Als je verwacht je boxe box te kunnen bedienen als hoofdzaak, dan is de ipad app een wassen neusEvaluationCopy schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:29:
Exit HDX-1000. Welkom Boxee
Ook maar besteld bij Komplett, hopelijk kan ik hem morgen ophalen. 172 euro inmiddels, prijs is net nog 4 euro gezakt t.o.v. vanmorgen dus dat is netjes
Ik was een beetje klaar met oude firmware van de HDX, steeds meer .iso's weigerden gewoon af te spelen. Ben ook wel heel benieuwd naar de interface, ik lees er veel goeds over. Komende avonden weer wat te spelen, joehoeee. Wel een beetje jammer dat er geen interne harddisk in kan maar daar komen we vast wel overheen.
Ben ook erg benieuwd naar de Boxee iPad app, wat die allemaal kan. We gaan het zien.
Dat had ik wel gelezen ja, niet erg, er zit niet voor niks een afstandsbediening bij. En een wel goed werkende app zal er vast nog wel komen (al dan niet officieel)Nicap schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:11:
[...]
Als je verwacht je boxe box te kunnen bedienen als hoofdzaak, dan is de ipad app een wassen neus
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Na een boze mail naar boxee betreffende het lang slepende probleem van de wmv playback van oa uitzending gemist heb ik zojuist de bevestiging dat het issue in ieder geval wordt toegekent een een volgende release schedule. Ik ben helaas bang dat dit niet 1.2.1 gaat worden *ZUCHT* dus het is nog even geduld.
Ik ga proberen terug te gaan naar firmware 1.1.3. Sinds 1.2 heb ik alleen maar problemen bij het afspelen, waarbij bij het openen van films de circel in het midden maar rond blijft spinnen. Na een lange tijd komt dan de melding op het scherm dat de video corrupt is. Mijn XBMC machine heeft bijvoorbeeld geen enkel probleem.
http://www.xbmcfreak.nl/
Nieuwe BETA firmware update. 1.2.1.20392 (25 September)
KLIK
KLIK
Bug fixes
Networking & File Playback
Inconsistancy when trying to access a password protected share of Windows7 via SMB
SMB mount fails with Invalid argument error
Subtitles show up as "unknown" instead of the proper language with embedded subs in MKVs
MKV playback over UPnP drops out after ~ 48 minutes
Fail to access or create SMB password protected shares when the password contains special characters
Mounting SMB CIFS password protected share is missing the domain parameter (
SMB shares are only mounted to hosts which are found by boxee network discovery
Cannot seek in MKV videos on UPnP
SMB browsing into WORKGROUP fails
2 channel FLAC always converted to 48 Khz PCM on HDMI interface
Subtitles timing problem causes overlay
Song title in upper OSD disappear only every second select click
Audio doesn’t play right away
Password protected SMB shares no longer mountable
All audio formats requiring decoding to PCM before output over HDMI are being down/upsampled to 48khz
Apps
UStream Lounge search/browse features stopped working
The Gymbox application not loading workouts
Accuweather App - hourly forecast is showing daily forecast data
Libraries
After removing a channel via the channel filter it remains available in the channels list, but it's TV episodes are no longer available
Marking a TV show as watched doesn't work
Browser
Remove redundant video controls from Bloomberg video
Localization
Norwegian translation errors
Italian translation errors
Misc.
Logitech keyboard controller K700 issues with boxee
Known limitations
Inconsistency in accessing SMB password protected shares
Zijn er ook mensen die problemen hebben dat de box telkens uitvalt, opnieuw opstart ( even inloggen ) en weer in het home screen zit?
Bij mij doet ie dat elke 3 minuten ongeveer...
Heb 'm sinds vandaag en het is nogal frustrerend.
Gadgets fan
Probeer eens een factory reset. Als hij uit staat de knop op de boxee box ongeveer 8 seconden inhouden.johanm3 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:21:
Zijn er ook mensen die problemen hebben dat de box telkens uitvalt, opnieuw opstart ( even inloggen ) en weer in het home screen zit?
Als het lukt kom je in een scherm waar je een factory reset kan kiezen.
Bedankt voor de tip.
Heb 'm een factory reset gegeven. Maar helaas.
Hij doet het opnieuw opstarten alleen als ik door het menu navigeer.
Gelukkig niet bij het afspelen van media.
Heb 'm een factory reset gegeven. Maar helaas.
Hij doet het opnieuw opstarten alleen als ik door het menu navigeer.
Gelukkig niet bij het afspelen van media.
Gadgets fan
Heb een (kleine) review geschreven, misschien handig voor mensen die nog niet helemaal overtuigd zijn:
productreview: D-Link DSM-380 Boxee Box review door Kecin
productreview: D-Link DSM-380 Boxee Box review door Kecin
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Sinds een paar dagen de gelukkige bezitter van een Boxee..
alleen nu loop ik toch tegen iets aan:
Voor de kids staat mijn NAS vol met allemaal kinderfilms.. Het disney gebeuren trekt ie wel. Maar de gemiddelde Kabouter Plop en K3 shows worden niet herkend.ook niet met handmatig toevoegen, want hij IMDB kent ze gewoonweg niet.
Hoe kan ik deze handmatig alsnog correct toegevoegd krijgen??
Hetzelfde met de homevideos van ons..
Ook had ie UP herkent als Terminator??
gelukkig niet andersom haha maar dat was snel gecorrigeerd

alleen nu loop ik toch tegen iets aan:
Voor de kids staat mijn NAS vol met allemaal kinderfilms.. Het disney gebeuren trekt ie wel. Maar de gemiddelde Kabouter Plop en K3 shows worden niet herkend.ook niet met handmatig toevoegen, want hij IMDB kent ze gewoonweg niet.
Hoe kan ik deze handmatig alsnog correct toegevoegd krijgen??
Hetzelfde met de homevideos van ons..
Ook had ie UP herkent als Terminator??
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Zelf nfo'tjes maken voor die kindershows en homevideo's: http://support.boxee.tv/entries/510215-creating-an-nfo-file
Dat is echt de enige manier??Goku33 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:15:
Zelf nfo'tjes maken voor die kindershows en homevideo's: http://support.boxee.tv/entries/510215-creating-an-nfo-file
demmit... Naja. dan maar avondje pielen.. Komt niet zo heel vaak voor, maar toch
ik ben van plan een boxee box te kopen ter vervanging van mijn AC Ryan HD MINI2. omdat deze niet bevalt.
Ik kom veel gereferbished modellen tegen. Waarom zijn er zoveel referbished modellen? Gaan ze zo vaak kapot? Speelt de boxee box ook DTS-MA?
Ik kom veel gereferbished modellen tegen. Waarom zijn er zoveel referbished modellen? Gaan ze zo vaak kapot? Speelt de boxee box ook DTS-MA?
Dat wordt pas een probleem als Brabant.Bont&Blauw.Anaal.Part.IV.iso herkend wordt als kinderfilm lijkt me.RoRoo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:09:
Sinds een paar dagen de gelukkige bezitter van een Boxee..![]()
Ook had ie UP herkent als Terminator??gelukkig niet andersom haha maar dat was snel gecorrigeerd
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
EvaluationCopy schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:44:
Dat wordt pas een probleem als Brabant.Bont&Blauw.Anaal.Part.IV.iso herkend wordt als kinderfilm lijkt me.

ok, aan het aanmaken.. maar nu heb ik een video_ts map..Goku33 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:15:
Ik moet de nfo file dezelfde naam als mijn film geven.. noem ik m dan video_ts.nfo??
Zit nu vanuit kantoor op m'n nas thuis, dus effe testen gaat nie
edit: Getest.. moet anders
Structuur:
VIDEO_TS <-- Folder
Filmname.nfo <-- File
folder.jpg <-- File
en dan opnieuw identifyen..
Wheep!!
[ Voor 54% gewijzigd door RoRoo op 05-10-2011 10:41 ]
Toch even in een apart bericht... sorry daarvoor.
Ik heb de Boxee gewoon met hdmi op mijn tv aangesloten zitten. Nu valt het op dat het volume nogal wisselt tussen verschillende media
DVD van Kabouter Plop (kabouter baby) menu is normaal volume op 4. film zelf is zacht. volume moet naar 15
Revenge S1E2 volume op 12
Algemeen Boxee apps volume op 4/5
wat kan dit veroorzaken??
Ik heb de Boxee gewoon met hdmi op mijn tv aangesloten zitten. Nu valt het op dat het volume nogal wisselt tussen verschillende media
DVD van Kabouter Plop (kabouter baby) menu is normaal volume op 4. film zelf is zacht. volume moet naar 15
Revenge S1E2 volume op 12
Algemeen Boxee apps volume op 4/5
Heb helaas geen antwoord...., maar heb er zelf ook last van.RoRoo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:40:
Toch even in een apart bericht... sorry daarvoor.
Al heb ik het geluid via de tulpjes lopen naar m'n versterker.
Ik had ook problemen met m'n boxee box dat deze steeds herstart. Heb inmiddels een nieuwe besteld. Benieuwd of het is opgelost. Evenals het volume probleem en het uitvallen van de remote.
[ Voor 5% gewijzigd door johanm3 op 05-10-2011 12:10 ]
Gadgets fan
Dit waarschijnlijk omdat het volume van de verschillende media op verschillende sterktes is opgenomen, dit zie je ook wel eens terug met mp3tjes. Waarschijnlijk niks aan te doen, tot boxee een volume normalizer inbouwd of je versterker dat heeft. (mp3tjes kan je trouwens ook door itunes heen halen om ze op 'normaal' te zetten)
Of mp3gain. Topprogramma! Geen idee hoe iTunes de mp3's aanpast, maar mp3gain verandert iig je bestand niet permanent. Je kunt de volume-aanpassing altijd ongedaan maken.bartsidee schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:57:
(mp3tjes kan je trouwens ook door itunes heen halen om ze op 'normaal' te zetten)
Het stomme is dus.. Met mijn CFULLHDMAi op de slaapkamer heb ik met dezelfde media geen probleem...bartsidee schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:57:
Dit waarschijnlijk omdat het volume van de verschillende media op verschillende sterktes is opgenomen, dit zie je ook wel eens terug met mp3tjes. Waarschijnlijk niks aan te doen, tot boxee een volume normalizer inbouwd of je versterker dat heeft. (mp3tjes kan je trouwens ook door itunes heen halen om ze op 'normaal' te zetten)
Er lijkt eindelijk ineens schot in de zaak uzg en wmv problemen te zitten, zie:
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-9910
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-11082
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-9910
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-11082
Kan iemand mij hier bevestigen of de fan van de boxee te horen is? Op de ene website is hij erg luidruchtig en de andere weer niet. Aangezien Tweakers vaak wat kritischer zijn dan de gemiddelde mens, graag jullie mening:)
Mijn box hoor ik eigenlijk helemaal nietStealthyPeanut schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:50:
Kan iemand mij hier bevestigen of de fan van de boxee te horen is? Op de ene website is hij erg luidruchtig en de andere weer niet. Aangezien Tweakers vaak wat kritischer zijn dan de gemiddelde mens, graag jullie mening:)
Misschien verschilt het per versie of hoeveel stof het ding al gevreten heeft. Die van mij is nog maar een week oud ofzo dus vrij nieuw.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Die van mij hoor je ook niet, alleen als ik er mijn oor opleg, ik heb die van mij vorig jaar december gekocht.StealthyPeanut schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:50:
Vind die van mij ook stil.. misschien komt het na verloop van tijd met wat stof?StealthyPeanut schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:50:
Halllo rare vraag misschien maar ondersteund deze player ook dvb ondertitels , zodat ik mijn tv opnamen met de anysee tuner erop kan afspelen.
Bvd
Bvd
Zijn er nog meer mensen die al een paar keer hebben meegemaakt dat alle films opeens de status "not watched" hebben gekregen?
En zijn er mee mensen waarbij de Boxee Box niet aan kan blijven staan omdat hij na een lange tijd inactief te zijn(zeg maar 8 uur) crashed?
En zijn er mee mensen waarbij de Boxee Box niet aan kan blijven staan omdat hij na een lange tijd inactief te zijn(zeg maar 8 uur) crashed?
Ik objecteer, u eer.
Geen idee, moet ook zeggen dat ik daar ook niet zo heel erg op let..Preaper schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:48:
Zijn er nog meer mensen die al een paar keer hebben meegemaakt dat alle films opeens de status "not watched" hebben gekregen?
Ik zal het je vanavond kunnen zeggen. Gisteravond aangezet, niets mee gedaan.... Dus even kijken of ie crashed
Waarom zet jij apparaten niet uit als je ze niet gebruiktRoRoo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:58:
[...]
Geen idee, moet ook zeggen dat ik daar ook niet zo heel erg op let..
Ik zal het je vanavond kunnen zeggen. Gisteravond aangezet, niets mee gedaan.... Dus even kijken of ie crashed
Boxee gebruikt evenveel energie in standby als aan, dus dat heeft niet zoveel zin. Het is trouwens maar 10-11 watt dus opzich niet zo erg.
Vandaag nieuwe boxee box ontvangen, nadat ik de vorige retour heb gestuurd omdat deze elke 2 min herstarten.
Snap er niets van.., maar deze heeft hetzelfde probleem.
Ook als ik 'm op 'slapen' zet, start ie naar 2 min weer vanzelf op waarna deze niet meer 'slaapt'. Kan de slaapfunctie dus niet kan gebruiken.
Denk dat ik het maar voor lief neem. Verder een top apparaat. En het herstarten gebeurt alleen in het menu en niet bij het afspelen van media.
Ook als ik 'm op 'slapen' zet, start ie naar 2 min weer vanzelf op waarna deze niet meer 'slaapt'. Kan de slaapfunctie dus niet kan gebruiken.
Denk dat ik het maar voor lief neem. Verder een top apparaat. En het herstarten gebeurt alleen in het menu en niet bij het afspelen van media.
Gadgets fan
- T-8one
- Registratie: Oktober 2001
- Laatst online: 04-09 16:23
take it easy, take a sisi
Matched: boxee
Begrijp ik het nou goed dat je op de boxee alleen filmpjes kunt kijken als hij deze met IMDB kan matchen of je er handmatig een nfo bestand bijplaatst?RoRoo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:18:
[...]
Dat is echt de enige manier??
demmit... Naja. dan maar avondje pielen.. Komt niet zo heel vaak voor, maar toch
Ik ben een beetje op zoek naar een opvolger van m'n xbox met XBMC en dacht dat de boxee met z'n XBMC fork (?) wel een goed en makkelijk alternatief zou zijn.
Belangrijkste eigenschap is dat de mediaspeler gewoon alles wat ik download afspeelt, of de titel van het bestand nu wel of niet duidelijk is.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Ik typ het volgende vooral om mensen te informeren, maar misschien heeft er ook nog iemand tips.
Ik heb mijn Boxee nu 2 weken binnen, en op zich vind ik (nou ja, vond, zie onder) hem redelijk fijn werken. Hij heeft wel wat nadelen zoals:
- Videobestanden scannen en vooral identifyen gaat wel erg traag, en hij herkent ook niet alles, waardoor je redelijk wat bestanden zelf aan de juiste titel zult moeten koppelen
- Hij loopt zo af en toe vast, maar dit zou te maken kunnen hebben (zou echter ook kunnen van niet) met het grotere probleem hieronder. Gek genoeg niet als ik iets aan het kijken ben of iets anders aan het doen ben, maar bijv. als ik hem een avondje gewoon aan laat staan om de toegevoegde netwerkmappen te scannen. Schiet dus niet echt op.
- Er is behalve het alfabetische overzicht met de thumbnails geen enkele manier om shows / films een beetje handig te ordenen in categoriën, bijv. per genre ofzo. Het is gewoon één gigantisch lange A-tot-Z lijst wat af en toe best wel lastig werkt, tenzij je precies uit je hoofd weet wat je allemaal hebt. Ja, of je moet naar "files" gaan en dan gewoon door de mappen gaan zitten bladeren, maar ja dan is het hele idee van het mooie menu met de thumbnails een beetje weg. Moest toch niet zo héél moeilijk te maken zijn denk ik dan? Al is het maar dat je handmatig categoriën kan aanmaken en dingen daar handmatig in indelen...
Even tussendoor een reactie hierop:
Terug naar mijn verhaal. Die nadelen die ik boven noemde zouden allemaal nog niet zo héél erg zijn (nou ja... het apparaat kost wel € 200 ofzo), maar op dit moment heb ik het idee dat mijn Boxee gewoon dood is. Ik heb net de main guy op http://forums.boxee.tv/ een bericht gestuurd met het verhaal (ene "Marcel" die je blijkbaar met dit soort dingen moet lastigvallen) dus ik hoop op een reactie van die gast, en als die niet snel komt ga ik gewoon via de winkel waar ik het gekocht heb een RMA nummer aanvragen. Maar toch even voor de lezers van dit forum, al is het maar als nuttige informatie naast alle positieve reviews en verhalen die ik tegenkom:
Ik heb hem dus nu net 2 weken. En afgezien van dat hij toch wel een aantal keren al is vast gelopen, begon hij vandaag echt te bokken.
- Vanmorgen was hij blijkbaar alle settings vergeten; ik moest opnieuw un/pw invullen en opnieuw mn netwerk sources toevoegen, waarna hij alles weer vrolijk ging scannen. Wat dus vrij irritant is, omdat hij niet alles meteen identified, en je dat zelf weer allemaal (opnieuw!) moet gaan doen, en daarnaast is hij natuurlijk alle progress van wat je wel/niet gezien hebt vergeten.
- Anyway, terwijl hij dat aan het scannen was vrolijk een film zitten kijken; toen ik daarna terug kwam in het hoofd menu zag ik echter een error "geen internet verbinding". Huh? Netwerklampje brand gewoon; alle andere computers in huis hebben wel gewoon internet, en verder heb ik niets fysiek, qua settings of hoe dan ook veranderd.
- Soft- en hard rebooten had geen effect, sterker nog, na een hard reboot zie ik nu na het grijze D-link laadscherm alleen nog maar zwart beeld. Nou, lekker, dit gaat de goeie kant op!
- Op de 1 of andere manier kwam ik toen in het restore menu terecht. Settings resetten had geen effect, dan maar "factory defaults" proberen, wat niet werkt want hij blijft op 0% hangen en geeft een foutcode 0x320. Waarvan ik nergens kan vinden op dat forum kan vinden wat het betekent, ook al hebben een aantal andere mensen die vraag daar blijkbaar ook al een keer gesteld (wat ik dus eigenlijk best wel slecht vind) en ook via Google niet te vinden. Het zou iets met "geen internet" kunnen zijn, Joost mag het weten.
Maar in elk geval krijg ik mn Boxee nu niet aan de praat, en zoals gezegd als die gast van Boxee niet snel reageert gaat hij gewoon RMA naar de winkel (tenminste, dat mag ik hopen).
Anyway, doe hier uw voordeel mee, zoals ze dan zeggen.
(En mocht je toevallig nog nuttige tips hebben, dan zijn ze natuurlijk welkom)
Ik heb mijn Boxee nu 2 weken binnen, en op zich vind ik (nou ja, vond, zie onder) hem redelijk fijn werken. Hij heeft wel wat nadelen zoals:
- Videobestanden scannen en vooral identifyen gaat wel erg traag, en hij herkent ook niet alles, waardoor je redelijk wat bestanden zelf aan de juiste titel zult moeten koppelen
- Hij loopt zo af en toe vast, maar dit zou te maken kunnen hebben (zou echter ook kunnen van niet) met het grotere probleem hieronder. Gek genoeg niet als ik iets aan het kijken ben of iets anders aan het doen ben, maar bijv. als ik hem een avondje gewoon aan laat staan om de toegevoegde netwerkmappen te scannen. Schiet dus niet echt op.
- Er is behalve het alfabetische overzicht met de thumbnails geen enkele manier om shows / films een beetje handig te ordenen in categoriën, bijv. per genre ofzo. Het is gewoon één gigantisch lange A-tot-Z lijst wat af en toe best wel lastig werkt, tenzij je precies uit je hoofd weet wat je allemaal hebt. Ja, of je moet naar "files" gaan en dan gewoon door de mappen gaan zitten bladeren, maar ja dan is het hele idee van het mooie menu met de thumbnails een beetje weg. Moest toch niet zo héél moeilijk te maken zijn denk ik dan? Al is het maar dat je handmatig categoriën kan aanmaken en dingen daar handmatig in indelen...
Even tussendoor een reactie hierop:
Nee, het meeste herkent hij zelf, en als dat niet zo is kun je naar "unidentified files" gaan en dan handmatig dingen koppelen via een zoekactie in de database, wat meestal wel werkt. Geïdentificeerde bestanden komen dus onder hun entry van film of serie in het menu "movies" of "shows" te staan; dat zijn allebei menus die er uitzien als een thumbnail overzicht met de posters/covers. Als identificeren echt niet werkt (bij behoorlijk obscure dingen) dan kun je ze ook nog altijd gewoon via "files" opzoeken en afspelen; die staan dan zowel in de mappenstructuur zoals je ze hebt toevoegd, en centraal bij elkaar onder "unidentified files". Overigens is het volgens mij niet direct IMDB waar hij aan gekoppeld is, want ik heb het idee dat hij sommige dingen, maar ik geef toe die zijn dan wel redelijk obscuur, niet in de database staan die Boxee gebruikt, terwijl ze wel op IMDb staan.T-8one schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:45:
Begrijp ik het nou goed dat je op de boxee alleen filmpjes kunt kijken als hij deze met IMDB kan matchen of je er handmatig een nfo bestand bijplaatst?
Terug naar mijn verhaal. Die nadelen die ik boven noemde zouden allemaal nog niet zo héél erg zijn (nou ja... het apparaat kost wel € 200 ofzo), maar op dit moment heb ik het idee dat mijn Boxee gewoon dood is. Ik heb net de main guy op http://forums.boxee.tv/ een bericht gestuurd met het verhaal (ene "Marcel" die je blijkbaar met dit soort dingen moet lastigvallen) dus ik hoop op een reactie van die gast, en als die niet snel komt ga ik gewoon via de winkel waar ik het gekocht heb een RMA nummer aanvragen. Maar toch even voor de lezers van dit forum, al is het maar als nuttige informatie naast alle positieve reviews en verhalen die ik tegenkom:
Ik heb hem dus nu net 2 weken. En afgezien van dat hij toch wel een aantal keren al is vast gelopen, begon hij vandaag echt te bokken.
- Vanmorgen was hij blijkbaar alle settings vergeten; ik moest opnieuw un/pw invullen en opnieuw mn netwerk sources toevoegen, waarna hij alles weer vrolijk ging scannen. Wat dus vrij irritant is, omdat hij niet alles meteen identified, en je dat zelf weer allemaal (opnieuw!) moet gaan doen, en daarnaast is hij natuurlijk alle progress van wat je wel/niet gezien hebt vergeten.
- Anyway, terwijl hij dat aan het scannen was vrolijk een film zitten kijken; toen ik daarna terug kwam in het hoofd menu zag ik echter een error "geen internet verbinding". Huh? Netwerklampje brand gewoon; alle andere computers in huis hebben wel gewoon internet, en verder heb ik niets fysiek, qua settings of hoe dan ook veranderd.
- Soft- en hard rebooten had geen effect, sterker nog, na een hard reboot zie ik nu na het grijze D-link laadscherm alleen nog maar zwart beeld. Nou, lekker, dit gaat de goeie kant op!
- Op de 1 of andere manier kwam ik toen in het restore menu terecht. Settings resetten had geen effect, dan maar "factory defaults" proberen, wat niet werkt want hij blijft op 0% hangen en geeft een foutcode 0x320. Waarvan ik nergens kan vinden op dat forum kan vinden wat het betekent, ook al hebben een aantal andere mensen die vraag daar blijkbaar ook al een keer gesteld (wat ik dus eigenlijk best wel slecht vind) en ook via Google niet te vinden. Het zou iets met "geen internet" kunnen zijn, Joost mag het weten.
Maar in elk geval krijg ik mn Boxee nu niet aan de praat, en zoals gezegd als die gast van Boxee niet snel reageert gaat hij gewoon RMA naar de winkel (tenminste, dat mag ik hopen).
Anyway, doe hier uw voordeel mee, zoals ze dan zeggen.
(En mocht je toevallig nog nuttige tips hebben, dan zijn ze natuurlijk welkom)
[ Voor 12% gewijzigd door RagingR2 op 08-10-2011 02:18 . Reden: reactie vorige post toegevoegd ]
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D
Sure dat hij echt niet in slaap blijft? in slaap is je ledlogo half aan en geen beeld, uit slaap is je ledlogo vol aan met screensaver/home screen. 1 knopje van je afstandbediening indrukken en je bent uit je slaapstand en dat gaat ongeveer direct. Daarnaast zoals hierboven vermeld, geen verschil in energie gebruik, enkel het lampje dus.johanm3 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:52:
Vandaag nieuwe boxee box ontvangen, nadat ik de vorige retour heb gestuurd omdat deze elke 2 min herstarten.
Nope, je ziet het inderdaad aan het logo.
Na ongeveer 1,5 'a 2 min springt het beeld weer aan waarna de box opnieuw inlogt.
Vervelende is ook dat als ik een serie wil koppelen ( bijvoorbeeld Scrus 8 seizoenen ), de box geen tijd heeft om de serie te koppelen. Ik vink aan dat elke aflevering gekoppeld moet worden. Maar als ie naar 2 minuten op zwart gaat en opnieuw inlogt, moet ie weer opnieuw beginnen.
Erg irritant.
Daar het nu m'n 2e boxee box in 2 weken is die hetzelfde probleem heeft dacht ik dat het misschien aan de voeding lag. Heb de stekker verwisseld vanaf de stekkerdoos naar een muurstopcontact, maar dat mocht niet baten.
Na ongeveer 1,5 'a 2 min springt het beeld weer aan waarna de box opnieuw inlogt.
Vervelende is ook dat als ik een serie wil koppelen ( bijvoorbeeld Scrus 8 seizoenen ), de box geen tijd heeft om de serie te koppelen. Ik vink aan dat elke aflevering gekoppeld moet worden. Maar als ie naar 2 minuten op zwart gaat en opnieuw inlogt, moet ie weer opnieuw beginnen.
Erg irritant.
Daar het nu m'n 2e boxee box in 2 weken is die hetzelfde probleem heeft dacht ik dat het misschien aan de voeding lag. Heb de stekker verwisseld vanaf de stekkerdoos naar een muurstopcontact, maar dat mocht niet baten.
Gadgets fan
Mmm in dat geval gewoon even je screensaver uitzetten lijkt mij en gewoon zonder standby stand doen?johanm3 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:39:
Nope, je ziet het inderdaad aan het logo.
Erg irritant.
nieuwe firmware is trouwens uit! Ditmaal eindelijk een fix voor UZG!!!
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=44555
Verwijderd
Ik heb de boxee box nu een aantal dagen in huis.
Mijn pc draait op windows 7 maar krijg de smb share niet ingesteld op de boxee box.
Hij vraagt naar een gebruikersnaam en wachtwoord terwijl ik nergens een wachtwoord heb ingesteld, Teminste dat denk ik.
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd doe? of vertellen waar ik het wachtwoord vandaan kan toveren.
gr.
Mijn pc draait op windows 7 maar krijg de smb share niet ingesteld op de boxee box.
Hij vraagt naar een gebruikersnaam en wachtwoord terwijl ik nergens een wachtwoord heb ingesteld, Teminste dat denk ik.
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd doe? of vertellen waar ik het wachtwoord vandaan kan toveren.
gr.
Even windows eerst goed instellen, zie ook hier:Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:10:
Ik heb de boxee box nu een aantal dagen in huis.
gr.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269
Verwijderd
Geen matches
Heb windows zo ingesteld staan maar het lukt nog steeds niet iemand anders nog iedeeen?
Er zijn problemen bekendt met de laatste stabiele firmware voor netwerk sharing. Heb je geprobeerd de laatste beta te installeren? Zie post hierbovenVerwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:28:
Heb windows zo ingesteld staan maar het lukt nog steeds niet iemand anders nog iedeeen?
Weet je zeker dat voor de betreffende folder bij "sharing" de groep "everyone" staat toegevoegd met de permissie "lezen"??Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:28:
Als dat inderdaad zo is; bij mij duurde het ook even voordat de Boxee het snapte. Dat kan er aan liggen dat (afhankelijk van de grootte van de map) het even kan duren voordat het delen goed door Windows is afgehandeld; of aan iets anders, dat weet ik niet precies, maar uiteindelijk kon ik de map op mn Boxee wel gewoon open zonder dat hij om een un/pw vroeg.
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D
Verwijderd
Geen matches
Ik heb problemen bij het kijken naar RTL Uitzendig gemist via BartsideeTV. De andere zenders werken allemaal prima, alleen bij RTL hapert hij als een gek. Hoe kan ik dit verhelpen?
Ik heb nu al tijdje de boxeebox en ben er wel tevreden over. Echter heb ik sinds een aantal weken een super irritante bug (?) met m'n afstandsbediening. Als ik op een knop druk (maakt niet uit welke, voor- of achterkant) dan blijft ie soms hangen, dus als ik op enter druk dan drukt 'ie zelf 5x op enter. Zelfde geldt voor letters. Probeer maar is een wachtwoord in te vullen:. Waaaachtttttwwwwwordddddd. Hij doet het niet constant. Heeft iemand anders ook dit probleem?
yup, 1.2 firmware heeft een hoop lag. probeer maar eens heel snel heen en weer te gaan in het hoofdmenu of ander menu. Bij te veel/snel keyrequests loopt hij vast, graag dit soort dingen ook naar boxee sturen. Want anders gebeurd er weinig.
Waar blijft die playlist ondersteuning? Doen ze nu al bijna een jaar over....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Waarschijnlijk heb je dan 2 boxee boxen of een buurman met een boxeebox? Probeer hem in ieder geval even te pairen: http://support.boxee.tv/e...do-i-pair-my-boxee-remoteDekay schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:50:
Ik heb nu al tijdje de boxeebox en ben er wel tevreden over. Echter heb ik sinds een aantal weken een super irritante bug (?) met m'n afstandsbediening. Als ik op een knop druk (maakt niet uit welke, voor- of achterkant) dan blijft ie soms hangen, dus als ik op enter druk dan drukt 'ie zelf 5x op enter. Zelfde geldt voor letters. Probeer maar is een wachtwoord in te vullen:. Waaaachtttttwwwwwordddddd. Hij doet het niet constant. Heeft iemand anders ook dit probleem?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dan moet je ff de laatste RC firmware downloaden en installeren vanaf USB stick.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:48:
Ik heb problemen bij het kijken naar RTL Uitzendig gemist via BartsideeTV. De andere zenders werken allemaal prima, alleen bij RTL hapert hij als een gek. Hoe kan ik dit verhelpen?
http://www.bartsidee.nl/2011/10/boxee-box-wmv-update/
Nope, ze zijn daar druk mee bezig, maar sinds de laatste firmware heb ik het probleem zelfs meerdere malen per minuut bij DTS-Core... lijkt alleen maar erger te worden dus 
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7914
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7914
[ Voor 10% gewijzigd door Goku33 op 11-10-2011 17:47 ]
Nee de rtl problemen waren daarmee niet opgelost, maar ik heb hiervoor een workarround voor uitgerold die onderhand zowel in de normale als beta versie van bartsidee tv is te vinden. Dit is firmware onafhankelijk en zou dus nu overal prima moeten werken. Mocht je het nog hebben reboot dan even de box zodat je de laatste versie van bartsidee tv hebt.Eyerule2nd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:22:
[...]
Dan moet je ff de laatste RC firmware downloaden en installeren vanaf USB stick.
http://www.bartsidee.nl/2011/10/boxee-box-wmv-update/
Voor sbs raadt ik trouwens de laatste beta versie van bartsideetv aan die geeft betere kwaliteit en controle over de stream.
[ Voor 9% gewijzigd door bartsidee op 11-10-2011 17:38 ]
Verwijderd
Geen matches
Hallo Bartsidee. Bedankt voor de uitleg. Ik ga het meteen proberen.
Geweldige App trouwens!
Geweldige App trouwens!
er is een nieuwe firmware uit 1.2.1.20451
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=44839
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=44839
Weet iemand hoe ik m3u playlists kan inladen via Musicplayer van Bartsidee? Als ik "refresh playlists" klik, blijft hij zoeken, maar vindt hij blijkbaar niets....
Ik heb zoals beschreven een dir gemaakt "Playlist" naast de algehele "iTunes" map. Is dit de juiste plek of moet "Playlist" in de iTunes map?
Ik heb zoals beschreven een dir gemaakt "Playlist" naast de algehele "iTunes" map. Is dit de juiste plek of moet "Playlist" in de iTunes map?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Je hebt dus een map 'Playlists' nodig in de root van de muziek map zoals je die hebt opgegeven in boxee. Trouwens bij gebruik van iTunes hoef je niet handmatig m3u files aan te maken, maar kan gewoon de itunes bibliotheek uit worden gelezen voor playlists.Playlist support:
- For iTunes you need a file called ‘iTunes Music Library.xml’ in the ‘iTunes’ folder, this should be created automatically by iTunes.
- The folders scanned for each source are ‘Playlists’ for m3u and ‘iTunes’ for iTunes playlists (case sensitive)
Let even op dat je voor gebruik op de box eerst (heel omslachtig, maar helaas nodig) de app moet syncen met de boxee http api. Je krijgt hiervoor een code van boxee op het scherm te zien en moet deze dan in een dialog enkele seconden daarna invoeren. Helaas is dit laatste nog net helemaal failsafe, dus mocht je hier probelemen mee hebben, laat het dan even weten en stuur me wat log gegevens zoals hier vermeld.
Dat stukje had ik gelezen. De map staat goed.bartsidee schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:37:
[...]
Je hebt dus een map 'Playlists' nodig in de root van de muziek map zoals je die hebt opgegeven in boxee. Trouwens bij gebruik van iTunes hoef je niet handmatig m3u files aan te maken, maar kan gewoon de itunes bibliotheek uit worden gelezen voor playlists.
Let even op dat je voor gebruik op de box eerst (heel omslachtig, maar helaas nodig) de app moet syncen met de boxee http api. Je krijgt hiervoor een code van boxee op het scherm te zien en moet deze dan in een dialog enkele seconden daarna invoeren. Helaas is dit laatste nog net helemaal failsafe, dus mocht je hier probelemen mee hebben, laat het dan even weten en stuur me wat log gegevens zoals hier vermeld.
Via iTunes is inderdaad eenvoudiger.
Ik sync de app via "refresh playlists" neem ik aan? Moet ik daarvoor "iTunes Music Library.xml" naar de map "iTunes/Music" kopieren? (Dit is de map die ik opgegeven heb als Boxee Music map)
Kan de xml niet gewoon van de originele locatie worden ingelezen? (root van de map iTunes)
[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 14-10-2011 10:57 ]
A daar gaat het fout waarschijnlijk om het te laten werken moet je de map onder iTunes als hoofd map selecteren bij boxee (je hoofd geen xml bestanden te verplaatsen).
In mijn geval is de situatie als volgt:
muziek/(al mijn muziek)
muziek/iTunes
muziek/Playlists
Ik selecteer dus de map muziek in boxee als root
Probeer eens te kijken of je je muziek in de map eronder kan plaatsen?
In mijn geval is de situatie als volgt:
muziek/(al mijn muziek)
muziek/iTunes
muziek/Playlists
Ik selecteer dus de map muziek in boxee als root
Probeer eens te kijken of je je muziek in de map eronder kan plaatsen?
Ik heb een Mac, de muziek zit bij mij in de map D:/iTunes/iTunes Media/Music
Ik kan dus de map D:/iTunes als root selecteren? Scans Boxee dan niet nodeloos veel bestanden (o.a. de Album Artwork map etc.) ipv enkel de muziekbestanden?
Ik kan dus de map D:/iTunes als root selecteren? Scans Boxee dan niet nodeloos veel bestanden (o.a. de Album Artwork map etc.) ipv enkel de muziekbestanden?
oke, ja hier op windows is mijn muziek map gewoon mijn user muziek map en de itunes map dus een subdir hiervan.
Dus in de mac situatie moet je je muziek hebben in:
/Users/[gebruikersnaam]/Music (of ~/Music)
en je iTunes map plaats je daarin:
/Users/[gebruikersnaam]/Music/iTunes
Zodat je iTunes Music Library.xml hier te vinden is:
/Users/[gebruikersnaam]/Music/iTunes/iTunes Music Library.xml
In boxee zorg je dat je de map '/Users/[gebruikersnaam]/Music' opgeeft als muziek source. Boxee scant alleen de muziek bestanden en zal overige bestanden negeren.
Let wel even op dat je in iTunes je muziek map ook moet corrigeren, lees hiervoor even:
http://support.apple.com/kb/HT1449?viewlocale=nl_NL
Uiteraard mag '/Users/[gebruikersnaam]/Music' eventueel iets anders zijn, zolang de rest van de mappen maar wel in de correcte volgorder staan. Al is het wel logisch om hier je muziek te plaatsen.
Dus in de mac situatie moet je je muziek hebben in:
/Users/[gebruikersnaam]/Music (of ~/Music)
en je iTunes map plaats je daarin:
/Users/[gebruikersnaam]/Music/iTunes
Zodat je iTunes Music Library.xml hier te vinden is:
/Users/[gebruikersnaam]/Music/iTunes/iTunes Music Library.xml
In boxee zorg je dat je de map '/Users/[gebruikersnaam]/Music' opgeeft als muziek source. Boxee scant alleen de muziek bestanden en zal overige bestanden negeren.
Let wel even op dat je in iTunes je muziek map ook moet corrigeren, lees hiervoor even:
http://support.apple.com/kb/HT1449?viewlocale=nl_NL
Uiteraard mag '/Users/[gebruikersnaam]/Music' eventueel iets anders zijn, zolang de rest van de mappen maar wel in de correcte volgorder staan. Al is het wel logisch om hier je muziek te plaatsen.
[ Voor 12% gewijzigd door bartsidee op 14-10-2011 14:11 ]
Ok, bedankt. Ga 't ff proberen....
[ Voor 96% gewijzigd door Mooody op 14-10-2011 14:57 ]
Ik heb de stappen gevolgd, maar zonder succes. Wanneer ik "Refresh Playlists" klik, laadt hij 2 minuten en springt daarna terug naar het vorige scherm.
De iTunes Library .xml staat in:
/User/Mooooody/Muziek/iTunes
De muziek in:
/User/Mooooody/Muziek/iTunes/iTunes Media/Music
Muziek source op Boxee:
/User/Mooooody/Muziek
Enig idee?
Boxee is nog bezig met het scannen van de muziekmap (zo'n 100GB). Misschien helpt dat ook niet mee....
De iTunes Library .xml staat in:
/User/Mooooody/Muziek/iTunes
De muziek in:
/User/Mooooody/Muziek/iTunes/iTunes Media/Music
Muziek source op Boxee:
/User/Mooooody/Muziek
Enig idee?
Boxee is nog bezig met het scannen van de muziekmap (zo'n 100GB). Misschien helpt dat ook niet mee....
[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 14-10-2011 15:18 ]
ik zou idd even wachten dat boxee klaar is met scannen. Check ook voor de zekerheid of er wat staat in de itunes xml.
heb je wel de pincode beveiliging gezien bij de eerste keer openen/scannen van de app?
heb je wel de pincode beveiliging gezien bij de eerste keer openen/scannen van de app?
De xml is goed, een bestand van ruim 18 MB.bartsidee schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:26:
ik zou idd even wachten dat boxee klaar is met scannen. Check ook voor de zekerheid of er wat staat in de itunes xml.
Nope. Hij vraagt niet naar een pincode. Betekent dit dat hij de xml nog niet ziet?heb je wel de pincode beveiliging gezien bij de eerste keer openen/scannen van de app?
De app kan pas toegang krijgen tot je shares als je de pincode hebt ingevoerd, dat hoeft slechts 1x te gebeuren. Zou je een log kunnen sturen wanneer je de playlist ophaalt, graag even wachten tot scanne klaar is ivb met log vervuiling anders.
Daarnaast herinner ik me nu dat het zou kunnen dat de playlists enkel met smb werken, gezien je op apple werkt zou dit een probleem factor kunnen zijn gezien afp etc. Tot graag even de log sturen. Verder contact graag even per mail ivb met offtopic
Daarnaast herinner ik me nu dat het zou kunnen dat de playlists enkel met smb werken, gezien je op apple werkt zou dit een probleem factor kunnen zijn gezien afp etc. Tot graag even de log sturen. Verder contact graag even per mail ivb met offtopic
Ik gebruik inderdaad afp, werkt een stuk sneller icm Boxee dan smb.
Ik zal je mailen...
Ik zal je mailen...
[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 14-10-2011 16:03 ]
Ik zit al een poosje te denken een boxee box te halen, maar ik kan nergens vinden of deze ook 3D ondersteund! En zo ja, hoe?
Ik heb namelijk net een 3D tv gekocht en wil dat natuurlijk optimaal benutten
Het 3D aspect zit in de film (Blu-ray 3D rip), dus als je dit bestand op je Boxee zet, geeft Boxee dit netjes door aan je tv.boatfreak schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:03:
Ik zit al een poosje te denken een boxee box te halen, maar ik kan nergens vinden of deze ook 3D ondersteund! En zo ja, hoe?
Offtopic: Zelf hoop ik dat de 3D-rage snel overwaait, want voor alsnog doet het behoorlijk afbreuk aan de film i.p.v een meerwaarde te zijn.
Met andere woorden boxee heeft hdmi 1.4? Dat is mooi want dan ga ik hem zeker halen.
Ik dacht dat het misschien niet ging werken ivm bepaalde codecs.
Verder dat 3D verhaal. Het is inderdaad een hoge gimmick waarde. Maar ik vind het wel erg leuk om er mee te spelen
vooral gamen in 3D vind ik echt meerwaarde hebben. Kwaliteit van 3D moet echter nog wel een paar stappen verder zijn eigenlijk...
Ik dacht dat het misschien niet ging werken ivm bepaalde codecs.
Verder dat 3D verhaal. Het is inderdaad een hoge gimmick waarde. Maar ik vind het wel erg leuk om er mee te spelen
Boxee heeft hdmi 1.3, maar kan wel 3d afspelen. Dit gaat via SBS en wordt half frame genoemd, hdmi 1.4 geeft full frame. Om 3D content af te spelen moet deze voor SBS (Side-By-Side) of TP (Top-Bottom) geschikt (encoded) zijn. Alleen een full 3D Blueray iso geeft in beide frames FullHD 2x 1080p, bij TP en SBS wordt het frame gedeeld en heeft dus een lagere resolutie 1080p / 2. Je tv combineert de 2 plaatsjes weer samen zodat je een 3d beeld krijgt.
Full Blueray 3d:

TP

SBS
Full Blueray 3d:

TP

SBS

[ Voor 7% gewijzigd door bartsidee op 15-10-2011 00:39 ]
Hebben er meer mensen last van dat ondertitels na een paar milliseconden alweer verdwijnen? Gebeurt niet bij alle bestanden, maar het is wel ernstig irritant... Is eigenlijk pas sinds een poosje! (BB heeft twee maand bij mijn schoonouders gestaan vanwege onze verbouwing, geen idee wat er dus aan updates is binnengekomen en welke update dit eventueel heeft veroorzaakt!)
*Edit: Lijkt alleen bij .iso bestanden voor te komen. Vreemd.
[ Voor 8% gewijzigd door ethereal81 op 15-10-2011 18:44 ]
Klopt. Het voordeel van de Boxee tegenover andere spelers is hierbij dat deze ook echt ondersteuning biedt voor 3d en dus de ondertiteling wel goed wordt weergegeven.bartsidee schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:35:
Boxee heeft hdmi 1.3, maar kan wel 3d afspelen.
Verwijderd
heb via marktplaats een boxee op de kop kunnen tikken, krijg hem komende week binnen. vraag is even wat een goede schijf is om eraan te hangen, wat stellen de experts hier voor?
Ik persoonlijk ben een voorstander voor de Western Digital USB harddisks. Die gaan automatisch in een soort stand-by modus als ze een tijdje niet geaccessed worden. Dan kan je je Boxee aan laten staan zonder al te veel energieverbruik.
Hmm, m'n afstandsbediening of de RF receiver in de boxeebox heeft het begeven... Kan ik hem het beste naar bol.com of naar dlnk.com opsturen?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
wel je afstandbediening batterij gechecked? De standaard batterij die bij de boxee meegeleverd werd was na een week leeg namelijk. Een maat van me had exact hetzelfde
Ik ben nog steeds tevreden gebruiker van de Boxee. Ik luister regelmatig muziek (usb HDD) via de Boxee. Tot mijn verbazing zag ik dat er na de laatste update eindelijk een nieuwe screensaver is tijdens het afspelen van muziek.
Helaas is de muziekspeler verder qua functionaliteit nog niet aangepakt.
Mede daarom maak ook ik gebruik van de MusicPlayer van BartsIdee.
Ik gebruik geen Playlists, wil graag per keer bepalen wat ik ga luisteren.
Vraag; hoe kan ik nu meerdere albums van verschillende artiesten random/shuffle afspelen. Zoals in WMC de optie; "add to play now".
Hoe kan ik afspelen;
Artiest X; album 2 en 5
Artiest Y; album 1
Artiest Z; nummer 2 tot en met 5 van album 2
En dan alles in shuffle mode. En dan later op de dag of de volgende dag weer een andere selectie...?
Helaas is de muziekspeler verder qua functionaliteit nog niet aangepakt.
Mede daarom maak ook ik gebruik van de MusicPlayer van BartsIdee.
Ik gebruik geen Playlists, wil graag per keer bepalen wat ik ga luisteren.
Vraag; hoe kan ik nu meerdere albums van verschillende artiesten random/shuffle afspelen. Zoals in WMC de optie; "add to play now".
Hoe kan ik afspelen;
Artiest X; album 2 en 5
Artiest Y; album 1
Artiest Z; nummer 2 tot en met 5 van album 2
En dan alles in shuffle mode. En dan later op de dag of de volgende dag weer een andere selectie...?
Verwijderd
Heb inmiddels de firmware teruggezet naar de oude versie 1.0.4.17443. Heb nu weer gewoon DTS bij het afspelen van VOB en ISO files via SPDIF.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:16:
Beste,
Heb sinds een aantal maanden problemen met afspelen van het geluid van een aantal zelfgemaakte best off muziek dvd's. In het begin werden deze perfect door mijn Boxee Box met geluid afgespeeld maar nu (al een aantal maanden) niet meer. Meestal heb ik helemaal geen geluid meer en soms na een verse herstart heb ik even geluid.
Zelfs bij de laatste firmware 1.2.1.20451 was het probleem nog steeds aanwezig / niet opgelost
hmmm nog steeds volume problemen.. valt me op dat de MKV's wel redelijk zijn.. volume hoeft niet extreem harder. zodra ik video_ts open moet ie echt bijna verdrievoudigt worden..
Meer mensen met dit probleem?
sinds de nieuwe fw trouwens ook af en toe een irritante piep/bromtoon als ik spoel of op pauze zet.
verlaat ik de film en open 'm opnieuw is het probleem weg..
Meer mensen met dit probleem?
sinds de nieuwe fw trouwens ook af en toe een irritante piep/bromtoon als ik spoel of op pauze zet.
verlaat ik de film en open 'm opnieuw is het probleem weg..
Ja dat heb ik ook. Ik heb de boxee pas een paar dagen. Dit probleem komt bij mij alleen voor bij sommige avchd iso's. Ik geloof dat bij een beta firmware een oplossing voor dit probleem bestaat. Heb dit nog niet geprobeerd, ben nog te druk bezig met het experimenteren van de boxee.ethereal81 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:32:
Hebben er meer mensen last van dat ondertitels na een paar milliseconden alweer verdwijnen? Gebeurt niet bij alle bestanden, maar het is wel ernstig irritant... Is eigenlijk pas sinds een poosje! (BB heeft twee maand bij mijn schoonouders gestaan vanwege onze verbouwing, geen idee wat er dus aan updates is binnengekomen en welke update dit eventueel heeft veroorzaakt!)
Ik vind de boxee een geweldig apparaat, maar heeft toch nog zijn bugs, en kan nog op wat dingen verbeterd worden. Zoals beter navigatie, druk me nu soms rot op de rc om in het hoofmenu terug te komen. Ook het sorteren van films kan in mijn ogen beter. Zou toch mooi zijn als je je eigen categorieën zou kunnen toevoegen.
Ik had in het begin bij de instellingen ook wat moeilijkheden met de instellingen, zoals de resolutie van mij tv en daarna met het weergeven van films. Maar dit gaat nu goed.
Ja een geweldige functie.sanderdw schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:33:
[...]
Klopt. Het voordeel van de Boxee tegenover andere spelers is hierbij dat deze ook echt ondersteuning biedt voor 3d en dus de ondertiteling wel goed wordt weergegeven.
Ook Navi X heb ik gisteren geprobeerd. Zeer leuke app, en als daar de subs gaan werken dan al helemaal. De boxee liep wel een paar keer vast bij het gebruiken van die app. Verder vindt ik de optie om via je boxee.tv account het boxee plugin in je browser die video files zelf ziet en die je dan op je boxee box verschijnen om die dan makkelijk later op je tv te kunnen bekijken.
Zoals gezegd ik vind het een geweldige box.
Greetzzz
Dat had ik inderdaad eens kunnen proberen, Beta updates accepteren.. Meteen vanavond eens doen! Zou top zijn, anders wordt het toch echt oude firmware terugzetten. Knap irritante bug, ben blij dat ik niet de enige ben, kan er op het net érg weinig over vinden.AlfABetA schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 01:58:
Ja dat heb ik ook. Ik heb de boxee pas een paar dagen. Dit probleem komt bij mij alleen voor bij sommige avchd iso's. Ik geloof dat bij een beta firmware een oplossing voor dit probleem bestaat. Heb dit nog niet geprobeerd, ben nog te druk bezig met het experimenteren van de boxee.
Ik vind de boxee een geweldig apparaat, maar heeft toch nog zijn bugs, en kan nog op wat dingen verbeterd worden. Zoals beter navigatie, druk me nu soms rot op de rc om in het hoofmenu terug te komen. Ook het sorteren van films kan in mijn ogen beter. Zou toch mooi zijn als je je eigen categorieën zou kunnen toevoegen.
Ik had in het begin bij de instellingen ook wat moeilijkheden met de instellingen, zoals de resolutie van mij tv en daarna met het weergeven van films. Maar dit gaat nu goed.
Ja ik kon er ook niets over vinden, en omdat ik nog maar net de boxee heb, wist ik niet of het aan mijn instellingen lag, en of dit probleem al langer bestond. Laat je me even weten van de beta firmware? en als het nog niet werkt bij de beta, bij welke firmware werkte het wel?
Heb ook problemen met wmv files,maar dat is al langer een probleem lees ik hier en daar.
Heb ook problemen met wmv files,maar dat is al langer een probleem lees ik hier en daar.
Hm, ook met het accepteren van beta-updates aangevinkt vindt hij geen nieuwe update. Nog eens even verder zoeken.
Volgens mij is die beta knop ook een bug :-)ethereal81 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:46:
Hm, ook met het accepteren van beta-updates aangevinkt vindt hij geen nieuwe update. Nog eens even verder zoeken.
Ik heb die optie aan staan sinds die knop erin zit, maar nog nooi een melding gehad dat er een nieuwe firmware was( ook met handmatig checken niet).
Verwijderd
Boxee na het omzetten van de films die op mijn huidige speler stonden maar eens aangesloten.. gelijk maar een factory reset gedaan want hij zag mijn schijf niet.
Qua indeling moet ik het eens gaan bekijken allemaal. Wilde ook via wire aansluiten eigenlijk op mijn router, die staat er toch naast maar hij begon met wireless.. dus dat maar gedaan.
Hij ziet in elk geval mijn films al niet dus nog een hoop te doen.
Qua indeling moet ik het eens gaan bekijken allemaal. Wilde ook via wire aansluiten eigenlijk op mijn router, die staat er toch naast maar hij begon met wireless.. dus dat maar gedaan.
Hij ziet in elk geval mijn films al niet dus nog een hoop te doen.
Beta knop is nog in ontwikkeling, ze moeten nog het framework op de server ervoor opzetten, maar hadden met de laatste firmwares teveel problemen om zich hierop te focussen. Public beta's moeten dus nog handmatig worden geinstalleerd via de links in het forum, let op dat deze enkel vlak voor een release beschikbaar komen. Om de 'echte' pre beta's te testen moet je je aanmelden bij het developers program en moet je ook een zwijg verklaring opsturen.
Na wat zoeken in deze topic kan ik niet helder terugvinden....
Is het mogelijk via een Android app de Boxee Box aan te sturen zodat, je zonder je TV aan te zetten, muziek kunt selecteren en af kunt spelen....bv uit één van je mappen in je music map (en dat je ziet welke map je kiest)?
Is het mogelijk via een Android app de Boxee Box aan te sturen zodat, je zonder je TV aan te zetten, muziek kunt selecteren en af kunt spelen....bv uit één van je mappen in je music map (en dat je ziet welke map je kiest)?
Verwijderd
Geen matches
Heb wat hulp nodig denk ik.
Hij is wel files aan het scannen (map movies genoemd ipv film) hij vind niet alles wat erop staat en als ik een film die er wel bij staat start heb ik geen subs, beeld is niet 100% gevuld (50 inch). Op de oude conceptronic ging dit wel allemaal vanzelf.
Is er nog ergens info te vinden hoe de handel in te stellen?
Hij is wel files aan het scannen (map movies genoemd ipv film) hij vind niet alles wat erop staat en als ik een film die er wel bij staat start heb ik geen subs, beeld is niet 100% gevuld (50 inch). Op de oude conceptronic ging dit wel allemaal vanzelf.
Is er nog ergens info te vinden hoe de handel in te stellen?
Nope, dat is niet mogelijk. Dan zul je echt een speler als een Squeezebox of een Sonos moeten kopen. Die zijn er ook echt voor gemaakt om muziek te spelen en bieden daardoor ook meer mogelijkheden.PaPi36 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:01:
Na wat zoeken in deze topic kan ik niet helder terugvinden....
Ik heb zowel een Boxee als een Squeezebox, maar ik zou er niet eens over twijfelen om de laatste de deur uit te schoppen, zoveel prettiger.
Verwijderd
Geen matches
ik zie door de bomen het bos even niet meer.. als relatieve newbie kan ik het antwoord op de volgende vraag nergens vinden, daarom stel ik hem hier. Is het mogelijk om mbv Iphone 4 (nog aan te schaffen) via de BB (nog aan te schaffen) Spotify te luisteren en te bedienen op mijn stereo, zonder dat daarvoor de TV aan moet staan? Een vriend van mij doet dat wel via Apple TV, door zn Apple TV eerst te verbinden met zn receiver en dan pas met zn TV, maar kan hetzelfde ook met de BB? Of kan het zelfs zonder tussenkomst van een apparaat, want van i-tunes weet ik dat het mogelijk is om zonder tussenkomst van een apple TV of mediaplayer het geluid op je stereo te krijgen (content op schijf en bediening via i-phone), maar kan zoiets ook met spotify?!
alvast bedankt voor uw hulp
Ja dat kan. Ik heb mijn BB ook aangesloten via een receiver, en daarna naar de TV. De BB ondersteund Airplay. Daarmee kun je met een Iphone, Ipod, Ipad je muziek afspelen, wat m.b.v. Airplay naar je receiver gestuurd wordt. Let wel op dat dit nog een experimenteel onderdeel is van de BB, dus waterdicht is het niet.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:50:
ik zie door de bomen het bos even niet meer.. als relatieve newbie kan ik het antwoord op de volgende vraag nergens vinden, daarom stel ik hem hier. Is het mogelijk om mbv Iphone 4 (nog aan te schaffen) via de BB (nog aan te schaffen) Spotify te luisteren en te bedienen op mijn stereo, zonder dat daarvoor de TV aan moet staan? Een vriend van mij doet dat wel via Apple TV, door zn Apple TV eerst te verbinden met zn receiver en dan pas met zn TV, maar kan hetzelfde ook met de BB? Of kan het zelfs zonder tussenkomst van een apparaat, want van i-tunes weet ik dat het mogelijk is om zonder tussenkomst van een apple TV of mediaplayer het geluid op je stereo te krijgen (content op schijf en bediening via i-phone), maar kan zoiets ook met spotify?!
Ik ga er wel vanuit dat het in de toekomst beter gaat worden.
Ik kan dus op mij Ipad muziek met spotify afspelen en met Airplay het geluid naar de BB sturen welke aangesloten is op m'n receiver.
Verwijderd
Geen matches
aha, bedankt voor de info! Ik had niet precies in beeld wat Airplay inhoudt.. Als ik het goed begrijp is de onlangs aangekondigde samenwerking tussen Spotify en BB dus eigenlijk alleen van toegevoegde waarde voor mensen die het niet via Airplay aansturen? (wat wel de reden was dat mijn blik op de BB was gevallen
) Om hetzelfde te bereiken kan ik dus ook kijken naar andere mediaplayers met Airplay. Ik zag bv een Xtreamer Prodigy en Popcorn Hour (?), nog meer kandidaten?
Ik heb geen idee welke mediaspelers Airplay ondersteuning hebben. Maar je conclusie is correct.
Kijk wel uit met de Prodigy, want ik zie nergens dat hij daadwerkelijk Airplay ondersteund.
Kijk wel uit met de Prodigy, want ik zie nergens dat hij daadwerkelijk Airplay ondersteund.
[ Voor 33% gewijzigd door Nicap op 21-10-2011 17:41 ]
Alvast in the pre-order mogelijk! Deze heeft de mogelijkheid om een interne HDD in te bouwen (of al voorgeinstalleerd naar keuze)
IomegaTV met Boxee

Specs:
http://iomega.com/iomegatv-media-center/
Kopen vanaf 249:
http://www.amazon.de/Iome...aler-1080p/dp/B005SNJ7F8/
pricewatch: Iomega TV with Boxee
Pics:
http://www.engadget.com/2...ver-form-packs-in-a-hard/
IomegaTV met Boxee

Specs:
http://iomega.com/iomegatv-media-center/
Kopen vanaf 249:
http://www.amazon.de/Iome...aler-1080p/dp/B005SNJ7F8/
pricewatch: Iomega TV with Boxee
Pics:
http://www.engadget.com/2...ver-form-packs-in-a-hard/
[ Voor 21% gewijzigd door bartsidee op 22-10-2011 11:11 ]
Bestaat er een app voor iPad/iPhone waarop je door je Boxee Box Library kan bladeren en zodoende je Boxee Box kan bedienen?
Dan kan de tv mooi uit
Remote for Boxee en dergelijke werken alleen als simpele remote (enkel de toetsen).
Dan kan de tv mooi uit
Remote for Boxee en dergelijke werken alleen als simpele remote (enkel de toetsen).
Yep officiële app zie ook:Mooooody schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:30:
Bestaat er een app voor iPad/iPhone waarop je door je Boxee Box Library kan bladeren en zodoende je Boxee Box kan bedienen?
Dan kan de tv mooi uit
http://blog.boxee.tv/2011...or-ipad-and-more-goodies/
Met de officiele app valt er weinig te bedienen aan je BB.bartsidee schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:07:
[...]
Yep officiële app zie ook:
http://blog.boxee.tv/2011...or-ipad-and-more-goodies/
Verwijderd
Geen matches
Iemand een handleiding hoe de boel in te delen qua mappen, wat kan ik het beste downloaden aan bestanden.. ik krijg geen ondertitels (laatste update, alles ingesteld zoals het goed zou moeten zijn) hij ziet ook niet al mijn films..
Wie helpt?
Wie helpt?
Tips:Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:38:
Iemand een handleiding hoe de boel in te delen qua mappen, wat kan ik het beste downloaden aan bestanden.. ik krijg geen ondertitels (laatste update, alles ingesteld zoals het goed zou moeten zijn) hij ziet ook niet al mijn films..
Wie helpt?
- Plaats elke film(+sub) in een aparte map en geef deze een duidelijke naam van de film.
- Als je losse subs hebt geef deze dan de exact zelfde naam als het film bestand.
hiermee moet boxee 95% van je files detecteren. De rest kan je via het files menu handmatig toekennen.
Wil je meer controle hebben kijk dan eens naar de Ember Media Manager, dat werkt met NFO files.
http://code.google.com/p/embermediamanager/
http://leetstreet.net/blog/2011/05/embe/
Verwijderd
Geen matches
Dank. Ik ga eens kijken hoe of wat. Ik heb overigens geen bestanden met losse subs. Veel audio en video.ts bestanden.
Alles staat in aparte mappen in de map movies.
Dat zijn dus dvd-rips als ik het goed begrijp, boxee zoekt dan op de foldernaam voor een id. Deze moet dus redelijk goed zijn om een resultaat te geven, zorg er even voor dat al je film mappen gewoon netjes de film naam hebben en eventueel nog tussen haakjes het jaartal van release. Als dat veel werk is gebruik je de mediamanager hierboven.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:24:
Dank. Ik ga eens kijken hoe of wat. Ik heb overigens geen bestanden met losse subs. Veel audio en video.ts bestanden.
Voor subs moet deze wel in de de rip ingesloten zijn en daarnaast even activeren via het menu (of ophalen via opensubtitles). Ze zullen niet magisch verschijnen natuurlijk.