Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 19:44
Mede-auteurs:
  • iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08

iNickx

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:32

lasharor

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024

DayteX

Boxee Media center
Boxee is een cross-platform mediacenter voor de televisie in je woonkamer. Gebaseerd op het open source mediacenter XBMC, probeert Boxee als eerste sociale media te koppelen aan de tv. De mediacentersoftware Boxee is in 2008 begonnen als fork (afsplitsing) van het populaire XBMC. In feite als enkel een skin over het xbmc framework, maar onderhand is er ook onder de moterkap diverse veranderingen gedaan waardoor boxee meer zelfstandig van xbmc is komen te staan.

De doelstelling van boxee is het mediacenter platform dichter naar de reguliere consumenten te brengen. In vergelijking is het opzetten van bijvoorbeeld xbmc al snel te ingewikkeld voor de doorsnee gebruiker. Ook is boxee meer gericht op de internet media en bied een groot platform aan om zogenaamde apps hiervoor te gebruiken. De ondersteuning van apps kunnen eenvoudig via een repository systeem worden gedaan.
Boxee is een commercieel bedrijf, en wil in de toekomst geld verdienen met een aanbod van exclusieve videodiensten en content providers. Een voorbeeld van deze ontwikkelingen zijn hulu plus, netflix en vudu.

Gelukkig bied boxee een open platform aan voor developers om eigen apps te ontwikkelen. Voor de apps wordt een mengeling van een eigen python api en xbmc xml skin files gebruikt.

Platformen
Boxee is in eerste instantie op een zowel Linux, windows en mac uitgegegeven. Het ging hier om de zogenaamde beta versies. Onderhand is het platform verder ontwikkeled en zijn de handen ineengeslagen met dedicated hardware ontwikkelaars. Omdat boxee hierdoor voor het grote publiek beschikbaar kwam kwamen nog veel bugs aan het licht. Op het moment is daarom de development enkel gericht op de dedicated hardware en blijven de beta platformen( Linux, mac, windows) achter. Boxee heeft wel beloofd ook hier nog updates voor uit te brengen al zal dit nog moeten worden bezien.
Omdat boxee zoveel op xbmc lijkt kan deze ook via xbmc-live worden gestart in Linux. Zie hiervoor ook: xbmcfreak.nl of de forums op forums.boxee.tv

Om boxee te downloaden moet je je eerst aanmelden op www.boxee.tv vanuit je account kan je een download link vinden.
Dedicated hardware
De dedicated hardware zijn apparaaten die native met boxee worden verkocht. De eerste release was de boxee box (eind 2010) die onderhand wat bekendheid heeft gekregen. Onderhand staan er meerdere devices op de agenda. Allen hebben een vergelijkbare systeem specificatie, waardoor de boxee software in deze fase simpel uit te wisselen is. Er zijn verder kleine verschillen, maar de basis hardware betreft:

Basis Hardware
  • Intel CE4110 (1.2Ghz Intel Atom CPU met een PowerVR SGX535 IGP)
  • 1GB Ram
  • 1Gb NAND (systeem opslag)
Boxee Box
  • RF Qwerty Remote
  • 1x HDMI (1.3)
  • 1x S/PDIF – digtaal geluid
  • 1x RCA - analoog geluid
  • 2x USB
  • 1x SD
  • 1x 100Mbit – netwerk
  • 1x 802.11n – wireless netwerk
‘Iomega Tv’ met Boxee
  • RF Qwerty Remote
  • 1x HDMI (1.3)
  • 1x S/PDIF – digtaal geluid
  • 1x RCA - analoog geluid
  • 2x USB
  • 1x 1000Mbit – netwerk
  • 1x 802.11n – wireless netwerk
  • Slot for 1x 3,5” HDD
Viewsonic Boxee TV
  • 46 "HD TV
  • Verder nog onbekend
Apps
Boxee heeft een standaard selectie van apps beschikbaar. De apps bijgevoegd zijn voornamelijk gericht op de Amerikaanse markt. Gelukkig bied boxee ook ondersteuning om eigen apps te ontwikkelen. Een aantal ontwikkelaars hebben hiervoor hun eigen repository opgezet. Een repository is een special internetadres waar boxee apps kan ophalen. Je kunt eenvoudig op de volgende wijze aan boxee een repository toevoegen:
  • Open het hoofd menu in boxee
  • Ga hier naar ‘apps’ en vervolgens naar ‘Repository’
  • Klik op het ‘plus’ icoon recht bovenin
  • Vul hier het repository adres in
Er zijn verschillende repositories maar de bekendste zijn fuzzthed an bartsidee. Fuzzthed bied een verzameling van verschillende boxee developers waardoor er veel verschilende soorten apps in zijn repo zitten. Bartsidee richt zich meer op de Nederlandse markt en biedt daarom veel nationale content, zoals uitzending gemist, sbs gemist en nederlandse radio. De adressen zijn:
  • dir.fuzzthed.com
  • boxee.bartsidee.nl
  • navi-x.googlecode.com/svn/trunk/boxee
Functies
Boxee is een zeer geavanceerde mediaspeler die op een native os draait, ook de dedicated devices. Het bied daarom een breedt scale aan functies en video ondersteuningen, die verder ook veelal met regelmatige updates worden uitgebreid. De video en codec ondersteuning is ongeveer vergelijkbaar met xbmc en eigenlijk het overgrote deel van de resoluties en audio formaten worden ondersteund. Naast de uitgebreide video en audio ondersteuning biedt de box verder de mogelijkheid om aangesloten apparaten in het netwerk te delen en kunnn vpn verbinding worden opgezet.

Helaas is de muziekspeler nog wat beperkt in mogelijkheid en kunnen niet zelf playlists worden aangemaakt of worden gesorteerd op specifieke tags. Er is wel vraag naar beter ondersteuning en waarschijnlijk zal ook hier aan worden gewerkt.

Unrooten
De dedicated hardware platformen zijn beveiligd in verband met afspraken met de content providers. Hierdoor kan er geen andere software worden opgezet zoals bijvoorbeeld xbmc. Er waren enkele root mogelijkheden, maar die zijn gelijk ongedaan gemaakt door boxee. Er zijn een aantal slimme maatregelen genomen om dit te voorkomen, zo is het hoofdbestandsysteem read only en worden firmware updates gesigned. Op het moment is waaarschijnlijk de enigste mogelijkheid om in het boot process in te grijpen. Enkel is de techniek op deze dedicateded intel processoren nog wat onbekend. Daarnaast is wel de source van boxee vrijgegeven maar niet alle libaries van de intel sdk (enkel verspreid onder klanten) die het mogelijk zou maken het systeem virtueel te draaien om meer te testen. Voorlopig dus geen nieuws

Bugs
Bugs kunnen worden gemeld in een special opgezet bugtracker systeem jira.boxee.tv
Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.com/boxee/press/1-Boxee_Home_Screen.png
Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.com/boxee/press/2-Boxee_Friends.png
Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.com/boxee/press/3-Boxee_Favorite_Shows.png
Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.com/boxee/press/4-Boxee_Most_Popular_Movies.png
Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.com/boxee/press/5-Boxee_Most_Popular_Apps.png
Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.com/boxee/press/6-Boxee_Music_by_Artist.png
Links

www.boxee.tv
blog.boxee.tv
developer.boxee.tv
www.bartsidee.nl
www.fuzzthed.com
forums.boxee.tv

Dit is een vervolg van het boxee box topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1388003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 09:28
Heb ook een BoXee in mijn bezit en inderdaad hij bevalt prima !

Alleen duurt het scannen van de sources erg lang.

Iemand een idee hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:57
Is een Boxee eigenlijk hetzelfde als bijvoorbeeld een Western Digital HD mediaspeler, alleen dan met een veel betere en uitgebreidere interface? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

Nicap

Tsssk....

Dennis Lammers schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:19:
Is een Boxee eigenlijk hetzelfde als bijvoorbeeld een Western Digital HD mediaspeler, alleen dan met een veel betere en uitgebreidere interface? :)
Nee, is niet echt vergelijkbaar. De Boxee Box heeft bijvoorbeeld ook veel Apps. Waaronder bijv weer die van Bartsidee, waarmee je op uitzending gemist, sbs gemist en andere zenders kunt zoeken(en ook kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Bart, prima openingspost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:53
no113 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 06:22:
[...]

Ik ga vandaag een nieuwe Boxee account aanmaken om te kijken of dat hept.
Voor wat betreft de overige sugestie; het maakt niet uit of ik de Box helemaal uitzet of op stand-by. Sterker nog; als ik de BartsIdeeTv app afsluit en direct daarna weer opstart zijn de modules alweer gedeactiveerd. Ik zal laten weten of een nieuwe / andere Boxee account helpt.
Thanks voor je aanwijzingen trouwens...
Helaas heeft het aanmaken van een nieuwe Boxee-account ook niet geholpen.
Ik heb nu maar de Uitzending Gemist App uit de BartsIdee Repository geinstalleerd. Dat werkt wel prima. Ik mis alleen de uitgebreide zoekmogelijkheden van de verzamel App.
@ Bart; is die app van Uitzendinggemist nog up-to-date?
Verder nog andere suggesties voor het probleem van het niet onthouden van geactiveerde modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Bart, mooie openingspost!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Voor april komt een grote update, 1.5 met oa. flinke browser verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Dat klinkt goed, heb sinds afgelopen weekend een Boxee Box overgenomen van een mede tweaker en het is een fantastisch apparaatje. Alleen de browser valt tegen dus het komt goed uit dat er verbeteringen worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Ik heb gister de rtl app weer aan mijn repo toegevoegd, ik heb weer een manier gevonden om de afleveringen af te spelen. Helaas zijn er nog wat mankementen. De kwaliteit is wat laag, en komen dubbele afleveringen voor en door de manier hoe de stream is aangeboden kan je om de zoveel seconden een korte pauze hebben van het laden.

Ik heb daarom rtl niet toegevoegd aan bartsideetv. Als de app start kan het laden enige seconden duren.

[ Voor 30% gewijzigd door bartsidee op 22-03-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:24
Ik heb al tijdje mijn Boxee en werkt voortreffelijk met Win7. Echter ik heb nu een Mac loop tegen volgende probleem aan:

Voorheen kon ik op Win7 mijn externe usb harddisk aan mijn boxee gewoon benaderen. Zorgen dat ze zelfde ip reeks en en netwerknaam. en klaar. Echter ben nog beetje noob met Mac; ik heb wel via boxee mijn gedeelde map op mijn mac kunnen benaderen en kan ieder geval streamen maar kan vanaf de mac geen verbinding krijgen met de externe harddisk aan boxee. Heb gegoogled maar niet echt een handleiding vinden. Ik vind wel iets als ik hierop google Unable to Connect Boxee to USB External Drive Mac maar geeft niet echt een beschrijving weer. Misschien dat iemand mij hier mee verder kan helpen

Hopi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 21:37
niekvandermeer schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:03:
Voor april komt een grote update, 1.5 met oa. flinke browser verbeteringen.
Is er al bekend wat voor updates er nog meer in zullen zitten?
Ik ben tevreden over Boxee maar ben wel benieuwd of er nog veel meer nieuwe zaken op zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-08 16:29

Pronk

Koffie?

Gisteren heb ik mijn Boxee box eindelijk kunnen proberen. Ik loop echter tegen een raar probleem aan.
Tijdens het gebruiken van apps en het browsen door files van mijn NAS wordt om de +/- 60 seconden mijn beeld even zwart, daarna verschijnt het Boxee logo met de tekst 'connecting...'. Heb overigens de laatste software update er al op gezet dus daar kan het niet aan liggen.

Heeft iemand hier misschien een idee wat er aan de hand is?

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

hopiconjo schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:57:
Ik heb al tijdje mijn Boxee en werkt voortreffelijk met Win7. Echter ik heb nu een Mac loop tegen volgende probleem aan:

Voorheen kon ik op Win7 mijn externe usb harddisk aan mijn boxee gewoon benaderen. Zorgen dat ze zelfde ip reeks en en netwerknaam. en klaar. Echter ben nog beetje noob met Mac; ik heb wel via boxee mijn gedeelde map op mijn mac kunnen benaderen en kan ieder geval streamen maar kan vanaf de mac geen verbinding krijgen met de externe harddisk aan boxee. Heb gegoogled maar niet echt een handleiding vinden. Ik vind wel iets als ik hierop google Unable to Connect Boxee to USB External Drive Mac maar geeft niet echt een beschrijving weer. Misschien dat iemand mij hier mee verder kan helpen

Hopi
zoek eerder op google naar: File share benaderen via OSx

Staat namelijk geheel los van je boxee

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Bart

Fijn ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om rtl app goed te krijgen.
Heeft de nieuwe update nog invloed op het bufferen?
Ik heb nog een vraag over de NOS. Een tijdje geleden gaf je aan dat je
was aangemeld bij de NOS om app aan te bieden. Hoe ver staat het
daar mee?
bartsidee schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:30:
Ik heb gister de rtl app weer aan mijn repo toegevoegd, ik heb weer een manier gevonden om de afleveringen af te spelen. Helaas zijn er nog wat mankementen. De kwaliteit is wat laag, en komen dubbele afleveringen voor en door de manier hoe de stream is aangeboden kan je om de zoveel seconden een korte pauze hebben van het laden.

Ik heb daarom rtl niet toegevoegd aan bartsideetv. Als de app start kan het laden enige seconden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
nee de source van de rtl app is compleet verandert. Omdat de uitzindingen nu opgedeeldt zijn in een 30tal fragmenten in een playlist heb je helaas wel om de 2/3 minuten 1 seconden laden. Daarnaast zijn slechts een beperkt aantal uitzendingen beschikbaar. Het is in iedergeval iets.

Opennos heb ik helaas nog geen tijd gezien om een nieuwe app voor te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk

Pronk

Koffie?

no113 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:03:
[...]

Helaas heeft het aanmaken van een nieuwe Boxee-account ook niet geholpen.
Ik heb nu maar de Uitzending Gemist App uit de BartsIdee Repository geinstalleerd. Dat werkt wel prima. Ik mis alleen de uitgebreide zoekmogelijkheden van de verzamel App.
@ Bart; is die app van Uitzendinggemist nog up-to-date?
Verder nog andere suggesties voor het probleem van het niet onthouden van geactiveerde modules?
Ik kan je melden dat ik hetzelfde probleem heb. Ook kan ik melden dat een nieuw Boxee-account niet helpt bij mij. Omdat mijn Boxee Box connectie problemen had is deze omgeruild voor een nieuwe. De connectie problemen zijn opgelost maar de geactiveerde modules van BartsideeTV worden nog steeds niet onthouden.

Het lijkt me sterk dat ik nu twee defecte Boxee Boxen thuis heb gehad en twee corrupte Boxee accounts....

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
RTL gemist is onderhand hersteld in werkende staat en goede kwaliteit, uitzendingen kunnen 1 week worden terug gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
Pronk schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:15:
[...]

Ik kan je melden dat ik hetzelfde probleem heb. Ook kan ik melden dat een nieuw Boxee-account niet helpt bij mij. Omdat mijn Boxee Box connectie problemen had is deze omgeruild voor een nieuwe. De connectie problemen zijn opgelost maar de geactiveerde modules van BartsideeTV worden nog steeds niet onthouden.

Het lijkt me sterk dat ik nu twee defecte Boxee Boxen thuis heb gehad en twee corrupte Boxee accounts....
Ergens wel geruststellend dat ik niet de enige ben. Met toenemende verkopen van de Boxee zal dit dan waarschijnlijk vaker gaan voorkomen.
Ik heb verschillende suggesties voor oplossingen uitgeprobeerd. Inclusief het omruilen van de Boxee Box en net zoals jij het aanmaken van een nieuw account. Omdat ik (voorlopig) met name uitzendingen terugkijk van Nederland 1, 2 en 3 gebruik ik nu de app van Bart die daarop gericht is. Het zou wel een meerwaarde zijn om ook de andere zenders in één keer te kunnen doorzoeken. Alleen geen doen om steeds al die modules opnieuw te activeren, dus dan maar niet.
Ergens heb ik het idee dat 'ons' probleem in de loop van de tijd plotseling opgelost zal zijn (bij de een of andere update)... Ik hoop het tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
Er komt trouwens in mei een nieuwe firmware-update;
http://blog.boxee.tv/2011...upcoming-firmware-update/

Helaas voor mij wordt de muziekspeler niet verbeterd in deze update :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:03
Wow die iomega lijkt me veel beter dan de box, jammer dat die iomega nog nergers te krijgen is!

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
no113 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:36:
[...]

Ergens wel geruststellend dat ik niet de enige ben. Met toenemende verkopen van de Boxee zal dit dan waarschijnlijk vaker gaan voorkomen.
Ik heb verschillende suggesties voor oplossingen uitgeprobeerd. Inclusief het omruilen van de Boxee Box en net zoals jij het aanmaken van een nieuw account. Omdat ik (voorlopig) met name uitzendingen terugkijk van Nederland 1, 2 en 3 gebruik ik nu de app van Bart die daarop gericht is. Het zou wel een meerwaarde zijn om ook de andere zenders in één keer te kunnen doorzoeken. Alleen geen doen om steeds al die modules opnieuw te activeren, dus dan maar niet.
Ergens heb ik het idee dat 'ons' probleem in de loop van de tijd plotseling opgelost zal zijn (bij de een of andere update)... Ik hoop het tenminste...
Heb je toevallig nog in de log gekeken of er een error voorkwam? Even de app openen modules activeren sluiten en weer opnieuw openen. Dan even via de browser gaan naar boxeeip:8080. Het makkelijk is je log ergens even te posten, dan kijk ik het even door op rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Exar schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:50:
Wow die iomega lijkt me veel beter dan de box, jammer dat die iomega nog nergers te krijgen is!
Mogelijkheid tot hdd is idd makkelijk, 100mb/1000mb port zal je met streaming niet zo veel van merken, hij trekt nu ook alles prima. Verder vind ik het design wel minder, ook naar de afstandbediening gekeken best wel een lomp ding kwa design.

[ Voor 3% gewijzigd door bartsidee op 31-03-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
bartsidee schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:09:
[...]

Heb je toevallig nog in de log gekeken of er een error voorkwam? Even de app openen modules activeren sluiten en weer opnieuw openen. Dan even via de browser gaan naar boxeeip:8080. Het makkelijk is je log ergens even te posten, dan kijk ik het even door op rare dingen.
OK, ga ik een dezer dagen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kwaliteit is heel goed alleen na enkele minuten gaat het programma over in een slow motion stand.
Misschien kan je daar nog eens naar kijken. In ieder geval enorm bedankt voor je inzet.
bartsidee schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:31:
RTL gemist is onderhand hersteld in werkende staat en goede kwaliteit, uitzendingen kunnen 1 week worden terug gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Dat is helaas nog een bestaande bug in de boxee firmware. Het zou als het goed is opgelost moeten zijn in de aankomende firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk

Pronk

Koffie?

bartsidee schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:09:
[...]

Dit issue had ik al even op jouw github bugtracker gepost en daar vroeg je mij hetzelfde.
Ik ga daarop dit weekend even reageren. Zal al de logs plaatsen op github, het zou mooi zijn als het iets gaat opleveren.

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:57
Ik heb hier een Logitech X540 5.1 surround setje staan.
Zo ziet de achterkant eruit: Afbeeldingslocatie: http://techgage.com/reviews/logitech/x-540/logitech_x540_08_thumb.jpg (heeft dus geen HDMI in/uitgang, maar via tulp)

Nu wil ik natuurlijk 5.1 surround geluid hebben uit alle 5 de boxjes.
Momenteel heb ik deze aangesloten op mijn laptop, maar die heeft alleen een 3.5mm aansluiting (groen) en dus niet de andere aansluitingen waardoor ik niet 'echt' 5.1 geluid heb.

Nu is mijn vraag: heeft Boxee deze aansluitingen wel? (de oranje en zwarte) Of kan ik dan beter naar een andere mediaspeler kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
@no113 en @ Pronkmedia

Ik heb zojuist een nieuwe bug op jira geopend. Het blijkt dat boxee op een of andere manier de toegang tot the settings file bij jullie blokkeerd. Zou je even de volgende thread in de gaten willen houden:

http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-8951

Graag ook even comment en een vote toevoegen zodat ze daarop even op kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Dennis Lammers schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:19:
Ik heb hier een Logitech X540 5.1 surround setje staan.
Zo ziet de achterkant eruit: [afbeelding] (heeft dus geen HDMI in/uitgang, maar via tulp)

Nu wil ik natuurlijk 5.1 surround geluid hebben uit alle 5 de boxjes.
Momenteel heb ik deze aangesloten op mijn laptop, maar die heeft alleen een 3.5mm aansluiting (groen) en dus niet de andere aansluitingen waardoor ik niet 'echt' 5.1 geluid heb.

Nu is mijn vraag: heeft Boxee deze aansluitingen wel? (de oranje en zwarte) Of kan ik dan beter naar een andere mediaspeler kijken?
Jouw setje heeft alleen analoge aansluitingen, boxee heeft helaas geen dolby support voor analoog. Enkel 2x rca je kan hem dus wel aansluiten, enkel zal je alleen stereo geluid eruit krijgen. Met wat kabelwerk zou je wel eventueel al je boxen werkend kunnen krijgen, maar het zal je geen dolby geven

Er zijn trouwens weinig mediaspelers die dolby analoog geven (uitgezonderd zelfgemaakte htpc). Ik zou dus eerder voor een ander setjes boxen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door bartsidee op 03-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk

Pronk

Koffie?

bartsidee schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:04:
@no113 en @ Pronkmedia

Ik heb zojuist een nieuwe bug op jira geopend. Het blijkt dat boxee op een of andere manier de toegang tot the settings file bij jullie blokkeerd. Zou je even de volgende thread in de gaten willen houden:

http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-8951

Graag ook even comment en een vote toevoegen zodat ze daarop even op kunnen reageren.
Thx, ik heb inmiddels een account gemaakt en een vote toegevoegd. Jouw omschrijving was zo duidelijk dat ik niet zou weten wat ik nog via een comment toe moet voegen.

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:01
Ik zat afgelopen week ook te kijken naar de RTLgemist app, maar na 2/3 min duurde het bufferen 15min... even voor/terug spoelen leek te helpen, tot hetzelfde punt. weer oneindig bufferen... schiet niet op bij een programma van 40 min ;)

sowieso heb ik het idee dat het herstellen van de internetverbinding soms niet werkt... de miniaturen op het hoofdscherm/ in movies/ series e.d. worden dan niet weergegeven, totdat ik op een miniatuur (waar dan het bekende "even geduld- rondje" staat) klik.

weet iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Het bufferen bij de mp4 streaming heeft te maken met een specifieke instelling van rtl, maar komt neer op een bug in de boxee player. Hier is al een tijdje een bugreport voor aangemaakt, ik hoop zeer dat het in de volgende release is gefixt:

http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7268

In de nieuwe 1.1 release zouden ook betere thumbnail cache moeten zitten, wat misschien problemen oplost die je schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
@ Bartsidee

Ok, dan wacht ik gewoon af (voor de beide problemen) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Je bent een topper Bart! Bedankt dat RTL gemist weer functioneert op de Boxee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Master Jeff schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:52:
[...]

Je bent een topper Bart! Bedankt dat RTL gemist weer functioneert op de Boxee.
Owja? ik zat gisteren weer even te kijken, maar het probleem met de stream in mp4 is nog steeds geldend. hoe doe jij dit dan? Bij mij is er na 5 min een schokkerig beeld zonder geluid met veel buffering. kortom, niet werkbaar. Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een Boxee Box aan te schaffen. Heb me er niet echt in verdiept, maar de boxee box leek me een goed uitgewerkt apparaat. Doe het in eerste instantie alleen voor het kunnen weergevene en afspelen van video's, muziek en foto's op de TV die in de woonkamer staat.
Zit wel met een klein aantal vragen. Zo is het me nou nog steeds niet duidelijk of er nou wel of niet een hardeschijf ingebouwd kan worden. Verder vraag ik me af of Youtube in HD kan worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:58:
Zit wel met een klein aantal vragen. Zo is het me nou nog steeds niet duidelijk of er nou wel of niet een hardeschijf ingebouwd kan worden. Verder vraag ik me af of Youtube in HD kan worden afgespeeld.
YoutubeHD weet ik niet, even googlen, een harde schijf inbouwen kan in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Nee je streamt over je netwerk of van een usb-schijf. Youtube in HD werkt goed (Youtube Leanback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:58:
Ik overweeg een Boxee Box aan te schaffen. Heb me er niet echt in verdiept, maar de boxee box leek me een goed uitgewerkt apparaat. Doe het in eerste instantie alleen voor het kunnen weergevene en afspelen van video's, muziek en foto's op de TV die in de woonkamer staat.
Youtube hd is mogelijk via de app. Hardeschijf kan alleen vis usb bij de boxee box. De iomega heeft wel de mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asteriK
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-08 21:01
De Boxee Box ziet er uit als een fantastisch apparaatje, bijna geheel zoals ik het zou willen. Muziek afspelen schijnt nog niet heel super te gaan maar dat wordt hopelijk nog een keer opgelost in een toekomstige update.

Daarnaast heb ik voordat ik de BB aanschaf nog wel een paar vraagjes, vooral zodat ik niet tegen simpele problemen oploop tijdens het installeren.

1. Is het nodig om een N-router te hebben (ik heb net een abonnement afgesloten waarbij een N-router zou moeten zitten volgens de verkoper, maar bleek niet zo te zijn) Anders kan ik gewoon een gaatje in de muur boren om de modem/router (Thomson TG712) in dezelfde kast als de BB te zetten en er gewoon een kabeltje tussen te leggen.

2. Is de BB vanaf een PC via het netwerk benaderbaar en zijn zo de instellingen aan te passen? Gewoon omdat het misschien aanvankelijk makkelijker is om de BB in de beginfase te tweaken, lijkt me makkelijker dan via de afstandbediening, wat me direct bij m'n volgende vraag brengt.

3. Stomme vraag misschien, maar druk je niet automatisch op het QWERTY toetsenbordje op de achterkant van de afstandbediening als je hem vasthoud? Er zat voor zover ik kon zien in ieder geval geen bescherming overheen.

4. Heeft de Boxee Box ondertussen een optie om audio te streamen vanaf de computer die op dat moment gebruikt wordt? Op de manier zoals iTunes en de Apple TV dat doen bedoel ik, de audio-out direct via WiFi naar de BB door naar de stereo. Dus in de plaats van de lange kabel die ik nu vanaf mijn laptop door de kamer naar de stereo heb lopen, zo knullig heb ik het nou. :P

5. En is er een iPhone of Android app die informatie terugstreamt naar de telefoon die als afstandbediening gebruikt wordt, zodat je niet de TV aan hoeft te hebben als je iets anders op wilt hebben (ook zoals de iPhone & Apple TV dat doen) (ik heb zelf een BlackBerry Torch, maar heb de hoop opgegeven dat daar ooit zo een app voor zou komen).

6. Zit de Torrent optie er ondertussen weer in? Ik heb verschillende posts gelezen dat die er eerst inzat maar er weer uit is gehaald, ik zou het heel fijn vinden om alle RSS-feeds die nu op m'n laptop lopen direct op de BB te hebben, zo wordt een enorme hoeveelheid onlinetijd van de laptop z'n schouders genomen.

7. Laatste vraag, is het mogelijk om het logo uit te zetten, de BB komt namelijk in een open kast onder de TV en zit dan niet op allerlei knipperende lampjes te wachten.

Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van één of meerdere vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6illes
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-05 21:28
Zal ik gelijk een 8ste vraag erbij zetten... Waarom is de BB zoveel beter (hij is ook duurder) dan de WD TV live producten? Ik wil me een toestel aanschaffen maar is het waard om hier zoveel meer voor te betalen? De WD TV Live hub kan (denk ik) alles what BB ook kan, hij is goedkoper en heeft nog een harde schijf van 1TB ingebouwd...

[ Voor 22% gewijzigd door 6illes op 12-04-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
asteriK schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:43:
De Boxee Box ziet er uit als een fantastisch apparaatje, bijna geheel zoals ik het zou willen. Muziek afspelen schijnt nog niet heel super te gaan maar dat wordt hopelijk nog een keer opgelost in een toekomstige update.

Daarnaast heb ik voordat ik de BB aanschaf nog wel een paar vraagjes, vooral zodat ik niet tegen simpele problemen oploop tijdens het installeren.
Sta me toe enigszins wat toe te lichten, her en der. Let wel, ik heb me er wel wat in verdiept, maar heb het toestel in bestelling - ik heb het dus nog niet! Wat ik weet, komt van het lezen van vele reviews.
1. Is het nodig om een N-router te hebben (ik heb net een abonnement afgesloten waarbij een N-router zou moeten zitten volgens de verkoper, maar bleek niet zo te zijn) Anders kan ik gewoon een gaatje in de muur boren om de modem/router (Thomson TG712) in dezelfde kast als de BB te zetten en er gewoon een kabeltje tussen te leggen.
Pas :( Ik was alleszins van plan om de Boxee wireless aan een N-wifi routertje te hangen. In het slechtste geval kan ik, net als jou, een kabeltje doortrekken.
2. Is de BB vanaf een PC via het netwerk benaderbaar en zijn zo de instellingen aan te passen? Gewoon omdat het misschien aanvankelijk makkelijker is om de BB in de beginfase te tweaken, lijkt me makkelijker dan via de afstandbediening, wat me direct bij m'n volgende vraag brengt.
Ik vroeg me dit ook af, maar blijkbaar is er geen remote admin page dat je kan benaderen via een browser (dat is althans waar ik op zoek naar was).
Bron: http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=30389
3. Stomme vraag misschien, maar druk je niet automatisch op het QWERTY toetsenbordje op de achterkant van de afstandbediening als je hem vasthoud? Er zat voor zover ik kon zien in ieder geval geen bescherming overheen.
Verschillende reviews brachten dit inderdaad als (klein) minpuntje aan.
4. Heeft de Boxee Box ondertussen een optie om audio te streamen vanaf de computer die op dat moment gebruikt wordt? Op de manier zoals iTunes en de Apple TV dat doen bedoel ik, de audio-out direct via WiFi naar de BB door naar de stereo. Dus in de plaats van de lange kabel die ik nu vanaf mijn laptop door de kamer naar de stereo heb lopen, zo knullig heb ik het nou. :P
Helaas: pas. Ik wil het graag testen zodra ik het toestel in handen heb.
5. En is er een iPhone of Android app die informatie terugstreamt naar de telefoon die als afstandbediening gebruikt wordt, zodat je niet de TV aan hoeft te hebben als je iets anders op wilt hebben (ook zoals de iPhone & Apple TV dat doen) (ik heb zelf een BlackBerry Torch, maar heb de hoop opgegeven dat daar ooit zo een app voor zou komen).
Gezien Boxee een XBMC overhaul is, zijn er honderd-en-één (figure of speech) Android apps in de omloop, bij mijn weten. Ik had alvast meer Android apps gevonden voor mijn HTC Wildfire, dan ik had durven hopen. (mijn voorkeur: http://www.appbrain.com/a.../com.sunilsadasivan.Boxee). Als het op XBMC werkt, zou het ook voor de Boxee Box moeten werken. Meer zelfs, een quick google bracht me naar een blackberry app die je misschien kan dienen: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=40958
6. Zit de Torrent optie er ondertussen weer in? Ik heb verschillende posts gelezen dat die er eerst inzat maar er weer uit is gehaald, ik zou het heel fijn vinden om alle RSS-feeds die nu op m'n laptop lopen direct op de BB te hebben, zo wordt een enorme hoeveelheid onlinetijd van de laptop z'n schouders genomen.
Last I heard was die er recentelijk uitgehaald, maar zou deze terugkomen in een komende firmware update.
7. Laatste vraag, is het mogelijk om het logo uit te zetten, de BB komt namelijk in een open kast onder de TV en zit dan niet op allerlei knipperende lampjes te wachten.
Ja en nee:
Het logo zal langzaam aan gloeien als je het inschakelt, maar zodra je effectief media gebruikt, zou het terug uitfaden. Er is wel vraag dat het permanent kan uitgeschakeld worden, zoals bij veel TV's tegenwoordig. Het zou eraan komen, als ik dit lees:
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7072
Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van één of meerdere vragen. :)
Misschien een schrale troost, gezien ik het toestel nog niet heb, maar hopelijk heb je er wat aan. Ik kom er in ieder geval op terug, ik verwacht in de komende dagen het toestel te kunnen afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Nou ik heb zojuist de BB besteld, ik zal een postje dan wel review maken met mijn ondervindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Gister heb ik een nieuwe app gelanceerd om itunes podcast terug te zien in boxee. De app geeft een lijst van de top 50 apps in het geselecteerde genre en land. Je kunt hem vinden in de bekende repo boxee.bartsidee.nl

(ps de functies zijn vergelijkbaar als in de podcast radio app enkel nu uitgebreider en voor alle landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Het is me trouwens gelukt om de laatste Boxee versie, zoals deze ook op de BoxeeBox staat, te compileren onder Linux. Binnenkort eens zien of het me lukt om een Livecd-tje te maken ;)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Wow dat zou mooi zijn, ik had vernomen dat er nog problemen waren met de libs van de flash player en webbrowser. Er komt, waarschijnlijk deze maand, een nieuwe firmware 1.1 uit. Mischien de moeite om er nog even op te wachten, er schijnen flink wat verbeteringen in te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asteriK
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-08 21:01
MonoKid schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:39:
[...]

Misschien een schrale troost, gezien ik het toestel nog niet heb, maar hopelijk heb je er wat aan. Ik kom er in ieder geval op terug, ik verwacht in de komende dagen het toestel te kunnen afhalen.
Zelf had ik echt een waslijst aan vragen, eisen en graag gewilde details, maar de meeste heb ik al weg kunnen strepen na het lezen van de 1ste thread over de Boxee Box en verscheidene reviews & videos.
Daarnaast bedankt voor de antwoorden, kan ik weer enkele dingen wegstrepen.

Via een link van jou ook beland op de Rii (video) die mij persoonlijk wel een leuke aanvulling leek op de ietwat karige remote die bij de BB zit. Deze heeft namelijk een verlicht toetsentbord & kleine touchpad ook, kan alleen nog niet direct vinden in hoeverre deze ook compatibel is.

Misschien heb je hem ondertussen al thuis staan, hoedanook ben ik erg benieuwd wat je er van vind & met name de muziekale opties (zoals terug streamen naar iPhone/Android).

OT : het ziet er naar uit dat er bijna elke 2 weken een winkel weer een paar euro's van de prijs afschaaft, ondertussen zitten we al op de €185.- i.p.v. €220.- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helishoot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 10:31
Weet iemand een goede IR-usb ontvanger? Wil m'n logitech harmony gebruiken voor m'n boxee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Zojuist heb ik een grooveshark port van xbmc in mijn repo gezet. Eindelijk dus onbeperkt muziek streamen met de boxee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
dat is super Bart, GrooveShark stond hoog op mijn boxee-wishlist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Thnx erg mooi : )

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 17:42
Erg bedankt voor de port van Grooveshark, deze stond ook op mijn wishlist!

Gisteren probeerde ik de RTL Gemist applicatie te starten, maar dit lukte niet.
Hij gaf de foutmelding: "verification of RTL Gemist signature failed".

Heb je enig idee waardoor dit komt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 09:28
Inderdaad, ik krijg dezelfde foutmelding helaas . .net als ik WTCC wil kijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
asteriK schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:41:
[...]

Zelf had ik echt een waslijst aan vragen, eisen en graag gewilde details, maar de meeste heb ik al weg kunnen strepen na het lezen van de 1ste thread over de Boxee Box en verscheidene reviews & videos.
Daarnaast bedankt voor de antwoorden, kan ik weer enkele dingen wegstrepen.

Via een link van jou ook beland op de Rii (video) die mij persoonlijk wel een leuke aanvulling leek op de ietwat karige remote die bij de BB zit. Deze heeft namelijk een verlicht toetsentbord & kleine touchpad ook, kan alleen nog niet direct vinden in hoeverre deze ook compatibel is.

Misschien heb je hem ondertussen al thuis staan, hoedanook ben ik erg benieuwd wat je er van vind & met name de muziekale opties (zoals terug streamen naar iPhone/Android).

OT : het ziet er naar uit dat er bijna elke 2 weken een winkel weer een paar euro's van de prijs afschaaft, ondertussen zitten we al op de €185.- i.p.v. €220.- ;)
Hij staat er ondertussen! Helaas ben ik wel pas verhuisd en heb ik nog niet veel tijd gehad om me er mee amuseren.
Het doosje is alleszins kleiner dan ik dacht, maar ziet er echt wel knap uit. Het groene logo dat oplicht stoort ook echt niet, mijns inziens.

Ik overloop je vragen ook nog even kort, per nummer:
1.
Eerst kort getest wireless, geen enkel probleem ondervonden. Getest met deze Linksys). Gezien de Boxee Box en de router in dezelfde TV-kast staan, heb ik ze toch maar verbonden met een UTP kabel. Ook daar, geen enkel probleem. Moet wel zeggen dat het echt peanuts was, het instellen van draadloos.

2. Niet echt. Je hebt wel een Boxee account die je moet aanmaken, waar je summier wat persoonlijke gegevens kan voorzien (nickname, avatar) en ook de services kan beheren, zoals het publishen van updates op facebook, twitter, youtube integratie. Ook dit beheer is heel beperkt.
Ik moet er wel bij zeggen, het toestel is unboxed echt startklaar en vergt weinig aanpassingen. Als je dan iets wil wijzigen: alle instellingen zijn heel toegankelijk en redelijk makkelijk te wijzigen.

3. Wel, ik heb er totnogtoe geen één keer last van gehad. Afstandbediening ziet en voelt ook heel stevig aan, alleen zijn de toetsen ongelukkig bedrukt met grijze kleuren, wat het in het donker inderdaad moeilijk lezen maakt. Nog een vervelend iets, is dat ik al vaak de navigatie kant ondersteboven vast had, wanneer ik het toetsenbordje omdraaide. Van de Rii heb ik ook al veel gehoord, maar ik heb er voorlopig geen behoefte aan. De Boxee remote is mijns inziens best wel OK.

4. Niet bij mijn weten, maar als ik me niet vergis zijn er wel boxee box apps die dat kunnen voorzien voor jou? Ik begrijp wel niet goed waarom je niet gewoon die muziek shared en toegankelijk maakt als source voor Boxee? Ik overzie iets in jouw vraag? Muziek afspelen op de harde schijf (via USB) ging ook wel vrij netjes, alleen zijn de visualizations nogal karig. Ik heb de indruk dat Boxee beter met video bestanden kan omgaan (qua scrapen van bijhorende info), dan met audio bestanden.

5. De app die ik heb op android werkt echt super. Dat antwoord blijft ongewijzigd :)

6. Torrent optie nog nergens tegengekomen, maar ook nog niet gezocht, om eerlijk te zijn. Ik regel alles via The episode downloader om series automatisch (in HD) binnen te halen op een vaste share, op het netwerk. Om Boxee het scrapen te vergemakkelijken, laat ik The Renamer er op los en Boxee scraped op vaste frequentie zelf de nieuwe shows. Nog maar een paar keer kunnen testen en werkte feilloos, behalve op één show faalde TED.

7. Gaat (nog) niet, maar in mijn geval, echt niet storend. Ik zal asap proberen een mugshot te posten van hoe het er uit ziet. Wanneer je iets kijkt, gaat het gewoon uit. Navigeer je in de menu's, dan licht het op, maar redelijk dof. Ziet er zelfs redelijk knap uit.

Enige euvel totnogtoe: Neem geen 3TB schijven om rechtstreeks te koppelen via USB! Boxee ondersteunt enkel tot en met 2TB.

Overigens werkt YouTube in Hd écht knap. Ik ben niet echt een wilde Linkin' Park fan, maar het clipje van New Divide in HD was verbluffend. Gaat ook soepel. Als je een PS3 hebt, dan ga je de GUI van de youtube app applicatie wel herkennen (alleen werkt het op de BB stukken beter, met een toetsenbordje). Scrapen van video bestanden is indrukwekkend, het haalt alle coverart en info zelf op met alle toeters en bellen.

Ik ben er alleszins heel blij mee. Na m'n werk ga ik er wat meer mee aan de slag, heb er wat tijd voor vrij gemaakt. Ik hou je nog op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Een nieuwe fix voor rtl gemist, je kunt deze dus weer gebruiken. (voor de box nog even wachten op de mp4 fix in firmware 1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsidee schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:09:
Een nieuwe fix voor rtl gemist, je kunt deze dus weer gebruiken. (voor de box nog even wachten op de mp4 fix in firmware 1.1)
Ik heb de nieuwste firmware gedownload, maar rtl gemist op de Boxee Box werkt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Ik krijg het zoeken in de verder prachtige Grooveshark app niet voor elkaar: hij blijft laden als ik op Search klik. Videos afspelen via Most watched oid werkt wel gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update weigert de Boxee geluid te geven zowel via de versterker als via de tv (hdmi)
"Failed to initialize audio device check your audio settings"

Bij het opstarten met al die blokjes krijg ik wel geluid maar zodra ik een film start krijg ik een melding.
Voor de update nergens last van alles deed het.
Een videopodcast van hardware.info tv (rssfeeds) ook geen geluid, settings audio uitvoer heb ik op alle uitvoer staan zoals het gisteren ook werkte.

Nu ineens wel geluid bij de films ?????? niets aan de instellingen veranderd alleen videopodcast geeft nog steeds geen geluid........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:48:
[...]

Ik heb de nieuwste firmware gedownload, maar rtl gemist op de Boxee Box werkt niet helaas.
Een nieuwe rtl fix door een gewijzigde url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
habermas schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:11:
Ik krijg het zoeken in de verder prachtige Grooveshark app niet voor elkaar: hij blijft laden als ik op Search klik. Videos afspelen via Most watched oid werkt wel gewoon..
Misschien inderdaat wat ondhandig, maar het is dan ook een port. Een nieuwe zoekactie start je via het linker menu.

Dus remote links -> search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
Iemand de laatste firmware al automatisch geïnstalleerd (dus zonder gebruik van usb-stick)?
Als ik via het menu gaan naar "check for updates", krijg ik steevast de melding dat ik al de laatste versie gebruik... Niet dus.

Ik lees trouwens best wel veel negatieve ervaringen met de nieuwe firmware;
http://blog.boxee.tv/2011...into-a-size-1-1/#comments

Geluid dat standaard stereo wordt weergegeven (geen 5.1 meer).
Audio die na de update wegvalt (oplossing schijnt het uitvoeren van een harde reset te zijn).
Audio drop-outs bij het afspelen van lokale video's.
En meer...

Jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

Nicap

Tsssk....

Dat met die audio schijnt iets anders te zijn dan geen 5.1 meer.
Volgens mij gaat het erom dat de BB geen PCM stereo meer doorgeeft, maar omzet naar DD 5.1.

Als je veel stereo bestanden hebt en via een receiver die de audioafhandeling doet kijkt dan kan dat consequenties hebben. Want de receiver doet geen bewerkingen meer als hij DD5.1 binnenkrijgt.
Als voorbeeld mijn eigen situatie:
Ik heb een Pioneer receiver die de audio afhandelt.
Standaard staat Neural Surround aan bij stereobestanden, wat een 5.1 nabootst(en dat doet ie goed).
Bij de 1.1 FW stuurt de BB echter geen PCM stereo meer door maar maakt de BB er zelf alvast DD5.1 van. Links en rechts blijft gewoon stereo en center, achter links en rechts zijn leeg.
Echter, de receiver denkt dat hij DD5.1 binnenkrijgt en doet geen bewerking verder. Nu hoor ik dus alleen maar links en rechts, terwijl ik voor de upgrade kon genieten van Neural Surround.

Nu kijk ik zelf niet erg veel stereo bestanden, maar ik kan begrijpen dat veel mensen hier niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
Bij mij bleef de Box dus steeds aangeven dat ik al de laatste firmware gebruik... Niet dus.
Vandaag het .iso bestand gedownload ( http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=35140 ) en met een usb-stick de boel ge-update. Ging perfect...

Verbetering is dat hij eindelijk de instellingen van apps lijkt te onthouden! Daarnaast heb ik de software ingesteld op de Nederlandse taal.
Tot nu toe wel drie problemen tegen gekomen;

1. Lokale muziek wordt op een andere manier naar de receiver gestuurd, wordt nu herkend als 5.1.
Dat betekent dat ik door de Boxee beperkt wordt in de manier waarop ik mijn muziek kan luisteren (surround - mode). Ook bij het kijken van lokale video's (audio: stereo) zette ik mijn receiver op een bepaalde surround-stand waarmee de stemmen naar de center-speaker werden gestuurd. Dit kan nu dus ook niet meer...

2. Via de app BartsIdeeTV zette ik voor de kinderen altijd Huisje Boompje Beestje op (UitzendingGemist). Nu zie ik een statisch beeld met wel spelend geluid...

3. Ik had de screensaver ingesteld op het afspelen van lokale afbeeldingen. Blijkt dat deze nu op 100 % worden weergegeven. Dit betekent dat je steeds een klein deel van de foto ziet, in plaats van de hele foto...

Ik ben nog niet uitgespeeld, ik zal vast nog allerlei verbeteringen tegenkomen. Ik hoop niet te veel verslechteringen. Er schijnt wel druk gewerkt worden aan een vervroegde update vanwege alle ontstane problemen.
Zie ook; http://blog.boxee.tv/2011...into-a-size-1-1/#comments

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
Nou, de Boxee medewerkers luisteren goed naar de gebruikers.
Vanochtend controleerde ik op een beschikbare update, er werd aangegeven dat er een update beschikbaar is. Deze gelijk maar geïnstalleerd.
De meeste bugs lijken te zijn opgelost! Ik ben met name blij dat het geluid weer op de oude manier naar de receiver gestuurd wordt.
Voor nu nog mijn grootste wens; meer mogelijkheden met de muziekspeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Voor mensen die last hebben van out of sync audio/video van uzg/ned24 op de nieuwe firmware graag even een vote toevoegen aan:
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-9910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij identificeerd bij mij de serie Lost niet. Hoe kan ik deze handmatig bij mijn series zetten?

Als ik een film stop en later verder wil kijken loopt hij ook vast als ik hem wil hetvatten. Meer mensen last van?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Goed nieuws voor de boxee platform edities (windows, linux, mac, appletv). In het najaar wordt een nieuwe update verwacht die de software gelijk moet trekken met de boxee box.

Zie ook:
http://blog.boxee.tv/2011/06/13/boxee-for-pc-mac-ubuntu-getting-fall-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:25

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik sta op het punt om de Boxee box te bestellen, maar lees her en der slechte verhalen over de snelheid (responsiveness v.h. systeem) en de trage updates.

Ook heb ik mijn vraagtekens bij de kracht van de CPU/GPU, ik kan namelijk voor hetzelfde geld ook een HTPC uitkiezen en daar xbmc op draaien. Heb ik dan ook de mogelijkheid om dezelfde apps te draaien of moet ik dan voor de Windows/Linux versie gaan?

Ik heb namelijk een PlayonHD! en daar best wat problemen mee gehad. Sommige dingen daarvan zijn nooit uit de verf gekomen. De Boxee is veel beter in een videowall maken zoals ik heb gelezen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
imdos schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:29:
Ik sta op het punt om de Boxee box te bestellen, maar lees her en der slechte verhalen over de snelheid (responsiveness v.h. systeem) en de trage updates.

Ook heb ik mijn vraagtekens bij de kracht van de CPU/GPU, ik kan namelijk voor hetzelfde geld ook een HTPC uitkiezen en daar xbmc op draaien. Heb ik dan ook de mogelijkheid om dezelfde apps te draaien of moet ik dan voor de Windows/Linux versie gaan?

Ik heb namelijk een PlayonHD! en daar best wat problemen mee gehad. Sommige dingen daarvan zijn nooit uit de verf gekomen. De Boxee is veel beter in een videowall maken zoals ik heb gelezen.
Na de laatste update vind ik het persoonlijk echt wel een fijn ding. Leest alles wat ik hem voer en lokale content is echt prima te doen. Traagheid heb ik niks over te klagen, het gaat gewoon vlot.

Online vind ik persoonlijk minder prettig, dat gaat in veel gevallen inderdaad wat traag, terwijl m'n internetverbinding meer dan prima is. Maar ik heb me daar ook nooit echt in verdiept omdat het me verder niet zo interesseert.

Maar het hangt er vanaf wat je zoekt. Als lokale speler zou ik zeggen: doen! Verder heb ik niet veel ervaring met mediaspelers, maar het was voor mij een zeer prettige instap. Met een eigenbouw HTPC heb je denk ik toch vaker problemen met missende codecs of andere problemen. Voor sommige mensen ook de sport, ik wil liever gewoon de spaarzame avondjes dat ik thuis ben ook probleemloos een filmpje kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:25

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

HvB83 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:40:
[...]

Na de laatste update vind ik het persoonlijk echt wel een fijn ding. Leest alles wat ik hem voer en lokale content is echt prima te doen. Traagheid heb ik niks over te klagen, het gaat gewoon vlot.

Online vind ik persoonlijk minder prettig, dat gaat in veel gevallen inderdaad wat traag, terwijl m'n internetverbinding meer dan prima is. Maar ik heb me daar ook nooit echt in verdiept omdat het me verder niet zo interesseert.

Maar het hangt er vanaf wat je zoekt. Als lokale speler zou ik zeggen: doen! Verder heb ik niet veel ervaring met mediaspelers, maar het was voor mij een zeer prettige instap. Met een eigenbouw HTPC heb je denk ik toch vaker problemen met missende codecs of andere problemen. Voor sommige mensen ook de sport, ik wil liever gewoon de spaarzame avondjes dat ik thuis ben ook probleemloos een filmpje kunnen kijken.
Bedankt voor je reacties. Ik heb besloten om een htpc te bouwen met Linux en daarop Boxee te gaan draaien. Je blijft een tweaker of niet O-)

Hopelijk komt de update naar 1.1 ook snel voor mij :)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds twee dagen geen You Tube leanback.
Is deze storing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:47:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds twee dagen geen You Tube leanback.
Is deze storing bekend?
Ja klopt, ik heb precies hetzelfde :-( . Geen idee waar het door wordt veroorzaakt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:02:
[...]
Ja klopt, ik heb precies hetzelfde :-( . Geen idee waar het door wordt veroorzaakt. :?
Het probleem is bekend. Bartsidee heeft het in zijn bartsideetv al opgelost.
Volgens hem komt het door google ads?

In Jira is de issue al geupdate naar solved. Het moet dus bij de volgende fw update zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een update ontvangen op de boxee maar ik zie geen wijzigingen?
Heeft een ieder een update ontvangen en zo ja wat zijn de wijzigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:26:
Ik heb een update ontvangen op de boxee maar ik zie geen wijzigingen?
Heeft een ieder een update ontvangen en zo ja wat zijn de wijzigingen
Ja die heeft iedereen gehad denk ik , dit zijn de wijzigingen

New Features / Enhancements
Support for iPhone remote to move the mouse in browser.

Bug fix's
Thumbnails that were stored on users storage were sometimes deleted.
File path was not shown before playing local media file in some language settings.
Pushing "Back" button on the “Identify Screen” (if there is an .nfo file), skips ahead instead of canceling.
Volume control was slow to respond in some occasions.
French preferred audio language ignored when playing .mkv files.
Invalid .nfo files cause Boxee to use the details from the last valid .nfo file.
Boxee does not play Dolby Digital 5.1 or DTS sound through some receivers connected through HDMI.
Several small localization bugs.
Audio drops on mkv files with FLAC audio.
Ejecting devices shows the device multiple times in the eject dialog.
While in browser, focus on a widget causes the keyboard to be disabled in an HTML page.
Favorite apps not appearing some times.
No audio passthrough when using the TV to pass audio via optical cable.
Various fixes with playback of Adobe Flash videos with graphics overlay.
Some wireless networks were marked as secure during configuration while they were in fact open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb een probleem met installeren van Boxee onder Ubuntu 11.04, zoals ook hier beschreven.

Wat ik heb gedaan, is deze regel aan /etc/apt/sources.list toe te voegen.

code:
1
deb http://apt.boxee.tv natty main

Toen deed ik apt-get update. Een 403 error voor apt.boxee.tv natty. Toen probeerde ik natty te veranderen naar maverick. Apt-get update werkte toen wel, maar ik kreeg tijdens de installatie een error dat libxmlrpc-c3 wel vereist is maar niet installeerbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Wat mij ook opviel is dat het lijkt alsof de software voor mobiel gebruik aangepast is... het gebeurt soms dat als ik op de menu-knop klik, ik rechtsboven (naast de uit-knop e.d.) op het scherm een rood knipperend leeg-accu-symbool zie. iemand anders dit ook al gezien en / of weet iemand waarvoor dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
Heinemancp schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:16:
Wat mij ook opviel is dat het lijkt alsof de software voor mobiel gebruik aangepast is... het gebeurt soms dat als ik op de menu-knop klik, ik rechtsboven (naast de uit-knop e.d.) op het scherm een rood knipperend leeg-accu-symbool zie. iemand anders dit ook al gezien en / of weet iemand waarvoor dit is?
Dat betekent dat de batterij van je afstandsbediening bijna leeg is...
5x CR2032 € 2,49 (bij de Zeeman)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
no113 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:12:
[...]

Dat betekent dat de batterij van je afstandsbediening bijna leeg is...
5x CR2032 € 2,49 (bij de Zeeman)
Ohw, en ik heb hem pas een half jaar ofzo. Maar hij knippert ook altijd maar kort, en is niet altijd zichtbaar. ik koop wel alvast batterijen, maar zal ze er nog niet indoen. thnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 22:13
Ik verwacht niet dat het mogelijk is om een Nederlandse HBO GO app aan Bartsidee toe te voegen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 20:52
Niemand heeft last van de fan die hartstikke veel geluid maakt?

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Pagina: 1