Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Matched: boxee
Fire69 schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:04:
Wat staat er nu bij een compilatie-album bij de AlbumArtist?
Bij XBMC moet hier in principe Various Artists staan, ik veronderstel dat Boxee dat ook zo doet? (gezien het een afgeleide van XBMC is)
Bijvoorbeeld een hele lading Radio 538 Dance Smash Hits CD's.
Allemaal hebben 'Radio538' als AlbumArtist tag.
Ze verschijnen in Boxee onder allerlei verschillende artiesten, Boxee lijkt echt gewoon willekeurig één van de artiesten van het album te pakken. Hij kijkt gewoon helemaal niet naar de AlbumArtist tag.
Thanks, ik heb hem een vote gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
bartsidee schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:57:
Nieuwe update online voor sbsgemist en rtlgemist. Voornamelijk UI veranderingen, graag hoor ik wat julie ervan vinden.
Ziet er erg gelikt uit.. enorme verbetering. _/-\o_
Al zou ik graag één uitzending gemist app zien waar vanuit je RTL, SBS en Publieke zou kunnen benaderen :)
Verder heb ik veel problemen met SBS gemist.. bijna geen enkele uitzending werkt.. meer mensen last van?

Heb ook de tickets een vote gegeven!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 19:44
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:17:
[...]
Al zou ik graag één uitzending gemist app zien waar vanuit je RTL, SBS en Publieke zou kunnen benaderen :)
Verder heb ik veel problemen met SBS gemist.. bijna geen enkele uitzending werkt.. meer mensen last van?
SBS gemist zou in principe gewoon moeten werken, enkel bij het voorruit/terugspelen/pauze loopt deze snel vast. Wat voor problemen ondervind je, is het specifiek bij sbs of ook net5 en/of veronica? Stuur eventueel in PM je log file, die kan je verkrijgen via de browser: BOXEEIP:8080

Het samenvoegen van de uitzending gemist apps zou in principe goed mogelijk moeten zijn met het huidige tabblad ui system. Ik weet niet of hier meer animo voor is. Ik denk dat het persoonlijk is of de voorkeur uitgaat van losse apps of alles in een integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:50
Ik heb nog een vraag eigenlijk. Een vriend van mij heeft thuis ook een boxee staan, maar nu wil hij streamen vanaf mijn NAS. Is dat mogelijk eigenlijk?

Dus dat hij zeg maar zn library scant en dan niet zn interne IP maar mijn IP zodat hij dezelfde library krijgt als mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
JElzenaar schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:51:
Ik heb nog een vraag eigenlijk. Een vriend van mij heeft thuis ook een boxee staan, maar nu wil hij streamen vanaf mijn NAS. Is dat mogelijk eigenlijk?

Dus dat hij zeg maar zn library scant en dan niet zn interne IP maar mijn IP zodat hij dezelfde library krijgt als mij?
Zolang de NAS en Boxee in hetzelfde thuisnetwerk staat is dat geen probleem. Het smb protocool werkt niet over internet. In dat geval zou een work around zou zijn om een vpn verbinding op te zetten naar jouw thuisnetwerk, al is dat geen ideale/makkelijke oplossing. Hij kan beter even een externe HDD kopen en jouw library overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Even een simpele vraag die ik nergens kan terugvinden!
Ik wil mijn 2TB externe HDD via USB aan de Boxee Box hangen om zo films te kijken. Is het mogelijk om deze HDD te bereiken via je pc zodat ik er nieuwe films op kan zetten?
Of moet ik hem dan loskoppelen en hem aan mijn computer hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn boxee ontvangen en aangesloten op mijn tv.
De boxee voldoet aan mijn verwachtingen. Ik heb ook de
applicatie gedownload van de site van Bartsidee. Ook dit
werkt geweldig en ik ben hier erg blij mee. Het enige probleem
wat ik ondervind met het afspelen van you tube en programma
gemist is dat het bufferen soms erg lang duurt. Misschien weet
iemand hoe ik de applicatie's van Bartsidee op de normale applicatie
deel kan zetten. Ik zou ook graag andere nederlandse site's willen
toevoegen zoals buienradar, nu.nl etc. Weet iemand of deze al zijn
aangemaakt? Weet iemand een amerikaanse/engelse site waar applicaties
gedownload kunnen worden gelijk als de site van Barts idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Het enige probleem wat ik ondervind met het afspelen van you tube en programma
gemist is dat het bufferen soms erg lang duurt.
Bufferen bij rtl gemist en vastlopen bij rtl is bekend probleem. Lees een paar post terug om te helpen het onder de aandacht te brengen bij de boxee support team.
Misschien weet iemand hoe ik de applicatie's van Bartsidee op de normale applicatie
deel kan zetten.
Als je applicatie opent dan kan je rechts boven op "add to favourite" drukken, hij zal dan in het favourite menu zichtbaar blijven.
Ik zou ook graag andere nederlandse site's willen
toevoegen zoals buienradar, nu.nl etc. Weet iemand of deze al zijn
aangemaakt?
Onbekend, ik heb momenteel ook niet veel tijd meer en moet mij richten op mijn afstuderen, wat nog zo'n 2 maanden duurt.
Weet iemand een amerikaanse/engelse site waar applicaties
gedownload kunnen worden gelijk als de site van Barts idee?
Een grote repo is oa http://www.fuzzthed.com die heeft veel 3th party applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Zojuist een Boxee Box ontvangen. Tot nu toe snap ik de commotie nog niet zo. Al mijn films worden direct herkent en spelen prima af. (mkv's, m2ts, avi etc.). Geluid (via optische uitgang) is prima. Apparaat is mooi klein, menu's zijn snel en duidelijk. Naar mijn weten is dit de nieuwe standaard.

Wel vraag ik me af of ik mijn HD kan afkoppelen, zonder dat alle content opnieuw moet worden ingelezen. (Hier was de speler ruim een half uur mee bezig.)

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 01-12-2010 16:42 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 12:53
Hoe gaat de Boxee om met sample bestanden?

Ik heb al mijn films in ieder een eigen map staan. Veel films zijn voorzien van een sample mkv (in dezelfde map of submap 'sample'). Ik wil niet dat de samples in de 'jukebox' tevoorschijn komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Mooooody schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:41:
Tot nu toe snap ik de commotie nog niet zo.
welke commotie?:)
Wel vraag ik me af of ik mijn HD kan afkoppelen, zonder dat alle content opnieuw moet worden ingelezen. (Hier was de speler ruim een half uur mee bezig.)
lijkt me wel, hij scant op min of meer vaste tijdstippen. ik weet eigenlijk niet waar ie deze info stored, waarsch in zn flashgeheugen..
dj_raoul schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:33:

Ik heb al mijn films in ieder een eigen map staan.
als ze bij een film in de map staan worden ze niet meegenomen (er staan bij mij ook nog tientallen samples in verschillende mappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

dj_raoul schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:33:

Ik heb al mijn films in ieder een eigen map staan. Veel films zijn voorzien van een sample mkv (in dezelfde map of submap 'sample'). Ik wil niet dat de samples in de 'jukebox' tevoorschijn komen. :)
Je kan sowieso een ondergrens instellen. Kleinere bestanden verschijnen dan niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Geen matches
Ik heb zojuist een nieuwe app in de repo gezet. Het gaat hier om Nederlandse radio en podcasts.
Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Geen matches
Matige tot slechte reviews en de vermeende vele bugs.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie Boxee ziet niet mijn volledige movies ??.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 01-12-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Geen matches
Welke doel je dan op? De reviews hier zijn overwegend positief dacht ik
de vermeende vele bugs.
Tsja, twee weken na release de eerste firmware update die de meeste issues oplost, ik verwacht volgende week weer een update. Doen niet veel players ze na volgens mij. Xtreamer is een jaar na release nog steeds buggy...:)
bartsidee schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:12:
Ik heb zojuist een nieuwe app in de repo gezet. Het gaat hier om Nederlandse radio en podcasts.
Nice one.. Gebruikte tot nu toe RadioTime, maar deze is wat overzichtelijker :)

[ Voor 23% gewijzigd door habermas op 01-12-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor een nas de QNAP TS-219P+ of de Qnap TS-419P+ wanneer ik 1 van deze 2 koop kan ik dan gewoon verbinding krijgen op de Boxee Box ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:17:
Ik ben aan het kijken voor een nas de QNAP TS-219P+ of de Qnap TS-419P+ wanneer ik 1 van deze 2 koop kan ik dan gewoon verbinding krijgen op de Boxee Box ?
Boxee werkt gewoon met samba shares, oftwel gewoon windows netwerk. Alles wat via windows explorer te benaderen is is dat ook via boxee. Daarmee dus ook de nas apparaten die je hier aanhaalt. De boxee kan trouwens zelf ook als nas dienen door er een externe hdd aan te hangen.

Update:
Samba is idd niet hetzelfde als windows netwerk, maar het bootst het windows netwerk na. Het smb protocol wat gebruikt wordt is door microsoft ontwikkeld, het is daarna ontrafeld door een aantal slimme mensen die het linux programma samba hebben geschreven.

[ Voor 19% gewijzigd door bartsidee op 02-12-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
Geen matches
hooo

Wikipedia: Samba (software)

SAMBA is een Open source project dat gebruikt maakt van SMB. Dus helemaal een windows-ding is het niet gelukkig (Anders kwam ik niet met mijn macbook op mijn mede8er).

Maar @wdesign ; dat werkt gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ondersteunt de Boxee Box dan ook NFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
xburchartz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:15:
Ondersteunt de Boxee Box dan ook NFS?
Nee op het moment enkel alleen smb shares, nfs werkt ook niet met samba zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay bedankt voor de snelle reactie, dan kan ik zonder problemen een nas aanschaffen. En kijken naar een Boxee Box bij wifimedia.eu zijn ze pas in januari leverbaar dan maar proberen via Amerika te bestellen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Zojuist een app voor NU.nl toegevoegd. Deze was vrij eenvoudig op te zetten. Buienradar zou nog makkelijker zijn, maar helaas ondersteund boxee niet het type gif dat wordt gebruikt bij buienradar en/of andere sites. Daarnaast zit er al een weather app in boxee, Het blijft dus even bij nu.nl. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor sommige apps voor de Boxee Box die kan je alleen draaien in Amerika of je moet Amerikaans IP-adres hebben is dat op de Boxee Box nog te omzeilen via de pc kan het wel even tooltje draaien en opgelost is daar nog een oplossing voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:48:
Voor sommige apps voor de Boxee Box die kan je alleen draaien in Amerika of je moet Amerikaans IP-adres hebben is dat op de Boxee Box nog te omzeilen via de pc kan het wel even tooltje draaien en opgelost is daar nog een oplossing voor ??
Je kan internetten over vpn, dan krijg je een amerikaans ip. Dit is in te stellen, je zult zelf een vpn server moeten regelen, kosts iets van 3 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
bartsidee schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:04:
Zojuist een app voor NU.nl toegevoegd. Deze was vrij eenvoudig op te zetten. Buienradar zou nog makkelijker zijn, maar helaas ondersteund boxee niet het type gif dat wordt gebruikt bij buienradar en/of andere sites. Daarnaast zit er al een weather app in boxee, Het blijft dus even bij nu.nl. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Goed bezig! Jammer van buienradar. Heeft er iemand eigenlijk al een gmail app gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geen matches
Ik dacht slim te zijn en hem te bestellen bij Wehkamp tijdens het kortings-spektakel-festijn wat ze een tijdje geleden hadden, maar helaas is de bestelling nu geannuleerd. Ik heb hem gisteren voor de standaard prijs besteld bij Redcoon en hij komt als het goed is morgen binnen. Ik wilde jullie graag tippen, maar het lijkt alsof ik de laatste had, want hij staat niet meer op hun website. :-(

Ik ben erg benieuwd. Ik moet zeggen dat ik niet heel bang ben voor problemen met niet afspeelbare content, aangezien ik toch geen exotische dingen heb. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Geen matches
Ik moet zeggen dat ik er ook erg tevreden mee ben tot nu toe!

Op het moment met de laatste firmware ben ik naast wat kleine streaming problemen hierboven al genoemd nog het volgende tegengekomen.
- Dvd films in een video_ts map worden niet gescand voor coverart/database
- Bij sommige dvd bestanden valt geluid soms weg of tikkend geluid, even pauze en play en het gaat weer goed

Ik vroeg me af of jullie hier last van hadden? Het zal waarschijnlijk snel opgelost worden want ik zag dat ze hard aan het werk waren met de bugs oplossen.

Op het moment zit de wmv bug in SP2 en de mp4 bug in SP3. De laatste update werd als SP1 gezien dus het lijkt allemaal wel op te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:50
Ja die video_ts vind hij bij mij ook niet. Is gelukkig wel een bug report voor gedaan en staat genoteerd als critical. Die verwacht ik dus wel in een aankomende fix.

De local folder.jpg support zit er nu ook in. Ben ik erg tevreden over, omdat hij niet alles kon vinden vanuit de database waar boxee in zoekt.

Ik ben nu meer dan tevreden eigenlijk. Alles werkt hier prima. Alleen Apps van derden werken vaak niet altijf even fijn, maar dat hoeft natuurlijk niet perse aan de boxee te liggen.

Bart, heb je een report op jira gestuurd van Buienradar over het ondersteunen van het type .gif bestand? Wie weet is het vrij simpel in te bouwen voor ze :)

Ik heb trouwens een Synology DS411j NAS waar ik alles op heb staan en dat werkt als een trein. Downloaden de hele dag via dat ding. Dan ff ID3 tags goed zetten voor muziek, ff mappen en thumbs toevoegen voor de video's. Scannen op de boxee en klaar is kees :) Ben dr zeer tevreden over.

Ik heb alleen nog dat hij zegt als ik DTS, Dolby enzo aanzet dat mn receiver dat niet ondersteund. Wat erg vreemd is aangezien ik gewoon een home cinema set van sony heb die alles ondersteund. Ik heb wel de optische kabel van de receiver naar de tv en in de boxee zit niks, maar volgens mij hoort dat gewoon zo. Geluid loopt toch via die receiver. Blijf het wel raar vinden, maar ik las wel een soort bug over Sony receivers dat die iets niet deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Geen matches
Crap was van plan deze voor kerst aan te schaffen, omdat het lijkt alsof het bij de meesten toch wel lekker werkt, krijg ik gisteren te horen dat ik volgend jaar meer dan 200 euro per maand moet inleveren.
Hoezo crisis voorbij :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:20
Geen matches
heb gisteren weer ff zitten prullen, maar hoe moet ik die local jpg aanwijzen als plaatje in het movies-file overzicht ?
En kwam nog iets vreemds tegen: ik wil bijv toy story 3 kijken en dan zoek ik met CC naar subs , de eerste keer kan ik die netjes vinden en doe ik dan annuleren en zoek ze daarna nog een keer dan kan hij ineens geen subs meer vinden ??

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zou ook mooi zijn dat er een app kwam van veamer.nl kan je mooi films huren of kopen tegen redelijke prijs !!!
Of een app voor: http://www.skooztv.nl/ kan je online tv kijken

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Er komt weer een nieuwe firmware-update aan, nu met de eerste GUI changes: http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=23603

The next build of the Boxee Box firmware will include some UI changes that are intended to make it easier to navigate to your content on Boxee.

We are adding a screen in the initial login that will ask the user how he is going to use Boxee, for local file playback or Internet streaming. The selection will set the default behavior of clicking on Movies, Shows and Apps. These settings can later be changed by going to Settings>General>Menu

We have made a couple of changes to the generic browse screens to make it easier to sort through large collections. There is now a Sort button that lets you make changes to sorting order without launching the Menu.

There is now an option to navigate quickly by A-Z. You will see an alphabet bar on the right, so you can quickly jump to 'W' in case you want watch "Wife Swap" or other quality programming.. ;)

We added two new filter options for local files. The ability to filter by Genre and back by popular demand is the ability mark items as Watched or Unwatched and filter just the files you have not watched.

For people who wanted a more frequent scanning of their libraries we have introduced an hourly scan option. We also added a Scan button to the browse screen, so you can manually trigger a scan of your video folders without needing to go to Settings.

We are sending a version for testing to Early Access users and hope to release an update some time next week. The new firmware will also include numerous bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:47:
Zou ook mooi zijn dat er een app kwam van veamer.nl kan je mooi films huren of kopen tegen redelijke prijs !!!
Of een app voor: http://www.skooztv.nl/ kan je online tv kijken
Skooztz tv is eigenlijk gewoon ziggo online tv en werkt dus alleen met een ziggo internet abonnement. veamer zou interessant zijn enkel ben ik er beetje op tegen om apps voor commerciele instellingen te ontwikkelen, het lijkt mij meer een taak voor veamer om dit aan te bieden. Via de nbieuwe html5 apps zou dit voor hun makkelijk moeten kunnen, is er gelijk ook een aanbod voor de google tv die hetzelfde principe planteert voor html5 apps. (html5 app is eigenlijk gewoon een website met ondersteuning voor de boxee remote.)

Super van die aangekondigde update! Erg goed om te horen dat offline content een belangrijkere positie krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsNot
  • Laatst online: 29-07 21:14
Geen matches
Werkt het streamen van 1080p met nederlandse ondertiteling ook goed en niet zoals met de ps3 dat alles na een poosje begint te haperen.. voornamelijk bij draadloos dan.
Dat heb ik zo snel niet terug gelezen in dit topic. Daar ben ik erg benieuwd naar, aangezien ik ook wel eens naar aziatische films kijk zoals Ong Bak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Geen matches
Sorry als er vanavond problemen zijn geweest met de repo, maar mijn hosting heeft momenteel last van een ddos aanval :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 14:43

mwa

Geen matches
Je host toevallig geen wikileaks mirror he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat geluk toch nog een Nieuwe Boxee Box in verpakking weten te bemachtigen uit Duitsland.
Als het meezit krijg ik die deze week nog binnen mocht het meezitten met de post en de stakingen!!!

Weet nog wel paar adressen in Duitsland waar ze nog te krijgen zijn voor de geïnteresseerden?

Boxee Box Website 1

Boxee Box Website 2

Boxee Box website 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
ThisIsNot schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:13:
Werkt het streamen van 1080p met nederlandse ondertiteling ook goed en niet zoals met de ps3 dat alles na een poosje begint te haperen.. voornamelijk bij draadloos dan.
Dat heb ik zo snel niet terug gelezen in dit topic. Daar ben ik erg benieuwd naar, aangezien ik ook wel eens naar aziatische films kijk zoals Ong Bak etc.
Deze vraag zou ik nu ook graag beantwoord willen zien. Ik heb voor bijna 1000 euro een mac mini staan (laatste model) welke niet goed wil werken. Alleen maar problemen omdat er blijkbaar problemen zijn met het aanspreken van de GPU.

Ik heb continu haperingen en ben er dus wel mee klaar, prachtige 55" 3D maar geen net beeld, nou lekkere combinatie.

Ik hoop dat de boxee box het wel aankan, ik heb voornamelijk 1080 HD content met een gemiddeld 10GB per file. Ook een aantal BR's

Bedankt!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:51:
Met wat geluk toch nog een Nieuwe Boxee Box in verpakking weten te bemachtigen uit Duitsland.
Als het meezit krijg ik die deze week nog binnen mocht het meezitten met de post en de stakingen!!!

Weet nog wel paar adressen in Duitsland waar ze nog te krijgen zijn voor de geïnteresseerden?

Boxee Box Website 1

Boxee Box Website 2

Boxee Box website 3
De pakketservice staakt niet, alleen die van de brieven staken. Ik had die van mij op vrijdagmiddag besteld bij amazon.de en dinsdagmiddag werd die voor het eerst aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb mijn mp3-verzameling (zo'n 40GB, netjes gesorteerd) op een HD (7200rpm) gezet en aan Boxee gekoppeld.

Het inladen van de artiesten duurt alleen ontzettend lang. Na 3 uur heeft Boxee nog maar 90 van de 400 artiesten "opgeslagen". Ik kan ze wel benaderen dmv de browse functie, maar dat is jammer (geen albumart).

Is dit normaal of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:21

fjs

PSN: ftltc

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:51:

Boxee Box Website 1

Boxee Box Website 2

Boxee Box website 3
Wat een belachelijke bedragen zeg. Bij divxplayer kost hij al 300 euro. amazon zegt 229 maar als je wilt bestellen is hij ineens bijna 260 euro.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:24
Geen matches
Commercieel gezien vind ik dat Dlink plank volledig misslaat. Verkrijgbaarheid van speler is zeer slecht en dat juist voor de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Geen matches
hopiconjo schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:29:
Commercieel gezien vind ik dat Dlink plank volledig misslaat. Verkrijgbaarheid van speler is zeer slecht en dat juist voor de feestdagen.
Zo zijn er wel meer bedrijven. Snel rushen om het voor de feestdagen op de markt te brengen, om dan vervolgens niet genoeg te kunnen leveren. Heb nog iets dat ik zoek voor kerst en nergens te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

-nickx- schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:10:
[...]

Deze vraag zou ik nu ook graag beantwoord willen zien. Ik heb voor bijna 1000 euro een mac mini staan (laatste model) welke niet goed wil werken. Alleen maar problemen omdat er blijkbaar problemen zijn met het aanspreken van de GPU.

Ik heb continu haperingen en ben er dus wel mee klaar, prachtige 55" 3D maar geen net beeld, nou lekkere combinatie.

Ik hoop dat de boxee box het wel aankan, ik heb voornamelijk 1080 HD content met een gemiddeld 10GB per file. Ook een aantal BR's

Bedankt!
De Boxee Box kan eigenlijk alle 1080p content zonder problemen afspelen. Supervloeiend, zonder hapering.
Ik speel wel via een bedraad netwerk.
Draadloos in een ander verhaal. Mkv'tjes schieten regelmatig richting 20Mbit en BR-Iso's gaan nog een stuk hoger. Om die snelheden continu en stabiel over een draadloos netwerk te halen zijn, durf ik je niet te zeggen. Mijn gok is dat het niet lukt, en dan hapert je film dus onafhankelijk van de speler die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Ik heb de Boxee box eerst draadloos gebruikt i.c.m. een D-Link 655 en dat was voor dvd's goed te doen. maar 1080p was onmogelijk. Dus die gok kun je je bespaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
Geen matches
hopiconjo schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:29:
Een compleet gemiste kans ja, erg dom.

Een paar weken geleden had Azerty een voorraad van 3 stuks. Ik dus bestellen en toen waren er nog maar twee. Paar uur later hadden mijn beide zonen er ook eentje besteld en waren er nog maar nul ;w

Overigens vind ik de software, ook na updaten, nog behoorlijk "beta" en hopelijk brengt de versie die deze week moet komen wat beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
Mooooody schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:56:Het inladen van de artiesten duurt alleen ontzettend lang. Na 3 uur heeft Boxee nog maar 90 van de 400 artiesten "opgeslagen". Ik kan ze wel benaderen dmv de browse functie, maar dat is jammer (geen albumart).
Kijk een paar berichten terug. "habermas" geeft aan wat de binnenkort uit te komen software allemaal beter kan. O.a. elk uur scannen.

Ook bij mij duurt het allemaal erg lang. Hij scant wel maar gaat niet door tot alles gevonden is. Het lijkt mij in brokken te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar dagen wachten op de duitse amazon heb ik de boxee box dan toch binnen.

Mijn eerste indruk is veel beter dan ik verwacht had. Op de bekende "problemen" na werkt hij erg lekker. Ook 1080p films speelt hij zonder problemen draadloos af (rond de 9 a 10 gig per film). De boxee box is gekoppeld aan een sitecom WL-308 router waar weer een LaCie Networkspace met films/muziek op aangesloten is.

Nu maar wachten op de volgende update.... Aangezien ik voornamelijk gebruik maak van lokale content is deze zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Geen matches
Ik heb zojuist een nieuwe app online gezet. Het is een app die lyrics ophaald bij muziek die op dat moment afgespeelt wordt. Als je dus een nummer afspeelt en je opent de app zie je de songtekst.

De app is ontwikkeld voor musixmatch die een wedstrijd uit heeft geschreven met leuke prijzen :). Voormezelf voornamelijk een ervaring om te leren hoe activiteiten in de achtegrond te laten draaien. De musixmatch library heeft ook een beperkt aantal lrc files. Hiermee scrollt de tekst automatisch mee met de muziek
(vb madonna - frozen)

Omdat deze met een tijdelijke key is gemaakt van musixmatch heb ik hem in een aparte repo gezet, voor degene die hem willen bekijken je kan hem vinden onder de repo: 'bartsidee.nl/box'

Deze achtergrondprocessen kunnen van belang zijn in eventuele toekomstige uitbreidingen van de uzg gemist apps. Zo zouden de stream in een database kunnen worden gezet, waarna in de achtergrond nieuwe streams kunnen worden toegevoegd/geupdate net als eventuele extra metadata. Dit maakt het geheel snappier, geeft meer informatie en zou een zoekfunctie kunnen toevoegen over alle netten. Zover nog toekomstmuziek maar het was een leuk leer trajectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Hey,

ik was aan het overwegen om, met behulp van een tweakblog, zelf een xbmc systeem in elkaar te flansen toen mijn oog viel op de Boxee Box (BBox).

qua uiterlijk kan ik er niet veel over zeggen, je bent ervoor of je bent er niet voor :) Voor mij persoonlijk had het een volledig afgevlakte kubus mogen zijn maar sowieso ziet hij er nog steeds "eye-candy" uit.

alleen heb ik nog wat vraagjes voor de gebruikers onder ons, alvorens over te gaan tot deze aankoop:

- Ik heb op verschillende plaatsen tegenstrijdige berichten gelezen over de interne harde schijf, de ene zegt dat er "geen" HD aanwezig is (waar staat OS dan op...) en de andere beweert dan weer dat je de HD wel kan formateren en je er eender welk OS kan opzetten. Bevat de BBox nu een HD of niet? en zoja, hoe groot?
- Hoe gemakkelijk is het om een NAS via het netwerk te bereiken? Ben meer voor het aansluiten van een NAS op het netwerk dan het aansluiten van een USB HD. Zijn er hiervoor bepaalde vereisten noodzakelijk? (qua HD indeling e.d.)
- Heb al wat rond gezocht maar kan niet direct iets vinden, maar vroeg me af of het mogelijk is (zoals in de tweakblog vermeld wordt) om bv. een add-on te installeren die automatisch NZB toestanden gaat downloaden? of torrents oid... die je eventueel via een webbrowser (vanop het werk...) kan bereiken ofzo?
- Wat met subtitles add-in? Voor xbmc bestaat deze om auto. subtitles voor films/series op te halen, kan je deze gebruiken op Boxee?

Update: bijkomende vraag

- Ben een rasechte Belg :) Hoe zit het met aanbod belgische zenders? Of is er ergens een "learn to develop boxee app" tutorial achtige toestanden voor zelf app te ontwikkelen? *In welke taal wordt dit geschreven, phyton? zoja, dan haak ik af voor custom add-in's te maken :) *

Misschien veel, en hoogstwaarschijnlijk domme, vragen maar wat betreft mediaspeler toestanden (en zeker linux stuff) ben ik een enorme leek! :$

[ Voor 8% gewijzigd door dj_vibri op 07-12-2010 07:54 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Een vraagje aan Bart(sidee), aangezien je blijkbaar goed bent in het schrijven van de Apps.... ;)

Is het mogelijk om een App ook lokaal te zetten?
Ik wil namelijk de IPTV streams via de Boxee Box gaan bekijken.

Heb nu een Cfullhdma, en daar kan ik ze via de webbrowser in zetten en vervolgens als "internet stream" selecteren. Alleen grafisch is dit naatje, alleen browsen in een lijstje

Zou dit ook te doen zijn in de Box, maar dan in een gelikte App met thumbnails van de diverse TV zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
dj_vibri schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 07:50:
Hey,

[...]
alleen heb ik nog wat vraagjes voor de gebruikers onder ons, alvorens over te gaan tot deze aankoop:

- Ik heb op verschillende plaatsen tegenstrijdige berichten gelezen over de interne harde schijf, de ene zegt dat er "geen" HD aanwezig is (waar staat OS dan op...) en de andere beweert dan weer dat je de HD wel kan formateren en je er eender welk OS kan opzetten. Bevat de BBox nu een HD of niet? en zoja, hoe groot?
Er zit geen HD in, gewoon 1GB aan flash-geheugen
- Hoe gemakkelijk is het om een NAS via het netwerk te bereiken? Ben meer voor het aansluiten van een NAS op het netwerk dan het aansluiten van een USB HD. Zijn er hiervoor bepaalde vereisten noodzakelijk? (qua HD indeling e.d.)
Gewoon kwestie van een source aan te maken en te verwijzen naar je ip/share van je NAS.
Zo is het althans in de Boxee-software onder Windows, ik veronderstel dat ze daar niks aan veranderd hebben.

Met de rest kan ik je niet direkt helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Duikhond schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:49:
Een vraagje aan Bart(sidee), aangezien je blijkbaar goed bent in het schrijven van de Apps.... ;)

Is het mogelijk om een App ook lokaal te zetten?
Ik wil namelijk de IPTV streams via de Boxee Box gaan bekijken.

Heb nu een Cfullhdma, en daar kan ik ze via de webbrowser in zetten en vervolgens als "internet stream" selecteren. Alleen grafisch is dit naatje, alleen browsen in een lijstje

Zou dit ook te doen zijn in de Box, maar dan in een gelikte App met thumbnails van de diverse TV zenders?
IP

De boxee apps zijn eigenlijk altijd lokaal opgeslagen,het repo systeem zorgt voor updates etc. vanaf firmware 1.0 ondersteund boxee ook html apps. Helaas zijn deze nog wat ongedocumenteerd, maar dit zijn websites met ondersteuning voor de boxee remote. Zolang het streamformaat wordt ondersteund door boxee zal hier zeker een app voor zijn te maken

@dj vibri
Boxee ondersteund ook het ophalen van subtitles.

De box heeft naast de standaard plugins niet de mogelijkheid om echt andere programma's te draaien. (misschien ooit met een hack) wat tot nu toe mogelijk zou moeten zijn is een app die toegang biedt tot bijv sabnzbd op een andere server. geen idee of zo'n app al bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Fire69 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:01:
[...]

Er zit geen HD in, gewoon 1GB aan flash-geheugen

[...]

Gewoon kwestie van een source aan te maken en te verwijzen naar je ip/share van je NAS.
Zo is het althans in de Boxee-software onder Windows, ik veronderstel dat ze daar niks aan veranderd hebben.

Met de rest kan ik je niet direkt helpen. :)
okido, dan beginnen we al uit te zien naar een DIY NAS systeempje :) en evt. via dit nas systeem een automatische download client stuff installeren... hmmm... interesting
bartsidee schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:57:

@dj vibri
Boxee ondersteund ook het ophalen van subtitles.

De box heeft naast de standaard plugins niet de mogelijkheid om echt andere programma's te draaien. (misschien ooit met een hack) wat tot nu toe mogelijk zou moeten zijn is een app die toegang biedt tot bijv sabnzbd op een andere server. geen idee of zo'n app al bestaat
Wat dus ook mogelijk is, vermits connectie met nas, is om zoals hierboven aangehaald een nas op te zetten en hierop auto. download client toestanden (zoals bv. sabnzbd) die vervolgens de gedownloade files in de correcte mappen e.d. gaat zetten, waarna boxee simpelweg deze folders gaat uitlezen/streamen?

uiteindelijk is het toch de bedoeling dat dit een pure media center wordt (afspelen movies/music) en niet zozeer een volwaardig Unix besturingssysteem...

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Geen matches
dj_vibri schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:19:
okido, dan beginnen we al uit te zien naar een DIY NAS systeempje :) en evt. via dit nas systeem een automatische download client stuff installeren... hmmm... interesting
Ik gebruik een Synology DS210j NAS om voornamelijk 720p content te steamen naar de BB, werkt prima en heeft ook een torrent-client :)

[ Voor 3% gewijzigd door habermas op 07-12-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dj_vibri schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:19:

[...]

Wat dus ook mogelijk is, vermits connectie met nas, is om zoals hierboven aangehaald een nas op te zetten en hierop auto. download client toestanden (zoals bv. sabnzbd) die vervolgens de gedownloade files in de correcte mappen e.d. gaat zetten, waarna boxee simpelweg deze folders gaat uitlezen/streamen?

uiteindelijk is het toch de bedoeling dat dit een pure media center wordt (afspelen movies/music) en niet zozeer een volwaardig Unix besturingssysteem...
Yep, dat is perfect mogelijk :)

[ Voor 90% gewijzigd door Fire69 op 07-12-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Boxee Box nu 3 weken in huis. De box bevalt heel goed speelt Blueray rips prima af net als mkv van 20 GB gaan super vloeiend met ondertiteling. Ik heb de Boxee Box wel bedraad aangesloten wireless zag ik niet zitten en wil het ook niet proberen. Deze week komt er een nieuwe update uit zodat alles nog iets lekker gaat werken. Maar het afspelen van films gaat super. Dus hou je van 1080P content dan is dit een bruud monstertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:27:
Ik heb de Boxee Box nu 3 weken in huis. De box bevalt heel goed speelt Blueray rips prima af net als mkv van 20 GB gaan super vloeiend met ondertiteling. Ik heb de Boxee Box wel bedraad aangesloten wireless zag ik niet zitten en wil het ook niet proberen. Deze week komt er een nieuwe update uit zodat alles nog iets lekker gaat werken. Maar het afspelen van films gaat super. Dus hou je van 1080P content dan is dit een bruud monstertje.
Alleen dus niet leverbaar, nergens niet. En dat enkele weken na de al karige launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Weet iemand hoe je de kijk instelling standaard op zoom kan zetten?
Elke keer als ik een nieuwe video wil kijken moet ik de beeld instelling weer gaan aanpassen. En dat voor 20 afleveringen >.< zou mooi zijn als ie mijn instelling vast zou houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 10-09 09:20
Heb een bug ontdekt in boxee.zodra ik mijn raw (nikon) foto's wil bekijken dan gaat hij er 2 of max 3 laden en dan loopt de boxee in zijn geheel vast? Voor de rest bevalt de BB prima maar dit is toch wel jammer

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:22:
[...]

Alleen dus niet leverbaar, nergens niet. En dat enkele weken na de al karige launch.
Er zijn op de vorige pagina een aantal links genoemd waar je dit apparaatje zo kunt bestellen. ;)

Ik heb de mijne vorige week besteld bij een van genoemde aanbieders en het zou als het goed is, morgen of overmorgen geleverd moeten worden jippie!
Pimmetje651 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:08:
Heb een bug ontdekt in boxee.zodra ik mijn raw (nikon) foto's wil bekijken dan gaat hij er 2 of max 3 laden en dan loopt de boxee in zijn geheel vast? Voor de rest bevalt de BB prima maar dit is toch wel jammer
Zijn de foto's misschien in een zeer groot formaat?

Grtz Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Nog een tip voor de nieuwe mensen onder boxee.

Kijk eens op http://www.boxee.tv/watchlater hiermee kan je video's van bijvoorbeeld webvideo's die je op het internet heb gevonden aan je 'watch later list' toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 14:43

mwa

Zijn er al ontwikkelingen om XMBC op de Boxee te krijgen? Heb er nog niks concreets over vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
dialmformark schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:08:
Zijn er al ontwikkelingen om XMBC op de Boxee te krijgen? Heb er nog niks concreets over vernomen.
http://lmgtfy.com/?q=xbmc+boxee+box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, hilarisch! Die had ik nog niet eerder gezien

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

dialmformark schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:08:
Ik heb er zelf al even naar gekeken. Makkelijkste aanpak leek mij om de boxee.iso file die via de update service wordt aangeboden af te vangen, het squidfs systeem te mounten en te voorzien van nieuwe software.

http://boxeeboxwiki.org/wiki/Update

Echter maakt de Boxee geen gebruik van een standaard platform. Om het geheel een beetje te laten performen zal je toch via de video (PowerVR VXD) kaart moeten versnellen. Een API om dat te doen is er (nog) niet. Lastige zaak dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Erhnam op 08-12-2010 15:00 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Erhnam schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:58:
[...]

Ik heb er zelf al even naar gekeken. Makkelijkste aanpak leek mij om de boxee.iso file die via de update service wordt aangeboden af te vangen, het squidfs systeem te mounten en te voorzien van nieuwe software.

http://boxeeboxwiki.org/wiki/Update

Echter maakt de Boxee geen gebruik van een standaard platform. Om het geheel een beetje te laten performen zal je toch via de video (PowerVR VXD) kaart moeten versnellen. Een API om dat te doen is er (nog) niet. Lastige zaak dus.
Ik vond al dat je onlangs nogal optimistisch klonk, toen je een BoxeeLive binnen afzienbare tijd aankondigde. :P
Hopelijk komt er snel een API, dan bestel ik zeker een BB, om je BoxeeLive op te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:32:
[...]

Zo zijn er wel meer bedrijven. Snel rushen om het voor de feestdagen op de markt te brengen, om dan vervolgens niet genoeg te kunnen leveren. Heb nog iets dat ik zoek voor kerst en nergens te krijgen is.
Mja, en de winkels maken daar ook misbruik van ... nasmedia.nl heeft nu op zijn website staan "Boxee Box ... Beperkte voorraard" , maar mensen zoals ik wachten al sinds begin november op onze pre-order. En geld terugvragen is ook lastig want het duurt 2-3 weken om het terug te storen ... bah :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Fire69 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:27:
[...]
Ik vond al dat je onlangs nogal optimistisch klonk, toen je een BoxeeLive binnen afzienbare tijd aankondigde. :P
Hopelijk komt er snel een API, dan bestel ik zeker een BB, om je BoxeeLive op te draaien :)
Yep dat moet ik terugnemen. Ging er even vanuit dat er een ION of een dergelijke afgeleide in het systeem zat, maar ik heb gemerkt dat ze toch een hoop hebben getuned. Het hangt er vanaf hoeveel ze open source hebben gemaakt, anders zal er nooit wat verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Erhnam schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:59:
[...]

Yep dat moet ik terugnemen. Ging er even vanuit dat er een ION of een dergelijke afgeleide in het systeem zat, maar ik heb gemerkt dat ze toch een hoop hebben getuned. Het hangt er vanaf hoeveel ze open source hebben gemaakt, anders zal er nooit wat verschijnen.
Het zou in princie vrij "makkelijk" uitwisselbaar moeten zijn volgens mij. Zijn er niet twee opties: of de huidige update file aanpassen. Deze is enkel signed.
Of een nieuwe linux opbouwen em draaien vanaf usb, enkel zijn niet alle drivers nog beschikbaar voornamelijk richting de ce4100 processor.

Correct me if I'm wrong

Het is dus gewoon even afwachten, hoewel ik ook erg tevreden ben over boxee

[ Voor 32% gewijzigd door bartsidee op 08-12-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
goed nieuws de wmv seek bug is opgelost! Ze gaan proberen het in de volgende release te krijgen. Ik ga er van uit dat dat een release later is dan die aangekondigd want die zit onderhand al in beta tester traject.

Als het goed is dus binnekort geen vastlopers meerbij sbs gemist en nederland 24/uzg.

Zie ook http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7269

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geen matches
Erhnam schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:59:
[...]

Bij de introductie van de BB hebben ze gezegd dat het makkelijk zou worden om er iets anders op te krijgen.
Hopelijk hebben ze dat niet enkel gezegd om de verkopen wat te stimuleren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Geen matches
@Fire,

Nee, dit hebben ze niet gezegd om omzet te genereren, althans niet 100% alleen daarvoor.
Het systeem is open enkel is het wachten op de andere ontwikkelaars om de draad op te pakken.

gewoon even geduld, komt wel vanzelf goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 'Box' ontvangen en ik moet zeggen tot nu toe: WOW!!

Wel risicovol: Amazon.de had de Box zonder externe verpakking verstuurd (cadeauverpakking was niet beschikbaar op de site voor dit product), errug vreemd, er staat gewoon groot 'Boxee Box' op de verpakking.....

Hij speelt zo'n beetje alles af wat ik tot m'n beschikking heb. Het duurt wel lang om ca. 1300 films te scannen en te identificeren (de bibliotheek is ingericht op XBMC), dat loopt nog. Je kunt uiteraard ook gewoon in de netwerkschijven kijken als een soort verkenner en van daaruit spelen op basis van de bestandsnamen.Vooral de kinderfilms van de buren ga ik niet opnemen in de grote lijst.
1080p bluray rips liepen prima, terug het menu en de volgende, werkt allemaal zeer soepeltjes.

Hulde aan Bartsidee voor de app-repository die hij online heeft staan, gaaf man!
Ik ben nog wel op zoek naar meer radio-apps, maar ja binnen een paar uur heb je ook niet alles uitgevonden.

De bediening is geniaal handig, zeker het gedeelte met alleen de afspeelknoppen, ergonomisch dik voor elkaar. Het qwerty gedeelte is lastiger, zeker omdat de knopjes niet verlicht zijn. De browser moet ik ook nog even beter uitvogelen, maar ja daar is een iPhone voor toch? Ook de Boxee app op m'n iPhone moet ik nog uitproberen.

Het apparaatje is mooi stil en heeft ook een rubberbodem om 'em nog iets te dempen. Als je het apparaatje uitschakelt is hij ook echt stil. In de slaapstand schijnt dat het ventilatortje blijft draaien, dat is voor mij in ieder geval een no-go.

Ik heb nog geen vastlopers gehad, alleen rare geluiden toen ik ging schuiven met de audiosync terwijl een film op pauze stond.
Een ander probleempje wat ik gezien heb, is dat toen ik de beeldsetting op 1080p 24 had staan, dat 'Terug naar de kust' iedere seconde een hapering vertoonde. Dit is echter een nederlandse film, dus ik heb de setting naar 1080p 50hz verzet en toen was het weg. Ik zal hier nog meer mee experimenteren en proberen zo goed mogelijk m'n ervaringen hier neer te zetten.

Laterzz,

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Laatst online: 08-09 20:41
Geen matches
Voor de liefhebbers, ik heb er 1 besteld.

€199,99 (Duistland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:00:
Als je het apparaatje uitschakelt is hij ook echt stil. In de slaapstand schijnt dat het ventilatortje blijft draaien, dat is voor mij in ieder geval een no-go.
Wat misschien een meevaller is; de boxee kan je ook aanzetten na een koude shutdown met de remote. Wellicht een idee om de boxee dus niet altijd in standby te zetten, maar gewoon te laten booten via de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:28
Geen matches
Fire69 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:31:
[...]
Bij de introductie van de BB hebben ze gezegd dat het makkelijk zou worden om er iets anders op te krijgen.
Hopelijk hebben ze dat niet enkel gezegd om de verkopen wat te stimuleren. :/
Die uitspraak hebben ze ondertussen terug genomen. Om hun content providers tevreden te stellen blijft het boeltje dichtgeschroefd. Bewijs hiervan is het verwijderen van telnet zodra bekend werd dat dit mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Laatst online: 08-09 20:41
Geen matches
Mantis schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:46:
[...]

Die uitspraak hebben ze ondertussen terug genomen. Om hun content providers tevreden te stellen blijft het boeltje dichtgeschroefd. Bewijs hiervan is het verwijderen van telnet zodra bekend werd dat dit mogelijk was.
zal een kwestie van tijd blijven, een hack komt er wel, of het wat oplevert is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 12:53
Erhnam schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:36:
Wat misschien een meevaller is; de boxee kan je ook aanzetten na een koude shutdown met de remote. Wellicht een idee om de boxee dus niet altijd in standby te zetten, maar gewoon te laten booten via de remote.
Moet hij dan alles opnieuw scrapen? Ik dacht zoiets gelezen te hebben en dan ben je wel eventjes zoet elke keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dj_raoul schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:53:
[...]
Moet hij dan alles opnieuw scrapen? Ik dacht zoiets gelezen te hebben en dan ben je wel eventjes zoet elke keer...
Nee, enige probleem is wel dat de box de covers opnieuw van internet download.
Wat overigens in de praktijk niet echt hinderlijk is, althans hier niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 10-09 08:52
Nou hier ook zojuist eentje besteld, morgen bezorgt :-)

Werk nu via de mediaplayer van m'n Samsung tv, maar dat werk toch niet helemaal prettig. Vooral het gemis aan ondersteunde formaten.

In het weekend mooi de hele collectie DVD's eens rippen naar de NAS zodat ik ze mooi in de catalogus kan zette van de Boxee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:47:
Nou hier ook zojuist eentje besteld, morgen bezorgt :-)

Werk nu via de mediaplayer van m'n Samsung tv, maar dat werk toch niet helemaal prettig. Vooral het gemis aan ondersteunde formaten.

In het weekend mooi de hele collectie DVD's eens rippen naar de NAS zodat ik ze mooi in de catalogus kan zette van de Boxee.
Misschien kun je vertellen waar je de bestelling hebt gedaan, want volgens mij is het momenteel nergens leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:15:
[...]

Misschien kun je vertellen waar je de bestelling hebt gedaan, want volgens mij is het momenteel nergens leverbaar.
Bij Wehkamp staat dat hij gewoon direct leverbaar is.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Geen matches
T-8one schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:36:
[...]

Bij Wehkamp staat dat hij gewoon direct leverbaar is.
Heb hem net besteld bij Wehkamp en hij moet morgen binnenkomen. Da's snel en geen idiote bedrag zoals bij divxplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:45
Geen matches
fjs schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:25:
[...]

Heb hem net besteld bij Wehkamp en hij moet morgen binnenkomen. Da's snel en geen idiote bedrag zoals bij divxplayer.
Huh wehkamp. ik zie hem er niet bijstaan, mis ik iets. Hij staat bij mij bestellingen als uitverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Kon hem ook eerst niet vinden. Met Google gezocht boxee en wehkamp. En daar stond hij. Heb net een mail gehad dat hij morgen binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr1z
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 11:42
Repository/Plugin aanrader : Navi-X ( http://website.navi-x.org/ )

Dit : http://www.navi-x.org/boxee/ , toevoegen bij je repositories en je hebt een geheel nieuwe gui met honderden tv-shows,films en radiozenders,
Veel apps ( zoals cartoon network ) die het normaal niet doen door europese ip lijken het via deze plugin wel te doen . :P
Niet alles werkt even goed, dus je moet even experimenteren maar ik ben er erg enthousiast over.

Als je een account aanmaakt kan je ook je Youtube-playlisten importeren. (maar dat wil mij nog niet lukken.)

Nog een tip : met Ambiance : http://fuzzthed.com/?page_id=62 kun je de achtergrond van het menu van Boxee aanpassen. ( Na een reboot krijg ik trouwens wel vervormingen in het beeld , totdat ik weer een andere achtergrond kies)

[ Voor 59% gewijzigd door kr1z op 10-12-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
fjs schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:00:
Kon hem ook eerst niet vinden. Met Google gezocht boxee en wehkamp. En daar stond hij. Heb net een mail gehad dat hij morgen binnenkomt.
SUPERRRR!! ik heb net gebeld en er eentje besteld, hij komt morgen binnen. Eindelijk na een jaar wachten op de Yuixx is er toch een goed alternatief gekomen in de form van de Boxee.

Op wehkamp komt hij nog steeds niet voor alleen als je via google zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00
kr1z schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:17:

Dit : http://www.navi-x.org/boxee/ , toevoegen bij je repositories en je hebt een geheel nieuwe gui met honderden tv-shows,films en radiozenders,
Veel apps ( zoals cartoon network ) die het normaal niet doen door europese ip lijken het via deze plugin wel te doen . :P
Niet alles werkt even goed, dus je moet even experimenteren maar ik ben er erg enthousiast over.
cool, handig :D Kan zelfs de laatste community en Chuck kijken via deze app :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip. erg leuk. You tube is veel beter te bekijken dan met lean back.
Wie nog meer tips heeft voor repositories ik hoor het graag
kr1z schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:17:

Als je een account aanmaakt kan je ook je Youtube-playlisten importeren. (maar dat wil mij nog niet lukken.)

Nog een tip : met Ambiance : http://fuzzthed.com/?page_id=62 kun je de achtergrond van het menu van Boxee aanpassen. ( Na een reboot krijg ik trouwens wel vervormingen in het beeld , totdat ik weer een andere achtergrond kies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 10-09 08:52
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:15:
[...]

Dynabyte, heb hem zojuist binnen gehad :-)

Volgens de pricewatch zijn ze er nog steeds op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Kan iemand de topic post aanpassen met de gebruikers voor boxee box. Wel leuk om elkaar een sociaal informatie te delen over programma's. Die Amerikanen zeggen me toch weinig.

Idee? of liever niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
Geen matches
hij is binnen, mooie klein dingetje.

Heb alleen een probleem, als ik via het netwerk mijn laptop wil bereiken om sources te scannen dan vraagt hij om een wachtwoord. welk wachtwoord? op mijn pc heb ik geen wachtwoord staan

iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de boxee box ook binnen. Inderdaad lekker klein en snel.

Indexeren ging bij vrij vlot, maar ik heb wel een beveiligd netwerk/shares. Misschien het gemakkelijkst om dat je computer te beveiligen. Overigens gaat het hier gewoon om je Windows gebruikersnaam en wachtwoord.
Greekmaster schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:21:
hij is binnen, mooie klein dingetje.

Heb alleen een probleem, als ik via het netwerk mijn laptop wil bereiken om sources te scannen dan vraagt hij om een wachtwoord. welk wachtwoord? op mijn pc heb ik geen wachtwoord staan

iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Geen matches
Greekmaster schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:21:
Bij een standaard windows installatie is je netwerk beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord, ook in het geval als je geen wachtwoord op je account hebt ingesteld. Voor het gemak kan je dat het beste uitschakelen als je gewoon op een vertrouwd netwerk werkt. Voor windows 7:

i. Click on start, type in network and sharing center
ii. Click on change advanced sharing center
iii. Click on home or work
iv. Under Password protected sharing
v. Select Turn Off password protection sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Overigens vindt ik het indexeren wel lang duren en nu staat er achter de sources weer disconnected.

Is er ook een Youtube app ? die was er wel voor XBMC, maar hier zie ik alleen Youtube Leanback
Daarnaast misschien een Twitter app ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Geen matches
Hier ook binnen mooi ding en werkt vrij goed. Alleen vind ik de font van de ondertitels LELIJK!. Sorry moest er even uit :+

Ik kan mij voorstellen dat ze met licenties zitten qua fonts, maar dan kun je toch de gratis Liberation Font nemen. Bijna hetzelfde als Arial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
Geen matches
bartsidee schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:22:
[...]

Bij een standaard windows installatie is je netwerk beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord, ook in het geval als je geen wachtwoord op je account hebt ingesteld. Voor het gemak kan je dat het beste uitschakelen als je gewoon op een vertrouwd netwerk werkt. Voor windows 7:

i. Click on start, type in network and sharing center
ii. Click on change advanced sharing center
iii. Click on home or work
iv. Under Password protected sharing
v. Select Turn Off password protection sharing
Thanx we zijn weer een stukje verder. Ik kan nu de pc benaderen maar zodra ik de map aangeef die hij moet scannen vraagt hij weer om een username en password, ik heb deze map gedeeld bv mijn xbox kan er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Boxee binnen gekregen het design vindt ik heel mooi mag zulke designs graag zien, en hij werkt super de afstand bediening is wat onhandig met die toetsenbord aan de onderkant en verlicht toetsenbord was ook wel handig geweest(we kunnen niet alles hebben), ze hadden er beter een klepje overheen kunnen maken. De app voor de iphone werkt ook perfect kan gewoon alles bedienen. Maar verder werkt hij mooi hij herkend niet al mijn films in mijn film map. Uitzetten met afstandbediening 1e keer gaat hij weer aan 2e keer sluit hem wel af maar dat is misschien een heel klein foutje in de software.

Nu is even wachten op mijn Qnap-439 tot die binnen komt en het feest kan beginnen!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 20:51 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 38 Laatste