• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Anoniem: 206663 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:01:
[...]

En ben je er tevreden over? Zijn de kleuren niet te gesatureerd?
Ik dacht eerst aan een samsung 7020 (40 inch), maar nu komt ook die Philips in beeld.
Hoezo zouden de kleuren te saturated zijn?

Over het geheel ben ik zeer tevreden over de TV, helaas zijn de menu's en soms ook het zappen wel hopeloos traag, maar met name de zwart waarden en kleuren maken alles goed :)

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 23:45

phizzie

always look on the bright side

Cruzer schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:15:
[...]
Ik snap niet waarom je niet de 37pfl8684 koopt voor dat geld? Je krijgt dan een betere tv: - beter geluid - mooiere voet, - luxere universele AB, - HD Perfect Natural Motion, mooiere grill van de speakers.

Ik had deze bestelt bij Viptronics voor 705 euro ex afleverkosten. Misschien dat die nu wel duurder is geworden?
Helaas, deze is niet meer leverbaar. Zoals me verteld is in verschillende winkels is de 37" het meest populaire formaat en dus snel weg, helaas.

aw snap, was dat het alweer?

Anoniem: 316994

phizzie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:32:
[...]

Helaas, deze is niet meer leverbaar. Zoals me verteld is in verschillende winkels is de 37" het meest populaire formaat en dus snel weg, helaas.
neem dan de 40 echt hij is niet te groot zoals de meeste denken

Anoniem: 323388

Er is een nieuwe update uit voor 8000 serie.

http://www.p4c.philips.co...PFL8404H/12&scy=NL&slg=nl

Werkte niet via TV en internet wel met een USB stick,

Gr.

Anoniem: 332283

voor de 8404 serie

• beka01
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 20:10
Vorige week bij Expert geweest en daar wisten ze te vertellen dat het type 37PFL8404 eruit gaat en waarschijnlijk vervangen gaat worden door een nieuw model. Vandaag bij Saturn vertelde ze hetzelfde, in april zouden de nieuwe types worden gelanceerd.
Welk model de 37PFL8404 ging vervangen wisten ze nergens te vertellen. Dat wordt dus nog even wachten voordat ik mijn LCD kan gaan kopen. :|

beka01 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:13:
Vorige week bij Expert geweest en daar wisten ze te vertellen dat het type 37PFL8404 eruit gaat en waarschijnlijk vervangen gaat worden door een nieuw model. Vandaag bij Saturn vertelde ze hetzelfde, in april zouden de nieuwe types worden gelanceerd.
Welk model de 37PFL8404 ging vervangen wisten ze nergens te vertellen. Dat wordt dus nog even wachten voordat ik mijn LCD kan gaan kopen. :|
tsja er komt altijd wel weer wat nieuws en prijzen zullen altijd dalen.Koop gewoon een toestel dat aan je wensen voldoet en dan niet verder pijnzen.Als je snapt wat ik bedoel.

• beka01
  • Laatst online: 25-01 20:10
Als het type 37PFL8404 te leveren zou zijn, dan zou ik die inderdaad bestellen maar op dit moment is deze LCD nergens leverbaar. In dit geval is het dus geen kwestie van peinzen.

beka01 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:24:
Als het type 37PFL8404 te leveren zou zijn, dan zou ik die inderdaad bestellen maar op dit moment is deze LCD nergens leverbaar. In dit geval is het dus geen kwestie van peinzen.
http://www.prijskiezer.nl...KHk4ob7vJ8CFYt_3godHUnNzg

pricewatch: Philips 37PFL8404H

pick youre poison.Iemand uit deze twee lijsten moet hem toch hebben?
Anders op philips site met de postkode check kijken waar de winkels zitten.

Anoniem: 314536

er is op dit moment met verschillende types philips lcd tv's een leveringsprobleem. Heeft waarschijnlijk te maken met de levering van een goed beeldpanel uit azië : De 37pfl9604 maar ook de 8404 series zijn nauwelijks tot niet leverbaar door philips.

Ben benieuwd wanneer het opgelost is.

De software update is voor alle 8000 toestellen en niet alleen voor de 8404.

Ik heb de 8694 en ook daarvoor moest ik de update installeren.

Gr.

Kees

• Rctworld
Anoniem: 323388 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 07:34:
De software update is voor alle 8000 toestellen en niet alleen voor de 8404.
[...]
De 8664 heeft hem nog niet hoor, dus voorlopig nog niet alle 8000 toestellen ;) Maar denk wel dat ie snel zal volgen :)

40pfl8664h_12_fus_nld.zip
Versie: 000.026.066.000, Zip-bestand, 42.64 MB, Publicatiedatum: 2009-11-30

+ Firmware Upgrade - Leesmij bestand
zoals je ziet nog niks voor ons

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:04
Ik ben van plan de 47pfl8404 te kopen, alleen lees ik op dit forum over een versie 2.0 die wellicht uit gaat komen.

Wat adviseren jullie mij kopen of even afwachten?

maxoss schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:05:
Ik ben van plan de 47pfl8404 te kopen, alleen lees ik op dit forum over een versie 2.0 die wellicht uit gaat komen.

tsja hoeveel haast heb je :O kijk zoals ik ergens boven aan al typte er komen altijd nieuwere types.
Maar verdiep je eens in versie een en dan versie twee kijk of of de nieuwe versie is wat je verwacht (of niet voldoed ) en besluit dan <+:) (leuke smilie's btw )

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 07:22
Anoniem: 316994 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:50:
[...]

tsja hoeveel haast heb je :O kijk zoals ik ergens boven aan al typte er komen altijd nieuwere types.
Maar verdiep je eens in versie een en dan versie twee kijk of of de nieuwe versie is wat je verwacht (of niet voldoed ) en besluit dan <+:) (leuke smilie's btw )
Inderdaad. Je weet ook dat er bij Philips (net als bij veel andere fabrikanten, Apple is daarop een uitzondering) toch al gauw een paar maanden zitten tussen het aankondigen en het daadwerkelijk op de markt komen van nieuwe modellen.

Nou zit ik niet heel ver van de bron (werk niet bij Philips maar wel voor ze) en weet dat de aankondiging van de nieuwe range niet heel lang meer op zich laat wachten. Weet ook al alles over de nieuwe range maar ik behoud graag m'n baan :X . Even geduld dus nog ;)

Genoil schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:23:
[...]

Inderdaad. Je weet ook dat er bij Philips (net als bij veel andere fabrikanten, Apple is daarop een uitzondering) toch al gauw een paar maanden zitten tussen het aankondigen en het daadwerkelijk op de markt komen van nieuwe modellen.

Nou zit ik niet heel ver van de bron (werk niet bij Philips maar wel voor ze) en weet dat de aankondiging van de nieuwe range niet heel lang meer op zich laat wachten. Weet ook al alles over de nieuwe range maar ik behoud graag m'n baan :X . Even geduld dus nog ;)
dit doet me denken aan die mop hoe maak je een gek nieuwschierig???
dat vertel ik je volgende week wel

40pfl8664h_12_fus_nld.zip
Versie: 000.026.069.000, Zip-bestand, 42.64 MB, Publicatiedatum: 2010-01-25

+ Firmware Upgrade - Leesmij bestand

der is een nieuwe firmware kijken wat die doet

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 316994 op 25-01-2010 23:17]

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 07:22
Anoniem: 316994 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:48:
[...]

dit doet me denken aan die mop hoe maak je een gek nieuwschierig???
dat vertel ik je volgende week wel
Volgens een officiele bron wordt dat dus 22-24 februari:

http://twitter.com/Philips_BME

Anoniem: 35343

Kun je op deze tv ook de huidige instellingen zien? bijvoorbeeld bij het afspelen van een Blu-Ray ? Huidige modus = "1080p 24fps" ?

Anoniem: 35343 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:43:
Kun je op deze tv ook de huidige instellingen zien? bijvoorbeeld bij het afspelen van een Blu-Ray ? Huidige modus = "1080p 24fps" ?
welk type bedoel je?
Ik krijg mijn soundbar pas eind februarie :( moet je dus even schuldig blijven met antwoord

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 18:41
Anoniem: 35343 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:43:
Tijdens het kijken op Info drukken op je AB, dan zie je wat voor bronsignaal er gebruikt wordt.

Anoniem: 119536

Ik heb een 37PFL8404 en deze via de digitale audiokabel aangesloten op mijn Sony 5.1 surround set.
Ik krijg alleen geen 5.1 signaal op mijn set binnen.
Het maakt hierbij niet uit of het geluid in DTS naar de tv wordt gestuurd.
Het geluid dat digitaal de tv uitgaat lijkt alleen maar stereo te zijn.
Sluit ik mijn blueray speler rechtstreeks aan op de set, krijg ik wel DTS signaal qua geluid. Moet ik iets aan de instellingen veranderen of ondersteund de tv geen DTS of 5.1 doorgifte.
Heeft iemand een oplossing?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 119536 op 27-01-2010 16:24]

Update 40pfl8664 uitgevoerd.
Geen idee wat er veranderd en/of aangepast is.
iemand???????

Anoniem: 307302

Anoniem: 119536 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:23:
Ik heb een 37PFL8404 en deze via de digitale audiokabel aangesloten op mijn Sony 5.1 surround set.
Ik krijg alleen geen 5.1 signaal op mijn set binnen.
Het maakt hierbij niet uit of het geluid in DTS naar de tv wordt gestuurd.
Het geluid dat digitaal de tv uitgaat lijkt alleen maar stereo te zijn.
Sluit ik mijn blueray speler rechtstreeks aan op de set, krijg ik wel DTS signaal qua geluid. Moet ik iets aan de instellingen veranderen of ondersteund de tv geen DTS of 5.1 doorgifte.
Heeft iemand een oplossing?
Er is via de SPDIF wel ondersteuning voor dolby 5.1, maar niet voor DTS surround.

Anoniem: 307302 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:06:
[...]

Er is via de SPDIF wel ondersteuning voor dolby 5.1, maar niet voor DTS surround.
Met die SPDIF, hoe en waar moet ik die aansluiting vinden??
Ik neem aan dat de digitale uitgang bovenaan op de achterzijde bedoeld wordt, rechts naast audio out (L/R-Wit/Rood).
Daar heb ik 'm althans aangesloten en deze uitgang geeft geen 5.1 signaal weer, want ik krijg ook geen 5.1 indicatie op mijn surround te zien, terwijl ik met dezelfde kabel rechtstreeks op mijn dvd speler naar de set wel het geval is. Met de tv ertussen niet.

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 119536 op 29-01-2010 12:46]

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Ik heb vandaag een 42pfl8404 gekocht met een wdtv live. Mooie combinatie, alleen heb ik maar 1 netwerkkabel liggen en heb geen zin om een extra kabel te trekken.
Ik wil graag op de televisie via usb wifi connectie met nettv maken. Kan dit? En zo, ja welke usb wifi kan ik dan het beste kopen?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

extra kabel trekken is het beste het is even werk maar geloof me je hebt er enorm veel plezier van.

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik heb een vraagje over deze toestellen en ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen. Voegen de functies als Pixel Precise HD ed. nou ook echt iets toe aan de beeldkwaliteit als het beeld via HDMI aangeleverd wordt inplaats van de (ingebouwde) DVB ontvanger. Dat dit met analoge televisie of bij SD materiaal een groot verschil kan maken weet ik, maar het bij digitaal HD beeld ook (voorbeeld BluRay)? Alvast bedankt!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 18:51
VivaAtloni schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:23:
Ik heb vandaag een 42pfl8404 gekocht met een wdtv live. Mooie combinatie, alleen heb ik maar 1 netwerkkabel liggen en heb geen zin om een extra kabel te trekken.
Ik wil graag op de televisie via usb wifi connectie met nettv maken. Kan dit? En zo, ja welke usb wifi kan ik dan het beste kopen?
Gooi je er een switch tussen, ben je ook klaar.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Sokkiejjj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:49
Ik heb vandaag de 32PFL8404 binnengekregen om 9 uur 's ochtends. Leuke TV op het eerste gezicht. Maar dan beginnen de problemen. Hij doet rete lang over het vinden van digitale zenders. Vervolgens gaat de linkerkant van het scherm vol zitten met artifacts (tig horizontale strepen onder elkaar) wat later nog eens door trekt naar de rechter kant.
Philips gechat, zegt hardware defect. En bedrijf waar ik hem gekocht heb komt hem alhoewel dinsdag omruilen, baal ik hier flink van. Want de oude TV werkt ook niet meer. :+
De eerste 5 minuten kan je normaal je ding doen op de TV zoals kijken/gamen, maar daarna krijg je de zwarte strepen en daarna gaat het beeld zelf helemaal zwart. De backlight blijft wel gewoon aan net zoals het geluid, maar het beeld valt dan compleet weg.
Ik baal hier flink van.. maar goed. Oplossing komt in zicht dinsdag, welliswaar dat ik vandaag lekker vrij ben.

Anoniem: 307302

Anoniem: 119536 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:32:
[...]
Met die SPDIF, hoe en waar moet ik die aansluiting vinden??
Ik neem aan dat de digitale uitgang bovenaan op de achterzijde bedoeld wordt, rechts naast audio out (L/R-Wit/Rood).
Daar heb ik 'm althans aangesloten en deze uitgang geeft geen 5.1 signaal weer, want ik krijg ook geen 5.1 indicatie op mijn surround te zien, terwijl ik met dezelfde kabel rechtstreeks op mijn dvd speler naar de set wel het geval is. Met de tv ertussen niet.
Ja, op de coax aansluiting. Het kan zijn dat de DVD-speler geen 5.1 over de HDMI kabel gooit, of dat je dat moet instellen. Maar de uitgang van de tv is absoluut in staat 5.1 door te geven. Ik maak daar met mijn Popcorn Hour gebruik van en op mijn receiver verschijnt netjes Dolby 5.1.

• Sokkiejjj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:49
Het spijt me, maar ik begrijp geen pepernoot van je laatste bericht. Niet om het een of ander, maar probeer eens punctuatie te gebruiken, zal ook voor anderen wat prettiger lezen. ;)

Sokkiejjj schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:56:
Het spijt me, maar ik begrijp geen pepernoot van je laatste bericht. Niet om het een of ander, maar probeer eens punctuatie te gebruiken, zal ook voor anderen wat prettiger lezen. ;)
hik sorry bier hik
Zogauw ik de tv op het netwerk aansluit kan ik met mijn tv op het netwerk films kijken die op mijn pc staan(8664)
Nu komt het verveelende.Na ongeveer 5 a 10 min is de verbinding ineens weg.Even lankabel ontpluggen en alles werkt weer hij ziet mijn netwerk dus weer.Nou weet ik niet of dit door de laatste update komt of dat mijn lan kabel brak wordt ik ruim namelijk kabel steeds op todat de boel netjes in de muur weg gewerkt is.Hik nou iets duidelijker hik?(mis een smily die bier drinkt)

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02 19:00
maxoss schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:05:

Je weet ook nooit of de opvolger net zo goed is als zijn voorganger, zoals bijv. bij Sony de 5500 serie (backlight bleeding). Nu weet je wat je krijgt. Ook al zijn ze van scherm leverancier veranderdt, bij me is me gister geleverde tv perfect. Geen kijkhoek problemen of wat dan ook.

PSN: speedrazor3

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-01 09:20

TRG

Technotium99-m

Vorige week de 42" 8404 binnengekregen voor een hele beschaafde prijs van 800 euro. Ik ben nog in de verkenningsfase aangezien het mijn 1e LCD HDTV is, maar ik ben toch wel aardig tevreden. Ik heb hem momenteel in combinatie met een UPC mediabox (HD), en zowel SD als HD zien er fantastich uit. SD is hier een stuk scherper dan verwacht. Soms zou je zweren dat het 720p is! Ik moet er wel bijzeggen dat ik in het verleden al een keer een overdreven dure coaxkabel voor de aansluitpunt->UPCbox gekocht heb omdat we met een oude goedekope kabel veel ruis op digitale zenders hadden. Er zijn (nog) maar een paar HD zenders, maar het grootste voordeel van het HD pakket is toch wel de HDMI aansluiting van de UPC box. Ik denk dat dit deels bijdraagt aan de scherpte van SD (en eventueel nog upscaling van de box zelf).

Ik lig nog flink te hanessen met de TV instellingen, want ik ben er nog lang niet uit. Ik heb een media PC erachter gezet via HDMI (Ati 4650), en dat werkt als een trein. Echter, ik zie kleine zwarte randjes dus ik weet niet precies of het nu 1:1 doorgegeven pixels zijn of dat er gecropt/resized wordt. Ook het gebruiken van de optimalisatie functies (HD natural motion etc) lijkt niet de beste keus te zijn voor output van de media PC. Hier zit nog een hoop uitzoek werk in... Het menu is idd traag, maar het werkt gewoon en je zit er (hopelijk) maar af en toe aan als je het eenmaal goed ingesteld hebt. Ik ben nog in twijfel of ik het afregelen van de TV moet doen door een paar uurtjes te lezen en aan de slag te gaan met een goede filmscene, of een calibratie DVD/BR moet kopen voor het ultieme resultaat.

Ook ik moet zeggen dat de standaard instellingen savonds een partij licht genereren waar je bang van wordt (vooral met een wit scherm van bv windows). De helderheid omlaag brengen heeft dit gelukkig netjes opgelost.

Binnenkort komt een bluray speler, en ik ben benieuwd of het een zichtbaar verschil gaat opleveren met de media PC (waarop vooral MKV's staan icm XBMC). Het idee is om mijn 3 HDMI apparten via een AV receiver door te geven naar de PC (3 HDMI in - 1 HDMI uit). Ook hierbij ben ik benieuwd hoe het uitpakt qua lipsync / usability.

Opmerking: Mijn Ati 4650 deed erg leip. Na zon 5 - 10 minuten gebruik werd het beeld groen om vervolgens een foute kleurstelling aan te nemen. Ik dacht dat het artefacten waren, maar het is een ATI->Philips communicatie probleem waarbij het verkeerde kleurenpalet gekozen wordt (ofzo). Om het op te lossen moet je in CCC van Ati de kleuren forceren op RGB (google dit om zeker te zijn).

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• VivaAtloni
ik heb een 42pfl8404 en ben hem aan het calibreren met de monster calibratie DVD. Op zich gaat dit erg mooi, maar wat is verstandig om allemaal uit te zetten voor dat ik ga calibreren. Ik heb nu alleen de lichtsensor en het dynamische contrast uit gezet. Moet er nog meer uit.

• Anoniem: 151407
  • Niet online
vorige week een 47PFL7404H gewonnen bij een webshop.
word deze week gebracht :) zag op avforums al complete config schema's voor de beste instellingen.
mijn huidige samsung 40 inch lcd tv daar ook met config ingesteld en werkt perfect.

wou al upgraden omdat ik sinds de verhuizing naar grotere woning de 40 inch net te klein is voor de afstand waar ik op zit.
tevens heeft de samsung maar 3 hdmi poorten en de philips nu 4.
kan nu terminste bluray,xbox,ps3 en decoder op hdmi aansluiten en dan de wii op component.
alleen jammer dat er geen dvi op zit maar dat heeft de sammie ook niet dus mijn macbook via vga zal ook wel goed gaan.
en 7 inch meer is altijd leuk.!

denk wel dat mijn huidige muur mount het trekt. is eigenlijk voor max 42 inch en 70 kilo.
gezien de samsung 19 kilo weegt en de philips dacht ik 22 zonder voet moet het geen probleem zijn.
zitten 5 kijlbouten in de betonnen muur. moet wel goed gaan. zit ruim onder het gewicht limiet.
alleen hoop ik dat de schoefjes van de samsung ook in de philips passen anders ff nieuwe halen bij de karwei:)

is het aan te raden gelijk de firmware up te daten? ik hang hem eerst op en ff alles checken.
mijn logitech remote heb ik al opnieuw geprogrammeerd, alleen nog ff uploaden in de remote als de tv binnen is:)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 01-02-2010 19:43]

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04:37
Anoniem: 151407 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:39:
vorige week een 47PFL7404H gewonnen bij een webshop.
word deze week gebracht :) zag op avforums al complete config schema's voor de beste instellingen.
mijn huidige samsung 40 inch lcd tv daar ook met config ingesteld en werkt perfect.
Zou je je config met mij kunnen delen a.u.b.?

Ik heb van t weekend een 42PFL7404H/12 gekocht...

Thanks!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:59
Via de ING rentepunten is er een philips
32PFL7674 te koop. Kan alleen niets over dit model vinden.

weet iemand het verschil tussen deze en bv de 7404?

• Anoniem: 151407
  • Niet online
Vis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:22:
[...]

Zou je je config met mij kunnen delen a.u.b.?

Ik heb van t weekend een 42PFL7404H/12 gekocht...

Thanks!
heb ze zelf niet kunnen testen gezien de 47pfl7404H bij mij nog moet worden afgeleverd maar op het forum daar word goed gesproken over de onderstaande settings.

http://www.avforums.com/f...9-series-7404-8404-a.html

for sd:
brightness:57
colour:50
contrast:65
sharpness:3
hue:0
noise reduction:minimum
tint:normal
pixel precise:
100hz clear lcd:on
hd natural motion:on minimum/off for sports/off if you don't like it.
tint: custom
white point red: 123
white point green: 100
white point blue: 69
red black level offset: 10
green black level offset: 8
advanced sharpness:off
mpeg noise reduction:on
dynamic contrast:off
dynamic backlight:off
light sensor:off
colour enhancement:off
set screen format to widescreen

settings for xbox 360
contrast:65
brightness:65
hue:0
sharpness:5
noise reduction:off
pixel precise
100hz clear lcd automatically shuts off
hd natural motion:off
mpeg noise reduction:off
dynamic contrast:minimum
dynamic backlight:best picture
colour enhancement:medium
screen format:unscaled does dot by dot 1080p. in the xbox 360 setup menu set the screen to widescreen.

hd and bluray settings
brightness:50
contrast:70
sharpness:3
noise reduction:off
pixel precise
100hz clear lcd:on
hd natural motion:minimum/off if you don't like it
mpeg noise reduction:off
dynamic contrast:off
dynamic backlight:best picture
colour enhancement:off

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 02-02-2010 10:18]

• VivaAtloni
Ik heb nu een dag of 5 de 42pfl8404. Op zich supermooie tv met goed beeld, alleen valt me de kijkhoek enorm tegen. Ik moet er ercht rechtvoor zitten. Als ik bv in een hoek vanaf 25 graden vanaf het midden kijk, wordt het beeld al een stuk minder. Zwart is dan niet meer zwart en het beeld is flets. In de reviews die ik heb gelezen was de kijkhoek juist wel goed... vreemd verhaal dus.
Dus ben ik even aan het speuren geweest op internet en dat verschaft duidelijkheid.
Het schijnt dat tot december de 8404 is uitgerust met een LG beeldscherm, deze heeft een zeer goede kijkhoek. Vanaf december zijn de 8404 uitgerust met Sharp panelen. Deze hebben dus echt een slechte kijkhoek. Ik voel me dus behoorlijk belazerd.
Je kunt zien wat voor beelbuis je hebt aan de stikker op de rechter zijkant van de tv. Staat hier een stikker met 235 dan heb je een sharp paneel. Staat er een stikker met 186 dan heb je een LG paneel.
Ik ben benieuwd wat jullie voor paneel hebben. Post je resultaten!

Anoniem: 227911

Ik had een vraag. Nu heb ik een Samsung tv, wat een ellende. Beeld schokt als de ziekte met tijden en krijg het niet goed. Foutje in de A serie las ik hier ergens op GOT. Nu wil ik een Philips 42 PFL 7404H/12 gaan kopen. Zijn dit goeie tv's en is zonder problemen deze aan ter sluiten op de pc via hdmi?

Maar eerst een beetje informeren voordat ik het koop. Bedankt voor de reacties.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 04-02-2010 18:17]

VivaAtloni schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:27:
Ik heb nu een dag of 5 de 42pfl8404. Op zich supermooie tv met goed beeld, alleen valt me de kijkhoek enorm tegen. Ik moet er ercht rechtvoor zitten. Als ik bv in een hoek vanaf 25 graden vanaf het midden kijk, wordt het beeld al een stuk minder. Zwart is dan niet meer zwart en het beeld is flets. In de reviews die ik heb gelezen was de kijkhoek juist wel goed... vreemd verhaal dus.
Dus ben ik even aan het speuren geweest op internet en dat verschaft duidelijkheid.
Het schijnt dat tot december de 8404 is uitgerust met een LG beeldscherm, deze heeft een zeer goede kijkhoek. Vanaf december zijn de 8404 uitgerust met Sharp panelen. Deze hebben dus echt een slechte kijkhoek. Ik voel me dus behoorlijk belazerd.
Je kunt zien wat voor beelbuis je hebt aan de stikker op de rechter zijkant van de tv. Staat hier een stikker met 235 dan heb je een sharp paneel. Staat er een stikker met 186 dan heb je een LG paneel.
als hij je zo slecht bevalt doe hem retour zou ik zegen

• VivaAtloni
Anoniem: 316994 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:29:
[...]

als hij je zo slecht bevalt doe hem retour zou ik zegen
Ik heb hem vanavond weer in de doos gedaan. Morgen gaat de tv retour.

• Rctworld
En het is weer feest met Philips, ik weet niet of het gewoon aan mij ligt dat ik meer oog heb voor details dan anderen maar na 5 verkeerde reparaties van mijn vorige tv en een vervangende tv in de vorm van de 40PFL8664 heeft ook deze weer iets vreemds. Namelijk een kleine donkere veeg in beeld, die dus met name goed zichtbaar is bij lichte beelden.

Eerst dacht ik dat het een vuiltje was en probeerde ik het er dus af te vegen maar dat lukte niet, toen ik van dichtbij keek bleken het echter ook geen dode pixels te zijn maar na het bestuderen van de foto's die ik met mijn camera heb gemaakt lijkt het er haast wel op alsof de grootte van de pixel van het betreffende gedeelte een stuk kleiner is(gezien de zwarte ruimtes tussen de pixels):

Het maakt ook niet uit op welke zender hij stond, en het viel mij ook pas op in een licht vlak maar dat komt ook vooral omdat ik deze aan mijn ouders gegeven heb omdat ik zelf al een tijdje een SONY BRAVIA heb waardoor ik dus niet heel veel tv kijk op de betreffende Philips.

Overigens is betreft het een Sharp-paneel...

Iemand die mij kan vertellen wat hier aan de hand is?

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Type: vn3a1003108186 Model: 235

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 21:25

appel22

WouterHietbrink.com

Goedenacht,

Afgelopen zondag heb ik tijdens de Mediamarkt BTW actie een Philips 47PFL8404 besteld, want deze was niet meer op voorraad, voor de leuke prijs van 1007 euro.
Nu heb ik er vandaag achteraan gebeld of er al wat bekend was over de leverdatum, maar hierover konden ze mij niks vertellen en dat het afwachten is. Mooi jammer want ik wou er dit weekend graag mee spelen :P.

Als ik het zo lees zijn er best wat leveringsproblemen wat betreft de tv's, heeft iemand nog recente informatie wat betreft levertijden en dergelijke.
Daarnaast lees ik ook zorgelijke reacties over verschillende panelen LG of Sharp waarvan de laatste niet zo goed is als de LG. Wat ik op AV-Forums lees is dat de 47 inch versie een LG paneel heeft en geen Sharp paneel, klopt dit of is dat met de komende lichting misschien ook (helaas) veranderd?

Daarnaast heeft een lezer dezelfde tv en er verder goede ervaringen mee of mindere ben erg benieuwd en kan niet wachten :P....

Inventaris | WhatPulse

Anoniem: 160083

Sinds een paar dagen ook in het bezit van de 42PFL8404H. Beeld & geluid bevalt prima met uitgebreide instelmogelijkheden...

Heb zelf ook een Sharp-paneel (235), zoals wss iedereen die dit toestel recent bestelde... de mindere kijkhoek stoort mij niet aangezien ik er recht op zit, maar ik begrijp wel dat dit voor anderen een probleem kan zijn...

Blijkbaar is er sinds een tweetal weken ook een nieuwe firmware beschikbaar, dus deze ga ik vandaag of morgen nog eens uitvoeren. Al lijkt de nieuwe firmware niet veel extra toegevoegde waarde te hebben, ben je al je instellingen kwijt na de update?

Hiervoor had ik een 32PFL7403D (2008), maar vond dit paneel bij nader inzien nog net iets te min bij het afspelen van films dus heb er nog 10 inch bijgekletst :) . Vooral panorama-shots in natuurdocumentaires zijn erg indrukwekkend nu!!

Wat me wel tegenvalt t.o.v. de 7403 is de magere on-screen volumeregeling = een miniscuul klein icoontje in de linkerbovenhoek zonder cijferindicatie?!? Je krijgt enkel het volumecijfer te zien als je via "HOME > Configuratie > Geluid" gaat... Bij de 7403 was dit een keurig uitgewerkte schuifbalk met cijfers die links verticaal op het scherm verscheen, echt knap. Snap niet waarom ze dit gewijzigd hebben in zo'n klein prulding :? :X

Anoniem: 343641

Bij mij staat er 183. Is dit weer een ander scherm? Met mijn kijkhoek heb ik inderdaad geen problemen.

• Rctworld
Anoniem: 343641 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:42:
[...]

Bij mij staat er 183. Is dit weer een ander scherm? Met mijn kijkhoek heb ik inderdaad geen problemen.
Dat is als het goed is de LG ;)

Anoniem: 328824

Iemand de meest optimale instellingen voor de 42pfl8404?
Heb bij hd-beelden nogal regelmatig last van ghosting, meer die dit probleem hebben?

Ik las in een oude bericht (uit 2005) op computable.nl het volgende: Philips heeft een nieuwe technologie ontwikkeld waardoor ghosting op LCD-televisieschermen voorkomen kan worden. Ghosting is het verschijnsel van vertragingen in het beeld, waardoor er een spookbeeld ontstaat.
Nou verre van dit alles, ik heb er ook al langere tijd last van, maar wist niet dat dit verschijnsel ghosting heette.
Een aantal maanden geleden heb ik dit verschijnsel geprobeerd te omschrijven, maar er weinig reactie op gehad.
Ik heb alle nieuwe software updates gedaan, maar geen verbetering gekregen.
Wat mij opvalt is, wanneer je de 100hz functie uitzet, dat het minder wordt.
Eigenlijk te gek voor woorden, want 100hz zou toch een beeldverbetering op moeten leveren.

Anoniem: 291978

Anoniem: 316994 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:34:
[...]

hik sorry bier hik
Zogauw ik de tv op het netwerk aansluit kan ik met mijn tv op het netwerk films kijken die op mijn pc staan(8664)
Nu komt het verveelende.Na ongeveer 5 a 10 min is de verbinding ineens weg.Even lankabel ontpluggen en alles werkt weer hij ziet mijn netwerk dus weer.Nou weet ik niet of dit door de laatste update komt of dat mijn lan kabel brak wordt ik ruim namelijk kabel steeds op todat de boel netjes in de muur weg gewerkt is.Hik nou iets duidelijker hik?(mis een smily die bier drinkt)
Precies hetzelfde had ik gisteren ook. Netjes alls goed ingesteld, gekoppeld film afgespeeld en na een half uur weg verbinding. stekker er uit stekker erin en kon daarna weer vanuit mijn pc in mijn bestanden van mijn laptop komen. OK weer afgespeeld en alles verliep goed.

Na een uur probeerde ik hetzelde maar ditmaal zag mijn pc mijn laptop geeneens meer 8)7 , alles ontkoppeld en weer gekoppeld en alles werkte weer. Raar maar waar

• simon25
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-12-2021
Het eerste 2010 model uit de 7000 serie aangekondigd: philips 32pfl7655H/12
Voor details zie ;
http://download.p4c.philips.com/files/3/32pfl7655h_12/32pfl7655h_12_pss_aen.pdf

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 09:30
Knap gevonden. Jammer dat er geen plaatje bij staat.

• Rctworld
simon25 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:43:
Het eerste 2010 model uit de 7000 serie aangekondigd: philips 32pfl7655H/12
Voor details zie ;
http://download.p4c.philips.com/files/3/32pfl7655h_12/32pfl7655h_12_pss_aen.pdf
Ziet eruit als het kleinere broertje van de 40PFL8664, of als een 32" 7664 maar dan met Ambilight :) De series worden er ook niet duidelijker van :(

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:43
philippevk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:07:
Via de ING rentepunten is er een philips
32PFL7674 te koop. Kan alleen niets over dit model vinden.

weet iemand het verschil tussen deze en bv de 7404?
Volgens de man uit de winkel, heeft deze als enigste verschil een glazen voet.
Zo heb ik het een aantal maanden geleden begrepen.
Was toen een 50 euro duurder.
ik praat dan wel over een 42" versie.

[Voor 4% gewijzigd door KLX16 op 09-02-2010 08:49]

• KLX16
Philips heeft de 42PFL7404 uit de consumentenlijst gegooid, degene met een CI+ module,

Ik wilde ze in de vergelijking even naast elkaar zetten met de 42PFL8404.
Van de week kon dat nog.

http://www.consumer.phili..._TV_SE_NL_CONSUMER%3Dtrue

• Vis
KLX16 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:06:
Philips heeft de 42PFL7404 uit de consumentenlijst gegooid, degene met een CI+ module,

Ik wilde ze in de vergelijking even naast elkaar zetten met de 42PFL8404.
Van de week kon dat nog.

http://www.consumer.phili..._TV_SE_NL_CONSUMER%3Dtrue
Inderdaad, al een weekje ofzo.. ik heb hem 2 weken geleden gekocht bij de MM met die -BTW actie..

Enige verschil was volgens mij geen ambilight en NETtv

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-02 14:49
Ik heb een 32PFL8404 gekocht in december, mijn modelnr is 221... heb ik dan ook een sharp paneel? Op zich vindt ik de inkijkhoek zeer goed, ik zie pas verkleuring als ik langs de zijkant van de tv ga staan.

• Daros
  • Laatst online: 03-02 14:14
Vanmiddag even snel een 37PFL8404H gekocht, euro kon ik hem toch niet laten liggen.
Zag snel op de rechterkant 162 staan, kan dit? En wat voor panel is dit dan?

• Rctworld
Daros schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:45:
[...]

Vanmiddag even snel een 37PFL8404H gekocht, voor 580 euro kon ik hem toch niet laten liggen.
Zag snel op de rechterkant 162 staan, kan dit? En wat voor panel is dit dan?
Laten liggen? 8)7 Je moet ze ook ophangen, de jeugd van tegenwoordig O-)

Haha, nee alle gekheid op een stokje, dat is wel een hele mooie prijs, denk dat je een hoop mensen blij zou kunnen maken met de tip waar hij vandaan komt ;)

En ik gok dat 162 ook een LG IPS panel is :)

[Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 09-02-2010 23:23]

Anoniem: 328824

Anoniem: 119536 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:19:
Ik las in een oude bericht (uit 2005) op computable.nl het volgende: Philips heeft een nieuwe technologie ontwikkeld waardoor ghosting op LCD-televisieschermen voorkomen kan worden. Ghosting is het verschijnsel van vertragingen in het beeld, waardoor er een spookbeeld ontstaat.
Nou verre van dit alles, ik heb er ook al langere tijd last van, maar wist niet dat dit verschijnsel ghosting heette.
Een aantal maanden geleden heb ik dit verschijnsel geprobeerd te omschrijven, maar er weinig reactie op gehad.
Ik heb alle nieuwe software updates gedaan, maar geen verbetering gekregen.
Wat mij opvalt is, wanneer je de 100hz functie uitzet, dat het minder wordt.
Eigenlijk te gek voor woorden, want 100hz zou toch een beeldverbetering op moeten leveren.
Jij hebt het dus ook.. Ook alleen bij HD beelden zoals op Discovery HD enzo?
Stoor me er behoorlijk aan, en om nou iedere keer 100hz en HD Natural Motion uit te zetten.. Zou ook niet echt de oplossing moeten zijn! Jammer.. Had er voor ik mijn 42pfl8404 aanschafte niks over gelezen in reviews, kwam er overal prima uit!

• Daros
Rctworld schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:21:
[...]

Laten liggen? 8)7 Je moet ze ook ophangen, de jeugd van tegenwoordig O-)

Haha, nee alle gekheid op een stokje, dat is wel een hele mooie prijs, denk dat je een hoop mensen blij zou kunnen maken met de tip waar hij vandaan komt ;)

En ik gok dat 162 ook een LG IPS panel is :)
Ik had er 2 meegenomen, die andere heeft weer 161 staan.

Kijk ik wel goed? Er staat het type met serienummer en dan stuk groter staat er een nummer

• Knathrak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2022
Sinds een week of 2 heb ik de 42PFL8404. Schermtype is 235 (Sharp)

Wat mij opvalt en ook eigenlijk irriteert is dat de ondertiteling vaak in strepen verdwijnt/opkomt van/op het scherm bij het kijken naar programma's. (via ci+ cam en Ziggo). Als ik goed kijk kan ik dit effect ook wel eens opmerken in het beeld zelf tijdens bewegingen. Dit kan wel van programma tot programma schelen. Everybody loves Raymond op RTL5 heeft duidelijk last van de strepende ondertiteling. terwijl The Nanny wat erna komt hier geen last van heeft? :?

Bij dvd heb ik hier geen last van (mits opgewaardeerd naar 1080p, op 576i heb ik het ook gezien).
Ik denk dat de tv dus moeite heeft met interlaced beelden, en dan vooral 576i.

Rotzooien met de settings heeft geen enkel effect.

Is dit een algemeen mankement aan deze tv, of herkent niemand deze problemen? :'(

• Vis
Knathrak schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:09:
Sinds een week of 2 heb ik de 42PFL8404. Schermtype is 235 (Sharp)

Wat mij opvalt en ook eigenlijk irriteert is dat de ondertiteling vaak in strepen verdwijnt/opkomt van/op het scherm bij het kijken naar programma's. (via ci+ cam en Ziggo). Als ik goed kijk kan ik dit effect ook wel eens opmerken in het beeld zelf tijdens bewegingen. Dit kan wel van programma tot programma schelen. Everybody loves Raymond op RTL5 heeft duidelijk last van de strepende ondertiteling. terwijl The Nanny wat erna komt hier geen last van heeft? :?

Bij dvd heb ik hier geen last van (mits opgewaardeerd naar 1080p, op 576i heb ik het ook gezien).
Ik denk dat de tv dus moeite heeft met interlaced beelden, en dan vooral 576i.

Rotzooien met de settings heeft geen enkel effect.

Is dit een algemeen mankement aan deze tv, of herkent niemand deze problemen? :'(
Dit probleem herken en ontdek ik nu ook weer... mijn broer heeft ook een Philips en het viel mij een tijd geleden toen ik daar was ook op dat de ondertiteling wegspringt als strepen...

Ben benieuwd of mn nieuwe 7 serie dat ook heeft als hij straks in mn huisje staat...

Mijn 37PFL8694 heeft nummer 189 en dat is, volgens het servicemenu een AUO panel.

http://www.auo.com/auoDEV/technology.php

http://www.auo.com/auoDEV/technology.php?sec=AMVA&ls=en

Ik heb mijn TV vergeleken met 2 andere 8404 toestellen en dan is mijn beeld toch beter. Een betere kijkhoek, goed contrast, meer natuurlijke kleuren, etc.

Gr.

Kees.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 323388 op 12-02-2010 08:55]

Anoniem: 328824 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:42:
[...]

Jij hebt het dus ook.. Ook alleen bij HD beelden zoals op Discovery HD enzo?
Stoor me er behoorlijk aan, en om nou iedere keer 100hz en HD Natural Motion uit te zetten.. Zou ook niet echt de oplossing moeten zijn! Jammer.. Had er voor ik mijn 42pfl8404 aanschafte niks over gelezen in reviews, kwam er overal prima uit!
Tsja ik hoop dat er door een software update iets aan gedaan kan worden.

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 21:25

appel22

WouterHietbrink.com

Jeahh,

Donderdag middag de 47PFL8404 opgehaald na 1,5 week wachten voor 1007 euro.
Wat een geweldige tv echt mooi design en ambilight is erg fijn.

Nu heb ik op m'n server PS3 Media Server staan, en nu probeer ik dus films te kijken via DLNA en daar gaat het wat mis. Gewone kleine .avi's draaien goed foto's doen het ook goed. En bij 720p mkv files gaat het wat minder, het loopt niet helemaal vloeiend bij scenes waar het hele beeld eigenlijk beweegd hapert is steeds iets en dit is echt zwaar vervelend. Na een 3 kwartier kijken loopt de audio niet meer gelijk met het beeld.
En tijdens 1080p films is dit helemaal aan de orde, hier stopt het afspelen gewoon en gaat daarna weer verder. Ik de philips.conf heb ik de bitrate al veranderd naar 80mbit ivm 100mbit netwerk dat dat goed zit en het hielp wel iets maar niet helemaal. De server kan het makkelijk aan buffer loopt vol en processorkracht maar 20%. Iemand hier ervaring mee want ik vind dit dus wel heel erg jammer...

Inventaris | WhatPulse

Gewoon lekker streamen via een PS3.
DLNA van Philips werkt gewoon niet goed genoeg.
Kleine filmojes OK maar voor het echte werk is het niet goed genoeg.

• KLX16
42pfl8404
Olympische spelen schaatsen.
In de bocht pootje over, helderheid beeld tussen de benen.
Bij een rode pak, rode gloed ertussen, ook geblurt.
Is dit ghosting zoals jullie dat noemen.
Ook de beweging van de arm is niet helder.
Valt mij tegen van zo'n tv.

Komt dit nog goed met nieuwe updates?

Nee

• Knathrak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2022
Vis schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:06:
[...]

Dit probleem herken en ontdek ik nu ook weer... mijn broer heeft ook een Philips en het viel mij een tijd geleden toen ik daar was ook op dat de ondertiteling wegspringt als strepen...

Ben benieuwd of mn nieuwe 7 serie dat ook heeft als hij straks in mn huisje staat...
Toch wel vreemd voor een tv in deze klasse?
Welk type heeft je broer?

Zijn er nog meer mensen die dit ondertitelingsprobleem herkennen en er misschien een oplossing voor hebben? Ik heb geen idee of een firmware update dit zou kunnen verhelpen, maar ik denk het niet.

Het komt trouwens wel het meest voor op de RTL zenders, maar ik heb het ook al eens gezien bij NGC. Op SBS, ned 1,2,3 heb ik het probleem nog niet ervaren.

• Cruzer
  • Laatst online: 08:23
Anoniem: 323388 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:52:
Mijn 37PFL8694 heeft nummer 189 en dat is, volgens het servicemenu een AUO panel.

http://www.auo.com/auoDEV/technology.php

http://www.auo.com/auoDEV/technology.php?sec=AMVA&ls=en

Ik heb mijn TV vergeleken met 2 andere 8404 toestellen en dan is mijn beeld toch beter. Een betere kijkhoek, goed contrast, meer natuurlijke kleuren, etc.

Gr.

Kees.
Ik heb de 8684 en heb ook 189. Ik heb de tv nu 1,5 maand en bevalt mij erg goed. Alleen heb ik nog wel paar issues zoals het infrarood probleem. Na ca 5 min dan werkt de Afstandsbediening vanaf een bepaalde hoek ook wordt het de AB van de UPC decoder 5 min lang geblokkeert. Als je er recht voor zit dan werkt het wel goed.

Rechtstreeks MKV streamen vanaf de PC naar de TV werkt niet goed. Het lukt wel met een aantal MKV met tussenkomst van de PS3.

When the pink is snookered, Go for the brown

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 13:20
Ik wil de 37PFL8404 aanschaffen, iemand enig idee wanneer deze weer leverbaar worden?

• Daros
Hallo,

Ik heb nu de 37PFL8404, via HDMI heb ik een mediaspeler aangesloten. Op mijn vorige TV had ik mijn homecinema set via scart aangesloten. Ik kon dan via de TV stand op me homecinema set het geluid over me boxen krijgen. Echter met de 8404 krijg ik dit niet voor elkaar.

Blokkeert de 8404 de boel?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
sinds ziggo geen alphacrypt meer ondersteunt is digitale tv kijken een drama op me 7404.

Alphacrypt vervangen voor een ci+ smit cam maar ik mag blij zijn als ik 1 keer per week zenders ontvang.
cam vervangen voor een andere maar helaas geen verschil.

weet iemand hoe ik de tv volledig kan resetten? hebben meer mensen hier last van ?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Daros schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:44:
Ik heb nu de 37PFL8404, via HDMI heb ik een mediaspeler aangesloten. Op mijn vorige TV had ik mijn homecinema set via scart aangesloten. Ik kon dan via de TV stand op me homecinema set het geluid over me boxen krijgen. Echter met de 8404 krijg ik dit niet voor elkaar.
Wat krijg je niet voor elkaar? Het geluid van die mediaspeler uit de scart-uitgang naar je homecinema set krijgen? Of krijg je helemaal geen geluid, ook niet als je normaal TV kijkt?

Begrijp ik goed dat je de homecinema set nog steeds met scart hebt aangesloten? Of is dat ondertussen ook HDMI geworden?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

op de 8664 werkt die ziggo ci+ perfect ok zappen iets langzamer maar daar stoor ik mij niet aan

• Vis
Kun je zo'n CI+ i.c.m. met een Humax gebruiken om HD tv te kijken?

Dus even ter verduidelijking: Ik heb een kabel liggen voor normale analoge tv, na dat ik een CI+ module heb gekocht heb ik dus digitale tv via Ziggo CI+, kan ik dan daar nog een Humax op aan sluiten?

[Voor 17% gewijzigd door Vis op 21-02-2010 13:31]

Anoniem: 316994 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:51:
op de 8664 werkt die ziggo ci+ perfect ok zappen iets langzamer maar daar stoor ik mij niet aan
Alleen indelen van kanalen kan nog steeds niet,wat ik erg nadelig vind tov een los kastje of Humax

• Xander
  • Nu online
Vis schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:24:
Kun je zo'n CI+ i.c.m. met een Humax gebruiken om HD tv te kijken?

Dus even ter verduidelijking: Ik heb een kabel liggen voor normale analoge tv, na dat ik een CI+ module heb gekocht heb ik dus digitale tv via Ziggo CI+, kan ik dan daar nog een Humax op aan sluiten?
Je kunt zonder problemen ook nog een andere ontvanger op je TV aansluiten ja...? Maar dat heeft dan niets met je CI+ kaart te maken, in zo'n Humax zit een ingebouwde "CI+module", daar moet je een smartcard insteken.

Waarom zou je het willen trouwens? Voor sneller zappen / een betere EPG / opnamemogelijkheden ofzo? HDTV kijken kan ook prima op je TV met CI+ module.

• Daros
Xander schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:26:
[...]

Wat krijg je niet voor elkaar? Het geluid van die mediaspeler uit de scart-uitgang naar je homecinema set krijgen? Of krijg je helemaal geen geluid, ook niet als je normaal TV kijkt?

Begrijp ik goed dat je de homecinema set nog steeds met scart hebt aangesloten? Of is dat ondertussen ook HDMI geworden?
Mijn Nvidia ION is met HDMI naar de TV.
Homecinemaset is via Scart aangesloten.

Als ik films via me ION bekijk krijg ik geen geluid op mijn homecinemaset. (dus via de TV)

Heb nu op de TV via Geluid uit (tulp) op mijn homecinema set aangesloten maar dit is weer een kabel meer :(

• Xander
  • Nu online
Of krijg je helemaal geen geluid, ook niet als je normaal TV kijkt?
? Krijg je op geen enkele manier geluid uit die scart-aansluiting? Ook niet met gebruik van de interne tuner?

Het zou best kunnen dat de TV helemaal geen geluid over scart uitstuurt. Het zou me niet verbazen als ze dat soort features langzaamaan eruit halen. Sterker nog, eigenlijk verbaast het me dat ze nog TV's met scartaansluitingen maken.

[Voor 10% gewijzigd door Xander op 21-02-2010 19:15]

Anoniem: 332283 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:30:
[...]

Alleen indelen van kanalen kan nog steeds niet,wat ik erg nadelig vind tov een los kastje of Humax
tjsa daar heb je een punt maar heb eigenlijk nooit de indeling veranderd dus ik ben die (rare) indeling wel gewend.
Ik wou gewoon van dat kastje af.Als ik straks eindelijk de hd soundbar binnen heb alles wegwerken in de muur dus alle kabels uitzicht.Duitse look zeg maar

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 14:58

Paddo

¿Ik hier?

Ik zag net dat er weer nieuwe LED TV zijn geintroduceerd:

40PFL7605
40PFL8605

Ik heb de details even niet voor handen

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• jmderonde
  • Laatst online: 03-02 15:55
[...]

Hmmz, dat is misschien vergelijkbaar met mijn probleem:

Home cinema HDMI uit ----> tv HDMI in.
Geluid vanaf home cinema, bluray enz gaat goed.
Geluid vanaf TV kanaal, usb stick enz. blijft via boxen tv lopen...

• Xander
  • Nu online
jmderonde schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:32:
[...]

Hmmz, dat is misschien vergelijkbaar met mijn probleem:

Home cinema HDMI uit ----> tv HDMI in.
Geluid vanaf home cinema, bluray enz gaat goed.
Geluid vanaf TV kanaal, usb stick enz. blijft via boxen tv lopen...
Nee, dat is niet echt vergelijkbaar. Het is technisch onmogelijk om geluid uit een HDMI 1.3 ingang te krijgen, bij Scart zou het in theorie moeten kunnen. :P

Jij ontkomt er sowieso niet aan om een SPDIF kabeltje of gewoon 2x tulp bij te leggen...

• PWA
  • Niet online
Paddo schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:20:
Ik zag net dat er weer nieuwe LED TV zijn geintroduceerd:

40PFL7605
40PFL8605

Ik heb de details even niet voor handen
Details over de nieuwe lijn komen binnen, nu ook op Philips.com

http://www.digitalnewsroom.philips.com/products/

• maxoss
  • Laatst online: 08:04
De 8000 serie heeft vooralsnog alleen de 40" ???

En het lijkt erop dat de nieuwe 7000 serie de oude 8000 serie vervangt of heb ik het mis?

• PWA
  • Niet online
Yup, lijkt er inderdad op, de 7000 serie heeft nu ambilight en netTV.

Verder hebben de 7000, 8000 en 9000 allen tegenwoordig led.
De 9000 en 8000 zijn ook opeens "3D Ready". Ik denk dat we dat woord vaker in de toekomst tegen gaan komen... 3D werkt met optionele 3D glasses en een wireless transmitter.

Overall best een nette upgrade.

NetTV krijgt ook een update met oa. on demand en betaling via paypal/creditcard.

[Voor 30% gewijzigd door PWA op 22-02-2010 20:02. Reden: toevoeginkjes]

• SquareOne
  • Laatst online: 00:38
snap niet waarom er geen nieuwe 32" televisie's zijn. Allemaal zo groot-_-.

Ik wil m'n televisie als externe monitor voor m'n pc gebruiken...

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-01 18:32
Brm-G schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:02:
snap niet waarom er geen nieuwe 32" televisie's zijn. Allemaal zo groot-_-.

Ik wil m'n televisie als externe monitor voor m'n pc gebruiken...
-> 32PFL7655H/12
Staat al netjes op Philips site...

• jmderonde
  • Laatst online: 03-02 15:55
Xander schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:28:
[...]

Nee, dat is niet echt vergelijkbaar. Het is technisch onmogelijk om geluid uit een HDMI 1.3 ingang te krijgen, bij Scart zou het in theorie moeten kunnen. :P

Jij ontkomt er sowieso niet aan om een SPDIF kabeltje of gewoon 2x tulp bij te leggen...
Hmmz, dank!
Gek idee: Zou ik ook een HDMI kabel terug kunnen leggen? HDMI ingangen zat op m'n versterker :P

• Xander
  • Nu online
Alleen geen HDMI-uitgang op je TV... :P

• Daros
Xander schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:28:
[...]

Met vorige (staat nu op de slaapkamer) de 37pf9641d had er geen probleem mee. Daarop werkt het wel.

• Cruzer
  • Laatst online: 08:23
PWA schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:57:
Yup, lijkt er inderdad op, de 7000 serie heeft nu ambilight en netTV.

Verder hebben de 7000, 8000 en 9000 allen tegenwoordig led.
De 9000 en 8000 zijn ook opeens "3D Ready". Ik denk dat we dat woord vaker in de toekomst tegen gaan komen... 3D werkt met optionele 3D glasses en een wireless transmitter.

Overall best een nette upgrade.

NetTV krijgt ook een update met oa. on demand en betaling via paypal/creditcard.
Hier een foto, in hetzelfde persbericht wordt geschreven over HD NETTV... lijkt mij wel apart..

http://www.digitalnewsroo...v_vod_videoland_image.jpg

When the pink is snookered, Go for the brown

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 16:34
hiep hoi heb net de 42PFL7674 binnen via de ing rentepuntenwinkel, CI+ met Ziggo werkt idd. zonder problemen.

Het grote verschil met de 7004 is, naast het mooie glazen voetje en nieuwere pixel-perfect versie, dat er een afstandsbediening van de 9000 serie bij zit. Daar zit wel een knop op waarmee ik de afwezige ambilight kan bedienen, maar kan het zijn dat het knopje 'favorietenlijst' ontbreekt?

Ik kan wel zenders in de lijst zetten, maar hoe gebruik ik ze?

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• henkjobse
  • Laatst online: 29-01 13:57
Net even de site met nieuwe specs bekeken. Een belangrijk punt voor streaming media op je Philips tv
Additional Integrated and Plug and Play options

The 9000 Series features fully integrated WiFi connectivity; 7000 and 8000 Series TVs can access NET TV via a wireless USB adapter which connects to the USB ports located on the front and side of each model. Both options offer fast 802.11n connection speed and WPA2 encryption for improved security and reliability. A wired Ethernet connection is also available on all NET TV models.
Via Wireless-N zou je in principe ook HD materiaal moeten kunnen streamen.
Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee