Niewere video files als in? Hi10P en x265 MKV's speelt de Boxee Box afaik niet af.devil-strike schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:17:
[...]
Voordeel is iedergeval de addons waarvan er een stuk meer zijn en nog werken ook, en de beter support voor nieuwere video files, en de pvr support.
hi10p speelt wel af op sommige versies dit door nieuwe ffmpeg maar goed dit is niet 100% supported bij de gpu maar sommige anime met 10bit speelt wel af.
memorycard(sd) word afgeraden aangezien sd behoorlijk heet word en kan je sd kaart verkloten(zelf al 3 wegkunnen gooien door overhitting)Mooneater schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 07:57:
[...]
Een vlotte memorycard wil ook wel werken, scheelt weer een usb poort
[ Voor 53% gewijzigd door devil-strike op 12-06-2014 11:50 ]
het herkennen/indexeren van films loopt de laatste tijd hard achteruit bij Boxee. er zijn een hoop films (en soms ook EP's bij tv-shows, zoals True Detective) die niet meer herkend worden, en die zelfs niet niet onder Unidentified Files geschaard worden
(en ja ik hernoem alles op de correcte manier
)
thanks voor de tip over die transcend jetflash, is maar 5 euro, zal die es proberen
thanks voor de tip over die transcend jetflash, is maar 5 euro, zal die es proberen
Inderdaad, die van mij heeft er ook al 2 doorheen gejaagd. Is gewoon zonde van je klasse 10 kaartjes[b][message=42379577,noline]
memorycard(sd) word afgeraden aangezien sd behoorlijk heet word en kan je sd kaart verkloten(zelf al 3 wegkunnen gooien door overhitting)
devil-strike schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:48:
memorycard(sd) word afgeraden aangezien sd behoorlijk heet word en kan je sd kaart verkloten(zelf al 3 wegkunnen gooien door overhitting)
ah, dat wist ik nietoef! schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:45:
[...]
Inderdaad, die van mij heeft er ook al 2 doorheen gejaagd. Is gewoon zonde van je klasse 10 kaartjes
Wel jammer, zo'n sd lijkt me sneller dan een usb... (hoewel dat met 3.0 misschien niet meer uitmaakt).
[ Voor 42% gewijzigd door Mooneater op 12-06-2014 14:08 ]
Sd zal niet sneller zijn dan die 35MB/s aangezien het gebruik maakt van usb 2.0 port. Goeie usb 3 haalt de max uit de usb 2.0 port waarbij dit bij een usb 2.0 stick vaak niet harder gaat dan 20MB/s.Mooneater schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:07:
[...]
[...]
ah, dat wist ik niet
Wel jammer, zo'n sd lijkt me sneller dan een usb... (hoewel dat met 3.0 misschien niet meer uitmaakt).
Iemand nog een boxee over? Wil der graag nog eentje hebben
Ik krijg xbmc niet aan de gang op m'n boxee..weet niet wat ik fout doe.
Heb de laatste boxee+hacks draaien (werkt ook prima) ook file sharing staat aan op de box.
Ik heb de laatste xbmc gedownload en op een sandisk 16GB gezet (eerst in root geprobeerd) later een mapje xbmc aangemaakt op de stick en daar de bestanden ingezet.
Boxee uit ook stroom..stick in usb..stroom erop en boxee aan...nope nope werkt niet..wat doe ik fout??
Heb de laatste boxee+hacks draaien (werkt ook prima) ook file sharing staat aan op de box.
Ik heb de laatste xbmc gedownload en op een sandisk 16GB gezet (eerst in root geprobeerd) later een mapje xbmc aangemaakt op de stick en daar de bestanden ingezet.
Boxee uit ook stroom..stick in usb..stroom erop en boxee aan...nope nope werkt niet..wat doe ik fout??
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Heb je de laatste versie van http://boxeed.in/ ?amdboy1983 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:52:
Op http://boxeeplus.com/ staat namelijk nog een oude versie.
Anoniem: 363715
Heb je deze stappen gevolgd?amdboy1983 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:52:
Install the latest BOXEE+HACKS (1.5.3 when this is written), follow the steps here: http://boxeed.in/
Get a USB stick or a SD card (External HD works as well). High speed will improve the performance of XMBC.
Download a XBMC build from this thread: http://boxeed.in/forums/viewtopic.php?f=13&t=148
Extract all files and folders from the xbmc folder in the zip file to the root of the USB-stick/SD-card.
Plugin the USB-stick/SD-card in the BB
Start the BB, and now you should have XBMC running.
Ik heb namelijk het idee dat je in je post zegt dat je een mapje hebt aangemaakt met de naam xbmc.
Dat hoeft niet.
Ik begin me ernstig te irriteren aan hoe de Boxee Box achterloopt. Wat is momenteel de beste hack voor je Boxee Box?
Voor mij is vooral belangrijk:
1) Veel video's af kunnen spelen
2) Makkelijk subtitles vinden vanaf apparaat zelf (vind dit de tofste feature van de Boxee Box)
3) Twitch.tv kunnen bekijken (iets wat in de Boxee Browser voor mij niet meer werkt)
2) Makkelijk subtitles vinden vanaf apparaat zelf (vind dit de tofste feature van de Boxee Box)
3) Twitch.tv kunnen bekijken (iets wat in de Boxee Browser voor mij niet meer werkt)
XBMC installeren op je Boxee BoxapNia schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:01:
Ik begin me ernstig te irriteren aan hoe de Boxee Box achterloopt. Wat is momenteel de beste hack voor je Boxee Box?
Ik heb nog een "oude" plasma TV, gekocht nog net voor de hype van 3D en Smart TV's voor een betaalbare prijs. Ik begin me zo langzamerhand te oriënteren op een nieuwe TV met 3D. Als ik het goed begrijp zou ik met mijn Boxee Box zonder problemen HSBS 3D films moeten kunnen afspelen. Maakt het voor de TV dan nog uit of de 3D active of passive is?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Maakt in principe niet uit, de Boxee Box stuurt het SBS (of OU) beeld gewoon door en past de menu's er alleen op aan.
Als de TV dus SBS of OU beelden kan omzetten naar 3D moet het werken. Ik neem aan dat alle 3D televisies dit wel kunnen?
Als de TV dus SBS of OU beelden kan omzetten naar 3D moet het werken. Ik neem aan dat alle 3D televisies dit wel kunnen?
is er al een update voor de iOmega TV met Boxee? Ik zou het zo graag zien dat deze ook XBMC gaan draaien.
ik heb XBCM geinstalleerd op de boxeebox, maar het was echt supertraag... is dit een beperking van de hardware of zou er iets fout gegaan zijn?
Er gaat iets fout, draait als een tiet hier.spacecrap schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:57:
ik heb XBCM geinstalleerd op de boxeebox, maar het was echt supertraag... is dit een beperking van de hardware of zou er iets fout gegaan zijn?
Alles draait soepel zonder vertragingen.
Je hebt waarschijnlijk een hele trage SD kaart of USB stick.
Koop of test een snelle SD/USB stick.
Eventueel intern installeren, niet echt aan te raden gezien je dan weinig ruimte over hebt maar gaat wel het snelst mee. Mocht je intern proberen ga dan niet alle mappen scannen / hoop zooi erbij installeren etc.
Update Boxee+ Hacks naar laatste versie
Telnet naar box IP:2323
Voer commando’s uit:
curl http://boxeed.in/boxeeplus/install.sh -o /download/install.sh
sh /download/install.sh &
Na herstart telnet wederom en voer commando’s uit om nieuwste XBMC te installeren op interne flash:
wget -O /tmp/installer.sh http://192.227.134.64/~xbmc/installer.sh && sh /tmp/installer.sh
Volg de instructies.
[ Voor 54% gewijzigd door Port187 op 09-07-2014 16:45 ]
eindelijk scant de boxee box weer mijn mediadevil-strike schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:15:
volgens mij moet je samba password uitzetten en op 40bit zetten wil het goed werken

[ Voor 53% gewijzigd door cazzie op 12-07-2014 14:53 . Reden: solution found ! ]
control alt oeps deleted
Ik ben toch van mening dat de boxee met een snelle usb3 stick net zo snel draait als intern, en dan ook nog het voordeel dat je niks kunt slopen. Usb stick verwijderen and you're good to go met boxee hacks. Tevens makkelijker updaten dan internal installPort187 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:31:
[...]
Er gaat iets fout, draait als een tiet hier.
Alles draait soepel zonder vertragingen.
Je hebt waarschijnlijk een hele trage SD kaart of USB stick.
Koop of test een snelle SD/USB stick.
Eventueel intern installeren, niet echt aan te raden gezien je dan weinig ruimte over hebt maar gaat wel het snelst mee. Mocht je intern proberen ga dan niet alle mappen scannen / hoop zooi erbij installeren etc.
Update Boxee+ Hacks naar laatste versie
Telnet naar box IP:2323
Voer commando’s uit:
curl http://boxeed.in/boxeeplus/install.sh -o /download/install.sh
sh /download/install.sh &
Na herstart telnet wederom en voer commando’s uit om nieuwste XBMC te installeren op interne flash:
wget -O /tmp/installer.sh http://192.227.134.64/~xbmc/installer.sh && sh /tmp/installer.sh
Volg de instructies.
Gelijk heb je, daarom was mijn advies ook tegen intern installeren en om een snelle USB of SD aan te schaffen/ Echter voor het aanschaffen kan hij alvast intern testen om de snelheid te checken.MartijnAbel schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:51:
[...]
Ik ben toch van mening dat de boxee met een snelle usb3 stick net zo snel draait als intern, en dan ook nog het voordeel dat je niks kunt slopen. Usb stick verwijderen and you're good to go met boxee hacks. Tevens makkelijker updaten dan internal install
Ben alleen vergeten de uninstall instructies mee te geven:
Uninstalling XBMC
- Telnet into your Boxee
- Edit /data/hack/boot.sh and comment out/remove the line with xbmc_launch.sh
- Uncomment the line with checkxbmc.sh
- Reboot
- Telnet into Boxee again
- Run: rm -rf /data/hack/xbmc /download/xbmc
SD kaart sowieso niet doen. Zijn zelden zo snel al een usb stick en ze hebben nogal de neiging om het loodje te leggen door de hittePort187 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:42:
[...]
Gelijk heb je, daarom was mijn advies ook tegen intern installeren en om een snelle USB of SD aan te schaffen/ Echter voor het aanschaffen kan hij alvast intern testen om de snelheid te checken.
Ben alleen vergeten de uninstall instructies mee te geven:
Uninstalling XBMC
- Telnet into your Boxee
- Edit /data/hack/boot.sh and comment out/remove the line with xbmc_launch.sh
- Uncomment the line with checkxbmc.sh
- Reboot
- Telnet into Boxee again
- Run: rm -rf /data/hack/xbmc /download/xbmc
Dat wist ik niet, goede tipMartijnAbel schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:32:
[...]
SD kaart sowieso niet doen. Zijn zelden zo snel al een usb stick en ze hebben nogal de neiging om het loodje te leggen door de hitte
Ik ook niet jaar terug totdat ik bleef kopen
Als ik XBMC wil installeren, is Boxee+hacks dan the way to go?
En is er een manier dit te reverten? Mocht het tegenvallen, dat ik dan weer terug kan naar m'n standaard Boxee?
Boxee hacks+ is de enige manier om xbmc te draaienapNia schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:28:
[...]
Als ik XBMC wil installeren, is Boxee+hacks dan the way to go?
En is er een manier dit te reverten? Mocht het tegenvallen, dat ik dan weer terug kan naar m'n standaard Boxee?
Pak dan wel de nieuwste versie van boxeed.in
De installatie is simpel te reversen naar stock FW.
Ik zou zeggen, lees je eens in op boxeed.in, zijn mooie handleidingen en tips te verkrijgen
Vanavond was mijn Boxee opeens mijn inlog kwijt. Opnieuw aanmelden hielp niet en ik kon ook geen nieuw account aanmaken.
USB3 stick met XBMC werkt wel, maar loopt niet erg lekker op mijn boxee.
Website van boxee is ook niet meer te bereiken.
Is de service offline? Wat nu? Ik was tevreden met de Boxee+ versie.
Morgen maar eens een schone installatie doen...
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Het kan zijn dat de site er even uit ligt...Voronwë schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:22:
Vanavond was mijn Boxee opeens mijn inlog kwijt. Opnieuw aanmelden hielp niet en ik kon ook geen nieuw account aanmaken.
Ik zou het morgen nog eens proberen, werkt het dan nog niet, even een reinstall idd.
Wat voor usb3 stick heb je? Als die snel genoeg is, zou het vlekkeloos moeten werken. Ik loop nergens tegen problemen aan met een snelle stick
Website staat te koop zo te zien boxee.tv
Inloggen en zelfs een nieuwe account aanmaken blijft niet werken.
XBMC heb ik geinstalleerd op de USB3stick die hier vaak werd aangeraden. XBMC werkt prima, maar het afspelen stottert soms en loopt reglematig vast.
XBMC heb ik geinstalleerd op de USB3stick die hier vaak werd aangeraden. XBMC werkt prima, maar het afspelen stottert soms en loopt reglematig vast.
Hmm, het afspelen heeft eerder te maken met je netwerk, of bekabeling oid. Ik heb namelijk nergens last van met een snelle verbinding op mijn nasVoronwë schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:57:
Zorg dat je audio settings goed ingesteld staat in xbmc, dit wilt wel eens helpen tegen het happeren/stotteren.Voronwë schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:57:
en boxee.tv werkt gewoon hier, incl. het inloggen, lijkt mij eerder een dns probleem bij je provider.
[ Voor 9% gewijzigd door devil-strike op 09-08-2014 21:10 ]
Hmm vreemd, nu kan ik opeens wel weer inloggen. Website doet nog wel moeilijk. (kreeg vanmorgen een melding dat deze te koop stond, maar nu weer niet).
Geeft ook niets. Boxee+ doet het weer. (wel stom zo'n log-in).
Nog wel even lopen spelen met een alternatief (Chromecast en Plex) werkt prima, maar echter alleen 720p en MC5.1. XBMC ziet er goed uit, maar ook met goede audiosettings, vage problemen. Netwerkverbindingen die wegvallen of niet te bereiken zijn (boxee zelf geen last van). Voor mij net iets te veel om over te gaan.
Geeft ook niets. Boxee+ doet het weer. (wel stom zo'n log-in).
Nog wel even lopen spelen met een alternatief (Chromecast en Plex) werkt prima, maar echter alleen 720p en MC5.1. XBMC ziet er goed uit, maar ook met goede audiosettings, vage problemen. Netwerkverbindingen die wegvallen of niet te bereiken zijn (boxee zelf geen last van). Voor mij net iets te veel om over te gaan.
Ik heb een vaag probleem. Heb het zowel boven als beneden, dus met een boxee 13.0 en 13.1.
Zodra XBMC is geboot en ik start te snel een film van mijn NAS via CIFS/SMBFS (FreeNAS HP N54L met intel nic), dan reboot de boxee. Start ik echter vrijwel direct na de reboot dezelfde film op (mkv, DVD iso, losse .VOB) dan speelt deze wel gewoon af.
Dit gebeurt ook echt binnen 10 seconden ongeveer.
Mijn eerste gedacht is dat dit komt doordat iets niet opgestart is of iets met buffers ofzo, maar zou niet eens weten hoe ik hier een oplossing voor kan vinden aangezien het probleem nogal vaag is.
Door dit voorval is trouwens de vfat partitie van mijn stick beneden corrupt geraakt
Gelukkig had ik een back-up die redelijk recent is via xbmc back-up.
Zodra XBMC is geboot en ik start te snel een film van mijn NAS via CIFS/SMBFS (FreeNAS HP N54L met intel nic), dan reboot de boxee. Start ik echter vrijwel direct na de reboot dezelfde film op (mkv, DVD iso, losse .VOB) dan speelt deze wel gewoon af.
Dit gebeurt ook echt binnen 10 seconden ongeveer.
Mijn eerste gedacht is dat dit komt doordat iets niet opgestart is of iets met buffers ofzo, maar zou niet eens weten hoe ik hier een oplossing voor kan vinden aangezien het probleem nogal vaag is.
Door dit voorval is trouwens de vfat partitie van mijn stick beneden corrupt geraakt
Gelukkig had ik een back-up die redelijk recent is via xbmc back-up.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Anoniem: 402019
Ik heb sinds kort een probleem met mijn beide boxee's (originele software). Bij bepaalde nieuwe films kan ik niet meer vooruit spoelen. Dat is op zich nog niet zo'n probleem maar halverwege de film stopt hij er opeens mee. Als ik hem daarna wil hervatten blijft hij laden en de film start niet meer. Alleen vanaf het begin.
Ik dacht dat het misschien te maken had met het formaat (gb's) van de films. Ze zijn tussen de 10 en 13 gb. Maar ik heb nog even wat oudere films geprobeerd van 13 gb en die werken wel goed. Het ligt dus niet aan de verbinding met mijn NAS (synology 209+). Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen? Misschien ondersteund de Boxee de nieuwe codecs(?) niet meer oid?
Ik dacht dat het misschien te maken had met het formaat (gb's) van de films. Ze zijn tussen de 10 en 13 gb. Maar ik heb nog even wat oudere films geprobeerd van 13 gb en die werken wel goed. Het ligt dus niet aan de verbinding met mijn NAS (synology 209+). Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen? Misschien ondersteund de Boxee de nieuwe codecs(?) niet meer oid?
Lijkt mij op een timecode error in de file, dit heb ik wel eens met recordings(ts files) en dan krijg je het zelfde probleem als je beschrijft.
ps, als iemand nog intresse heeft in een boxee, laat het maar weten, heb er nog 1 die ik weg doe.
ps, als iemand nog intresse heeft in een boxee, laat het maar weten, heb er nog 1 die ik weg doe.
Anoniem: 402019
Het lijkt me wel sterk als deze errors in de laatste 6 film zitten die ik gedownload heb.
Sta nergens meer van tekijken hoor..Anoniem: 402019 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:34:
Het lijkt me wel sterk als deze errors in de laatste 6 film zitten die ik gedownload heb.
Iemand een idee hoe dit kan ? Ik probeer mijn films en series geïdexeerd te krijgen. Ik kan de folders van mijn NAS toevoegen. Wanneer ik daarna naar 'My shows' navigeer, geeft hij aan dat ik nog geen locale media heb toegevoegd. Doe ik iets fout?
NUC I5 256GB SSD
Ik heb hier nu hetzelfde, maar ik heb de Boxee Box al 2 jaar of langer en hiervoor nooit zo'n probleem ervaren.
To dare is to do
En als je handmatig nogmaals test of je de mappen kunt scannen? Ik merkte de laatste keer dat ik BH gebruikte, dit gigantisch lang duurde voordat de box uberhaupt wat begon te scannen.
Ook handmatig komt er bij mij niets meer uit, terwijl ik wel gewoon bij de mn netwerkmappen kan komen en alles af kan spelen. Erg vreemd.
To dare is to do
Naar mijn weten, maakt Boxee Box gebruikt van de boxee servers voor het identificeren. Ik zou het probleem daar dus zoeken. Ik weet niet of je nog steeds tickets kunt aanmaken daar.
Nee kan niet meer. Op het boxeed forum hoor ik ze er de laatste tijd vaker over, net of de servers van boxee een langzame dood aan het sterven zijn. Ik zou dan kiezen voor ember mediamanager waarbij die een nfo file aan kan maken met alle info. Die laad de boxee dan lokaal in en ben je daar dus afhankelijk van qua herkennen van de media, dus niet meer van boxee zelf.DarkAllMan schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:35:
Naar mijn weten, maakt Boxee Box gebruikt van de boxee servers voor het identificeren. Ik zou het probleem daar dus zoeken. Ik weet niet of je nog steeds tickets kunt aanmaken daar.
Wil je het helemaal goedwerkend hebben, kijk dan eens naar xbmc op de boxee. Werkt fantastisch en ik gebruik de stock boxee sw en hacks niet meer...
Ik heb het ook gelezen ja, bij mij gaat de Boxee de deur uit. Momenteel zijn er meer frustraties dan dat ik er plezier aan heb. Ook XBMC werkt bij mij zeker niet vlekkeloos, dus ik ga maar op zoek naar een systeem die XBMC helemaal goed draait.
To dare is to do
Mijn Boxee Box is er mee opgehouden
Had vanavond mijn nieuwe surroundreceiver aangesloten (Cambridge Audio 551R) maar en wilde een film gaan kijken. Blijkt mijn Boxee Box nog wel te booten inclusief opstarttune en daarna is het over.
Heb de Boxee Box al een factoryreset gegeven en ook de firmware geflasht via USB. Helaas, mocht niet baten. Ben nu in dubio of ik een andere Boxee Box koop of dat ik een andere mediaspeler neem: in combinatie met Boxee Hacks was ik meer dan tevreden over deze mediaspeler.
Heb de Boxee Box al een factoryreset gegeven en ook de firmware geflasht via USB. Helaas, mocht niet baten. Ben nu in dubio of ik een andere Boxee Box koop of dat ik een andere mediaspeler neem: in combinatie met Boxee Hacks was ik meer dan tevreden over deze mediaspeler.
En je krijgt geen beeld meer? Toevallig al een post gestart op het boxeed.in forum?DaMarcus schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:42:
Mijn Boxee Box is er mee opgehoudenHad vanavond mijn nieuwe surroundreceiver aangesloten (Cambridge Audio 551R) maar en wilde een film gaan kijken. Blijkt mijn Boxee Box nog wel te booten inclusief opstarttune en daarna is het over.
Mocht je toch nog een boxee nodig hebben, devilstrike had er nog 1tje over
Ik ben in iedergeval gezien de prijs nog niks beter tegengekomen dan de boxee. Een rpi draait ook bij lange na niet de snelheid van de boxee
[ Voor 13% gewijzigd door MartijnAbel op 04-09-2014 00:24 ]
Het logo voorop knippert 3x rood en 1x groen. Zo ver ik de topics heb doorgelezen betekent dit dat deze Boxee Box niet meer te redden is.
Dank voor je tip, ik ga een DM sturen
Ik heb er nog 2 staan die ik niet meer gebruik!MartijnAbel schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:23:
[...]
En je krijgt geen beeld meer? Toevallig al een post gestart op het boxeed.in forum?
Mocht je toch nog een boxee nodig hebben, devilstrike had er nog 1tje over
Ik ben in iedergeval gezien de prijs nog niks beter tegengekomen dan de boxee. Een rpi draait ook bij lange na niet de snelheid van de boxee
Heeft iemand nog tips voor een BB die niet meer op de afstandsbediening reageert? Stroom eraf, pairen, allemaal geprobeerd.
Heb je de batterij (is geloof ik een knoopcel, de CR2032) al vervangen?
Ik snap dat je het moet vragenDaMarcus schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:05:
Heb je de batterij (is geloof ik een knoopcel, de CR2032) al vervangen?
[ Voor 14% gewijzigd door drvinnie op 04-09-2014 21:50 ]
Hallo, Ik heb sinds kort een probleem met mijn Wifi card, die ontzettend heet word en niet meer werkt. Ik heb hem geprobeerd te vervangen met een andere half mini card, maar dat werkt niet, want dan start hj niet op. Er zit bij mij een AW-NU168H (Ralink Rt5390u chip) Mijn vraag is, met welke half wifi card kan ik hem vervangen? Iemand een tip?
Mvg. spectron
Mvg. spectron
Dat is inderdaad een gevalletje zo goed als niet meer te redden helaas...DaMarcus schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:33:
Het logo voorop knippert 3x rood en 1x groen. Zo ver ik de topics heb doorgelezen betekent dit dat deze Boxee Box niet meer te redden is.
IS het mogelijk om met de Boxee Box met Boxee+ en XBMC 3D films af te spelen ?
Standaard ondersteund de Boxee Box geen 3D maar is dit wel het geval met Boxee+ icm XBMC ?
Standaard ondersteund de Boxee Box geen 3D maar is dit wel het geval met Boxee+ icm XBMC ?
ik kan met de Boxee Box (geen XBMC) gewoon 3D films (SBS) kijken. er is in het settings menu een 3D instelling waardoor zelfs subtitles goed weergegeven worden
boxee ondersteund SBS 3D (Side by Side) dus halvering van de resolutie om zo 3D te realiseren.
in XBMC kun je ook gebruik maken van de SBS optie
in XBMC kun je ook gebruik maken van de SBS optie
Iemand enig idee of je hier ook netflix.be op kan kijken/installeren ?
NUC I5 256GB SSD
Ik kreeg Netflix niet aan de praat. De app leek gekoppeld te zijn aan Netflix US, en zei dat ie niet beschikbaar was in Nederland. Gok dat 't voor Belgie hetzelfde geval is.
Das wat ik al vermoedde ! Helaas !
NUC I5 256GB SSD
klopt, de stock app is gekoppeld aan Netflix US.
XBMC ondersteunt het helaas ook nog niet.
XBMC ondersteunt het helaas ook nog niet.
Dankzij dit topic ook xbmc op mijn Boxee werkend gekregen, super! Dank devil-strike
Top om te lezen!DopjeD schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:14:
Dankzij dit topic ook xbmc op mijn Boxee werkend gekregen, super! Dank devil-strike
Maak je gebruik van USB?
Ik kwam er pas recent achter dat XBMC ook kan draaien op de Boxee.. Mooi! Dus vanavond even een usb-stick klaar gemaakt en het werkt. Maar ik vraag me af: is het niet handiger om XBMC op de PC in te richten in plaats van alles op de Boxee met de remote te doen. Als ik de usb-stick echter op mijn laptop bekijk zie ik nergens een executable om XBMC vanaf de USB stick op mijn laptop te draaien. Iemand een idee?
XMBC voor de boxee-box is de linux versie,bramberk15 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:21:
Als ik de usb-stick echter op mijn laptop bekijk zie ik nergens een executable
om XBMC vanaf de USB stick op mijn laptop te draaien. Iemand een idee?
voor XMBC op de pc zal je de windows versie nodig hebben.
control alt oeps deleted
Even een vraagje hoor, maar waarom zou je xbmc op je pc willen draaien als je de boxee box hebt staan?bramberk15 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:21:
Ik kwam er pas recent achter dat XBMC ook kan draaien op de Boxee.. Mooi! Dus vanavond even een usb-stick klaar gemaakt en het werkt. Maar ik vraag me af: is het niet handiger om XBMC op de PC in te richten in plaats van alles op de Boxee met de remote te doen. Als ik de usb-stick echter op mijn laptop bekijk zie ik nergens een executable om XBMC vanaf de USB stick op mijn laptop te draaien. Iemand een idee?
Ik gebruik het apparaat megaveel met xbmc en werkt met de laatste 13.2 final nog sneller en vloeiender dan eerder.
Ik draai het op de Boxee maar dacht de inrichting op de pc te doen. Was even vergeten dat Boxee linux was..kortom, inrichten zal dan toch rechtstreeks op de Boxee worden. Kost iets meer tijd, meer niet.MartijnAbel schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:18:
[...]
Even een vraagje hoor, maar waarom zou je xbmc op je pc willen draaien als je de boxee box hebt staan?
Ik gebruik het apparaat megaveel met xbmc en werkt met de laatste 13.2 final nog sneller en vloeiender dan eerder.
Ja, bestanden erop, stick erin en gaat als een speer!MartijnAbel schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:38:
[...]
Top om te lezen!
Maak je gebruik van USB?
Top man! Usb stick is ook de meest foolproof oplossing. Werkt snel als je een goede usb stick hebt en je loopt nooit tegen het probleem aan dat je downloadfolder vol komt te zitten. Ik zou internal bijvoorbeeld nooit kunnen draaien doordat mijn xbmc rond de 2.5gig in beslag neemt hahaDopjeD schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:42:
[...]
Ja, bestanden erop, stick erin en gaat als een speer!
Ik heb gemerkt dat ik met de nieuwe pagina van uitzending gemist geen uitzendingen meer kan kijken.
Nu zit ik te denken om XBMC te installeren en dan via de XBMC Online TV (a.k.a. XOT-Uzg.v3) plugin weer uitzending gemist te kunnen kijken. Is dit mogelijk. Want als dit niet het geval is dan blijf ik bij de originele software want deze draait nog naar behoren. Ik mis alleen uitzending gemist.....
GR Frank
Nu zit ik te denken om XBMC te installeren en dan via de XBMC Online TV (a.k.a. XOT-Uzg.v3) plugin weer uitzending gemist te kunnen kijken. Is dit mogelijk. Want als dit niet het geval is dan blijf ik bij de originele software want deze draait nog naar behoren. Ik mis alleen uitzending gemist.....
GR Frank
Werkt perfect via XOTDevelve schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:58:
Ik heb gemerkt dat ik met de nieuwe pagina van uitzending gemist geen uitzendingen meer kan kijken.
GR Frank
Tevens kun je met xbmc ook gewoon gebruik maken van de uitzending gemist addon van NPO.
Mijn vriendin maakt hier gigantisch veel gebruik van.
XOT plugin werkt idd prima voor iig alle nl zenders, incl hardware info apple trailers, voor andere zenders zoals bbc heb je uk vpn/proxie nodig.
Wat voor kwaliteit hebben we het dan over? Ik zag toevallig gisteren beelden van de NOS add-on op XBMC en dat was geen 720p. Dat is wel het minimum voor mij.MartijnAbel schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:42:
[...]
Werkt perfect via XOT
Tevens kun je met xbmc ook gewoon gebruik maken van de uitzending gemist addon van NPO.
Mijn vriendin maakt hier gigantisch veel gebruik van.
Kan je lang wachten alleen via kijk of hoe dat ook heet van npo/rtl/sbs kan je in hd zien, maar dit zal denk ik niet snel voor xmbc komen(betalen pemaand ala netlfix) ook via uitzendinggemist website zelf is alles sd.bramberk15 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:49:
[...]
Wat voor kwaliteit hebben we het dan over? Ik zag toevallig gisteren beelden van de NOS add-on op XBMC en dat was geen 720p. Dat is wel het minimum voor mij.
Zelfs ik, de azijnpisser qua kwaliteit, vind het toereikend op een 50 inch plasma. Valt me reuze mee in iedergeval. Ik heb zelf het gevoel dat het bij sbs6 etc nog beter is.bramberk15 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:49:
[...]
Wat voor kwaliteit hebben we het dan over? Ik zag toevallig gisteren beelden van de NOS add-on op XBMC en dat was geen 720p. Dat is wel het minimum voor mij.
Dank! voor de reacties. Heb ik voor komend weekeinde weer een projectje.
Op een 65 inch plasma is het, voor mij, ontoereikend.. 😃MartijnAbel schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:54:
[...]
Zelfs ik, de azijnpisser qua kwaliteit, vind het toereikend op een 50 inch plasma. Valt me reuze mee in iedergeval. Ik heb zelf het gevoel dat het bij sbs6 etc nog beter is.
Mijn Boxee Box Remote is er mee opgehouden. Nieuwe batterij helpt niet en ook de pinnen binnen in omhoog buigen ook niet...
Wat voor een alternatieven gebruiken jullie? Kan niet zo snel een originele op ebay/marktplaats vinden...
Wat voor een alternatieven gebruiken jullie? Kan niet zo snel een originele op ebay/marktplaats vinden...
Nog 15 inch meer haha... Zo is het toch voor iedereen verschillend, ik heb er geen problemen mee in iedergeval.bramberk15 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:25:
[...]
Op een 65 inch plasma is het, voor mij, ontoereikend.. 😃
Effe mailtje doen naar d-link, met een beetje mazzel hebben ze nog wel wat liggen.DiMacho schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:39:
Mijn Boxee Box Remote is er mee opgehouden. Nieuwe batterij helpt niet en ook de pinnen binnen in omhoog buigen ook niet...
Een IR ontvangen in 1 van de USB poorten kun je ook proberen. Btw 100% zeker dat het de batterij niet is?
Je kunt ook een app gebruiken op je telefoon om de boxee te besturen.
[ Voor 50% gewijzigd door MartijnAbel op 05-11-2014 18:49 ]
App gebruik ik nu maar mijn vrouw heeft geen smartphone/tablet... Ik ga eens een mailtje sturen wie weet!MartijnAbel schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:45:
[[...]
Effe mailtje doen naar d-link, met een beetje mazzel hebben ze nog wel wat liggen.
Een IR ontvangen in 1 van de USB poorten kun je ook proberen. Btw 100% zeker dat het de batterij niet is?
Je kunt ook een app gebruiken op je telefoon om de boxee te besturen.
is dit misschien het probleem?DiMacho schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:32:
[...]
App gebruik ik nu maar mijn vrouw heeft geen smartphone/tablet... Ik ga eens een mailtje sturen wie weet!
http://seanblanchfield.com/fixing-the-boxee-box-remote/
Mijn boxee box is te koop, omdat ik hem niet meer gebruik. Voor 50 euro inclusief verzendkosten of een ander goed bod mag hij weg. Het is het laatste (snellere) type. DM lijkt mij het handigst.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
snellere type? nu maak je me nieuwschierigBCC schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:21:
Mijn boxee box is te koop, omdat ik hem niet meer gebruik. Voor 50 euro inclusief verzendkosten of een ander goed bod mag hij weg. Het is het laatste (snellere) type. DM lijkt mij het handigst.
Lol snellere type?? toch knap alle boxees zijn namelijk even snel namelij 1,2Ghz.
Haha ik heb ook nog geen snellere types tegengekomen..
Mijn boxee is teevens ook te koop. Dm me maar voor interesse
manii schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:38:
Haha ik heb ook nog geen snellere types tegengekomen..
Wat hebben jullie als vervanger? Want ik heb nog steeds geen echt goede opties gezien.BCC schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:21:
Wil iedereen er even op wijzen dat als je kodi(xbmc14) gaat gebruiken je Boxee Hacks moet updaten naar 1.6.0 wilt kodi automatisch starten, dit heeft temaken met naam veranderding van xbmc.bin naar kodi.bin.
Intel nuc met openelecFrankRicard schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:42:
[...]
[...]
Wat hebben jullie als vervanger? Want ik heb nog steeds geen echt goede opties gezien.
Haha iedereen moet van z'n Boxee af lijkt het wel. Ik trouwens ook, staat bij Vraag & Aanbod.
Heb inderdaad een Intel NUC ter vervanging. Ideaal.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Z
Ik had twee Bben. De eerste had ik dus echt gekocht nadat hij uitkwam en de tweede zo ongeveer toen hij stopte. De tweede was duidelijk sneller dan de eerste met dezelfde firmware. Dus ik ging er vanuit dat er twee versies waren ?!MartijnAbel schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:28:
[...]
snellere type? nu maak je me nieuwschierig
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Gebruik boxee ook niet meer voor videoplay, gebruik hem alleen nog om builds tetesten iig kijken of het boot, voor rest doe ik weinig ermee.EvaluationCopy schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:09:
Haha iedereen moet van z'n Boxee af lijkt het wel. Ik trouwens ook, staat bij Vraag & Aanbod.
Nu al tijdje intel celeron j1800 en zou niets anders meer willen, alles wat je hem geeft vreet hij
Mijn BB wil ook niet meer booten, ik krijg nog wel het logo te zien op de box en het scherm wordt zwartt maar er verschijnt geen logo meer op het scherm. Ook het recovery menu kan ik niet meer bereiken, heb al 5 seconden of 30 seconden op de powerknop geduwd maar dit helpt niet, heb ook al de hdmi-kabel vervangen en al proberen booten zonder hdmi om hem daarna aan te sluiten maar ook dit helpt niet. Ik draaide de standaard boxee firmware.
is dit toestel overleden of kan die nog gered worden?Ik vermoed dat de garantie-termijn overschreden is dus RMA naar D-Link is geen optie.
Als alternatief kan ik de minix neo X8 wel aanraden, komt met xbmc 13.3 en is, na firmware upgrade, heel stabiel. Die openelec distro ziet er mij ook heel veelbelovend uit, had vorige maand ook nog even met 'little black box' gewerkt maar dat was echt een ramp en is na 3 weken terug naar bol gestuurd.
Boxee blijft eigenlijk nog steeds mijn favoriet naar gebruiksgemak, nooit problemen mee gehad, mocht er op termijn een samsung tv met boxee uitkomen zou ik de aanschaf zeker overwegen.
is dit toestel overleden of kan die nog gered worden?Ik vermoed dat de garantie-termijn overschreden is dus RMA naar D-Link is geen optie.
Als alternatief kan ik de minix neo X8 wel aanraden, komt met xbmc 13.3 en is, na firmware upgrade, heel stabiel. Die openelec distro ziet er mij ook heel veelbelovend uit, had vorige maand ook nog even met 'little black box' gewerkt maar dat was echt een ramp en is na 3 weken terug naar bol gestuurd.
Boxee blijft eigenlijk nog steeds mijn favoriet naar gebruiksgemak, nooit problemen mee gehad, mocht er op termijn een samsung tv met boxee uitkomen zou ik de aanschaf zeker overwegen.
Dat doet mijn Boxee ook... wat apart... hij boot gewoon niet meer. Ik heb er nog niet goed naar gekeken maar ik ben wel benieuwd wat dat nou is.
Saved by the buoyancy of citrus
Toevallig ook met deze symptomen?
Want dan kan je 'm bij het grof vuil mieteren.DaMarcus schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:33:
Hoe zit het met automatic framerate switching bij zo'n Minix Neo? Houdt de Minix vast aan 60Hz of schakelt deze ook door naar 24Hz en 50Hz?dr_ivago schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:29:
Niet dat ik me kan herinneren, dat knipperende logo. Ik zal nog eens kijken wat ie wel en niet doet precies. Het zou toch gek zijn als ie van de ene op de andere dag overlijdt zonder aanleiding. Maarja.
Saved by the buoyancy of citrus
die minix X8 kan sinds firmware 002 met xbmc for minix 13.3 beta6 overweg met automatische refresh rates, je dient dit dan wel nog even in XBMC mee te geven (via system -> video).
Staat trouwens op ibood vandaag ook wel een leuke android mini-pc, mooie specs en heel leuk om te tweaken.
Staat trouwens op ibood vandaag ook wel een leuke android mini-pc, mooie specs en heel leuk om te tweaken.
Sinds enkele dagen kan ik mijn Synology niet meer benaderen via de Boxee als deze via de kabel verbonden is. Als ik draadloos selecteer gaat alles gewoon goed. Als ik bedraad een nieuwe source zoek via SMB komt de Diskstation ook niet naar voren terwijl dit wel gaat als ik via Wifi verbonden ben. Ik heb de bekabeling al gecontroleerd door de laptop aan dezelfde draad te koppelen en dan heb ik gewoon internet met de juiste up- en download. Aangezien ik dus wel via Wifi verbonden raak met de Synology lijkt het mij dat het aan de instelling van de Boxee ligt. Iemand die een dergelijk probleem herkend en mij misschien een oplossing kan geven?
Je schrijft dat je de laptop aan dezelfde draad hebt gehangen. Ik neem aan dat dat het kabeltje naar de Boxee was? En dan heb je daar internet, maar heb je dan ook toegang (via hetzelfde protocol als de Boxee) met de Syno? Kan je nog met de Boxee het internet op?
Als je inderdaad nog steeds vermoed dat het aan de Boxee zelf ligt dan kan je kijken of er een netwerklampje brand op je Boxee, en de instellingen controlleren, en eventueel opnieuw installeren?
Als je inderdaad nog steeds vermoed dat het aan de Boxee zelf ligt dan kan je kijken of er een netwerklampje brand op je Boxee, en de instellingen controlleren, en eventueel opnieuw installeren?
Bedankt voor je antwoord
het gaat inderdaad om de kabel die normaal naar de Boxee gaat. Hiermee heb ik dan gewoon internet. Ik kan de server dan ook gewoon benaderen via de verkenner (of dit dan hetzelfde protocol is als de Boxee weet ik niet, zoveel kennis heb ik helaas niet)
Bedraad heb ik gewoon internet en ook het netwerk lampje aan de achterkant van de Boxee brandt dan gewoon.
Volgens mij staan alle instellingen van de Boxee verder gelijk als ik kies uit bedraad of draadloos en een nieuwe installatie heb ik al gedaan.
Voorlopig dus maar draadloos en ondertussen blijven zoeken
het gaat inderdaad om de kabel die normaal naar de Boxee gaat. Hiermee heb ik dan gewoon internet. Ik kan de server dan ook gewoon benaderen via de verkenner (of dit dan hetzelfde protocol is als de Boxee weet ik niet, zoveel kennis heb ik helaas niet)
Bedraad heb ik gewoon internet en ook het netwerk lampje aan de achterkant van de Boxee brandt dan gewoon.
Volgens mij staan alle instellingen van de Boxee verder gelijk als ik kies uit bedraad of draadloos en een nieuwe installatie heb ik al gedaan.
Voorlopig dus maar draadloos en ondertussen blijven zoeken
IPV automatisch de instellingen door de Boxee te laten bepalen tijdens de keuze voor bedraad, nu handmatig de instellingen ingevoerd. Server is nu wel te benaderen, dus problem solved
Mijn BBX in de kerstvakantie niet meer aan de praat gekregen, start nog op maar geen logo meer op TV maar enkel zwart scherm. Op het apparaat zie ik wel nog het logo als vanouds. HDMI vervangen, TV vervangen, alles unplugged etc, recovery mode lukt ook niet meer...
weet er iemand toevallig ergens een tutorial om een boxee terug leven in te blazen? had een topic geopend op boxeed maar vrees dat dit forum niet veel meer leeft...
weet er iemand toevallig ergens een tutorial om een boxee terug leven in te blazen? had een topic geopend op boxeed maar vrees dat dit forum niet veel meer leeft...
Klinkt als dood ben ik bang. Mocht je er toch nog aan verknocht zijn... kun je wellicht wel een klein prijsje een 2e handsje vinden.