Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
sparda schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:37:
[...]

Ik denk wel dat 1000 EUR licht optimistisch is voor de 50" versie :p De 42 misschien nog, voor 50" gok ik dat je makkelijk aan +- 1500 zal geraken
Ja ik heb me gebaseerd op volgende comparison chart http://spreadsheets.googl...F0Y8yiZkHfM4g&output=html waar er $1,499 wordt aangegeven voor de G20, zo'n 1100 euro volgens de huidige koers...

Ik vraag me trouwens af wat de verschillen zijn tussen de G20 en de G25 (geen enkele volgens deze chart)?

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Over het algemeen is het bedrag in dollars ook het bedrag in euro's ($1499=€1499)

20 is Europa 25 is US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Raymond schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:29:
Over het algemeen is het bedrag in dollars ook het bedrag in euro's ($1499=€1499)

20 is Europa 25 is US
Ow ja zo had ik het nog niet bekeken klopt, thx voor de info Raymond ;)

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:01
Grrrrrene schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:47:
[...]

Ik stel voor dat je het filmpje nog eens kijkt :P De VT20 heeft _niet_ hetzelfde paneel als de V20 en G20. De fosfor die ze in de VT20 gebruiken (en alleen in dat model) is sneller in uitdoven dan de overige panelen. Gevolg is dat ook de 2D (bewegende) beelden beter zijn en er veel minder (tot niet?) sprake is van phosphor trailing (als je daar gevoelig voor bent)
Ik ben het met je eens wat betreft die fosfor. Maar luister eens naar die Engels sprekende Fransman rond 4:35; daar wordt toch heel duidelijk gezegd dat het hetzelfde (KURO) panel is als de V20 en G20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Italië zijn er verkoopprijzen bekend:

TX P42S20E €749,60

TX P42G20E €949,13
TX P46G20E €1.077,74
TX P50G20E €1.249,24

Niet verkeerd dacht ik zo!!
Let's hope dat de prijzen in NL ook zo worden, dan komt een G20 dit jaar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouter Rebel schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:56:
[...]

Ik ben het met je eens wat betreft die fosfor. Maar luister eens naar die Engels sprekende Fransman rond 4:35; daar wordt toch heel duidelijk gezegd dat het hetzelfde (KURO) panel is als de V20 en G20.
Volgens mij wordt ook direct daarna uitgelegd dat je daarmee niet moet verwachten dat de G20 even goed beeld geeft als de V20, doordat het scherm anders aangestuurd wordt. Ik ga het filmpje niet opnieuw bekijken, maar ik weet vrij zeker dat het iets in die strekking was :)
tripkip schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:09:
[...]

Ja ik heb me gebaseerd op volgende comparison chart http://spreadsheets.googl...F0Y8yiZkHfM4g&output=html waar er $1,499 wordt aangegeven voor de G20, zo'n 1100 euro volgens de huidige koers...

Ik vraag me trouwens af wat de verschillen zijn tussen de G20 en de G25 (geen enkele volgens deze chart)?
Wat Raymond al zegt: 1 dollar = 1 euro bij de elektronica fabrikanten, helaas. Bovendien zijn de prijzen in Amerika altijd excl. BTW.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 07:56
adviesprijs is één ding maar daadwerkelijk bestickeren...

IT: TX-P42G20E € 949,13 IVA inclusa en TX-P42G20E voor 1044€
BE: TX-P42G20 995€ incl 21% BTW
CZ: TX-P42G20 omgerekend € 971
PL: X-P42G20 omgerekend €1130

Dus laat de NL retailers het niet flikken meer dan 1100 te vragen :D Sterker nog, onder de 1000 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Zozo, nu ga ik wel twijfelen gaan... Ik kan mijn aankoop van de 46g10 nog altijd annuleren, misschien toch eens overwegen als ik deze prijzen hoor. Die BE-shop heeft de prijs er trouwens afgehaald, maar ik heb even gebeld en ze wisten me met zekerheid te zeggen dat de 42 voor maximum 995 gaat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.iishop.be => TX-P50G20 €1215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Dan gaat de 46 voor 1050-1100 gaan... Hmmm twijfel twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

sparda schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:24:
Dan gaat de 46 voor 1050-1100 gaan... Hmmm twijfel twijfel...
Ik zou wachten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Idem denk ik precies :p Seffes toch maar naar de winkel hollen dan. Zo goedkoop had ik de nieuwe modellen nu echt wel niet ingeschat moet ik toegeven :o

Email ontvangen:

Beste Prijs voor dit toestel in 46" komt tijdelijk op 1065 euro, BTW incl. Toestellen zullen waarschijnlijk beschikbaar zijn in de loop van maart

TV-Toestellen hebben 2 jaar "aan huis" garantie, met gratis verplaatsing, komen van Samsung/Panasonic/Sony/Philips/LG België en zijn daardoor afgestemd op Belgische kabeldistributie.

Uit ervaring wensen wij enkel nog met de officiële invoerder uit België te werken, zodat indien er zich garantie-problemen voordoen met het toestel u aanspraak kan maken op de gratis "in-home service" . In geval van eventuele andere ernstige defecten hoeft u zich niet tot een buitenlandse vestiging te wenden

Met Vriendelijke Groeten,

De prijzen zijn steeds een prijsreactie op een andere aanbieder. Deze kunnen ten alle tijde gewijzigd worden en zijn pas definitief met een bevestigde bestelbon.

-----------------------------------

Nu is de vraag enkel of ze deze introductieprijzen na een maandje gaan verhogen, of dat deze de effectieve vast wordt :)

[ Voor 81% gewijzigd door sparda op 22-02-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sparda schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:28:[...knip...]
Nu is de vraag enkel of ze deze introductieprijzen na een maandje gaan verhogen, of dat deze de effectieve vast wordt :)
...prijzen worden i.p eigenlijk nooit verhoogd. Dus ga daar maar niet van uit...prijzen dalen over het algemeen alleen maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

sparda schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:28:
Idem denk ik precies :p Seffes toch maar naar de winkel hollen dan. Zo goedkoop had ik de nieuwe modellen nu echt wel niet ingeschat moet ik toegeven :o

Email ontvangen:

Beste Prijs voor dit toestel in 46" komt tijdelijk op 1065 euro, BTW incl. Toestellen zullen waarschijnlijk beschikbaar zijn in de loop van maart
.......................
LOL, ik heb net dezelfde e-mail binnen. Alleen heb ik ook voor de TX-P50G20 gevraagd, deze komt op

"Prijs voor dit toestel in 50" komt tijdelijk op 1235 euro, BTW incl."

Yes! Dat is een mooie prijs dacht ik zo. (en €100,- MINDER dan de huidige prijs van de 'oude' 50" G10)

[ Voor 3% gewijzigd door immetjes op 22-02-2010 13:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Dus bij deze het overzicht:

TX-P42G: 995 EUR
TX-P46G: 1065 EUR
TX-P50G: 1235 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die durft om het voor de V(T) series te vragen?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
1235 zou wel heel erg mooi zijn...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:10:
niemand die durft om het voor de V(T) series te vragen?:P
Daar ben ik ook benieuwd ja. Natuurlijk ook naar de eerste reviews die het kwaliteitsverschil van de VT-serie tov de andere series inzichtelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
sparda schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:50:
Dus bij deze het overzicht:

TX-P42G: 995 EUR
TX-P46G: 1065 EUR
TX-P50G: 1235 EUR
Kan Panasonic dan zoveel goedkoper produceren dan Pioneer of hadden die zo grote winstmarge op hun Kuro lijn?

Review samples al verzonden?
The European 2010 Panasonic VIERA line-up is now official. You can expect new VT20, V20, G20, S20 and X20 plasma-Tv ranges. Here we give you the full 2010 VIERA EU line-up. FlatpanelsHD has also received the G20 series for a review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Ik heb even een overzicht geplaatst van de prijzen en de features.
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1266224400

Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanelshd.com/pictures/panasonic2010feat-2l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanelshd.com/pictures/panasonic2010prices.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Blord op 22-02-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S-serie heeft toch ook 1080p motion res (gebaseerd op de 2009- G serie?)
Daarnaast lijken de prijzen die je (iig voor de S serie) noemt ook niet helemaal in lijn met wat hierboven gemeld is.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:56:
Daarnaast lijken de prijzen die je (iig voor de S serie) noemt ook niet helemaal in lijn met wat hierboven gemeld is.
Dit zijn de adviesprijzen denk ik, de verkoopprijs is wel een stuk lager zoals de €1235 voor de 50G20.

[ Voor 10% gewijzigd door Blord op 22-02-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ze vekopen de TXP50G20S. Wat staat de S voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Silver?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Milk Inc :P

Inderdaad, het staat voor Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Hallo,

Ik ben van plan om waarschijnlijk de Sony 40NX700 of 40EX700 aan te gaan schaffen.
Maar ik word toch weer aan het twijfelen gebracht wat voor mij nu het beste is, vind ook de nieuwe Plasma lijn van Panasonic interessant nl.

Wat is nu in de regel het beste als het gaat om Sport kijken? of maakt het niet zoveel meer uit tegenwoordig?
Iedereen hier zal waarschijnlijk zeggen dat ik voor Panasonic moet gaan, maar zou graag een onafhankelijk advies willen.

Alvast bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pingu007 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:45:
Ik ben van plan om waarschijnlijk de Sony 40NX700 of 40EX700 aan te gaan schaffen.
Maar ik word toch weer aan het twijfelen [...]maar zou graag een onafhankelijk advies willen.
...gezien het feit dat je nog niet echt weet wat te kiezen (Sony, Panasonic, LCD, Plasma), zou ik je willen adviseren om eerst wellicht uit een van onderstaande topics (of andere...even zelf zoeken) een en ander te lezen of te vragen. Dit topic is niet de juiste plek voor deze ruime vraagstelling mbt andere merken en voorkeuren...

HD Full 1080 , HD ready, Plasma / LCD
Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 4]
Kiezen tussen Plasma of LCD
Plasma of LCD ( Gamen xbox360 / Films )
Game TV (LCD of Plasma?), uitgebreide situatie/eisen schets

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Hallo,

Maar ik word toch weer aan het twijfelen gebracht wat voor mij nu het beste is, vind ook de nieuwe Plasma lijn van Panasonic interessant nl.

Wat is nu in de regel het beste als het gaat om Sport kijken? of maakt het niet zoveel meer uit tegenwoordig?
Iedereen hier zal waarschijnlijk zeggen dat ik voor Panasonic moet gaan, maar zou graag een onafhankelijk advies willen.

Alvast bedankt!!!!
Je hebt het over LED vs Plasma. Als je alleen testbeeld kijkt in een hel verlichte kamer zou ik zeggen: "Doe die Sony". In alle andere gevallen go Plasma Panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Laatst online: 06-09 21:10
@ blord: ik meen me te herinneren dat in dat filmpje van avsforums de Pana-man vertelde dat de S20 ook een NeoPDP-scherm heeft, alleen dan een 2009-versie. Zal dus ook 1080-lijnen motion resolution hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo,

Alvast bedankt!!!!
Ligt aan je thuissituatie. Als je de televisie ongeveer naast je raam plaatst of een extreem lichte woonkamer hebt waar je midden om de dag goed televisie wil komen, moet je de Sony nemen. Kijk je in wat donkerder omstandigheden televisie, neem dan de Panasonic. Ik had dezelfde overweging (HX900 vs. VT20), maar voor mij is het duidelijk hoor: het wordt de VT20. Als je de onafhankelijke reviewers hoort die de schermen op de CES hebben gezien, hoor je toch een beetje dat de Panasonics in de voetsporen van de Kuro-lijn van Pioneer treden. Kortom: een peperdure Kuro voor een Panasonic prijsje. Als je 3D een meerwaarde vindt, zit je helemaal aan plasma vast, omdat de lcd's te traag zijn om snel genoeg tussen de beelden van linker oog en rechter oog te switchen.

Wat ik wel een belangrijk punt vind is dat de Sony's er stukken beter uitzien als ze uitstaan. Wanneer gaat Panasonic nu eens aandacht besteden aan een strak design?

Hoe dan ook: wat voor keuze je ook maakt, baseer je op reviews van gerespecteerde sites en niet op mensen die een Sony of een Panasonic willen kopen (including me :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 22-02-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Ik vind de G20 anders best wel mooi? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
sparda schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:55:
Beauty is in the eye of the beholder ;) De meeste Panasonic's zijn ook geen schoonheidswonders IMHO.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sparda schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:55:
Ik vind hem niet lelijk (ook de VT20 in bronstint niet), maar ik vind de HX900 van Sony _veel_ mooier met dat monolithic design :) De TV staat hier vaker uit dan aan natuurlijk, dus ik vind het design van de tv zelf ook belangrijk. Ik vind hem dus niet te lelijk om te kopen, maar Sony, Philips en LG doen het wat dat betreft echt veel beter :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 22-02-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nu een Panasonic plasma waar ik prima tevreden mee ben op het design na.

Wil dit jaar graag een maat groter en kijk nu vooral naar Samsung. Obv de reviews die ik gelezen heb is het toch een beetje lood om oud ijzer bij deze twee.

Het design en de dikte wordt voor mij dan toch wel erg belangrijk en daarom ga ik nu ws voor Samsung.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 11:53
Ik zelf twijfel ook tussen een nieuwe bravia lcd of de G20
plasma. Ene kant ben ik wel te spreken over de bravia engine 3 maar aan de andere kant neig ik weer naar plasma omdat ik een PS3 heb en plasma stuk minder last van lag heeft. Ook wordt mijn tv vooral 's avonds gebruikt. Komt er net als bij de g10 weer een lcd variant?

Hoe zit het tegenwoordig met dode/luie pixels? Veel mensen nog last van?
Ik kijk nog veel normale dvd's en films, de een zegt weer dat plasma beter scoort op een non HD bron en de andere dat lcd dit doet. Vind dit minder belangrijk omdat Miss alles volgend jaar HD is. Dus beter gezegt: welke scoort beter op een HD bron? :*)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Grrrrrene schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:26:
[...]

Ligt aan je thuissituatie. Als je de televisie ongeveer naast je raam plaatst of een extreem lichte woonkamer hebt waar je midden om de dag goed televisie wil komen, moet je de Sony nemen. Kijk je in wat donkerder omstandigheden televisie, neem dan de Panasonic. Ik had dezelfde overweging (HX900 vs. VT20), maar voor mij is het duidelijk hoor: het wordt de VT20. Als je de onafhankelijke reviewers hoort die de schermen op de CES hebben gezien, hoor je toch een beetje dat de Panasonics in de voetsporen van de Kuro-lijn van Pioneer treden. Kortom: een peperdure Kuro voor een Panasonic prijsje. Als je 3D een meerwaarde vindt, zit je helemaal aan plasma vast, omdat de lcd's te traag zijn om snel genoeg tussen de beelden van linker oog en rechter oog te switchen.

Wat ik wel een belangrijk punt vind is dat de Sony's er stukken beter uitzien als ze uitstaan. Wanneer gaat Panasonic nu eens aandacht besteden aan een strak design?

Hoe dan ook: wat voor keuze je ook maakt, baseer je op reviews van gerespecteerde sites en niet op mensen die een Sony of een Panasonic willen kopen (including me :P)
Hebben die nieuwe Sony LCD's geen glas plaat voor het paneel staan? Dus in die situatie gaat het niets uitmaken op gebied van reflecties. Hier staat er ook een plasma in een ruimte met een redelijk stuk glazen dak, het contrast op max (op eco mode doet de tv dit zelf, beetje rare naam toch die functie :p ) en je kan ook zonder problemen in de middag zien als de zonnewering (half doorlatend) omlaag is. Daarbij geen enkele TV zal echt tot zijn recht komen in de volle zon en volgens mij zal ieder normale tv ruimte wel voorzien zijn van een afscherming tegen zonlicht (al is het maar een gordijn).

Als je van een CRT komt zal een nieuwe plasma al zeker geen probleem geven... meeste CRT's hadden zelf nog geen anti-reflectie filter.

@virtualJac

Meeste HD uitzending zijn gewoon upscaled SD en als het een opname van hogere resolutie is sturen ze het door op een te lage bitrate om echt tot zijn recht te komen...

1080p is op een plasma ook gewoon scherp en zou geen reden zijn om voor LCD of Plasma te kiezen...

[ Voor 6% gewijzigd door _Silencer op 22-02-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de nieuwe Sony's (de meeste iig) hebben een glasplaat voor het scherm, wel met anti-glare, maar dat hebben de betere Pana's ook :P

Op de een of andere manier heeft iedereen daar altijd prima mee kunnen redden met spiegelende crt's (had ik al gemeld dat die inbranden? :P), maar bij plasma wordt het ineens als nadeel aangemerkt. Ik spring van CRT naar plasma, dus voor mij is het geen issue :)

@virtualJac: Plasma's hebben meer details bij (snel) bewegende beelden, daarom halen alle Pana plasma's 1080 lijnen motion resolution, dat kunnen weinig (geen?) lcd's zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Help!!!! schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:18:
Heb nu een Panasonic plasma waar ik prima tevreden mee ben op het design na.

Wil dit jaar graag een maat groter en kijk nu vooral naar Samsung. Obv de reviews die ik gelezen heb is het toch een beetje lood om oud ijzer bij deze twee.

Het design en de dikte wordt voor mij dan toch wel erg belangrijk en daarom ga ik nu ws voor Samsung.
Ik snap wat je zegt over Samsung. Maar als ik dan lees op kieskeurig.nl dat gebruikers van de Samsung ps50A756 opeens na een jaar zwarte banden in het beeld krijgen dan heb ik opeens niet zo'n zin meer in Samsung.

http://www.kieskeurig.nl/.../ps50a756/reviews/286549/

Het kan alleen dit type zijn natuurlijk. Maar ik denk dan: "bouw kwaliteit"... toch m'n twijfels. Ik denk dat dat bij Pioneer een Panasonic gewoon een graadje hoger ligt.

Kijk maar eens wat deze Australische gebruiker/vonkentrekkert over de Panasonic bouw kwaliteit te zeggen heeft: http://www.youtube.com/wa...0&feature=player_embedded ondanks dat ie baalt van z'n Panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb aan Panasonic informatie gevraagd i.v.m de verschillen tussen de G20 en V20. Volgens mij is de KURO techniek alleen in de V-series en niet in de G-series, zal prijsverschil verklaren.

Hier hun antwoord :

De opvolger van de V10 reeks wordt de V20 reeks (3D is een aparte serie die later op het jaar naar België komt)
De V20 en G20 liggen technisch dicht bij elkaar (echter, de V20 heeft een LOUVER filter, patent van Pioneer dat nog beter contrastwaarden oplevert, een Deep Color modus en geavanceerdere geluidsprocessing)
De plasmapanelen die gebruikt worden hebben dezelfde technische specs als de 2009 reeks, maar van bvb het ‘one-sheet-of-glass’ design is men afgestapt.

Panasonic Helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
er werd toch gezegd dat de v20 en g20 gebruik maken van hetzelfde paneel? Het zou me dus erg verbazen mocht de g20 technisch weinig vooruitgang geboekt hebben...

Ik heb al vaker slechte ervaringen gehad met helpdesks van grotere merken :) Vaak kennen ze er minder van als jijzelf...

Nog even wachten op de eerste reviews zeker... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
sparda schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 01:47:
er werd toch gezegd dat de v20 en g20 gebruik maken van hetzelfde paneel? Het zou me dus erg verbazen mocht de g20 technisch weinig vooruitgang geboekt hebben...

Ik heb al vaker slechte ervaringen gehad met helpdesks van grotere merken :) Vaak kennen ze er minder van als jijzelf...

Nog even wachten op de eerste reviews zeker... :)
De V20 en de G20 kunnen nog steeds gebruik maken van hetzelfde paneel.

Die 'louver filter' waar over gesproken wordt is een anti-reflecterende laag en kan het contrast ten goede komen als er veel licht op het paneel valt.

Het gaat vooral om de 'pre-discharge filter' die voor de bekende KURO blacklevels zorgt. Voor zover ik weet zit dit in zowel de G20 als de V20.

Vandaar dat de G20 en de V20 dezelfde contrastwaarde mee krijgen van Panasonic.
Het is waarschijnlijk dus hetzelfde paneel.

[ Voor 3% gewijzigd door MoXeh op 23-02-2010 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komen de eerste reviews op het net denken jullie. terugkijkend op vorige jaren??? we willen rond april een nieuwe 42"+ Pana plasma gaan halen. het wordt zoiezo een 2010 model maar of het een G, V of VT wordt is nog niet duidelijk. qua geld maakt het mij(n vader) niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
jups, maar of het dan hetzelfde paneel als dat van 2009 is... Lijkt me vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Laatst online: 29-11-2024
sparda schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 01:59:
jups, maar of het dan hetzelfde paneel als dat van 2009 is... Lijkt me vreemd?
Alle 2010 modellen vanaf de G-serie en hoger hebben een nieuw paneel.
Hoger contrast en lager energieverbruik / hogere lichtopbrengst dan de 2009 modellen volgens de officiële specs.

[ Voor 3% gewijzigd door MoXeh op 23-02-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
MoXeh schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 02:02:
[...]

Alle 2010 modellen vanaf de G-serie en hoger hebben een nieuw paneel.
Hoger contrast en lager energieverbruik / hogere lichtopbrengst dan de 2009 modellen volgens de officiële specs.
Jups, dacht ik ook. S20 krijgt het g10 neoPdP en de rest een nieuw paneel. Alleen beweerde panasonic tegen amber dat het 2009 paneel gebruikt werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Iemand die de tv's al ergens gespot heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Opvallend is dat de X serie ook neoPDP is volgens de specs . .

http://www.panasonic.it/h...index.html?trackInfo=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als de X versie eigenlijk de G10 is is dat ook wel logisch..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
X serie is normaal (en nu ook nog) een HDready serie en zeker geen G10 . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Sorry dan ben ik in de war met de S serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Indd, ik dacht btw dat de X20 gedropt was? Waar ik iig 100% zeker van ben, is dat de S20 de nieuwe G10 is om het zo uit te drukken. Daar ze met dat feit nogal uit pakten lijkt het me heel sterk dat dit ook voor de X zou gelden. Deze zal nu waarschijnlijk gelijkwaardig aan de S10 worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
De S20 de nieuwe G10? Juist het oude G10-paneel als ik het goed heb begrepen?

Wordt het paneel 100% overgezet of wordt er nog aan getweakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Ja indd, bij wijze van spreken he ;) Ie is gelijkwaardig tot iets beter aan de huidige G10 bedoel ik dus :p Het paneel is overgezet met ietwat tweaking als ik alles goed begrijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ben vanmiddag naar de MM geweest om eens de vorige modellen te vergelijken met modellen van andere merken. Nu heb ik opgemerkt dat de televisie als deze uitstaat een beetje grijze kleur heeft i.t.t. LCD schermen. Is dit met die nieuwere modellen hetzelfde?

Ook (zou aan de bron kunnen liggen) vond ik het net lijken of het beeld van de G15E een beetje flikkerde.

Zou er met de nieuwe G20 ook nog beeldkwaliteit verbetering komen (ten opzichte van de G15), of alleen nieuwe technologieën op het gebied van functionaliteiten en gadgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
virtualJac schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:52:
Ben vanmiddag naar de MM geweest om eens de vorige modellen te vergelijken met modellen van andere merken. Nu heb ik opgemerkt dat de televisie als deze uitstaat een beetje grijze kleur heeft i.t.t. LCD schermen. Is dit met die nieuwere modellen hetzelfde?
Als ik me niet vergis is daar met de G20/V20/VT20 ook wat aan gedaan, zou zwarter moeten zijn.
Ook (zou aan de bron kunnen liggen) vond ik het net lijken of het beeld van de G15E een beetje flikkerde.
Dat hoor ik vaker over plasma's, maar heeft dat er niks mee te maken dat in de winkel TL-balken hangen en die wellicht interfereren met het beeld op een plasmatelevisie? Ik vraag me dus af hoe erg je dat thuis gaat zien (heb geen TL-balken in m'n woonkamer :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Grrrrrene schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:16:

Dat hoor ik vaker over plasma's, maar heeft dat er niks mee te maken dat in de winkel TL-balken hangen en die wellicht interfereren met het beeld op een plasmatelevisie? Ik vraag me dus af hoe erg je dat thuis gaat zien (heb geen TL-balken in m'n woonkamer :P).
Als de TV goed zijn best moet doen omdat het beeld helemaal wit is en/of je contrast hoog staat (zoals in winkels) zie je inderdaad een licht knipperend beeld. Ik zie het alleen als ik er op ga letten en bijna het hele beeld wit is, anders zie ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
virtualJac schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:52:

Zou er met de nieuwe G20 ook nog beeldkwaliteit verbetering komen (ten opzichte van de G15), of alleen nieuwe technologieën op het gebied van functionaliteiten en gadgets?
De G10 is de G15, alleen dan zonder netwerkaansluiting geloof ik.

De G20 krijgt een compleet nieuw paneel en de huidige G10 wordt (zoals hierboven) volgend jaar de U20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 18:37
panasonic.nl heeft nog steeds geen specificaties etc. van de nieuwe modellen staan en op de Deense / Italiaanse sites zie ik alleen maar "CI" staan en geen "CI+" ;(

Vanmiddag daarom maar eens een mailtje naar Panasonic NL gestuurd, ben benieuwd of hier een beetje vlot een officiele reactie op komt:

> Ondersteunen de nieuwe plasmamodellen (G20, V20, VT20) CI+ in combinatie met DVB/C?
> Zo ja, wanneer kunnen we Ziggo certificatie verwachten?
>
> Zo nee, jammer. Wordt het toch een Sony.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Waarom is CI+ zo belangrijk voor je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:35:
Waarom is CI+ zo belangrijk voor je dan?
Omdat hij in een Ziggo-gebied zit, gok ik? Ik wil ook een CI+ socket, zodat ik met een Ziggo CAM de DVB-C HD-tuner kan gebruiken met een Ziggo-kaartje. Ik weet overigens vrij zeker dat het een CI+ socket gaat worden voor de nieuwe G/V/VT-modellen, wat heb je naders aan die DVB-C-tuner die er bij ons in Nederland sowieso in zit.
De Digitale Televisie Module (CAM CI+) is een compacte module voor digitale televisie die je heel eenvoudig direct in een daarvoor geschikt televisietoestel installeert. Met de module en je Ziggo-smartcard heb je geen aparte ontvanger meer nodig. Digitaal genieten zonder extra apparatuur, kabels en afstandsbediening. Makkelijker kan niet!

Bovendien biedt een tv met CI+ een prachtig digitaal beeld. Zo zijn bijvoorbeeld alle door ons gecertificeerde televisies op dit moment uitgerust met HD tuners. Die toestellen kunnen dus naast alle normale digitale zenders ook de HD zenders tonen.
Nieuw: CAM CI+

De Digitale Televisie Module werkt op basis van het nieuwe CAM CI+ protocol. Hiermee wordt de beveiliging van de zenders op het Ziggo-netwerk gewaarborgd. Iets dat in eerdere CAM-oplossingen niet zo was.

Ziggo is de eerste kabelaar ter wereld die in samenwerking met televisieleveranciers het CAM CI+ protocol ondersteunt.

[ Voor 77% gewijzigd door Grrrrrene op 24-02-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Met Ziggo kan je zonder CI+slot mbv een Alphacrypt ook digitale TV ontvangen. Dat ze dit gaan afsluiten geldt voorlopig alleen voor de TV's die wel CI+ ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 07:56
ja, maar dan zit je over 3 jaar misschien met gedoe
ziggo = maffia, ze doen wat ze willen en de consument mag adoreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

QwaftZefoni schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:08:
Dat is nogal een uitspraak. Concurrentie via satelliet, glasvezel, adsl en digitenne wordt alleen maar sterker, dus ik denk dat ze er niet veel aan hebben om consumenten te frustreren. Ik vraag me af of ze het uberhaupt kunnen, alphacrypt blokkeren. Zijn voorbeelden van providers (misschien in andere landen) die bepaalde decoders blokkeren? Goed, lijkt me niet iets voor dit topic, maar de een (naar mijn idee betere) TV laten staan omdat er geen CI+ inzit vind ik apart als er een werkend alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Heb de review op HDTV.co.uk nog eens doorgelezen van de G10 en de V10. Hoop dat de aankomende G20 iets beter scoort dan de G10, voonamelijk op SD weergave en phosfor tracing. Als ik de specificaties vergelijk dan is/wordt de G20 beter vergelijkbaar met de V10. Die dan weer wel een stug hoger scoort

Iemand die ergens al bevestigd heeft gekregen wanneer de G20 leverbaar wordt? Ik wil namelijk begin maart toch wel overgaan tot aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
De kans zit er toch in voor een CI+ slot in de nieuwe serie volgens mij. Panasonic zit bij de groep verantwoordelijk voor deze techniek. Als consument wil je volgens mij geen CI+ systeem, nog wat extra beperkingen opgelapt kunnen krijgen, leuk he...
CI+ is a specification that extends the Common Interface (DVB-CI) as found in the digital broadcasting standard DVB. It has been developed by consumer electronic firms Panasonic, Philips, Samsung and Sony, as well as pay-TV technology company SmarDTV and fabless chip maker Neotion.
@virtualJac

Wat bedoel je met slechte SD weergave? Enige echte minpunt van de 2009 serie was de verwerking van 576i, maar als je dus de ontvanger de deinterlacing laat doen heb je geen detail verlies (als die het wel goed doet). DVD speler/ontvanger aansluiten met HDMI en 576p kiezen als uitvoer. Met de upscaling is er volgens mij niet echt iets mis mee.

[ Voor 24% gewijzigd door _Silencer op 24-02-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
_Silencer schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:53:
De kans zit er toch in voor een CI+ slot in de nieuwe serie volgens mij. Panasonic zit bij de groep verantwoordelijk voor deze techniek. Als consument wil je volgens mij geen CI+ systeem, nog wat extra beperkingen opgelapt kunnen krijgen, leuk he...

[...]

@virtualJac

Wat bedoel je met slechte SD weergave? Enige echte minpunt van de 2009 serie was de verwerking van 576i, maar als je dus de ontvanger de deinterlacing laat doen heb je geen detail verlies (als die het wel goed doet). DVD speler/ontvanger aansluiten met HDMI en 576p kiezen als uitvoer. Met de upscaling is er volgens mij niet echt iets mis mee.
Dat bedoelde ik. Ik zit nog zonder digitale tv thuis en kijk nog ontzettend veel SD films via mijn PC. Wordt voor het komende jaar minder belangrijk aangezien er dan digitale tv is en mijn Playstation eraan zit, maar goed, toch een puntje om mee te nemen om te kijken of Panasonic hier aandacht aan besteed heeft.

Net even gebeld met een winkel uit de buurt en die verwachten de nieuwe modellen medio maart. Veel te lang wachten voor mij :P Maar ik ben dan ook ongeduldig aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Silencer schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:53:
Welke beperkingen dan t.o.v. CI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Grrrrrene schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:55:
[...]
Welke beperkingen dan t.o.v. CI?
Bij gebruik van een standaard Common Interface zijn de door de CAM ontsleutelde programma's zonder beperkingen te gebruiken. Het is mogelijk om deze op te nemen en onbeperkt te bewaren en te kopiëren. CI+ is speciaal ontwikkeld om controle te kunnen houden over de programma's nadat deze ontsleuteld zijn. CI+ wordt aangeprezen als de opvolger van de Common Interface, maar is niets meer dan een Common Interface met Digital Rights Management (DRM). CI+ voldoet derhalve niet aan de standaarden voor Digital Video Broadcast en biedt ook geen enkel voordeel voor de consument. Enkele beperkingen die de programma-aanbieder aan de consument via CI+ kan opleggen zijn:
verbieden dat een programma kan worden opgenomen
verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd
verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken
verbieden dat bij het afspelen van een programma de reclame wordt overgeslagen
Wikipedia: CI+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
QwaftZefoni schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:08:
Ikzelf vind het overdreven, maar dit is mijn mening ;)

Natuurlijk is zo'n ondersteuning handig, maar zo'n kastje ernaast is ook weer geen heel groot probleem toch?
Het zou wèl handiger zijn als je van zender kunt wisselen met de afstandsbediening van de tv, maar heel erg is het niet vind ik.

Ik zit te twijfelen om mn tv zenders via glasvezel te laten lopen zoals Shiver23 aangeeft, (internet nu 2 weken via glasvezel en dat is echt perfekt), maar ook dan heb ik een hd decoder nodig.
virtualJac schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:52:
Heb de review op HDTV.co.uk nog eens doorgelezen van de G10 en de V10. Hoop dat de aankomende G20 iets beter scoort dan de G10, voonamelijk op SD weergave en phosfor tracing. Als ik de specificaties vergelijk dan is/wordt de G20 beter vergelijkbaar met de V10. Die dan weer wel een stug hoger scoort

Iemand die ergens al bevestigd heeft gekregen wanneer de G20 leverbaar wordt? Ik wil namelijk begin maart toch wel overgaan tot aanschaf...
Als je gevoelig bent voor phosphortrailing, is het dan niet beter om voor de nieuwe 3D serie te gaan? Die hebben een speciale techniek tegen trailing om zo beter geschikt te zijn voor 3D

[ Voor 47% gewijzigd door Ferry34 op 24-02-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:36:
Het zou wèl handiger zijn als je van zender kunt wisselen met de afstandsbediening van de tv, maar heel erg is het niet vind ik.
Bedien nu ook m'n decoder gewoon met de mooie stevige half metalen remote van de tv i.p.v. de Fisher Price Humax versie ;)

Mag toch aannemen dat dat op de meeste tv-remotes wel zo in is te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Oh, daar heb ik eigenlijk nog niet eens naar gekeken!

Dan moet ik kijken of de afstandsbediening van de Panasonic dmv een code te programmeren is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:44:
Dan moet ik kijken of de afstandsbediening van de Panasonic dmv een code te programmeren is toch?
Yes. Bij je Pioneer lukt dat sowieso, van Panasonic heb ik nul kaas gegeten 8) Dus of het kan, je ne sais pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ferry34 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:36:
[...]

*knip*

Als je gevoelig bent voor phosphortrailing, is het dan niet beter om voor de nieuwe 3D serie te gaan? Die hebben een speciale techniek tegen trailing om zo beter geschikt te zijn voor 3D
Beter, misschien wel... maar ik zit met een budget wat dat niet toelaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Laatst online: 02-09 15:12
Nieuwe Pana G(w) 20 42/46/50 inch
resp 1099 euro/ 1399/ 1599

http://www.hifi-regler.de...panasonic_tx-p_42gw20.php

En heeft CI +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Brad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:45:
[...]

Yes. Bij je Pioneer lukt dat sowieso, van Panasonic heb ik nul kaas gegeten 8) Dus of het kan, je ne sais pas.
Ik ga het vanavond meteen proberen met mn Panasonic. (op mn Pioneer kijk ik geen tv).
Als het lukt ben ik je eeeeuwig dankbaar ;)
virtualJac schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:46:
[...]

Beter, misschien wel... maar ik zit met een budget wat dat niet toelaat :)
Ja, je hebt bij de 3D modellen meerkleurige trailing door de snelle stroom bankbiljetten die uit je broek waaien _O-

[ Voor 30% gewijzigd door Ferry34 op 24-02-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:17:
[...]

Dat bedoelde ik. Ik zit nog zonder digitale tv thuis en kijk nog ontzettend veel SD films via mijn PC. Wordt voor het komende jaar minder belangrijk aangezien er dan digitale tv is en mijn Playstation eraan zit, maar goed, toch een puntje om mee te nemen om te kijken of Panasonic hier aandacht aan besteed heeft.

Net even gebeld met een winkel uit de buurt en die verwachten de nieuwe modellen medio maart. Veel te lang wachten voor mij :P Maar ik ben dan ook ongeduldig aangelegd.
Je kan ook SD films via de Playstation 3 bekijken. Zet het op DVD of op een externe-HD/USB stick die FAT32 is geformatteerd. De PS3 heeft een hele goede upscaler.

PS: maart is inderdaad nog heeeeeeeeeeeeel ver weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:18:
De PS3 heeft een hele goede upscaler.
Mwa dat is enorm relatief. Vind het SD-beeld via m'n Blu-ray speler echt véél beter dan via de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:52
En maken die PS3's niet ook net zo'n bak herrie als de X360? Ik wil niet zo'n cirkelzaag de hele tijd door de film hebben (ik kijk niet alleen maar transformers).

Niw, eind maart ben ik pas jarig, dus als het niet later wordt vind ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:24:
[...]

Mwa dat is enorm relatief. Vind het SD-beeld via m'n Blu-ray speler echt véél beter dan via de PS3.
Zou best kunnen, maar als hij al een PS3 heeft kost het niets extra's. :)
Bacspin schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:21:
En maken die PS3's niet ook net zo'n bak herrie als de X360? Ik wil niet zo'n cirkelzaag de hele tijd door de film hebben (ik kijk niet alleen maar transformers).

Niw, eind maart ben ik pas jarig, dus als het niet later wordt vind ik het best.
Nee. De PS3 maakt niet veel geluid. Hij maakt alleen bij het opstarten geluid, maar daarna is hij redelijk stil. Volledig stil is hij niet, maar het komt niet boven je tv geluid uit (als je tv op een normale volume staat). Ik hoor hem vooral als ik zonder geluid speel. De PS3 Slim is overigens nog stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Brad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:45:
[...]

Iemand die weet hoe je de codes moet invoeren bij zo'n afstandsbediening? Ik kan t boekje ff niet vinden en op internet word ik niets wijzer.

Ik wil m gebruiken voor de Samung dcb b270r decoder voor Ziggo, dus moet ik daar de code nog van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 18:37
_/-\o_ rundfunk rudi _/-\o_

Van Panasonic kreeg ik te horen dat de nieuwe modellen "tweede helft maart" op de website komen en dat ik dan nog maar eens moest kijken (lekker behulpzaam).

• rundfunk rudi
  • Laatst online: 02-09 15:12
De S en de VT nu ook online

VT20 50inch 2350 euro
http://www.hifi-regler.de/shop/plasma-tv/

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Nou, de TX-P50G20 is anders aardig wat duurder bij Redcoon:
Prijs TX-P50G20 bij Redcoon })

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Misschien is deze al bekend maar handige site met overzicht en specs nwe lijn:
http://panasonic.net/avc/viera/eu2010/index.html

[ Voor 86% gewijzigd door Pingu007 op 25-02-2010 14:00 ]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik vind het wel gek dat er nog maar steeds 3 HDMI ingangen op zitten (1 side, 2 back) althans de S serie dan.
wat mij betreft mogen er 4 aan de achterzijde zitten en 1 aan de zijkant.

maar goed, ik werk toch met een AV-receiver ertussen, dus mij persoonlijk vind ik 1 hdmi aansluiting goed genoeg :P

maar wellicht dat een model uit de S serie mijn volgende plasma scherm wordt. (de huidige wordt dan verbannen naar de slaapkamer.)

EDIT: de V serie heeft er wel 4, valt me weer mee :)

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 25-02-2010 14:12 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
Als aanvulling op ruward, hier nog een comparison chart tussen de verschillende series (dus niet de individuele modellen, maar de series). Ik vond het in ieder geval een duidelijk overzicht:

http://panasonic.net/avc/...ct/comparison_plasma.html

@shameete: de G serie heeft er ook 4.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 25-02-2010 14:20 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mwoh, zo'n geweldig overzicht is het niet... Verschil tussen V en G serie wordt niet echt helder...

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
MikeyMan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:25:
Mwoh, zo'n geweldig overzicht is het niet... Verschil tussen V en G serie wordt niet echt helder...
3D. Verder heb ik tot nu toe niet het idee dat de V serie veel voordelen en verschillen heeft t.o.v. de G serie.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, niet dus... er staan een 42 en 50 inch zonder 3d...
Dan heb je dus een v42 en een g42 waarvoor het verschil niet duidelijk is. Zelfde geldt voor de 50 inch variant.

vandaar dat ik zeg; minder duidelijk ;)

[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 25-02-2010 15:50 ]

• virtualJac
MikeyMan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:49:
Dan heb je dus een v42 en een g42 waarvoor het verschil niet duidelijk is. Zelfde geldt voor de 50 inch variant.

Klopt, beetje varierende berichtgeving tot nu toe. 2e helft van maart komen ze officieel op de Nederlandse website van Panasonic. Winkels verwachten ze ook 'in de loop van maart' binnen. Dan weten we het natuurlijk zeker.

Ik was eigenlijk van plan om eind feb/begin maart een tv aan te schaffen, maar misschien dat ik toch maar even wacht. Had een aantal LCD alternatieven op het oog, maar die schijnen toch weer aardig last te hebben van input lag en licht lekkage.

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:49:

De G20 heeft Infinite Black terwijl de V20 Infinite Black Pro heeft (ander filter; nog iets betere zwartwaardes en contrast)
De G20 heeft V-Audio Surround terwijl de V20 V-Audio ProSurround heeft (beter geluid, al zal het geluid via een receiver een veel groter verschil maken)
De V20 heeft Digital Cinema Colour, de G20 niet ("VIERA's wide color gamut covers 120% of the HDTV color standard. This approaches the level of colors in cinemas and produces images with extremely rich colors.)
De V20 heeft een Wi-Fi dongle meegeleverd, de G20 niet
Verder heeft de V20 een titanium design en is de G20 gewoon zwart.

Ik denk dat Infinite Black Pro het belangrijkste verschil is
zie http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1266224400

This is from Phil Hilton from avforums:

"The G20 is really a killer product from what we have seen and although it uses slightly different filter and black level driving, it still produces a black level that in my opinion is still close to the VT/V20 models, just a slightly reduced contrast look. But it still trounces every LCD (and LCD LED) I have seen for image contrast and uniformity and motion and probably every other plasma in its price range (we have yet to see the LG in the flesh) on what we have seen so far. Added to this it also has accurate image quality from the THX certification and picture mode this year and it really starts to hit the right spots to become a classic core plasma model for the mass market. AND it also has ISFccc as well! Plus all the other added content streaming etc... This to me is the most promising model for the mass market and people wanting what Pioneer used to do at a fraction of the price. I really want to get one next to our reference Kuros and just see how far the G20 gets, and that will happen soon hopefully.

Plus all the new screens from G20 up have new video processing onboard, so fingers crossed that the slight issues of scaling and de-interlacing seen on the 2009 sets is sorted for this year. Plus with all new panels and drivers its likely that the issues of raised blacks that are affecting a hndful of users will not be seen on these models.

• StealthyPeanut
Als ik het goed begrijp krijgt de V20 ook CI+? Dus kan ik straks ook mijn smartcard van Ziggo via zo'n module in de Pana stoppen? En dan is het kwalitatief hetzelfde als HD op mijn Samsung H360R?

Zijn er trouwens al wat prijzen bekend over de V20? De G20 is ook een geweldige tv, maar ik heb al wat kwaliteit ingeleverd met de PX80 die ik nu heb (tegenover de PZ80 toendertijd). Dat wil ik nu niet weer doen. Plus 3d hoeft niet zo van mij en 50" is nog even wat te groot _O-

• RCRD73
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Dat is mooi. De duitse G-versie heeft al een DVB-S2 tuner aan boord. Dan heeft het dus nog minder zin om een V serie in Nederland te kopen voor mij. En zekerheid of CD werkt via een tuner in een TV heb je toch nooit. Ik wip wel ff over de grens als de prijs goed is.

• RCRD73
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Heb het ff helemaal doorgelezen en deze mensen zijn idd heel erg te spreken over dit toestel.

• sparda
Duidelijk een must-buy (alsof we dat nog niet wisten ;) ) Waar ik me wel wat "zorgen" om maak is de prijsverdeling. Deze lijkt momenteel vooral goedkoop te zijn in BE, haast tè goedkoop... Of de toestellen moeten ergens aan inboetten, of de richtlijn is gewoon niet correct? Het doet me alvast wel even twijfelen om gewoon te bestellen en niet te wachten om te zien hoe de andere winkels hun prijzen liggen...

Verwijderd

Topicstarter
sparda schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:43:
Duidelijk een must-buy (alsof we dat nog niet wisten ;) ) Waar ik me wel wat "zorgen" om maak is de prijsverdeling. Deze lijkt momenteel vooral goedkoop te zijn in BE, haast tè goedkoop... Of de toestellen moeten ergens aan inboetten, of de richtlijn is gewoon niet correct? Het doet me alvast wel even twijfelen om gewoon te bestellen en niet te wachten om te zien hoe de andere winkels hun prijzen liggen...
...even wachten tot ook hier de prijzen bekend zijn, maar vooral tot de toestellen in meerdere schappen staan, zodat de verhoudingen duidelijk zijn. In het begin is daar door de hoge (advies)prijzen toch nog maar weinig over te zeggen, aangezien de vroege aanbieders hopen dat de 'early adapters' snel toehappen. Er wordt dus hoog ingezet zeg maar. Even laten uitstuiteren dus totdat er weer genoeg aanbod is vanuit meerdere winkels.

• sparda
Mja, even wachten om te zien wat de grote leveranciers zoals redcoon e.d. doen, hoewel, wanneer ik de prijs bekijk die zij vragen voor een 42X20 (600) tegenover de prijs van een 50x20 (650) op iishop.be dan begin ik toch te denken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Het blijft toch frustrerend, dat verschil tussen prijzen en modellen in onderlinge EU landen :(

Die Duitse review van de GW20 is zeer veelbelovend, maar als ik het goed begrijp krijgen we hier een IETS ander model in NL?

En wanneer je het vanuit Duitsland of Belgie zou bestellen, zit je weer met het hele garantie-gedoe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Duitsland heb je dus DVB-S(2), -T en -C? In Nederland volgens mij alleen -C en misschien -T toch? Zou dat voor de prijs nog wat uitmaken? Alle 3 de tuners lijken mij een groot voordeel (al hoeft -T van mij niet zo).

Pagina: 1 ... 5 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.