Apps hoef je niet te downloaden. Boxee werkt met een repository systeem vergelijkbaar met linux. Je geeft dus een reposiory adres op en boxee laat vervolgens de lijst met beschikbare apps op, open je er eentje dan download deze gelijk de laatste versie voor je. De 'standaard' apps zitten al in de boxee repository, maar er zijn ook community repositories zoals fuzzthed en bartsidee.VincentG schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:22:
Boxee zou een flinke support voor apps moeten hebben. Het enige wat ik op de site over apps kan vinden is een lijst van apps. Niet hoe ik ze moet downloaden (op Boxee Box). Als ik in Boxee zoek, dan gaat ie naar de website van last.fm, maar dat is ook niet wat ik zoek, wil immers de app.
Lijkt me toch wel dat ze daar een duidelijke manual gedeelte voor hadden kunnen maken, het downloaden/installeren van apps.
Ja dat kan, je kan in boxee settings smb sharing activeren. Dan zullen alle aangesloten apparaten in het netwek worden gedeeld. Hierbij moet je ook even de workgroup van het netwerk aangeven.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:37:
Ik wil een Boxee Box aanschaffen maar ik heb een vraag.
als ik een extrerne hardeschijf op de usbpoort aansluit. kan ik die dan ook gebruiken als NAS dus dat ik terwijl de harde schijf aangesloten is op de Boxee Box vanaf mijn computer er bestanden op kan zetten en hoe werkt dit dan?
hoe kan ik hem benaderen via mijn computer?
Als het is ingesteld kun je de bestanden gewoon via het netwerk op ander computers zien.
Verwijderd
Kan ik ook de films die ik bekeken heb op de externe hd ook verwijderen via de Boxee, kan dat nl niet vinden ?
Nee dat kan niet maar is wel een feature waar meer om wordt gevraagd dus wie weet in de toekomst wel...Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:55:
Kan ik ook de films die ik bekeken heb op de externe hd ook verwijderen via de Boxee, kan dat nl niet vinden ?
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Je kan echter wel windows file share aanzetten, dan hang je er gewoon een externe hardeschijf aan en die kan je dan mangen als externe hardeschijf via je netwerk. Werkt perfect!
Verwijderd
Als ik een extrerne hardeschijf aansluit op de boxee box en daar alle bestanden op heb staan. kan ik dan ook bepaalde mappen of bestanden beveiliggen met een wachtwoord ofzo.
Verwijderd
Ik heb m'n Boxee Box nou ruim een maand en ben er echt super tevreden over! Viel me laatst echter iets op:
Ik ben series verslaafd, dus heb ruim 60 verschillende series op m'n HDD's staan, dus vandaar dat me ook onlangs pas opviel dat er 1 ontbreekt?! De serie Life staat niet tussen de andere series? De benaming van al m'n series is hetzelfde, gewoon zoals ik ze download (dus bijv Lost.S06E11.HDTV.XviD-NoTV), en dat is bij Life dus ook het geval. Wat ik al geprobeerd heb is om een jaartal toe te voegen, maar dat hielp ook niet? Boxee Box geeft de serie ook niet als unidentified aan en via Folders kan ik er wel gewoon bij komen maar als ik dan identify doe, dan nog komt ie niet bij mn series te staan?
Verder kun je zelf nog altijd geen posters toevoegen voor series toch?? Want ik heb dus twee series waar geen poster bij gevonden wordt; Gooische Vrouwen (begrijpelijk aangezien het een NL serie is) en Fairly Legal (snap ik niet, is welliswaar nieuwe serie, maar Mr. Sunshine is een nieuwere serie en daar vindt ie wel een poster bij?).
Ik ben series verslaafd, dus heb ruim 60 verschillende series op m'n HDD's staan, dus vandaar dat me ook onlangs pas opviel dat er 1 ontbreekt?! De serie Life staat niet tussen de andere series? De benaming van al m'n series is hetzelfde, gewoon zoals ik ze download (dus bijv Lost.S06E11.HDTV.XviD-NoTV), en dat is bij Life dus ook het geval. Wat ik al geprobeerd heb is om een jaartal toe te voegen, maar dat hielp ook niet? Boxee Box geeft de serie ook niet als unidentified aan en via Folders kan ik er wel gewoon bij komen maar als ik dan identify doe, dan nog komt ie niet bij mn series te staan?
Verder kun je zelf nog altijd geen posters toevoegen voor series toch?? Want ik heb dus twee series waar geen poster bij gevonden wordt; Gooische Vrouwen (begrijpelijk aangezien het een NL serie is) en Fairly Legal (snap ik niet, is welliswaar nieuwe serie, maar Mr. Sunshine is een nieuwere serie en daar vindt ie wel een poster bij?).
De applicatie van BartsIdeeTv is toch wel erg handig. Omdat mijn Boxee de geïnstalleerde modules steevast niet onthoudt ben ik vandaag toch maar teruggegaan naar de winkel en mijn Boxee omgeruild voor een ander exemplaar.bartsidee schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:20:
[...]
Een aantal instellingen van boxee worden inderdaad online opgeslagen. Dit houd bijvoorbeeld een lijst met rss feeds in, je toegevoegde repositories en favorieten apps.
De voorkeuren/instellingen van een app worden locaal opgeslagen, dit zijn bijvoorbeeld, wachtwoorden van vudu, je favorieten van navi-x en instellingen van bartsideetv.
Apps hebben een versienummer een een internet download adres. Als boxee ziet dat er online een nieuwe versie is of er ontbreken lokaal bestanden, dan zal boxee de app van internet downloaden en installeren. Zo blijf je automatisch up to date met de laatste.
BartsideeTV heeft daarnaast een eigen download systeem voor de modules. Het op het zelfde principe gebaseerd als de apps. Maar geeft mij de mogelijkheid een enkele module te updaten zonder gelijk de hele app te updaten. Dit heeft voordelen als bartsideetv toegevoegd wordt aan de main repository.
Als je een app opent en je ziet boxee elke keer moet updaten (download/installeren app), ongeacht of je hem enkele minuten daarvoor ook hebt geopend, dan kan er iet mis zijn met je file systeem. In dat geval zou ik idd even een bezoekje aan je winkel brengen. Hij moet alleen updaten als er een nieuwe versie is of als je de app voor de eerste keer opent.
Thuis natuurlijk gelijk gekeken of de modules nu wel geactiveerd blijven...
Helaas
Blijkt dus geen fout te zijn van de hardware of de Boxee-software.
Bart; heb je nog suggesties?
Maak even een nieuw boxee account aan, misschien dat dat helpt. Verder de eerder gestelde vraag of je je box ook elke keer compleet uitzet? Bij een volledige restart wordt een deel van de settings gewist (om het geheugen van 1gb schoon te houden) Het is beter om hem gewoon standby te hebben staan.no113 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:01:
[...]
De applicatie van BartsIdeeTv is toch wel erg handig. Omdat mijn Boxee de geïnstalleerde modules steevast niet onthoudt ben ik vandaag toch maar teruggegaan naar de winkel en mijn Boxee omgeruild voor een ander exemplaar.
Thuis natuurlijk gelijk gekeken of de modules nu wel geactiveerd blijven...
Helaas
Blijkt dus geen fout te zijn van de hardware of de Boxee-software.
Bart; heb je nog suggesties?
Ik zou even kijken of je Life bestanden inderdaad iets als Life.S01E0x in de naam hebben, want dan zou het wel moeten werken, volgens mij staan ze er bij mij wel bij. Ik zit alleen niet thuis dus ik kan het niet checken.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:48:
Ik heb m'n Boxee Box nou ruim een maand en ben er echt super tevreden over! Viel me laatst echter iets op:
Sinds een paar dagen heeftde bartsideetv app problemen met t laden van Net5 bij mij (blijft hangen op loading into the database). Zijn er meer mensen die hier last van hebben??
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Ik ga vandaag een nieuwe Boxee account aanmaken om te kijken of dat hept.bartsidee schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:35:
[...]
Maak even een nieuw boxee account aan, misschien dat dat helpt. Verder de eerder gestelde vraag of je je box ook elke keer compleet uitzet? Bij een volledige restart wordt een deel van de settings gewist (om het geheugen van 1gb schoon te houden) Het is beter om hem gewoon standby te hebben staan.
Voor wat betreft de overige sugestie; het maakt niet uit of ik de Box helemaal uitzet of op stand-by. Sterker nog; als ik de BartsIdeeTv app afsluit en direct daarna weer opstart zijn de modules alweer gedeactiveerd. Ik zal laten weten of een nieuwe / andere Boxee account helpt.
Thanks voor je aanwijzingen trouwens...
Iemand enig idee hoe ver ze zijn met de implementatie van XBMC op de Boxee Box?
Een link naar een blog/site zou ook welkom zijn zodat ik 't een beetje kan volgen.
Op Engadget hoor je er niets meer over in ieder geval.
Een link naar een blog/site zou ook welkom zijn zodat ik 't een beetje kan volgen.
It's not who you are , it's who you know.
Er waren enkele root mogelijkheden, maar die zijn gelijk ongedaan gemaakt door boxee. Er zijn een aantal slimme maatregelen genomen om dit te voorkomen, zo is het hoofdbestandsysteem read only en worden firmware updates gesigned. Ik dacht dat de enigste mogelijkheid was in het boot process wat te veranderen. Enkel is de techniek op deze dedicateded intel processoren nog wat onbekend. Daarnaast is wel de source van boxee vrijgegeven maar niet alle libaries van de intel sdk (enkel verspreid onder klanten) die het mogelijk zou maken het systeem virtueel te draaien om meer te testen.troyk schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:07:
Iemand enig idee hoe ver ze zijn met de implementatie van XBMC op de Boxee Box?
Voorlopig dus geen nieuws
[ Voor 8% gewijzigd door bartsidee op 16-03-2011 13:24 ]
Vanochtend heb ik zelf dan toch eindelijk online een Boxee Box besteld. Het zal mij benieuwen of het doosje mij gaat bevallen....
Ja lekker!
Hmm bedankt voor de duidelijke update. Mag ik vragen waar je de info van betrekt?bartsidee schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:22:
[...]
Er waren enkele root mogelijkheden, maar die zijn gelijk ongedaan gemaakt door boxee. Er zijn een aantal slimme maatregelen genomen om dit te voorkomen, zo is het hoofdbestandsysteem read only en worden firmware updates gesigned. Ik dacht dat de enigste mogelijkheid was in het boot process wat te veranderen. Enkel is de techniek op deze dedicateded intel processoren nog wat onbekend. Daarnaast is wel de source van boxee vrijgegeven maar niet alle libaries van de intel sdk (enkel verspreid onder klanten) die het mogelijk zou maken het systeem virtueel te draaien om meer te testen.
Voorlopig dus geen nieuws
It's not who you are , it's who you know.
Even googlen op 'unoficial boxee box wiki' daar staat het meeste wel op. Voorlopig is er nog geen XBMC, maar er wordt nog wel door een paar mensen aan gewerkt. Heel veel vertrouwen heb ik er nog niet in, maar je weet maar nooit.
Ik zou wel graag een eigen achtergrond willen instellen op de boxee box.. is dat via een andere weg mogelijk dan via het menu? Want daar kan ik niets over vinden.
Is helaas niet mogelijkRoyK schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:
Ik zou wel graag een eigen achtergrond willen instellen op de boxee box.. is dat via een andere weg mogelijk dan via het menu? Want daar kan ik niets over vinden.
Merci.bartsidee schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:18:
[...]
Apps hoef je niet te downloaden. Boxee werkt met een repository systeem vergelijkbaar met linux. Je geeft dus een reposiory adres op en boxee laat vervolgens de lijst met beschikbare apps op, open je er eentje dan download deze gelijk de laatste versie voor je. De 'standaard' apps zitten al in de boxee repository, maar er zijn ook community repositories zoals fuzzthed en bartsidee.
En last.fm, is daar nog geen ondersteuning voor? Lees wat wisselvallige berichten en her en der zeggen ze wel en geen support, maar ben de app nog niet tegengekomen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ja, dat is wel mogelijk. Er is een app voor die dit mogelijk maakt. Moet je even zoeken op forums.boxee.tvRoyK schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:
Weet zo niet welke app dat is.
Dat is ambience en staat op Fuzzted`s repository.
Voor je, je boxee weer uitzet moe je wel weer de originele achtergrond terugzetten bij bepaalde resoluties ,voorlopig (anders krijg je schaduwen)
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=17026
Of bedoelde je dat met `is dat via een andere weg mogelijk dan via het menu?`
Voor je, je boxee weer uitzet moe je wel weer de originele achtergrond terugzetten bij bepaalde resoluties ,voorlopig (anders krijg je schaduwen)
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=17026
Of bedoelde je dat met `is dat via een andere weg mogelijk dan via het menu?`
[ Voor 14% gewijzigd door kr1z op 18-03-2011 13:35 ]
@bartsidee, zou het mogelijk zijn de filmpjes van http://3voor12.vpro.nl/ in je app te krijgen? Staan veel goeie optredens op die site dus zou erg tof zijn als dat zou kunnen.
Bedoel vooral dit: http://3voor12.vpro.nl/tv/
Bedoel vooral dit: http://3voor12.vpro.nl/tv/
[ Voor 12% gewijzigd door Homeland op 18-03-2011 18:54 ]
Verwijderd
Heb sinds een paar dagen de boxee box heb hem al goed kunnen instellen/gebruiken als mediaplayer in combinatie met mijn NAS synology ds211j.
Echter krijg de boxee box niet aan de praat met betrekking tot de apps. Hij geeft steeds aan error downloading application, ook de bartsidee app heb ik kunnen toevoegen maar als ik hem open zegt ie dat er geen actieve applicaties zijn en kan vervolgens er niets meer mee.
Nu weet ik dat veel applicaties zijn gemaakt / werken voor de amerikaanse markt en niet te activeren zijn in nederland.
Heeft iemand tips om de bartsidee app aan de praat te krijgen, of tips over andere werkende apps?
Echter krijg de boxee box niet aan de praat met betrekking tot de apps. Hij geeft steeds aan error downloading application, ook de bartsidee app heb ik kunnen toevoegen maar als ik hem open zegt ie dat er geen actieve applicaties zijn en kan vervolgens er niets meer mee.
Nu weet ik dat veel applicaties zijn gemaakt / werken voor de amerikaanse markt en niet te activeren zijn in nederland.
Heeft iemand tips om de bartsidee app aan de praat te krijgen, of tips over andere werkende apps?
Sinds eergister staat hier ook een Boxee Box nadat mijn Popcorn A-110 was overleden, het is even wennen, vooral de afstanbediening door het gebrek aan fysieke knoppen maar het ding werkt geweldig.
Hij speelt alles af vanaf mijn Synology 410 via een gigabit netwerk dus dat loopt soepeltjes, ik hoop dat ze nog met functie's komen om nog meer uit de interface te slopen, ik gebruik hem alleen als lokale media player dus al die internet TV dingen en apps boeien me niet zo.
De Boxee is in ieder geval een mooi alternatief voor de duurdere Dune en Popcorn spelers, voor een lage prijs toch een goede streamer met voldoende hardware capaciteit.
In de openingspost staat trouwens nog dat er een Tegra2 in zit maar dat klopt niet. nieuws: Boxee Box verruilt Tegra 2 voor Intel CE4100
Hij speelt alles af vanaf mijn Synology 410 via een gigabit netwerk dus dat loopt soepeltjes, ik hoop dat ze nog met functie's komen om nog meer uit de interface te slopen, ik gebruik hem alleen als lokale media player dus al die internet TV dingen en apps boeien me niet zo.
De Boxee is in ieder geval een mooi alternatief voor de duurdere Dune en Popcorn spelers, voor een lage prijs toch een goede streamer met voldoende hardware capaciteit.
In de openingspost staat trouwens nog dat er een Tegra2 in zit maar dat klopt niet. nieuws: Boxee Box verruilt Tegra 2 voor Intel CE4100
[ Voor 30% gewijzigd door Bierkameel op 19-03-2011 18:54 ]
Voor de overzichtelijkheid ben ik een nieuw topic begonnen. Ik heb deze verplaatst naar "software clients algemeen". Dit gezien de discussie toch veelal over algemene boxee onderwerpen gaat. Verder komen er zeer binnekort nieuwe boxee hardware uit die het geheel wat onoverzichtelijk zou maken. Iedereen is vrij dit topic specifiek over de boxee box hardware voort te zetten in een deel 2.
Ik stel verder voor de discussie verder te zetten in het nieuwe algemene boxee topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1451217
Ik stel verder voor de discussie verder te zetten in het nieuwe algemene boxee topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1451217
Batterij van de afstandsbediening is nu al leeg... Gaat die zo snel op? En weet iemand waar je die batterijtjes kunt kopen?
Bakman85,
Ik heb hetzelfde probleem, heb jij het al kunnen fixen ?
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 01:22:
Heb al een paar dagen een boxee box in bezit en echt tevreden van op 1 puntje na.
Telkens ik een MKV(mss is dit toeval) afspeel die zich op mijn NAS(D-Link DNS 320)bevindt dan stopt hij halverwege met de film en krijgk het boxeelogo te zien. Daarna kan ik de film gewoon verder bekijken als ik opnieuw de film open op mijn boxee.
Google geeft me een paar hints, maar geen enkele die bruikbaar zijn voor mij(nogal een noob hier).
Iemand die me zou kunnen helpen?
@niekvandermeer: weet niet zeker welk type batterij er in zit, maar ik geloof een CR2032. Als dat klopt, dan kun je eens bij de action kijken. Daar verkopen ze (bij de kassa) een blister met 8 of 10 stuks voor nog geen 2 euro.
Verwijderd
Het gebeurt niet enkel bij MKV's en ook niet altijd in't midden. Maar het gebeurt nog wel eens ja.... Hoop op een nieuwe firmware die het zal oplossen.svianen schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:13:
Bakman85,
[...]
Eergister ook een Boxee box gekocht, mooi apparaatje en installatie verloopt soepel.
Maar dan... ik heb nog niet veel films omgezet en een aantal als ISO's of als Video_ts staan. De iso's gaan in veel gevallen wel goed, maar de Video_ts is gewoon een drama; niet willen afspelen, 5 verschillende files weergeven.
En de herkenning van dingen is bagger, ondanks dat de namen conform de conventies zijn ingevoerd. Ik heb bijvoorbeeld ook wat cabaret, maar daarvan herkent hij het meeste niet, alleen een show van Najib Amhali.
Ook een gangbare MacGyver iso van de dvd herkent hij niet, en als je identify doet en macgyver aanklikt doet hij daar ook niks mee. En dan nog oude F1 documentaires, niet gangbaar, dus logischerwijze niet in de IMDB, maar dan zou ik die wel gewoon handmatig aan m'n library willen toevoegen.
Erg irritant dat je niet gewoon zelf je library kunt opbouwen met tags, zoals ik in Squeezecenter gewend bent. Kost ook wat werk, maar dan werkt het wel 100%. Ik ga toch niet voor elke file een formuliertje invullen??
Kortom, wellicht doe ik iets verkeerd en komt het nog. Maar ik ben nog niet unaniem enthousiast over dit apparaat.
Maar dan... ik heb nog niet veel films omgezet en een aantal als ISO's of als Video_ts staan. De iso's gaan in veel gevallen wel goed, maar de Video_ts is gewoon een drama; niet willen afspelen, 5 verschillende files weergeven.
En de herkenning van dingen is bagger, ondanks dat de namen conform de conventies zijn ingevoerd. Ik heb bijvoorbeeld ook wat cabaret, maar daarvan herkent hij het meeste niet, alleen een show van Najib Amhali.
Ook een gangbare MacGyver iso van de dvd herkent hij niet, en als je identify doet en macgyver aanklikt doet hij daar ook niks mee. En dan nog oude F1 documentaires, niet gangbaar, dus logischerwijze niet in de IMDB, maar dan zou ik die wel gewoon handmatig aan m'n library willen toevoegen.
Erg irritant dat je niet gewoon zelf je library kunt opbouwen met tags, zoals ik in Squeezecenter gewend bent. Kost ook wat werk, maar dan werkt het wel 100%. Ik ga toch niet voor elke file een formuliertje invullen??
Kortom, wellicht doe ik iets verkeerd en komt het nog. Maar ik ben nog niet unaniem enthousiast over dit apparaat.
Ze zijn bezig om .nfo bestanden toe te voegen als bibliotheek. Je zet dan de benodigde info in dat bestand en het komt dan in je BB te staan. Of dat al bij de volgende versie komt weet ik niet zeker. Het gerucht gaat van wel. Je kunt dan ook homevideo's toevoegen.
De .nfo bestanden werken nu ook al wel, maar alleen met een imdb ink erin. Maar niet alles is bekend bij imdb zoals je zelf al hebt gemerkt.
De .nfo bestanden werken nu ook al wel, maar alleen met een imdb ink erin. Maar niet alles is bekend bij imdb zoals je zelf al hebt gemerkt.
Thanks, laten we hopen dat ze daar snel mee komen dan. Zeker nu de populariteit van Boxee onder mainstream-gebruikers zal toenemen met de release van de BB, zullen dit soort dingen nog meer gaan storen.
In de tussentijd vooral dus die gasten flinks spammen met formuliertjes over niet werkende files, dan zetten ze er hopelijk vaart achter.
In de tussentijd vooral dus die gasten flinks spammen met formuliertjes over niet werkende files, dan zetten ze er hopelijk vaart achter.
Boxee zo ingesteld dat hij bestanden onder de 50 mb ziet? Staat standaard ingesteld dat hij bestanden onder de 50mb negeert, dus mist hij de video_ts.ifo!HvB83 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:12:
Eergister ook een Boxee box gekocht, mooi apparaatje en installatie verloopt soepel.
Correct me if I'm wrong (heb zelf geen boxee box, maar boxee op een htpc), maar was het niet zo dat boxee problemen had met de video_ts subdirectory onder de directory van een film met het scannen? Dus de bestanden uit de video_ts folder direct onder de filmdirectory plaatsen en kijken of hij ze dan wel vindt.
Dus i.p.v.
Dus i.p.v.
- filmdir
- video_ts
- iets.ifo
- iets.vob
- video_ts
- filmdir
- iets.ifo
- iets.vob
True, ook een bug.. Weet ook niet of die al opgelost is, ik zet alle bestanden sindsdien eigenlijk standaard in de filmdir..Makster schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:31:
Correct me if I'm wrong (heb zelf geen boxee box, maar boxee op een htpc), maar was het niet zo dat boxee problemen had met de video_ts subdirectory onder de directory van een film met het scannen? Dus de bestanden uit de video_ts folder direct onder de filmdirectory plaatsen en kijken of hij ze dan wel vindt.
Dus i.p.v.Zo:
- filmdir
- video_ts
- iets.ifo
- iets.vob
Zou kunnen zijn dat dit inmiddels gefixed is op de boxee box, maar het is het proberen waard.
- filmdir
- iets.ifo
- iets.vob
Had ik nog niet geprobeerd, ik maak er bij films nu maar gewoon standaard iso's van, dan weet ik zeker dat het werkt. Series rip ik elke aflevering apart als mkv.
Het is opzich best een mooi boxje, maar persoonlijk vind ik er voor een product wat kant-en-klaar wordt verkocht nog teveel bugs in zitten om hem aan anderen aan te kunnen raden. Als je de software als hobbyproject download en op je htpc installeert prima en allemaal overkomelijk, maar niet iets wat in een commercieel ding zou mogen.
Het is opzich best een mooi boxje, maar persoonlijk vind ik er voor een product wat kant-en-klaar wordt verkocht nog teveel bugs in zitten om hem aan anderen aan te kunnen raden. Als je de software als hobbyproject download en op je htpc installeert prima en allemaal overkomelijk, maar niet iets wat in een commercieel ding zou mogen.
Verwijderd
eerdaags komt er nog een nieuwe firmware die veelal de major bugs oplost.
echter ben ik nu al zeer tevreden, speelt echt alles af MET HD geluid.
veel beter dan de acryan meuk.
echter ben ik nu al zeer tevreden, speelt echt alles af MET HD geluid.
veel beter dan de acryan meuk.
Is daar ergens iets over te vinden wanneer dat ongeveer zal zijn? Ben er ook erg benieuwd naar, hoop dat mijn surround problemen i.c.m. mijn sony versterker met deze update worden opgelost. Was er al naar op zoek maar heb nog geen datum kunnen vinden. Hoorde hier wel iemand iets zeggen over begin april?
Voor zover ik heb begrepen zou een van de woordvoerders inderdaad hebben aangegeven dat ze begin april een nieuwe release zouden doen. Geen idee hoe serieus je dat moet nemen, kon er verder ook niet veel concreters over vinden, ook niet echt over wat er dan allemaal zou worden aangepakt.
Goede nfo-support en zelf kunnen indelen van je menu (en weglaten van opties) zijn dingen die bij mij iig hoog op m'n lijstje staan. Ik heb bijvoorbeeld niks met dat community en online-content gebeuren, dus dat zou ik liefst gewoon uit willen kunnen schakelen.
Goede nfo-support en zelf kunnen indelen van je menu (en weglaten van opties) zijn dingen die bij mij iig hoog op m'n lijstje staan. Ik heb bijvoorbeeld niks met dat community en online-content gebeuren, dus dat zou ik liefst gewoon uit willen kunnen schakelen.
Hier trouwens meer info over de firmware die in Mei komt:
http://blog.boxee.tv/2011...upcoming-firmware-update/
http://blog.boxee.tv/2011...upcoming-firmware-update/
http://www.xbmcfreak.nl/
Duurt allemaal veel te lang met die updates...
wordt er beetje flauw van.
Als je alleen al kijk op JIRA hoeveel bugs er zijn en opgelost moeten worden en je wil er als d-link de "beste Mediaplayer" van maken, moeten ze elke maand een update uitgeven.
beetje jammer allemaal
wordt er beetje flauw van.
Als je alleen al kijk op JIRA hoeveel bugs er zijn en opgelost moeten worden en je wil er als d-link de "beste Mediaplayer" van maken, moeten ze elke maand een update uitgeven.
beetje jammer allemaal
Sinds de laatste update kan ik weinig meer bedenken wat er verbeterd moet worden. Als ik een film wil kijken werkt dat, hetzelfde geldt voor muziek. Als dat zo blijft, is het een prima aankoop....
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb de Box vooral gekocht omdat ik wel toegevoegde waarde zie in de online content (zoals MLB.tv e.d.). Ook lokale media wordt voor mij in alle gevallen correct en zonder problemen afgespeeld. Het enige minpunt wat mij nog wel steekt is het ontbreken van .nfo support en het toe kunnen voegen van eigen cover-afbeeldingen. Dit was bij mij aanschag wel bekend, maar ging er vanuit dat dit eerdaags aangepast ging worden. Hoewel .nfo ondersteuning in de nieuwe release wordt toegevoegd ben ik bang dat dit toch een net niet oplossing gaat worden.
Ander punt, maar dat staat los van de Box: Een Spotify app zou ik zeer welkom vinden.
Maar al met al ben ik het eens met Mooooody eens: Een prima aankoop.
Ander punt, maar dat staat los van de Box: Een Spotify app zou ik zeer welkom vinden.
Maar al met al ben ik het eens met Mooooody eens: Een prima aankoop.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
eigen cover afbeeldingen toevoegen kan: noem de file folder.jpg en plaats die in het mapje van de film.
daarna cover cache leeg maken, ervoor zorgen dat files -50MB zichtbaar worden voor BB, herstarten en overnieuw laten scannen.
daarna cover cache leeg maken, ervoor zorgen dat files -50MB zichtbaar worden voor BB, herstarten en overnieuw laten scannen.
Je kan ook een en JPG veranderen in tbn, dus dezelfde naam geven als het film bestand.Helishoot schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:26:
eigen cover afbeeldingen toevoegen kan: noem de file folder.jpg en plaats die in het mapje van de film.
Voorbeeld: avatar.mkv is de film de cover word dan avatar.tbn
De library leeg maken en opnieuw laten inscannen, dit werkt bij mij perfect
Verwijderd
Heb zelf ook niet echt een opmerking op de Boxee Box alleen vindt het wel vervelend dat om de zoveel seconden/minuten mijn vpn verbinding steeds disconnect.
Ben ik een serie aan kijken uit buitenland stopt hij ermee omdat mijn vpn steeds uitgaat.
Zou mooi zijn dat je kon instellen dat hij gewoon aanbleef de vpn verbinding.
Ben ik een serie aan kijken uit buitenland stopt hij ermee omdat mijn vpn steeds uitgaat.
Zou mooi zijn dat je kon instellen dat hij gewoon aanbleef de vpn verbinding.
Verwijderd
Ik heb nu een paar weken een boxee box en speeld alles bestanden af die ik in een gedeelde map op de computer met windows XP heb staan, ik heb nu alleen het probleem dat de bestanden die in gedeelde mappen staan van mijn laptop met windows 7 hij de bestanden wel ziet maar vast loopt met opnen en zelf al met het voorbeeld maken.
De bestanden zijn volgens mij we goed gedeed want ik kan de bestanden op de laptop wel gewoon openen via mijn computer.
iemand enig idee hoe dit kan?
De bestanden zijn volgens mij we goed gedeed want ik kan de bestanden op de laptop wel gewoon openen via mijn computer.
iemand enig idee hoe dit kan?
Verwijderd
Ik ben ook geinteresseerd in de Boxee Box, maar ik vraag me af of er binnenkort geen 2011 verie gaat komen?! HDMI 1.4, Gigabit, etc...?
Ik ben ook zeer tevreden. Het enige wat ik wel jammer vind is dat ik niet zelf een achtergrond kan inladen. Dit zou het geheel een heel stuk persoonlijker kunnen maken. Ik zie het al voor me, een mooie zwart/wit foto van mijn kinderen op de achtergrond.. maar goed, wie weet komt dit in de toekomst.Mooooody schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:16:
Sinds de laatste update kan ik weinig meer bedenken wat er verbeterd moet worden. Als ik een film wil kijken werkt dat, hetzelfde geldt voor muziek. Als dat zo blijft, is het een prima aankoop....
Ook stoor ik me ontzettend aan de ronddraaiende plak met balkjes bij het afspelen van muziek. Ik moet mijn box maar eens direct aansluiten op mijn geluidsset.
Het is wel alweer een poos geleden dat er een update is vrij gegeven.
Een aanpasbaar HomeScreen zou voor mij toch wel het belangrijkste zijn, zodat ik Friends en Watch Later (gebruik ik nooit) kan vervangen door Music en Photos. En daaronder bijvoorbeeld een link (widget) naar wat veelgebruikte apps als Youtube (die suggesties van hen werken de helft vd tijd niet en zijn meestal ook niet interessant)...
*EDIT* zie dat dit ook een hot topic op het officiële forum is, en op JIRA (261 stemmen!):
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7573
*EDIT* zie dat dit ook een hot topic op het officiële forum is, en op JIRA (261 stemmen!):
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7573
[ Voor 16% gewijzigd door habermas op 19-04-2011 14:42 ]
Ik heb ook sinds enige tijd een Boxee Box en ben nu aan het spelen met de Bartsidee TV app. Ziet er super uit! Enige probleem is dat wanneer ik in mijn settings een paar modules aan zet, deze weer verdwenen zijn zodra ik de app uit ga. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Nu moet ik dus elke keer als ik de app start eerst die modules aanvinken onder settings.
/edit: ik zie dat dat voor al m'n apps geldt. Kan bijvoorbeeld ook m'n account in de Grooveshark app niet opslaan, of favorieten toevoegen in de Navi-X app. Het kan wel, maar zodra ik de app uit ga, is de boel weer kwijt. Ik krijg ook altijd de opmerking dat de nieuwe versie van de app geinstalleerd wordt als ik 'm opstart, hoewel ik dat allang gedaan heb.
/edit: ik zie dat dat voor al m'n apps geldt. Kan bijvoorbeeld ook m'n account in de Grooveshark app niet opslaan, of favorieten toevoegen in de Navi-X app. Het kan wel, maar zodra ik de app uit ga, is de boel weer kwijt. Ik krijg ook altijd de opmerking dat de nieuwe versie van de app geinstalleerd wordt als ik 'm opstart, hoewel ik dat allang gedaan heb.
[ Voor 32% gewijzigd door Captain N op 24-04-2011 17:50 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Dit weekend even gespeeld met de Boxee Box bij de Mediamarkt. Moet zeggen dat het een erg leuk apparaat is! Hij is kleiner dan ik dacht en had toch erg veel mogelijkheden.
Ik twijfel erg of ik een mediaspeler wil die zelf een HDD bevat, of dat ik mediaspeler en data (video, foto's, muziek,...) apart wil houden. En op zich is een schermpje op de player ook wel handig (als je muziek wilt afspelen via de speakers, maar je TV niet aan wilt hebben).
Zijn toch moeilijke keuzes
Ik twijfel erg of ik een mediaspeler wil die zelf een HDD bevat, of dat ik mediaspeler en data (video, foto's, muziek,...) apart wil houden. En op zich is een schermpje op de player ook wel handig (als je muziek wilt afspelen via de speakers, maar je TV niet aan wilt hebben).
Dat is niet zo'n moeilijke keuze. Over het algemeen leveren de displays op de spelers zo'n summiere info dat je toch de TV aan moet zettenDennahz schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:52:
En op zich is een schermpje op de player ook wel handig (als je muziek wilt afspelen via de speakers, maar je TV niet aan wilt hebben).
Hangt er vanaf, voor Squeezebox zijn er prima apps waarmee je hem met Android of iOs kunt bedienen. Zeker ook handig als je meerdere spelers in verschillende kamers hebt.Athome schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:01:
[...]
Dat is niet zo'n moeilijke keuze. Over het algemeen leveren de displays op de spelers zo'n summiere info dat je toch de TV aan moet zetten
En de squeezebox heeft zelf een display die voldoende info biedt (classic en ook de nieuwere volgens mij)
Ah, jij bent niet de eerste met dit probleem, o.a ik heb hier ook last van. Bart heeft hier een issue voor aangemaakt in Jira. http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-8951Captain N schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:52:
Ik heb ook sinds enige tijd een Boxee Box en ben nu aan het spelen met de Bartsidee TV app. Ziet er super uit! Enige probleem is dat wanneer ik in mijn settings een paar modules aan zet, deze weer verdwenen zijn zodra ik de app uit ga. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Nu moet ik dus elke keer als ik de app start eerst die modules aanvinken onder settings.
Hier kan je je eventueel ook aanmelden en de status in de gaten houden.
Ja lekker!
Nuja, in eerste instantie is het apparaat sowieso bedoelt om video mee af te spelen. Weet nog niet of ik een aparte NAS wil, of een mediaplayer met ingebouwde HDD.
Bedoeling is sowieso om torrents/NZB's te downloaden met zo'n player (of op de NAS, maakt uiteindelijk toch geen verschil als alles gekoppeld zit). Het lijkt mij wel een super player. Is ook top dat je gewoon streams kunt bekijken
Vanavond nog eens vergelijken in de Mediamarkt.
Bedoeling is sowieso om torrents/NZB's te downloaden met zo'n player (of op de NAS, maakt uiteindelijk toch geen verschil als alles gekoppeld zit). Het lijkt mij wel een super player. Is ook top dat je gewoon streams kunt bekijken
Vanavond nog eens vergelijken in de Mediamarkt.
Als je hem puur voor je video's wilt gebruiken is eentje met ingebouwde HDD natuurlijk net zo makkelijk, en vaak goedkoper. Maar persoonlijk zou ik niet meer zonder NAS willen hoor. Heb er ook m'n Squeezeboxes op draaien, m'n vriendin werkt zelfstandig, dus haar laptop wordt automatisch gesynct zodat er een backup voor handen is.
Maar het maakt het plaatje wel een stuk duurder natuurlijk, zo realistisch ben ik dan ook wel weer.
Maar het maakt het plaatje wel een stuk duurder natuurlijk, zo realistisch ben ik dan ook wel weer.
Ik had van begin af aan last van super trage apps, vooral de apps die de interne browser gebruikten. Apps zoals Youtube Leanback, Vimeo en Vevo deden er zeker 2 minuten over om een video te laten. Vervelend, maar nooit echt veel aandacht besteed omdat ik vooral lokale content afspeel.
Vandaag toch nog maar eens opzoek gegaan naar een oplossing. Toen stuitte ik op het volgende topic:
http://forums.boxee.tv/showthread.php?p=183739
Ik heb dus de Opendns gegevens in mijn router ingevoerd en alles draait nu top! Weet niet of er meerdere mensen met dit probleem zijn, anders is het misschien wel handig voor in de startpost.
Vandaag toch nog maar eens opzoek gegaan naar een oplossing. Toen stuitte ik op het volgende topic:
http://forums.boxee.tv/showthread.php?p=183739
Ik heb dus de Opendns gegevens in mijn router ingevoerd en alles draait nu top! Weet niet of er meerdere mensen met dit probleem zijn, anders is het misschien wel handig voor in de startpost.
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat mijn Box helemaal geen Covers wil laden bij film overzichten e.d.. Dan blijft het vak van de cover zwart met een draaiend loading-cirkeltje erin. Dit terwijl internet-toegang gewoon beschikbaar is.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Overigens blijft het vreemd dat hij de covers niet cached en dat hij alles steeds weer opnieuw moet downloaden waardoor het scrollen door grote lijsten nog wel eens stotterend kan gaan.
Overigens blijft het vreemd dat hij de covers niet cached en dat hij alles steeds weer opnieuw moet downloaden waardoor het scrollen door grote lijsten nog wel eens stotterend kan gaan.
Heb je veel films? Hier komt trouwens in 1.1 wel een oplossing voor. Vanaf dan is het mogelijk om alle covers op een externe usb drive of sdcard op te slaan!Goku33 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:19:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat mijn Box helemaal geen Covers wil laden bij film overzichten e.d.. Dan blijft het vak van de cover zwart met een draaiend loading-cirkeltje erin. Dit terwijl internet-toegang gewoon beschikbaar is.
Ja heb ik ook last van sinds een week.. Ook dat hij soms de online episodes alleen ziet en niet de lokale van bv The Vampire Diaries, sinds deze week ziet hij ook geen cover meer bij Heroes.Goku33 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:19:
Heel vreemd , want daarvoor geen problemen gehad
Dus ik kan beter nog maar even wachten met het kopen van een Boxee??
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Tegen die tijd als jij geld hebt is dit probleem vast opgelost op de Boxee Box 2RoRoo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:01:
Dus ik kan beter nog maar even wachten met het kopen van een Boxee??
Net erop gezet, so far so good. Verbeterde layout/OSD, trailers, en ffwd gaat een stuk soepeler.
Hmm die van mij ziet de update niet, ook niet als hem laat controleren.
Nee dat klopt, er staat op de blog een link om het handmatig te doen.Bierkameel schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:41:
Hmm die van mij ziet de update niet, ook niet als hem laat controleren.
Even downloaden als iso op je usb stick zetten, in de boxee steken.
Boxee uitschakelen, dan opnieuw aanzetten met de knop op de boxee even 6-8 seconden
wachten knop loslaten en hij start op, daarna krijg je een scherm met de vraag of je wilt updaten.
Good luck:)
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Ben trouwens ook erg tevreden over de nieuwe update, merk wel dat de trailers e.d. erg lang op zich laten wachten met laden. Hij blijft vrij veel bufferen (misschien door de drukte ??). Netwerk is prima haal genoeg snelheid dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Klopt, die trailers bufferden en stotterden bij mij ook ja, ook op 480p. Lag dus niet aan m'n connectie zo te horen 
weet iemand trouwens wat "filter local files by source" inhoudt?
[ Voor 22% gewijzigd door habermas op 12-05-2011 09:48 ]
Volgens mij houdt dat in dat je kan filteren op mapinhoud. Mocht je op je HD bijvoorbeeld alle animatiefilms in een map hebben staan dan kan je ervoor kiezen om alleen die films in die map te tonen. Ik kan het fout hebben, maar ik weet het anders ook niet te plaatsen.habermas schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:48:
Klopt, die trailers bufferden en stotterden bij mij ook ja, ook op 480p. Lag dus niet aan m'n connectie zo te horen
Iets anders, niet helemaal on-topic maar met deze update toch ook wel een beetje wel. Is er een tool die .NFO files kan aanmaken met Moviemeter als basis? Dus dat ik NL-talige omschrijvingen en titels krijg?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Ik vind het wel een prettige update. De achtergrond eindelijk veranderd in een donkere versie die in ieder geval beter aansluit naar mijn smaak. Bijna een beetje OSX achtig.. het lijkt ook of het lettertype iets beter is geworden.. wat scherper.
Is de Boxee box compleet stotter vrij of heeft ie af en toe last van haperingen?
w00t
Stotter vrijFireStarter schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:20:
Is de Boxee box compleet stotter vrij of heeft ie af en toe last van haperingen?
Bluray 0% compressie 43 GB over netwerk stottervrij. Zelfs vooruit en achteruit spoelen is totaal geen probleem.FireStarter schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:20:
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van een Boxee Box, is meteen geupdate.
Vervolgens een harde schijf aangesloten met video content.
Alleen nu is het volgende aan de hand, geen enkele video wil goed afspelen.
Avi, wmv, flv,Divx, etc.
Het stottert en blijft hangen, maar dat is dus alleen het beeld, de audio loopt goed door.
En als ik dus een een nieuw video bestand wil afspelen, dan zie ik eerst 1 minuut of wat het laatste beeld van het laatst gespeelde bestand.
Muziek wordt goed afgespeeld, de apps werken ook goed zover ik heb kunnen zien.
Qua Settings heb ik het volgende geprobeerd, bij Video heb ik deinterlacing policy op Auto gezet en ook geprobeerd als ie uit staat.
De-ringing filter ook aan en uit gehad, Gaussian filter ook.
Bij General qua Display heb ik al mijn beschikbare resoluties ook gehad.
Match screen refresh ratio to video ook aan en uit gehad.
Via Google kwam ik alleen tegen dat mensen problemen hadden met .mkv bestanden, maar die bestanden heb ik dus juist niet.
De harde schijf heb ik ook al aangesloten op de PS3, daar werkte alles goed, op Xbox 360 ook en ook met mn oude Western Digital Mediaspeler.
Kan iemand mij wellicht in de goede richting helpen?
Vervolgens een harde schijf aangesloten met video content.
Alleen nu is het volgende aan de hand, geen enkele video wil goed afspelen.
Avi, wmv, flv,Divx, etc.
Het stottert en blijft hangen, maar dat is dus alleen het beeld, de audio loopt goed door.
En als ik dus een een nieuw video bestand wil afspelen, dan zie ik eerst 1 minuut of wat het laatste beeld van het laatst gespeelde bestand.
Muziek wordt goed afgespeeld, de apps werken ook goed zover ik heb kunnen zien.
Qua Settings heb ik het volgende geprobeerd, bij Video heb ik deinterlacing policy op Auto gezet en ook geprobeerd als ie uit staat.
De-ringing filter ook aan en uit gehad, Gaussian filter ook.
Bij General qua Display heb ik al mijn beschikbare resoluties ook gehad.
Match screen refresh ratio to video ook aan en uit gehad.
Via Google kwam ik alleen tegen dat mensen problemen hadden met .mkv bestanden, maar die bestanden heb ik dus juist niet.
De harde schijf heb ik ook al aangesloten op de PS3, daar werkte alles goed, op Xbox 360 ook en ook met mn oude Western Digital Mediaspeler.
Kan iemand mij wellicht in de goede richting helpen?
Je kunt proberen om een factory reset te doen. Dezelfde procedure als een firmware update(handmatig) en dan kiezen voor factory reset.
Verwijderd
Ik heb gister de update geïnstalleerd. Kreeg hem netjes binnen via de Boxee box zelf. Alles werkt prima ik zie alleen geen trailers als ik een film selecteer.
Ik Heb de keuze uit afspelen, informatie over de film(alleen tekst), later bekijken, twitteren dat je hem leuk vindt, browsen, en zelf de film herkennen. Er staat dus nergens trailer. Of kijk ik er over heen?
Ik Heb de keuze uit afspelen, informatie over de film(alleen tekst), later bekijken, twitteren dat je hem leuk vindt, browsen, en zelf de film herkennen. Er staat dus nergens trailer. Of kijk ik er over heen?
Hebben hier : http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=35213 , meer mensen last van?
Zo ja , stem dan a.u.b. op deze ticket : http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-9772
bvd
Zo ja , stem dan a.u.b. op deze ticket : http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-9772
bvd
Sloebie, ik denk dat een factory reset voor jou het beste is ja. De box afsluiten en de opstartknop op de box zelf 6-10 seconden vasthouden, dan krijg je de mogelijkheid voor een factory-reset.
Die trailers zitten (helaas!) niet in het menu van de film zelf, maar ergens op een hoger niveau (waar je ook genres etc kan selecteren). Zou beter zijn als je per film naar een youtube trailertje kon linken vind ik zelf.
Die trailers zitten (helaas!) niet in het menu van de film zelf, maar ergens op een hoger niveau (waar je ook genres etc kan selecteren). Zou beter zijn als je per film naar een youtube trailertje kon linken vind ik zelf.
Een factory reset heeft geholpen inderdaad.
Nu werkt alles vlekkeloos.
Bedankt voor de tip.
Wat een leuk product is het geworden trouwens, afgezien de reset is mijn 1e indruk echt heel goed.
Nu werkt alles vlekkeloos.
Bedankt voor de tip.
Wat een leuk product is het geworden trouwens, afgezien de reset is mijn 1e indruk echt heel goed.
Verwijderd
Weet iemand vanaf wanneer de 1.1 update gelanceerd voor de Boxee Box? Zit hier dan ook voor Boxee box de Nederlandse taal in zoals op de Boxee Box website staat?
1.1 is toch net gereleased voor de Boxee Box?Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:47:
Weet iemand vanaf wanneer de 1.1 update gelanceerd voor de Boxee Box? Zit hier dan ook voor Boxee box de Nederlandse taal in zoals op de Boxee Box website staat?
Verwijderd
Als ik Boxee box handmatig laat zoeken dan vindt hij geen updates?
En hij heeft nog steeds de update 1.0.4.17443.
Zijn er leuke apps beschikbaar die live voetbal streams van het internet plukken?
Bij mij bleef de Box ook steeds aangeven dat ik al de laatste firmware gebruik... Niet dus.
Vandaag het .iso bestand gedownload ( http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=35140 ) en met een usb-stick de boel ge-update. Ging perfect...
Verbetering is dat hij eindelijk de instellingen van apps lijkt te onthouden! Daarnaast heb ik de software ingesteld op de Nederlandse taal.
Tot nu toe wel drie problemen tegen gekomen;
1. Lokale muziek wordt op een andere manier naar de receiver gestuurd, wordt nu herkend als 5.1.
Dat betekent dat ik door de Boxee beperkt wordt in de manier waarop ik mijn muziek kan luisteren (surround - mode). Ook bij het kijken van lokale video's (audio: stereo) zette ik mijn receiver op een bepaalde surround-stand waarmee de stemmen naar de center-speaker werden gestuurd. Dit kan nu dus ook niet meer...
2. Via de app BartsIdeeTV zette ik voor de kinderen altijd Huisje Boompje Beestje op (UitzendingGemist). Nu zie ik een statisch beeld met wel spelend geluid...
3. Ik had de screensaver ingesteld op het afspelen van lokale afbeeldingen. Blijkt dat deze nu op 100 % worden weergegeven. Dit betekent dat je steeds een klein deel van de foto ziet, in plaats van de hele foto...
Ik ben nog niet uitgespeeld, ik zal vast nog allerlei verbeteringen tegenkomen. Ik hoop niet te veel verslechteringen. Er schijnt wel druk gewerkt worden aan een vervroegde update vanwege alle ontstane problemen.
Zie ook; http://blog.boxee.tv/2011...into-a-size-1-1/#comments
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Vandaag het .iso bestand gedownload ( http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=35140 ) en met een usb-stick de boel ge-update. Ging perfect...
Verbetering is dat hij eindelijk de instellingen van apps lijkt te onthouden! Daarnaast heb ik de software ingesteld op de Nederlandse taal.
Tot nu toe wel drie problemen tegen gekomen;
1. Lokale muziek wordt op een andere manier naar de receiver gestuurd, wordt nu herkend als 5.1.
Dat betekent dat ik door de Boxee beperkt wordt in de manier waarop ik mijn muziek kan luisteren (surround - mode). Ook bij het kijken van lokale video's (audio: stereo) zette ik mijn receiver op een bepaalde surround-stand waarmee de stemmen naar de center-speaker werden gestuurd. Dit kan nu dus ook niet meer...
2. Via de app BartsIdeeTV zette ik voor de kinderen altijd Huisje Boompje Beestje op (UitzendingGemist). Nu zie ik een statisch beeld met wel spelend geluid...
3. Ik had de screensaver ingesteld op het afspelen van lokale afbeeldingen. Blijkt dat deze nu op 100 % worden weergegeven. Dit betekent dat je steeds een klein deel van de foto ziet, in plaats van de hele foto...
Ik ben nog niet uitgespeeld, ik zal vast nog allerlei verbeteringen tegenkomen. Ik hoop niet te veel verslechteringen. Er schijnt wel druk gewerkt worden aan een vervroegde update vanwege alle ontstane problemen.
Zie ook; http://blog.boxee.tv/2011...into-a-size-1-1/#comments
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Ik heb met de nieuwe firmware helaas last van een extra lege regel tussen de ondertitels, dus terug naar de 1.04. Zie issue http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-9765
kreeg gisteravond een prompt voor update naar firmware 1.1.1.19092:
- Revert PCM 2.0 to DD conversion from 1.1.0 release
- Added setting for enabling volume control under Settings > System > Audio > Control Volume During Playback
Twee issues waar ik geen problemen mee had maar waarover nogal veel geklaagd werd op 't forum..
- Revert PCM 2.0 to DD conversion from 1.1.0 release
- Added setting for enabling volume control under Settings > System > Audio > Control Volume During Playback
Twee issues waar ik geen problemen mee had maar waarover nogal veel geklaagd werd op 't forum..
Bij mij wil hij nog steeds niet updaten. Van het weekend dan maar handmatig doen. Wel een beetje vreemd maar goed.
Edit: ook handmatig via het menu deed hij niets trouwens .
Vanavond binnen gekomen
Edit: ook handmatig via het menu deed hij niets trouwens .
Vanavond binnen gekomen
[ Voor 30% gewijzigd door Moby op 19-05-2011 22:59 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Verwijderd
Bij mij komt de update nu automatisch binnen. Reeds geinstalleerd, lijkt goed te werken.Moby schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:30:
Bij mij wil hij nog steeds niet updaten. Van het weekend dan maar handmatig doen. Wel een beetje vreemd maar goed.
Weet iemand toevallig of je iets kunt doen aan de achtergrond? Al die sterretjes hoeven van mij niet
Verwijderd
Hebben jullie ook een probleem het afspelen van Youtube filmpjes of andere webstream filmpjes? Ik heb namelijk geen geluid meer.
Verwijderd
Ik snap niet dat hij in tabblad "Music" mn iTunes nummers niet naar voren komen maar slechts diegene die ik heb afgespeeld.
Ik denk me een boxee te kopen samen met een Netgear NAS (duo) en een 1.5 tb HDD. Is dit een goede oplossing voor een budget van 370 euro ?
Hoofdzakelijk wil ik filmen downloaden naar de NAS en deze met mn boxee afspelen.
Hoofdzakelijk wil ik filmen downloaden naar de NAS en deze met mn boxee afspelen.
NUC I5 256GB SSD
Ga vooral kijken naar een synology: een tip is de 211+ ik gebruik deze naar volle tevredenheid.not2secure4u schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:44:
Ik denk me een boxee te kopen samen met een Netgear NAS (duo) en een 1.5 tb HDD. Is dit een goede oplossing voor een budget van 370 euro ?
de hoofdreden kan ik je snel uitleggen:
http://synoblog.superzebulon.org/ alles plug en play! goede ondersteuning en kwalitatief prima spul!
als je vragen hebt hoor ik 't wel.
succes
Dat plug and play is er ook voor de readynas-nickx- schreef op maandag 23 mei 2011 @ 01:00:
[...]
Ga vooral kijken naar een synology: een tip is de 211+ ik gebruik deze naar volle tevredenheid.
http://synoblog.superzebulon.org/ alles plug en play! goede ondersteuning en kwalitatief prima spul!
succes
www.readynas.com
Beiden zijn wel goede opties imho
Graag iedereen die dit probleem heeft gehad even melden op http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-8951 of het probleem in 1.1 is opgelost! Zo niet even ervaringen erop zetten + vote.Captain N schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:52:
Enige probleem is dat wanneer ik in mijn settings een paar modules aan zet, deze weer verdwenen zijn zodra ik de app uit ga. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Nu moet ik dus elke keer als ik de app start eerst die modules aanvinken onder settings.
[ Voor 5% gewijzigd door bartsidee op 23-05-2011 08:16 ]
Ik kan ook een Synology aanraden. Echt goed spul met goede firmware. Ding kan helemaal zelf torrents, http, ftp en NZB downloads doen. ReadyNAS ken ik voor de rest niet maar de Synology software is een grote plus voor mij. Ik kan bijvoorbeeld ook m'n muziek luisteren op m'n iPhone (gewoon via internet), is wel cool-nickx- schreef op maandag 23 mei 2011 @ 01:00:
[...]
Ga vooral kijken naar een synology: een tip is de 211+ ik gebruik deze naar volle tevredenheid.
succes
Werkt ook perfect samen met mijn iPad, iPhone, Boxee Box en PS3
[ Voor 4% gewijzigd door McVirusS op 23-05-2011 09:00 ]
Hier nog iemand die de combinatie Boxee en Synology (DS210j) naar volle tevredenheid gebruikt...
Hier ook een tevreden Synology gebruiker(110j). Maar ben aan het sparen voor een 211+(of 212+ als het sparen wat langer duurt :-)
Had hem veel eerder moeten kopen. Heeft me al heel wat energiekosten bespaard i.v.m. downloaden snachts.
Had hem veel eerder moeten kopen. Heeft me al heel wat energiekosten bespaard i.v.m. downloaden snachts.