Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375724

Nou mischien is de piep bij jullie niet hard maar bij mij wel.
Ik heb de 40 inch en als ik op de bank zit ongeveer 3 meter van de tv gewoon tijdens een programma hoor ik hem nog duidelijk.
Ik heb nu 2 verschillende toestellen gehad en beide hebben hetzelfde probleem.
Vooral bij zwart beeld of tussen het zappen van de zenders word de piep luider. Vooral ook op duitse forums word dit probleem veelvuldig gemeld. Geruchte zijn dat het met de spoelen van de backlight te maken heeft.

Philips erkent het probleem nu wel maar zwijgt nog over een mogelijke oorzaak. Lijkt me dat ze bij philips allang weten waar het aan ligt maar dat het beter is dit te verzwijgen totdat ze een oplossing voor dit probleem hebben.
En tja of dit probleem softwarematig opgelost kan worden zie ik zo 1,2,3, niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374102

Recentelijk heb ik mijn Samsung 40C8700 ingeruild tegen een Philips 40pfl9705 en daar heb ik absoluut geen spijt van. Superstrak en geweldig mooi beeld, zonder enige piep of andere nare dingen. Alleen de kijkhoek valt me tegen. Intussen heb ik mijn TV gecalibreerd met de volgende instellingen. Laat me maar eens weten hoe jullie deze instellingen ervaren.

Persoonlijk
Contrast 70
Helderheid 49
Kleur 43
Scherpte 4
Ruisreductie Uit
Tint Normaal

Perfect Pixel HD
Perfect Natural Motion Minimum
400 Hz Clear LCD Aan
Superresolutie Uit
Perfect contrast Minimum
Dynamische achtergrond Optimaal beeld
MPEG artefact-reductie Uit
Kleurverbetering Uit
Gamma 2

Lichtsensor Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erik-1980 schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:17:
[...]

Geen idee, ik heb de tv nog niet in het echt kunnen bewonderen. De 9705 heeft wel led met local dimming en dat heeft de 9664 niet. Mijn voornaamste reden om over te stappen op een 9705 is de 3d functie. Echter, door alle verhalen over het piepgeluid ben ik wel aan het twijfelen. Over mijn 42pfl9664 ben ik wel erg tevreden.
Ik heb voorheen bijna een jaar lang gekeken naar een Philips 42PFL9664. Omdat ik het nieuwste van het nieuwste wil hebben, heb ik die omgeruild via een Samsung 40C8700 naar een Philips 40PFL9705. Wanneer je mijn eerlijke mening wilt weten. De 42PFL9664 heeft een mooier en qua kleuren natuurgetrouwer beeld. Ook de kijkhoek is van de 9664 erg goed. De meesten LCD/LED TV's worden lichter/waziger, de 9664 daarentegen donkerder, waardoor er een mooi beeld overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 20:55
Anoniem: 374102 schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:06:
[...]

Ik heb voorheen bijna een jaar lang gekeken naar een Philips 42PFL9664. Omdat ik het nieuwste van het nieuwste wil hebben, heb ik die omgeruild via een Samsung 40C8700 naar een Philips 40PFL9705. Wanneer je mijn eerlijke mening wilt weten. De 42PFL9664 heeft een mooier en qua kleuren natuurgetrouwer beeld. Ook de kijkhoek is van de 9664 erg goed. De meesten LCD/LED TV's worden lichter/waziger, de 9664 daarentegen donkerder, waardoor er een mooi beeld overblijft.
Ik heb vorige maand nog een 42pfl9664 gekocht en ben er dik tevreden mee. Sowieso vond ik het prijsverschil (1300 euro tegenover +/- 2000 euro voor de 40pfl9705) te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374537

Anoniem: 374102 schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:41:
Recentelijk heb ik mijn Samsung 40C8700 ingeruild tegen een Philips 40pfl9705 en daar heb ik absoluut geen spijt van. Superstrak en geweldig mooi beeld, zonder enige piep of andere nare dingen. Alleen de kijkhoek valt me tegen. Intussen heb ik mijn TV gecalibreerd met de volgende instellingen. Laat me maar eens weten hoe jullie deze instellingen ervaren.

Persoonlijk
Contrast 70
Helderheid 49
Kleur 43
Scherpte 4
Ruisreductie Uit
Tint Normaal

Perfect Pixel HD
400 Hz Clear LCD Aan
Superresolutie Uit
Perfect contrast Minimum
Kleurverbetering Uit
Gamma 2

Lichtsensor Uit
Aha, misschien bieden deze instellingen nog soelaas voor de piep...? Ik ga het vanavond proberen en laat nog even weten of het helpt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

Seafox

Offshore Tiger!

.... Intussen heb ik mijn TV gecalibreerd met de volgende instellingen. Laat me maar eens weten hoe jullie deze instellingen ervaren....
Jij noemt het "calibreren". Heb je hiervoor hulpmiddelen of referenties gebruikt? Of bedoel je eigenlijk dat je het toestel naar jouw voorkeuren hebt afgesteld? Dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Deze instellingen hebben in elk geval niet mijn voorkeur en het piepen wordt er ook niet minder door.
Van mij mag alles wel een paar tandjes hoger staan, maar nogmaals dit is persoonlijk.

Mijn Instellingen

Persoonlijk
Contrast - 90
Helderheid - 60
Kleur - 59
Scherpte - 5
Ruisreductie - Medium
Tint - Normaal

Perfect Pixel HD
Perfect Natural Motion - Medium
400 Hz Clear LCD - Aan
Superresolutie - Aan
Perfect Contrast - Medium
Dynamische Achtergrond - Standaard
MPEG Artefact Reductie - Medium
Kleurverbetering - Medium
Gamma - 1

Lichtsensor - Uit

[ Voor 31% gewijzigd door Seafox op 20-09-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375724

Nog steeds last van een piep heb al vanallerlei instellingen geprobeerd dus daar ligt het niet aan.
Ook heb ik mijn probleem bij Philips voorgelegt, maar ook die hebben op dit moment geen oplossing.

Uiteindelijk heb ik maar geld voor mijn eieren gekozen en dit scherm teruggebracht naar de winkel.
Die waren al op de hoogte van dit probleem en zeiden dat ik niet de eerste was.

Het blijft een jammerlijke zaak dat je zolang op een toestel moet wachten en iedere keer weer werd de release datum uitgesteld. Dan is het einedelijk zover en dan blijkt er nog een fout in te zitten.

Ik belde vandaag ook de IT's op of ze dit toestel al hadden maar die melde mij dat het pas begin Oktober door Philips word uitgeleverd?
Beetje vreemd!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 19:27
Anoniem: 375724 schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:58:
.....

Ik belde vandaag ook de IT's op of ze dit toestel al hadden maar die melde mij dat het pas begin Oktober door Philips word uitgeleverd?
Beetje vreemd!!!!!!
Dat is inderdaad heel vreemd! Het lijkt net alsof bij it's een nieuwe batch binnenkomt?!

Ik zelf ben toch steeds meer naar de sony 46hx900 aan het kijken aangezien ik geen zin heb in een piep in mijn scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seafox schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:08:
[...]

Jij noemt het "calibreren". Heb je hiervoor hulpmiddelen of referenties gebruikt? Of bedoel je eigenlijk dat je het toestel naar jouw voorkeuren hebt afgesteld? Dat is natuurlijk erg persoonlijk.
Ja, ik calibreer met HDTV Calibration Wizard van Monster ISF serie. Ik vind jou instellingen niet mooi! Het zijn de gewone basisinstellingen met alleen een verhoogd contrast en helderheid

Trouwens: hoe ervaar jij de kijkhoek?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 374102 op 20-09-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 15:01
Erik-1980 schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:47:
[...]

Dat is inderdaad heel vreemd! Het lijkt net alsof bij it's een nieuwe batch binnenkomt?!

Ik zelf ben toch steeds meer naar de sony 46hx900 aan het kijken aangezien ik geen zin heb in een piep in mijn scherm!
Met collega's hebben we het ook vaak over TV's en wat aan te kopen. Nou hoor ik van deze collega's dat zij uit forums opmaken dat het frame van Sony TV's "kraakt" Zelfs nog een tijdje nadat de TV uitgezet is.

Er lijkt met elk merk wel iets aan de hand tegenwoordig.

[ Voor 0% gewijzigd door 62vette op 20-09-2010 19:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366339

ik vraag me af waar het toestel vandaan komt bij degenen die geen piep horen.
Bij mij staat Hongarije op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 17:01
62vette schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:41:
[...]

Met collega's hebben we het ook vaak over TV's en wat aan te kopen. Nou hoor ik van deze collega's dat zij uit forums opmaken dat het frame van Sony TV's "kraakt" Zelfs nog een tijdje nadat de TV uitgezet is.

Er lijkt met elk merk wel iets aan de hand tegenwoordig.
Dat zijn o.a. de EX500 en EX700. Kijk maar in het Sony topic (posts paar maanden geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox

Seafox

Offshore Tiger!

Anoniem: 374102 schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:15:
[...]

Ja, ik calibreer met HDTV Calibration Wizard van Monster ISF serie. Ik vind jou instellingen niet mooi! Het zijn de gewone basisinstellingen met alleen een verhoogd contrast en helderheid

Trouwens: hoe ervaar jij de kijkhoek?
Ik vind de kijkhoek op z'n zachts gezegd nogal matig. Als je er maar een klein beetje schuin voor zit, wordt het beeld al melkachtig. Mijn oude 32PF9976/12 was op dat gebied een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox

Seafox

Offshore Tiger!

Anoniem: 366339 schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:23:
ik vraag me af waar het toestel vandaan komt bij degenen die geen piep horen.
Bij mij staat Hongarije op de doos.
Mijn toestel is ook "Assembled in Hungary". Gekocht bij Electroworld (met piep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-02 02:23

zumba

De eAmbu is onderweg!

Ben zelf geinteresseerd in deze tv. Dit forum lezend kom ik tot de conclusie dat de fluittoon:
1- zich alleen voordoet als de tv aan staat, dus ook geluid produceert. Komt de toon daar doorheen, of moet ik de tv er zachter voor zetten?
2- alleen de 40 inch betreft en de 46 versie er niet of minder last van heeft.
3- onderkent is door Philips en er altijd een passende oplossing volgt.
Wat zijn jullie ideeën hierover?

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 17:13
Anoniem: 82814 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:21:
[...]

2295,-- bij Tummers in Roermond. Doe er uw voordeel mee!
2295,- voor de 46FLP9705?
Heb je hier nog wat speciaals voor gedaan? Inruil of meerdere artikelen besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82814

PROnline schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:25:
[...]

2295,- voor de 46FLP9705?
Heb je hier nog wat speciaals voor gedaan? Inruil of meerdere artikelen besteld?
Nee hoor. Gewoon even prijsopgaaf aangevraagd via hun website. Werd keurig teruggebeld en werd mij zonder enige onderhandeling deze prijs geboden. Moest er alleen een eindje voor rijden om hem op te
halen. Maar had er dat graag voor over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 13:47
Vandaag heb ik mijn 46 inch 9705 gekregen. Vorig week bij Expert besteld en ze konden direct leveren. Natuurlijk was ik giga bang voor de bekende pieptoon. Zelf hoor ik als je boven de tv hangt iets brommen. Maar mijn gehoor is niet de beste, soms last van piep in mijn oor als er totaal geen geluid is en ben dat gewend. Maar mijn broer kan heel goed horen. En ik heb hem erbij gehaald. Boven de tv hangend zei hij meteen ik hoor iets, een hoog frequentie. Maar al bij een meter vandaan hoor hij het niet meer, hij hoort het alleen als hij de oor boven de tv houdt. Nu hoop ik maar dat dit zo blijft en niet slechter wordt.

Qua beeld is het erg mooi. De rand is kleiner. Zelf ben ik de 9803 gewend en die had een breeder rand. De kleur is donkergrijs, vind ik zelf wat minder omdat mijn versterker en boxen zilvergrijs zijn. Amblight is prachtig, nu ook boven. En qua instelling kan je muurkleur instellen.

Om over de instellingen te hebben, wat een boel instellingen zeg. Een instelling begrijp ik niet waarom die erin gebouwd is en stond standaard eerst op 4 en later op 10, namelijk "randen". Die heb ik nu weer op 0 gezet. Contrast 80, helderheid 50, kleur 57, lichtsensor uit omdat ik bij de 9803 al ervaren had dat dit niet stabiel is, ik wil stabiel, altijd hetzelfde qua kleur en instelling.

Geluid is erg goed voor deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Anoniem: 82814 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:02:
[...]

Nee hoor. Gewoon even prijsopgaaf aangevraagd via hun website. Werd keurig teruggebeld en werd mij zonder enige onderhandeling deze prijs geboden. Moest er alleen een eindje voor rijden om hem op te
halen. Maar had er dat graag voor over :-)
Hoor jij een pieptoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, geen piep. Toestel is 100%. 12H dus een keurig Nederlands toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
Anoniem: 82814 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:36:
[...]

Nee, geen piep. Toestel is 100%. 12H dus een keurig Nederlands toestel.
H12 hoeft niet perse een nederlands model te zijn. Op avforums een lijstje gevonden waarin de model nummers en serie nummers ontleed worden:

How to decipher the model number? For example, 46PFL9705H/12

46 - TV diagonal in inches
PFL - Philips Flat LCD
* PFL - Philips Flat LCD
* PES - Philips Essence Serie
* HFL - Hotel Flat LCD
* PFP - Philips Flat Plasma
9 - series, class television the greater the figure, higher grade TV
* 9 - flagship series
* 8 - Premier Series
* 7 - middle class
* 6 - middle class
* 5 - Budget Series
* 4 - not available in Europe / North America only / at least for now
* 3 - Base series
7 - downseries / sometimes determined extras /
0 - set design and color
* 0 - body color: black
* 1 - Hull color: white
* 2 - color of the body:
* 7 - hull color: Brilliant dark-gray
* 6 - hull color: dark metallik
* 8 - Hull color: Dark Titanium
* 9 - Hull color: silver, pearl
5 - year development of the model. Exceptions are the top models with Aurea, 9900 and 9980
* 1 - 2006
* 2 - 2007
* 3 - 2008
* 4 - 2009
* 5 - 2010
H - indicates tuners built into the model.
* D - DVB-T (MPEG2) + analog
* H - DVB-T (MPEG2/MPEG4) and DVB-C (MPEG-4.HD AVC)
* K - DVB-T (MPEG2/MPEG4), DVB-C (MPEG-4.HD AVC) and DVB-S2 (MPEG-4)
* S - DVB-T (MPEG2)
* - - Lack of a point shows that the model has only an analog tuner
/ 12-digits after the slash shows the regional destination of the product and have no impact on functionality.
* 02 - Switzerland, Germany, Austria
* 05 - Great Britain
* 10 - Germany
* 12 - All Europa / Continent /
* 27 - USA, Canada, Puerto Rico, USVirgin Islands,
* F7/F7e/F7b - USA, Canada, Puerto Rico, USVirgin Islands, Mexico
* 27/55/85 - Central America
* 27/55/77/78 - Argentina, Chile, Colombia, Ecuador, Panama, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela
* 30/93/98 - Southeast Asia
* 37 - U.S.A., Canada
* 56/94 - Pakistan, India
* 60 - Russia
* 77 - Argentina, Paraguay, Uruguay
* 78 - Brasil
* 79 - China, Middle East, Thailand
* 1993 - India, Thailand, Vietnam, Korea, China
* 98 - India, Pakistan, Malaysia, Tajwan, Philippines, Middle East, Africa
* 97 - Australia, New Zeeland

example-52PFL9632D/10- 52 inch, lcd, 9 -series, 6 - downseries , 3 - design , 2 -year2006 , DVB-T tuner, 10 produced for Western Europe.

How to decipher the serial number? - Example / VN4B1004026520 /
VN - code factories where manufactured /VN1B1004026520/

* VN - Hungary
* DG - France
* RJ - Poland
* SN - Poland?
* TB - Russia Kaliningrad
* AG - Belgium
* YA - Mexico
* SW -??
1B - called matrix in the tv for 2010 year /VN1B1004026520/
* 1A - LG S-IPS (42PFL5405H/12)
* 1C - LG S-IPS/for 2009year/ and Sharp UV2A RGB /for 2010year/ (40PFL7605/H12)
* 1F - LG S-IPS
* 1G - LG S-IPS /for 2010year/ and /for 2008year A-UO A-MVA/
* 1E - LG S-IPS
* 2A - Sharp (32PFL5605H/12)
* 2B - Sharp UV2A RGB (40PFL7605H/12)
* 2D - Sharp
* 2I - Sharp
* 3A - Sharp UV2A RGB
* 3B - Sharp UV2A RGB (32PFL8605/H12)
10 - year of manufacture /VN1B1004026520/
* 10-2010
* 09-2009
04 - week in which it is produced /VN1B1004026520/
* 04 - fourth week of the beginning of the year
02 -?? / VN1B1004026520 /
65 -??
20 -??

Anoniem: 376345

Afgelopen woensdag heb ik mijn 46PFL9705 binnen gekregen, ben heel erg tevreden, heel mooi beeld en geluid. MAAR!!!
Ben nu al een paar dagen bezig met Philips om mijn 3D goed te krijgen. Zelf heb ik de Philips Blu-ray BDP7500B2 speler met update 1.37. Om het uit te proberen heb ik de film "het regent gehaktballen" gekocht.
Helaas, wat ik ook probeer zie ik dubbel beeld.

Een tweede mogelijkheid om 3D te kijken gebruik ik een HD satellietontvanger en kijk de 3D demo op de Astra3, ook daar dubbel beeld.
Dit laatste heb ik al getest op een Samsung 3D TV waar het wel goed beeld gaf.
Gisteren heeft Philips mij gezegd dat het probleem bekend is en dat ze er mee bezig zijn.

Mijn vraag: Heeft iemand al ervaring met 3D ?????

Gr. Wessel

• Geertje
  • Laatst online: 06-05 16:15
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van de 40" van de 9705.
Dit had ik niet durven dromen toen ik die dag 's ochtends wakker werd, maar liep 's middags bij ons eigen centrumpje (stadje met maar ong 10.000 inwoners!) de Service Partner binnen, zonder enige verwachtingen en wat denk je: Hangt daar de 40" en 46" versie van de TV.
Na wat geklets zegt 'ie dat hij er nog 1 op voorraad heeft en als ik hem zelf meeneem, ik hem mag hebben.

Thuis na wat gekloot met de CAM module (ik had de TV helemaal uitstaan met de schakelaar rechts onder de speaker bij installatie en dat werkt dus niet, hij moet op standby...)
Daarna positief verrast door de kwaliteit van Ned1 HD (hadden hiervoor een Matchline 28" van ong 15jaar oud). Vervolgens helemaal weggeblazen door het HD demo filmpje wat op de TV zelf staat. Wat een beeld, zeg!! Ook ambilight vind ik een mooie toevoeging.

Maar... Ook ik heb last van de piep (uit Hongarije 34wk weet ik nu dankzij bovenstaande).
Philips gebeld; Standaard verhaal: zijn op de hoogte, maar kijken naar de beste oplossing en wordt dan gebeld.
Gisteren ook met de winkel gebeld en krijg van hun ook een belletje als er weer een nieuwe batch binnen is, waarna ik zonder problemen mag wisselen (hij had nog niets gehoord en heeft vooral de 46" verkocht).
Mag ook het demo model meenemen wat in de winkel hangt, want die piept niet. Dan wacht ik denk ik toch maar liever...

Trouwens: de support site van philips geeft voor de 40 en 46 inch versies "Dit product is momenteel niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw of kijk naar vergelijkbare producten."
De 32" site is er wel gewoon. Zou er voortgang zijn in een mogelijke (hardware matige) oplossing?!

Anoniem: 318373

Ja, ik dus:
Heb vanochtend mijn 3D setje opgehaald, stick in de tv en deze update dan heel snel, je hoeft normaal gesproken niets doen en de update is klaar.
Ik had een paar 3D films gedownload en deze op een harddisc gezet om via mijn wd hdtv af te spelen, en....
dat ging gelijk goed.
Via de afstandsbediening kun je de 3D instellingen instellen, en genieten maar. >:)

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:39
Ik heb wat geëxperimenteerd met de instellingen en het volgende viel me op: Als 400 Hz ClearLCD aan staat is de piep-toon hoger dan wanneer deze uit is. Ook het aan- en uitzetten van de dynamische achtergrondverlichting verandert de toonhoogte. Morgen komt de technische dienst. Eens kijken wat ze er van maken.

• Erik-1980
Anoniem: 318373 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:33:

Ja, ik dus:
Heb vanochtend mijn 3D setje opgehaald, stick in de tv en deze update dan heel snel, je hoeft normaal gesproken niets doen en de update is klaar.
Ik had een paar 3D films gedownload en deze op een harddisc gezet om via mijn wd hdtv af te spelen, en....
dat ging gelijk goed.
Via de afstandsbediening kun je de 3D instellingen instellen, en genieten maar. >:)
heb je de wd hdtv met een hdmi 1.4 kabel aangesloten?

Anoniem: 376494

Beste Tweakers leden,

OT: Als echte lurker heb ik dan ook eindelijk een account aangemaakt en graag wil ik me mengen in dit topic.

Na lang wikken en wegen heb ik dan eindelijk een keuze kunnen maken in de aanschaf van een nieuwe TV en heb gekozen voor de Philips 9705. Mijn keuze was of deze of de Samsung 8700. (Ik las enkele pagina's terug dat er mensen waren welke deze "twijfel" ook hadden en dat er zelfs iemand is welke zijn Samsung heeft omgeruild voor deze Philips) De zaken welke voor mij het doorslaggevend effect hadden waren: Ambilight, Response time, Full LED, vormgeving en reflectie van het scherm. Voordelen van de Samsung daarentegen vond ik dat deze "platter"is, de mogelijkheid tot 2D naar 3D converting heeft en een PVR functie.
Allemaal persoonlijke afwegingen. Waar ik overigens blij om ben, en ook niet de minste factor is, is beeldkwaliteit. Iets dat Philips zoals ik na lezen en vergelijken concludeer toch beter doet.

Mijn persoonlijke conclusie is:
Samsung is platter maar geen ambilight
Samsung heeft PVR maar ik gebruik nu ook niet de opname mogelijkheid van mijn HD-recorder
2D naar 3D, is de 2D content wel mooi in 3D en ga je altijd met een bril op kijken(?)
Beeldkwaliteit is beter.

Dus 100% voor de Philips :)

Zelf zit ik nog met een aantal vragen waarop iemand wellicht antwoord kan geven.

Ik wil i.c.m. deze tv een PS3 aanschaffen i.p.v. een 3D bluray speler. Dit omdat ik 1) nog geen bluray speler heb 2) ik graag een potje game 3) PS3 nu ook 3D ondersteund 4) PS3 ook als een (soort van) media player/extender gebruikt kan worden (correct me of I'm wrong). Zijn er mensen die deze TV reeds gebruiken met een PS3 en eventueel ervaringen kunnen delen wat betreft 3D afspelen, bestand formaat ondersteuning, 3D gaming etc..?

Kan iemand mij vertellen of je bepaalde voorkeur instellingen apart kan bewaren? (Zodra je de 3D bril op zet wordt de lichtsterkte kleiner en kan je bijvoorbeeld voor 3D de contrast waarden etc. opschroeven en bij normaal tv kijken weer op een andere voorkeur zetten)

Is het mogelijk om 3D diepte in te stellen naar een persoonlijke voorkeur of is dit een standaard?

Ik heb zaken gelezen over SBS full/half (Side bij Side) en TD (Top Down) bij Samsung modellen. Is dit een techniek voor alle 3D tv's en dus ook voor Philips?

hebben jullie antwoorden en/of advies lees ik het graag!

Anoniem: 318373

Erik-1980 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:27:
[...]

heb je de wd hdtv met een hdmi 1.4 kabel aangesloten?
Nee, een 1.3.
Heb met een aantal films nog wel problemen oa met ondertiteling, echter het 3D gebeuren werkt.
Volgende stap wordt een andere mediaplayer en/of een 3D blu ray speler.
Ga nog wel testen met een 1.4 kabel om te zien of dit beter is.

Anoniem: 322650

Hoe staat het nu met de kijkhoek van de 40pfl9705, en dan met name in vergelijking met de 40pfl9704?
Is dit nu echt verbetert, of is het van vergelijkbaar niveau....:-(

gr.
ramdb

• Geertje
@Henry65

Ik lees dat je (als het goed is nu) bezoek hebt gehad van de technische dienst.
Is dat de oplossing die Philips geregeld heeft en wat behelsd de oplossing (is er iets vervangen, of hebben ze wat vatgelijmd? ;))

• Henry65
De monteur is inderdaad geweest. Hij gaf aan dat voor wat betreft de fluittoon hij geen afwijking kon constateren (met andere woorden, hij hoort hem wel maar het valt binnen de specs). Hij heeft de voet nog wat aangedraaid maar de tv staat nog steeds uit het lood. En sinds kort hoor ik ook de ambilight brommen, maar dit is volgens de monteur niet meer te horen als het geluid aan staat. Hij gaf aan de tv wel mee te willen nemen om hem in de werkplaats te onderzoeken, maar waarschijnlijk zou ik hem dan na een week terug krijgen met de mededeling dat er niets gevonden kon worden.
Bij hem was niet bekend dat de fluittoon een bekend probleem was bij deze serie.
Kortom, ik ben er niets mee opgeschoten. Ik heb de problemen nu bij Philips gemeld.

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-03 05:37
ben net gebeld door It's heerlen en heb de philips 46" 9705 kunnen ophalen. Ze hebben dr een paar geleverd. Ik heb dr €2400 voor betaald dus ik zou zeggen "... suc6.
Wanneer ik tijd heb om hem te installeren laat ik mn bevindingen weten. En dan maar hopen dat niemand anders fluit dan de vogeltjes in de tuin.

Anoniem: 322650

@Henry65

dat lijkt dezelfde kant op te gaan als destijds met de kijkhoekproblemen van de 9704.
Ook daar kwam de monteur bij mij langs, en het enige was de klacht ontkennen en melden dat het binnen de specs viel. Ik vrees wederom dat dit de bekende actie van philips is, en ze daarmee het probleem onder het tapijt willen vegen. Een oplossing verwacht ik dan (net als vorige keer) niet voor dit probleem..........softwarematig (update) lijkt me dit ook niet op te lossen.

Anoniem: 21850

pielle007 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:19:
ben net gebeld door It's heerlen en heb de philips 46" 9705 kunnen ophalen. Ze hebben dr een paar geleverd. Ik heb dr €2400 voor betaald dus ik zou zeggen "... suc6.
Wanneer ik tijd heb om hem te installeren laat ik mn bevindingen weten. En dan maar hopen dat niemand anders fluit dan de vogeltjes in de tuin.
Lucky you:)
Wanneer had je hem besteld -> Ik heb in juli besteld bij IT's (Geleen) en nog steeds geen TV.

Anoniem: 238692

Anoniem: 322650 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:41:
Hoe staat het nu met de kijkhoek van de 40pfl9705, en dan met name in vergelijking met de 40pfl9704?
Is dit nu echt verbetert, of is het van vergelijkbaar niveau....:-(

gr.
ramdb
Nou ik kan je zeggen dat de kijkhoek bij mijn 46pfl9705 uitstekend is!
Dat was niet het geval bij de 9704 serie maar dat was alleen met de 40 inch versie het geval.
Hoe het met de huidige 40pfl9705 is weet ik niet,maar de 46 inch versie heeft geen kijkhoek problemen.

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Gisteren de 40pfl9705 binnen gekregen, inclusief fluittoon.
De fluittoon was voor mij persoonlijk niet merkbaar bij normaal volume,
maar de toon was wel duidelijk te horen als het geluid gemute is.
Mijn vriendin heeft iets betere/gevoeligere oren, en heeft er meer last van.

Vanmiddag heb ik het maar gelijk gemeld bij de Philips Klantenservice
en daar konden ze mij melden dat het probleem bekend was,
en er voor een oplossing gezorgd gaat worden.

Wordt vervolgd....

All your quantifications are belong to me!

• 62vette
Nou ben ik wel benieuwd naar de nieuwe 58PFL9955, die nieuwe cinema 21:9.
Zou deze ook piepen?

Hopelijk komt deze snel ergens te hangen, MediaMarkt, BCC ofzo. Maar eens goed bekijken en beluisteren dan.

• qtoone
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-01 19:05
Ik heb het ondertussen een beetje gehad met onze 32PFL9705. Eerste exemplaar had een reeks kapotte pixels en andere gebreken aan het paneel. Enkel zichtbaar bij donkere scenes en bepaalde hoeken maar eigenlijk niet accepteerbaar voor een tv met zo'n prijskaartje. De winkel deed niet moeilijk en zou hem omruilen als er opnieuw binnen waren. Na een 4-tal weken een nieuw exemplaar mogen halen met deze keer een goed paneel maar met een ambilight defect. Aan de rechterkant werkt soms meer dan de helft van de leds niet. De kleuren komen dan precies ook niet overeen. Precies of de kleuren van rechts via de bovenkant naar de linkerkant zijn doorgeschoven. Na eens uit te schakelen en opnieuw in te schakelen werken ze dan soms terug. Op het eerste exemplaar heb ik dit probleem nooit gemerkt.
Verder vind ik de 'bewegingsscherpte' veel minder goed. Bij stilstaand beeld mooi scherp maar bij beweging wordt het onscherp. Als er bvb ook een vrachtwagen met letters op van links naar rechts over het scherm beweegt is dit niet vloeiend. Zelfs niet met die perfect natural motion trucage. Iedere dag pruts ik wel met instellingen wat ik met het eerste exemplaar niet deed. Er scheelt precies iets met de upscaling. De bron is op dit ogenblijk een Telenet digicorder aangesloten via Scart. Ok niet ideaal op een fullHD-tv maar het eerste toestel ervaarde ik dit veel minder en was ik zeer tevreden van het beeld.
Opnieuw de winkel gecontacteerd en ze kijken met philips wat ze kunnen doen. Vervelend voor mij en voor de winkel maar ik wil eigenlijk een derde exemplaar en niet dat Philips aan dit model komt werken.
Wat betreft die pieptoon, die is ook wel aanwezig maar ik heb er eigenlijk geen last van als ik in de zetel zit.
Ik begin al spijt te krijgen dat ik het eerste exemplaar terug gebracht heb.

Nog iemand zelfde ervaringen?

Iemand die weet hoe je in het servicemenu raakt en waar je het aantal speeluren kan nagaan?

• Seafox

Seafox

Offshore Tiger!

Ik ben vandaag gebeld door E-Care uit Duiven. Zij willen (namens Philips) langs komen en ter plaatse een onderdeel vervangen wat het probleem met het piepen moet verhelpen. Levering van het onderdeel laat nog wel vijf (werk)dagen op zich wachten. Ik ben benieuwd. Vorige week kreeg ik nog te horen dat het probleem bekend was, maar er nog geen oplossing gevonden was. Ik heb nu dus toch weer goede hoop gekregen. Wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Beste Tweakers,

Had even een 46pfl9705 in mijn bezit. Helaas ook de vervelende piep. Hij gaat a.s. maandag terug naar de winkel. Ik begrijp dat Philips bezig is met een oplossing en dat de eerste die zo een toestel hebben al bericht hebben gehad voor reparatie. Ben benieuwd of de oplossing werkt.
Ik wacht even de nieuwe produktieserie af. Toestel was uit de serie van produktieweek 34.

[ Voor 198% gewijzigd door H.Saes op 27-09-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373442

Ik ben ook gebeld voor reparatie van mijn 40pfl9705. as dinsdag.

Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Anoniem: 21850 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:00:
[...]

Lucky you:)
Wanneer had je hem besteld -> Ik heb in juli besteld bij IT's (Geleen) en nog steeds geen TV.
had hem 8 september besteld, best rap dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door pielle007 op 24-09-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 15:36
ga naar tummers electroworld in Roermond goeie service snelle levering en superprijs 46pfl9705
zonder fluiten super beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369665

Vandaag mijn leverancier gebeld en komt dinsdag mijn 40" omruilen..
Hopende op een nieuwe lichting zonder piep.
Disndag meer nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
Na het lezen van alle dingetjes met de PFL9705 krijg ik steeds meer de neiging te wachten op de 58PFL9955, de nieuwe 21:9 cinema.
Daar hoef je ook geen 3D set meer bij te kopen. Zender is al geintegreerd in het frame, en ook nog eens voor meer dan twee brillen!

[ Voor 34% gewijzigd door 62vette op 24-09-2010 19:33 . Reden: 3D toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
62vette schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:44:
Na het lezen van alle dingetjes met de PFL9705 krijg ik steeds meer de neiging te wachten op de 58PFL9955, de nieuwe 21:9 cinema.
Daar hoef je ook geen 3D set meer bij te kopen. Zender is al geintegreerd in het frame, en ook nog eens voor meer dan twee brillen!
Hoe bedoel je "ook nog eens voor meer dan twee brillen"??
Dat kan ook met de 9705 hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
Erik-1980 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:52:
[...]

Hoe bedoel je "ook nog eens voor meer dan twee brillen"??
Dat kan ook met de 9705 hoor.....
Dat is dan de kracht van marketing, ze doen het voorkomen dat je hiermee meer brillen kunt bedienen dan twee.
"For family enjoyment with more than 2 viewers add as many 3D glasses as you wish (extension kit PTA03)."

Iets anders op de nederlandse pagina:
"Voeg zoveel 3D-brillen toe als u wilt (uitbreidingsset PTA03) als u met het hele gezin wilt genieten."

[ Voor 14% gewijzigd door 62vette op 24-09-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
62vette schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:02:
[...]

Dat is dan de kracht van marketing, ze doen het voorkomen dat je hiermee meer brillen kunt bedienen dan twee.
"For family enjoyment with more than 2 viewers add as many 3D glasses as you wish (extension kit PTA03)."

Iets anders op de nederlandse pagina:
"Voeg zoveel 3D-brillen toe als u wilt (uitbreidingsset PTA03) als u met het hele gezin wilt genieten."
En wat is nu het punt? Je kan toch gewoon met 6 man een film kijken als je wilt? Je moet alleen wel 6 brillen hebben maar 1 zender is voldoende. Verschil met de cinema is dat daar de zender al in het frame is ingebouwd. Veel fraaier maar verder identiek volgens mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
Erik-1980 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:32:
[...]

En wat is nu het punt? Je kan toch gewoon met 6 man een film kijken als je wilt? Je moet alleen wel 6 brillen hebben maar 1 zender is voldoende. Verschil met de cinema is dat daar de zender al in het frame is ingebouwd. Veel fraaier maar verder identiek volgens mij.....
Het punt is dat ik het niet goed gelezen heb, en daardoor een verkeerde conclusie heb getrokken.
Het kwam eerst op mij over dat je met de PTA02 dus niet veel meer brillen kon gebruiken en met het systeem in de 58PFL9955 icm de PTA03 dus wel.

[ Voor 12% gewijzigd door 62vette op 24-09-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
ok, opgelost.....

blijft wel een kostbaar grapje natuurlijk om voor iedereen een bril aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
Erik-1980 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:45:
ok, opgelost.....

blijft wel een kostbaar grapje natuurlijk om voor iedereen een bril aan te schaffen!
95 euro per stuk bij redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een hele domme vraag:

Maar hoe kom ik in de EPG? Als ik naar programmagids ga via de bovenste knop op het "bloemblad" gaat hij over op Net TV :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rickth64 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:26:
ga naar tummers electroworld in Roermond goeie service snelle levering en superprijs 46pfl9705
hmm... ik heb na mijn melding bij Philips en de winkel geen nieuws meer ontvangen. Ga morgen nog eens bellen/mailen. Denk er sterk aan om de 40 om te ruilen voor de 46 als die laatste niets mankeert! De 40 werkt overigens naar tevredenheid hoor, met uitzondering van die piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celleke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07-2023
Ik heb vandaag mijn nieuwe 46PFL9705 gekregen. Super TV! Echt waar. Hij is geproduceerd in week 36, maar heeft toch een hoogfrequente piep. Nou ja, mijn oude Matchline deed dat ook, dus daar wennen we wel aan.

In eerste instantie was Firmware release 59 geinstalleerd en deed de Program Guide het correct. Nadat ik de firmware geupdate heb naar release 60 heb ik hetzelfde gedrag als Gewoonguido: Als je de PG knop bedient, dan kom je terecht in NetTV. Foutje in release 60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Celleke schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:03:
Ik heb vandaag mijn nieuwe 46PFL9705 gekregen. Super TV! Echt waar. Hij is geproduceerd in week 36, maar heeft toch een hoogfrequente piep. Nou ja, mijn oude Matchline deed dat ook, dus daar wennen we wel aan.

In eerste instantie was Firmware release 59 geinstalleerd en deed de Program Guide het correct. Nadat ik de firmware geupdate heb naar release 60 heb ik hetzelfde gedrag als Gewoonguido: Als je de PG knop bedient, dan kom je terecht in NetTV. Foutje in release 60?
Ik heb de EPG nog niet aan de praat gehad. Heb de TV nu 1 dag en heb net de CAM module geïnstalleerd.

Ben er alleen nog niet uit hoe het mogelijk is om gemakkelijk 3D content naar je tv te streamen vanaf je pc. Of normale bestanden. ff beter gaan lezen ;-)

Ben wel benieuwd of het EPG aan een softwareupdate ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Sinds gister een 40PFL9704, zonder roze gloed en met een goede kijkhoek. Ben er super blij mee!

Heb hier hier twee DLNA servers die mooi kunnen streamen naar de TV, echter zie ik dat er erg veel afgespeeld kan worden, maar is er ook een lijst met alle ondersteunde formaten?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik heb een vreemd probleem met mijn 46-9705. Als de tv uit staat en ik doe hem aan, is het e.e.a. geflikker in het beeld. Als ik dynamisch achtergrond ff uitzet en weer aan is het opgelost. Of wel alleen bij aandoen doet hij dit. Morgen terug naar de winkel...

Anoniem: 276348

Brakius schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:08:
Ik heb een vreemd probleem met mijn 46-9705. Als de tv uit staat en ik doe hem aan, is het e.e.a. geflikker in het beeld. Als ik dynamisch achtergrond ff uitzet en weer aan is het opgelost. Of wel alleen bij aandoen doet hij dit. Morgen terug naar de winkel...
Is slecht synchroniseren bij opstart van de 400 hertz clearlcd setting. Deze even aan/uit selecteren lost het op. Komt naar alle waarschijnlijkheid software update voor.

Pieptoon komt volgens Philips Spanje van voeding (ligt ook voor de hand i.v.m. de extreme lage stroomverbruiksetting...had de 9830 of 9832 serie even uit mijn hoofd ook last van, doch alleen als ie uit stond). Heb die tv destijds ook gehad.

Ben nu nog steeds in dubio of ik mijn 46pfl9704 wel of niet ga verkopen, of nog een jaartje hou en dan ga voor de 9706 ga die natuurlijk wel 2D naar 3D conversion gaat doen.

• Brakius
Of wel dit synchroniseringsprobleem heeft meer mensen hier?

Vraag:
Heeft iemand enig idee wat mijn 3D probleem kan zijn?
Ik heb de 46pfl9705 update 60.01 en BDP7500B2 update 1.37 HDMI kabel 1.4 van 79,- euro.
Het 3D effect is wel te zien maar onscherp beeld. Philips weet het eigenlijk ook niet, wil wel komen kijken.
Heeft dan niemand dit probleem?

Anoniem: 376345 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 07:52:
Vraag:
Heeft iemand enig idee wat mijn 3D probleem kan zijn?
Ik heb de 46pfl9705 update 60.01 en BDP7500B2 update 1.37 HDMI kabel 1.4 van 79,- euro.
Het 3D effect is wel te zien maar onscherp beeld. Philips weet het eigenlijk ook niet, wil wel komen kijken.
Heeft dan niemand dit probleem?
Heb je wel de goede software in je Blu Ray speler zitten> Bij mijn weten is dat geen 1.37, maar 1.32.

De update komt rechtstreeks van internet, eerst had ik 1.32 nu dus 1.37.
Wel ben ik wat verder gekomen, ik ben net naar BCC gewesst en daar werkte mijn Blu Ray en brillen wel goed op een 46pfl8605. Wel werd mijn HDMI kabel van 12,- euro afgekeurd, ik moest er een van 130,- hebben.
Gelukkig wat er tussen de twee kabels geen enkel verschil te zien, wel in prijs!!!!!!
Philps moet maar komen denk ik, wat anders weet ik niet.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 20:55
Weet iemand waar de 'guide' knop op Philips afstandsbedieningen voor dient?
Als ik erop druk probeert hij ergens verbinding mee te maken maar na een hele tijd wachten gebeurt er niets?

Anoniem: 376345 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:52:
De update komt rechtstreeks van internet, eerst had ik 1.32 nu dus 1.37.
Wel ben ik wat verder gekomen, ik ben net naar BCC gewesst en daar werkte mijn Blu Ray en brillen wel goed op een 46pfl8605. Wel werd mijn HDMI kabel van 12,- euro afgekeurd, ik moest er een van 130,- hebben.
Gelukkig wat er tussen de twee kabels geen enkel verschil te zien, wel in prijs!!!!!!
Philps moet maar komen denk ik, wat anders weet ik niet.
Wat is dan het webadres waar je versie 1.37 vandaan hebt gehaald. Ik zie op de officiële Philips lijst alleen maar versie 1.32 staan. Ben trouwens benieuwd naar de oplossing van je probleem. Ik bezit namelijk dezelfde combinatie als jij, vandaar.

• Henry65
Vandaag ben ik gebeld door de winkel waar ik de tv gekocht heb. Ook in de showroom piepen de tv's en volgens zeggen heeft Philips, na een stevige discussie, erkend dat er een probleem is. Deze week worden in de winkel de tv's voorzien van een nieuwe module (wat voor module is niet gezegd) en mocht dit soelaas bieden dan worden ook de reeds uitgeleverde tv's aangepast. We wachten het af.

• Erik-1980
Henry65 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:05:
Vandaag ben ik gebeld door de winkel waar ik de tv gekocht heb. Ook in de showroom piepen de tv's en volgens zeggen heeft Philips, na een stevige discussie, erkend dat er een probleem is. Deze week worden in de winkel de tv's voorzien van een nieuwe module (wat voor module is niet gezegd) en mocht dit soelaas bieden dan worden ook de reeds uitgeleverde tv's aangepast. We wachten het af.
Hopelijk fixen ze het een beetje op tijd. Schandalig dat je een tv van 2799 (adviesprijs 46pfl9705) koopt en nog maar moet afwachten of je geen piep hebt....

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Rickth64 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:26:
Heb vanmiddag een deal gesloten met Tummers: de 46PFL9705 én de HTS9540 tesamen voor € 3500,-. :9
Wordt thuisbezorgd, maar moet hem zelf wel installeren. Dat laatste is geen probleem, gaat zeker lukken. :Y
Worden beide in oktober geleverd.

Have Fun Funske

Anoniem: 374102 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:44:
[...]

Wat is dan het webadres waar je versie 1.37 vandaan hebt gehaald. Ik zie op de officiële Philips lijst alleen maar versie 1.32 staan. Ben trouwens benieuwd naar de oplossing van je probleem. Ik bezit namelijk dezelfde combinatie als jij, vandaar.
Geen idee waar het vandaan komt, via configuratie, firmware update, netwerk, kreeg ik 1.37
Werkt 3D bij jou dan wel goed?

• Seafox

Seafox

Offshore Tiger!

Henry65 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:05:
Aanvakelijk was jij toch met een kluitje in het riet gestuurd? De monteur vond het piepen "binnen specs". Bij anderen wordt het toestel gewoon omgeruild (yuku26), waarbij je natuurlijk maar moet afwachten of dit ook soelaas biedt. Op Duitse fora lees je dat toestellen door TNT worden opgehaald en bij Siemens in Augsburg worden gemodificeerd (naar het schijnt met succes). Bij mij wordt de modificatie binnenkort thuis uitgevoerd en naar ik meen bij ook bij "yess" (dinsdag al). Er lijkt hier sprake van willekeur, hoewel mij niet helemaal duidelijk is of dit aan Philips danwel aan de leveranciers ligt. Ik begrijp ook niet dat er in jouw geval een stevige discussie met Philips voor nodig was, terwijl in mijn geval (ruim een week geleden) onomwonden werd meegedeeld dat het probleem bekend was en er aan werd gewerkt. In Duitsland was de 9705 al eerder op de markt en werd er veelvuldig melding gemaakt van het "fiepen" en daarom moest Philips daar de problemen ook al eerder erkennen. Ik hoop in elk geval van harte men in staat is de problemen te verhelpen. De eerste berichten uit Duitsland klinken in elk geval positief. :)

Anoniem: 376345 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:25:
[...]

Geen idee waar het vandaan komt, via configuratie, firmware update, netwerk, kreeg ik 1.37
Werkt 3D bij jou dan wel goed?
Ja, bij werkt 3D wel goed! Ik denk dat je er verstandig aan doet om de officiele release van versie 1.32 als update gaat downloaden en er opnieuw op zet. Ik hoor graag de resultaten.

• Henry65
Seafox schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:35:
[...]Aanvakelijk was jij toch met een kluitje in het riet gestuurd? De monteur vond het piepen "binnen specs".
Uiteraard was ik het niet eens met de mening van de monteur. Dit heb ik dan ook bij de verkoper gemeld. Deze zou het verder uitzoeken. Volgens mij is het toevallig net welke monteur of Philips-medewerker je spreekt hoe er met dit probleem wordt omgegaan. Ik heb liever dat mijn tv wordt gerepareerd en dan goed is, dan omgeruild waarbij je maar weer moet afwachten of het dan wel in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funske schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:56:
[...]

Heb vanmiddag een deal gesloten met Tummers: de 46PFL9705 én de HTS9540 tesamen voor € 3500,-. :9
Wordt thuisbezorgd, maar moet hem zelf wel installeren. Dat laatste is geen probleem, gaat zeker lukken. :Y
Worden beide in oktober geleverd.
Ben benieuwd waarom je voor de hts9540 hebt gekozen en niet de hts9520. Zit namelijk zelf te twijfelen tussen die twee. Verschillen zie ik niet zo gauw en de kleuren van de 9520 lijken me beter bij de tv passen. Lees heel graag hoe jij erover denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374102 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:37:
[...]

Ja, bij werkt 3D wel goed! Ik denk dat je er verstandig aan doet om de officiele release van versie 1.32 als update gaat downloaden en er opnieuw op zet. Ik hoor graag de resultaten.
Ik krijg de 1.32 er niet meer op maar met die versie was de 3D ook al niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Anoniem: 82814 schreef op zondag 26 september 2010 @ 09:02:
Ben benieuwd waarom je voor de hts9540 hebt gekozen en niet de hts9520. Zit namelijk zelf te twijfelen tussen die twee. Verschillen zie ik niet zo gauw en de kleuren van de 9520 lijken me beter bij de tv passen. Lees heel graag hoe jij erover denkt.
Ik zie toch wel degelijk verschillen tussen de 9520 en 9540:
  1. de kleur van beide toestellen is gelijk; de 9520 is zilverkleurig en de 9540 is net als de 9705 "Onyx zwart, geborsteld aluminium". Dus passen ze veel beter bij elkaar.
  2. de 9540 heeft als extra
    • WiFi voor netwerk verbinding
    • Beeldverbetering Video upscaling, High Definition (720p, 1080i, 1080p)
    • media afspelen BD 3D
    • HDMI-functies: 3D, Audio Return Channel, Deep Color, Resoluties 720p, 1080i, 1080p, 1080p24
    • Microfoon met automatische kalibratie
    • DCK3060/00 dock voor de iPod
Dus naast het verschil in kleuren zijn er toch echt nog wel andere verschillen die dat prijsverschil wel waard zijn.
Maar voor mij was het voornamelijk de kleur, WiFi en de dock voor de iPhone, de andere extra's is mooi meegenomen.
:9~

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funske schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:37:
[...]

Ik zie toch wel degelijk verschillen tussen de 9520 en 9540:
  1. de kleur van beide toestellen is gelijk; de 9520 is zilverkleurig en de 9540 is net als de 9705 "Onyx zwart, geborsteld aluminium". Dus passen ze veel beter bij elkaar.
  2. de 9540 heeft als extra
    • WiFi voor netwerk verbinding
    • Beeldverbetering Video upscaling, High Definition (720p, 1080i, 1080p)
    • media afspelen BD 3D
    • HDMI-functies: 3D, Audio Return Channel, Deep Color, Resoluties 720p, 1080i, 1080p, 1080p24
    • Microfoon met automatische kalibratie
    • DCK3060/00 dock voor de iPod
    Bedankt voor je reactie. Ik ben om ;)

Bedankt voor je reactie. Ik ben om :)
    Dacht dat de 9540 zwart was, maar als dit dezelfde kleur als de tv is, hoef ik er niet lang over na te denken. Moet ik terug naar Roermond :P
Dus naast het verschil in kleuren zijn er toch echt nog wel andere verschillen die dat prijsverschil wel waard zijn.
Maar voor mij was het voornamelijk de kleur, WiFi en de dock voor de iPhone, de andere extra's is mooi meegenomen.
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds kort de 46PFL9705 in huis wat mijn nu opvalt is het volgende.
Onderaan het scherm over de gehele breedte loopt een zwarte lijn dat is de afwerkingrand van het paneel
Maar ik zie dat links beetje midden onderin er een inkeping in de zwarte lijn zit ook aan de rechter midden onderzijde is dat ook het geval, dit valt in het bijzonder op bij een lichte achtergrond.
Als je vanuit bovenaf kijkt is het zeer duidelijk waarneembaar,ik zit zelf recht voor de tv,3 meter ongeveer dan zie je het niet.
Volgens mij moet het een horizontale zwarte lijn zijn die niet mag worden onderbroken.
Is dit nu een afwerking fout of een defect en hebben andere gebruikers dit ook?
Graag jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Wat wilde je precies zeggen Cowo? Ik zie alleen mijn reactie. :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238692 schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:16:
Ik heb sinds kort de 46PFL9705 in huis wat mijn nu opvalt is het volgende.
Onderaan het scherm over de gehele breedte loopt een zwarte lijn dat is de afwerkingrand van het paneel
Maar ik zie dat links beetje midden onderin er een inkeping in de zwarte lijn zit ook aan de rechter midden onderzijde is dat ook het geval, dit valt in het bijzonder op bij een lichte achtergrond.
Ik zie bij mijn toestel geen inkeping maar rondom een strakke rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funske schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:49:
[...]

Wat wilde je precies zeggen Cowo? Ik zie alleen mijn reactie. :?
Hmm, er is inderdaad niet iets goed gegaan met mijn reactie.
wat ik geschreven had:

Heel erg bedankt voor je reactie.
Dan is het voor mij ook duidelijk. Alleen de kleur is voor mij al doorslaggevend. Dacht namelijk dat de 9540 echt zwart zou zijn, maar als dit ook dat geborstelde van de tv is dan is dat natuurlijk helemaal super.
Denk dat ik dus ook weer naar Roermond zal moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365099

Brakius schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:08:
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde met mijn 46-9705.
Hoewel ik het eerder zou omschrijven alsof er druppels op de lens van de camera zaten tijdens het filmen waardoor het nu lijkt alsof er her en der vlekken in het beeld ontstaan die flikkeren (kan het niet anders verduidelijken).

Het is ook niet constant maar de ene keer wel en de andere keer niet.
Dacht eerst dat het misschien aan de kabels lag maar inderdaad, als ik de dynamische achtergrond uitzet en dan weer aan, is het weg.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit softwarematig kan worden opgelost.

Hoor graag als anderen ditzelfde ook hebben.

Trouwens, voor de rest nog steeds niets dan lof over deze tv!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 365099 op 26-09-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373346

Hoi mensen,

Ik was een bezitter van de 46PFL9704, helaas was dit apparaat na 1 update verslechterd in beeld en de kijkhoek was dramatisch. De Philips Myshop waar ik hem gekocht heb heeft hem netjes omgeruild voor de 46PFL9705.

SUPER TV!!!!

Wat een beeld, wat een verbetering tov de 9704. Ik kan iedereen deze tv aanraden.

Ik heb wel een vraag, hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb mijn HTS9810 op de tv aangesloten, alleen easylink werkt niet. Als ik overschakel naar een bijv. mijn ps3 dan selecteerd de hts niet automatisch de juiste bron. Hij doet dit wel als ik een dvd selecteerd. Vreemd maar waar.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er meer mensen met het EPG "probleem"

Als ik de EPG probeer te benaderen springt hij naar NET TV.

Ik hoor het graag. zal morgen even kijken welke software versie er op staat.

Deze TV is verbluffend mooi!!!!!!!!!!!!!!!! vandaag clash of the titans 3d gekeken via PS3 en echt WOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Inderdaad niets dan lof, maar toch ben ik wel kritisch. Ik vind de aan en uitschakelijk onderaan niet handig en goedkoop aandoen. Vooral als je dit met de 9803 vergelijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.dwerghamster.nl/TV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Ik ben juist voorstander voor de schakelaar onderaan om de TV helemaal uit te zetten. En je ziet de schakelaar niet, dus storend voor het design is het niet.
Veel TV hebben dit tegenwoordig niet meer en kan je alleen maar op stand-by zetten...
Maar goed, smaken verschillen (gelukkig maar!)

Wat betreft de EPG: Ik had hetzelfde probleem, maar vond ergens tussen alle instellingen bij Setup (preferences? weet niet meer), dat je kon kiezen waar de EPG vandaan komt: kabel of internet.
Gewoon op kabel zetten en je hebt weer de 'normale' EPG van de kabelaar.
Ik doe dit uit mijn hoofd, dus als de benaming niet klopt, don;t shoot me ;))

Weet iemand trouwens of het bij deze TV mogelijk is om aan te zetten dat de naam van het huidige programma even op het scherm wordt laten zien als je zapt?
We hadden dit bij de vorige (15 jaar oude!) Matchline TV en was best handig (vooral als er net reklame is).
En als het gewoon in de handleiding staat: sorry, nog geen tijd voor gehad te lezen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Anoniem: 82814 schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:34:
Heel erg bedankt voor je reactie.
Dan is het voor mij ook duidelijk. Alleen de kleur is voor mij al doorslaggevend. Dacht namelijk dat de 9540 echt zwart zou zijn, maar als dit ook dat geborstelde van de tv is dan is dat natuurlijk helemaal super.
Denk dat ik dus ook weer naar Roermond zal moeten ;)
Je hoeft daarvoor niet naar Roermond hoor.
Hier gewoon een prijsopgave aanvragen en dan wordt je vanzelf gebeld door hen.
Ik ben de deur niet uitgeweest om hem te bestellen _O-

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374537

Persoonlijk
Contrast 70
Helderheid 49
Kleur 43
Scherpte 4
Ruisreductie Uit
Tint Normaal

Perfect Pixel HD
400 Hz Clear LCD Aan
Superresolutie Uit
Perfect contrast Minimum
Kleurverbetering Uit
Gamma 2

Lichtsensor Uit
Ik heb deze instellingen overgenomen en het lijkt zowaar dat de piep minder is geworden! Ik heb expres even gewacht met m'n reactie hier, omdat ik al eerder dacht dat de piep weg was. Maar deze (minder extreme dan de fabrieks-) instellingen lijken ervoor te zorgen dat de piep afneemt. Bij zwart beeld hoor ik hem vaak helemaal niet meer.

Overigens heb ik er wel een ander gek probleem(pje) bijgekregen. Als ik de tv via de afstandbediening uitdoe, gaat-ie eerst braaf uit, maar dan springt hij vanzelf weer aan. Dit gebeurt nu steeds, dus moet ik de tv helemaal uitzetten met het knopje onderaan (wat ik overigens juist een heel prettige plek vind, lekker uit het zicht en toch makkelijk bereikbaar). Dit probleem was er al voordat ik de instellingen aanpaste.

Zaterdag werd ik trouwens gebeld door Philips: vandaag of morgen belt de monteur om een afspraak te maken. Ik ben benieuwd of hij/zij behalve de piep ook dit aan/uit-probleem kan verhelpen. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het is zoals ik het lees dus gewoon een voeding die bij een bepaalde belasting begint te piepen. Vandaar dat je het bij een zwart beeld niet hoort (weinig belasting).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Eindelijk dit weekend de 46" 9705 geinstalleerd :) en gelukkig... geen piep!
Wat een magistraal beeld. Alleen de update uitvoeren lukt me niet. Heb nu Q5551_1.75.59.0
Via de TV zelf geeft ie aan dat er geen update is, terwijl op de site van philips wel een update staat:

http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

De usb is geformateerd als FAT32 en het betreffende bestand autorun.upg is erop gezet.
Iemand een idee hoe t anders moet of kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:07:
Eindelijk dit weekend de 46" 9705 geinstalleerd :) en gelukkig... geen piep!
Wat een magistraal beeld. Alleen de update uitvoeren lukt me niet. Heb nu Q5551_1.75.59.0
Via de TV zelf geeft ie aan dat er geen update is, terwijl op de site van philips wel een update staat:

http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

De usb is geformateerd als FAT32 en het betreffende bestand autorun.upg is erop gezet.
Iemand een idee hoe t anders moet of kan?
Uit welke produktieweek is die van jou ?? (te vinden in het serienummer; 2 cijfers achter de letter "B")

Voor wat betreft de update zou ik de oude laten staan als je geen ZIGGO hebt. In de nieuwe zit volgens een aantal forumleden ook een bug.

[ Voor 7% gewijzigd door H.Saes op 27-09-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Heb mijn 46pfl9705 vandaag terug gebracht. Ik krijg een telefoontje als de nieuwe lichting binnen is. Ben benieuwd of de piep dan verdwenen is. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben. Volgens winkelier was op de nieuwe serie een levertijd van drie weken. Nodig voor modificatie ????
Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:31:
[...]

Uit welke produktieweek is die van jou ?? (te vinden in het serienummer; 2 cijfers achter de letter "B")

Voor wat betreft de update zou ik de oude laten staan als je geen ZIGGO hebt. In de nieuwe zit volgens een aantal forumleden ook een bug.
Achter de B staat: 10
Heb de tv de 8ste sept. besteld bij It's en de 23ste kunnen ophalen.
Heb ziggo, alleen geen cam module, hij is aangesloten op de cisco hd pvr

[ Voor 5% gewijzigd door pielle007 op 27-09-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celleke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07-2023
Op de piep na, is de 46PFL9705 echt een heel fijn toestel. Wat een beeld!

Ik heb na een weekend "spelen" met de instellingen twee vreemde zaken ontdekt:
1. De widgets werken bij mij niet en krijg ik ook niet aan de praat (het is net of deze functionaliteit niet aanwezig is)
2. Er zou een mogelijkheid moeten zijn om kanalen te verbergen, maar deze optie krijg ik niet te zien als je in de kanaalmatrix de "menu"-knop indrukt.

Ik heb de meest recente versie van de firmware geinstalleerd (versie 60).

Hebben andere gebruikers van de 9705 dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373442

Morgen tussen 10u - 13u wordt mijn 40pfl9705 gerepareerd. Ben benieuwd! Ik zal snel laten weten of het probleem van de pieptoon hiermee helemaal opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:44:
[...]

Achter de B staat: 10
Heb de tv de 8ste sept. besteld bij It's en de 23ste kunnen ophalen.
Heb ziggo, alleen geen cam module, hij is aangesloten op de cisco hd pvr
Sorry, mijn foutje, 10 is het jaartal. De volgende twee cijfers is de produktieweek. Welke week bij jou ??
Ben blij voor je dat je een pieploos exemplaar hebt. Ik moet nog even wachten. Heb die van mij net terug gebracht en wacht op de volgende lichting.

Met Ziggo heb ik geen ervaring. Heb zelf een HD-satellietontvanger.

Ik update altijd met een USB stick. Snel en betrouwbaar.

Mvg

[ Voor 11% gewijzigd door H.Saes op 27-09-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366339 schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:33:
[...]

Ik zie bij mijn toestel geen inkeping maar rondom een strakke rand.
Ik kan mijn 46pfl9705 deze week omruilen voor een andere exemplaar die beter is afgewerkt betreffende de zwarte randen rondom het led paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:17
Van het weekend is onze 46PFL9704 weer met een knal uitgegaan en opnieuw opgestart. Na de laatste software update waarvan in de changelog staat dat dit is opgelost had ik goede hoop, maar dat blijkt dus ijdele hoop geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:42:
[...]

Sorry, mijn foutje, 10 is het jaartal. De volgende twee cijfers is de produktieweek. Welke week bij jou ??
Ben blij voor je dat je een pieploos exemplaar hebt. Ik moet nog even wachten. Heb die van mij net terug gebracht en wacht op de volgende lichting.

Met Ziggo heb ik geen ervaring. Heb zelf een HD-satellietontvanger.

Ik update altijd met een USB stick. Snel en betrouwbaar.

Mvg
Haha, maakt niet uit.... dus na de B en de 10 volgt: 36
Maar ik begrijp dus dat je op een usb (fat 32 geformateerd) het UPG bestand knalt en dan in je TV plugt en klaar? wazig dat ie hem dan niet pakt bij me.
Die piep was me grootste angst nadat ik dit forum doorgenomen had. Ben blij dat je hem nog mag en kunt ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Net een telefoontje van het thuis-front: E-Care heeft gebeld.
Ze hebben de onderdelen niet op voorraad, maar ze komen onze TV ophalen en dan komen ze hem terugbrengen (volgende week op z'n vroegst?) als het gemaakt is....
Zo vervelend vind ik de piep niet, dus maar even bellen of het mogelijk is pas een afspraak te maken NA ze de onderdelen op voorraad hebben... Duh....

edit:

Herstel: heb net gebeld en het onderdeel is wel op voorraad.
Maar E-Care zegt zoiets van dat de reparatie met wat complexere apparatuur uitgevoerd moet worden, waardoor ze het niet bij de mensen thuis doen en het toestel meenemen.
Hij wordt donderdag opgehaald en we krijgen hem volgende week (niet duidelijk of dat maandag of vrijdag is :S) weer terug. Tot die tijd krijgen we een vergelijkbaar (maar wel 36") toestel te leen (hmmm... kan misschien net zo goed mijn oude matchline aansluiten zo lang...)

Ben alleen wel benieuwd naar de mensen waar de monteurs wel gewoon bij hen thuis komen om het te fixen....

[ Voor 45% gewijzigd door Geertje op 27-09-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Brakius schreef op maandag 27 september 2010 @ 07:17:
Inderdaad niets dan lof, maar toch ben ik wel kritisch. Ik vind de aan en uitschakelijk onderaan niet handig en goedkoop aandoen. Vooral als je dit met de 9803 vergelijkt.

[afbeelding]
Mooie foto. Heb je toevallig ook de 3d zender en brillen? Zo ja, kan je die foto ook posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:00:
[...]

Haha, maakt niet uit.... dus na de B en de 10 volgt: 36
Maar ik begrijp dus dat je op een usb (fat 32 geformateerd) het UPG bestand knalt en dan in je TV plugt en klaar? wazig dat ie hem dan niet pakt bij me.
Die piep was me grootste angst nadat ik dit forum doorgenomen had. Ben blij dat je hem nog mag en kunt ruilen.
Inderdaad. Na uitpakken het bestand op een USB zetten. Nadat de USB in de tv gestoken is zou de update moeten starten. Echter, NIET alle USB's werken op een Philips TV. Ik heb dit ook al eens gehad. Heb toen een andere stick gepakt en het updaten lukte toen wel. Misschien is dat bij jou de oorzaak. Kwam hier toevallig achter omdat de TV foto's op de ene stick wel las en op de andere niet. In de PC werken beide sticks normaal. Dus blijkbaar is de TV kieskeurig vwb USB sticks.

[ Voor 10% gewijzigd door H.Saes op 27-09-2010 15:22 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste