Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 10:27
TVL schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:29:
Heb helaas geen verbetering gezien met de nieuwste firmware (voor 37PFL7605) voor het probleem dat bij de HD zenders het geluid weg valt als ik het geluid over de receiver (HDMI, Onkyo) heb. Heb inderdaad wel beter gevoel bij het zappen. Er wordt ook vermeldt " Introduction of the new Net TV Service Portal 2.5" maar hierin is volgens mij niets veranderd (niet qua looks in ieder geval).
Gewoon naar config,tv-instellingen,easylink,tv speakers uit zetten.
Ik had er ook last van met men 40pfl7605 i.c.m. Onkyo.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300398

De nieuwe 8000 serie is niet zo zeer verbeterd met de nieuwe firmware. Ik heb een macmini server en daar draait altijd twonkymedia server op. Deze speelde alle films af die niet langer duurde dan een uur duurde. ik heb het gevoel dat dit nu wat minder soepel gaat. Het afspelen zelf gaat wel soepel maar hij pakt niet altijd meteen de film (naja meestal serie). Philips heeft het nog steeds niet voor elkaar dat echt MKV films of andere films langer dan een uur afspelen. helaas. Gelukkig heb ik Boxee om wel alles af te spelen en dat werkt super met deze TV ambilight is prachtig en dikke HD films van 25 GB plus zijn echt geweldig. Ook gewonen films maar 1080P is echt haar scherp.

TV blijft top maar Philips heeft aan hun software nog een hoop te sleutelen. Ik zou Zeggen Philips maak een doel met Boxee en laat dat op je tv draaien is bij de op unix gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philips LED-TV 40PFL8605H Philips 40 inch 1080p Full HD digitale TV met Ambilight Spectra 2 en Perfect Pixel HD Engine

Firmware report

Software history
Main modifications
Each release contains:
␣ All solutions identified in earlier versions ␣ Improved connectivity to improve compatibility with other external devices
Q5551_0.140.25.0(Publication date: 2010-11-08)
• Improvement on zapping performance. • Fix- Restart of the set when putting in standby. • Improvement on zapping on 3D channels on cable. • Improvement on support of new NetTV service portal.
Q5551_0.140.23.0(Publication date: 2010-10-20)
• Fix- TV is intermittently switching to standby after 2-3 Hr. • Fix- Combined satellite tuner reboots visible. • Fix– When accessing NetTV the interface language is always in English
independent of the system menu language selected by user. • Fix– Finland -Intermittent functioning of teletext and subtitles • Fix– Video playback (USB/DLNA/nettv) ␣ Picture format now takes into
account the video aspect ratio instead of the standard container aspect ratio. Result: Videos with aspect ratio different than 16:9 are not going to be stretched anymore by default.
• Fix– Picture judders during playback via USB. Q5551_0.140.11.0(Publication date: 2010-10-05)
• DVB-S:pre-defined channel grid in Austria and Switzerland implemented. • Improvements on picture performance in general. • Improvement for the EPG broadcast performance and channel list on KDG
cable network.(for Germany) • Improved behavior of video store. • Startup behavior is improved. • Enhanced robustness again remote controls of other devices. • Possible audio loss solved on HDMI and DVB-T Spain. • Widget icon is no longer present in the menu.
Q5551_1.75.60.1
• Ziggo certification obtained.
Q5551_1.75.59.0
• Improvements on subtitles level for BBC1 and UPC. • Reduces possible transients after channel change. • Solves possible loss or dark picture at startup or after channel change. • Improves ambilight stability. • Improvements on sorting on digital channels in Germany. • Improvements on MPEG4 playback. • Improvements on teletext in Danmark and the Netherlands.
Q5551_1.75.13.54
• Improvements for broadcasting in Switzerland. • HDMI audio improvements in general and especially for Belgium concerning
Belgacom box. • Adaptation menu items Germany. • Support of Video Store.
Q5551_1.75.13.47
• Improvement on the level of the startup behaviour.
Q5551_0.75.13.43
• improvements on the multimedia features

Download!
http://www.p4c.philips.co...5h/12%3Aconsumer_goto-p4c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 22:42
Inmiddels trotse bezitter van de 32pfl7605. Vorige week in combinatie met de mediamarkt-actie in huis gehaald. Zeer tevreden, al gaat het zappen niet zo snel.. en had ik een uitgebreider EPG verwacht.

Nu zijn we ook in het bezit van een 'oud' home cinema setje met geintegreerde dvdspeler die op de oude tv via SCART en een analoge geluidskabel de woonruimt voorzag van geluid (aux).

Nu lijkt het alsof de tv alleen maar hdmi support voor 'aux' geluid? Klopt dit?
Want bij aansluiting van de analoge kabel geeft de tv aan geen externe spelers gevonden te hebben.

Daarnaast is het beeld van dvd's via de scart zwart-wit. Op de oude tv was dit in te stellen. Nu kan ik geen opties vinden om aanpassingen te doen aan externe aansluitingen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-05 13:28
Te vroeg gejuigd denk ik...

Ik heb sinds vandaag al meerdere malen gehad dat het geluid een aantal seconden wegviel.

Dit gebeurde op Ned 1 en op BBC 1 (dus het lag niet aan de zender). Of het aan het signaal Ziggo van zou kunnen liggen durf ik echter niet te zeggen, maar dat lijkt mij stug.

Iemand anders met hetzelfde probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Lassy op 20-11-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Lassy schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:46:
Te vroeg gejuigd denk ik...

Ik heb sinds vandaag al meerdere malen gehad dat het geluid een aantal seconden wegviel.

Dit gebeurde op Ned 1 en op BBC 1 (dus het lag niet aan de zender). Of het aan het signaal Ziggo van zou kunnen liggen durf ik echter niet te zeggen, maar dat lijkt mij stug.

Iemand anders met hetzelfde probleem?
Ja onder andere ik. Tijdelijke oplossing is tvspeakers uitzetten (ik luister via andere manier). Heb al bij Philips geklaagd omdat ze bij elke firmwareupdate beloven dat de wegvallende audio aangepakt is maar elke keer blijkt het probleem gewoon aanwezig te zijn.

Ik zou het fijn vinden als je zelf ook via philips chat of telefonisch ging klagen hierover. Hoe meer mensen klagen, hoe meer prioriteit ie krijgt (hoop ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98526

Afgelopen augustus heb ik de 47 inch 8404 van Philips aangeschaft.
Deze was aangesloten op een Satellietontvanger mbv een scartkabel. We hadden perfect beeld.

Ongeveer 3 weken geleden hebben we hierbij een Philips 9520 home cinemaset aangeschaft.
Deze is via Hdmi verbonden met de tv.

Toen heb ik ook de firmware van zowel de tv als de homecinemaset geupgraded. Sindsdien heb ik slecht beeld. Vanmiddag heb ik opnieuw een upgrade gedaan van de homecinemaset, hiermee veranderde er echter niets.

Volgens mij komt het slechte beeld door de upgrade van de firmware die ik 3 weken geleden heb gedaan.
Ik heb zowel de tv als de homecinemaset al teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar dat mocht niet baten.
Ik had alle instellingen genoteerd. Hierin heb ik echter niets gewijzigd dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn vraag: kan ik nog weer downgraden naar een vorige firmware versie?
Op de tv heb ik nu firmwareversie: Q5481 0.26.78.0
Op de homecinemaset heb ik firmwareversie: 49.01

Kan ik een downgrade proberen en zo ja, wie kan mij aan "oudere"firmwarebestanden helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Anoniem: 237909 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:09:
[...]

Ja onder andere ik. Tijdelijke oplossing is tvspeakers uitzetten (ik luister via andere manier). Heb al bij Philips geklaagd omdat ze bij elke firmwareupdate beloven dat de wegvallende audio aangepakt is maar elke keer blijkt het probleem gewoon aanwezig te zijn.

Ik zou het fijn vinden als je zelf ook via philips chat of telefonisch ging klagen hierover. Hoe meer mensen klagen, hoe meer prioriteit ie krijgt (hoop ik dan).
Voor de laatste update had ik daar echter geen last van. Het blijkt dat na elke nieuwe update er wel weer iets nieuws is wat problemen geeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem8
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2021
Heb hier een Philips 42PFL7675H IT met daarop aangesloten een MediaCenter met nVidia NX8400GS-TD512EH. Deze heeft een DVI aansluiting die ik heb verlopen met een DVI naar HDMI adapter. De videokaart heb ik aangesloten op het moederbord met een klein kabeltje naar SPDIF (zoals ook in het boekje van de viodekaart staat beschreven). Het MediaCenter zit aangesloten met een HDMI kabel naar de TV.

Ik krijg echter geen geluid via het MediaCenter. Als de TV aangesloten zit op de UPC Box dan is er gewoon geluid, maar op het MediaCenter via HDMI niet. Wat gaat er fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
jochem8 schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:30:
Heb hier een Philips 42PFL7675H IT met daarop aangesloten een MediaCenter met nVidia NX8400GS-TD512EH. Deze heeft een DVI aansluiting die ik heb verlopen met een DVI naar HDMI adapter. De videokaart heb ik aangesloten op het moederbord met een klein kabeltje naar SPDIF (zoals ook in het boekje van de viodekaart staat beschreven). Het MediaCenter zit aangesloten met een HDMI kabel naar de TV.

Ik krijg echter geen geluid via het MediaCenter. Als de TV aangesloten zit op de UPC Box dan is er gewoon geluid, maar op het MediaCenter via HDMI niet. Wat gaat er fout?
Ik denk dat je van je mediacenter je geluidinstellingen moet wijzigen in het config.scherm.
Dus s/pdif op standaardapparaat zetten.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Er viel mij trouwens iets op toen ik een Philips LED TV bij iemand anders zag opstarten. Dat gebeurde heel netjes met een blauw golvende achtergrond en het Philips logo. Volgens mij was dat bij mijn TV (46pfl7605) in het begin ook zo.
Sinds een geruime tijd krijg ik nu eerst een lelijk vlekkerig grijs beeld met wit Logo, daarna wordt de achtergrond zwart en gaat vervolgens naar de laatst gekozen input. Is iemand anders dit ook opgevallen dat dit veranderd is of is dit altijd zo geweest met de 7000 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
Lassy schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:34:
Er viel mij trouwens iets op toen ik een Philips LED TV bij iemand anders zag opstarten. Dat gebeurde heel netjes met een blauw golvende achtergrond en het Philips logo. Volgens mij was dat bij mijn TV (46pfl7605) in het begin ook zo.
Sinds een geruime tijd krijg ik nu eerst een lelijk vlekkerig grijs beeld met wit Logo, daarna wordt de achtergrond zwart en gaat vervolgens naar de laatst gekozen input. Is iemand anders dit ook opgevallen dat dit veranderd is of is dit altijd zo geweest met de 7000 serie?
Jip,hier heb ik ook dat lelijke grijs met opvolgend het zwarte beeld met het Philips logo.
Het blauwe beeld heb ik nooit gezien (40pfl7605)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Yep, idem dito hiero .. met de 40pfl7605.

Nog steeds echt superblij met de TV, ik ben echt verliefd op het beeld. 1080p mkv files zijn echt een ware traktatie voor de ogen. Jeetje wat is DAT scherp !

Ik heb alleen toch nog een klein beetje haperingetjes, maar dat ga ik in det ATI 5000 kaarten topic plaatsen aangezien ik alles draai via mijn pc. En het waarschijnlijk niks met mijn TV heeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 10:07
Lassy schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:46:
[...]

Voor de laatste update had ik daar echter geen last van. Het blijkt dat na elke nieuwe update er wel weer iets nieuws is wat problemen geeft :(
Dit meen je ? Gebeurt dit ook bij jullie ongeveer om de 10 minuten? Het geluid valt dan enkele seconden weg. Ik heb dit probleem inderdaad ook ineens gisteren gekregen? Ik dacht eerst dat het aan mijn sat decoder lag, maar misschien is het dus mijn TV ?
Ik gebruik een HDMI kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 15:29
Mijn start op eerst dan witte achtergrond en Philips in het zwart. Vervolgens net andersom, Zwarte achtergrond en witte letters van Philips. Heb nog nooit een andere gezien. Verder had ik voor de updates dat ie wel eens uitviel zonder reden, maar daar heb ik gelukkig geen last meer van! Mijn MediaCenter gaat alleen uit zichzelf aan. O!Play van Asus maar daar is dit Topic niet voor. 37PFL7605h is echt een super tv met gruwelijk mooi beeld. Kwam er trouwens vet laat achter dat Pixel Plus en die andere dingen allemaal uitstonden. Hebben jullie dat aanstaan? Dynamisch Contrast etc. en hoe hoog? Max of gewoon Middel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
CronoS76 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:48:
[...]

Dit meen je ? Gebeurt dit ook bij jullie ongeveer om de 10 minuten? Het geluid valt dan enkele seconden weg. Ik heb dit probleem inderdaad ook ineens gisteren gekregen? Ik dacht eerst dat het aan mijn sat decoder lag, maar misschien is het dus mijn TV ?
Ik gebruik een HDMI kabel..
Ik heb het om het half uur of langer. Ik heb het trouwens puur over het geluid over de speakers. Het geluid voor naar de (analoge HCS) loopt bij mij vanaf de hoofdtelefoonaansluiting. Ik weet echter nog niet of het daar ook opspeelt. Kom ik nog wel op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiDe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-01-2022
soms helpt het als je je tv eens echt uit zet ipv met de afstandsbediening (na een update).

bij mij was het geluid-uitval-probleem daarmee opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door MiDe op 22-11-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiDe schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:01:
soms helpt het als je je tv eens echt uit zet ipv met de afstandsbediening (na een update).
Dat is sowieso toch ook de bedoeling? Anders zou er staan na de update:"zet de tv in standby".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Anoniem: 237909 schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:59:
[...]

Dat is sowieso toch ook de bedoeling? Anders zou er staan na de update:"zet de tv in standby".
Dit is inderdaad de bedoeling. Na elke update laat ik hem zelfs een half uur lang met de stekker eruit (op aanraden van Philips).
De laatste tijd heb ik geen geluidsproblemen meer, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet lang genoeg aan 1 stuk TV heb gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiDe
ik weet niet waar jullie het vandaan halen maar in de officiele handleiding van Philips wordt toch echt nergens gemeld dat de TV uitgezet moet worden met de aan en uit knop na de update.

http://www.p4c.philips.co...ld.pdf#toolbar=0&zoom=100

maar het lijkt wel te helpen als je dat uitvallend geluid probleem hebt, dus ik doe het tegenwoordig wel na elke update.

een half uur lang met de stekker eruit lijkt me dan weer echte onzin......maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45859

Ik heb de Philips website gecheckt.
Mijn tv's laatste firmware is:
  • 40pfl8664h_12_fus_nld.zip
  • Versie: 000.026.078.000
  • Publicatiedatum: 2010-08-25
Raden jullie aan/af om de .025 firmware te installeren op de 40pfl8664?

bv deze:
  • 37pfl8605h_12_fus_nld.zip
  • Versie: 000.140.025.000
  • Publicatiedatum: 2010-11-08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
MiDe schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:54:
ik weet niet waar jullie het vandaan halen maar in de officiele handleiding van Philips wordt toch echt nergens gemeld dat de TV uitgezet moet worden met de aan en uit knop na de update.

maar het lijkt wel te helpen als je dat uitvallend geluid probleem hebt, dus ik doe het tegenwoordig wel na elke update.

een half uur lang met de stekker eruit lijkt me dan weer echte onzin......maar goed.
Dat is wat een Philips servicemedewerker mij heeft geadviseerd.

Die laatste instructies m.b.t. het op standby zetten heb ik volledig over het hoofd gezien eerlijk gezegd :$ Volgens mij stonden die er ook niet bij in de vorige instructies, maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.
Ik heb na de automatische upgrade de USB stick verwijderd en de TV "hard" uit gezet. Ik hoop niet dat dit van invloed is op de werking van de firmware...opnieuw proberen heeft volgens mij geen zin want dan herkent hij de update-file niet meer :/
Dan maar wachten op de nieuwe update en dan de instructies wel goed lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Anoniem: 45859 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:10:
Ik heb de Philips website gecheckt.
Mijn tv's laatste firmware is:
  • 40pfl8664h_12_fus_nld.zip
  • Versie: 000.026.078.000
  • Publicatiedatum: 2010-08-25
Raden jullie aan/af om de .025 firmware te installeren op de 40pfl8664?

bv deze:
  • 37pfl8605h_12_fus_nld.zip
  • Versie: 000.140.025.000
  • Publicatiedatum: 2010-11-08
Ik zal het je niet aanraden. De kans is aanwezig dat de TV alleen maar slechter gaat functioneren. Terugzetten naar een oude firmware-versie is volgens mij heel moeilijk, of zelfs onmogelijk.
Neem anders contact op met Philips. Misschien dat er binnenkort een officiële update verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Lassy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:48:
[...]

Terugzetten naar een oude firmware-versie is volgens mij heel moeilijk, of zelfs onmogelijk.
Terugzetten van een oude firmware is helemaal niet moeilijk. De TV signaleert dit en vraagt of je dit echt wil doen. Wanneer je dan ja kiest kom je in het normale upgrade proces uit. (heb dit moeten doen op vraag van de helpdesk om de oorzaak van een probleem te kunnen traceren: klok werkte niet meer).
Ik heb trouwens een 7605H; het zou natuurlijk kunnen dat het voor de andere series anders is maar dat verwacht ik niet Philips kennende.

[ Voor 11% gewijzigd door Poolijs op 23-11-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Poolijs schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:59:
[...]

Terugzetten van een oude firmware is helemaal niet moeilijk. De TV signaleert dit en vraagt of je dit echt wil doen. Wanneer je dan ja kiest kom je in het normale upgrade proces uit. (heb dit moeten doen op vraag van de helpdesk om de oorzaak van een probleem te kunnen traceren: klok werkte niet meer).
Ik heb trouwens een 7605H; het zou natuurlijk kunnen dat het voor de andere series anders is maar dat verwacht ik niet Philips kennende.
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Waar kan je oude firmware-versies vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiDe schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:54:

Ik heb het ook niet over officiele handleiding maar gewoon datgeen wat op het scherm verschijnt nadat de upgrade voltooid is. Er staat dan iets op in de trant van : "haal de usbstick eruit en zet de tv uit en daarna weer aan".

Zoiets stond er. Half uur lang de stekker eruit vind ik ook weer te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiDe
Ik heb het ook niet over officiele handleiding maar gewoon datgeen wat op het scherm verschijnt nadat de upgrade voltooid is. Er staat dan iets op in de trant van : "haal de usbstick eruit en zet de tv uit en daarna weer aan".
Hmm, ok, dat heb ik dan niet gezien. Ik zal eens opletten de volgende keer. Ik had inderdaad wel al gemerkt dat de procedure voor de rest ook niet helemaal gaat zoals beschreven in die handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kreeg een mail terug van Philips over de wegvallende audioprobleem. Philips is nog in overleg met de technische dienst om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
Anoniem: 237909 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:37:
[...]

Zoiets stond er. Half uur lang de stekker eruit vind ik ook weer te gek voor woorden.
Dat is vreemd want er komt gewoon te staan: zet de tv in standby. Daarna gaat de tv automatisch aan na enkele seconden waarna de update is voltooid. Dat is overigens ook conform de handleiding die bij de update op de site staat. Nergens, zelfs niet als melding op de tv, staat dat je de tv uit moet zetten. OVERAL staat dat je de tv in standby moet zetten door 1 x kort op de standby toets te drukken.

Het lijkt er soms op dat hier mensen zijn die anderen bewust op het verkeerde been willen zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Lassy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:23:
[...]

Waar kan je oude firmware-versies vinden?
Ik heb van de helpdesk een oudere versie toegestuurd gekregen op een usb stick. (niet te veel van voorstellen trouwens, ik weet zeker dat de stick niet binnen de usb specificaties valt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211187

Hoe weten jullie nou welke firmware op de philips website staat. Ik zie alleen een zip-file met een upg-bestand erin.
http://www.philips.nl/c/t...605h_12/prd/nl/?t=support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Anoniem: 211187 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:15:
Hoe weten jullie nou welke firmware op de philips website staat. Ik zie alleen een zip-file met een upg-bestand erin.
http://www.philips.nl/c/t...605h_12/prd/nl/?t=support
Klik eens op de link 'Alle ondersteuningsinformatie voor dit product weergeven' midden op die pagina....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211187

Bedankt sandeman. Ik heb blijkbaar weer niet goed gekeken.

Maar ik heb de software er op gezet. dat was voor het eerst. De tv deed alles zelf dus dat was mooi. Ik had gedacht dat het zappen sneller zou zijn maar dat is nog steeds tergend langzaam. Net tv leek wel wat sneller dan normaal.

Erikrijnders schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:14:
[...]

Dat is vreemd want er komt gewoon te staan: zet de tv in standby. Daarna gaat de tv automatisch aan na enkele seconden waarna de update is voltooid. Dat is overigens ook conform de handleiding die bij de update op de site staat. Nergens, zelfs niet als melding op de tv, staat dat je de tv uit moet zetten. OVERAL staat dat je de tv in standby moet zetten door 1 x kort op de standby toets te drukken.

Het lijkt er soms op dat hier mensen zijn die anderen bewust op het verkeerde been willen zetten!
Heb je alu hoedje op of zo? 8)7

Overigens over mensen gesproken die anderen bewust op verkeerde been willen zetten:
Erikrijnders schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:11:
Ook voor de 7000-serie staat nieuwe software klaar!
Pas 18 november was die update te vinden en hebben enkelen van ons tevergeefs zitten te zoeken naar de update. B)

Hoe dan ook, ik kan nu geen update doen om te zien wat de melding nu exact was maar zo uit mijn hoofd is dat er staat dat de tv uit moest en stond er niets over standby. Sorrie als ik dat fout heb onthouden (zou zweren van niet) maar klets nou niet dat ik of anderen jullie expres foute informatie wil voorschotelen. :X

• Lassy
Als er al mensen zijn die anderen op het verkeerde been willen zetten zijn het die van Philips zelf!

De problemen met het zappen zijn weer terug en het geluid blijft regelmatig haperen bij TV kijken.

• Poolijs
Lassy schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:20:
Als er al mensen zijn die anderen op het verkeerde been willen zetten zijn het die van Philips zelf!
LOL, dat is zeker zo. Ik heb al twee keer een klacht ingediend, heb hier bevestiging van gehad per mail en vervolgens doet Philips net alsof ze de klacht kwijt zijn en daarna alsof hij nooit bestaan heeft. Zijn goed bezig daar.

• sebasvda
  • Laatst online: 27-02 17:40
Mensen, ik zou opletten met downgrade van je firmware van je TV, mijn 32pfl7605 heeft het niet overleeft.

Ik had dus ook problemen met happeren geluid en beeld met digitale telelvisie. Ik gebruik hem in combo met een CAM module van @smit met ziggo voor digitale televisie. Aangezien het niet eerste was dat met tv dit deed, heb ik het vorige keer kunnen oplossen met helemaal opnieuwe instellen, en de cam module er even uit halen. Dit werkte dus niet, hij herkende de cam module wel, maar ik niet meer in de firmware er van. Hij decordeerde dus de zenders niet meer. Ik kreeg nog wel ned 1 en het ziggo kanaal maar meer die ie niet.
  • Ik heb hem van stroom afgehaald, module er nog is een aantal keer eruit gehaald.. maar dit wou niet baten. Elke keer dat ik er stopte gaf de tv wel aan de je een CAM er in had gedaan maar meer niet. Dit was dus het begin van het probleem.
  • Dus internet na gezocht, besloten om toch de firmware maar te update naar de laaste versie. Dit ging zonder enige probleem, alleen de hij herkende de CAM module nog steeds niet.. De tv een aantal keer opnieuw ingesteld, maar dit mocht ook niet helpen.
  • Toen maar besloten om hem toch weer te downgraden naar de oude firmware. Met mijn iPhone hacking ervaring dacht, baat het niet dan schaat het niet. Dus firmware op stickie, tv.. Die gaf aan of zeker oude software of de dezelfde firmware wou instaleren.. Dat wou ik dus... Hij doorliep het hele scherm zonder problemen, ik de tv aan & uit gezet... en hij deedt het dus niet meer...
Krijg alleen een zwart scherm, met een backlight wat aan en uit gaat na het philips logo. Gefilicteerd, mijn tv is dus gebrickt!!! Dit is dus vorige weekend gebeurt, en volgende week komt de philips monteur langs. Ik hoop dat hij beide problemen kan verhelpen binnen redelijke tijd. TV is uiteindelijk nog geen half jaar oud..

DUS, niet downgraden... je wil je tv toch niet bricken..

• Sjakie0101
Lassy schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:20:

De problemen met het zappen zijn weer terug en het geluid blijft regelmatig haperen bij TV kijken.
Welke versie draai je dan??

Anoniem: 323192

Hallo,

Ik heb sinds een week de Philips 40PFL7605H televisie waar ik best tevreden over ben, maar heb toch een vraag. Ik heb digitale tv van Ziggo via CI+ maar nu valt me op dat sommige scenes (met name de donkere) het beeld toch wat korrelig is, scenes bij daglicht zijn wel scherp. Het lijkt ook net dat bij een bepaalde uitzending het beeld de ene keer scherp is en het andere moment weer wat korreliger. Hebben meer mensen hier last van? Ligt dit aan Ziggo of aan de televisie? Of is dit normaal? Oja met name de zwart kleuren komen korreliger over.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

De nieuwste firmware is al geinstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 323192 op 25-11-2010 21:07 ]

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 12:51

Vern

technoob

Anoniem: 323192 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:06:
Hallo,

Ik heb sinds een week de Philips 40PFL7605H televisie waar ik best tevreden over ben, maar heb toch een vraag. Ik heb digitale tv van Ziggo via CI+ maar nu valt me op dat sommige scenes (met name de donkere) het beeld toch wat korrelig is, scenes bij daglicht zijn wel scherp. Het lijkt ook net dat bij een bepaalde uitzending het beeld de ene keer scherp is en het andere moment weer wat korreliger. Hebben meer mensen hier last van? Ligt dit aan Ziggo of aan de televisie? Of is dit normaal? Oja met name de zwart kleuren komen korreliger over.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

De nieuwste firmware is al geinstalleerd.
Heb ik ook met UPC digital, hetzelfde. Bij donkere scenes wat vlekkerig, verschilt soms per zender. Heb intussen alle beeldmogelijkheden (noisereduction, scherpte, enz.) op maximaal gezet. Maar dit zal niet de bedoeling zijn toch ? Ben benieuwd of het niet aan de tv, maar aan de kabel ligt.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
000.140.025.000

Ik heb deze week nog geen tijd gehad om te checken in welke situaties het geluid precies wegvalt. In ieder geval niet over de hoofdtelefoon audio-uitgang. Deze loopt voorlopig naar m’n (SD) HCS en bij het kijken naar een film waren er tot nu toe geen problemen.
Ik laat van het weekend de TV langer dan een uur aan staan met het geluid over de TV speakers en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.

Wanneer ik de TV aanzet en switch van een extern apparaat naar "TV Kijken" laat hij in beide gevallen vaak een scherm zien van de CAM Module met een foutmelding. Tijdens het (soms zeer trage) zappen krijg ik soms nog zwarte schermen. Een aantal malen gaf de module zelfs totaal geen signaal meer door, behalve van de “freeview” zenders zoals Nederland 1. Pas na de TV een aantal malen te hebben uit- en aangezet pakte hij het signaal weer op.

Het kan dus liggen aan Ziggo, de CAM Module of de TV en de mogelijke combinaties daartussen die niet lekker lopen. Ik hoop echt dat er zsm een update komt die de TV laat werken zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 12:53

TVL

Ik heb dezelfde firmware en ook nog steeds wegvallend geluid als ik mijn Onkyo versterker aan heb. Het is vooral op de HD kanalen (Ned 1,2, 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350554

Firmware: 000.140.025.000 - 2010-11-18

Bij mij worden de instelde randen/borders gereset na het bekijken van video op USB stick. Ik heb de randen op 4 staan omdat ik anders zwarte randen zie bij het kijken naar TV een Humax op HDMI. Na het bekijken van data op USB stick staan de randen iedere keer weer op 0.

Lijkt op een bug in 000.140.025.000.

Iemand anders ook last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vern schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:39:
[...]

Heb ik ook met UPC digital, hetzelfde. Bij donkere scenes wat vlekkerig, verschilt soms per zender. Heb intussen alle beeldmogelijkheden (noisereduction, scherpte, enz.) op maximaal gezet. Maar dit zal niet de bedoeling zijn toch ? Ben benieuwd of het niet aan de tv, maar aan de kabel ligt.
Ik heb zelf ook diverse instellingen geprobeerd, maar helaas. :?
Weet dus niet of het aan de kabel ligt of aan de televisie, hoop het eerste.
Misschien dat er nog andere gebruikers zijn die hier ook last van hebben, dan graag jullie reactie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij is de enige bruikbare manier via laptop filmpjes te kijken. Via USBstick (mkv bijv lukt niet, bij vob krijg ik geen subs en via xbox speelt mkv wel af maar zonder geluid??) lukt het mij niet, ook niet via xbox360. En dan moet de film ook nog op harde schijf van laptop staan want streamen gaat nooit lang goed, ook al heb ik een router die claimt een goede multimediastreamer te zijn. (sitecom WL309).

Ik wil echter niet steeds mijn laptop op mijn tv aansluiten maar een manier vinden om films op mijn tv kijken met ondertitelmogelijkheid. Op mijn router is een usb aansluiting. mediaplayer kopen en erop aansluiten, is dat de beste oplossing in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Is het iemand anders ook opgevallen dat HD Natural Motion niet of nauwelijks meer werkt?

Normaal staat hij bij mij uit of op minimum. Gisteravond bekeek ik een aflevering van The Walking Dead en het beeld trilde nogal. Ik besloot NM hoger te zetten maar het beeld bleef schokkerig.
Ik heb het net weer getest met Avatar, maar ik zie nu echt helemaal geen verschil meer :/

Ook in de demo mode blijft het beeld hetzelfde. Ik heb de instellingen gecheckt, alles teruggezet en opnieuw ingesteld, maar geen resultaat, NM doet het gewoon niet meer! ;(
Zie ik iets over het hoofd of zou dit gerelateerd kunnen zijn aan de laatste firmware update?

Zouden jullie misschien kunnen checken of HD Natural Motion het nog wel gewoon doet met de laatste firmware? Dan weet ik in ieder geval of het aan mijn TV ligt of aan de firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door Lassy op 27-11-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Ik heb gisteren met Philips gebeld en zij waren niet bekend met het probleem. Ik heb wederom alles teruggezet, fabrieksinstellingen hersteld en alles opnieuw geinstalleerd/ingesteld, en wat denk je? Geen resultaat.

Naast de al irritante foutmeldingen mbt de CAM Module is dit toch wel weer een domper. Ik zie nauwelijks verschil tussen HD Natural Motion aan of uit. Alleen bij sommige content, zoals bijvoorbeeld Life van de BBC (in het beginshot als je de aarde ziet draaien), zie je dat het met HD NM op maximaal net iets soepeler en scherper loopt. Alle andere tests geven geen resultaat. Ik krijg ook niet meer het "camcorder effect" als ik het op maximaal zet.
Morgen maar weer 's bellen met Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215766

Ik heb het idee dat de nieuwe firmware de boel alleen maar heeft verslechterd ! , ik heb nu veel meer blokjes (storing) in beeld tot het iritante aantoe.
Ook gaat het zappen langzamer het lijkt wel of de TV de Digitenne cammodule niet of slecht kan vinden, soms geeft hij bij een gecodeerde zender helemaal geen beeld en krijg ik de melding dat er geen cammodule is aan gesloten, nadat ik naar een ongecodeerde zender gezapt heb en daarna naar de gecodeerde zender doet hij het wel weer.
M,n tv springt nu spontaan op standby terwijl we naar een uitzending zitten tekijken ! was voor heen niet het geval.
Ik hoop dat Philips snel met een nieuwe/betere firmware upgrade komt wat dit is niet waarvoor ik deze tv aangeschaft heb !!!!!. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXvL
  • Laatst online: 05-07-2023
Tinten allemaal hetzelfde

Mijn ervaring met versie .025.000 op TV 7675/H12 is goed. Allerlei (maar niet alle) problemen van de versie .011.000 zijn voorbij. En ik heb al drie nieuwe moederborden in mijn TV gehad, al zijn ze niet per se echt nieuw maar 'refurbished' dus mogelijk van een andere kijker met klachten afkomstig. Dat zie je omdat er steeds een andere, oude, versie van de firmware opzit. Bij mij was trouwens ook de help-file verdwenen...

Een probleem is hardnekkig: ik kan de instellingen voor de tinten 'warm' 'cool' en 'natural' niet gebruiken. Of beter gezegd: ze geven alledrie een volkomen identiek beeld. Alleen de setting 'custom' is wel anders, als je de schuifjes voor de kleuren verzet. Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
FXvL schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:02:
Tinten allemaal hetzelfde

Mijn ervaring met versie .025.000 op TV 7675/H12 is goed. Allerlei (maar niet alle) problemen van de versie .011.000 zijn voorbij. En ik heb al drie nieuwe moederborden in mijn TV gehad, al zijn ze niet per se echt nieuw maar 'refurbished' dus mogelijk van een andere kijker met klachten afkomstig. Dat zie je omdat er steeds een andere, oude, versie van de firmware opzit. Bij mij was trouwens ook de help-file verdwenen...

Een probleem is hardnekkig: ik kan de instellingen voor de tinten 'warm' 'cool' en 'natural' niet gebruiken. Of beter gezegd: ze geven alledrie een volkomen identiek beeld. Alleen de setting 'custom' is wel anders, als je de schuifjes voor de kleuren verzet. Hebben anderen hier ook last van?
Ga ik vanavond voor je testen. Als jij voor mij dan gelijk de HD Natural Motion (zie mijn eerdere berichten) zou willen checken ;)

Edit: Bij mij verandert de tint wel bij alle settings, heb je de TV al opnieuw geinstalleerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Lassy op 29-11-2010 16:29 . Reden: Getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 13:06
@ Lassy:

Perfect Natural Motion werkt bij mij prima op minimaal. Duidelijk verschil bij camerabewegingen (niks verslechterd tov vorige firmware, nog gewoon hetzelfde).

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
adros schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:24:
@ Lassy:

Perfect Natural Motion werkt bij mij prima op minimaal. Duidelijk verschil bij camerabewegingen (niks verslechterd tov vorige firmware, nog gewoon hetzelfde).
Bedankt voor het testen! Welk type TV heb jij? Op mijn 46pfl7605 zit namelijk HD Natural Motion. Het zou best kunnen dat modellen met Perfect Natural Motion geen inlvoed hebben ondervonden van de laatste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Laatst online: 12-03 13:06
Lassy schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:41:
[...]

Bedankt voor het testen! Welk type TV heb jij? Op mijn 46pfl7605 zit namelijk HD Natural Motion. Het zou best kunnen dat modellen met Perfect Natural Motion geen inlvoed hebben ondervonden van de laatste firmware update.
hm goed punt. Ik heb de 42pfl7655. Waarzo zit hd natural motion bij jou in het menu? Ik check pixel precise hd -> perfect natural motion -> minimum.

edit: nog even over dat natural motion gebeuren. Ik vind wel dat het niet altijd evengoed werkt. Bij films heb ik het sowieso vaak uit staan omdat ik anders sommige dingen te 'nep' vind lijken, niet echt het 'film' gevoel. Verder heb ik bv Life (BBC) gedownload voor mijn WDTV Live en hierbij werkt natural motion niet lekker. Misschien ligt dit aan de framerate ofzo... Bij Planet earth werkt het namelijk wel helemaal top en voegt het echt wat toe.

[ Voor 30% gewijzigd door adros op 29-11-2010 21:58 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik heb de afgelopen dagen echt weirde dingen meegemaakt met mijn 7605 ...

Zaterdag was ik aan het gamen op mijn pc, dia via hdmi naar mijn tv loopt. Begint er in 1x keihard muziek (10 verschillende zenders door elkaar) te spelen ! Dat hield na 5 minuten weer op ...

Gisteren was ik film aan het kijken, gebuert het weeeeer, maar dan 1 zender, keihard dwars door het geluid van mijn film heen (stopgezet en muziek bleef lopen). Na een sec of 10 bleef het weer weg ...

WTF ???!

Ik heb mijn tv bewust nog geen nieuwe firmware gegeven aangezien hij 4 wkn zonder problemen heeft gelopen in principe. Nu begin ik toch te denken om er aan te beginnnen. als ik maar niet meer ellende krijg. Ik vind het beeld echt te gek van het toestel namelijk .. Zijn er meer mensen die dit gehad hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
adros schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:55:
[...]

hm goed punt. Ik heb de 42pfl7655. Waarzo zit hd natural motion bij jou in het menu? Ik check pixel precise hd -> perfect natural motion -> minimum.

edit: nog even over dat natural motion gebeuren. Ik vind wel dat het niet altijd evengoed werkt. Bij films heb ik het sowieso vaak uit staan omdat ik anders sommige dingen te 'nep' vind lijken, niet echt het 'film' gevoel. Verder heb ik bv Life (BBC) gedownload voor mijn WDTV Live en hierbij werkt natural motion niet lekker. Misschien ligt dit aan de framerate ofzo... Bij Planet earth werkt het namelijk wel helemaal top en voegt het echt wat toe.
De 7605 heeft volgens mij precies dezelfde menustructuur, dus zit HD NM op dezelfde locatie. Dat "neppe" krijg ik dus niet meer. Er zit een minimaal verschil tussen uit en maximum. Het verschil tussen minimum, gemiddeld en maximum zie ik echt niet meer. Voorheen was het verschil dus veel groter.
Je hebt me nu in verwarring gebracht, ik twijfel nu of het "Life" of "Planet Earth" was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Ik zie deze week de 42PFL7655 in de aanbieding bij de Saturn voor €899 (na teruggave van Philips). Echter, ik kan op internet maar weinig van dit model terug vinden, behalve de specs van de Philips site. Wat is het verschil met bijv. de 7605? Wil iemand zijn ervaring delen?

Edit:
7655 zwart geborsteld aluminium
7665 titanium geborsted aluminium
7675 glanzend zilver geborsteld aluminium
7685 zilvergrijs geborsteld aluminium
7695 staalgrijs geborsteld aluminium

Beter zoeken 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door MeltedForest op 30-11-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JediUberknaft schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 06:36:
Ik heb de afgelopen dagen echt weirde dingen meegemaakt met mijn 7605 ...

Zaterdag was ik aan het gamen op mijn pc, dia via hdmi naar mijn tv loopt. Begint er in 1x keihard muziek (10 verschillende zenders door elkaar) te spelen ! Dat hield na 5 minuten weer op ...

Gisteren was ik film aan het kijken, gebuert het weeeeer, maar dan 1 zender, keihard dwars door het geluid van mijn film heen (stopgezet en muziek bleef lopen). Na een sec of 10 bleef het weer weg ...

WTF ???!

Ik heb mijn tv bewust nog geen nieuwe firmware gegeven aangezien hij 4 wkn zonder problemen heeft gelopen in principe. Nu begin ik toch te denken om er aan te beginnnen. als ik maar niet meer ellende krijg. Ik vind het beeld echt te gek van het toestel namelijk .. Zijn er meer mensen die dit gehad hebben ?
Bij niemand is het beeld slechter geworden na FW upgrade. Het is meestal wegvallende audio en andere kleine vage problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ja, dus in dat geval zou het nog steeds niet veel verschil maken aangezien dit toch ook een vaag probleem is ? Maar ik ga het wel proberen 1 dezer dagen. Kijken wat er gebeurt. Kan niet veel kwaad dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

MeltedForest schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:44:
Edit:
7655 zwart geborsteld aluminium
7665 titanium geborsted aluminium
7675 glanzend zilver geborsteld aluminium
7685 zilvergrijs geborsteld aluminium
7695 staalgrijs geborsteld aluminium

Beter zoeken 8)7
Verschil zit hem niet alleen in het uiterlijk,ook de specs zijn iets beter(Perfect Natural Motion,2 x12W).
Zit alleen wel een LG paneel in ipv van een Sharp maar heb het model van de Expert laatst gezien in de winkel en kon weinig ontdekken van bleeding dus misschien zijn de panelen tegenwoordig iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Anoniem: 12019 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:56:
[...]

Verschil zit hem niet alleen in het uiterlijk,ook de specs zijn iets beter(Perfect Natural Motion,2 x12W).
Zit alleen wel een LG paneel in ipv van een Sharp maar heb het model van de Expert laatst gezien in de winkel en kon weinig ontdekken van bleeding dus misschien zijn de panelen tegenwoordig iets beter.
Heb het model net in de lunchpauze bekeken in de MM hier om de hoek (Arena), er komt heel mooi beeld vanaf op het eerste gezicht. :)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_jh2B9uTEF_4/TPT-SQDDHQI/AAAAAAAAACg/adY_gzHctzM/s400/SNC00009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_jh2B9uTEF_4/TPT-S8tX5hI/AAAAAAAAACs/ro1qERDoKS4/s400/SNC00012.jpg

Foto's van Samsung Omnia Qwerty |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
In die hoek waar het beeld op alle tv's hapert? Volgens de verkoper is de hardeschijf die Philips hen geleverd heeft niet zo best. Het staat nogal knullig, zo'n mooie grote Philips 'lounge' en vervolgens haperen bijna alle demofilmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Had geen last van haperende beelden, dus misschien hebben ze in de tussentijd iets veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Laatst online: 20:29
Ik heb ook een 7605. Eergisteren is de 140.025 update erop gekomen (min of eer per ongeluk). Eerder stond de oorspronkelijke update er nog op, ik weet niet meer welke versie. Hier werkte eigenlijk alles prima. Na de update af en toe wegvallend geluid en de EPG start op zender 1. Met Philips gebeld, de tip voor het wegvallend geluid was om alle zenders opnieuw te installeren. Nog niet bekend of dit de oplossing is. Geluid in ieder geval nog niet weggevallen. Het geluid speelt trouwens via een versterker via de digitale coax uitgang.

De opmerkingen eerder over het langzame zappen snap ik niet helemaal, de TV (via CI+) zapt een heel stuk sneller dan de samsung setopbox die ik eerder had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo,

Heb de vraag al eerder gesteld, maar stel hem nog een keer omdat ik weinig reacties heb gekregen!!
Zijn er meer mensen die last hebben van korrelig (vlekkerig) beeld, met name de donkere scenes?
Ik kan het me verbeelden, maar het lijkt de ene dag erger dan de andere?? Heb diverse instellingen geprobeerd en de nieuwste firmware is al geïnstalleerd. Ook schijnt over de hele rechter kant (van boven naar beneden) het licht wat feller langs het beeld (valt ook meer op bij donker beeld). Ik heb model 40PFL7605H Scherm:295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Liowenza, ik heb er niet echt op gelet, het is me echter ook niet echt opgevallen. In het begin vooral bij snellere bewegingen wat last van artefacten. Ik heb toen de instellingen doorgevoerd die op de site van de consumentenbond staan als de optimale settings, daarna waren die artefacten wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134129

En waar vind ik die "optimale instellingen"?

Verder heb ik geen problemen meer sinds de nieuwste update...

Wat ik wel graag wil weten is of iemand nog last heeft van ghosting... Hd natural motion
uit zetten hielp bij me.... Maar op minimaal heb je dan rustiger beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit vond ik bij de consumentenbond voor de 32pfl7605:

Optimale beeldinstellingen HDMI

Uitleg Klik hier voor meer uitleg over beeldinstellingen
Preset Standard
Helderheid 53
Scherpte 5
Kleur temperatuur/ tint R127; G127; B127
Contrast 71
Kleur 52
Achtergrondverlichting N.v.t.
Overige instellingen Digitale ruisonderdrukking: midden; MPEG-ruisfilter: minimum; Dynamisch Contrast: minimum; Dynamische achtergrondverlichting: uit; Digital Natural Motion: uit; 100 Hz: uit; Geavanceerde scherpte.: aan; Kleurverbetering: midden; Lichtsensor: uit; Schermranden 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Hier staan ze in ieder geval voor de 32pfl7605h: http://www.consumentenbon...sultaten-en-specificaties

Ghosting was volgens mij na uitzetten van natural motion en 100hz

Edit: Sendy was me net voor

[ Voor 5% gewijzigd door janne_nl op 01-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janne_nl schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:35:
Liowenza, ik heb er niet echt op gelet, het is me echter ook niet echt opgevallen. In het begin vooral bij snellere bewegingen wat last van artefacten. Ik heb toen de instellingen doorgevoerd die op de site van de consumentenbond staan als de optimale settings, daarna waren die artefacten wel weg.
Hoi Janne,

Zou jij mij deze instellingen willen geven?

gr,

Liowenza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Zie de 2 posts voor je laatste eigen post. Schrijf wel even de huidige settings op, voor het geval die niet standaard zijn, dan kun je altijd terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janne_nl schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:07:
Zie de 2 posts voor je laatste eigen post. Schrijf wel even de huidige settings op, voor het geval die niet standaard zijn, dan kun je altijd terug
ik reageerden iets te snel haha,

Ik zal de setting eens uitproberen.
Maar jij hebt geen last van korrelig beeld met name bij donkere scenes?
Bij lichte scenes vind ik het beeld wel erg mooi hoewel dit wel per zender verschilt.

gr,
Liowenza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tsja, ik heb nog niet echt veel films gekeken op deze tv. We kijken op zich best veel tv. Het is me in ieder geval nog niet opgevallen. Ik verbaas me nog steeds af en toe op de scherpte van het beeld, zelfs op de niet HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 20:06
Heb zelf een 7655 en ik heb dat ook met de EPG, super irritant. Hoop dat ze dat in de volgende firmware weer aan gaan passen.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik ga vanavond waarschijnlijk de 7655 halen, zijn er nog dingen waar ik op moet letten? (bijv. qua serie/typenummers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215766

Wat vinden jullie van de nieuwe "look" van NetTV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Anoniem: 215766 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:53:
Wat vinden jullie van de nieuwe "look" van NetTV ?
Ziet er best strak uit, maar het is wel wel weer trager geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 22:21
Lassy schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:41:
[...]

Ziet er best strak uit, maar het is wel wel weer trager geworden
vreemd ,ik vind dat het beetje sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
pa3fap schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:03:
[...]

vreemd ,ik vind dat het beetje sneller gaat.
Nee de boel is bij mij ook erg traag. Wel leuk dat PIP-beeld, waarom kan dat niet bij de programmainformatie bijvoorbeeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janne_nl schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:35:
Hoi Janne,

Heb de instellingen aangepast volgens de site van de consumentenbond en het lijkt er inderdaad op dat het beeld nu scherper is. ;)
Bedankt voor de tip.

gr,
Liowenza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Is de 37PFL8404 een goede tv? En wie heeft er een?
Graag wat info uitwisselen aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erikrijnders schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:28:
[...]

Nee de boel is bij mij ook erg traag. Wel leuk dat PIP-beeld, waarom kan dat niet bij de programmainformatie bijvoorbeeld??
Ik vindt de nieuwe look zeer netjes en ook erg prettig dat je gewoon tv blijft kijken _/-\o_
Ook ervaar ik netTV veel sneller op deze manier.

Ik hoop wel dat de uitzending gemist app een keer beter gaat werken. Ik wil gewoon op dag zoeken en de is app is zeer traag. RTL gemist werkt een stuk beter.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 300398 op 03-12-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Nou ik heb intussen de 42PFL7655H op mijn TV meubel staan, wat een scherm _O_.
Geen problemen te zien, en Ambilight voegt écht wat toe. Blij dat ik voor deze ben gegaan ipv een Samsung LED Clouding model :+

Nu een vraagje voor een andere 7655 bezitter: wat zijn jou gecalibreerde settings?

[ Voor 13% gewijzigd door MeltedForest op 03-12-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg een mail van Philips nav wegvallende audio met vragen.
- Van welke bronnen?
- Hoe zijn deze bronnen aangesloten?(kabels)
- Hoe lang zijn de interrupties ongeveer?
- Zijn er ook geluidsbronnen waar het niet op voorkomt?
- is het alleen te horen via extern apparaat, of ook op de boxen van de tv zelf?
Zouden de anderen met wegvallende audio aub ook deze vragen willen beantwoorden en mailen naar philips? 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 03-12-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Ik ben er gisteren avond achter gekomen dat ik geen video (H.264) meer af kan spelen via DLNA of USB. Bij eerdere software versies was het geen probleem, maar sinds versie .10 werkt het niet meer. Zijn er meer mensen die dat probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Na herinstallatie van de zenders is het wegvallen van het geluid bij mij al 2 dagen niet meer voorgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 22:21
ik heb deze tv nu 1,5 jaar en ben er zeer tevreden mee .het beeld is van zeer goede kwaliteit.
TuffScout schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:50:
Is de 37PFL8404 een goede tv? En wie heeft er een?
Graag wat info uitwisselen aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Poolijs schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:53:
Ik ben er gisteren avond achter gekomen dat ik geen video (H.264) meer af kan spelen via DLNA of USB. Bij eerdere software versies was het geen probleem, maar sinds versie .10 werkt het niet meer. Zijn er meer mensen die dat probleem hebben?
Na contact met de helpdesk ben ik er achter wat het probleem is. Wanneer de file DTS audio bevat kan de Philips TV er niets mee omdat er hiervoor geen decoders aanwezig zijn in het toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:31
De remote app voor de ipod/iphone om de tv te bedienen is ideaal!
Dus als je een ipod/iphone hebt, zeker even downloaden: philips wifi tv remote
ies graties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Jorrit Arntzen schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:27:
ies graties
Ideaal, tot het moment dat ik de TV uitzette... Toen ging hij niet meer met de iPhone aan. :P Het vergt dus nog wat verbetering. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 18:51
Krisp schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:38:
[...]

Ideaal, tot het moment dat ik de TV uitzette... Toen ging hij niet meer met de iPhone aan. :P Het vergt dus nog wat verbetering. ;)
haha. mn iphone zapt zelfs sneller dan mn ab :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Ik ben mij aan het orienteren naar een tv en zag in diverse winkels dat sommige LCD tv's van philips het beeld naar beneden opgerekt hebben. Is dit bij iemand bekend? is dit een optie die uitgeschakeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Achter de modellenreeks nummers staat nog een getal voorafgaand met een slash. Bijvoorbeeld 37PFL8404/32.
Dit "/12" is de landcode. Landcode voor Nederland is /10 of /12
Nummer 32 is bijvoorbeeld Frankrijk. Vraag voordat je koopt, de getallen achter de slash, welke zijn dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06
Nou een heleboel reply's geleden heb ik het gehad over een probleem met een AV modulator waarvan het beeld niet werkend kreeg op de 37PFL7675. (camera beeld komt in de modulator -> als analoge zender over de coax gestuurd)
Nu was het al zo dat eigenlijk alles getest was (zelfs kabel rechtstreeks op de tv). Maar het verhaal wordt nog leuker.
Blijkbaar was er nog een oud Philips CRT TV in huis en deze hebben we op dezelfde aansluiting getest, en wat blijkt die doet het daar niet. Ander merk TV ( LG(lcd), Samsung(lcd), Watson(crt) ) op dezelfde aansluiting doen het wel.

Gaat nu toch echt tijd worden dat er een Philips monteur bij moet gaan komen want blijkbaar zit er iets in het Philips systeem waarbij het mis gaat.
Ik ga de uitkomst van het geheel ook hier weer posten ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:26:
Ik ben mij aan het orienteren naar een tv en zag in diverse winkels dat sommige LCD tv's van philips het beeld naar beneden opgerekt hebben. Is dit bij iemand bekend? is dit een optie die uitgeschakeld kan worden?
tuurlijk, druk op die knop met 3 balkjes erboven en daar selecteer je je beeldverhouding.

@Anderen: Heb nu weer mijn tvluidsprekers aanstaan. geluid is gisteren de hele avond niet 1 keer weggevallen. Blijkbaar toch opgelost (via FWupdate en opnieuw zenders installeren)? Hopenlijk blijft dit zo. *ff afklopt*

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 07-12-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Jorrit Arntzen schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:27:
ies graties
De beschrijving bij de app zegt "ensure your television is connected to the same (wireless) network as this device". De iphone zit op Wifi, moet je TV dan ook op Wifi zitten?

Of stuurt de iPhone een broadcast op het aangesloten netwerk waarop de TV reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 15-05 16:09
Sendy schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:13:
[...]

De beschrijving bij de app zegt "ensure your television is connected to the same (wireless) network as this device". De iphone zit op Wifi, moet je TV dan ook op Wifi zitten?

Of stuurt de iPhone een broadcast op het aangesloten netwerk waarop de TV reageert?
Jup, heb mijn 7605 bedraad aangesloten en kan met de iPhone via wifi verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Magicw00b schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:51:
[...]
Jup, heb mijn 7605 bedraad aangesloten en kan met de iPhone via wifi verbinden.
Zijn je wifi- en bedraad-netwerk gebridged? Is het in feite hetzelfde ip netwerk? Mijn netwerk heeft namelijk twee segmenten: bedraad met ip's 192.168.1.0/24 en wifi met 192.168.2.0/24. Ben bang dat het niet gaat werken :)

In de docs staat wel dat je bij de bijgeleverde voorbeelden expliciet een ip-nummer kan opgeven. maar dat heb ik in de iPhone-app niet teruggevonden. :( Nu ja, ik ga het vanavond gewoon proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 15-05 16:09
Zelfde IP netwerk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151363

Die remote app werkt perfect op mijn 7605 met kabel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook jointspace aangezet op mijn 7675.

De iPhone stuurt een broadcast-UDP-pakket, zag ik met Packet Peeper. Dit gaat dus niet werken voor mij, want mijn wifi is een ander netwerk. :( Dus moet ik nu leren hoe ik iOS-programma's maak ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sendy op 07-12-2010 20:30 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste