http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561
Ik weet niet of dat zo'n goed plan is, het chipje wordt behoorlijk warm. Echt veel geluid maakt het allemaal niet.Ra_gdd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:17:
Zou je die Sigma chip niet kunnen passief koelen met vb. een Zalman ZM-NB47J
Heb hem sinds vanmiddag en tot zover super tevreden mee
Weet niet wat ze bedoelen met "Simple BD navigation" maar als ik een bluray folder open zie ik gewoon menu's (indien aanwezig) en afspelen gaat super, met DTS-Master/DD-HD.
Verder is het apparaat merkbaar sneller dan de A-110 en 1080p MKVs die op de A110 af en toe schokten spelen nu wel vloeiend.
Je hoeft er natuurlijk geen HD in te bouwen. De vandaag aangeschafte A200 streamt via mijn NAS en gaat prima.Anoniem: 342963 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:46:
Ik zoek nog een mediaspeler voor de slaapkamer, en naast o.a. de Ac Ryan (HD of Mini), is dit ook één van de kandidaten. Heb echter geen behoefte aan een harde schijf of download-functie, want media ga ik allemaal op een NAS zetten, dus wellicht kan ik beter wachten tot de Popbox in nederland komt. Is er ergens een lijstje met verschillen tussen popbox en ac200 te vinden ? Ik zie wel afbeeldingen met A200, A110 en C200, maar nergens een vergelijking waarin de Popbox wordt meegenomen
Idd, iets van een Thermalright met heatpipe oidHeintzer schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:22:
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat iemand die fan heeft vervangen voor een passief blok.
Maar mooi spelertje idd, en benaderen met FTP is ook wel handig
Ik neem aan dat je ook met de usb een externe hdd kan aanspreken, bijv. een 2,5" in een USB behuizing?
I love watercooling
http://rapidshare.com/files/82525583/killa.sampla.x264.mkv.html
http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561
Anoniem: 342963
Mijn vraag is meer wat de toegevoegde waarde van de A200 zonder HD is boven bijvoorbeeld een AC Ryan Mini als ik toch niet gaat downloaden via dit apparaatYihaaa schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 23:40:
[...]
Je hoeft er natuurlijk geen HD in te bouwen. De vandaag aangeschafte A200 streamt via mijn NAS en gaat prima.
Interface/afstandbediening etc? Althans, met name de interface is wat mij betreft een pluspunt!Anoniem: 342963 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:49:
[...]
Mijn vraag is meer wat de toegevoegde waarde van de A200 zonder HD is boven bijvoorbeeld een AC Ryan Mini als ik toch niet gaat downloaden via dit apparaat
Interface (voornamelijk straks met de nieuwe UIJeroenGans schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:33:
[...]
Interface/afstandbediening etc? Althans, met name de interface is wat mij betreft een pluspunt!
Zijn inderdaad wel pluspunten, vooral de interface is belangrijk. Apparaat wordt voornamelijk door de kinderen gebruikt, dus moet simpel zijnBlizzarD schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:24:
[...]
Interface (voornamelijk straks met de nieuwe UI), snelheid van het apparaat, firmware updates.
Werkt inderdaad prima op de HDX1000 met harde schijf, maar doet YAMJ het ook als de index op een NAS staat ?punisher007 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:33:
Gewoon automatisch laten starten met de YAMJ interface
Anoniem: 340021
Ik sta nu voor een keuze om een AV-Reciever te kopen die eventueel via HDMI kan upscalen.
Maar als de popcorn dat al goed doet, hoeft ik die 200 euries niet extra neer te leggen voor die duurdere reciever.
Graag jullie advies en ervaringen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 340021 op 31-01-2010 16:45 ]
En mijn eerste ervaring is enorm positief. Met HDMI op 1080p op mijn tv, met optical op mijn versterker.
Heb tot nu toe weinig ervaring met verschillende formaten, maar tot nu toe slikt ie alles.
Andere zaken die me opgevallen zijn:
- hele mooie GUI
- hele nette ab; knoppen lichten op als je de ab bedient. Moet wel goed richten.
- als je 'm uitzet is het rode lampje aan de voorkant irritant fel. Kan dat gedimd worden? Wordt anders afplakken...
- heb 'm bedraad aan netwerk aangesloten. Ook de orange lampjes van het netwerk aan de achterzijde zijn irritant fel. Kan dat gedimd worden? Wordt anders afplakken...
- het meubel waar mijn popcorn in staat resoneert vervelend met de harddisk. Heeft er iemand ervaring met speciale voetjes of zo opdat trilling van de popcorn niet doorgegeven wordt aan ondergrond?
- ftp snelheid schommelt tussen de 7-8 MB/s. Heb ook al tweemaal een connection lost gehad (alles bedraad!), en dan moet de copy actie opnieuw gestart worden.
- het configureren van allelei settings (namen / wachtwoorden) kan welliswaar, maar vind ik toch lastig. Zijn de instellingen ook instelbaar door bijv met putty te connecten met de popcorn. bestaat hier een tutorial van?
- plastic behuizing is absoluut niet zo lelijk als de plaatjes op internet soms doen suggereren
- bestandsbeheer optie is een welkome functie. Kon met mijn voorganger, de WD HDTV niets
Jawel. Vanmiddag geprobeerd en werkt perfect. Beeld bleef keurig vloeiend.Ra_gdd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 09:49:
Iemand als vogelscene geprobeerd van Planet Earth in 1080p?
http://rapidshare.com/files/82525583/killa.sampla.x264.mkv.html
En toch kan ik gewoon streamen vanaf mijn a-110 naar elke pc en apparaat in mijn netwerk ( heb het niet over SMB ).BlizzarD schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:05:
[...]
Dat laatste lijkt me toch niet? Voor transcoden heb je normaal een krachtige pc nodig.. de A-200 heeft maar een simpele processor aan boord. UPnP is ervoor bedoeld om gemakkelijk bestanden binnen je netwerk te delen, lijkt me totaal onwaarschijnlijk dat welke mediaspeler dan ook on-the-fly even een MKV kan transcoden naar een formaat wat de PS3 wel pakt.
Vergeet niet dat die sigma wel voor dit soort zaken is gemaakt.
Er zit daadwerkelijk een uPNP server in... ik heb dan weliswaar geen PS3, maar weet vrij zeker dat dit ook moet lukken zeker nu de processor ook een stuk sneller is... de A-110 kon het ook en die processor zat op 300 Mhz....
GoT F1 PlayStation Racing League Discord
De resolutie van de foto's is zwaar slecht.
Iemand een idee hoe ik dit goed moet instellen?
(ik stream alles via mijn NAS)
Er is een verschil tussen het streamen via uPNP van een formaat dat de PS3 native ondersteunt en hetzelfde voor een niet native door de PS3 ondersteund formaat. Het laatste vereist transcoden naar een formaat dat wel door de PS3 ondersteund wordt en vreet cpu.GrandPuba schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:56:
[...]
En toch kan ik gewoon streamen vanaf mijn a-110 naar elke pc en apparaat in mijn netwerk ( heb het niet over SMB ).
Vergeet niet dat die sigma wel voor dit soort zaken is gemaakt.
Er zit daadwerkelijk een uPNP server in... ik heb dan weliswaar geen PS3, maar weet vrij zeker dat dit ook moet lukken zeker nu de processor ook een stuk sneller is... de A-110 kon het ook en die processor zat op 300 Mhz....
Op de A-110 ben ik hiermee gestopt omdat het zo traag was, en ik niet mijn volledige snelheid haalde met downloaden...
Iemand wellicht dit al getest?
Hoe is de draadloze dongle? is dit een beetje goed en stabiel in snelheid of valt het tegen?
[ Voor 15% gewijzigd door GrandPuba op 01-02-2010 11:42 ]
Precies daar zit een vrij essentieel verschil tussen. Als je iets laat transcoden, dan wordt een formaat (zoals MKV) omgezet in een formaat wat de PS3 wel aan kan (zoals MPG). Dit kost vreselijk veel processor kracht en dat trekt geen enkele mediaspeler. Het gewoon streamen van MPG, AVI of andere bestanden die de PS3 gewoon ondersteund is echter geen probleem.punisher007 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:31:
[...]
Er is een verschil tussen het streamen via uPNP van een formaat dat de PS3 native ondersteunt en hetzelfde voor een niet native door de PS3 ondersteund formaat. Het laatste vereist transcoden naar een formaat dat wel door de PS3 ondersteund wordt en vreet cpu.
Volgens de PS3 Media Server site heb je minimaal een P4 nodig om 720p materiaal en een Core 2 Duo om 1080p materiaal te transcoden zonder schokken:
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/wiki/FAQ
Daar kom je zelfs met de wat vluggere processor welke in de A-200 en C-200 zit bij lange na niet aan.
Toevallig een Synology? Kijk even naar een optie in je NAS wat te maken heeft met het versturen van thumbnails van foto's. Weet zo even niet exact hoe t heet, maar dit zorgt ervoor dat foto's sneller geladen worden (maar daardoor wel een lagere resolutie hebben).Yihaaa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:44:
Afgelopen weekend veel plezier van mijn A-200 maar ben wel een ding tegengekomen waar ik nog achter ben hoe ik dit goed werkend moet krijgen en dat is foto's bekijken.
De resolutie van de foto's is zwaar slecht.
Iemand een idee hoe ik dit goed moet instellen?
(ik stream alles via mijn NAS)
[ Voor 24% gewijzigd door BlizzarD op 01-02-2010 12:18 ]
Ik las op het nmt forum wel dit, en zou ook moeten kunnen op de A-200:
I worked around this problem by installing MediaTomb on my PCH C200. It is available via the CSI and works well for streaming to the PS3. Instead of seeing the PCH as a new Media Server on your PS3 you will see "MediaTomb" (or whatever you want to call it in the config file). An advantage is that MediaTomb will do transcoding. Some have even got it to transcode some of the newer/better formats that the PS3 doesn't do out of the box. Give MediaTomb a look. It is working great for me.
Is halve waarheid van Sybas
PCH lan kan als snelheid max +/- 14 MB/sec aan, wat sneller is dan 12,5 MB/sec wat theoretisch maximum is voor 100 Mbit.
Dus is dat volgens Sybas dit gigabit lan.
Verwacht geen snelheden van 125 MB/sec wat theoretisch maximum is voor gigabitlan.
Is inderdaad een Synology. Ik weet wat je bedoeld en zal vanavond eens kijken. Bedankt voor de tipBlizzarD schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:17:
Toevallig een Synology? Kijk even naar een optie in je NAS wat te maken heeft met het versturen van thumbnails van foto's. Weet zo even niet exact hoe t heet, maar dit zorgt ervoor dat foto's sneller geladen worden (maar daardoor wel een lagere resolutie hebben).
Ja dat had ik ook (daarna weer terug gezet op auto en zandlopertje was wegdeedeedie schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:31:
Had bij netwerkinstellingen de LAN verbinding op ''auto' gezet, maar dan zie ik via het netwerk wel de bestanden staan die ik gedeeld heb, maar als ik erop klik dan blijft het zandelopertje (rondje) zichtbaar zonder dat er wat gebeurd. de instelling weer teruggezet op 10/100 en dan gaat het afspelen wel goed. Ik dacht dat de A200 gigbit lan had?
Yihaaa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:12:
[...]
Is inderdaad een Synology. Ik weet wat je bedoeld en zal vanavond eens kijken. Bedankt voor de tip
[...]
Ja dat had ik ook (daarna weer terug gezet op auto en zandlopertje was weg). En verbaasde me ook al, dacht ook dat de A200 gigabit had.
Deze twee verschillen ongeveer 50 euro in prijs, maar ik zie geen duidelijke verschillen tussen beide.
Nu weet ik dat de A-200 uit Amerika komt en de EM7080 uit NL, en als ik kijk dat de A-200 in Amerika $ 175,- (oftewel € 125) kost en de EM7080 in NL ong € 125,- . Moet ik daaruit dan concluderen dat er eigenlijk geen prijsverschil is tussen beide spelers, maar dat onze overheid mij probeert te stimuleren om een Nederlands product te kopen of zijn er wel degelijk features die de A-200 heeft en de EM7080 niet?
Ik weet dat de UI van de EM7080 wat minder mooi is dan die van de A-200, maar dat vind ik geen € 50,- waard. Hebben jullie enig idee wat verschillen zijn? In bv codecs oid?
Wat betreft ondersteunde formaten zou je kunnen kijken naar de C200 aangezien deze dezelfde chip gebruikt.
[ Voor 32% gewijzigd door punisher007 op 01-02-2010 17:18 ]
Ik weet dat de hard- en software compleet anders is. Maar het eindresultaat is hetzelfde. Moet ik het dan meer zien als een Volkswagen en een Kia? Het resultaat is hetzelfde maar de manier waarop is anders? Minder kapot? Meer ondersteuning? Meer comfort?
Anoniem: 315076
Ben daarom ook de popcorn aan het volgen om te kijken wat de review's zijn.
Jammer genoeg is er nog geen langs gekomen (hint).
Voor mij is de interface juist wel belangrijk hier heb ik wel €50,- voor over!
Maar we wachten nog even af!
Kan iemand eventueel wat foto's maken van de interface en hoelang is de respons tijd met de afstandsbediening.
Anoniem: 343110
Ik twijfel ook over hetzelfde, maar ik zag dat de eminent EM7080 een tragere processor (500mhz +256mb ddr) heeft dan de A-200 (667mhz + 512mb ddr). En de 7080 heeft idd een lelijke interface.arpie schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:57:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een mediaspeler, en ik heb inmiddels het enorme aanbod van spelers verkleind naar de Popcorn Hour A-200 en de Eminent EM7080.
Deze twee verschillen ongeveer 50 euro in prijs, maar ik zie geen duidelijke verschillen tussen beide.
Nu weet ik dat de A-200 uit Amerika komt en de EM7080 uit NL, en als ik kijk dat de A-200 in Amerika $ 175,- (oftewel € 125) kost en de EM7080 in NL ong € 125,- . Moet ik daaruit dan concluderen dat er eigenlijk geen prijsverschil is tussen beide spelers, maar dat onze overheid mij probeert te stimuleren om een Nederlands product te kopen of zijn er wel degelijk features die de A-200 heeft en de EM7080 niet?
Ik weet dat de UI van de EM7080 wat minder mooi is dan die van de A-200, maar dat vind ik geen € 50,- waard. Hebben jullie enig idee wat verschillen zijn? In bv codecs oid?
Denk dat ik vanwege de add ons ed (ook uitzendinggemist las ik) toch voor de popcorn hour a200 kies. Het enige minpunt vind ik het uiterlijk. Maar zo heel belangrijk vind ik dat niet.
Ik ben ook wel benieuwd naar het bovenstaande...iemand een antwoordGrandPuba schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:41:
Hoe is de performance met downloaden, parren en rarren op usenet? is dit een significant verschil met de A-110?
Op de A-110 ben ik hiermee gestopt omdat het zo traag was, en ik niet mijn volledige snelheid haalde met downloaden...
Iemand wellicht dit al getest?
Hoe is de draadloze dongle? is dit een beetje goed en stabiel in snelheid of valt het tegen?
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Ik vind de interface meer dan primaAnoniem: 343110 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:10:
[...]
Ik twijfel ook over hetzelfde, maar ik zag dat de eminent EM7080 een tragere processor (500mhz +256mb ddr) heeft dan de A-200 (667mhz + 512mb ddr). En de 7080 heeft idd een lelijke interface.
Denk dat ik vanwege de add ons ed (ook uitzendinggemist las ik) toch voor de popcorn hour a200 kies. Het enige minpunt vind ik het uiterlijk. Maar zo heel belangrijk vind ik dat niet.
Dit is HOME:

Dit is de netwerk browser:

Instellingen menu:

Kijk verder ook eens op youtube: bij UI van de Popcorn C-200. Deze is in feite hetzelfde als de A-200:
http://www.youtube.com/re...-200+ui&search_type=&aq=f
KloptBlizzarD schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:22:
Wen er maar niet teveel aan, die gaat rond maart weer veranderen
Zie mijn post boven voor wat pics v/d UI.Anoniem: 315076 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:25:
Ik zit met het zelfde "probleem" arpie.
Ben daarom ook de popcorn aan het volgen om te kijken wat de review's zijn.
Jammer genoeg is er nog geen langs gekomen (hint).
Voor mij is de interface juist wel belangrijk hier heb ik wel €50,- voor over!
Maar we wachten nog even af!
Kan iemand eventueel wat foto's maken van de interface en hoelang is de respons tijd met de afstandsbediening.
De responsetijd met de AB is echt prima te noemen.
Zelf heb ik ook een tijd getwijfeld tussen:
* WD HD LIVE
* Eminent EM7080
* AC Ryan Play!ON
Mijn reden dat ik uiteindelijk voor de A-200 gekozen heb:
+ wil er ook kunnen DL, dus de WD viel af
+ er zijn verschillende applicaties beschikbaar voor de Popcorn
+ Syabis is erg goed in updates etc.
+ Actieve communitie
Hopelijk helpen mijn overwegingen voor je om een juiste keuze te maken. Succes.
Wat is in theorie beter? Ik heb namelijk maar 1 optical ingang op mijn Z-5500, maar een optical -> coaxial splitter voor mijn HD-decoder.
Wat geeft dus betere kwaliteit audio? Coaxial of Optical?
Zie o.a. hier: http://www.hdsupplies.nl/...61374e94bca35144e037a3c71Anoniem: 343110 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:36:
[...]
Ik bedoelde het kastje zelfinterface ziet er idd prima uit.
Op de plaatjes vond ik m niet echt mooi. Maar in werkelijkheid valt het me heel erg mee
Anoniem: 343354
Allereerst het wensenlijstje.
Ik wil de mediaplayer vooral gebruiken om:
- afspelen van muziek, handige jukebox is een hele grote plus
- filmcollectie bewaren en afspelen, jukebox voor films is kleine plus
- wil er zelf een HD inbouwen, 1,5 TB ofzo
- moet zelfstandig bittorents kunnen binnenhalen, zodat laptop uit kan (kan dit werkelijk met pch a200)? Ook unrarren mogelijk?
- zoals al uit de eerste 2 punten blijkt vind ik de interface erg belangrijk
- extra internet services zijn een pre, ik zie bij de webservices in de eerste post een hele lijst met services, al heb ik geen idee of je dit echt gaat gebruiken
- uitzending gemist is grote plus (is uitzending gemist daadwerkelijk mogelijk zoals gezegd wordt in dit topic?)
- gemakkelijk en sel door fotos kunnen bladeren met thumbnails , fotos moeten snel geladen worden en makkelijk een slideshow starten etc.
- Hij moet stil zijn.
- een kritisch issue: hij moet in eerste instantie aangesloten kunnen worden op een oude tv ( audiosonic kt 9056 stx dmv een scart kabel. Kan dit met de pch a200?
(domme vraag, ik weet het maar ik weet dit echt niet) Ik heb zo’n simpel scart schakelaartje met 2 video inputs: ‘video’ en ‘s-video’. Zou het lukken om de pch a200 daarmee aan de oude tv te hangen? En kan een dergelijke tv component via scart aan?
Anders wellicht ook gelijk nieuwe tv kopen :-) - Moet goed functioneren in een beveiligd netwerk en als externe opslag kunnen dienen en makkelijk benaderbaar vanaf andere pc.
- Fabrikant moet evt bugs verhelpen, hoe is de ondersteuning bij bijvoorbeeld de PCH a 110 geweest?
m.a.w. is de pch a200 de 50 euro extra t.o.v. de ac ryan waard en waarom??
Alvast dank voor jullie reacties.
Edit. Yihaa, bedankt voor jouw overweging.
Ik kan niet alles voor je beantwoorden, maar een deel wel.Anoniem: 343354 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:28:
Ik lees hier al een tijdje mee omdat ook ik op zoek ben naar een mediaplayer. Nu ik bijna zo ver ben om tot aankoop over te gaan kan ik op de valreep wel wat hulp gebruiken.
Allereerst het wensenlijstje.
Ik wil de mediaplayer vooral gebruiken om:Enige andere kandidaat waar ik aan denk ik is de AC Ryan Playon HD, 50 euro goedkoper, mooier ontwerp dan de pch al is dat beetje subjectief, ac ryan lijkt me na het doorlezen van het ac ryan topic een degelijk apparaat en goede support vanuit ryan met firmare updates. Hoe denken jullie over de vergelijking tussen beide apparaten met het bovenstaande lijstje in het achterhoofd?
- afspelen van muziek, handige jukebox is een hele grote plus
- filmcollectie bewaren en afspelen, jukebox voor films is kleine plus
- wil er zelf een HD inbouwen, 1,5 TB ofzo
- moet zelfstandig bittorents kunnen binnenhalen, zodat laptop uit kan (kan dit werkelijk met pch a200)? Ook unrarren mogelijk?
- zoals al uit de eerste 2 punten blijkt vind ik de interface erg belangrijk
- extra internet services zijn een pre, ik zie bij de webservices in de eerste post een hele lijst met services, al heb ik geen idee of je dit echt gaat gebruiken
- uitzending gemist is grote plus (is uitzending gemist daadwerkelijk mogelijk zoals gezegd wordt in dit topic?)
- gemakkelijk en sel door fotos kunnen bladeren met thumbnails , fotos moeten snel geladen worden en makkelijk een slideshow starten etc.
- Hij moet stil zijn.
- een kritisch issue: hij moet in eerste instantie aangesloten kunnen worden op een oude tv ( audiosonic kt 9056 stx dmv een scart kabel. Kan dit met de pch a200?
(domme vraag, ik weet het maar ik weet dit echt niet) Ik heb zo’n simpel scart schakelaartje met 2 video inputs: ‘video’ en ‘s-video’. Zou het lukken om de pch a200 daarmee aan de oude tv te hangen? En kan een dergelijke tv component via scart aan?
Anders wellicht ook gelijk nieuwe tv kopen :-)- Moet goed functioneren in een beveiligd netwerk en als externe opslag kunnen dienen en makkelijk benaderbaar vanaf andere pc.
- Fabrikant moet evt bugs verhelpen, hoe is de ondersteuning bij bijvoorbeeld de PCH a 110 geweest?
m.a.w. is de pch a200 de 50 euro extra t.o.v. de ac ryan waard en waarom??
Alvast dank voor jullie reacties.
Edit. Yihaa, bedankt voor jouw overweging.Ik neig in dezelfde richting ...
Dit kan met de A-200:
* Filmcollectie
* 1,5Tb inbouwen
* Torrents binnenhalen. Usenet files binnenhalen en par checken+unrarren
* Aansluiten op oude TV kan. Met een scart-blokje (links, rechts + composiet) of je s-video aansluiting.
* Toegang voor andere pc's in netwerk kan. Wat bedoel je met een 'beveiligd''netwerk? Gebruik je end-to-end encryptie of zo?
* Fabrikant geeft regelmatis updates + er is een actieve community
Er zit wel een fannetje in de A-200 en de audio kant van het verhaal schijnt niet geweldig te zijn.
Zoek anders een review van de C-200, zoals al eerder in dit topic is gemeld. De functionaliteit is namelijk hetzelfde op dit gebied.
[ Voor 3% gewijzigd door garp op 02-02-2010 08:38 ]
Wat me opvalt is dat de A200 ook internetradio en uitzendinggemist ondersteunt, klopt dat? Uitzending gemist vind ik opzich wel interessant, maar is dit een uitgebreidere versie dan degene van mijn KPN interactive tv kast?
@jopies: De AC Ryan Playon HD komt voor mij niet "in aanmerking" omdat je daar niet via usenet kunt downloaden, dat kan met de A200 en de EM7080 wel.
[ Voor 22% gewijzigd door arpie op 02-02-2010 09:56 ]
Denk dat hij met beveiligd netwerk een draadloos beveiligd netwerk bedoelt. Als je ook 1080p dingen wil gaan streamen zou ik je aanraden dit niet wireless te gaan doen, blijkt keer op keer toch dat mensen hier veel problemen mee hebben en dit niet vlekkeloos werkt. Met een netwerkkabel weet je zeker dat alles goed gaat.garp schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:36:
[...]
Ik kan niet alles voor je beantwoorden, maar een deel wel.
Dit kan met de A-200:
* Filmcollectie
* 1,5Tb inbouwen
* Torrents binnenhalen. Usenet files binnenhalen en par checken+unrarren
* Aansluiten op oude TV kan. Met een scart-blokje (links, rechts + composiet) of je s-video aansluiting.
* Toegang voor andere pc's in netwerk kan. Wat bedoel je met een 'beveiligd''netwerk? Gebruik je end-to-end encryptie of zo?
* Fabrikant geeft regelmatis updates + er is een actieve community
Er zit wel een fannetje in de A-200 en de audio kant van het verhaal schijnt niet geweldig te zijn.
Zoek anders een review van de C-200, zoals al eerder in dit topic is gemeld. De functionaliteit is namelijk hetzelfde op dit gebied.
Wanneer je een schijf inbouwd heb je dit probleem natuurlijk niet, dan is alleen waarschijnlijk het kopieeren van je films/foto's/muziek trager als een bekabeld netwerk.
Tja waarom zou je dat niet doenYihaaa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:46:
[...]
Kloptmaar alleen als je dan de nieuwe firmware installeert natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door BlizzarD op 02-02-2010 10:40 ]
Of is dit onmogelijk omdat de ethernet poort maar tot 12 Mbit gaat?
En weet iemand de performance van het draadloos netwerk?
Bedankt!
[ Voor 11% gewijzigd door punisher007 op 02-02-2010 11:10 ]
Nee, dat is niet waar. De poort kan tot 1 Gbit (1000Mbit). De processor van het apparaatje is echter de beperkende factor. Dat houdt in dat je effectief ongeveer 140Mbit (tenminste, dat zegt men) haalt als je alleen netwerkverkeer hebt. Als 't ding dan ook nog dingen moet doen als parity checken en unrarren zal het minder worden. Maar 14 Mbit zal 't niet worden, het zal effectief meer moeten zijn.punisher007 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:09:
Je loopt idd tegen de beperking van de doorvoer op de netwerkpoort aan.
Misschien dat je kunt zoeken naar de maximale snelheid usenet downloaden op de C-200? Is dezelfde processor....
@ arpie: het gaat mij meer om de torrents omdat mijn internet provider usenet niet ondersteunt.
Al met al lijkt de pch a200 aan vrijwel al mijn eisen te voldoen. Enige showstoppers zouden nog de geluidsproductie en het niet kunnen maken van een muziek jukebox kunnen zijn. Dit laatste lijkt me toch ook mogelijk op de a200?
Vooral de uitzending gemist functie lijkt me enorm handig. Nu nog even wachten op iemand die kan vertellen of en hoe dit werkt bij de a200 en dan ga ik m bestellen denk ik.
Wellicht nog iemand die kan vertellen of ik alvast een s-video of composite kabel moet gaan halen of dat deze bij de pch a200 geleverd worden? Staat niet genoemd in eerste post namelijk...
Zoals gebruikelijk wordt altijd de BTW vergeten, alle prijzen in de USA zijn exclusief sales tax. Dus $175 = 125 euro + 19% btw = 148,75. Je wordt hier dus "maar" zo'n dikke 25 euro afgezet.[b][message=33390051,noline]
[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 02-02-2010 11:55 ]
Er wordt alleen een HDMI kabel van 1,5m bijgeleverd.[b][message=33394849,noline]Wellicht nog iemand die kan vertellen of ik alvast een s-video of composite kabel moet gaan halen of dat deze bij de pch a200 geleverd worden? Staat niet genoemd in eerste post namelijk...
Die van mij gaat hopelijk vanmiddag op de post, dus dan heb ik 'm hopelijk morgen al, anders overmorgen. Dan kan ik ook eindelijk aan de slag
Denk zelf dat ik deze gaan aanschaffen i.p.v. de Yuixx aangezien ik daar niet langer op ga wachten.
Mbt usenet: bijna geen enkele provider heeft een redelijk news-server staan. Daar zijn betaalde providers als hitnews.eu en dergelijke op ingesprongen. Die betaalde servers kun ook jij prima bereiken hoor.Anoniem: 343354 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:54:
@ arpie: het gaat mij meer om de torrents omdat mijn internet provider usenet niet ondersteunt.
Wellicht nog iemand die kan vertellen of ik alvast een s-video of composite kabel moet gaan halen) of dat deze bij de pch a200 geleverd worden? Staat niet genoemd in eerste post namelijk...
Als ik jou was zou ik of een s-video kabel en audio apart aansluiten (naar versterker of stereo-in op je tv halen of een composiet+audio (geel/rood/wit). Meer opties heb je eigenlijk niet. S-video zou mooier beeld op moeten leveren, maar het blijft Standaard-definitie.
What network speed can I expect?
For file transfer over a 10/100Mbit Network by FTP, 12MB/sec is proven for up/download. Over Samba you can currently expect 12MB/sec upload to the C-200 but download from the C-200 is currently only operating at 6MB/sec.
This may be improved with FW updates before/after release. Gigabit speeds will obviously be faster but currently no values have been given.
Oftewel gaat niet harder dan 12 mb/s. Dat is jammer.
Wireless snelheden kan ik niks over vinden. Iemand ervaring vanuit de praktijk?
De A-110 trekt zonder encryptie op 4 verbindingen rond de 1.4MB p/sec... dus ik reken op een verdubbeling in snelheid met ietsjes overhead.
Doorvoersnelheden voor LAN zijn wel al veel beter als de A-110 die trok op netwerk rond de 6MB down en rond de 4MB up....
Mbt UZG...
Deze link kun je toevoegen aan de webservices... werkt prima... !!
http://www.microchange.nl/uzg/
Weet iemand toevallig of de popcorn ook de dolby decoders e.d doorgeeft als ik deze rechtstreeks met hdmi op mijn denon 2310 aansluit?
Heeft iemand misschien ook nog tips mbt het dl van films/ blurays die ik kan afspelen met de A-200 ik dl zelf altijd films uit nieuwsgroepen vaak als iso of video ts. Ik hoor nml vaak de term ''containers'' en ''mkv'' voorbij komen maar ben die nog nooit tegen gekomen op mijn dl sites.
Nu heb ik alleen een probleem met het formateren van mijn HD, zo'n verkoper van NASMEDIA zei dat het zou werken maar dat doet het dus niet.
De schrijf is een:
Western Digital Caviar Green WD10EARS Hard Drive - 1,0TB - 7200RPM - Serial ATA/300
Als ik de schijf erin doe, hoor ik hem opstarten(opspinnen zegmaar) en als ik dan via de NMT wil formateren vraagt hij na de hele wizard, als ik heb aangegeven dat ik online wil updaten of mijn firmware wel up to date is, en vervolgens wil hij die gaan updaten maar dan geeft hij direct een foutmelding.
Ik heb het idee dat het ligt aan mijn KPN modem, dat hij geen verbinding heeft met internet. Kan dat? Heeft iemand een suggestie waar ik het in moet zoeken?
Ik heb ook gelezen dat mensen hem buiten de NMT formateren, is dat vereist of kan dat?
De EARS hardeschijven hebben volgens mij een andere blok indeling (4K ipv 512bytes). Kan zijn dat dit niet ondersteund word door de A-200.arpie schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:39:
Zo, knoop doorgehakt, was toevallig aan het werk in Utrecht en heb meteen een A200 gekocht bij NASMEDIA in de Meern, wat een cool aparaat. De kast valt qua lelijkheid idd mee, en hij maakt haast geen herrie.
Nu heb ik alleen een probleem met het formateren van mijn HD, zo'n verkoper van NASMEDIA zei dat het zou werken maar dat doet het dus niet.
De schrijf is een:
Western Digital Caviar Green WD10EARS Hard Drive - 1,0TB - 7200RPM - Serial ATA/300
Als ik de schijf erin doe, hoor ik hem opstarten(opspinnen zegmaar) en als ik dan via de NMT wil formateren vraagt hij na de hele wizard, als ik heb aangegeven dat ik online wil updaten of mijn firmware wel up to date is, en vervolgens wil hij die gaan updaten maar dan geeft hij direct een foutmelding.
Ik heb het idee dat het ligt aan mijn KPN modem, dat hij geen verbinding heeft met internet. Kan dat? Heeft iemand een suggestie waar ik het in moet zoeken?
Ik heb ook gelezen dat mensen hem buiten de NMT formateren, is dat vereist of kan dat?
Op de compatibility list van de C200 staat de
Western Digital Caviar Green WD15EARS
Deze is hetzelfde als de mijne, alleen hij is 1,5 tb ipv 1, sluit ik daarmee een HDD probleem uit?
[ Voor 31% gewijzigd door arpie op 02-02-2010 19:22 ]
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar, evenals naar wat betere foto's; er zijn er nog maar weinig te vinden op internet helaasAnoniem: 343354 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:54:
Vooral de uitzending gemist functie lijkt me enorm handig. Nu nog even wachten op iemand die kan vertellen of en hoe dit werkt bij de a200 en dan ga ik m bestellen denk ik.
Over het algemeen zetten fabrikanten op hun website een "Package Content" van de producten die ze verkopen, zo ook voor de Popcorn Hour A-200...Wellicht nog iemand die kan vertellen of ik alvast een s-video of composite kabel moet gaan halen of dat deze bij de pch a200 geleverd worden? Staat niet genoemd in eerste post namelijk...
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Hoi volgens mij kan je nog niet online updaten met de a200 kijk even naar deze linkarpie schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:20:
Hmm dat begint niet al te best. Maar bv het luisteren naar internetradio werkt ook niet. Is het mogelijk om de format te starten vanaf USB zoals je aan kunt geven? Waar download ik dan de benodigde software?
Op de compatibility list van de C200 staat de
Western Digital Caviar Green WD15EARS
Deze is hetzelfde als de mijne, alleen hij is 1,5 tb ipv 1, sluit ik daarmee een HDD probleem uit?
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=35658
hier kan je de nieuwste firmware + nmt software downloaden
succes laat het nog even weten want ik heb dezelfde schijf besteld maaar dan de 1,5 TB versie
Bekijk deze video review van de PCH C-200 eens, vooral na 25 min. 30 sec.m.beisser schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:34:
Zojuist de Popcorn Hour A-200 besteld bij HD-Supplies. Op hun site staat wanneer je voor 17:00 besteld dat hij dezelfde dag op de post gaat wat betekend dat ik hem morgen heb neem ik aan?
Weet iemand toevallig of de popcorn ook de dolby decoders e.d doorgeeft als ik deze rechtstreeks met hdmi op mijn denon 2310 aansluit?
Wat de PCH C-200 kan, kan de A-200 ook (op het kunnen inbouwen van een BD ROM na dan).
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Je had gelijk idd, ik had al gelezen dat mensen problemem hadden met internet, en wilde juist gaan proberen om te gaan formateren zonder internet. Ik had al een firmwareupdate gedaan maar dan werkt het dus nog niet. Nu ik via niet online maar USB selecteerde (thanx voor de tip, ik wist niet dat de files voor de firmware dezelfde waren als de apps) is hij iig in progress.rjn27 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:29:
[...]
Hoi volgens mij kan je nog niet online updaten met de a200 kijk even naar deze link
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=35658
hier kan je de nieuwste firmware + nmt software downloaden
succes laat het nog even weten want ik heb dezelfde schijf besteld maaar dan de 1,5 TB versie
Wordt vervolgd
Volgens de A-200 Compatibility Lists werkt de WD20EARS wel, dan neem ik haast aan dat de WD10EARS ook moet werken.BlizzarD schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:41:
[...]
De EARS hardeschijven hebben volgens mij een andere blok indeling (4K ipv 512bytes). Kan zijn dat dit niet ondersteund word door de A-200.
Ben nogal regelmatig in het buitenland en het zou leuk zijn als ik dan bv het downloaden van een aantal torrents kan opstarten.
Daarnaast heb ik nu mijn eerste blu-ray download via NZB aanstaan, werkt echt briljant!
Volgens mij moet dat wel kunnen. NZB, Bittorrent enz kun je via je browser benaderen, zodat je kunt zien wat ze aan het doen zijn en eventueel een nieuwe download starten. Dit doe je door je A200's(of wat voor NMT dan ook) ipadres in te vullen + een poort(per client een andere poort, als ik het goed heb kun je zelf instellingen van een A200 online wijzigingen!). Als je deze poort op je router laat forwarden naar je A200(met dus dezelfde poort) kun je volgens mij als je naar jou "internet" ipadres + poort surfen en dan zie je je NZB client.Yihaaa schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:43:
Weet iemand of je eigenlijk de A-200 over internet kan benaderen.
Ben nogal regelmatig in het buitenland en het zou leuk zijn als ik dan bv het downloaden van een aantal torrents kan opstarten.
Ik heb alleen nog niet gekeken naar eventuele beveiligingen. Het wachtwoord en de gebruikersnaam zijn standaard, en die moet je dan wel aanpassen anders kan iedereen uiteraard even jou download's checken.
Ik wil zelf ook graag van buiten mijn A200 in de gaten kunnen houden dus ik zal het ook is gaan proberen, wordt vervolgd dus.
Helaas zijn er nog een paar ruwe kantjes (firmware: 02-02-100128-19-POP-411)
1) m2ts/pgs ondertiteling werkt niet goed, getest met een AnyDVD rip van 'I Robot'
De ondertiteling wordt voor een fractie van een seconde getoond.
2) DLNA: Ik krijg geen trackinfo/albumart te zien voor m'n mp3 en m4a bestanden.
3) Netwerk: Om te één of andere reden krijgt mijn A-200 geen IP address via gigabit ethernet.
De lampjes op de switch (NetGear) geven wel aan dat de PCH op gigabit ethernet staat.
Geen enkel probleem als ik 'm op 10/100 zet.
Het ligt niet aan het netwerk want via m'n laptop werkt 't wel.
4) Hardware: als ik de A-200 aanzet dan begint de fan soms te resoneren ('t is net een buzzertje), een tikje op de kast is voldoende om dat te laten stoppen.
5) Persoonlijk vind ik de fan teveel lawaai maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Carbon op 03-02-2010 09:02 ]
Las gisteren hier ergens op het forum dat je dan een link toe moet voegen aan de webservice. Nu kan ik alleen die post niet meer vindenAnoniem: 343110 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:24:
ah mooi, Arpie, kun je ook laten weten als uitzendinggemist werkt

Het is niet: http://www.microchange.nl/uzg/D.S.X schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:55:
[...]
Las gisteren hier ergens op het forum dat je dan een link toe moet voegen aan de webservice. Nu kan ik alleen die post niet meer vindenDus even zoeken op het forum...
Die heb namelijk toegevoegd, maar ik weet dus nog niet of hij werkt
3) gigabit wordt ook nog niet echt ondersteund volgens mij? De hardware kan het volgens mij aan maar de software nog niet volgens mij?Carbon schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:45:
Ik sinds gisteren m'n A-200 (zonder HDD, gekocht bij HD-Supplies)
1) m2ts/pgs ondertiteling werkt niet goed, getest met een AnyDVD rip van 'I Robot'
2) DLNA: Ik krijg geen trackinfo/albumart te zien voor m'n mp3 en m4a bestanden.
3) Netwerk: Om te één of andere reden krijgt mijn A-200 geen IP address via gigabit ethernet.
De lampjes op de switch (NetGear) geven wel aan dat de PCH op gigabit ethernet staat.
4) Hardware: als ik de A-200 aanzet dan begint de fan soms te resoneren ('t is net een buzzertje), een tikje op de kast is voldoende om dat te laten stoppen.
4,5 daar heb ik geen last van volgens mij, het enige wat wel wat herrie maakt is de HDD volgens mij maar dat kan anders zijn als hij al wat langer aanstaat natuurlijk
In de stand "Ethernet Configuration: auto" wordt er volgens de lampjes van mijn switch gebruik gemaakt van gigabit ethernet.arpie schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:56:
[...]
3) gigabit wordt ook nog niet echt ondersteund volgens mij? De hardware kan het volgens mij aan maar de software nog niet volgens mij?
Volgens de specs van de A-200 zou gigabit ethernet het gewoon moeten doen.
Ik denk dat er meer aan de hand is (defecte ethernet poort?)
In de stand "Ethernet Configuration: 10/100" verliest de A-200 z'n IP adres na een off/on, even de ethernet stekker eruit en voilà hij doet 't weer.
Ik heb er niet eens een HDD inzitten, kun je nagaan!4,5 daar heb ik geen last van volgens mij, het enige wat wel wat herrie maakt is de HDD volgens mij maar dat kan anders zijn als hij al wat langer aanstaat natuurlijk
De Humax irhd 5050 die er naast staat (heeft een fan en HDD) is in vergelijking fluisterstil.
De A-200 doet me kwa geluid denken aan m'n vorige PVR (Samsung DCB-P850R)
[ Voor 19% gewijzigd door Carbon op 03-02-2010 12:14 ]
Ik heb deze tutorial gebruikt: http://www.lundman.net/wiki/index.php/NMT:telnetd
Maar ik krijg na het kiezen van de harddisk nog steeds een foutmelding dat installatie niet kan. Ik heb de .cgi executable gemaakt.
Ben benieuwd wat ik van 4 en 5 vind, de A-110 had geen fan, als hij echt teveel lawaai maakt ga ik misschien zelf wel aan de slag, andere fan of een passief blokje erop.Carbon schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:45:
Ik sinds gisteren m'n A-200 (zonder HDD, gekocht bij HD-Supplies)
De PS3 maakte ook redelijk wat "geluid", niet echt storend. Ik ben de tijd van de Xbox360 nog gewend dat alles van de disc gespeeld moest worden

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-02-2010 12:52 ]
De A-200 heeft problemen met (sommige?) gigabit switches.
Via het setup menu de verbinding forceren naar 10/100 werkt slechts tijdelijk, de netwerk verbinding is dood na de eerstvolgende off/on of powercycle.
Oplossing: gebruik een 10/100 (2 aderparen) oude netwerk kabel of strip de mantel van een cat5 kabel en knip bruin/bruin-wit en blauw/blauw-wit door.
Is daar een lijst van? ben eigenlijk wel benieuwd of die van mij wel compatibel is.Carbon schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:56:
De A-200 heeft problemen met (sommige?) gigabit switches.
- Het is mogelijk om films te streamen over een wireless N network (met dongle), maar is dit snel genoeg om 720p of 1080p films af te spelen?
- Kan de A200 (wireless) verschillende encryptie types aan? (WEP, WPA, WPA2)
- Als ik er een HDD inzet, kan ik deze dan formatteren als NTFS? Een vriend van me heeft namelijk een Freecom network drive en deze kan alleen FAT32, anders is de netwerk functionaliteit verloren. NTFS is voor mij wel cruciaal ivm met HD films.
Ik heb getest met 2 gigabit switchesD.S.X schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:03:
[...]
Is daar een lijst van? ben eigenlijk wel benieuwd of die van mij wel compatibel is.
Een Netgear GS108GE en de switch in m'n router (Draytek 2820n)
In beide gevallen krijgt de A-200 in de stand "Ethernet Configuration: auto" geen IP adres.
Bij de A100 en A110 leverde dit toch wel problemen op. De bitrates van 1080p zijn gewoon heel hoog en de verbinding is niet altijd superstabiel. Kan dus som schokkend beeld opleveren. Uiteraard zal 720p veel minder snel een prob zijn dan 1080p. Weet ook niet of de A-200 door groter geheugen wellicht meer buffert en als gevolg daarvan minder probs zal geven. Ik zou er iig niet vanuit gaan dat je dit zeker zonder probs aan de praat krijgt.8erberg schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:18:
Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaspeler en deze PCH lijkt me wel érg mooimaar ik heb een paar kleine vraagjes, ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben..
[list]
• Het is mogelijk om films te streamen over een wireless N network (met dongle), maar is dit snel genoeg om 720p of 1080p films af te spelen?
Zie ook: http://www.popcornhour.co...on=productspec&item_id=20 :Carbon schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:23:
[...]
Ik heb getest met 2 gigabit switches
Een Netgear GS108GE en de switch in m'n router (Draytek 2820n)
In beide gevallen krijgt de A-200 in de stand "Ethernet Configuration: auto" geen IP adres.
Network "Ethernet 10/100/1000** Mbps **Gigabit support depends on Switch/Router compatibility"
Zelf heb ik een Netgear WNDR 3700 en krijg ook geen giganetwerk aan de gang. Misschien dat er met een firmwareupdate iets verandert.
[ Voor 14% gewijzigd door iglo op 03-02-2010 15:01 ]
Anoniem: 334669
Eerste indruk niet bijster positief. Apparaat deed namelijk totaal niets (behalve dan "PCH loading ...." op TV en vervolgens schakelde hij zichzelf uit. Na talloze malen spanning er af en weer erop werkte hij opeens. (vraag is dan of er een defect is of dat het apparaat niet stabiel is.)
Via Netwerk films afspelen gaat goed behalve dat .MPG met daarin Mpeg-2 niet wordt afgespeeld. En dat is nu net het voornaamste formaat wat ik heb.
Grootste probleem blijkt dat geen van mijn 2 DLNA/uPnP servers (Eyeconnect & Playback) blijken te werken!
Ik kan films kiezen maar ik zie de start van de film afgrijselijk vaar en de film staat ook stil. Waarschijnlijk is de PCH dan gecrasht want spanning eraf/op is de enige oplossing.
Toch maar terug naar de WD TV Live?
(Ook geprobeerd met de nieuwste Firmware, zelfde resultaat.)
Het vervelende is dat 10/100 ook niet betrouwbaar werkt via zo'n incompatibele switch, alleen dat zetten ze er niet bijiglo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:56:
[...]
Zie ook: http://www.popcornhour.co...on=productspec&item_id=20 :
Network "Ethernet 10/100/1000** Mbps **Gigabit support depends on Switch/Router compatibility"
Bij alle Mediaplayers die ik gezien heb is er de mogelijkheid o e.e.a. zo in te stellen dat je links een lijst met namen films ziet en rechts een beeld (meestal afspelend) van die film ziet.
Ik kan geen instelling vinden en een handleiding zit ook niet in de doos.
Of bedoel je nu iets anders
[ Voor 7% gewijzigd door D.S.X op 03-02-2010 16:02 . Reden: Toevoeging ]
Anoniem: 343647
Ik overweeg de A-200 aan te schaffen omdat je zowel kan afspelen als kan downloaden. Over dat laatste heb ik een aantal vragen.
Momenteel gebruik ik een normale PC met Grabit. Dan duurt het ongeveer 10 min om een avi van een Gig binnen te trekken en vervolgens nog 10 min om de verschillende zip files weer terug te compileren naar de avi. Hoe lang duur dat op de A-200.
Hoe download je met NZB files op de A-200?
Is het complex om de A-200 te configureren tbv NZB downloads?
Groeten,
Sjoerd
Zoiets krijg je dus ook met YAMJAnoniem: 334669 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:12:
Al die andere hebben die optie die ik bedoel gewoon standaard. Zie bijv: http://www.mede8er.eu/modern_gui/ het 1e plaatje.

Zal wel iets langer duren dan op je gewone pc, maar zal niet overdreven zijn. Voor de rest van je vragen moet je even kijken op: http://www.networkedmedia...i/index.php/Usenet_ClientAnoniem: 343647 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:23:
Hoe lang duur dat op de A-200.
Hoe download je met NZB files op de A-200?
Is het complex om de A-200 te configureren tbv NZB downloads?
dus, daar kies je dan toch zelf voor om dat niet te willen?Anoniem: 334669 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:48:
Maar ik wil geen Yamj installeren! Zelfs Mediaplayers van 80 euro hebben dat standaard.
Ik vind het een afgang. Dit nog los van het problemen dat uPnP nagenoeg niet werkt.
Voor hobbyisten allemaal wellicht geen punt maar voor mensen die 180 euro neertellen omdat ze iets verwachten wat gewoon werkt op z'n zachst gezegd erg teleurstellend.
(De fan maakt ook vrij veel herrie en is nergens in het menu instelbaar op lagere snelheid)
Het is alleen verbazingwekkend dat de duurste mediaspeler zo ontzettend slecht presteert c.q. zo vol problemen zit.
Overigens kun je Google ternauwernood iets echt te weten komen over de A-200.
+ niet zo lelijk als gedacht
- die handleiding is wel heel beknopt (of ik heb als enige geen verstand van zaken)
Nu bezig met firmware update.... wordt vervolgd
Overigens installeert wifimedia kostenloos de hdd in de pch a200