Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:51:
geen idee wat de gedachte is maar waarom die stekker doos met schakelaar?ik snap de logica niet van eigenlijk?
ik heb alles achter de tv die hangt aan de muur met daar achter de stopcontacten en lan en kai en hdmi voor pc.
Ik heb 2 stopcontacten en 5 stekkers op die plek, dus ik moet sowieso een stekkerdoos hebben, en nu zit het allemaal op hetzelfde stopcontact zodat ik er nog eentje overhoudt voor iets anders (zo nu en dan een wii, iets opladen, stofzuiger...).
Daarnaast hebben mijn DVD-speler en versterker (die dus op dezelfde stekkerdoos zitten) geen power-knop, die blijven dus constant op standby staan. Om te voorkomen dat ze driekwartdag sluipstroom verbruiken, heb ik een schakelaar-stekkerdoos.
Dijkertje schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:03:
[...]
Druk je hem dan wel uit met je afstandsbediening als je de schakelaar omzet?
Want als ik de schakelaar omzet van mijn stopcontactdoos (doe ik eigenlijk nooit) en dan weer aan zonder de tv "netjes" uit te zetten gaat ie daarna weer aan (32pfl8404h/12)
Voordat ik de schakelaar omzet, doe ik de tv 'volledig uit', dwz, ik doe 'm eerst op standby met de afstandsbediening en vervolgens druk ik de powerknop in aan de zijkant van de tv. Daarna pas doe ik de schakelaar om.
Zo nu en dan krijg ik dat blauwe scherm ook als ik de powerknop indruk bij het uitzetten, maar dat hoort volgens de Philipswebsite.
Anyway, het is verder geen groot probleem ofzo hoor

en de oplossing is ook simpel. Ik vind het alleen een beetje overbodig en ehhr, in een tijdperk waar elke joule bespaard moet worden, ook een beetje vreemd (tv opstarten en daarna weer volledig uitschakelen alleen door er stroom op te zetten). Maar bedankt voor de tips
[
Voor 0% gewijzigd door
Steef123 op 15-05-2010 09:32
. Reden: typo ]