Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
wildcheese schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:02:
Volgens mij is de 42pfl7665 identiek. Die kun je bij BCC zien
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:04:
Gisteren bij een Expert hier in de buurt, kwam ik de 7695 tegen, als 46" volgens mij
Bedankt ;)
Dan ga ik morgen maar eens even bij onze lokale BCC en Expert informeren.
Alleen heb ik nog weinig hoop dat dit type daadwerkelijk in de winkel te bewonderen is.

@Zwizzle,
Waar in de buurt heb jij de 7695 kunnen bewonderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildcheese schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:02:
[...]

Volgens mij is de 42pfl7665 identiek. Die kun je bij BCC zien
7655 zwart geborsteld aluminium
7665 titanium geborsted aluminium
7675 glanzend zilver geborsteld aluminium
7685 zilvergrijs geborsteld aluminium
7695 staalgrijs geborsteld aluminium

technische specificaties zijn gelijk en iets beter dan de 7605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25
duk3n schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:38:
Hallo beste forumleden,

Mijn TV is een philips 37PFL8404H en gisteren bij de Mediamarkt het digitale televisie module van Ziggo gekocht met een irdeto (smit) CI+ module.

Voor het installeren heb ik eerst de handleiding gelezen zoals op deze website te vinden. de firmware van de televisie geupdate naar versie 26.75.0

Alle digitale zenders geinstalleerd, ongeveer 260+ en dan stop ik de CI+ module er in, met de juiste manier van de kaart erin, chip naar de muur

maar dan gebeurt er niks, de tv doet niets, geen authenticatie scherm.

Heeft iemand een suggestie, wat er mis kan zijn ?

Groet
al smartcard geactiveerd via Ziggo? (dat kan via internet of telefoon)

Laat maar.. ik begin (nu pas ) ook te installeren van CI+.

De installatie van digitale zenders is goed gegaan.
Oftewel op zender 1 staat NED HD.

Smartcard is geactiveerd.

Smartcard + NEOTION module zit erin. (let op, hij hoeft maar voor de helft erin.)

Helaas zie ik geen NED HD 2 etc...

Ik laat je weten als ik oplossing heb, of andersom!

Oplossing
Ik had de module verkeerd geplaatst. Smartcard zat goed in de module. alleen de module moest met de logo erop richting de muur in het slot geplaatst worden.

Toen hij eenmaal erin zat, ging ik naar RTL 4 (mag ook NED 3 HD, als het maar om gecodeerd programma gaat waarvoor je toegang hebt). Dan krijg je melding dat hij bezig is, oftewel foutmelding/code E30. Dan moet je geduld hebben, max 45 min. bij mij ging het al heel snel.

SUcces en ik ben vooral blij met CI+.

[ Voor 35% gewijzigd door Silver7 op 04-07-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2frankie schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:22:
@Zwizzle,
Waar in de buurt heb jij de 7695 kunnen bewonderen ?
Expert in de Utrechtsestraat, A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:50:

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:59:
Expert in de Utrechtsestraat, A'dam
Bedankt ;)

Hmm, niet echt in de buurt van R'dam.
Morgen maar eens kijken of dit type hier ook al in de winkel is te bewonderen.

[ Voor 27% gewijzigd door 2frankie op 04-07-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
op bovenstaande manier heb ik de CI+ module in de tv gestoken, maar ik krijg geen enkele melding van authenicatie.

Volgens menig handleiding is dit de juiste manier, op plaatje 2 heb ik hem er maximaal ingestoken.
Moet ik nou terug voor een nieuwe CI+ module of naar philips voor de tv, ik ken verder niemand bij wie ik dit kan testen in de buurt van utrecht.

Dank voor enige tips alvast
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/Ziggo1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/ziggo2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:22

TVL

SkipZ schreef op zondag 04 juli 2010 @ 01:08:
[...]

Zijn dit niet de changes (zoals ze bij de "Release Notes" staan?

Q5551_0. 75.13.54
* Channels duplication observed in the channel grid after you reorder the channels. (Only
applicable for DVB-S models)
* TV operation becomes extremely slow after you change the audio language in the Option
menu during DVB-C reception.
* When you change between channels with different audio formats on a certain Set-Top- Boxes
connected via HDMI, you will experience intermittent audio loss.
* The ‘Unhide All’ option in the Option menu does not unhide channels in the channel grid.
(Only applicable to Country, Germany)

Edit -
En de vorige versie:

Q5551_0. 75.13.43
• The ‘Teletext’ option in the TV menu is changed to "Text".
• Random audio & video lost can be observed when you switch between pay channels/services.
• The picture files cannot be open anymore after you have open several picture files in different
folders on an external hard drive.
• When you perform fast forward, fast rewind, pause, jump to previous/next frame etc, during
MPEG4 video file playback from the USB memory device, the video/audio will stop working.
• The red button on the remote control does not work on MHEG channel. (Only applicable to
Country, UK.)
• When you perform a fast forward on the video file stored on the USB memory device then
press the OK button to resume the normal playback, the video will restart from the beginning.
• The subtitle is not displayed after you have switched channels or services even when you
have initially set the subtitle to ON mode.

Edit 2 - Bij mij is de file ook corrupt, via bedraad netwerk gedownload (fyi)
Thanks dit zijn volgens mij de wijzigingen maar volgens mij heb je die van het Engelse gedeelte in het Nederlandse gedeelte staan deze wijzigingen niet in de release notes. Mischien heb je daarom ook de verkeerde file. Als je de taal op Nederlands zet en zoekt naar de 37PFL7605H/12
http://www.p4c.philips.co...PFL7605H/12&scy=nl&slg=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
duk3n schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:15:
op bovenstaande manier heb ik de CI+ module in de tv gestoken, maar ik krijg geen enkele melding van authenicatie.

Volgens menig handleiding is dit de juiste manier, op plaatje 2 heb ik hem er maximaal ingestoken.
Moet ik nou terug voor een nieuwe CI+ module of naar philips voor de tv, ik ken verder niemand bij wie ik dit kan testen in de buurt van utrecht.

Dank voor enige tips alvast
[afbeelding]
[afbeelding]
- Stop (geactiveerd) smartcard + kaart erin.
- Ga de zenders opnieuw installeren of bijwerken (wel juiste freq+netwerknummer opgeven)
- Ga dan naar NED 3 HD en wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:50:
[...]

Weet iemand welk(e) panel(s) gebruikt is voor de 40-7605 zit en welke voor de 42-76X5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 14:25
TVL schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:06:
[...]

Thanks dit zijn volgens mij de wijzigingen maar volgens mij heb je die van het Engelse gedeelte in het Nederlandse gedeelte staan deze wijzigingen niet in de release notes. Mischien heb je daarom ook de verkeerde file. Als je de taal op Nederlands zet en zoekt naar de 37PFL7605H/12
http://www.p4c.philips.co...PFL7605H/12&scy=nl&slg=nl
Je hebt gelijk in de Nederlandse versie staan de wijzigingen niet. De verkeerde file is het overigens niet, het bestand dat zij beschikbaar stellen is "onherstelbaar" (zowel Nederlandse als Engelse versie).

- Edit

TV heeft zichzelf geupdate nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is vandaag versie 75.13.54 via internet geïnstalleerd, tot nu toe
geen verschillen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Bij mij stelde de tv (7605) ook zelf voor om een update te installeren via (wifi) internet. Ik wist niet eens dat dat kon en het ging nog best vlot ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnTT
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 19:29
Misschien handig om te weten; de corrupte / beschadigde update ZIP file heb ik alleen zonder fouten weten uit te pakken met winzip.
winrar / 7-zip / etc geven inderdaad een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een nogal open vraag, maar ik ben zoekende naar een goeie 37"'er. Dit ter vervanging van mijn CRT museumstuk...

Eisen: het moet een LED worden, met niet teveel reflectie (want woonkamer met glazen pui en ik wil geen spiegel). Hij moet een ethernet/DLNA ding hebben, maar dat hoeft niet fancy te zijn (ik zet er toch later een media pc'tje aan). Films zijn het belangrijkste, maar wielrennen moet ook te kijken zijn ;) Spielerei als 3D niet nodig. Budget: rond 1000,-, maar dat is enigszins flexibel.

Waarom dan deze post? Na maanden van lezen, lezen en nog meer lezen, en oh ja, mening winkel bezocht te hebben, weet ik het gewoon niet meer. Samsungs vind ik mooi, maar spiegelen te veel. Panasonics krijg ik slecht hoogte van. Bij Philips heb ik een beter gevoel, en dan vooral kijkend naar de 76x5 of de 8505. Waar ik echter maar niet achter kom: is die 8505 de toch behoorlijke meerprijs waard? 200Hz klinkt leuk, maar 100Hz vind ik ook prima.

Zijn er hier mensen met ervaring qua het vergelijken van die 2? Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Even 2 dingetjes waarvan ik graag wil weten of andere mensen met een 7605 er ook tegenaan lopen...
  1. Af en toe valt de TV uit. Ik gebruik hem best intensief, aangezien ik hem ook als PC-scherm gebruik op dit moment, en ik merk dat hij ongeveer eens in de twee dagen een keer op een random moment uitvalt. Het duurt dan een aantal seconden voor ik hem terug kan opstarten (hij lijkt te wachten tot de ambilight ook uit is). En dan doet hij het weer prima. Op zich niet heel erg vervelend, maar toch erg vreemd...
  2. Settings worden niet behouden per input. Ik gebruik andere instellingen bij de input van mijn PC als bij bijvoorbeeld de analoge TV-kanalen. Bij die eerste gebruik ik géén ruisreductie bijvoorbeeld, bij die tweede wel. Ik heb de indruk dat de TV de instellingen niet (helemaal) per input opslaat... En ik moet dus af en toe die ruisreductie terug veranderen als ik wissel van PC naar TV of omgekeerd... :|
Heeft iemand van jullie gelijkaardige dingen gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faaz0
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 08:14
Quicky schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:26:
Even 2 dingetjes waarvan ik graag wil weten of andere mensen met een 7605 er ook tegenaan lopen...
  1. Af en toe valt de TV uit. Ik gebruik hem best intensief, aangezien ik hem ook als PC-scherm gebruik op dit moment, en ik merk dat hij ongeveer eens in de twee dagen een keer op een random moment uitvalt. Het duurt dan een aantal seconden voor ik hem terug kan opstarten (hij lijkt te wachten tot de ambilight ook uit is). En dan doet hij het weer prima. Op zich niet heel erg vervelend, maar toch erg vreemd...
  2. Settings worden niet behouden per input. Ik gebruik andere instellingen bij de input van mijn PC als bij bijvoorbeeld de analoge TV-kanalen. Bij die eerste gebruik ik géén ruisreductie bijvoorbeeld, bij die tweede wel. Ik heb de indruk dat de TV de instellingen niet (helemaal) per input opslaat... En ik moet dus af en toe die ruisreductie terug veranderen als ik wissel van PC naar TV of omgekeerd... :|
Ik heb ook een 7605 en hij valt inderdaad af en toe ineens uit. Best vreemd en vervelend als je midden in een film zit ofzo aangezien hij weer opnieuw moet opstarten. Is tot nu toe 2x gebeurd in 3 weken geloof ik.
Punt twee is bij mij ook hetzelfde probleem, wanneer ik tussen pc en tv andere instellingen gebruik onthoud hij dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Uitval nog niet meegemaakt, settings nog niet geprobeerd eigenlijk.

Andere opvallendheden die niet opgelost zijn met de laatste firmware:
- Geluid blijft over de koptelefoon uitgang soms nog 20 sec. doorspelen na het op standby zetten van de televisie
- Opstarten duurt echt traag, en afstandsbediening reageert nauwelijks
- HDMI input geeft bij mij op elke input en resolutie een 2 a 3 cm grote zwarte balk rondom het scherm. (Dus 1:1 pixelmapping gaat mis)
- Widgets in het menu doen nog helemaal niets

Verder werkt bij mij de UTP poort niet, maar als het goed is wordt de televisie morgen omgewisseld dus ik heb stille hoop dat 1:1 pixelmapping dan ook goed werkt, aangezien ik daar verder nog niemand over gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Ik had de twijfelachtige eer om als eerste het uitval probleem te melden in dit topique... heb er nog steeds last van, soms is het een paar keer achter elkaar en soms maar 1x in de paar dagen.... 8)7
Heb al een ander stopcontact gebruikt en dat bood geen oplossing. Andere firmware trouwens ook niet. Ik zit er aan te denken of t niet aan de CI+ module van ziggo ligt. Die vertoont namelijk ook af en toe kuren... hebben jullie die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Laatst online: 29-08 06:54
low_n_slow schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:20:
[...]

Ik had de twijfelachtige eer om als eerste het uitval probleem te melden in dit topique... heb er nog steeds last van, soms is het een paar keer achter elkaar en soms maar 1x in de paar dagen.... 8)7
Heb al een ander stopcontact gebruikt en dat bood geen oplossing. Andere firmware trouwens ook niet. Ik zit er aan te denken of t niet aan de CI+ module van ziggo ligt. Die vertoont namelijk ook af en toe kuren... hebben jullie die ook?
Hoi,

Ik heb een 42 inch 7675 en bij mij is de tv ook al een paar keer uitgevallen.
Heb hierover contact opgenomen met Philips en ze sturen nu een speciale software update toe die niet beschikbaar is als download.
Hopelijk lost dit het probleem op.

Dus als er meer mensen last hebben van plotseing uitvallen van de tv, contact opnemen met Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcc88 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:49:
[...]

....en ze sturen nu een speciale software update toe die niet beschikbaar is als download.
Zal wel geen changelog bij zitten zodat je weet wat die update doet,voor hetzelfde geld schakeld die bepaalde functies uit zonder dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:53:
[...]

Zal wel geen changelog bij zitten zodat je weet wat die update doet,voor hetzelfde geld schakeld die bepaalde functies uit zonder dat je het weet.
Voor mij is nu even het belangrijkste dat hij doet wat hij moet doen. En dat is werken als een tv zonder af en toe uit te vallen.
Ik ga ervan uit dat toekomstige updates dit niet weer ongedaan maken, zou wel vreemd zijn.
Maar zoals ik al zei, eerst maar kijken of deze update zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
low_n_slow schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:20:
[...] Ik zit er aan te denken of t niet aan de CI+ module van ziggo ligt. Die vertoont namelijk ook af en toe kuren... hebben jullie die ook?
Ik heb géén CI+ module, dus het kan niet enkel daaraan liggen... Ik denk dat ik ook maar eens contact opneem met Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gisteren heb ik de Philips-consumentenlijn gebeld om te vragen of ze mijn Ambilightwekeninzending hadden ontvangen (twee weken na het opsturen). Het antwoord was dat ze het niet ontvangen hadden, maar dat ik een foto kon maken van de achterkant van de televisie en samen met de aankoopbon en een extra code kon e-mailen.

Vandaag kreeg ik echter de e-mail dat de streepjescodes wel ontvangen waren \o/. €100 here it comes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoop doorgehakt, het is een 7605 geworden. Kostenefficienter en aanzienlijk minder spiegel dan de 8505 :)

Dank aan alle forummers hier, van wie ik veel heb opgestoken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 21:50
Koen_R schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:06:
[...]

Uitval nog niet meegemaakt, settings nog niet geprobeerd eigenlijk.

Andere opvallendheden die niet opgelost zijn met de laatste firmware:
- Geluid blijft over de koptelefoon uitgang soms nog 20 sec. doorspelen na het op standby zetten van de televisie
Is dat niet toevallig net zolang als dat de ambilight "aan" blijft? Als ik mijn tv op standby zet duurt het ook even voordat de ambilight helemaal uit is.
Niet dat het dan wel oké is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkicker
  • Laatst online: 25-03-2016
Bartvw schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:56:
[...]

Is dat niet toevallig net zolang als dat de ambilight "aan" blijft? Als ik mijn tv op standby zet duurt het ook even voordat de ambilight helemaal uit is.
Niet dat het dan wel oké is :P
Ja, dat klopt. Ik stond ook ff raar te kijken de eerste keer toen ik hem uit zetten en het geluid via home cinema gewoon door bleef gaan. Je kan instellen dat hij gelijk uit gaat geloof ik.

Ik heb trouwens geen last van uitvallen van tv met mijn 7605, maar ik heb wel het idee dat die module van ziggo voor problemen zorgt. Ik heb geregeld dat alleen ned 1 het doet en dan moet ik hem echt met de knop aan en uit zetten om alles weer goed te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Ook hier geen uitvallen van de tv, al heb ik er verder nog niks op aangesloten.
CI+ module werkt prima, soms wel een gecodeerd melding maar ff naar een andere zender en weer terug verhelpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Ik heb sinds een week de 46PFL7605.
Heb 2 keer gehad dat ik een rare fluittoon hoorde.
Afgelopen zondag zetten we hem aan en toen zat er een grijze waas over het scherm.
Na opnieuw opstarten was het beeld weer goed.
Ik vind wel de inkijkhoek niet goed. Als je onder een hoek kijkt zie je een waas over het scherm en worden de kleuren flets
Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
Aan de mensen die al last gehad hebben van het willekeurig uitvallen van de 2010 7000 series:

Kunnen jullie bevestigen al dan niet ontkennen dat het probleem zich NIET voordoet bij normaal TV kijken, en dus wel bij bijvoorbeeld een aansluiting via HDMI?

Ik heb het probleem regelmatig (eens per dag of eens per twee dagen), maar ik gebruik mijn TV bijna 95% via HDMI op mijn PC, en slechts 5% bij echt TV kijken. Kunnen de andere mensen met uitval problemen even aangeven bij welke inputs dat gebeurt?

Die vraag kreeg ik namelijk van de Philips support medewerker toen ik via chat contact opnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Quicky schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:16:
Aan de mensen die al last gehad hebben van het willekeurig uitvallen van de 2010 7000 series:

Kunnen jullie bevestigen al dan niet ontkennen dat het probleem zich NIET voordoet bij normaal TV kijken, en dus wel bij bijvoorbeeld een aansluiting via HDMI?

Ik heb het probleem regelmatig (eens per dag of eens per twee dagen), maar ik gebruik mijn TV bijna 95% via HDMI op mijn PC, en slechts 5% bij echt TV kijken. Kunnen de andere mensen met uitval problemen even aangeven bij welke inputs dat gebeurt?

Die vraag kreeg ik namelijk van de Philips support medewerker toen ik via chat contact opnam.
Wat versta jij onder 'normaal' tv kijken? Analoog/Digitaal of gewoon algemeen?

Bij mij komt het voor als ik:
  • Digitale tv kijk
  • Films via mn Popcornhour kijk (HDMI)
Via mn PS3 (HDMI) is het nog niet voorgekomen maar misschien komt dat omdat ik die nog niet een x aantal uur achter elkaar aan heb gehad...

Tevens kwam het voor de (een na laatste, laatste was corrupt) firmware vaker voor dan dat het nu het geval is. Heb het bij een film wel 6x achter elkaar gehad in een uur tijdsbestek... maar soms doet hij het maar 1x per dag of helemaal niet.

Ohja, ik heb af en toe ook last van dat als hij aangezet wordt, hij totaal niet reageerd op de AB en dan weer opnieuw opstart... (philips logo in beeld... dat is dus niet te zien als hij uitvalt terwijl hij al aanstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkicker
schemert schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:49:
Ik heb sinds een week de 46PFL7605.
Heb 2 keer gehad dat ik een rare fluittoon hoorde.
Afgelopen zondag zetten we hem aan en toen zat er een grijze waas over het scherm.
Na opnieuw opstarten was het beeld weer goed.
Ik vind wel de inkijkhoek niet goed. Als je onder een hoek kijkt zie je een waas over het scherm en worden de kleuren flets
Herkennen jullie dit?
Ik herken wel die grijze waas. Die heb ik ook meerdere keren gehad en dan is opnieuw opstarten het enige wat nog helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Blitzkicker schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:09:
[...]

Ik herken wel die grijze waas. Die heb ik ook meerdere keren gehad en dan is opnieuw opstarten het enige wat nog helpt.
Ohja daar wilde ik ook nog op reageren :P

Ik herken die grijze waas dus niet! En de kijkhoek is echt goed te noemen. Mn pc staat namelijk op een tafel en als ik daarachter zit dan kijk ik dus met een behoorlijke hoek naar de tv... geen enkel probleem hoor! Maar ik heb dan ook de 40'' wellicht dat daar dan weer verschil inzit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

low_n_slow schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:15:
[...]
Ik herken die grijze waas dus niet! En de kijkhoek is echt goed te noemen. Mn pc staat namelijk op een tafel en als ik daarachter zit dan kijk ik dus met een behoorlijke hoek naar de tv... geen enkel probleem hoor! Maar ik heb dan ook de 40'' wellicht dat daar dan weer verschil inzit ;)
Misschien een ander lcd paneel(LG/Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pygoplit
  • Laatst online: 27-02-2022
Ik heb een 46PFL8605H besteld doch die zou mij pas begin augustus kunnen geleverd worden. Blijkbaar zouden er produktieproblemen bij Philips zijn????? Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Pygoplit schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:57:
Ik heb een 46PFL8605H besteld doch die zou mij pas begin augustus kunnen geleverd worden. Blijkbaar zouden er produktieproblemen bij Philips zijn????? Weet iemand hier meer over?
32" en 40'' zijn relatief goed leverbaar.. en ook de grotere 7605 zijn prima leverbaar.. er is bij mij in de winkel vooralsnog geen leverings of productie probleem vastgesteld

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Gooooooooeeeeeeeeeddddddddddddddddddddd.......

net op de philips chat gezeten en de desbetreffende meneeer wist mij doodleuk te vertellen dat er voor de 7000 serie GEEN softwareupdate is :F

Philips: Wij hebben geen aparte software update hiervoor helaas.
Bezoeker: waarom spreekt een van je collegas hier wel over dan?
Philips: Deze is er alleen voor de 9000 serie.
Philips: De update werkt niet op een 7000 serie helaas.

Dus euhm hoe zijn jullie wel aan een softwareupdate gekomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
low_n_slow schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:26:

net op de philips chat gezeten en de desbetreffende meneeer wist mij doodleuk te vertellen dat er voor de 7000 serie GEEN softwareupdate is :F

Uh... mijn TV die gaf zelf aan dat er een update was. Hij is aangesloten op internet via de netwerkpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkicker

hier gedownload en vervolgens geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88

Heb na telefonisch contact een software update toegestuurd gekregen, maar lijkt erop dat deze inderdaad niet werkt. Hij ziet namelijk alleen de USB stick, maar installeert niks (tenminste niet zoals bij de nrmale updates).
Moet hierover nog contact opnemen met Philips, maar waarschijnlijk klopt het verhaal van jullie dat er inderdaad geen speciale software update voor de 7000 serie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Heeft iemand de 42PFL7655 toevallig al in huis ?
Ik ben wel benieuwd naar een gebruikerservaring van dit toestel.

Vanmiddag heb ik deze tv in onze plaatselijke mm zien hangen en vond 'm optisch gezien best wel mooi
eigenlijk.
Aangezien ik 46" net een tikkie te groot vind zou dit een optie kunnen worden.

By the way.
Het verschil in prijs tussen een mm in Duitsland en hier is soms wel erg groot.
Ik had ergens een prijs gezien van €1111 in D t.o.v. €1399 in NL.

Hoe kan dat nou :?

[ Voor 27% gewijzigd door 2frankie op 10-07-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkicker
2frankie schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:52:

Vanmiddag heb ik deze tv in onze plaatselijke mm zien hangen en vond 'm optisch gezien best wel mooi
eigenlijk.

By the way.

De mm in Nederland verschillen al van prijs. Ze zijn de goedkoopste in de omgeving...

Bovendien zie je hier in Nederland ook belachelijk prijsverschillen.

De 40pfl7605 is 999 euro bij plasmavisie en 1348 euro bij bol.com 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
2frankie schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:52:

eigenlijk.

By the way.

Tip: de 42PFL7675 kost bij de ING 750 euro (incl. verz. en cashback). Misschien iemand in je familie die ING heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:46:
[...]

Tip: de 42PFL7675 kost bij de ING 750 euro (incl. verz. en cashback). Misschien iemand in je familie die ING heeft?
Mooie deal maar je moet dan wel ff 79950 rentepunten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blitzkicker schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:00:
[...]

De mm in Nederland verschillen al van prijs. Ze zijn de goedkoopste in de omgeving...

Bovendien zie je hier in Nederland ook belachelijk prijsverschillen.

De 40pfl7605 is 999 euro bij plasmavisie en 1348 euro bij bol.com 8)7
Bol.com is vaak duurder dan de concurrent. Helaas blijft bol.com dat ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:02:
[...]

Mooie deal maar je moet dan wel ff 79950 rentepunten hebben.
Er heeft een keer iemand in dit forum gezegt dat die nog meer als genoeg rentepunten had, misschien kan je een dealtje sluiten. Moet je ff zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb last van plotselinge uitval van mijn 32pfl 7605. Net of iemand de standby-knop indrukt. Ongeveer 1 of 2 keer per avond. Daarna wel weer gewoon aan te zetten.

Nu ook echter een vaak weigerende ab. De enige knop die dan nog wel reageert is de home-knop. Die 2x indrukken maakt ook weer andere knoppen en functies mogelijk. Enige tijd later weer dezelfde blokkade.
Ook met een andere Philips ab (oude tv) is geen bediening mogelijk. Het lijkt dus aan de tv te liggen. Heb ik iets gemist in de uitleg over kinderslot oid?

Verder heb ik mijn 2 speaker-setje (Marantz) er op aangesloten via de AUX2 maar krijg de speakers hiervan niet geactiveerd via het smart-soundmenu. Er wordt een moment geschakeld naar de versterker, deze wordt echter niet gevonden. Iemand een idee?

Ik ga toch Philips en de winkel maar eens bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Ik bezit 8404H in combinatie met Ziggo CI+.

Het valt me op dat bij het aanzetten van tv, dat het "opstarten" wel lang duurt.

En het zappen van ene zender naar zender gaat snel, maar laden duurt ook wat langer dan normaal

Iemand bekend?

[ Voor 3% gewijzigd door Silver7 op 12-07-2010 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag de 42PFL7655 voor 999 euro bij de mm Utrecht gehaald! Daar gaat nog 100 euro voor de Philips WK actie vanaf, dus ben ik voor 899 euro klaar! En dat voor een nieuw model 42" LED tv met ambilight, niet verkeerd toch? Ze hadden er 50 ingekocht (via een speciale deal met Philips) en ik nam nr 46 mee :) :) :)

Ik kan alleen nergens een review van deze tv vinden? iemand al iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Goede deal! Om de mm site zelf staat hij voor 1399 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Silver7 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 07:46:
Ik bezit 8404H in combinatie met Ziggo CI+.

Het valt me op dat bij het aanzetten van tv, dat het "opstarten" wel lang duurt.

En het zappen van ene zender naar zender gaat snel, maar laden duurt ook wat langer dan normaal

Iemand bekend?
Correct. De software (linux OS) moet opstarten, etc. Je zult ook merken dat de TV op een moment al wel beeld geeft, maar dat hij nog niet reageert op inputs van de afstandsbediening.

De prijs van vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govaio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-07-2010
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:47:
Zaterdag de 42PFL7655 voor 999 euro bij de mm Utrecht gehaald! Daar gaat nog 100 euro voor de Philips WK actie vanaf, dus ben ik voor 899 euro klaar! En dat voor een nieuw model 42" LED tv met ambilight, niet verkeerd toch? Ze hadden er 50 ingekocht (via een speciale deal met Philips) en ik nam nr 46 mee :) :) :)

Ik kan alleen nergens een review van deze tv vinden? iemand al iets gevonden?
Ik vind het ook een goede deal.
Werd dit aangegeven op de Mediamarkt flyer/folder van vorige week?
Ik heb net met MM Utrecht gebeld en nu kost 42PFL7655 €1299 daar...
Weet je misschien hoeveel de 46" versie kost van deze 7655 ? Want ik wil ook perse 7655 aangezien dit de meest zwarte versie is van deze tv's, die andere bijv. 7605 is zilver en dat wil ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

govaio schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:59:
[...]

Ik vind het ook een goede deal.
Werd dit aangegeven op de Mediamarkt flyer/folder van vorige week?
Ik heb net met MM Utrecht gebeld en nu kost 42PFL7655 €1299 daar...
Weet je misschien hoeveel de 46" versie kost van deze 7655 ? Want ik wil ook perse 7655 aangezien dit de meest zwarte versie is van deze tv's, die andere bijv. 7605 is zilver en dat wil ik niet...
Dit stond inderdaad niet in de mm flyer/folder van vorige week, maar in de regionale krant aangegeven.
De aanbieding is meen ik geldig van 6 a 7 t/m 13 juli, maar "slechts" 50 aangeleverd voor deze actie.
Aangezien ik deze tv al op het oog had (42" LED, ambilight, meest zwarte versie) een super aanbieding!
Ik zal de exacte aanbieding en data nog even nakijken vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govaio
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:17:
[...]

Dit stond inderdaad niet in de mm flyer/folder van vorige week, maar in de regionale krant aangegeven.
De aanbieding is meen ik geldig van 6 a 7 t/m 13 juli, maar "slechts" 50 aangeleverd voor deze actie.
Aangezien ik deze tv al op het oog had (42" LED, ambilight, meest zwarte versie) een super aanbieding!
Ik zal de exacte aanbieding en data nog even nakijken vanavond..
Alvast dank!
Verder heel goed gedaan. ik wil ook niet al te veel betalen voor een tv. Liever ook zo'n goede deal > led, ambilight, zo zwart mogelijk etc..
Het liefste wil ik de 46" versie van deze (7655) en daar heb ik dan wel 1200 euro voor over...
Mensen, als jullie zulke deals tegenkomen (maakt niet uit hoeveel inch) svp via hier tippen... Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

999€ is wel een hele goede deal d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

govaio schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:40:
[...]

Alvast dank!
Verder heel goed gedaan. ik wil ook niet al te veel betalen voor een tv. Liever ook zo'n goede deal > led, ambilight, zo zwart mogelijk etc..
Het liefste wil ik de 46" versie van deze (7655) en daar heb ik dan wel 1200 euro voor over...
Mensen, als jullie zulke deals tegenkomen (maakt niet uit hoeveel inch) svp via hier tippen... Alvast dank!
De data klopt inderdaad, van 7 t/m 13 juli, dus morgen nog geldig..
Zo lang de voorraad strekt, dus waarschijnlijk afgelopen zaterdag al uitverkocht.
Ik zal het in de gaten houden of ik deze aanbieding (of 46") nog eens zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govaio
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:00:
[...]

De data klopt inderdaad, van 7 t/m 13 juli, dus morgen nog geldig..
Zo lang de voorraad strekt, dus waarschijnlijk afgelopen zaterdag al uitverkocht.
Ik zal het in de gaten houden of ik deze aanbieding (of 46") nog eens zie!
Medewerkster zei vandaag (maandag 12 juli): "Wij hebben nog genoeg 42PFL7655, maar ze kosten niet meer 999 euro maar 1299 euro..."
Mogen ze dit doen? Actie is eigenlijk nog geldig t/m morgen? Dan hoor ik toch zelfde ook voor 999 euro te kunnen halen toch of zie ik dit verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Rukapul schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:48:
[...]

Correct. De software (linux OS) moet opstarten, etc. Je zult ook merken dat de TV op een moment al wel beeld geeft, maar dat hij nog niet reageert op inputs van de afstandsbediening.

De prijs van vooruitgang :)
Bedankt voor antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren iets vreemds opgemerkt met mijn 37PFL7605: als ik mijn hard-disk recorder (philips) opzet, gaat de tv automatisch over naar de dvd-speler ingang (scart). Wanneer de speler reeds opstaat en we ondertussen gewoon tv keken (via digitale ontvanger op hdmi) en we duwen dan op het 'huisje" op de AB om naar het menu te gaan en daar selecteren we dvd-speler, dan schakelt hij over naar de scart-uitgang, maar valt na paar secoonden uit met de melding: geen apparaat aangesloten... wel vreemd, want als ik het via de eerst weg doe (eerst dvd-speler uitzet en dan aanzet zodat tv automatisch naar scart gaat), werkt het wel... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:29:
Gisteren iets vreemds opgemerkt met mijn 37PFL7605: als ik mijn hard-disk recorder (philips) opzet, gaat de tv automatisch over naar de dvd-speler ingang (scart). Wanneer de speler reeds opstaat en we ondertussen gewoon tv keken (via digitale ontvanger op hdmi) en we duwen dan op het 'huisje" op de AB om naar het menu te gaan en daar selecteren we dvd-speler, dan schakelt hij over naar de scart-uitgang, maar valt na paar secoonden uit met de melding: geen apparaat aangesloten... wel vreemd, want als ik het via de eerst weg doe (eerst dvd-speler uitzet en dan aanzet zodat tv automatisch naar scart gaat), werkt het wel... iemand een idee?
Die hard-disk recorder zou in standby o.a. de scart uitgang UIT kunnen schakelen. Schakelt je tv naar die ingang vindt ie geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joec schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:51:
[...]

Die hard-disk recorder zou in standby o.a. de scart uitgang UIT kunnen schakelen. Schakelt je tv naar die ingang vindt ie geen signaal.
Is dat te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
Misschien via de setup van de recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 11:08
Yesss..na een lange tijd wachten kan ik vandaag mijn 46" pfl 8685 ophalen. Ik dacht even dat ik moest wachten tot begin augustus, maar deze modellen druppelen toch langzaam binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:31
Ik heb de 8605h nu meer dan een week. In donkere omgeving perfect beeld. Blu ray Avatar: wat mij betreft mooier dan de 3D versie, maar zodra je meer licht in de kamer hebt merk je het spiegelende scherm. Bij een film als de matrix, waarbij je erg veel donkere beelden hebt, valt het dan enorm op. Zwart is heel zwart, maar in dit geval is het eerder een nadeel, omdat je dan een spiegel overhoudt.
Mijn advies: 8605 serie alleen kopen als je kinderen hebt of in een grot woont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorrit Arntzen schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:14:
Ik heb de 8605h nu meer dan een week. In donkere omgeving perfect beeld. Blu ray Avatar: wat mij betreft mooier dan de 3D versie, maar zodra je meer licht in de kamer hebt merk je het spiegelende scherm. Bij een film als de matrix, waarbij je erg veel donkere beelden hebt, valt het dan enorm op. Zwart is heel zwart, maar in dit geval is het eerder een nadeel, omdat je dan een spiegel overhoudt.
Mijn advies: 8605 serie alleen kopen als je kinderen hebt of in een grot woont :)
Philips zal wel overgestapt zijn naar spiegelende schermen omdat de kleuren beter tot hun recht komen.
De spiegeling is voor anderen weer een doorn in het oog. Ik ben zelf ook aan het orienteren waarbij ik eerder neig naar een matte scherm 5605 serie. Dit omdat als je in de bioscoop kijk ook geen spiegelende scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 40 inch 8000 LED-serie LCD-TV uit 2010 ook wel 40PFL8605H genoemd heeft een nieuwe firmware update. Bij mij gaf de TV het zelf aan dat de nieuwe versie klaar stond en installeerde deze ook zelf. Voor de mensen die de tv niet aan het internet hebben hangen kan je heb via deze link via USB de firmware op de TV zetten.
Ik merk met deze update dat alles veel sneller gaat, NetTV is nu eindelijk snelgenoeg om lekker door heen te bladeren. Ook het opstarten gaat nu soepeler.

Hier nog even de realese note.

Each release contains:
􀁺 All solutions identified in earlier versions
􀁺 Improved connectivity to improve compatibility with other external devices
Q5551_1.75.13.54
• Improvements for broadcasting in Switzerland.
• HDMI audio improvements in general and especially for Belgium concerning
Belgacom box.
• Adaptation menu items Germany.
• Support of Video Store.
Q5551_1.75.13.47
• Improvement on the level of the startup behaviour.
Q5551_0.75.13.43
• improvements on the multimedia features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorrit Arntzen schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:14:
Ik heb hem nu 4 weken en het is wel een prachtig scherm. Alleen als de zon er in schijnt is het een beetje spiegelijk maar dat hou denk ik ook met een mat scherm daar heb je ook hinder van de zon.
Maar de TV met mijn MacMini is echt geweldig. Ik gebruik Boxee als mediasoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Heb mijn 46pfl8685 net opgehaald, moet hem nog helemaal netjes configueren en aansluiten.

Maar het is inderdaad een erg mooi scherm, ook merk ik nu het spiegelen inderdaad op, ik zie mezelf gewoon zitten :).. Ik moet nog even uitzoeken wat de beste opstelling is waardoor er wat minder spiegeling optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
CronoS76 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:39:
Heb mijn 46pfl8685 net opgehaald, moet hem nog helemaal netjes configueren en aansluiten.

Maar het is inderdaad een erg mooi scherm, ook merk ik nu het spiegelen inderdaad op, ik zie mezelf gewoon zitten :).. Ik moet nog even uitzoeken wat de beste opstelling is waardoor er wat minder spiegeling optreed.
Een troost: grootste gedeelte van het jaar heb je niet zoveel zon en is het niet tot 10 uur 's avonds licht. En ik vond persoonlijk het beeld mooier dan de 9705h...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Jorrit Arntzen schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:47:
[...]

Een troost: grootste gedeelte van het jaar heb je niet zoveel zon en is het niet tot 10 uur 's avonds licht. En ik vond persoonlijk het beeld mooier dan de 9705h...
Beeld is echt goed, heb een satelliet decoder met HD zenders tot nu toe erg mooi beeld :)

Even een vraag; ik ben niet echt een ambilight kenner, maar mag je je scherm ook schuin zetten en heb je dan nog steeds effect ervan? Ik wil hem toch misschien in een hoek zetten en wat schuiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
Moet je avatar even bekijken in Blu ray en dan het stukje waar hij met een fakkel de dieren van zich af probeert te houden. Heul vet met ambilight aan.
Hoe schuiner je de tv zet hoe meer verschil er tussen boven en onder komt wat betreft lichtintensiteit. Maar denk dat het wel meevalt. Hoe schuin wil je 'm zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 21:50
Hier hangt de 7605 ook in een hoek, hierdoor kaatst het ambilight licht toch mooi op de muur. Dus hier hebben we er zeker nog profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
Je kan altijd de intensiteit omhoog zetten. Als ik 'm hier op max zet is het net een disco :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Modbreak:Mocht er iemand zich geroepen voelen om een topic "Philips de 7000 & 8000 Serie 2010 (-2011?)" aan te maken, dus met de xx05-modellen: neem gerust "mijn" TS over, pas deze aan qua types, afbeeldingen en specificaties en open een nieuw topic :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

Ik merk op mijn 42PFL7675H/12 dat er redelijk wat backlight lekt, met name linkonder, links van het "Philips"-merk, voor over zo'n 20cm... iemand ervaring mee of dit normaal is?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Dat backlight bleeding heb ik ook... onderaan links van het midden heb ik een grote vlek zitten... het is zelfs te zien als ik een film kijk met die breedbeeld balken.. erg vervelend!

Heb inmiddels de internetwinkel (triderium) benaderd om hem om te ruilen op advies van Philips (mede door de uitval)... vrijdag gemailt en nog steeds geen reactie :/

Zit er over te denken om dan maar de reparatie afdeling van philips te laten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ontdekt dat Philips een eigen (user-to-user) Net TV forum is begonnen. Je kunt het hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

low_n_slow schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:04:
Dat backlight bleeding heb ik ook... onderaan links van het midden heb ik een grote vlek zitten... het is zelfs te zien als ik een film kijk met die breedbeeld balken.. erg vervelend!

Heb inmiddels de internetwinkel (triderium) benaderd om hem om te ruilen op advies van Philips (mede door de uitval)... vrijdag gemailt en nog steeds geen reactie :/

Zit er over te denken om dan maar de reparatie afdeling van philips te laten komen...
Hmmm, ik ga d'r binnenkort ook eens over bellen. Ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan, of dat het normaal gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:18:
Ik merk op mijn 42PFL7675H/12 dat er redelijk wat backlight lekt, met name linkonder, links van het "Philips"-merk, voor over zo'n 20cm... iemand ervaring mee of dit normaal is?
Mijn nieuwe 37" 7605 heeft ook een bleed van ongeveer 7cm links, en een kleinere (ongeveer 3cm) rechts. Allebei op ongeveer dezelfde afstand (15cm) van de zijkant.

Ze vallen bij mij echter alleen op als het scherm helemaal op zwart staat. Ik vind het wel vervelend, maar ik zal er mee kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Voor degene die interesse hebben: Inmiddels is de 42pfl7675 weer bij de ING rentepunten te koop. Totaal prijs na aftrek geld retour van Philips = 747 Euro

edit: en weer uitverkocht..

[ Voor 9% gewijzigd door wildcheese op 16-07-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Eind van de middag nog even gebeld voor het leaking backlight probleem, kwam er uiteindelijk op neer dat ik er een foto van moet maken, en zij gaan beoordelen of het erg genoeg is... zal d'r morgenavond eens een foto van maken als het donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
wildcheese schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:18:
Voor degene die interesse hebben: Inmiddels is de 42pfl7675 weer bij de ING rentepunten te koop. Totaal prijs na aftrek geld retour van Philips = 747 Euro

edit: en weer uitverkocht..
Houd er rekening mee dat die retour actie voor zover ik weet gisteren afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Is er iemand die misschien een 40+ inch 8605H heeft en de 3d accessoires heeft (PTA02)?
Is daar al meer info over? op de Philips site zelf staan ze niet namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
Igor4 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:01:
[...]

Houd er rekening mee dat die retour actie voor zover ik weet gisteren afgelopen is.
t/m 31 juli

http://www.promotion.phil...page.php?id=218&c=nl&l=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Idd..de actie is tot 31 july. Ik heb gisteren de 42pfl7675 binnengekregen. Voorzover ik nu kan zien een geweldig ding, in ieder geval het beeld is stukken beter dan een eerdere Samsung 40C6710 (kwam door het toegepaste paneel). De kijkhoek is super, ghosting minimaal en clouding is amper zichtbaar.

De functies van deze 42" zijn een stuk uitgebreider dan zijn kleinere 32" broertje, die had ik eerder aangeschaft en een reviewgeplaatst. Helaas kent tweakers geen xxpfl7675 - dus kan van deze 42" geen review plaatsen..de 32" heb ik onder de 7605 gezet die volgens mij bijna hetzelfde is.

Erg leuk bij de 42" is dat je films via nettv kunt downloaden op een SD kaart en later bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
AVForums' review van de 37pfl7605 is binnen.

Conclusie:
Pros

* Slim design
* Internet access that is not locked to proprietary widgets
* Correct 24p playback
* Good lag time for gaming
* Good energy consumption

Cons

* Poor screen uniformity
* Visible light pooling from LED edge lighting
* Black level and contrast are average with lack of image depth and shadow detailing
* Lack of calibration control including CMS and poor greyscale control
* Poor remote control and unintuitive menu system that is also slow to respond
* Ambilight is a distraction rather than a useful feature
* Too many different processing features that add nothing of value
* No Freeview HD tuner!
* Colour reproduction should be better

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neoguri
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 12:48
Ik heb de 37PFL7605 en ben het in hoofdlijnen met AVForums eens, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Volgens mij hangt screen uniformity en light pooling sterk van het gebruikte paneel af. Ik heb eerder een Samsung met een zeer slecht paneel hiervoor terug gebracht en de huidige 7675 die ik heb zijn echt aanzienlijk beter..bijna geen clouding of bleeding te zien. Maar ik vermoed dat ook Philips diverse leveranciers heeft. Ik heb in de mijne LG panelen zitten.

Voor de rest..tsja, menu's zijn niet handig, AB is niet handig en ambilight kan gelukkig gewoon uit. En hele hoop van die processing features is inderdaad marketing crap. Gelukkig kan het allemaal uit en dan heb je een prima TV ;)..aan de andere kant zijn we niet allemaal diehard tweakers of AV guru's..en juist die andere gebruikers zijn volgens mij best geholpen met de basic setup. Hoop ik voor Philips :)

[ Voor 13% gewijzigd door wildcheese op 18-07-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govaio
wildcheese schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:30:
Idd..de actie is tot 31 july. Ik heb gisteren de 42pfl7675 binnengekregen. Voorzover ik nu kan zien een geweldig ding, in ieder geval het beeld is stukken beter dan een eerdere Samsung 40C6710 (kwam door het toegepaste paneel). De kijkhoek is super, ghosting minimaal en clouding is amper zichtbaar.

De functies van deze 42" zijn een stuk uitgebreider dan zijn kleinere 32" broertje, die had ik eerder aangeschaft en een reviewgeplaatst. Helaas kent tweakers geen xxpfl7675 - dus kan van deze 42" geen review plaatsen..de 32" heb ik onder de 7605 gezet die volgens mij bijna hetzelfde is.

Erg leuk bij de 42" is dat je films via nettv kunt downloaden op een SD kaart en later bekijken.
Hoi wildcheese, ik heb inmiddels de 7655 versie van deze 42 inch (dus 42PFL7655 voor de GoT searchers:))... Geweldig ding. Ik ben er ook heel blij mee.
Ik heb even ermee gespeeld maar ik kon niet vinden hoe en waar je films kon downloaden op een sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je bij de 37PFL7605 zien welke paneel je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:24

Arjan81

Rotterdam

Waarom geeft philips dit aan? Terwijl die widgets in het geheel niet werken. Althans bij mij op mijn 37PFL8605H.

Scroll naar beneden naar het tabje NET TV widgets

Heeft iemand de widgets al werkend?

En daaronder zie je ook de optie All video guide. Iemand enig idee of en hoe dit werkt?

[ Voor 20% gewijzigd door Arjan81 op 19-07-2010 20:02 ]

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
govaio schreef op maandag 19 juli 2010 @ 01:31:
...Ik heb even ermee gespeeld maar ik kon niet vinden hoe en waar je films kon downloaden op een sd kaart?
Er zit een SD slot achter je CA module (dus tussen module en paneel). Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar zodra ik hier een SD kaart indruk vraagt de TV of die de kaart moet formateren..helaas werkt dat alleen vanaf 4 Gb en heb je minimaal 8Gb nodig voor een HD film. Meer info in de manual pagina 23
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:16:
Hoe kun je bij de 37PFL7605 zien welke paneel je hebt?
Openmaken? :) Of anders op het plaatje achterop kijken. Er staat een nummer op en dat nummer zou volgens dit forum het paneel bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Nu een goede week de 46PFL8685 in mijn bezit, ik vind het wel grappig eigenlijk dat er nog zo weinig mensen zijn die de 86x5 serie hebben, dus ik lees er hier nog weinig over...

Belangrijkste nadeel dat ik tot nu toe gevonden heb, is de spiegeling. Maar ik moet ook zeggen dat je hier wel weer aan went. Daarnaast ben ik ook nog wat aan het spelen met de instellingen. Ik vind het "persoonlijk" en het "intens" kleurenprofiel het mooiste eigenlijk, alleen de gezichten vind ik hierbij wat te veel kleur hebben.. Ik ben nog even aan het zoeken naar de meest optimale instellingen.

Ook vind ik de NetTV functionaliteit niet tegen vallen, het is aardig goed geordend en er zitten voor mij persoonlijk wel leuke features bij.

De beeldkwaliteit is subliem, ik moet zeggen dat ik weinig referenties heb, want ik kom nog van een CRT TV af. Maar ik moet zeggen dat het beeld erg netjes is. Ik heb ook redelijk wat HD zenders, dus dat maakt het alleen maar mooier. Maar ik zie wel een verschil bij de SD zenders, dit is inderdaad wel wat minder van kwaliteit... Alleen als je geen HD zenders hebt, dan zal je waarschijnlijk niet beter weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Arjan81 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:59:
Waarom geeft philips dit aan? Terwijl die widgets in het geheel niet werken. Althans bij mij op mijn 37PFL8605H.

Scroll naar beneden naar het tabje NET TV widgets

Heeft iemand de widgets al werkend?

En daaronder zie je ook de optie All video guide. Iemand enig idee of en hoe dit werkt?
Net weer even contact gehad met philips customer service de widgets worden binnenkort beschikbaar.
Wat binnenkort is dat is dan weer de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik D
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-02 13:27
Introductie:

Na een gedegen oriëntatie (o.a. reviews van kieskeuring en tweakers), voor de vervanging van onze Loewe Xelos beeldbuis TV, heb ik afgelopen weekend een Phlips LCD TV (type 47PFL8404H/12) voor een scherpe prijs gekocht (ruim onder de €1000). We waren op zoek naar een TV met een beeldscherm maat van 46 tot 50 inch (reden is dat we maximaal ongeveer 4.5 meter vanaf de TV zitten).
In eerste instantie hebben we naar een 50 inch Samsung plasma TV gekeken. Mooie natuurlijke kleuren en een zeer goede detail weergave (door hoger contrast). In veel winkels werd ons een plasma TV afgeraden i.v.m. een hoog energie verbruik. Mijn inziens niet correct. Uitgaande van 3 uur TV gebruik per dag, kost een 50 inch plasma (gem. verbruik van 200W) ongeveer €10 per jaar meer dan een 46 inch LCD (gem. verbruik van 150W). Waarom dan toch geen plasma? De belangrijkste reden was het hoge risico voor een constant hoorbare brom (buzz). We hebben 3 verschillende plasma TV’s n de winkel bekeken en bij 2 hiervan was deze brom duidelijk te horen (ook bij een Panasonic).
Een LED TV is hot. Bijna elke verkoper beveelt dit type wel aan. Logisch omdat vanuit commercieel oogpunt verkoop van een LED TV ongeveer 30% meer omzet geeft dan een vergelijkbaar LCD TV. Natuurlijk is het energie verbruik van een LED TV lager (gem. verbruik 100W) maar op jaar basis is dit verschil gering (€10 in vergelijk met LCD).
De beeldkwaliteit van een “edge” LED TV is mijn inziens te “kunstmatig” (hard, fel). Dit is persoonlijk omdat andere mensen die ik heb gesproken dit hogere contrast weer als een plus ervaren. Bij een “full” LED TV is de beeldkwaliteit beter maar daar is de prijs dan ook naar (vanaf circa €2000).
Op laatst keuze uit drie:
1. Sony KDL46NX500. Pro: -goede beeldkwaliteit Contra: -design van de TV kast te hoekig, te groot.
2. Samsung LE46C650. Contra: -glanzend scherm hierdoor veel reflectie.
3. Philips 47PFL8404. Pro:-goede beeldkwaliteit, ambilight, slank design van de TV kast, direct toegang tot internet via TV (naast widgets ook toegang via www. extensie).

Review:

Installatie van de TV voor analoge zenders geen probleem. Kwaliteit is goed (letwel wij gebruiken een Hirschmann antenne versterker en goede antenne kabel en stekkers).
Na updaten van de TV (van versie 05481.0.26.73.0 -> xxxx 76.0) verliep het authenticatie proces van de Ziggo CI plus module zonder problemen. Hierna in combinatie met HDTV een perfect beeld. Zelfs beter dan onze Loewe. In combinatie met ambilight een geweldige beeld ervaring. Het geluid van de TV (speakers ingesteld op surround) is goed.
Voor NetTV verliep de aansluiting van de TV via een ethernet kabel naar onze Belkin N+ router (model F5D8235ed4) ook zonder problemen. Widgets als buienradar, youtube en uitzending gemist zijn erg handig. De connectie met internet is redelijk snel. Het gebruik van deze internet pagina’s is via de TV afstandbediening beperkt en omslachtig.
Na aanpassing van de media server (windows media player 11) op onze PC (Acer Aspire 9300 met windows Vista) konden we ook bestanden, video en foto’s delen met de TV.
Uitgaande van ervaring met een ander Philips LCD TV heb ik de score voor betrouwbaarheid ingevuld.

Samenvattend: Voor deze prijs mijn inziens de TV met de beste beeldkwaliteit. Verder is de geluidskwaliteit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Mensen een vraag:

Ik probeer via mijn TV bestanden van mijn PC af te spelen. Mijn computer herkent de PC en de TV herkent de computer. Ik gebruik mediaplayer 11 en er staan bestanden in mijn bibliotheek. Op mijn TV krijg ik echter de melding geen leesbare bestanden. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
CronoS76 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:19:
Nu een goede week de 46PFL8685 in mijn bezit, ik vind het wel grappig eigenlijk dat er nog zo weinig mensen zijn die de 86x5 serie hebben, dus ik lees er hier nog weinig over...
Ik heb zelf wel interesse in een 86x5, alleen kan ik er zo weinig over vinden :)
Pricewatch heeft maar 1 winkel staan, en reviews kan ik al helemaal niet vinden ..

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
dapluiz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:50:
[...]

Ik heb zelf wel interesse in een 86x5, alleen kan ik er zo weinig over vinden :)
Pricewatch heeft maar 1 winkel staan, en reviews kan ik al helemaal niet vinden ..
Spiegelend scherm. Als je dat niet stoort, prachtige tv.
Ik heb de 37" thuis. Wat wil je weten? Kijk ook eens op kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag aan de bezitters van de nieuwe 8605 serie

De plaat die over het scherm zit is volgens verkopers van plexiglas, de vraag is trekt deze stof aan en zoja is hij makkelijk te reinigen.

Alvast bedankt voor het antwootrd

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plexiglas?
Is dat niet erg krasgevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
plaat voelt op de rand koud aan. Lijkt meer een glazen plaat met een bep. soort coating. Voor zover ik weet is de plaat van glas. Hij trekt geen stof aan. Maar ons huis is natuurlijk verschrikkelijk schoon ;-)
Reinigen gaat idd heel makkelijk. Microvezel doekje beetje nat maken en hijs zo weer schoon.
Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste