• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:30
Ik heb sinds gisteren een 37pfl9604, mooi toestel, ben erg tevreden, maar hoor de achterspeakers heel zacht kraken. Dat doen ze altijd, als ik in een home menu zit of als ik gewoon tv kijk met het volume helemaal naar 0 "gedraaid". Mute ik het geluid via de AB, dan is het kraken weg.

Iemand anders dit kraken ook waargenomen op zijn/haar tv?

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Pino_Helmond schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:16:
[...]

Welke calibratie dvd heb je gebruikt en waar is deze te bestellen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Is er al een oplossing voor het probleem met het streamen van media.

http://raptr.com/Doppert/about

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 18:25
Ik heb te vroeg gejuicht over vlekken. In plaats van een ronde vlek in het midden heb ik nu 2 brede vlekken: horizontaal 1/3 boven en horizontaal 1/3 beneden. In het midden 1/3 normaal. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat boven en onder normaal zijn en alleen het midden niet. Regenboog kun je negeren, die zie ik met het blote oog niet.

Verder is er nu een portie lightbleeding bijgekomen bij een volledig zwart beeld.

Noot: de standaard helderheid staat veel te hoog, zwarte balken zijn dan iets minder zichtbaar, echter is het beeld totaal waardeloos. Na helderheid terugschroeven is bovenstaande het resultaat.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:22
[...]

Bijvoorbeeld: Monster® ISF HDTV Calibration

Google hier maar eens op.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
xon schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:46:
even nieuwsgierig zijstapje..

is het nou zo dat je ook uitzending gemist in je menu hebt staan van nettv? En nog belangrijker...werkt dat ook?
Nee, uitzendinggemist zit niet in nettv, uitzendinggemist gebruikt flash, en dat wordt niet ondersteund door nettv.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-02 01:09
Dit op een site over de firmware gevonden.

Q5492_0.26.69.0 (2010/01/18)
• Solving Italian broadcast issue.

Als dat alles is :|

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op het duitse hifi forum is een draadje aan de gang over de levertijden en de daarmee samenhangende problemen die ons bekend zijn.

Als ik het goed gelezen heb dan zijn er enkele die gebeld en gemail hebben met een servicebedrijf en Philips en vertellen dat er wel degelijk een nieuwe of nieuwer model gaat komen in de 7000 en 9000 serie.
Een stukje verderop wordt gesproken over een uitlevering vanaf april.

Misschien dat iemand die wat beter in duits is er iets zinnigs van bakken. De vertalers die ik gebruikte maken en een nog meer onduidelijk verhaal van dan dat het in het duits al was.

Draadje is HIER te lezen.

Anoniem: 134820

pascalbulsing schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:58:
Op het duitse hifi forum is een draadje aan de gang over de levertijden en de daarmee samenhangende problemen die ons bekend zijn.

Als ik het goed gelezen heb dan zijn er enkele die gebeld en gemail hebben met een servicebedrijf en Philips en vertellen dat er wel degelijk een nieuwe of nieuwer model gaat komen in de 7000 en 9000 serie.
Een stukje verderop wordt gesproken over een uitlevering vanaf april.

Misschien dat iemand die wat beter in duits is er iets zinnigs van bakken. De vertalers die ik gebruikte maken en een nog meer onduidelijk verhaal van dan dat het in het duits al was.

Draadje is HIER te lezen.
Dag Pascalbulsing,
Ik vervolg al geruime tijd het Duitse forum. Ik heb geen probleem met Duits lezen. Ik weet echter niet wat je specifiek bedoeld hebt.In het forum heeft iemand gezegd dat er binnenkort groot nieuws zou komen. Er wordt gezinspeeld op het nieuwe UV2A paneel van Sharp dat een vierde gele kleur bevat.
Pierre

Anoniem: 256788

ZeRoC00L schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:33:
[...]

Nee, uitzendinggemist zit niet in nettv, uitzendinggemist gebruikt flash, en dat wordt niet ondersteund door nettv.
De NOS zou bezig zijn met een oplossing voor NetTV. Dat is hier te lezen: nieuws: NOS bouwt widgets voor PS3, Philips Net TV en Yahoo Connected TV

Ik wacht met spanning af welke modellen er uit komen (of gepresenteerd worden) het komende voorjaar. Ik wil graag een toestel uit de 9000 reeks met local dimming LED backlight. Het toestel moet geschikt zijn voor een kijk afstand van 2 meter. Ik twijfel nog tussen 32" en 37". Bij HD content zou 37" eventueel kunnen volgens deze info: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/

Iemand ervaring met een dergelijke kijkafstand icm een 37" scherm?

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
[...]

Monster® ISF HDTV Calibration Wizard DVD, die is op het net te vinden.

[Voor 7% gewijzigd door Roydriguez op 30-01-2010 10:22]

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Anoniem: 256788 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:08:
Het toestel moet geschikt zijn voor een kijk afstand van 2 meter. Ik twijfel nog tussen 32" en 37". Bij HD content zou 37" eventueel kunnen volgens deze info: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/

Iemand ervaring met een dergelijke kijkafstand icm een 37" scherm?
Ik kijk vrijwel exclusief HD, en ik had vorig jaar een 42" op 2 meter, en nu een 46" op 2 meter wat me prima bevalt afgezien van de 'algemene' problemen met de huidige TV. Heb wel sterk de indruk dat als ik naar voren leun de 720p/pixels wel begin waar te nemen hier en daar, maar 1080p is - mits het bronmateriaal goed is - nog steeds geweldig op die afstand en echt de moeite waard.

Voor HD kan 37" dus makkelijk op 2 meter. Voor SD valt dat natuurlijk meer tegen. Je moet je dus afvragen wat je het meeste kijkt, en hoe kritisch je op SD kwaliteit bent. Ik heb geen probleem met kleine hoeveelheden SD in mijn situatie, maar de meeste mensen denken daar volgens mij anders over. Uiteindelijk moet je dus toch zelf beslissen wat je belangrijk vindt.

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• perentaart
Ook de 40PFL9904 lijkt problemen met de kijkhoek te hebben, zie foto's. Dit moeten ze tijdens tests toch wel gezien hebben?

Edit: Dit hoort zo. Komt omdat ik van boven af kijk. Van opzij ziet het er wel goed uit.

[Voor 8% gewijzigd door perentaart op 30-01-2010 16:57]

• deBennie
rvbracht schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:11:
Ik bezit een de 32PFL9604H met Neotion CAM voor boven en onder staat de 40PFL9704H ook voorzien van een Neotion CAM.
Even een vraagje over de now/next functie. Op het toestel boven verschijnt bij het zappen naar een ander kanaal kort in een zwarte deels doorzichtige balk de melding van het programma dat er nu op is, en wat het volgende programma is. Dat doet ie op de 9704 niet, terwijl dat toch een duurder toestel is. Weet iemand of deze functie ook op de 9704 in te schakelen is, en hoe doe ik dat dan?
Ik heb een 37pfl9604, maar heb nooit een now/next functie gezien.
De firmware is Q5492-0.26.69.0
Mis ik iets? :)

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
@ deBennie:
Ja, je mist de now/next funtie, lol.

Maar zonder flauwekul, is wel vreemd, heb zelf een 52pfl9704 en now/next functie werkt wel.
Lees dat bij een aantal 9704's now/next niet werkt en bij anderen met een 9704 voor de .69 update wel en daarna niet meer?
Ben al door de menu's aan 't zoeken geweest maar kan eigenlijk ook geen instelling ervoor vinden, vreemd.

• deBennie
Vreemd, ik kan ook niks over de now/next functie in de handleiding lezen, vind het nergens terug? ;(

• dr_dreey
Philips chat misschien voor degenen met dit probleem.

Anoniem: 343186

Hoi,

Ik heb sinds 5/12/2009 ook een Philips 40PFL89704H/12 en ben niet tevreden over het beeld resultaat.
Eerst dacht ik dat het aan de ontvangst van ziggo lag dus maar een blue-ray speler gekocht,maar ook hier heb ik het probleem met de slechte kijk hoek.
Ik heb de VN1C 0948 ... dus van week 48 van 2009,ook zie ik vaak een waas als iets snel moet bewegen.
Philips al gebeld gehad maar technici verteld mij dat zij dit niet kunnen verhelpen,wat ook al blijkt uit meerdere verhalen hier.
Ik wacht nu weer op antwoord van Philips zelf,maar wat moeten we hiermee gaan doen,is er een alternatief????
Pascal al antwoord van Philips wat ze gaan doen???

Groet,

Paul

update 2/2/2010

Vandaag heeft Philips mij terug gebeld met het antwoord dat dit normaal is voor deze tv,voicemail ingesproken dus heb ze nog geen reactie kunnen geven.
Maar ik ga niet akkoord met dit antwoord 8)7 .
Zijn er wel al mensen die een bevredigend antwoord hebben van Philips????
Volgens Philips hebben alle led tv's dit!!!! ik denk van niet

Groet,

Paul

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 343186 op 02-02-2010 20:47]

• Janook
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2022
Doppert schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:37:
Vandaag de 9664 gekocht en meegekregen bij de BCC in Heerlen.
De verkoper vertelde wel dat zij de doos hadden geopend om te controleren of het toestel niet beschadigd was aangezien de doos beschadigd was. Volgens de verkoper een service zodat ze de klanten geen beschadigd produkt meegeven.

Kom thuis en pak de doos uit. Zie aan de achterzijde dat de tv wss aan een wandsteun heeft gehangen doordat het plastic op die plaatsen glom. Ook zag ik dat er wat lichte krasjes op de achterzijde zaten. Dacht toen zolang het de achterkant is kan ik er mee leven.

Daarna de Tv op de voet gemonteerd en aangesloten. Tot mijn grote schrik lekt aan de linkerkant veel backlight door. Lijkt wel een lasershow. ook de doorzichte strip die over de ambilight zit, zit los.
Toen maar even met 062696i het menu in. En toen kwam de grootste schrik. Dit zogenaamde nieuwe toestel had al dik 1000 uur gedraaid.

Verder ben ik wel tevreden over de 9664. Wil ook graag een vervangend toestel. Maar aangezien de verkoper mij wist te vertellen dat bij philips een fabriek was afgebrand kan dit nog wel ff duren. Had nl ook nog een 37"9604 en een liebherr vrieskast besteld bij hun. Het liefst kreeg ik al mijn geld terug maar dan zit ik dus zonder 9664.
Op 23 Januari 2010 geleverd een Philips LCD TV / LED-TV - Type 42 PFL 9664H/1 27 Januari -dus 5 dagen later via dit draadje/Topic gevonden code de volgende cijfers :
Operation Hours display 0882 EN : Operation Hours 1756

• Janook
BTW - na 50 pagina,s lezen kom ik alleen VN1C nummers tegen , als ik roep, AG1A0924106083 (is mijn serie nummer) zegt dat iemand iets ? dit vermoedelijke winkel model ( zie post hierboven ) is Assembled in Belgium ...

• Jan_V
  • Laatst online: 20:31
Janook schreef op maandag 01 februari 2010 @ 06:49:
[...]

Op 23 Januari 2010 geleverd een Philips LCD TV / LED-TV - Type 42 PFL 9664H/1 27 Januari -dus 5 dagen later via dit draadje/Topic gevonden code de volgende cijfers :
9664 en LED?
Dat klopt toch niet? Volgens de site heeft de 9664 helemaal geen led backlight, maar gewoon ccfl, of is er iets geredesigned wat nog niet op de site staat? De 8664 en 7664 hebben wel een led backlight volgens mij en bij de 9-serie pas vanaf de 9704?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Janook
Jan_V schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:16:
[...]

9664 en LED?
Dat klopt toch niet? Volgens de site heeft de 9664 helemaal geen led backlight, maar gewoon ccfl, of is er iets geredesigned wat nog niet op de site staat? De 8664 en 7664 hebben wel een led backlight volgens mij en bij de 9-serie pas vanaf de 9704?
LCD-TV met Ambilight Spectra 2 en Perfect Pixel HD Engine 42 inch Full HD 1080p digitale TV - 42PFL9664H/12

Ambilight
• Ambilight-functies: Ambilight Spectra 2, Modus voor woonkamerlicht
• Dimmerfunctie: Handmatig en via lichtsensor • Ambilight-systeem: LED diepe kleuren.

Bron : Philips

• Janook
Hebben er meer last van storing op Wifi computers van de 42PFL9664H/12 , ik verlies verbinding op mijn MacBook en Asus laptop , tevens storing op mijn GSM , telefoon gesprek is zo slecht dat ik de verbinding moet verbreken en nadat ik de stekker uit de 42PFL9664H/12 haal (230v) is het over .....

• Jan_V
  • Laatst online: 20:31
Janook schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:00:
[...]

LCD-TV met Ambilight Spectra 2 en Perfect Pixel HD Engine 42 inch Full HD 1080p digitale TV - 42PFL9664H/12

Ambilight
• Ambilight-functies: Ambilight Spectra 2, Modus voor woonkamerlicht
• Dimmerfunctie: Handmatig en via lichtsensor • Ambilight-systeem: LED diepe kleuren.

Bron : Philips
Ah, het Ambilight systeem natuurlijk.
Was aan de backlight van het scherm aan het denken....foutje :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Yihaaa
Janook schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:51:
Hebben er meer last van storing op Wifi computers van de 42PFL9664H/12 , ik verlies verbinding op mijn MacBook en Asus laptop , tevens storing op mijn GSM , telefoon gesprek is zo slecht dat ik de verbinding moet verbreken en nadat ik de stekker uit de 42PFL9664H/12 haal (230v) is het over .....
Heb dezelfde TV als jij, en ik heb nergens last van.
Iets met je router misschien?

• Janook
Yihaaa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:42:
[...]

Heb dezelfde TV als jij, en ik heb nergens last van.
Iets met je router misschien?
AirPort van MacBook is verbonden met SpeedTouch5881AF modem ,
Draadloze netwerkverbinding van de Asus laptop ook op SpeedTouch5881AF

Dit is nu 2 jaar zo, en sinds de tv via Wifi ook contact heeft met ditzelfde modem is er storing .

Hoorde een gerucht dat het kan voorkomen dat het Wifi gedeelte van deze TV niet zou zijn afgeschermd ?

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:59
ZIjn er meer mensen die geen youtube filmpjes meer kunnen afspelen op het Philips scherm via nettv?
Bij mij komt er steeds een slotje in beeld als ik naar youtube ga. Andere sites doen het wel en er is ook geen kinderslot ingesteld.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:47
Lees hier dingen over de now next funktie. Als ik op mijn 9604 de info knop druk, krijg ik info over het programma. Bovenin staat dan vermeld welk programma er nu is en welk programma aansluitend. Default krijg ik de info over het huidig programma. druk ik nu op het pijltje naar rechts (naast de OK), krijg ik info over het aansluitende programma. Heb nu de 69 firmware. Is dit hetgene wat wordt bedoeld?

• dr_dreey
Nee, volgens mij gaat het om de balk met now/next boven in beeld nadat je van zender wisselt.
Deze balk komt dan een paar secs in beeld met programmanaam huidige en voldende programma op de betreffende zender.

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 15:15
Vandaag is monteur (Technorep) langs geweest ter beoordeling van de kijkhoek van mij 46pfl9704.

De monteur erkende dat de kijkhoek erg klein was maar gaf aan dat er voor dit probleem bij Philips (nog) geen oplossing is. Hij heeft zelfs nog even gebeld met zijn bedrijf of dit ook inderdaad zo was, maar ook bij Techorep was geen oplossing van Philips bekent.
Hij wist wel te vertellen dat het scherm uitwisselen geen verbetering zal geven omdat ze dit allemaal hebben.

Wat nu, opnieuw klagen bij Philips en heeft dit dan zin als ze geen alternatief hebben ??

En eerlijk is eerlijk, als je recht voor het scherm zit is het een TV met een prachtig mooi en scherp beeld met
ongekend goede zwart-waardes.

[Voor 12% gewijzigd door pegasuspiet op 01-02-2010 17:14]

Anoniem: 63067

Bij mij is vandaag ook een monteur (CE Repair Enschede) langs geweest en geeft exact hetzelfde antwoord, wat betreft de inkijkhoek (niet dat het probleem bij Philips bekent is). Slechte inkijkhoek en inderdaad geen passende oplossing. En zoals jij ook aangeeft is het beeld geweldig zolang je er maar recht voor zit. Zwart is echt diepzwart, maar zodra je maar een beetje naar links gaat is het helemaal mis. De kleuren worden in een rap tempo flets.

De monteur heeft niets geprobeerd (heb de verhalen uit o.a. dit forum) al verteld. Hij rapporteert het naar Philips, maar geen idee met wat voor oplossing ze komen. Hij vroeg zich overigens af of dit wel een defect was... ?

Bij mij wordt het beeld vanaf 90 graden al flets, heel duidelijk te zien met een beeld van RTL Boulevard met Albert Verlinde. Hoe groter de hoek wordt, hoe slechter hij eruit gaat zien. Bij de maximale inkijkhoek ziet hij eruit als een levend lijk. Overigens via NETTV --> picturedreams --> stranden --> 1e plaatje (met palmen) is het ook goed te zien aan de zwartwaarden. Deze worden stukken slechter met een grotere inkijkhoek.

Van mij mogen ze het tv 40PFL9704H op komen halen en het geld terug storten op mijn rekening. De "oude" crt komt er wel weer te staan, totdat Philips met een goed tv komt, waarbij de inkijkhoek ook nog eens redelijk is. Voor een tv van 600 euro of zoiets dergelijks wil ik het wel accepteren, niet een tv van ongeveer 2.000 euro.

• NL Fotografie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-02 15:47
Janook schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:10:
[...]

AirPort van MacBook is verbonden met SpeedTouch5881AF modem ,
Draadloze netwerkverbinding van de Asus laptop ook op SpeedTouch5881AF

Dit is nu 2 jaar zo, en sinds de tv via Wifi ook contact heeft met ditzelfde modem is er storing .

Hoorde een gerucht dat het kan voorkomen dat het Wifi gedeelte van deze TV niet zou zijn afgeschermd ?
Heb zelf ook een Apple Airport en een 42PFL9664. Airport staat ongeveer anderhalve meter van de tv af, maar heb hier nergens last van.

Anoniem: 63067

Wat mag je nu eigenlijk verwachten wanneer een horizontale inkijkhoek van 173° wordt aangegeven? Mag het beeld dan bij een hoek van bijvoorbeeld 100 graden al dusdanig slecht worden, dat kleuren van gezichten verdwijnen?

• Doppert
Anoniem: 63067 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:16:

Van mij mogen ze het tv 40PFL9704H op komen halen en het geld terug storten op mijn rekening. De "oude" crt komt er wel weer te staan, totdat Philips met een goed tv komt, waarbij de inkijkhoek ook nog eens redelijk is. Voor een tv van 600 euro of zoiets dergelijks wil ik het wel accepteren, niet een tv van ongeveer 2.000 euro.
Waarom ruil je hem dan niet tegen de 42" 9664. Misschien dat het zwart net een tikkeltje minder zwart is maar je krijg er naar mijn idee wel natuurgetrouwere kleuren, een goede kijkhoek en een mooier design voor terug voor de rest is het exact dezelfde tv.

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
deBennie schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:13:
Ik heb sinds gisteren een 37pfl9604, mooi toestel, ben erg tevreden, maar hoor de achterspeakers heel zacht kraken. Dat doen ze altijd, als ik in een home menu zit of als ik gewoon tv kijk met het volume helemaal naar 0 "gedraaid". Mute ik het geluid via de AB, dan is het kraken weg.

Iemand anders dit kraken ook waargenomen op zijn/haar tv?
Ik heb in december de 32 inch versie gehad van de 9604H: dit brommen viel mij ook direct op (vooral 's avonds als er relatief weinig geluid is). Het valt vooral op bij praatprogramma's etc.
Toen de winkel (BCC) gebeld en het uitgelegd, was volgens hen niet normaal, dus ik een week later het toestel omgeruild voor een nieuwe. In eerste instantie leek het probleem weg (tijdens installatie) maar na de installatie was het probleem er weer !

Ik heb daarna verder gebeld of dit probleem bekend was. Een medewerker van RAF wist me te vertellen dat dit zeer waarschijnlijk aan het ambilight systeem lag en dat ze daar al meer klachten over hadden gehad. Het schijnt niet bij alle series van Philips voor te komen maar bij sommige dus wel.
Daarom heb ik de TV toen teruggebracht en heb daarna mijn geld terug gekregen. Nu ben ik aan het zoeken naar een goede andere 32 inch, maar ik wil niet zo'n spiegelrand, dus dan blijft er weinig keus over. Denk dat ik wacht tot maart/april als er weer nieuwe modellen uitkomen.

Op kieskeurig was er overigens niets te vinden over dit probleem.

• Janook
Janook schreef op maandag 01 februari 2010 @ 06:49:
[...]

Zaak online gemeld bij ARAG rechtsbijstand , Rekening en serienummer + de Hours getallen onder de scan en hupsakee ....

EP Electronic Partner , gevraagd hoe ze dit gaan oplossen met mij , de 42PFL9664H/12 zou uit een ander filiaal komen en er is nog niet bekent wie er een oud toestel in de doos heeft gestopt .. :+

1 keer verkeerde muurbeugel gemonteerd , deze stak aan beide zijde 7 cm uit , en 2e muurbeugel hangt nu uit het midden van de muur 8)7

Nieuwe 42PFL9664H/12 kan pas eind maart geleverd worden .
Ik zou een fikse korting in overweging kunnen nemen .
Ik overweeg heel sterk om de hele boel op te laten halen

Ook even verteld dat :

De deuk in mijn vertrouwen naar dit filiaal ernstig is geschaad ... :(

• dibrial
  • Laatst online: 29-09-2022
xon schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:12:
Nou...nieuwe modellen naar verwachting gepresenteert op het global media event in Barcelona op 22-24 February 2010.

Maar ja...waarschijnlijk tot in de zomer wachten eer dat ze leverbaar zijn.
P&F USA laat alvast zien wat voor nieuwe modellen ze gaan leveren voor 2010.

link

Zo te zien alleen 3x05, 5x05 en 7x05 voor het komende jaar.
Ik weet niet of dit ook voor de Europese markt geldt.

• Doppert
dibrial schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:42:
[...]

P&F USA laat alvast zien wat voor nieuwe modellen ze gaan leveren voor 2010.

link

Zo te zien alleen 3x05, 5x05 en 7x05 voor het komende jaar.
Ik weet niet of dit ook voor de Europese markt geldt.
De modelen die in noord-Amerika verkocht worden zijn niet representatief tov de europese modellen.

Philips heeft zijn eigen tak in amerika verkocht aan Funai. Waar ze dus nu nog alleen goedkopere / kwalitatief slechtere tv's verkopen. Wanneer ik een amerikaanse review lees over een philips tv zijn deze ook nooit zo lovend als de europese. De type nummers verschillen ook een klein beetje.
.
bron: http://www.cdrinfo.com/Se...Details.aspx?NewsId=22977

• deBennie
hiburg schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:40:
[...]

Ik heb in december de 32 inch versie gehad van de 9604H: dit brommen viel mij ook direct op (vooral 's avonds als er relatief weinig geluid is). Het valt vooral op bij praatprogramma's etc.
Toen de winkel (BCC) gebeld en het uitgelegd, was volgens hen niet normaal, dus ik een week later het toestel omgeruild voor een nieuwe. In eerste instantie leek het probleem weg (tijdens installatie) maar na de installatie was het probleem er weer !

Ik heb daarna verder gebeld of dit probleem bekend was. Een medewerker van RAF wist me te vertellen dat dit zeer waarschijnlijk aan het ambilight systeem lag en dat ze daar al meer klachten over hadden gehad. Het schijnt niet bij alle series van Philips voor te komen maar bij sommige dus wel.
Daarom heb ik de TV toen teruggebracht en heb daarna mijn geld terug gekregen. Nu ben ik aan het zoeken naar een goede andere 32 inch, maar ik wil niet zo'n spiegelrand, dus dan blijft er weinig keus over. Denk dat ik wacht tot maart/april als er weer nieuwe modellen uitkomen.

Op kieskeurig was er overigens niets te vinden over dit probleem.
Het is bij mij geen brommen hoor, maar echt heel zacht kraken. Het lijkt op een soort van ruis, maar dan krisperender oid. :)
Anyway, binnenkort wordt het 'main board' bij mijn tv vervangen.

Anoniem: 136766

Gisteren mijn bestelde 47PFL9664 opgehaald bij BCC. Had vooraf al aangegeven om in het servicemenu te mogen kijken voor aanschaf, was geen enkel probleem en de doos is in de zaak opengemaakt en in het servicemenu naar het type scherm en branduren gekeken. Scherm is van LG en branduren zijn 0. Serienummer begint met VN1K en tv is geproduceerd in week 03 van 2010 in Hongarije. Vers van de pers zullen we maar zeggen.

Tv is aangesloten op mijn mediacenter met MediaPortal dus het was een kwestie van de stekker en HDMI plug erin en afstellen van de beeldopties. SD kanalen zien er goed uit en HD zenders zijn uitstekend, maar HD materiaal zoals de BBC serie Planet Earth op blu ray is werkelijk adembenemend!! De 9704 zal ongetwijfeld zwart nog zwarter maken maar voor mijn ogen is dit zo zwart als maar wezen kan. Kijkhoek is bijzonder goed, kleuren vervagen niet, bij een erg grote kijkhoek neemt de helderheid iets af maar niet onacceptabel. Met Perfect Natural Motion op minimum zie je in sommige scenes toch nog iets aan artefacts, voor mij acceptabel en dit is denk ik niet te voorkomen. Ben tot op heden uitermate tevreden met deze tv, ga later deze week de draadloze verbinding eens maken hoewel ik NETtv toch niet ga gebruiken, heb die functies in MediaPortal en nog veel meer :9~ , wel handig om te updaten ;)

Heb nog wel een vraag, is het Philips opstartscherm ergens uit te schakelen? Hoeft voor mij niet zo nodig dat logo in beeld.

• Janook
Heb nog wel een vraag, is het Philips opstartscherm ergens uit te schakelen? Hoeft voor mij niet zo nodig dat logo in beeld.
Als je beetje teruglees in dit draadje, lees je er een aantal die zich daarmee bezig hebben gehouden Rene :)

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
deBennie schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:17:
[...]

Het is bij mij geen brommen hoor, maar echt heel zacht kraken. Het lijkt op een soort van ruis, maar dan krisperender oid. :)
Anyway, binnenkort wordt het 'main board' bij mijn tv vervangen.
Inderdaad, je hebt gelijk, niet echt brommen maar meer een soort ruis met kraken erdoorheen. Lijkt op een tl buis die herrie maakt (alleen dan heel zacht). Heb je contact met Philips hierover gehad ? Ben wel benieuwd dat als het mainboard vervangen is, of het dan weg is. Ik heb namelijk 2 nieuwe TV's gehad die het allebei hadden. Hou me even op de hoogte.

Janook schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:47:
[...]

Als je beetje teruglees in dit draadje, lees je er een aantal die zich daarmee bezig hebben gehouden Rene :)
:$

• dave k
  • Laatst online: 17-01 22:03
Anoniem: 136766 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:39:
Gisteren mijn bestelde 47PFL9664 opgehaald bij BCC. Had vooraf al aangegeven om in het servicemenu te mogen kijken voor aanschaf, was geen enkel probleem en de doos is in de zaak opengemaakt en in het servicemenu naar het type scherm en branduren gekeken. Scherm is van LG en branduren zijn 0. Serienummer begint met VN1K en tv is geproduceerd in week 03 van 2010 in Hongarije. Vers van de pers zullen we maar zeggen.

Tv is aangesloten op mijn mediacenter met MediaPortal dus het was een kwestie van de stekker en HDMI plug erin en afstellen van de beeldopties. SD kanalen zien er goed uit en HD zenders zijn uitstekend, maar HD materiaal zoals de BBC serie Planet Earth op blu ray is werkelijk adembenemend!! De 9704 zal ongetwijfeld zwart nog zwarter maken maar voor mijn ogen is dit zo zwart als maar wezen kan. Kijkhoek is bijzonder goed, kleuren vervagen niet, bij een erg grote kijkhoek neemt de helderheid iets af maar niet onacceptabel. Met Perfect Natural Motion op minimum zie je in sommige scenes toch nog iets aan artefacts, voor mij acceptabel en dit is denk ik niet te voorkomen. Ben tot op heden uitermate tevreden met deze tv, ga later deze week de draadloze verbinding eens maken hoewel ik NETtv toch niet ga gebruiken, heb die functies in MediaPortal en nog veel meer :9~ , wel handig om te updaten ;)

Hoe lang heb je op de televisie moeten wachten?
Ben nieuwsgierig, want heb hem toch ook al enige tijd in bestelling staan.

dave k schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:23:
[...]

Hoe lang heb je op de televisie moeten wachten?
Ben nieuwsgierig, want heb hem toch ook al enige tijd in bestelling staan.
1,5 week

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Anoniem: 63067 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:16:
Bij mij is vandaag ook een monteur (CE Repair Enschede) langs geweest en geeft exact hetzelfde antwoord, wat betreft de inkijkhoek (niet dat het probleem bij Philips bekent is). Slechte inkijkhoek en inderdaad geen passende oplossing. [...] De monteur heeft niets geprobeerd (heb de verhalen uit o.a. dit forum) al verteld.[..] Hij vroeg zich overigens af of dit wel een defect was... ?
Tja, ik had natuurlijk een eigen post kunnen schrijven, maar aangezien mijn verhaal bijna identiek is aan dat van brainer quote ik hem maar even. Monteur vond overigens dat zo'n kijkhoek gewoon een algemene eigenschap van de techniek is en dat 'iedereen' de grote kijkhoeken in de specificaties opgeeft. 'Je hebt immers nog beeld' onder zo'n hoek. Tja, zo kun je alles qua specificaties wel onder het vloerkleed vegen...

Toevoeging van mijn kant: naar aanleiding van mijn klacht dat het scherm bij felle backlight meer rood is en bij minder fel groen heeft hij de tint instellingen wat aangepast, maar dat maakte natuurlijk niets uit (had ik immers zelf al uitgebreid geprobeerd met de gewenste tint instelling). Het 'rode gloed' probleem dat Philips kent zei hij was puur een instellingen probleem dus niet iets waarvoor een onderdeel vervangen zou moeten worden.

Ga dus nog maar eens met Philips bellen...

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• pegasuspiet
_ep schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:15:
[...]

Tja, ik had natuurlijk een eigen post kunnen schrijven, maar aangezien mijn verhaal bijna identiek is aan dat van brainer quote ik hem maar even. Monteur vond overigens dat zo'n kijkhoek gewoon een algemene eigenschap van de techniek is en dat 'iedereen' de grote kijkhoeken in de specificaties opgeeft. 'Je hebt immers nog beeld' onder zo'n hoek. Tja, zo kun je alles qua specificaties wel onder het vloerkleed vegen...

Toevoeging van mijn kant: naar aanleiding van mijn klacht dat het scherm bij felle backlight meer rood is en bij minder fel groen heeft hij de tint instellingen wat aangepast, maar dat maakte natuurlijk niets uit (had ik immers zelf al uitgebreid geprobeerd met de gewenste tint instelling). Het 'rode gloed' probleem dat Philips kent zei hij was puur een instellingen probleem dus niet iets waarvoor een onderdeel vervangen zou moeten worden.

Ga dus nog maar eens met Philips bellen...
Bij mij erkende de monteur wel mijn klacht (m.a.w. hij vond de kijkhoek ook te klein).
Hij schreef het volgende op het reparatieformulier :

"Ik erken de klacht van de klant maar wij als reparatiebedrijf hebben geen oplossing voor dit probleem"

Dit volgens een monteur van Technorep
Betreft: TV 46pfl9704 aankoopdatum 1-11-09

Heb ondetussen weer met Philips gebeld en deze ervaringen door gegeven. Ze zouden hierop terugkomen

[Voor 3% gewijzigd door pegasuspiet op 04-02-2010 17:32]

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 01:32

LogiForce

The Black Whole

Even een kleine update. Ik heb net firmware .70 kunnen downloaden voor mijn 32pfl9604h/12.

Dus wie upgraden wil? Kon helaas geen changelog vinden :/
Ik heb hem zelf al geïnstalleerd en hij werkt tot nu toe goed.

[Voor 17% gewijzigd door LogiForce op 05-02-2010 05:02]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Let erop dat 0.70 geen officiele versie is en door Philips/Ziggo is vrijgegeven aan een kleine set gebruikers om te testen. Ik draai ook 0.70 en heb veeeeeel meer problemen dan met 0.69 (zenders die uit mijn lijst vallen, EPG die verdwijnt etc)

• mhoogendam
  • Laatst online: 24-03 16:33
Morgen word (als het goed is) mijn nieuwe 46PFL9704 geleverd. Dit zou weer een nieuwe levering van Philips moeten zijn welke vandaag binnen komt in het magazijn van It's. Zijn er mensen die de TV vandaag al krijgen?

Delerium Steam Profile BF4 profile

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
mhoogendam schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:06:
Morgen word (als het goed is) mijn nieuwe 46PFL9704 geleverd. Dit zou weer een nieuwe levering van Philips moeten zijn welke vandaag binnen komt in het magazijn van It's. Zijn er mensen die de TV vandaag al krijgen?
zo zo jij durft >:)

Ben benieuwd naar de serienummers en...nog belangrijker...de kijkhoek

• mhoogendam
Heb hem al geruime tijd in bestelling staan ;) hoe meer ik lees over dit type hoe enger ik het begin te vinden.
Als ik hem heb zal ik zoveel mogelijk info hier posten.

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
mhoogendam schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:36:
Heb hem al geruime tijd in bestelling staan ;) hoe meer ik lees over dit type hoe enger ik het begin te vinden.
Als ik hem heb zal ik zoveel mogelijk info hier posten.
En dat is pecies de reden dat ik het nog ff aankijk. Eerst wil ik een bevestiging dat het nu wel goed zit. :z

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-03 11:34
Rowwan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 07:17:
Let erop dat 0.70 geen officiele versie is en door Philips/Ziggo is vrijgegeven aan een kleine set gebruikers om te testen.
De 0.70 staat voor de 9704H-modellen gewoon zichtbaar op de Philips support site hoor:

http://www.p4c.philips.co...PFL9704H/12&slg=nl&scy=NL

(zie rechtsonder)

• deBennie

• deBennie
Waar kun je de releasedetails van een upgrade vinden?

Anoniem: 289736

Kun je een optische toslink kabel aansluiten op de 32PFL9604? En komt er dan gewoon dolby digital uit als je de xbox 360 aansluit met HDMI?

• deBennie
Anoniem: 289736 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:04:
Kun je een optische toslink kabel aansluiten op de 32PFL9604? En komt er dan gewoon dolby digital uit als je de xbox 360 aansluit met HDMI?
Nee, de 9604 heeft enkel een digitale coax s/pdif uitgang, geen optische.

Anoniem: 289736

deBennie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:06:
[...]

Nee, de 9604 heeft enkel een digitale coax s/pdif uitgang, geen optische.
En daar komt dan wel dolby uit of niet?

Anoniem: 334571

Mijn 46PFL9704 is van 24-09-09 en ik heb vandaag onderstaande problemen doorgebeld aan Philips:
Kijkhoek bij lange na niet volgens specificatie
Beeld blokt regelmatig
Beeld blijft regelmatig even stilstaan
TV schakelt soms met een harde knal uit
Geluid via digitale uitgang hapert zo nu en dan.
Werd 3 uur later gebeld door een servicemonteur van Philips met volgende bericht:
We hebben onderdelen voor Uw tv besteld en als deze binnen zijn bellen we U voor een afspraak.
Ik heb dus een tv uit de eerste serie en bij Philips weten ze dus aan de hand van mijn klachten wat ze moeten vervangen.
Tot nu toe vind ik de reaktie van Philips op mijn klachten erg positief en klantvriendelijk. :)
TV is voorzien van de laatste update.

Wordt vervolgd.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 334571 op 05-02-2010 17:28]

• perentaart
Ik heb inmiddels weer mensen van E-Care over de vloer gehad. Bleeding konden ze verhelpen met een nieuw paneel.

Had echter weinig zin, daar een nieuwe klacht niet opgelost kon worden: bij 4:3 opnamen met zwarte balken aan de zijkant werkt ambilight niet (bij de vorige Aurea's wel). Dit is een softwarematig probleem.

Ik zou gecontact worden voor een alternatief. Wordt nu net gebeld met de mededeling dat er onderdelen zijn besteld. Grappig, dat staat haaks op de constateringen van de monteurs..

• deBennie
Iemand de nieuwe 070 firmware al geprobreerd?

• Yihaaa
deBennie schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:37:
Iemand de nieuwe 070 firmware al geprobreerd?
Yup, gisteravond geinstalleerd maar geen merkbare zaken ontdekt.
TV doet het gewoon goed.

Anoniem: 301547

E care is ook bij mij geweest.

Alle problemen erkent maar ze kunnen er niets aan doen.
Ze gaan ons allemaal af denk.

Eentje zei dat het gewoon zwaar kut is.
Hij had het over iemand op het forum hier die van 40 naar 46 naar 52 is gegaan met steeds dezelfde problemen.
Ik denk ook dat het niet op te lossen is.
diegene die denken dat ze mazzel hebben zien het gewoon (nog) niet.

Philips net gebeld en die begon over omruilen.
Nu kan ik denk ik kiezen voor de 47pfl9664 of van 40 inch naar 46 inch gaan.

Ik durf eigenlijk niet naar de 9664 te gaan omdat ik bang ben dat dit minder mooi beeld geeft als je recht voor de tv zit.
Als ik naar 46 inch ga krijg ik gewoon weer dezelfde problemen maar en sich ben ik best tevreden met de tv.
Geld terug is ook lastig want wat moet ik dan kopen?

Iemand een tip?

Anoniem: 322650

Anoniem: 301547 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:27:
E care is ook bij mij geweest.

Alle problemen erkent maar ze kunnen er niets aan doen.
Ze gaan ons allemaal af denk.

Eentje zei dat het gewoon zwaar kut is.
Hij had het over iemand op het forum hier die van 40 naar 46 naar 52 is gegaan met steeds dezelfde problemen.
Ik denk ook dat het niet op te lossen is.
diegene die denken dat ze mazzel hebben zien het gewoon (nog) niet.

Philips net gebeld en die begon over omruilen.
Nu kan ik denk ik kiezen voor de 47pfl9664 of van 40 inch naar 46 inch gaan.

Ik durf eigenlijk niet naar de 9664 te gaan omdat ik bang ben dat dit minder mooi beeld geeft als je recht voor de tv zit.
Als ik naar 46 inch ga krijg ik gewoon weer dezelfde problemen maar en sich ben ik best tevreden met de tv.
Geld terug is ook lastig want wat moet ik dan kopen?

Iemand een tip?
Hallo,

nou je bent al verder als ik.
Nadat E-care bij mij de slechte kijkhoek heeft geconstateert was het vervolgens radio-stilte vanuit philips.
Dus zelf maar weer gebeld, en wat denk je.......................

Als antwoord kreeg ik "we doen er niets aan..." :S
Ik ben nog een tijdje met degene van customer service in discussie gegaan, maar daar kom je natuurlijk niet verder. Hij vertelde dat er van hogerhand dit is beslist, en dat ze dit als antwoord moeten geven.
Ongelooflijk, daar kun je het dan mee doen!!!
Mijn voorstel was ook omruilen tzt voor nieuwere serie van de 9704 waar dan het probleem opgelost is, of tv retour en geld terug. Maar dat was niet aan de orde, en voor retour moest ik maar bij de winkel zijn.... :w
Wat een service, echt "simplicity", ben zwaar teleurgesteld in philips. Beraad me over hoe nu verder, iemand suggestie's???

Anoniem: 301547 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:27:

Ik kan je verzekeren dat de 9664 een prachtig beeld geeft zowel recht als schuin voor de tv, wat zwartwaardes betreft zal de 9704 ongetwijfeld nog zwarter zijn maar zoals ik eerder al zei, in mijn beleving kan het niet zwarter dan wat ik op dit toestel ervaar. De kleuren zijn zeer realistisch. Ik heb de tv nu bijna een week staan en heb er nog geen seconde spijt van gehad, als je dan een echt nadeel van de 9664 t.o.v. 9704 wilt noemen is het ambilight aan twee zijden i.p.v. drie

• Yihaaa
Anoniem: 136766 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:17:
[...]

Ik kan je verzekeren dat de 9664 een prachtig beeld geeft zowel recht als schuin voor de tv, wat zwartwaardes betreft zal de 9704 ongetwijfeld nog zwarter zijn maar zoals ik eerder al zei, in mijn beleving kan het niet zwarter dan wat ik op dit toestel ervaar. De kleuren zijn zeer realistisch. Ik heb de tv nu bijna een week staan en heb er nog geen seconde spijt van gehad, als je dan een echt nadeel van de 9664 t.o.v. 9704 wilt noemen is het ambilight aan twee zijden i.p.v. drie
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Heb nu 2 maanden een 9664 en kan je verzekeren dat zwart ook echt zwart is en de kijkhoek echt heel goed is. Nog geen milliseconde spijt van gehad. Ben een 99,99% tevreden gebruiker (moet altijd ruimte zijn voor kleine verbeteringen).

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:04

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Topicstarter
Anoniem: 289736 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:59:
[...]En daar komt dan wel dolby uit of niet?
In theorie en volgens Philips niet, maar heb al meerdere gevallen gehoord waarbij het gewoon werkt. Wel alleen Dolby Digital en geen DTS.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Anoniem: 91761

Ik heb nu sinds een week de PFL9664 47" van Philips. Goed beeld ben er tevreden mee. Merk wel soms dat er artifacts in beeld komen bij veel beweging. Maar misschien staan niet alle instellingen oke.
Over het geluid via digital out. Ik heb gemerkt dat Dolby Digital wel werkt op 5.1 en DTS niet daar blijft het stereo.

• pegasuspiet
Anoniem: 322650 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:55:
[...]

Hallo,

nou je bent al verder als ik.
Nadat E-care bij mij de slechte kijkhoek heeft geconstateert was het vervolgens radio-stilte vanuit philips.
Dus zelf maar weer gebeld, en wat denk je.......................

Als antwoord kreeg ik "we doen er niets aan..." :S
Ik ben nog een tijdje met degene van customer service in discussie gegaan, maar daar kom je natuurlijk niet verder. Hij vertelde dat er van hogerhand dit is beslist, en dat ze dit als antwoord moeten geven.
Ongelooflijk, daar kun je het dan mee doen!!!
Mijn voorstel was ook omruilen tzt voor nieuwere serie van de 9704 waar dan het probleem opgelost is, of tv retour en geld terug. Maar dat was niet aan de orde, en voor retour moest ik maar bij de winkel zijn.... :w
Wat een service, echt "simplicity", ben zwaar teleurgesteld in philips. Beraad me over hoe nu verder, iemand suggestie's???
Ideetje (waarschijnlijk niet uitvoerbaar)

: alle gedupeerde van dit forum met het kijkhoekprobleem verenigen en kontakt opnemen met Vara-Kassa of Tros Radar en proberen dit probleem in de uitzending te krijgen

Misschien is Philips hier wel gevoelig voor.

pegasuspiet schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:10:
[...]

Ideetje (waarschijnlijk niet uitvoerbaar)

: alle gedupeerde van dit forum met het kijkhoekprobleem verenigen en kontakt opnemen met Vara-Kassa of Tros Radar en proberen dit probleem in de uitzending te krijgen

Misschien is Philips hier wel gevoelig voor.
Bij de meeste mensen wordt naar een oplossing gezocht, soms met het vervangen van de tv. Philips werkt dus aan het probleem en het heeft denk ik dan weinig zin om dit soort acties te voeren. Buiten dat zul je het toch met een behoorlijk aantal mensen aan moeten kaarten en niet met tien of twintig. De uitzending ga je al helemaal niet halen. De mensen die met een kluitje het riet in worden gestuurd en een erkende klacht hebben maken meer kans door hun rechtsbijstand verzekering in te schakelen of, indien lid, de consumentenbond.

• bulsing
  • Niet online
Zoals bij zoveel zaken gaat het hier om de vastberadenheid om er iets van te maken.

Als je een klacht meld en daarna bij een huisbezoek duidelijk laat zien wát er niet goed is en dit duidelijk kan demonstreren dan zal een monteur na nader inzien echt niet kunnen zeggen dat dit binnen de specs valt.

Zo valt de kijkhoek absoluut niet binnen de specs, iedere monteur (en Philips, want die baseren hun standpunt vaak op de mening van de monteur) zullen in eerste instantie de klacht willen afdoen dat het binnen de specs valt. Ter vergelijk heb ik ten tijde van het huisbezoek mijn 37PFL9830 van de slaapkamer gehaald en deze pal naast de 9704 gezet met beide hetzelfde programma. Zo viel de ghosting, onjuiste roze/paarse en blauwe kleuren op en de belabberde kijkhoek direct op. Bewijs geleverd en daar is dan niets meer tegenin te brengen. Wijs ze ook op de officiele specs van Philips waarin bijv. de snelheid van het scherm staat en het aantal graden van de kijkhoek.

Omdat je mag verwachten dat een 9704, die 4 generaties nieuwer is dan een 9830 op alle fronten beter is, heb ik dit toestel er ter vergelijking bij gezet.

En de 3 huisbezoekmonteurs konden niet anders aangeven dat het een waardeloos beeld was van de 9704 en dat de 9830 voor z'n leeftijd nog een perfect plaatje op het scherm weet te toveren.

Nou heeft niet iedereen de beschikking over middelen om het aan te kunnen tonen, maar ik heb zo bijvoorbeeld ook stukken van een programma opgenomen waar het heel goed te zien is dat de kleuren niet kloppen. Ook de ghosting heb ik kunnen aantonen door middel van het eerder genoemde tooltje, maar ook door een iets opgemerkt te hebben bij ene programma waar de ghosting overduidelijk zichtbaar was en dit ook opgenomen.

Alleen maar bellen en zeggen dat het niet goed is, is jammer genoeg voor veel 'kuch' technici die aan huis komen niet voldoende en moet je ze even wijzen op hoe het wel moet en wat je mag verwachten van een dergelijk toestel. Zo ook voor Philips (handelsbelangen of commerciele afdeling genoemd)

• pegasuspiet
pascalbulsing schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:19:
Zoals bij zoveel zaken gaat het hier om de vastberadenheid om er iets van te maken.

Als je een klacht meld en daarna bij een huisbezoek duidelijk laat zien wát er niet goed is en dit duidelijk kan demonstreren dan zal een monteur na nader inzien echt niet kunnen zeggen dat dit binnen de specs valt.

Zo valt de kijkhoek absoluut niet binnen de specs, iedere monteur (en Philips, want die baseren hun standpunt vaak op de mening van de monteur) zullen in eerste instantie de klacht willen afdoen dat het binnen de specs valt. Ter vergelijk heb ik ten tijde van het huisbezoek mijn 37PFL9830 van de slaapkamer gehaald en deze pal naast de 9704 gezet met beide hetzelfde programma. Zo viel de ghosting, onjuiste roze/paarse en blauwe kleuren op en de belabberde kijkhoek direct op. Bewijs geleverd en daar is dan niets meer tegenin te brengen. Wijs ze ook op de officiele specs van Philips waarin bijv. de snelheid van het scherm staat en het aantal graden van de kijkhoek.

Omdat je mag verwachten dat een 9704, die 4 generaties nieuwer is dan een 9830 op alle fronten beter is, heb ik dit toestel er ter vergelijking bij gezet.

En de 3 huisbezoekmonteurs konden niet anders aangeven dat het een waardeloos beeld was van de 9704 en dat de 9830 voor z'n leeftijd nog een perfect plaatje op het scherm weet te toveren.

Nou heeft niet iedereen de beschikking over middelen om het aan te kunnen tonen, maar ik heb zo bijvoorbeeld ook stukken van een programma opgenomen waar het heel goed te zien is dat de kleuren niet kloppen. Ook de ghosting heb ik kunnen aantonen door middel van het eerder genoemde tooltje, maar ook door een iets opgemerkt te hebben bij ene programma waar de ghosting overduidelijk zichtbaar was en dit ook opgenomen.

Alleen maar bellen en zeggen dat het niet goed is, is jammer genoeg voor veel 'kuch' technici die aan huis komen niet voldoende en moet je ze even wijzen op hoe het wel moet en wat je mag verwachten van een dergelijk toestel. Zo ook voor Philips (handelsbelangen of commerciele afdeling genoemd)
Vraagje, wat heb jij bereikt m.a.w. wat gaat Philips bij jouw doen aan dit probleem ??

Anoniem: 322650

pascalbulsing schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:19:

Beste Pascal,

ben ook zeker niet geneigd het hier bij te laten zitten, en zal zeker nog vasthoudend blijven in mijn klacht.
Het probleem is dat je vaak niet verder komt dan de customer service, die ook maar vertellen wat hun is opgedragen. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen om "door te dringen"......
Feit is wel dat philips verschillende antwoorden geeft bij dezelfde klacht. De een keer wel bereid is tot vervanging of retour (zie berichten van "klagers" op dit forum), en de andere keer op het standpunt staat "we doen er niets aan". Dus dat is een beetje het lastige in het verhaal.
Maar goed ze zijn nog niet van me af............... :X

• patathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik kan er helemaal naast zitten hoor maar toch het volgende:

Waarom gaan de tv's van Sharp als warme broodjes over de toonbank en heeft Philips zoveel problemen met deze serie? het probleem zou dus niet aan het paneel van Sharp moeten liggen, of snap ik het nu echt niet?

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 14:53
Release notes van de 70 release voor **PFL9704H:

Q5492_0.26.70.0
• Improvement on CI+ performances.

• mhoogendam
Gisteren mijn 46PFL9704 ontvangen. de gegevens:
Scherm: LCD Sharp D3La43K 46"
Production Code: VN2A1002015039

Wat mij wel verbaasde is dat de .66 firmware nog op de TV stond terwijl de .69 toch al geruime tijd uit is.
Kan niet verwachten dat de .70 van deze week er al op zou staan :)

De kijkhoek lijkt goed te zijn, wel word de rode kleur minder wanneer je meer van de zijkant af kijkt.
De TV zal bij ons nagenoeg alleen van voren af bekeken worden dus dit kijk ik nog even aan.

Vandaag de Natural Motion volledig uitgezet, en hiermee dus de 200Hz technologie. Het beeld lijkt een extra diepte te krijgen wanneer dit aanstaat. Ik kon hier niet aan wennen.

• bulsing
  • Niet online
mhoogendam schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:52:
Gisteren mijn 46PFL9704 ontvangen. de gegevens:

Vandaag de Natural Motion volledig uitgezet, en hiermee dus de 200Hz technologie. Het beeld lijkt een extra diepte te krijgen wanneer dit aanstaat. Ik kon hier niet aan wennen.
"Gisteren mijn 46PFL9704 ontvangen" + "Ik kon hier niet aan wennen."
Al 1 hele dag ? :X

@ ramdb

Bij deze 9704 melding waren de monteurs en Philips er redelijk snel over dat dit niet klopt en heb ik ook niet zo heel veel hoeven mopperen. Wel continue gebeld met E-Care en Philips over de bevindingen en uitkomsten van E-care. En op de bonnen laten zetten dat het niet op te lossen is en ze alles laten doen wat ze willen. Paneel vervangen, SSB vervangen. Alles om maar te laten zien dat daar de problemen niet in zitten.

tja ik heb toen ik dacht ik melding maakte van vele problemen met de 1e Aurea (9900) ook de nodige tamtam moeten maken om door te dringen tot handelsbelangen of de commerciele afdeling.
Ik weet wel dat ik me niet liet afschepen met een standaard antwoord en naar leidinggevenden en managers heb gevraagd om door te verbinden. Na vele boze telefoontjes en (ingehouden) verwensingen, want de callcenter medewerkers doen ook maar gewoon hun werk, heb ik toen eindelijk door weten te dringen tot een hoger niveau die wel iets van zeggenschap hadden om tot een oplossing te komen.

De afdeling die beslist of het een vervanging word of niet is 'handelsbelangen' ook wel de commerciele afdeling genoemd.

• deBennie
STING schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:01:
Release notes van de 70 release voor **PFL9704H:

Q5492_0.26.70.0
• Improvement on CI+ performances.
Zou dat het ziggo ontvangst zijn?

Waar vind je de release notes?
En stel ik upgrade mijn 9604 met de 70 firmware, kan ik de huidige 69 firmware nog ergens terugkrijgen?

• mhoogendam
pascalbulsing schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:36:
[...]

"Gisteren mijn 46PFL9704 ontvangen" + "Ik kon hier niet aan wennen."
Al 1 hele dag ? :X
Mjah, het is snel ik weet het. Misselijk worden door TV kijken kan niet de bedoeling zijn. Na de functie uitgezet te hebben geen last meer gehad.

• heldenm
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03-2021
Ook hier zojuist monteur (CE-repair) geweest na klachten over kijkhoek.
Monteur erkende het probleem en bevestigde dat ook Philips bekend is met het probleem.
Monteur had geen oplossing en zou dit terugrapporteren aan Philips.

• dibrial
Ik heb mijn 40PFL9074H dit weekend gekregen en heb geen van de in dit dit artikel beschreven problemen kunnen ontdekken.

Serienr: VN4B 1004

Ondanks berichten die ik gehoord heb over streamen van video werkt dit overigens bij mij wel.
XVID en MP4 worden beiden prima afgespeeld.

Ik ben er echt super tevreden mee.

• john19_386
mhoogendam schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:56:
[...]

Mjah, het is snel ik weet het. Misselijk worden door TV kijken kan niet de bedoeling zijn. Na de functie uitgezet te hebben geen last meer gehad.
Ik heb hier geen problemen mee. Meestal worden menselijk misselijk van lage frequenties, 50 Hz of zo. Kan ook kwestie van gewenning zijn. Van mun eerste TFT-monitor en LCD-tv kreeg ik ook koppijn de eerste week. Tegenwoordig wordt ik juiste en beetje lijp van de die oude beeldbuizen omdat alles in één keer bol is of zo :P.

Overigs heb ik geen last van de meestvoorkomende problemen die hier worden besproken (inkijkhoeken, strepen, etc). Ik heb de tv laatst wel op ghosting betrapt bij bepaalde uitzendingen op de satelliet en sommige DVD's (zeer opvallend bij de reclame waar zo'n vrouwtje een cactus achterover gooit, daarbij is het echt extreem). Volgens mij komt het alleen voor bij beelden die analoog binnenkomen. Is iemand dat ook opgevallen, of zijn er ook mensen die via HDMI last hebben van ghosting? Of zal het gewoon met de bron zelf te maken hebben?

Anoniem: 134820

dibrial schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:25:
Ik heb mijn 40PFL9074H dit weekend gekregen en heb geen van de in dit dit artikel beschreven problemen kunnen ontdekken.

Serienr: VN4B 1004

Ondanks berichten die ik gehoord heb over streamen van video werkt dit overigens bij mij wel.
XVID en MP4 worden beiden prima afgespeeld.

Ik ben er echt super tevreden mee.
Gefeliciteerd,
Zo te zien heb je een ontvanger met BOM 4. Dat is de nieuwste versie.
Pierre

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
Ben ik erg benieuwd waar deze tv is aangeschaft.

Geloof er niks van maar het geeft wel hoop....

Ik zag vooral die strepen pas na weken bij sommige programma`s.

Als je een paar foto`s kan maken van de kijkhoek zou je ons flink kunnen helpen.

• dibrial
Anoniem: 301547 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:31:
Geloof er niks van maar het geeft wel hoop....

Ik zag vooral die strepen pas na weken bij sommige programma`s.

Als je een paar foto`s kan maken van de kijkhoek zou je ons flink kunnen helpen.
Nou, ik kon zo snel niets beters vinden, dus het wordt Lingo!!! Even met de Nokia gemaakt en een zo groot mogelijke hoek.

Wel erg trage host, gebruik liever iets van PlaatjesUpload

Ik vind het absoluut acceptabel.

De TV komt overigens van Expert.

[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 09-02-2010 13:07]

• LogiForce
  • Laatst online: 21-03 01:32

LogiForce

The Black Whole

dibrial schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:34:
[...]

Nou, ik kon zo snel niets beters vinden, dus het wordt Lingo!!! Even met de Nokia gemaakt en een zo groot mogelijke hoek.

[afbeelding]

Wow, wat een kleur vervaging :X
Ik vind dat echt niet meer mooi om eerlijk te zijn. Maar als jij dat acceptabel vind. :/
Het betreft hier de 9704 neem ik aan? Volgens mij mag ik me in de handen knijpen dat ik toch maar een 9604 gekocht heb. Ik heb hier gelukkig geen last van.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• dibrial
Zou je wat vergelijkingsmateriaal kunnen posten? Ik ben erg benieuwd hoe het beeld er, onder de zelfde hoek, op een 9604 uitziet.

• cyberik
  • Laatst online: 18-01 15:23
Eerlijk gezegd vind ik het onder deze getoonde hoek ook nog wel meevallen.
Zeg nou zelf, wie kijkt er nou onder zo'n hoek naar z'n TV??

• dibrial
Weet iemand misschien of ik het Lounge Light op mijn 40PFL9704 ook aan kan zetten als ik naar radio via CI+ luister?
Ik krijg het beeld wel weg door op 'SUBTITLE' te klikken, maar bij een lekker muziekje is een sfeervolle lounge light ook niet verkeerd.

dibrial schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:34:
[...]

[afbeelding]

Ik vind dit gewoon goed, vergeet niet dat je met een LCD scherm te maken hebt en het onder een hoek als deze nooit hetzelfde zal zijn als recht ervoor. Enige die het kritisch kan beoordelen is denk ik Pascal, die heeft goed vergelijkingsmateriaal met de 9704 en de 9803 in huis. Bij mijn 9664 is het eigenlijk precies andersom, onder die hoek worden de kleuren (het hele scherm eigenlijk) donkerder. Geeft niks ik kijk toch geen tv vanuit de tuin ;)

Die hoek is wel erg groot hahaha

Maar dit gebeurd dus al als je recht ervoor zit op 3.5 meter en een meter of 1.5 naar links/rechts gaat.
(bij een meter al als je goed kijkt, de diepte valt weg)

Waarschijnlijk de prijs die je betaald voor super beeld als je er recht voor zit.

Die ghosting bij pannen moet je ook nog ff op de koop nemen |:(

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 136766 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:24:
[...]
Enige die het kritisch kan beoordelen is denk ik Pascal, die heeft goed vergelijkingsmateriaal met de 9704 en de 9803 in huis.
Ik bedoel toch echt de 9830 (de eerste met CCFL buisjes en stereo ambilight) en niet de 9803 van vorige jaar.

even een plaatje van de 9830:

Ik maak me dus druk om het feit dat straks alleen de kijkhoek iets beter is, maar dat de ghosting onverminderd is gebleven.

Op het plaatje van dibrial zie ik wel iets van verbetering maar nog steeds niet zo 'goed' als op mijn good old 9830. Ik zal morgen eens kijken bij mijn ouders. Die hebben ook een 42PFL9903 en zal proberen om daar eens een fototje te maken van de kijkhoek met een stilstaand beeld. Gewoon ter vergelijking

[Voor 30% gewijzigd door bulsing op 08-02-2010 22:09]

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-03 23:44
[ ... en zal proberen om daar eens een fototje te maken van de kijkhoek met een stilstaand beeld. Gewoon ter vergelijking
Toch wel van onze nieuwe benchmark: Lingo.... ? ;)

• john19_386
LogiForce schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:38:
[...]

Wow, wat een kleur vervaging :X
Ik vind dat echt niet meer mooi om eerlijk te zijn. Maar als jij dat acceptabel vind. :/
Het betreft hier de 9704 neem ik aan? Volgens mij mag ik me in de handen knijpen dat ik toch maar een 9604 gekocht heb. Ik heb hier gelukkig geen last van.
Nou als dat het veelgenoemde probleem is van de kijkhoek is dat wel erg ver gezocht. Ten eerste is er nog goed naar te kijken, ook al is het iets vager. Ten tweede, wie gaat er nou in zo'n hoek voor de tv zitten. Dan heb je volgens mij meer last van ambilight die in je ogen schijnt dan van het vage beeld :P. Nogmaals, het enige serieuze probleem vind ik gewoon de ghosting bij bepaalde beelden, dit is niet acceptabel voor een tv met een reactietijd van 1ms en 200Hz.

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10-2022
cyberik schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:33:
Eerlijk gezegd vind ik het onder deze getoonde hoek ook nog wel meevallen.
Zeg nou zelf, wie kijkt er nou onder zo'n hoek naar z'n TV??
Volgens mij moet je wel echt een hekel hebben aan degene die je onder die hoek naar je TV laat kijken zeg.... ;)

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
Ik vraag me af of je wel echt realistisch kan testen wat betreft de kijkhoek als je niet echt 2 dezelfde beelden opzet, precies dezelfde kijkhoek pakt etc

Verder ben ik wel ERG nieuwsgierig wat de tv van Dibrial doet met de door Pascal gebruikte stukjes software en of ook dit verbeterd zou zijn.

Wat ik verder wel opmerkelijk vind is dat je ook niet hoort van verkopers/mensen uit die wereld die op dit forum zitten dat de ouwe reeks 9704's uit de " schappen" zijn gehaald. Ondanks dat het natuurlijk om een recente televisie gaat lijkt iedereen hier een hagelnieuw exemplaar te hebben van telkens nog geen maand oud. Dit zou impliceren dat ze met een nieuwe reeks zijn begonnen na " klachten" maar ja..dit kan lijkt mij nooit helemaal stilletjes gebeuren.

Het blijft een vreemd verhaal

• dibrial
Ik zou het wel willen testen, maar ik heb helaas niet de mogelijkheid om mijn PC op de aan te sluiten via HDMI.

Anoniem: 322002

Terug van weggeweest, de grijze vlekken in mijn 42PFL9664H/12. In een eerdere posting heb ik hier melding van gemaakt en is ook door Technorep vakkundig vervangen. Klachten waren weg. Helaas, nu 2 maanden later komen de grijze vlekken weer terug. Niet dezelfde maar op andere locatie. Om gek van te worden.
Heb direct weer contact opgenomen met Technorep en weer foto's verzonden. Deze moeten nu beoordeeld worden of het scherm voor de tweede keer vervangen moet worden.
Is er nu helemaal niemand met een 42PFL9664 of ander model die hier ook last van heeft/heeft gehad?

Ik vind dit wel zorgwekkend omdat de vlekken in eerste instantie weg waren maar nu weer spontaan verschijnen en het kan dus in de loop van de tijd erger worden.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:23

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 322002 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:06:
Terug van weggeweest, de grijze vlekken in mijn 42PFL9664H/12. In een eerdere posting heb ik hier melding van gemaakt en is ook door Technorep vakkundig vervangen. Klachten waren weg. Helaas, nu 2 maanden later komen de grijze vlekken weer terug. Niet dezelfde maar op andere locatie. Om gek van te worden.
Heb direct weer contact opgenomen met Technorep en weer foto's verzonden. Deze moeten nu beoordeeld worden of het scherm voor de tweede keer vervangen moet worden.
Is er nu helemaal niemand met een 42PFL9664 of ander model die hier ook last van heeft/heeft gehad?

Ik vind dit wel zorgwekkend omdat de vlekken in eerste instantie weg waren maar nu weer spontaan verschijnen en het kan dus in de loop van de tijd erger worden.
Hmm..'k heb ook een 42pfl9664/12 ehh..waar zou ik deze grijze vlekken moeten zien?
Pagina: 1 2 3 ... 37 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee