• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 15:43

American Express vraagbaak

• Anoniem: 151407
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
gisteren na 4 weken werd eindelijk mijn 47pfl7404h12 bezorgd op pallet en al:)

moest nog ff een nieuwe beugel kopen want de beugel van mijn 40 inch paste niet meer op deze tv:)
kon wel de metale strip op de muur laten en met de nieuwe hangbeugels zo de tv ophangen dus dat scheelde wel ff weer 6 gaten boren met kijlbouten:)

werkt perfect alleen was kloten met mijn logitech 785 remote.
de software van logitech met de tv matched niet. moest logitech remote op ext2 programmeren en dan ging de tv naar ext 3.
en ext3 in de remote zorgde uiteindelijk voor het resultaat dat de tv naar de gewenste vga poort schakelde..

voor de rest is het een genot van beeld in vergelijking met mijn vorige 40 inch samsung.
vooral opp hd met 100hertz zie je eht verschil op snelle beelden.

ff checken en heb het goede lg paneel in deze tv:)

me happy.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 25-02-2010 14:41]

• Knathrak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2022
Toch wel terecht dat er nieuws van gemaakt wordt naar mijn mening.
Ik heb zelf ook een 42pfl8404 ("235" paneel) sinds eind januari, en de kijkhoek is gewoon niet degene van zoals ze in de winkels stonden. Maar ja wat doe je er tegen? Ik probeer de vorderingen op dit wel in de gaten te houden. Mocht Philips er niet onder uit komen, en een terugroepactie houden dan wil ik ook het goede type paneel, het kostte namelijk genoeg. Maar dat lijkt me een sprookje :(

Ik erger me echt aan 2 punten :
1) De kijkhoek: je moet er praktisch gewoon recht voor zitten willen de kleuren niet veranderen.
2) De regelmatig voorkomende horizontaal strepende ondertiteling/beeld van tv uitzendingen. Dit is echt vervelend. (waarschijnlijk iets met (de-)interlacing te maken denk ik, of kan dit ook aan het paneel liggen?)
Bij progressive afspelen van dvd's merk ik hier namelijk nooit wat van.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Er is een nieuwe firmware uit,

Q5481_0. 26.70.0

Error message appear on screen when viewing pay channels/services with a Conditional
Access Module (CAM) inserted.

Niet echt heel schokkend.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 15:55
Xander schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:36:
Alleen geen HDMI-uitgang op je TV... :P
Scherp!
+1 :)

• Rolandje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06-2022
Wijnands schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:35:
Er is een nieuwe firmware uit,

Q5481_0. 26.70.0

Error message appear on screen when viewing pay channels/services with a Conditional
Access Module (CAM) inserted.

Niet echt heel schokkend.
Bedankt! Altijd fijn dat mensen de moeite nemen ons op de hoogte te brengen van updates _/-\o_

Waar kan ik vinden wat jij aangeeft over de inhoud van de update ?

Op de bewuste download pagina's vind ik alleen een pdf'je hoe ik de update moet toepassen...

Alvast bedankt!

• Rolandje
Knathrak schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:12:
[...]

Ik erger me echt aan 2 punten :
1) De kijkhoek: je moet er praktisch gewoon recht voor zitten willen de kleuren niet veranderen.
2) De regelmatig voorkomende horizontaal strepende ondertiteling/beeld van tv uitzendingen. Dit is echt vervelend. (waarschijnlijk iets met (de-)interlacing te maken denk ik, of kan dit ook aan het paneel liggen?)
Bij progressive afspelen van dvd's merk ik hier namelijk nooit wat van.
Ik heb dezelfde punten waar ik me erger. Vooral dat laatste is irritant wanneer je een groot vlak rood hebt .. dan zie je allemaal lijnen erin.. gewoon niet mooi om te zien.
Sommige andere kleuren hebben dit ook maar bij rood is het het meest zichtbaar .. Heb al andere kleur-instellingen toegepast maar het verandert niet echt.

Iemand een idee ? (heb UPC digitaal, niet HD! Philips 8404/37inch)

• Knathrak
Rolandje zijn de lijnen bij jou ook horizontaal verdeeld? Of bedoel je verticale banding?
Ik kan me wel het volgende herinneren bij de kleur rood:
M&M's reclame: De rode M&M rent/zit op de loopband bij de kassa en het lijk wel of deze uit plakjes is opgemaakt. Dus geen mooi rood rond M&M poppetje, maar een poppetje wat lijkt door een "eisnijder" te zijn gehaald.

Heb je het alleen bij rood, of heb je ook het probleem van het in strepen opkomen en weggaan van de ondertiteling? Vooral bij RTL 5 comedy's zie ik het regelmatig (op The Nanny na dan, daar gaat het wel goed).

Ik vindt dit namelijk best irritant :(

[Voor 30% gewijzigd door Knathrak op 27-02-2010 01:03]

• Rolandje
Het is meestal bij objecten te zien die uit één kleur bestaan zoals fel rood, fel blauw. Bijvoorbeeld een achtergrondje bij reklame of bij tekenfilms/animatie. Daar zou jij ook eens moeten gaan kijken zoals de Nickelodeon zenders. Overigens bedoel ik van die horizontale lijnen erin. En ik zie ze niet bij ondertiteling.

Ik vraag me dan ook af als ik wel een upc HD abbo neem of de problemen dan zijn opgelost. Heb nu upc digitaal.

[Voor 4% gewijzigd door Rolandje op 27-02-2010 13:25]

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 11:45

Borry

prutsen is mijn leven

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Anoniem: 316994

cursus engelse uitspraak was niet verkeerd voor de beste man.Maar worden onze "oude"tv's dankzij uitbreiding geschikt voor 3d of moetten we nu een nieuwe kopen?snap zijn verhaal niet echt

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 13:20
Anoniem: 316994 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:46:
cursus engelse uitspraak was niet verkeerd voor de beste man.Maar worden onze "oude"tv's dankzij uitbreiding geschikt voor 3d of moetten we nu een nieuwe kopen?snap zijn verhaal niet echt
Je hoort dat het een Nederlander is, maar dat is niet erg. Zijn Engels is uitstekend, en dat geldt ook voor z'n uitspraak.

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 16:34
Iemand een idee hoe ik bij de 7674 kan kiezen om alleen in de voorkeurskanalen te zappen (met Ziggo/CI+ module)? Kan ze wel in de favorietenlijst opnemen, maar die lijst kan ik verder niks mee?

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Anoniem: 332283

Kan volgens mij niet.
Helaas, moet je toch een extern kastje nemen om een favorite lijst te maken en te kunnen gebruiken
Heb het zelfde "probleem".

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 21:25

appel22

WouterHietbrink.com

Goedenavond,

Sinds een maand heb ik een 47PFL8404/12H met nummer 186 beeldbuis, wat ik nu als probleem heb is dat er storende backlight bleeding plaatsvind in de rechter onderhoek. In het begin was dit niet maar sinds een week begint dit en wordt steeds storender. Vooral bij donker beeld en het is helemaal duidelijk als de kamer donker is zit er zo'n lichtgrijs/witte bol onderin van zeker 20cm wat zwaar vervelend is. Zit dit in de garantie van de fabrikant en wat valt hier tegen te doen ? Ik kan nu ff geen foto's nemen omdat er op gekeken wordt maar zal proberen vanavond enigzins wat plaatjes te schieten!
Alvast bedankt

Edit:
Hieronder een aantal afbeeldingen van de bleeding, het is niet zo duidelijk te zien als in het echt zelf,en de rechteronderhoek is het vervelendste vooral omdat dit niet langzaam overvloeit maar heel direct komt. Is dit normaal hebben jullie dit ook of is hier een oplossing oid voor ?
(excuses voor de niet-thumbnails)

[Voor 44% gewijzigd door appel22 op 01-03-2010 01:24. Reden: toevoeging foto's]

Inventaris | WhatPulse

• BriekeJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04-2022
Vandaag de Philips 32PFL7404H aangeschaft, goede tv lijkt mij, toch?

alleen nu is mijn vraag, welke digitale tv kan ik hier het beste bij pakke, zit zelf te denken aan UPC, heb nu digitenne van KPN maar daar ben ik niet tevrede over.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Waarschijnlijk heb je weinig keus uit kabelaanbieders....?

Dan wordt het dus kiezen tussen digitenne en UPC. Of een sattelietschotel ophangen. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Anoniem: 346048

appel22 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:23:
Goedenavond,

Sinds een maand heb ik een 47PFL8404/12H met nummer 186 beeldbuis, wat ik nu als probleem heb is dat er storende backlight bleeding plaatsvind in de rechter onderhoek. In het begin was dit niet maar sinds een week begint dit en wordt steeds storender. Vooral bij donker beeld en het is helemaal duidelijk als de kamer donker is zit er zo'n lichtgrijs/witte bol onderin van zeker 20cm wat zwaar vervelend is. Zit dit in de garantie van de fabrikant en wat valt hier tegen te doen ? Ik kan nu ff geen foto's nemen omdat er op gekeken wordt maar zal proberen vanavond enigzins wat plaatjes te schieten!
Alvast bedankt

Edit:
Hieronder een aantal afbeeldingen van de bleeding, het is niet zo duidelijk te zien als in het echt zelf,en de rechteronderhoek is het vervelendste vooral omdat dit niet langzaam overvloeit maar heel direct komt. Is dit normaal hebben jullie dit ook of is hier een oplossing oid voor ?
Oei zeg, maar dit doet mij denken aan een LCD PC scherm van Samsung wat ik oioit eens heb gehad, ik vrees dat dit alleen nog maar verholpen kan worden door een nieuw panel of iig de backlight vervangen op dat dode punt rechts onderaan. Je heb gerantie, dus dit valt hier gewoon onder en Philips is behoorlijk coulant met dit soort klachten.

De 9000 serie heeft hier totaal geen last van (volledig LED backlight) , dat is de reden waarom ik geen edge backlight meer wil. De 8000 serie is beduidend goedkoper, maar ook beduidend slechter. ;(

Heb een 8664 en totaal geen last van dit soort klachten.
Dus zeggen dat de gehele serie 8000 beduidend slechter is kan je niet altijd zeggen.
iets wat kort door de bocht Spider44 :*)

Anoniem: 346048 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:31:
[...]

De 9000 serie heeft hier totaal geen last van (volledig LED backlight) , dat is de reden waarom ik geen edge backlight meer wil. De 8000 serie is beduidend goedkoper, maar ook beduidend slechter. ;(
nou 1500 euro voor een tv vind ik niet goedkoop hoor

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Goedenavond,

Alvast bedankt

Edit:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb ik ook een klein beetje, heb al eens ergens gelezen dat dit komt door een strak aangedraaide schroef in de behuizing.
De monteur draait alleen de schroef wat losser.

Ga ik ook maar eens proberen

Anoniem: 291978

halo mensen ik heb een 37pfl8684 en als ik goed kijk zie ik aan de onderkant van mijn scherm een witte licht.

Om duidelijker te zijn: Als mijn scherm helemaal zwart is dan zie ik aan de rand van mijn scherm witte plekken en vooral aan de onderkant. Ik weet niet waar dat vandaan komt. Het is ongeveer 3 MM breed. Het valt alleen op als mijn scherm helemaal zwart is want bij normaal beeld val het niet op. Hebben jullie dit ook?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-02 14:14
Hallo,

Ik heb dus een 8404h en mijn beeld hier van Ziggo is niet supoer scherp. Nu had hij ineens als mijn zenders omgegooid naar HD. Toen was Nederland 1 ineens wel erg scherp.

Als ik het goed begrijp koop ik een kaart voor 79 euro. Extra abonnements kosten zijn er niet. Ik krijg gewoon alle huidige zenders dan ook door in betere kwaliteit?

Of moet ik hierbij ook een extra abonnement afsluiten?

• Xander
  • Nu online
:? Hoe heb je nu die HD zenders dan? Analoog ga je dat niet voor elkaar krijgen...

Bij het standaardabonnement krijg je maar 4 HD zenders: Nederland1, 2, 3 en Eurosport. Dat wil niet zeggen dat de beeldkwaliteit van de standaard digtale televisiekanalen niet beter kan zijn dan die van analoge televisie natuurlijk. :)

• Daros
Xander schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:44:
:? Hoe heb je nu die HD zenders dan? Analoog ga je dat niet voor elkaar krijgen...

Bij het standaardabonnement krijg je maar 4 HD zenders: Nederland1, 2, 3 en Eurosport. Dat wil niet zeggen dat de beeldkwaliteit van de standaard digtale televisiekanalen niet beter kan zijn dan die van analoge televisie natuurlijk. :)
Ah oke.

Ik krijg nu Ned1 digitaal door (tenminste na een zender update waarmee hij alles digitaal heeft gemaakt)

Conclusie ik schiet er geen fluit mee op.

• Xander
  • Nu online
Daros schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:21:
Nu had hij ineens als mijn zenders omgegooid naar HD. Toen was Nederland 1 ineens wel erg scherp.
Al je zenders?
Daros schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:36:
Ik krijg nu Ned1 digitaal door
Of alleen Ned1?
(tenminste na een zender update waarmee hij alles digitaal heeft gemaakt)
Of toch alle zenders? :?

Wat bedoel je nou? :P

Met de CI+ module en smartcard kun je digitale televisie ontvangen, en krijg je Ned1, 2, 3 en Eurosport standaard in HD. Zonder die module krijg je in Ziggo-gebied slechts één digitale zender: Nederland 1.
Conclusie ik schiet er geen fluit mee op.
Nouja, dat ligt een beetje aan de kwaliteit van je analoge signaal. Je kunt er best veel mee opschieten, maar je krijgt niet alle zenders in HD...

(digitale televisie heeft ook nog wel andere voordelen natuurlijk, extra zenderpakketen bijvoorbeeld)

• Cruzer
  • Laatst online: 08:23
Anoniem: 291978 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:13:
halo mensen ik heb een 37pfl8684 en als ik goed kijk zie ik aan de onderkant van mijn scherm een witte licht.

Om duidelijker te zijn: Als mijn scherm helemaal zwart is dan zie ik aan de rand van mijn scherm witte plekken en vooral aan de onderkant. Ik weet niet waar dat vandaan komt. Het is ongeveer 3 MM breed. Het valt alleen op als mijn scherm helemaal zwart is want bij normaal beeld val het niet op. Hebben jullie dit ook?
Ik heb deze tv ook maar ik heb hier geen last van.

Ik heb wel dat de AB pas volledig werkt na 5 minuten als ik schuin van de tv zit, bv de eettafel. Als ik er recht voor zit dan doet deze het wel goed na 10 sec.

When the pink is snookered, Go for the brown

• Daros
Xander schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:01:
[...]
Al je zenders?
[...]
Of alleen Ned1?
[...]
Of toch alle zenders? :?

Wat bedoel je nou? :P

Met de CI+ module en smartcard kun je digitale televisie ontvangen, en krijg je Ned1, 2, 3 en Eurosport standaard in HD. Zonder die module krijg je in Ziggo-gebied slechts één digitale zender: Nederland 1.
[...]
Nouja, dat ligt een beetje aan de kwaliteit van je analoge signaal. Je kunt er best veel mee opschieten, maar je krijgt niet alle zenders in HD...

(digitale televisie heeft ook nog wel andere voordelen natuurlijk, extra zenderpakketen bijvoorbeeld)
Wat hij heeft gedaan is AL mijn zender omgezet naar de CI+. Dus ga ik naar iets anders dan Ned 1 kreeg ik iets te zien als: zender gecodeerd.

Doordat mijn beeld niet heel scherp is vroeg ik mij of dit verbeterd zou worden als ik een CI+ module kocht. Ik weet dat ik dan alleen Ned 123 en eurosport in HD krijg maar wat gebeurd er met de overige zenders. Deze lopen dan ook via de CI+ module. Is dit dan beter of blijft dit zoals het is.

Met slecht bedoel ik prima te doen voor andere maar ik vind het te veel ruis. Dit mede doordat de afstand van binnenkomst en locatie niet optimaal is en dit ook niet te vervangen is.

misschien dom van mijn kant maar ik neem aan de je wel goede kabels hebt met goede stekkers?
Anders misschien een antenne versterker ertussen.Als de fundering slecht kan zelfs het mooiste huis inzakken.
Digitale tv is beter en mooier maar je moet wel eengoed signaal hebben anders wordt dat niks.

• Daros
Anoniem: 316994 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:36:
misschien dom van mijn kant maar ik neem aan de je wel goede kabels hebt met goede stekkers?
Anders misschien een antenne versterker ertussen.Als de fundering slecht kan zelfs het mooiste huis inzakken.
Digitale tv is beter en mooier maar je moet wel eengoed signaal hebben anders wordt dat niks.
2 JAar geleden zijn alle kabels opnieuw gelegd. Zoals ik al aangaf is het voor mij niet mogelijk om kabels weer opnieuw te trekken.

Vandaar de vraag. Lijkt me namelijk dat als ik hem koop ik hem niet kan retourneren als hij niet bevalt?

Ik heb eens effe in het sevicemenu gedoken van mijn 40pfl9704h/12 om te kijken welk panel ik heb, en zie dat het en Sharp panel is. Vreemd ik dacht dat toestellen met VN 3 en VN 4 LG panelen had. maar afgezien hiervan heb ik totaal geen problemen met mijn TV.

Zie de foto.

Cruzer schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:45:
[...]

Ik heb deze tv ook maar ik heb hier geen last van.

Ik heb wel dat de AB pas volledig werkt na 5 minuten als ik schuin van de tv zit, bv de eettafel. Als ik er recht voor zit dan doet deze het wel goed na 10 sec.
Bij mij doe de AB het af en toe ook raar. Dan moet ik er echt precies voor ziiten wilt hij het pakken.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:30

Prx

♟♟♟♟♟♟♟♟

Gisteren mijn 42PFL8404H opgehaald bij het Megapool afhaalpunt. Had in December 2009 de 37PFL8404 besteld, maar die was niet meer leverbaar. Werd vorige week opeens gebeld of ik voor dezelfde prijs dan de 42" zou willen kopen... moeilijke keuze hoor. :P

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het beeld en de inkijkhoek. Het zal wel een Sharp paneel zijn, maar ik heb nog géén klachten.

• Cruzer
  • Laatst online: 08:23
Anoniem: 291978 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:15:
[...]

Bij mij doe de AB het af en toe ook raar. Dan moet ik er echt precies voor ziiten wilt hij het pakken.
Kun je dit denk je in het service menu aanpassen?

When the pink is snookered, Go for the brown

• Xander
  • Nu online
Volgens mij straalt het LCD-scherm de eerste paar minuten zelf wat meer dan gemiddeld infrarood-licht uit (mijn ouders hebben een marmitek invisiblecontrol, het ledje daarvan licht op als je een LCD-scherm aanzet). Dat zou de afstandsbediening wel eens kunnen verstoren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Laatst online: 30-01 21:02
Hee philips gebruikers :)

Ik heb een Philips pfl8654h met een ziggo Ci+ module laatste firmware geinstalleerd van de philips site (feb versie)

Maar het probleem dat ik heb is dat ned 1,2,3 HD en eredivisie live ontzettend storen en dan bedoel ik beeld haperingen, blokjes en strepen :S dit was met de vorige firmware versie nog niet zo erg maar nu wel (en dus was het er toen ook al) De tv beneden met een losse HD decoder heeft nergens last van..

Inkomend signal wordt aan gegeven als goed. Andere zenders heb ik nergens last van..

Iemand hier ook last van of last van gehad? Wat is de oplossing.. Heb al een keer de Ci+ module eruit gehaald en opnieuw erin, authentificatie wordt aangegeven als goed dus ik weet het ook niet.

Is het mogelijk om heel de Cam module opnieuw te installeren maby?

Hopelijk kan iemand helpen want hier wordt ik niet echt vrolijk van :(

Gr Bart

Cruzer schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:30:
[...]

Kun je dit denk je in het service menu aanpassen?
nou nog nooit gezien hoor, maar ik zal even kijken of ik wat kan vinden

Hallo mensen,

gisteren heb ik mijn laptop op mijn 8684 aangesloten waar ik gewoon beeld had. Maar jammer genoeg heb ik het niet voor elkaar gekregen om ook geluid via mijn TV boxen te krijgen. Wanneer ik de HDMI stekker los koppelde had ik gewoon geluid. Nadat ik het weer aansloot had ik wel beeld geen geluid.

Anoniem: 227911

Sinds vorige week in het bezit van de 42PFL7404H/12 en ben er wel tevreden mee. Alleen valt me 1 ding op. Ik heb mijn pc aangesloten op de tv via HDMI. Nu als ik net de tv op HDMI zet en iets afspeel via mijn pc springt het beeld een keer op zwart en is het daarna weer normaal. Net zoiets alsof je aan het schakelen bent van kanaal. Is dit normaal? Dit doet die ook maar eenmalig zover ik weet.

• Prx

Prx

♟♟♟♟♟♟♟♟

Heb vanavond eens geprobeerd om mijn externe HDD aan te sluiten op mijn 8404 om zo eens een afleveringetje Criminal Minds te kijken. Heb de AVI gestart en de eerste minuten gaan goed, daarna gaat het beeld behoorlijk haperen (niet out-of-sync, alleen haperen). Heb net de firmware ge-update naar de nieuwste versie, maar deze bracht helaas geen verbetering.

Iemand anders die dit probleem ook heeft, en mogelijk een oplossing?

edit
Ondertussen wat meer te weten gekomen met wat extra google werk. Het AVI playback verhaal is schijnbaar een bekend Philips probleem, wat gewoon maar niet opgelost gaat worden. Het zal wel iets met de verwerkingscapaciteit van de TV te maken hebben. Gezien de lange tijd dat er géén updates zijn geweest, vrees ik dat Philips dit probleem ook niet gaat oppakken.

[Voor 30% gewijzigd door Prx op 09-03-2010 22:12. Reden: Aanpassing met probleemidentificatie]

• emile75
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09-2022
Mijn 40pfl8664h geeft steeds een tikkend geluid (niet uit de luidsprekers). Hoorbaar als de tv 1 a 2 minuten aanstaat, en blijft aan tot een half uur nadat ik de tv weer uitzet. Het is erg irritant. Philips gebeld, monteur is geweest. Die vond het ook vreemd. LCD scherm is nu vervangen maar het tikkende geluid blijft. Philips reageert vandaag dat het er bij hoort bij dit scherm. Rare zaak lijkt me!

Heeft iemand hier ook last van? Of heeft iemand tips wat ik kan ondernemen?

Ik ook maar vind het geen probleem.
Het is het werken van de plastic behuizing.

• Barthezz Brick
  • Laatst online: 30-01 21:02
Hee philips gebruikers

Ik heb een Philips pfl8654h met een ziggo Ci+ module laatste firmware geinstalleerd van de philips site (feb versie)

Maar het probleem dat ik heb is dat ned 1,2,3 HD en eredivisie live ontzettend storen en dan bedoel ik beeld haperingen, blokjes en strepen dit was met de vorige firmware versie nog niet zo erg maar nu wel (en dus was het er toen ook al) De tv beneden met een losse HD decoder heeft nergens last van..

Inkomend signal wordt aan gegeven als goed. Andere zenders heb ik nergens last van..

Iemand hier ook last van of last van gehad? Wat is de oplossing.. Heb al een keer de Ci+ module eruit gehaald en opnieuw erin, authentificatie wordt aangegeven als goed dus ik weet het ook niet.

Hopelijk kan iemand helpen want hier wordt ik niet echt vrolijk van

Gr Bart

• Xander
  • Nu online
Hoi!
Eh ja, dat wisten we toch al?

Je bericht is de eerste keer vast wel gelezen (door mij o.a.). Blijkbaar had geen van de lezers het idee iets nuttigs te kunnen bijdragen, je bericht letterlijk kopieëren helpt dan echt niet. In die 3 dagen had je zelf al van alles kunnen uitproberen, dan had je het probleem nu wat specifieker kunnen omschrijven.

Bijvoorbeeld:
Maar het probleem dat ik heb is dat ned 1,2,3 HD en eredivisie live ontzettend storen en dan bedoel ik beeld haperingen, blokjes en strepen dit was met de vorige firmware versie nog niet zo erg maar nu wel (en dus was het er toen ook al) De tv beneden met een losse HD decoder heeft nergens last van..
Ben je van je storing af als je de TV beneden bij de kabelaansluiting neerzet?

Of:

Werkt Nederland 1 wel goed als je de CAM-module eruit trekt?
Hopelijk kan iemand helpen want hier wordt ik niet echt vrolijk van
Dat helpen gaat lastig worden met de informatie die je nu geeft. Misschien is de kabel slecht, misschien is je CAM kapot (lijkt me niet, trouwens) of misschien mankeert er iets aan de TV zelf... Wie zal het zeggen?

De CAM-module kent volgens mij geen andere installatieprocedure dan "erin stoppen", dus "heel de CAM module opnieuw installeren" heb je al geprobeerd. Heb je de zendersetup ook al eens opnieuw doorlopen?

• emile75
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09-2022
Anoniem: 332283 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:39:
Het is anders dan het tikkende geluid van het werken van de plastic behuizing. Het gaat constant door, ook na enkele uren gebruik. Het plastic is dan qua warmte wel uitgewerkt lijkt me. Tikkend geluid is hoorbaar afwisselend links en rechts in de behuizing.

[Voor 10% gewijzigd door emile75 op 10-03-2010 22:46]

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb de 37pfl8404. Als de TV aanstaat en het beeld is zwart, bijvoorbeeld op HDMI en je HDMI apparaat staat uit, dan zie je in de linkerbovenhoek van het scherm een soort van ruis/sneeuw/korreltjes in een soort waaiervorm. Het lijkt wel of er licht 'lekt' vanuit de bovenhoek.

Kent iemand dit fenomeen toevallig en zo ja is dat normaal?

EDIT: Ik lees net onderstaande post!
Goedenavond,

Alvast bedankt

Edit:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Sorry van het dubbelposten, maar dit heb ik dus ook, in de linkerbovenhoek!

[Voor 72% gewijzigd door sanderander op 12-03-2010 11:10]

Anoniem: 332380

Ik heb een vraag doet Nettv het bij jullie vandaag?

Anoniem: 332283 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:39:
Mijn TV (40pfl9704h/12) heft net als alle andere Philips ook een plastic behuizing, maar ik hoor dat tikken of ploffen echt nergens. Mischien komt dat doordat er bij de 9000 serie ook aluminium verwerkt zit in de behuizing.

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-12-2022
Hey guys,

Heb als sinds november een 8404.
Ik kwam er al snel achter dat het afspelen van media bestanden via usb of utp niet lekker liep.
Bij 95% van de bestanden had ik een stotterend beeld, alsof de beeldprocessor het allemaal niet bij kan houden.

Dus regelmatig contact gehad met Philips, diverse firmware upgrades uitgevoerd.... maar het heeft allemaal niet gebaat. Nu eindelijk na 4 maanden heb ik een antwoord van Philips. De tv ondersteund geen DIVX en Xvid. Wie heeft hier ook ervaringen mee? Want ik vind dit onacceptabel. Dit was één van de redenen dat ik de tv heb gekocht.

Cheers,

Robbie

[Voor 9% gewijzigd door RobbieN op 12-03-2010 20:10. Reden: textueel]

• Daros
Ik heb mijn NetTV nog nooit werkend gehad.

Heeft NetTV soms een paar open porten nodig om goed te kunnen werken?
Hij blijft op bezig met verbinden staan...

Via Software update via het internet geeft hij aan. Philips Server niet gevonden...

Iemand?
Ziggo modem ---- Sitecom lw50v2 ---- TV

ps: Sitecom :( helaas heb ik zelf niet in de hand...

4a5 maanden geleden deed hij het nog een tijd niet gekeken en nu doet hij het niet meer wat ik wel weet is dat er toen vaak storing was en dan lag het een paar dagen plat had gehoopt dat het beter zou zijn nu.

Wat betreft divx-xvid afspelen hier heb ik zelfde klachten als anderen begin goed dan haperen via usb of netwerk maakt niet uit. Heb toen ook maar een mediaplayer aangeschaft dat kijkt stukken beter.

Afspeelformaat: MP3, LPCM, WMA versie 2 tot versie 9.2, JPEG-afbeeldingen, MPEG1, MPEG2, MPEG4, AVI, H.264/MPEG-4 AVC, MPEG-progammastream PAL, WMV9/VC1

• Daros
Anoniem: 332380 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:57:
4a5 maanden geleden deed hij het nog een tijd niet gekeken en nu doet hij het niet meer wat ik wel weet is dat er toen vaak storing was en dan lag het een paar dagen plat had gehoopt dat het beter zou zijn nu.
Ik heb de TV nu 3 weken, heeft het bij mij nog nooit gedaan. Krijg ook niet de aanmeld/registratie pagina.
(heb er toen 2 gekocht. Bij me moeder heb ik de andere neergezet en die doet het wel perfect)

Hij doet het weer. ik had ook eerst alleen maar dat hij bezig met verbinden was.
Heb eerst alles gewist in de geheugen tv helemaal van stroom afgehaald en toen kon ik me weer aanmelden.
Raar dat die bij je moeder goed doet en niet bij jou.
Is je netwerk ok? tv krijgt ook een ip van de router.

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Mijn schoonouders hebben de 37pfl8404 en zitten in een Ziggo gebied dus ik wil van 't weekend uitproberen of ik met een CI+ module het Ziggo kaartje daar in de TV kan doen en werkend kan krijgen.

Ik heb deze handleiding al gevonden: http://www.4shared.com/ac...8b98/Philips_2009_CI.html

De handleiding begint met 'De Philips TVs zijn momenteel nog niet Ziggo gecertificeerd – het gebruik van een Ziggo CI+ CAM is op eigen risico!'. Ik weet dat de Philips TV's niet officieel worden ondersteunt door Ziggo maar ik neem aan dat ik niks kan kapot maken aan het toestel toch door het uit te proberen?

• E-lektric
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Gegroet mede tweakers.

Ik heb een vraagje. Ik ben in het bezit van een 46PFL9704. Als ik mijn apparaten aanzet, die zijn aangesloten op SCART, dan schakelt hij automatisch over naar de desbetreffende ingangskanaal. Bij apparaten die aangesloten zijn via HDMI moet ik dit handmatig doen.

Is dit normaal, of moet ik ergens iets instellen?

Anoniem: 227911

Dit is volgens mij normaal. Ik heb het in ieder geval nooit anders gezien.

mmmm PS3 via HDMI op een 8664
aanzetten PS3 = TV schakeld automatisch over naar HDMI.
Moet dus werken ook werken op een 9704

Anoniem: 332283 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:37:
mmmm PS3 via HDMI op een 8664
aanzetten PS3 = TV schakeld automatisch over naar HDMI.
Moet dus werken ook werken op een 9704
Werkt op de 9704 ook, moet je wel de ''Easy link'' aanzetten. :)

Ik hegb deze funtie juist uitgezet, de reden is dat als ik de DVD speler aanzette dat de TV meteen op de HDMI ingang van de blue ray DVD speler ging (beide zijn wel van Philips.)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-01 22:04
Hey peoples,

Ik ben sinds gisteren middag de trotse eigenaar van de 42PLF8404H TV.
Ben er super tevreden over zit alleen met één probleem.
Om een of andere onbekende reden lijkt Ambilight er soms willekeurig mee te stoppen.

Lampen gaan dan uit en 'that's it'. Alleen uit en aan met de knop aan de zijkant lijkt te helpen.
Een keer gingen de lampen ook weer spontaan aan.

Is dit een bekend issue of zal ik mijn garantie moeten gaan claimen?

Ik hoor het graag.

• Bart©
Cardinoz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:04:
Mijn schoonouders hebben de 37pfl8404 en zitten in een Ziggo gebied dus ik wil van 't weekend uitproberen of ik met een CI+ module het Ziggo kaartje daar in de TV kan doen en werkend kan krijgen.

Ik heb deze handleiding al gevonden: http://www.4shared.com/ac...8b98/Philips_2009_CI.html

De handleiding begint met 'De Philips TVs zijn momenteel nog niet Ziggo gecertificeerd – het gebruik van een Ziggo CI+ CAM is op eigen risico!'. Ik weet dat de Philips TV's niet officieel worden ondersteunt door Ziggo maar ik neem aan dat ik niks kan kapot maken aan het toestel toch door het uit te proberen?
Nee joh, tuurlijk niet.. Hier werkt het als een trein, krijg héél soms nog eens een 'Zender is gecodeerd' melding maar dat komt vrijwel nooit voor.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08-2022
Bart© schreef op zondag 14 maart 2010 @ 07:41:
Hey peoples,

Om een of andere onbekende reden lijkt Ambilight er soms willekeurig mee te stoppen.

Lampen gaan dan uit en 'that's it'. Alleen uit en aan met de knop aan de zijkant lijkt te helpen.

Ik hoor het graag.
Ja, ik heb hetzelfde probleem met mijn 32PFL8404H/12 die ik gisteren gekocht heb.
Was al aan het zoeken, toen kwam ik dit bericht tegen...

Moet nog proberen een firmware update te doen. Heb een half afgemaakte netwerkaansluiting in de kamer waar de tv hangt. Kwam er net achter dat het einde in de meterkast te kort is om in de router te pluggen O-)
Behoeft dus nog wat gehobby en dan hangen we de Ambidark maar ff aan 't net...

[Voor 17% gewijzigd door AxiMaxi op 14-03-2010 10:25. Reden: Wilde nog wat toevoegen]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Knathrak
Ik ben zelf ook in het bezit van een 42pfl8404 (ong. 2 maanden), maar nog nooit gehad dat de ambilight er vanzelf mee stopte.

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 12:30
op fvdshop.be staan een aantal prijzen van modellen uit de 2010 line-up, zo is de 32inch uit de 9705H serie €1395 (400Hz en 3d ready) geen verkeerde prijs imo. (ook al is het slechts 32 inch) verder staan er ook een aantal prijzen van modellen uit de 7000 serie. Ik ben er alleen niet helemaal zeker van of deze prijzen erg betrouwbaar zijn. het is namelijk zover ik weet de enige webshop die prijzen noemt..

als de prijs voor die 32 inch uit de 9 serie klopt, zal de prijs van de 37 inch uit de 8 serie toch ongeveer €50-100 hoger liggen? :9~ (in dat geval wordt het dan sowieso mijn volgende tv...)

[Voor 4% gewijzigd door Igor4 op 14-03-2010 12:16]

• Prx

Prx

♟♟♟♟♟♟♟♟

Daros schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:26:
Ik heb mijn NetTV nog nooit werkend gehad.

Heeft NetTV soms een paar open porten nodig om goed te kunnen werken?
Hij blijft op bezig met verbinden staan...

Via Software update via het internet geeft hij aan. Philips Server niet gevonden...

Iemand?
Ziggo modem ---- Sitecom lw50v2 ---- TV

ps: Sitecom :( helaas heb ik zelf niet in de hand...
Heb je al een firmware update doorgevoerd naar de nieuwste versie? Er zitten namelijk een aantal fixes in op het gebied van NetTV.

Bart© schreef op zondag 14 maart 2010 @ 07:41:
Hey peoples,

Ik hoor het graag.
Dit heb ik nog niet gehad zou eerst even de update doen en dan toch bellen met klantenservice

• AxiMaxi
Gisteravond de update gedraaid (vanaf Corsair Flash Voyager 16GB O+) en dat lijkt geholpen te hebben.
Heb nog niet echt lang de TV aan gehad, maar in ieder geval langer dan de periode waarin de vorige keer de boel donker werd.

Ben verder over de TV zeer tevreden, qua beeld en geluid.
Ben nooit een fan geweest van LCD tv, maar je moet er tegenwoorden aan geloven ;)
Enige punt van opmerking is dat de EXT-3 pluggen achter de beugel verdwijnen waarmee de TV aan de muursteun hangt. Voor mij geen probleem, maar let er ff op als je naar een beugel op zoek gaat.

Anoniem: 346274

Goede middag,

Na begin december een 37pfl8404 televisie te hebben besteld, kreeg ik een paar weken geleden het bij jullie wel bekende bericht dat de tv niet meer leverbaar was. Nu kreeg ik vandaag plotseling te horen dat philips mij voor dezelfde prijs de 42pfl8404 wil leveren. Ik vind dat philips hier echter geen rekening houdt met het feit dat iemand die een 37 inch televisie koopt, deze in de meeste gevallen (net als ik) met een reden koopt, namelijk dat een groter formaat tv gewoonweg (hoe jammer ik het ook vind) te groot wordt. Het is voor op mijn slaapkamer, en was lang aan het twijfelen tussen een 32 en 37 inch televisie, maar uiteindelijk op de gok toch maar de 37 inch besteld. Een 42 inch gaat hem dus niet worden.

Wat denken jullie, moet philips mij gewoon een andere vergelijkbare tv voor een redelijke prijs leveren, of vinden jullie dat ik al blij moet zijn dat ze een andere aanbieden. Tevens vind ik het ook een beetje aan de late kant om nu nog een 2009 tv te kopen (zeker gezien de negatieve reacties die ik hier lees over oa de slechtere Sharp panelen en andere problemen waar deze tv's mee te kampen hebben), terwijl een vergelijkbare opvolger (de 37pfl7605), ondanks dat het wel een LED-tv is, al over een paar weken leverbaar gaat zijn. Ik wacht jullie reacties graag af.

• Knathrak
Ik denk dat Philips een genereus aanbod doet om jou de 42 inch versie aan te bieden voor dezelfde prijs.
Dat dit voor jou helaas te groot is, kunnen zij niets aan doen. Ze zijn niet verplicht om jou een andere tv aan te bieden. Philips kan gewoonweg niet leveren, en een bericht naar jou toe dat ze van de bestelling moeten afzien, is in principe al genoeg. Dat ze uberhaupt een andere aanbieden voor dezelfde prijs is dus al extra service.

[Voor 4% gewijzigd door Knathrak op 15-03-2010 19:14]

• AxiMaxi
Ik zou de 42" aanpakken, op Marktplaats zetten en voor het verkregen geld een 37" kopen.
Hoewel, ik heb een 32" aan 't voeteneind hangen en vind dat al heel behoorlijk eigenlijk ;)

[edit]
Hmm, ik krijg voorlopig geen enkel video formaat aan 't spelen.
En dat was, net als bij anderen in deze thread, een belangrijke reden om voor deze TV met netwerk connectiviteit te kiezen.
Foto's kijk ik wel op de computer, muziek speel ik op m'n MP3-speler... maar video kijk ik toch 't liefst op de TV!

Overigens krijg ik Net-TV ook niet aan de praat, zelfs niet als ik de TV als 'exposed host' in m'n netwerk zet.
(m.a.w. port forwarding kan 't probleem niet zijn).

Nah, zo is er altijd wat... gelukkig is hij als TV op analoge kabel best acceptabel voor in de slaapkamer :|

[Voor 61% gewijzigd door AxiMaxi op 15-03-2010 21:23]

• Bart©
Anoniem: 332380 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:23:
[...]

Dit heb ik nog niet gehad zou eerst even de update doen en dan toch bellen met klantenservice
Heb zodra ik het toestel binnen kreeg de nieuwste firmware erop gezet, dus daarom maar even met een medewerker van Philips gechat en het is geen bekend probleem dat ik zelf op zou kunnen lossen.
Daarna even de webshop benaderd waar ik het toestel aangeschaft heb, en ze komen deze week gewoon een nieuwe brengen en nemen de mijne dan mee. Erg goed geregeld dus.. Helaas is er vrijdag pas iemand thuis, dus kon 'em dan pas laten omwisselen.

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 13:57
Voor wat betreft NetTV nog het volgende. Als je de TV aan hebt gezet (vanuit helemaal uit), moet je niet te snel de NetTV toets indrukken, is mijn ervaring.
De TV is dan toch nog aan het opstarten en kennelijk loopt het dan niet soepel. De neiging is dan groot om nog eens op NetTV te drukken (of via de home-knop) en dan blijft ie inderdaad staan op verbinding maken.

Indien ik echter de TV aanzet en even wacht en dan op NetTV druk en geduldig blijf wachten komt na enige tijd aanmelden en werkt NetTV prima. Overigens hoef je niet per se lang te wachten na het aanzetten van de TV, maar van belang is dat je maar 1 (!)x op NetTV drukt en dan geduldig wacht. Op een of andere manier maakt ie anders dubbel verbinding wat niet lukt en kun je dan niet op NetTV.

Hopelijk zijn jullie hiermee geholpen.

• AxiMaxi
@ henkjobse: je hebt gelijk, enig geduld helpt. Heb inmiddels al plezier gehad van NetTV's "RTL Gemist" :)
Maar van alle geprobeerde video formaten is er nog geen één die wil spelen vanaf m'n NAS.
Ook raar is dat ik geen submappen krijg bij 'video', terwijl die wel op de NAS staan.
Moet ik nog 's ff verder in duiken...

• Prx

Prx

♟♟♟♟♟♟♟♟

Mappen zou je sowieso wel moeten zien. Ik krijg ook de mappen te zien waarin géén compatible files staan.

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 13:57
@Aximaxi: mooi dat het nu werkt!

Ik gebruik zelf voor het streamen TVersity, maar heb een mediaspeler aangeschaft, agz ik het toch te lastig vindt; er worden maar weinig formaten ondersteund en TVersity werkt ook niet echt vlekkeloos.

• AxiMaxi
De mediastream voor video doet het nu ook, dus Philips scoort punten!

Ik denk dat m'n NAS (Synology DS-109) 't nog ff druk had met indexen, omdat ik de bestanden net verplaatst had toen ik 't streamen wilde proberen.
Alle bestanden en mappen zijn nu zichtbaar en willekeurig aangeklikte bestanden spelen gewoon.
Heb nog niet ALLE videoformaten geprobeerd, maar 't kan me weinig schelen: 't meeste lijkt te werken.

Vandaag alle kabeltjes in goten gestopt, laat het kijken beginnen!
*kuch* Waar had ik die torrents gelaten? *kuch*

Anoniem: 131459

Ik was net aan speuren op kieskeurig, en zag daar de prijzen staan voor een aantal nieuwe modellen die in april uitkomen;
  • Philips 32PFL7605H --> vanaf €790,-
  • Philips 37PFL7605H --> vanaf €875,-
  • Philips 40PFL7605H --> vanaf €1049,-
  • Philips 46PFL7605H -->vanaf €1399,-

• wildcheese
  • Laatst online: 20-01 14:28
Dat zijn best interessante prijzen. Wou eigenlijk voor een nieuwe samsung 40c7700 maar die worden wel erug duur. En dat 3d lijkt me leuk, maar volgens mij duurt dat nog vrij lang voordag het doorkomt en tegen die tijd zijn er weer andere standaarden. Net zo als de HD op mijn huidige -8 jaar oude- Philips LCD, de 576p standaard is het niet echt geworden :)

De nieuwe 7000 serie van Philips wel erg mooi, net als de samsung geborsteld alu. Alleen dat ambylight hoeft van mij niet, komt er ook een serie die vergelijkbaar is maar geen ambylight heeft? Volgens mij was dat juist de 7000 serie, maar die heeft dit nu ook standaard.

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 12:30
wildcheese schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:45:
Dat zijn best interessante prijzen. Wou eigenlijk voor een nieuwe samsung 40c7700 maar die worden wel erug duur. En dat 3d lijkt me leuk, maar volgens mij duurt dat nog vrij lang voordag het doorkomt en tegen die tijd zijn er weer andere standaarden. Net zo als de HD op mijn huidige -8 jaar oude- Philips LCD, de 576p standaard is het niet echt geworden :)

De nieuwe 7000 serie van Philips wel erg mooi, net als de samsung geborsteld alu. Alleen dat ambylight hoeft van mij niet, komt er ook een serie die vergelijkbaar is maar geen ambylight heeft? Volgens mij was dat juist de 7000 serie, maar die heeft dit nu ook standaard.
Je kunt Ambilight uitzetten. En er zijn zover ik weet in de 2010 serie geen non-ambilight modellen.
40c7700 wordt ergens tussen de €1500 (voor die prijs gespot bij een webshop in belgie) en €1999
op zich niet heel verkeerd naar mijn mening, maar de Philips 8 serie wordt prolly wat goedkoper

• wildcheese
Igor4 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:08:
[...]

Je kunt Ambilight uitzetten. En er zijn zover ik weet in de 2010 serie geen non-ambilight modellen.
40c7700 wordt ergens tussen de €1500 (voor die prijs gespot bij een webshop in belgie) en €1999
op zich niet heel verkeerd naar mijn mening, maar de Philips 8 serie wordt prolly wat goedkoper
Ok, goed te weten dat het uitkan. In het verleden betaalde je wat extra's voor ambylight, maar als dat minimaal is dan maakt me dat ook niet uit. Ik wou eigelik voor een 7 serie van Philips gaan, en dan is het verschil met de samsung ruim 500 Euro. Erug veel. De samsung lijkt wel een ingebouwde HDD recorder te hebben wat echt te gek zou zijn, maar is dat die meer prijs waard? Dan wil ik ook gelijk 2 tuners zodat m'n humax weg kan ;)

• audiojunk
  • Laatst online: 03-02 10:36
Als ambilight éénmaal hebt zet je het waarschijnlijk niet meer uit :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Knathrak
audiojunk schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:33:
Inderdaad. Ik wil het niet meer missen! _/-\o_

• wildcheese
dat verschilt..heb het bij vrienden gezien en zij vonden het geweldig..ik heb daarop besloten nooit meer een Philips te kopen, waar Philips vroeguh uitblinkte in techniek doen ze dat nu in marketing..en ik vind ambilight daar een voorbeeld van. Maar goed, anderen vinden het geweldig en das maar goed voor Philips. Als het niet uit kon had ik hoogstpersoonlijk LEDje voor LEDje de ambilight eruit geknipt :+ ...of anders een Samsung gekocht als die niet erug veel duurder waren geweest.

audiojunk schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:33:
Ik zet het iig niet meer uit, heb het eens gedaan en het ziet er plotseling zo kaal en leeg uit.

Met ambilight lijkt het wel alsof je TV ''leeft'' vooral de vernieuwde ambilight (met rode, groene en ja hoor blauwe LED's) is een echte verbetering tov de oudere ambilight die naast de rode en groene LED's witte LED gebruikte omdat blauwe LED's iets is van de laastse paar jaar.

• Knathrak
wildcheese schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:35:
dat verschilt..heb het bij vrienden gezien en zij vonden het geweldig..ik heb daarop besloten nooit meer een Philips te kopen, waar Philips vroeguh uitblinkte in techniek doen ze dat nu in marketing..en ik vind ambilight daar een voorbeeld van. Maar goed, anderen vinden het geweldig en das maar goed voor Philips. Als het niet uit kon had ik hoogstpersoonlijk LEDje voor LEDje de ambilight eruit geknipt :+ ...of anders een Samsung gekocht als die niet erug veel duurder waren geweest.
Inderdaad. Meningen verschillen. Maar je kan het uitzetten.
Maar je moet niet even naar ambilight kijken. Het is wel iets waar je aan moet wennen (mijn ervaring).
In het begin had ik een beetje een kermis idee erbij. Dit ging al spoedig over in een verbeterde kijkervaring. Het beeld ljikt gevoelsmatig breder en ik heb niet meer zoveel lampen aan in huis terwijl ik een film o.i.d. kijk. (lampen had ik aan om hoofdpijn te voorkomen)

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 20:08

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Persoonlijk vind ik het ambilight geniaal.
Zeker in combinatie met een LivingColor lamp (of meer dan 1. onbegrijpelijk dat deze nog niet aan elkaar gekoppelt zijn)
Philips heeft wel het voordeel als "lampenfabriek" dat als ze roepen; wij zijn van mening dat licht xxx toevoegt, je eerder geneigd bent dit geloven dan Sony/Samsung/LG.
Maar je kan het uitzetten, maar aan is een aanrader.

Een normale flatTV met mooi beeld en HD specs kost helemaal niets anno 2010.
Voor 300 euro heb je al een 102cm flattv bij de mediamarkt./gamma.

De duurdere philips tv zijn een aanrader door ambilight en de goede easylink opties.
TV aan, dan gaat de stereo aan.
Bij wisselen tussen ingangen; HDMI, NetTV, USB etc schakelt je stereo vanzelf over naar de juiste bron.

NetTV op mijn 32PFL8404 werkt prima, maar het is nog een grappige gimmick;
Alleen het RTL gemist of NOS Journaal zijn werkende apps.
(onbegrijpelijk dat uitzending gemist er nog niet op werkt.)

Internet doe je 1 a 2 keer, via een SMS achtige toetsenbordje urls intoetsen is een crime, daarna doe je het nooit meer.

De YouTube client gebruikt een of andere oudere codec, deze vind alleen low res videoclips.
Of alleen MP3-tjes met een foto als video.
Onwerkbaar.
MAar wederom; geinig.

• wildcheese
Ik ben bang dat ik het uit laat staan ;). Het viel me op dat de nieuwe samsungs een spiegelend scherm hebben, wat ik absoluut niet wil. Zijn de nieuwe Philips nu glanzend of mat?

Dat easylink lijkt me inderdaad erg handig, moet even kijken hoe dat werkt (of het merk ongebonden is). NetTV hoeft niet, heb al een XBMC live, echte aanrader !

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 20:08

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Prx schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:44:
Heb vanavond eens geprobeerd om mijn externe HDD aan te sluiten op mijn 8404 om zo eens een afleveringetje Criminal Minds te kijken. Heb de AVI gestart en de eerste minuten gaan goed, daarna gaat het beeld behoorlijk haperen (niet out-of-sync, alleen haperen). Heb net de firmware ge-update naar de nieuwste versie, maar deze bracht helaas geen verbetering.

Iemand anders die dit probleem ook heeft, en mogelijk een oplossing?

edit
Ondertussen wat meer te weten gekomen met wat extra google werk. Het AVI playback verhaal is schijnbaar een bekend Philips probleem, wat gewoon maar niet opgelost gaat worden. Het zal wel iets met de verwerkingscapaciteit van de TV te maken hebben. Gezien de lange tijd dat er géén updates zijn geweest, vrees ik dat Philips dit probleem ook niet gaat oppakken.
Je krijgt dit bij:
- Bestanden groter dan 200MB
- Framerates anders dan 24.
Bestanden groter dan 1 GB gaan 100% mis.

videoclips spelen bijvoorbeeld geweldig af.
Deze zijn vrij standaard gecodeerd.

Ik had via handbrake wat tests gedaan, en zodra ik ntsc framerates (99% van de DVD rips) ga gebruiken, snapt de TV het niet.
Deze wil echt 24fps hebben.

QuickFix:
Pauzeren en paar seconden naar achteren scrollen.

Wat wel frappant is;
De Philips HTS (Home Theater Sets) hebben hier geen last van.

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 13:55
Kan iemand mij vertellen of de 40PFL7664H wel of geen full-led backlight heeft?
Ben namelijk op zoek naar een tv met full-led en niet alleen edge-led.
Aangezien Philips het op hun site heeft over pixel precise en vaag iets noemt over led ben ik bang dat ze een eigen versie van led hierop toepassen.
Is deze tv full Led?

Als ik hem vergelijk met een samsung edge-led tv dan heeft deze een veel lagere respons time, terwijl over het algemeen 100hz met led niet een lage respons time heeft van 3 sec zoals deze philips dat heeft.

• Xander
  • Nu online
Pixel Precise heeft iig niets met LED te maken, die techniek heeft mijn non-LED Philips TV ook. ;)

Anoniem: 336409

monaldo schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:24:
Kan iemand mij vertellen of de 40PFL7664H wel of geen full-led backlight heeft?
Ben namelijk op zoek naar een tv met full-led en niet alleen edge-led.
Aangezien Philips het op hun site heeft over pixel precise en vaag iets noemt over led ben ik bang dat ze een eigen versie van led hierop toepassen.
Is deze tv full Led?

Als ik hem vergelijk met een samsung edge-led tv dan heeft deze een veel lagere respons time, terwijl over het algemeen 100hz met led niet een lage respons time heeft van 3 sec zoals deze philips dat heeft.
Naar mijn weten heeft alleen de 9704 full-led backlight (leds achter het scherm en niet aan de zijkant oid)
dan zit je meteen in een hele andere prijsklasse ;)

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 13:55
Naar mijn weten heeft alleen de 9704 full-led backlight (leds achter het scherm en niet aan de zijkant oid)
dan zit je meteen in een hele andere prijsklasse ;)
[/quote]

Dus deze tv heeft edge-led?

[Voor 21% gewijzigd door monaldo op 26-03-2010 18:13]

Anoniem: 336409

Als ik even bij de specs kijk op deze site

http://www.technikdirekt....cm.html?type=nonavigation

Dan staat daar Edge-led.. Dus ik denk het wel ja ;)

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 08:33
Zit nu zelf te kijken voor een 37PFL8404.
Maar als ik het zo lees moet ik haast maken want de productie er van stopt?

• Prx

Prx

♟♟♟♟♟♟♟♟

weeraanmelden schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:52:
[...]

Je krijgt dit bij:
- Bestanden groter dan 200MB
- Framerates anders dan 24.
Bestanden groter dan 1 GB gaan 100% mis.

videoclips spelen bijvoorbeeld geweldig af.
Deze zijn vrij standaard gecodeerd.

Ik had via handbrake wat tests gedaan, en zodra ik ntsc framerates (99% van de DVD rips) ga gebruiken, snapt de TV het niet.
Deze wil echt 24fps hebben.

QuickFix:
Pauzeren en paar seconden naar achteren scrollen.

Wat wel frappant is;
De Philips HTS (Home Theater Sets) hebben hier geen last van.
Bedankt voor de toelichting en je testen. Helaas houdt het dan voor mij op. Op het moment dat ik met tooltjes aan de slag moet op een computer, om het te laten werken op de TV, dan is voor mij de functionaliteit teruggebracht naar een niveau 'jammer, maar grappig dat het erop zit'.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-02 18:34
Vlooi schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:49:
Zit nu zelf te kijken voor een 37PFL8404.
Maar als ik het zo lees moet ik haast maken want de productie er van stopt?
Productie daarvan is al een tijdje gestopt.. toestellen worden ook niet meer geleverd.. enkel huidige voorraad zou je nog kunnen vinden.. al lijkt me de kans erg klein want het toestel is al sinds december 2009 niet meer leverbaar bij Philips Nederland

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04:37
Prx schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:32:
[...]

Bedankt voor de toelichting en je testen. Helaas houdt het dan voor mij op. Op het moment dat ik met tooltjes aan de slag moet op een computer, om het te laten werken op de TV, dan is voor mij de functionaliteit teruggebracht naar een niveau 'jammer, maar grappig dat het erop zit'.
Dan maar een HTS kopen ;)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 08:33
Schizo007nl schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:16:
[...]

Productie daarvan is al een tijdje gestopt.. toestellen worden ook niet meer geleverd.. enkel huidige voorraad zou je nog kunnen vinden.. al lijkt me de kans erg klein want het toestel is al sinds december 2009 niet meer leverbaar bij Philips Nederland
Ok.
Dan gaat het de 42" worden. Deze blijft nog wel leverbaar voorlopig?

• waxman
  • Laatst online: 26-10-2011

waxman

Dell i9100

Beste mensen,

Ik twijfel enorm tussen de aankoop van een Samsung 40B7020 en Philips 40PFL8664
beiden hebben :

- Edge-LED
- 40 inch-scherm
- slank (zwart) design
- 100 Hz
- ...enz

Zijn er mensen die deze overweging ook gemaakt hebben ?

Welke zouden jullie nemen ?

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 21:03
Ik heb gekozen voor de Philips. Maar dat was eigenlijk al vrij snel duidelijk. Ik wilde eerste een 8404 maar die was niet meer leverbaar. Vrouwlief mee naar de winkel en de WAF bleek hoog genoeg voor de 8664.

1. vanwege het design dat mij meer aanspreekt.
2. vanwege Ambilight.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• amsterdam1977
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-10-2022
Anoniem: 131459 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 09:28:
Ik was net aan speuren op kieskeurig, en zag daar de prijzen staan voor een aantal nieuwe modellen die in april uitkomen;
  • Philips 32PFL7605H --> vanaf €790,-
  • Philips 37PFL7605H --> vanaf €875,-
  • Philips 40PFL7605H --> vanaf €1049,-
  • Philips 46PFL7605H -->vanaf €1399,-
Blijkbaar komen er nieuwe modellen aan. Dat is mooi, maar weet iemand wat nu de opvolger van wat gaat worden?
Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee