Als de ledjes fout zijn zal het wel iemand in de sharp-fabriek zijn...
Bij mij zit er een LG scherm in. Dat stond tenminste op het panel (zichtbaar nadat de kap er af geschroefd was)Jorrit Arntzen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:19:
Als de ledjes fout zijn zal het wel iemand in de sharp-fabriek zijn...
Yep, en de ledjes zijn van sharp :-)
En de helpdesk van Xtrasource od Sitel, en de monteurs van Technorep. Maar wat is er dan eigenlijk nog van Philips?Jorrit Arntzen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:06:
Yep, en de ledjes zijn van sharp :-)
Gebeld, en het was toevallig net op dat moment goedgekeurd.Wallie schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:44:
Ik.. vorige week gekregen. Kreeg de dag ervoor er ook een mailtje van dat het was overgemaakt.
Kreeg wel te horen dat het nu nog eens 6 weken ging duren voorat ik eindelijk mijn 100E terug krijg.
De actie had zoveel klandizie getrokken dat ze achterstanden hebben.
Lekker, koop je een TV in Juni, krijg je in october uitbetaald
American Express vraagbaak
Verwijderd
Je moet ook niet deze tv kopen als je niet eens 100 euro kunt missen tot oktober.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:42:
[...]
Gebeld, en het was toevallig net op dat moment goedgekeurd.
Kreeg wel te horen dat het nu nog eens 6 weken ging duren voorat ik eindelijk mijn 100E terug krijg.
De actie had zoveel klandizie getrokken dat ze achterstanden hebben.
Lekker, koop je een TV in Juni, krijg je in october uitbetaald
No offence, maar ik denk dat het plaatsen van een foto van het euvel niet tot problemen zal leiden. Het zelfs eerder inzichtelijk maakt voor een ander die met dezelfde problematiek te maken heeft. Vanzelfsprekend kan er geen enkel recht aan andermans foto's ontleend worden. Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk, waarvoor respect.Poolijs schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:18:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo van het foto's posten op forums, in ieder geval zeker niet zolang mijn probleem niet opgelost is.(Ik kan me voorstellen dat ze geen precedent willen scheppen.)
Ik kan het probleem wel beschrijven natuurlijk. De rechter onderkant van mijn scherm heeft 1 set ledjes die niet goed gericht is, waardoor het scherm op die plek helder wit wordt. In plaats van zwart. Altijd. Het is zelfs een beetje te zien in beeldvullende programma's. Ik denk echt een productiefout. (er gaat vast iemand op zijn donder krijgen bij de LG fabriek)
Zou je wel aan de hand van de geplaatste foto's in dit forum kunnen zeggen of bij jou het probleem meer of minder ernstig leek? (desnoods via PM?)
Verwijderd
Hou zulke persoonlijke aanvallen s.v.p. voor je in het vervolgn0zem schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:40:
[...]
No offence, maar ik denk dat het plaatsen van een foto van het euvel niet tot problemen zal leiden. Het zelfs eerder inzichtelijk maakt voor een ander die met dezelfde problematiek te maken heeft. Vanzelfsprekend kan er geen enkel recht aan andermans foto's ontleend worden. Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk, waarvoor respect.
Zou je wel aan de hand van de geplaatste foto's in dit forum kunnen zeggen of bij jou het probleem meer of minder ernstig leek? (desnoods via PM?)
[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 14-08-2010 14:54 ]
We hebben hier de decoder van ziggo (voor internactieve televisie) eruit gedaan. Nu dus het ziggo kaartje in de tv zelf (de 7605). Nu hebben we alleen regelmatig last van blokjes in beeld. Eerst nog gedacht aan slechte aansluiting, dus de splitters vervangen, nu zelfs de kabel rechtstreeks de tv in, maar dit mag ook niet baten.
Ik kan me herinneren dat ik er hier meer over gelezen heb, zijn er nog meer mensen met deze klachten?
Het lijkt nu gewoon een slechte CI module. Anders zetten we de decoder er maar weer tussen, enig nadeel is de extra afstandsbediening.
Ik kan me herinneren dat ik er hier meer over gelezen heb, zijn er nog meer mensen met deze klachten?
Het lijkt nu gewoon een slechte CI module. Anders zetten we de decoder er maar weer tussen, enig nadeel is de extra afstandsbediening.
Verwijderd
Iemand een idee of ik dat lelijke muziekspeelachtergrondgedrocht ook uit kan zetten? Je gaat niet in de woonkamer zitten met visite en dit aan laten staan. Verder zou het fijn zijn als iemand me kan vertellen waar scenea voor is. (met die vlinder)
Blokjes in beeld is slecht/zwak signaal. Hoe is je analoge beeld? Als dat voor die tijd ook al slecht was dan zou je Ziggo moeten bellen voor een monteur. Want analoog moet goed zijn wil je ook goed digitaal hebben. Hoewel de marge iets groter is op digitaal voordat je ruis (bij digitaal is dit blokjes, en analoog sneeuw) krijgt te zien op tv, is het niet zo heel erg groot.Bartvw schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:12:
We hebben hier de decoder van ziggo (voor internactieve televisie) eruit gedaan. Nu dus het ziggo kaartje in de tv zelf (de 7605). Nu hebben we alleen regelmatig last van blokjes in beeld. Eerst nog gedacht aan slechte aansluiting, dus de splitters vervangen, nu zelfs de kabel rechtstreeks de tv in, maar dit mag ook niet baten.
En als je analoog slecht is, pak eens een andere tv erbij als je die hebt. Puur om uit te sluiten of het je TV is of niet. Anders zou ik het namelijk ook niet weten hoe je dat moet controleren zonder apparatuur om de signaal sterkte te meten.
De achtergrond valt niet uit te zetten tijdens het beluisteren van radio zenders. Het enigste wat je kan doen is op i drukken op je AB. Dan word het tenminste een stuk donker.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:39:
Iemand een idee of ik dat lelijke muziekspeelachtergrondgedrocht ook uit kan zetten? Je gaat niet in de woonkamer zitten met visite en dit aan laten staan. Verder zou het fijn zijn als iemand me kan vertellen waar scenea voor is. (met die vlinder)
Scenea is een digitaal fotolijstje voor je tv zeg maar. Je kan dus een foto (meerdere fotos?) op je tv zetten via usb stick en die dan laten zien ofzo. Dus als je een mooi palmen strand hebt wat net een schilderij is zo mooi, kan je er een echt digitaal schilderij van maken.
[ Voor 24% gewijzigd door LogiForce op 13-08-2010 19:45 ]
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Het probleem deed zich met de interactieve ontvanger van ziggo niet voor. En ik heb boven geen problemen (waar nu de digitale ontvanger staat), Dus ik denk dat het eerder een conflict met de Module <--> TV is.LogiForce schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:42:
[...]
Blokjes in beeld is slecht/zwak signaal. Hoe is je analoge beeld? Als dat voor die tijd ook al slecht was dan zou je Ziggo moeten bellen voor een monteur. Want analoog moet goed zijn wil je ook goed digitaal hebben. Hoewel de marge iets groter is op digitaal voordat je ruis (bij digitaal is dit blokjes, en analoog sneeuw) krijgt te zien op tv, is het niet zo heel erg groot.
En als je analoog slecht is, pak eens een andere tv erbij als je die hebt. Puur om uit te sluiten of het je TV is of niet. Anders zou ik het namelijk ook niet weten hoe je dat moet controleren zonder apparatuur om de signaal sterkte te meten.
"Met de Scenea-functionaliteit in het menu wordt de tv omgetoverd in een gigantische fotolijst. In de mediabrowser kun je je eigen fotomateriaal (bijvoorbeeld afkomstig van een USB-schijf of van je thuisnetwerk) bombarderen tot achtergrondbeeld voor 'Scenea'."Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:39:
Probeer de groene knop eens op je ABVerwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:39:
Ik heb gisteren deze prachtige TV geïnstalleerd wat vlot verlopen.is De TV wilde wel foto's, muziek en de formaten mp4 en wmv afspelen die op mijn iMac staan maar helaas geen avi's, Ik gebruik Twonkey media server. De laatste software is geïnstalleerd op de TV. Kan iemand helpen. Dank
@Pygoplit:
Ik heb de zelfde config: mac & twonky.
Ik exporteer de videos uit iMovie: heb heel wat werkende filmpjes kunnen bekijken op de tv. Beste resultaat tot nu toe: Deel > iTunes de optie 'groot' > en daarna je film naar je twonkyserver directory kopiëren.
Of twonky gewoon in je itunes map laten scannen.
Ik heb de zelfde config: mac & twonky.
Ik exporteer de videos uit iMovie: heb heel wat werkende filmpjes kunnen bekijken op de tv. Beste resultaat tot nu toe: Deel > iTunes de optie 'groot' > en daarna je film naar je twonkyserver directory kopiëren.
Of twonky gewoon in je itunes map laten scannen.
[ Voor 10% gewijzigd door Jorrit Arntzen op 15-08-2010 13:55 ]
Gisteren mijn briefenbus opengedaan en daar zat een brief van philips in... Blijkt dat de 46pfl8685 niet meedoet met de cashbackactie..
Morgen maar weer gaan regelen dus, er was expliciet door de winkel gezegd dat dit wel het geval was, dus dan betalen hun de cashback maar
Ook op het internet werd dit door andere (web)winkels gesuggereeerd, dit geeft dus maar aan dat weinig mensen dit snapte en dat ze dit beter op hun flyers hadden moeten vermelden.. Hebben andere mensen, die de 76x5 hebben (niet de 7605), ook dit probleem ervaren? Lijkt mij dat hier dezelfde problematiek van toepassing is..
Morgen maar weer gaan regelen dus, er was expliciet door de winkel gezegd dat dit wel het geval was, dus dan betalen hun de cashback maar
Ook op het internet werd dit door andere (web)winkels gesuggereeerd, dit geeft dus maar aan dat weinig mensen dit snapte en dat ze dit beter op hun flyers hadden moeten vermelden.. Hebben andere mensen, die de 76x5 hebben (niet de 7605), ook dit probleem ervaren? Lijkt mij dat hier dezelfde problematiek van toepassing is..
[ Voor 11% gewijzigd door CronoS76 op 15-08-2010 15:18 ]
Het gaat er om dat Philips belooft dat je het binnen 4 weken terug hebt, en niet 4 maanden!Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:01:
[...]
Je moet ook niet deze tv kopen als je niet eens 100 euro kunt missen tot oktober.Iets met boven je stand leven.
American Express vraagbaak
Verwijderd
Hi allemaal,
Na wat georienteer, heb ik mijn oog laten vallen op de Philips 46PFL7605 (reden: plaatsing tv aan raamkant met veel licht, 2 ms, goede beeldkwaliteit en redelijke audio). Na het lezen van deze topic begin ik toch wat twijfel te voelen. Vooral als ik de verhalen lees over monteurs, beeldkwaliteit en gebrekkig afspelen mediabestanden via usb (mkv, etc).
Ik ben benieuwd of de huidige eigenaren van Philips 46PFL7605H deze nog steeds zouden aanschaffen.
Alvast bedankt!
Na wat georienteer, heb ik mijn oog laten vallen op de Philips 46PFL7605 (reden: plaatsing tv aan raamkant met veel licht, 2 ms, goede beeldkwaliteit en redelijke audio). Na het lezen van deze topic begin ik toch wat twijfel te voelen. Vooral als ik de verhalen lees over monteurs, beeldkwaliteit en gebrekkig afspelen mediabestanden via usb (mkv, etc).
Ik ben benieuwd of de huidige eigenaren van Philips 46PFL7605H deze nog steeds zouden aanschaffen.
Alvast bedankt!
Verwijderd
sorry mogelijk is het al een keer verteld hoor, maar de 42pfl7665 is die tv gelijk aan de 40pfl7605?
(afgezien van de 2 inch natuurlijk)
Ik zag die tv namelijk bij de ING rentepunten shop, maar ik kan er weinig reviews over vinden, dus vandaar dat ik daar benieuwd naar ben. Heeft iemand hier enig idee van?
Ik zag die tv namelijk bij de ING rentepunten shop, maar ik kan er weinig reviews over vinden, dus vandaar dat ik daar benieuwd naar ben. Heeft iemand hier enig idee van?
Verwijderd
Nee,hij is iets beter(2x12W en Perfect Natural Motion) en heeft een andere kleur(geborsteld titanium aluminium).Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:22:
sorry mogelijk is het al een keer verteld hoor, maar de 42pfl7665 is die tv gelijk aan de 40pfl7605?
Je kunt de signaalsterkte gewoon uitlezen in je TV.LogiForce schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:42:
Ergens in dezelfde tab als waar je programma info kunt inzien, dacht ik.
Maar hij heeft weer niet het UV2A paneel van de 40 inch. Sharp maakt die panelen namelijk niet in 42 inch.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:36:
[...]
Nee,hij is iets beter(2x12W en Perfect Natural Motion) en heeft een andere kleur(geborsteld titanium aluminium).
Inderdaad en dat is een goede reden om voor de 40" te gaan.sandeman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:21:
[...]
Maar hij heeft weer niet het UV2A paneel van de 40 inch. Sharp maakt die panelen namelijk niet in 42 inch.
De LG panels laten nogal wat licht van de ledjes door...
Verwijderd
ooh dat is wel minder dan, voor mij was hij juist interessant in combinatie met de ING rentepunten mogelijkheden, maar als ik dit zo lees dan kan ik beter voor een UV2A panel gaan
Kijk hier nog even: http://www.avforums.com/f...what-models-placed-2.htmlVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:07:
ooh dat is wel minder dan, voor mij was hij juist interessant in combinatie met de ING rentepunten mogelijkheden, maar als ik dit zo lees dan kan ik beter voor een UV2A panel gaan
post van hristoslav2 over UV2A. Dan ben je weer helemaal bij
We hebben 3 exemplaren gehad van de 32pfl8605 die allemaal in meer of mindere mate last hadden van stof aan de achterzijde van de glasplaat. Is niet te zien als de tv aan staat maar als hij uit staat lijkt het net of er niet goed afgestoft is. Pas met de 37pfl8605 is het probleem opgelost en hebben we een tv zonder stof met een voortreffelijk beeld.
Overigens de service van Neckermann bij het omwisselen van de tv's was ook heel goed.
Overigens de service van Neckermann bij het omwisselen van de tv's was ook heel goed.
Hahaha, dat is grappig. En ik zit hier met een 37" met stof...wboomen schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:50:
We hebben 3 exemplaren gehad van de 32pfl8605 die allemaal in meer of mindere mate last hadden van stof aan de achterzijde van de glasplaat. Is niet te zien als de tv aan staat maar als hij uit staat lijkt het net of er niet goed afgestoft is. Pas met de 37pfl8605 is het probleem opgelost en hebben we een tv zonder stof met een voortreffelijk beeld.![]()
Dan moet ik de 40" maar nemen om het probleem op te lossen ;-)
Verwijderd
Ik merk de laatste tijd dat de tv enorme last heeft van ghosting (vooral bij het in close-up kijken van gezichten). Iemand een idee met welke instellingen dit euvel eventueel te verhelpen valt?
Even een update.Bartvw schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:21:
[...]
Het probleem deed zich met de interactieve ontvanger van ziggo niet voor. En ik heb boven geen problemen (waar nu de digitale ontvanger staat), Dus ik denk dat het eerder een conflict met de Module <--> TV is.
Gister de interactieve ontvanger weer gebruikt ipv de CI+module, en het probleem is opgelost. Het lijkt me nu wel duidelijk dat er tussen de module en de tv iets niet goed gaat.
Alleen jammer dat we nu boven geen digitale ontvanger hebben.. luxe probleem denk ik dan maar.
Verwijderd
Als ik s avonds naar een dvd (via scart) kijk en ik zet tv en dvd-speler uit en de dag erop zet ik tv aan, dan gaat tv altijd dvd-speler als source, terwijl de dvd-speler niet opstaat maar de HD-digibox (via hdmi) wel, weet iemand hoe je dit kan aanpassen??
Dank bij voorbaat...
Dank bij voorbaat...
Verwijderd
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen via een linux bak een dlna server op te zetten?
Ondertussen heb ik twonky, fuppes, ushare en pms geprobeert. Allemaal geven ze fouten.
Fuppes werkt op dit moment het best behalve dat het niet mogelijk is mkv, avi of wmv bestanden af te spelen. Eigenlijk alleen mpg en mp3. Nu weet ik dat ik moet transcoden maar het lijkt alsof fuppes negeert wat ik met bestandextensies wil.
Iemand suggesties?
Ondertussen heb ik twonky, fuppes, ushare en pms geprobeert. Allemaal geven ze fouten.
Fuppes werkt op dit moment het best behalve dat het niet mogelijk is mkv, avi of wmv bestanden af te spelen. Eigenlijk alleen mpg en mp3. Nu weet ik dat ik moet transcoden maar het lijkt alsof fuppes negeert wat ik met bestandextensies wil.
Iemand suggesties?
Het is natuurlijk geen PC, maar op mijn Synology NAS draait ook linux, en daarop draait een perfect werkende dlna-server. Werkt beter dan TVersity op mijn windows 7 systeem (spoelen in mkv's!!).
Heel vreemde storing:
Na het tv kijken zet ik de tv middels de afstandbediening. De tv gaat uit, ambilight straalt nog even door en dimt dan ook. Vervolgens springt ambilight weer aan en gaat de tv weer aan.
Als we 'm daarna nogmaals uitzetten gaat het wel goed en blijft ie uit. Iemand met hetzelfde probleem of een mogelijke oplossing?
Na het tv kijken zet ik de tv middels de afstandbediening. De tv gaat uit, ambilight straalt nog even door en dimt dan ook. Vervolgens springt ambilight weer aan en gaat de tv weer aan.
Als we 'm daarna nogmaals uitzetten gaat het wel goed en blijft ie uit. Iemand met hetzelfde probleem of een mogelijke oplossing?
Verwijderd
Zou je alsjeblieft eens kunnen kijken welke server daar op draait en als het fuppes is je fuppes.cfg en vfolders.cfg kunnen pm'en of hier neer kunnen zetten?sandeman schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:59:
Het is natuurlijk geen PC, maar op mijn Synology NAS draait ook linux, en daarop draait een perfect werkende dlna-server. Werkt beter dan TVersity op mijn windows 7 systeem (spoelen in mkv's!!).
Bij voorbaat dank,
edit:
welke NAS heb je? Ik ben onderhand al twee weken bezig om het enigszins werkend te krijgen. Misschien dat ik maar beter gewoon een echte nas moet kopen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 14:32 ]
Verwijderd
Hier heb ik ook wel eens last van gehad. Zou het misschien iets met het netwerk te maken kunnen hebben? Iets wake-on-lan achtigs?Jorrit Arntzen schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:41:
Heel vreemde storing:
Ik heb een Synology DS110j. Ik heb geen idee welke server er op draait, volgens mij iets van synology zelf. Het is volgens hen in ieder geval DLNA gecertificeerd.Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:30:
[...]
Zou je alsjeblieft eens kunnen kijken welke server daar op draait en als het fuppes is je fuppes.cfg en vfolders.cfg kunnen pm'en of hier neer kunnen zetten?
Bij voorbaat dank,
edit:
welke NAS heb je? Ik ben onderhand al twee weken bezig om het enigszins werkend te krijgen. Misschien dat ik maar beter gewoon een echte nas moet kopen.
Voordeel van de NAS is in ieder geval dat hij een stuk energiezuiniger is dan vrijwel alle PC's. En je kan er ook mee downloaden (emule, torrent, usenet), dus je hebt geen echte PC-server meer nodig.
Verwijderd
Een losse server heb ik sowieso nodig voor apache en ciserver gebruik dus het wordt dan wel een extratje.sandeman schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:51:
[...]
Ik heb een Synology DS110j. Ik heb geen idee welke server er op draait, volgens mij iets van synology zelf. Het is volgens hen in ieder geval DLNA gecertificeerd.
Voordeel van de NAS is in ieder geval dat hij een stuk energiezuiniger is dan vrijwel alle PC's. En je kan er ook mee downloaden (emule, torrent, usenet), dus je hebt geen echte PC-server meer nodig.
In de handleiding van de tv staat trouwens dat twonky en fuppes getest zijn met de tv. Ik krijg ze alleen allebei niet aan de praat.
Apache draait standaard op Synology-NASsen. Maar dit raakt een beetje ver van de TV af.Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:24:
[...]
Een losse server heb ik sowieso nodig voor apache en ciserver gebruik dus het wordt dan wel een extratje.
In de handleiding van de tv staat trouwens dat twonky en fuppes getest zijn met de tv. Ik krijg ze alleen allebei niet aan de praat.
Misschien een "Easylink" apparaat dat interfereert?Jorrit Arntzen schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:41:
Heel vreemde storing:
@woutey: ik heb de ethernetpoort op 'always on' gezet omdat de tv een probleem had met de energiezuinige stand: gaf aan ' geen netwerkverbindng'
@erryt
Het probleem lijkt zich wel voor te doen sinds ik de actieve digitenne-antenne aangesloten heb.
Vreemd is wel, dat het probleem zich alleen voordoet na de volgende stappen:
1. tv aan (tv moet dan wel de vorige keer gebruikt zijn voor digitenne en niet bijv. dvd)
2. NetTV openen
3. Terug naar home en dan de tv uitzetten.
4. Binnen een aantal seconden zet de tv zichzelf weer aan vanuit standby
@erryt
Het probleem lijkt zich wel voor te doen sinds ik de actieve digitenne-antenne aangesloten heb.
1. tv aan (tv moet dan wel de vorige keer gebruikt zijn voor digitenne en niet bijv. dvd)
2. NetTV openen
Hmmm, ik heb geen digitenne, maar wel iets soortgelijks via tele2. Ik zal deze stappen ook eens proberen als ik thuis ben en kijken of het bij mij ook gebeurt.Jorrit Arntzen schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:19:
@woutey: ik heb de ethernetpoort op 'always on' gezet omdat de tv een probleem had met de energiezuinige stand: gaf aan ' geen netwerkverbindng'
@erryt
2. NetTV openen
Verwijderd
Gister even naar een NAS gekeken maar echt wijzer wordt ik er niet uit. Allemaal hebben ze een ingebouwd mediacenter wat ik dus niet wil gebruiken omdat de TV dat al heeft en ik dan weer met een extra afstandsbediening zit.
Is er een NAS met alleen een uPnP protocol en geen andere onzin? *verkapte heeft iemand al een dlna server draaiend op linux post*
Is er een NAS met alleen een uPnP protocol en geen andere onzin? *verkapte heeft iemand al een dlna server draaiend op linux post*
Gisteravond deed opeens de DLNA link naar mijn pc het weer eens. Dit was in eerdere weken nog maar eenmaal gelukt. Had ondertussen diverse media server software geinstalleerd op een laptop en pc. Nu zag ik opeens alle media software, bv Tversity, WMP, Wild MP,Twonky ed beschikbaar op de TV. Buiten het feit dat video's nauwelijk goed zijn af te spelen (sommige avi's wel sommige niet, soms melding dat formaat niet ondersteund wordt) is het niet mogelijk meer dan een paar foto's te laten zien. Daarna hangt de TV en blijft foto in beeld. Je kunt wel terug naar het mneu maar als je voor tv kijken kiest gebeurt er niets. Ook een andere foto kiezen heeft geen effect. De TV moet met de knop uitgezet worden. Dit gebeurt ook als ik foto's van een USB stick in de TV bekijk. ZEER irritant. Het zijn foto's gemaakt met een oudere 5MP camera. Het lijkt erop dat als de foto te groot is dat dan de boel gaat hangen maar ik kan het me bijna niet voorstellen.
DIt lijkt me niet normaal, gaat het bij jullie wel altijd soepel?
Dikke100
Ze hebben allemaal een mediaserver, maar geen client. De TV heeft die client en werkt dus perfect samen met de NAS. Een NAS is alleen overbodig wanneer je de TV gebruikt samen met een USB-schijf, maar dan moet je dus telkens het materiaal overzetten naar die USB-schijf.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:30:
Gister even naar een NAS gekeken maar echt wijzer wordt ik er niet uit. Allemaal hebben ze een ingebouwd mediacenter wat ik dus niet wil gebruiken omdat de TV dat al heeft en ik dan weer met een extra afstandsbediening zit.
Of je moet een losse mediaserver (met harddisk) gebruiken, zoals een Popcorn Hour of zo. Dit is een soort combinatie van NAS en mediaplayer, maar duurder dan een simpele NAS en niet zo geschikt voor andere netwerktaken (backup, webserver).
Verwijderd
Mijn tv 40pfl7605 begint automatisch te zappen na een bepaalde handeling met de afstandsbediening.
Vandaag monteur gekomen, blijkt het in de software te zitten.
Philips komt dus waarschijnlijk binnenkort met nieuwe update.
Vandaag monteur gekomen, blijkt het in de software te zitten.
Philips komt dus waarschijnlijk binnenkort met nieuwe update.
Verwijderd
Heb zelf trouwens vaak dat wanneer ik de tv uit zet dat de ambilight aan blijft staan. Dit gaat niet meer vanzelf uit. Hoop dat ze dit ook meenemen in de softwareupdate.
Erg jammer vind ik dat hun software alleen ter inzage beschikbaar is en niet volledig opensource. Had een erg gaaf project kunnen worden en zou de stabiliteit zeker ten goede komen.
Erg jammer vind ik dat hun software alleen ter inzage beschikbaar is en niet volledig opensource. Had een erg gaaf project kunnen worden en zou de stabiliteit zeker ten goede komen.
Bekend verschijnsel. Komt bij mij vooral voor als ik mapjes met veel foto's (300+) open.(...) Daarna hangt de TV en blijft foto in beeld. Je kunt wel terug naar het mneu maar als je voor tv kijken kiest gebeurt er niets. Ook een andere foto kiezen heeft geen effect. De TV moet met de knop uitgezet worden. Dit gebeurt ook als ik foto's van een USB stick in de TV bekijk. ZEER irritant. Het zijn foto's gemaakt met een oudere 5MP camera. Het lijkt erop dat als de foto te groot is dat dan de boel gaat hangen maar ik kan het me bijna niet voorstellen.
Dan hangt het systeem na foto 100-en-nog wat.

Als het mee zit krijg ik morgen de 7655 
(Het verschil met de 7605 ? De kleur
)
(Het verschil met de 7605 ? De kleur
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Er staat weer een nieuwe update op de philips pagina voor de 37PFL8605H
Iemand widgets al aan de praat gekregen of zijn deze nog steeds niet beschikbaar?
Iemand widgets al aan de praat gekregen of zijn deze nog steeds niet beschikbaar?
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Nog geen widgets. Heb verder nog geen voor- of nadelen aan deze update gemerkt. Wel vreemd dat de TV de update niet zelf van internet kan downloaden. Ik heb hem er per USB-stick op moeten zetten.
Toen ik de TV net had ging hij wel zichzelf van internet updaten.
Toen ik de TV net had ging hij wel zichzelf van internet updaten.
Verwijderd
Kan iemand mij helpen met de instellingen van de 37PFL7605? Ik heb enorme last van ghosting, vooral bij nieuwsuitzendingen en close-up van gezichten, dan blijken er verschillende gezichten over elkaar te lopen. Ik heb al alles geprobeerd, maar het verschijnsel blijft bestaan, iemand enig idee?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Hallo allen. ik ben van plan om een Philips 40PFL7664 te kopen. zijn hier gebruikers die ervaring met de tv hebben? over het algemeen zijn de beoordelingen goed, maar toch zou ik het van anderen willen horen
Verwijderd
Heb hier een overzicht gevonden van alle Net TV services die er op dit moment zijn. Is een flinke lijst inmiddels! Ze bouwen iig dit feature steeds verder uit....
Op Tweakers zelf het bericht dat Ziggo de 2010 modellen van Philips heeft gecertificeerd voor CI+ Dat is goed nieuws vind ik.
nieuws: Ziggo geeft Philips' 2010-televisies CI+-certificaat
nieuws: Ziggo geeft Philips' 2010-televisies CI+-certificaat
[ Voor 5% gewijzigd door Xiquena op 01-09-2010 20:08 ]
Verwijderd
Dag mede philips bezitters, even een vraagje cq mededeling.
Ik zat laatst lekker film te kijken op mijn 2 maanden oude 42pfl8404 en ineens een knisperend geluid, het beeld viel weg.. Ambilight en geluid bleef (dacht eerst dat het bij de "horror" film hoorde) maar toen ik een plastic brandlucht rook naar de stekker gesprint.
Bleek mijn printplaat doorgebrand te zijn
wtf!
Nouja binnen 3 dagen philips mannetje aan de deur heeft printplaat vervangen, gaf aan nog niet eerder zo'n geval gezien te hebben (de oppervlakte die was doorgebrand) nu maar hopen dat deze printplaat niet sneuvelt... Iemand zelfde problemen meegemaakt?? Op de foto kun je zien wat voor sporen er op de achterkant van de beeldbuis zaten.
Ik vind dat de tv wel warm wordt aan de achterkant, maar goed ben nu misschien een beetje paranoia
Ik zat laatst lekker film te kijken op mijn 2 maanden oude 42pfl8404 en ineens een knisperend geluid, het beeld viel weg.. Ambilight en geluid bleef (dacht eerst dat het bij de "horror" film hoorde) maar toen ik een plastic brandlucht rook naar de stekker gesprint.

Bleek mijn printplaat doorgebrand te zijn

Nouja binnen 3 dagen philips mannetje aan de deur heeft printplaat vervangen, gaf aan nog niet eerder zo'n geval gezien te hebben (de oppervlakte die was doorgebrand) nu maar hopen dat deze printplaat niet sneuvelt... Iemand zelfde problemen meegemaakt?? Op de foto kun je zien wat voor sporen er op de achterkant van de beeldbuis zaten.
Ik vind dat de tv wel warm wordt aan de achterkant, maar goed ben nu misschien een beetje paranoia

Ik zie dat jou tv vanbinnen ook vol met schilderstape zit.Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:32:
Dag mede philips bezitters, even een vraagje cq mededeling.
Ik zat laatst lekker film te kijken op mijn 2 maanden oude 42pfl8404 en ineens een knisperend geluid, het beeld viel weg.. Ambilight en geluid bleef (dacht eerst dat het bij de "horror" film hoorde) maar toen ik een plastic brandlucht rook naar de stekker gesprint.![]()
Bleek mijn printplaat doorgebrand te zijnwtf!

De monteur die bij mij de printplaat (de andere, niet de printplaat die bij jou het probleem heeft veroorzaakt maar die met alle connectoren en de processor) en het scherm heeft vervangen heeft er flink over lopen vloeken omdat deze niet goed meer plakt nadat deze losgemaakt is (de helft van de tape hing trouwens al los toen hij hem open maakte). Mijn Tv is 2 maanden oud. (37pfl7605)
Sinds gisteren in het bezit van de 46PFL7655 
Tot nu toen heel erg tevreden mee (uiteraard
) moet m alleen nog even testen met gamen e.d.
Verder wel apart dat Net Tv het pas deed nadat ik een update had gedaan van de firmware, maar inmiddels werkt het perfect, vriendin zat gisteravond al druk programma's op rtl gemist te kijken
Tot nu toen heel erg tevreden mee (uiteraard
Verder wel apart dat Net Tv het pas deed nadat ik een update had gedaan van de firmware, maar inmiddels werkt het perfect, vriendin zat gisteravond al druk programma's op rtl gemist te kijken
ik heb hier een 40PFL7605 en kijk via interactieve TV van kpn (adsl) en zodra er een oude film op is (wat is oud voor 2004 (schat maar wat hoor) dan heb ik ook last van ghosting, zodra ik er een dvd of iets anders op afspeel is het weg. Waar kijk jij tv mee ?Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:26:
Kan iemand mij helpen met de instellingen van de 37PFL7605? Ik heb enorme last van ghosting, vooral bij nieuwsuitzendingen en close-up van gezichten, dan blijken er verschillende gezichten over elkaar te lopen. Ik heb al alles geprobeerd, maar het verschijnsel blijft bestaan, iemand enig idee?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Geen last van backlight bleeding?
Was gisteren ff bij de Expert en daar hing de 40pfl7605,42pfl7695 en 46pfl7695 en kon eigelijk ook niet zo snel backlight bleeding ontdekken.
Eerlijk gezegt nog niet zo goed naar gekeken, maar ik ben blijkbaar zowiezo niet zo'n kritische kijker dat mij dat vanzelf opvalt, dan zou ik er echt met een compleet zwarte achtergrond naar moeten zoekenVerwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:13:
[...]
Geen last van backlight bleeding?
Was gisteren ff bij de Expert en daar hing de 40pfl7605,42pfl7695 en 46pfl7695 en kon eigelijk ook niet zo snel backlight bleeding ontdekken.
maar zal er vanavond op proberen te letten
uitzendinggemist op nettv! eindelijk.
de 40" en de 46" hebben hier ook geen last van want deze hebben UV2A panels van Sharp. de 37" en 42" hebben er wel last van. Dit zijn s-ips panels van LGdapluiz schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:46:
[...]
Eerlijk gezegt nog niet zo goed naar gekeken, maar ik ben blijkbaar zowiezo niet zo'n kritische kijker dat mij dat vanzelf opvalt, dan zou ik er echt met een compleet zwarte achtergrond naar moeten zoeken
maar zal er vanavond op proberen te letten
Mensen, sinds een tijd zijn wij hier in het bezit van een 7675 tv van philips. Wat ik echter een rare eigenschap vind, is dat de tv, films te snel afgespeeld. Althans zo lijkt het. Als ik via een van de filmkanalen een film opzet lijkt het beeld 'te vloeiend' en te snel te gaan. Nu merk ik ook dat als ik bijvoorbeeld een aflevering van dexter in 720p stream (via tversity) naar de tv, dat deze ook een fractie te snel wordt afgespeeld.
Is dit een bekend probleem en is er iets aan te doen?
Is dit een bekend probleem en is er iets aan te doen?
Iemand enig idee hoe je bij Mkv files de ondertiteling kan activeren cq aanzetten.
Betreft files die via USB gaan, kan zo niks vinden in het menu van de AB van de Tv.
Betreft files die via USB gaan, kan zo niks vinden in het menu van de AB van de Tv.
Verwijderd
Ik kijk met telenet digital tv met een hd digicorder. Ik heb vooral last op de zenders die in HD uitzenden, of toch claimen dat te doen... Ik vind de tv toch een behoorlijke tegenvaller...rg-mohwa schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:03:
[...]
ik heb hier een 40PFL7605 en kijk via interactieve TV van kpn (adsl) en zodra er een oude film op is (wat is oud voor 2004 (schat maar wat hoor) dan heb ik ook last van ghosting, zodra ik er een dvd of iets anders op afspeel is het weg. Waar kijk jij tv mee ?
Volgens mij wordt dit nog niet ondersteund.. ik heb er pas ook eens mee zitten klooien, heb toen uiteindelijk maar gewoon mijn laptop middels een HDMI kabeltje op de tv aangesloten en dat werkte primaBoulaMouzer schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:16:
Iemand enig idee hoe je bij Mkv files de ondertiteling kan activeren cq aanzetten.
bedoel je niet rtl gemist ?Jorrit Arntzen schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:20:
uitzendinggemist op nettv! eindelijk.
ik kan de andere niet vinden , maar zou die wel graag willen ontvangen
Jawel, die van de publieke omroepen. Zat er eerst nog niet op, nu wel. Je vindt hem het snelst door bij NetTV naar 'Browse all services' - 'New' te gaan (of de NL-talige equivalenten).pa3fap schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:18:
[...]
bedoel je niet rtl gemist ?
ik kan de andere niet vinden , maar zou die wel graag willen ontvangen
Gaat zo te zien een week terug (beter dan de 2 dagen bij mijn UPC-abbo en een stuk snellere interface).
Hebben jullie geluid? Bij mij blijft het muis stil...sandeman schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:37:
[...]
Jawel, die van de publieke omroepen. Zat er eerst nog niet op, nu wel. Je vindt hem het snelst door bij NetTV naar 'Browse all services' - 'New' te gaan (of de NL-talige equivalenten).
Gaat zo te zien een week terug (beter dan de 2 dagen bij mijn UPC-abbo en een stuk snellere interface).
Ja, het geluid werkt goed. Ik snap alleen de bediening nog niet precies. Wat doet die witte balk in beeld, en hoe bedien ik daar mee? Ik kan wel via de onderste toets van de buitenring, de echte controle-balk in beeld krijgen, maar dan heb ik twee lelijke balken in beeld.Poolijs schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:52:
[...]
Hebben jullie geluid? Bij mij blijft het muis stil...
Verwijderd
Inmiddels 2 maanden geleden (zie andere post) de 42PFL7655 aangeschaft. 100 euro inmiddels retour gehad (WK ambilight weken). Gisteren mijn 2e geheugenkaartje thuisgestuurd gekregen
Blijkbaar wilde Philips mij tweemaal verwennen met een 4GB kaartje, en een code voor gratis huurfilm haha!
Wat ik alleen als storend ervaar (ik heb hier meer posts over gelezen), is dat de TV soms willekeurig uitschakeld na een aantal uur TV kijken of gamen. Dit is inmiddels zo'n 4 keer voorgekomen
Ik heb gisteren wel de nieuwste update geinstalleerd, dus ben benieuwd of het nog steeds voorkomt. Komt dit bij iedereen voor met dit type TV, of heb ik net een verkeerde meegekregen?
Blijkbaar wilde Philips mij tweemaal verwennen met een 4GB kaartje, en een code voor gratis huurfilm haha!
Wat ik alleen als storend ervaar (ik heb hier meer posts over gelezen), is dat de TV soms willekeurig uitschakeld na een aantal uur TV kijken of gamen. Dit is inmiddels zo'n 4 keer voorgekomen
Ik heb gisteren wel de nieuwste update geinstalleerd, dus ben benieuwd of het nog steeds voorkomt. Komt dit bij iedereen voor met dit type TV, of heb ik net een verkeerde meegekregen?
Bij mij gebeurt dit elke paar dagen wel eens. Redelijk onafhankelijk van de tijd dat de TV aan staat, of de bron (NetTV, DLNA, UPC-Mediabox, Wii).Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:55:
Inmiddels 2 maanden geleden (zie andere post) de 42PFL7655 aangeschaft. 100 euro inmiddels retour gehad (WK ambilight weken). Gisteren mijn 2e geheugenkaartje thuisgestuurd gekregen![]()
Wat ik alleen als storend ervaar (ik heb hier meer posts over gelezen), is dat de TV soms willekeurig uitschakeld na een aantal uur TV kijken of gamen. Dit is inmiddels zo'n 4 keer voorgekomen![]()
Er is hier eerder geschreven dat het gerepareerd kan worden door Philips, maar ik heb die moeite nog niet genomen.
Onlangs heb ik een Caiway Ci+ Cam voor mijn 37pfl7403 aangeschaft, krijg het ding alleen niet werkend. De tv leest hem wel uit, dus er moet een signaal binnenkomen, lijkt mij.
Nu weet ik alleen niet hoe ik al mijn zenders op mijn tv krijg, want heb het grootste pakket van caiway, maar nu niet meer dan 22 zenders als ik nu zenders update.
Uiteraard heb ik ook de tv-software geupdate naar de laatste versie.
Een duidelijke handleiding is er niet te vinden, niet bij Caiway en niet bij Philips.
Nu weet ik alleen niet hoe ik al mijn zenders op mijn tv krijg, want heb het grootste pakket van caiway, maar nu niet meer dan 22 zenders als ik nu zenders update.
Een duidelijke handleiding is er niet te vinden, niet bij Caiway en niet bij Philips.
Eindelijk ook uitzending gemist!! Alleen jammer dat ik drie pagina's door moet scrollensandeman schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:37:
[...]
Jawel, die van de publieke omroepen. Zat er eerst nog niet op, nu wel. Je vindt hem het snelst door bij NetTV naar 'Browse all services' - 'New' te gaan (of de NL-talige equivalenten).

Ik vind interface erg mooi en duidelijk. Begrijp alleen ook niet wat die cijfers in de balk doen, maar ik zie gelukkig niks tijdens het kijken...
Dat Net-tv gaat nu toch echt wat worden
Ik had dit probleem ook. Ik heb hiervoor de helpdesk gebeld en er is een monteur langs geweest die het moederbord vervangen heeft. Sindsdien is het probleem opgelost!sandeman schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:09:
[...]
Bij mij gebeurt dit elke paar dagen wel eens. Redelijk onafhankelijk van de tijd dat de TV aan staat, of de bron (NetTV, DLNA, UPC-Mediabox, Wii).
Er is hier eerder geschreven dat het gerepareerd kan worden door Philips, maar ik heb die moeite nog niet genomen.
Ik heb de 42pfl8404/H werkend met de module van Caiway. Niets bijzonders gedaan eigenlijk, zenders zoeken en klaar, wel eerst nieuwste versie van de firmware geinstalleerd.kaydecop schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:39:
Onlangs heb ik een Caiway Ci+ Cam voor mijn 37pfl7403 aangeschaft, krijg het ding alleen niet werkend. De tv leest hem wel uit, dus er moet een signaal binnenkomen, lijkt mij.
Zijn die cijfers in de balk niet om door te spoelen ofzo ? Heb het zelf niet geprobeerd, maar dat lijkt me het meest logischeBlitzkicker schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:45:
[...]
Eindelijk ook uitzending gemist!! Alleen jammer dat ik drie pagina's door moet scrollen![]()
Ik vind interface erg mooi en duidelijk. Begrijp alleen ook niet wat die cijfers in de balk doen, maar ik zie gelukkig niks tijdens het kijken...
Dat Net-tv gaat nu toch echt wat worden
Maar wat een geweldige uitvinding dat Net-tv, normaal downloadde ik tv afleveringen altijd, maar nu kan ik gewoon via Net-tv kijken
En wat ik heb gezien heeft mijn 7655 idd aardig uniform beeld
Paar dingen die me opgevallen zijn:
- Guide (televisiegids) werkt niet altijd.
- Wanneer ik dvd-speler aanzet, wordt het automatisch overgeschakeld wat het goed is.
Alleen het geluid komt zowel uit de luidsprekers als luidsprekers van televisie zelf.
De DVD-speler is via scart-kabel aangesloten.
Het (tijdelijke) oplossing is het aanzetten van mute op tv.
Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
- Wanneer ik dvd-speler aanzet, wordt het automatisch overgeschakeld wat het goed is.
Alleen het geluid komt zowel uit de luidsprekers als luidsprekers van televisie zelf.
Verwijderd
Gisteren tijdens het tv kijken kwam er ineens spontaan een "vocht"vlek in mijn beeldscherm.
De tv voelde ook redelijk warm aan. De zon scheen er een beetje half op, het gebeurde rond 7 uur 's avonds dus met de zonkracht zal het wel meevallen. Heb direct mijn tv uitgezet en van de stroom gehaald. Het is een 40PFL8605.
Na een half uur wachten was de vlek weer helemaal weg. Wanneer ik de vlek van heel dichtbij bekeek leken dit vochtdruppeltjes te zijn (zie foto's). Verder de rest van de avond geen last meer gehad en de tv werd ook niet warm meer.
Contact met de philips chat gehad en die konden mij ook niet vertellen wat het kon zijn
Iemand een idee wat dit kan zijn?
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=194918411&key=MHHLSJVT
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=194917996&key=UBEPV4UR
De tv voelde ook redelijk warm aan. De zon scheen er een beetje half op, het gebeurde rond 7 uur 's avonds dus met de zonkracht zal het wel meevallen. Heb direct mijn tv uitgezet en van de stroom gehaald. Het is een 40PFL8605.
Na een half uur wachten was de vlek weer helemaal weg. Wanneer ik de vlek van heel dichtbij bekeek leken dit vochtdruppeltjes te zijn (zie foto's). Verder de rest van de avond geen last meer gehad en de tv werd ook niet warm meer.
Contact met de philips chat gehad en die konden mij ook niet vertellen wat het kon zijn
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=194918411&key=MHHLSJVT
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=194917996&key=UBEPV4UR
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 15:57 ]
Het lijkt echt vocht te zijn. Heeft de TV daarvoor buiten of in een koude ruimte gestaan? Ik zou anders niet weten wat er aan de hand kan zijn.Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:51:
Gisteren tijdens het tv kijken kwam er ineens spontaan een "vocht"vlek in mijn beeldscherm.
Verwijderd
Nee hij staat al vanaf dat ik hem heb gekocht bij bcc in mijn woonkamer.sandeman schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:00:
[...]
Het lijkt echt vocht te zijn. Heeft de TV daarvoor buiten of in een koude ruimte gestaan? Ik zou anders niet weten wat er aan de hand kan zijn.
En ook bij de bcc heeft de tv niet lang stilgestaan aangezien ik heb meteen heb opgehaald toen hij binnen was
Verwijderd
Ik gebruik de netwerk gids en die werkt gewoon goed. Heb ook de internet gids gebruikt, maar die heeft maar heel weinig zenders. Soms is ie leeg, maar een paar minuten later staat de gids weer vol.Silver7 schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:08:
Paar dingen die me opgevallen zijn:
Lijkt me toch gewoon logisch dat je geluid via tv aan blijft? Zet zelf ook het geluid helemaal uit...
@dapluiz
Dat dacht ik ook, maar er gebeurd niks met witte balk wat ik ook doe!
Dat heb ik dus ook allemaal... Ik vind de begeleiding van én Caiway én Philips ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend...PietjePuk007 schreef op zondag 05 september 2010 @ 20:17:
[...]
Ik heb de 42pfl8404/H werkend met de module van Caiway. Niets bijzonders gedaan eigenlijk, zenders zoeken en klaar, wel eerst nieuwste versie van de firmware geinstalleerd.
De Caiway retailer wist mij wel te vertellen dat als deze niet werkt, er een andere CI+ CAM te koop was, maar die was twee keer zo duur... Ik heb geen zin om honderd keer heen en weer te rijden om dingen te wisselen, dus wil eerst zeker weten of deze interface de goede is....
Gaat je niet lukken de 37pfl7403 heeft alleen een DVB-T tuner waardoor je alleen het basis (oude analoge) pakket krijgt te zien.kaydecop schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:39:
Je moet een tv met DVB-C tuner en CI slot hebben
xbox 360, xbox one gt:coachman1978
Verwijderd
Op de IFA is ook een nieuw model van Philips aangekondigd, namelijk 42PFL6805H.
Deze tv heeft een reward gekregen voor de meest energie zuinige tv.
Hier is een PDF met de info van Philips zelf:
http://www.newscenter.phi...42PFL6805H_Datenblatt.pdf
Deze tv heeft een reward gekregen voor de meest energie zuinige tv.
Hier is een PDF met de info van Philips zelf:
http://www.newscenter.phi...42PFL6805H_Datenblatt.pdf
Verwijderd
Iemand al een werkende dlna server op linux draaiend? Zit hier nu al weken mee te pielen en niets werkt.
Fuppes transcoded gewoon niet, twonky heeft onvindbare bestanden. Zo kom ik geen fluit verder.
Fuppes transcoded gewoon niet, twonky heeft onvindbare bestanden. Zo kom ik geen fluit verder.
Verwijderd
JAJAJAJJAJAJAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Na bijna anderhalve maand pielen was het voldoende om de configfiles uit /usr/etc/fuppes te kopieren en een heel inimini beetje aan te passen.
mkv draait eindelijk en super snel!
edit:
hmz alleen geen geluid en geen wmv
maar dit biedt opties, lekker pielen vandaag!
Na bijna anderhalve maand pielen was het voldoende om de configfiles uit /usr/etc/fuppes te kopieren en een heel inimini beetje aan te passen.
mkv draait eindelijk en super snel!
edit:
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 12:34 ]
Geen geluid heb ik bij sommige mkv's. Lijkt willekeurig te zijn, ik kan in ieder geval geen verschil ontdekken tussen de mkv's met en zonder werkend geluid (codecs ed zijn identiek).Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:32:
edit:
Volgens mij heeft hij wel een DVB-C tuner erin zitten hoor... Of ik moet echt heel scheel zijn! Desondanks vind ik het bijzonder slecht aangegeven in de manuals...Coachman1978 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:47:
[...]
Gaat je niet lukken de 37pfl7403 heeft alleen een DVB-T tuner waardoor je alleen het basis (oude analoge) pakket krijgt te zien.
Je moet een tv met DVB-C tuner en CI slot hebben
Verwijderd
Ik weet niet precies waar het over gaat maar het klinkt een beetje als mijn situatie:kaydecop schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:23:
[...]
Volgens mij heeft hij wel een DVB-C tuner erin zitten hoor... Of ik moet echt heel scheel zijn! Desondanks vind ik het bijzonder slecht aangegeven in de manuals...
CI module van ziggo erin met het kaartje en dan zenders zoeken
Verwijderd
Heb er net nog even over nagedacht maar ik moet toch tot de conclusie komen dat deze tv geen topper is.
De kwaliteit van het beeld is goed en de ambilight werkt top. Als het werkt...
Deze tv heb ik mede gekocht zodat ik presentaties kan aanbieden aan mijn klanten, nu vind ik de netwerkondersteuning gewoon te matig. Het is maar een wilde gok of een film werkt. Nu weet ik dat dit ook aan mijn kant ligt maar ben vaak genoeg tegengekomen dat de tv half vast liep en gewoon niets meer afspeelde terwijl ik met de server aan het kloten was.
Ook blijft af en toe de ambilight hangen als ik hem uit zet of schakelt de tv zich vanzelf weer in. De ci module werkt aardig maar als ik de tv opstart heb ik soms een hangend "bezig met autorizeren" (oid) scherm.
Al met al dus een product dat niet af voelt waarbij ik dus eerst alles moet door testen voordat ik het aan durf om klanten ermee te confronteren. Dit is niet mijn definitie van een topper. Als ik eerlijk moet zijn vind ik het OS dat er op draait ronduit slecht.
Waarom staat er een widgets icoon in het menu als er helemaal geen widgets zijn? Waarom moet ik eerst heel de handleiding doorspitten voordat ik erachter kom wat scenea zijn en wordt dit niet uitgelegd als je de vlinder krijgt en daar 240 minuten naar moet kijken. Tijd zat.
NetTV is dan wel weer aardig maar ik vind het behoorlijk asociaal dat er reclames bij zitten terwijl je verwacht betaald te hebben voor een product en dus niet verwacht opgezadeld te worden met reclames. Dan betaal ik liever 100 euro meer.
Cijfer: 7
edit: Zoals nu. Het is ineens niet meer mogelijk te switchen van kanalen door op de nummers te drukken. NOS Journaal geeft een zwart beeld vanuit NetTV zonder foutmelding. Is dit mijn fout, die van de TV of die van de NOS server? Niemand weet het, erg erg slecht.
De kwaliteit van het beeld is goed en de ambilight werkt top. Als het werkt...
Deze tv heb ik mede gekocht zodat ik presentaties kan aanbieden aan mijn klanten, nu vind ik de netwerkondersteuning gewoon te matig. Het is maar een wilde gok of een film werkt. Nu weet ik dat dit ook aan mijn kant ligt maar ben vaak genoeg tegengekomen dat de tv half vast liep en gewoon niets meer afspeelde terwijl ik met de server aan het kloten was.
Ook blijft af en toe de ambilight hangen als ik hem uit zet of schakelt de tv zich vanzelf weer in. De ci module werkt aardig maar als ik de tv opstart heb ik soms een hangend "bezig met autorizeren" (oid) scherm.
Al met al dus een product dat niet af voelt waarbij ik dus eerst alles moet door testen voordat ik het aan durf om klanten ermee te confronteren. Dit is niet mijn definitie van een topper. Als ik eerlijk moet zijn vind ik het OS dat er op draait ronduit slecht.
Waarom staat er een widgets icoon in het menu als er helemaal geen widgets zijn? Waarom moet ik eerst heel de handleiding doorspitten voordat ik erachter kom wat scenea zijn en wordt dit niet uitgelegd als je de vlinder krijgt en daar 240 minuten naar moet kijken. Tijd zat.
NetTV is dan wel weer aardig maar ik vind het behoorlijk asociaal dat er reclames bij zitten terwijl je verwacht betaald te hebben voor een product en dus niet verwacht opgezadeld te worden met reclames. Dan betaal ik liever 100 euro meer.
Cijfer: 7
edit: Zoals nu. Het is ineens niet meer mogelijk te switchen van kanalen door op de nummers te drukken. NOS Journaal geeft een zwart beeld vanuit NetTV zonder foutmelding. Is dit mijn fout, die van de TV of die van de NOS server? Niemand weet het, erg erg slecht.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 10:21 ]
Kan iemand mijn ook vertellen waar de aansluitingen zitten bij de 46PFL8605 en de 46PFL7605?
Ik heb namelijk zo'n beugel van Vogels waarmee de tv erg dicht op de muur komt te hangen. De Sony tv die ik nu heb heeft de aansluitingen aan de achterkant, waardoor het allemaal erg krap is daarachter. Ik heb het nu opgelost met van die haakse 90 graden hdmi plugjes, maar het mooiste is natuurlijk als de aansluitingen aan de onderkant zitten. Is dat bij deze Philips tv's zo?
Ik heb namelijk zo'n beugel van Vogels waarmee de tv erg dicht op de muur komt te hangen. De Sony tv die ik nu heb heeft de aansluitingen aan de achterkant, waardoor het allemaal erg krap is daarachter. Ik heb het nu opgelost met van die haakse 90 graden hdmi plugjes, maar het mooiste is natuurlijk als de aansluitingen aan de onderkant zitten. Is dat bij deze Philips tv's zo?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Kan je wel zien in de handleiding kan je downloaden op:rimave schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:50:
Kan iemand mijn ook vertellen waar de aansluitingen zitten bij de 46PFL8605 en de 46PFL7605?
http://www.p4c.philips.co...PFL7605H/12&slg=nl&scy=NL
Ik heb een 40pfl8605 gekocht. Ik had een 37". Omdat deze aan de binnenkant een olie-achtige waas had, is een monteur van philips langsgekomen en heeft de binnenkant van de glasplaat schoongemaakt. Het leek een tijdje goed, totdat de waas opnieuw verscheen. Omdat ik het toen wel gehad had met de tv en omdat ik op internet iemand vond met dezelfde ervaring die al 3 37" tv's versleten had en uiteindelijk een 40" kocht die het probleem niet had, dacht dan ook maar voor een 40" te gaan.
Helaas blijkt deze exact hetzelfde probleem te hebben:
Weet iemand een oplossing, of zijn er meerdere mensen met dit probleem?
Helaas blijkt deze exact hetzelfde probleem te hebben:

[ Voor 5% gewijzigd door Jorrit Arntzen op 11-09-2010 20:47 ]
Verwijderd
Ik heb er ook last van. Ik zie het alleen maar uit een bepaalde hoek. Ik stoor me er nog niet heel erg aan. Ik heb dus ook een 40 incJorrit Arntzen schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:42:
Ik heb een 40pfl8605 gekocht. Ik had een 37". Omdat deze aan de binnenkant een olie-achtige waas had, is een monteur van philips langsgekomen en heeft de binnenkant van de glasplaat schoongemaakt. Het leek een tijdje goed, totdat de waas opnieuw verscheen. Omdat ik het toen wel gehad had met de tv en omdat ik op internet iemand vond met dezelfde ervaring die al 3 37" tv's versleten had en uiteindelijk een 40" kocht die het probleem niet had, dacht dan ook maar voor een 40" te gaan.
Helaas blijkt deze exact hetzelfde probleem te hebben:[afbeelding]
Heb nu inmiddels 2 weken mijn 7655 staan, maar ben er echt nog steeds super tevreden over. Voor zover ik kan zien geen bleeding, gewoon mooi strak uniform beeld
En ambilight vind ik ook nog best een geinige toevoeging, al zie je er overdag een beetje weinig van
Verwijderd
ik heb een 7605 gekocht. Krijg hem pas morgen binnen. Vraagje: ik was op zoek naar een goedkope CI+ en in pricewatch kwam ik uit op een winkel in zoetermeer (55 euro). Daar zag ik oa ook een stick van philips (30 euro) om internet verbinding te kunnen krijgen met tv. Is dat nuttig?
Zelfde hier, iets meer dan een maand geleden een 7655 gekocht.dapluiz schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:59:
Heb nu inmiddels 2 weken mijn 7655 staan, maar ben er echt nog steeds super tevreden over. Voor zover ik kan zien geen bleeding, gewoon mooi strak uniform beeldEn ambilight vind ik ook nog best een geinige toevoeging, al zie je er overdag een beetje weinig van
Ziet er super uit en alles lijkt goed te werken (nog niks raars tegengekomen)