netwerk hangen via de PCH.
Op het moment dat ik via de PCH network browse doe dan zegt die
''Cannot found the master browser'' het heeft altijd gewerkt en ineens niet meer van de week ook al een keer gehad heeft zich ineens hersteld maar nu niet.
Wordt er goed gek van weet niet waar ik het moet zoeken.
De Tips die ik vond via google mochten ook niet baten.
Zie ook de NAS schijf in het netwerk hangen via de PCH.
Op het moment dat ik via de PCH network browse doe dan zegt die
''Cannot found the master browser'' het heeft altijd gewerkt en ineens niet meer van de week ook al een keer gehad heeft zich ineens hersteld maar nu niet.
Wordt er goed gek van weet niet waar ik het moet zoeken.
De Tips die ik vond via google mochten ook niet baten.
Ik heb de Zalman RC100 tussen mijn fan en het moederbord geplaatst. Werkt perfect! Ik hoor hem amper!
De pinnen passen niet helemaal goed, maar met wat doorduwen is het gelukkig gelukt. Scheelt me weer het opsturen van de A-200
De pinnen passen niet helemaal goed, maar met wat doorduwen is het gelukkig gelukt. Scheelt me weer het opsturen van de A-200
Verwijderd
@Loonens
Heb je ook nog gaten geboord boven de fan in de deksel zoals wordt gezegd op het NMT Forum? Zelf doe ik dit liever niet maar ik weet niet of het nodig is qua warmteontwikkeling.
Heb je ook nog gaten geboord boven de fan in de deksel zoals wordt gezegd op het NMT Forum? Zelf doe ik dit liever niet maar ik weet niet of het nodig is qua warmteontwikkeling.
Is er een mogelijkheid om temps uit te lezen?
Anders was het simpel. Kijk hoe warm hij wordt, trek de fan uit, kijk of hij niet te warm wordt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon fanless moet kunnen als er geen disk in die kleine ruimte zit.
Anders was het simpel. Kijk hoe warm hij wordt, trek de fan uit, kijk of hij niet te warm wordt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon fanless moet kunnen als er geen disk in die kleine ruimte zit.
Vanmiddag heb ik een A-200 gekocht. Ik heb 'm ook alweer verkocht
Ik kreeg het niet voorelkaar om al mijn filmbestanden die op mijn Mac staan vanaf de Popcorn Hour te benaderen. Bij diverse mappen gaf de A-200 'Sorry, no files' aan en van andere mappen gaf de A-200 niet de juiste inhoud weer maar de inhoud van een andere map. Toen was ik er eigenlijk gelijk al klaar mee 
Het moet gezegd, de mappen die de A-200 wel correct weergaf, daarvan speelde hij de films uitstekend af. Alleen heb ik er niks aan als ik maar de helft van mijn films kan afspelen
Klopt het dat de A-200 en Apple niet een perfect huwelijk vormen?

Het moet gezegd, de mappen die de A-200 wel correct weergaf, daarvan speelde hij de films uitstekend af. Alleen heb ik er niks aan als ik maar de helft van mijn films kan afspelen

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Nee hoor, die cpu kan aardig wat hebben wat warmte betreft. Stel dat hij doorbrand, dan maak ik hem weer origineel en stuur ik hem op.Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:28:
@Loonens
Ik heb er ook geen HDD inzitten, scheelt ook wel
Dit duidt toch een beetje op ofwel erg weinig geduld danwel erg weinig vooronderzoek. Zelf geen foutje gemaakt cq een instelling gemist?Abbadon schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:12:
Vanmiddag heb ik een A-200 gekocht. Ik heb 'm ook alweer verkochtIk kreeg het niet voorelkaar om al mijn filmbestanden die op mijn Mac staan vanaf de Popcorn Hour te benaderen. Bij diverse mappen gaf de A-200 'Sorry, no files' aan en van andere mappen gaf de A-200 niet de juiste inhoud weer maar de inhoud van een andere map. Toen was ik er eigenlijk gelijk al klaar mee
Het moet gezegd, de mappen die de A-200 wel correct weergaf, daarvan speelde hij de films uitstekend af. Alleen heb ik er niks aan als ik maar de helft van mijn films kan afspelenKlopt het dat de A-200 en Apple niet een perfect huwelijk vormen?
Gebrek aan geduld kan ik niet ontkennen. Toch e.e.a. geprobeerd maar het mocht niet baten. Vooronderzoek heb ik niet gedaan want hoe ingewikkeld kan het zijn zou je zeggen? Een vriend van me had laatst z'n Popcorn Hour hier naartoe genomen en ik was verkocht. Echter, we speelden alleen van interne HDD en USB HDD's af, niet getest via netwerk met m'n Mac, wat had ik dus wel had moeten doen.
Ik heb vanmiddag ook genoeg soortgelijke problemen op het internet gevonden, toen heb ik besloten me er verder niet aan te ergeren
Ik heb vanmiddag ook genoeg soortgelijke problemen op het internet gevonden, toen heb ik besloten me er verder niet aan te ergeren
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Als dat correct is zou de A-200 geen ISO files groter dan 16GB kunnen ondersteunen op de interne disk.Matis schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:09:
Ext3 heeft een maximum bestandsgrootte van 16GB (met een blocksize van 1 KiB), misschien ziet de PCH een complete map met films als een groot bestand, waardoor hij het niet kan wegkrijgen.
Is dat correct?
Verwijderd
Nee, zoals ik daarna al zei heb ik wel gewoon bestanden groter dan 16 GB(blu ray iso en m2ts bestanden) op de popcorn hour staan en die worden goed afgespeeld, dus dat de maximale grootte 16 GB zou zijn in ieder geval niet juist.twilex schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:18:
[...]
Als dat correct is zou de A-200 geen ISO files groter dan 16GB kunnen ondersteunen op de interne disk.
Is dat correct?
Wel als de hdd met een ext2 of ext3 en een blocksize van 1k is geformatteerd (is volgens mij al eerder genoemd).Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:57:
..dus dat de maximale grootte 16 GB zou zijn in ieder geval niet juist.
@hier onder, hij kan het ook wel, maar niet als je een te kleine block size hebt. Ik heb net even gekeken en mijn 120GB hdd die er in zit heeft een blocksize van 1k.. oftewel, ik zal ook tegen de 16 GB file limit lopen.
[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 07-03-2010 15:09 ]
Ik heb bestanden van 50 Gb op mijn interne schijf (C200) dus ik zou niet weten waarom het op de A200 ook niet zou kunnen.

[ Voor 51% gewijzigd door winwiz op 07-03-2010 14:23 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Verwijderd
Even een update 
Het werkt weer!
Sinds ik gisteren dus de HDD had ingebouwd en de software had laten installeren kon ik ineens me netwerk niet meer benaderen.
-Geprobeerd zonder HDD en de firmware opnieuw laden, had geen nut.
-IP Instellingen doorgelopen en aangepast, had geen nut.
-PCH volledige reset, had geen nut.
-Computer systeemherstel gedaan alles doorgelopen, geen nut.
-Andere netwerkkaart, geen nut.
Zo nog wat kleine dingen gedaan mocht allemaal niet baten, nu keek ik net bij geavanceerde systeeminstellingen zie ik externe verbindingen (bureaublad) vink deze toevallig aan dat alles mag en wat gebeurd er, de PCH ziet mijn computer weer en alles werkt weer naar behoren na de juiste machtigingen.
Hoe kan dit? extern bureaublad staat hier toch los van?
En het heeft altijd gewerkt zonder die instelling aan.
Het werkt weer!
Sinds ik gisteren dus de HDD had ingebouwd en de software had laten installeren kon ik ineens me netwerk niet meer benaderen.
-Geprobeerd zonder HDD en de firmware opnieuw laden, had geen nut.
-IP Instellingen doorgelopen en aangepast, had geen nut.
-PCH volledige reset, had geen nut.
-Computer systeemherstel gedaan alles doorgelopen, geen nut.
-Andere netwerkkaart, geen nut.
Zo nog wat kleine dingen gedaan mocht allemaal niet baten, nu keek ik net bij geavanceerde systeeminstellingen zie ik externe verbindingen (bureaublad) vink deze toevallig aan dat alles mag en wat gebeurd er, de PCH ziet mijn computer weer en alles werkt weer naar behoren na de juiste machtigingen.
Hoe kan dit? extern bureaublad staat hier toch los van?
En het heeft altijd gewerkt zonder die instelling aan.
Mooie reacties allemaal over dit apparaat. Heb nu een Xtreamer en een HDX-1000. De HDX gaat de deur uit, wil persé blu-ray rips af kunnen spelen. De Xtreamer is een absolute topper wat prijs-geboden product betreft. Speelt 95% zonder morren, klein, stil (met passief koelblokje) en redelijk snel met opstarten. Maar.... de PCH heeft een fantastische interface en véél software uitbreidingsmogelijkheden. Nu nog wachten op een fatsoenlijk passieve koeling.
Overigens wil ik in principe geen hdd in dit soort apparaten hebben vanwege het geluid, m'n pc staat toch aan en download, unrarred als een razende en heeft meer dan voldoende opslagcapaciteit. In de HDX wel eens een hdd gemonteerd maar een HD film van 8Gb er naar toe ftp-en duurt gewoon 1,5uur.. Schei uit, streamen met die handel.
Overigens wil ik in principe geen hdd in dit soort apparaten hebben vanwege het geluid, m'n pc staat toch aan en download, unrarred als een razende en heeft meer dan voldoende opslagcapaciteit. In de HDX wel eens een hdd gemonteerd maar een HD film van 8Gb er naar toe ftp-en duurt gewoon 1,5uur.. Schei uit, streamen met die handel.
Een moderne harde schijf hoor je bijna niet hoor... enne die 50 Gb duurde iets meer dan een uur om over te sturen. Streamen gaat overigens prima.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Vreemd, ik heb een A-110 en die werkt perfect samen met een Mac. Alle films op een externe HD die aan de Mac zit (iMac 8.1 btw) en via SMB benader ik die HD op de A-110. Lijkt me sterk dat het voor de A-200 ineens kapot is.Abbadon schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:12:
Vanmiddag heb ik een A-200 gekocht. Ik heb 'm ook alweer verkochtIk kreeg het niet voorelkaar om al mijn filmbestanden die op mijn Mac staan vanaf de Popcorn Hour te benaderen. Bij diverse mappen gaf de A-200 'Sorry, no files' aan en van andere mappen gaf de A-200 niet de juiste inhoud weer maar de inhoud van een andere map. Toen was ik er eigenlijk gelijk al klaar mee
Het moet gezegd, de mappen die de A-200 wel correct weergaf, daarvan speelde hij de films uitstekend af. Alleen heb ik er niks aan als ik maar de helft van mijn films kan afspelenKlopt het dat de A-200 en Apple niet een perfect huwelijk vormen?
PSN: Sluuz
Verwijderd
Sinds afgelopen weekend ook in het bezit van een A200. De interne Samsung HDD direct volgepompt met DVD iso's. Het probleem wat ik nu heb is dat de speler na +/- 1 uur hangt. Enige oplossing is dan de speler uit te zetten door de rode knop op de afstandsbediening lang in te drukken. Als ik hem dan weer aanzet doet ie het gewoon weer. Ik heb alle NMT programma's gestopt maar dat hielp ook niet. Iemand enig idee? Zou de hitte een probleem kunnen zijn? (hij staat in een kastje met glazen deurtje zodat je de fan niet hoort...)
PS. heb de laatste firmware geinstalleerd.
PS. heb de laatste firmware geinstalleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 09:50 ]
Verwijderd
@hierboven
Heb zelf ook de a200 incl. samsung HDD hier staan ook films op maar dit probleem herken ik niet.
Hij staat bij mij ook in een tv kast met een glazendeurtje en gaat gewoon goed.
Mischien even de popcorn openschroeven kijken of die Fan wel goed draait.
Heb zelf ook de a200 incl. samsung HDD hier staan ook films op maar dit probleem herken ik niet.
Hij staat bij mij ook in een tv kast met een glazendeurtje en gaat gewoon goed.
Mischien even de popcorn openschroeven kijken of die Fan wel goed draait.
Na enkele uurtjes lezen, bekijken en vergelijken toch de knoop doorgehakt, een A-200 besteld. Mijn xbox classic met xbmc verkocht.
Donderdag binnengekregen, vrijdag aangesloten.
Het kastje ziet er niet zo slecht uit als de foto's, het lawaai valt reuze mee (van de koeler).
optisch op mijn z-5500 aangesloten, met hdmi op mijn samsung 32" hd ready tv.
Eerste indruk is dat het wel leuk werkt, menuutjes zijn snel, films zien er goed uit.
Wat ik al vermoedde was waar: helaas is een interne hdd nodig om je torrents en nzb's te downloaden.
Daarnaast nog een grotere ergenis: je kunt niet lekker je playlist doorlopen van je muziek zodra je een nummertje op hebt staan. Dat was ik erg gewend van xbmc, zodra ik 1 nummertje aan het luisteren ben, wil ik rustig verder kunnen zoeken.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb wat forums afgezocht, maar kan niet concreet vinden of Yamj een oplossing is om toch door te kunnen zoeken.
flink minpunt wat mij betreft, erg genoeg om het apparaat weer van de hand te doen, wat kost browsen nou aan resources?
Het kastje ziet er niet zo slecht uit als de foto's, het lawaai valt reuze mee (van de koeler).
Eerste indruk is dat het wel leuk werkt, menuutjes zijn snel, films zien er goed uit.
Wat ik al vermoedde was waar: helaas is een interne hdd nodig om je torrents en nzb's te downloaden.
Daarnaast nog een grotere ergenis: je kunt niet lekker je playlist doorlopen van je muziek zodra je een nummertje op hebt staan. Dat was ik erg gewend van xbmc, zodra ik 1 nummertje aan het luisteren ben, wil ik rustig verder kunnen zoeken.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb wat forums afgezocht, maar kan niet concreet vinden of Yamj een oplossing is om toch door te kunnen zoeken.
flink minpunt wat mij betreft, erg genoeg om het apparaat weer van de hand te doen, wat kost browsen nou aan resources?
Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt
Dit kan je zeker wel. Als je in de lijst zit moet je op SOURCE drukken en het linker icoon kiezen (lijst), dan kan je door heel je PCH bladeren en andere nummers kiezen.SpeedBart schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:42:
Na enkele uurtjes lezen, bekijken en vergelijken toch de knoop doorgehakt, een A-200 besteld. Mijn xbox classic met xbmc verkocht.
Dank je, jammer dat het niet minder omslachtig kan. (gewoon een mapje terug springen als je een nummertje op hebt gezet)StealthyPeanut schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:46:
[...]
Dit kan je zeker wel. Als je in de lijst zit moet je op SOURCE drukken en het linker icoon kiezen (lijst), dan kan je door heel je PCH bladeren en andere nummers kiezen.
Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt
Ik heb de A200 nu zo'n 2 weken en ben er best tevreden over. Alleen spelen DVD directories niet goed, wel DVD isos. Iemand een oplossing hiervoor?
Verder heb ik een probleem met wat divxjes of mkvs die ik zelf heb gemaakt van dvds, hiervan speelt ie af en toe het geluid niet van. Af en toe, kan er de vinger niet opleggen wanneer. In instellingen heb ik AAC en WMA Pro op PCM gezet.
Kent iemand bovenstaande probleempjes?
Verder heb ik een probleem met wat divxjes of mkvs die ik zelf heb gemaakt van dvds, hiervan speelt ie af en toe het geluid niet van. Af en toe, kan er de vinger niet opleggen wanneer. In instellingen heb ik AAC en WMA Pro op PCM gezet.
Kent iemand bovenstaande probleempjes?
Je moet die dvd mappen niet houden hoe je ze download, maar bijvoorbeeld:
NIET:
C:\movies\gans of new york\video_ts
WEL:
C:\movies\gans of new york
Waarbij de "gans of new york" directory de video_ts is maar hernoemt.
Dit hielp bij veel dvd's van me.
NIET:
WEL:
[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-03-2010 19:07 ]
Kon het niet laten!StealthyPeanut schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:07:
NIET:
WEL:

Dikke lol!!! 
Bedoel natuurlijk Gangs of New York!
Bedoel natuurlijk Gangs of New York!
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Mijn A-200 is onderweg en ik heb er nog geen ervaring mee. Mijn Realtek based media player kan gewoon overweg met VIDEO_TS mappen. Ik vindt het wel raar dat de A-200 dat niet kan.StealthyPeanut schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:07:
NIET:
WEL:
VIDEO_TS is niet alleen zoals ze worden gedownload maar zo staan ze gewoon op de DVD (inclusief ISO).
Wel handig om dit zo te kunnen laten. Het blijft dan compatibel met andere software (bv. VLC) en is handig als je er nog eens een DVDtje van wilt bakken (wat ik regelmatig doe).
Een feature request voor Syabas misschien?
[ Voor 22% gewijzigd door twilex op 09-03-2010 20:27 ]
Verwijderd
Vraagje, gebruikt er hier iemand transmission voor de popcorn hour 24/7 zonder dat die vastloopt?? Ik gebruik transmission namelijk maar hij loopt om de zoveel tijd gewoon vast(de hele popcorn hour), ik las op het nmt forum dat de oorzaak wellicht lag bij de harde schijven van WD. Nou wil het dat ik dus ook een harde schijf van WD heb, iemand met gelijke ervaringen of iemand waarbij transmission gewoon naar behoren werkt??
Bij mij werken de VIDEO_TS mappen gewoon.Mijn A-200 is onderweg en ik heb er nog geen ervaring mee. Mijn Realtek based media player kan gewoon overweg met VIDEO_TS mappen. Ik vindt het wel raar dat de A-200 dat niet kan.
VIDEO_TS is niet alleen zoals ze worden gedownload maar zo staan ze gewoon op de DVD (inclusief ISO).
Wel handig om dit zo te kunnen laten. Het blijft dan compatibel met andere software (bv. VLC) en is handig als je er nog eens een DVDtje van wilt bakken (wat ik regelmatig doe).
Een feature request voor Syabas misschien?
Ik heb wel een paar kleine problemen gehad met de subtitels maar dat is inmiddels verholpen. DVD's resumen wanneer hij al eerder afgespeeld had bleek de oorzaak. Misschien dat dit ook de problemen van het geluid kan oplossen?
Zelfde probleem hier gehad. Ik heb een Caviar Green 2 TB. Maar sinds ik max. 1 download start in Transmission werkt het naar behoren, upload heb ik op 5 kb/s gecapped. Ik heb ook het gevoel dat het heel erg geholpen heeft dat ik transmission helemaal leeg gemaakt had en daarna gereboot. Bovendien heb ik een nieuwe firmware op mijn router (WNDR3700) geinstalleerd. Deze combinatie zorgt er nu voor dat het nooit meer vast loopt.Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:29:
Vraagje, gebruikt er hier iemand transmission voor de popcorn hour 24/7 zonder dat die vastloopt?? Ik gebruik transmission namelijk maar hij loopt om de zoveel tijd gewoon vast(de hele popcorn hour), ik las op het nmt forum dat de oorzaak wellicht lag bij de harde schijven van WD. Nou wil het dat ik dus ook een harde schijf van WD heb, iemand met gelijke ervaringen of iemand waarbij transmission gewoon naar behoren werkt??
Verwijderd
Ik vind 1 download tegelijk niet echt een optie ik hoop echt dat hier snel nog wat aan gedaan kan en gaat worden door middel van een FW update. Want opzich als het werkt, werkt het bij mij als een trein, maar na een dag en soms een paar minuten of uren loopt die vast en dan moet ik alles weer verifyen wat bij torrents van 20+GB en zelfs eentje van 150GB tot wel heeel erg lang duurt.haaibaa2 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:42:
[...]
Zelfde probleem hier gehad. Ik heb een Caviar Green 2 TB. Maar sinds ik max. 1 download start in Transmission werkt het naar behoren, upload heb ik op 5 kb/s gecapped. Ik heb ook het gevoel dat het heel erg geholpen heeft dat ik transmission helemaal leeg gemaakt had en daarna gereboot. Bovendien heb ik een nieuwe firmware op mijn router (WNDR3700) geinstalleerd. Deze combinatie zorgt er nu voor dat het nooit meer vast loopt.
Maar dat het met een torrent wel lukt geeft denk ik al aan dat het wel iets is dat opgelost kan worden door middel van een update of niet??
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 11:50 ]
Ik gebruikt ook de A-200 icm met de Netgear 3700 zonder problemen. Downloaden gaat via xlned met de volle mep, dus geen enkele lijntjes of gecapte upload. Op zowel de A-200 en de 3700 zitten de laatste updats qua firmware.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:49:
[...]
Ik vind 1 download tegelijk niet echt een optie ik hoop echt dat hier snel nog wat aan gedaan kan en gaat worden door middel van een FW update. Want opzich als het werkt, werkt het bij mij als een trein, maar na een dag en soms een paar minuten of uren loopt die vast en dan moet ik alles weer verifyen wat bij torrents van 20+GB en zelfs eentje van 150GB tot wel heeel erg lang duurt.
Maar dat het met een torrent wel lukt geeft denk ik al aan dat het wel iets is dat opgelost kan worden door middel van een update of niet??
Na lang genoten te hebben van XBMC op m'n oude Xbox vond ik het wel stilaan tijd voor iets nieuws, ook al omdat de Xdoos geen 720p kan afspelen en je ondertussen toch al een pak materiaal hiervan vind. Mezelf even verdiept in de pro's en con's van de verschillende NMT's (dit was een nieuw woord voor mij) en tot het besluit gekomen dat de A-200 eigenlijk alles doet wat ik van een NMT verwacht en dit aan een mooie prijs.
Ondertussen heel het draadje hier doorgelezen en vervolgens eentje besteld :-)
Wacht nu in spanning op mijn pakjes (heb ook een Netgear ReadyNAS Duo besteld voor veilige opslag van m'n data) en dan kan het configureren beginnen, heb er zin in :-)
Toch ineens nog een paar vraagjes, die YAMJ, is dat nu iets wat ik op de A-200 moet installeren of op de NAS? Wat ik wil bereiken is een beeld/overzicht zoals deze te zien was in één van die filmpjes die hier gelinkt waren, een GUI met "black ice" of iets dergelijks in de naam...? Hoe moet ik beginnen om tot dat resultaat te komen?
Wacht nu in spanning op mijn pakjes (heb ook een Netgear ReadyNAS Duo besteld voor veilige opslag van m'n data) en dan kan het configureren beginnen, heb er zin in :-)
Toch ineens nog een paar vraagjes, die YAMJ, is dat nu iets wat ik op de A-200 moet installeren of op de NAS? Wat ik wil bereiken is een beeld/overzicht zoals deze te zien was in één van die filmpjes die hier gelinkt waren, een GUI met "black ice" of iets dergelijks in de naam...? Hoe moet ik beginnen om tot dat resultaat te komen?
In principe configureer je je PCH-A200 zodat hij via naar je share op je netgear readynas duo kan gaan.
Vervolgens YAMJ stepy by step install volgen: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall
Na de initiele configuratie, draai je op je pc een batch file die een nieuwe statisch website maakt en deze opslaat op je NAS. Iedere keer dat je lijst wil bijwerken, moet je die batch file draaien.
Mijn ervaring is dat <filmnaam><spatie><jaartal> goed werkt voor mijn filmbestanden. Voor 95% van de films wordt dan automatisch de juiste film informatie en cover gedownload.
Vervolgens YAMJ stepy by step install volgen: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall
Na de initiele configuratie, draai je op je pc een batch file die een nieuwe statisch website maakt en deze opslaat op je NAS. Iedere keer dat je lijst wil bijwerken, moet je die batch file draaien.
Mijn ervaring is dat <filmnaam><spatie><jaartal> goed werkt voor mijn filmbestanden. Voor 95% van de films wordt dan automatisch de juiste film informatie en cover gedownload.
Bedankt voor de info, kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan... helaas zal het pas voor volgende week zijn, pakjes zijn nog niet gearriveerd.
Ik was aan het denken dat het vrij zinloos is om een HD in de A-200 te stoppen aangezien ik die NAS heb... of moet er ééntje insteken om de diverse app's te installeren? Kan de A-200 ook downloaden van torrents/usenet maar dan opslagen naar een folder op de NAS?
Ik was aan het denken dat het vrij zinloos is om een HD in de A-200 te stoppen aangezien ik die NAS heb... of moet er ééntje insteken om de diverse app's te installeren? Kan de A-200 ook downloaden van torrents/usenet maar dan opslagen naar een folder op de NAS?
Voor de apps is inderdaad interne opslag nodig. Of het kan opslaan naar een folder op de NAS weet ik niet.
Heb teruggevonden wat ik bedoelde, op p18, Unique Black Glas. Zo wil ik het ook, ziet YAMJ er altijd zo uit of is dit een extra thema of skin ofzo dat extra moet geïnstalleerd worden?
Die skin draai ik ook voor YAMJ. Ziet er echt geweldig uit! Hulde voor de man die die skin heeft gemaakt _0_
Is net zoals YAMJ makkelijk op te zetten, dus laat je niet ontmoedigen
Is net zoals YAMJ makkelijk op te zetten, dus laat je niet ontmoedigen
Zo snel raak ik niet ontmoedigd hoor :-)
Ok, mijn stappenplan:
- Apparaten ontvangen (beide momenteel onderweg)
- HD's (Samsung 2x 1500TB) inbouwen in de ReadyNAS (raid1)
- ReadyNAS configureren:
- Iedereen full access
- Mapjes maken "\\NAS\Video\Movies", "\\NAS\Video\Series", "\\NAS\Music"
- M'n media kopieëren naar de NAS (hoop dat dit een beetje vlot gaat, m'n huidige NAS, een Buffalo Terastation is een ramp wat betreft schrijfsnelheid)
- A-200's firmware updaten naar laatste versie (+config)
- 2,5" HD (kleinste die ik kan vinden) installeren in NMT
- YAMJ installeren op NMT (+ config)
- Skin "Unique Black Glas" installeren op NMT (+ config?)
Mapstructuur op NAS kan nog onderhevig zijn aan verandering, bestandsnamen van m'n media zullen vermoedelijk ook aangepast moeten worden (zodat YAMJ makkelijker info erover kan vinden op IMDB).
Configuratie van de A-200 & YAMJ (& Skin?) zal waarschijnlijk nog een hele kluif worden, maar heeft weinig zin hier al over door te gaan zonder het apparaat effectief in bezit te hebben. Uiteraard hoop ik dat ik met eventuele vragen hierover bij jullie kan aankloppen
Lijkt de volgorde in mijn stappenplan al correct te zijn? Zoals gezegd, gebruik tot nu toe een Xbox met XBMC, dit is m'n eerste echte NMT, alle tips/info/ed. zijn dus welkom.
Ok, mijn stappenplan:
- Apparaten ontvangen (beide momenteel onderweg)
- HD's (Samsung 2x 1500TB) inbouwen in de ReadyNAS (raid1)
- ReadyNAS configureren:
- Iedereen full access
- Mapjes maken "\\NAS\Video\Movies", "\\NAS\Video\Series", "\\NAS\Music"
- M'n media kopieëren naar de NAS (hoop dat dit een beetje vlot gaat, m'n huidige NAS, een Buffalo Terastation is een ramp wat betreft schrijfsnelheid)
- A-200's firmware updaten naar laatste versie (+config)
- 2,5" HD (kleinste die ik kan vinden) installeren in NMT
- YAMJ installeren op NMT (+ config)
- Skin "Unique Black Glas" installeren op NMT (+ config?)
Mapstructuur op NAS kan nog onderhevig zijn aan verandering, bestandsnamen van m'n media zullen vermoedelijk ook aangepast moeten worden (zodat YAMJ makkelijker info erover kan vinden op IMDB).
Configuratie van de A-200 & YAMJ (& Skin?) zal waarschijnlijk nog een hele kluif worden, maar heeft weinig zin hier al over door te gaan zonder het apparaat effectief in bezit te hebben. Uiteraard hoop ik dat ik met eventuele vragen hierover bij jullie kan aankloppen
Lijkt de volgorde in mijn stappenplan al correct te zijn? Zoals gezegd, gebruik tot nu toe een Xbox met XBMC, dit is m'n eerste echte NMT, alle tips/info/ed. zijn dus welkom.
YAMJ installeren doe je op je pc, daarnaast is mijn ervaring dat je de output (website) op de share moet zetten waar je films ook op staan. Dus bij "\\NAS\Video\Movies"
Ik begrijp niet goed waarom ik YAMJ op de pc zou moeten installeren... deze heeft er toch helemaal niets mee te maken? Waarom moet er dan persé een HD in de NMT steken? Ik dacht dat deze noodzakelijk was om apps (zoals YAMJ) erop te kunnen installeren. De bedoeling van een NAS en een NMT is juist dat je pc niet op hoeft te staan... of mis ik iets?
Enfin, van zodra ik het toestel heb en ermee aan de slag kan zal het wel duidelijk worden vermoed ik.
Zou het trouwens niet wenselijker zijn om die output (website) dan in de map "\\NAS\Video" te zetten, bedoeling is dat hij ook mijn series opneemt in de jukebox...
Enfin, van zodra ik het toestel heb en ermee aan de slag kan zal het wel duidelijk worden vermoed ik.
Zou het trouwens niet wenselijker zijn om die output (website) dan in de map "\\NAS\Video" te zetten, bedoeling is dat hij ook mijn series opneemt in de jukebox...
De harddrive in je NMT is alleen voor de apps, de YAMJ jukebox is een statische website waarvoor alleen de bestanden ergens aanwezig dienen te zijn.
Het bijwerken van de YAMJ website is echter iets dat je op je pc dient te doen. Dit betreft het draaien van een batch file draaien als je het eenmaal goed hebt ingesteld. De website wordt dan op je NAS gezet als je dit zo instelt. Je kan op je pc natuurlijk een scheduled task maken die het bijwerk proces doet bij opstarten of op bepaalde tijden, etc.
Ik zou persoonlijk "\\NAS\Video" share maken en daarin submappen tv en film. Je kan ook echter meerdere YAMJ websites maken, bijv 1 voor film en 1 voor tv.
Het bijwerken van de YAMJ website is echter iets dat je op je pc dient te doen. Dit betreft het draaien van een batch file draaien als je het eenmaal goed hebt ingesteld. De website wordt dan op je NAS gezet als je dit zo instelt. Je kan op je pc natuurlijk een scheduled task maken die het bijwerk proces doet bij opstarten of op bepaalde tijden, etc.
Ik zou persoonlijk "\\NAS\Video" share maken en daarin submappen tv en film. Je kan ook echter meerdere YAMJ websites maken, bijv 1 voor film en 1 voor tv.
[ Voor 3% gewijzigd door punisher007 op 14-03-2010 11:33 ]
Ok, mij ondertussen even verdiept in het installeren van YAMJ mbv de diverse tutorials en het lijkt mij duidelijk... maar niet handig! Ik zoek een oplossing waar geen tussenkomst van een pc noodzakelijk is (buiten de eventuele initiële config). Ook even enkele demo's bekeken van de diverse (meest populaire) jukeboxes (klik) en het viel mij nu pas eigenlijk op dat je met YAMJ niet kan selecteren op acteur. Een overzicht van alle films in je collectie met een bepaalde acteur vind ik toch een noodzakelijke feature van een movie jukebox.
Al bij al is de YAMJ misschien toch niet de ideale oplossing voor mij door bovenstaande minpunten.
Ik heb een zeer uitgebreidde DVD collectie (+650 titels) welke ik allemaal zou willen rippen en beschikbaar maken om af te spelen via de NMT (moet ik wel nog even kijken naar de beste compressie techniek ivm opslagruimte - iemand een idee?). De jukebox moet dus wel overweg kunnen met een grote collectie en moet bovendien ook nog een beetje handig werken ermee (+ er goed uitzien). Iemand bekend met alternatieven welke voldoen aan bovenstaande verwachtingen?
Al bij al is de YAMJ misschien toch niet de ideale oplossing voor mij door bovenstaande minpunten.
Ik heb een zeer uitgebreidde DVD collectie (+650 titels) welke ik allemaal zou willen rippen en beschikbaar maken om af te spelen via de NMT (moet ik wel nog even kijken naar de beste compressie techniek ivm opslagruimte - iemand een idee?). De jukebox moet dus wel overweg kunnen met een grote collectie en moet bovendien ook nog een beetje handig werken ermee (+ er goed uitzien). Iemand bekend met alternatieven welke voldoen aan bovenstaande verwachtingen?
Je zou oversight nog kunnen bekijken, deze heeft geen pc tussenkomst nodig. Of hij op acteur kan sorteren weet ik niet.
Hmm... YAMJ lijkt toch de beste (en mooiste) oplossing te zijn. ik heb één jukebox gevonden, namelijk "My Lil Movie Jukebox", welke toelaat om te zoeken op acteurs ed maar die heeft additionele software nodig (betalend) en je moet je films eerst hieraan toevoegen voordat de jukebox hen kan weergeven. Nog omslachtiger dus... Ik wil gerust betalen voor software die aan mijn noden voldoet, maar dan verwacht ik ook wel dat die software het mij gemakkelijker maakt uiteraard.
Oversight is zeer basic en ziet er volgens mij niet uit.
Hopelijk stoppen de ontwikkelaars van YAMJ de extra zoekfunctie er ooit nog wel eens in...
Oversight is zeer basic en ziet er volgens mij niet uit.
Hopelijk stoppen de ontwikkelaars van YAMJ de extra zoekfunctie er ooit nog wel eens in...
Weet je zeker dat er geen skins zijn voor YAMJ die de feature die jij zoekt wel bieden? After all, skins kunnen de YAMJ experience helemaal veranderen. Tis allemaal HTML wat gegenereerd wordt, dus de mogelijkheden zijn vrijwel onbegrensd volgens mij. Lees: heb je verder gekeken dan de default YAMJ? 
/edit
Ow ja.. Ik ga kijken of ik mijn A200 kan ruilen voor een C200. Die fan maakt echt na 5 uur gebruik al een takkeherrie, en hij wordt inderdaad erg warm. Durf het niet aan om de fan te disablen eigenlijk.
/edit
Ow ja.. Ik ga kijken of ik mijn A200 kan ruilen voor een C200. Die fan maakt echt na 5 uur gebruik al een takkeherrie, en hij wordt inderdaad erg warm. Durf het niet aan om de fan te disablen eigenlijk.
[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 15-03-2010 10:42 ]
A-200 Fanless metal case from 3rd party:
A-200 Fanless metal case from 3rd party
A-200 Fanless metal case Heat Pipe
A-200 Fanless metal case from 3rd party
A-200 Fanless metal case Heat Pipe
Hardstikke cool. Maar gaat eigenlijk nergens over. Bestel je zo'n case, gegarandeerd ontzettend dicht tegen de prijs van een C200, en de C200 is ook nog uitgebreider... Ik ga kijken of de leverancier mij welwillend gezind is, en de A200 wil ruilen voor een C200 (tegen bijbetaling uiteraard).
Ik heb eigenlijk dezelfde situatie als jij..huidige (verwende) Xbox/XBMC gebruiker...heb ook de hele thread zo'n beetje doorgelezen maar neig eigenlijk door het lezen steeds meer richting de AC-Ryan...wat heeft jou doen besluiten om voor de Popcorn A-200 te gaan..?Bruiser schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:45:
Na lang genoten te hebben van XBMC op m'n oude Xbox vond ik het wel stilaan tijd voor iets nieuws, ook al omdat de Xdoos geen 720p kan afspelen en je ondertussen toch al een pak materiaal hiervan vind. Mezelf even verdiept in de pro's en con's van de verschillende NMT's (dit was een nieuw woord voor mij) en tot het besluit gekomen dat de A-200 eigenlijk alles doet wat ik van een NMT verwacht en dit aan een mooie prijs.
(wil geen mede-tweakers voor het hoofd stoten maar de berichten over vastlopende A-200's en noisy fan's was voor mij reden de A200 even in de koelkast te zetten)
Member of the Ukraine IT Army
Bestel dan gewoon voor 3 euro het 12v->5v kabeltje van Acer, heb ik ook gedaan en de fan draait constant op nog geen 50% volgens mij. Geruisloos!UltraSub schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:41:
Weet je zeker dat er geen skins zijn voor YAMJ die de feature die jij zoekt wel bieden? After all, skins kunnen de YAMJ experience helemaal veranderen. Tis allemaal HTML wat gegenereerd wordt, dus de mogelijkheden zijn vrijwel onbegrensd volgens mij. Lees: heb je verder gekeken dan de default YAMJ?
/edit
Ik zit te twijfelen tussen deze Popcorn A200, een eminent 7080, xtreamer of AC Ryan.
Nu las ik dat de Popcorn een veel krachtigere apparaat is in vergelijking met de overige mediaplayers:
Een sigma chipset die draait op 667mhz tegenover allemaal langzamere realteks (400 mhz dacht ik zo) en meer geheugen: 512mb tegenover 256 of 128mb.
Allemaal leuk en aardig, maar het apparaat wil ik ook gaan gebruiken om NZB's mee te downloaden en uit te pakken.
Nu is mijn vraag, zal, dankzij de betere specs, de Popcorn dit (uitpakken) aanmerkelijk sneller doen en zou het mogelijk zijn om films te bekijken en downloaden tegelijk? Dit is, zo heb ik gelezen, de bij de andere apparaten niet te doen.
Nu las ik dat de Popcorn een veel krachtigere apparaat is in vergelijking met de overige mediaplayers:
Een sigma chipset die draait op 667mhz tegenover allemaal langzamere realteks (400 mhz dacht ik zo) en meer geheugen: 512mb tegenover 256 of 128mb.
Allemaal leuk en aardig, maar het apparaat wil ik ook gaan gebruiken om NZB's mee te downloaden en uit te pakken.
Nu is mijn vraag, zal, dankzij de betere specs, de Popcorn dit (uitpakken) aanmerkelijk sneller doen en zou het mogelijk zijn om films te bekijken en downloaden tegelijk? Dit is, zo heb ik gelezen, de bij de andere apparaten niet te doen.
Popcorn heeft gewoon een goede naam en zal deze vervolgens ook willen hoog houden, komen regelmatig FW-updates voor dit toestel uit welke eventuele problemen verhelpen en hopelijk nieuwe features toevoegen.NIK0 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:44:Ik heb eigenlijk dezelfde situatie als jij..huidige (verwende) Xbox/XBMC gebruiker...heb ook de hele thread zo'n beetje doorgelezen maar neig eigenlijk door het lezen steeds meer richting de AC-Ryan...wat heeft jou doen besluiten om voor de Popcorn A-200 te gaan..?
(wil geen mede-tweakers voor het hoofd stoten maar de berichten over vastlopende A-200's en noisy fan's was voor mij reden de A200 even in de koelkast te zetten)
Vastlopende A-200's heb ik nog niet teveel over gelezen... en wat betreft de fan, als het mij echt zou storen (ik ben wel wat gewoon, heb een first gen X360 en PS3 staan) is een zalman fanmate er snel tussen gezet.
Ik heb er wel vertrouwen in, we zullen zien of dit terecht is (morgen kan ik mijn pakje gaan afhalen :-))...
Ik dacht gelezen te hebben dat dit wel kon...HeEvert schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:44:
Nu is mijn vraag, zal, dankzij de betere specs, de Popcorn dit (uitpakken) aanmerkelijk sneller doen en zou het mogelijk zijn om films te bekijken en downloaden tegelijk?
Verwijderd
AC Ryan Playon HD retour gedaan: traag, vastlopen icm getnzb, trage lanpoort (max 5MB/s vanaf PC, via internet 750KB/s en dan weer vastlopen.... dus geen 10/100mbit zoals ze vermelden in de specs) ...Popcorn A-200 bestellen deze week die heeft iig een veel betere processor en verbinding...
ik zit nog te overwegen om voor de eminent 7080 of deze popcorn.
alleen zit ik nog over 1 ding te tobben; de eminent heeft net als de popcorn een usb-slave,
de eminent gebruikt de slave om de NTFS-geformateerde interne hd te benaderen, dus als externe usb-hd te gebruiken
De popcorn interne hd is ext3 geformateerd, dus niet te bereiken via de usb-slave.
Waar wordt deze usb-slave dan voor gebruikt?
en wat houdt "NTFS write" in?
ik neig toch na de popcorn, goede service, updates, en sterke prosesser en natuurlijk de goede naam
maar als ik films/bestanden wil overzetten naar de popcorn interne hd (van bv pc-hd), wat zijn dan mijn opties;
1. via netwerk
2. externe hd (de popcorn kan toch kopieren van de usb-poort)
3.?
alleen zit ik nog over 1 ding te tobben; de eminent heeft net als de popcorn een usb-slave,
de eminent gebruikt de slave om de NTFS-geformateerde interne hd te benaderen, dus als externe usb-hd te gebruiken
De popcorn interne hd is ext3 geformateerd, dus niet te bereiken via de usb-slave.
ik neig toch na de popcorn, goede service, updates, en sterke prosesser en natuurlijk de goede naam
maar als ik films/bestanden wil overzetten naar de popcorn interne hd (van bv pc-hd), wat zijn dan mijn opties;
1. via netwerk
3.?
PSN: syrrah
Vraag voor een vriend die geen decent netwerk en centrale opslag heeft... Kan hij gewoon een externe hdd aan zijn pc hangen, daar de spullen er op kopieren, en vervolgens die externe hdd aan de popcorn hangen en kijken? Of krijg je dan idd gedonder met ext3/ntfs/enz.
/edit
Doh:
http://www.networkedmedia...7113&pid=345808#pid345808
/edit
Doh:
http://www.networkedmedia...7113&pid=345808#pid345808
[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 16-03-2010 12:23 ]
De ext3 geformatteerde disk kun je via een driver alsnog op windows benaderen. Je gebruikt dan extifs of ext2fsd, dit is ook de snelste optie. Verder kun je idd ook via het netwerk kopieren en vanaf een externe USB schijf.syrrah schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:00:
ik zit nog te overwegen om voor de eminent 7080 of deze popcorn.
1. via netwerk
3.?
Zie Sudden Death of A-200 TopicBruiser schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:40:
[...]
Vastlopende A-200's heb ik nog niet teveel over gelezen... en wat betreft de fan, als het mij echt zou storen (ik ben wel wat gewoon, heb een first gen X360 en PS3 staan) is een zalman fanmate er snel tussen gezet.
[...]
Natuurlijk ga je in een dergelijk topic alleen maar lezen over problemen... denk niet dat het zo erg is, daar staan trouwens ook maar 2 pagina's (en de 2de is nog maar net begonnen) met klachten. Slechts een handvol met uitval dus tov de duizenden (?) verkochte apparaten...
Als ik dit draadje doorlees is het algemene idee toch dat de meeste er tevreden mee zijn.
Als ik dit draadje doorlees is het algemene idee toch dat de meeste er tevreden mee zijn.
Zo... Ik ben weg uit het A200 topicUltraSub schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:40:
Hardstikke cool. Maar gaat eigenlijk nergens over. Bestel je zo'n case, gegarandeerd ontzettend dicht tegen de prijs van een C200, en de C200 is ook nog uitgebreider... Ik ga kijken of de leverancier mij welwillend gezind is, en de A200 wil ruilen voor een C200 (tegen bijbetaling uiteraard).
De A200 gaat retour leverancier, en ik betaal 100 euro bij op een C200. Met alle respect, daar ga ik niet voor (blijven) kloten met een fan. Ja, blijven kloten. Want een fan gaat uiteindelijk in de loop der tijd altijd sowieso meer herrie maken (stof, lagers), en gaat ook uiteindelijk kapot. En om nou een case te gaan kopen? Dan moet je nog die fan er af slopen en een heatsink op de chip zetten. Kost ook geld. Die case is ook niet goedkoop (denk geheid aan 60-70 euro voor je hem thuis hebt, als je het daar al mee red), en dan heb je bijna een C200 betaald. Nee.. dan kun je beter meteen voor de C200 gaan, heb je tenminste ook nog een scherm (for what it's worth), full BD Live, en een RF remote. En fanless... silence!
Dus apparaat op zich is best ok, maar die fan is gewoon een regelrechte aanfluiting. Als ze er nou nog een goede kwaliteit fan op hadden gezet.
Pakje is binnen :-)
Direct uitgepakt en de boel aangesloten (via HDMI op m'n AV-receiver).
Eerste indrukken:
- Direct beeld gekregen (geen gekl¨¨i met tv-mode nodig)
- Fan maakt véél minder lawaai dan ik had verwacht, moeten natuurlijk nog ondervinden of het storend wordt als het wat stiller is maar denk niet dat dit een probleem gaat vormen
- Onmiddelijk toegang tot m'n oude NAS (Buffalo Terastation)
- Gelijk even een 720p filmpje gestreamd: werkt vlekkeloos
Dadelijk aan de config beginnen en dan eens kijken of we er een mooie skin op krijgen (want default trekt het op niet veel
)
Edit:
Zojuist een on-line firmware update uitgevoerd... dit lijkt tegenwoordig dus te werken
Netwerk snelheid van 10/100 veranderd naar Auto, toestel liep vervolgens vast bij het openen van webradio
DNS-servers aangepast -> webradio werkt nu. Mogelijk heeft men het probleem met de "auto" instelling verholpen?
Wat me ondertussen ook is opgevallen, de download clients zijn niet bereikbaar zonder een HD in te bouwen... dus downloaden naar een folder op mijn nas (ipv naar de lokale HD) zal hij waarschijnlijk niet kunnen
Enfin, de ontdekkingstocht gaat verder...
Eerste indrukken:
- Fan maakt véél minder lawaai dan ik had verwacht, moeten natuurlijk nog ondervinden of het storend wordt als het wat stiller is maar denk niet dat dit een probleem gaat vormen
Dadelijk aan de config beginnen en dan eens kijken of we er een mooie skin op krijgen (want default trekt het op niet veel
Edit:
Zojuist een on-line firmware update uitgevoerd... dit lijkt tegenwoordig dus te werken
Netwerk snelheid van 10/100 veranderd naar Auto, toestel liep vervolgens vast bij het openen van webradio
DNS-servers aangepast -> webradio werkt nu. Mogelijk heeft men het probleem met de "auto" instelling verholpen?
Wat me ondertussen ook is opgevallen, de download clients zijn niet bereikbaar zonder een HD in te bouwen... dus downloaden naar een folder op mijn nas (ipv naar de lokale HD) zal hij waarschijnlijk niet kunnen
[ Voor 32% gewijzigd door Bruiser op 16-03-2010 20:33 ]
Bedankt keep us posted ..!Bruiser schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:26:
Pakje is binnen :-)
Eerste indrukken:
Dadelijk aan de config beginnen en dan eens kijken of we er een mooie skin op krijgen (want default trekt het op niet veel)
Edit:
Wat me ondertussen ook is opgevallen, de download clients zijn niet bereikbaar zonder een HD in te bouwen... dus downloaden naar een folder op mijn nas (ipv naar de lokale HD) zal hij waarschijnlijk niet kunnen![]()
@UltraSub
Bedankt voor je feedback, good stuff
Hmm... wou net een volledige (720p) film bekijken (bij wijze van test
) maar na enkele minuten begon hij te stotteren, ethernet speed toch maar terug op 10/100 gezet enja hoor, film loopt nu wel perfect. De "auto" stand maw dus (nog) niet gebruiken.
Heb ik inderdaad ook gemerkt. En wat me ook opvalt is dat na een tijdje dan zware HD bestanden soms ook stotteren en als ik dan een "reset to factory settings" doe dan loopt dat HD bestand zonder stotterenBruiser schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:15:
Hmm... wou net een volledige (720p) film bekijken (bij wijze van test) maar na enkele minuten begon hij te stotteren, ethernet speed toch maar terug op 10/100 gezet enja hoor, film loopt nu wel perfect. De "auto" stand maw dus (nog) niet gebruiken.
Hebben anderen dit ook? en hoe zou dit eigenlijk komen?
Ik erger me er steeds meer aan dan Gbit niet werkt. Juist een van de redenen dat ik deze heb gekocht (heb geen andere gevonden met Gbit). Fixed op 10/100 werkt dus ook niet, dan komt ie 8 van de 10 keer niet online en moet ik hem een aantal keer powercyclen totdat de link wel opkomt (of ik moet er naar toelopen en de netwerk kabel loshalen en er weer insteken).
Heb dit euvel vorige week ook gehad, pas na 5 keer de UTP eruit halen en er weer instoppen werkte het boeltje weer. Blijft vreemd.DukeBox schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:25:
Ik erger me er steeds meer aan dan Gbit niet werkt. Juist een van de redenen dat ik deze heb gekocht (heb geen andere gevonden met Gbit). Fixed op 10/100 werkt dus ook niet, dan komt ie 8 van de 10 keer niet online en moet ik hem een aantal keer powercyclen totdat de link wel opkomt (of ik moet er naar toelopen en de netwerk kabel loshalen en er weer insteken).
Zou de leverancier wel sieren als men hier snel uitsluitsel over geeft waar dit door veroorzaakt wordt. Als het firmware betreft is het een kwestie van tijd voordat het opgelost wordt. Een brakke el-cheapo nic zal een stuk lastiger worden...DukeBox schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:25:
Dat zou je denken, maar de C200 heeft hetzelfde probleem..dus tijd is er genoeg geweest zou je zeggen.NIK0 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:04:
..Als het firmware betreft is het een kwestie van tijd voordat het opgelost wordt...
Ik hoop voor alle popcorn *-200 owners dat het dan geen brakke nic isDukeBox schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:00:
[...]
Dat zou je denken, maar de C200 heeft hetzelfde probleem..dus tijd is er genoeg geweest zou je zeggen.

Zou een schande zijn mocht blijken dat men geen paar cent extra heeft neergeteld voor een knappe GB NIC die op alle switches werkt..
Zelf ondervind ik problemen met de webservices, internetradio. Bedraad werkt ie 100%, maar draadloos is het naadje. De ene keer doet ie het wel, de andere keer niet. Opstarten, resetten helpt niet echt. Dit "mankement"was bij de laatste fw verholpen, maar bij mij dus niet. Iemand anders hier ook problemen mee? Ook het dns heb ik al op handmatig gezet. Ik gebruik de A200 icm een Netgear 3700 en de WN150 dongle.
Daar heb ik ook last van. Bij mij heeft het nog nooit gewerkt. Dus ik laat het lekker met rust tot ze het echt oplossen.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Draadloos video streamen is in mijn opinie nooit ideaal... SD tot daar aan toe, maar HD gaat nooit goed lopen vrees ik. Gewoon kabeltje trekken of gebruik maken van die ethernet over power adaptors... probleem opgelost
draadloos bestanden streamen ( beeld/geluid ) gaan juist wél goed: van laptop via Netgear 3700 naar de A200: geen enkel probleem. Alleen webradio en de andere webservices gaan moeizaam.Bruiser schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:03:
Draadloos video streamen is in mijn opinie nooit ideaal... SD tot daar aan toe, maar HD gaat nooit goed lopen vrees ik. Gewoon kabeltje trekken of gebruik maken van die ethernet over power adaptors... probleem opgelost
Verwijderd
hallo,
ik heb sinds gisteren een pch a-200, maar krijg hem niet goed aan de praat.
Hij herkent mijn draadloos thuisnetwerk niet.
Ik gebruik een digiconnect broadband router 11G.
iemand hier ervaring mee??
groetjes rien
ik heb sinds gisteren een pch a-200, maar krijg hem niet goed aan de praat.
Hij herkent mijn draadloos thuisnetwerk niet.
Ik gebruik een digiconnect broadband router 11G.
iemand hier ervaring mee??
groetjes rien
Verwijderd
Hallo
ik heb sinds een paar dagen de popcorn a200 met dongle ik haal draadloos, met NZBget niet meer dan 900kb/s terwijl ik met mijn laptop 1900kb/s haal.
Waar kan dit aan liggen ?
Gr Bert
ik heb sinds een paar dagen de popcorn a200 met dongle ik haal draadloos, met NZBget niet meer dan 900kb/s terwijl ik met mijn laptop 1900kb/s haal.
Waar kan dit aan liggen ?
Gr Bert
Verwijderd
Nogmaals, ik heb de PCH A200 nu ruim een maand in gebruik en blijf tevreden. Gebruik geen yamj, teveel geklooi. Wel een betere skin (de blauwe onderwater met de grote iconen), is te halen van het nmt forum.
Ik las op dat forum ook dat geluidsoverlast van de fan veroorzaakt zou kunnen worden doordat de fan niet goed bevestigt is. Daardoor maken de lagers vooral in het begin meer lawaai hetgeen afneemt als de fan een poosje gedraaid heeft. Even voorzichtig aandrukken en als je een klik hoort zit de fan beter vast en maakt deze minder herrie. Zelf heb ik er niet zoveel last van, en anders een druppeltje olie erbij. De eerder genoemde tip van de 12V naar 5V kabel van Acer is een leuke, ga ik nog uitproberen denk ik.
Wat een hoop scheelt voor de warmte is een 2,5 inch harddisk ipv een 3,5. Ik had er eerst een oude 3,5 120GB harddisk in liggen maar vond het toch wel warm worden, overigens aanvaarbaar en niet heet.
Ik gebruik nu een 500GB interne WD 2,5 in combinatie met een 3,5 inch 1TB USB WD. Aan de harddisk kant is het kastje nu gewoon koel. Streamen via het netwerk doe ik niet, heb geen nas.
Geen problemen met het afspelen van video, ook niet van eigengemaakte 720p films gemaakt met mijn panasonic tz7 fototoestel. Ik twijfelde ook tussen de HDryan, eminent en de a200. Doorslag voor mij gaf de goede support van Syabas, de doorontwikkeling van de gui (er zit een flash gui aan te komen), de betere en krachtigere videochip, meer geheugen. Dat het kastje van plastic is neem ik op de koop toe voor dat bedrag.
Ik las op dat forum ook dat geluidsoverlast van de fan veroorzaakt zou kunnen worden doordat de fan niet goed bevestigt is. Daardoor maken de lagers vooral in het begin meer lawaai hetgeen afneemt als de fan een poosje gedraaid heeft. Even voorzichtig aandrukken en als je een klik hoort zit de fan beter vast en maakt deze minder herrie. Zelf heb ik er niet zoveel last van, en anders een druppeltje olie erbij. De eerder genoemde tip van de 12V naar 5V kabel van Acer is een leuke, ga ik nog uitproberen denk ik.
Wat een hoop scheelt voor de warmte is een 2,5 inch harddisk ipv een 3,5. Ik had er eerst een oude 3,5 120GB harddisk in liggen maar vond het toch wel warm worden, overigens aanvaarbaar en niet heet.
Ik gebruik nu een 500GB interne WD 2,5 in combinatie met een 3,5 inch 1TB USB WD. Aan de harddisk kant is het kastje nu gewoon koel. Streamen via het netwerk doe ik niet, heb geen nas.
Geen problemen met het afspelen van video, ook niet van eigengemaakte 720p films gemaakt met mijn panasonic tz7 fototoestel. Ik twijfelde ook tussen de HDryan, eminent en de a200. Doorslag voor mij gaf de goede support van Syabas, de doorontwikkeling van de gui (er zit een flash gui aan te komen), de betere en krachtigere videochip, meer geheugen. Dat het kastje van plastic is neem ik op de koop toe voor dat bedrag.
Hmm... daarjuist als test enkele filmpjes gestart, krijg ik er geen geluid bij...? Bij DVD's en HD's wel, bij de "gewone" avi's, divx'sen, enz.. niet? Zéér bizar, op m'n pc werken ALLE films wel gewoon.
Dadelijk nog maar eens testen.
Ondertussen de namen van m'n bestanden allemaal aan het aanpassen zodat er info op IMDB over gevonden kan worden in YAMJ, echt een rot jobje maarja... daarna heb je ook wat hé :-)
Zojuist ook m'n Harmony One geherprogrammeerd, was ook niet evident, de A-200 zit blijkbaar nog niet in de database van Logitech. Heb dan maar de C-200 erin gezet, dadelijk ook even testen.
Edit:
Ik denk dat ik dadelijk mijn geduld ga verliezen, schoonheidsfoutjes enzo wil ik nog wel door de vingers zien maar ik verwacht wel dat de elementaire functies gewoon werken bij een apparaat van 175 Euro... Ik begrijp het ook niet, tot gisteren werkte alles naar behoren en nu willen sommige films:
a) niet starten (gewoon zwart scherm) of
b) starten ze wel maar dan zonder geluid of
c) starten ze wel mét geluid maar stotterd het beeld constant of
d) werkt alles normaal en na 1 a 2 minuten loopt het gewoon vast
(er is geen smiley beschikbaar die kan uitdrukken hoe ik me er momenteel bij voel)
En die Harmony trekt ook al op niks, power on lukt, maar om vervolgens ook maar iets te kunnen bedienen moet je effectief het apparaat selecteren, diverse knopjes werken ook gewoon niet (zoals de "terug knop" welke eigenlijk wel essentieel is) en ik heb geen zin om alles zelf te gaan uitzoeken en de hele AB manueel knopje per knopje te gaan "programmeren". Die Harmony op zich is ook al zo'n overpriced POS.
Damn, m'n Xbox met XBMC kon dan wel geen HD afspelen maar werkte voor de rest wel perfect en deed dat zelfs gratis! Als een groepje hobby'isten dit voor mekaar krijgt en zij bieden dit vervolgens dan nog gratis aan (XBMC bedoel ik dan) hoe kan het dan dat een professionele firma er niet in slaagt om quasi hetzelfde product deftig te laten functioneren?
Pff... effe stoom afblazen
Edit2:
Net de spanning er even afgehaald en terug ingestoken, nu werkt één van die films die voordien stotterde/vastliep/geen geluid had wel normaal... maar het kan niet de bedoeling zijn dat je dit om de x-aantal tijd moet doen alleen maar om het apparaat te laten doen waarvoor het gemaakt is hé.
Mijn enthousiasme voor de popcorn is al enorm afgenomen ondertussen, ik ga het voorlopig nog even aanzien maar als deze problemen niet snel opgelost worden gaat hij terug de deur uit en zet ik gewoon m'n xbox terug. Want als ik het allemaal zo een beetje gelezen heb is er eigenlijk geen enkele NMT die momenteel vlekkeloos werkt...
Ondertussen de namen van m'n bestanden allemaal aan het aanpassen zodat er info op IMDB over gevonden kan worden in YAMJ, echt een rot jobje maarja... daarna heb je ook wat hé :-)
Zojuist ook m'n Harmony One geherprogrammeerd, was ook niet evident, de A-200 zit blijkbaar nog niet in de database van Logitech. Heb dan maar de C-200 erin gezet, dadelijk ook even testen.
Edit:
Ik denk dat ik dadelijk mijn geduld ga verliezen, schoonheidsfoutjes enzo wil ik nog wel door de vingers zien maar ik verwacht wel dat de elementaire functies gewoon werken bij een apparaat van 175 Euro... Ik begrijp het ook niet, tot gisteren werkte alles naar behoren en nu willen sommige films:
En die Harmony trekt ook al op niks, power on lukt, maar om vervolgens ook maar iets te kunnen bedienen moet je effectief het apparaat selecteren, diverse knopjes werken ook gewoon niet (zoals de "terug knop" welke eigenlijk wel essentieel is) en ik heb geen zin om alles zelf te gaan uitzoeken en de hele AB manueel knopje per knopje te gaan "programmeren". Die Harmony op zich is ook al zo'n overpriced POS.
Damn, m'n Xbox met XBMC kon dan wel geen HD afspelen maar werkte voor de rest wel perfect en deed dat zelfs gratis! Als een groepje hobby'isten dit voor mekaar krijgt en zij bieden dit vervolgens dan nog gratis aan (XBMC bedoel ik dan) hoe kan het dan dat een professionele firma er niet in slaagt om quasi hetzelfde product deftig te laten functioneren?
Edit2:
Net de spanning er even afgehaald en terug ingestoken, nu werkt één van die films die voordien stotterde/vastliep/geen geluid had wel normaal... maar het kan niet de bedoeling zijn dat je dit om de x-aantal tijd moet doen alleen maar om het apparaat te laten doen waarvoor het gemaakt is hé.
Mijn enthousiasme voor de popcorn is al enorm afgenomen ondertussen, ik ga het voorlopig nog even aanzien maar als deze problemen niet snel opgelost worden gaat hij terug de deur uit en zet ik gewoon m'n xbox terug. Want als ik het allemaal zo een beetje gelezen heb is er eigenlijk geen enkele NMT die momenteel vlekkeloos werkt...
[ Voor 66% gewijzigd door Bruiser op 19-03-2010 00:28 ]
Verwijderd
HalloBruiser schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:38:
Hmm... daarjuist als test enkele filmpjes gestart, krijg ik er geen geluid bij...? Bij DVD's en HD's wel, bij de "gewone" avi's, divx'sen, enz.. niet? Zéér bizar, op m'n pc werken ALLE films wel gewoon.
Edit:
(er is geen smiley beschikbaar die kan uitdrukken hoe ik me er momenteel bij voel)
Damn, m'n Xbox met XBMC kon dan wel geen HD afspelen maar werkte voor de rest wel perfect en deed dat zelfs gratis! Als een groepje hobby'isten dit voor mekaar krijgt en zij bieden dit vervolgens dan nog gratis aan (XBMC bedoel ik dan) hoe kan het dan dat een professionele firma er niet in slaagt om quasi hetzelfde product deftig te laten functioneren?![]()
Edit2:
De popcorn a200 zit wil in de database van Harmony, zoeken Sigma Designsen dan a-200