Anoniem: 338772

Tips voor mensen die hun 9704 willen instellen:
> Gebruik alleen voorbeelden van het gelijke formaat TV. Dus niet instellingen van 52 inch toepassen op 40 inch.
> Je kunt het HD-demo-filmpje gebruiken om te kijken of wit ook echt wit is
> Als je een Harddisc recorder hebt dan kun je het beeld stilzetten (bij voorkeur met een gezicht, witte, rode en blauwe vlakken in beeld, vb in studio). Vervolgens kun je spelen met Persoonlijke instellingen en deze afwisselen met voorgeïnstalleerde instelingen zoals Cinema of Normaal

Mijn eigen ervaring met 40pfl9704:
> Zeer goed beeld, goede kijkhoek (ook met voetbal), geen verticale banen of andere rare dingen.
> Basis instellingen gingen zeer eenvoudig. Het optimaliseren van Wit en Rood duurde vrij lang.
> Over het eindresultaat qua beeld ben ik zeer tevreden.
> Snelheid en (bediening) EPG kan nog veel beter

Contrast 89
Helderheid 50
Kleur 54
Scherpte 3
Ruisred. Uit
WP Red 75
WP Green 90
WP Blue 127
Red Black 8
Green Black8
PNM Min
200Hz Aan
Geav. Scherpte Aan
Dyn. Contrast Min
Dyn. Acht.verl. Opt. Beeld
MPEG Art.Red. Uit
Kleurverbet. Uit
Lichtsensor Aan

Deze gebruik ik voor alle bronnen (TV, Harddiscrecorder en DVD/BR). Bij DVD/BR staat echter PNM (en dus ook automatisch 200Hz) uit.

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-02 01:09
Sciatic schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:04:
[...]

Direct maar even geinstalleerd op mijn 42pfl8404 en 46pfl9704. Ziggo met HD kanalen werken nog prima.

Vooral op de 9704 is de opstarttijd veel korter geworden, vanuit standby 2 seconden tot beeld, vanuit "uit" ongeveer gehalveerd (12 tot 15 seconden).

Op de 8404 is de opstarttijd iets korter geworden, maar niet zo drastisch als de 9704.

Verder weinig verschillen gevonden, schakelen naar HDMI waar mijn macmini op zit gaat soepeler.
Mooi dat de opstarttijd verkort is. Heeft iemand nog een changelog kunnen vinden? Of andere verbeteringen geconstateerd?

Als ik de tv laat zoeken vind hij geen nieuwe firmware. Daarnaast zijn er ook geen aankondigingen. Misschien volgt dat nog, anders maar via de usb-stick updaten.

Anoniem: 134820

Zo net de nieuwe firmware geinstalleerd. Verbeteringen zie ik in de Internet TV mogelijkheden. Volgens mij is de wachttijd bij ingave van de tekens sneller. Verder zie ik dat ik een webpagina (zelf gemaakt) die ik vroeger niet kon openen nu wel kan openen.
Pierre

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Boontjes schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:18:
Ik zal het vanavond eens proberen met de PC modus, maar volgens mij heb ik dit al getest en was het ook toen nog niet opgelost. Een groot nadeel vind ik dat je i.c.m. de PC modus geen geavanceerde functies 200 hertz en natural motion etc. kan gebruiken. Het beeld wordt dan een heel stuk minder mooi vind ik persoonlijk.
Als je 24p materiaal op 60Hz afspeelt wordt dit door Natural Motion in het algemeen niet goed vloeiend weergegeven. Als je materiaal op de 'verkeerde' framerate afspeelt maakt NM het in het algemeen juist minder vloeiend en kun je het beter uitzetten. Als je wel NM wilt, moet je de juiste framerate instellen, en dan moet die door de apparatuur natuurlijk ook wel correct worden ondersteund...

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Remco123
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-12-2021
williz schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:28:
[...]

kun je niet middels de hier eerder genoemde code (weet zo niet uit het hoofd) in het service menu kijken voor het aantal branduren? Dan kun je misschien zien wanneer deze gemaakt is en of gedraait heeft.
Dat heb ik inderdaad al een keer gedaan en daar blijkt het niet uit maar goed wie zegt mij dat ze dat in de winkel niet terug kunnen resetten ? Wederom weer niets van Ben van Dijk gehoord trouwens. Ik zou terug gebeld worden immers :|

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10-2022
_ep schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:59:
[...]

Als je 24p materiaal op 60Hz afspeelt wordt dit door Natural Motion in het algemeen niet goed vloeiend weergegeven. Als je materiaal op de 'verkeerde' framerate afspeelt maakt NM het in het algemeen juist minder vloeiend en kun je het beter uitzetten. Als je wel NM wilt, moet je de juiste framerate instellen, en dan moet die door de apparatuur natuurlijk ook wel correct worden ondersteund...
Ik begrijp je punt, maar ik heb het zeer uitvoerig getest met verschillende instellingen i.c.m. 24 hertz\50 hertz en 60 hertz, veschillende kabels en het in- of uitschakelen van de diverse functies maakt helemaal niets uit. Normaal gesproken zou je toch 24p materiaal op 24 hertz vanaf de MacMini moeten kunnen afspelen heb ik begrepen en snap er dan ook helemaal niets van, al moet ik bekennen dat ik nog niet alle ins en outs ken van deze materie. De MacMini lijkt het toch te ondersteunen en dan lijkt het toch aan de 52PFL9704 te liggen of zie ik iets over het hoofd?

Anoniem: 341281

Hi,

Ik heb een vraag, en sorry als het al een keer besproken is, maar ik kon het antwoord niet vinden.

Ik sta op het punt om een Humax iHDR-5050c te kopen in combinatie met mijn 32PFL9613D en wil ze koppelen met HDMI. Hoe voorkom ik nu dat ik iedere keer bij het aanzetten van de TV met de AB handmatig moet switchen naar de HDMI source? Kan ik een standaard source instellen?

Thanks alvast!

• rvbracht
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 19:27
Ik bezit een de 32PFL9604H met Neotion CAM voor boven en onder staat de 40PFL9704H ook voorzien van een Neotion CAM.
Even een vraagje over de now/next functie. Op het toestel boven verschijnt bij het zappen naar een ander kanaal kort in een zwarte deels doorzichtige balk de melding van het programma dat er nu op is, en wat het volgende programma is. Dat doet ie op de 9704 niet, terwijl dat toch een duurder toestel is. Weet iemand of deze functie ook op de 9704 in te schakelen is, en hoe doe ik dat dan?

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10-2022
Anoniem: 341281 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:57:
Hi,

Ik heb een vraag, en sorry als het al een keer besproken is, maar ik kon het antwoord niet vinden.

Ik sta op het punt om een Humax iHDR-5050c te kopen in combinatie met mijn 32PFL9613D en wil ze koppelen met HDMI. Hoe voorkom ik nu dat ik iedere keer bij het aanzetten van de TV met de AB handmatig moet switchen naar de HDMI source? Kan ik een standaard source instellen?

Thanks alvast!
Als het goed is start je TV weer op met de source waarmee hij is uitgeschakeld, tenminste bij mijn 52PFL9704 wel en kan me niet voorstellen dat het bij de 9613 anders is hoor.

Anoniem: 337757

[quote]dr_dreey schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:57:
@ _ep:
Ik weet hoe ik in het service menu moet komen (062596 I(nfo) dacht ik...).
Maar waar kan ik dan het veel te f*****g heldere en lang durende philips logo bij opstart uitschakelen?
Bvd.

PS: is jou plaatje bij je nick de topsnelheid van de veryron?? >:)
via serv menu 062596 info dan options>miscellaneous > startup screen op off zetten.

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 10:05
Yihaaa schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:37:
korte vraag: heeft er iemand ervaring met de werking van zo'n CAM module bij een 42PFL9664H in combinatie met Ziggo?

Zit er aan te denken om zo'n CAM module bij Saturn ofzo te kopen....
Afgelopen zaterdag toevallig zelf geinstalleerd. Werkte bij mij direct, zonder problemen.

Anoniem: 123503

Ik heb sinds vorige week de 9704 tegen de muur hangen.

Echter heb ik regelmatig dat ik als ik de TV en mn UPC kastje aanzet, ik op de televisie geen beeld krijg en de melding "geen videosignaal" of "niet ondersteund videoformaat" zie. (UPC zit op HDMI uitgang 2 en daar staat de zender ook op)

De TV uitzetten, en dan weer aanzetten verhelpt het probleem en dan doet ie t weer wel.

Kent iemand dit probleem of weet iemand waar t aan kan liggen?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123503 op 21-01-2010 20:51]

Anoniem: 123503 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:44:

Echter heb ik regelmatig dat ik als ik de TV en mn UPC kastje aanzet, ik op de televisie geen beeld krijg en de melding "geen videosignaal" of "niet ondersteund videoformaat" zie. (UPC zit op HDMI uitgang 2 en daar staat de zender ook op)

De TV uitzetten, en dan weer aanzetten verhelpt het probleem en dan doet ie t weer wel.

Ik heb een satellietontvanger via HDMI2 aan de ontvanger aangesloten. Ik schakel de TV uit via standby op de AB als ik de ontvager aanzet via de knop source op de AB start de bron satellietontvanger op.
Pierre

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-03 21:27
pascalbulsing schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:09:
[...]

Ik heb zojuist weer een belletje gehad van E-Care dat a.s. donderdag 21ste het SSB (small signal board) vervangen gaat worden. Zelf vermoed ik niet dat dit de problemen gaat oplossen, maar de techneuten van
e-care/technorep waren er stellig van overtuigd dat dit het probleem moet oplossen. Dus wie ben ik om daar aan te twijfelen. Zal wel zachtjes in mijn vuistje lachen als het toch niet zo blijkt te zijn (wat ik dus eigenlijk verwacht)

We wachten dus maar weer af.
En ben je aan het genieten van een perfect scherm?

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
shameblaster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:14:
[...]

En al wat meer gehoord van de bcc?
Ik ben maandag middag naar de BCC toegeweest en daar mijn beklag gedaan.

Ze leveren me nu een nieuw (hoop ik) toestel en komen hem thuis bezorgen, aansluiten en demonstreren totdat ik tevreden ben. En vervolgens het 2e hands toestel weer mee terug nemen. Heb vandaag te horen gekregen dat dat as. zaterdag zal zijn.

BTW. Ik krijg wanneer ik de tv opstart een scherm met de mededeling dat hij in de shop modus staat en dat in de handleiding staat hoe ik dit kan omzetten naar de modus thuis. Heb de onscreen handleiding doorgezocht maar kan helaas niet vinden hoe dat uitgezet moet worden. En het is best vervelend want elke keer dat ik de tv aanzet staat ie automagisch ingesteld op de Intens setting.

BTW wanneer ik mijn nieuwe toestel ontvang staat deze dan ook standaard ingesteld op de modus shop?

http://raptr.com/Doppert/about

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:33
Doppert schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:41:
[...]

Ik ben maandag middag naar de BCC toegeweest en daar mijn beklag gedaan.

Ze leveren me nu een nieuw (hoop ik) toestel en komen hem thuis bezorgen, aansluiten en demonstreren totdat ik tevreden ben. En vervolgens het 2e hands toestel weer mee terug nemen. Heb vandaag te horen gekregen dat dat as. zaterdag zal zijn.

BTW. Ik krijg wanneer ik de tv opstart een scherm met de mededeling dat hij in de shop modus staat en dat in de handleiding staat hoe ik dit kan omzetten naar de modus thuis. Heb de onscreen handleiding doorgezocht maar kan helaas niet vinden hoe dat uitgezet moet worden. En het is best vervelend want elke keer dat ik de tv aanzet staat ie automagisch ingesteld op de Intens setting.

BTW wanneer ik mijn nieuwe toestel ontvang staat deze dan ook standaard ingesteld op de modus shop?
Shopmodus staat standaard niet ingesteld bij een nieuw toestel ;)

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
wrcveen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:22:
[...]

En ben je aan het genieten van een perfect scherm?
Doe eens gokken ????

Nee ik geniet niet en het is ook geen perfect beeld of scherm...
Had niet anders verwacht eigenlijk. Hoe kan een SSB nou de specs van een paneel veranderen.
Conclusie: het is het paneel wat niet in orde is. Duidelijker kon niet volgens de monteur.

Dus maar weer gebeld met Philips. Was al na 17u dus de persoon die mij wilde spreken was al naar huis.
Morgen word ik gebeld door 'm over de te nemen stappen.

Heb er wel een 3-tal problemen bij.

USB poort werkt niet meer
NetTV werkt niet meer en
updaten via netwerk ook niet. (.66 staat erop)

1e probleem waarschijnlijk het kabeltje niet goed aangesloten op het SSB
2e en 3e probleem komt door het nieuwe SBB dat geen typenummer van de tv heeft ingeprogrammeerd heeft gekregen. Serienummer en typenummer moeten m.b.v. een Philips apparaat (Compair) voorzien worden van het type en serienummer anders word het toestel niet toegelaten op de servers van Net-TV

Staat ook in de servicemanual een stukje over:

"A very important issue towards a repaired SSB from a service repair shop implies the reset of the NVM on the SSB. A repaired SSB in service should get the service Set type “00PF0000000000” and Production code “00000000000000”. Also the virgin bit is to be set. To set all this, you can use the ComPair tool.

In case of a display replacement, reset the “Operation hours display” to “0”, or to the operation hours of the replacement display. New here in this chassis is the “Net TV” functionality. Therefore the CTN (“set type” item in CSM1) must be filled into the spare SSB to ensure acces to the Net TV portals. The loading of the CTN can be done via ComPair (Model number programming).

Laat dit dus duidelijk zijn dat ze dit vooraf doen anders krijg je geen Net-tv meer werkend.

Anoniem: 63067

Vandaag de update geïnstalleerd en wat dingen geprobeerd. Het volgende valt op:
- Nettv is sneller
- xvid bestanden worden afgespeeld (USB)
- divx bestanden worden afgespeeld (USB)

nog niet veel meer getest

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 338772 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:58:
[...]

Het serienummer staat midden achterop. De eerste 4 posities geven het type paneel aan. Twee maanden geleden waren er voor de 40 inch twee types: VN1B en VN2B. Nu is er in ieder geval ook een VN1C. Positie 5 t/m 8 geven productieweek en jaar aan: vb 0949: week 49 in 2009. Ik heb een VN1C.
Dat is ietsjes kort door de bocht. Het 3e teken gaat over de BOM (onderdelenlijst), die onderdelenlijst zal inderdaad afwijken als er een ander paneel in zit. Het 4e teken gaat over kleine veranderingen/modificaties. De eerste 2 tekens zijn simpelweg de fabriek: VN = Székesfehérvár

• bulsing
  • Niet online
Zojuist weer even contact gehad met onze vrienden van Philips en wat blijkt.
Het probleem met de kijkhoek/kleurwaas en ghosting is onderkend en zal mijn toestel omgeruild worden voor een nieuw exemplaar.

Omdat ik aangaf dat dat waarschijnlijk niet zal helpen en ik geen trek heb om weer een dagdeel vrij te nemen voor een omruiling, het zit immers in de panelen va Sharp, gaf de dame mij aan dat het probleem opgelost zijn en dat de nieuwe modellen wel in orde zijn. Alleen zat er wel nog een levertijd op de toestellen omdat er momenteel geen enkele 9704 meer op voorraad is.

Op de vraag of dit een geheel nieuwe serie is (52PFL970_5_) kon ze geen antwoord geven.

Dit zou dus kunnen betekenen dat de geruchten van een 9xx5 serie wel eens waar zouden kunnen zijn. Op de engelse en duitse fora word namelijk ook al driftig gediscuseerd over de vervroegde 9xx5 modellen.

AANVULLING:

Net nog een telefoontje gehad. Het word gewoon het 9704 model maar dan met een nieuw type paneel erin.
Het wordt hetzelfde toestel maar dan met een andere onderdelen. Zoals "mae-t.net" al opmerkte zal het een toestel zijn met een nieuwe B.O.M.

Hieronder nog een kleine uitleg daarover vanuit het SM:

It should be noted that on the European Service website, “Alternative BOM” is referred to as “Design variant”.
The third digit in the serial number (example: AG2B0335000001) indicates the number of the alternative B.O.M. (Bill Of Materials) that has been used for producing the specific TV set. In general, it is possible that the same TV model on the market is produced with e.g. two different types of displays, coming from two different suppliers. This will then result in sets which have the same CTN (Commercial Type
Number; e.g. 28PW9515/12) but which have a different B.O.M. number.

By looking at the third digit of the serial number, one can identify which B.O.M. is used for the TV set he is working with. If the third digit of the serial number contains the number “1” (example: AG1B033500001), then the TV set has been manufactured according to B.O.M. number 1. If the third digit is a “2” (example: AG2B0335000001), then the set has been produced according to B.O.M. no. 2. This is important for
ordering the correct spare parts!

For the third digit, the numbers 1...9 and the characters A...Z can be used, so in total: 9 plus 26= 35 different B.O.M.s can be indicated by the third digit of the serial number. Identification: The bottom line of a type plate gives a 14-digit serial number. Digits 1 and 2 refer to the production centre (e.g. AG is Bruges), digit 3 refers to the B.O.M. code, digit 4 refers to the Service version change code, digits 5 and 6 refer to the production year, and digits 7 and 8 refer to production week (in example below it is 2006 week 17). The 6 last digits contain the serial number.

[Voor 53% gewijzigd door bulsing op 22-01-2010 11:18. Reden: aanvulling en stukje uit Servicemanual]

Anoniem: 136766

pascalbulsing schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:57:
Alleen zat er wel nog een levertijd op de toestellen omdat er momenteel geen enkele 9704 meer op voorraad is.
Dit zou feitelijk betekenen dat alle 9704 toestellen, zodra ze weer beschikbaar zijn, een nieuw paneel hebben en het dus geen "gok" is om het toestel aan te schaffen?
Mijn keuze was inmiddels al verplaatst naar de 9664 vanwege de problemen maar die kan ik dan weer terugdraaien, de 9664 is ook zo goed als nergens leverbaar momenteel al beweren sommige webwinkels anders.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rvbracht schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:11:
Ik bezit een de 32PFL9604H met Neotion CAM voor boven en onder staat de 40PFL9704H ook voorzien van een Neotion CAM.
Even een vraagje over de now/next functie. Op het toestel boven verschijnt bij het zappen naar een ander kanaal kort in een zwarte deels doorzichtige balk de melding van het programma dat er nu op is, en wat het volgende programma is. Dat doet ie op de 9704 niet, terwijl dat toch een duurder toestel is. Weet iemand of deze functie ook op de 9704 in te schakelen is, en hoe doe ik dat dan?
De firmware versie van de 9704 zal wel een andere zijn dan die van de 9604.

Installeer op de 9704 de laatste firmware. Is verkrijgbaar op de Philipssite.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 14:44
pascalbulsing schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:57:
Zojuist weer even contact gehad met onze vrienden van Philips en wat blijkt.
[...]
Duidelijk verhaal, weet je de B.O.M van je huidige TV ?

Hopelijk word deze B.O.M. ook gebruikt voor de TV's die binnenkort geleverd gaan worden.
Op dit moment staat de levertijd van mijn TV nog op 6 februari.

Delerium Steam Profile BF4 profile

mhoogendam schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:54:
[...]

Hopelijk word deze B.O.M. ook gebruikt voor de TV's die binnenkort geleverd gaan worden.
Ik begrijp dat er inmiddels een B.O.M 3 en 4 moet zijn.
Zoals ik al eerder schreef, de nieuwe firmware heeft duidelijke verbeteringen bij NETTV.
Pierre

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-03 18:08
Anoniem: 136766 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:41:
[...]

Dit zou feitelijk betekenen dat alle 9704 toestellen, zodra ze weer beschikbaar zijn, een nieuw paneel hebben en het dus geen "gok" is om het toestel aan te schaffen?
Mijn keuze was inmiddels al verplaatst naar de 9664 vanwege de problemen maar die kan ik dan weer terugdraaien, de 9664 is ook zo goed als nergens leverbaar momenteel al beweren sommige webwinkels anders.
Bij zowel BCC als It´s kregen ze afgelopen zaterdag de 9664 binnen. Adviesprijs bij It´s € 2.199,- en bij de BCC € 1.999,-

Heb er zelf uiteindelijk een gekocht bij de BCC. Die waren uiteindelijk (na ze tegen elkaar uitgespeeld te hebben) € 20,- goedkoper dan It´s.

Echt een prachtscherm, ook voor xbox 360 werkt hij perfect en is er geen lag waarneembaar.

• Pino_Helmond
Edit: 47 inch welteverstaan.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor een Edit is de edit knop uitgevonden !
http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[Voor 18% gewijzigd door ZeRoC00L op 22-01-2010 15:52]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pino_Helmond schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:07:
[...]

Bij zowel BCC als It´s kregen ze afgelopen zaterdag de 9664 binnen. Adviesprijs bij It´s € 2.199,- en bij de BCC € 1.999,-

Heb er zelf uiteindelijk een gekocht bij de BCC. Die waren uiteindelijk (na ze tegen elkaar uitgespeeld te hebben) € 20,- goedkoper dan It´s.

Echt een prachtscherm, ook voor xbox 360 werkt hij perfect en is er geen lag waarneembaar.
De BCC hier heeft er geen, wel te bestellen.
Kan jij eens kijken in het servicemenu welk type scherm in jou 47" zit?

• Pino_Helmond
Anoniem: 136766 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:25:
[...]

De BCC hier heeft er geen, wel te bestellen.
Kan jij eens kijken in het servicemenu welk type scherm in jou 47" zit?
Ben woonachtig in Helmond, daar hadden ze hem ook niet op voorraad. In Eindhoven stonden er echter 2, heb hem daar dezelfde dag nog opgehaald.
Heb je wat meer geduld dan halen ze hem naar de vestiging waar je hem wilt hebben.

Zal vanavond of morgen eens kijken naar het type.

• bulsing
  • Niet online
mhoogendam schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:54:
[...]

Mijn toestel is de VN1C0944

Nog van de allereerste serie. De 'C' moet aangeven dat dit de 3e serviceversie zou betreffen. Wat dat inhoud ? Je zou toch zeggen dat aan de 3e serviceversie wel het e.e.a. aan gesleuteld zou zijn t.o.v. de A versie (als die er uberhaupt zou zijn)

"digit 4 refers to the Service version change code"

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Martijn18

nu 40...

pascalbulsing schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:59:
[...]

Nog van de allereerste serie. De 'C' moet aangeven dat dit de 3e serviceversie zou betreffen. Wat dat inhoud ? Je zou toch zeggen dat aan de 3e serviceversie wel het e.e.a. aan gesleuteld zou zijn t.o.v. de A versie (als die er uberhaupt zou zijn)

Ik zit je berichten met veel belangstelling te lezen. Ik heb zelf een 40" 9704. Ook een VN1C.
Ik ondervind ook af en toe de "verticale" balken (vooral bij een horizontale camera beweging, waarbij de achtergrond uit een zelfde kleur bestaat). Daarnaast is mij ook opgevallen dat voornamelijk bij het spelen van xbox games ghosting optreed. Dit komt voornamelijk voor bij scene's met groene vlakken (fifa) of bij rode kleuren (forza).

Ik ben benieuwd of een nieuw panel de door jou genoemde problemen verhelpt en of dit eventueel kan leidt tot een terugroepactie (gezien de grote hoeveelheid klachten over het scherm). Is dit btw ook niet iets voor de consumentenbond ofzo? :)

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38
Martijn18 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:20:
[...]

Ik zit je berichten met veel belangstelling te lezen. Ik heb zelf een 40" 9704. Ook een VN1C.
Ik ondervind ook af en toe de "verticale" balken (vooral bij een horizontale camera beweging, waarbij de achtergrond uit een zelfde kleur bestaat). Daarnaast is mij ook opgevallen dat voornamelijk bij het spelen van xbox games ghosting optreed. Dit komt voornamelijk voor bij scene's met groene vlakken (fifa) of bij rode kleuren (forza).

Ik ben benieuwd of een nieuw panel de door jou genoemde problemen verhelpt en of dit eventueel kan leidt tot een terugroepactie (gezien de grote hoeveelheid klachten over het scherm). Is dit btw ook niet iets voor de consumentenbond ofzo? :)
zo zo het is nogal wat wat pascal voor informatie geeft..kijk DAAR hebben we nou dit forum voor! _/-\o_

Als het grootschalig wordt bevestigd door Philips is het gewoon een serieus probleem en zijn ze er al een tijdje achter de schermen mee bezig en zullen de nieuwe panelen inmiddels al in de containers deze kant op komen. Als ze eenmaal beginnen met omruilen na klachten dat moeten ze gewoon alle schermen omruilen.

Ik denk alleen niet dat dit met een terugroepactie gaat maar dat er niet moeilijk wordt gedaan als er een klacht binnenkomt. Zeg nou zelf...de gemiddelde huisvader die weet niet beter en laat dat ding lekker hangen.

Ben erg benieuwd wat je serienummer wordt Pascal..

Anoniem: 289736

De bovengenoemde problemen komen alleen voor in de 9704? en dus niet de 9604 hoop ik? Die heb ik namelijk op het oog ;)

Anoniem: 293258

[...]

Ja pascal ik heb een A versie van de 40" 9704 en wel serienr.VN2A0939001499.
Wat denk jij,zal ik ook gaan bellen met philips.Ook last van ghosting en mindere kijkhoek
Heb je dan kans op een nieuw toestel? (nieuw type panel 9704) of zou er inderdaad een terugroepactie komen? :*)

• rvbracht
Claude schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:27:
[...]

De firmware versie van de 9704 zal wel een andere zijn dan die van de 9604.

Installeer op de 9704 de laatste firmware. Is verkrijgbaar op de Philipssite.
Dat klopt inderdaad. De 9704 is voorzien van de laatste firmware 0.69.
Laat ik de vraag dan anders stellen.
Heeft iemand een 9704 waar de now/next functie wel op aanwezig is?
(now/next = een zwarte balk bovenin het beeld met het huidige programma, en het volgende programma die enkele seconden zichtbaar is na het zappen naar een ander kanaal).

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Boontjes schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:56:
[...] De MacMini lijkt het toch te ondersteunen en dan lijkt het toch aan de 52PFL9704 te liggen of zie ik iets over het hoofd?
Je zegt het zelf al: De MacMini lijkt het te ondersteunen. In de praktijk wil helaas niet altijd zeggen dat als een apparaat zegt dat hij 24Hz weergeeft, dat hij dat ook goed doet. Bovendien kan het nog zijn dat de computer wel op 24Hz is ingesteld en de media 24Hz is, maar dan moet hij ook nog ieder frame in sync afspelen.

Het is tegenwoordig best lastig om de echte schuldige aan te wijzen omdat er ook interop problemen kunnen zijn die een beetje bij beide liggen, maar ik vermoed dat de meeste mensen met mediaspelers (Popcorn Hour bijvoorbeeld) of PlayStation 3 geen problemen hebben met deze TV, en dan zou ik het toch eerder aan de kant van de Mac zoeken. 24Hz is voor computers nu eenmaal geen gangbare refreshrate en niet alle videokaarten/drivers/OSsen ondersteunen dit goed. Misschien dat je in MacMini-gerelateerde topic meer informatie vind over mensen die dat ding als mediaspeler gebruiken op 24Hz met diverse TVs...
Ik heb hier ook een 'oude'. Weliswaar een VN1G (0943) maar dus ook met 'BOM 1'. Ga in ieder geval wel met Philips bellen want ik stoor me toch wel een beetje aan de problemen, en als dat 'binnenkort' opgelost kan worden wil ik e.e.a. in gang zetten. Heb dat eerder nog niet gedaan omdat ik ook uit het verleden de verhalen ken dat zonder aanwijsbare reden maar geprobeerd wordt een willekeurig onderdeel te vervangen wat niets oplevert (en in Pascal's laatste geval juist een achteruitgang is) maar wel veel tijd kost. Prima dat ze service willen verlenen, maar als het niets uithaalt dan schiet dat ook niet op.

Gezien sjakie1970's reactie lijkt het er in ieder geval op dat ook 'BOM 2(A)' de problemen nog heeft, alhoewel ed12 als ik me goed herinner wel tevreden was, en een VN1C heeft. Wellicht dat er dan toch variatie in de productie van de panelen zit die er niet zou moeten zijn en de problemen dus niet aan de BOM nummers te koppelen zijn. Ik hoop wel dat pascalbulsing's informatie van Philips betekent dat ze de productie(variatie) nu beter onder controle hebben en een paneel/TV wissel dus meer kans gaat maken...

Uiteindelijk maakt het vermoeden dat er nog verschillen tussen 40/46/52 inch onderling zijn het niet makkelijker. Immers heeft pascalbulsing een 52", ik een 46" en sjakie1970 een 40" :/

(edit: kleine toevoeging: sjakie1970 heeft een nieuwer BOM nummer, maar wel een ruim oudere productiedatum (0939 vs 0943/0944) terwijl ze in de zelfde fabriek geassembleerd zijn. Dat is ook apart.)

[Voor 3% gewijzigd door _ep op 23-01-2010 11:02]

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 15:19
@rvbracht, en anderen :-)

Now/next is op mijn tv wel aanwezig (52pfl9704/12)

Verder:
Firmware: Q5492_026.69.0
Prod.code: VN1C0944003044
En via 062596info menu: Display: D3LA73 52"

Enige wat mij opvalt is kleurverschil bij grotere kijkhoek, vooral bij rood en roodachtig beeld.
Verticale strepen en ghosting is mij niet opgevallen.

[Voor 37% gewijzigd door dr_dreey op 23-01-2010 11:31]

• bulsing
  • Niet online
dr_dreey schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:27:
Gebruik eens het tooltje 'Pixel Persistence Analyzer' en test daar eens mee. (wel je pc op 60hz 1920x1080 zetten !!!) Kan me niet voorstellen dat je het niet ziet. Zelf mijn vrouw ziet het en als die het ziet ;-)

De banen heb ik ook vooral bij heldere beelden en die veelal egaal van kleur zijn. Dan valt het het meeste op.
Ik kan nou niet zeggen of het het LCD scherm is of de leds die er achter zitten.

Gisteren nog heel erg duidelijk ghosting zichtbaar bij Top Gear. Weet even niet welke uitzending het was maar ik dacht die van Amerika. Op een gegeven moment zie dat ze een aantal snelle pans maken om een auto te volgen. Je ziet dan een bomenpartij en de lucht daarboven. Bij de pans zie je een hele sterke ghosting van de toppen van de bomen. Zeer irritant.
Naar mate de pans langzamer zijn is ook de ghosting minder.

btw tussen jouw en mijn toestel zitten maar 230 toestellen aan het serienummer te zien 3274 > 3044

[Voor 4% gewijzigd door bulsing op 23-01-2010 13:51]

Anoniem: 322677

Op welke manier kan je eigenlijk weten
of er nieuwe firmware software aanwezig is?
Ik heb de zip file gedownload. De naam is dezelfde
als vorige. Bij extract in de upg. file gekeken en
de 'generation' date was recenter dan de vorige.
Is dit de weg om dit te achterhalen of bestaat
er eleganter manier?

met vriendelijke groet.

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Anoniem: 322677 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:54:
Op welke manier kan je eigenlijk weten
of er nieuwe firmware software aanwezig is?
De TV kan zelf kijken op Internet, en anders moet je het versienummer vergelijken. Zowel de website als de TV kan laten zien welke de laatste versie is. De filenaam blijft inderdaad hetzelfde, dus als je ze lokaal opslaat (bijvoorbeeld om later terug te kunnen als iets niet goed is, alhoewel dat misschien met deze nieuwe modellen niet meer gaat) is het goed om erbij te zetten welke versie het is (of bijvoorbeeld subdirectories te gebruiken met het versienummer als naam.

Overigens geeft mijn TV nog steeds aan dat er geen updates zijn, terwijl de nieuwe firmware toch al een aantal dagen op de website staat. Misschien willen ze de updates via de TV zelf niet te snel vrijgeven, zodat de internetters die het 'handmatig' doen eerst nog een extra testronde uitvoeren?

Heb hem net zelf toch maar even geupdate via een SD kaart met USB cardreader (dat werkt dus ook) want die snellere opstarttijd leek me wel wat, maar ik merk weinig verschil. Vanuit standby naar (analoog) TV beeld kost ongeveer 15 seconden. Ook reageert de afstandsbediening de eerste paar seconden nadat er beeld en geluid is nog niet of traag. Misschien is dat een tikje korter geworden, maar dat heb ik niet getimed.

Anoniem: 341699

In een van de vorige topics (philips modellen 2009/2010 deel 2) zag ik een bericht van Dudeness mbt de vervanging van zijn 37PFL9732. Ik heb zelf ook dit toestel en ervaar zelf ook wat problemen mbt het fullhd zijn van dit toestel en de aansluitingen. Ik kan via de search niet direct vinden welke problemen er zijn of zijn geweest. Iemand die mij in de goede richting kan helpen of in contact kan brengen met dudeness (of misschien kan hij zelf reageren via een pm?)?
alvast bedankt.

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 15:19
@Pascal,
Ik heb mijn TV alleen via wifi aan 't netwerk hangen.
Voor de rest hangt mijn tv strak tegen de muur zodat ik mijn pc ook niet makkelijk aan kan sluiten omdat ik niet bij de ingangen kan zonder de tv van de muuur af te halen, of mis ik iets?

Oh ja, ik weet wat ik mis, een side input!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 14:53
Iemand ervaringen met de nieuwe firmware voor de 46PFL9704H, 000.026.069.000?
Ook staat er nu een "Open source file" met hetzelfde versie nummer.
Dit is ook een update, maar dan om de software voor o.a NetTV te upgraden :?

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 21:10
Laatste week van December Philips LCD gehaald, echter lees ik nu net pas van die Ambilight cashback weken....

Op de Philips Promotions website staat dat dit nog tot 24 februari ingestuurd kan worden. Echter, in de bijbehorende PDF met actievoorwaarden staat dat dit voor 24 januari had gemoeten.

Weet iemand precies hoe dit zit? Ben ik hier te laat voor of niet? :?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• bulsing
  • Niet online
dr_dreey schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:29:
@Pascal,
Ik heb mijn TV alleen via wifi aan 't netwerk hangen.
Voor de rest hangt mijn tv strak tegen de muur zodat ik mijn pc ook niet makkelijk aan kan sluiten omdat ik niet bij de ingangen kan zonder de tv van de muuur af te halen, of mis ik iets?

Oh ja, ik weet wat ik mis, een side input!
Ohh da's jammer want dat tooltje laat het paneel echt heel erg door de mand vallen.

En tja de side input.
Geval wil dat bij de 52" modellen het SSB een kwart slag gedraait is gemonteerd en hij dus aan de onderkant (midden) zit. Zo ook voor de gleuf voor de CAM module. Die zit gelukkig ook aan de onderkant want als het aan de zijkant zit het de ambilight in de weg. Weet niet of dat voor de 46" ook geld.

@ ALL

Hier wat pics van de binnenkant van een 52PFL9704:

Anoniem: 337757

DE 9664 typen hebben de side hdmi poort en cam module poort ook aan de onderkant zitten. Wanneer toestel op de voet staat totaal onbereikbaar. De 40pfl9704 zitten ze op de zijkant en goed bereikbaar.

Anoniem: 301547

@Pascal,

Waar moet ik op letten bij dat PPA tooltje? Ik zie wel een beetje blur boven de vlaggen als ze snel gaan.
Ik kan het dus ook nergens mee vergelijken. Als je nou 8 dure tv`s had....
Ik heb ook die verticale banen en heel af en toe ghosting.
Probleem is dus echt dat het niet altijd zo is, waar ligt dat dan aan?

Als jij straks een nieuw toestel hebt wanneer ben je dan tevreden
Of zie je het meteen of het beter gelijk of slechter is.

Als het bij jouw straks opgelost is ga ik meteen ook verder actie ondernemen.
Ik had al gebeld maar ben aardig afgescheept.

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 301547 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:47:
@Pascal,

Waar moet ik op letten bij dat PPA tooltje? Ik zie wel een beetje blur boven de vlaggen als ze snel gaan.
Ik kan het dus ook nergens mee vergelijken. Als je nou 8 dure tv`s had....
Ik heb ook die verticale banen en heel af en toe ghosting.
Probleem is dus echt dat het niet altijd zo is, waar ligt dat dan aan?

Als jij straks een nieuw toestel hebt wanneer ben je dan tevreden
Of zie je het meteen of het beter gelijk of slechter is.

Als het bij jouw straks opgelost is ga ik meteen ook verder actie ondernemen.
Ik had al gebeld maar ben aardig afgescheept.
Als je de verschillende kleuren instel van de vlaggetjes dan zie ik voor- en na de vlaggen een soort van fade in en fade uit. Aan de voorkant van het vlaggetje zie je dus een overgang van de achtergrondkleur naar de kleur van het vlaggetje. Aan de achterkant hetzelfde maar dan omgedraaid.

Vooral bij de rode variant en op een rap tempo zie achter het vlaggetje bijna een halve tot 3/4 vlag achter de originele vlag uitfaden. Zal proberen om er een foto van te maken.

Omdat ik dit tooltje altijd draai bij nieuwe tv's kan ik min of meer spreken van een ahum kuch 'ervaringsdeskundige' LOL. Bij al mijn voorgaande modellen was er ook wel sprake van een iets of wat van ghosting, maar de 42PFL9903 was eigenlijk toch wel op weg naar een hele goede score. Mijn ouders hebben nu ook een aantal maanden de Aurea II en als ik daar ben dan zie je direct dat die veel beter is in beeld kwaliteit dan de 9704.

De huidige 96x4 serie maakt gebruik van dezelfde schermen als de vorige serie en die zijn gewoon top. Jammer dat ze geen local led dimming hebben voor het perfect zwartniveau van de 9704 schermen, maar qua beweginsscherpte zijn ze echt heel erg goed. Zijn de schermen van Philips-LG.
Jammere is dan in de nieuwe 96x4 toestel dus ook SHARP panelen komen (of al zijn). Of dat nou een verbetering is...

Nou moet ik zeggen dat de laatste update (.69) wel een stap vooruit gegaan zijn in de vloeienheid van het scherm (de PNM en 200hz) Uiteraard is de ghosting onverminderd gebleven. Deze 52PFL9704 is echt weer een aantal stappen terug in snelheid (ms).

De banen zie je eigenlijk alleen als je met je ogen een object volg en dan ook nog een bij een egale kleur. Pas dan zijn ze goed zichtbaar (als ze er zijn !) Waar het door komt weet ik ook niet. Ik dacht dat het misschien verholpen zou worden met een nieuw SSB maar ze zitten nog op precies dezelfde plek als met het oude SSB. Het moet dus in de paneel of de LED achtergrond verlichting zitten.

Of ik straks tevreden ben met mijn nieuwe toestel ? Ik mag toch hopen van wel. Ik ga er van uit dat de problemen onder controle zijn en dat de nieuwe batch (of 9704 2.0) nu wel voldoet aan de specs.

De meneer die mij daarover beldde gaf aan dat er nieuwe parts inzitten en dat de problemen allemaal verholpen zijn. Dus ga ik ervan uit dat dan ook maar zo is. Uiteraard ga ik na alles weer goed insteld te hebben direct weer testen. Maar met mijn inmiddels geoefende oog zie ik al heel snel of het in orde is of niet.

En het tooltje zie ik dan als bevestiging van wat ik eigenlijk zelf ook al zag.

Je moet je zeker niet laten afschepen en aangeven dat het een bekend en ERkend probleem is dat kosteloos verholpen moet worden. Blijkbaar is het niet alleen in het paneel te vinden omdat ik (en waarschijnlijk vele andere die er een claim van maken) een geheel nieuw gemodificeerd toestel omgeruild krijgen.

Voor wat betreft de service van Philips ben ik echt super tevreden. In het begin stroop het altijd wat en sputteren ze een beetje tegen, maar als je met inhoudelijke argumenten en duidelijke voorbeelden kan aantonen wat er niet goed is of iets niet voldoet aan de specs. dan zijn ze helemaal niet moeilijk en krijg ik bijna alles bij ze gedaan. (bij wijze van spreken dan he)

[Voor 5% gewijzigd door bulsing op 24-01-2010 21:53]

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:59
Ik heb dit weekend gekeken naar een winkel die de 42PFL9664H kon verkopen.

Mediamarkt Amsterdam: Uitverkocht, geen zicht op snelle levering
Expert Buitenveldert: Uitverkocht, geen levering toegezegd door philips

Dit zou voor alle LCD toestellen gelden, ook van samsung en sony..
Een panel fabriek met waterschade?!

Is er toevallig iemand die dit kan bevestigen of adressen weet waar dit toestel nog verkocht wordt?

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Kird03 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:19:

Mediamarkt Amsterdam: Uitverkocht, geen zicht op snelle levering
Expert Buitenveldert: Uitverkocht, geen levering toegezegd door philips

Dit zou voor alle LCD toestellen gelden, ook van samsung en sony..
Een panel fabriek met waterschade?!

Is er toevallig iemand die dit kan bevestigen of adressen weet waar dit toestel nog verkocht wordt?
Ben dit weekend in Den Haag geweest bij de BCC, Block, Olie&Olie, Mediamarkt (gebeld, zoetermeer en den haag), expert (twee filialen gebeld) en Its. Nergens te krijgen. BCC belt me morgen terug of er nog ergens iets te krijgen is. Zoniet, dan ben ik bang dat de volgende serie de gewraakte sharp panelen hebben.
Zoals ik al zei is de grootste grap dat zowel de BCC als de Expert op de website verkondigen het apparaat wel in voorraad te hebben.

Laatste wat ik zeg over leveringen, is het topic eigenlijk niet voor bedoeld :X

• Pino_Helmond
Anoniem: 136766 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:40:
[...]

Ben dit weekend in Den Haag geweest bij de BCC, Block, Olie&Olie, Mediamarkt (gebeld, zoetermeer en den haag), expert (twee filialen gebeld) en Its. Nergens te krijgen. BCC belt me morgen terug of er nog ergens iets te krijgen is. Zoniet, dan ben ik bang dat de volgende serie de gewraakte sharp panelen hebben.
Zoals ik al zei is de grootste grap dat zowel de BCC als de Expert op de website verkondigen het apparaat wel in voorraad te hebben.

Laatste wat ik zeg over leveringen, is het topic eigenlijk niet voor bedoeld :X
Bij de It´s in Helmond hebben ze er minimaal nog een, tenminste dat was zaterdag. Je zou ze eens moeten bellen...

Je vroeg welk paneel er in mijn scherm zat, waar kan ik dat precies zien? Servicemenu en dan onder welke noemer?

• janavh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-03 21:30
Anoniem: 123503 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:44:

Hoi, Ik heb een 37pfl9604 en hetzelfde probleem, ook met UPC: HDTV/recorder van Cisco.
Ooorzaak onbekend, helaas de oplossing ook . . . . . . . .

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-03 19:39
janavh schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:30:
[...]

Hoi, Ik heb een 37pfl9604 en hetzelfde probleem, ook met UPC: HDTV/recorder van Cisco.
Ooorzaak onbekend, helaas de oplossing ook . . . . . . . .
Al de firmware upgrade gedaan?
http://www.p4c.philips.co...FL9604H/12B&slg=nl&scy=NL

Weet niet of het het oplost maar je weet maar nooit ;)

[Voor 6% gewijzigd door Steefph op 25-01-2010 13:34]

Alles is terug te redeneren naar 4

• janavh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-03 21:30
Steef1983 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:34:
[...]

Al de firmware upgrade gedaan?
http://www.p4c.philips.co...FL9604H/12B&slg=nl&scy=NL

Weet niet of het het oplost maar je weet maar nooit ;)
Hoewel de TV zelf nog steeds de update niet "zag" heb ik die vrijdag er via een usbstick opgezet.
Hielp niets . . . . . . .
Overigens, weet iemand waar de omschrijving van die laatste update te vinden is?

Anoniem: 322650

[...]

Beste Pascal,

met belangstelling het verhaal op tweakers gelezen aangaande de philips 40pfl9704.
Ik heb dezelfde problemen met de slechte kijkhoek.
Inmiddels contact gelegd met philips via mail. Kreeg mail retour of ik wilde bellen. Toen ik belde werd er meteen een aangegeven dat ze langs zouden komen (zonder discussie).
A.s. woensdag komen ze van E-care langs. Volgens de telefoniste hebben ze onderdelen bij zich en kunnen ze mogelijk meteen repareren.....?

Mijn vraag:
- heeft het uberhaupt zin om onderdelen (paneel) te vervangen gezien jou ervaring? En is er inmiddels inderdaad een paneel dat wel voldoet?
- Waar moet ik op letten als ze onderdelen gaan vervangen (paneel type, serie nummer?) Andere onderdelen? of spitst het zich toe op specifiek het paneel?

mijn serienummer VN1C0948013629

Benieuwd of het woensdag opgelost wordt, ik zal even berichten!

Gr.
ramdb

Pino_Helmond schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:32:
[...]

Bij de It´s in Helmond hebben ze er minimaal nog een, tenminste dat was zaterdag. Je zou ze eens moeten bellen...

Je vroeg welk paneel er in mijn scherm zat, waar kan ik dat precies zien? Servicemenu en dan onder welke noemer?
Eerst 0,6,2,5,9,6, i (info). Dan ok, options, display > screen
Pas op, niets veranderen per ongeluk.

http://www.avforums.com/f..._42pfl9664_panel_type.jpg

@pascalbulsing,

Ik zag het bij de vlaggetjes niet totdat ik wat dichter bij het scherm ging kijken klopt dat?

En aan welke specifieke specificatie voldoet dit dan niet?

Thanks

Anoniem: 322002

Kird03 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:19:
Philips Myshop, prijs €1499,- op voorraad.

• bulsing
  • Niet online
@ ramdb:

Als je dezelfde klachten heb als ik dan heeft het idd geen zin om onderdelen te vervangen. Ik kan dat vanuit hier niet beoordelen. Je mag wat mij betreft referenen aan mijn klachten. Wat ze al vervangen hebben en wat precies het probleem is moet bekend zijn bij E-care. Daarom word mijn toestel omgeruild. Dan kan je op voorhand al aangeven dat je dezelfde klachten heb en vervangen geen zin heeft. Scheelt E-care en jouw tijd.
Anders zou ik even met Philips contact opnemen en aangeven dat dat vervangen helemaal geen zin heeft.

Over wat er in de 2.0 van de 9704 komt weet ik jammer genoeg niet. Ben daar zelf ook reuze benieuwd naar.

@front

Ik zal vanavond als de tv vrij is, als vrouw en kinderen naar bed zijn, proberen om er een foto van te maken hoe het bij mij eruit ziet. Dan kan je het e.e.a. vergelijken.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-03 12:51

shameblaster

BB4E^Cons

Wij hebben beneden de 40'' 9704 staan.
Hierop wil ik mijn laptop aansluiten dmv de hdmi poort.

De tv geeft bij 2 verschillende hdmi kabels de melding: Niet-ondersteund videoformaat.
Dit is op elke poort het geval.
De resolutie van mijn laptop / hz etc staan goed, enkel blijft de philips dit weergeven????
De laptop herkent de philips tv wel

Ik heb al het een en ander na gezocht maar ik kom het probleem vaker tegen, nog maar een 3e hdmi kabel kopen om te proberen?? of kan het iets anders zijn

[Voor 6% gewijzigd door shameblaster op 25-01-2010 16:56]

Cons:::BB4E

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:59
Anoniem: 322002 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:51:
[...]

Philips Myshop, prijs €1499,- op voorraad.
Das een hele nette prijs, maar die 'winkel' is enkel voor personeelsleden??
Je kunt je ook laten doorlinken naar de online webshop voor particulieren, maar die verkoopt geen tv's uit de 9000 serie??!

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Je zal het vast wel al gelezen hebben pascal maar toch even een quote uit het av forum plaatsen voor anderen.

"I've just got mine (9704, 40") and I can't see any pink effect with it. In fact, everything seems perfect
The serial number isn't VN1 nor VN2 but VN4, manufactured in 2010 (VN4A1001).

Maybe some things were fixed in this new series."

link

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 136766 op 25-01-2010 21:34]

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Ik heb ook eens met het pixel tooltje gespeeld, en kom tot de volgende conclusies, waarbij de eerste een eye-opener voor me was en even flink deed schrikken.

Variatie in tint door dynamische achtergrondverlichting
Ik merkte al een tijdje geleden bij het proberen in te stellen van de 'tint' dat ik het erg moeilijk vond omdat het beeld dan weer te rood, en dan weer te groen was. Bij de knippertest in het pixeltool merkte ik echter dat de variable achtergrondverlichting soms een heel vreemd effect kan vertonen waarbij het scherm zeer ongelijk verlicht wordt, en er een soort groen-achtige waas ontstaat (vergelijkbaar aan het uitfaden van het scherm van donkergrijs naar zwart als je met hoge helderheid een fel witte tekst op een zwarte achtergrond hebt gehad en die tekst weggaat - maar in dit geval veel extremer).

Met wat meer experimenteren merkte ik dat als het backlight fel, of minder fel staat, de tint - in ieder geval voor zover zichtbaar - toch duidelijk anders is. Niet gek dus dat ik de tint goed had afgeregeld, om deze in een ander (zwart-wit) scherm weer ineens groenig te vinden... Dit was me dus eerder al opgevallen maar kon er toen voor mijn gevoel geen grip op krijgen.

Voor de geinteresseerden heb ik een filmpje (100MB!) gemaakt (edit: in een plaatje van 50kB zie je het ook). Hierin zie je eerst de groene waas in- en uitfaden als ik met dynamische achtergrondverlichting aan de flickertest 'windows' aan en uit zet (niet schrikken :|), vervolgens dat het als de dynamische achtergrondverlichting uit staat niet gebeurd, en interessant genoeg, aan het einde als ik de test een keer opnieuw opstart gebeurt het ook niet. Zou dus ook nog wel eens een bug in de firmware kunnen zijn waardoor de TV soms wel en soms niet de achtergrondverlichting daadwerkelijk aanpast (of some goed en soms fout)... Let overigens niet op de vertikale donkere balk langzaam naar onder 'scrolt', dat is een effect van de camera (het kleurverschil van groenig donkerder naar meer helder roodachtig/wit komt echt van de TV!)

Graag feedback van andere 9704 eigenaren die het pixel-tool kunnen draaien of zij dit effect ook (soms) zien.

Chase test: 10-20ms responstijd?
Ik heb de chase-test gedaan, en daarbij kwamen de bepaalde responstijden uit op respectievelijk 10/10/20 ms voor de verschillende kleurcombinaties. Duidelijk meer dan het zou moeten zijn volgens de specificaties. Moet daarbij wel zeggen dat mijn 5 jaar oude PC LCD monitor met een spec van 16ms grey-grey daar ook niet veel van bakt: die komt in de buurt van de 50-80 ms uit, iets wat ik niet verwacht had omdat ik daar in de praktijk weinig ghosting op waarneem (maar ook niet zoveel video mee kijk).

Flag test: moeilijk
De flag-test vind ik moeilijk omdat ik daar lastig goede (consistente) resultaten mee lijk te behalen. De bovenste kan ik steeds niet goed plaatsen, maar de onderste komt wel steeds rond de 97 uit.

Readability (en NM/200Hz)
De readability test is ook aardig, met NM/200Hz uitgeschakeld zie je hier tweemaal de tekst door elkaar zodat het al snel moeilijk wordt de tekst te kunnen lezen. Aangezien de text per frame een aantal pixels verschuift zou dit kunnen wijzen op een lage responstijd waarbij de 'echo' van de vorige tekst nog te zien is. Aanzetten van Natural Motion heeft hier vrijwel geen effect op (kan ik me ook wel voorstellen), maar de 200Hz clear LCD maakt de tekst ineens prima leesbaar zonder 'echo'. Zou het kunnen dat de responstijd 'normaal' slecht is, maar door 200Hz een 'overdrive' ingeschakeld wordt waardoor het veel beter wordt? Dat is echter weer strijdig met de chase-test waarbij NM en 200Hz niet of nauwelijks effect hadden. Vreemd...

Natural Motion en kleureffect
Ik kwam bij het testen nog een 'interessant' ding tegen: Met een gamma test van internet (onderste plaatje op die pagina, middelste deel bij 'gamma-space 2.20') zag ik met NM uitgeschakeld een licht rood, groen en blauwe kleur in de drie kolommen. Bij het aanzetten van NM (waarvan je toch zou zeggen dat het geen kleuren aanpast, zeker niet op een statisch beeld) werdt dit ineens cyaan magenta en geel. Waarom dit gebeurt weet ik niet, maar ik vond het wel interessant. plaatje1 en plaatje2.

Als iemand het filmpje kan transcoden in een wat ruimte-vriendelijker formaat dan kan ik het eventueel aanpassen zodat meer mensen het wat makkelijker kunnen bekijken. PM maar als je er iets in gangbaar formaat rond de 10MB van kan maken

[Voor 2% gewijzigd door _ep op 25-01-2010 23:15. Reden: plaatjes toegevoegd]

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

pascalbulsing schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:45:
De banen zie je eigenlijk alleen als je met je ogen een object volg en dan ook nog een bij een egale kleur. Pas dan zijn ze goed zichtbaar (als ze er zijn !) Waar het door komt weet ik ook niet. Ik dacht dat het misschien verholpen zou worden met een nieuw SSB maar ze zitten nog op precies dezelfde plek als met het oude SSB. Het moet dus in de paneel of de LED achtergrond verlichting zitten.
Je kijkt toch niet tegen compressie-artifacten aan he? gezien je kennis op dit terrein vermoed ik van niet. Als de kleuren weinig veranderen dan kan de compressor het beeld gewoon statisch houden terwijl het eigenlijk beweegt. Het zou dan kunnen dat je bewegende objecten die duidelijk bij de achtergrond afsteken wel ziet schuiven, maar de redelijk egale achtergrond zelf niet.

Het beste zou je dit wellicht kunnen testen door een plaatje op de computer uit te zoeken, en dit dan over de desktop heen en weer te schuiven. Dan weet je in ieder geval zeker dat motion-compressie geen factor is.

• bulsing
  • Niet online
@_ep:

Ik heb alle testjes gedaan en nagenoeg alle met de pc modus aan om alle verbeteraars niet de kans te geven het toch nog op te poetsen. Reslutaat bekend denk ik.

Daarna nogmaals gestest maar dan met de pc modus uit (artifact ook uit !!) en dan word het wel iets minder door de verbeteraars, maar nog steeds verre van acceptabel.

Ik ga zo proberen om er een fototje van te trekken en als het meezit, gooi ik er ook nog een filmpje tegenaan. Ik ben zeer benieuwd naar jouw filmpje, maar kom erg traag binnen klopt dat ?

Filmpje is niet gelukt. Het ziet er na conversie (naar downloadbaar formaat) nog beroerder uit dan dat het in werkelijkheid is. Zal morgen proberen om nog wat foto's neer te zetten dan.

@ rene2004:
Ik had het idd al gezien. Thanx anyway !

[Voor 14% gewijzigd door bulsing op 26-01-2010 00:35. Reden: filmpje niet gelukt]

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Martijn18

nu 40...

_ep schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:58:
....Ik heb ook eens met het pixel tooltje gespeeld, en kom tot de volgende conclusies, waarbij de eerste een eye-opener voor me was en even flink deed schrikken.....
Ik zal deze week ook is jou test-cases doorlopen en kijken wat mijn bevindingen zijn.
Zouden de resultaten van dergelijke test voldoende zijn (met name voor Philips) om tot een omruilactie over te gaan?

• Pino_Helmond
Anoniem: 136766 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:45:
[...]

Eerst 0,6,2,5,9,6, i (info). Dan ok, options, display > screen
Pas op, niets veranderen per ongeluk.

http://www.avforums.com/f..._42pfl9664_panel_type.jpg
LCD LGD WUF SBM2 47" is wat er bij mij in zit.

• bulsing
  • Niet online
Martijn18 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:45:
[...]

Ik zal deze week ook is jou test-cases doorlopen en kijken wat mijn bevindingen zijn.
Zouden de resultaten van dergelijke test voldoende zijn (met name voor Philips) om tot een omruilactie over te gaan?
Mede door het tooltje en de mening van de 3 monteuren (of is het nou monteurs?) die hier geweest zijn hebben ze van E-care bij Philips aangegeven dat dit inderdaad niet OK is. Het blijkt dus dat de mening van het serivcebedrijf doorslaggevend is.
Een dag daarna heb ik een meneer van Philips aan de lijn gehad die mij vertelde dat mijn toestel in z'n geheel omgeruild word. Prima toch !

Als de monteur het niet wil zien dan laat je 'm het testje zien en dan moet hij wel overtuigd zijn.

• xon
Nou...nieuwe modellen naar verwachting gepresenteert op het global media event in Barcelona op 22-24 February 2010.

Maar ja...waarschijnlijk tot in de zomer wachten eer dat ze leverbaar zijn.

Pino_Helmond schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:50:
[...]

LCD LGD WUF SBM2 47" is wat er bij mij in zit.
Bedankt, dat is het juiste paneel :*)
Ga er van uit dat je er erg tevreden mee bent, is een mooi scherm.
Heb hem bij BCC in bestelling staan voor eind volgende week en volgens de manager is dit voorlopig de laatste levering, zou dus goed kunnen dat het de laatste zijn met een LG scherm. Maar het blijft een verkoper he :+

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-03 18:56
Een vraag aan Pascalbuising :

Ik heb een 46pfl9704 (koopdatum 30-10-09) en ik vind ook dat de TV een erg kleine kijkhoek heeft. Is dit genoeg om E-care te bellen ?

Voor wat betreft het tooltje 'Pixel Persistence Analyzer' hoe moet ik dit gebruiken. Dit loop via de PC maar hoe krijg ik dit signaal op het TV-scherm (Via netwerk of VGA) ??? Misschien een domme vraag maar ik heb geen idee.

Anoniem: 342180

Beste allen,

Ik ben sinds dit weekend ook in het bezit van een 46PFL9704 en ben er verre van gelukkig mee.
De kijkhoek is echt bagger vergeleken met mijn 6 jaar oude 30"LCDTV met LG Philips LCD panel. Max +/- 30 graden en daarna wordt het beeld flets en krijgt een roze gloed. Het zelfde probleem waar iedereen hier over praat.

Mijn Productie code is VN2A1002015104. Dus een hele nieuwe van week 2 2010. Maar helaas nog steeds met een slecht Sharp paneel type LK460D3LA43.

Ik heb inmiddels contact gehad met Philips om de koop ongedaan te maken en dat was dus geen enkel probleem, ze probeerde nog wel eerst een monteur te sturen maar ik vertelde hem dat, dat geen zin had gezien de ervaringen die ik op internet staan van bezoekje van monteurs die het probleem van een slechte kijkhoek niet kunnen verhelpen. RMA nummer is inmiddels aangemaakt.
Als ik mijn geld terug heb dan maar op zoek naar iets anders, dan wordt het waarschijnlijk de 47PFL 9664 als die nog leverbaar is want de voorraden zijn nul op dit moment. Of even afwachten hoe de nieuwe Sony's full LED TV's uit de bus komen als deze later dit jaar op de markt komen.

• bulsing
  • Niet online
pegasuspiet schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:53:
Een vraag aan Pascalbuising :

Ik heb een 46pfl9704 (koopdatum 30-10-09) en ik vind ook dat de TV een erg kleine kijkhoek heeft. Is dit genoeg om E-care te bellen ?

Voor wat betreft het tooltje 'Pixel Persistence Analyzer' hoe moet ik dit gebruiken. Dit loop via de PC maar hoe krijg ik dit signaal op het TV-scherm (Via netwerk of VGA) ??? Misschien een domme vraag maar ik heb geen idee.
Ik ga niet helemaal uitleggen hoe je een pc aan je tv koppel. Dat valt buiten dagene wat we hier bespreken. Maar dat aansluiten is ook niet nodig denk ik.

Als je een kleine kijkhoek hebt met de bijbehorende roze/grijze/blauwe kleurenwaas vanuit een hoek ≥30° graden dan ben je een van de gelukkigen met een niet goed scherm.

Het tooltje is enkel ter bevestiging, maar de bovengenoemde punten zijn kenmerkend voor een onjuist paneel. Ik zou als ik jouw was contact opnemen met Philips en ze laten zoeken naar een oplossing. Als het goed is kunnen aan de hand van je serienummer ( 123654 op de afst. bed. intoetsen om dat zichtbaar te maken) heus wel vertellen dat je toestel niet in orde is.

Succes, en laat ons weten wat ze je voorgesteld hebben.

Anoniem: 310697

pascalbulsing schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:14:
[...]

Ik ga niet helemaal uitleggen hoe je een pc aan je tv koppel. Dat valt buiten dagene wat we hier bespreken. Maar dat aansluiten is ook niet nodig denk ik.

Als je een kleine kijkhoek hebt met de bijbehorende roze/grijze/blauwe kleurenwaas vanuit een hoek ≥30° graden dan ben je een van de gelukkigen met een niet goed scherm.

Het tooltje is enkel ter bevestiging, maar de bovengenoemde punten zijn kenmerkend voor een onjuist paneel. Ik zou als ik jouw was contact opnemen met Philips en ze laten zoeken naar een oplossing. Als het goed is kunnen aan de hand van je serienummer ( 123654 op de afst. bed. intoetsen om dat zichtbaar te maken) heus wel vertellen dat je toestel niet in orde is.

ik ben inmiddels ook wel benieuwd welk panel ik heb.. dus 123654 intoetsen en het panel nummer wordt zichtbaar op je tv? indien ja, gaat dat dan na enkele seconden weer weg of moet je dat afsluiten? Ik wil graag zeker weten want dit is toch je service menu? Lijkt me niet handig hier een foutje te maken.

• Jan_V
  • Laatst online: 07:23
Momenteel zijn wij aan het sparen voor een nieuwe tv. Na bij de Mediamarkt in Almere op bezoek te zijn geweest hebben we heel wat tv's bekeken. Zelf was ik vooral geinteresseerd in de W- en X-serie van Sony, Samsung in het algemeen en de Philips 9-serie.
Tijdens het rondlopen viel het me op dat nagenoeg iedere Philips tv korrelig beeld had, fletse kleuren, etc. Hopelijk waren al die Philips modellen niet goed afgesteld, want zelf vond ik het nogal dramatisch. De Sony en Samsung tv's hadden hier stukken minder last van.

Plots zagen we ook de 9-serie op een speciale wand hangen. Die hadden helder en scherp beeld, precies wat ik en m'n vriendin willen. Zelf vind ik een tv van meer dan 1200 euro behoorlijk aan de prijs, maar aangezien we beide zoiets hadden dat we het mooie tv's vonden kopen we waarschijnlijk toch een.
Naar aanleiding van de posts hier over de 9704 denk ik toch zeker voor de 9664 te willen gaan. Dit scheelt sowieso al zo'n 500 euro in aanschaf, maar lees er ook minder negatieve berichten over.

Aangezien ik 1500 euro nog steeds veel geld vind, ben ik ook even bij de 8- en 7-serie topics gaan kijken en de specs vergelijken op de Philips site.
Hier zag ik wel enkele verschillen, logisch, maar de meeste zijn voor ons toch niet nuttig denk ik.
De 8664 heeft wel een LED backlight, wat bij de 9-serie pas bij de 9704 komt.

Op zich vind ik het verschil in specs niet zo enorm denderend, maar heb wel enkele vragen hierover.
1. Ambilight Spectra 1, 2, 3. Wat houdt dat precies in? Hoe hoger, hoe beter waarschijnlijk, maar zijn er dan meer kleuren mogelijk, meer zones, of iets heel anders? Zag dat de 9704 de AS3 heeft en de 9664 AS2, de 8664 heeft dan weer AS1 lijkt het.
Aangezien ik niet weet waar ik hiermee op moet letten zie ik in de winkel sowieso geen verschil.
2. Het aantal bits kleuren. Van de pc weet ik dat er meer kleuren mogelijk zijn als het aantal bits hoger is, dit zal bij tv's niet anders zijn. Maar ga je het verschil van 14 naar 17 bits nou echt zien? Het lijkt me dat je met beide al behoorlijk veel kleuren kunt maken. Is dit een marketing verhaal, of zie je echt tijdens het kijken van tv/dvd/blu-ray een groot verschil?
3. Zelf had ik zoiets dat ik een 200Hz tv wil hebben. Hier kan ik echter geen goede reden voor bedenken. Ik lees op het forum zelfs dat mensen dit uit zetten, omdat het alleen maar vaag beeld oplevert. Als dat het geval is, dan ga ik natuurlijk niet extra betalen voor een feature die ik standaard uit heb staan.

En dan als laatste nog de Pixel Engine. De Perfect Pixel HD Engine met Perfect Natural Motion en de Perfect Precise HD.
Wat doet zo´n engine? Is dat iets dat het SD materiaal upscaled naar HD? Dan zal de engine van de 9-serie waarschijnlijk beter z'n werk doen dan die van de 8-serie en die dan weer beter tov de 7-serie, enzovoorts.
Zelf denk ik dat ik hier het grootste verschil mee zal merken, als het tenminste is wat ik denk dat het is. In de winkel is dit natuurlijk lastig te vergelijken, omdat je daar niet hetzelfde signaal hebt als thuis. Zelf heb ik thuis Ziggo Digitaal (niet HD), dus zal er het nodige moeten worden geupscaled.

Verder zit er nog wat verschil in aansluitingen en zo, maar dat vond ik niet zo schokkend. Die ene vga en hdmi poort vind ik nu nog niet zo belangrijk. Komt toch een nieuw HTPC op aangesloten (is de volgende aankoop), dus alles zou ik daar op aan kunnen sluiten en op m'n versterker.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• bulsing
  • Niet online
123654 is het CSM = customer service menu
Hierin zie je niet het paneel type.

Je kan met de knoppen naar boven en naar beneden door de CSM1, CSM2 en CSM3 bladeren. Dit is een soort van opstartscherm wat je ook bij de pc te zien krijg. Er staan dingen zoals serienummer, type, software versie's voor de verschillende systemen in het toestel.

In het servicemenu is wel te zien wel paneel je hebt. Maar let op wijzig hier niets in en druk zeker niet op 'Store' daarna, want je kan je tv er stevig mee verzieken. (spreek uit ervaring met de Aurea 1 9900)

Je komt er in door achter elkaar in te drukken op de afs. bed. 0 6 2 5 9 6 i+
Niet te snel maar ook niet te langzaam. De zenders verspringen tijden het indrukken: niet op letten !
Er kom dan een waarschuwing dat alleen technische personeel hier in mag komen. Niets ernstigs.

Daarna moet je even in het menu de optie 'display' opsnorren en daar zal je een soort van productcode zien staan zoals bij de 9664 er dan LCD LGD WUF SBM2 47 zal staan.

Zit zelf niet achter de tv, dus kan de menu structuur niet even snel doorlopen, maar ik denk dat er wel iemand is die dat wel weet.

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Oeps..

[Voor 131% gewijzigd door Roydriguez op 26-01-2010 20:17]

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

• pegasuspiet
pascalbulsing schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:14:
[...]

De roze/grijze/blauwe kleurenwas zie ik niet echt. Wel worden de kleuren (vooral b.v. rood) duidelijk fletser
vanuit een hoek (25/30 graden)
Dus ik twijfel of mijn TV tot de 'slechte' schermen behoord.en is het zo dat Philips precies weer welke serie-nummers slechte schermen hebben indien ik hun opbel. Ben bang dat ik de procedure in ga van welles/niets met Philips ??

• bulsing
  • Niet online
Hier foto's van de kleuren van mijn tv vanuit de hoeken gezien in het vorige deel : [LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen

pascalbulsing in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen..."

Als het min of meer vergelijkbaar is dan kan je wel spreken van een fout paneel.

Philips zelf spreekt van problemen met een 'roze gloed'. Misschien wel goed om dit iig te melden als je belt.

• Pino_Helmond
Anoniem: 136766 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:52:
[...]

Bedankt, dat is het juiste paneel :*)
Ga er van uit dat je er erg tevreden mee bent, is een mooi scherm.
Heb hem bij BCC in bestelling staan voor eind volgende week en volgens de manager is dit voorlopig de laatste levering, zou dus goed kunnen dat het de laatste zijn met een LG scherm. Maar het blijft een verkoper he :+
Zeer tevreden, prachtig toestel. Veel geld maar dan heb je ook wat.
Mocht het zo zijn dat de BCC ze niet binnen krijgt zou je Expert in Deurne kunnen bellen. Enkele weken geleden was ik zelf daar en heb ik ze verzocht me te bellen als de 8000 en 9000 serie weer beschikbaar was in de winkel. Gisteren werd ik gebeld door een dame van de Expert dat ze binnen waren en dat ik kon komen kijken.

Vraagje aan de experts hier: Youtube via nettv werkt niet, er komt steeds een slotje in beeld en filmpjes worden niet afgespeeld. Andere sites doen het wel en youtube deed het vorige week ook gewoon. De tv heeft wel een softwareupdate gehad in de tussentijd. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

[Voor 15% gewijzigd door Pino_Helmond op 27-01-2010 07:59]

• rvbracht
dr_dreey schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:27:
@rvbracht, en anderen :-)

Now/next is op mijn tv wel aanwezig (52pfl9704/12)

Verder:
Firmware: Q5492_026.69.0
Prod.code: VN1C0944003044
En via 062596info menu: Display: D3LA73 52"

Enige wat mij opvalt is kleurverschil bij grotere kijkhoek, vooral bij rood en roodachtig beeld.
Weet iemand dan hoe ik die now/next optie ergens geselecteerd krijg?
Heb de laatste firmware 69.0

Anoniem: 342180

Deze morgen met Philips e-care gebeld en navraag gedaan wanneer er verbeterde 46PFL9704 uitgeleverd worden.

Zij vertelde mij dat vanaf productie week 52 2009 het probleem met de kijkhoek en roze gloed opgelost zou moeten zijn. Toen ik haar vertelde dat mijn TV van wk02 2010 was begreep ze het ziet meer en ging ze het nog even na vragen bij haar collega en deze bevestigde ook wk52 2009.

Ik heb haar het volledige productie nummer gegeven (VN2A1002015104) en ze gaat het nog verder uitzoeken. Echter wordt de klant hiervan niet op de hoogte gebracht. Mijn TV gaat terug naar Philips en ik krijg mijn geld terug.

Ze zij nog, ga eens naar een ander winkel en probeer het nog eens ja, ja ik ga geen tweede kopen om er thuis achter te komen dat het niet werkt.

Dus het lijkt er op dat het probleem voorlopig nog niet is opgelost.

Trouwens productie codes beginnende met VN4A bestaan volgens Philips e-care niet, zoals op het AV forum gemeld.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:31

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik irriteer me dood aan de 32PFL9604H/12 die hier staat. Hij gaat steeds spontaan aan midden in de nacht. Na Philips te hebben gebeld, hebben die "nieuwe" firmware opgestuurd. Maar ja die had ik al lang zelf via de auto update functie er opgezet al maand of twee terug.

Nu kwam ik er net achter dat op de website weer een nieuwere versie staat 69 ipv 66 die er op stond. Dus die heb ik er net zelf maar opgezet met USB stick. Hopen dat dit het oplost, maar ik vrees het ergste omdat ik nergens een changelog kan vinden...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Anoniem: 342180 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:22:
Trouwens productie codes beginnende met VN4A bestaan volgens Philips e-care niet, zoals op het AV forum gemeld.
Op zijn minst opmerkelijk, ofwel de serie bestaat echt niet ofwel de telefoonmedewerkers weten nog niet van de serie omdat deze nog niet in het circuit zit. De tijd zal het leren.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 14:44
SithWarrior schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:42:
Ik irriteer me dood aan de 32PFL9604H/12 die hier staat. Hij gaat steeds spontaan aan midden in de nacht. Na Philips te hebben gebeld, hebben die "nieuwe" firmware opgestuurd. Maar ja die had ik al lang zelf via de auto update functie er opgezet al maand of twee terug.

Nu kwam ik er net achter dat op de website weer een nieuwere versie staat 69 ipv 66 die er op stond. Dus die heb ik er net zelf maar opgezet met USB stick. Hopen dat dit het oplost, maar ik vrees het ergste omdat ik nergens een changelog kan vinden...
Hoewel de TV eigenlijk alleen het ledje zou moeten laten knipperen; Heb je de "Channel update on standby" al eens uit gezet?

Delerium Steam Profile BF4 profile

• pegasuspiet
pascalbulsing schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:39:
Hier foto's van de kleuren van mijn tv vanuit de hoeken gezien in het vorige deel : [LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen

pascalbulsing in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen..."

Als het min of meer vergelijkbaar is dan kan je wel spreken van een fout paneel.

Philips zelf spreekt van problemen met een 'roze gloed'. Misschien wel goed om dit iig te melden als je belt.
Pascalbuising bedankt voor je medewerking.

De roze gloed zie ik bij mij niet. Wel worden de kleuren bij een hoek van pakweg 30 a 40 graden al fletser
Had hiervoor de 47pfl9703 en deze had bij deze kijkhoek hier helemaal geen last van.

Heb daarom toch maar naar Philips gebeld en deze hebben het doorgegeven aan het service-centrum die
morgen met mij contact zullen opnemen.
Ze zullen dan wel een monteur sturen die misschien wel zegt (maar ik hoop van niet) dat het binnen de spec's valt.
Afwachten dus

misschien dat dit helpt:

MonitorTest by PassMark Software

Ik zie hier dat vooral bij de kleur groen (met zwart aan de linkerkant) verticale strepen lopen.
Dus daarom valt het bij voetbal op??

Bij het convergence dot scherm had ik ook een gek beeld, na een reset zag ik weer alle lichtjes.

Bij de pixel persistence heb ik drie lelijke blokken aan de linker zijkant hoe sneller het blok gaat hoe erger.

Philips overtuigen blijft een probleem als je een leek zoals ik ben.

Anoniem: 322650

Hallo,

vandaag monteur langs geweest van E-care ivm slechte kiijkhoek en roze gloed 40pfl9704.
In eerste instantie probeerde hij nog de zaak onder "normale specs" te schuiven.
Toen ik echter de kennis van dit forum (lees PascalBulsing _/-\o_ ) naar voren bracht, moest hij uiteindelijk bekennen dat het probleem bij Philips bekend is. En dat er aan een oplossing gewerkt wordt.
De monteur was ook volledig op de hoogte van het geval PB...... 8)
Vervangen van het een of ander was dus niet aan de orde.

Bevindingen worden door E-Care teruggerapporteerd naar Philips.
Dus ik wacht met spanning op een reactie cq oplossing .
Komt er geen oplossing dan overweeg ik de koop ongedaan te maken.

Gr
ramdb

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:31

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mhoogendam schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:59:
[...]

Hoewel de TV eigenlijk alleen het ledje zou moeten laten knipperen; Heb je de "Channel update on standby" al eens uit gezet?
Dat is alleen in standby toch? (dat ie channel update gaat doen) Hij gaat in de avond helemaal uit (dat er dus geen lampje meer brand, dan zou het toch niet mogen uit maken of dat aan of uit staat?)

Op de site van Philips staat ook:
De zenders van uw TV worden alleen automatisch bijgewerkt als de TV op stand-by staat en niet als de TV is uitgeschakeld.

[Voor 9% gewijzigd door SithWarrior op 27-01-2010 20:27]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 19:40
Voor de mensen die het leuk vinden: een deel van de source code is beschikbaar (het open source gedeelte). Zie de README: http://www.p4c.philips.co...32pfl9604h_12_osr_aen.txt en de zip van 184M: http://www.p4c.philips.co...32pfl9604h_12_osf_aen.zip.

• Yihaaa
wat een gedoe eigenlijk met al die schermen. Dan hier ook even een positief bericht; heb nu een paar maanden heel veel plezier van mijn 42 inch 9664/12 ! Bevalt me echt supergoed; zowat geen last van slechte kijkhoeken etc.! En dat superzwarte back lighting oid is echt prima. Kortom Philips heeft voor mij een super product geleverd :)

• Doppert
  • Laatst online: 25-01-2022
Ikzelf ben dan ook meer dan tevreden over de 42" 9664/12.

Het enige minpunt vind ik dat dat nettv er dikwijls uitligt en dat het streamen van films maar maximaal 10 min duurt. Moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit van gestreamde films direct naar de tv 10x mooier is dan wanneer ik het via de xbox360 stream.

ik heb de tv nu 1 week en heb de tv met behulp van de foto's ingesteld. Moet zeggen dat het resultaat al bevredigend is. Maar heeft er iemand misschien handmatig de tv ingesteld en wil diegene dan ook zijn instellingen posten. Wil natuurlijk wel het maximale uit de tv halen

http://raptr.com/Doppert/about

• xon
even nieuwsgierig zijstapje..

is het nou zo dat je ook uitzending gemist in je menu hebt staan van nettv? En nog belangrijker...werkt dat ook?

• Yihaaa
Doppert schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:41:
Ikzelf ben dan ook meer dan tevreden over de 42" 9664/12.

Het enige minpunt vind ik dat dat nettv er dikwijls uitligt en dat het streamen van films maar maximaal 10 min duurt. Moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit van gestreamde films direct naar de tv 10x mooier is dan wanneer ik het via de xbox360 stream.

ik heb de tv nu 1 week en heb de tv met behulp van de foto's ingesteld. Moet zeggen dat het resultaat al bevredigend is. Maar heeft er iemand misschien handmatig de tv ingesteld en wil diegene dan ook zijn instellingen posten. Wil natuurlijk wel het maximale uit de tv halen
Het is mij ook opgevallen dar direct streamen naar de tv een mooier resultaat opleverd komt waarschijnlijk door de interne upscaling van de TV.

En over de instellingen dat koste mij ook meer een paar weken experimenten tot ik de voor mij mij beste instellingen had. Mijn advies is dus zelf wat experimenteren.

De monteur komt ook bij mij langs...

Ze zeggen dat het met afstellen verholpen kan worden.
Ik zei al dat dat niet ging werken......

8)7

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Yihaaa schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:34:
wat een gedoe eigenlijk met al die schermen. Dan hier ook even een positief bericht; heb nu een paar maanden heel veel plezier van mijn 42 inch 9664/12 ! Bevalt me echt supergoed; zowat geen last van slechte kijkhoeken etc.! En dat superzwarte back lighting oid is echt prima. Kortom Philips heeft voor mij een super product geleverd :)
Ik heb sinds een half jaar de 42PFL9664H/12 en ik ben ook erg tevreden moet ik zeggen, volgende tv wordt weer een Philips _/-\o_ . Achteraf ook blij dat ik deze gekozen heb tov de 9704.

De tv heb ik ingesteld met zo'n calibratie dvd.

I'm loving it!!! :D.

[Voor 4% gewijzigd door Roydriguez op 28-01-2010 10:14]

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

rvbracht schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:28:
[...]

Weet iemand dan hoe ik die now/next optie ergens geselecteerd krijg?
Heb de laatste firmware 69.0
Mijn 46pfl9704 geeft de informatie ook niet weer, wel als ik op info druk. Mijn 8404 geeft het wel weer.

Gisteren de hele tv gereset met virgin mode in het service menu en alles opnieuw ingesteld, nog steeds geen now/next info...

http://texturizer.net/firebird/

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 18:25
E-Care heeft zojuist mijn 42PFL9903 omgeruild voor een 40PFL9904.

Zo te zien op het eerste gezicht geen last meer van de vlekken die ik had bij de 9903. Ook geen vignetting meer waar de 9903 last van had. Beeld ziet er egaler uit dan voorheen. Kijkhoek lijkt op het eerste gezicht ook iets beter dan bij de 9903.

In plaats van een normale afstandsbediening krijg je zo'n ei. Ik mis gewoon een aantal knoppen, tijd dus om de Harmony goed in te regelen.

Moederbord met de aansluitingen zit in het midden aan de achterzijde, geen last dus van uitstekende kaarten die AmbiLight blokkeren.

Ambilight aan de voorkant, in het Activeframe, lijkt iets agressiever dan voorheen. Ondanks dat de 'scheiding' op minimaal staat, lijkt het alsof het nog op maximaal staat.

Allergrootste minpunt is de interface: waar dit op hun nieuwe bluray spelers prima werkt, slaat het op de tv de plank volledig mis. Te grote letters, te weinig overzicht, te trage navigatie.

Wat betreft design t.o.v. de 9903: deze is wat strakker (geen 'glazen' rand meer, alleen onder), de voet is slanker, maar het randje waar de aan/uitknop of -LED zit is massief grijs. Was mooier geweest als deze transparant was.

Edit:
Bij 4:3 beeld kleuren de zijkanten van het Activeframe niet mee. Dit gedrag is hetzelfde als lang geleden bij de eerste Aurea. Inmiddels al weer contact gehad met Philips, ze sturen een monteur langs. Die gaan iets configureren, kon niet door mijzelf met een update verholpen worden.

[Voor 10% gewijzigd door perentaart op 28-01-2010 13:25]

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Sciatic schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:08:
[...]

Mijn 46pfl9704 geeft de informatie ook niet weer, wel als ik op info druk. Mijn 8404 geeft het wel weer.

Gisteren de hele tv gereset met virgin mode in het service menu en alles opnieuw ingesteld, nog steeds geen now/next info...
Zojuist contact gehad met de Philips chat. Deze funtie kan verdwijnen na een software update, of komt helemaal niet beschikbaar bij bepaalde serie nummers. Een reden hiervoor kon ze niet geven, ook niet of het in de toekomst nog gaat komen.

http://texturizer.net/firebird/

• Pino_Helmond
Roydriguez schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:10:
[...]

Ik heb sinds een half jaar de 42PFL9664H/12 en ik ben ook erg tevreden moet ik zeggen, volgende tv wordt weer een Philips _/-\o_ . Achteraf ook blij dat ik deze gekozen heb tov de 9704.

De tv heb ik ingesteld met zo'n calibratie dvd.

I'm loving it!!! :D.
Welke calibratie dvd heb je gebruikt en waar is deze te bestellen?
Pagina: 1 2 3 ... 37 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee