Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik heb besloten dat ik de gok ga nemen en de fan van de A-200 zelf ga vervangen. Het is precies dezelfde chipset + cpu als de C-200 en daar zit ook een passief koelblok op.

Ik heb hem nu uit elkaar liggen en ga op zoek naar een goed passend koelblok. Is er bekend wel blok op de C-200 zit? Ik ben echt helemaal klaar met die fan. Ook al hoor ik hem niet altijd even heftig, ik heb het er wel voor over om geen geluid te horen. Vaak na een tijdje begint hij aardig lawaai te maken.

Iemand een link naar een webshops of winkels die veel passieve koelblokken verkopen? Het vervangen is een koud kunstje, maar een passend blok vinden is wat lastiger.

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-02-2010 22:51 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Zalman levert o.a. passieve koelers. Misschien even de pinmaat opmeten. Het lijkt me een redelijk standaard koelertje.

Hier heb je een idee hoe de C200 er aan de binnenkant uitziet

Afbeeldingslocatie: http://www.thereviewcrew.com/wp-content/uploads/popcorn_hour_c200_inners.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door winwiz op 18-02-2010 08:22 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 20:02
StealthyPeanut schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:40:
Ik heb besloten dat ik de gok ga nemen en de fan van de A-200 zelf ga vervangen. Het is precies dezelfde chipset + cpu als de C-200 en daar zit ook een passief koelblok op.

Ik heb hem nu uit elkaar liggen en ga op zoek naar een goed passend koelblok. Is er bekend wel blok op de C-200 zit? Ik ben echt helemaal klaar met die fan. Ook al hoor ik hem niet altijd even heftig, ik heb het er wel voor over om geen geluid te horen. Vaak na een tijdje begint hij aardig lawaai te maken.

Iemand een link naar een webshops of winkels die veel passieve koelblokken verkopen? Het vervangen is een koud kunstje, maar een passend blok vinden is wat lastiger.
Is het dan niet verstandiger om een C-200 te kopen? Het kost je maar +/- €100 meer. (plus natuurlijk het verlies wat je hebt omdat je hem 2e hands gaat verkopen)

Niet dat ik niet benieuwd ben, misschien leuk om een paar foto's te maken als je wat gedaan hebt, en hier te dumpen?

Hoe dan ook, succes :Y

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Koelblokje kost ook maar een eurotje of 5 en wat epoxylijm ;)
Way goedkoper dan een C200. Heb ze hier allebei staan, ga zo de A200 aansluiten, en ff kijken hoe hard die fan blaast en of ik hem hoor. Als het storend is gaattie er bij mij ook af. Er komt toch geen HDD in. Kan me ook moeilijk voorstellen dat het problemen oplevert. Alleen die garantie zit me dwars :(

/edit
Net aangesloten, en ja ik hoor de fan.
Irritant? Mwah. Maar ik kan me voorstellen dat als ik 's avonds een filmpje kijk, dat het wél irritant is, want dan heb ik vaak het geluid echt zacht staan. We shall see :)

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 18-02-2010 11:15 ]

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Nu weet ik dat de processor van de A200 ruim 2x zo snel is dus hoop ik dat deze problemen hiermee zijn opgelost maar kan iemand dat bevestigen?
- gaan usenet downloads net zo snel als op een normale pc?
- met welke snelheid gaat het kopiëren van pc naar A200?
- Hoe snel gaat het parren + unrarren van een BR download van 25gig?
[/quote]

Ik gebruikt de A200 icm Dell Inspiron 6400 en Netgear WNDR3700 router.Internetverbinding via Ziggo en dowload via xlned.. DIt alles via wifi

-downloadsnelheid is afhankelijk van je isp: ik haal gemiddeld 1854 KB/s, draadloos
-snelheid van laptop naar A200 draadloos gaat met 500/600 KB/s
-parren/unrarren: geen idee, hoor je nog...

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

ind0mi schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:27:
Ik ben van plan om een 2TB hardeschijf in te bouwen in de A-200.. maar ben aant twijfelen welke.
heb de volgende HDD's gevonden :
  • Western Digital WD20EADS : 152,90 euro
  • Seagate ST32000542AS : 159,90 euro
  • Samsung HD203WI (SpinPoint F3 EcoGreen) : 134,90 euro
prijzen van alternate
Ik ben gewoon op zoek naar een HDD die stil is en niet te warm word.. welke raden jullie aan?
Gisteren na het lezen en advies op Networkmediatank forum toch maar de Samsung HD203WI gehaald. Vanavond inbouwen. cant wait :9~

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Vanmorgen bij WifiMedia mijn A-200 laten 'horen' aan de medewerker daar. Hij beaamde meteen dat de fan niet goed was. Hij heeft de hdd uit mijn A-200 gehaald en in een nieuwe geschroefd. Meteen even getest en ja hoor, deze fan is wel goed. Je hoort hem wel, maar het is een stuk beter dan de vorige.

Ik vroeg ook of het mogelijk was om de A-200 te ruilen voor de HDX-BD1 maar dat werd me afgeraden. Is een mooi (klein vooral, ze hadden 'm daar staan), fanless ding maar de firmware is om te huilen. Dat doet HDX tegenwoordig zelf, dus die hebben nog een behoorlijke tijd te gaan qua volwassenheid. Dan boor ik wel wat gaatjes in mijn deksel t.z.t., mocht ik echt niet tegen het geruis van de fan kunnen. Of ik monteer een weertandje zodat 'ie langzamer draait. Desnoods een koelblok oid. De HDX is ook nog een stuk duurder, dat is het me eigenlijk niet waard. Dan kun je bijna net zo goed een C-200 of een Dune kopen...

In ieder geval was de service bij WifiMedia helemaal top. Was verrast door de mooie en grote winkel trouwens, dat dat uit kan. Er liep minimaal 4 man rond in totaal......

[ Voor 6% gewijzigd door garp op 18-02-2010 14:02 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Gezocht in topic, maar niet kunnen vinden. Wat is de afstand (spacing) tussen de gaatjes van de fan?

Instagram / YouTube

• UltraSub
aramdin schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:23:
Gezocht in topic, maar niet kunnen vinden. Wat is de afstand (spacing) tussen de gaatjes van de fan?
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/3793/holes2.jpg
I printed the above and taped to the lid then marked through the paper with a small wood drill (the type with the sharp centre spike not a normal twist drill). I then used 6mm and 8mm wood bits in a hand drill to make the holes with just a bit of tidying afterwards.
Als hij dan schrijft dat hij 8 en 6 mm boortjes heeft gebruikt... duidelijke zaak ;)

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 18-02-2010 16:54 ]

• casanova84
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-06 20:05
Beste mensen,

Ik heb een hele simpele maar belangrijke vraag. Ik heb een een anime van 21.5 gb gedownload. Als ik het afspeel op de pc met vlc player dan zie ik de ondertitels gewoon staan, maar als ik het op de popcorn hour afspeel komen er geen ondertitels in beeld.

Nog iets wat me opviel is dat bij MP4 bestanden de popcorn het wel laat zien, maar bij de mkv bestanden niet terwijl het gewoon op de pc wel laat zien.

Kan iemand een oplossing bieden??

Alvast bedankt.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
casanova84 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:29:
Beste mensen,

Ik heb een hele simpele maar belangrijke vraag. Ik heb een een anime van 21.5 gb gedownload. Als ik het afspeel op de pc met vlc player dan zie ik de ondertitels gewoon staan, maar als ik het op de popcorn hour afspeel komen er geen ondertitels in beeld.
Al geprobeerd om op de ondertitel knop te drukken op je afstandsbediening?

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
ind0mi schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:06:
[...]

Gisteren na het lezen en advies op Networkmediatank forum toch maar de Samsung HD203WI gehaald. Vanavond inbouwen. cant wait :9~
En gelukt? Hoe bevalt ie? Zit nl. ook aan deze HD te denken. Kan met 2 TB voorlopig wel vooruit 8)

• ind0mi

ind0mi

Vraagje...
Ik heb een pch A-110 (met 1TB aan films) en nu een PCH-A200 (met 2TB HDD LEEG). Wat is de snelste manier om de films van de A110 naar de A-200 te zetten? ik heb de A110 al aangesloten via usb aan de A200 maar dan krijg ik connection failed..
wie kan me helpen?

• ind0mi

ind0mi

Yihaaa schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:50:
[...]

En gelukt? Hoe bevalt ie? Zit nl. ook aan deze HD te denken. Kan met 2 TB voorlopig wel vooruit 8)
jahoor gelukt...firmware op usb gezet en onderhoud> nmt installatie de Harde schijf laten formateren.
zit nu alleen met het probleem..hoe krijg ik deze 2tb zo snel mogelijk vol :P (zie hierboven)

• casanova84
  • Laatst online: 22-06 20:05
Ik jeb de afstandsbediening geprobeerd maar geen resultaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
UltraSub schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:53:
[...]

[afbeelding]

[...]

Als hij dan schrijft dat hij 8 en 6 mm boortjes heeft gebruikt... duidelijke zaak ;)
Volgens mij bedoelen we beiden iets anders :) Ik bedoel de afstand tussen de gaatjes waar de pushpins in zitten, cq. de afstand tussen de gaatjes in het "moederbord"

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
aramdin schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:23:
[...]

Volgens mij bedoelen we beiden iets anders :) Ik bedoel de afstand tussen de gaatjes waar de pushpins in zitten, cq. de afstand tussen de gaatjes in het "moederbord"
LOL. Ik begrijp wat je bedoeld ;)

Wat anders, is het normaal dat ik niet sneller dan 4x vooruit kan spoelen op een A200? Op de C200 is dat max 16x en dat vond ik al weinig. Verschillende streams geprobeerd, allen niet sneller te krijgen dan 4x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
ind0mi schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:56:
Vraagje...
Ik heb een pch A-110 (met 1TB aan films) en nu een PCH-A200 (met 2TB HDD LEEG). Wat is de snelste manier om de films van de A110 naar de A-200 te zetten? ik heb de A110 al aangesloten via usb aan de A200 maar dan krijg ik connection failed..
wie kan me helpen?
Zet de HDD's even over in een computer, kopiëren maar! :+

...lijkt mij de snelste manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

r.steenis schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:58:
[...]

Zet de HDD's even over in een computer, kopiëren maar! :+

...lijkt mij de snelste manier :)
Heb dit ook geprobeerd via usb naar PC.. maar ik draai windows 7 64bits en deze herkend de schijf (ext3)niet.. :/ moet ik nog iets van een driver installen? heb programma ext2 (ofzo) geprobeerd..maar na installatie bleef pc vasthangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
ind0mi schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:08:
[...]

Heb dit ook geprobeerd via usb naar PC.. maar ik draai windows 7 64bits en deze herkend de schijf (ext3)niet.. :/ moet ik nog iets van een driver installen? heb programma ext2 (ofzo) geprobeerd..maar na installatie bleef pc vasthangen.
Heb je Ext2 IFS for Windows geinstalleerd of gebruik je Ext2Fsd? Kijk anders dit topic eens door, daar hebben ze het ook over Windows 7. Persoonlijk gebruik ik XP met Ext2 IFS, dat werkt prima. Mijn XP geeft overigens aan dat de A-200 met ext2 geformatteerd is, geeft die van jou aan dat het ext 3 is?

Uiteraard heb ik nog wel een vraag aan jullie allen: wat voor schrijfsnelheden halen jullie via USB2 naar de A-200 toe? Ik kom niet hoger dan ergens tussen de 5 en 7 megabyte per seconde. Lezen gaat minimaal dubbel zo snel. Ik zou graag wat sneller willen schrijven naar het apparaat.....

[ Voor 5% gewijzigd door garp op 19-02-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
ind0mi schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:08:
[...]

Misschien is dit wel meer werkt hoor, maar als je het leuk vind kun je ook even een Ubuntu live cd'je draaien en dan kopieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:40

Red Boll

Kick Ass!

UltraSub schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:55:
[...]
Wat anders, is het normaal dat ik niet sneller dan 4x vooruit kan spoelen op een A200? Op de C200 is dat max 16x en dat vond ik al weinig. Verschillende streams geprobeerd, allen niet sneller te krijgen dan 4x.
Ik haal de 16x (meestal) wel.

Wat misschien ook een optie kan zijn is de cijfers gebruiken tijdens het kijken: 1 gaat naar 10% van de film, 2 naar 20%, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

garp schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:51:
[...]

Heb je Ext2 IFS for Windows geinstalleerd of gebruik je Ext2Fsd? Kijk anders dit topic eens door, daar hebben ze het ook over Windows 7. Persoonlijk gebruik ik XP met Ext2 IFS, dat werkt prima. Mijn XP geeft overigens aan dat de A-200 met ext2 geformatteerd is, geeft die van jou aan dat het ext 3 is?

Uiteraard heb ik nog wel een vraag aan jullie allen: wat voor schrijfsnelheden halen jullie via USB2 naar de A-200 toe? Ik kom niet hoger dan ergens tussen de 5 en 7 megabyte per seconde. Lezen gaat minimaal dubbel zo snel. Ik zou graag wat sneller willen schrijven naar het apparaat.....
Ik heb nu ext2IFS geinstalleerd.. de HDD (ext3) van de A-200 is gevonden..de grootste partitie (1,8TB) heb ik een letter kunnen geven..alleen als ik deze open is deze helemaal leeg..terwijl er gewoon mappen en een paar films in horen te staan. :? is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Red Boll schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:07:
[...]

Ik haal de 16x (meestal) wel.

Wat misschien ook een optie kan zijn is de cijfers gebruiken tijdens het kijken: 1 gaat naar 10% van de film, 2 naar 20%, etc.
Ja die cijfertoetsen kende ik al. Kijk veel series, dus bij een start van een episode even op de 1, dan snel terugspoelen, want meestal is dat nèt te ver. Maar wat raar, waarom kan ik geen 16x doen dan? Hmm. Straks eens met een file proberen waarvan ik weet dat de C200 het wel kan.
To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Gistereren een iso afgespeeld. Het beeld was erg schokkerig terwijl andere iso's perfect draaien. Ligt dit aan de a-200 of is er iets met die iso a/d hand? Verder ben ik wel tevreden over de a-200. Ik transformeer soms een dvd naar jpeg met DVDx. Heeft iemand tips voor de beelduitvoer? Ik krijg in tegenstelling tot met de pinackle 2000 en de dane-elec so G-stream geen mooi beeldformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou mijn fan begon ook als je hem aan deed lawaai te maken.
Klinkt als een fan waarvan de lager niet helemaal ok meer is.
Heb de fan maar eens los gemaakt van de heatsink. Toen de borgclip eraf zodat de fan echt los kwam.
Is een glijlager en geen kogellager 8)7
Alles maar voorzien van nieuw lagervet en de boel weer inelkaar gezet...is nu weer stil zoals het hoor.
Maar na hoeveel tijd begint het lawaai weer??
Vind het wel raar dat ze gekozen hebben voor een glijlager en geen kogellager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
[review ook hierte vinden]

Ik heb de A-200 nu sinds 3 dagen en ben ontzettend tevreden! Besteld bij HD supplies en binnen 2 dagen binnen.

Ik gebruik em i.c.m. 2 externe harde schijven; 1tb WD en 1,5tb Samsung. Ik heb geen interne harddisk ingebouwd en gebruik de optical oor geluid, HDMI voor beeld.

Ik draai heb em standaard op 1080p60, met de automatische refreshrate-changer op PAL-NTSC-24p. Voor bediening gebruik ik m'n Harmony One, die ik heb voorzien van handige snelkoppelingen voor YAMJ. Weet wel dat ik van het bestaan van YAMJ afwist voordat ik em ging kopen en dat dit juist ook een voorname reden voor mij was om de A-200 aan te schaffen. Ik hou van customizen :)
Zo zijn er snelkoppelingen voor snel door pagina's heen bladeren, zoeken op veel verschillende categorieën (genres, 720p, 1080p, top250 enz.) en zoeken op letter.

Ongeacht wat ik er op afspeel, hij draait het vlekkeloos af, zowel qua beeld als geluid. 1080p en 720p mkv's, uitgepakte iso's, divx, xvid, 25hz, 24hz, PAL, NTSC, dual-audio materiaal => no problem.

Hiernaast heb ik de Unique Black Glas 2.6 YAMJ (yet another movie jukebox) erop gezet: simpelweg fantastisch.
Ik ben MediaPortal met moving Pictures gewend, en das geen kattepis qua features. Deze YAMJ skin is echt heel gebruiksvriendelijkheid en heeft een prachtige lay-out. Grote, hi-res pictogrammen, imbd info, series worden mooi opgedeeld in seizoenen en episodes met bijbehorende info. Vooral op een grote TV komt de skin echt tot z'n recht.

Demootje van de Unique Black Glas 2.6 YAMJ skin: klik

Verder is er nog de belofte dat er in maart een nieuwe UI wordt uitgebracht, flash-based: klik

Ben vooral verrast dat de automatische refreshrate zo goed werkt; pakt iedere file en schakelt na de film in het menu altijd weer terug op 1080p60. Ik had hier nogal eens problemen mee met MediaPortal, maar na intensief testen ben ik overtuigd dat deze optie goed werkt op de A-200.

De fan hoor ik niet, aangezien de A-200 bij mij achter een glazen deurtje staat. Ontvangst van de IR signalen door het deurtje heen is prima. Ik heb geen interne HD ingebouwd, en hoor de fan heel zachtjes als ik het deurtje open heb staan en er vlakbij ben. Ik vind de overlast in mijn geval absoluut te verwaarlozen.

Enkele nadelen vind ik:
- De ondertiteling is niet zo mooi. Lijkt alsof er een soort MPEG compressie is toegepast, waardoor het wat blokkerig in beeld komt. Erg jammer en ik hoop dat de volgende firmware-update dit oplost.
- Standaard menu oogt verouderd en minimalistisch.

Conclusie:
Voor iemand die meer opties van een mediastreamer verwacht dan bijvoorbeeld een WD live biedt & graag veel wil kunnen customizen qua lay-out: absolute aanrader!

[ Voor 17% gewijzigd door Symphony-X op 21-02-2010 14:37 ]

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook na zo'n 3 weken in bezit blijf ik nog steeds enthousiast. De fan vind ik niet overdreven storend. Ik heb er een interne 3,.5 inch 120GB in en een externe 1 terra. De interne ga ik nog vervangen door een 2,5 inch WD 500 GB. Bij het installeren van de NMT appliaties op de interne disk wordt de disk in 4 partitties opgedeeld, alles in ext3 formaat. Ik heb geprobeerd om de grootste partitie om te zetten naar NTFS. Dat is ook wel gelukt, en de popcorn ziet deze disk ook wel maar het werkt niet goed. Ik heb er ter test veel fotobestanden opgezet en wat films. Het browsen van de NTFS partitie van de interne disk door de A-200 gaat heeeeeel erg traag. Afspelen gaat wel goed. Geen succes dus, interne disken gewoon ext3 laten. Tenzij iemand anders nog een handige tip heeft. (gebruik al een ext3 driver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeslee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Symphony-X schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:22:
[review ook hierte vinden]

Ik heb de A-200 nu sinds 3 dagen en ben ontzettend tevreden! Besteld bij HD supplies en binnen 2 dagen binnen.

Ik gebruik em i.c.m. 2 externe harde schijven; 1tb WD en 1,5tb Samsung. Ik heb geen interne harddisk ingebouwd en gebruik de optical oor geluid, HDMI voor beeld.

Ik draai heb em standaard op 1080p60, met de automatische refreshrate-changer op PAL-NTSC-24p. Voor bediening gebruik ik m'n Harmony One, die ik heb voorzien van handige snelkoppelingen voor YAMJ. Weet wel dat ik van het bestaan van YAMJ afwist voordat ik em ging kopen en dat dit juist ook een voorname reden voor mij was om de A-200 aan te schaffen. Ik hou van customizen :)
Zo zijn er snelkoppelingen voor snel door pagina's heen bladeren, zoeken op veel verschillende categorieën (genres, 720p, 1080p, top250 enz.) en zoeken op letter.

Ongeacht wat ik er op afspeel, hij draait het vlekkeloos af, zowel qua beeld als geluid. 1080p en 720p mkv's, uitgepakte iso's, divx, xvid, 25hz, 24hz, PAL, NTSC, dual-audio materiaal => no problem.

Hiernaast heb ik de Unique Black Glas 2.6 YAMJ (yet another movie jukebox) erop gezet: simpelweg fantastisch.
Ik ben MediaPortal met moving Pictures gewend, en das geen kattepis qua features. Deze YAMJ skin is echt heel gebruiksvriendelijkheid en heeft een prachtige lay-out. Grote, hi-res pictogrammen, imbd info, series worden mooi opgedeeld in seizoenen en episodes met bijbehorende info. Vooral op een grote TV komt de skin echt tot z'n recht.

Demootje van de Unique Black Glas 2.6 YAMJ skin: klik

Verder is er nog de belofte dat er in maart een nieuwe UI wordt uitgebracht, flash-based: klik

Ben vooral verrast dat de automatische refreshrate zo goed werkt; pakt iedere file en schakelt na de film in het menu altijd weer terug op 1080p60. Ik had hier nogal eens problemen mee met MediaPortal, maar na intensief testen ben ik overtuigd dat deze optie goed werkt op de A-200.

De fan hoor ik niet, aangezien de A-200 bij mij achter een glazen deurtje staat. Ontvangst van de IR signalen door het deurtje heen is prima. Ik heb geen interne HD ingebouwd, en hoor de fan heel zachtjes als ik het deurtje open heb staan en er vlakbij ben. Ik vind de overlast in mijn geval absoluut te verwaarlozen.

Enkele nadelen vind ik:
- De ondertiteling is niet zo mooi. Lijkt alsof er een soort MPEG compressie is toegepast, waardoor het wat blokkerig in beeld komt. Erg jammer en ik hoop dat de volgende firmware-update dit oplost.
- Standaard menu oogt verouderd en minimalistisch.

Conclusie:
Voor iemand die meer opties van een mediastreamer verwacht dan bijvoorbeeld een WD live biedt & graag veel wil kunnen customizen qua lay-out: absolute aanrader!
Hoezo gebruik jij 60hz? Nederlandse tv's zij toch 50, 100 of 200 hz??? Ik vraag het omdat sommige bestanden bij mij nog wel eens stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Noeslee schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:32:
[...]

Hoezo gebruik jij 60hz? Nederlandse tv's zij toch 50, 100 of 200 hz??? Ik vraag het omdat sommige bestanden bij mij nog wel eens stotteren.
60hz wordt bijv. gebruikt bij NTSC (29,97fps) bronmateriaal en mijn Xbox360 draait ook op 60hz, aangezien sommige spellen 60fps zijn en de max. bij 50hz op 50fps ligt.

Moderne tv's ondersteunen 24hz, 50hz en 60hz. 24hz is in feite een uitzondering op 50hz en 60hz, omdat dit altijd weergegeven wordt als een veelvoud daarvan; 72hz bijvoorbeeld (zoals mijn Kuro dat doet). 100hz is volgens mij in feite net zo'n processing trucje (2x 50hz), net als alles wat daarboven zit (200hz, 400hz).

Die stotter waar jij het over hebt kan veroorzaakt worden doordat je 24p materiaal afspeelt in 60hz modus. 24 "past" niet mooi in 60, waardoor er stotters kunnen ontstaan. Met een goede 3:2 pulldown is dit echter prima te bekijken - al prefereer ik 3:3 (72hz).
Maar het stotteren kan bijv. ook veroorzaakt worden doordat je NTSC materiaal op 50hz draait. Dan prop je dus in feite 30 in 50 en dat past weer niet lekker :)

[ Voor 6% gewijzigd door Symphony-X op 21-02-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Peter_Aragorn op 22-02-2010 19:42 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Symphony-X schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:33:
[...]

60hz wordt bijv. gebruikt bij NTSC (29,97fps) bronmateriaal en mijn Xbox360 draait ook op 60hz, aangezien sommige spellen 60fps zijn en de max. bij 50hz op 50fps ligt.

Moderne tv's ondersteunen 24hz, 50hz en 60hz. 24hz is in feite een uitzondering op 50hz en 60hz, omdat dit altijd weergegeven wordt als een veelvoud daarvan; 72hz bijvoorbeeld (zoals mijn Kuro dat doet). 100hz is volgens mij in feite net zo'n processing trucje (2x 50hz), net als alles wat daarboven zit (200hz, 400hz).

Die stotter waar jij het over hebt kan veroorzaakt worden doordat je 24p materiaal afspeelt in 60hz modus. 24 "past" niet mooi in 60, waardoor er stotters kunnen ontstaan. Met een goede 3:2 pulldown is dit echter prima te bekijken - al prefereer ik 3:3 (72hz).
Maar het stotteren kan bijv. ook veroorzaakt worden doordat je NTSC materiaal op 50hz draait. Dan prop je dus in feite 30 in 50 en dat past weer niet lekker :)
Wat is dan het beste 24hz of 60hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

* Matis is vanaf gisteren ook in het bezit van de A200 *O*

Ik heb ook meteen MMSProxy geïnstalleerd voor de UitzendingGemist meuk, maar bij mij werkt alleen de RTL-uitzendingen.

De EO-uitzendingen geven niet eens een speel-beeld, maar wanneer ik MMSProxy forceer dan krijg ik wel de laadbalk, maar er komt geen beeld en geluid :(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_soest
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-12-2018
Ik heb de A-200 sinds enkele dagen in huis.
Ik heb echter grote problemen een bedrade verbinding voor elkaar te krijgen. Ik heb een Sitecom WL-342 router. Die werkt perfect met 2 laptops, 1pc, mijn Philips TV (draadloos). Voordat ik de A-200 kocht heb ik even de Argosy van iBood gehad. Deze werkte ook perfect op de router. Vanwege de vele bugs in de Argosy heb ik die retour gestuurd.

Het probleem met de A-200 is dat ik geen IP adres krijg. Het is me slechts 1 maal gelukt en toen kon ik mijn pc benaderen, internet radio luisteren etc.
Sinds dien is het me niet meer gelukt.
Ik heb zojuiste kabel getest met een laptop en die heeft geen enkel probleem om een IP adres te krijgen.
Wat ook opvalt is dat de groene lamp (achterzijde) maar even brand na een opstart. Net of meteen de verbinding weer wordt gecanceld.
Misschien is het wel een defect?
Ik lees op internet forums dat veel mensen hiermee problemen hebben.
Heeft iemand een tip, doe ik iets verkeerd, of is er al (snel) een firmware update te verwachten.
Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
rijsbol schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:33:
[...]

Wat is dan het beste 24hz of 60hz?
Er is geen "betere". Het hangt af van het bronmateriaal. Is de source 30hz dan is 60hz optimaal. Is de bron 24hz dan is de 24p optie optimaal (wat je TV nooit zal weergeven op 24hz, maar een veelvoud daarvan.. of op 60hz.. met 3:2 pulldown als t meezit :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zet de A200 gewoon op auto frame rate, en klaar... Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
UltraSub schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:35:
Zet de A200 gewoon op auto frame rate, en klaar... Toch?
Yep - mits je TV zowel 24, 50 als 60hz ondersteund en je dit hebt aangegeven in het video/audio menuutje (zowel PAL, NTSC als 24).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Precies.. Dat heb ik dus. En info geeft ook veelvuldig weer dat de content op 24p wordt gestreamed (mijn tv ondersteund dat). Geen stutters (meer) nadat ik ben gaan streamen met een C- en een A-200. Ik deed dat voorheen met een PS3 en TwonkyMedia, en had bij veel series toch stutters bij pans e.d. Nu dus niet meer.
* UltraSub happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:54

ph2m

PopcornHour A-200+Synology 109

g_v_soest schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:14:
Ik heb de A-200 sinds enkele dagen in huis.
Ik heb echter grote problemen een bedrade verbinding voor elkaar te krijgen. Ik heb een Sitecom WL-342 router. Die werkt perfect met 2 laptops, 1pc, mijn Philips TV (draadloos). Voordat ik de A-200 kocht heb ik even de Argosy van iBood gehad. Deze werkte ook perfect op de router. Vanwege de vele bugs in de Argosy heb ik die retour gestuurd.

Het probleem met de A-200 is dat ik geen IP adres krijg. Het is me slechts 1 maal gelukt en toen kon ik mijn pc benaderen, internet radio luisteren etc.
Sinds dien is het me niet meer gelukt.
Ik heb zojuiste kabel getest met een laptop en die heeft geen enkel probleem om een IP adres te krijgen.
Wat ook opvalt is dat de groene lamp (achterzijde) maar even brand na een opstart. Net of meteen de verbinding weer wordt gecanceld.
Misschien is het wel een defect?
Ik lees op internet forums dat veel mensen hiermee problemen hebben.
Heeft iemand een tip, doe ik iets verkeerd, of is er al (snel) een firmware update te verwachten.
Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt.
Is de "werkgroep" naam het zelfde (staat namelijk volgens mij standaard in de A-200 op "WORKGROUP"), mijn netwerkgroep heet bijvoorbeeld "FRANK", als je dan vanuit de A-200 jou netwerk zoek vind je niets, andersom als je vanuit "FRANK"gaat zoeken naar de A-200 die in "WORKGROUP" staat, dan vind jij die ook niet !!!

Groeten en succes,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb viahet menu instellingen en dan network share, zelf handmatig het ip van de netwerk lokatie ingevuld.

Dit omdat mijn server niet *zichtbaar* is voor de rest van het netwerk.

Dat zou je ook kunnen proberen :)

Verkeerd gelezen, sorry

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 24-02-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeslee
Symphony-X schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:47:
[...]

Yep - mits je TV zowel 24, 50 als 60hz ondersteund en je dit hebt aangegeven in het video/audio menuutje (zowel PAL, NTSC als 24).
Bij mij stotteren sommige 1080p 23,976 files, wellicht is het een netwerkprobleem, maar 720p gaat altijd goed. Btw ik heb een Sony Bravia 40W5500 en die ondersteunt, volgens de specs, 24p.

Wat is dat pulldown waar je het over hebt, kun je dat eens toelichten. Dat stuk over die hz'en heb ik gesnapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Noeslee schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:44:
Bij mij stotteren sommige 1080p 23,976 files, wellicht is het een netwerkprobleem, maar 720p gaat altijd goed. Btw ik heb een Sony Bravia 40W5500 en die ondersteunt, volgens de specs, 24p.
Dat ligt denk ik eerder aan de bandbreedte dan aan de tv/PCH
Wat is dat pulldown waar je het over hebt, kun je dat eens toelichten. Dat stuk over die hz'en heb ik gesnapt.
Het is niet zo heel lastig, wat er gebeurd is het volgende.

Je hebt normaal gesproken een 24 Hz/fps HDvideo, maar sommige tv's kunnen dat ook in 60Hz uitzenden. Dit heeft als groot voordeel dat het er voor het oog vloeiender uitziet.

Maar met 24Hz bronmateriaal betekent dat dus dat er elke seconde 36 frames *bijgegokt* moeten worden.

Dit gebeurt middels 2:3 pulldown. Het ene frame (van de bron) wordt tweemaal weergegeven (op 60Hz) en het volgende frame driemaal (op 60Hz) dan weer twee en dan weer drie etc..
Dit is eenvoudig wat er gebeurd, als je er echt dieper op in wilt gaan, dan moet je je maar eens gaan verdiepen in deinterlacing etc.

Als je het terugrekend heb je met 2:3 pulldown dus van 24 frames bron, 60 frames voor de tv gegenereerd.

edit; Zoiets dus: http://www.zerocut.com/tech/pulldown.html Alleen zijn deze pagina's veelal gebaseerd op interlaced video en om van NTSC PAL te maken en vice versa.
De HD-pulldown werkt ongeveer zo, maar dan wat vernuftiger, omdat de tv's steeds slimmer worden en er meer rekenkracht geleverd kan worden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Matis op 24-02-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeslee
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik had juist tezamen met de A-200 een linksys wrt320N gigabit router gekocht (content op NAS Synology DS209) om zodoende mijn netwerk niet de vertragende factor te laten zijn. Ik zal vanavond eens testen op 60hz met framerate NTSC/PAL/24P en als dat niet werkt de "probleem videos" op een usbschijf zetten en dan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een Popcorn Hour A200 besteld met een 2 TB hardeschijf die compatible is. Deze zal mijn AC Ryan gaan vervangen in de woonkamer. De AC Ryan zal een plekje krijgen in de slaapkamer. Beide worden aangesloten op een 42 inch Full HD LCD ;)

De Ac Ryan heeft zijn werk goed gedaan alleen mis ik echt de YAMJ. Nu is die wel in ontwikkeling maar ook vindt ik de UI van de Popcorn er vele malen beter uitzien. Ik ben qua dat betreft echt iemand waarbij altijd de look & feel er goed uit moet zien.

Nu zal morgen als het goed is de Popcorn Hour binnen komen. Is er ergens een duidelijke nederlandse handleiding voor de volgende zaken:

- installeren hd op Popcorn Hour A200
- YAMJ configureren voor de Popcorn Hour A200 (een moviejuxebox waarbij de films op de interne HD en op de externe HD (ook 2 TB) is samengevoegd.
- instellen "redefined" skin

Ik heb het overgrote deel van dit forum doorgenomen maar wil graag ook even weten of uitzendinggemist ook mogelijk is op de Popcorn Hour A200

Thnx guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Uitzendinggemist is zeker mogelijk op de PCH A200, gebruik daarvoor de site http://www.microchange.nl/uzg/

Zowel de commerciële als de publieke omroepen, livestreams en meer :)

Weet iemand of het mogelijk is om subtitles welke *los* staan van een BR toch synchroom mee af te spelen op de PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Voor de A 200 is er een nieuwe firmware uitgekomen vandaag http://www.popcornhour.com/download/A200/firmware-A200.html
Release date : 24 February 2010
Firmware version : 02-02-100208-19-POP-411-000

1. New NMT apps 02-01-100119-19-POP-411
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Retrieve DVD region and number of changes available from the hardware;
show these info in the region setting pop-up box
- Bookmark/resume support for DVD ISO/VIDEO_TS
- Max. 10 bookmarks.
- known issue, sometimes failed to resume correctly for certain clips
- Implemented simple persistfs folder
- if NMT HDD not exist, any available writable device (HDD/USB)
will be auto-detected and used.
- previous /persistfs mounting wizard removed
- Temporarly mount VideoCD/SVCD as data disc, to play the .dat
- Fixed DVD fast-forward issue; press FF->PAUSE->PLAY key, playback could not resume
- Fixed some DVD ISO files cannot resume from bookmark.
- Fixed system hang when BD-J ISO playback BDJ ISO without /persistfs (Bug #5000285)
- Fixed playback BDJ disc from internal BDROM without /persistfs connected.
- Fixed certain DVD ISO (Apocalypto.ISO) cannot resume from bookmark (Bug #5000289).
- Fixed subtitle cannot be enabled when play DVD with only single subtitle.
- Fixed audio CD info not showed
- Fixed occasional access/mount failure to disc in USB drive (Bug #5000315, #5000316)
- Workaround for CDDA issues (Bug #5000302, #5000303)
- Workaround for BD-ROM via USB support
- Performance improvement for BD ISO playback
- Added patches for audio bitstream issues
- Enabled MENU key for DVD/ISO/VIDEO_TS playback
- Added REPEAT A-B function for DVD/VIDEO_TS and CDDA
- Known to have slow response
- A-B interval of less than 2sec may have issue
- Workaround for BD audio no output after switch from HD audio to Dolby Digital/DTS
- Fixed after HDMI audio muted, DVD playback will have noise on audio output
- SimpleBD navigation feature for A-200
- Added support for ISO files.
- Fixed video skip forward about an hour when switch audio track. (Tested BEVERLY_HILLS_CHIHUAHUA)
- Fixed subtitle menu incorrect listing
- Fixed audio/subtitle persistency issue
- Fixed incorrect icon displayed when doing scene selection using menu
- Enabled MENU key for DVD/ISO/VIDEO_TS playback
- Added ANGLE switching OSD display for DVD/ISO/VIDEO_TS/BRD playback.
- Added option in SETUP page to enable or disable BD PiP
- Fixed AVCHD disc intermittent "could not play" issue.
- Fixed AVCHD shown as "BLU-RAY Video" at OSD infobar
- Fixed short audio mute issue when resume from bookmark for DVD content playback
- For AudioCD/DVD/AVCHD, Right/Left key will do +/- 30 seconds skip
3. Video and Audio playback
- Added Dolby DRC (Dynamic Range Control) setting
- Fixed RW/FF/Slow icon not cleared after seek
- Fileplayer bookmark/resume support (first-cut)
- Max. 10 bookmarks
- bookmark saved on STOP keypress; subsequent press (ENTER or PLAY) will resume from bookmark.
- To start from beginning, press '0'.
- Fixed incorrect aspect ratio (Bug #5000155)
- Fixed "actual size" aspect ratio issue when playback clips below 1080p. (Bug #5000154)
- Fixed BiDi char type table to resolved incorrect Hebrew subtitle rendering.
- Partially fixed Arabic Tashkeel character shaping issue
- Fixed subtitle size/position affected by pan/zoom.
- Modified time seek hh:mm:ss key handling.
- Fixed certain clips WMAPro audio lose output after 1-2 sec playback.
- Forced 24p source to framerate 60Hz for non-1080p TV mode
- Fixed issue where audio playback do not stop gracefully when encounter file read error
- added FLAC audio support, including multi-channel FLAC
- Fixed and restored video/audio bitrate display
- Added Vorbis/FLAC audio bitrate display
- Fixed MKV playback file cannot get audio bitstream/passthrough after resume from bookmark.
- Modified subtitle menu order and reversed time offset key direction; same as A100
- Changed tab-switching (SOURCE key) focus behaviour
- Show only ID3 album art if exist, when music playback
- Fixed incorrect ID3 genre display for certain files
- Disable bookmark for Internet/Broadcast/MSP/SayaTV video playback
- Temporarily disabled video format with psfdemux/demux for video/audio bitrate shown on infobar.
- Increased subtitle font size range.
- maintain adjusted subtitle time offset throughout playlist.
- Increased vertical position range for external text subtitle.
- Stop background slideshow before starting VOD to release free memory (Bug #5000299)
- Fixed detection conflict between FLAC, WAV and AVS video (Bug #5000287)
- Enable support for FLAC and VORBIS with 3, 4 & 5 channels
- Support Thai(codepage 874) external ext-based subtitle
- Checking of Byte Order Mark for external SRT in UTF8 (Bug #5000322)
- Fixed positioning of long/large-size text-based subtitle
- Fixed external text-based subtitle via HTTP e.g. myiHome not loaded (Bug #5000250)
- Fixed resume/bookmark issue; only seekable files can be bookmarked now
- Fix to only allow files with duration and seekable status to do time seek (LEFT/RIGHT/GOTO) (Bug #5000139)
- Fixed file certain WMV clip unable to end after LEFT/RIGHT/GOTO seek
- Fixed STEP on clip that is not steppable will terminate playback
- Fixed after trigger SEEK LEFT/RIGHT/GOTO on the infobar will show PAUSE/STOP icon then only show PLAY icon.
- Fixed hang-up when press PLAY on m3u file (Bug #5000320)
- Fixed issue regarding video zoom/scaling (Bug #5000327)
- Improvements for h264 video frame sequence calculation to handle typical h264 encoding fault
caused by non-standard ripping
- MKV chapter support, use PREV/NEXT key
- Added FLAC metadata display for music playback
- Added shuffle feature for music playlist; press REPEAT to toggle
- Added gapless playback feature for audio playback (first phase)
- only for MP3 and WAV now, and for subsequent files of same format
- cannot seek when prebuffer starts near end of file
- Fixed certain TS video clips cannot do LEFT/RIGHT/GOTO/TIME SEEK seek/resume from bookmark.
- Fixed if huge MKV chapter size causing system error.
- Fixed certain Internet radio cannot play.
- Fixed UPnP-AV (WMP11) playlist item crashes.
- embedded PGS subtitle support for M2TS files (first phase)
- Fixed PGS/M2TS subtitle rendering resolution flaw
- Enabled camcoder AVCHD type detection.
- Added gapless audio support for FLAC format.
- Support for changing subtitle encoding on-the-fly
- in subtitle menu; only for ASCII codepages (Latin1, Greek,
Cyrillic, Turkish, Vietnamese, Thai), GB2312, BIG5, Shift_JIS and UTF-8)
- Fixed missing space with italic subtitle
- Fixed PGS subtitle potential hang.
- Workaround to enable 24Hz at auto framerate sync
- Fixed gapless playback feature for small mp3 file less than 1MB
- Added album art retrieval from FLAC metadata
- Added Brightness, Contrast, Hue and Saturation setting for video
(press Setup during video playback)
- Fixed issue where single file playback could not toggle repeat mode.
- Fixed M2TS PGS subtitle issue
- Workaround WMAPro bitstream output issue
- Added all playable formats allow for audio playlist
- Fixed incomplete FLAC metadata retrieval
- Fixed playlist sometimes does not start from correct file
- Fixed m4a song info and album art display
- Patch Colorspace algorithm (for file playback only)
- Fixed playback failure via certain HTTP server (SwissCenter)
- Disable subpicture for .VOB file play
- Fixed WAV detection that crash with MPEG1/2
- Fixed subtitle switching issue with MPEG; previously broken external subtitle on/off function
- Fixed specific ASF cannot fast forward
- Fixed subtitle CP1258 detection
- Added album art retrieval from FLAC metadata
- Added BCS (Brightness/Contrast/Saturation) on-the-fly setting during playback (press Setup)
- workaround for MKV audio lip-sync issue
- Fixed scaling/zoom/pan OSD menu unintended pop-up when playback near end of file
- Fixed STOP key cannot save the bookmark file to flash setting when scaling/zoom/pan menu is ON.
- Fixed playlist sometimes does not start from correct file
- Improved SRT subtitle parsing
- Display language code of MKV embedded subtitles
- Fixed m4a song info and album art display
- Exception handling for ID3 genre index out-of-range (7034.mp3)
- Enable 7.1 support for flac, vorbis and also mkv-flac mkv-vorbis
- Fixed error in MKV embedded subtitle language code display causing disappearing menu
- Fixed MKV aspect ratio error
- Fixed some internet radio links cannot stream with MMS protocol.
- PGS subtitle support for MKV
- May have time offset issue depending on muxer software.
- Workaround to overcome some m2ts stream with incorrect PTS causing subtitle to show up for
1~100ms then dissapear (Bug #5000395)
- Workaround to output M2TS TrueHD as Dolby Digital where applicable
- Added manual audio sync support to compensate HDMI audio sync issue
(press SETUP during video playback)
4. Photo app
- Fixed an issue when setting repeat on the last photo in playlist
will show current playlist item as 0 on FIP (Bug #5000116)
- Fixed PNG image decoding causing system hang
- Fixed issues where myiHome (Mac) not focusing on photo when playback
photo with BGM and stopping photo does not stop BGM
- Enable screensaver during photo playlist pause state
- Slideshow, new photo info (ISO speed, F number and Exposure time)
5. OSD
- fixed minor OSD text wrapping issue.
- slight modification for info display during video/photo playback.
6. System/Network
- Fixed cannot eject data disc (Bug #5000064)
- Workaround for missing folder issue due to filesystem failed to identify
directory type for unknown reason with scandir (Bug #5000218)
- Fixed incorrect display resolution when boot up in auto TV mode without
connecting HDMI.
- Tweak to improve network performance.
- Fix for HDMI blackout and HDMI audio mute issue
- Added progress indicator during firmware update download
- Fixed flash driver to avoid occasional hang issue when umount particular partition
- Fixed default value; DTS:PCM, DRC:off for factory setting
- Changed "AC3" wording to "Dolby Digital", shifted DRC setting down to Audio section
- Fixed language tanslations
- Added Country/Region code to WiFi config setup.
- Country/Region contains channel settings for 8 regions; only for Ralink MII card.
- Fixed stuck in playback if no network up
- Fixed reboot failure (Bug #5000243)
- Fixed screensaver still kicks in at background when in standby mode
- Show harddisk and usb disk size when info button pressed
- Show file size on the UI listing
- Reverted patch which fixed screensaver kicking in at background when standby; causing (Bug #5000314)
- Resolved screensaver setting issue after restoring factory setting
- Fixed video scaling info not updated during PAUSE (Bug #5000306)
- Disallow file copy of over 4GB to FAT device (filesystem limitation)
- included kernelmode NTFS read/write driver
- Fixed configure proxy result in error page
- Fixed DVD parental setting cannot be saved
- minor update on Chinese/Japanese language pack
- Fixed HDD name not displayed
- Fixed occasional detection failure of NTFS harddisk
- New network share UI
- Turn on syabas_command_server
- Improve time for NFS (UDP/TCP) client login to non-exist/blocked shares
- Improve time for server discovery utility
- More intelligent handling of protocol type instead of .udp. default
- Torrent client HTTP wget fix
- Network share, number of allowed persistent links has been increased to 20.
- Fixed USB unmount issue
- Fixed issue of incorrect redirection when changing password in NMT Apps page
- Fixed CD status update while opening/closing
- Fixed issue where some servers were missing from the discovery
- Minor update to language pack
- Added USB keyboard hotplug handling
- Fixed incorrect harddisk status/icon display after USB slave operations
- minor graphical adjustment for Info bar
- Show decimal fraction for disk info (Bug #5000392)
7. Browser
- New twirling icon
- New licensed font integrated
- Support dynamic loading of external js file
- New UI theme
- To display memory usage; press SLOW key
- Fixed Pause key wrongly mapped as Play/Pause key
- Fixed 'No Disc Found' message not shown and browser hang when accessing empty loader (Bug #5000292)
- press PLAY on non-playable item will instead play from first playable
item in the folder
- Browser user-agent missing closing bracket.
- Added "remove USB device" feature in file mode menu
- For browser to display USB mount point instead of USB name
- browser will stay busy until all images from previous page is loaded
- Fixed file operation delete/copy/newfolder/move/rename/createplaylist does not update the list in UI
- Fixed Internet radio showing image info on front panel LCD
- Fixed SD mode media source listing issue, broken in previous RC release
- Fixed HTTP mime type overwritten issue
8. WiFi
- Integrated WIFI driver for Realtek USB RTL8192
- Turn on Ethernet LNK LED when link to 100baseT as well.
- Fixed connection failure if disable SSID broadcast at router and key in SSID manually (Bug #5000331)
- Fixed unable to play Internet radio via MSP when using WiFi (Bug #5000330)
- Fixed issue where empty entry is displayed in the SSID dropdown list (Bug #5000341)
- Added in support for extended printable ASCII characters for SSID/security code input (Bug #5000345)
- Fixed soft reboot wasn't able to reboot machine, after connection to network with wifi device(Bug #5000340)
- Check on WPA state and continue with configuration when state is WPA_COMPLETED
- Fixed improper word displayed at the wifi connection column while not able to establish connection (Bug #5000342)
- Improved IP address acquisition when using DHCP (Bug #5000339, #5000344)
9. UPnP AV
- Added image resolution support (Twonky photo bug)
- Fixed UPnP device duplication issue when server restart or host name changed
- Added .ts, .avi support (Twonky)
- Resolved photo pause-next will hang the system
- support mp2v m4a mp4 m4v.
- Resolved PlayOn "no content found" problem
- Fixed URL with parameters cannot find extension
10. Web Services
- App Center service
- Official SHOUTcast service added
- Fixed "scroll up" page handling issue.
- Fixed loading wrong saved flash info in SD mode
11. PHF (ROBIG)
- Overall performance improvement, fixes for multi-language support
- Fixed PHF launch without special HTML attributes
- Enable system font
- New Revision3 app
- Handle volume up/down
- Shoutcast app reenabled
MT Apps Version : 02-01-100119-19-POP-411

Release Notes :
1. Minimum firmware version to use this NMT App is 02-01-091203-19-POP-411
2. myiHomeLite
- change audio playback slideshow images
- change theme
3. BitTorrent
- New Transmission client 1.75
- Fixed parse data error causing BT page unable to show
4. FTP
- FTP server, new share path (/opt/sybhttpd/localhost.drives) to
share out all HDD and USB devices.
5. Network
- Samba improvement on read/write speed
6. UnP AV Server
- Fixed some media files not visible from 8642/8634 player
7. Change stop NZB command to fix firmware update getting black screen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dat is nogal een waslijst *O*

* Matis gaat hem meteen flashen :)

Ik heb er momenteel 02-02-100128-19pop-411-000 inzitten, dus dat zou probleemloos moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_soest
ph2m schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:38:
[...]

Is de "werkgroep" naam het zelfde (staat namelijk volgens mij standaard in de A-200 op "WORKGROUP"), mijn netwerkgroep heet bijvoorbeeld "FRANK", als je dan vanuit de A-200 jou netwerk zoek vind je niets, andersom als je vanuit "FRANK"gaat zoeken naar de A-200 die in "WORKGROUP" staat, dan vind jij die ook niet !!!

Groeten en succes,

Frank
Hallo Frank,

Ik begrijp wat je bedoelt. Krijg echter geen enkele netwerkaktiviteit. Netwerklampje achter op router gaat na boot 1 seconde aan en daarna voorgoed uit!
Lijkt wel of meteen de verbinding naar de router wordt uitgezet!

Groetjes
Gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:40

Red Boll

Kick Ass!

Matis schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:32:
[...]
* Matis gaat hem meteen flashen :)
Ben erg benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Red Boll schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:48:
Ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Ik heb hem er in geschoten, maar ik merk tot op heden nog weinig pro's en/of cons.

Iets wat het (ook met de vorige versie) niet goed doet is de Uitzendinggemist van de publieke omroepenen. Wanneer ik via de microchange-app naar de uitzending van de PO's ga en ik op de link klik, dan komt ie binnen een seconde weer terug op dat scherm.

Wanneer ik MMSProxy forceer, dan wordt het scherm wel zwart, maar wordt er niets geladen.

De uitzendingen van RTL doen het wel uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Moet je de harddisk opnieuw formateren voor de nmt update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:59:
Ik heb vandaag een Popcorn Hour A200 besteld met een 2 TB hardeschijf die compatible is. Deze zal mijn AC Ryan gaan vervangen in de woonkamer. De AC Ryan zal een plekje krijgen in de slaapkamer. Beide worden aangesloten op een 42 inch Full HD LCD ;)

De Ac Ryan heeft zijn werk goed gedaan alleen mis ik echt de YAMJ. Nu is die wel in ontwikkeling maar ook vindt ik de UI van de Popcorn er vele malen beter uitzien. Ik ben qua dat betreft echt iemand waarbij altijd de look & feel er goed uit moet zien.

Nu zal morgen als het goed is de Popcorn Hour binnen komen. Is er ergens een duidelijke nederlandse handleiding voor de volgende zaken:

- installeren hd op Popcorn Hour A200
- YAMJ configureren voor de Popcorn Hour A200 (een moviejuxebox waarbij de films op de interne HD en op de externe HD (ook 2 TB) is samengevoegd.
- instellen "redefined" skin

Ik heb het overgrote deel van dit forum doorgenomen maar wil graag ook even weten of uitzendinggemist ook mogelijk is op de Popcorn Hour A200

Thnx guys!
Check deze sites maar eens, hebben mij erg geholpen:
- http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/Installation
- http://www.mediasmartserv...ovie-jukebox-aeon-in-whs/
- http://www.networkedmediatank.com/forumdisplay.php?fid=78 => community forum

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Laatst online: 31-08 18:36
Krijg morgen me 3e A-200 binnen, heb er al 2 gehad in 3 weken.
1e was na 3 uur stuk, 2e na 3 weken. Beiden deden niets meer, alleen power lampje en geen output.

Wel super service van leverancier, krijg verzendkosten ook retour. Gister verstuurd en morgen weer een nieuwe.
Eentje uit een nieuwe batch van vorige week. Uitval viel wel mee volgens hun, ongeveer 5%. Helft van die 5% met kabaal fan en de andere helft met mijn probleem.

Ben popcorn fan van eerste uur en zou niets anders willen, gebruik yamj icm NMT server NMT server.
Mijn films heb ik op een goedkoper alternatief dan een NAS, namelijk 2 van deze: Edgestore DAS

ps. nieuwe firmware uit voor de A-200!

• Noeslee
Noeslee schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:59:
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik had juist tezamen met de A-200 een linksys wrt320N gigabit router gekocht (content op NAS Synology DS209) om zodoende mijn netwerk niet de vertragende factor te laten zijn. Ik zal vanavond eens testen op 60hz met framerate NTSC/PAL/24P en als dat niet werkt de "probleem videos" op een usbschijf zetten en dan afspelen.
Ik heb eerst de nieuwe firmware erop gezet en de eerste mkv waar ik problemen mee had, speelt nu wel goed af :) op 1080p 50 hz framerate uit. Hopelijk ben ik nu van mijn problemen af.

Verwijderd

@Flash3d:
Flash3d schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:44:
Wel super service van leverancier
Welke leverancier geeft deze goede service?

• StealthyPeanut
GE-WEL-DI-GE UPDATE!!

Eindelijk kan ik mijn audio delayen met de PCH zelf! Echt geweldig. Ik zat onder andere hierom te denken om een nieuwe receiver te kopen (heb nu een Z-5500). Nu kan je het geluid zelf 2 seconde vervroegen of 2 seconden vertragen! Met stapjes van 0,1 sec.

Ook de subtitles zijn gefixed als je een dvd resumed, ik had ze nogal eens grijs met wit maar nu weer mooi wit zoals het hoort.

Geweldig apparaat :)

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-02-2010 17:11 ]

• Flash3d
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:18:
@Flash3d:

[...]

Welke leverancier geeft deze goede service?
HDSupplies

• D.S.X
  • Laatst online: 03-03-2024
Net even de update gedaan en hij voelt meteen veel sneller aan. Weet niet of het aan mij ligt, maar toch lijkt het zo. Verder nog steeds zeer tevreden over het beestje :) Eindelijk YAMJ zo geconfigureerd dat ik er tevreden over ben. Nu lekker gaan vullen met goede films!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik lees in de release notes niets over evt. fix voor de brakke gigabit verbinding en/of het niet opkomen wanneer deze fixed op 100 staat.
edit: helaas, werkt nog net zo brak als voor de update.. toch jammer dat juist een van de sterke punten (voor mij dan) zo slecht werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 25-02-2010 21:01 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• UltraSub
StealthyPeanut schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:08:
GE-WEL-DI-GE UPDATE!!

Eindelijk kan ik mijn audio delayen met de PCH zelf! Echt geweldig. Ik zat onder andere hierom te denken om een nieuwe receiver te kopen (heb nu een Z-5500). Nu kan je het geluid zelf 2 seconde vervroegen of 2 seconden vertragen! Met stapjes van 0,1 sec.
Hmm.. Hoop dat dat ook rap op de C200 komt. Kun je dat net zo makkelijk vervroegen/vertragen als met subtitles? Of moet je 6 menus door?

• ind0mi

ind0mi

@ update
ik wist nie eens dat er zoveel gefixed moest worden.. had nog nergens echt problemen van..

[ Voor 99% gewijzigd door ind0mi op 25-02-2010 21:49 ]

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Zal ik de fixs van de nieuwe FW ook nog even posten :+ :+ :+

Vanavond FW geinstalleerd; merk niet veel verbeteringen. Wel dat het knopje Source niet lekker werkt; komen 2 icoontjes in het scherm. Vind het zelf minder prettig werken zelfs...

• Flash3d
UltraSub schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:48:
[...]
Hmm.. Hoop dat dat ook rap op de C200 komt. Kun je dat net zo makkelijk vervroegen/vertragen als met subtitles? Of moet je 6 menus door?
Net als subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Ik heb al een tijdje problemen met de subtitels. Voor de update waren ze helemaal wit. Ik heb gedacht, ik wacht wel even tot er een update uit komt en hoop dat het dan beter wordt, maar nu zijn ze zwart in plaats van wit. (het is echt onleesbaar)

Heeft iemand hier een idee wat ik moet aanpassen om dit op te lossen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik had dit probleem ook, bij het resumen van dvd's. Als ik dan de ISO of dvd opnieuw opstartte van vooraf aan (dus in het menu komen en dan pas de aflevering kiezen), dan was het bij mij over.

Nu na de update heb ik het nog helemaal niet gezien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Ok, ga ik dat even proberen, wordt misschien wel beter wanneer er meer updates komen. Ze moeten ook echt iets doen aan de kwaliteit van de subs, dat zou toch een stuk mooier moeten kunnen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
r.steenis schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:47:
Ok, ga ik dat even proberen, wordt misschien wel beter wanneer er meer updates komen. Ze moeten ook echt iets doen aan de kwaliteit van de subs, dat zou toch een stuk mooier moeten kunnen?!
Als je op de subtitle knop drukt van de afstandsbediening kan je de subs aanpassen o.a. qua kleur en positie. Aan de kwaliteit kan je helaas niets veranderen, al vind ik het persoonlijk wel meevallen hoe slecht het is. Zou echter wel mooi zijn als ze in de volgende update daar iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:10
Speelt dit probleem eigenlijk alleen bij DVD? Of ook bij MKV bestanden?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar mijn eerste mediaspeler en ben al erg lang rond aan het kijken, mijn eisen aan de mediaspeler zijn redelijk hoog, zo moet er HD audio op waardoor je toch al snel bij deze NMT's uitkomt. Verder moet het gewoon goed en snel werken. Mijn ogen staan al een tijdje op de A200/C200 gericht, ik neig toch meer naar de A200 omdat deze wat goedkoper is en ik de extra functies van de C200 niet echt nodig heb.

Ik wil voorlopig hoofdzakelijk 720p mkv's(23,976fps) afspelen met dts en dolby digital surround sound, wat ik ook hoorde over de realtek spelers is dat deze nog wel een last hebben van stotterende beelden door de 23,976fps, heeft de A200 hier geen last van(Daarmee bedoel ik die stottering die zich voor zou doen om de 30 a 60 sec en niet die bij het halfsnel pannen van de camera zoals bij earth)?

Maar ik wil ook voor later wanneer ik wat meer m2ts en bd iso files zal gaan afspelen voorbereid zijn, volgens mij werken deze nu nog niet lekker op de A200 als ik zo om me heen kijk(bd lite menu kon geen hd audio selecter/afspelen), maar ik ben er wel van overtuigd dat dit gefixed zal worden als dat al niet gebeurd zou zijn met de laatste update.

Ik heb een oude hd-ready tv, en een receiver de hd audio aankan, kan ik met de A200 gewoon zonder problemen mkv's afspelen zonder eerst te prutsen met lipsync en zou er binnen niet al te lange tijd veel verbeterd worden aan dit apparaat, want nu lijkt het als je naar het nmt forum gaat een grote drollenbak met een oneindige stapel van bugs(van kleine tot hele grote)

Ook is het belangrijk voor mij om bittorent ermee te kunnen downloaden gaat dit een beetje rap(mijn internet verbinding is 2 mbyte max(16mbit))?? En hoe is het geluid van de fan ik hoor hier ook heel veel klachten over, als ik hem in en kastje met een deurtje zou zetten en het hoofd van mijn bed staat 5 meter verder zou ik hem dan horen??

En zo te horen zijn die subs nog steeds niet goed, kan iemand een plaatje sturen of een link er naartoe want ik zou niet weten wat er nou zo erg aan is, als het echt heel storend is dan haak ik hier misschien nog op af, al gebruik ik zelf alleen subs voor anime en andere niet engelse films maar voor anderen is het ook nog wel een nodig.

owja nog een vraagje met betrekking tot de FW updates, gaan ze ook nog aan de slag met hd audio bij mkv's want dat zie ik ook steeds vaker voorbij komen.

En hoe werkt YAMJ precies, want dat is ook iets wat mij erg trekt aan de popcorn hour, maar moet je daar zelf veel tijd aan besteden of gaat het allemaal redelijk automatisch??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
S2801 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:06:
Speelt dit probleem eigenlijk alleen bij DVD? Of ook bij MKV bestanden?
Ik heb het gister avond geprobeerd met een mkv maar het was nu gewoon goed. Ook dvd is weer in orde, het was vast eenmalig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flow81
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb net de NMT aangeschaft, maar deze valt mij qua gebruiksvriendelijkheid nog wat tegen ;) Heb de allerlaatste firmware er nu opgezet en al aardig wat filmpjes via de USB toegevoegd.

Een vriend die de A110 heeft kan direct vanaf zijn NMT op het Internet Torrents openen. Als ik via Web Services, de URL's Piratebay of Torrentz.com toevoeg worden beide sites al niet goed weergegeven. Als ik dan op een specifieke torrent click, valt de NMT uit en wordt deze opnieuw opgestart. Heeft iemand hier ervaring mee? Het moet toch mogelijk zijn om direct vanaf de NMT torrents te openen, zodat ze in de torrent client geladen worden? Dit is juist de reden waarom ik een NMT heb aangeschaft.

Andere vraag is hoe ik toegang krijg tot de harde schijf van mijn NMT vanaf mijn laptop zonder een programma te hoeven installeren zoals MyiHome. Mijn werklaptop laat dit namelijk niet toe ;)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
flow81 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:22:
Ik heb net de NMT aangeschaft, maar deze valt mij qua gebruiksvriendelijkheid nog wat tegen ;) Heb de allerlaatste firmware er nu opgezet en al aardig wat filmpjes via de USB toegevoegd.

Een vriend die de A110 heeft kan direct vanaf zijn NMT op het Internet Torrents openen. Als ik via Web Services, de URL's Piratebay of Torrentz.com toevoeg worden beide sites al niet goed weergegeven. Als ik dan op een specifieke torrent click, valt de NMT uit en wordt deze opnieuw opgestart. Heeft iemand hier ervaring mee? Het moet toch mogelijk zijn om direct vanaf de NMT torrents te openen, zodat ze in de torrent client geladen worden? Dit is juist de reden waarom ik een NMT heb aangeschaft.

Andere vraag is hoe ik toegang krijg tot de harde schijf van mijn NMT vanaf mijn laptop zonder een programma te hoeven installeren zoals MyiHome. Mijn werklaptop laat dit namelijk niet toe ;)

Alvast bedankt
Met de torrents heb ik nog niet zoveel ervaring. Maar je kan gewoon via het netwerk op de hardeschijf van je NMT komen. Let wel op de je ze allebij in de zelfde netwerk groep plaatst.

Wat je ook kan doen is even de USB kabel tussen je laptop en NMT hangen, zou ook moeten lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren mijn oude 3,5 inch 120GB vervangen door een 500GB WD 2,5 inch, intern ingebouwd dus. Dat scheelt een enorm stuk aan warmte. Nu werd de speler al niet zo heet maar nu word hij slechts handwarm aan de kant waar de processor zit. Aan de harddisk kant blijft hij gewoon koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dat komt ook omdat de 2,5inch niet de case raakt, metaal geeft beter door dan lucht.
Zo'n schijfje wordt wel warm hoor. Misschien iets minder maar de extra ruimte zorgt natuurlijk wel voor koeling.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:50

DukeBox

loves wheat smoothies

multipasser schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:02:
Zo'n schijfje wordt wel warm hoor. Misschien iets minder maar de extra ruimte zorgt natuurlijk wel voor koeling.
Over het algemeen wordt een 2.5" hdd gewoon minder warm.. dat merk je ook aan het energie verbruik (al snel de helft van een 3.5").

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 27-02-2010 23:20 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel geklaag over het geluid van de fan, hoe hard is het geluid hiervan als je het zou vergelijken met de ps3(oude niet de slim), harder of zachter of ongeveer gelijk?? Ik heb op youtube een filmpje kunnen vinden van het geluid van de fan maar kan hier toch niet echt een goed beeld krijgen van hoe hard het nou precies is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:27:
Ik hoor veel geklaag over het geluid van de fan, hoe hard is het geluid hiervan als je het zou vergelijken met de ps3(oude niet de slim), harder of zachter of ongeveer gelijk?? Ik heb op youtube een filmpje kunnen vinden van het geluid van de fan maar kan hier toch niet echt een goed beeld krijgen van hoe hard het nou precies is...
Het geluid is minimaal hetzelfde als van de oude PS3 (40Gb). Ik heb ze naast elkaar staan en het geluid is ongeveer even 'hard'. De fan van de PS3 is denk ik wat groter, die klinkt wat 'softer'. Ik heb iets met quotes vanmorgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

garp schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:54:
[...]

Het geluid is minimaal hetzelfde als van de oude PS3 (40Gb). Ik heb ze naast elkaar staan en het geluid is ongeveer even 'hard'. De fan van de PS3 is denk ik wat groter, die klinkt wat 'softer'. Ik heb iets met quotes vanmorgen :-)
Hoe is dat vergeleken met een Xtreamer? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Is er een mogelijkheid om een Bluray af te spelen, terwijl deze in mappen is gegroepeerd (zoals op de Bluray discs denk ik)? Moet ik deze eerst omzetten? Of is er een bestand wat ik kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

StealthyPeanut schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:15:
Is er een mogelijkheid om een Bluray af te spelen, terwijl deze in mappen is gegroepeerd (zoals op de Bluray discs denk ik)? Moet ik deze eerst omzetten? Of is er een bestand wat ik kan kiezen?
Hij speelt zowel blu-ray folders als blu-ray iso's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hoe speel ik die folders af dan? Ik krijg het niet voor elkaar in ieder geval. Ik heb de complete filmmap gekopieerd naar mijn PCH map, dus de originele mapindeling etc, maar dan nog bladert hij gewoon de mappen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

StealthyPeanut schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:33:
Hoe speel ik die folders af dan? Ik krijg het niet voor elkaar in ieder geval. Ik heb de complete filmmap gekopieerd naar mijn PCH map, dus de originele mapindeling etc, maar dan nog bladert hij gewoon de mappen door.
Even voor de goede orde

Je hebt de volgdende mapstuctuur:
BR_Naam\BDMV
BR_Naam\CERTIFICATE
BR_Naam\BDMV\BACKUP
BR_Naam\BDMV\CLIPINF
BR_Naam\BDMV\PLAYLIST
BR_Naam\BDMV\STREAM
BR_Naam\BDMV\BACKUP\CLIPINF
BR_Naam\BDMV\BACKUP\PLAYLIST
BR_Naam\CERTIFICATE\BACKUP

Op het moment dat ik in de folderbrowser op de map BR_Naam enter, dan begint bij mij meteen de BR te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Kijk, ga ik dat zo even proberen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Waarom maak je er niet met Imgburn een Iso van? Totaal geen gezeur meer, speelt perfect af (ook HD Audio formaten) en bovenal werkt het menu en alle extra's ook gewoon als ze in de rip zitten. Kost je een paar minuten om de Iso te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_soest
StealthyPeanut schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:08:
GE-WEL-DI-GE UPDATE!!

Ook de subtitles zijn gefixed als je een dvd resumed, ik had ze nogal eens grijs met wit maar nu weer mooi wit zoals het hoort.

Geweldig apparaat :)
Dat is zeker goed nieuws.
Waar vind ik deze instelling?

Groetjes
Gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Dat is zeker goed nieuws.
Waar vind ik deze instelling?

Groetjes
Gertjan
Sorry maar dat staat er letterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij hierover raden:
ik heb een A-110 maar ga deze spoedig verwisselen voor een A-200 (of een C-200, dat weet ik nog niet zeker)
Wat ik mij afvraag is of ik de HDD makkelijk zal kunnen verwisselen of krijg ik dan problemen met het herkennen of initiëren? Ik heb hier al zo'n 100 films en series op staan en wil ze zo snel mogelijk weer kunnen gaan gebruiken.

groetjes, Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:15:
Wie kan mij hierover raden:
ik heb een A-110 maar ga deze spoedig verwisselen voor een A-200 (of een C-200, dat weet ik nog niet zeker)
Wat ik mij afvraag is of ik de HDD makkelijk zal kunnen verwisselen of krijg ik dan problemen met het herkennen of initiëren? Ik heb hier al zo'n 100 films en series op staan en wil ze zo snel mogelijk weer kunnen gaan gebruiken.

groetjes, Ronald
Heb dit ook geprobeerd..had ook een A-110 (incl 1TB HDD ) maar dat gaat niet lukken. Je moet de hardeschijf formateren of een nieuwe kopen ;)
Ik heb maar meteen een 2Tb bij de A-200 gekocht.. en beide Pch's aan de pc gehangen via usb en toen maar kopieeren plakken... succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Luitjes,

heb dit topic al aardig doorgespit en veel mensen zijn aardig te spreken over de A-200 volgens mij.

Ik wil er zelf ook 1 aanschaffen alleen heb ik nog wat (newb) vragen aangezien een HD streamer nieuw voor me is.

Ik sluit deze streamer aan op mijn netwerk, en kan dan films afspelen van computers in mijn netwerk of moet ik bij de A-200 een HDD aanschaffen en daar mijn films naar kopieren om ze te kunnen bekijken?

Bij voorbaat dank,
Kai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:54:
Hallo Luitjes,

heb dit topic al aardig doorgespit en veel mensen zijn aardig te spreken over de A-200 volgens mij.

Ik wil er zelf ook 1 aanschaffen alleen heb ik nog wat (newb) vragen aangezien een HD streamer nieuw voor me is.

Ik sluit deze streamer aan op mijn netwerk, en kan dan films afspelen van computers in mijn netwerk of moet ik bij de A-200 een HDD aanschaffen en daar mijn films naar kopieren om ze te kunnen bekijken?

Bij voorbaat dank,
Kai
Het voordeel van deze apparaten is dat ze uitstekend streamen, maar je kan er ook een HDD in zetten, wanneer je dat doet kun je ook gebruik maken van apps die je installeert, maar zonder HDD is het dus ook erg goed mogelijk om films af te spelen. Lees ook even een paar berichten terug, daar staat een review op hardware.info
Vooral dit stukje zal je interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor je antwoord, ik ben verkocht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Kun je op dit apparaat ook andere software laten draaien, zoals Boxee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een beetje helpen met het installeren van YAMJ op een mac??

Ik heb deze http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/MacInstallation instructie gevolgd maar begrijp niet wat ik precies waar moet invullen bij het "Customization" gedeelte??

Ik heb een geen libary.xml in de MovieJukeBox map staan alleen een example-libary.xml, moet die vervangen worden door libary.xml??

Hoe zit dat pad precies in elkaar als ik YAMJ alleen wil gebruiken voor de interne harde schijf van de popcorn hour??

En ik begrijp dat mounten ook niet echt(waarom dat nodig is) moet ik de pch dan met usb aan me mac koppelen(dat lukt me wel maar ik krijg de schijf niet writable, alleen maar read-only is dat erg??(afgezien van het feit dat ik nu super lang bezig ben de interne harde schijf van de pch vol te pompen))

Ik weet niet of dit duidelijk is waarschijnlijk niet, maar ik snap er geen hout van maar wil toch graag YAMJ op me pch hebben staan, is het erop zetten van een andere skin ook zo lastig of is dat meer een kwestie van het juiste bestand in het juist mapje zetten, zoals ik hierbij ook al had gehoopt te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee hoe die A200 en of C200 het doet ten opzichte van de AC ryon?

verschillen, voor en tegens twijfel nogal en heb het liefst reacties van mensen die ervaring hebben met de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:40
Ik ben momenteel in het bezit van een Eminent 7080 maar mis daar toch de mogelijkheid om filminformatie te tonen. Ik lees hier dat je dit op de A200 met YAMJ kan realiseren en zoals ik het nu kan zien is dit precies wat ik zoek. Ik heb mijn films allemaal op een NAS (Synology DS409+) staan. Indien ik nu een A200 ga aanschaffen en dan de films vanaf mijn Nas wil streamen (dus geen harddisk inbouwen) kan ik dan ook YAMJ installeren? Dus kan dit op een NAS draaien? Als dit goed werkt dat ga ik ook voor de A200.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Laatst online: 17:03
mw2010 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:39:
Ik ben momenteel in het bezit van een Eminent 7080 maar mis daar toch de mogelijkheid om filminformatie te tonen. Ik lees hier dat je dit op de A200 met YAMJ kan realiseren en zoals ik het nu kan zien is dit precies wat ik zoek. Ik heb mijn films allemaal op een NAS (Synology DS409+) staan. Indien ik nu een A200 ga aanschaffen en dan de films vanaf mijn Nas wil streamen (dus geen harddisk inbouwen) kan ik dan ook YAMJ installeren? Dus kan dit op een NAS draaien? Als dit goed werkt dat ga ik ook voor de A200.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Werkt prima vanaf een netwerkdisk. Je zorgt ervoor dat YAMJ de index.htm en de jukebox map op je netwerkdisk plaatst, daarna leest de a-200 deze uit zodra je de betreffende directory opent op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
Heb hier een tijdje YAMJ gedraaid vanaf een harde schijf die aan m'n Airport Extreme zat gelinkt. Soort van netwerkschijf dus.

Het navigeren via YAMJ op de PCH was niet snel, maar acceptabel. Heb het er zelf uiteindelijk afgegooid omdat het opnieuw indexeren na het toevoegen van nieuwe films/series een eeuwigheid duurde. Per keer was hij minstens een half uur bezig. Las hier en daar dat dat kwam op ik het vanaf een netwerkschijf draaide.

Heb 't er toen maar afgegooid en mij tevreden gesteld met de standaard lay-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me van het weekend ook bezig gehouden met YAMJ.
Op dit moment zie ik dus wel de layout alleen de resolutie klopt niet helemaal, dit schijnt te maken te hebben met het feit dat ik een 16:9 crt scherm heb?
Graag zou ik dit verholpen willen hebben maar dit lukt me niet iemand tips?

Daarnaast heb ik ook nog het probleem dat die films niet start maar dat zal waarschijnlijk iets simpels zijn denk.

Maar is het nu ook zo met YAMJ dat je continu dat index bestand moet aankliken of kan de PCH dit ook zelf bij het opstarten al realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:04:
Maar is het nu ook zo met YAMJ dat je continu dat index bestand moet aankliken of kan de PCH dit ook zelf bij het opstarten al realiseren?
Als je het index.htm bestand in de root van je harddrive zet, start YAMJ automatisch bij het aanklikken vd drive (of bij het opstarten zelfs meteen, zonder eerst in menu te komen). Zo heb ik het ook - erg fijn!

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste