Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr1z
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 11:42
Ik vind de subtitlefonts ook lelijk, ik had gedacht dat daar meer keuzemogenlijkheden voor zouden zijn.

Als ik `m uit zet (met de remote) gaat hij bij mij ook de eerste keer opnieuw aan en pas bij de 2e keer uit.

Ook vind ik het een epic designer-fail dat de letters op de toetsen van de remote donkerblauw zijn, terwijl de knoppen zwart zijn.
Het resultaat is dat je idd de letters niet kan zien in een kamer waar geen vol licht is.
In dit filmpje van een demo kun je zien dat de letters toen nog wit waren : YouTube: D-Link Boxee Box CES 2010 Demo
Ik snap niet waarom ze uiteindelijk besloten hebben om ze donkerblauw te maken.
( http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=23987 )

En er zouden de komende tijd toch wekelijks firmwareupdates komen toch? ( http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=22313 )
De afgelopen 2 weken niets van gemerkt iig.

Edit : Er schijnt maandag a.s. een update te komen.

[ Voor 46% gewijzigd door kr1z op 12-12-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:41
Yes, heb het streamen aan de praat gekregen. Blijkbaar stond "iedereen" niet in het lijstje van gebruikers die bij de gedeelde bestanden mocht komen. nu werkt alles perfect en streamt alles zonder problemen.

@bartsidee, super apps mijn vrouw is erg blij met RTL gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 19:44
Ik heb zojuist een nieuwe app online gezet.

Het gaat hier om de eerder aangekondigde SABnzbd app. Lees vooor meer info ook mijn blog!

Succes ermee en mochten er vragen zijn hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Super, ziet er alweer goed uit! : ) jij blijft maar bezig he!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvoswillens
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik heb een vraag over de 24p compatibility.
Ben me aan het oriënteren op een mediaplayer waarbij ik het het meest belangrijk vind dat hij mijn 1080p content 'perfect' afspeelt. Daarnaast vind ik de interface en online content ook belangrijk. Maar niet belangrijkste.
Ik al een tijd alle mogelijk fora aan het afstruinen maar kan geen uitsluitsel vinden op deze vraag.
Gaat de Boxee box goed om 24p? Detecteert hij 23.976 fps maar ook 24.000 fps?
Ma.w. Is het afspelen van deze content echt 'judder free' ?

Het goed omgaan met 24p is echt key voor mij. Is de Boxee Box een goede keuze of kan ik dan beter gaan kijken naar een andere player? (Tips?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik weet niet antwoord niet, maar het is wel grappig dat je gecomprimeerde content "perfect" wil afspelen, want die 2 dingen gaan niet samen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al flink gegoogled, maar meer dan requests e.d. lees ik niet. Ik zoek eigenlijk een Spotify app! Ik heb wel gelezen dat Spotify nu een API heeft, dat er een XBMC app is, maar nergens of er een app is voor Boxee...

@Bartsidee: Goed bezig!!! Heb net Sabnzbd "verplaatst" naar mijn gewone PC, omdat het op een HTPC niet werken is, maar misschien ga ik wel weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Ik ben ook op zoek naar een koppeling met Spotify, als iemand zich geroepen voelt dan hoor ik het graag :). Ik krijg hem morgen binnen dus ben eens benieuwd. Heb al flink wat demo materiaal op 24p gedownload hoop ook dat het allemaal een beetje fatsoenlijk zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:15:
Heb al flink gegoogled, maar meer dan requests e.d. lees ik niet. Ik zoek eigenlijk een Spotify app! Ik heb wel gelezen dat Spotify nu een API heeft, dat er een XBMC app is, maar nergens of er een app is voor Boxee...
Spotify heeft inderdaad een api, enkel is deze gesplits in 2 delen een metadata versie die via een url te benaderen is en een streaming api die via C code te benaderen is. Om albuminformatie op te halen is deze api dus goed geschikt, enkel als streaming service wordt het lastig omdat boxee plugins op python zijn gebaseerd. Verder heb je geloof ik ook een premium account nodig voor een developer api key.

Ik zag dat de xbmc spotify app niet een plugin is zoals deze op boxee werken maar daarnaast api toevoeging aan het besturingssysteem, Gezien de boxee box gesloten is zie ik dit nog niet zo snel gebeuren of boxeee moet het zelf implenteren.

[ Voor 14% gewijzigd door bartsidee op 13-12-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsidee schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:47:
[...]

Spotify heeft inderdaad een api, enkel is deze gesplits in 2 delen een metadata versie die via een url te benaderen is en een streaming api die via C code te benaderen is. Om albuminformatie op te halen is deze api dus goed geschikt, enkel als streaming service wordt het lastig omdat boxee plugins op python zijn gebaseerd. Verder heb je geloof ik ook een premium account nodig voor een developer api key.

Ik zag dat de xbmc spotify app niet een plugin is zoals deze op boxee werken maar daarnaast api toevoeging aan het besturingssysteem, Gezien de boxee box gesloten is zie ik dit nog niet zo snel gebeuren of boxeee moet het zelf implenteren.
Thanks voor je reply :)
Heb nergens een officiele reactie van Boxee gezien dat ze het willen implementeren. Ook al via Twitter een vraag gezien waar niet op gereageerd wordt...
Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan in ieder geval spotify streamen met dsbridge (als ik het me goed herrinner), dan moet dus wel je pc aanstaan en je moet die dll zowel in je Spotify als in je Flash (don't ask why :p ) directory plaatsen. Zo doe ik het op mijn popcornhour, ik heb toch altijd een netbook aan staan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
@ Bart
Ik had al eerder gereageerd over een app voor IPTV kanalen.
De adressen voor de stream (in een m3u playlist) zien er als volgt uit:

#EXTM3U

#EXTINF:1,Nederland 1 HD
udp://@xxx.x.x.x:12110

enzovoort enzovoort...
Voor zover ik weet zijn de meeste streams in een mpeg4 codec
Als ik dit in een Boxee Box kan krijgen (of hulp bij het hoe-en-wat), dan bestel ik hem vanavond nog 8)

Hoe ik de multicast streams voorbij mijn router moet krijgen is duidelijk (dankzij DD-WRT), dus dat deel is onder de knie.

Elke hulp (linkje naar info) is welkom. Doel is één kastje voor al mijn TV content (de Animo mag dus naar de meterkast).

[ Voor 13% gewijzigd door Duikhond op 26-07-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nm

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik hoorde zojuist van een webwinkel dat ze a.s. woensdag weer ruim voorradig komen bij de launchpartners _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door supersatan op 13-12-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Duikhond schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:12:
@ Bart
Ik had al eerder gereageerd over een app voor IPTV kanalen.
De adressen voor de stream (in een m3u playlist) zien er als volgt uit:
Als de streams niet encrypted zijn zou dit wel mogelijk moeten zijn, ik weet enkel niet of deze ook multicast udp ondersteund je zou hierover boxee even kunnen mailen. Ik begrijp dat dit met een glasvezel abbo loopt?

Het makkelijkst zou denk zijn een rss feed op te zetten met de juiste info, dit is een stuk simpeler dan een boxee app maken. De rss feed kan je eenvoudig openen in boxee.

Zie ook:
http://developer.boxee.tv/RSS_Specification
en voor wat voorbeelden:
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Laatst online: 05-12-2022
@ Bart

Bedankt voor de RSS tip en links, soms is het idd makkelijker als je denkt _/-\o_

Streams zijn niet encrypted. Bij OBN (glas inderdaad) krijg je alle multicast streams zodra "de andere kant" ziet dat je originele Animo box aan het modem hangt. Dan is het alleen een kwestie van de streams netjes door je router krijgen (of gaan rotzooien met mac spoofing en hubjes waar ik geen voorstander van ben).

Ik ga maar een kijken waar ik er snel één kan bestellen, heb ik tussen kerst en nieuw weer een hobby er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:21

fjs

PSN: ftltc

Las op het forum dat de update er aan komt vandaag of morgen.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
Nieuwe update is live.

check link for details:

http://www.boxee.tv/download/relnotes?ver=1.0.2

vanavond ff kijken hoe het geworden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Mooi lijstje met fixes en updates toch. :)
Misschien komt het toch nog goed met hun soft. :P

Nu alleen nog XBMC erop krijgen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Zojuist geüpdate en de nieuwe gui is een hele verademing wat betreft local content!

Helaas lijken de wmv bug en mp4 bug nog niet opgelost in deze release, al draait wmv wel iets soepeler heb ik het idee bij sbs. Waarschijnlijk hebben ze het test traject niet gered waardoor ze (hopelijk) in de volgende release zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Nog een leuk nieuwtje:
De lyrics app waar ik eerder over poste (niet in de standaard repo maar in bartsidee.nl/box) is uitgeroepen tot winnaar van de musixmatch contest. Naast de prijzen (500 dollar en een boxee box) zal ik waarschijnlijk voor hun de app verder ontwikkelen onder de musixmatch naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:21

fjs

PSN: ftltc

bartsidee schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:23:
Nog een leuk nieuwtje:
De lyrics app waar ik eerder over poste (niet in de standaard repo maar in bartsidee.nl/box) is uitgeroepen tot winnaar van de musixmatch contest. Naast de prijzen (500 dollar en een boxee box) zal ik waarschijnlijk voor hun de app verder ontwikkelen onder de musixmatch naam.
Gefeliciteerd het is je gegund!!

Maare waar staat dat lyrics programma dan?

[ Voor 4% gewijzigd door fjs op 13-12-2010 20:01 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
hij staat momenteel tijdelijk op een repo "bartsidee.nl/box" je moet deze dus even apart toevoegen aan boxee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:39

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb nu een PopCornHour A-200 als mediaspeler en die fan daarvan irriteert me toch wel heel erg.. Is wel minder dan mijn oude Xbox met XMBC... Maar toch..

Wat vinden jullie van jullie Boxee Box? Als je 's avonds een film o.i.d. aanzet met het volume ietwat lager omdat de rest van het huis net naar bed is.. Is de fan dan storend?

Ik vind het wel leuk te lezen dat D-Link bij dit product zich wel met updates bezighoudt. Hoop dat ze dat ook wel een tijdje vol gaan houden... Heb namelijk wat mindere ervaringen met wat D-Link producten (met name dikke ethernet switches)...

[ Voor 26% gewijzigd door Stormtrooper op 13-12-2010 21:19 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of er wel een koeling in de boxee zit. Ik hoor er niets van.
Met andere woorden het stoort totaal niet.
Stormtrooper schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:18:
Ik heb nu een PopCornHour A-200 als mediaspeler en die fan daarvan irriteert me toch wel heel erg.. Is wel minder dan mijn oude Xbox met XMBC... Maar toch..

Wat vinden jullie van jullie Boxee Box? Als je 's avonds een film o.i.d. aanzet met het volume ietwat lager omdat de rest van het huis net naar bed is.. Is de fan dan storend?

Ik vind het wel leuk te lezen dat D-Link bij dit product zich wel met updates bezighoudt. Hoop dat ze dat ook wel een tijdje vol gaan houden... Heb namelijk wat mindere ervaringen met wat D-Link producten (met name dikke ethernet switches)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk dat zulke dingen uit Nederland komen, congrats!

Zit nog steeds naar de Boxee Box te kijken, wat mij vooral tegenstaat is dat ik voor zo'n 80 euro meer een HTPC heb waar ik zowel de Boxee software op kan draaien als XBMC, als MediaPortal. Beetje lastig dan een Boxee Box te verantwoorden. Hoewel die remote natuurlijk een mooie extra is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:35:
Ik vraag me af of er wel een koeling in de boxee zit. Ik hoor er niets van.
Met andere woorden het stoort totaal niet.

[...]
Ja hoor, er zit een fan in de Boxee, maar die hoor je alleen als je geen geluid draait. Bij normaal gebruik geen last.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart zou je misschien ook een zoek functie in de RTL Gemist/SBS Geminst/UZG app kunnen maken, dat zou een hele beademing zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
In uzg zit al een zoekfunctie, maar deze werkt niet met een database backend maar via de uzg website.

Mijn ideeen rondom verder ontwikkeling zijn ongeveer als volgt:
- Snellere gui (snappier en laadtijden verminderen)
- In de achtegrond nieuwe shows crawlen
- Database backend
- Extra metadata van de uitzendingen
- Zoekfunctie
- Uzg beta toevoegen voor hogere beeldkwaliteit

Ik zou dit kunnen oplossen door op mijn server de informatie the crawlen en deze dan via een rss api door te sturen naar de box. Ik hou het echter liever allemaal lokaal ook wat betreft rechten etc. Hiervoor heb ik een goede python database nodig die lokaal kan worden opgeslagen, hier moet ik me nog even in verdiepen en de tijd voor vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door bartsidee op 13-12-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
Zo, ook maar eens zo'n doosje besteld.. Wilde per sé handmatige lipsync correctie, en dan blijven er niet heel veel mediaspelers over! En deze sprak me aan kwa uiterlijk, interface en online content.. Komt morgenavond binnen, ben benieuwd!

Besteld bij Wehkamp overigens. Raar dat menig IT-winkel niet aan de Boxen kan komen, en dat Wehkamp schijnbaar een pallet vol heeft liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
ethereal81 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 07:55:
Zo, ook maar eens zo'n doosje besteld.. Wilde per sé handmatige lipsync correctie, en dan blijven er niet heel veel mediaspelers over! En deze sprak me aan kwa uiterlijk, interface en online content.. Komt morgenavond binnen, ben benieuwd!

Besteld bij Wehkamp overigens. Raar dat menig IT-winkel niet aan de Boxen kan komen, en dat Wehkamp schijnbaar een pallet vol heeft liggen :)
WTF? nu opeens wel. Toen ze hem in de aanbiedingen hadden was ie 8 weken niet leverbaar, en nu hebben ze hem opeens wel. Hebben gewoon gewacht tot genoeg mensen gecanceld hebben. Hufters.

Maar goed, inmiddels ben ik op zoek naar een ander alternatief, want de online content word toch niks hier in Europa, en voorlopig is de rest me teveel Buggee Box.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 14-12-2010 08:19 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsidee schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:13:
hij staat momenteel tijdelijk op een repo "bartsidee.nl/box" je moet deze dus even apart toevoegen aan boxee.
Gefeliciteerd Bart,

je bent top bezig voor de Nederlandse boxee gemeenschap _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormtrooper schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:18:

Nee de Fan hoor je zeker niet. En als je dikke HD film afspeeld van +- 20GB dan wordt die ook niet echt warm. Top dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:17:
[...]

WTF? nu opeens wel. Toen ze hem in de aanbiedingen hadden was ie 8 weken niet leverbaar, en nu hebben ze hem opeens wel. Hebben gewoon gewacht tot genoeg mensen gecanceld hebben. Hufters.

Maar goed, inmiddels ben ik op zoek naar een ander alternatief, want de online content word toch niks hier in Europa, en voorlopig is de rest me teveel Buggee Box.
Wat is er buggy aan het afspelen van films wat de hoofd functie is van de Boxee box? Want dat doet die super! Het ding is net een maand uit zo snel gaat het nooit met online content. Welk platform heeft dan wel veel Nederlandse content? Zelfs de grote PS3 en Xbox hebben het niet en daar zitten echt grote bedrijven achter. wat dacht je van de apple tv en de nederlandse itunes daar is ook amper nederlandse content voor? Het gaat in Nederland gewoon heeeel traaaag. Ik denk zelf dat Boxee het beste alternatief is juist omdat er 3e party apps voor gemaakt kunnen worden zonder goedkeuring van de grote logge content providers. kijk maar naar bartsidee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:12:
[...]

Wat is er buggy aan het afspelen van films wat de hoofd functie is van de Boxee box? Want dat doet die super! Het ding is net een maand uit zo snel gaat het nooit met online content. Welk platform heeft dan wel veel Nederlandse content? Zelfs de grote PS3 en Xbox hebben het niet en daar zitten echt grote bedrijven achter. wat dacht je van de apple tv en de nederlandse itunes daar is ook amper nederlandse content voor? Het gaat in Nederland gewoon heeeel traaaag. Ik denk zelf dat Boxee het beste alternatief is juist omdat er 3e party apps voor gemaakt kunnen worden zonder goedkeuring van de grote logge content providers. kijk maar naar bartsidee.
Sorry misschien heb ik het verkeerd verwoord; ik bedoel dus dat de meerprijs van de boxee box, ruim 130 euro t.o.v. andere goede mediaplayers, niet te verantwoorden is omdat de meerwaarde in de US de online content is, die hier dus verwaarloosbaar is.

Dan nog zie ik de enorme buglijsten, de laggy gui, crappy remote en alles wat je moet doen om het ding goed werkend te krijgen. Als ik zoiets koop moet ik het neerzetten, aanzetten en klaar. Niet zelf nog uren kloten en instellen/prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
@ binaries4me
Thanks ik probeer mijn steentje bij te dragen :)

@ Phusebox
Het spijt me maar tot nu toe heb ik nog geen nl gebruikers gehoord met grote negatieve reacties, over het algemeen allemaal positief. Daarnaast heb je deze discussie al een keer eerder gevoerd hier op het forum, ik zou zeggen koop een boxee box en ervaar het zelf of kies voor een andere speler en botvier je daarop.

Geen enkele speler is perfect maar ik ben tot nu toe zeer tevreden over hoe snel boxee problemen oppikt en fixes uitbrengt. Daarnaast werkt alles out of the box. Uiteraard moet de content voor nl nog wat groeien, maar ik heb het idee dat de animo voor de box flink aan het groeien is en dat geeft alleen maar meer motivatie voor mensen om meer content te ontwikkelen. Daarnaast is de box niet te vergelijken met spelers van het 100 euro segment omdat deze kwa functionaliteit, gui en rekenkracht gewoon verschillen.

[ Voor 8% gewijzigd door bartsidee op 14-12-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de nieuwe update onthoudt de Boxee box niet meer wat ik heb gezien.
Normaal gesproken wordt de tekst van bijvoorbeeld de naam van een episode grijs als je deze al gezien hebt, maar nu is alles wit! Alles wat ik voor de update gezien heb en daarna blijft wit.

Meer mensen met dit probleem en is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
bekend probleem wordt ook aangegeven op het boxee forum de nieuwe update wist de watch list voor tvshows en onthoud deze niet meer. Zal snel aan gewerkt worden denk ik. Vervelend als je veel shows bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
Mooie update gisteren, nu staat alles zoals ik wil en alles word super afgespeeld geen gezeik met haperingen. Heb wel een klein probleempje, Al mijn fims worden herkend behalve 3. Als ik deze 1 voor 1 toevoeg dan komen ze in de lijst met all data,tot zover klopt het allemaal. Maar als ik de boxee uitzet en weer aan dan staan precies deze 3 films weer niet in de lijst.

Is dit een bug of kan het met de film bestanden te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Ik weet niet of het om vob bestanden gaan? Boxee heeft hier nog een herkenings probleem voor metadata als deze niet in de root film map staan bijvoorbeeld in video_ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsidee schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:47:
Ik weet niet of het om vob bestanden gaan? Boxee heeft hier nog een herkenings probleem voor metadata als deze niet in de root film map staan bijvoorbeeld in video_ts
Goed punt, bij mij worden ca. 400 van de 1200 films niet herkend in de lijst met films (kan er uiteraard wel naar toe bladeren via 'files'). Dit lijkt me onderdeel van het probleem.

en ook van mij: Goed werk man met al die apps!

Grtz, Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:18:
[...]

Sorry misschien heb ik het verkeerd verwoord; ik bedoel dus dat de meerprijs van de boxee box, ruim 130 euro t.o.v. andere goede mediaplayers, niet te verantwoorden is omdat de meerwaarde in de US de online content is, die hier dus verwaarloosbaar is.

Dan nog zie ik de enorme buglijsten, de laggy gui, crappy remote en alles wat je moet doen om het ding goed werkend te krijgen. Als ik zoiets koop moet ik het neerzetten, aanzetten en klaar. Niet zelf nog uren kloten en instellen/prutsen.
Ik deed mijn boxee box voor het eerst aan. Hij installeerde meteen de update. Toen heb ik twee netwerkshares toegevoegd en klaar was ik. ik heb nog nooit uren moeten kloten. denk dat ik in 10 min klaar was en sinds dien niet meer gekloot? (nou poe poe wat een gekloot 8)7 )

Als je de boxee box niet wilt zeg het dan gewoon maar zeg geen on dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Boxee Box zondag bij wehkamp besteld, vandaag binnen. Installeren inderdaad 10 minuten. Herkende mijn wireless-N netwerk direct en foutloos. Idem voor de NAS (Synology). Direct nieuwe firmware erop gezet.

Eerste indruk....: ik vind het geluid dat de fan produceert tegenvallen. Je hoort 'm. Dat ben ik niet gewend in vergelijking met mijn Dune Base.

Edit: Afspelen via n-Wifi op 1080p gaat gelukkig (net zoals op de Dune) probleemloos. Zojuist Guardians of Ga'Hoole gegeken die op de NAS staat, zonder enige hapering.

De rlt-gemist app hapert helaas wel, maar vooralsnog geen idee of dat aan het draadloos n-Wifi kijken lig

Bart _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Het klopt dat de rtl gemist app hapert op de box dat is helaas een bug in boxee, hoop dat bij de volgende release een fix ervoor komt

[ Voor 3% gewijzigd door bartsidee op 15-12-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
@ Bartsidee

Kan jij ook zoiets maken zoals op het boxee forum word besproken

http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=17026

Je eigen achtergronden instellen in de boxee box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Werkt dat al niet? Het heeft natuurlijk niet zoveel zin om een app te maken die al bestaat ;) zo te zien staat die app op de repo fuzzthed.com. Wat ik vernomen had werkt dit op op de boxee box enkel kan het soms wat vervormd zijn bij bepaalde resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
bartsidee schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:47:
Werkt dat al niet? Het heeft natuurlijk niet zoveel zin om een app te maken die al bestaat ;) zo te zien staat die app op de repo fuzzthed.com. Wat ik vernomen had werkt dit op op de boxee box enkel kan het soms wat vervormd zijn bij bepaalde resoluties.
Je hebt gelijk dat had ik gezien, Ambiance heet het. Probleem is ik heb niet zo een zin om mij aan te melden bij hem/hun. Bij hun moet je je foto's eerst uploden en dan via de app op de Boxee downloaden en instellen. Ik hoop dat hier later mischien wat anders voor uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Korte review:

Ik heb de Boxee Box gisteren binnen gekregen. Het uitpakken was al een genot, ik ben erg van de Apple maar dit komt aardig in de buurt.

Functioneel: Aparaat aangesloten, kort de instellingen noodzakelijk zaken doorgelopen en direct geupdate naar de meest recente versie (die toevallig gisteren uit is gekomen).

Vervolgens een beetje rondgeklikt in de grote hoeveelheid van apps. Prachtige apps van alles wat, leuk om te zien dat de content goed kan worden afgespeeld. Vooral de lean-back app wat allerlei clips via youtube toont werkt aardig goed.

Ik heb m'n externe HD (mac journaled formated) aangesloten en werd prima gelezen. Vervolgens wat films proberen af te spelen, ook dit gaat tot mijn verbazing prima. Ik heb een demo BRay van Eclipse geopend 25GB dit speelde het apparaatje perfect af.

Al met al ben ik erg tevreden, ik heb een nieuwe (dure) mac mini gekocht wat de grootste moeite heeft met het afspelen van de bestanden, de boxee box deinst nergens voor terug tot nu toe.

Ik kan hem van harte adviseren, mensen die aangeven een uur te hebben geklooid om hem aan de gang te krijgen kan ik niet begrijpen dit is plug, set en play : )

@Bartsidee namens de vriendin bedankt voor GTST : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-nickx- schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:34:

Ik kan hem van harte adviseren, mensen die aangeven een uur te hebben geklooid om hem aan de gang te krijgen kan ik niet begrijpen dit is plug, set en play : )

@Bartsidee namens de vriendin bedankt voor GTST : )
@Bartsidee ik wil hier even op in haken. Ik ben niet zo blij want me vriendin kijkt nu opeens wel die vreselijke serie GTST haha. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nooit je vriendin over mogelijkheden vertellen die je zelf niet wilt hebben, dat is het veiligst ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 06:56
Zou iemand kunnen vertellen of het mogelijk is zelf streams (RTSP/RTMP) toe te voegen?

edit: om ook wat toe te voegen aan het topic; windows mobile mensen kunnen deze machine ook op afstand bedienen:

http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=16890

:)

[ Voor 50% gewijzigd door Mattie84 op 15-12-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe is de SMB functionaliteit momenteel?

Ik heb een hdd aan mijn Netgear WND3700 hangen, en aangezien DLNA niet lekker werkt wil ik graag sharen via een SMB share. Heb daar heel veel problemen over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:10:

Ik heb een hdd aan mijn Netgear WND3700 hangen, en aangezien DLNA niet lekker werkt wil ik graag sharen via een SMB share. Heb daar heel veel problemen over gelezen?
Ik heb zelf een macmini server en share alles via SMB en dat werkt probleemloos. zelfs een smb share met een koppeling naar de opendirectory dus met inlognaam en wachtwoord werkt goed.

Ook heb ik de zelfde router als jij. ik heb het niet geprobeert maar zie geen problemen. alleen dat je netgear met dikke mkv films de bottelnek is aangezien die usb 2.0 poort niet de snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:37:
[...]

Ik heb zelf een macmini server en share alles via SMB en dat werkt probleemloos. zelfs een smb share met een koppeling naar de opendirectory dus met inlognaam en wachtwoord werkt goed.

Ook heb ik de zelfde router als jij. ik heb het niet geprobeert maar zie geen problemen. alleen dat je netgear met dikke mkv films de bottelnek is aangezien die usb 2.0 poort niet de snelste is.
Gisteren een eigen gemaakte HD film getest, in AVC formaat (m2ts). Was geen probleem voor naar een PS3 toe. Was 10Mbps, volgens mij heb ik niks zwaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:10:
Mijn ervaring: top! De Boxee box vindt alles in mijn netwerk probleemloos. Via wireless-N notabene. De boxee box inmiddels gekoppeld met:
iMac (in de huiskamer)
Dune Base (met HD) in het TV-meubel
NAS in de meterkast
PC op studeerkamer/kinderkamer

De boxee streamt alles prima in mijn opstelling. Geen enkel probleem tegengekomen.
Mijn router is een simpele Linksys wrt160n

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen over de boxee die ik via google/manual niet gevonden krijg:

1. Is het op de een of andere manier mogelijk om het lettertype van de subtitles te wijzigen? Die zien er bij veel films een beetje raar/amateuristich uit als ik afspeel op de Boxee box. Wanneer ik dezelfde films met dezelfde subtitles afspeel op de Dune mediaplayer of Plex/iMac, zijn ze prima.

2. Is er een app of oplossing om bij webpagina's ook favorieten te kunnen opslaan? Of bijv. dat je vanuit een boxee-menu/app de webbrowser start die direct op een zelf in te stellen pagina opent? (ipv de standaard Bing)?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Op vraag 1: nu is die optie er niet. Er loopt wel een ticket bij Boxee om andere (lees: sans-serif) lettertypes toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
wow na de aanfluiting die de apple tv2 heet (en dat zeg ik als volle apple fanboy), heb ik een boxee box gehaald en wat een top ding zeg.

Alles werkte meteen, behalve even kloten met het windows xp file share paswoord. Maar goed dat lag aan xp natuurlijk.
Wat een weelde , alles wordt probleemloos afgespeeld en ook niet eens mooi weergegeven met automatische boxarts. Ook geweldig dat je in film gewoon even de subs erbij pakt.

Ik zag net dat je ook videos een 'watch later' tikkie kan geven op je pc en dan verschijnen ze op je boxee.
Ik vind het een leuk design, maar vind je van niet kan het geheel achterin een kast gooien vanwege de RF ontvanger. Trouwens ook prima te bedienen met een ipad/iphone dmv de gratis app!

Echt een fijn apparaat.

edit:

o i zie wel dat hij 2 van de ongeveer 100 films niet heeft opgenomen in zijn lijst, even kijken of dat nog handmatig kan. Via file browsing zie ik ze wel en spelen ze gewoon af

[ Voor 12% gewijzigd door Jerox op 16-12-2010 11:26 ]

• Greekmaster
bartsidee schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:47:
IK heb gisteren al mijn films op een USB HDD gezet. Nu worden ze allemaal gezien met meta data en opgeslagen. Raar is dat via het netwerk niet helemaal goed gaat films met vob bestanden worden niet altijd in de movies map gezet. Anyway ik ben zeer tevreden over de Boxee alles word perfect afgespeeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:33:
2. Is er een app of oplossing om bij webpagina's ook favorieten te kunnen opslaan? Of bijv. dat je vanuit een boxee-menu/app de webbrowser start die direct op een zelf in te stellen pagina opent? (ipv de standaard Bing)?
http://gigaom.com/video/b...newteevee+(GigaOM:+Video)

check vooral tip 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Prachtig apparaat, eerste van nieuwe generatie.
Kan ook internet browsen met handig toetsenbordje.
Zit te denken als opvolger van mijn WD TV Live HD.

In topicstart staat nog Nvidia Tegra chip maar is Intel CE4100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
ja de TS mag wel aangepast worden. zijn de twee topicstarters nog actief hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:20

Blaz0r

:)

Nadat de boxee box hier en daar op voorraad kwam en de nieuwe update uit is waar je kan kiezen tussen de focus op web of local content heb ik toch maar besloten om er 1 te bestellen. Volgens de TNT track en trace kan hij niet meer ver weg zijn :D Mijn panasonic 50VT20 is ook besteld dus de pret kan los gaan barsten.

Over de boxee box: Ik vroeg me af in welke taal/omgeving de apps ontwikkeld moeten worden. Zou het ook mogelijk zijn om je eigen processen op de achtergrond te draaien, ik neem aan dat er gewoon linux draait? Of is het nog niet gelukt om daar toegang tot te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blaz0r schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:42:
Nadat de boxee box hier en daar op voorraad kwam en de nieuwe update uit is waar je kan kiezen tussen de focus op web of local content heb ik toch maar besloten om er 1 te bestellen. Volgens de TNT track en trace kan hij niet meer ver weg zijn :D Mijn panasonic 50VT20 is ook besteld dus de pret kan los gaan barsten.

Over de boxee box: Ik vroeg me af in welke taal/omgeving de apps ontwikkeld moeten worden. Zou het ook mogelijk zijn om je eigen processen op de achtergrond te draaien, ik neem aan dat er gewoon linux draait? Of is het nog niet gelukt om daar toegang tot te krijgen?
Mooie combi :) * Phusebox is jaloers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Blaz0r schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:42:
Boxee apps worden ontwikkeld in python en de gui in xml. Deze is grotendeels overenkomstig met xbmc, helaas is de box tot nu toe nog erg 'closed' dus echt andere programma's openen etc zit er nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een top apparaat, vandaag binnengekregen.
stekker erin, netwerk kabel erin,. update eroverheen, mijn NAS zag hij al automatisch en hij zoekt mooi de covers bij de films.

gelijk een full blu ray rip van 50GB gestart, vlekkeloos afspelen !
bartsidee repo toegevoegd, alles in de repo werkt perfect !
het surfen op internet werkt ook prima.

tot nu toe zeer tevreden!

update:

wat films gekeken waaronder een full blu ray rip, een enkel keertje stotterde deze.
wat me opvalt dat de geluidsqualiteit subliem is over een goede reciever.
wat een verademing met een acryan playon! die veel niet afspeelt of schokkerig etc.
zeker de meerprijs waard !

en hij is pas net uit, dat beloofd nog wat !

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Nog een vraag waar ik nergens iets van vind. Hoe werkt dat internet surfen nu ? Ik bedoel linken aanduiden, er is toch geen trackpad ??

Is er iemand die een filmpje wil maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Zodra je de browser opent verschijnt er een muis, deze kan je met de de afstandsbediening bedienen
(vier pijltjes) vergelijkbaar zoals de apple remote werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de Boxee Box ontvangen, kan echter niet alle videobestanden afspelen. Heb Band of Brothers als ISO bestand deze wil hij niet afspelen. Krijg ook geen error melding, op andere mediaplayers speelt hij wel gewoon af. Iemand suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:14:
Heb gisteren de Boxee Box ontvangen, kan echter niet alle videobestanden afspelen. Heb Band of Brothers als ISO bestand deze wil hij niet afspelen. Krijg ook geen error melding, op andere mediaplayers speelt hij wel gewoon af. Iemand suggesties.
Meld het even op het boxee forum en plaats de login informatie erbij Boxee is in mijn ogen absoluut van plan deze problemen te bekijken en op te lossen.

Ik zelf heb geen problemen met BOB, ik heb demo-iso's gedownload maar geen probleem, je hebt de laatste nieuwe versie ga ik even van uit he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bartsidee: Jou repo toegevoegd, heel goed gedaan. Ik heb alleen problemen met RTL gemist. Als ik een gemist programma start speelt hij gelijk af (zonder bufferen ) na ongeveer een halve minuut stopt hij een gaat bufferen...speelt dan weer een halve minuut....gaat weer bufferen enz. Internet is snel gemoeg (15mb) en Boxee is bekabeld aangesloten. Wat is er niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
@vanbrug

Is boxee box bug, zie ook mijn blog, wordt op het moment aan gewerkt door boxee hopen dat het in de volgende release verholpen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Oke, ik heb ik ook last van. Fijn om te horen dat er aan gewerkt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsidee schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:02:
@vanbrug

Is boxee box bug, zie ook mijn blog, wordt op het moment aan gewerkt door boxee hopen dat het in de volgende release verholpen is
Ok dank je, ziet er verder prima uit :) Keep up the good work. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegeto79
  • Laatst online: 11-09 19:56
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook in het bezit van de boxee box in combinatie met een synology ds211j (2x 1 tb). Allebei prachtige apparaten en werken prima. Alleen vind ik de handleidingen bij beide wel summier. Daarbij ben zijn dit soort systemen compleet nieuw voor mij. Ik heb dan ook een paar dingen die ik niet snap:

- De boxee herkent de nas als 'diskstation (samba)'. Als ik hierop klik dan geeft hij een fout melding. Ik kan alleen de nas benaderen door handmatig het ip adres van de nas in te voeren. Volgens mij is dit omslachtig, en moet ik de directe link kunnen gebruiken. Klopt dat?

- Als ik het ip adres heb ingevoerd, herkent hij de map met films en die gaat hij scannen. Hij herkent dan 20 (van de 60) films en die zet hij met cover onder 'movies'. De overige films kan ik wel benaderen door naar 'files' te gaan. Weet iemand hoe dit kan?

Dank!

[ Voor 0% gewijzigd door Vegeto79 op 20-12-2010 08:49 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat de boxee een RF afstandsbediening heeft.
Werkt deze ook door een muur heen? Ik wil namelijk de boxee in de meterkast plaatsen en met een kabeltje door de muur aansluiten op de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Vegeto79 schreef op maandag 20 december 2010 @ 08:35:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook in het bezit van de boxee box in combinatie met een synology ds211j (2x 1 tb). Allebei prachtige apparaten en werken prima. Alleen vind ik de handleidingen bij beide wel summier. Daarbij ben zijn dit soort systemen compleet nieuw voor mij. Ik heb dan ook een paar dingen die ik niet snap:

- De boxee herkent de nas als 'diskstation (samba)'. Als ik hierop klik dan geeft hij een fout melding. Ik kan alleen de nas benaderen door handmatig het ip adres van de nas in te voeren. Volgens mij is dit omslachtig, en moet ik de directe link kunnen gebruiken. Klopt dat?

- Als ik het ip adres heb ingevoerd, herkent hij de map met films en die gaat hij scannen. Hij herkent dan 20 (van de 60) films en die zet hij met cover onder 'movies'. De overige films kan ik wel benaderen door naar 'files' te gaan. Weet iemand hoe dit kan?

Dank!
Samba is de programma dat gebruikt wordt om je hdd op je nas te sharen, dit kan dus kloppen. Heb je toevallig een wachtwoord ingesteld op je nas. Als dit het geval is moet je dus idd handmatig even via het ip een share toevoegen. Anders kan je er makkelijker doorheen bladeren.

Voor het herkennen van films bestaat er idd nog een bug. Het betreft hier om vob dvd files. Deze worden niet herkend als deze in een 'video_ts' folder staan. Een tijdelijke oplossong is om deze in de hoofd map van je film te zetten.

Je kan bestaande bugs vinden op jira.boxee.tv, hier kan je ook je stem op bugs geven om ze prioriteit te geven. Kan handig zijn om een keer door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jammer om te zien dat alle winkeliers meteen de prijs verhogen zodra het product enigszins verkrijgbaar is. Ik heb nog cadeaubonnen van bol.com, maar ja die vragen gewoon meer dan de adviesprijs. Not gonna happen.

Ook spijtig dat het apparaat nog nergens in een reguliere winkel verkrijgbaar is. Zou hem graag eerst eens in het echt zien. Is toch echt een love-it or hate-it design.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 20-12-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:00:
Ik las dat de boxee een RF afstandsbediening heeft.
Werkt deze ook door een muur heen? Ik wil namelijk de boxee in de meterkast plaatsen en met een kabeltje door de muur aansluiten op de tv...
Ik weet natuurlijk niet hoe ver de afstand is, als jou meterkast 50 meter verder staat dan gaat het niet werken. Ik heb even getest, ben een verdieping hoger gaan staan (+/- 6 meter vogelvlucht) en daar werkt alles naar behoren.

wat je natuurlijk ook kunt doen is met je iphone / android gewoon via het netwerk de Box bedienen gaat natuurlijk even gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:23:
Jammer om te zien dat alle winkeliers meteen de prijs verhogen zodra het product enigszins verkrijgbaar is. Ik heb nog cadeaubonnen van bol.com, maar ja die vragen gewoon meer dan de adviesprijs. Not gonna happen.

Ook spijtig dat het apparaat nog nergens in een reguliere winkel verkrijgbaar is. Zou hem graag eerst eens in het echt zien. Is toch echt een love-it or hate-it design.
Bij Informatique is hij op voorraad en rekenen ze gewoon € 229,00. Ik heb hem daar zelf zaterdag ook gekocht. Verzending is i.v.m. de sneeuw zelfs gratis. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
bij wehkamp is hij ook 229 euro en direct leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Ik heb nog steeds het probleem dat ik bij veel .mkv films met DTS geluid zeer regelmatig (zo ongeveer iedere minuut wel een keer) een onderbreking van 0,5sec (o.i.d.) in het geluid heb. Het gebeurt op vaste momenten in mijn films (als ik terugspoel, hoor ik op hetzelfde moment weer de hapering). Het gebeurt niet bij alle DTS films, er zijn er ook die gewoon 1,5 uur vloeiend afspelen. Andere films met ogenschijnlijk dezelfde DTS codec hebben dit probleem iedere keer dat ik ze afspeel.

Dit geeft mij het idee dat het een decode/passthrough probleem en geen signaal probleem is.

Het geluid wordt afgespeeld op een Onkyo TX-SR608 receiver.

Dit stoort mij echt enorm en het filmplezier wordt er echt wel door verminderd... Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik vind er verder nergens iets over terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik neig naar een Boxee maar ben nog niet in het bezit van een NAS of mediatank oid. Nu kan ik er meteen een NAS bij aanschaffen maar dan verdubbelt de uitgave ook meteen. En dat is niet de bedoeling. Nu heb ik nog een USB HDD liggen dus dat lijkt mij perfect om de rol als Mediatank op zich te nemen. Mijn vraag is dus: presteert de Boxee via de USB naar behoren, ook als je zware MKV's wilt afspelen? En is dat ook nog afhankelijk van de HD?

En als ik het goed begrepen heb wordt een USB HDD die aan de Boxee Box hangt in het hele netwerk herkent?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
ma9ma schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:47:
Ik neig naar een Boxee maar ben nog niet in het bezit van een NAS of mediatank oid. Nu kan ik er meteen een NAS bij aanschaffen maar dan verdubbelt de uitgave ook meteen. En dat is niet de bedoeling. Nu heb ik nog een USB HDD liggen dus dat lijkt mij perfect om de rol als Mediatank op zich te nemen. Mijn vraag is dus: presteert de Boxee via de USB naar behoren, ook als je zware MKV's wilt afspelen? En is dat ook nog afhankelijk van de HD?

En als ik het goed begrepen heb wordt een USB HDD die aan de Boxee Box hangt in het hele netwerk herkent?
Ik heb al mijn films op een 2TB HDD WD Green 5400Rpm staan, speelt alles perfect af grootste bestand is een Bluray van Cars 43Gb groot en die doet het perfect. Rest van de files is ook geen enkel probleem bij mij tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegeto79
  • Laatst online: 11-09 19:56
bartsidee schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:22:
[...]

Samba is de programma dat gebruikt wordt om je hdd op je nas te sharen, dit kan dus kloppen. Heb je toevallig een wachtwoord ingesteld op je nas. Als dit het geval is moet je dus idd handmatig even via het ip een share toevoegen. Anders kan je er makkelijker doorheen bladeren.

Voor het herkennen van films bestaat er idd nog een bug. Het betreft hier om vob dvd files. Deze worden niet herkend als deze in een 'video_ts' folder staan. Een tijdelijke oplossong is om deze in de hoofd map van je film te zetten.

Je kan bestaande bugs vinden op jira.boxee.tv, hier kan je ook je stem op bugs geven om ze prioriteit te geven. Kan handig zijn om een keer door te nemen.
Dank voor je reactie! _/-\o_

Ik heb idd een wachtwoord ingesteld op mijn nas, dus dat kan kloppen. Wat betreft de films moet ik dus of mijn mapindeling aanpassen of wachten tot de bug is opgelost. Waarschijnlijk wordt het de laatste optie.

Ga in ieder geval even naar jira.boxee.tv om de bugs te bekijken en te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
ma9ma schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:47:

Ook hier staat alles op een WD Elements 1,5 TB, en heb nog geen bestand gezien dat hij niet afspeelt! Zonder haperingen, van DivX totaan 1:1 Blu-ray rips.

Eerste indruk: Damn, wat een schattig klein dingetje! Stuk kleiner als verwacht. Aansluiten is een eitje. Wireless heb ik geen ervaring mee, maar bedraad werkt alles perfect. Youtube draait prima, de verschillende apps (Bartsidee, thanks!) werken super. Maar waar het om draait (voor mij), het draaien van films, werkt 100% vlekkeloos! Enige manco'tje waar ik tegenaan liep was dat hij VIDEO_TS mappen niet kan lezen. Zet je alle bestanden echter in de root-map (dus in plaats van in x:\films\earth\VIDEO_TS in x:\films\earth) dan werkt alles weer prima. Schijnt ook dat ze daarmee bezig zijn. Ook lof over de afstandbediening, qwerty toevoeging werkt ideaal! Leesbaarheid valt me ook danig mee. Goed, backlit was beter geweest, maar zo gaat het ook prima.

Absoluut topdingetje!

Edit: Ah, die bug en workaround stond hierboven ook al beschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Greekmaster schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:53:
... speelt alles perfect af grootste bestand is een Bluray van Cars 43Gb groot en die doet het perfect.
ethereal81 schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:06:
Ook hier staat alles op een WD Elements 1,5 TB
Ok, top allemaal! Ik denk dat ik wel weet wat er binnenkort onder de kerstboom staat voor mij ;) Maar het klopt inderdaad dat de HD gewoon herkenbaar wordt binnen het Windows 7 netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
De Cartoon Network repository kan ik benaderen maar kan de filmpjes niet afspelen omdat ik niet in amerika zit, is er een manier om dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greekmaster schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:11:
De Cartoon Network repository kan ik benaderen maar kan de filmpjes niet afspelen omdat ik niet in amerika zit, is er een manier om dit te omzeilen?
VPN aanbieder in de States vinden en dan via de boxee box en VPN host (Amerikaans IP) verbinding maken met in dit geval Cartoon Network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:54:
[...]

VPN aanbieder in de States vinden en dan via de boxee box en VPN host (Amerikaans IP) verbinding maken met in dit geval Cartoon Network.
Ik zat ook met dat probleem heb een goeie vpn host gevonden en werkt perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien of er ook duitse repository apps te krijgen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon gewoon cartoon network filmpjes kijken, je kan ergens je land selecteren ( nederland )
en daarna kon ik van alle sezoenen alle afelveringen bekijken.

een VPN is dus voor cartoon network echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:55:
Ik kon gewoon cartoon network filmpjes kijken, je kan ergens je land selecteren ( nederland )
en daarna kon ik van alle sezoenen alle afelveringen bekijken.

een VPN is dus voor cartoon network echt niet nodig.
Kan dit helaas nu niet checken, ben op mijn werk. Maar kan je dezelfde series kijken als in Amerika, daar lopen ze voor op ons. Het gaat mij om content die hier nog niet beschikbaar is.

Ik ga vanavond even vergelijken of er verschil inzit

Edit: Ik kan nergens instellen dat ik in nederland zit?

[ Voor 4% gewijzigd door Greekmaster op 21-12-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 01:02:
[...]
Ik zat ook met dat probleem heb een goeie vpn host gevonden en werkt perfect!!
En welke is dat? Ik heb zelf net een proefaccountje bij VPNywhere.com aangevraagd maar kan dat nog niet testen omdat mijn PC / Internetconnectie kuren heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist mijn BB uitgepakt en opgestart echter hij geeft bij het ingeven van mijn gebruikersnaam en ww telkes dat deze onjuist zijn. Echter als ik achter mijn pc zit en inlog dan gaat dit de ene eer probleemloos en de andere keer moet ik noodgedwongen mijn inlogegevens aanpassen. Iemand een antwoord hierop?

Het lijkt erop dat als ik niet verder kom in mijn BB dan eigenlijk niets heb aan mijn BB!! Of vergis ik mij hierin?!

EDIT: Probleem is inmiddels opgelost

@ Greekmaster: Dat zou natuurlijk een oplossing zijn maar volgens mij niet de meeste ideale.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:23:
ik heb zojuist mijn BB uitgepakt en opgestart echter hij geeft bij het ingeven van mijn gebruikersnaam en ww telkes dat deze onjuist zijn. Echter als ik achter mijn pc zit en inlog dan gaat dit de ene eer probleemloos en de andere keer moet ik noodgedwongen mijn inlogegevens aanpassen. Iemand een antwoord hierop?

Het lijkt erop dat als ik niet verder kom in mijn BB dan eigenlijk niets heb aan mijn BB!! Of vergis ik mij hierin?!
Kan je niet proberen om gewoon een nieuwe account aan te maken bij boxee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lijkt erop dat ik er toch aan moet geloven aangezien ik XBMC of Boxee software hier niet aan het draaien krijg fatsoenlijk... En dat dan gewoon om 1 miezerig filmpje per maand te kijken ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:07

mwa

Iemand ook problemen met het manueel vinden van cover art? Als ik een film identify krijg ik de cover te zien van de vorige film die ik heb geindentified. Als ik de film vervolgens opnieuw identify pakt die hem wel. Moet alles dus dubbel doen, hoogst irritant.

Verder herkent de Boxee de Harry Potter films niet die niet in een eigen map staan. Raar!

Edit: Ik probeer Band of Brothers handmatig toe te voegen (herkende die niet), en nu krijg ik de error "Unable to bring up movie details". Blijft toch problematisch dat toevoegen van cover art.

[ Voor 21% gewijzigd door mwa op 21-12-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:29
Dat cover art gebeuren is een bekende bug, die wordt vast binnenkort opgelost.
Die Band of Brothers moet je even hernoemen naar iets met S01E0x erin, ook al heeft een serie maar 1 seizoen, dan heeft Boxee nog steeds het seizoensnummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Is het mogelijk om je muziek ook te sorteren op titel in plaats van op artiest? Dit doe ik echt al jaren zo en ben ik dus ook gewend om zo mijn muziek op te zoeken.
Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste