It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Waarom download je dan niet gewoon zelf de subs van de bekende sites en plaatst ze daarna in dezelfde map als waar je film staat (wel even de bestandsnaam gelijk maken aan die van de film)?De Boxee voldoet voor mij, afgezien van brakke subtitle support via Opensubtitles waardoor boxee soms reboot....
Dan pakt de boxee ze ook en is je "probleem" opgelost.
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Dezelfde soort media als jij, maar ik heb wel een receiver die de audio afhandelt. Ik denk dat dat het verschil maakt.RoRoo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:41:
[...]
Om even offtopic te gaan/blijven:
Wat voor media kijk je precies??
Ik kijk voornamelijk 720p series (MKV) en 1080P met DTS. Het nadeel is dat ik geen versterker heb om de DTS track te decoderen en ik lees dat die Pi wel hakkelt met DTS downmixing als je TV het niet aankan. Ik gok dat mijn TV dat niet doet..
Ik zoek eigenlijk gewoon een vervanging voor de Boxee (Boxee naar slaapkamer) met soortgelijke specs. Want support daargelaten.. De Boxee voldoet voor mij, afgezien van brakke subtitle support via Opensubtitles waardoor boxee soms reboot....
Mijn media staat op een Netgear Readynas NVx op een gigabit switch bekabeld naar de Boxee en dat gaat goed. Wil dat iig zo houden. Hoef niet perse BETER te hebben
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Klopt. Maar tegenwoordig hebben we root telnet.RoRoo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:40:
[...]
Hoe wil je dat doen dan?? ding is toch een "closed circuit"??
Ding is gewoon x86 dus precompiled binaries zouden moeten werken.
Teveel werkmistervis007 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:13:
Waarom download je dan niet gewoon zelf de subs van de bekende sites en plaatst ze daarna in dezelfde map als waar je film staat (wel even de bestandsnaam gelijk maken aan die van de film)?
Dan pakt de boxee ze ook en is je "probleem" opgelost.
Tot een poosje geleden werkte het allemaal goed. Maar de laatste tijd veel out of sync en ben ik ze om de 10minuten aan het corrigeren. Vaak haak ik dan af en zet subs uit.
Maar Rec 3 zonder subs trek ik niet (spaanstalig)
Hmmmm lastig. Er is er iig 1 onderweg. Uittesten dan maarNicap schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:34:
[...]
Dezelfde soort media als jij, maar ik heb wel een receiver die de audio afhandelt. Ik denk dat dat het verschil maakt.
Is dat zo???? Biedt perspectief. Hoor het graagPizzalucht schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:01:
[...]
Klopt. Maar tegenwoordig hebben we root telnet.
Ding is gewoon x86 dus precompiled binaries zouden moeten werken.
Is dat zo???? Biedt perspectief. Hoor het graag
[/quote]
zie: http://www.gtvhacker.com/index.php/Boxee
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Boxee Box werkt wel, maar is nooit vloeiend of probleemloos.
De momenten dat het wel werkte, was het ook echt heel goed, alle info over mijn eigen content. Covers werden goed gezocht en toegepast.
Maar het is nu wel allemaal traag en log geworden, en zeker niet meer zo goed als eerst.
Ik kom nu al formaten tegen die of niet afspelen of niet vloeiend afspelen.
Word dan toch langzaam aan naar een nieuwe speler kijken.
Heb er toch wel een goed gevoel aan overgehouden, aangezien dit mijn eerste "high-end" mediaspeler was.
Iemand een idee hoe ik hem weer aan de praat krijg?
Ik ben overigens nog erg tevreden met m'n Boxee Box, geen last van traagheid en hij speelt nog steeds alles af wat ik wil
Probeer eens een factory reset inderdaad, zoals hierboven reeds aangegeven.Escape2Dawn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:41:
Mijn Boxee Box start niet meer op. Hij laat wel het Boxee Box filmpje zien (die kubussen in de intro) daarna verschijnt "Boxee" in beeld en dan het "laad rondje". Dan wordt het beeld zwart en zie je weer "Boxee" in beeld en dan weer het "laad rondje" and so on....
Iemand een idee hoe ik hem weer aan de praat krijg?
Of probeer anders eens handmatig de firmware opnieuw erop te flashen, zie:
http://support.boxee.tv/entries/328816-manual-upgrade
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Ik heb inmiddels de factory reset uitgevoerd en de Boxee Box geupdate. Daarna alles moeten herstellen, maar das niet erg, want alles doet het weer.

Nou die van mij is nu echt overleden, nooit rare dingen mee gedaan (altijd voorzichtig mee geweest maar eigelijk al sinds het begin problemen heeft gehad!) het licht is voor mijn Boxee Box uit gegaan. Gelukkig had ik nog garantie, anders zou ik balen!

Gaan veel van jullie Boxee Box gebruikers dat nieuwe 'ding' aanschaffen? Ik in ieder geval nooit meer, wat een brakke support (lees: firmwares etc)!
Even de cache wissen, een reset is niet nodig. Zit ergens in de instellingen verstopt (iets van reset Media Library ofzo). Daarna is het weer vliegen met boxeeSloebie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:00:
Pfff best wel slecht nieuws.
Boxee Box werkt wel, maar is nooit vloeiend of probleemloos.
De momenten dat het wel werkte, was het ook echt heel goed, alle info over mijn eigen content. Covers werden goed gezocht en toegepast.
Maar het is nu wel allemaal traag en log geworden, en zeker niet meer zo goed als eerst.
Ik kom nu al formaten tegen die of niet afspelen of niet vloeiend afspelen.
Word dan toch langzaam aan naar een nieuwe speler kijken.
Heb er toch wel een goed gevoel aan overgehouden, aangezien dit mijn eerste "high-end" mediaspeler was.
Ik heb wel 1 ding wat me wel irriteert, de afstandsbediening doet het niet goed.
Bv als ik 1 keer naar onder klik dan gaat ie 8 keer omlaag.
Maar dat is dus niet elke keer, maar vaak genoeg om irritant te zijn.
Batterij heb ik al vervangen,kan opnieuw pairen uitkomst bieden?
Ik zou het proberen..Sloebie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:05:
Batterij heb ik al vervangen,kan opnieuw pairen uitkomst bieden?
Ik heb dat ook gehad... Kwam m'n vrouw een paar dagen later met de opmerking: Ow wacht ja, dat kan kloppen... De kleine heeft 'm in een glas appelsap gestopt....
Vind het nog knap dat ie het nog doet
Ik heb een iomega tv with boxee met firmware 1.51 van 2 maart. Maar die automatische ondertiteling van opensubtitles doet het helemaal niet. Hebben jullie dit ook? Of is dit alleen bij mij een probleem. Ook heb ik soms het probleem dat hij mijn computer via smb niet ziet. Terwijl de pc gewoon aanstaat en dan verander ik niks aan de intstellingen, weten jullie misschien oplossingen hiervoor?
Alvast Bedankt
Hoe zit het met support van Iomega, houd die ook op?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
IOmega zal alleen hardware support leveren.. het is niet dat ze ook meewerken aan het OS..Damian schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:42:
Is de firmware van de Boxee Box gelijk aan die van de Iomega? Ik zit nu sterk aan te denken om een 2dehandse Iomega op te kop te tikken. Volgens mij is het als ik echt alleen maar media wil streamen van mijn netwerk een prima speler daarvoor.
Hoe zit het met support van Iomega, houd die ook op?
Er komt dus nog 1 update en dan is het bye bye.
hier doet ie het ook niet, error script failed zegt ie....jesper1994 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:06:
Hallo,
Ik heb een iomega tv with boxee met firmware 1.51 van 2 maart. Maar die automatische ondertiteling van opensubtitles doet het helemaal niet. Hebben jullie dit ook? Of is dit alleen bij mij een probleem. Ook heb ik soms het probleem dat hij mijn computer via smb niet ziet. Terwijl de pc gewoon aanstaat en dan verander ik niks aan de intstellingen, weten jullie misschien oplossingen hiervoor?
Alvast Bedankt
http://blog.boxee.tv/2012...-and-future/#.UIrrh5EayK0
Er komt dus nog 1 update incl Flash upgrade en daarna stoppen ze met grote updates.
Achja, na twee jaar is dat ook niet zo gek.. Ik ben er nog steeds erg blij mee.
Check de datum van di blog. Dat bericht is hier al voorbij gekomen inmiddels.GloriX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:02:
Hebben jullie dit gelezen?
http://blog.boxee.tv/2012...-and-future/#.UIrrh5EayK0
Er komt dus nog 1 update incl Flash upgrade en daarna stoppen ze met grote updates.
Achja, na twee jaar is dat ook niet zo gek.. Ik ben er nog steeds erg blij mee.
Anoniem: 484116
UZG en bestanden van netwerkschijf werken prima fullscreen.
Wat doe ik fout?
of je stelt je monitor goed in

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 484116 op 23-11-2012 02:17 . Reden: opgelost ]
http://forums.boxee.tv/sh...?t=63248&page=48&p=286659
Er is een github repository:
https://github.com/boxeehacks/boxeehack
Ik heb het ondertitelsysteem herschreven:
https://github.com/jerbob92/boxeehack
Heb vandaag een pull request gedaan.
To dare is to do
Werken die hacks ook op een Iomega with boxee? Is in essentie dezelfde software toch?Pizzalucht schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:54:
Er is op dit moment van alles aan de gang in dit topic:
http://forums.boxee.tv/sh...?t=63248&page=48&p=286659
Er is een github repository:
https://github.com/boxeehacks/boxeehack
Ik heb het ondertitelsysteem herschreven:
https://github.com/jerbob92/boxeehack
Heb vandaag een pull request gedaan.
Hopelijk kan er straks bijvoorbeeld xmbc op, zal super zijn.
Houd de ontwikkelingen in de gaten.
Whatever.
Pizzalucht schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:34:
We zijn op dit moment aan het kijken of we een Intel CE4110 Devbordje (inclusief SDK) kunnen kopen zodat we de Boxee source kunnen compilen. En er XBMC op kunnen zetten.
heb nu de Box op m'n slaapkamer staan via WiFi, en nu wordt me pas duidelijk hoe slecht deze performed tov XBMC op een raspberry pi.
zal nog wel even duren voordat alles werkt, maar ik ben benieuwd!
"Vol verwachting klopt mijn hartje stippel...................."
Jammer dat Boxee zelf niet meewerkt, wie weet.
Wacht met smart op een xbmc port.
Whatever.
Ik ookHarmen schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:48:
Goed iniatief!
Jammer dat Boxee zelf niet meewerkt, wie weet.
Wacht met smart op een xbmc port.
En maar hopen dat de tweakers alles ook aan de praat krijgen; ik bedoel daarmee dus dat ook alle interne devices werken, dan zou de Boxee Box icm XBMC wel eens een hele sterke speler in de markt van mediaspelers kunnen worden
[ Voor 13% gewijzigd door svianen op 22-11-2012 15:20 ]
Telnet zou moeten draaien op poort 2323.svianen schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:19:
@Pizzalucht, klopt het dat je alleen 3 bestanden en 1 map op je usb stick moet hebben. Ik heb het eea geprobeerd maar het lijkt erop dat ie de installatie bij mij niet lukt. Boxee wordt wel rood en boot netjes weer op. Ik kan nadat het scriptje heeft gedraaid, met telnet er niet op, en tevens zie ik de Music shortcut niet op de homepage en de aangepaste subtitle finder zie ik ook niet. Heb je nog tips ?
Kun je me vertellen wat er in je Settings -> Network -> Servers > Share workgroup staat?
De nieuwe subtitle finder zit nog niet in de main repository, alleen in mijn fork.
De installer download nog van de main repository, ook in mijn fork. Als je de nieuwe subtitle finder wil dan zul je de /data/hack later via ftp moeten overschrijven met mijn fork en dan rebooten.
"/bin/busybox wget http://nodeload.github.com/boxeehacks/boxeehack/zip/master -O boxeehack.zip"
vervangen door:
"/bin/busybox wget http://nodeload.github.com/jerbob92/boxeehack/zip/master -O boxeehack.zip"
Zonder de quotes.
Dan gewoon weer de installatie doorlopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Pizzalucht op 22-11-2012 20:48 ]
Thnx, die laatste optie werkt bij mij.
Nieuwe thema is niet veel meer dan alleen een extra optie voor kleinere tegels? Of zie ik nu dingen over het hoofd.
Ondertitels via Bierdopje werken perfect!
Around here, something radiates. (Counting Crows)
De readme is volgens mij niet heel ingewikkeld, maar als je hulp nodig hebt roep je maar!0Burner0 schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:13:
Is er ook een tutorial voor noobs? Ik zou dit ook graag willen maar heb geen idee waar ik moet beginnen.
https://github.com/boxeeh...ack/blob/master/README.md
nogmaals de vraag of deze ook op een Iomega met Boxee gaat werken?Pizzalucht schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:48:
Heb het even geprobeerd, als je https://nodeload.github.com/jerbob92/boxeehack/zip/master download en dan in install.sh:
"/bin/busybox wget http://nodeload.github.com/boxeehacks/boxeehack/zip/master -O boxeehack.zip"
vervangen door:
"/bin/busybox wget http://nodeload.github.com/jerbob92/boxeehack/zip/master -O boxeehack.zip"
Zonder de quotes.
Dan gewoon weer de installatie doorlopen.
To dare is to do
Ik gok dat je het gewoon even moet proberen.. Het is ge-ent op de Boxee Box maar OS technisch zal er niet veel aan veranderd wezen.Damian schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:07:
nogmaals de vraag of deze ook op een Iomega met Boxee gaat werken?
Maar wat is er dus beter aan deze software? Ik heb ook de Iomega met Boxee.
Heb maar beperkte ervaring met XBMC maar voor mijn gevoel werkt Boxee veel prettiger. Dan heb ik het puur over UI.
Ik ga het vanavond ff proberen.jesper1994 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:26:
Damian kan je het proberen? Ik heb hier ook wel interesse in ?
Maar wat is er dus beter aan deze software? Ik heb ook de Iomega met Boxee.
Kan er niets mee slopen toch?
1. PerformanceMcVirusS schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:37:
Wat vinden jullie zoveel fijner aan XBMC ten opzichte van Boxee dan?
Heb maar beperkte ervaring met XBMC maar voor mijn gevoel werkt Boxee veel prettiger. Dan heb ik het puur over UI.
2. EyeCandy
3. Indexering gaat beter en accurater
4. Support
5. Cross platform
6. Uitbreidbaar
7. Gratis
De UI van Boxee is enorm uitgekleed wat de boel "sneller" maakt.. Nadeel is dat deze ELKE x de coverart van internet af plukt tenzij je handmatig de files neerkwakt.
op zich niet erg, maar was wel een irritatiepuntje voor mij. Heb dus overal handmatig files neergekwakt
Hmm, de hele enable windows file sharing optie en hostname veld zijn niet aanwezig in mijn Iomega. Gaat het verhaal niet door denk ikDamian schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:52:
[...]
Ik ga het vanavond ff proberen.
Kan er niets mee slopen toch?
Pizza een idee?
To dare is to do
En je hebt zeker ook geen root toegang? Dan denk ik niet dat het gaat werkenDamian schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:14:
[...]
Hmm, de hele enable windows file sharing optie en hostname veld zijn niet aanwezig in mijn Iomega. Gaat het verhaal niet door denk ik
Pizza een idee?
fanart.jpg in de map van de film zetten. Project is op dit moment nog erg aan het veranderen, en vooral het fanart systeem zal veel verbeterd worden.Slaapje schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:11:
Die fan art bij films en series, hoe kom ik daaraan? Want afgezien van het feit dat ik bij mijn overzicht nu een raster van 9 breed heb zie ik geen verschil
Dank voor de uitleg, maar daar ga ik niet aan beginnenPizzalucht schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:22:
fanart.jpg in de map van de film zetten. Project is op dit moment nog erg aan het veranderen, en vooral het fanart systeem zal veel verbeterd worden.
To dare is to do
Hoe zou ik nog meer root toegang kunnen krijgen dan?Pizzalucht schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:22:
[...]
En je hebt zeker ook geen root toegang? Dan denk ik niet dat het gaat werken
[...]
fanart.jpg in de map van de film zetten. Project is op dit moment nog erg aan het veranderen, en vooral het fanart systeem zal veel verbeterd worden.
Nog een keer het subtitle select list openen, en dan nog een keer klikken op de net gedownloade ondertitel.apNia schreef op woensdag 28 november 2012 @ 01:38:
Misschien weet een van jullie dit. Ik heb soms wel eens, als via m'n Boxee naar subtitles browse, dat ik gewoon verkeerde subs heb. Dan wil ik andere Nederlandse subs kiezen, en download ik die, maar ik krijg ze niet op het scherm. Hij blijft de 1e (van de taal die ik selecteer) tonen. Ik moet dan de video uit gaan (terug naar Boxee file browse scherm) en volgens mij wisselt ie dan pas. Vaak resulteert dat er in dat ik maar naar Engels switch, in plaats van oeverloos alle Nederlandse varianten af te gaan. Iemand enig idee hoe je dit sneller oplost?
Maar zodra ik de usb stick er weer uittrek is het nieuwe menu weer verdwenen, klopt dit?
Ook zag ik niet de mooie fanart achtergrond bij filminfo, klop dit?
To dare is to do
Maar klopt het dat ik de usb stick erin moet laten zitten.
Readme klopte al niet.. Moest het niet bij hostname doen maar bij de workgroup name.
daarna werd m'n logootje rood en ging ie uiteindelijk rebooten.. Na de reboot.... geen verschil.. ook geen andere subtitle downer.
Boxee zit op WiFi, is dat wellicht een probleem?
Thanks man! Ga ik proberenPizzalucht schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:21:
[...]
Nog een keer het subtitle select list openen, en dan nog een keer klikken op de net gedownloade ondertitel.
Moest het twee keer doen maar toen werkte het.
Voor iedereen die niet de ondertitels van bierdopje etc in beeld krijgen, naar settings BOXEE PLUS, en daat het vinkje aan zetten van de subtitle plugin.
Wat zou ik over het hoofd kunnen zien?
Ik heb de Boxee een factory reset gegeven, user settings verwijderd, handmatig de originele firmware geïnstalleerd en hierna de hack gedraaid. Nadat de Boxee herstart was heb ik niet het installatiebestand, maar het boot bestand (zoals bij hostname staat) ingegeven bij WORKGROUP en vanaf dat moment had ik o.a. de nieuwe interface..nielsgaastra schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:43:
Ik heb de hack nu zes keer uitgevoerd, Boxee logo wordt rood en hij start opnieuw op maar verder verandert er niks.
Wat een genot om Bierdopje als subtitle downloader te hebben!
Alleen werkte de fanart weergave niet??
Bovenstaand moet wel bij de hostname, op deze manier kan ik booten naar boxee plus zonder USB.If for some reason the hack disappears (which is still an issue with this version), just go into Settings -> Network -> Servers again and enter "boxeebox; sh /data/hack/boot.sh". After another reboot the hack should work (again).
alternativ
Opgelost, moest na de hack opnieuw filesharing enablen.nielsgaastra schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:43:
Ik heb de hack nu zes keer uitgevoerd, Boxee logo wordt rood en hij start opnieuw op maar verder verandert er niks.
De hardware stamt echter uit 2010, alweer 2 jaar oud dus.
Is deze media speler nog de moeite waard, of is de techniek te verouderd?
Zijn er wellicht betere opties?
Niet echt de moeite meer waard. Er is al meer als een half jaar geen firmware update geweest en ze hebben aangegeven de support te droppen. Er komt nog 1 firmware versie, maar blijft onduidelijk of dat ook echt het geval isRick13 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:08:
Ik denk er serieus over na om deze media speler aan te schaffen.
De hardware stamt echter uit 2010, alweer 2 jaar oud dus.
Is deze media speler nog de moeite waard, of is de techniek te verouderd?
Zijn er wellicht betere opties?
Op het moment is er nog steeds geen beter, volwaardig alternatief voor de Boxee Box.habermas schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:41:
ja tis heel jammer dat de Boxee Box EOL is maar ben t met erredobble eens dat ie nog steeds prima doet wat ie moet doen: alle media afspelen, subtitles on demand, prachtige gui. wat zou een beter alternatief zijn?
Hij mag dan wel richting EOL gaan, maar het is nog steeds de meester onder de mediaspelers!
Daar kan PCH en de andere fabrikanten nog eens een puntje aan zuigen.
En uiteraard kan de support en firmware ondersteuning altijd beter, maar dat zal men toch nooit geheel naar ieders tevredenheid kunnen maken.
Voor mij een beter alternatief dan de Boxee, laat staat popcorn.. en dat voor 70 euro. Draai er de mama van Boxee op: XBMC
Ok, qua cpu is ie wat minder. Maar presteert imho beter dan de boxee met z'n trage ui en beperkte subtitle support.
Boxee is naar de slaapkamer verhuisd en ben daar nu een beetje mee aan het pielen met die hack..
Die Boxee+ geeft nu een melding dat ik moet updaten, maar als ik op ok druk gebeurt er niets....
Moet ik nu handmatig updaten of gaat ie onzichtbaar op de achtergrond klooien.. Heb 'm uiteindelijk maar uitgezet en niet verder gekeken, maar vroeg het me ineens af.
wel vreemd, aangezien er nog geen opvolger op de markt is. Wat zou er nog verbeterd kunnen of moeten worden door middel van een firmware update??
Is bijvoorbeeld de Western Digital TV Live Hub 1TB een betere keuze?? Het valt mij op dat er weinig recente modellen zijn. Dat maakt de keuze voor mij ook moeilijker.
Helemaal mee eens. Ik heb sinds november 2010 een Boxee Box gehad. Maar sinds de Raspberrypi verkrijgbaar is had ik de BB naar de slaapkamer verbannen. Sinds kort staat ook daar een Rpi. De Rpi is nu volwassen genoeg om zich te kunnen meten met de BB.RoRoo schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:42:
Raspberry Pi!!!
Voor mij een beter alternatief dan de Boxee, laat staat popcorn.. en dat voor 70 euro. Draai er de mama van Boxee op: XBMC
Ok, qua cpu is ie wat minder. Maar presteert imho beter dan de boxee met z'n trage ui en beperkte subtitle support.
Boxee is naar de slaapkamer verhuisd en ben daar nu een beetje mee aan het pielen met die hack..
Die Boxee+ geeft nu een melding dat ik moet updaten, maar als ik op ok druk gebeurt er niets....
Moet ik nu handmatig updaten of gaat ie onzichtbaar op de achtergrond klooien.. Heb 'm uiteindelijk maar uitgezet en niet verder gekeken, maar vroeg het me ineens af.
De opvolger is er al, de boxee tvRick13 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:40:
Bedankt voor het meedenken. Het is jammer dat de support wordt gestopt.
wel vreemd, aangezien er nog geen opvolger op de markt is. Wat zou er nog verbeterd kunnen of moeten worden door middel van een firmware update??
Is bijvoorbeeld de Western Digital TV Live Hub 1TB een betere keuze?? Het valt mij op dat er weinig recente modellen zijn. Dat maakt de keuze voor mij ook moeilijker.

Als je van knutselen / tweaken houdt kan ik je echt de Raspberry Pi aanraden.. kost echt geen fluit en is echt een heel goed alternatief voor menig ander media player.
Wil je niet knutselen kan je imho beter een Popcorn Hour aanschaffen, harddisk erin prakken en gaan.
Richting EOL? Hij is EOL dat hebben de makers zelf toegegeven, ze richten zich op de opvolger..mistervis007 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:23:
[...]
Op het moment is er nog steeds geen beter, volwaardig alternatief voor de Boxee Box.
Hij mag dan wel richting EOL gaan, maar het is nog steeds de meester onder de mediaspelers!
Daar kan PCH en de andere fabrikanten nog eens een puntje aan zuigen.
En uiteraard kan de support en firmware ondersteuning altijd beter, maar dat zal men toch nooit geheel naar ieders tevredenheid kunnen maken.
2 weken voor laatste firmware zeiden ze nog we brengen elk kwartaal een update uit... De laatste update stamt van feb/maart ofzo dus tel uit je winst
Ik zou gewoon een PI halen, heb zelf me boxee ook al verplaatst naar een andere locatie. De pi heeft hem vervangen...
Op de plaats waar de media speler komt te staan is een utp kabel bijna niet mogelijk.
Er zijn twee opties. Een power line adapter of een router met "N" functionaliteit aanschaffen.
Wat is sneller? En wat is het verschil ongeveer bij het kopiëren van films in mbps?
Is het juist dat geen 1 media speler baat heeft bij een "N" router van 450mbps, omdat de media speler dit
niet ondersteund?
Zelfde hier. Heb nu een Pi met XBMC, en de Boxee voor een mooie prijs op Marktplaats verkocht. Zeer blij met deze beslissing, het werkt allemaal vlekkeloos.SaURoN schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:59:
[...]
Ik zou gewoon een PI halen, heb zelf me boxee ook al verplaatst naar een andere locatie. De pi heeft hem vervangen...
Anoniem: 203233
(Ik heb de hack geïnstalleerd.)
En is het nu wel of niet mogelijk om bij het afspelen van muziek de visualizer te veranderen?
En wat zijn de kosten daarvan? Het klinkt wel interessant.
Als je cheap wilt doen alleen een raspberrypi van ongeveer 43 euro incl verzenden.(www.farnell.nl).Rick13 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 01:15:
Wat zou ik allemaal nodig hebben om Raspberry Pi om te toveren tot een media speler??
Je krijgt dan een computerbordje waar je alle kabeltjes in steekt. Een voeding heb je thuis wellicht al liggen, omdat de pi een micro usb aansluiting gebruikt als voedingaansluiting(5volt).
Verder een hdmi kabel, netwerkkabel, wifi zit er standaard niet op, maar je kunt een wifistickje gebruiken.
Je kunt hem gewoon ergens achter hangen, hij is namelijk erg klein. Ik heb hem altijd aanstaan, vanwege het verbruik van slechts 3 watt.
Het os staat op een sd-kaartje en kun je overal wel downloaden. Er zijn verschillende releases van xbmc. Je hebt openelec, raspbmc, xbian en wel meer volgens mij. Ik gebruik zelf raspbmc met xbmc frodo beta 2.
[ Voor 11% gewijzigd door Nicap op 07-12-2012 08:01 ]
Raspberry PiRick13 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 01:15:
Wat zou ik allemaal nodig hebben om Raspberry Pi om te toveren tot een media speler??
eventueel een behuizing
SD kaart minimaal klasse 4
Voeding 5v 1 ampere
HDMI kabel.
Verder kan je het OS inderdaad zoals eerder gezegd overal wel downloaden. OpenElec is de kant en klare oplossing. RaspBMC iets meer tweakbaar en Xbian waar je veel meer vrijheid in het OS zelf hebt.
Meer lees je hier: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC
Als out of the box oplossing moet je dus niet een Pi nemen.
Klinkt zeer interresant. Ik heb alleen ooit eens ergens in een revieuw gelezen dat je zwaardere content het beste vanaf een usb schijf af kon spelen omdat de Raspberry Pi het via het netwerk niet goed genoeg aan zou kunnen. Is dat nog steeds zo?RoRoo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:50:
[...]
Raspberry Pi
eventueel een behuizing
SD kaart minimaal klasse 4
Voeding 5v 1 ampere
HDMI kabel.
Verder kan je het OS inderdaad zoals eerder gezegd overal wel downloaden. OpenElec is de kant en klare oplossing. RaspBMC iets meer tweakbaar en Xbian waar je veel meer vrijheid in het OS zelf hebt.
Meer lees je hier: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC
Als out of the box oplossing moet je dus niet een Pi nemen.
Ik speel alles vanaf m'n NAS, via een bedraad netwerk en kan alle content(mkv) afspelen. Ook gewoon 1080p met DTS. Wel aangesloten via een receiver.Phoolie schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:23:
[...]
Klinkt zeer interresant. Ik heb alleen ooit eens ergens in een revieuw gelezen dat je zwaardere content het beste vanaf een usb schijf af kon spelen omdat de Raspberry Pi het via het netwerk niet goed genoeg aan zou kunnen. Is dat nog steeds zo?
onlangs de boxee box aangeschaft en met deze extraatjes ben ik zeer verheugdPizzalucht schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:16:
[...]De readme is volgens mij niet heel ingewikkeld, maar als je hulp nodig hebt roep je maar!
https://github.com/boxeeh...ack/blob/master/README.md
control alt oeps deleted
Dit had ik ook in het begin, wat bij mij hiel is mijn renaming van sickbeard en couchpotato uit te zetten. Alleen de map wordt nu nog juist gerenamed maar de mkv bestanden niet.drvinnie schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:16:
Ik ben blij met de hackvorderingen op de BB, vooral omdat ik nog steeds geen alternatieven zie. Wat dat betreft vind ik de afstandsbediening van de BB ook een genot om te gebruiken. Vind het wel jammer dat de nieuwe ondertitels-plugin wat mij betreft een flinke achteruitgang is. Elke week probeer ik hem weer uit, maar ik krijg slechtere resultaten en het scherm is minder overzichtelijk.
Bijv. bij Breaking Bad S02E05 vind ik ondertitels voor S05E02 en alle andere afleveringen van seizoen 2 behalve de goede...
Na lang wikken en wegen,heb ik besloten om voor een out of the box oplossing te gaan.
Misschien dat ik in de toekomst de Raspberry Pi ga aanschaffen om leuk mee te knutselen.
Vandaag heb ik bij Saturn de Iomega TV met Boxee(inclusief network storage +1TB ) gekocht voor 225 euro. Na het lezen van verschillende review(s)krijg ik steeds meer twijfels over dit apparaat.
De media speler zit nog in de verpakking. Heb ik een miskoop gedaan??
Zo ja, dan probeer ik hem nog te ruilen tegen een andere media speler.
Ik hoor graag jullie mening!!
Lang wikken en wegen om pas reviews te gaan lezen nadat je hem hebt gekocht?Rick13 schreef op zondag 09 december 2012 @ 01:22:
Iedereen alvast bedankt voor de hulp.
Na lang wikken en wegen,heb ik besloten om voor een out of the box oplossing te gaan.
Misschien dat ik in de toekomst de Raspberry Pi ga aanschaffen om leuk mee te knutselen.
Vandaag heb ik bij Saturn de Iomega TV met Boxee(inclusief network storage +1TB ) gekocht voor 225 euro. Na het lezen van verschillende review(s)krijg ik steeds meer twijfels over dit apparaat.
De media speler zit nog in de verpakking. Heb ik een miskoop gedaan??
Zo ja, dan probeer ik hem nog te ruilen tegen een andere media speler.
Ik hoor graag jullie mening!!

To dare is to do
Inderdaad. Zou nu niet een apparaat halen waarvan je weet dat er geen updates komen en bugs niet opgelost worden.RoRoo schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:05:
Inruilen voor een popcorn hour. Wordt iig nog geupdate
Ik heb wel review(s)gelezen van tevoren,maar niet van de Iomega tv.Slaapje schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:15:
Lang wikken en wegen om pas reviews te gaan lezen nadat je hem hebt gekocht?
De boxee box van D-link wordt vrij goed beoordeeld, dus je mag verachten dat de Iomega tv ook goed
beoordeeld wordt. Aangezien beide apparaten bijna uit dezelfde software en hardware bestaat.
Maar op een gegeven moment lees je zoveel review(s)dat je de bomen door het bos niet meer ziet.
Ja en Nee.habermas schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:38:
waarom miskoop? doet ie niet wat ie zou moeten doen?
Ja want: Hij speelt alle bestandsformaten af, goede beeldkwaliteit,het downloaden van ondertitels, het downloaden van aps e.t.c.
Nee want:
De afstandsbediening schijnt nogal slecht te reageren op het apparaat, geen nieuwe firmware updates en de interface laat ook te wensen over.
Bovenstaand is puur gebaseerd op het lezen van review(s).
De popcorn hour lijkt mij niet verkeerd, maar wel veel duurder aangezien het apparaat 230 kost exclusief harde schijf. 1 Tb kost tegenwoordig ook 60 a 70 euro. Daarnaast is het niet mogelijk om op de popcorn hour bijvoorbeeld uitzending gemist te bekijken. Wat wel weer mogelijk is op de Iomega tv.
Maar ik zou eerst die minpunten eens uittesten voor jezelf ipv afgaan op de recensies. Als je qua afspelen tevreden bent...
Een recensie is en blijft subjectief. Maar als ik de media speler ga testen, kan ik hem straks niet meer ruilen. Daarom test ik de media speler liever niet.
Heeft iemand een idee of bepaalde punten al zijn opgelost door middel van een firmware update??
Ook daar wordt op begeven moment niet meer geupdate, terwijl er nog genoeg features zijn die op dat moment nog niet naar behoren werken.RoRoo schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:05:
Inruilen voor een popcorn hour. Wordt iig nog geupdate
Van dat betreft is de Boxee stukken beter dan een PCH!
Ik kan het weten, ik heb een A-110 en een C-200 gehad en die heb ik ingeruild voor een Boxee
[ Voor 5% gewijzigd door mistervis007 op 09-12-2012 20:38 ]
Zou niemand het stokje over nemen van het ontwikkel team van Boxee?
Zodat er nog firmware updates uit kunnen komen.
Waar doe ik verstandig aan?