Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:38

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

^ Dat wat Harmen zegt, meer respect voor wat voor tijd en moeite anderen hierin steken mag wel.

Zal binnenkort als ik weer tijd heb XBMC proberen, Boxee Hacks wil niet altijd meewerken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Ja ik wil wel meehelpen maar heb geen verstand van Linux,en ja vraag was een beetje dom gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203233

XBMC begint steeds beter en sneller te werken. Vet om te zien.

Ik blijf alleen tegen het probleem aanlopen dat het geluid niet gelijk loopt met hetgeen dat ik aan het kijken ben. Iemand anders met ditzelfde probleem?

Ik heb mijn films en tv series op twee externe harde schijven staan.
Met Boxee Hacks zelf heb ik dit probleem niet.
Ik heb verder niets bijzonders aan de tv (of Boxee Box) aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Boxee Hacks is bij mij spontaan overleden en de stock firmware crasht nog weleens, wat wil zeggen dat als ik naar een video navigeer (via Files, niet via de database), hij soms ineens weer naar het homescreen gaat (da's dan na even het splashscreen getoond te hebben). Dat is wel naar, want dat blijft ie vervolgens doen. Als XBMC helemaal stabiel is en goed werkt, dan wil ik dat weleens proberen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Boxee hack laatste versie xbmc loopt bij mij super , heb al wat films gekeken zonder problemen.
Alles op mijn Nas staan dat geluid en beeld niet goed loopt heb ik nog niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:49
Cyphax schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:47:
Boxee Hacks is bij mij spontaan overleden en de stock firmware crasht nog weleens, wat wil zeggen dat als ik naar een video navigeer (via Files, niet via de database), hij soms ineens weer naar het homescreen gaat (da's dan na even het splashscreen getoond te hebben). Dat is wel naar, want dat blijft ie vervolgens doen. Als XBMC helemaal stabiel is en goed werkt, dan wil ik dat weleens proberen.
Meschien eens een factory reset doen dit kan wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:31

jefjef

learning by doing

Nu heb ik XBMC op de boxee kunnen installeren en ik moet zeggen het ziet er gelikt uit. Enkele dingen ben ik nog niet achter en hopelijk kan iemand mij helpen hierin. Wanneer ik usb met een film (avi, mkv enz) in de boxee stop dan kan ik de usb niet via XMBC benaderen. XMBC kan deze niet zien. Welke instelling moet ik daar voor maken? Kan ik de boxee ook deel uit laten maken van mijn network thuis? zo dat ik via de boxee mijn mede8er kan benaderen voor films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@jefjef, je moet hem als source toevoegen, maar je moet even goed zoeken naar de naam aangezien boxee(kernel die gebruikt word) er iets anders van maakt, iets met 3454ds-435dd of 565fgjge84583f in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:31

jefjef

learning by doing

Devil, ik ga het proberen dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:20
Hoi,

Ik wil zondag gaan stoeien met XBMC op boxee. Hebben jullie nog algemene tips?
Ook is mijn boxee box remote stuk. Klopt het dat ik gewoon een muis kan aansluiten om XBMC te bedienen?
En wat voor remote gebruiken jullie voor XBMC? boxee remote, smartphone of iets anders?
Ik zat te denken aan deze http://www.android-stick.nl/product/rii-keypad-i8/
Heeft er iemand ervaring met deze remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb met de smartphone een paar apps geprobeerd, maar hoewel ze op zich wel werkten waren ze wel vrij lelijk, en qua usability was het ook niet top.
Maar het ding heeft een host-USB-poort dus misschien werkt een ander tobo wel. XBMC zelf kan wel met een muis overweg iig, maar of dat op de Boxee Box ook is weet ik eigenlijk niet.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 20:44
Hier kan je checken of je jouw mail adres ertussen zit:
https://haveibeenpwned.com/

(ook voor vele andere database hacks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
mijne zit er wat boxee betreft dus tussen :/

weet niet hoe schadelijk dit is als je deze username/email/wachtwoord combi op meerdere fora gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:39
Bij mij zoekt de Boxee Box niet altijd meer naar ondertitels. Vaak zegt ie direct: no subtitels found. Na een paar keer proberen gaat hij soms alsnog zoeken..
Boxeehacks is geïnstalleerd en up to date. Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:15
Mooneater schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:14:
[...]

Hier kan je checken of je jouw mail adres ertussen zit:
https://haveibeenpwned.com/

(ook voor vele andere database hacks)
hoor er niet bij.. wel WW voor de zekerheid aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Cyphax schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:39:
Ik heb met de smartphone een paar apps geprobeerd, maar hoewel ze op zich wel werkten waren ze wel vrij lelijk, en qua usability was het ook niet top.
Maar het ding heeft een host-USB-poort dus misschien werkt een ander tobo wel. XBMC zelf kan wel met een muis overweg iig, maar of dat op de Boxee Box ook is weet ik eigenlijk niet.
Ik heb yatse ( Google Play: Yatse, the XBMC Remote ) geprobeerd op windows. Werkt opzich wel lekker, maar elke keer je telefoon unlocken als je wilt pauzeren vind ik net te omslachtig. Was benieuwd wat voor remote anderen gebruiken.

Is het evt. mogelijk om de xbox controller (draadloos, pc-versie) te gebruiken voor XBMC op de boxee box? Kon dit niet vinden via google.

Update:
Imiddels XBMC draaiende op Boxee en werkt best lekker voor zover ik heb kunnen testen.
Ik kan films afspelen vanaf mijn pc, ondertitel werkt goed. NPO en rtlXL add-ons werken goed.

Het enige probleem waar ik tegen aanloop is dat XBMCtorrent niet werkt (film download niet) en als ik via 1channel een film stream krijg ik wel geluid maar zwart beeld.
Welke add-on raden jullie aan voor het streamen van films?

[ Voor 26% gewijzigd door Sparkiezz op 04-04-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Sparkiezz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:28:
Hoi,

Ik wil zondag gaan stoeien met XBMC op boxee. Hebben jullie nog algemene tips?
Ook is mijn boxee box remote stuk. Klopt het dat ik gewoon een muis kan aansluiten om XBMC te bedienen?
En wat voor remote gebruiken jullie voor XBMC? boxee remote, smartphone of iets anders?
Ik zat te denken aan deze http://www.android-stick.nl/product/rii-keypad-i8/
Heeft er iemand ervaring met deze remote?
Je kan even contact op nemen met d-link die sturen vaak dan een nieuwe remote op kostenloos.
Is alleen van het forum gedeelte gelukkig, niet de boxees login zelf.

@Sparkiezz, xbmctorrent zal niet werken aangezien je daarvoor een ext2/3/4(linux) partition voor nodig hebt, en boxee wilt jammer genoeg niet booten met xbmc op ext2/3/4 usb/sd/hdd.

@all, gister nieuwe update uitgebracht die traagheid en hangups verhelpt.

Changelog: xbmc13.beta4.boxeebox.1.0.0.alpha5_b4d242b
-Updated to latest XBMC 13 Beta
-Fixed slow gui/gfx respons and hangups

http://www.devil-strike.c....1.0.0.alpha5_b4d242b.zip

[ Voor 64% gewijzigd door devil-strike op 05-04-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Vraag me af wat er met de Boxeed In pagina is gebeurd , niet meer te bereiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@Theodor merkte het niet ook al en gister avond ook, zal wel druk zijn op netwerk/server ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Theodor schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:19:
Vraag me af wat er met de Boxeed In pagina is gebeurd , niet meer te bereiken....
Werkt hier op het moment wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Idd nu weer eens niet , zeker 3 minuten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Ik heb nog regelmatig dat ik met XBMC script errors krijg wanneer ik ondertitels probeer te downloaden via opensubtitles en podnapisi. Hebben jullie hier ook last van en is dit op te lossen?
En welke subtitle addons gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
  • Laatst online: 12-08-2024
devil-strike, bedankt voor al je/jullie werk aan xbmc op de boxee. Het werkt op een harddisk (fat32) maar ik heb een aantal vragen. Is het normaal dat heel veel repo's niet werken (ik krijg geen lijsten te zien, ook na refresh van de addon) of kan ik daar iets aan doen? ondertitel lukt wel, maar na manual invoer van de film/serie.

spectron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
spectron schreef op woensdag 09 april 2014 @ 00:31:
devil-strike, bedankt voor al je/jullie werk aan xbmc op de boxee. Het werkt op een harddisk (fat32) maar ik heb een aantal vragen. Is het normaal dat heel veel repo's niet werken (ik krijg geen lijsten te zien, ook na refresh van de addon) of kan ik daar iets aan doen? ondertitel lukt wel, maar na manual invoer van de film/serie.

spectron
Normaal is het niet, maar ik kan het probleem zelf niet vinden(zijn er paar andere die zelfde probleem ervaren zie boxeed.in forums), heb alle test versies geprobeerd en krijgt keer op keer netjes gevulde repo's, ook met de "official" builds zie ik dat probleem niet.

Kwa ondertitels heb ik nog niet echt getest aangezien ik dat zelf niet gebruik. Zal hier vanavond eens na kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
Dank je voor je reactie devil-strike. Het valt me op dat een aantal repo's vragen om een nieuwere librtmp.dll. Zou je me kunnen zeggen welke versie ik nodig heb en waar ik hem dan moet plaatsen? Ik krijg bij het opstarten aldoor de melding "Error. Failed to start commoncache. check log." Enig idee wat deze melding inhoud en wat ik eraan kan doen?

spectron

[ Voor 27% gewijzigd door spectron op 10-04-2014 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
spectron schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:32:
... Ik krijg bij het opstarten aldoor de melding "Error. Failed to start commoncache. check log." Enig idee wat deze melding inhoud en wat ik eraan kan doen?

spectron
Hoi Spectron, De melding krijgt iedereen bij het opstarten. Dit zorgt verder niet voor problemen.

http://boxeed.in/forums/viewtopic.php?f=13&t=368
2e puntje onder knwon issues --> add-ons

[ Voor 7% gewijzigd door Sparkiezz op 10-04-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
In de versie van 4 april krijg ik die melding niet meer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
spectron schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:32:
Dank je voor je reactie devil-strike. Het valt me op dat een aantal repo's vragen om een nieuwere librtmp.dll. Zou je me kunnen zeggen welke versie ik nodig heb en waar ik hem dan moet plaatsen? Ik krijg bij het opstarten aldoor de melding "Error. Failed to start commoncache. check log." Enig idee wat deze melding inhoud en wat ik eraan kan doen?

spectron
Upload je logfile eens naar xbmclogs.com, word beetje lastig zo om tekijken.

Hier net even Vevo TV gechecked die gebruikt maakt van librtmp en dat werkt wel via rtmp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Laatst online: 30-03 22:03
Weten jullie of er een maximum bestandsgrootte is die boxee kan streamen?
Als ik een 47GB bluray probeer te streamen dan krijg ik om de 20 seconden een bufferbalk onder in beeld en stopt het beeld. Ik heb de boxee bedraad aangesloten en zit op een Gigabit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Weet niet wat boxee-in pagina voor server heeft maar is de laatste tijd erg slecht bereikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
appie1981 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:13:
Weten jullie of er een maximum bestandsgrootte is die boxee kan streamen?
Als ik een 47GB bluray probeer te streamen dan krijg ik om de 20 seconden een bufferbalk onder in beeld en stopt het beeld. Ik heb de boxee bedraad aangesloten en zit op een Gigabit netwerk.
Grote die gestreamd kan worden, maakt volgens mij niet uit, wel kan er een probleem met netwerk zijn, er zijn meer die via gbit router/switch buffer problemen krijgen of hebben, dit hebben ze opgelost door de port op router of switch op vaste 100mbit tezetten inplaats van automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Voorlopig laat ik het erbij xbmc voor boxee box is nog lang niet volwassen, altijd problemen.
Dan wel 5.1 geluid en dan weer niet, rare toestanden repo enz.
Dan weer een trage xbmc waar je 2 minuten moet wachten voordat er iets gebeurt.
En devil-strike heeft nooit ergens last van op het boxee-in forum.
Komop zeg dit zal nooit werken.
Heb nu mijn pc aangesloten op mijn tv wat een verademing met open elec....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Theodor schreef op zondag 13 april 2014 @ 01:24:
Voorlopig laat ik het erbij xbmc voor boxee box is nog lang niet volwassen, altijd problemen.
Dan wel 5.1 geluid en dan weer niet, rare toestanden repo enz.
Dan weer een trage xbmc waar je 2 minuten moet wachten voordat er iets gebeurt.
En devil-strike heeft nooit ergens last van op het boxee-in forum.
Komop zeg dit zal nooit werken.
Heb nu mijn pc aangesloten op mijn tv wat een verademing met open elec....
Fijn voor jou. Maar als je al niet eens weet wat alpha betekend waarom begin je er uberhoud dan al aan?

Daarbij heb ik al 100x proof geleverd dat hier gewoon werkt incl. foto's/logs van 5.1 signaal wat ook netjes werkt hier(op de bekende drops na) ook xbmc repo werkt zonder problemen, hoe anders kan ik dan youtube/vevotv/apple trailers enz enz bekijken....

Maar jij kan het allemaal beter, dus kom maar met de codes om alles tefixen heb je dat niet hou dan gewoon je kop dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
Het enige waar ik wat problemen mee heb is dat de repo's niet altijd geladen. bv. bij Mashup. Ik vraag me alleen af of je zoiets niet handmatig kan fixen. Maar repo's die wel goed geladen worden werken over het algemeen wel goed. Misschien kan er iemand een backup maken van een goed werkende xbmc? devil-strike, Ik hoop niet dat je je laat ontmoedigen door negatieve reactie's. Bij deze veel dank voor al je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Het enige waar ik last van heb is dat vaak de subtitle plugins foutmeldingen geven. Verder werkt het echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
spectron schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:30:
Het enige waar ik wat problemen mee heb is dat de repo's niet altijd geladen. bv. bij Mashup. Ik vraag me alleen af of je zoiets niet handmatig kan fixen. Maar repo's die wel goed geladen worden werken over het algemeen wel goed. Misschien kan er iemand een backup maken van een goed werkende xbmc? devil-strike, Ik hoop niet dat je je laat ontmoedigen door negatieve reactie's. Bij deze veel dank voor al je werk.
Mashup is een aparte repo? zoja best kans dat de maker van die repo/addon het moet maken(meestal phyton die een hoger nummer nodig heeft), kan ook zijn dat de Linux versie die boxee draait gewoon weg teoud is(daar kunnen we jammer genoeg niets aan doen door signed kernel)

Er zijn meer mensen met script errors met nighlty xbmc 13 build. http://forum.mashupxbmc.c...rror-script-failed-(HELP)

En laat me niet ontmoedigen hoor, ben zelf geen developer, compile alleen dagelijkse builds.

@Sparkiezz wat voor error krijg je? hier 2 sub plugins aangezet waarvan er iedergeval 1 dacht opensubtitels wel werkt, ponapsi? geeft zo nu en dan script error.

let wel op dat niet alle skins overweg kan met de nieuwe xbmc sub engine, dus als het kan ook even testen met standaard skin.

[ Voor 27% gewijzigd door devil-strike op 13-04-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
devil-strike schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:17:
[...]

@Sparkiezz wat voor error krijg je? hier 2 sub plugins aangezet waarvan er iedergeval 1 dacht opensubtitels wel werkt, ponapsi? geeft zo nu en dan script error.
Voor zover ik uit mijn hoofd weet krijg ik ook zo'n script error waardoor ik soms helemaal geen lijst met ondertitels te zien krijg en soms wel de lijst krijg te zien maar niet de desbetreffende ondertitel kan downloaden.
Helaas is dit probleem er vaker wel dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Sparkiezz schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:36:
[...]

Voor zover ik uit mijn hoofd weet krijg ik ook zo'n script error waardoor ik soms helemaal geen lijst met ondertitels te zien krijg en soms wel de lijst krijg te zien maar niet de desbetreffende ondertitel kan downloaden.
Helaas is dit probleem er vaker wel dan niet.
K kan je eens de log plaatsen nadat je die script error krijgt? log kan je uploaden naar xbmclogs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
devil-strike schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:14:
[...]

K kan je eens de log plaatsen nadat je die script error krijgt? log kan je uploaden naar xbmclogs.com
Zal ik eens doen.
Dank voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363715

Wanneer ik XBMC op een Extreme USB stick 3.0 heb geinstalleerd start het menu heerlijk snel op! Instellingen gedaan, wat add-ons geinstalleerd (Icefilms, Mashup, etc), maar op het een of andere moment wanneer ik een film binnen een add-on heb aangeklikt, komt het laadicoontje "working" in beeld en dan springt erna het beeld op zwart. Geen film, niks. Ook niet met mijn eigen 'library-collectie'. Een harde reboot is noodzakelijk op de boxee zelf, maar een film starten lukt helemaal niet meer.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@RemcoStultiens, kan van alles zijn, dus als het kan even je log uploaden naar xbmclogs.com, dan kunnen we even mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
Gisteren xbmc_20140415-2f64b83.test erop gezet. Repo/addons inladen werkt goed (bv. mashup) Misschien een aanrader voor mensen die wat problemen hadden met inladen van Repo/addons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
De afstandsbediening van mijn Boxee Box werkt niet goed meer. Regelmatig resulteert 1x indrukken in 4-5 keer indrukken..
Heb even contact gehad met D-Link via twitter en krijg kosteloos een nieuwe thuis gestuurd, prima service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:16
nielsgaastra schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:44:
De afstandsbediening van mijn Boxee Box werkt niet goed meer. Regelmatig resulteert 1x indrukken in 4-5 keer indrukken..
Heb even contact gehad met D-Link via twitter en krijg kosteloos een nieuwe thuis gestuurd, prima service dus!
Netjes dat je een nieuwe krijgt... had je wel de batterij al een keer vervangen... deze klachten zijn meestal hieraan gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:04
Hmm ik heb dat probleem ook, dus interessant. Zal de batterij eens vervangen en anders ook D-Link vragen, het is onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 11:51
Ik had dat inderdaad ook, batterij vervangen loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Batterij had ik al vervagen inderdaad, was geen verbetering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363715

devil-strike schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:16:
@RemcoStultiens, kan van alles zijn, dus als het kan even je log uploaden naar xbmclogs.com, dan kunnen we even mee kijken.
Lijkt opgelost, kan al sinds mijn melding "gewoon" films/series kijken.
Enige problemen die ik nog ondervind in de official build is het draaien van Youtube Filmpje.
Bij afspelen van een item, is er 3/4 seconde beeld en daarna staat dit beeld op 'freeze'. Geluid gaat wel verder.

Verder heb ik problemen met de Dolby Digital weergave (5.1). De serie die ik draai via Mashup o.i.d. zou 5.1 moeten weergeven, maar bij mij is er helemaal geen geluid. Door op Stereo Upmix te zetten krijg ik wel geluid maar dan in Stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 14:59
Ik heb gisteren eens de laatste XBMC build getest op de box en wat werkt dat heerlijk zeg!
Meteen maar 2 rappe usb stickjes gekocht om dit op beide boxen te gaan draaien.
Tevens nog maar een boxee box aanschaffen om lekker te gaan testen :D

P.s. Klopt het dat IMDB niet te gebruiken is al scraper?
Heb nu gebruik gemaakt van moviemeter.nl, maar die pakt niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Vandaag zowel xbmc 13 final als xbmc 14 codename helix alpha1 de deur uitgedaan.

Changelog xbmc 13 final:

-Updated Xbmc to 13 Final see the 2 links for al the changes in xbmc.
http://xbmc.org/xbmc-13-0-gotham-rises/
https://github.com/xbmc/xbmc/compare/Gotham...Frodo
-Updated Libs
-Updated PVR to latest git
-Fixed some addonds dont work(missing https libcurl support)

Know issues.
-Truehd/DTS-HD not working yet(ac3/dts inside Truehd/DTS-hd works fine)
-Some users have some sort of audio-drops whene enable hdmi or spidf passtrough

Downloadlink: http://www.devil-strike.c....1.0.0.alpha6_9fb32c8.zip
md5: 63D42E450E51BD4606F83041A012B400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-06 20:46
Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van je xbmc builds, net de boxee box van mn ouders even van boxee-hacks voorzien en aangezien mn vader er een externe hdd aan heeft hangen xbmc maar gewoon daar in de root neergezet en het draait zeer goed.
Vanaf een usb stick draaide het inderdaad wat traagjes, al was dat vooral wanneer er gecached werd (ik neem aan dat een snelle stick daar niet zoveel last van zal hebben).

//edit:

Het enige wat niet werkte was smb (broken pipe issues) en airplay (vanaf een iOS 7 apparaat).

[ Voor 20% gewijzigd door blouweKip op 06-05-2014 22:35 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
blouweKip schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:32:
Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van je xbmc builds, net de boxee box van mn ouders even van boxee-hacks voorzien en aangezien mn vader er een externe hdd aan heeft hangen xbmc maar gewoon daar in de root neergezet en het draait zeer goed.
Vanaf een usb stick draaide het inderdaad wat traagjes, al was dat vooral wanneer er gecached werd (ik neem aan dat een snelle stick daar niet zoveel last van zal hebben).

//edit:

Het enige wat niet werkte was smb (broken pipe issues) en airplay (vanaf een iOS 7 apparaat).
Hoe sneller de usb stick hoe beter het draait idd.

En wat bedoel je met smb die niet werkt? gebruikt dat hier ism windows 8(zonder username/ww) en kan gewoon bij me shares komen, over ios7 is dacht ik altijd al beetje problematisch geweest, dan werkt het wel dan weer niet etc, vaak helpt dan reboot van telefoon of boxee.

WHa onder de indruk moet je niet bij mij zijn hoor, ik compile alleen de builds, fixen doen quasar1/keyzer alle eer naar hun dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
devil-strike schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:30:
[...]

Hoe sneller de usb stick hoe beter het draait idd.

En wat bedoel je met smb die niet werkt? gebruikt dat hier ism windows 8(zonder username/ww) en kan gewoon bij me shares komen, over ios7 is dacht ik altijd al beetje problematisch geweest, dan werkt het wel dan weer niet etc, vaak helpt dan reboot van telefoon of boxee.

WHa onder de indruk moet je niet bij mij zijn hoor, ik compile alleen de builds, fixen doen quasar1/keyzer alle eer naar hun dus :)
Ok, ik kreeg de indruk dat je zelf die builds had gehacked, neemt niet weg dat het goed is dat iemand (jij dus) ze host en informatie erover geeft.
Wat betreft SMB, dat betreft verbindingen naar osx (10.9), ik zag net dat het wel werkt als de server op linux draait.
Overigens had ik dit probleem ook bij de default boxee builds (dus zonder de hacks) dus het zal wel weer liggen aan die brakke samba van apple nadat ze hun eigen implementatie in osx hebben gezet.
Het vreemde is dat iOS7 airplay wel ok lijkt te werken bij mij thuis (12.3 @ linux), niet dat het nu direct een deal breaker is omdat de boxee fork van xbmc het nog slechter doet en mn vader het daarom toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Ja kan dat hier niet testen voor je, geen mac of een gewone pc met osx, wat je kan doen is eventueel bug melding op git maken met de log erbij(log uploaden naar xbmclogs.com) met versie die je gebruikt erbij vermelden(incl build nummer).
https://github.com/quasar1/boxeebox-xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Het is op zichzelf niet direct een probleem, bij mn ouders is het merendeel van de apparaten windows/linux dus ze lopen er in de praktijk niet tegenaan.
Het heeft er overigens alle schijn van dat het meer iets is wat voorkomt tussen xbmc (en dus ook boxee, aangezien dat een fork is van xbmc) en osx, oplossing zou zijn cifs:// te gebruiken ipv smb:// (of nfs), probleem is voor zover ik zie al bekend, lijkt erop dat de smb2 implementatie van mavericks toch niet helemaal backwards compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
de nieuwe build draait hier fantastisch devil-strike! you made me a happy man :P
lukt het allemaal al een beetje met Helix?

p.s. lachen om te zien dat er nu weer een lading aan webshops zijn die weer de boxee zijn gaan verkopen.
vanaf 84 euro al een nieuwe Boxee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Lukt zeker wel met helix hoor, morgen dagje vrij dus dan komen er als het mee zit weer nieuwe test builds van xbmc 13.1? ofzoiets en xbmc 14 codename helix.

Lol dat is goedkoop, bol.com heeft heem ook voor 190eu ofzo :S maar idd wel leuk dat ze ineens weer op de online shops tevinden zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door devil-strike op 13-05-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Ik heb nu ook de final versie geinstalleerd maar ik krijg nu regelmatig pop-ups van verschillende addons (ook tijdens het kijken van een film). Komt dit jullie bekend voor? Is dit een instelling die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
als ik de xbmc build van helix erop zou zetten, doet mijn boxee box remote het dan gewoon nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@Sparkiezz, als je hem geinstalled heb moet je even wachten totdat hij de addonds geupdated heeft, duurt ongever minuut of 2 totaal, daarna zou hij die meldingen niet meer moeten weergeven(totdat er een update is natuurlijk)
habermas schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 07:59:
als ik de xbmc build van helix erop zou zetten, doet mijn boxee box remote het dan gewoon nog?
Zeker boxee remote zit standaard al in de config van xbmc, zelfs voor windows/linux zou die ab gewoon werken zonder intestellen.

Nieuwe test builds online gezet voor zowel XBMC 13.1 beta als XBMC 14 (Helix) Alpha1.
XBMC 13.1 Beta1

Changelog: xbmc13.1_beta1_20140511-4e63068
Better recovery of VDPAU on errors.(not used by boxee)
Fixes for cropping of interlaced content using VDPAU.(not used by boxee)
Fix for FLAC tracks with large embedded images not playing.
Fix for crash if librtmp wasn't available.
Fix for ffmpeg building on linux using later versions of librtmp.
Fix for broken m4a, mp4 playback with paplayer.
Fix for the hint text not being shown in editcontrols once unfocused.
Fix minor memory leak in PlayMedia builtin function.
Fix albumartist use in song smartplaylists.
Use unique client broadcast UID in the PVR api.

Download: http://devil-strike.com/x...eta1_20140511-4e63068.zip
Md5: 1649da80f56bb46c815133cb8f007074

XBMC 14 Alpha1 (Helix)

Changelog: xbmc14_alpha1_20140513-248d810
Includes FFmpeg update to 2.2.2 (2.2-Helix-alpha1.1) and Airplay fix - fix possible bad access

Download: http://devil-strike.com/x...pha1_20140513-248d810.zip
MD5: d6f1627d276296d04ab3009c2f4b48c5

[ Voor 6% gewijzigd door devil-strike op 14-05-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
nice! ik ga me er vnvd ook maar es aan wagen.. ('gewoon' xbmc13 btw) deze install guide is nog up-to-date he? http://devil-strike.com/xbmc_boxee/readme.txt

[ Voor 7% gewijzigd door habermas op 14-05-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@habermas, yup is nog steeds zelfde(wel zorgen dat je iig laatste boxee + hacks geinstalled hebt(kan je vinden op boxeed.in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
habermas schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:07:
nice! ik ga me er vnvd ook maar es aan wagen.. ('gewoon' xbmc13 btw) deze install guide is nog up-to-date he? http://devil-strike.com/xbmc_boxee/readme.txt
ga je voor de internal install? of gewoon via de USB Stick?
als je voor de laatste gaat, hou er rekening mee dat je een USB stickje neemt die de maximale snelheid uit de UBS2.0 poort kan halen die op de Boxee zit.

ik heb vandaag weer een aantal stickjes aangeschaft via Neboweb.nl gaat om de 8GB variant van de Transcend Jetflash 760 die een solide 35.5 MB/s halen via USB2.0 en ze kosten slechts 7 euro inclusief verzending (schaamteloze reclame, i know XD )

en idd zoals devil-strike aangeeft, wel de laatste versie van Boxee+ installeren.
ik merk nog wel eens wat kleine issues met 1.5.3
devil-strike schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:42:
Lukt zeker wel met helix hoor, morgen dagje vrij dus dan komen er als het mee zit weer nieuwe test builds van xbmc 13.1? ofzoiets en xbmc 14 codename helix.

Lol dat is goedkoop, bol.com heeft heem ook voor 190eu ofzo :S maar idd wel leuk dat ze ineens weer op de online shops tevinden zijn.
Ik zal morgen eens de nieuwe 13.1 Build proberen op de zoveelste Boxee die ik aangeschaft heb.
zijn er wijzigingen die echt merkbaar zijn in de nieuwe build?

tevens, klein vraagje aan je, bij Helix, kunnen we dan al gebruik maken van alle ADD-ONS? ik weet niet precies hoe het zit met de compatibiliteit e.d.?

[ Voor 30% gewijzigd door MartijnAbel op 14-05-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@MartijnAbel, Op internal install geef ik geen support, teveel problemen mee(out of space gelul) voor support moet je bij die gene zijn op boxeed.in die script gemaakt heeft.

Over de addons zou ik eigenlijk niet weten, nog niet getest, maar zie geen broken staan ofzo in de lijst
(official xbmc addons)

Zitten al veel veranderingen in nieuwe xbmc 14, beste is even op git kijken wat er veranderd is, teveel om hier op forum neer tezetten.
https://github.com/xbmc/xbmc

[ Voor 21% gewijzigd door devil-strike op 14-05-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
devil-strike schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:28:
@MartijnAbel, Op internal install geef ik geen support, teveel problemen mee(out of space gelul) voor support moet je bij die gene zijn op boxeed.in die script gemaakt heeft.

Over de addons zou ik eigenlijk niet weten, nog niet getest, maar zie geen broken staan ofzo in de lijst
(official xbmc addons)

Zitten al veel veranderingen in nieuwe xbmc 14, beste is even op git kijken wat er veranderd is, teveel om hier op forum neer tezetten.
https://github.com/xbmc/xbmc
Internal was ik ook niet van plan haha... heb liever dat het heerlijk op een USB stick draait dan dat ik intern ga lopen klooien :D
ik had idd al even op git gekeken, maar dat zijn nogal wat veranderingen.
ik ga morgenavond XBMC 14 wel eens proberen, kijken hoe stabiel dat is.

thx en ga vooral zo door! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
mochten mensen graag zien dat de Boxee Box op een lagere temperatuur draait, dan is hier een mooie oplossing voor.
deze oplossing is al aangedragen op het Boxeed.in forum, maar ik zal daar binnenkort een How To maken om dit probleem aan te pakken.
deze link ik dan ook hier zodat mensen dit makkelijk zelf kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
MartijnAbel schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:52:
mochten mensen graag zien dat de Boxee Box op een lagere temperatuur draait, dan is hier een mooie oplossing voor.
deze oplossing is al aangedragen op het Boxeed.in forum, maar ik zal daar binnenkort een How To maken om dit probleem aan te pakken.
deze link ik dan ook hier zodat mensen dit makkelijk zelf kunnen doen.
Goed bezig :) altijd handig dit soort how to's en voor cpu/gpu alleen maar beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
devil-strike schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:11:
[...]

Goed bezig :) altijd handig dit soort how to's en voor cpu/gpu alleen maar beter :)
thx! ik merk nu al verschil, waar de box voorheen makkelijk richting de 60 graden liep, ben ik net niet boven de 46 graden uitgekomen na anderhalf uur Bluray in hoge kwaliteit gekeken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Kan idd wel kloppen zonder coper plaatje eronder zit er toch ruimte tussen waardoor hij niet goed coolt(design fout denk ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Hoi,

Ik heb sinds ik de final build heb geïnstalleerd, last van pop-ups van youtube (is niet eenmalig) en van een search menu (tekstveld met toetsenbord) tijdens bijv. het kijken van films en dergelijke. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of die weten hoe ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:07
argh,
ik heb een nieuwe pc met windows 8.1 en ik krijg via file source / smb wel mijn pc te zien inclusief
de netwerk mappen maar daarna wilt de boxee niet verder met het connecten met die shares ?!?
Met mijn oude pc met w8.1 heeft het wel gewerkt ... iemand nog een goede tip ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
cazzie schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:20:
argh,
ik heb een nieuwe pc met windows 8.1 en ik krijg via file source / smb wel mijn pc te zien inclusief
de netwerk mappen maar daarna wilt de boxee niet verder met het connecten met die shares ?!?
Met mijn oude pc met w8.1 heeft het wel gewerkt ... iemand nog een goede tip ?
Al getest door ipv Samba. NFS te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
volgens mij moet je samba password uitzetten en op 40bit zetten wil het goed werken(hier met die manier nooit problemen met smb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
devil-strike schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:15:
volgens mij moet je samba password uitzetten en op 40bit zetten wil het goed werken(hier met die manier nooit problemen met smb)
klopt, dan werkt die wel ;) alleen heb ik op mijn NAS ook een FTP draaien waar ik liever wel dat wachtwoord voor behoud haha.

p.s. de How To voor de cpu temperature fix is klaar, is te lezen Hier & Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
MartijnAbel schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:00:
[...]

klopt, dan werkt die wel ;) alleen heb ik op mijn NAS ook een FTP draaien waar ik liever wel dat wachtwoord voor behoud haha.

p.s. de How To voor de cpu temperature fix is klaar, is te lezen Hier & Hier
Ja voor ftp is het idd wel handig een ww intestellen :) maar voor smb zal denk ik niemand die van buiten naar binnen op een share kan dacht ik(corriceer mij als ik het fout heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 15-06 16:55
Weet iemand of het al mogelijk is om XBMC of Open Elec op de Iomega TV te krijgen? Ik zit hier al maanden op te wachten maar ik kan het nergens vinden.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Lanithro schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:09:
Weet iemand of het al mogelijk is om XBMC of Open Elec op de Iomega TV te krijgen? Ik zit hier al maanden op te wachten maar ik kan het nergens vinden.
Is jammer genoeg niet mogelijk, dit omdat je de hostname ofzo niet kan aanpassen op boxee van iomega, en je hebt juist die hostname nodig om hack uittevoeren.

@all, net xbmc 13.2 beta2 de deur uitgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

DjVe

Hatsaflats!

MartijnAbel schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:49:
[...]

thx! ik merk nu al verschil, waar de box voorheen makkelijk richting de 60 graden liep, ben ik net niet boven de 46 graden uitgekomen na anderhalf uur Bluray in hoge kwaliteit gekeken te hebben.
Mijn Boxee Box ligt al maanden zonder case bij de tv kast, omdat ik het geluid van de fan echt irritant vind. Ik heb ook al eens een stillere fan geprobeerd, maar die kapte er mee na een paar weken (weet nog steeds niet waarom). Maar ik wil hem eigenlijk gewoon passief gekoeld hebben met een groter koelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
DjVe schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:46:
[...]

Mijn Boxee Box ligt al maanden zonder case bij de tv kast, omdat ik het geluid van de fan echt irritant vind. Ik heb ook al eens een stillere fan geprobeerd, maar die kapte er mee na een paar weken (weet nog steeds niet waarom). Maar ik wil hem eigenlijk gewoon passief gekoeld hebben met een groter koelblok.
Dat zou wel kunnen maar dan moet je toch gaan modden ben ik bang, is niet een standaard formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
[...]

Deze tip heb je vast al wel eens gehoord, maar een SD card in de gleuf stoppen dempt het geluid van de fan enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb dat inderdaad al geprobeerd, maar ik ben gewoon een zeikerd op het gebied van geluid. Ik kan me zelfs ergeren aan het geluid van het loopwerk van mijn Bluray speler. Mijn Boxee box ligt nu dus op een rubber matje zonder case achter mijn Blurayspeler (gelukkig is dat ding iets van 12 cm hoog) en je hoort hem nu bijna niet meer.

Laaste versie van Boxee+ is overigens wel dik in orde. XBMC is wat mij betreft nog te onstabiel en traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
XBMC traag? hier anders niet hoor, maar je moet dan wel een snelle usb2/3 stick hebben, onstabiel? in wat precies hier draait dat ding als een trein. Daarbij is xbmc ook wel wat zwaarder dan de simpele gui van boxee daarbij moeten we ook rekening houden met de antieke gpu voor renderen van 3d.

Zou meschien iets sneller kunnen als alle debug opties uitstaan(staan nu aan ivm debugen audio/video render van intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 15-06 16:55
devil-strike schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:57:
[...]

Is jammer genoeg niet mogelijk, dit omdat je de hostname ofzo niet kan aanpassen op boxee van iomega, en je hebt juist die hostname nodig om hack uittevoeren.

@all, net xbmc 13.2 beta2 de deur uitgedaan.
Bleeegh ik baal hier ontzettend van. Ik krijg steeds meer spijt dat ik dit apparaat heb gekocht. Ach hij werkt nog wel, maar ik mis de auto sub downloader en de updates.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@Lanithro, je bent niet de eenigste op boxeed.in zijn er ook een paar die in zelfde schuitje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
[...]

Zou wel moeten kunnen als je een full copper blok zou pakken en die afslijpen en de juiste gaten boren.
Of een plate oid fabriceren.
De originele fan eraf trekken is niet aan te raden in iedergeval, dan gaat het beestje toch net iets te heet worden.
Je zou nog wel het zwikje over kunnen bouwen naar een custom kastje waar je een ietsje groter koelblok in kwijt kunt.

Btw, xbmc te instabiel en te traag? Dan zou ik toch eens een snelle usb stick proberen(kost je 7 euro incl verzend, namelijk de transcend jetflash 760 8gb) en dan zal het je verbazen hoe stabiel het is en hoe rap het werkt. In iedergeval rapper dan de originele boxee software ;)
Ik ga niet meer terug naar de stock fw of boxeehacks+

[ Voor 24% gewijzigd door MartijnAbel op 21-05-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
iemand die nog een kapotte Boxee Box heeft met het Green Red Red Red bootprobleem?
ik zou graag eens een kijkje nemen of ik die weer aan de praat kan krijgen dmv een fix.
ik hoor het graag, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Net maar 13.1 final uitgebracht for boxee, audioproblemen zijn er nog steeds(weet niet of die gast er uberhoud nog aan werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
devil-strike schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:30:
Net maar 13.1 final uitgebracht for boxee, audioproblemen zijn er nog steeds(weet niet of die gast er uberhoud nog aan werkt)
Zal em zo even proberen op de boxen.
Er waren ook wat libs aangepast las ik, is dat om addons weer te laten werken? Of puur voor de basis van xbmc?

Thx in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
MartijnAbel schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:31:
[...]

Zal em zo even proberen op de boxen.
Er waren ook wat libs aangepast las ik, is dat om addons weer te laten werken? Of puur voor de basis van xbmc?

Thx in iedergeval!
libs niet echt aangepast meer geupdated, addons zouden gewoon moeten werken(zolang xbmc niet teveel veranderd onderin dan moet de auhor ze updatten.

nieuwe xbmc 13.2 alpha1 ook net deur uitgedaan(die nog meer libs geupdated heeft)

-Update OpenSSL to 1.0.1h.
-Update SQLite to 3.8.5.
-Update Jpeg-turbo to 1.3.1.
-Update libbluray to 0.6.0.
-Fix building of PVR addons in Gotham - (may fix "XBMC_Tvheadend.pvr: undefined symbol" error)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
net 13.2 alpha draaiende op de box beneden en boven de 13.1 final.
draaien beide zeer vloeiend, en zeker een upgrade waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb vorige week ook maar eens XBMC geinstalleerd op een transcend 760, en ik moet zeggen ben echt onder de indruk. Het menu is een stuk sneller op de boxee dan op me pi. Tot nu toe ook nog geen problemen gehad met afspelen!

Ik ben tevreden ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Ik heb 1 van mijn 2 boxee boxen te koop gezet, omdat ik 'm vervangen heb : http://link.marktplaats.nl/m817217995

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ik vond XBMC (13) op de Boxee ook erg traag (enorme lag in het navigeren door het menu, en ik had niet eens een andere skin), maar dit ligt dus waarsch aan de usb stick die ik gebruik? hoe weet ik of ik een snelle usb stick heb, moet het 3.0 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
habermas schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:01:
ik vond XBMC (13) op de Boxee ook erg traag (enorme lag in het navigeren door het menu, en ik had niet eens een andere skin), maar dit ligt dus waarsch aan de usb stick die ik gebruik? hoe weet ik of ik een snelle usb stick heb, moet het 3.0 zijn?
Wat is traag? zal natuurlijk niet zo vloeiend gaat als op een pc hardware is immers al 5 jaar oud.

En ja als je toch een nieuwe usb stick wilt gaan kopen haal dan idd een usb 3 stick om zo de max van de usb port(35MB/s) tegebruiken, hierbij zal het navigeren sneller kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
habermas schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:01:
Dan doe je toch wat verkeerd als het traag is.
Het beste is om een rappe usb3.0 stick te hebben die het maximale uit de usb2 poort haalt.
Ik heb de goedkoopste rappe usb3 stick gekocht, namelijk de jetflash 760 8gb van transcend en deze werken heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Wat is nu echt het voordeel van XBMC tegenover de Boxee+? Ik ben behoorlijk tevreden over de Boxee box nu zoals hij is en afgezien van 50GB BR rips speelt hij alles af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
DjVe schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:02:
Wat is nu echt het voordeel van XBMC tegenover de Boxee+? Ik ben behoorlijk tevreden over de Boxee box nu zoals hij is en afgezien van 50GB BR rips speelt hij alles af :)
Voordeel is iedergeval de addons waarvan er een stuk meer zijn en nog werken ook, en de beter support voor nieuwere video files, en de pvr support.

Over bluray van 50GB werkt hier prima, maar ik speel dan alleen de m2ts file niet de totale bluray iso/img.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Hmmm, dan ga ik het eens proberen met een wat vlottere USB3 stick. Kijken of dat lekker werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Laatst online: 28-05 20:44
DjVe schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:19:
Hmmm, dan ga ik het eens proberen met een wat vlottere USB3 stick. Kijken of dat lekker werkt :)
Een vlotte memorycard wil ook wel werken, scheelt weer een usb poort ;)
Pagina: 1 ... 36 ... 38 Laatste