Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik Sickbeard, die zet alles mooi in mapjes. :)
(TV\Alcatraz\Season 01\Alcatraz - S01E01-02 - Pilot & Ernest Cobb.mkv)
Werkt super, nog geen problemen gehad.

Sync eens in de tijd de TV map met mn Boxee. Er hangt een 160GB usb schijfje aan voor muziek en oa series.
Films stream ik van mn Synology.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

ex87 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:05:

Ik doe ook niks met de filenaam hoor.. Ik stop ze alleen los in een mapje. Nog nooit problemen gehad met ondertitels vinden maar vaak vind ik die afleiden en kijk ik gewoon engels.. Komen de grapjes wat beter over :D.
Yep vind ik ook, alleen moet ik het volume dermate hoog zetten om het goed te kunnen horen dat de buren klagen :) dus vandaar als referentie de (engelse) subs erbij.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-03-2024
ivootjuh schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:24:
[...]

Nee het is makkelijker dan je denkt, uiteraard kan je in je router ook weer zaken aanpassen etc.
Maar het vast ip adres geven doe je gewoon in boxee zelf. (elk apparaat waar je een vast ip aan wilt geven doe je op het apparaat zelf.)
je op je boxee naar instellingen dan naar netwerk, daar (weet dan niet niet precies onder welk kopje) Maar je ziet daar ergens onder een van die kopjes DHCP staan dynamic host control protocol, die kan je uitzetten ofzo, en dan kan je handmatig alles invoeren.
je moet wel even al je ip gegevens weten. dus wat het ip adres van je router is, en in welke range je mag zitten (dit kan je ergens in je router vinden, maar meestal is dat tussen de 192.168.0.1 en de 192.168.0.200)

het zal er ongeveer zo uit gaan zien
ip adres 192.168.0.150 (de laatste 3 cijfers kies je zelf maar moet wel in de range passen in mijn geval tussen de 0 en 200
netmask 255.255.255.0
default gateway 192.168.0.1
dns default gateway 192.168.0.1

als je er niet uit komt hoor ik het wel
Dit heb ik ook gedaan.
Ik heb mijn boxee ook voorzien van een vasp IP adres. Werkt prima alleenhet vreemde is (was ook toen hij nog op DHCP stond hoor), dat hij mijn computer waar ik de files op heb staan niet meer vind..

De mappen die ik heb ingesteld toen mijn PC nog wel werd gezien die gesynchroniseerd moeten worden werken nog prima! Ook als ik nieuwe files (films of series toevoeg aan de map worden ze direct gezien)
Maar als ik zoek naar mijn PC dan ziet hij deze niet (PnP ziet hij wel prima en werk probleemloos, maar SMB niet)...
Heel erg vreemd allemaal.
Films speelt hij overigens perfect al en ik download met een dikke MB per seconde.

Voor mij is dit een raadsel, ik gebruik op dit moment de mappen die reeds geconfigureerd waren... Het werk, maar dit is niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Harmen schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:08:
Gebruik Sickbeard, die zet alles mooi in mapjes. :)
(TV\Alcatraz\Season 01\Alcatraz - S01E01-02 - Pilot & Ernest Cobb.mkv)
Werkt super, nog geen problemen gehad.

Sync eens in de tijd de TV map met mn Boxee. Er hangt een 160GB usb schijfje aan voor muziek en oa series.
Films stream ik van mn Synology.
Oke ik ga sickbeard ook eens proberen.
Heb nu een serie (one tree hill voor de vriendin :P) die zet hij niet goed weg en herkent hij ook niet.
Heb hem one tree hill S03E03 genoem en vervolgens geedit dmv de TV tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Merk de laatste tijd dat ik moeite heb met het vinden van de juiste subs voor series.
Had ergens gelezen dan opensubtitles zoekt op bestandsnaam.

Hoe gaat jullie hiermee om? Sickbeard geeft ze nu een mooie naam.
Is het beter om deze niet aan te laten passen zodan opensubtitles de juiste kan vinden?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Harmen schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:12:
Merk de laatste tijd dat ik moeite heb met het vinden van de juiste subs voor series.
Had ergens gelezen dan opensubtitles zoekt op bestandsnaam.

Hoe gaat jullie hiermee om? Sickbeard geeft ze nu een mooie naam.
Is het beter om deze niet aan te laten passen zodan opensubtitles de juiste kan vinden?
Ik laat Sickbeard de originele titles behouden! ID van subs gaat namelijk op basis van kwaliteit en releasegroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zoiets dacht ik al, heb de rename functie uitgezet. Even kijken hoe het nu gaat.
Thanks voor de tip. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Goede tip idd.
Helaas iets te laat voor al die afleveringen en series die ik al heb... :(

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Zijn er ook mensen die de boxee interface gebruiken op een 10.1 inch samsung tablet?

voor ipad heeft boxee een app.

(misschien koop ik ook wel een ipad hoor)
Maar ik vind het belangrijk dat ik mijn mkv bestanden ook op mijn tablet kan afspelen (via mijn netwerk) dmv een goede streamin applicatie zoals boxee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:21
Jarco1984 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:00:
Zijn er ook mensen die de boxee interface gebruiken op een 10.1 inch samsung tablet?

voor ipad heeft boxee een app.

(misschien koop ik ook wel een ipad hoor)
Maar ik vind het belangrijk dat ik mijn mkv bestanden ook op mijn tablet kan afspelen (via mijn netwerk) dmv een goede streamin applicatie zoals boxee.
Jarco, misschien is plex een mooiere oplossing hiervoor,
dit gebruik ik ook voor mijn tablets en telefoons

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand NaviX binnen BartsIdeeTV aan de praat gekregen?
Ik zie wel de Films, maar wat ik ook doe... ik krijg de films niet te zien.

HELP! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40

M-ThijZ

Riding on Rails

Mijn Boxee is vandaag binnengekomen. Ik moet zeggen dat ik het een en ander nog wel buggy over vind komen.
Bijvoorbeeld Airplay vanuit Uitzending Gemist (iPad) werkte helemaal niet, moest zelfs al een factory reset doen omdat de boxee steeds opnieuw bleef rebooten.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Heb je de Boxee Box ook voorzien van de laatste update? Toen ik mijn Boxee Box binnenkreeg, werkte het ook niet; na de laatste update werkt het vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Ja, bij de eerste keer opstarten kreeg ik de instructie om meteen een nieuwe firmware te installeren. Dus dat moet wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:24

Mars Warrior

Earth, the final frontier

DaMarcus schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:06:
Heb je de Boxee Box ook voorzien van de laatste update? Toen ik mijn Boxee Box binnenkreeg, werkte het ook niet; na de laatste update werkt het vlekkeloos :)
Ook hier werkt Airplay voor geen meter. Boxee hangt gewoon op het moment dat je op play drukt!

Toeval of niet, ook bij XBMC Eden werkt Airplay niet.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Airplay is ook nog Beta heh, stabiliteit is daarom redelijk willekeurig... Soms fantastisch, soms helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

Iemand ervaring / tips met het indexeren van TV series?

ik heb zo'n 122 TV series met verschillende seizoenen, zo had ik ineens 2x Alcatraz erin staan met 2 verschillende thumb images, hetzelfde voor Bent en nu zie ik dat de nieuwe TV serie; apartment 23 niet eens geindexeerd wordt (bij alctraz, had ik 10 afleveringen in de ene serie map van Boxee, en de rest in een andere (terwijl op de NAS alles in 1 folder staat), voor Bent hetzelfde, 2 afl. in de ene en 2 afl. in de andere

Ik heb de index weggegooid en ik heb boxee opnieuw laten indexeren, nu is Acatraz en Bent wel goed, maar zie ik Apartment 23 er nog steeds niet bij ..

Zijn er ergens truukjes, tooltjes die eea wat meer inzichtelijk kunnen maken waarom iets failed?

[ Voor 15% gewijzigd door zeroday op 30-03-2012 13:02 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Meer mensen die de Boxee tegenwoordig langzaam vinden.
Sinds de nieuwe gui er is is het heel stroperig.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@zeroday, wat moet je met zoveel series? Ga je ze allemaal bekijken? :P
Heb er momenteel 4 op staan, denk dat je degene die problemen geven handmatig moet indexeren.

@fjs, heb mn boxee nu een maand, heb gelijk 1.5 erop gezet. Ben niks anders gewend.
Merk wel dat er een vertraging inzit als je tijdens het kijken van een film iets kan doen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Goku33 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:05:
Airplay is ook nog Beta heh, stabiliteit is daarom redelijk willekeurig... Soms fantastisch, soms helemaal niet.
Wanneer je een Boxee Box voor het eerst aanzet met de laatste stabiele firmware wordt het anders groots verkondigd. Er staat niet bij dat dit nog beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helishoot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 10:31
Sinds de laatste firmware updates moet ik steeds bij het aanzetten mijn username en password invoeren voor de SMB-shares op mijn qnap-nas... Beetje irritant, vroeger nooit last van gehad.
- Weet iemand daar een oplossing voor??

Verder werkt de Facebook input niet meer (video's van vrienden zie) ook dat was eerst geen enkel probleem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Nu ik de Boxee Box via LAN heb aangesloten werkt hij een stuk fijner! De 720p trailers kwamen op Wi-Fi hortend en stotend over.

Wat zijn jullie ervaringen met Netflix op de Boxee Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
  • Laatst online: 04-07 07:31
Ik zit erover na te denken om ook een Boxee Box aan te schaffen.
Een van de dingen die ik er veel mee zal doen is muziek afspelen via m'n stereo.
Ik heb er echter niet zoveel zin in om m'n tv aan te zetten om een cd uit kiezen uit de collectie. Is het ook mogelijk om dit via de app te doen ?
De screenshots laten dit eigenlijk net niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag voor de kenners:
Ik stel mijn beeld met de hand in, dwz ik zet de 1 en 2 netjes in de hoeken, maak van het boxee logo keurig een vierkant en schuif als laatste de lijn op de juiste plek voor de ondertitel. Je zou zeggen dat alles dan goed moet staan. Ik start een mkv en alles is inderdaad goed, tot na een bepaalde tijd het beeld uit zichzelf verspringt naar een andere instelling, het beeld wordt groter en er valt een hele regel van de ondertitel weg, dan moet ik de film onderbreken, terug naar de geavanceerde instellingen en ik moet de 2 en plaats van de subs weer goed zetten. Het is ook niet dat het na dezelfde tijd gebeurd in een film van 2 uur kan het na een half uurtje gebeuren en daarna niet meer.
Herkenbaar voor iemand? (laatste update staat erop).
Oh ja, boxee hangt aan een NAS.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:39
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:10:
Vraag voor de kenners:
Ik stel mijn beeld met de hand in, dwz ik zet de 1 en 2 netjes in de hoeken, maak van het boxee logo keurig een vierkant en schuif als laatste de lijn op de juiste plek voor de ondertitel. Je zou zeggen dat alles dan goed moet staan. Ik start een mkv en alles is inderdaad goed, tot na een bepaalde tijd het beeld uit zichzelf verspringt naar een andere instelling, het beeld wordt groter en er valt een hele regel van de ondertitel weg, dan moet ik de film onderbreken, terug naar de geavanceerde instellingen en ik moet de 2 en plaats van de subs weer goed zetten. Het is ook niet dat het na dezelfde tijd gebeurd in een film van 2 uur kan het na een half uurtje gebeuren en daarna niet meer.
Herkenbaar voor iemand? (laatste update staat erop).
Oh ja, boxee hangt aan een NAS.

Thnx
Dat kan ook aan de aspectratio instellingen van je tv liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik ook eens naar kijken, niet aan gedacht eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
dragonfly28 schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:40:
Ik zit erover na te denken om ook een Boxee Box aan te schaffen.
Een van de dingen die ik er veel mee zal doen is muziek afspelen via m'n stereo.
Ik heb er echter niet zoveel zin in om m'n tv aan te zetten om een cd uit kiezen uit de collectie. Is het ook mogelijk om dit via de app te doen ?
De screenshots laten dit eigenlijk net niet zien.
In principe is dit niet mogelijk.
Er is een android app (betaald) die het zou kunnen, AMO uit mijn hoofd, maar die vind ik visueel weer heel slecht eruit zien. Ik heb hem dan ook niet gekocht om te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 13:19
Wat zijn jullie ervaringen met Netflix op de Boxee Box?
Ik gebruik Netflix al een jaar ofzo icm een VPN lijntje bij Strongvpn. Dit werkt goed met de laatse firmware update, de vorige firmware had het nadeel dat de Netflix app niet in het menu verscheen na het openen van de VPN, dit duurde dan 1 a 2 minuten. Met 1.5 verschijnt de Netflix app weer instant na het openen van de VPN.

Dit is ook een nadeel de VPN, deze moet je iedere keer opzetten en zit wat diep verstopt in het menu voor het aantal keer dat je het nodig hebt.Inmiddels vind ik de optie blindelinks natuurlijk.

Ander nadeel is de Netflix app zelf, het is moeilijk zoeken als je niet kan filteren op genre etc. Dit kon bij de vorige versie van de app wel maar is er uitgesloopt helaas. Beter is films uitzoeken op je PC of Tablet, daar kan je ook Netflix op kijken. Op de PC (webinterface) en op een Android tablet (netflix app) kan je zoeken op genre etc. Vervolgens add je een film aan je que en deze verschijnt ook op je Boxee.

Laatste nadeel, geluid bij films is stereo. Dit ontdekte ik eigenlijk pas na een recente update naar een 5.1 setup hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
  • Laatst online: 04-07 07:31
DJ Randall schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:25:
[...]

In principe is dit niet mogelijk.
Er is een android app (betaald) die het zou kunnen, AMO uit mijn hoofd, maar die vind ik visueel weer heel slecht eruit zien. Ik heb hem dan ook niet gekocht om te proberen!
Thanks, was er al bang voor.

Het lijkt erop dat er maar weinig mediaplayers zijn die dit kunnen (of een display waarmee er te navigeren valt)
Misschien toch maar eens naar Zotac Zbox gaan kijken. Dan zou ik eventueel het itunes kunnen doen als xmbc me niet helemaal het gewenste resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Waar je eventueel aan zou kunnen denken.
Ik deel mijn iTunes library op mijn netwerk.
Ik stream deze library van mijn iPad via Airplay naar mijn boxee.
Dan is de TV aanzetten ook niet nodig.

Helaas is Airplay nog niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Helishoot schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:31:
Verder werkt de Facebook input niet meer (video's van vrienden zie) ook dat was eerst geen enkel probleem.
Hier hebben meer mensen last van... nou ja, iedereen waarschijnlijk.
Op het Boxee forum kon ik zo gauw niets vinden; d.w.z. wel een hoop klachten erover, maar geen reacties van Boxee zelf over wat er nou aan de hand is. Dus heb ik een support formuliertje ingevuld, en toen kreeg ik via de mail deze reactie:
Joe Siewert, Apr 03 04:57 pm (EDT):
Hi,

Sorry for the trouble. We have an open issue on this and our development team is looking into it. Thanks for your patience.

http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-12592

Thanks,
Joe
Oftewel ze weten er vanaf en zijn er schijnbaar mee bezig.
Beetje jammer dat het zo lang duur, maar goed.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik had dat probleem ook.
Ik heb om een andere issue te testen een factory reset gedaan, waarna het geheel weer wel werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:19

mwa

Iemand ervaringen met bluray remux (in mkv) en de boxee box?
Ik heb de boxee box bedraad aangesloten op een snelle thuis server. De remux/mkv afspelen gaat prima, maar het is niet mogelijk om vooruit te spoelen of een chapter te selecteren. Dan blijft de boxee "hangen".

Meer mensen met dit probleem?

(ps. dit gaat dus niet om "normale" 720p/1080p mkv's, maar met de volle bluray stream + audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:40
dragonfly28 schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:44:
[...]

Thanks, was er al bang voor.

Het lijkt erop dat er maar weinig mediaplayers zijn die dit kunnen (of een display waarmee er te navigeren valt)
Misschien toch maar eens naar Zotac Zbox gaan kijken. Dan zou ik eventueel het itunes kunnen doen als xmbc me niet helemaal het gewenste resultaat geeft.
Ik heb zelf een Zotac ad04 met XBMC erop als mediacenter. In combinatie met de iphone app XBMC commander kan ik dan via de app films, series, youtube filmpjes opstarten. Ook kan ik door mijn files browsen, waardoor ik ook radiozenders en en aparte (muziek)bestanden kan opstarten. Allemaal vanaf de app.

[ Voor 42% gewijzigd door MrBlond op 23-04-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Snap nog steeds niet dat een dergelijke app er niet voor Boxee is. In plaats van die duffe ipad-app die ze op een gegeven moment hebben uitgebracht, zou dit nu echt iets zijn waarmee ze twijfelaars over de streep zouden trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:40
Ben van plan een boxee box t ekopen maar heb een klein vraagje. Op reviews op het internet las ik dat je ook series kan kijken die de box via sites haalt, maar ik lees ook vaak dat het in nederland een probleem is om deze af te spelen. Kan iemand mij vertellen of je inmiddels wel veel series kunt kijken als de box deze via het net zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ik denk dat je Netflix en dergelijke bedoelt? Ja deze zijn officieel alleen in Amerika te bekijken, maar je kan met VPN doen alsof je in Amerika bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 12:58
Ik ben een groot fan van XBMC, maar wil graag overstappen van een pc aangesloten op de tv naar een stream box (bijv boxee box) met NAS.

De belangrijkste features van XBMC voor mij:
- Subtitle scraper addon (tijdens het afspelen van een film of serie ondertitels downloaden van bijvoorbeeld bierdopje.com)
- OSD audio and subtitle settings menu (Tijdens het afspelen van een video audio sync en subtitle sync gebruiken en of subtitles aan of uitzetten)

Over de eerste feature kan ik iets vinden op het internet, namelijk navi-x. Een addon voor boxee waar o.a subtitle scrapers in zitten. Kan er alleen geen verdere informatie over vinden. Met betrekking tot functionaliteit en het wegschrijven van die gedownloade subs.

Over de tweede feature kan ik nagenoeg niets vinden op het internet.

Kan iemand mijn vertellen wat de opties zijn voor deze features op de boxee box?
En zo ja werkt dit met 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
beide mogelijkheden kunnen tijdens het kijken van een film, alleen gebruikt ie opensubtitles.org (heeft voor de meeste content ook nl gesyncte subs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:14
Alleen werkt het sinds de laatste update niet of nauwelijks via opensubtitles.org.
Het syncen van audio en subs werkt inderdaad ook maar het is wel even puzzelen om dit handmatig gelijk te zetten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 12:58
oke bedankt. Ja wat ik vond op internet was navi-x http://website.navi-x.org/. Een app voor Boxee.
Hiermee zou het mogelijk zijn om naast opensubtitles.org andere sites te gebruiken voor het binnenhalen van subs. Voor zover ik het begreep bijna alle sites die ook ondersteund worden door de scraper van XBMC. Wellicht ook voor jullie een uitkomst.

Iemand ervaring met het de subtitle addon van navi-x?

In navi-x heet het XBMCzone.com waar dit dan onder zou moeten vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond.

Ik heb mijn boxee box net aangesloten maar ik kan mijn extern HD die gekoppeld is aan mijn MAC niet openen op de boxen box. Ik kan de extern HD wel zien (via SMB) maar de boxee box geeft aan dat hij de extern HD niet kan openen/lezen. Kan iemand me hiermee mee helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:13:
Goede avond.

Ik heb mijn boxee box net aangesloten maar ik kan mijn extern HD die gekoppeld is aan mijn MAC niet openen op de boxen box. Ik kan de extern HD wel zien (via SMB) maar de boxee box geeft aan dat hij de extern HD niet kan openen/lezen. Kan iemand me hiermee mee helpen??
Hoi,

Probeer eerst eens je externe HDD direct aan de Boxee Box te hangen. Als de Boxee Box je schijf herkent en je kan er content vanaf spelen is je HDD dus niet het probleem. Waarschijnlijk moet je op je Mac wat instellingen veranderen m.b.t. toegangsrechten. Ik gebruik geen Apple dus ik heb geen idee hoe je dat doet. Sorry :) Misschien moet je eens Google op "File share benaderen Mac OSX" of iets dergelijks dan vindt je de oplossing wel.

Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn HDD aangesloten aan de Boxee Box en het ging goed. Ik moet dus iets veranderen aan de instelling op mijn MAC. Ik heb mijn MAC maar een maand in huis en ik ben nog niet een echt deskundige... ik ga dus ff zoeken op google maar mocht iemand weten wat ik precies moet doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 19:48:
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn HDD aangesloten aan de Boxee Box en het ging goed. Ik moet dus iets veranderen aan de instelling op mijn MAC. Ik heb mijn MAC maar een maand in huis en ik ben nog niet een echt deskundige... ik ga dus ff zoeken op google maar mocht iemand weten wat ik precies moet doen....
Misschien is dit wat voor je om eens te bekijken. link: http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=1634

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Mijn boxee box krijg ik hopelijk morgen. Wie heeft er aanraders qua apps en een website waar ik deze vandaan kan halen voor mijn boxee box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Guys, er is een pretitie actief om een nieuwe SDK te laten releasen.
Zie volgend topic

Hopelijk gaat Intel dan verder met de ontwikkeling.
Intel aangegeven dat de 4100chip EOL is. (End of Life)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Werkt Sportsdevil ook met de Boxee box? Vandaag werkend gezien onder XBMC icm ATV2 en was best onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin wat beter om te gaan met mijn Boxee box. Maar ik heb wel een vraag:
Ik heb zo'n 10 films op mijn PC die ik na scannen allemaal kan terug vinden onder 'files" maar de helft worden niet herkent als ' mijn films' door de boxee box. Er is niets bijzonder met de bestanden (het zijn iso en dvd files) Weten jullie hoe ik het probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Handmatig identificeren geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is helaas niet mogelijk een film te identificeren vanaf 'bestanden' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:32:
Hoe bedoel je? Ik doe het voortdurend vanaf "Files". Geen enkel probleem.

m.b.t dvd/iso's , Boxee heeft er moeite mee als dvd's en iso's niet de juiste naam hebben. Mocht je Box een film niet herkennen maak er dan een NFO bestandje voor. Kleine moeite, veel plezier. Lees hier meer: http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=37197

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:32:
Jawel joh, eenmaal op de film klikken met de middelste knop, en je krijgt dat schermpje met 'afspelen' etc. Als je dan aan de linkerkant van dat venstertje kijkt staat daar het logootje van 'identificeren' bij (maar je ziet de beschrijving van de knop pas als je hem highlight).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Ik heb nu een weekje de Boxee box maar ik heb een klein maar dringend vraagje. Het is nu zo dat de box zelf de ondertiteling van het internet zoekt. Stel dat dit in de toekomst niet meer kan door bv de site die het niet meer doet van de ondertitelingen. Hoe verder? Is er een mogelijkheid dat de box de gedownloade ondertietling op kan slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

champion16 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:10:
Ik heb nu een weekje de Boxee box maar ik heb een klein maar dringend vraagje. Het is nu zo dat de box zelf de ondertiteling van het internet zoekt. Stel dat dit in de toekomst niet meer kan door bv de site die het niet meer doet van de ondertitelingen. Hoe verder? Is er een mogelijkheid dat de box de gedownloade ondertietling op kan slaan?
Je kan de ondertitels gewoon downloaden van verschillende sites. Opensubtitles.org, ondertitel.com etc etc. Sla het srt bestandje op in de dezelfde map als je film/serie en zorg ook dat beide bestanden op de extensie na exact dezelfde naam hebben. Klaar. Je Box zal de ondertitels vanzelf herkennen. Zo niet kan je altijd nog handmatig even naar je srt bestandje browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Hier ook maar even mijn ongenoegen uiten over de Boxee Box en de D-link support.
Het is een schitterend apparaat, als hij werkt tenminste.

Ziehier mijn mail aan Dynabyte:

Geachte heer/ mevrouw,

Bij deze wil ik graag uw hulp inroepen.
Zoals u in onderstaande mail kunt lezen heb ik 1 mei vorig jaar bij jullie een Boxee Box aangeschaft. Helaas is deze 22 december 2011 al kapot gegaan.
Het verzoek van jullie was om contact op te nemen met de klantenservice van D-link en dat is diezelfde dag ook gebeurd.
De Boxee box liep vast dus ik moest hem opsturen waarna ik een andere heb ontvangen. Tot mijn grote verbazing was dit geen nieuwe Boxee box maar een "refubished" model. Ik vond dit geen probleem aangezien ze van mij ook geen nieuwe hebben ontvangen. Totdat ik hem aan ging sluiten.
Helaas had deze weer exact hetzelfde probleem, hij liep dus weer vast. Weer met de klantenservice bellen en weer moest ik hem opsturen, de verzendkosten a 16 euro waren weer voor eigen rekening.
In dit laatste gesprek werd mij ook beloofd dat ik een nieuwe Boxee Box zou krijgen ivm de overlast.
Ca. een week na deze melding heb ik maar weer eens naar D-link gebeld omdat ik nog geen mail had gekregen met een retourticket. Er was iets fout gegaan waardoor ze de melding opnieuw moesten ingeven.
Dankzij al deze vertragingen en het heen en weer versturen heb ik een kleine maand geleden de Boxee Box weer mogen ontvangen. Wederom een gebruikt apparaat.
Na deze elende was ik blij dat ik er eindelijk weer gebruik van kon maken dus heb hem meteen weer aangesloten. Het apparaat start prima op en komt in het installatie menu dus ik pak de remote en wil aan de installatie beginnen. Helaas, de remote reageert niet. Wederom de D-link support gebeld en ze begrepen absoluut niet hoe dit mogelijk was en hebben een nieuwe remote verstuurd.
Afgelopen vrijdag heb ik deze mogen ontvangen dus ben weer voor de instalatie gaan zitten. Toen ik in het instalatie menu kwam werkte de remote natuurlijk niet en ben ik op internet zelf maar gaan zoeken. Het blijkt dat je de remote moet "pairen", dit hadden ze natuurlijk bij D-link ook kunnen vertellen dat had een hoop frustratie gescheeld. Maar eindelijk kan ik weer gebruik maken van dit toch wel mooie apparaat... Dacht ik.
Na het instaleren schakelde de Boxee uit. Ik dacht dat dit met een update te maken had maar telkens gaat hij weer uit. De ene keer nog voordat ik in het menu kom de andere keer als hij net opgestart is.

U kan wellicht begrijpen dat ik er nu helemaal klaar mee ben. We zijn nu inmiddels 5! maanden en 3 Boxee boxen verder en nog steeds heb ik geen werkend apparaat.

Bij deze dan ook het verzoek om mijn apparaat terug te nemen en mij de huidige prijs retour te storten zodat ik op zoek kan naar een andere mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Ik snap niet dat je de Boxee Box naar D-link hebt opgestuurd, twee keer. Je hebt hem in mei gekocht en in december gaat hij kapot. Dat is gewoon een garantie kwestie. Je had hem gewoon bij de winkel moeten houden waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Dan heb jij zeker nog nooit een defect apparaat gehad.
In 9 van de 10 gevallen word je doorverwezen naar de fabrikant/importeur. Zeker als je het op internet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 19:23
Nou, je hebt een koopovereenkomst met de winkelier. Binnen een jaar moet de winkelier daar voor zorgdragen en is hij contactpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:29:
In 9 van de 10 gevallen word je doorverwezen naar de fabrikant/importeur. Zeker als je het op internet besteld.
Vaak genoeg een defect gehad, en de winkel waar ik het heb aangeschaft heeft het altijd netjes opgelost.
1 keer bij dixons en 1 keer bij de mediamarkt. Beide na ongeveer 6 maanden kapot, dus gewoon terug naar de verkoper.

Verkopers zullen uiteraard wel proberen om de koper naar de fabrikant te sturen. Dat scheelt hun geld. Maar het is dan de fout van de koper die dat ok vindt.

[ Voor 13% gewijzigd door Nicap op 15-05-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
verzenden schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:49:
Dit is ook een nadeel de VPN, deze moet je iedere keer opzetten en zit wat diep verstopt in het menu voor het aantal keer dat je het nodig hebt.Inmiddels vind ik de optie blindelinks natuurlijk.
is dit nog steeds zo? is het echt niet mogelijk een VPN verbinding vast te zetten in de Boxee Box? lijkt me wel erg omslachtig om dat iedere keer handmatig in te vullen... en als je bijvoorbeeld de vpn instelt in je router (WND3700)? dan zou je em toch niet ook nog es apart in je Box hoeven in te stellen?

wil graag Netflix en Hulu etc. gaan gebruiken, maar alleen als het niet te omslachtig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:29:
De plaats waar je'm aankoop verleent meestal 1 of twee jaar garantie. Gezien je binnen die periode zat, was het beter geweest dat je'm via de winkelier had laten opsturen.

Heb pas zelf een defect gehad met een boxee, laten opsturen en een gloednieuw doosje gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jammer dat het kwa ontwikkeling stil is bij Boxee.
De laatste update is van 5 maart. Hopelijk gaan ze verder met bugtracking.
Er zijn helaas nog een paar problemen die mij storen waaronder geluidsproblemen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unforgettable6
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09-2024
Heb zelf vandaag de Iomega TV with boxee (2tb) vandaag binnen gekregen. Heel leuk en aardig, aangesloten, account aangemaakt, wat spullen erop gezet etc het werkte allemaal prima. Totdat ik bestanden erop ging zetten :(

Dit ging met 5mb per seconde (via netwerk) echt een drama als het gaat om bestanden van 40 gig! Zodra ik van PC naar laptop de bestanden overzet gaat het om flink wat meer MB's per seconde :-) (heb alles aan een draad hangen ipv wireless).

Daarna wilde ik wat instellingen wijzigen en toen begon het..... De afstandsbediening reageerde niet meer, na 5 min ging de screensaver aan en daar kwam ik niet uit.
Na wat gepruts (herstarts etc) zag ik dat dat ding bezig was een nieuwe update aan het binnen halen (zal wel de 1.5 Firmware update zijn) waarbij ook de melding wordt gegeven dat het systeem vertraagd kan reageren. Klopt het dan dat ik mijn nieuwe hebbedingetje totaal niet kan gebruiken tijdens het downloaden van de update? Aan de batterijen van de afstandsbediening ligt het niet..

Misschien dat iemand die ervaring met me wil delen voordat ik besluit dit ding terug te sturen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unforgettable6
Deels opgelost:
1. Check aanwezigheid IR dmv een camera (OK, aanwezig)
2. Check spanning op apparaat (Niet OK)
3. Check bedrading (zat in knoop, uit knoop gehaald)
4. Probeer opnieuw (afstandsbediening doet het weer normaal, nu geen 5 MB p/s maar tussen de 10 en 15 MB p/s data overdracht....

Wat een kabeltje al niet kan veroorzaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Ik heb sinds vandaag een Boxee, en zeker icm Bartsidee Repository vind ik het een briljant ding!

Enige wat me tot nu toe niet lukt is het scannen... Boxee 1.5 scant en herkent de films vanaf mijn pc wel (films staan op externe harde schijf), maar als ik de externe harde schijf aan mijn boxee box hang, de juiste directories aanwijs om te scannen (hourly), dan zegt hij wel heel even dat hij wil beginnen met scannen, maar vind uiteindelijk niks... Hij zegt dus ook niet dat hij een X aantal files niet kon identificeren ofzo...

Doe ik iets fout? Is dit een bekend probleem? Ik snap er niks van verder :(
Handmatig afspelen via files werkt wel gewoon prima. Handmatig toevoegen van info via "identificeren" lijkt hij niet te onthouden :s
(heeft het er misschien mee te maken dat de externe HDD FAT32 is?)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooneater op 18-05-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unforgettable6
Ik was wat te voorbarig met de afstandsbediening... Dat ding werkt dan weer wel, dan weer niet.
@Mooneater, loop jij niet tegen dit probleem aan?
Wat je kan proberen is de bestandsnaam aanpassen. Je hebt een bepaald formaat nodig wil Boxee dit automatisch kunnen vinden. Anders kan je dit proberen:
http://forums.boxee.tv/sh...62074&highlight=add+files

Schijnt gisteren ook iemand geweest te zijn met hetzelfde probleem (of jij bent diegene) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
Unforgettable6 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:48:
Ik was wat te voorbarig met de afstandsbediening... Dat ding werkt dan weer wel, dan weer niet.
@Mooneater, loop jij niet tegen dit probleem aan?
Wat je kan proberen is de bestandsnaam aanpassen. Je hebt een bepaald formaat nodig wil Boxee dit automatisch kunnen vinden. Anders kan je dit proberen:
http://forums.boxee.tv/sh...62074&highlight=add+files

Schijnt gisteren ook iemand geweest te zijn met hetzelfde probleem (of jij bent diegene) :)
Mijn remote werkt prima verder.

De bestandsnaam lijkt me niet het probleem (tenminste, precies dezelfde files werden door boxee 1.5 op mijn computer wel herkend).

Tnx voor de link!
Ik heb nu de media-database gereset. Hopen dat dat werkt. (edit: hij lijkt nu inderdaad te scannen! hopen dat het zo blijft :D ).

[ Voor 7% gewijzigd door Mooneater op 18-05-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unforgettable6
Mooneater schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:09:
[...]
Ik heb nu de media-database gereset. Hopen dat dat werkt. (edit: hij lijkt nu inderdaad te scannen! hopen dat het zo blijft :D ).
Graag gedaan.. Zodra dat ding eenmaal scant, blijft ie wel bezig. Hou er wel rekening mee dat als je op elk uur gaat scannen je vaak trage responses krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
Unforgettable6 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:26:
[...]

Graag gedaan.. Zodra dat ding eenmaal scant, blijft ie wel bezig. Hou er wel rekening mee dat als je op elk uur gaat scannen je vaak trage responses krijgt!
Hij staat al op daily / of once (zo vaak werk ik alles nou ook weer niet bij, en is op losse externe hdd, dus downloads komen er niet direct op terecht).

Werkt nu perfect :D (behalve een paar caberet programma's die hij niet kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Laatst online: 25-03 23:26
Als de boxee opgestart is dan staan er altijd willekeurige filmpjes, die je ook nog eens een aantal pagina's naar rechts kan scrollen.

Weet iemand hoe je die filmpjes kan aanpassen naar je eigen smaak?
Wat er nu voor keuze staat is waardeloos.

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rasta87 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:34:
Als de boxee opgestart is dan staan er altijd willekeurige filmpjes, die je ook nog eens een aantal pagina's naar rechts kan scrollen.

Weet iemand hoe je die filmpjes kan aanpassen naar je eigen smaak?
Wat er nu voor keuze staat is waardeloos.

Patrick
Helaas, voor zover ik weet (ik loop een paar firmware updates achter) kun je dit niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:22:
[...]

Helaas, voor zover ik weet (ik loop een paar firmware updates achter) kun je dit niet aanpassen.
Ik loop niet achter wat betreft firmwares, maar je kunt ze niet aanpassen. Het is wel een veelgenoemde "klacht". Maar ik vrees dat ze het gewoon zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Zijn er nog mensen die problemen hebben met de netwerk transfer speed van PC naar Boxee (iomega tv), haal maar 3-4 MB/s. Enige oplossing hiervoor, is aangesloten met kabel naar router, die normaal kan het niet hieraan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unforgettable6
osorkon! schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:58:
Zijn er nog mensen die problemen hebben met de netwerk transfer speed van PC naar Boxee (iomega tv), haal maar 3-4 MB/s. Enige oplossing hiervoor, is aangesloten met kabel naar router, die normaal kan het niet hieraan liggen?
Staat erom bekend ;)
Helemaal als dat ding aan staat en aan het scannen is, is hij vrij traag. Als je het in standby-modus zet kan je ong 10 tot 12mbps halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 16:57
Iemand ervaringen met Spotify op de Boxee Box?
Ik heb van de week Spotify Premium genomen, juist om deze ook op mij homecinema te kunnen gebruiken via de boxee.
Probleem is dat de audio heel erg stottert bij het afspelen, alsof je een YouTube video probeert te bekijken via een hele trage internetverbinding.
Internetverbinding is goed, 50mbps op alle apparaten. Streaming video op de boxee werkt prima. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unforgettable6
nielsgaastra schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:25:
Ik heb van de week Spotify Premium genomen, juist om deze ook op mij homecinema te kunnen gebruiken via de boxee.
Probleem is dat de audio heel erg stottert bij het afspelen, alsof je een YouTube video probeert te bekijken via een hele trage internetverbinding.
Internetverbinding is goed, 50mbps op alle apparaten. Streaming video op de boxee werkt prima. Iemand een idee?
Probeer de oplossing van deze eens?
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-12458

(ja sorry, vanwege mijn eigen problemen met de boxee box heb ik veel op diverse fora gezeten :). Meesten zijn voor mij nu verholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
In dat topic wordt stotterende Airplay besproken, het gaat bij mij om de Spotify app po de boxen box zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Zijn er voor de boxee box skins beschikbaar?
Of kan je de menu indeling aanpassen en de achtergrondkleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:30
nielsgaastra schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:25:
Dit heb ik ook sinds ongeveer een week. Ook op mijn PC hapert Spotify af en toe, dit heeft meer met de app te maken dan met de Boxee denk ik

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
champion16 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:39:
Zijn er voor de boxee box skins beschikbaar?
Of kan je de menu indeling aanpassen en de achtergrondkleur?
Neen, helaas. Boxee komt in "one flavour" en daar moet je het mee doen. Het is echter een veelgevraagde feature.
De bestaande lay-out/interface/kleuren vind ik echter zeer prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
MonoKid schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:31:
[...]

Neen, helaas. Boxee komt in "one flavour" en daar moet je het mee doen. Het is echter een veelgevraagde feature.
De bestaande lay-out/interface/kleuren vind ik echter zeer prettig werken.
Hmm.. das wel jammer - wat ik echt heel handig zou vinden is bijv. het toevoegen van shortcuts naar veelgebruikte apps.
Die reclame dingen nemen mij wat teveel ruimte in zo op het homescreen..
(de rest van kleurenstelling is inderdaad prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Mooneater schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:25:
[...]
Hmm.. das wel jammer - wat ik echt heel handig zou vinden is bijv. het toevoegen van shortcuts naar veelgebruikte apps.
Ik zit momenteel op mijn werk, dus het is een beetje gokken, maar wat je wil gaat wel hoor. Je kan een app als "favorite" instellen, door de app te selecteren en dan aan de linkerkant het sterretje te activeren.

Vervolgens kan je ergens in de instellingen opgeven, dat je bij het openen van de apps, steeds de "Favorites" als default toont, in plaats van alle. Je kan nog steeds alle apps raadplegen, echter.
Die reclame dingen nemen mij wat teveel ruimte in zo op het homescreen..
(de rest van kleurenstelling is inderdaad prima)
Ik was eerlijk gezegd ook niet zo heel gediend met die filmpjes onderaan de homescreen. Soms staan er echt wel knappe dingen tussen. Probeer eens, zou ik zeggen.

Het is alleszins vaak gevraagd, dat de homescreen kan aangepast worden. Ik stoor me er aan dat "Music" er niet tussen staat en ik eerst via "Files" er naartoe moet navigeren, terwijl "Wacht Later" of "Apps" me meestal gestolen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
En dan heb ik nog een probleem met de Boxee, bij donkere scènes dimt het gehele beeld, ook bijvoorbeeld de ondertitels. Vrij irritant.
Volgens mij ligt het probleem bij de Boxee want ik heb meerdere Youtube video's getest op zowel de Boxee als rechtstreeks op de TV en alleen bij de Boxee trad het probleem op. Is dit een instelling van de Boxee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:45
nielsgaastra schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:58:
En dan heb ik nog een probleem met de Boxee, bij donkere scènes dimt het gehele beeld, ook bijvoorbeeld de ondertitels. Vrij irritant.
Volgens mij ligt het probleem bij de Boxee want ik heb meerdere Youtube video's getest op zowel de Boxee als rechtstreeks op de TV en alleen bij de Boxee trad het probleem op. Is dit een instelling van de Boxee?
Dat is wel vreemd, want dit is geen feature bij Boxee. Wat ik mij kan voorstellen is dat je een philips tv hebt, die dimt de backlight automatisch bij donkere beelden, om een betere zwartwaarde weer te geven, kennelijk wordt dit alleen niet geactiveerd als je via net-tv youtube-filmpjes afspeelt.

dit kan je dus uitzetten onder opties van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
nielsgaastra schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:58:
Dat heb ik zelf ook nog nooit gezien en lijkt me eerder een probleem van je TV of van een receiver, ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
MonoKid schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:14:
[...]
Ik zit momenteel op mijn werk, dus het is een beetje gokken, maar wat je wil gaat wel hoor. Je kan een app als "favorite" instellen, door de app te selecteren en dan aan de linkerkant het sterretje te activeren.

Vervolgens kan je ergens in de instellingen opgeven, dat je bij het openen van de apps, steeds de "Favorites" als default toont, in plaats van alle. Je kan nog steeds alle apps raadplegen, echter.
Dat klopt inderdaad - maar dan moet je nog steeds eerst naar apps en dan verder, ik zou het leuk vinden om op het homescreen direct naar de music app van Bartsidee te gaan, of de uitzendinggemist app... luiheid dient de mens!
Heinemancp schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:11:
[...]

Dat is wel vreemd, want dit is geen feature bij Boxee. Wat ik mij kan voorstellen is dat je een philips tv hebt, die dimt de backlight automatisch bij donkere beelden, om een betere zwartwaarde weer te geven, kennelijk wordt dit alleen niet geactiveerd als je via net-tv youtube-filmpjes afspeelt.

dit kan je dus uitzetten onder opties van je tv.
Ik heb dat inderdaad ook - en een philips tv, vanavond eens de opties uitspitten 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Mooneater op 22-05-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Mooneater schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:50:
[...]

Ik heb dat inderdaad ook - en een philips tv, vanavond eens de opties uitspitten 8)
Hier ook een Philips TV (42PFL7676), zou het probleem daar liggen?

Ik zag bijvoorbeeld bij dit Youtube filmpje het gehele scherm dimmen bij dit fragment. ( bij boxee box)
YouTube: CCD: The heart of a digital camera (how a charge-coupled device works)

Toen ik dit filmpje direct van de TV speelde dimde het beeld niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsgaastra schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:18:
[...]

Ik zag bijvoorbeeld bij dit Youtube filmpje het gehele scherm dimmen bij dit fragment. ( bij boxee box)

Ik heb het filmpje net via m'n Boxee box bekeken op m'n LG tv. Geen enkel probleem. Geen last van dim. Ik vermoed dat het toch een instelling van je TV is die dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Dan ga ik de instellingen van de tv eens doorspitten, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 16:38
Sinds gisteren ook een Boxee! Op zich een leuk apparaat, hij herkent veel van mijn films op mijn server wel maar nog niet alles. Kwestie van juiste benaming neer zetten.

Wat ik me afvroeg, ik kreeg de vraag wat ik belangrijker vond, locaal content of internet spul. Ik heb voor locale content gekozen, echter in het home screen alleen maar internet filmpjes. Kan ik daar niet mijn locale films en series te zien krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Goeie keus, als je voor internet content had gekozen had je hele movie library volgestaan met obscure b-film meuk :) Nu worden gewoon je local sources getoond. De filmpjes op het homescreen staan hier los van, die worden door de Boxee crew geselecteerd en kan je niet aanpassen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
nielsgaastra schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:18:
[...]

Idem, vanmorgen geprobeerd op Samsung UE40D7000, geen probleem. Heb er wel snel doorheen geskipt, toegegeven, zat mijn ontbijt op te schranzen :)
Mooneater schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:50:
[...]
Dat klopt inderdaad - maar dan moet je nog steeds eerst naar apps en dan verder, ik zou het leuk vinden om op het homescreen direct naar de music app van Bartsidee te gaan, of de uitzendinggemist app... luiheid dient de mens!
Oei, excuses, da heb ik je vraag niet goed gelezen. Dat is inderdaad niet mogelijk op dit moment. Een feature die ik zelf ook wel zou appreciëren, echter.
Stemmen op de Jira request:
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7573
Customizen homesreen is dé meest populaire feature request.
joppe113 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:04:
Wat ik me afvroeg, ik kreeg de vraag wat ik belangrijker vond, locaal content of internet spul. Ik heb voor locale content gekozen, echter in het home screen alleen maar internet filmpjes. Kan ik daar niet mijn locale films en series te zien krijgen?
Wat Habermas zei! De online content bestaat uit een aantal online bronnen die je allerlei independent films aanbieden, die gratis te bekijken zijn. Af en toe staat er een oude klassieker tussen (Casablanca, etc.) maar het toont je niet meteen jouw eigen media.
Die vraag is echter van toepassing als je in de homescreen klikt op "movies", "shows", etc. De filmpjes die eronder staan worden door het Boxee team zelf gepushet en zijn voor iedereen hetzelfde. Daar kan je niets aan veranderen. Het is random, online content die Boxee wil delen.

Dit is echter een feature die veel mensen anders willen zien. Zie mijn quote hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb m'n Boxee al een jaar, en eigenlijk gebruik ik 'm alleen nog maar en kijk ik nooit meer normaal TV. Ik twijfel dan ook om dat volledig op te zeggen, niet alleen kabel maar ook m'n digitale televisie. Het enige wat ik steevast elke dag gebruik is Journaal 24. Nou gebruikt die Bart's Idee repo dat, dus wellicht dat ik daar dan een abbo op neem.

1) Is dit een slim alternatief voor "the real thing" ?
2) Hoe zit het nou met het stroomvebruik van je Boxee in standby? Ik hoor daar steeds wisselende verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 16:38
kan je eigenlijk een proef abonnement op bartsidee krijgen? Wil eerst wel eens kijken wat het precies is voordat ik betaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb via Ibood hunt een Iomega TV met Boxee kunnen kopen. Ik heb al ervoor diverse mediaplayers gekocht om te kijken hoe ze media met ondertiteling afspelen.
Vooral om ingewikkelde subtitles waar meerdere regels (meer dan 3 regels) in zit of waar karaoke effect in zit. En je hebt ook speciale gelokaliseerde teksten ergens in beeld (zoals schuin gezet op boek cover of bord).

Boxee is zelf uitgebreider, maar hoe handelt het de speciale subtitles? Hoe worden ze weergegeven?
Daar ben ik benieuwd naar.

Ik weet dat simpele players maximaal 2 regels weergeven. Realtek types kunnen meer dan 2 regels weergeven maar dan gewoon onder elkaar. De font is alleen niet zo prettig om te lezen. Zelfs krachtige player die ik heb is nog steeds primitief als het om subs gaat. Dat is wel jammer ondanks snelle chip.
Xstreamer modellen blijken eigen font te hebben, want het is al stuk leesbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

3 regels subs?? Ben ik persoonlijk nog nooit tegengekomen..
Welke vage sources pak jij dan? of komt het bij je Animé verzameling?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben pas geleden een drieregelige subtitle tegengekomen, de boxee liet deze prima zien (ik geloof bij de film Inception). Hoe andere speciale constructies werken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
vind het jammer dat boxee nog geen 3D subtitles kan ophalen... altijd een ellende om die erbij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

wat de hel moet ik me voorstellen bij 3D subtitles? :D
Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste