Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herenpfl7665
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11-2023
dcc88 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:49:
[...]

Hoi,

Ik heb een 42 inch 7675 en bij mij is de tv ook al een paar keer uitgevallen.
Heb hierover contact opgenomen met Philips en ze sturen nu een speciale software update toe die niet beschikbaar is als download.
Hopelijk lost dit het probleem op.

Dus als er meer mensen last hebben van plotseing uitvallen van de tv, contact opnemen met Philips.
Ik heb ook een 42PFL7675, in combinatie met een Samsung Decoder (Ziggo) (en CI+kaartje).
De laatste tijd is het zo als we de tv uitzetten(standby) dat hij uitgaat, en een paar seconden springt hij weer aan. Als we daarna een 2e keer nog een poging doen, gaat de TV eindelijk in standby en gaat de Decoder ook in de standby.
Overigens gaat aanzetten ook in 2 stappen. Eerst de TV aanzetten (helaas is de decoder dan nog in standby), daarna kiezen we wie het Home menu de Decoder en dan gaat de Decoder aan..
Met het CI+kaartje zijn we ook nog niet klaar. Samen met Ziggo vastgesteld dat door nog te onderzoeken/zelf uit te zoeken redenen dat het CI+kaartje een bagger-signaal doorgeeft.. (dat geeft TV ook aan).
Ach ja, als alles aan staat is het beeld wel erg mooi...
Jammer dat de "randverschijnselen" voor verbetering vatbaar zijn.

Vanwege een log alhier de 'netwerkstekker" maar eens in de TV geduwd... en inderdaad de TV geeft direct aan dat een update beschikbaar is. Dus ook maar laten installeren.
Warempel het 1e euvel is verholpen... de TV blijft in standby. Hulde !

Nu de rest nog ..
-wordt vervolgd-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet de optie van geluid nog half minuut lekker door laten spelen als tv uitstaat ff niet te vinden, weet iemand anders het wel?

Vind het toch best irritant dat ik via extern apparatuur het geluid van de tv nog ff door hoor jengelen terwijl de tv uit is. Wat een onzinnige feature.... Net als Scenea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de 7605 aan gaan schaffen in 46". Alleen de kleur ben ik nog niet uit....

Ik denk dat ik het geborsteld metaal van de 7695 het mooist vind. Ik wil graag een zo donker mogelijke grijskleur.
Maar waar vind je die aangepaste kleuren? Komen die op grote schaal beschikbaar of alleen incidenteel bij bepaalde leveranciers? de enige die ik op internet heb weten te vinden is een paar honderd euro duurder dan de tv's in pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
@bitjesmaker. Ik weet zo effe niet precies waar de optie zit. Maar het is iets van 'langzaam uitgaan' of 'faden' bij het uitgaan of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Zouden jullie het volgende eens kunnen proberen:

Ga naar een tv zender (ik kijk digitaal via DVB-C ik weet niet of dat dit iets uit maakt)
Ga vervolgens naar Nettv en kies voor internet
Kies in dat schem voor het kleine tv schempje om terug te gaan naar je normale tv zender waar je vandaan kwam.
Kunnen jullie nog teletext oproepen?

(bij mij gebeurt er helemaal niets meer wanneer ik voor teletekst kies nadat ik in de internet pagina's van NetTV ben geweest, ik moet mijn tv uit en aan zetten om het weer werkend te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
@Poolijs, welke TV (type) heb je en wat bedoel je met uitzetten? De schakelaar of op standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

ik wil graag een philips kopen van rond de 1200 euro...

alleen heb ik geen flauw idee meer welke te halen |:(

ik was er zeker van de PHILIPS 46PFL7605 te halen totdat ik een reactie hier boven zag over de 42PFL7655H/12 8)7

ik weet dat de een wat groter is dan de ander maar de specs bij de kleinere lijken mij beter...ik zit rond de 2,5 a 3 meter van de tv.

Welke zouden jullie nemen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

Op 2,5/3m de kleinere, maar technisch zijn ze hetzelfde, alleen een ander kleurtje (7655 is matzwart)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

mr.paaJ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:18:
Op 2,5/3m de kleinere, maar technisch zijn ze hetzelfde, alleen een ander kleurtje (7655 is matzwart)
nou eigenlijk is het sowieso vanaf 3m tot 3,5... is de kleinere dan beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 12:49
De groene waas is terug als ik in NetTV zit. De foutmeldingen mbt CI+ Module komen steeds vaker voor...we zijn weer weer terug bij af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
janne_nl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:37:
@Poolijs, welke TV (type) heb je en wat bedoel je met uitzetten? De schakelaar of op standby?
Standby op een 37 7605H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
@poolijs Net geprobeerd. E.e.a. werkt gewoon. Tv op NetTv, naar het kleine schermpje, ok, teletekst werkt gewoon.

Wat me steeds meer irriteert is de programmagids in de nieuwe software. Blijkbaar gaat eerst de TV naar kanaal 1 en wordt daarna de guide gestart, dat is de reden dat de eerste zender wordt afgebeeld. Dit concludeer ik uit het feit dat als ik via de gids een andere zender selecteer en daarna op de knop terug naar vorige zender druk, kanaal 1 (Ned1) wordt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janne_nl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:14:
@poolijs Net geprobeerd. E.e.a. werkt gewoon. Tv op NetTv, naar het kleine schermpje, ok, teletekst werkt gewoon.

Wat me steeds meer irriteert is de programmagids in de nieuwe software. Blijkbaar gaat eerst de TV naar kanaal 1 en wordt daarna de guide gestart, dat is de reden dat de eerste zender wordt afgebeeld. Dit concludeer ik uit het feit dat als ik via de gids een andere zender selecteer en daarna op de knop terug naar vorige zender druk, kanaal 1 (Ned1) wordt geselecteerd.
Ben blij dat ik niet de enige ben! Heb Philips al gebeld en ze zeggen niet te weten waarom de guide altijd bij Nederland 1 begint? En blijken ook niet weten dat het bij vorige software niet was. Nu hebben ze een monteur gestuurd en die heeft mijn moederbord vervangen. Dat helpt natuurlijk niet, maar ze begrijpen het gewoon niet :?

Mischien kan je ook ff bellen en het uitleggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
janne_nl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:14:

Ben je ook daadwerkelijk in het internet scherm geweest? Vanuit het hoofdmenu van NetTV heb ik het probleem ook niet. (misschien komt het wel door mijn DVB-C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lf2 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:41:
[...]

nou eigenlijk is het sowieso vanaf 3m tot 3,5... is de kleinere dan beter ?
Google anders ff, dan kom je net als ik destijds een tabelletje tegen waar staat bij hoeveel afstand je de ideale tvschermgrootte hebt. Bij 3,5 meter was dit 46 inch. Dat merk ik ook, zodra ik dichterbij de tv kom is het beeld minder scherp en helemaal als je met je neus erop zit. Maar vanaf 3,5 mtr lijkt het beeld gewoon haarscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik heb een vraagje aan de bezitters van de Philips 32PFL7675H:

In de specs staat dat hij een Vesa 200x300 aansluiting heeft (is dat X*Y of Y*X?). Ik heb een wallmount met 200x200. Gaat dat werken? Mijn ervaring is dat de meeste tv's/schermen voor 95% aan de bovenste twee schroeven hangen en de onderste alleen voor de stabiliteit zijn. Als de gaten in de breedte 200mm uit elkaar zitten zou het dus kunnen werken. Zitten ze echter in de breedte 300mm uit elkaar moet ik een adapter zoeken/maken.

Het enige plaatje van de achterkant wat ik kan vinden is deze:
http://static.which.net/m...ips_32pfl7605h-216595.jpg

Volgens mij is het 200 breed maar vraag het toch maar :P
Vraag 2: Als je hem op een wallmount hangt is het dan niet zo dat deze de Scart en Ethernet aansluiting bedekt? Dat zou nogal lame zijn, dan kan er dus geen netwerkkabel in (was wel de bedoeling eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
20cm x 30cm breedte x hoogte inderdaad. Mijn TV hangt ook alleen aan de bovenste twee en heeft afstandhouders in de onderste.

Er zit volgens mij één scart en de UTP-aansluiting in het ophanggebied. Als je een vierkante plaat van 20x20 cm^2 hebt bedek je dus die aansluitingen. En je hebt gelijk dat dat nogal duf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Bedankt voor de snelle reactie. Ik denk dat ik hem aan de twee bovenste hang. En dan iets moois erbij klus zodat hij ook aan de onderkant vastgeschroefd kan worden (anders kan hij denk ik niet naar voren kantelen).
Mocht er iets voor de ethernet aansluiting zitten: ik heb een dremel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
@poolijs, je hebt gelijk, als je precies die sequence volgt kom je niet meer in Teletekst. Op zich lastig denk ik, maar voor mij niet echt een probleem.

@blitzkikker ik zal in ieder geval eens een call/mail sturen naar de Philips support met mijn bevindingen. Ik wil hier geen monteur voor aan mijn deur in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:37
Poolijs schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:33:
Zouden jullie het volgende eens kunnen proberen:

Ga naar een tv zender (ik kijk digitaal via DVB-C ik weet niet of dat dit iets uit maakt)
Ga vervolgens naar Nettv en kies voor internet
Kies in dat schem voor het kleine tv schempje om terug te gaan naar je normale tv zender waar je vandaan kwam.
Kunnen jullie nog teletext oproepen?

(bij mij gebeurt er helemaal niets meer wanneer ik voor teletekst kies nadat ik in de internet pagina's van NetTV ben geweest, ik moet mijn tv uit en aan zetten om het weer werkend te krijgen)
Dit probleem is al bekend bij Philips, zie het Philips forum (waarom kijken jullie daar eigenlijk nooit op, daar staat veel nuttige informatie en je kan er je bevindingen kwijt).

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
@Erikrijnders: dan heb je vast ook gelezen dat dat forum tegenwoordig uitsluitend bedoeld is voor NetTv discussies. De hele tv-software mikmak zit in een archief folder, met als opmerking:

quote:
Forum: Archive
As focus of this forum will be solely on Net TV, the topic "General TV Discussions" will no longer be supported. Info here is only for consulting purpose.

Waarmee ik alleen wil zeggen, garantie tot aan de voordeur. Philips verplichts zich echter nergens toe en zal wellicht dit forum volgen (als ze slim zijn)

[ Voor 17% gewijzigd door janne_nl op 09-12-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19
Die iphone afstandsbediening werkt wel ideaal zeg :)
Kan ik eindelijk mijn center speaker in het midden van de tv zetten, als ik dat hiervoor deed dan zat ie voor de IR sensor :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:31
dapluiz schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:13:
Die iphone afstandsbediening werkt wel ideaal zeg :)
Kan ik eindelijk mijn center speaker in het midden van de tv zetten, als ik dat hiervoor deed dan zat ie voor de IR sensor :)
Ik ben er ook erg blij mee. Nu alleen nog WOL op de tv. Want de tv aanzetten lukt nog niet met mn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
janne_nl schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:38:
@Erikrijnders: dan heb je vast ook gelezen dat dat forum tegenwoordig uitsluitend bedoeld is voor NetTv discussies. De hele tv-software mikmak zit in een archief folder, met als opmerking:

quote:
Forum: Archive
As focus of this forum will be solely on Net TV, the topic "General TV Discussions" will no longer be supported. Info here is only for consulting purpose.

Waarmee ik alleen wil zeggen, garantie tot aan de voordeur. Philips verplichts zich echter nergens toe en zal wellicht dit forum volgen (als ze slim zijn)
Als je dan het NETTV-forum had aangeklikt dan had je daar ook gezien dat daar een nieuw forum is opgericht met de naam NETTV-software waar nog steeds de nieuwe releases staan en zelfs wordt uitgenodigd om de bevindingen op de nieuwe software neer te zetten. Dit vervang het oude softwareforum.

Daarnaast kun je ook op de nieuwe NETTV-release reageren en zelfs wensen droppen voor nieuwe optie in NETTV.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn 7655 aan internet gehangen en een software update uitgevoerd.
Nu heb ik 1 icoon minder in het startscherm(onder de HOME knop)

Wie weet er welk icoontje er is verdwenen? Ik heb hem nog maar 1 dag gebruikt dus weet het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk het Widgets icoontje

Edit: Zijn er mensen die de Philips tv gebruiken icm een Logitech Harmony (One) ? Ik krijg de broningang niet goed, Logitech lijkt hiervoor verkeerde waardes in hun database te gebruiken. HDMI 1 en HDMI Side zijn omgewisseld, ook Ext 1 /3 werkt niet goed. Tevens heb ik na wat lopen rotzooien ook uitgevonden dat je rechtstreeks de AmbiLight aan en uit kan zetten met de afstandsbediening en rechtstreeks NetTV kan openen zonder het Home menu te moeten gebruiken. De rechtstreekse teletext functie (dus zonder het "Browse" scherm) heb ik de Harmony zelf aangeleerd dmv een andere Philips afstandsbediening die ik in huis heb.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 7685 en ook hier valt het geluid af en toe weg. Firmware: 000.140.025.000.

Sommige dagen niet, andere dagen 'n paar keer.

Weet iemand hier de status van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiDe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-01-2022
heb je toevallig nadat je de TV firmware ge-update hebt de TV al weer een keer echt uit gezet, dus niet standby maar met de schakelaar op de TV zelf?

dit hielp bij mij namelijk (8605).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:53:
Ik heb de 7685 en ook hier valt het geluid af en toe weg. Firmware: 000.140.025.000.

Sommige dagen niet, andere dagen 'n paar keer.

Weet iemand hier de status van?
Ik klop ff af maar ik heb dit probleem ineens niet meer sinds 1 week of zo. Misschien moet je de zenders ff overnieuw installeren, dat deed ik ook en geen idee of dit nou de oplossing was.

Ik zet de tv overigens snachts altijd uit met schakelaartje onderin de tv.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

@mhilgenkamp:
Ik heb soortgelijke ervaringen. 1 ding kan ik alvast voor je oplossen: Als je de TV via HDMI op je ATI kaart aansluit moet je Overscan uitzetten in Catalyst. Het is even zoeken in de instellingen maar het staat er echt (weet nu even niet meer waar precies). Op die manier kan je full screen krijgen, en wordt je beeld ook weer scherper.

Over VGA: Als ik de TV via DVI>VGA aansluit krijg ik ook de melding "Geen video signaal". Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, instellingen/drivers/reboots. Één keer heb ik wel beeld gehad maar net als hierboven word aangegeven kon ik toen maar een beperkte resolutie instellen. (Het ligt niet aan de videokaart, mijn 24" 1920x1200 Samsung scherm werkt wel gewoon met vga).

Is er iemand die weet hoe we kunnen zorgen dat we de Philips met VGA 1920x1080 kunnen laten ondersteunen????

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik bij het zappen onder in beeld kan krijgen welk programma er bezig is?

Ik kijk op mijn 7655 via een cam module en deze feature mis ik toch wel heel erg tov een decoder...

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:05:
Iemand enig idee hoe ik bij het zappen onder in beeld kan krijgen welk programma er bezig is?

Ik kijk op mijn 7655 via een cam module en deze feature mis ik toch wel heel erg tov een decoder...
Dat is helaas (nog?) niet mogelijk. Dit is een bekende "klacht" en hopelijk gaat Philips daar verandering in brengen met de volgende update.

Verwijderd

Via welk kanaal kan ik deze klacht het beste bij philips neerleggen?

Daar moeten ze echt wat aan gaan doen vind ik...

Verwijderd

Lassy schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:24:
[...]

Dat is helaas (nog?) niet mogelijk. Dit is een bekende "klacht" en hopelijk gaat Philips daar verandering in brengen met de volgende update.
Daar heb ik al eens over geklaagd via philips chat. Zij vertelden mij dat het niet duidelijk is waarom dit eruit is gesloopt maar dat het niet waarschijnlijk is dat het terugkomt.

Verwijderd

pposthoorn schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:14:
@mhilgenkamp:
Is er iemand die weet hoe we kunnen zorgen dat we de Philips met VGA 1920x1080 kunnen laten ondersteunen????
VGA is toch niet geschikt voor zulke grote resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl.... Dat wegvallende audioprobleem is weer terug. Het ging een paar dagen goed. Wat een raar probleem, zou dit hardwarematig of softwarematig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorrit Arntzen schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:08:
[...]

Ik ben er ook erg blij mee. Nu alleen nog WOL op de tv. Want de tv aanzetten lukt nog niet met mn iphone.
Ik heb de app op me iphone maar moet dan een bepaald nummer intoetsen met de AB van me tv. Ik heb de nieuwe 8000 serie dus die moet het toch gewoon ondersteunen of moet ik er een custom fimware op zetten?
Want als ik dat nummer intoets dan verschijnt er niks op beeld. Ik heb me tv dan gewoon aan of moet het in een bepaalde modus eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik heb een vraag die eigenlijk niet veel met mijn tv te maken heeft, maar wel met mijn DVD-speler. Wanneer ik een DVD afspeel krijg ik ondanks dat ik een breedbeeldscherm heb, TOCH zwarte balken ondern en boven met de ondertiteling onder het beeld (dus in de zwarte balken).

Is hier iets aan te doen of is dit iets wat de producent van een DVD bepaald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Films hebben een bredere verhouding en worden meestal opgenomen op 21:9, tewijl TV's 16:9 zijn. Zo blijf je zwarte balken houden. Als je full screen wil dan moet je die Cinema 21:9 TV van Philips kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkicker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-03-2016
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:52:
Via welk kanaal kan ik deze klacht het beste bij philips neerleggen?

Daar moeten ze echt wat aan gaan doen vind ik...
Gewoon Philips bellen en vragen of ze het willen uitzoeken en erbij vertellen dat je op deze manier 10 jaar terug in de tijd gaat :) Als iedereen dat doet krijgt het misschien aandacht bij Philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 16:48
Hallo Mensen, na het lezen over de ghosting van de 42PFL7675H lg paneel ben ik echt aan het twijfelen gegaan.

Ook over hoe Philips dit dan gaat beoordelen en mensen gewoon laat zitten met een probleem. Aangezien ik de televisie via ING voor een aantrekkelijk bedrag kan krijgen wil ik toch nog advies van de mensen hier die gewoon door blijven kijken met de ghosting.

Zit je hier echt mee? waar valt het het beste op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb de 42PFL7655H, en heb eigenlijk geen last van ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:15:
[...]
Ik heb de app op me iphone maar moet dan een bepaald nummer intoetsen met de AB van me tv. Ik heb de nieuwe 8000 serie dus die moet het toch gewoon ondersteunen of moet ik er een custom fimware op zetten?
Want als ik dat nummer intoets dan verschijnt er niks op beeld. Ik heb me tv dan gewoon aan of moet het in een bepaalde modus eerst?
ik zou wel de laatste firmware installeren. Daarna dat nummer intoetsen en je niets aantrekken van het wisselen van kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
MeltedForest schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:17:
Ik heb de 42PFL7655H, en heb eigenlijk geen last van ghosting?
sorry, ik bedoelde clouding.

Als het beeld zwart wordt dan blijken er plekken onregelmatig belicht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GranCanaria schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:09:
[...]

Ik zit ook nog te twijfelen tussen de 40PFL7605 of de 42PFL7655 ivm met clouding maar heb de laatste nu in verschillende winkels bekeken en kan het eigelijk niet ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

GranCanaria schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:09:
[...]

Daar heb ik ook geen last van met de 7655H :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:52:
[...]

Ik zit ook nog te twijfelen tussen de 40PFL7605 of de 42PFL7655 ivm met clouding maar heb de laatste nu in verschillende winkels bekeken en kan het eigelijk niet ontdekken.
Om het goed te zien moet je volgens mij ook in een wat donkerdere kamer zitten.

Ik heb net mijn samsung le40a656 verkocht en kan me geen clouding herinneren of heb er gewoon nooit op gelet en als je eenmaal weet dat het bestaat dan ga je er zeker meer op letten.

De ing heeft de philips televisie voor een aantrekkelijke prijs echter heb ik gisteren na wat research gezien dat je voor 100 euro meer een LG le8500 hebt, welke volgens mij een betere scherm heeft.

Ik zit te twijfelen tussen beide televisies omdat ik voor een 42inch tussen de 800 en 950 euro wil geven, als ik meer ga uitgeven dan ga ik voor een 46 of 47 inch televisie.

Hiernaast heb ik al 2 samsung lcd televisies gehad en wil ik echt een ander merk omdat ik niet tevreden ben over samsung. Ze produceren een hoop echter kan het allemaal altijd veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over VGA: Als ik de TV via DVI>VGA aansluit krijg ik ook de melding "Geen video signaal". Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, instellingen/drivers/reboots. Één keer heb ik wel beeld gehad maar net als hierboven word aangegeven kon ik toen maar een beperkte resolutie instellen. (Het ligt niet aan de videokaart, mijn 24" 1920x1200 Samsung scherm werkt wel gewoon met vga).

Tegen dat probleem loop ik ook aan. Als ik mn laptop aansluit via vga kan ik maar tot zeer beperkte resoluties gaan. 1600x1200 werkt nog wel maar hoger niet dus NIET de native resolutie van het scherm. Ik weet zeker dat er wel zulke hoge resoluties over vga kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
p.s. is een 6000 serie even goed qua beeld als de 7000 serie. Ik vraag dit omdat ik op zoek ben naar een 37inch in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
omg. Zojuist na een half jaar per toeval gemerkt dat er nog een stukje beschermfolie op mijn (ING) 7675H zat. Bij de voet het middelste rondje. Dacht dat dat gewoon groen hoorde te zijn, maar is dus gewoon folie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Heb je het nu eraf gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
wie heeft er ook zo'n last van dat het netwerk (met name NetTV) gruwelijk langzaam is icm met een wireless dongle (PTA01)

Nooit last van gehad, maar de afgelopen 3 dagen.... pfff!

Iemand tips om het te verbeteren? Netwerk met andere apparaten is nog steeds prima te noemen. Geen verandering

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GranCanaria schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:54:
[...]

Om het goed te zien moet je volgens mij ook in een wat donkerdere kamer zitten.

Ik heb net mijn samsung le40a656 verkocht en kan me geen clouding herinneren of heb er gewoon nooit op gelet en als je eenmaal weet dat het bestaat dan ga je er zeker meer op letten.

De ing heeft de philips televisie voor een aantrekkelijke prijs echter heb ik gisteren na wat research gezien dat je voor 100 euro meer een LG le8500 hebt, welke volgens mij een betere scherm heeft.

Ik zit te twijfelen tussen beide televisies omdat ik voor een 42inch tussen de 800 en 950 euro wil geven, als ik meer ga uitgeven dan ga ik voor een 46 of 47 inch televisie.

Hiernaast heb ik al 2 samsung lcd televisies gehad en wil ik echt een ander merk omdat ik niet tevreden ben over samsung. Ze produceren een hoop echter kan het allemaal altijd veel beter.
Dat clouding noem ik gewoon bleeding. Ik zie het ook op mijn 7655 in een donkere kamer.
In de winkel zie je dat niet. Maar tijdens een programma valt het niet op alleen een zwart scherm.
Verder een waanzinnig goed beeld ik vind het beter dan de lg8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLuca schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:22:
wie heeft er ook zo'n last van dat het netwerk (met name NetTV) gruwelijk langzaam is icm met een wireless dongle (PTA01)

Iemand tips om het te verbeteren? Netwerk met andere apparaten is nog steeds prima te noemen. Geen verandering
Ik heb met bedraad netwerk nergens last van? Tenminste, niet van trage Nettv. Wel wisselende snelheden met draadloze laptop. Misschien heb jij daar dus ook last van? Probeer eens voor de gein of bedraad echt zoveel scheelt in jouw situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
ja. voelde me erg dom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Op het moment bezit ik een LG32LG3000, een hd-ready LCD televisie van 32 inch.
Aangezien het nu december is, dus de maand dat er wat meer geld binnen komt, was ik toch wel geïnteresseerd om een nieuwe televisie te kopen.

Een eis is dat er ambilight opzit en dat het toestel 37 inch full HD is.
Mijn ogen vielen gelijk op de 37PFL7605H, eigenlijk de enige keuze die er is.
Ik wou namelijk maar maximaal 700 euro kwijt zijn en ambilight is eindelijk wat goedkoper.

Alleen is mijn vraag nu, welke tv steun erbij.
Mijn ogen vielen in principe eerst op de Vogels VFW-040 maar aangezien deze philips televisie een LED is,
kan er ook een dunnere steun achter, namelijk de THIN 315, of de EFW 8305.

Bij welke steun is ambilight mooier? Ik neem aan bij de VFW-040, want dan heeft ambilight toch meer de ruimte? Of maakt het niet uit en is het juist mooier met een steun waarbij de televisie maar 2cm van de muur afstaat?

Helaas heb ik dit nog niet ergens kunnen zien want nergens hangt de zelfde tv op twee verschillende beugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

TuffScout schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:01:
p.s. is een 6000 serie even goed qua beeld als de 7000 serie. Ik vraag dit omdat ik op zoek ben naar een 37inch in het zwart.
7000 serie is er ook in het zwart, dan moet je de 7655 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeltedForest schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:54:
[...]

7000 serie is er ook in het zwart, dan moet je de 7655 kopen.
Dus ff naar de Mediamarkt of Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de gouden tip!
Ik ga binnenkort verhuizen naar een appartement en zal vanaf de bank zo'n 2,5 meter van m'n tv afzitten. Ben wel erg gecharmeerd van de 7000 series led van Philips, vanwege de instelmogelijkheden, de dikte en toch ook ambilight.
Maar nu twijfel ik tussen de 7606 en de 7675..
Heb gister de 7675 bij bcc zien staan en vond de lijstkleur wel erg mooi maar het prijsverschil (zo'n 180e) wel erg hoog.. Nu zou ik via de rentepunten de 42" kunnen kopen voor een mooie prijs maar ik mikte eigenlijk op de 37" ivm met de kijkafstand.
Wat ik me vooral af vraag; zijn de specs (perfect natural motion ipv hd natural motion geloof ik en het kleine verschil in geluid) het verschil in prijs enigszins waard? Want wil best een beetje extra betalen voor een mooiere lijst maar het kleurverschil wil ik me wel overheen zetten als de tv kwaliftatief vrijwel net zo goed is...
tanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 12:19
DaLuca schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:22:

Ik ervaar hetzelfde maar dan zonder draadloze dongle. NetTV is echt traag en uitzending gemist is constant aan het bufferen, uitzending gemist via de PC (ook bedraad) loopt gewoon vloeiend. Zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:30:
[...]
Dat clouding noem ik gewoon bleeding. Ik zie het ook op mijn 7655 in een donkere kamer.
In de winkel zie je dat niet. Maar tijdens een programma valt het niet op alleen een zwart scherm.
Verder een waanzinnig goed beeld ik vind het beter dan de lg8500.
Bedankt voor je reactie VGAFreezer. Zit er in de 7655 ook een LG paneel?

Het blijkt dus dat niet iedereen last heeft van bleeding echter vind ik het wel vreemd daar een collega van me toevallig gisteren een 32inch 7605 heeft gekocht welke een enorme last had van bleeding, deze kon ie direct omwisselen bij de Mediamarkt. De volgende dag komt hij op het werk en verteld dat aan me en geeft er gelijk bij aan dat de 7605 die hij erna heeft gekregen ook bleeding heeft echter wat minder dan het eerste model.

De tweede televisie gaat hij ook terugbrengen en gaat nu een hoger model nemen, wat blijkt, de 8605 blijkt ook last van bleeding te hebben (volgens wat reacties op kieskeurig).

Tot hij het vertelde had ik nog niet gesproken met hem over bleeding bij deze televisies, het was dus pure toeval.

Erg vreemd, volgens mij komt dit bij erg veel televisies voor en wil wel een televisie kopen waar dit of helemaal niet is of erg nihil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiDe
lvrijn schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 03:31:
Op het moment bezit ik een LG32LG3000, een hd-ready LCD televisie van 32 inch.
Aangezien het nu december is, dus de maand dat er wat meer geld binnen komt, was ik toch wel geïnteresseerd om een nieuwe televisie te kopen.

Een eis is dat er ambilight opzit en dat het toestel 37 inch full HD is.
Mijn ogen vielen gelijk op de 37PFL7605H, eigenlijk de enige keuze die er is.
Ik wou namelijk maar maximaal 700 euro kwijt zijn en ambilight is eindelijk wat goedkoper.

Alleen is mijn vraag nu, welke tv steun erbij.
Mijn ogen vielen in principe eerst op de Vogels VFW-040 maar aangezien deze philips televisie een LED is,
kan er ook een dunnere steun achter, namelijk de THIN 315, of de EFW 8305.

Bij welke steun is ambilight mooier? Ik neem aan bij de VFW-040, want dan heeft ambilight toch meer de ruimte? Of maakt het niet uit en is het juist mooier met een steun waarbij de televisie maar 2cm van de muur afstaat?

Helaas heb ik dit nog niet ergens kunnen zien want nergens hangt de zelfde tv op twee verschillende beugels.
Ik heb dan wel een andere TV (40 inch 8605) maar ik heb ervaren dat het voor de ambilight toch echt mooier is als ie een eindje van de muur afhangt. Volgens mij heb ik hem iets van 16cm er vanaf staan (gemeten vanaf de voorkant van de tv). Ik begon ook met hem zo dicht mogelijk tegen de muur te plaatsen, maar toen ik hem er wat verder vanaf haalde werd de ambilight toch echt mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GranCanaria schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:41:
[...]

Zit er in de 7655 ook een LG paneel?
32inch geen idee,37 en 42inch zijn LG panelen,40 en 46inch zijn Sharp panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
GranCanaria schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:41:
[...]

Bedankt voor je reactie VGAFreezer. Zit er in de 7655 ook een LG paneel?

Het blijkt dus dat niet iedereen last heeft van bleeding echter vind ik het wel vreemd daar een collega van me toevallig gisteren een 32inch 7605 heeft gekocht welke een enorme last had van bleeding, deze kon ie direct omwisselen bij de Mediamarkt. De volgende dag komt hij op het werk en verteld dat aan me en geeft er gelijk bij aan dat de 7605 die hij erna heeft gekregen ook bleeding heeft echter wat minder dan het eerste model.

De tweede televisie gaat hij ook terugbrengen en gaat nu een hoger model nemen, wat blijkt, de 8605 blijkt ook last van bleeding te hebben (volgens wat reacties op kieskeurig).

Tot hij het vertelde had ik nog niet gesproken met hem over bleeding bij deze televisies, het was dus pure toeval.

Erg vreemd, volgens mij komt dit bij erg veel televisies voor en wil wel een televisie kopen waar dit of helemaal niet is of erg nihil is.
LG LE8500.

Kijk daar eens naar, volgens diverse reviews zijn die clouding/bleeding vrij.

Hier een review waar het bewijs op foto is vastgelegd: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1272872392

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiDe
bear87 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:54:
[...]

LG LE8500.

Kijk daar eens naar, volgens diverse reviews zijn die clouding/bleeding vrij.

Hier een review waar het bewijs op foto is vastgelegd: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1272872392
volgens diezelfde site is de 8605 ook bleeding en clouding vrij:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1282638932
ik heb deze tv ook en moet zeggen dat ik er geen seconde spijt van heb gehad, echt schitterend beeld ook met de normale SD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
MiDe schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:27:
[...]

Ik heb dan wel een andere TV (40 inch 8605) maar ik heb ervaren dat het voor de ambilight toch echt mooier is als ie een eindje van de muur afhangt. Volgens mij heb ik hem iets van 16cm er vanaf staan (gemeten vanaf de voorkant van de tv). Ik begon ook met hem zo dicht mogelijk tegen de muur te plaatsen, maar toen ik hem er wat verder vanaf haalde werd de ambilight toch echt mooier.
Dus een Vogels VFW-040?
Of heb jij hem niet eens opgehangen?

Nog meer mensen die hun ambilight tv hebben opgehangen en hun ervaring willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiDe
lvrijn schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:19:
[...]

Dus een Vogels VFW-040?
Of heb jij hem niet eens opgehangen?

Nog meer mensen die hun ambilight tv hebben opgehangen en hun ervaring willen delen?
ik heb hem nog niet opgehangen, en als ik hem ophang kan ik de voet van de tv zelf gebruiken, want dit is tevens een ophangbeugel :D, mooi ge-designed/bedacht van philips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
MiDe schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:40:
[...]

ik heb hem nog niet opgehangen, en als ik hem ophang kan ik de voet van de tv zelf gebruiken, want dit is tevens een ophangbeugel :D, mooi ge-designed/bedacht van philips!
Echt waar? Dat wist ik nog niet..
Is deze steun goed genoeg dan?

Ik vraag me af of dit gaat lukken op een gipsmuurtje van 8cm dik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Wie kan me vertellen wat het verschil is tussen de 40PFL7664H en de 40PFL7605H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
MarkTkraam schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:37:
[...]
Ik ervaar hetzelfde maar dan zonder draadloze dongle. NetTV is echt traag en uitzending gemist is constant aan het bufferen, uitzending gemist via de PC (ook bedraad) loopt gewoon vloeiend. Zeer irritant!
Philips...?! Graag een update voor bovenstaande!!! ;)

"gelukkig" ben ik niet de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:23:
Wie heeft de gouden tip!
Ik ga binnenkort verhuizen naar een appartement en zal vanaf de bank zo'n 2,5 meter van m'n tv afzitten. Ben wel erg gecharmeerd van de 7000 series led van Philips, vanwege de instelmogelijkheden, de dikte en toch ook ambilight.
Maar nu twijfel ik tussen de 7606 en de 7675..
Heb gister de 7675 bij bcc zien staan en vond de lijstkleur wel erg mooi maar het prijsverschil (zo'n 180e) wel erg hoog.. Nu zou ik via de rentepunten de 42" kunnen kopen voor een mooie prijs maar ik mikte eigenlijk op de 37" ivm met de kijkafstand.
Wat ik me vooral af vraag; zijn de specs (perfect natural motion ipv hd natural motion geloof ik en het kleine verschil in geluid) het verschil in prijs enigszins waard? Want wil best een beetje extra betalen voor een mooiere lijst maar het kleurverschil wil ik me wel overheen zetten als de tv kwaliftatief vrijwel net zo goed is...
tanx
Ik denk dat 42" van ING helemaal geen gek idee is. Je raakt zo snel gewend aan de schermgrootte dat een 42" na een tijdje gewoon voor je is.

Verschil tussen HD natural motion en perfect natural motion merk je volgens mij zo goed als niet. Er wordt zelfs aangeraden die functie uit te zetten voor beter beeld :) . Verschil in geluid zou je misschien kunnen merken. Ik heb de 32" van de ING (vond hem na een week al veel te klein.. ;) ) en vind het geluid super. Volgens mij heeft die van de ING 10w extra oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand VGA op full-screen aan de praat gekregen op de 76x5?

Ik heb het nu via een andere laptop geprobeerd maar nog steeds een klein venster binnen het grote scherm...
Met de zoomopties van de tv wordt het niet beter en met de video instellingen van de Intel chipset ook niet.

Nu staat er een Displayport naar HDMI kabel in bestelling en dat zou de oplossing moeten zijn!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

De VGA-poort moet wel gewoon 1920x1080 kunnen hebben, aldus de handleiding van de TV. Weet dus ook nie wat het probleem is. Kan het zelf niet testen, heb geen VGA kabel in huis.

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb sinds deze week de 8605 40inch versie, na wat pielen en lenen van een monitor is het uiteindelijk gelukt om mijn PC via HDMI daadwerkelijk beeld te krijgen.

Volgens de handleiding en Help menu moest de resolutie 1080p60Hz in gesteld worden.
Op een of andere manier werkt dit dus gewoon weg niet. Krijg constant de melding dat het formaat niet wordt ondersteund.

Gefrustreerd als ik was heb ik het op de eerste avond opgegeven.
Gister is het dan wel gelukt maar ik krijg alleen beeld als ik mijn resolutie op 30Hz instel.
(tja had ik ook eerder kunnen proberen)

En dit geld voor alle resoluties die ik geprobeerd heb.
720p60Hz geen beeld op 30Hz wel.

Iemand een suggestie ?

Heb een HD5850 als Graphics meest recentste drivers geinstalleerd.
Ati's CCC eeft netjes aan de deze TV max 60Hz aankan maar het weigert te werken.

Over de VGA aansluiting is te vinden dat deze maximaal 1378x768 ondersteund.
Zowel in de Handleiding en de help file die in de TV gebakken zit.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• DaLuca
DaLuca schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:14:
[...]

Philips...?! Graag een update voor bovenstaande!!! ;)

"gelukkig" ben ik niet de enige...
Heeft iemand een oplossing voor het vergroten / versterken van het bereik van de wireless dongle?

Aan mijn router ligt het iig niet.

btw... even naar speedtest gegaan op mijn tv... 68 kbit down... op mijn laptop (ook wireless) haal ik 974 kbit down... erg groot verschil niet.

• lf2

lf2

Iemand enig idee of de tv via USB xvid films upscaled naar 1080??

• Sjakie0101
DaLuca schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:58:
[...]

Heeft iemand een oplossing voor het vergroten / versterken van het bereik van de wireless dongle?

Aan mijn router ligt het iig niet.

btw... even naar speedtest gegaan op mijn tv... 68 kbit down... op mijn laptop (ook wireless) haal ik 974 kbit down... erg groot verschil niet.
Traagheid heb ik ook last van, ligt aan Philips-zijde. Het is aan te bevelen om gewoon de Phlips Wireles USB te gebruiken ipv andere oplossingen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:36:
Heeft er al iemand VGA op full-screen aan de praat gekregen op de 76x5?

Ik heb het nu via een andere laptop geprobeerd maar nog steeds een klein venster binnen het grote scherm...
Met de zoomopties van de tv wordt het niet beter en met de video instellingen van de Intel chipset ook niet.

Nu staat er een Displayport naar HDMI kabel in bestelling en dat zou de oplossing moeten zijn!
Met deze kabel gaat het perfect!

De tv instellen als primaire monitor en daar is de resolutie van 1920x1080. Geluid gaat via audio-jack dat had wel mooier geweest via hdmi maarja nix aan te doen.

Verwijderd

lf2 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:44:
Iemand enig idee of de tv via USB xvid films upscaled naar 1080??
Dat weet ik niet maar wel een goeie vraag. Mijn dvd's ofwel vanaf het schijfje ofwel vanaf de hdd worden NIET geupscaled via hdmi...

Ik heb ook nergens in de menu's gevonden dat je dit in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik heb zelf een 7655 en voor zover ik kan zien heb ik niet echt last van bleeding.
Gister nog een film gekeken en de zwarte balken boven en onder de film waren ook echt zwart.
Maar wellicht ben ik niet zo kritisch :) Kan er anders wel een keer een foto van maken :)
Ik heb de 46" variant.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tv zal altijd upscalen als het bronmateriaal dat binnenkomt (of het nu via HDMI of USB is maakt niet uit) geen native 1080p is. Je kan volgens mij wel het beeld aspect aanpassen zodat de tv de bron op de orginele resolutie (dus geen auto fill of auto zoom) weer geeft en er dus geen upscaling nodig is. Je hebt dan wel grote zwarte balken in beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiDe
Als ik via pc-openen verbinding maak (via wifi) met tversity op mijn laptop, en dan een film of iets dergelijks afspeel op de tv (film staat dan op een externe netwerk schijf), stopt het elke keer na ongeveer 30 minuten. Het lijkt wel of de verbinding dan helemaal weg is ofzo.

Hetzelfde heb ik als ik via Wifi-mediaconnect het laptopscherm clone op mn tv en dan bv een film kijk.

Dus met andere woorden, volgens mij blijft de wifi verbinding niet constant werken.....

Komt dit bekend voor bij mensen?

Nou moet ik wel zeggen dat ik een usb-hub tussen mijn wifi dongle en de tv heb zitten, kan dit een reden zijn? heb het namelijk nog niet getest zonder die er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
MiDe schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:22:
Als ik via pc-openen verbinding maak (via wifi) met tversity op mijn laptop, en dan een film of iets dergelijks afspeel op de tv (film staat dan op een externe netwerk schijf), stopt het elke keer na ongeveer 30 minuten. Het lijkt wel of de verbinding dan helemaal weg is ofzo.

Hetzelfde heb ik als ik via Wifi-mediaconnect het laptopscherm clone op mn tv en dan bv een film kijk.

Dus met andere woorden, volgens mij blijft de wifi verbinding niet constant werken.....

Komt dit bekend voor bij mensen?

Nou moet ik wel zeggen dat ik een usb-hub tussen mijn wifi dongle en de tv heb zitten, kan dit een reden zijn? heb het namelijk nog niet getest zonder die er tussen.
Ik had iets vergelijkbaars via mijn bedrade netwerk. Toen mijn TV nog rechtstreeks op onze router zat aangesloten viel de verbinding steeds na ongeveer 10 minuten weg. Dit was zowel voor NetTV (bijvoorbeeld uitzending gemist), als voor video via DLNA. Ik denk dat mijn router net wat te brak is en soms heel even de verbinding verbreekt. De TV kan hier niet goed mee om gaan en stopt dan meteen met wat hij doet.

Ik heb het opgelost door een LAN-switch tussen mijn router en de TV te zetten. Nu blijft de verbinding intact en heb ik het probleem al tijden niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf juist dat het beeld 1 seconde zwart wordt na ongeveer 30 minuten als ik film afspeel via hdmi van laptop naar tv. Dit probleem had ik eerder al maar leek te zijn opgelost door firmwareupdate en nu is ie weer terug.

Verder valt het geluid nog steeds weg als de tvluidspreker ingeschakeld staan. (7605)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:42
Heb net een nieuwe 37pfl7605h/12 aangeschaft, maar krijg met geen mogelijkheid kanalen te zien. Het instellen lukt voor geen meter, kabels werken naar behoren met andere tv's. Heeft iemand dit probleem vaker gehad of zijn er misschien instellingen voor deze televisie? Zit trouwens met UPC in Purmerend ;)

Edit: het gaat natuurlijk nooit werken als je vader de coax kabel in het verkeerde gaatje stopt :/

[ Voor 20% gewijzigd door oohh op 26-12-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
ooooooooooooooooooooooooooh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sinds de kerst een nieuwe Mac Mini gekregen :) Alleen heb ik nu last van dat de TV na enkele minuten begint met resetten :(
Het begint na +/- 5 minuten en als het resetten eenmaal is begonnen wordt de frequentie van restten steeds sneller (5sec), tot er niet meer mee te werken valt. Macmini staat op 1080p ingesteld bij 60hz. Heb natuurlijk ook andere frequenties geprobeerd en resoluties. Zelfde resultaat. De Mini is aangesloten via HDMI.
Het vreemde is dat er voorheen een "oude" macMini op aangesloten zat, die gewoon via DVI naar HDMI verbonden was op 1024x768 op 30hz. Hiermee waren er reset problemen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen, mis ik een instelling op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Dat klinkt echt heel vaag. Mag ik vragen wat je precies bedoelt met 'resetten'? Is het net zoiets als een monitor die van resolutie veranderd en dan even zwart wordt, of reset je hele TV zich dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met resetten bedoel ik inderdaad dat de tv op een zwart scherm springt en dan weer beeld geeft. Het lijkt op het probleem van de vorige softwarerelease (023). Alleen gaat de tv nu niet echt uit. Ik kan alleen niet controleren of er iets veranderd in de settings van de resolutie op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Mijn afstandsbediening is rot (ik heb een geborsteld-staal ab, die bij de 32pfl7675 zat). Als ik links of rechts druk, op de binnenste ring, dan is het net of ik links danwel rechts op de buistenste druk. Gevolg is dat ik in het home-menu amper de "TV kijken"-activiteit kan selecteren.

Philips gebeld. Na een hoop testen (reset ab (haal batterijen eruit. Laat een minuutje liggen. Druk de standby-knop op de afstandsbediening in, terwijl je de batterijen terug stopt), op TV bij de buren) en het opzoeken van het serienummer (code 123654), krijg ik nu een nieuwe afstandsbediening thuisgestuurd. Heel vriendelijk bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Mensen klopt het dat Philips weer cashback geeft voor de 7000 serie?

Volgens de Philips promotie site staat er dat het alleen voor 3d tv's is echter zie ik op de site van bcc gewoon staan dat het ook geldt voor andere tv's.

Zie hier: http://www.bcc.nl/product/philips-46pfl7605h

Klopt dit? weet iemand dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit is zo, 50 euro voor de 7000 serie, 100 voor de 8000 en 150 voor de 9000 serie.
Als je het in combi koopt met een geluid systeem loopt de korting op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
Heren, ik heb wat hulp nodig. Ik heb vandaag de Philips 37PFL8605H voor mijn schoonvader aangeschaft, samen met een CI+ CAM module van SMiT voor Ziggo Digitale Televisie te kijken. Installatie prima, zenders prima gevonden, mooi beeld...........maar er komen om de haverklap flikkeringen in het beeld, zwarte vlakken en verstoringen, wat overduidelijk gelieerd is aan de CAM module, aangezien analoge zenders het gewoon doen.

Coax kabel al vervangen, geen resultaat. Zenders opnieuw opgezocht, tv opnieuw geinstalleerd, nieuwste firmware geinstalleerd, mocht allemaal niet baten. Waar kan ik het nu nog in zoeken? Heb helaas geen 2e CAM module liggen om te testen, kan het daar nog aan liggen? Of is er nog iets anders dat ik kan proberen voordat ik de CAM module ga omruilen / een monteur in ga schakelen / gillend gek ga worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Even een update op bovenstaande, vermoeden is dat het aan de CI+ module ligt aangezien de normale decoder prima werkt...vanavond maar eens omruilen........to be continued...

EDIT:

Omruilen had geen resultaat. Morgen de Philips Customer Care maar eens bellen, *zucht*.

[ Voor 22% gewijzigd door JohnStaakke op 29-12-2010 21:33 ]

• lvrijn
Heb nu sinds 2 dagen de Philips 42PFL7675H/12 via de ING rentepuntenwinkel,
Ik raad iedereen deze televisie aan. Jezus wat een kwaliteit voor je geld.
790 euro voor een full HD 42" led televisie inclusief ambilight (wat voor mij echt een pré was).

Het beeld is subliem! Totaal geen backlight bleeding en clouding.
Het geluid wat uit de 2 speakers wordt geproduceerd is ook ver boven gemiddeld.

Het gamen erop is echt een belevenis. Wat een helderheid.
Installatie met de CAM module + smartcard ging vlekkeloos.
Was deze eerst van plan via de mediamarkt te kopen maar toen zag ik dat ze daar 30 euro vragen voor een smartcard, en nog een 70 euro voor de CAM module. Nou mij niet gezien.

Op 4launch besteld, volgende dag binnen. Smartcard voor 20 euro en de CAM module voor 50 euro.
Ik heb nog nooit zoveel geluk gehad met het bestellen van een televisie. Had hem trouwens op 22 december in de rentepuntenwinkel gekocht, de 28ste was hij al afgeleverd met TNT.

• GranCanaria
lvrijn schreef op donderdag 30 december 2010 @ 03:18:
Heb nu sinds 2 dagen de Philips 42PFL7675H/12 via de ING rentepuntenwinkel,
Ik raad iedereen deze televisie aan. Jezus wat een kwaliteit voor je geld.
790 euro voor een full HD 42" led televisie inclusief ambilight (wat voor mij echt een pré was).

Het beeld is subliem! Totaal geen backlight bleeding en clouding.
Het geluid wat uit de 2 speakers wordt geproduceerd is ook ver boven gemiddeld.

Het gamen erop is echt een belevenis. Wat een helderheid.
Installatie met de CAM module + smartcard ging vlekkeloos.
Was deze eerst van plan via de mediamarkt te kopen maar toen zag ik dat ze daar 30 euro vragen voor een smartcard, en nog een 70 euro voor de CAM module. Nou mij niet gezien.

Op 4launch besteld, volgende dag binnen. Smartcard voor 20 euro en de CAM module voor 50 euro.
Ik heb nog nooit zoveel geluk gehad met het bestellen van een televisie. Had hem trouwens op 22 december in de rentepuntenwinkel gekocht, de 28ste was hij al afgeleverd met TNT.
Je kunt nog 50 euro terugkrijgen van Philips :) heb ze gisteren even gebeld en dat model valt ook in de actie.

• GranCanaria
Mensen weten jullie zo of de 42pfl5605 gewoon dezelfde tv is als de 42plf7675, alleen heeft de 7675 ambilight en net tv etc?

Volgens mij zijn de specs verder namelijk gelijk, 2ms responsetijd, 100hz etc.

• JohnStaakke
@lvrijn; heb jij de Neotion CI+ module?

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 22:49
Ook ik heb probleem met geluid naar versterker op mijn 37PFL7605H. Dit met SPDIF & Mjack out. Ticket aangemaakt bij philips welke dit verder oppakken via de technische dienst

Verwijderd

GranCanaria schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:45:
[...]

Je kunt nog 50 euro terugkrijgen van Philips :) heb ze gisteren even gebeld en dat model valt ook in de actie.
Dat hoopte ik ook. Heb even gemaild naar Philips omdat ik niet door de registratieprocedure heen kwam. Ze mailden terug dat dit niet onder de cashrefund valt omdat ING geen deelnemende winkel van de actie is.... Helaas dus?
Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste