Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hartelijk dank voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Jorrit Arntzen schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:34:
[...]

Spiegelend scherm. Als je dat niet stoort, prachtige tv.
Ik heb de 37" thuis. Wat wil je weten? Kijk ook eens op kieskeurig.nl
Spiegelend vind ik opzich niet erg, als het maar te kijken is :) Of zit je echt bij donkere scenes jezelf aan te kijken ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dapluiz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:18:
[...]

Spiegelend vind ik opzich niet erg, als het maar te kijken is :) Of zit je echt bij donkere scenes jezelf aan te kijken ?
Nee het spiegelen valt reuze mee. Alleen als de zon er op staat. Je ziet je zelf er niet snel in. Maar dat is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:16:
Plexiglas?
Is dat niet erg krasgevoelig?
Het is volgens mij een glazen plaat en trekt dus ook amper stof aan. Je krijgt bij de tv ook een doekje zodat je vinger afdrukken kan weghalen na het plaatsen van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsvb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-12-2023
Begin juli heb ik de 46pfl7605 besteld, tot op heden heeft de winkel waar ik de tv besteld heb nog geen reactie van Philips. Schijnbaar zijn er leverproblemen met de led tv series van Philips. De winkel heeft aangegeven dat het mogelijk is dat de tv pas in september door Philips wordt geleverd. Zijn er meer mensen die op deze tv zitten te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
De 42" modellen zijn verdwenen van de Philips site. Iemand enig idee wat daar de reden van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een 32 inch 7605 aan te schaffen.
Ik heb ook de review op AV forums gelezen, maar wil toch wel deze tv aanschaffen.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de beste instellingen voor deze tv.

Kan iemand mij hierbij helpen, of verwijzen naar een site waar dit reeds uitgezocht is.
Alvast bedankt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag kan je via NetTv ook films downloaden en bekijken via Videoland !
Je moet je uiteraard eerst registreren.
Ook wordt je een gratis SD kaartje aangeboden via ClubPhillips , echter op de site van ClubPhillips staat hier niets over vermeld ! dus hoe je aan je gratis SD kaartje moetkomen ,ik zou het niet weten.

Heb inmiddels contact gehad met Phillips, indien je geen Email gekregen hebt nadat je je hebt aangemeld bij zowel ClubPhillips als Videoland dan moet je contact opnemen met Phillips bereikbaar op het gratis nummer: 0800-0230076 van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:39:
Ik sta op het punt om een 32 inch 7605 aan te schaffen.
Ik heb ook de review op AV forums gelezen, maar wil toch wel deze tv aanschaffen.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de beste instellingen voor deze tv.

Kan iemand mij hierbij helpen, of verwijzen naar een site waar dit reeds uitgezocht is.
Alvast bedankt !!!
Ik ben ook benieuwd naar de calibrated settings van de 7605 (de 37" versie). Ik begrijp dat deze settings per tv uniek zijn. Wil ze gewoon als een soort startpunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 32pfl7695H/12 ( is Expert model ) en probeer de digitale kanalen van UPC in te lezen. Ik krijg
0 zenders gevonden. De netfrequentie die ik gebruik is 164 en netwerk ID is 43142. Is het iemand al gelukt om de kanalen in te lezen?
Ik weet dat als de kanalen ingelezen zijn, ik deze niet kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:33:
Ik heb een 32pfl7695H/12 ( is Expert model ) en probeer de digitale kanalen van UPC in te lezen. Ik krijg
0 zenders gevonden. De netfrequentie die ik gebruik is 164 en netwerk ID is 43142. Is het iemand al gelukt om de kanalen in te lezen?
Ik weet dat als de kanalen ingelezen zijn, ik deze niet kan bekijken.
Met UPC gaat je dat niet lukken, die hebben het zo versleuteld dat je het alleen met hun settop boxen kan kijken... daarom heb ik Digitenne.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Vorige week gebeld met Philips ivm het backlight bleeding op mijn 42PFL7675H/12. Ik moest er een foto van maken en naar hen mailen. Vandaag maar eens even gebeld aangezien ik niks meer gehoord had. En wat blijkt, ze gaan een monteur sturen aangezien zij het ook te erg vonden.
Volgende foto heb ik gestuurd:
Philips Backlight bleeding

[ Voor 21% gewijzigd door Wallie op 23-07-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:12:
Ook wordt je een gratis SD kaartje aangeboden via ClubPhillips , echter op de site van ClubPhillips staat hier niets over vermeld ! dus hoe je aan je gratis SD kaartje moetkomen ,ik zou het niet weten.
Dat las ik ook.
Heb met een philipsmedewerker gesproken die aangaf dat de SD kaart opgestuurd wordt zodra de registratie is voltooid.
Nu maar afwachten wanneer ie binnenkomt.
Medewerker dacht dat het een 4gb kaartje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Wallie schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:32:
Vorige week gebeld met Philips ivm het backlight bleeding op mijn 42PFL7675H/12. Ik moest er een foto van maken en naar hen mailen. Vandaag maar eens even gebeld aangezien ik niks meer gehoord had. En wat blijkt, ze gaan een monteur sturen aangezien zij het ook te erg vonden.
Volgende foto heb ik gestuurd:
[afbeelding]
Op zich vind ik dit nog wel meevallen, al is het uiteraard moeilijk te zien op de foto. Maar het lijkt stukken minder erg dan de Samsung die ik eerder had - daar zag je de clouding gewoon op het groene voetbal gras |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:58:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de calibrated settings van de 7605 (de 37" versie). Ik begrijp dat deze settings per tv uniek zijn. Wil ze gewoon als een soort startpunt gebruiken.
Ik ben er ook naar op zoek, als iemand mij kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildcheese schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:45:
[...]

Op zich vind ik dit nog wel meevallen, al is het uiteraard moeilijk te zien op de foto. Maar het lijkt stukken minder erg dan de Samsung die ik eerder had - daar zag je de clouding gewoon op het groene voetbal gras |:(
Ik vind het behoorlijk erg,zeker voor een ledscherm maar waarschijnlijk komt het nogal regelmatig voor bij deze serie :( lees er tenminste veel klachten over op een duitsforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 11:20
Iemand gelukt om in Net-TV Youtube autoplay aan te zetten :(? Werkt op zich prima, maar nu moet je om de paar minuten 'zappen', schiet niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Laatst online: 22-02 20:10
Ik heb sinds gisteren de 40pfl8605. Mooi apparaat, alleen een paar probleempjes met spelen van videos over het net. Ik gebruik TVersity om mijn bestanden te delen.
Van sommige mkv-bestanden wordt het geluid niet gespeeld. Dat kan ik redelijk simpel verhelpen door ze te herconverteren, maar het is wel een beetje raar.
Met avi-s hetzelfde, alleen degenen die door virtualdub gemaakt zijn doen het (van mijn zelfgemaakte avis). Als ik een andere alleen maar her-inpak (met 'direct stream copy'), dan doet die het wel.

Afijn, dit zijn allemaal min of meer opgeloste problemen.

Het grootste probleem waar ik nog mee zit is dat hij meestal na 10 minuten afspelen of zo (SD, HD maakt niet uit) er mee ophoudt. De TV springt dan terug naar de 'browse PC'-wizzard, die soms weer snel overgaat in de 'browse PC'-root. Ik denk dat het aan mijn netwerk ligt, maar dan nog zou ik liever een gepauzeerde of stotterende video, want nu kan ik hem hooguit opnieuw starten (doorspoelen of zoeken lukt niet).

Edit: Ook in Net TV heb ik hetzelfde probleem.

Edit2: Opgelost. Het lag aan mijn brakke router. Nu heb ik een andere router er als switch naast staan en werkt het streamen wel goed. Net TV nog niet opnieuw getest, maar dat moet via de brakke router naar internet en zal dus nog wel niet goed zijn. Maar eens een nieuwe router gaan kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door sandeman op 25-07-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Zaterdag belde de reparatie dienst al voor een afspraak voor mijn 42PFL7675H/12 met backlight bleeding probleem. As woensdag komen ze langs. Ik vraag me alleen wel af wat ze eraan kunnen doen... iemand ervaring/ideeen? Of gaan ze het scherm gewoon omruilen (en mag ik hopen dat de volgende beter is...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:27:
Zaterdag belde de reparatie dienst al voor een afspraak voor mijn 42PFL7675H/12 met backlight bleeding probleem. As woensdag komen ze langs. Ik vraag me alleen wel af wat ze eraan kunnen doen... iemand ervaring/ideeen? Of gaan ze het scherm gewoon omruilen (en mag ik hopen dat de volgende beter is...)?
Paneel zal wel niet goed vast zitten dus ff aandraaien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
  • Laatst online: 14-09 09:52
joec schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:29:
De 42" modellen zijn verdwenen van de Philips site. Iemand enig idee wat daar de reden van is?
Via de chat geverifieerd bij een philipsmedewerker. Die wist mij te vertellen dat ze enkel van de site zijn (waarschijnlijk met onderhoud te maken), maar dat ze gewoon gemaakt en geleverd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs2531
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-09 19:22
mathijsvb schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:20:
Begin juli heb ik de 46pfl7605 besteld, tot op heden heeft de winkel waar ik de tv besteld heb nog geen reactie van Philips. Schijnbaar zijn er leverproblemen met de led tv series van Philips. De winkel heeft aangegeven dat het mogelijk is dat de tv pas in september door Philips wordt geleverd. Zijn er meer mensen die op deze tv zitten te wachten?
Waar heb je hem besteld dan?
Ik heb mijn 46pfl7605 al een maand thuis staan, gekocht via bobshop.nl

Erg mooie tv btw, binnenkort alleen nog even zo'n philips wifi dongle erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
mkv speelt prima inclu ondertiteling. Jammer dat er geen fast forward op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Jorrit Arntzen schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:19:
mkv speelt prima inclu ondertiteling. Jammer dat er geen fast forward op zit...
Yep, of nog beter: een zoekfunctie waarbij je een tijd kan instellen. Gisteren ging mijn TV spontaan op standby na 20 minuten kijken. Op zich zou dit niet zo erg zijn, als je maar een ff of zoekfunctie hebt, nu zou ik alles opnieuw moeten kijken. Heb dan toch maar mijn laptop met de VGA-aansluiting gebruikt.

Wat me wel opvalt bij mkv's is dat de synchronisatie (beeld-geluid) niet perfect is. Het geluid lijkt ietsje voor te lopen. Het wordt overigens niet erger tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
sandeman schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:39:
Ik heb sinds gisteren de 40pfl8605. Mooi apparaat, alleen een paar probleempjes met spelen van videos over het net. Ik gebruik TVersity om mijn bestanden te delen.
Van sommige mkv-bestanden wordt het geluid niet gespeeld. Dat kan ik redelijk simpel verhelpen door ze te herconverteren, maar het is wel een beetje raar.
Met avi-s hetzelfde, alleen degenen die door virtualdub gemaakt zijn doen het (van mijn zelfgemaakte avis). Als ik een andere alleen maar her-inpak (met 'direct stream copy'), dan doet die het wel.

Afijn, dit zijn allemaal min of meer opgeloste problemen.

Het grootste probleem waar ik nog mee zit is dat hij meestal na 10 minuten afspelen of zo (SD, HD maakt niet uit) er mee ophoudt. De TV springt dan terug naar de 'browse PC'-wizzard, die soms weer snel overgaat in de 'browse PC'-root. Ik denk dat het aan mijn netwerk ligt, maar dan nog zou ik liever een gepauzeerde of stotterende video, want nu kan ik hem hooguit opnieuw starten (doorspoelen of zoeken lukt niet).

Edit: Ook in Net TV heb ik hetzelfde probleem.

Edit2: Opgelost. Het lag aan mijn brakke router. Nu heb ik een andere router er als switch naast staan en werkt het streamen wel goed. Net TV nog niet opnieuw getest, maar dat moet via de brakke router naar internet en zal dus nog wel niet goed zijn. Maar eens een nieuwe router gaan kopen.
Kun je ook iets zeggen over de 3d mogelijkheden, brillen, aansluitingen etc? Hoor daar tot nu toe erg weinig over, en in de winkel kunnen ze er ook niets over zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:12:
Sinds vandaag kan je via NetTv ook films downloaden en bekijken via Videoland !
Je moet je uiteraard eerst registreren.

Heb inmiddels contact gehad met Phillips, indien je geen Email gekregen hebt nadat je je hebt aangemeld bij zowel ClubPhillips als Videoland dan moet je contact opnemen met Phillips bereikbaar op het gratis nummer: 0800-0230076 van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Je moet je dus ook bij Videoland registreren? is het aanbod films een beetje recent en goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Igor4 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:06:
[...]

Kun je ook iets zeggen over de 3d mogelijkheden, brillen, aansluitingen etc? Hoor daar tot nu toe erg weinig over, en in de winkel kunnen ze er ook niets over zeggen..
Achterop de TV zit een aansluiting '3D'. Daarop kan je de zender uit deze kit aansluiten:
http://www.p4c.philips.co...lg=en&scy=fi&ctn=PTA02/00
Maar die heb ik (nog) niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Er staat wel wat info in de leaflet op bovenstaande pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
sandeman schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:26:
[...]

Achterop de TV zit een aansluiting '3D'. Daarop kan je de zender uit deze kit aansluiten:
http://www.p4c.philips.co...lg=en&scy=fi&ctn=PTA02/00
Maar die heb ik (nog) niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Er staat wel wat info in de leaflet op bovenstaande pagina.
Ok super :) bedankt voor het linkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Igor4 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:07:
[...]

Je moet je dus ook bij Videoland registreren? is het aanbod films een beetje recent en goed?
Het aanbod van de films valt mij een beetje tegen, veel onbekende films en weinig nieuwere films, een film als Avatar staat er niet bij !
Er wordt ook alleen dvd kwaliteit aangeboden dus geen HD films (dit schijnt te maken te hebben met dat de meeste mensen een te langzame internet verbinding hebben, aldus Videoland)
de prijzen varieren van 0,99 onbekende film tot 4,99 voor de betere film !
Het gratis SD kaartje zal dan dus een 4GB kaartje zijn.

Heeft er trouwens nog iemand last van dat wanneer je naar NetTv schakelt via het huisje op de afstands- bediening en dan NetTv kiezen, je niet direct wordt door geschakelt naar NetTv maar dat je dan een bericht krijgt dat je nog niet geregistreerd bent en je dan diverse malen op OK moet drukken alvorens je bij NetTV terecht komt (volgens een Email van Phillips ben ik toch echt geregistreerd bij ClubPhillips en is mijn Tv ook geregistreerd bij hen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 21:50
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:48:
[...]
Heeft er trouwens nog iemand last van dat wanneer je naar NetTv schakelt via het huisje op de afstands- bediening en dan NetTv kiezen, je niet direct wordt door geschakelt naar NetTv maar dat je dan een bericht krijgt dat je nog niet geregistreerd bent en je dan diverse malen op OK moet drukken alvorens je bij NetTV terecht komt (volgens een Email van Phillips ben ik toch echt geregistreerd bij ClubPhillips en is mijn Tv ook geregistreerd bij hen !
Ja, Maar om 1 of andere reden is die melding nu al tijdje weer weg. Of ik ben niet de 1e die NetTv gebruikt na het aanzetten.
Heeft iemand het METEO weerbericht eens kunnen afspelen, ik bedoel dan dat filmpje van Nederland. Ik heb geen idee hoe ik die aan zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartvw schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:11:
[...]

Ja, Maar om 1 of andere reden is die melding nu al tijdje weer weg. Of ik ben niet de 1e die NetTv gebruikt na het aanzetten.
Heeft iemand het METEO weerbericht eens kunnen afspelen, ik bedoel dan dat filmpje van Nederland. Ik heb geen idee hoe ik die aan zou moeten krijgen.
Ik heb die melding van het registreren van NetTV niet. Had die alleen in het begin en heb me toen geregistreerd. Wat me wel opvalt is dat als je de TV van het stroom haalt, NetTV zich weer moet aanmelden. Hij had wel mijn instellingen behouden maar moest echt veel bewuster contact zoeken met de server. Ik bedoel dus echt de stekker uit het stopcontact.Niet dat dit heel storend want je plugt niet vaak je tv uit.
Het METEO weerbericht heb ik ook niet kunnen afspelen heel vaag. slechte app vindt ik het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 11:08
Weet iemand of je bij het programmeren van een Harmony afstandsbediening het mogelijk is om de Net-Tv rechtstreeks te kunnen aanspreken? Dus de Net-TV op te nemen als activiteit...
Ik moet zeggen dat het met de nieuwe philips lijn er nog niet veel met de Harmony klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Nou, net is de monteur langs geweest voor mijn 42PFL7675H/12 met backlight bleeding. Beetje een teleurstelling was het: best een aardige gozer, maar hij kwam alleen maar ter beoordeling, en zijn conclusie was dat het binnen de spec's viel, en daarmee was voor hem verder de kous wel af... Kan ik weer in discussie met Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:17
Iemand enig idee wanneer het geld van de Ambilight-cashback actie te verwachten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:21:
Iemand enig idee wanneer het geld van de Ambilight-cashback actie te verwachten is?
heb gisteren even gebeld met Phillips en in mijn geval wordt het rond 9 Augustus overgemaakt , heb de papieren begin juli opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Welk deel van de barcode moet je nu eigenlijk opsturen, de hele zijkant met karton en al? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Gremen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:02:
[...]

Welk deel van de barcode moet je nu eigenlijk opsturen, de hele zijkant met karton en al? :S
Heb ik gedaan ja, heb d'r al een bevestiging van gehad dat het is ontvangen... heb ff staan zagen met een scherp mes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 23-08 21:54
Wallie schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:59:
[...]

Heb ik gedaan ja, heb d'r al een bevestiging van gehad dat het is ontvangen... heb ff staan zagen met een scherp mes :+
Ja, ik dacht dat haal ik er zo even af, maar dat viel nog tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Net nog even gebeld met Philips over de backlight bleeding... was helaas hetzelfde als de monteur zei, konden ze niks voor betekenen als het volgens de monteur binnen de spec's viel. Beetje teleurstellend zo... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

TVL

Ik heb het verleden week op mijn bankrekening ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:03:
Net nog even gebeld met Philips over de backlight bleeding... was helaas hetzelfde als de monteur zei, konden ze niks voor betekenen als het volgens de monteur binnen de spec's viel. Beetje teleurstellend zo... :|
Zeker teleurstellend,lijkt me dat het contrast niet binnen de specs vallen met al dat licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:40:
[...]

Zeker teleurstellend,lijkt me dat het contrast niet binnen de specs vallen met al dat licht.
Wat me ook een beetje stoort is de manier waarop het gemeten wordt: die monteur kijkt alleen maar, niks meten of iets...
Maar ja, wat nu verder, klachtenbrief maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de winkel waar je hem gekocht hebt niet helpen?
Rechtsbijstandsverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Winkel is de ING Rentepunten winkel, ik heb nou niet het idee dat ik daar een deskundig iemand te spreken ga krijgen... laat staan dat ze een andere mening als Philips gaan innnemen.
Rechtsbijstand verzekering heb ik niet, misschien eerst maar eens met een klachtenmailtje beginnen. Eens duidelijk de volgende punten erin gaan verwerken:
- Philips waarschuwt hier nergens voor, alvorens de aankoop, dus ik kon het niet weten
- Contrastratio wordt op de witte plekken niet gehaald
- Anderen zien het ook, inclusief de monteur
- Niet acceptabel voor een tv die ruim 1200euro in een normale winkel kost

Misschien eens voorstellen om voor een zachte meerprijs hem om te ruilen voor een full led, maar dat zal wel een beetje wishfull thinking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:35:
Winkel is de ING Rentepunten winkel, ik heb nou niet het idee dat ik daar een deskundig iemand te spreken ga krijgen... laat staan dat ze een andere mening als Philips gaan innnemen.
Rechtsbijstand verzekering heb ik niet, misschien eerst maar eens met een klachtenmailtje beginnen. Eens duidelijk de volgende punten erin gaan verwerken:
- Philips waarschuwt hier nergens voor, alvorens de aankoop, dus ik kon het niet weten
- Contrastratio wordt op de witte plekken niet gehaald
- Anderen zien het ook, inclusief de monteur
- Niet acceptabel voor een tv die ruim 1200euro in een normale winkel kost

Misschien eens voorstellen om voor een zachte meerprijs hem om te ruilen voor een full led, maar dat zal wel een beetje wishfull thinking zijn.
Niet opgeven en dus een klachtenmailtje sturen met goede argumenten en eventueel toch informeren bij de ING winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
De 42PFL7675H/12 is ook weer op voorraad bij de rentepuntenwinkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
Er zit stof achter het glas van mijn 8605h. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Verder zie je, als je onder een bepaalde hoek naar het glas kijkt, een waas aan de 'binnenkant' van het glas.
Net of iemand met een doek het glas heeft schoongemaakt. Er zitten strepen doorheen.
Op kieskeurig maken mensen hier ook melding van. Even opletten dus als je deze tv koopt.

[ Voor 63% gewijzigd door Jorrit Arntzen op 30-07-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Jorrit Arntzen schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:46:
Er zit stof achter het glas van mijn 8605h. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Verder zie je, als je onder een bepaalde hoek naar het glas kijkt, een waas aan de 'binnenkant' van het glas.
Net of iemand met een doek het glas heeft schoongemaakt. Er zitten strepen doorheen.
Op kieskeurig maken mensen hier ook melding van. Even opletten dus als je deze tv koopt.
Ik zie wel één stofje achter het glas, maar na minder dan een week zit er veel meer stof op de voorkant, dus dat stofje achter het glas valt toch niet op. Sowieso heeft het geen invloed op de kijkervaring (ook niet de stofjes op de voorkant). Misschien wel af en toe schoonmaken natuurlijk om het niet uit de hand te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:54
dcc88 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:35:
[...]

Heb na telefonisch contact een software update toegestuurd gekregen, maar lijkt erop dat deze inderdaad niet werkt. Hij ziet namelijk alleen de USB stick, maar installeert niks (tenminste niet zoals bij de nrmale updates).
Moet hierover nog contact opnemen met Philips, maar waarschijnlijk klopt het verhaal van jullie dat er inderdaad geen speciale software update voor de 7000 serie is.
Hier nog een laatste update, na meerder malen contact met de Philips helpdesk is er een monteur langsgestuurd (duurde even want er moest blijkbaar een onderdeel besteld worden). vandaag is de monteur langsgeweest heeft een onderdeel vervangen en iets van software geupdate. Nu maar hopen dat de tv niet meer plotseling uitgaat.
Blijkbaar is er wel iets bekend van dit probleem want de monteur (bedrijf gebeld) vertelde dat ze op een onderdeel wachtten en dan zouden ze contact met me opnemen. Dus ze wisten al welk onderdeel niet goed was??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:43

Hendal.

Chocolate moose

Wat zijn de voordelen om een cam module te gebruiken ipv een externe decoder? Ik heb nu een 52pfl4404H met een oude externe ontvanger van ziggo (zonder HD mogelijkheid) en ik zit erover te denken om dit te vervangen maar ik weet niet goed of ik de cam module of een exteren ontvanger moet kiezen.

Wel heb ik logitech harmony 1000 dus mbt, meerdere afstandbedieningen heb ik hier geen probleem..

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:51
Sinds enkele dagen ook bezitter van de 37PFL7605H :) Tot nu toe dik tevreden
Ambilight is zeker wel fijn!

Was ook nog binnen de Ambilight actie periode, dus mooi 100 cashback.
Wel 'vreemd' om te zien hoe de winkels die meededen aan de Ambilight weken, in 1x de prijs van de TV Nu weer een stuk lager hebben (bv eerst 960, en nu ineens 880).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje een 37PFL7605. Als ik op het "huisje" duw van de AB, dan kom ik in het "menu". Nu heb ik een icoon voor digitale ontvanger aangemaakt en 1 voor mijn dvd-speler via hdmi. Maar de installateurs die de tv brachten hadden eerder een icoon aangemaakt voor de dvd-speler, maar dit werkte niet (geen ontvangst). Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is zo'n icoontje terug te verwijderen. Want 2 keer dvd-speler is beetje verwarrend en vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faaz0
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 08:14
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:11:
Ik heb nu al een tijdje een 37PFL7605. Als ik op het "huisje" duw van de AB, dan kom ik in het "menu". Nu heb ik een icoon voor digitale ontvanger aangemaakt en 1 voor mijn dvd-speler via hdmi. Maar de installateurs die de tv brachten hadden eerder een icoon aangemaakt voor de dvd-speler, maar dit werkte niet (geen ontvangst). Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is zo'n icoontje terug te verwijderen. Want 2 keer dvd-speler is beetje verwarrend en vervelend.
Dit kan inderdaad, gewoon met je cursor op het icoon gaan staan dat je wilt verwijderen, de pijl naar beneden van de onderste ring rond je OK knop indrukken en dan kun je hem verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FaazO: super, bedankt voor de tip, kon dit nergens terug vinden...

Weet er ook soms iemand of je bijvoorbeeld andere beeldinstellingen kan bewaren voor als je bijvoorbeeld dvd kijkt en als jij bijvoorbeeld digitale tv kijkt via hdmi. Met mijn samsung kon ik afhankelijk van debron (scart of hdmi) de beelsinstellingen bewaren en koos de tv ze ook automatisch, dit lukt me niet bij mijn philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:56
Ik weet dat het mogelijk is om de externe inputs te sorteren in het (hoofd)-menu (zoals digitale ontvanger of playstation) maar nu wil ik graag dat de externe inputs en TV kijken (wat standaard in het menu staat op de 2e plek) naast elkaar komt te staan weet iemand of dit mogelijk is en ook hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de nieuwste firmware upgrade van de 42PFL7655 werken de HD demo's niet meer, wat ik best wel zonde vindt. Ik had deze nog niet bekeken voor de firmware upgrade, dus kan ook niet met zekerheid zeggen of ze het toen wel deden.. Zijn er meer hier die iets soortgelijks hebben na een firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
Ik heb een vraag over de 32PFL7605h want mijn ouder hadden dus een philips tv gezien met Ambilight etc. En een zilveren rand. Nou ik kom uit op het genoemde type.
Maar, bij de EP was er blijkbaar naast het type met zilveren rand ook een dezelfde tv maar dan met een beetje goudachtige rand (messing :? ) die "speciaal" uitgebracht is voor een EP.
Maar ik kan hier via google niets over terug vinden want het genoemde type nummer heb ik met hen samen terug gevonden aan de hand van plaatjes... En het alleen hebben van ambilight aan de zijkant.

En nu komt het. Op een aanbiedings site zie ik het genoemde type voor 666,- euro staan want echt een koopje is in mijn ogen. Maar dit lijkt dus niet het type met goud look te zijn.
De goud look is niet echt volledige gouden look hoor maar ook niet dat volledig RVS/ zilverlook.

Me verhaal in het kort. Weet iemand het juiste type nummer wat me ouders bedoelen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
Ook in bezit van de 7675. Is backlightbleeding zo aanvaardbaar? Overdag geen last, maar als het donker wordt toch wel zichtbaar tijdens films kijken (klik voor een grotere afbeelding):

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2afc0ao.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0zem schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:03:
Ook in bezit van de 7675. Is backlightbleeding zo aanvaardbaar? Overdag geen last, maar als het donker wordt toch wel zichtbaar tijdens films kijken (klik voor een grotere afbeelding):
Het ziet er niet uit,ik zou er geen genoegen mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04

[afbeelding]
Jij moet er naar kijken, dus jij moet zeggen of het acceptabel is... Maar ik vind het er ook niet uitzien eigenlijk, als je er tijdens films ook al zoveel last van hebt zou ik er niet blij mee zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

[afbeelding]
Zoals je in mijn post ziet: Wallie in "[LCD TV] Philips de 7000 & 8000 Serie 20..." heb ik dat ook op mijn 7675. Philips vindt het echter "binnen de specificaties" horen. Wat die specificaties dan zijn wordt met niet duidelijk (monteur heeft er bij mij alleen visueel naar gekeken). Ik vind het ook niks... :(

Ik zou zeggen, ga d'r eens bij Philips over klagen, en zeg dat er meer mensen zijn die dit niet normaal vinden...

Edit: Eigenlijk zou ik een klachtenbrief willen sturen, alleen beetje weinig tijd, zal er de komende dagen toch eens eentje in elkaar dichten...

[ Voor 15% gewijzigd door Wallie op 09-08-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
Ook in bezit van de 7675. Is backlightbleeding zo aanvaardbaar? Overdag geen last, maar als het donker wordt toch wel zichtbaar tijdens films kijken
Hoeveel inch is deze tv?
Ik vraag het ivm met het panel dat erin zit. Als het een 37" is is het een LG panel dat meer last van backlightbleeding heeft. Als het bijvoorbeeld een 40" is, zit er een UV2A panel in dat veel minder last van dit verschijnsel hoort te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Jorrit Arntzen schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:15:
[...]

Hoeveel inch is deze tv?
Ik vraag het ivm met het panel dat erin zit. Als het een 37" is is het een LG panel dat meer last van backlightbleeding heeft. Als het bijvoorbeeld een 40" is, zit er een UV2A panel in dat veel minder last van dit verschijnsel hoort te hebben.
Ikzelf heb een 42" versie, weet je ook wat daar in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorrit Arntzen schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:15:
[...]

Hoeveel inch is deze tv?
Deze serie 7655-95 is er meen ik alleen in 32,42 en 46 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
Het betreft de 42". Dank voor de reacties, ik ga eens bij Philips aan de bel hangen.
Wallie:
Zoals je in mijn post ziet: Wallie in "[LCD TV] Philips de 7000 & 8000 Serie 20..." heb ik dat ook op mijn 7675. Philips vindt het echter "binnen de specificaties" horen. Wat die specificaties dan zijn wordt met niet duidelijk (monteur heeft er bij mij alleen visueel naar gekeken). Ik vind het ook niks... :(
Hmmm, of we moeten een praatgroep oprichten...

[ Voor 73% gewijzigd door n0zem op 09-08-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Hou ons ff op de hoogte hoe het gaat, ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
@Wallie:
Daar zit een LGPH S-IPS panel in. Die zit ook in mijn 8605. Ik zal even een foto van mijn beeldscherm proberen te maken wat backlightbleeding betreft. In het donker had ik een vergelijkbaar resultaat.
Zeker niet wat je verwacht van een 8000 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 40PFL7605 en heb de laatste tijd ineens veel last van witte streepjes langs de bovenrand bij bepaalde zenders. Iemand die daar ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Jorrit Arntzen schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:30:
@Wallie:
Daar zit een LGPH S-IPS panel in. Die zit ook in mijn 8605. Ik zal even een foto van mijn beeldscherm proberen te maken wat backlightbleeding betreft. In het donker had ik een vergelijkbaar resultaat.
Zeker niet wat je verwacht van een 8000 serie...
Volgens mij zijn de LG S-IPS juist een van de beste panelen die je kunt krijgen. Je kunt ook nog "dynamische achtergrond verlichting" in het menu aanzetten. Dit is een soort van local dimming (niet helemaal local maar goed) - zorgt ervoor dat op delen van het scherm de achtergrond verlichting uitgezet wordt als het zwart moet zijn. Bij mij is de bleeding daarmee volledig weg. Overigens vind ik de bleeding vergelijkbaar of minder dan een eerdere samsung die ik had (heb een 42PFL7675)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

wildcheese schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:34:
[...]

Volgens mij zijn de LG S-IPS juist een van de beste panelen die je kunt krijgen. Je kunt ook nog "dynamische achtergrond verlichting" in het menu aanzetten. Dit is een soort van local dimming (niet helemaal local maar goed) - zorgt ervoor dat op delen van het scherm de achtergrond verlichting uitgezet wordt als het zwart moet zijn. Bij mij is de bleeding daarmee volledig weg. Overigens vind ik de bleeding vergelijkbaar of minder dan een eerdere samsung die ik had (heb een 42PFL7675)
Dynamische achtergrond heeft vrijwel niks met local dimming te maken (zoals bij een full led). Hij zet dan hoogstens bij donkere scene's alle leds minder fel, waardoor beeld nog donkerder wordt. Heb het wel eens aan gehad, helpt een beejte, maar bij een hoop scene's kan hij het niet gebruiken, zeker niet als je een film met zwarte balken onder en boven bekijkt, daar blijft het gewoon opvallen.Ik vind het ook niet zo mooi, de ondertiteling varieert nogal van felheid met deze optie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
@wildcheese: Dynamische achtergrondverlichting vind ik zeer slecht toegepast op mijn tv. (8605) Als ik het op optimaal zet is het net of iemand met de dimmer van de achtergronverlichting willekeurig aan het schuiven is. Na 5 minuten film ben je compleet gefocust op je wild dimmende beeldscherm. Standaard is een mooie instelling. Uit is nog beter.
Ik heb de backlightbleeding geconstateerd met dynamische achtergrondverlichting aan.
Waar haal je de info vandaan dat de LG S-IPS juist een van de beste panelen is? Tests van tv's met deze panelen zien er niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ik heb een 37PFL7605 en jouw bleeding lijkt ook een beetje op hetgeen ik ervaar met mijn tv... Ik weet niet of we er iets moeten aan doen? Want als er inderdaad een technieker langskomt die zegt dat alle binnen de grenzen is, dan ben je gezien natuurlijk...

Dit was mijn samsung 37C6000 die ik ingeruild heb omdat de clouding en de bleeding te erg was...

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/3193/img3825h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:20:
[...]

Ik heb een 37PFL7605 en jouw bleeding lijkt ook een beetje op hetgeen ik ervaar met mijn tv... Ik weet niet of we er iets moeten aan doen? Want als er inderdaad een technieker langskomt die zegt dat alle binnen de grenzen is, dan ben je gezien natuurlijk...

Dit was mijn samsung 37C6000 die ik ingeruild heb omdat de clouding en de bleeding te erg was...

[afbeelding]
Nou ja, mag hij wel eens even aangeven wat die grenzen zijn, en hoe hij het dan gemeten heeft, want ernaar kijken zou ik niet accepteren (ja, achteraf, want bij mij thuis is precies hetzelfde gezegd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
Wie heeft zijn 100E al terug van de Ambilight weken?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Ik.. vorige week gekregen. Kreeg de dag ervoor er ook een mailtje van dat het was overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griever
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:58:
Ik heb een 40PFL7605 en heb de laatste tijd ineens veel last van witte streepjes langs de bovenrand bij bepaalde zenders. Iemand die daar ook last van heeft?
Ik heb dit ook ervaren als je PC mode aanzet en Beeldranden op 0 zet. Heeft met overscan te maken, je kunt beeldranden beter op 3 of 4 laten staan zodat deze artifacts van het beeld afgesneden worden.

Voor PC of Console kun je beeldranden wel op 0 zetten, zo krijg je de volledige 1080 beeldlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:48:
[...]
Kijk eens hier. Staat een uitleg over Club Philips registratie (en andere zaken). Truuk is om eerst 1 tot 2 minuten te w88 nadat TV is aangezet alvorens Net TV te kiezen. Zou die registratie bugs moeten voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Ik heb net een review van mijn 40pfl8605 geschreven:
productreview: Philips 40PFL8605H review door sandeman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:54
Hoi Sandeman,

heb net je review gelezen en zo te zien heb jij ook last van plotseling naar standby gaan van de tv. Hier had ik ook last van. Na meerdere malen contact met Philips is er een monteur langsgeweest. Die heeft een onderdeel vervangen en iets met een software update gedaan. Sindsdien is de tv niet meer uit zichzelf op standby gegaan. Dat was een maand geleden, dus ik denk dat het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
In je review lees ik dat je geen last hebt van Backlight bleeding. Zal inderdaad wel het UV2A Panel zijn, maar vraag aan forumleden is dan toch. Vinden jullie het 'kunnen' dat het 37" model zoveel slechter is in de serie dan bijvoorbeeld de 32" en de 40"?

Dit is een foto van mijn 37pfl8605
Sluitertijd 5 sec.
Lange sluitertijd laat goed zien wat ik zelf zie als ik alle lichten in de kamer uit doe en het beeld op 'zwart' zet
http://gallery.me.com/jor...eb.jpg?ver=12814554660001
Je ziet duidelijk de leds zitten. Hier een plaatje van de leds in de 8605 http://gagadget.com/files/u2/2010/03/Philips_31.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Jorrit Arntzen op 11-08-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk bij mijn 37PFL7605 bij hele lichte beelden dat er midden in het beeld en lichte zwarte streep loopt, is vooral te zien als het beeld naar links of naar rechts schuift... Weet iemand wat dat kan zijn of wat eraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
Jorrit Arntzen:
Dit is een foto van mijn 37pfl8605
Lange sluitertijd laat goed zien wat ik zelf zie als ik alle lichten in de kamer uit doe en het beeld op 'zwart' zet
http://gallery.me.com/jor...eb.jpg?ver=12814554660001
Oei, als dit zwart beeld is... :? En ik zie helemaal geen randen van de TV o.i.d.. Lijkt me niet helemaal waarheidsgetrouw. Wel zie je inderdaad waar de verlichting van de Ledjes vandaan komt (net als bij die van mij en die van Wallie)

Ik heb trouwens gechat met een philipsmedewerker over het probleem en die gaf mij opdracht te bellen. Ik bellen; een vriendelijke vent aan de lijn die mij naar wat gegevens vroeg en uiteindelijk vroeg een foto van de TV met daarop het euvel toe te sturen, zodat de technische dienst kon beoordelen of het nodig was een monteur langs te sturen (dus net zoals het bij Wallie ging). Dit was gisteren. Vandaag nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
Ik heb 'm expres niet gesoept of aangepast. Geloof me, dit is een puur natuur foto die alleen een stukkie gedraaid is. Specs:
Canon 450D
Sluitertijd 5 sec.
Menu op bijv. Computer. Daarna pijltje terug zodat de benedenbalk verdwijnt. Dynamische achtergrondverlichting uit. Oftewel backlight standaard aan.

Hier een gesoepte versie zodat je een rand kan zien: http://gallery.me.com/jorritarntzen/100211/IMG_4239/web.jpg?ver=12815567750001
Beter?

• Wallie

Wallie

Herr

n0zem schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:42:
[...]

Oei, als dit zwart beeld is... :? En ik zie helemaal geen randen van de TV o.i.d.. Lijkt me niet helemaal waarheidsgetrouw. Wel zie je inderdaad waar de verlichting van de Ledjes vandaan komt (net als bij die van mij en die van Wallie)

Ik heb trouwens gechat met een philipsmedewerker over het probleem en die gaf mij opdracht te bellen. Ik bellen; een vriendelijke vent aan de lijn die mij naar wat gegevens vroeg en uiteindelijk vroeg een foto van de TV met daarop het euvel toe te sturen, zodat de technische dienst kon beoordelen of het nodig was een monteur langs te sturen (dus net zoals het bij Wallie ging). Dit was gisteren. Vandaag nog niets gehoord.
Ff opletten, als die gast langs komt, en hij roept dat het binnen de specs valt, eens even vragen waar die specs dan staan, wat ze zijn, en hoe hij het meet... (ja, had ik ook moeten doen, achteraf gezien :+ )

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Bij mij komt morgen (vrijdag) een monteur langs om naar de volgende problemen te kijken:

1: Bleeding probleem (bij mij aan de onderkant)
2: Stand-by probleem (na een uur of 2 a 3 gaat de tv soms uit zich zelf op stand-by)
3: DVB-C probleem (De decoder werkt niet zoals beschreven in de specs en handleiding)
4: Klok probleem (het is niet meer mogelijk de klok op het beeldscherm te toveren tijdens TV uitzendingen)
5: Registratie probleem (Het is niet mogelijk de TV te registreren)

Ik heb overigens een 37PFL7605H

Leuke kwaliteit, die Philips producten. :'(
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de interne specificaties voor dit model. (ik hoop dat ze hun producten ten minste testen voordat ze deze op de markt brengen)

• n0zem
Jorrit Arntzen:
Ik heb 'm expres niet gesoept of aangepast. Geloof me, dit is een puur natuur foto die alleen een stukkie gedraaid is. Specs:
Canon 450D
Sluitertijd 5 sec.
Menu op bijv. Computer. Daarna pijltje terug zodat de benedenbalk verdwijnt. Dynamische achtergrondverlichting uit. Oftewel backlight standaard aan.
Sorry, was niet aanvallend bedoeld hoor, maar zo is het wel wat duidelijker. :)
Wallie:
[...]

Ff opletten, als die gast langs komt, en hij roept dat het binnen de specs valt, eens even vragen waar die specs dan staan, wat ze zijn, en hoe hij het meet... (ja, had ik ook moeten doen, achteraf gezien :+ )
Goede tips, ik zal er rekening mee houden! Lijkt me trouwens wat onnozel als die monteur overdag langs komt de TV te bewonderen in mijn zonovergoten (dus hele lichte) woonkamer. Denk dat de zwartwaardes dan sowieso niet adequaat te beoordelen zijn. Misschien zet ik hem voor de gelegenheid wel in een goed te verduisteren kamertje (alhoewel ik daar niet alle aansluitingen heb en moet ik dus bijvoorbeeld ook mijn bluray-speler meeverhuizen).
Poolijs:
Bij mij komt morgen (vrijdag) een monteur langs om naar de volgende problemen te kijken:

[...]
Ik ben heel benieuwd! Hou ons op de hoogte als je wilt! (ben dan met name in de backlight bleeding geïnteresseerd natuurlijk!).

Verwijderd

Hoe kan je het beste backlight bleeding controleren op een 37PFL7605 ?

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:08:
Hoe kan je het beste backlight bleeding controleren op een 37PFL7605 ?
In het donker met een zwart beeld (en de tv aan ja... :+ )

Verwijderd

Wallie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:11:
[...]

In het donker met een zwart beeld (en de tv aan ja... :+ )
Ja dat begrijp ik wel...maar waar haal je zo,n zwart beeld vandaan...weet zo gauw niet een,,,misschien maar me pc aansluiten.... :9~

• n0zem
Of wachten op de screensaver... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:27:
[...]

Ja dat begrijp ik wel...maar waar haal je zo,n zwart beeld vandaan...weet zo gauw niet een,,,misschien maar me pc aansluiten.... :9~
  • Kies een apparaat dat je hebt toegevoegd maar niet aanstaat of voeg een apparaat toe dat je helemaal niet hebt :-)
  • Je krijgt nu de melding: geen videosignaal. Klik nu op 'pijltje terug/naar vorige'
Let op: je moet dynamsiche achtergrondverlichting wel eerst uitzetten. Anders gaat de ledverlichting gewoon uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow lees ik hier gewoon snel over de 100euro teruggave, toch altijd mooi meegenomen.

Verder heb ik een vraag: er is opensource software te verkrijgen, hiervoor moet je mailen naar philips zodat je zelf kan sleutelen aan het systeem. Nu wil ik graag die achterlijke reclames uit nettv slopen en uitzendinggemist toevoegen.

Heeft iemand ervaring met de OSS software? En is dit te testen zonder de tv te slopen?

edit:
oja wat is scenea eigenlijk? Als ik daar op druk kan ik 240 minuten naar een foto van een vlinder kijken :')

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de 100,00 eurie's cashback ontvangen !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Poolijs schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:14:

1: Bleeding probleem (bij mij aan de onderkant)
2: Stand-by probleem (na een uur of 2 a 3 gaat de tv soms uit zich zelf op stand-by)
3: DVB-C probleem (De decoder werkt niet zoals beschreven in de specs en handleiding)
4: Klok probleem (het is niet meer mogelijk de klok op het beeldscherm te toveren tijdens TV uitzendingen)
5: Registratie probleem (Het is niet mogelijk de TV te registreren)
1: Er is vanochtend een nieuw scherm besteld naar aanleiding van foto's die ik gisteren avond gemaakt heb om aan de monteur te laten zien (bij daglicht). Helaas stond dit defect niet op de reparatiebon (heb het wel aangegeven bij de helpdesk), dus de monteur moet nog een keer terug komen.
2: Moederbord is vervangen.
3: Dit blijkt een software fout. (het is niet mogelijk de zoekfrequentie achteraf in te vullen wanneer er in eerste instantie gekozen is voor een niet DVB-C installatie). Hier wordt nader naar gekeken.
4: Wederom een software fout waar nader naar gekeken moet worden.
5: Bekend probleem, niets aan te doen anders dan negeren. (heb ik begrepen). Misschien ook een software fout.

Het nieuwe moederbord geeft een slechter (meer korrelig) beeld dan de vorige. Vreemd dat dit verschillend kan zijn van printplaat tot printplaat.

Nu maar weer afwachten tot dat het scherm binnen is, ben reuze benieuwd. :O

(goede service trouwens!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
@poolijs: kan je de foto misschien ook online zetten?
Thanks voor de statusupdate.
Het valt mij ook op hoe goed de service is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorrit Arntzen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:27:
Het valt mij ook op hoe goed de service is.
Service mag dan goed zijn maar controle bij de R&D en fabricage is knudde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
Thx. Ben ook benieuwd naar de foto inderdaad!

(Dan kunnen wij misschien ook inschatten hoe groot de kans is dat we eenzelfde behandeling krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Ik ben eerlijk gezegd niet zo van het foto's posten op forums, in ieder geval zeker niet zolang mijn probleem niet opgelost is. 8) (Ik kan me voorstellen dat ze geen precedent willen scheppen.)

Ik kan het probleem wel beschrijven natuurlijk. De rechter onderkant van mijn scherm heeft 1 set ledjes die niet goed gericht is, waardoor het scherm op die plek helder wit wordt. In plaats van zwart. Altijd. Het is zelfs een beetje te zien in beeldvullende programma's. Ik denk echt een productiefout. (er gaat vast iemand op zijn donder krijgen bij de LG fabriek) ;(
Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste