Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
RoRoo schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:54:
Ik word er gek van.. Hoop dat de nieuwe publieke update wat oplost.

net ook weer.. Alcatraz.. zie in mijn library dat episode 9 en 10 erbij gekomen zijn. onder een eigen cover en titel. dus zie 2x alcatraz staan. Nu heb ik dat wel es, even opnieuw identifyen en het staat weer onder 1 kopje.

Wat schetst mijn verbazing?? Compleet Alcatraz is uit mijn library. En weer manual identify of een scan uitvoeren geeft 'm niet terug in de library..

Heeft niemand hier nu last van??
Dat issue heb ik ook gehad. Ik heb daarop van de 'originele' 8 afleveringen opnieuw laten scannen en de '2e Alcatraz entry' geselecteerd. Nu heeft ie alles omgezet naar die 2e, dus alle afleveringen staan nu weer bij elkaar in 1 Alcatraz entry. Helaas heeft die wel een andere, minder leuke cover.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Mijn hond heeft net de afstandsbediening van mijn boxee box opgegeten.

Ik las de deze apart verkocht wordt maar ik kan hem niet vinden, heeft iemand enig idee of deze in Nederland te bestellen is.

Baal als een stekker :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Goku33 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:13:
[...]

Hoe zijn de bestandsnamen van je afleveringen?
Probeer gewoon eens "Alcatraz S01E01.mkv" etc...
Filename voorbeeld Alcatraz.S01E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

werkt bij alle series zo en sinds de nieuwere firmware kan ik niet meer handmatig identifyen lijkt het wel.
Just_A_User schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:31:

Dat issue heb ik ook gehad. Ik heb daarop van de 'originele' 8 afleveringen opnieuw laten scannen en de '2e Alcatraz entry' geselecteerd. Nu heeft ie alles omgezet naar die 2e, dus alle afleveringen staan nu weer bij elkaar in 1 Alcatraz entry. Helaas heeft die wel een andere, minder leuke cover.
Dat had ik dus gedaan.. vervolgens zijn beide Alcatraz entries verdwenen en komen ook niet meer terug :(

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

HvB83 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 07:21:
[...]

Zwaar off-topic weliswaar, maar vw en audi hebben grotendeels dezelfde motoren (en andere onderdelen). Je betaalt alleen wel veel meer, voor hetzelfde onderstuurde karakter. ;)
ik ging er expres niet meer op in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
RoRoo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:32:
[...]

Filename voorbeeld Alcatraz.S01E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

werkt bij alle series zo en sinds de nieuwere firmware kan ik niet meer handmatig identifyen lijkt het wel.

[...]

Dat had ik dus gedaan.. vervolgens zijn beide Alcatraz entries verdwenen en komen ook niet meer terug :(
Is dit dus bij de laatste publieke update nog steeds zo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:02:
Hoi allemaal,

Mijn hond heeft net de afstandsbediening van mijn boxee box opgegeten.

Ik las de deze apart verkocht wordt maar ik kan hem niet vinden, heeft iemand enig idee of deze in Nederland te bestellen is.

Baal als een stekker :( :( :( :( :(
Dat is niet lief van Gijs!

Ze worden los verkocht gelukkig. ff googlen levert dit op:
http://www.amazon.com/D-L...oxee-Remote/dp/B00480OSVK

Ik weet niet of ze NL te verkrijgen zijn. Ik heb er in dit topic wel eerder iets over gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Voronwë op 07-03-2012 14:50 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

MonoKid schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:03:
Ik hoú echt van dat gekke kubusje, films, shows, alles gaat echt super en de nieuwe interface ziet er gelikt uit. Heb het nu bijna een jaar en doe het voor geen geld weg.
Ik mis enkel nog een fatsoenlijke muziek implementatie. Geen playlists, enkel mogelijkheid om album per album af te spelen, ipv. alle liedjes van één artiest, beperkte visualisaties, etc.
Eigenlijk is het een videospeler en geen mediaspeler. Ze hebben zelfs even hun focus op netcontent gelegd maar zijn daar onder druk van hun gebruikers - die vooral content van de eigen mediaserver willen streamen weer vanaf gestapt.

Voor muziek suckt Boxee onder andere omdat blijkbaar alle muziek gematched wordt met de DB van last.fm, dat is althans wat men mij op de fora zei. Dat heeft 2 nadelen: 1) Als je onbekende muziek hebt wordt ze niet gevalideerd, wat bij niet-Engelstalige muziek natuurlijk een groot probleem is; 2) Als je veel muziek hebt duurt het valideren eindeloos.

Zelf heb ik 9000 albums, goed voor 125 000 nummers. Zelfs na 4 dagen scannen is slechts een fractie zichtbaar in Boxee. Alles is nochtans perfect ge-ID3-tagged, maar Boxee trekt zich niet veel van die tags aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DJ Randall schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:00:
Is dit dus bij de laatste publieke update nog steeds zo???
Ik heb de laatste Beta.. weet niet of die al overtroffen is door een public update.. Zal ik vanavond wel ff sjekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
RoRoo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:02:
[...]

Ik heb de laatste Beta.. weet niet of die al overtroffen is door een public update.. Zal ik vanavond wel ff sjekken
Ik heb het probleem dat ze gewoon niet voorkomen in de library niét gehad, en ik heb ook beta versies gehad. Ik heb 2 of 3 dagen geleden de laatste officiele gepushte fw update geinstalleerd, en ook daar 'verdwijnt' er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voronwë schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:42:
[...]

Dat is niet lief van Gijs!

Ze worden los verkocht gelukkig. ff googlen levert dit op:
http://www.amazon.com/D-L...oxee-Remote/dp/B00480OSVK

Ik weet niet of ze NL te verkrijgen zijn. Ik heb er in dit topic wel eerder iets over gezien.
Yow, Thanks,

ik heb er maar meteen 2 besteld haha.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Just_A_User schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:40:
Ik heb het probleem dat ze gewoon niet voorkomen in de library niét gehad, en ik heb ook beta versies gehad. Ik heb 2 of 3 dagen geleden de laatste officiele gepushte fw update geinstalleerd, en ook daar 'verdwijnt' er niks.
Heel bizar.. Ik dacht eerst dat ik hetzelfde had als met "The River" dat ie onder movies terechtgekomen was. maar helaas...
De complete factory reset had niets geholpen dus...
Nog niet kunnen kijken of ik de gepushte firmware al gekregen heb dus check dat nog wel effe vanaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Gebruikt iemand van jullie een boxee box met Synology Nas DSM4.0? Ik krijg gewoon geen verbinding meer met de network shares. Vanuit Windows pc's gaat het prima. Heb het speciale boxee box gebruikersaccount op de nas al verwijderd en opnieuw toegevoegd met de bijbehorende rechten maar heeft niet geholpen. Heb zelfs een factory restore gedaan van de Boxee. Met de 4.0beta werkte het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

sanderdw schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:56:
Gebruikt iemand van jullie een boxee box met Synology Nas DSM4.0? Ik krijg gewoon geen verbinding meer met de network shares. Vanuit Windows pc's gaat het prima. Heb het speciale boxee box gebruikersaccount op de nas al verwijderd en opnieuw toegevoegd met de bijbehorende rechten maar heeft niet geholpen. Heb zelfs een factory restore gedaan van de Boxee. Met de 4.0beta werkte het gewoon goed.
Hier ook een synology met de Beta 4.0. Was van plan om te updaten, maar wacht nu toch maar ff. Met de beta namelijk geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb het ff voor je getest. Hier zonder problemen.
Kan bladeren en prima een film starten. (gebruik Samba shares)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Eergisteren 4.0 geïnstalleerd en geen problemen. :)

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:39
Zowel van Synology als van Boxee alleen de officiele updates geinstalleerd en totaal geen problemen met de versies die ik deze week binnen kreeg. Ik gebruik ook SAMBA, omdat ik eerder het idee had dat het via NFS wat minder soepel liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Het werkt vreemd genoeg weer goed :?

Heb maar het hele netwerk opnieuw opgestart, modem, switch, router, switch, accespoint, boxee en nas (ja een heel netwerk hier :) ). Toen werkte alles weer.

Ja heb NFS ook wel eens geprobeerd maar smb werkt bij mij veel beter/sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door sanderdw op 08-03-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
YellowOnline schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:54:
[...]

Eigenlijk is het een videospeler en geen mediaspeler. Ze hebben zelfs even hun focus op netcontent gelegd maar zijn daar onder druk van hun gebruikers - die vooral content van de eigen mediaserver willen streamen weer vanaf gestapt.

Voor muziek suckt Boxee onder andere omdat blijkbaar alle muziek gematched wordt met de DB van last.fm, dat is althans wat men mij op de fora zei. Dat heeft 2 nadelen: 1) Als je onbekende muziek hebt wordt ze niet gevalideerd, wat bij niet-Engelstalige muziek natuurlijk een groot probleem is; 2) Als je veel muziek hebt duurt het valideren eindeloos.

Zelf heb ik 9000 albums, goed voor 125 000 nummers. Zelfs na 4 dagen scannen is slechts een fractie zichtbaar in Boxee. Alles is nochtans perfect ge-ID3-tagged, maar Boxee trekt zich niet veel van die tags aan :(
Bedankt voor je reactie!
Mijn muziek collectie komt niet in de buurt van die van jou en het herkennen lukt me aardig, ook voor de ietwat minder bekende groepjes. Voeg je veel muziek bij, op regelmatige basis, of heb je voornamelijk je hele collectie gemigreerd?
Herkennen lukt me ook aardig, omdat ik een paar ext HDD's rechtstreeks op USB heb hangen aan de boxee, die gewoon worden aangeboden door Boxee als een share. Daarvoor hingen de ext. hdd's voorlopig aan een PC, wat over wi-fi toch een stukje trager ging.
Ik vroeg me af of XBMC hier ook onder leed, gezien Boxee een fork is. Waar ik ook van baal is dat de functionaliteit gewoon té beperkt is, muziek gewijs. Ik wil soms gewoon alle liedjes op shuffle zetten, van één artiest. Ik ben nu beperkt tot shuffle per album. Visualizations zijn ook verschrikkelijk beperkt, al had ik de indruk dat je sinds de update van eind 2011 de mogelijkheid had om plugins à la winamp er op te zetten.
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:55:
[...]

Yow, Thanks,

ik heb er maar meteen 2 besteld haha.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je zal het waarschijnlijk wel al weten, maar als je een android/iOS apparaat hebt, kan je er vrij gemakkelijk apps voor vinden om je boxee over wi-fi te bedienen. Op m'n SGS(I) gaat dit erg vlotjes.

[ Voor 10% gewijzigd door MonoKid op 08-03-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Krijgt iemand het voor elkaar om de Ipad App XMBC Constellation aan de praat te krijgen met de Boxee Box?
Zou een toppertje zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

MonoKid schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:37:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Mijn muziek collectie komt niet in de buurt van die van jou en het herkennen lukt me aardig, ook voor de ietwat minder bekende groepjes. Voeg je veel muziek bij, op regelmatige basis, of heb je voornamelijk je hele collectie gemigreerd?
Herkennen lukt me ook aardig, omdat ik een paar ext HDD's rechtstreeks op USB heb hangen aan de boxee, die gewoon worden aangeboden door Boxee als een share. Daarvoor hingen de ext. hdd's voorlopig aan een PC, wat over wi-fi toch een stukje trager ging.
Ik vroeg me af of XBMC hier ook onder leed, gezien Boxee een fork is. Waar ik ook van baal is dat de functionaliteit gewoon té beperkt is, muziek gewijs. Ik wil soms gewoon alle liedjes op shuffle zetten, van één artiest. Ik ben nu beperkt tot shuffle per album. Visualizations zijn ook verschrikkelijk beperkt, al had ik de indruk dat je sinds de update van eind 2011 de mogelijkheid had om plugins à la winamp er op te zetten.
Ik heb een Synology NAS met alle data er op. De verbinding is via UTP, dus snelheid is geen probleem. Alles werkt ook perfect, behalve het enumereren van de muziek. Als ik via Browsing rechtstreeks er heen ga, dan lukt hel wel natuurlijk, maar dat is geen aangename methode om met muziek om te gaan en dan kan je enkel een specifiek album afspelen. Overigens staan die 9000 albums in één directory - Boxee heeft bijna 5 minuten nodig om die map te laten zien :)
Over die plugins wil ik wel meer weten: er is maar één visualisation momenteel en die is doodsaai. Ik had halverwege de jaren 90 al betere visualisations in DOS trackers :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
YellowOnline schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:26:
[...]

Ik heb een Synology NAS met alle data er op. De verbinding is via UTP, dus snelheid is geen probleem. Alles werkt ook perfect, behalve het enumereren van de muziek. Als ik via Browsing rechtstreeks er heen ga, dan lukt hel wel natuurlijk, maar dat is geen aangename methode om met muziek om te gaan en dan kan je enkel een specifiek album afspelen. Overigens staan die 9000 albums in één directory - Boxee heeft bijna 5 minuten nodig om die map te laten zien :)
Over die plugins wil ik wel meer weten: er is maar één visualisation momenteel en die is doodsaai. Ik had halverwege de jaren 90 al betere visualisations in DOS trackers :s
Spijtig, dan schiet Boxee echt wel tekort wat muziek betreft en vertrekkende van jouw verhaal, ben ik ook minder geneigd om mijn bibliotheek er op uit te breiden. Spijtig. Anderzijds is Boxee echt wel online-content georiënteerd, hopelijk geven ze binnenkort meer aandacht aan muziek. Ik krijg de indruk dat het muziek gedeelte steeds verder naar achter wordt geschoven.
Heb echter wel de Spotify app geprobeerd en die werkte subliem (al ben ik er nog niet aan toe om de dienst maandelijk te gaan betalen).
Anyway, als je op de jira aanlogt, kan je deze request omhoog voten:
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7005
Staat op nummer twee van de jira requests met meeste votes. Ze zullen er ooit naar moeten luisteren, me dunkt :)
Ondertussen ook wat rondgezocht. Bleek dat Boxee even heeft getreuzeld om de milkdrop functionaliteit te voorzien (die ook in winamp zit, afaik), waardoor je hele packs van visualizations kan opzetten. Deze hebben ze laten vallen omdat het resource intensief was. Ik kan de forum post niet quoten, maar heb het recent nog gelezen.
Ik kan er op dit moment twee opzetten: de standaard roterende equalizer balkjes, en een gekleurde swirl die wat zweverig ronddraait. Beiden niet echt on par bij zo'n gelikt apparaatje. Zit sinds een paar updates ergens verstopt in één van de audio opties.

/edit:
Net toevallig op gestoten:
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=37180
Je kan een repo toevoegen om apps op je boxee te zetten. Deze app is een verbeterde music player met de functies die we allebei missen. Ik ga die vanavond eens uitproberen:
As there was a need for some extra functionality on the music player and I had some spare time this afternoon I constructed a music app.

It has some nice graphics, playback control and I included the option to manage your current playing list. So that instead of only playing a new albums, you can play a individual song, add a song the the playlist or add an entire album to the current playing list.

I also included a new scraper for missing cover art, as the boxee has a bit limited capabilities on this point.

[ Voor 16% gewijzigd door MonoKid op 09-03-2012 16:14 . Reden: Toevoeging gevonden info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MonoKid schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:37:
[...]

Je zal het waarschijnlijk wel al weten, maar als je een android/iOS apparaat hebt, kan je er vrij gemakkelijk apps voor vinden om je boxee over wi-fi te bedienen. Op m'n SGS(I) gaat dit erg vlotjes.
Ik weet het, daar gaat het prima mee, maar leg dat maar eens aan mijn vrouw uit :+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:13:
[...]

Ik weet het, daar gaat het prima mee, maar leg dat maar eens aan mijn vrouw uit :+ :+ :+ :+
Haha! Daar heb ik momenteel gelukkig nog geen last van :)
Succes alvast met de bestelling. Ik zou heel erg vervelend worden zonder onmiddellijke toegang op m'n boxee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mn boxee is veel stabieler geworden. Gelukkig. :)

Merk wel dat de audio balans ver te zoeken is.
Heb hem via spdif op mn Marantz aangesloten.
Mkv worden relatief zacht afgespeeld, muziek en apps daar in tegen weer hard.
Iemand tips om dit op te lossen??

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Na de laatse update, gedaan op 9 maart 2012, start mijn Boxee box niet meer.
Hij komt niet verder dan het Loading screen!

Ik heb ook al eerst de fafrieks instelling terug gezet en de update weer opnieuw gedaan,maar hij wil niet meer opstarten!

Heeft nog iemand dit probleem ? en is er een oplossing voor?

bijvoorbaat dank

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

• Download de .iso en hernoem hem naar boxee.iso
  • Kopieer het .iso-bestand naar je USB-stick en plaatse de USB-stick in je Boxee Box
  • Houd vervolgens de power on-knop 6-10 ingedrukt
  • Vervolgens krijg je het recoverymenu en kies voor 'Upgrade from USB'
Uit je post kan ik niet duidelijk opmaken of je wel of niet al reeds deze handelingen hebt uitgevoerd. Ik denk van wel, ik ken geen andere manier van upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
MonoKid schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:09:
[...]

Spijtig, dan schiet Boxee echt wel tekort wat muziek betreft en vertrekkende van jouw verhaal, ben ik ook minder geneigd om mijn bibliotheek er op uit te breiden. Spijtig. Anderzijds is Boxee echt wel online-content georiënteerd, hopelijk geven ze binnenkort meer aandacht aan muziek. Ik krijg de indruk dat het muziek gedeelte steeds verder naar achter wordt geschoven.
Heb echter wel de Spotify app geprobeerd en die werkte subliem (al ben ik er nog niet aan toe om de dienst maandelijk te gaan betalen).
Anyway, als je op de jira aanlogt, kan je deze request omhoog voten:
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7005
Staat op nummer twee van de jira requests met meeste votes. Ze zullen er ooit naar moeten luisteren, me dunkt :)
Ondertussen ook wat rondgezocht. Bleek dat Boxee even heeft getreuzeld om de milkdrop functionaliteit te voorzien (die ook in winamp zit, afaik), waardoor je hele packs van visualizations kan opzetten. Deze hebben ze laten vallen omdat het resource intensief was. Ik kan de forum post niet quoten, maar heb het recent nog gelezen.
Ik kan er op dit moment twee opzetten: de standaard roterende equalizer balkjes, en een gekleurde swirl die wat zweverig ronddraait. Beiden niet echt on par bij zo'n gelikt apparaatje. Zit sinds een paar updates ergens verstopt in één van de audio opties.

/edit:
Net toevallig op gestoten:
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=37180
Je kan een repo toevoegen om apps op je boxee te zetten. Deze app is een verbeterde music player met de functies die we allebei missen. Ik ga die vanavond eens uitproberen:

[...]
Ik ben ook geintresseerd in die Music app, alleen kan ik mij niet registreren op bartsidee, krijg een 404 foutmelding. Heeft iemand dat repository address?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:48:
Na de laatse update, gedaan op 9 maart 2012, start mijn Boxee box niet meer.
Hij komt niet verder dan het Loading screen!

Ik heb ook al eerst de fafrieks instelling terug gezet en de update weer opnieuw gedaan,maar hij wil niet meer opstarten!

Heeft nog iemand dit probleem ? en is er een oplossing voor?
Ik had exact hetzelfde probleem. Omdat ik geen zin had om te wachten en het al laat was heb ik de boxeebox de hele nacht aan laten staan. De volgende dag stond er nog steeds 'Loading...'. Ik heb hem toen 'hard' uitgedaan.
Nadat ik hem weer aandeed ging hij wel verder. Wel heb ik het gevoel dat het opstarten sinds de laatste update wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:21
Beste leden.

Uiteraard heb ik ook een Boxee Box, HTPC is de deur uit gegaan (je bent toch altijd veel bezig met een HTPC om alles up to date te houden).
Uiteraard heel tevreden, alles werkt goed, op wat kleine bugs na.
Maar zoals wel meer aan word gegeven zijn er gewoon een aantal dingen (zoals bijv muziek) wat niet zo mooi werkt.

Nou wou ik ook wat meer van XBMC proeven, dus een apple tv 2 aan geschaft met daarop XBMC.
er zitten voor mij wel wat minpuntjes aan aangezien de apple tv niet 'alles' afspeelt, en heel af en toe wat problemen heeft met mijn 1080p films, en het werkt iets trager dan de boxee, maar verder zijn er veel meer mogelijkheden dan met de Boxee doormiddel van XBMC

Het liefst hou ik de boxee box, omdat de hardware gewoonweg beter is alleen wordt mijn keus pas heel makkelijk als er net z`n app is als de XBMC remote voor android, dit werkt echt heerlijk en gebruik dat nu veel met de apple tv.
Ik weet dat er wel een Boxee remote voor android bestaat, maar met de XBMC remote voor android kan je echt met je telefoon door de movies, music, en series heen bladeren en direct afspelen.
heeft iemand enig idee of dit er ook is voor de Boxee Box? of dat dit op de een of andere manier mogelijk zou zijn?
want zover ik weet is XBMC draaien op de Boxee Box nog steeds niet mogelijk toch ?

alvast bedankt.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik mis (zelfs na laatste update) nog steeds de ondertiteling downloaden functie. Is die verstopt onder een ander menu? Kan hem nergens meer vinden!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Kecin schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:22:
Ik mis (zelfs na laatste update) nog steeds de ondertiteling downloaden functie. Is die verstopt onder een ander menu? Kan hem nergens meer vinden!
Tijdens het afspelen ga je naar het menu en daar vind je een wereldbolletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

en dan browse online

update.. laatste (publieke) update heeft m'n series weer teruggeplaatst in de database.. handmatig toevoegen werkt ook weer correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
RoRoo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:43:
en dan browse online

update.. laatste (publieke) update heeft m'n series weer teruggeplaatst in de database.. handmatig toevoegen werkt ook weer correct
Bij mij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Enige wat bij mij met de laatste 1.5 final nog niet lekker werkt is de 'watched' flag op afleveringen. Als je 5sec bekijkt markeert hij hem als bekeken, als ik de hele aflevering bekijk (en dan de aftiteling bijv skip) dan zet hij hem niet altijd als bekeken. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
HvB83 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:06:
Enige wat bij mij met de laatste 1.5 final nog niet lekker werkt is de 'watched' flag op afleveringen. Als je 5sec bekijkt markeert hij hem als bekeken, als ik de hele aflevering bekijk (en dan de aftiteling bijv skip) dan zet hij hem niet altijd als bekeken. Hebben meer mensen daar last van?
Jep, voorheen werkte dat volgens mij als je x% had gekeken... nu je hem gestart hebt! Niet handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

HvB83 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:06:
Yep.. kijk ik 5 sec of halverwegen. is ie watched, kijk ik 100% is ie unwatched :P

kleine moeite om 'm dan nog effe een x 5sec te starten of het vlaggetje handmatig zetten.. Maar helemaal kloppen doet het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online
RoRoo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:43:
en dan browse online

Browse online zie ik niet, ik kan alleen lokaal zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Kecin schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:43:
[...]

Browse online zie ik niet, ik kan alleen lokaal zoeken?
Hmm dan loop je mogelijk nog een update achter..

welk versienummer zie je staan? De laatste publieke is: 1.5.1.23735
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=56169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
6pack15 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:59:
[...]

Ik ben ook geintresseerd in die Music app, alleen kan ik mij niet registreren op bartsidee, krijg een 404 foutmelding. Heeft iemand dat repository address?
Ik aanvankelijk ook, ik had zijn repo al een kleine eeuwigheid in mijn apps staan, maar die werd voorafgegaan door een nette "XxX_HACKED_XxX"... Maar snel gewist, want die oude link werkt inderdaad niet.

Voor de veiligheid moet je nu je registreren op:
http://www.bartsidee.nl/account/signup/

Vervolgens (kan je onmiddellijk) inloggen en krijg je een gepersonaliseerde link voor de repo. (zie ook [link]http://www.bartsidee.nl/how-to/add-bartsidee-to-boxee/[/link]).

Daar staat de music app tussen. Heb 'm deze weekend wat getest en werkte tot mijn verbazing echt geweldig goed. Ik mis alleen het zoeken van artiesten, maar playlists, shuffle all from artist, etc. staan er vrij netjes in. Na even idlen springt ook de standaard visualization van Boxee op.

Respect voor die Bart kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-03-2024
Hallo allemaal,

ik heb sinds vrijdag ook de boxee box.
Nu wilde ik vanavond hem aansluiten op mijn netwerk (mijn PC) zodat ik mijn films die ik download kan afspelen via de boxee box.
Maar hij vindt mijn PC niet... Windows 7.
Ik heb mappen geshared op het netwerk en via SMB vindt mijn boxeebox alleen de PC van mijn huisgenoot, ook Windows 7. en die kan die wel openen...
Iemand enig idee??

Ik maak via draadloosverbinding, dit werkt goed. verder want ik kan internetten.

Overigens hebben jullie ook problemen met de ISO bestanden? Deze moeten om de 4 seconden gebufferd worden...

Ik hoor graag jullie ideeen mbt de netwerk problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Hebben jullie overigens nog leuke apps die ik moet hebben? :)

Ik heb Navi-x dit werkt erg mooi! Helaas zonder subtitels.
En ik heb bartsidee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb mijn probleem nog niet voor bij zien komen maar hoop dat iemand een oplossing weet:

Setup
Boxee box
Synology DSM4.0 -> Sickbeard -> Sabnzb-> \\****\video\series

De structuur van mijn series is helemaal in orde en wordt netjes gedownload.

Nu heb ik in mijn overzicht series (boxee box) Homefront en Alcatraz twee keer er in staan.
Heb hem al opnieuw laten cache maar dat lost mijn probleem niet op.

Als ik in de map structuur kijk zie ik de zelfde structuur als series die wel goed worden weergegeven.

In Homefront staat aflevering 1tm6
en in de tweede link Homfront staan aflevering 6tm9
(ik heb het dus niet over verschillende seizoenen maar het overzicht waar je al je series kan kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Jarco1984 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:57:
Hallo allemaal,

ik heb sinds vrijdag ook de boxee box.
Nu wilde ik vanavond hem aansluiten op mijn netwerk (mijn PC) zodat ik mijn films die ik download kan afspelen via de boxee box.
Maar hij vindt mijn PC niet... Windows 7.
Ik heb mappen geshared op het netwerk en via SMB vindt mijn boxeebox alleen de PC van mijn huisgenoot, ook Windows 7. en die kan die wel openen...
Iemand enig idee??

Ik maak via draadloosverbinding, dit werkt goed. verder want ik kan internetten.

Overigens hebben jullie ook problemen met de ISO bestanden? Deze moeten om de 4 seconden gebufferd worden...

Ik hoor graag jullie ideeen mbt de netwerk problemen.
Het continu bufferen zal liggen aan je WiFi snelheid. Die is waarschijnlijk beneden peil. Probeer het maar eens bekabeld.

het sharen is een veel voorkomend (in dit topic terugkerend en opgelost) probleem

https://www.google.nl/search?q=boxee+box+windows+7+sharing
0Burner0 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 01:02:
Ik heb mijn probleem nog niet voor bij zien komen maar hoop dat iemand een oplossing weet:

Setup
Boxee box

Nu heb ik in mijn overzicht series (boxee box) Homefront en Alcatraz twee keer er in staan.

Als ik in de map structuur kijk zie ik de zelfde structuur als series die wel goed worden weergegeven.

(ik heb het dus niet over verschillende seizoenen maar het overzicht waar je al je series kan kiezen)
Heb je toch niet goed gelezen :)

Heb ik ook gehad. Af en toe nog steeds.
wat je doet is kies 1 van de 2 mappen. open een file en kies identify. Selecteer de serie en zorg ervoor dat ie de identification toepast op ALLE files in betreffende folder.

effe rammelen, overzicht opnieuw openen om te refreshen en prestoooo

[ Voor 31% gewijzigd door RoRoo op 13-03-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hebben jullie ook wel eens last van vastlopers?
Heb zelf dat sommige apps wel eens 'freezen'.
Gisteren liep oa Navi-X vast.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online
RoRoo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:04:
[...]

Hmm dan loop je mogelijk nog een update achter..

welk versienummer zie je staan? De laatste publieke is: 1.5.1.23735
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=56169
Kan het momenteel niet controleren maar ik ga hier even naar kijken, ik ging er vanuit dat ik de meest recente versie had/heb. (Heb ook betáupdates aanstaan).

Dankjewel voor je hulp, ga het vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Harmen schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:02:
Hebben jullie ook wel eens last van vastlopers?
Heb zelf dat sommige apps wel eens 'freezen'.
Gisteren liep oa Navi-X vast.
bij mij ook..
volgens mij kan dat ook komen door corrupte files.

Is niet vreemd bij mij in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
RoRoo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:25:
[...]

Het continu bufferen zal liggen aan je WiFi snelheid. Die is waarschijnlijk beneden peil. Probeer het maar eens bekabeld.

het sharen is een veel voorkomend (in dit topic terugkerend en opgelost) probleem

[...]

wat je doet is kies 1 van de 2 mappen. open een file en kies identify. Selecteer de serie en zorg ervoor dat ie de identification toepast op ALLE files in betreffende folder.

Dankjewel RoRoo. Ik zal eens kijken.
Had al veel pagina's bekeken het enige wat ik tegen kwam was het opgeven van een vast IP adres :)

Vanavond maar weer aan de slag.

Overigens nog goede must have apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
0Burner0 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 01:02:

Setup
Boxee box

Dit ligt denk ik aan de namen van de afleveringen. Ik had namelijk exact dit zelfde probleem met 2 afleveringen van Hawaii five 0. Afleveringen gerenamed en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Dacuuu schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:19:
[...]

Dit ligt denk ik aan de namen van de afleveringen. Ik had namelijk exact dit zelfde probleem met 2 afleveringen van Hawaii five 0. Afleveringen gerenamed en klaar :)
Ik heb altijd het programma tvrename i.c.m. media center master gebruikt, is echt zeer handig, en ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met dat hij Series niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk een aantal series oa Alcatraz. Merk dat sommige nl ondertiteling welke ik via de zoekfunctie ophaal niet synchroon loopt. Timing van de ondertitel aanpassen lost wel wat op, maar krijg het nooit helemaal goed.

Zie bij de zoek functie dat sommige subs een icoontje erachter hebben met 'sync'.
Dat zijn meestal enkel de engelse.

Hoe is jullie ervaringen met deze service?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Mensen,
mijn verbinding met de boxeebox is nog niet optimaa (qua buffering)
De dvd files die ik van mijn PC af haal moeten continue gebufferd worden (ik heb de netwerkverbinding helaas ook nog niet optimaal... Maar ben ik mee bezig, nog geen juiste oplossing gevonden)

Ik zat op draadloos, nu werk ik met een homeplug (netwerk via stroom) en heb volgens mijn dashboard 30 mbps. Dit lijkt mij voldoende toch om een dvd goed gestreamd te laten lopen?
Is er ook een app om dit te testen oid?

Update:
Vraag mij niet hoe het kan. Maar we hebben de boxee box aangesloten op een andere tv / punt van de woning.
Daar draaide alles perfect op (draadloos!)
Nu heb ik de boxeebox terug gezet op de oude plaats icm de tv. En het werkt nog steeds probleemloos!

We staan voor een raadsel, maar het werkt..

[ Voor 24% gewijzigd door Jarco1984 op 13-03-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Ik had gehoopt met de laatste update dat ze airplay hadden gefixed, maar wederom stopt het streamen (RTLXL) na een paar minuten.

Nog meer personen die last blijven houden van dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Harmen schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:52:
Kijk een aantal series oa Alcatraz. Merk dat sommige nl ondertiteling welke ik via de zoekfunctie ophaal niet synchroon loopt. Timing van de ondertitel aanpassen lost wel wat op, maar krijg het nooit helemaal goed.

Zie bij de zoek functie dat sommige subs een icoontje erachter hebben met 'sync'.
Dat zijn meestal enkel de engelse.

Hoe is jullie ervaringen met deze service?
Ja, die dat icoontje met 'sync' hebben zouden gelijk moeten lopen met waar je bent in de aflevering. Diegenen waar dat niet bij staat lopen ook niet gelijk. Ja, de engelse subs zijn meestal de eersten die er zijn. Na verloop van tijd komt daar ook Dutch bij te staan met 'sync', maar daar gaat inderdaad wat meer tijd overheen dan bij een Engelse sub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 14:51
Toch best vervelend dat de Boxee verplicht tot upgraden vd firmware. Na de laatste update had ik de opvolgende beta geinstalleerd (linkje ergens hier in het forum gebruikt) en geen verstoorde audio (incidenteel overstuurd) meer meegemaakt. Nu is er weer een nieuwe verplichte update geweest en lijkt het geluid toch weer niet optimaal te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Just_A_User schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 01:00:
[...]

Ja, die dat icoontje met 'sync' hebben zouden gelijk moeten lopen met waar je bent in de aflevering. Diegenen waar dat niet bij staat lopen ook niet gelijk. Ja, de engelse subs zijn meestal de eersten die er zijn. Na verloop van tijd komt daar ook Dutch bij te staan met 'sync', maar daar gaat inderdaad wat meer tijd overheen dan bij een Engelse sub :)
Over het algemeen gaan 95% van de subtitles goed is mijn ervaring, ook zonder dat er sync bij staat. Mijn ervaring is wel, als hij out of sync is, dan heeft het zelden zin om te proberen hem recht te trekken, want na een paar minuten is hij dan weer verlopen. Dan heeft het alleen zin om te kijken of er een andere versie in dezelfde taal beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

HvB83 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:26:
Over het algemeen gaan 95% van de subtitles goed is mijn ervaring, ook zonder dat er sync bij staat. Mijn ervaring is wel, als hij out of sync is, dan heeft het zelden zin om te proberen hem recht te trekken, want na een paar minuten is hij dan weer verlopen. Dan heeft het alleen zin om te kijken of er een andere versie in dezelfde taal beschikbaar is.
Heb ik idd ook gehad.. keuze uit 8 NL subs en allen out of sync en om de zoveel tijd schiet ie weer mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ah k, gaan dan wel ff op zoek naar de sync subs... toch stukken handiger. ;)
Mn dinnetje stoort zich eraan als ik steeds zit te klooien met de sub delay.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Harmen schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:46:
Ah k, gaan dan wel ff op zoek naar de sync subs... toch stukken handiger. ;)
Mn dinnetje stoort zich eraan als ik steeds zit te klooien met de sub delay.
Ik heb dit ook met sommige subs die ik er handmatig onder set (srt)
aan het begin loop het ok, maar hij loopt naarmate ik langer kijk steeds meer achter of vooruit
Heel irritant.
zou dit met Sync subs niet gebeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:39
ivootjuh schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:35:
[...]

Ik heb dit ook met sommige subs die ik er handmatig onder set (srt)
aan het begin loop het ok, maar hij loopt naarmate ik langer kijk steeds meer achter of vooruit
Heel irritant.
zou dit met Sync subs niet gebeuren ?
Dat er Sync bij staat betekent dat de filesize van jouw file en die van de file waar de subtitle voor gemaakt is even groot is. Dan is de kans erg groot dat het precies dezelfde file is, en de ondertiteling dus synchroon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hirio
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09 08:31
Kan je met de Boxee Box ook live streams bekijken? (Justin.tv/Twitch.tv/own3d.tv)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Hirio schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:53:
Kan je met de Boxee Box ook live streams bekijken? (Justin.tv/Twitch.tv/own3d.tv)

Alvast bedankt!
via de browser wel lijkt me, via apps niet denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
RoRoo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:25:
[...]

[...]

THNX dit the trick :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ook ik heb de overstap gemaakt, eerst van zelfgebouwde htpc met xbmc naar een media player, ac ryan play on. Werkt aardig, af en toe een crash maar voornamelijk gare interface.
Nu dan toch maar een Boxee gekocht en wat een fijn ding is dat zeg.
Mijn tv series waren grotendeels al goed geordend omdat ik sickbeard/sabnzbd gebruik. Er kwamen nog een paar dingen uit waar ik niet helemaal uit kom.
Zo is 1 file bijv als een serie kings of construction oid geidentificeerd, ik heb de file bekeken en remove from library gedaan, was een sample oid. Nu blijft echter de show in het overzicht staan zonder episodes. Refresh tijd voor die bepaalde source staat op 1 uur maar een dag later stond het er nog. Hoe kan ik iets echt verwijderen of moet ik dan een full scan opnieuw doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
IRCfreAk schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:18:
ook ik heb de overstap gemaakt, eerst van zelfgebouwde htpc met xbmc naar een media player, ac ryan play on. Werkt aardig, af en toe een crash maar voornamelijk gare interface.
Nu dan toch maar een Boxee gekocht en wat een fijn ding is dat zeg.
Mijn tv series waren grotendeels al goed geordend omdat ik sickbeard/sabnzbd gebruik. Er kwamen nog een paar dingen uit waar ik niet helemaal uit kom.
Zo is 1 file bijv als een serie kings of construction oid geidentificeerd, ik heb de file bekeken en remove from library gedaan, was een sample oid. Nu blijft echter de show in het overzicht staan zonder episodes. Refresh tijd voor die bepaalde source staat op 1 uur maar een dag later stond het er nog. Hoe kan ik iets echt verwijderen of moet ik dan een full scan opnieuw doen?
Naar mijn weten moet je dan alles opnieuw scannen.
Dus echt de data verwijderen onder settings dan systeem uit men hoofd daar ergens kan je de boel verwijderen.
als ik dat doe doe ik dat gewoon in de avond voordat ik naar men bed ga, dan is het de volgende dag klaar.
Boxee onthoudt wat hij gescant heeft ook al is het er niet meer.
Dus als je een film hebt bij Hitman (2010)
dan scant boxee hem, als je hem nu verwijdert van je server of hdd dan zal boxee (ondanks hij elke dag scant) oude data behouden.
Dit zijn tenminste mijn ondervindingen, mocht ik er naast zitten corrigeer me dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Vreemd.. ik heb dat echt niet.
als ik een film weghaal is ie bij de volgende indexering gewoon uit m'n lijst??

Wat ik wel heb met de laatste publieke firmware:
een aantal kinderfilms (K3 etc) heb ik met NFO laten indexeren.. Nu de nieuwe K3 neergezet, maar de nfo weigert ie in te lezen.
handmatig of automagisch, hij slaat m over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
RoRoo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:51:

een aantal kinderfilms (K3 etc) heb ik met NFO laten indexeren.. Nu de nieuwe K3 neergezet, maar de nfo weigert ie in te lezen.
Ja wat ik al aangaf is dat het misschien anders kan zijn...
ik heb het bij men ouders gehad, die werken met een externe harde schijf en die wordt wel eens een paar dagen los gekoppeld en dan worden er nieuwe films op gezet, maar de oude films 'lees metadata' staat er dan nog steeds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...

Werkt het NFO indexeren trouwens sneller of maakt dat niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk

Ondanks dat ik de eps eruit had gehaald bleef hij staan, ik heb nu gewoon de map weggegooid op de fileserver, kwam die nog ergens tegen en toen was het direct weg.

Kwam wel gelijk een nieuw probleem tegen, een bdmv iso van 40gb met dts hd master audio trekt ie niet. Mijn ac ryan playon mini deed dit zonder probleem maar de boxee box moet continu bufferen. Ik weet 100% zeker dat het niet aan mijn netwerk of de fileserver ligt. Kun je nog ergens aangeven hoeveel er gebuffert moet worden of gaat dit automatisch? De boel is bedraad met gbit, een hp procurve switch bij de media hoek en een d-link 16port gbit managed als centraal punt. Snelheden die ik zelf haal met mijn pc liggen rond de 100 megabyte/s

[ Voor 9% gewijzigd door IRCfreAk op 15-03-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

ivootjuh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:32:
Werkt het NFO indexeren trouwens sneller of maakt dat niet uit ?
Qua indexeren valt het denk ik wel mee. alleen het bladeren door je library gaat sneller omdat ie niet alle info steeds online hoeft weg te halen. Ik heb bijv. voor al mijn media een folder.jpg neergezet zodat de images sneller weergegeven worden (heb nl. maar een 8mbit adsl verbindingkie ;) )
IRCfreAk schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:53:

Ik weet 100% zeker dat het niet aan mijn netwerk of de fileserver ligt.
m.a.w. je hebt de file ook lokaal via USB afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
RoRoo schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:15:
[...]

Qua indexeren valt het denk ik wel mee. alleen het bladeren door je library gaat sneller omdat ie niet alle info steeds online hoeft weg te halen. Ik heb bijv. voor al mijn media een folder.jpg neergezet zodat de images sneller weergegeven worden (heb nl. maar een 8mbit adsl verbindingkie ;) )

[...]

m.a.w. je hebt de file ook lokaal via USB afgespeeld?
Ohw oke dat klinkt wel goed,
heb inderdaad dat als ik er snel doorheen ga dat ik weer een aantal seconden moet wachten voordat hij covers etc geladen heeft.
Maar ik heb al mijn films en series al compleet en mooi georganiseerd met nfo jpegs etc doormiddel van media center master.

al mijn films zien er dus als volgt uit.

Kung fu Panda.mkv
backdrop 1
backdrop 2
backdrop 3
backdrop 4
NFO
En dan nog iets maar weet het even niet uit men hoofd

Hoe kan ik dan ervoor zorgen dat boxee deze info gebruikt en niet online gaat lopen zoeken ?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Ik heb gemerkt dat 't alleen gebeurt wanneer ik 2 sources voor één file heb, bijv. een dvd-rip en en bluray-rip. Verwijder ik dvd-rip uit de source, blijft ie wel 'selecteerbaar'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:27

johanm3

Het kan altijd slechter

Is iemand inmiddels al tegen het probleem aangelopen dat het afspelen van media telkens ineens stopt?

Waarna je vervolgens terug moet naar het homescreen en de media file opnieuw moet starten om weer verder te kijken waar je was gebleven. Een film van anderhalf uur wordt dus ongeveer 10 x onderbroken op deze manier.

Laatste update middels usb erop gezet. Factory reset gedaan.

Voorheen is er wel eens geopperd dat m'n iMac misschien in 'slaap' valt. Maar heb alle energiebesparingen uitgezet. En daarnaast, voorheen werkte het ook.

Nu ben ik geen kei in routers, maar kan het misschien aan de router liggen? Dat deze het signaal telkens na de zelfde aantal minuten onderbreekt?

Verder werkt alles naar behoren. Alleen dit is zo ontzettend storend, dat ik m'n boxee box eigenlijk niet meer gebruik...

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
johanm3 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:44:
Is iemand inmiddels al tegen het probleem aangelopen dat het afspelen van media telkens ineens stopt?

Waarna je vervolgens terug moet naar het homescreen en de media file opnieuw moet starten om weer verder te kijken waar je was gebleven. Een film van anderhalf uur wordt dus ongeveer 10 x onderbroken op deze manier.

Voorheen is er wel eens geopperd dat m'n iMac misschien in 'slaap' valt. Maar heb alle energiebesparingen uitgezet. En daarnaast, voorheen werkte het ook.

Nu ben ik geen kei in routers, maar kan het misschien aan de router liggen? Dat deze het signaal telkens na de zelfde aantal minuten onderbreekt?

Verder werkt alles naar behoren. Alleen dit is zo ontzettend storend, dat ik m'n boxee box eigenlijk niet meer gebruik...
Geen last van om eerlijk te zijn, maar misschien is iets meer info welkom...
Wat voor verbinding heb je draadloos of bedraad, heb je de snelheid al eens door gemeten?
Wat ik sowieso al zou (doe ik met al mijn apparatuur in huis die op het netwerk zit) is een vast ip adres geven. zeker met het streamen van films e.d. wil je niet dat je verbinding gestoord/verstoord wordt.
Dus mijn eerste tip al gelijk geef alles even een vast ip adres (zowel waar de films op staan als je boxee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

johanm3 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:44:

Geen seconde last van gehad eigenlijk..
het is lastig troubleshooten.. Je kan proberen om beide apparaten een fixed IP te geven en je router tijdelijk vervangen voor een switch.
Doet ie het dan nog, ligt het iig niet aan je router. Doet ie het wel kan je je router na gaan lopen.

Probeer het eens met een film op USB disk. Misschien wordt je boxee gewoon te heet en klapt ie eruit.

Typisch gevalletje van trial and error..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoRoo schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:54:
Ik word er gek van.. Hoop dat de nieuwe publieke update wat oplost.

net ook weer.. Alcatraz.. zie in mijn library dat episode 9 en 10 erbij gekomen zijn. onder een eigen cover en titel. dus zie 2x alcatraz staan. Nu heb ik dat wel es, even opnieuw identifyen en het staat weer onder 1 kopje.

Wat schetst mijn verbazing?? Compleet Alcatraz is uit mijn library. En weer manual identify of een scan uitvoeren geeft 'm niet terug in de library..

Heeft niemand hier nu last van??
Hier ook nu hier 8-9-10 apart staan van alcatraz..
weet ook niet wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Hallo mensen,

ik heb zowel series als films op mijn computer staan die ik naar de boxee stream.
De boxee deelt alles automatisch in.

Hij zet dus alles onder films... nou ja niet alles alleen de serie one tree hill toevallig (andere series zoals how I met youre mother etc. ziet hij wel via files, maar zet hij niet onder movies).

Nu heb ik een paar vragen. Kun je ook indelen dat films onder movies komen en series onder series?
Want ik wil how youre met youre mother niet onder movies hebben.

Of kan ik mijn eigen mappen maken? Muziek bijvoorbeeld hier nog aan toevoegen?

Nog een bijkomstigheid is dat de serie (met 6 DVD's) one three hil in mijn movie lijst staat als 1, 2, 3, 4, 5 en 6.
Dat wil ik niet kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Jarco1984 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:18:
Hallo mensen,

ik heb zowel series als films op mijn computer staan die ik naar de boxee stream.
De boxee deelt alles automatisch in.

Hij zet dus alles onder films... nou ja niet alles alleen de serie one tree hill toevallig (andere series zoals how I met youre mother etc. ziet hij wel via files, maar zet hij niet onder movies).

Nu heb ik een paar vragen. Kun je ook indelen dat films onder movies komen en series onder series?
Want ik wil how youre met youre mother niet onder movies hebben.

Of kan ik mijn eigen mappen maken? Muziek bijvoorbeeld hier nog aan toevoegen?

Nog een bijkomstigheid is dat de serie (met 6 DVD's) one three hil in mijn movie lijst staat als 1, 2, 3, 4, 5 en 6.
Dat wil ik niet kan ik dit aanpassen?
Je moet een op je pc of server map films maken en hier al je films in zetten
Ook maak je een map series aan, en daar gooi je al je series onder.
Dan voeg je gewoon een video map toe, en dat is series (boxee weet dan dat dit series zijn)
hetzelfde doe je voor films.

Al mijn series staan dus gewoon onder het kopje series in boxee, echter wat ik wel heb is dat de series ook onder films staan (waarom geen idee) maar ik stoor me er niet zo aan....
Maar mocht iemand weten hoe dit kan dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
ivootjuh schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:54:
[...]

Dan voeg je gewoon een video map toe, en dat is series (boxee weet dan dat dit series zijn)

Al mijn series staan dus gewoon onder het kopje series in boxee, echter wat ik wel heb is dat de series ook onder films staan (waarom geen idee) maar ik stoor me er niet zo aan....
Het aanmaken van mapjes op je server maakt niks uit, je moet de show gewoon even goed identificeren.
Als je een show bij films ziet staan is deze niet goed geidentificeerd, doe het dan eens handmatig en dan moet ie volgens mij naar shows gaan.
Het zou handiger zijn als je zoiets als bij xmbc had waar je aangeeft dat het TV is ipv film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
IRCfreAk schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:23:
[...]

Het aanmaken van mapjes op je server maakt niks uit, je moet de show gewoon even goed identificeren.
Als je een show bij films ziet staan is deze niet goed geidentificeerd, doe het dan eens handmatig en dan moet ie volgens mij naar shows gaan.
Het zou handiger zijn als je zoiets als bij xmbc had waar je aangeeft dat het TV is ipv film.
Nee dat het theoretisch niks uit maakt dat snap ik wel...
Maar het is veel makkelijker om een hele map te identificeren dan serie voor serie, ik heb ook 10tallen series en een paar 100 films.
dus wat ik heb op men server is een map films, en een map series.
Ik ga naar boxee, dan naar series (hij zegt dan nog geen bron toegevoegd)
dan ga ik naar de map series en klik dan op toevoegen, hetzelfde doe ik voor films.
dan ben je binnen 30 seconden klaar en laat je boxee gewoon alles scannen.
In boxee onder series staan dan gewoon netjes al mijn series en onder films, gewoon al mijn films.

Mij lijkt gewoon op deze manier alles gewoon veel makkelijker en overzichtelijker.
Ik zal eens kijken wat er niet goed gaat dan omdat er ook een paar series onder films staat dat terwijl deze wel goed geïdentificeerd zijn onder series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Het nadeel is dat hele nieuwe series vaak onder movies gekeild worden.
Heb het met The River en Missing (2012) gehad.

Manueel identificeren als TV show maakt niet uit.. Boxee kneitert em toch onder movies.. na een paar episodes heeft ie pas door dat het een serie is..

Ik kan er niet wakker van liggen.. als ie maar in mijn overzicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RoRoo schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:26:
Het nadeel is dat hele nieuwe series vaak onder movies gekeild worden.
Heb het met The River en Missing (2012) gehad.

Manueel identificeren als TV show maakt niet uit.. Boxee kneitert em toch onder movies.. na een paar episodes heeft ie pas door dat het een serie is..

Ik kan er niet wakker van liggen.. als ie maar in mijn overzicht staat.
Bij mij ziet hij Missing niet eens als movie, maar als unidentified file... Als ik hem handmatig wil zoeken als show komt hij ook niet te voorschijn. Bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
ivootjuh schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:54:
[...]

dat video mapje moet gewoon in series?
En moet het dan niet shows eten in plaats van series?
Ik heb alleen movies en shows in mijn boxee ..

en hoe kan ik iets identificeren op mijn boxee.

OVerigens is mijn map structuur als volgt, misschien geeft dat duidelijkheid:
I:\Boxee\shows\Two and a half men\Two and a Half Men S08D01\Two and a Half Men S08D01\VIDEO_TS

ik heb veelal dvd files (dus audio en video mappen)

[ Voor 15% gewijzigd door Jarco1984 op 19-03-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Jarco1984 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:38:
[...]

dat video mapje moet gewoon in series?
En moet het dan niet shows eten in plaats van series?
Ik heb alleen movies en shows in mijn boxee ..

en hoe kan ik iets identificeren op mijn boxee.

OVerigens is mijn map structuur als volgt, misschien geeft dat duidelijkheid:
I:\Boxee\shows\Two and a half men\Two and a Half Men S08D01\Two and a Half Men S08D01\VIDEO_TS

ik heb veelal dvd files (dus audio en video mappen)
Uhmz ja waar zal ik beginnen, iedereen doet het helaas anders.
Ik maak sowieso overal altijd mkv bestanden van. met het programma makemkv (van video ts mappen)
want ik weet niet zeker of boxee ook hele dvds herkent namelijk.
van al mijn video ts mappen maak ik dus altijd losse mkv bestanden en deel het als volgt in.

Ik heb 2 mappen op mijn server.
de ene is films/man on fire (2007)/Man on fire (2007).mkv (man on fire is een voorbeeld)
en voor series ziet alles er zo uit series/big bang theory/season 1/big bang theory s01e01.mkv
Trouwens even tussendoor, dat het bij jou shows heet komt omdat hij waarschijnlijk op engels staat, dit maakt verder niks uit voor de werking.

als je de series op deze manier allemaal indeelt en dan het programma http://www.tvrename.com/ gebruikt, dan zal hij zelf alles precies neerzetten zoals het op thetvdb.com staat.
dan weet je zeker dat je geen problemen krijg en alles door boxee herkent wordt. ( ik heb nog nooit problemen gehad met een serie.

vervolgens zou ik op boxee even alles wissen, onder systeem/geavanceerd(volgens mij) en daar kan je de bibliotheek wissen.
dan ga je naar shows en vraag hij om een bron toe te voegen.
ga naar de map series en klik rechtbovenin op bron toevoegen. hij gaat nu scannen (dit kan echt wel een tijd duren, afhankelijk van het aantal series dat je hebt.

Hopelijk is zo alles een beetje duidelijk voor je.
voor films kan je trouwens het programma media center master gebruiken om al je films te organiseren en metadata te downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 20-03-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
ivootjuh schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:07:
[...]

Uhmz ja waar zal ik beginnen, iedereen doet het helaas anders.
Ik maak sowieso overal altijd mkv bestanden van. met het programma makemkv (van video ts mappen)
want ik weet niet zeker of boxee ook hele dvds herkent namelijk.
van al mijn video ts mappen maak ik dus altijd losse mkv bestanden en deel het als volgt in.

Ik heb 2 mappen op mijn server.
de ene is films/man on fire (2007)/Man on fire (2007).mkv (man on fire is een voorbeeld)
en voor series ziet alles er zo uit series/big bang theory/season 1/big bang theory s01e01.mkv
Trouwens even tussendoor, dat het bij jou shows heet komt omdat hij waarschijnlijk op engels staat, dit maakt verder niks uit voor de werking.

als je de series op deze manier allemaal indeelt en dan het programma http://www.tvrename.com/ gebruikt, dan zal hij zelf alles precies neerzetten zoals het op thetvdb.com staat.
dan weet je zeker dat je geen problemen krijg en alles door boxee herkent wordt. ( ik heb nog nooit problemen gehad met een serie.

vervolgens zou ik op boxee even alles wissen, onder systeem/geavanceerd(volgens mij) en daar kan je de bibliotheek wissen.
dan ga je naar shows en vraag hij om een bron toe te voegen.
ga naar de map series en klik rechtbovenin op bron toevoegen. hij gaat nu scannen (dit kan echt wel een tijd duren, afhankelijk van het aantal series dat je hebt.

Hopelijk is zo alles een beetje duidelijk voor je.
voor films kan je trouwens het programma media center master gebruiken om al je films te organiseren en metadata te downloaden.
Hoi Ivoo,

dankjewel voor je gehele uitleg.
Ik ga hier vanavond eens een aantal uur voor zitten.

Ik laat het je weten of het is gelukt!
jij hebt als voorbeeld van series the big bang theory episode 1.
Ik heb disks geen episodes, lijkt me geen probleem toch? :)

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

SaURoN schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:24:
[...]

Bij mij ziet hij Missing niet eens als movie, maar als unidentified file... Als ik hem handmatig wil zoeken als show komt hij ook niet te voorschijn. Bij jou wel?
Ik had m ook als unidentified, maar na identifyen als Missing 2012 (TV) kwam ie onder movies met een screen thumb te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Jarco1984 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:26:
[...]

Hoi Ivoo,

dankjewel voor je gehele uitleg.
Ik ga hier vanavond eens een aantal uur voor zitten.

Ik laat het je weten of het is gelukt!
jij hebt als voorbeeld van series the big bang theory episode 1.
Ik heb disks geen episodes, lijkt me geen probleem toch? :)

Thnx!
nou om eerlijk te zijn weet ik dat niet zeker,
Ik heb thuis the shield, die heb ik nog niet omgezet, dus ik ga eens even kijken wat ie doet als ik hem als dvd neerzet.
Maar je moet gewoon 1 ding onthouden.
Series worden bij bijna elk apparaat van Thetvdb.com afgehaald
en films van IMDB
en als je gaat kijken op thetvdb.com dan zie je dat ze het daar altijd hebben over losse eposides en geen dvd`s (dit is overigens ook zo op IMDB met series)
Ik ben dus wel een klein beetje bang dat hij in elk geval niet goed de metadata naar binnen kan halen van dvds.
dan moet je aan de slag met het programma make mkv.
zelf vind ik ook het werken met losse episode veel makkelijker dan met complete dvds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 10:21
Ik heb sabnzbd zo ingesteld dat hij TV/<show>/<season>/<episode>.mkv en Movies/<movie-name>/<movie>.mkv aanmaakt op me server.

Het is nog nooit mis gegaan op me Boxee.
Misschien heeft iemand er wat aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
ex87 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:50:
Ik heb sabnzbd zo ingesteld dat hij TV/<show>/<season>/<episode>.mkv en Movies/<movie-name>/<movie>.mkv aanmaakt op me server.

kan dat dan vanuit sabnzbd ?
Zet hij dan ook dvd files om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Overigens dat TV Rename hernoemt mijn bestanden niet...
Hij herkent het wel en in TV rename geeft hij erg mooi de afleveringen aan met plaatje en tekst.
Alleen hij vervangt de huidige naam niet.

En met makeMKV is het daar ook mogelijk (omdat ik mapjes heb per DVD (Zoals DVD1, DVD2 etc)) om bestanden die hij wegschrijft alsMKV allemaal in 1 map te laten weg schrijven?
Nu moet ik voor de bestanden die hij wegschrijft een map maken zoals DVD1, DVD2 etc. en hierin alle bestanden plaatsen omdat hij het anders niet kan wegschrijven aangezien de naam dan al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

ex87 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:50:

Zo had ik het vroeger ook, maar merkte dat de 0.9 versie daar heel slecht mee om kon gaan dus nu laat ik de filename intact. Folder opbouw is exact hetzelfde. maar doordat de filename niet meer 01.mkv maar bijv: doctor_who_2005.6x11.the_god_complex.720p_hdtv_x264-fov.mkv is, zal een subdownloader vaker een goed passende sub kunnen vinden. Ik heb vaker een sync dan ooit tevoren :)

Bij films hernoem ik dan weer wel omdat deze vaak afgekorte filenames bevatten waardoor Boxee 'm niet kan indexeren ook al is de foldername gewoon Movie (2012) is.

maar ach.. al doende vindt men een goed werkende optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Jarco1984 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:32:
Overigens dat TV Rename hernoemt mijn bestanden niet...
Hij herkent het wel en in TV rename geeft hij erg mooi de afleveringen aan met plaatje en tekst.
Alleen hij vervangt de huidige naam niet.

En met makeMKV is het daar ook mogelijk (omdat ik mapjes heb per DVD (Zoals DVD1, DVD2 etc)) om bestanden die hij wegschrijft alsMKV allemaal in 1 map te laten weg schrijven?
Nu moet ik voor de bestanden die hij wegschrijft een map maken zoals DVD1, DVD2 etc. en hierin alle bestanden plaatsen omdat hij het anders niet kan wegschrijven aangezien de naam dan al bestaat.
Oke, ik zal het proberen wat duidelijker uit te leggen.
Ten eerste (mijn ervaring) is dat handmatig werken hoe dan ook altijd vereist is. er zijn hele mooie programma`s en die kunnen een hoop werk voor je uit handen nemen, echter zal je toch zelf ook altijd wat moeten doen om alles goed te krijgen, hier ontkom je niet echt aan, althans, ik doe het al jaren zo, en heb echt nog nooit problemen gehad.
tv rename heeft ook ergens wel een logica nodig anders snapt hij het niet.
maar over je vraag van de mapjes maken, van dvd 1 en dvd 2 enz wordt hieronder beantwoord, dus lees het even en dan snap je het wel. (denk ik)

Make mkv,:
je importeert een video-ts map, je kan dan rechts bovenin een doelmap opgeven (daar zet hij de nieuwe bestanden neer die hij gaat maken zodra je op makemkv drukt....
en voor dat ik verder ga, je moet van de DVD`s af zien, gewoon deze structuur maken zoals ik eerder al eens heb aangegeven series/big bang theory/season 1
nu doe je dvd 1 van de eerste seizoen en de doel map is series/big bang theory/season 1
daar zet hij dan het volgende (even uit men hoofd) neer;
series/big bang theory/season 1/title 00
series/big bang theory/season 1/title 01
series/big bang theory/season 1/title 02
series/big bang theory/season 1/title 03

zoiets zet hij het neer, wat je nu moet doen is handmatig de title 00 veranderen in big bang theory s01e01
title 01 word dan dus big bang theory s01e02 etc.
als je dit voor alle dvd`s gedaan hebt laat je tv rename even scannen, en die zet alles echt helemaal goed neer zoals het ook op thetvdb staat.

net wat ik zal zeg je bent wel even bezig (ik denk een uur met een complete serie) maar daarna is het wel echt goed.
zoals ik al eerder zij zijn er ook programma`s die alles echt automatisch kunnen doen zoals sickbeard enz.
maar ik heb niet altijd succes gehad hiermee en plus dat ik ook wel is dvd`s rip en het dan dus toch op deze manier moet doen.

Als er mensen zijn die echt een veel makkelijkere optie hebben laat het dan graag weten. zowel voor mijzelf als voor Jarco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
ivootjuh schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:01:
[...]

Oke, ik zal het proberen wat duidelijker uit te leggen.
Ten eerste (mijn ervaring) is dat handmatig werken hoe dan ook altijd vereist is. er zijn hele mooie programma`s en die kunnen een hoop werk voor je uit handen nemen, echter zal je toch zelf ook altijd wat moeten doen om alles goed te krijgen, hier ontkom je niet echt aan, althans, ik doe het al jaren zo, en heb echt nog nooit problemen gehad.
tv rename heeft ook ergens wel een logica nodig anders snapt hij het niet.
maar over je vraag van de mapjes maken, van dvd 1 en dvd 2 enz wordt hieronder beantwoord, dus lees het even en dan snap je het wel. (denk ik)

Make mkv,:
je importeert een video-ts map, je kan dan rechts bovenin een doelmap opgeven (daar zet hij de nieuwe bestanden neer die hij gaat maken zodra je op makemkv drukt....
en voor dat ik verder ga, je moet van de DVD`s af zien, gewoon deze structuur maken zoals ik eerder al eens heb aangegeven series/big bang theory/season 1
nu doe je dvd 1 van de eerste seizoen en de doel map is series/big bang theory/season 1
daar zet hij dan het volgende (even uit men hoofd) neer;
series/big bang theory/season 1/title 00
series/big bang theory/season 1/title 01
series/big bang theory/season 1/title 02
series/big bang theory/season 1/title 03

zoiets zet hij het neer, wat je nu moet doen is handmatig de title 00 veranderen in big bang theory s01e01
title 01 word dan dus big bang theory s01e02 etc.
als je dit voor alle dvd`s gedaan hebt laat je tv rename even scannen, en die zet alles echt helemaal goed neer zoals het ook op thetvdb staat.

net wat ik zal zeg je bent wel even bezig (ik denk een uur met een complete serie) maar daarna is het wel echt goed.
zoals ik al eerder zij zijn er ook programma`s die alles echt automatisch kunnen doen zoals sickbeard enz.
maar ik heb niet altijd succes gehad hiermee en plus dat ik ook wel is dvd`s rip en het dan dus toch op deze manier moet doen.

Als er mensen zijn die echt een veel makkelijkere optie hebben laat het dan graag weten. zowel voor mijzelf als voor Jarco
Ivoo dankjewel voor je opheldering!
Ik werk nu aardig zoals je aangaf.(na het lezen van je stuk helemaal ;))
Dankjewel hiervoor!
Nu kan ik boxee eindelijk zo gebruiken zoals het bedoeld is!

Ik had eerst de documenten de naam gegeven die TVRename aangaf.
Maar dan pakt boxee maar 1 of 2 afleveringen van een seizoen en moet je alles handmatig in de boxxee instellen.

Daarom ben ik je dankbaar even voor je uitleg :)
Ga weer aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Jarco1984 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:52:
[...]

Ivoo dankjewel voor je opheldering!
Ik werk nu aardig zoals je aangaf.(na het lezen van je stuk helemaal ;))
Dankjewel hiervoor!
Nu kan ik boxee eindelijk zo gebruiken zoals het bedoeld is!

Ik had eerst de documenten de naam gegeven die TVRename aangaf.
Maar dan pakt boxee maar 1 of 2 afleveringen van een seizoen en moet je alles handmatig in de boxxee instellen.

Daarom ben ik je dankbaar even voor je uitleg :)
Ga weer aan de slag!
Graag gedaan, daar zijn we hier een beetje voor toch ;)
Maar zoals je wel begrijpt snapt tvrename niks van de benaming Title 00 etc, dus vandaar dat je ze even een logische benaming moet geven, die tvrename snapt. en dan snapt boxee het daarna ook.
Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen dan horen we het graag.

[ Voor 12% gewijzigd door Wachten... op 21-03-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Jarco1984 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:21:
[...]

kan dat dan vanuit sabnzbd ?
Zet hij dan ook dvd files om?
Yep dat is een setting :). DVD files omzetten? Nog nooit hoeven doen.. Hij zet zo'n dvd file bij mij gewoon in een mapje en dan werkt dat.

Nou download ik eigenlijk alleen mkv's, dus ik heb er niet extreem veel ervaring mee (met dvd files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
RoRoo schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:50:
[...]

Zo had ik het vroeger ook, maar merkte dat de 0.9 versie daar heel slecht mee om kon gaan dus nu laat ik de filename intact. Folder opbouw is exact hetzelfde. maar doordat de filename niet meer 01.mkv maar bijv: doctor_who_2005.6x11.the_god_complex.720p_hdtv_x264-fov.mkv is, zal een subdownloader vaker een goed passende sub kunnen vinden. Ik heb vaker een sync dan ooit tevoren :)

Bij films hernoem ik dan weer wel omdat deze vaak afgekorte filenames bevatten waardoor Boxee 'm niet kan indexeren ook al is de foldername gewoon Movie (2012) is.

maar ach.. al doende vindt men een goed werkende optie
Ik doe ook niks met de filenaam hoor.. Ik stop ze alleen los in een mapje. Nog nooit problemen gehad met ondertitels vinden maar vaak vind ik die afleiden en kijk ik gewoon engels.. Komen de grapjes wat beter over :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:27

johanm3

Het kan altijd slechter

ivootjuh schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:50:
[...]

Geen last van om eerlijk te zijn, maar misschien is iets meer info welkom...
Wat voor verbinding heb je draadloos of bedraad, heb je de snelheid al eens door gemeten?
Wat ik sowieso al zou (doe ik met al mijn apparatuur in huis die op het netwerk zit) is een vast ip adres geven. zeker met het streamen van films e.d. wil je niet dat je verbinding gestoord/verstoord wordt.
Dus mijn eerste tip al gelijk geef alles even een vast ip adres (zowel waar de films op staan als je boxee)
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de boxee box momenteel draadloos aangesloten. Ik heb geen probleem met m'n gedeelde bestanden te vinden.

Kan de klok er bijna op gelijk zetten dat bij ( heb het net getest nog, had 'm een paar maanden niet meer gebruitk ) 20 minuten het beeld bevriest. De home knop lijkt in eerste instantie niet te werken ( seconde of 10 ) waarna het weer mogelijk is om terug te keren naar het home scherm. Als ik de media vervolgens weer start, speelt deze verder waar hij was gebleven om vervolgens na de volgende 20 minuten weer te bevriezen. ( ondertitels lopen trouwens wel gewoon door. Geluid en beeld niet ).

Mijn router betreft een Linksys E2000.

De enige mogelijkheid om mijn bestanden op m'n imac terug te vinden is via SMB.
UPnP heb ik dan ook uitgeschakeld op m'n router. ( al maakt het niet uit of deze aan of uit staat eigenlijk. getest ).
De firewall heb ik ook uitgeschakeld, daar ik een firewall nog heb in m'n ONLINE modem.

Snelheid heb ik niet doorgemeten. Ik heb nooit last van traag internet. M'n boxee box heeft het ook een tijd goed gedaan. Online gamen en ondertussen op de iMac downloaden heeft bijv. ook nooit problemen opgeleverd.

Jouw tip om een vast IP aan te maken heb ik geprobeerd. Ik kom er alleen niet uit.
In de instellingen van mijn Boxee Box zie ik wel het IP adres staan. Ik neem aan dat ik deze ergens in m'n router moet toevoegen.
Heb al gekeken of ik dit ( in het geval van de E2000 ) moet toevoegen bij >Toepassingen & games > Doorsturen 1 poort > en dan de gegevens invoeren van het IP adres.
Welke externe en interne poort ik moet gebruiken weet ik dus niet. Welk protocol? TCP. UDP. Beide?

Hoop dat ik meer informatie heb gegeven waar je iets mee kan. Alvast bedankt voor je reactie.

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
Het werkt het mooi Ivoo!
Soms hoef ik niet eens de naam aan te passen :)

[ Voor 65% gewijzigd door Jarco1984 op 21-03-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
johanm3 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:29:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de boxee box momenteel draadloos aangesloten. Ik heb geen probleem met m'n gedeelde bestanden te vinden.

Kan de klok er bijna op gelijk zetten dat bij ( heb het net getest nog, had 'm een paar maanden niet meer gebruitk ) 20 minuten het beeld bevriest. De home knop lijkt in eerste instantie niet te werken ( seconde of 10 ) waarna het weer mogelijk is om terug te keren naar het home scherm. Als ik de media vervolgens weer start, speelt deze verder waar hij was gebleven om vervolgens na de volgende 20 minuten weer te bevriezen. ( ondertitels lopen trouwens wel gewoon door. Geluid en beeld niet ).

Mijn router betreft een Linksys E2000.

De enige mogelijkheid om mijn bestanden op m'n imac terug te vinden is via SMB.
UPnP heb ik dan ook uitgeschakeld op m'n router. ( al maakt het niet uit of deze aan of uit staat eigenlijk. getest ).
De firewall heb ik ook uitgeschakeld, daar ik een firewall nog heb in m'n ONLINE modem.

Snelheid heb ik niet doorgemeten. Ik heb nooit last van traag internet. M'n boxee box heeft het ook een tijd goed gedaan. Online gamen en ondertussen op de iMac downloaden heeft bijv. ook nooit problemen opgeleverd.

Jouw tip om een vast IP aan te maken heb ik geprobeerd. Ik kom er alleen niet uit.
In de instellingen van mijn Boxee Box zie ik wel het IP adres staan. Ik neem aan dat ik deze ergens in m'n router moet toevoegen.
Heb al gekeken of ik dit ( in het geval van de E2000 ) moet toevoegen bij >Toepassingen & games > Doorsturen 1 poort > en dan de gegevens invoeren van het IP adres.
Welke externe en interne poort ik moet gebruiken weet ik dus niet. Welk protocol? TCP. UDP. Beide?

Hoop dat ik meer informatie heb gegeven waar je iets mee kan. Alvast bedankt voor je reactie.
Nee het is makkelijker dan je denkt, uiteraard kan je in je router ook weer zaken aanpassen etc.
Maar het vast ip adres geven doe je gewoon in boxee zelf. (elk apparaat waar je een vast ip aan wilt geven doe je op het apparaat zelf.)
je op je boxee naar instellingen dan naar netwerk, daar (weet dan niet niet precies onder welk kopje) Maar je ziet daar ergens onder een van die kopjes DHCP staan dynamic host control protocol, die kan je uitzetten ofzo, en dan kan je handmatig alles invoeren.
je moet wel even al je ip gegevens weten. dus wat het ip adres van je router is, en in welke range je mag zitten (dit kan je ergens in je router vinden, maar meestal is dat tussen de 192.168.0.1 en de 192.168.0.200)

het zal er ongeveer zo uit gaan zien
ip adres 192.168.0.150 (de laatste 3 cijfers kies je zelf maar moet wel in de range passen in mijn geval tussen de 0 en 200
netmask 255.255.255.0
default gateway 192.168.0.1
dns default gateway 192.168.0.1

als je er niet uit komt hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Jarco1984 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:19:
Het werkt het mooi Ivoo!
Soms hoef ik niet eens de naam aan te passen :)
Mooi zo Jarco, blij om te horen!!

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste