Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334669

Het plaatje (overigens mestal bewegend beeld c.q. de film zelf afgespeeld in klein venster) hebben de volgende spelers: Xtreamer, AC Ryan Playon, Ryan Mini, Mede8er, Eminent EM-xxxx, WD TV xxx, enzovoort).

Ik twijfel er ook geen moment aan dat Yamj vele malen mooier is. Maar die informatie is voor mijn doel overkill.

Het gaat mij erom dat ik hogelijk verbaasd was toen bleek dat de PCH deze eigenschap niet bleek te hebben. Net zoals ik me nu zit te verbazen dat ik hem niet echt kan uitzetten via de ab want de fan blijft draaien. Om dat te stoppen moet ik moeizaam (PCH staat in een sleuf) de stekker uit de muur trekken.

Ik dacht "Kom laat ik een van de duurste kopen want die heeft vast alle features en zo" en daarin ben ik zwaar teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

punisher007 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:47:
Allereerst .... de GUI in http://www.mede8er.eu/modern_gui/ is een stuk minder dan YAMJ. Ten tweede, je laat het overkomen alsof de PCH een van de weinige is die een dergelijke GUI niet heeft. Welke mediaspelers hebben een dergelijke interface dan nog ?
De AppleTV en XBMC.
Ten derde .... waar halen deze mediaspelers hun plaatjes vandaan ? Doen ze dit automatisch of moet je zelf een plaatje toevoegen in de map ?
Bij de AppleTV moet je voor je eigen geripte films de informatie (cover, seizoen, episode, synopsys etc) opgeven in iTunes.

Bij XBMC kun je gebruik maken van een scraper om de metadata van het web te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 22:05
Anoniem: 343354 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:11:
Hier de A200 ook binnen. Eerste indruk:

+ niet zo lelijk als gedacht

- die handleiding is wel heel beknopt (of ik heb als enige geen verstand van zaken)

Nu bezig met firmware update.... wordt vervolgd

Overigens installeert wifimedia kostenloos de hdd in de pch a200
Grappig te constateren dat je hetzelfde als ik en anderen hier denkt ;)

Hier een link van de handleiding van de C-200: http://files.syabas.com/p...nHour_C-200_UserGuide.pdf

Is voor een groot gedeelte gelijk aan de A-200 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Anoniem: 334669 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:13:
Het plaatje (overigens mestal bewegend beeld c.q. de film zelf afgespeeld in klein venster) hebben de volgende spelers: Xtreamer, AC Ryan Playon, Ryan Mini, Mede8er, Eminent EM-xxxx, WD TV xxx, enzovoort).

Ik twijfel er ook geen moment aan dat Yamj vele malen mooier is. Maar die informatie is voor mijn doel overkill.

Het gaat mij erom dat ik hogelijk verbaasd was toen bleek dat de PCH deze eigenschap niet bleek te hebben. Net zoals ik me nu zit te verbazen dat ik hem niet echt kan uitzetten via de ab want de fan blijft draaien. Om dat te stoppen moet ik moeizaam (PCH staat in een sleuf) de stekker uit de muur trekken.

Ik dacht "Kom laat ik een van de duurste kopen want die heeft vast alle features en zo" en daarin ben ik zwaar teleurgesteld.
Je kan de PCH wel "echt" uit zetten en wel zo:
* druk op de uit knop op de AB (het rode knopje)
* en dan druk op "delete" dit is het 5e knopje onder de aan-uit toets

succes :)

En over de features: ik denk dat e.e.a. nog wel goedkomt door o.a. als je het apparaat en de mogelijke additionele programma's kent en installeert. Plus toekomstige firmware updates zullen leuke(re) toepassingen introduceren denk ik 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Yihaaa op 03-02-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Anoniem: 334669 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:35:
Jij hoeft geen probleem te zien. Ik heb zeer zeker geen probleem.

Het is alleen verbazingwekkend dat de duurste mediaspeler zo ontzettend slecht presteert c.q. zo vol problemen zit.

Overigens kun je Google ternauwernood iets echt te weten komen over de A-200.
Google eens op de C-200; deze is bijna hetzelfde als de A-200 behalve de Blu-Ray mogelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Hmm volgens mij heb ik de usenet app om zeep geholpen :q morgen maar eens opnieuw installeren.
Voor de rest ziet het apparaatje er goed uit, idd beter dan ik had verwacht. Nu de komende dagen maar eens goed dingen gaan testen en die schijf volgooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343354

@ yihaa, thanks voor die manual, dat werkt toch iets beter dan domweg om alle knoppen te gaan zitten drukken.

Harde schijf geformateerd & Vind m na de firmware update vrij snel reageren, zojuist de internet radio aan de praat gekregen, piece of keek.

Zit alleen met zwart-wit beeld maar een google leerde me dat dit door de s-video kabel --> scart icm met de te oude tv zal komen, morgen toch maar een composiet kabel halen...

Overigens snap ik niet dat op niet zijn minst de handleiding van de afstandsbediening zoals in bovenstaande link meegestuurd wordt in de doos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21

Rico

Wie dit leest is gek....

Als ik mijn PCH start krijg ik niet dat mooie scherm zoals in de handleiding staat.
Hij komt met de netwerk browser en de sata disk.
Als ik dan op source druk krijg ik wat webapplicaties maar niet die selector die je rond kan draaien als een playstation. klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja is bij mij ook, weet nog niet hoe t komt

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 343354 op 03-02-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee waarom hij weigert deze film af te spelen? Ik zie een hele tijd een (zeg maar) draaiend wiel en dan een zwart beeld. kan ik alleen uitkomen door "Stop".

***** First Analyzed File Results *****

*** General Parameters ***
- Name: 0000000011138e5c.mpg
- Container: Mpeg Transport Stream
- Creation Date: 2010-01-29 22:45:00
- Size: 2825.3 MiB
- Duration: 0:26:20
- Bitrate: 3737 Kbps
- Encoding Library: Undefined
- Encoding Application: Undefined

*** Video Track Parameters ***
- Format: MPEG-2 Video
- Size: Undefined
- FourCC: 0x10000002
- Track number(s): 7021
- Bitrate: Max.: Undefined
Average: 15000 Kbps
Min.: Undefined
- Frame rate (fps): Max.: Undefined
Average: 25.000
Min.: Undefined
- Bitrate mode: Undefined
- Encoding profile: Undefined
- Resolution: Undefined
- Width (Pixel number): 704
- Height (Pixel number): 576
- Pixel Aspect Ratio: 16:11
- Display aspect ratio: 16:9
- Chroma subsampling format: YUV420p
- TV standard: Undefined
- Interlacing: Undefined
- Encoding library: Undefined
- Additional Parameters: Not available

*** Audio Track(s) Parameters ***
- Format: Mpeg-1 layer 2 (mp2)
- Size: Undefined
- FourCC: 0x50
- Number(s) and language(s): -: Undefined
- Details: -
- Profile: Undefined
- Bitrate: 160 Kbps
- Bitrate mode: Undefined
- Resolution: Undefined
- Rate: 48 KHz
- Channel(s): 2 (stereo)
- Position: Undefined
- Encoding Library: Undefined
- Additional Parameters: Not available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo juist bezig geweest met UZG, de eerder genoemde link toegevoegd aan de web services. Site werkt, alleen de melding could not play oid als je een programma aan klinkt. Nou lees ik op die site het volgende:

Uitzending Gemist van de publieke omroep biedt streams aan in verschillende formaten, waaronder RTSP format. De gemiddelde NMT kan daar goed mee overweg en als je alleen uitzendingen van de publieke omroepen wil bekijken is MMSProxyService dan ook niet nodig! Stel in dat geval op de setup pagina in dat je alleen de publieke omroepen te zien krijgt.

De Popcornhour C-200 - en mogelijk andere actuele modellen - is hierop een uitzondering omdat deze ook niet overweg kan met RTSP. Syabas hoopt dit binnenkort op te lossen in een firmware update. (Werner van Syabas op 18 januari 2010)

De commerciële omroepen bieden hun programma's naast Silverlight alleen aan in MMS formaat en de NMT's kunnen daar niks mee! Daarom heb ik MMSProxyService geschreven om MMS gebaseerde streams toch op mijn NMT te kunnen bekijken. De proxy haalt de stream via het MMS protocol binnen en laat de NMT denken dat het programma gewoon als een video bestand via een HTTP download binnenkomt. En dat snappen de NMT's wel.

Daarnaast maakt MMSProxy het voor C-200 eigenaren mogelijk om naar programma's van de publieke omroepen te kijken, maar dan via het MMS protocol i.p.v. het RTSP.

MMSProxyService maakt gebruik van het .NET framework 2.0 van Microsoft. Dit betekent dat MMSproxyService op een PC geïnstalleerd moet worden en dat deze PC aan moet staan op momenten dat men naar MMS streams wil kijken.

Dus als ik t goed begrijp moet ik die software installeren op n pc en dat dan die pc aan moet staan? Dan kan ik toch net zo goed op die pc naar UzG gaan? Zou jammer zijn. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18

fmb

D.S.X schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:03:
[...]
Is daar een lijst van? ben eigenlijk wel benieuwd of die van mij wel compatibel is.
Zie kopje "Gigabit Router/Switch" in de A-200 Compatibility Lists.

Gezien de grotendeels gelijke hardware zal de C-200 Compatibility Lists waarschijnlijk ook bruikbaar zijn voor de A-200.

[ Voor 18% gewijzigd door fmb op 03-02-2010 22:26 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Die ronddraaiende selector als hoofdmenu krijg je alleen als hij is aangesloten op een HD output.
Als mijn beamer als output dient dan komt er wel dat menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2023
Vandaag de A-200 ontvangen.
Morgen wil ik een goede harde schijf gaan halen.
Ik twijfel tussen 1,5 of 2TB.
De HDD moet vooral stil zijn en niet te warm worden i.v.m. de plastic behuizing.
Hebben jullie nog tips / aanraders wat een goede HDD is voor in mijn A-200? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:50

Red Boll

Kick Ass!

Vanavond ook de A-200 binnengekregen. Zo maar dingen waar ik tegenaan liep.

+ Installatie ging zonder de handleiding vrij snel
+ Beeld en geluidskwaliteit van de films/series is echt super!!! _/-\o_
+ Handmatig IP instellen ging zonder probleem, HP switch geeft aan: "1000MbpsFullDuplexCopper"
+ (UPnP) Synology NAS met inhoud werd direct "gevonden"

- Foto's zijn alleen als mini thumbnail te zien
- Apple HD Trailers werken niet (Na het bufferen een error)
- 2 keer binnen een paar uur vastgelopen, stroom onderbreken was de enige optie.

Moet er nog een beetje induiken maar ben er tot nu toe tevreden mee. :*)

EDIT:
@BlizzarD
Daar dacht ik ook al aan maar dat had ik uit mijn hoofd uit staan, net even nagekeken en het staat inderdaad uit:

Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/nas-media-01.jpg

BTW: De firmware versie is DSM 2.2-0959. Ik geloof dat er nog wel een nieuwere versie is en een beta maar daar ga ik niet aan beginnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Red Boll op 04-02-2010 00:08 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Red Boll schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:18:
Vanavond ook de A-200 binnengekregen. Zo maar dingen waar ik tegenaan liep.

+ Installatie ging zonder de handleiding vrij snel
+ Beeld en geluidskwaliteit van de films/series is echt super!!! _/-\o_
+ Handmatig IP instellen ging zonder probleem, HP switch geeft aan: "1000MbpsFullDuplexCopper"
+ (UPnP) Synology NAS met inhoud werd direct "gevonden"

- Foto's zijn alleen als mini thumbnail te zien
- Apple HD Trailers werken niet (Na het bufferen een error)
- 2 keer binnen een paar uur vastgelopen, stroom onderbreken was de enige optie.

Moet er nog een beetje induiken maar ben er tot nu toe tevreden mee. :*)
Dat van die foto's moet je in je Synology NAS instellen. Iets met dat ie foto's automatisch verkleind naar thumbnails, zodat ze sneller worden geladen door andere apparaten :)

Inloggen op je Synology

Applicaties --> Mediaserver --> Miniaturen weergeven wanneer u via DMA doorheen afbeeldingen bladert (vinkje uitzetten)

[ Voor 7% gewijzigd door BlizzarD op 03-02-2010 23:37 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
  • Laatst online: 25-01-2022
Anoniem: 343354 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:23:
Zo juist bezig geweest met UZG, de eerder genoemde link toegevoegd aan de web services. Site werkt, alleen de melding could not play oid als je een programma aan klinkt. Nou lees ik op die site het volgende:

Uitzending Gemist van de publieke omroep biedt streams aan in verschillende formaten, waaronder RTSP format. De gemiddelde NMT kan daar goed mee overweg en als je alleen uitzendingen van de publieke omroepen wil bekijken is MMSProxyService dan ook niet nodig! Stel in dat geval op de setup pagina in dat je alleen de publieke omroepen te zien krijgt.

De Popcornhour C-200 - en mogelijk andere actuele modellen - is hierop een uitzondering omdat deze ook niet overweg kan met RTSP. Syabas hoopt dit binnenkort op te lossen in een firmware update. (Werner van Syabas op 18 januari 2010)

De commerciële omroepen bieden hun programma's naast Silverlight alleen aan in MMS formaat en de NMT's kunnen daar niks mee! Daarom heb ik MMSProxyService geschreven om MMS gebaseerde streams toch op mijn NMT te kunnen bekijken. De proxy haalt de stream via het MMS protocol binnen en laat de NMT denken dat het programma gewoon als een video bestand via een HTTP download binnenkomt. En dat snappen de NMT's wel.

Daarnaast maakt MMSProxy het voor C-200 eigenaren mogelijk om naar programma's van de publieke omroepen te kijken, maar dan via het MMS protocol i.p.v. het RTSP.

MMSProxyService maakt gebruik van het .NET framework 2.0 van Microsoft. Dit betekent dat MMSproxyService op een PC geïnstalleerd moet worden en dat deze PC aan moet staan op momenten dat men naar MMS streams wil kijken.

Dus als ik t goed begrijp moet ik die software installeren op n pc en dat dan die pc aan moet staan? Dan kan ik toch net zo goed op die pc naar UzG gaan? Zou jammer zijn. Iemand?
Ik liep inderdaad tegen hetzelfde aan! Waarschijnlijk moet je zelf dus een mediaservertje inrichting wil je het kunnen kijken. Ik wacht wel gewoon op een firmware upgrade, mij teveel moeite aangezien ik reguliere uitzendingen ook kan zien op mijn KPN interactieve tv kast.

Ik ben op dit moment bezig om YAMJ te installeren op mijn A200 maar op de 1 of andere manier krijg ik een java error. Nu vroeg ik me af of iemand die een A200 heeft, YAMJ al heeft geinstalleerd. Ik volg namelijk ook al voel ik me niet zo ;) de dummy versie van de installatiehandleiding en nog lukt het me niet... :|

EDIT:
Volgens mij ligt het aan mijn laptop, ik las op de wiki van YAMJ dat iemand hetzelfde probleem had, en Oracle software heeft verwijderd en dat het toen wel werkte. Ik heb ook veel Oracle software geinstalleerd, maar dat ga ik niet verwijderen. Ik heb het idee dat het in mijn java opstelling zit, maar daar heb ik dan weer minder kaas van gegeten. Wordt vervolgd

[ Voor 6% gewijzigd door arpie op 04-02-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 16:50
Ik ben op zoek naar best of both worlds.

Ik gebruikte voorheen een htpc met daarop mediaportal. Voornamelijk de mogelijkheid om filminformatie te kunnen zien met behulp van de Moving Pictures plugin was echt super.

Ik wilde alleen een kleiner kastje die tevens minder lawaai zou maken. Ik heb daarom gekozen voor de Eminent 7080. Een geweldige mediaspeler die alle films die op mijn Nas staan perfect kan afspelen via Samba.

Toch mis ik hier de mogelijkheid om filminformatie getoond te krijgen zoals ik dat wel had in Mediaportal. Dit waren gegevens die van imdb.com en moviemeter.nl kwamen inclusief hoes etc. Ik kan het nergens vinden maar kan de a200 dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
Yihaaa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:44:
Afgelopen weekend veel plezier van mijn A-200 maar ben wel een ding tegengekomen waar ik nog achter ben hoe ik dit goed werkend moet krijgen en dat is foto's bekijken.
De resolutie van de foto's is zwaar slecht.

Iemand een idee hoe ik dit goed moet instellen?
(ik stream alles via mijn NAS)
Standaard zit dat er niet op, maar je kunt dus bijvoorbeeld YAMJ installeren, daarmee kun je automatische een koppeling laten maken met IMDB, je moet dan alleen wel een NFO file maken, of je bestandsnaam goed inricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Carbon schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:23:
In beide gevallen krijgt de A-200 in de stand "Ethernet Configuration: auto" geen IP adres.
Ik heb getest met een linksys wrt610n en een dell powerconnect 2916, op gigabit wel een ip, maar continue buffering tijdens afspelen (1080P niet te doen) Wanneer ik hem op 10/100 zet gaat alles probleemloos.
Wel een paar keer gehad dat de interface niet up kwam, maar volgens mij is dat maar eenmalig na het wijzigen.. maar ik heb hem dan ook nog maar sinds gisteren.
(netwerk problemen waren zowel met de geleverde en de laatste firmware)
Yihaaa schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:23:
Je kan de PCH wel "echt" uit zetten en wel zo:
* druk op de uit knop op de AB (het rode knopje)
* en dan druk op "delete" dit is het 5e knopje onder de aan-uit toets
Is dat anders dan de uit knop ingedrukt houden zoals in de handleiding staat ?

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 04-02-2010 14:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
S2801 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:19:
Misschien een simpele vraag, maar kan je met de popcorn ook een audio delay instellen? Dus de audio enkele milliseconden voor cq. achter laten lopen?

Dit kan wel met Plex op mijn Macbook, en ik heb het vaak nodig omdat het beeld op de (LED) tv vaak iets achter loopt.
Iemand?... :>

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Is het mogelijk om met de PCH ondertiteling te syncen? bij nieuwe series zijn namelijk de ondertitelingen vaak niet echt prima gesynct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Laatst online: 01-05 12:15
Ik heb hem sinds gisteren binnen. Bestel bij wifi media maar duurde wat langer ook ivm sneeuw enzo. Gelijk een 2TB samsung drive geinstalleerd en werkt nu zoals het hoort. Firmware en NMT apps online updaten lukte niet dus via een USB stick gedaan.

Dit is mijn eerste NMT en ben er tot nu toe erg tevreden over! Qua design vind ik het erg meevallen! Dacht dat hij lelijker en groter zou zijn maar het is een mooi beschaafd kastje. Net iets groter dan de HD die erin zit. De fan vind ik erg meevallen maar hij word wel heel erg heet: Als ik mijn USB stick er na 10 minuten uit haal dan is het voorste stuk echt heet. Ik kan me wel voorstellen als je het ding op je slaapkamer hebt staan dat het geluid dan te veel is (zeker als je hem 's nachts aan hebt voor downloads). Bij mij staat hij sowieso in een kast dus ik heb er geen last van.

Ik wil verder net zoals ik op mijn HTPC met mediaportal had een mooie filmcollectie op het scherm krijgen met hoesjes en informatie over de film. Nu heb ik gezien dat dit kan met YAMJ maar ik lees ook dingen over de richUI. Wat is precies het verschil en kan ik ze apart gebruiken of ook samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:50

Red Boll

Kick Ass!

8erberg schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:06:
Is het mogelijk om met de PCH ondertiteling te syncen? bij nieuwe series zijn namelijk de ondertitelingen vaak niet echt prima gesynct
Syncen weet ik niet maar er lijkt wel een optie om de ondertiteling eerder/later te laten verschijnen.
Denk dat dat de optie is die je zoekt/bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 18:21
Als het niet is wat je bedoelt, bij deze een korte handleiding subs syncen:
http://www.4shared.com/fi...leiding_subtitles_sy.html

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
jmbosch82 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:16:
Ik heb hem sinds gisteren binnen. Bestel bij wifi media maar duurde wat langer ook ivm sneeuw enzo. Gelijk een 2TB samsung drive geinstalleerd en werkt nu zoals het hoort. Firmware en NMT apps online updaten lukte niet dus via een USB stick gedaan.

Dit is mijn eerste NMT en ben er tot nu toe erg tevreden over! Qua design vind ik het erg meevallen! Dacht dat hij lelijker en groter zou zijn maar het is een mooi beschaafd kastje. Net iets groter dan de HD die erin zit. De fan vind ik erg meevallen maar hij word wel heel erg heet: Als ik mijn USB stick er na 10 minuten uit haal dan is het voorste stuk echt heet. Ik kan me wel voorstellen als je het ding op je slaapkamer hebt staan dat het geluid dan te veel is (zeker als je hem 's nachts aan hebt voor downloads). Bij mij staat hij sowieso in een kast dus ik heb er geen last van.

Ik wil verder net zoals ik op mijn HTPC met mediaportal had een mooie filmcollectie op het scherm krijgen met hoesjes en informatie over de film. Nu heb ik gezien dat dit kan met YAMJ maar ik lees ook dingen over de richUI. Wat is precies het verschil en kan ik ze apart gebruiken of ook samen?
YAMJ is een movie jukebox die je nu kunt installeren op je A200, die genereerd volgens mij een berg met HTML files die je vervolgens kunt bekijken op je NMT, oftewel je hebt dan een jukebox. De richUI is een interface die waarschijnlijk binnen nu en 3 maanden via een firmware upgrade op je systeem terecht komt. Alleen ik heb geen idee of daar ook een jukebox in zit, en als die erin zit, hoe hij eruit ziet. Er staat een filmpje op youtube van de interface om een idee te geven hoe het eruit ziet( heb het URL niet paraat maar dat staat vast wel ergens in het topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Hoi Arpie, ik had dat filmpje inderdaad op youtube gezien maar was een beetje langdradig (zag heel lang het foto menu in beeld) dus heb niet echt goed gekeken maar als daar een dergelijke jukebox in zit dan het wel 1 van de 2 worden. Of de YAMJ of de richUI, denk ik zo...

Is het normaal dat online updaten van de firmware niet lukt of komt dit doordat de a-200 nog zo nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
YAMJ kun je nu al installeren, zodat je toch een jukebox hebt, voor zolang als je nog moet wachten op de richUI (mits daar een jukebox in zit natuurlijk ;)).

Ik heb afgelopen dinsdag ook niet online kunnen updaten idd, dat werkt nog niet helemaal lekker volgens mij. Je kunt de firmware ook downloaden en op een USB stick zetten.(moet je eventueel ff kijken op de WIKI). Als je je HDD gaat formateren moet je dat ook via USB doen en ook niet online want dat werkt om de 1 of andere reden ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Had ik inderdaad gedaan anders kon ik mijn HD niet installeren. Moest eerst de firmware en NMT updaten voordat de HD wizard verder kon en dit heb ik dus met een USB stick gedaan. NMT had ik even een probleempje mee maar die moest in de root staan, daarna lukt het wel gewoon. Ga morgen YAMJ er op zetten en dan zie ik wel wat het word met richUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky79
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05-2011
Ik heb ook net de a200 binnen en alles werkt naar behoren.
Maar ik heb toch een vraagje, ik heb al heel veel gelezen over yamj maar 1 ding wordt me niet echt duidelijk.
Ik gebruik de a200 momenteel alleen om te streamen vanaf mijn nas en een netwerkshare op mijn pc,
is het zonder een harddisk in het bouwen toch mogelijk om yamj te draaien en hoe moet ik dat dan installeren.
Als er iemand is die me de juiste richting op kan sturen, graag.
Want ik zie ff door de bomen het bos niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Net de A200 binnen, alles werkt erg goed.

Lekker snel en best stylish menu, beter dan de A110 die ik vorige week heb verkocht _O_.

Nu mijn vraag, ik kan hem niet meer op 23.976 zetten, dit terwijl al mijn bestanden bijna 23,976 zijn. Als ik hem nu op 24hz zet is het beeld onrustiger.

Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315076

Heb hem ook binnen, (bijna) alles werkt erg goed!
Heb mijn externe hardeschijf er aan gehongen. Nu zit ik met een probleem, als ik muziek afspeel dan gaat hij niet automatisch naar het volgende nummer. Heb al zitten zoeken maar kan het niet vinden.

Voor de rest TOP apparaat. Alleen de fan maakt wel wat herrie en het rode lampje als die uit staat is erg fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:55

Totaalgeflipt

De enige echte

Verkeerde topic :|

[ Voor 90% gewijzigd door Totaalgeflipt op 04-02-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58
Anoniem: 315076 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:46:
Heb hem ook binnen, (bijna) alles werkt erg goed!
Heb mijn externe hardeschijf er aan gehongen. Nu zit ik met een probleem, als ik muziek afspeel dan gaat hij niet automatisch naar het volgende nummer. Heb al zitten zoeken maar kan het niet vinden.

Voor de rest TOP apparaat. Alleen de fan maakt wel wat herrie en het rode lampje als die uit staat is erg fel.
Druk op de play toets en niet op enter. Dit werkt dus ook voor foto's en films. Play zorgt ervoor dat alles binnen die directory wordt afgespeeld.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 00:18

fmb

Voor wie nog een review zoekt van de PCH A-200 (zoals ik):
http://www.mediasmartserv...eview-popcorn-hour-a-200/
(gevonden op http://www.networkedmedia....php?tid=36020&pid=334875 )

Highlights:
* DVD ISO/Video_TS - The A-200 played as if there was an actual DVD disc present, with full menu functionality. No issues with playback
* Blu Ray ISO/BDMV Structure -...The A-200 is only expected to have “BD Lite” functionality. What this means is that when playing back a Blu Ray ISO/BDMV you will not have the full Blu Ray menu that you would expect playing an actual Blu Ray disc, but instead have a very basic menu. ... No issues with playback.
* The infamous bird scene from Planet Earth - Played stutter free up to 90MB/s over NFS and 60MB/s over SMB.

"Lowlights":
* A-200 has mostly failed in not only being able to bitstream HD audio from Blu Ray structures but also failed in that I cannot play a TrueHD movie without audio dropouts every 5-10 seconds.

[ Voor 72% gewijzigd door fmb op 04-02-2010 21:36 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Ik vroeg me trouwens af hoe ik nu de films die op mijn macbook staan kan afspelen op mijn popcorn?
Die handleiding is gewoon een foldertje daar kom ik echt niet uit...
Iemand de magische truc zodat ik op mijn a200 de films zie die op mn macbook staan ???
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Check_Mate
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:37
Rico schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:27:
Als ik mijn PCH start krijg ik niet dat mooie scherm zoals in de handleiding staat.
Hij komt met de netwerk browser en de sata disk.
Als ik dan op source druk krijg ik wat webapplicaties maar niet die selector die je rond kan draaien als een playstation. klopt dat?
Het roterende menu werkt alleen als je HD uitstuurd, ik zelf gebruik SD waardoor je een simplere UI krijgt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Zojuist nog even wat met de instelling gespeeld en de harmony one ingesteld om met de popcorn te werken. Wat ik erg handig vind van de harmony is dat ik nu de PowerToggle en Delete door de Harmony kan laten uitvoeren zodat als mijn vriendin een film kijkt als ik er niet ben de Popcorn gewoon uit gaat en niet in standby blijft. Als ik films wil downloaden zet ik vervolgens zelf de PCH wel weer aan.

Om te testen ben ik nu bezig met een download van 50GB bluray iso. Helaas wat problemen met snelheid door UPC maar vanmiddag zat ik op de 3500 kb/s met 25MB account. Sneller dan op mijn laptop. Dit is wel met bedraat netwerk. Het duurt nu 1,5 uur om de files te verifyen en dan nog uitpakken... Daarna kan ik de bluray iso testen.

De films die ik tot nu heb getest zien er allemaal goed uit en wat ik vooral handig vind zijn de instellingen die makkelijk aan te passen zijn zoals subtitle grootte, kleur en positie. En het werkt allemaal gemakkelijk met mijn Harmony.

Ben nog steeds erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
Freaky79 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:58:
Ik heb ook net de a200 binnen en alles werkt naar behoren.
Maar ik heb toch een vraagje, ik heb al heel veel gelezen over yamj maar 1 ding wordt me niet echt duidelijk.
Ik gebruik de a200 momenteel alleen om te streamen vanaf mijn nas en een netwerkshare op mijn pc,
is het zonder een harddisk in het bouwen toch mogelijk om yamj te draaien en hoe moet ik dat dan installeren.
Als er iemand is die me de juiste richting op kan sturen, graag.
Want ik zie ff door de bomen het bos niet meer 8)7
YAMJ is eigenlijk niets anders dan een berg met HTML en JPEG files, je kunt dus je jukebox(lees berg met HTML files enz) en je INDEX.htm laten installeren op je NAS, als je dan naar de map op je NAS surft, kun je YAMJ benaderen(dmv de index.htm). Je hebt dus wel storage nodig waar je de jukbox op installeerd maar dat hoeft niet perse een interne schijf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:47

HeroS

SmartHome Nerd

Ik heb hem ook binnen.

Gisterenavond even vlug aangesloten.

+
Goede beeld kwaliteit
Dvd's spelen goed af (ondertiteling/geluid)
Interface ziet er netjes uit

-
Alles is nog erg buggie
Netwerk moet handmatig worden ingesteld
Internet gerealteerde dingen lopen regelmatig vast (zoals internet radio/etc). Is gewoon onbruikbaar.
Webinterface (http://IP-Address:8883/start.cgi) zit vol fouten en werkt niet
S-video geeft zwart/wit beeld

Overige zaken:
Iets op de hd via het netwerk (wireless) zetten gaat met 3,5/4 MB/s. Dus een dvd erop van 9 GB duurt iets van 20 min.
Downloaden via Wireless (N) gaat met 900 kb/s. Dus een dvd5 duurt iets van 1,5 uur.

Als ik hem wat verder heb getest zal ik nog even een review plaatsen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat s-video zwar-wit beeld geeft, klinkt als een bekend s-video probleem. Volgens mij is dat, dat je PCH op NTSC hebt staan en je tv alleen PALover s-video snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:47

HeroS

SmartHome Nerd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:06:
Dat s-video zwar-wit beeld geeft, klinkt als een bekend s-video probleem. Volgens mij is dat, dat je PCH op NTSC hebt staan en je tv alleen PAL snapt over s-video snapt.
Dit zou kunnen inderdaad. Is ook geen groot probleem hoor. Moet gewoon even compositie naar scart halen dan is probleem opgelost.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
HeroS schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:00:
Ik heb hem ook binnen.

Gisterenavond even vlug aangesloten.

+
Goede beeld kwaliteit
Dvd's spelen goed af (ondertiteling/geluid)
Interface ziet er netjes uit

-
Alles is nog erg buggie
Netwerk moet handmatig worden ingesteld
Internet gerealteerde dingen lopen regelmatig vast (zoals internet radio/etc). Is gewoon onbruikbaar.
Webinterface (http://IP-Address:8883/start.cgi) zit vol fouten en werkt niet
S-video geeft zwart/wit beeld

Overige zaken:
Iets op de hd via het netwerk (wireless) zetten gaat met 3,5/4 MB/s. Dus een dvd erop van 9 GB duurt iets van 20 min.
Downloaden via Wireless (N) gaat met 900 kb/s. Dus een dvd5 duurt iets van 1,5 uur.

Als ik hem wat verder heb getest zal ik nog even een review plaatsen.
Hmm ik vind dat je nogal overdrijft mbt buggie, eerlijk gezegd vind ik het nogal meevallen. Ik heb nog geen vastloper gehad, en alle internetradio enz werkt gewoon. Ik dacht in eerste instantie dat het bij mij niet werkte maar ik had toen toevallig een station dat het niet deed.
Ik vind het overigens juist een voordeel dat je alles handmatig in kunt stellen, je weet daardoor ook hoe alles reageert. Ik kan me voorstellen dat mensen die hier minder verstand van hebben(lees: waarschijnlijk zitten die niet hier op tweakers ;) ) het juist vervelend vinden aangezien ze door de bomen het bos niet meer zien!

MBT de webinterface is wel waar, die werkt niet helemaal lekker, gister heb ik perongeluk een output formaat gekozen dat mijn TV niet ondersteund, dus ik dacht: aha daar is die webinterface dus voor. Vervolgens het URL opgezocht, maar na het aanpassen bleef ik foutmeldingen krijgen :/ . Gelukkig kun je die settings ook veranderen met je ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de A-200 steeds meer een buggy geval wat eigenlijk nog in Beta stadium verkeerd. Heb nu al talloze problemen meegemaakt. Zoals (maar niet beperkt tot):

- gaat niet altijd aan (na power off) maar moet tig keer "gestart" worden.
- 'ziet' mediaservers soms wel, soms niet.
- speelt .mpg's (mpeg-2 9nhoud) soms wel en sommige niet. Terwijl ze volgens Videospec identiek zijn.
- soms zou een folder opeen leeg zijn bij uPnP. Als terurgegaan wordt en weer gekozen dan is alles er weer.
- fan maakt rotherrie.

Heb echt het gevoel dat PCH een grote groep testers wilde hebben. NL zou een heldesk via mail hebben. Na 3 dagen nog steeds geen antwoord van ze.

Helpdesk in .... (Verweggistan) blijkbaar in China dus communiceert door tijdsverschil ook niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarterUSM
  • Laatst online: 10-11-2023
Nog een 1 dag in standby stand begin ik me te ergeren aan de duidelijk hoorbare ventilator. Wie heeft er last van hetzelfde "probleem" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 18:32
Ok, bij mij is 'ie ook binnen (gekocht bij Wifimedia).

Positieve ervaringen:

* Speelt alles wat ik 'm voer;
* Beeldkwaliteit is goed;
* Is inderdaad minder lelijk dan ik dacht :-)
* Harddisk (WD15EARS) wordt goed gezien;
* Harddisk is stil (is meer een positief punt voor de disk, maar soi);
* Firmware update verliep soepel;
* Netwerk werkt in ieder geval op 10/100 prima, zal Gigabit testen vavavond;
* Apparaat reageert goed snel als er geen andere taken worden uitgevoerd (downloaden et cetera.

Negatief valt op te merken:

* Wat een pestherrie maakt die fan, zeker in vergelijking met bijv mijn 'oude' XBOX met XBMC. Had hem stukken stiller verwacht dan de XBOX, maar dat is hij zeker niet;
* Uitpakken (van via usenet gedownloade files) mislukt zo te zien, geen idee waarom. Krijg een melding in _brokenlog.txt dat parity check faaild for [bestandsnaam]. Geen reden in de logfile aanwezig.
* Als er gedownload wordt door het aparaat reageert het machinetje erg traag in het (hoofd) menu. Een DVD-iso afspelen via een SMB share loopt wel goed tijdens zo'n download (1.1Mbit, 3 threads via ssl.hitnews.eu)

Die fan verstiert mijn plezier in het apaaat overigens echt behoorlijk; heb al meteen gekeken naar de HDX-BD1 als alternatief. Daar schijnt de firmware echter dusdanig brak van te zijn dat dat niet echt een optie is. Had voor het bestellen van de PCH ook al naar de nieuwe HDX gekeken, maar een schatting gedaan mbt het geluid dat het de fan zou genereren aan de hand van onderstaande info van Syabas en afgeschat dat - aangezien er speciale aandacht vanuit hen naar uitgegaan was - afgeschat dat het redelij binnen de perken zou blijven:
'Special designed fan that generate very low noise
Speed: 3800RPM (typical) ± 10%
Noise Level: 18.5 dB(A)
Bron: http://www.popcornhour.co...on=productspec&item_id=20

Dat geluid is helaas echt idioot, die fan staat op full-speed te draaien.

Edit: ik zie net in de compatibility list dat de 'Thermaltake Crystal ORB (P/N: A1178)' 100% compatibel is. Wie kent die fan en kan een inschatting doen of hij minder herrie produceert bij ongeveer gelijke koeleigenschapen?

[ Voor 20% gewijzigd door garp op 05-02-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
Ik zit even te googlen en kom dit tegen
# Noise: 26.4dBA
[url]http://http://tweakers.mobi/nieuws/18678[/url]

Dus denk niet dat het echt een verbetering is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
CarterUSM schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:17:
Nog een 1 dag in standby stand begin ik me te ergeren aan de duidelijk hoorbare ventilator. Wie heeft er last van hetzelfde "probleem" ?
Ik, dus. Allemachtig, hebben ze dat bij Syabas nu zelf echt niet door gehad, dat dit een probleem zou zijn?

Functioneel vind ik het een mooi appaaat, maar die herrie is echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Beste mede tweakers,
Kan iemand mij uitleggen hoe ik films kan afspelen vanaf mijn macbook op mijn A-200.
Ik heb nu myihome op mijn macbook staan dan lukt het wel maar dat draait niet echt soepel.
Las dat het ook kon met samba of nfs, klopt dit? en hoe stel je dat in hemelsnaam in??
Het enige wat ik nu zie bij mediasource is de hdd van mijn dreambox, en af en toe myihome maar dat ziet hij ook niet altijd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik vind de fan nog wel meevallen.
Maar hoor al wel verhalen dat hij snel meer lawaai gaat maken.
Op de NMT community zijn ze al aan het onderzoeken hoe hem stiller te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Ik ben inmiddels ook al wat minder tevreden met het apparaat. Qua herrie kan ik het helaas niet met jullie eens zijn. Ik hoor hem eerlijk gezegd bijna niet, misschien dat er verschillende series/batch in omloop zijn? Ik heb wat films aan staan in NZBget maar bij mij met tot nu toe 1 film\ ook problemen gehad met uitpakken. Maar dit kan ook aan de film zelf liggen natuurlijk hier heb ik nog niet naar gekeken.

Gisteren wou ik voor het eerst een volledige film gaan kijken een 1080p BluRay x264 met AC3 geluid maar deze liep 2 keer volledig vast waardoor ik de PCH opnieuw moest opstarten door de power eraf te trekken en als hij niet vast liep viel de ondertitels weg! Wat mij ook opviel is dat het apparaat zo heet word dat ik mijn hand er na een paar seconden niet op kan houden!

Ik hoop dat hier nog verbetering in komt want 180 euro voor een apparaat met nog zo veel gebreken vind ik wel een beetje zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
jmbosch82 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:38:
Ik ben inmiddels ook al wat minder tevreden met het apparaat. Qua herrie kan ik het helaas niet met jullie eens zijn. Ik hoor hem eerlijk gezegd bijna niet, misschien dat er verschillende series/batch in omloop zijn? Ik heb wat films aan staan in NZBget maar bij mij met tot nu toe 1 film\ ook problemen gehad met uitpakken. Maar dit kan ook aan de film zelf liggen natuurlijk hier heb ik nog niet naar gekeken.

Gisteren wou ik voor het eerst een volledige film gaan kijken een 1080p BluRay x264 met AC3 geluid maar deze liep 2 keer volledig vast waardoor ik de PCH opnieuw moest opstarten door de power eraf te trekken en als hij niet vast liep viel de ondertitels weg! Wat mij ook opviel is dat het apparaat zo heet word dat ik mijn hand er na een paar seconden niet op kan houden!

Ik hoop dat hier nog verbetering in komt want 180 euro voor een apparaat met nog zo veel gebreken vind ik wel een beetje zonde...
Die van mij wordt niet extreem heet. Wel behoorlijk warm, maar dus niet exteem heet. Jouw fan is wel een stuk stiller, misschien dat hij langzamer draait dan bij mij waardoor hij warmer wordt?

Heb je toevallig de firmware geudate? Ik wel, gisteren de laatste gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
Mijn fan maakt helemaal niet zoveel herrie volgens mij, ik heb het idee dat het eerder mijn HD is die je hoort, maar het is niet storend ofzo als ik TV zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

m.beisser schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:31:
Beste mede tweakers,
Kan iemand mij uitleggen hoe ik films kan afspelen vanaf mijn macbook op mijn A-200.
Systeemvoorkeuren -> Delen

Indien nodig "Bestandsdeling" aanvinken

Click op "Opties"

"Deel bestanden en mappen via SMB" aanvinken.

De gewenste shares aanvinken.

Click op "Gereed"

Vervolgens kun je de share(s) benaderen via de A-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeslee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
winwiz schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:21:
[...]

Druk op de play toets en niet op enter. Dit werkt dus ook voor foto's en films. Play zorgt ervoor dat alles binnen die directory wordt afgespeeld.
Play toets op een muziek folder werkt niet bij mij.

Wie heeft er ook soms haperingen met het afspelen van videobestanden (mkv's of ISO) via een NAS (DS209). Wat er gebeurt, hij begint meestal goed en na een aantal minuten gaat het beeld versneld of heel langzaam en na een tijdje speelt hij weer normaal. BTW ik heb een linksys WRT320N gigabit router. Ik heb de A-200 ingesteld op 10/100.

Of zou dit ook een beeldinstelling kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

jmbosch82 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:38:

Gisteren wou ik voor het eerst een volledige film gaan kijken een 1080p BluRay x264 met AC3 geluid maar deze liep 2 keer volledig vast waardoor ik de PCH opnieuw moest opstarten door de power eraf te trekken en als hij niet vast liep viel de ondertitels weg!
Dat m2ts/pgs ondertiteling niet goed werkt had ik ook al gezien.

Over dat vastlopen, stond die film op de interne HDD, of op een netwerk share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarterUSM
  • Laatst online: 10-11-2023
quote]arpie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:16:
Mijn fan maakt helemaal niet zoveel herrie volgens mij, ik heb het idee dat het eerder mijn HD is die je hoort, maar het is niet storend ofzo als ik TV zit te kijken.
[/quote]
Ik heb er geen hdd in, maar de fan gaat goed tekeer en het is duidelijk waarneembaar als de tv en de a-200 op stand-by staan. Het viel mij ook pas na een dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178267

fmb schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:11:
Voor wie nog een review zoekt van de PCH A-200 (zoals ik):
http://www.mediasmartserv...eview-popcorn-hour-a-200/
(gevonden op http://www.networkedmedia....php?tid=36020&pid=334875 )

Highlights:
* DVD ISO/Video_TS - The A-200 played as if there was an actual DVD disc present, with full menu functionality. No issues with playback
* Blu Ray ISO/BDMV Structure -...The A-200 is only expected to have “BD Lite” functionality. What this means is that when playing back a Blu Ray ISO/BDMV you will not have the full Blu Ray menu that you would expect playing an actual Blu Ray disc, but instead have a very basic menu. ... No issues with playback.
* The infamous bird scene from Planet Earth - Played stutter free up to 90MB/s over NFS and 60MB/s over SMB.

"Lowlights":
* A-200 has mostly failed in not only being able to bitstream HD audio from Blu Ray structures but also failed in that I cannot play a TrueHD movie without audio dropouts every 5-10 seconds.
Betekend dit dus dat ik met mijn receiver die HD formaten ondersteund geen HD track kan selecteren? Of is de pass through wel goed?

Ik ben van plan om namelijk de A-200 te kopen, lees wel veel gezeur om de fan, maar het lijkt mij niet dat ie hoorbaar is als je een film aan het kijken bent ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Anoniem: 178267 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:05:
[...]
Ik ben van plan om namelijk de A-200 te kopen, lees wel veel gezeur om de fan, maar het lijkt mij niet dat ie hoorbaar is als je een film aan het kijken bent ... ;)
Hier kan ik in ieder geval antwoord op geven: nee, dan hoor ik 'm ook niet meer. Maar ja, dan staat er ook een dikke actieve subwoofer te 'brommen' en komt er geluid uit alle speakers. Je hoort de A-200 alleen storend als er verder weinig omgevingsgeluid is. 's Avonds meer dan overdag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178267

garp schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:28:
[...]

Hier kan ik in ieder geval antwoord op geven: nee, dan hoor ik 'm ook niet meer. Maar ja, dan staat er ook een dikke actieve subwoofer te 'brommen' en komt er geluid uit alle speakers. Je hoort de A-200 alleen storend als er verder weinig omgevingsgeluid is. 's Avonds meer dan overdag.....
Ik heb een aparte film kamer, dus dat moet geen probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Carbon schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:31:
[...]

Dat m2ts/pgs ondertiteling niet goed werkt had ik ook al gezien.

Over dat vastlopen, stond die film op de interne HDD, of op een netwerk share?
op een USB schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Carbon schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:42:
[...]

Systeemvoorkeuren -> Delen

Indien nodig "Bestandsdeling" aanvinken

Click op "Opties"

"Deel bestanden en mappen via SMB" aanvinken.

De gewenste shares aanvinken.

Click op "Gereed"

Vervolgens kun je de share(s) benaderen via de A-200
Super! Maar nu vraagt hij telkens om mijn gn en ww :S! is dat ook nog te omzeilen?? Dat ik dan zeg maar direct die films kan benaderen zonder al dat getyp op die AB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330356

Ik heb de A200 vanaf woensdag. Gebruik een usb disk 1000GB WD en heb een oude sata1 maxtor 120gb ingebouwd voor de apps. Ik vind de fan niet extreem veel herrie maken, je hoort hem wel maar ik vind het niet storend. Mijn oude JVC diskrecorder maakt meer lawaai.
Tot dusver mp3, fotos, mkv, video (ts en iso), mp4, divx alles geen probleem. Speelt ook de mts bestanden van mijn panasonic tz7 af (720p). Ik heb mijn films omgezet in adobe premiere cs4 naar H264 blue ray en krijg dan m2t bestanden. Als ik die op de interne disk afspeel loopt de popcorn na enige tijd (zo'n 3 minuten) helemaal vast, op de usb disk geen probleem. Foto's en MP3 staan ook op de interne disk en die worden wel goed afgespeeld. Vreemd, misschien is de maxtor niet geheel compatible.
Affijn, anders maar een 2,5 inch WD 500gb erbij kopen. Overigens slaat mijn interne harddisk wel uit na inactiviteit en bij gebruik van de usb disk dus dat scheelt weer lawaai.
Dit is mijn eeste mediaspeler en tot dusver ben ik wel tevreden. Downloaden nzb moet ik nog uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky79
arpie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 07:46:
[...]

YAMJ is eigenlijk niets anders dan een berg met HTML en JPEG files, je kunt dus je jukebox(lees berg met HTML files enz) en je INDEX.htm laten installeren op je NAS, als je dan naar de map op je NAS surft, kun je YAMJ benaderen(dmv de index.htm). Je hebt dus wel storage nodig waar je de jukbox op installeerd maar dat hoeft niet perse een interne schijf te zijn.
Nou ik heb inderdaad yamj draaien op de a200, althans als ik op de a200 naar mijn netwerk share ga (nas en/of pc) kan ik het index file opstarten en krijg dan ook de mooie (website) plaatjes van yamj.
Wanneer ik op een filmcover enter druk krijg ook de info van de betreffende film te zien en een button met play.
Maar hier zit het probleem, de film wil niet starten vanuit yamj, niet als ik op enter druk en ook niet als ik op play druk.
Nu dacht eerst dat dit kwam omdat ik iedere film in een aparte map had staan, dus alles uit de aparte mappen gehaald, de index en overige jukebox bestanden verwijderd en de boel weer opnieuw opgebouwd.
Maar helaas hetzelfde probleem, weet iemand hoe dit kan komen?? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Heb je de yamj jukebox op dezelfde share staan als de films ? Kloppen de paden (hoofdletter gevoelig) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky79
Ik heb in de map waar ook de films in staan ook een map genaamd jukebox staan die daar door yamj is aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem_N
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Na het gehele topic doorgelezen te hebben vraag ik mij af waarom de HDI Dune Base bij niemand op de optielijst staat. Ik had in eerste instantie gekozen voor deze mediaspeler maar de PCH A-200 heeft daar verandering in gebracht.

Ik lees veel verschillende (ook behoorlijk negatieve) berichten over zowel de A-200 als de C-200. Voor mijn gevoel is dat bij de Dune Base minder het geval. Er zit natuurlijk wel een behoorlijk prijsverschil tussen de A-200 en de Dune.

Iemand nog suggesties/hulp bij het maken van de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Willem_N: ik heb de Dune ook bekeken maar vond het verschil in prijs simpelweg veel te groot zoals je zelf ook al zegt. Heb je bijna 2 pch's voor.

Ik heb zojuist voor het eerst het dl van torrents via de pch A200 kunnen testen en vind het ideaal en prima werken. Heb er 1 probleem mee: de torrents zijn als download 100% is niet te verwijderen met de afstandsbediening. De pch geeft dan een ''invalid server request''. Iemand die dit ook heeft?

(Overigens kom ik er net achter dat de torrents via de webUI op de laptop wel te verwijderen zijn...)

Verder heb ik nog 1 probleempje wat ik nog hoop op te lossen. Het beeld op mijn oude beeldbuis in ondertussen wel in kleur, maar trilt heel erg. Ik zou denken dat de frequentie te hoog is voor m'n tv. Via de tv-mode kan ik wel kiezen voor Pal, Auto of NTSC, maar na mijn keuze voor Pal of Auto zie ik wel resolutie 50 Hz op het scherm maar ik kan de frequentie niet aanpassen. Iemand ideeen hoe dit te verhelpen? (en nee, die nieuwe tv moet echt nog even wachten ;) )

Tot slot, ik wil morgen aan de slag gaan met YAMJ.
Nou vroeg ik me af, is er een vergelijkbare mogelijkheid voor een jukebox voor muziek? Kun je daar ook simpelweg YAMJ voor gebruiken maar de index file in de music map zetten ipv in de video map?
Ik heb al wat gegoogled maar hoopte op een goede tip hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arpie schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 07:13:
[...]

Ik liep inderdaad tegen hetzelfde aan! Waarschijnlijk moet je zelf dus een mediaservertje inrichting wil je het kunnen kijken. Ik wacht wel gewoon op een firmware upgrade, mij teveel moeite aangezien ik reguliere uitzendingen ook kan zien op mijn KPN interactieve tv kast.

Ik ben op dit moment bezig om YAMJ te installeren op mijn A200 maar op de 1 of andere manier krijg ik een java error. Nu vroeg ik me af of iemand die een A200 heeft, YAMJ al heeft geinstalleerd. Ik volg namelijk ook al voel ik me niet zo ;) de dummy versie van de installatiehandleiding en nog lukt het me niet... :|

EDIT:
Volgens mij ligt het aan mijn laptop, ik las op de wiki van YAMJ dat iemand hetzelfde probleem had, en Oracle software heeft verwijderd en dat het toen wel werkte. Ik heb ook veel Oracle software geinstalleerd, maar dat ga ik niet verwijderen. Ik heb het idee dat het in mijn java opstelling zit, maar daar heb ik dan weer minder kaas van gegeten. Wordt vervolgd
over UzG: inderdaad wachten op een firmware update wat dit betreft, ik zie het niet zitten moeilijk te gaan doen met een mediaservertje.

over YAMJ: is het je al gelukt? Ik ga er morgen wss naar kijken. En de dummy versie van de installatiehandleiding, waar kan ik die vinden of mis ik iets? :?

Ik wilde deze tutorial gaan volgen: (misschien heb je er iets aan)

http://www.mediasmartserv...on-in-whs/comment-page-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Hier nog steeds een tevreden A-200 eigenaar. Na bijna 1 week elke dag regelmatig de A-200 gebruikt te hebben kan ik zeggen dat ik erg tevreden mee ben. Even een aantal punten:
* fan hoor ik wel, maar niet hard zoals sommigen zeggen
* gebruik de A-200 als streamer van mijn NAS (nog geen HD ingebouwd)
* bijna allee bestanden speelt ie af, heb maar 1 of 2 bestanden die niet vlekkeloos afspeelden
* heb ook nog een HD bestand die op 1 of andere manier niet goed over mijn netwerk ging; de bitrate was zo'n 65 Mb/s... blijkbaar iets teveel. Het beeld schokt dan ook.
* veel andere bestanden speelt ie perfect af
* wil je de A-200 als normale NMT gebruiken is, dan is het in mijn ogen een 95% perfect apparaat; voor mij hoeft dat YAMJ niet perse zo. Het gaat mij gewoon dat ie basic video afspeelt

Wellicht dat dit toekomstige kopers kan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149811

Ik zelf zit er ook aan te denken om een a200 te gaan halen, nu is alleen mijn vraag is dit interessant genoeg met nog een standaard crt breedbeeld tv?

En is het zo dat het gewoon plug and play is dus makkelijk in gebruik, kijk voornamelijk dvd's meer niet.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 149811 op 05-02-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
Ik heb deze gevolgd voor het opzetten van YAMJ:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

Hij doet het wel, maar moet de index.htm zelf opstarten omdat ik hem niet in de root van de pch heb gezet, maar in een subfolder van Movies. Binnenkort keer kijken of daar niet een oplossing voor is. Want ik wil alleen maar YAMJ draaien voor de films die ik langer dan 1 week op men pch wil bewaren. Wellicht iemand een oplossing hoe ik dat moet aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
Anoniem: 343354 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:10:
[...]

over UzG: inderdaad wachten op een firmware update wat dit betreft, ik zie het niet zitten moeilijk te gaan doen met een mediaservertje.

over YAMJ: is het je al gelukt? Ik ga er morgen wss naar kijken. En de dummy versie van de installatiehandleiding, waar kan ik die vinden of mis ik iets? :?

Ik wilde deze tutorial gaan volgen: (misschien heb je er iets aan)

http://www.mediasmartserv...on-in-whs/comment-page-1/
Jep YAMJ is gelukt, het bleek dat ik java versie 1.5( java -version) had, terwijl 1.6 is vereist. Heb YAMJ vervolgens van een andere PC geinstalleerd, want ik was bang dat al mijn Oracle tools niet meer zouden werken aangezien daar een verwijzing naar java in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
D.S.X schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:52:
[...]

Ik heb deze gevolgd voor het opzetten van YAMJ:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

Hij doet het wel, maar moet de index.htm zelf opstarten omdat ik hem niet in de root van de pch heb gezet, maar in een subfolder van Movies. Binnenkort keer kijken of daar niet een oplossing voor is. Want ik wil alleen maar YAMJ draaien voor de films die ik langer dan 1 week op men pch wil bewaren. Wellicht iemand een oplossing hoe ik dat moet aanpakken?
Netwerkmapping naar share maken op je PCH en scripten dat files ouder dan x aantal dagen naar een andere (sub)map worden gezet ? vervolgens YAMJ niet die locatie laten scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
Ik heb zeg maar 1 map aangemaakt met films die ik wil bewaren. YAMJ daar zet ik films in die ik wil bewaren. Andere films zet ik in de map Movies neer. Die blijven daar maar even staan en behoef ik dus geen interface zoals YAMJ. Dat is allemaal gewoon te regelen met FTP, dat is het probleem niet.

Het gaat mij erom dat die Index.htm opstart zodra ik de map YAMJ open. Dus niet dat ik daar apart naar moet navigeren en dan openen. Want dat lijkt me een beetje zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Vandaag even een wd 1,5tb caviar green ingebouwd. nu heb ik die nmt apps geinstalleerd en wou ik nzb get opstarten maar ik zie die app nergens staan, wel zie ik de app torrents. en die folder waar ze het in de handleiding over hebben .nzbget in de root op de hdd zie ik ook al niet...
Kan iemand me misschien uitleggen wat ik verkeerd doe ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

jimmy87 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:51:
Ik wou een A-110 bestellen maar misschien nog even wachten tot 18 januari :)
179 dollar is ongeveer 125 euro dus dat valt wel mee.
Reken maar op 180 euro met verzend en duanekosten :)

Zijn er mensen die geupgrade zijn van een A100/A110 naar een A200? Persoonlijk denk ik dat het beter is nog een paar generaties over te slaan omdat de A100/A110 ook nog alles afspeelt.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 06-02-2010 16:34 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky79
Nou YAMJ draait bij nu ook, ik bleek inderdaad een foutje gemaakt hebben met de mappen.
Het is alleen jammer dat yamj niet automatisch de database update als er een film toegevoegd wordt aan de map met films, het is allemaal net wat omslachtiger dan in windows MCE of mediaportal wat ik gebruikte voor de a200.
Ik had gisteren nog een raar probleem, ik heb een paar films in MKV waarbij de videocodec VC-1 is en de audio AC3 (dolby digital). Deze worden goed weer gegeven wanneer deze speel vanaf mijn NAS in UPnP / DLNA mode, maar wanneer deze af wil spelen vanaf mijn NAS in smb mode (wat ik gebruik voor YAMJ) dan begint het beeld en geluid na iets van 20 a 30 sec te schokken.
Heeft iemand hier ook last van toevallig, andere mkv bestanden in x264 geven verder geen problemen.
Tevens heb ik het probleem dat een aantal concerten die in het volgende bestandsformaat:

Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : Main@L3.0
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 5 frames
Muxingmodus : Container profile=Unknown@3.0
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duur : 1h 25mn
Bitrate : 3 192 Kbps
Nominale bitrate : 3 261 Kbps
Breedte : 704 pixels
Hoogte : 560 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Originele beeldverhouding : 16:9
Framerate : 25,000 fps
Resolutie : 8 bits
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.324
Stroomgrootte : 1,91 GiB (87%)
Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core 67 r1163 3f56e27

Taal : Engels

Audio
ID : 2
Formaat : MPEG Audio
Formaatversie : Version 1
Formaatprofiel : Layer 2
Codec-ID : A_MPEG/L2
Codec-ID/Hint : MP2
Duur : 1h 25mn
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 384 Kbps
Kanaal(en) : 2 kanalen
Samplerate : 48,0 KHz
Stroomgrootte : 236 MiB (11%)
Taal : Engels

Wel beeld geeft maar geen audio door wil geven, enig idee hoe ik het bestand eventueel om kan zetten naar een formaat waarbij ik wel audio heb want een concert bekijken zonder geluid is zo lullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Marzman schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:33:
[...]

Zijn er mensen die geupgrade zijn van een A100/A110 naar een A200? Persoonlijk denk ik dat het beter is nog een paar generaties over te slaan omdat de A100/A110 ook nog alles afspeelt.
Ik heb geupgrade van een A110/HDX-1000 naar de A200. Voor alsnog zie ik weinig verschil. Ik heb wel het idee dat sommige dingen inderdaad wat soepeler lopen. Verder heb ik er ook op gegokt dat de (community) support de aanschaf nog gaat rechtvaardigen.

Wat mijn bevindingen tot nu toe zijn:
++ Audio shuffle mogelijkheid.
++ Audio playlist ondersteuning.
++ Afstandsbediening die oplicht.
++ Soepeler afspelen video.
++ Verbeterde interface (kan en moet nog steeds veel beter echter).
++ Betere netwerkprestaties (mits je switch/router ondersteund wordt).
++ Uit en aanzetten kan met de afstandsbediening.
++ Geen storend lichtje als hij aan staat.
-- Nog steeds storend lichtje als hij uit staat of op standby.
-- Design (persoonlijke mening, zeker tov de HDX-1000.
-- Actieve koeler (geluid valt me reuze mee, maar kan storend zijn afhankelijk van gebruik en locatie)

[ Voor 6% gewijzigd door punisher007 op 07-02-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Marzman schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:33:
[...]

Ik heb mijn A-110 voor 145 euro verkocht maandag en meteen de A-200 besteld.

Ik vind het zeker een vooruitgang, de UI is strakker, alles werkt sneller, veel minder haperingen bij HD-materiaal. Hij ziet er niet verkeerd uit, hij staat naast de voet van mijn 42PX80 en valt echt amper op. Zeker omdat het lampje nauwelijks opvalt als hij aanstaat. Het rode standby lampje is net zo gaar.

Vooral de interface tijdens het kijken van een bestand, via Info, vind ik er strak uit zien. Meer informatie bij dvd iso's en video_ts. Dit was bij de A-110 totaal niet.

De fan heb ik geen last van. En als ik er last van ga hebben vervang ik deze of zet ik er een passief koelblokje op.

Zeker omdat ik voor 35 euro mijn A-110 heb kunnen upgraden, ben ik er zeker tevreden mee. De A-110 liep vaak vast na enkele MKV's achter elkaar, de A-200 trekt alles moeiteloos.
arpie schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:43:
[...]

YAMJ is een movie jukebox die je nu kunt installeren op je A200, die genereerd volgens mij een berg met HTML files die je vervolgens kunt bekijken op je NMT, oftewel je hebt dan een jukebox. De richUI is een interface die waarschijnlijk binnen nu en 3 maanden via een firmware upgrade op je systeem terecht komt. Alleen ik heb geen idee of daar ook een jukebox in zit, en als die erin zit, hoe hij eruit ziet. Er staat een filmpje op youtube van de interface om een idee te geven hoe het eruit ziet( heb het URL niet paraat maar dat staat vast wel ergens in het topic)
Ik neem wel aan dat je hier een interne HDD voor nodig hebt?

Ik denk dat ik voor een 80 / 160GB 2,5" HDD ga kijken, kosten nauwelijks meer wat en zijn erg stil.

[ Voor 49% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-02-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dubbel :( (delete please)

[ Voor 95% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-02-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casanova84
  • Laatst online: 24-04 15:05
Beste mensen,

Ik ben totaal nieuwe op deze site. Ik heb een account aangemaakt en dit is mijn eerste reactie. Ik heb nooit een nmt gekocht en weet niet eens waar het betekend. Een vriend heeft de A-110 en ik was van plan om het ook te kopen, maar nu zie ik dat de A-200 uit is.

Ik heb een full HD lg televisie en kijk films via mijn laptop op de tv. Mijn laptop kan helaas geen hd films proper weergeven op mijn tv en tot nu toe heb ik dus niet kunnen genieten van de volledige capaciteit (full HD) van mijn lcd tv. Nu wil ik dus de A-200 aanschaffen om films op de tv te laten weergeven.

Ik heb dus straks een full hd tv+ een A-200 om hd films af te spelen, maar geen boxen. Ik wil graag ook een set boxen kopen maar heb geen flauw idee welke proper zijn en moet ik een surround set kopen of alleen boxen? Heeft de A-200 een interne receiver zodat ik alleen boxen hoef te kopen? Kan ik de boxen op de A-200 aansluiten of heb ik perse een receiver/surround set nodig?

Kan iemand mij raad geven en of inlichten? Ben nogal een leek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@loonens, YAMJ mag ook op een externe bron (netwerk of usb) staan.
@casanova, je kan de boxen niet rechtstreeks op de a-200 aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:25
Ik vind met name de snelheid een erg prettige verbetering ten opzichte van de a110. Ben benieuwd ook naar de nieuwe interface. Ik heb alleen een groot probleem: mij cf2sata oplossing werkt niet meer. Als je nmt apps gaat installeren, dan geeft het apparaat een foutmelding bij het formatteren. Als je de compact flash kaart apart in ext3 formatteert(via de pc), herkent de a200 de kaart wel. Alleen de nmt apps wil ie niet installeren. Ik heb het ook al gepost op http://www.networkedmediatank.com/. Als iemand wel een werkende variant heeft, of een image kan maken van een werkende opstelling, graag hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
casanova84 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:06:
Beste mensen,

Ik ben totaal nieuwe op deze site. Ik heb een account aangemaakt en dit is mijn eerste reactie. Ik heb nooit een nmt gekocht en weet niet eens waar het betekend. Een vriend heeft de A-110 en ik was van plan om het ook te kopen, maar nu zie ik dat de A-200 uit is.

Ik heb een full HD lg televisie en kijk films via mijn laptop op de tv. Mijn laptop kan helaas geen hd films proper weergeven op mijn tv en tot nu toe heb ik dus niet kunnen genieten van de volledige capaciteit (full HD) van mijn lcd tv. Nu wil ik dus de A-200 aanschaffen om films op de tv te laten weergeven.

Ik heb dus straks een full hd tv+ een A-200 om hd films af te spelen, maar geen boxen. Ik wil graag ook een set boxen kopen maar heb geen flauw idee welke proper zijn en moet ik een surround set kopen of alleen boxen? Heeft de A-200 een interne receiver zodat ik alleen boxen hoef te kopen? Kan ik de boxen op de A-200 aansluiten of heb ik perse een receiver/surround set nodig?

Kan iemand mij raad geven en of inlichten? Ben nogal een leek...
Een goede en relatief goedkope oplossing voor je boxen, is de aanschaf van een (tweedehands) Logitech Z-5500. Dit is een 5.1 systeem wat DTS en Dolby Digital erg goed weergeeft en voor de prijs is het echt een topsysteem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

punisher007 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:29:
[...]

Ik heb geupgrade van een A110/HDX-1000 naar de A200. Voor alsnog zie ik weinig verschil. Ik heb wel het idee dat sommige dingen inderdaad wat soepeler lopen. Verder heb ik er ook op gegokt dat de (community) support de aanschaf nog gaat rechtvaardigen.

Wat mijn bevindingen tot nu toe zijn:
++ Audio shuffle mogelijkheid.
++ Audio playlist ondersteuning.
++ Afstandsbediening die oplicht.
++ Soepeler afspelen video.
++ Verbeterde interface (kan en moet nog steeds veel beter echter).
++ Betere netwerkprestaties (mits je switch/router ondersteund wordt).
-- Design (persoonlijke mening, zeker tov de HDX-1000.
-- Actieve koeler (geluid valt me reuze mee, maar kan storend zijn afhankelijk van gebruik en locatie)
Mij zou het dan vooral gaan om de verbeterde netwerkinterface en het sneller doen van parchecks en unrarren. Ook zou ik er dan een grotere harddisk in kunnen stoppen want die ga ik voor de A100 niet meer vinden. Audioshuffle, playlist, lichtgevende ab en soepel afspelende video heb ik al, Max snelheid wordt niet gecapped door de NMT, design vind ik best aardig A100 is ook geen juweeltje en de fan dat is inderdaad afwachten. Met harddisks kun je ook pech hebben dat ze al snel ratelende geluiden beginnen te maken.

Ik denk dat ik de A200 nog even oversla al is het een leuke upgrade als je de huidige voor een leuk bedrag kan verkopen zoals Loonens. Nog zo'n upgrade en de generatie hierna moet XBMC achtige dingen weer kunnen geven. De XBox classic was ook maar een P3. Eigenlijk zou het al heel veel beter kunnen als ook de GPU werd gebruikt om de interface weer te gevenn (overlays van de menu's over de video heen of video in een klein hoekje van de interface zou dan mogelijk moeten zijn). Of wordt dit met de A200 al meer gedaan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik ben ook geintereseerd in de A-200.

Nu ben ik nog niet super bekend met NMT maar hoe is bijvoorbeeld het downloaden via nieuwsgroepen en dan in het special het parren en unrarren. Ik verwacht geen snelheden die ik op mijn PC haal. Ik had in gedachte ik laat de A-200 overdag lekker downloaden als ik op m'n werk ben en als er dan 4/5 films startklaar zijn aan het einde van de dag ben ik tevreden maar is dat realistisch?

Kan de wireless dongle overweg met WPA2 AES? Ik twijfel nog wel of ik de A-200 via wireless aan ga sluiten aangezien ik toch veel data er na toe ga pompen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CycloneX schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:00:
Ik ben ook geintereseerd in de A-200.

Nu ben ik nog niet super bekend met NMT maar hoe is bijvoorbeeld het downloaden via nieuwsgroepen en dan in het special het parren en unrarren. Ik verwacht geen snelheden die ik op mijn PC haal. Ik had in gedachte ik laat de A-200 overdag lekker downloaden als ik op m'n werk ben en als er dan 4/5 films startklaar zijn aan het einde van de dag ben ik tevreden maar is dat realistisch?
5 Full HD films? Ik weet niet hoe veel sneller de A200 is maar als ik de kloksnelheden vergelijk denk ik niet dat je dat gaat halen. 5 DVD's moet wel lukken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Marzman schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:05:
[...]

5 Full HD films? Ik weet niet hoe veel sneller de A200 is maar als ik de kloksnelheden vergelijk denk ik niet dat je dat gaat halen. 5 DVD's moet wel lukken.
Ja ik doelde op 5DVD's, dan is dat nog vrij netjes. 5 DVD's is dan in extreme situatie, hoofdzakelijk zullen het ook series en muziek zijn.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessie01
  • Laatst online: 24-10-2019
De ventilator in de A200 heeft mogelijk last van een productiefout: te weinig smeermiddel op de juiste plaats.
Nadat het ding bij mij in gewoon gebruik duidelijk aanwezige herrie maakte, en zelfs bij het opstarten het geluid alsof die uit de kast kwam, heb ik het ventilatortje eens kritisch bekeken, gedemonteerd en op de juiste plaats een heeel klein beetje olie neergelegd.

Nu loopt dat ding als een zonnetje: het is nu de harddisk die ik hoor...
Conclusie: als de ventilator in orde is dan maakt ie echt weinig geluid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casanova84
  • Laatst online: 24-04 15:05
Heeft de logitech Z-5500 een hdmi aansluiting om het aan te sluiten op de A-200 zodat ik kan geniten van digitaal geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336811

Ik heb sinds gisteren ook een A-200 met interne 1,5TB harddisk

Hoe vul ik nu zo snel mogelijk die harddisk met de content van mijn pc? Via wireless gaat rete langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Anoniem: 336811 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:26:
Ik heb sinds gisteren ook een A-200 met interne 1,5TB harddisk

Hoe vul ik nu zo snel mogelijk die harddisk met de content van mijn pc? Via wireless gaat rete langzaam.
In plaats van wireless een ethernet kabel gebruiken misschien? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
casanova84 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:27:
Heeft de logitech Z-5500 een hdmi aansluiting om het aan te sluiten op de A-200 zodat ik kan geniten van digitaal geluid?
Nee, maar dat had je met google bij de eerste hit vast zelf al gevonden:

http://images.google.nl/i...fficial%26sa%3DG%26um%3D1

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Je kan je A-200 gewoon via Coaxiaal of Optical aansluiten, perfect geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

StealthyPeanut schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:01:
Je kan je A-200 gewoon via Coaxiaal of Optical aansluiten, perfect geluid.
Toevallig heb ik ook een Z-5500, maar direct aansluiten was voor mij geen optie omdat mijn tv (philips 9803) al snel een vertraging heeft van 200ms. Máár, boven mijn verwachting stuurt de philips de audio via de digitale coax uitgang onbewerkt (maar wel vertraagd, dus lip-synced) door.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
JeroenGans schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:28:
[...]

In plaats van wireless een ethernet kabel gebruiken misschien? |:(
Intern via sata of extern via USB ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeslee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Freaky79 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:33:
...
Ik had gisteren nog een raar probleem, ik heb een paar films in MKV waarbij de videocodec VC-1 is en de audio AC3 (dolby digital). Deze worden goed weer gegeven wanneer deze speel vanaf mijn NAS in UPnP / DLNA mode, maar wanneer deze af wil spelen vanaf mijn NAS in smb mode (wat ik gebruik voor YAMJ) dan begint het beeld en geluid na iets van 20 a 30 sec te schokken.
Heeft iemand hier ook last van toevallig, andere mkv bestanden in x264 geven verder geen problemen.
....
Ik heb dit probleem ook schokkend beeld via SMB (van NAS DS209). Als ik de bestanden via SMB op mijn laptop met XBMC afspeel gaat het wel goed.

Ik zal ook eens testen met upnp/dlna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Jessie01 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:27:
De ventilator in de A200 heeft mogelijk last van een productiefout: te weinig smeermiddel op de juiste plaats.
Nadat het ding bij mij in gewoon gebruik duidelijk aanwezige herrie maakte, en zelfs bij het opstarten het geluid alsof die uit de kast kwam, heb ik het ventilatortje eens kritisch bekeken, gedemonteerd en op de juiste plaats een heeel klein beetje olie neergelegd.

Nu loopt dat ding als een zonnetje: het is nu de harddisk die ik hoor...
Conclusie: als de ventilator in orde is dan maakt ie echt weinig geluid....
Zou je kunnen aangeven wat de 'juiste' plaats is en wat voor olie je gebruikt hebt? Ik start namelijk net mijn A-200 op en die fan maakt me toch een herrie; hij stijgt op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:30
Na een WDTV te hebben gehad, heb ik nu een Asus Play!On en alweer op zoek naar een andere. De Play!on speelt geen AVCHD iso's af en ook geen BMDV (bluray) mappen.

Op zoek naar een andere mediaspeler valt mij weer eens te meer op hoe "buggy" veel van deze apparaten nog altijd zijn, net als de A200 in dit topic. Teleurstellend, je zou toch verwachten dat deze apparaten langzamerhand eens goed moeten functioneren. :/
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste