Jij snapt het echt niet.. En nee, ik ga het niet onderbouwen.. Lees zijn post, en lees dan terug wat jij antwoord..
Gek genoeg niet, nee. VIJFENTWINTIG procent van de verkeersdoden valt op het moment dat er minder dan een procent van het verkeeraanbod van overdag is. Dat is nu, niet lang geleden. Waarom is 's nachts rijden zo gevaarlijk? Alcohol, snelheid, door rood licht rijden, niet opletten.
Snachts rijden gevaarlijk? Nee. Het verkeer is wel een serieuze zaak, maar niet gevaarlijk. Dat ligt dan aan jezelf.
Motorrijden is ook niet gevaarlijk. Ik ben zelf motorrijder, ja, je moet verschrikkelijk opletten in het verkeer, je bent kwetsbaar en 95% van de automobilisten ziet je NIET. Omdat ze dat niet WILLEN, en als ze je al zien, willen ze je dood hebben. Woorden van mijn motorrij-instructeur. Tot nog toe (4jr motorrijervaring) waarheid gebleken. Het verkeer is zo gevaarlijk, als je het zelf laat worden.
Snelheidsovertredingen zijn een intelligentietest. 95% van de automobilisten houdt zich keurig aan de regels en krijgt nooit prent voor te hard rijden. Vrijwel alle onderzoeken die ik ken laten keer op keer zien dat de V95, de snelheid van 95% van de gebruikers op een wegvak onder de Vmax van dat wegvak ligt. 5% krijgt regelmatig fanmail uit Leeuwarden. Jezelf tot slachtoffer en oom Agent tot struikrovers die willen cashen uitroepen laat zien dat je 'regels' niet begrijpt.
De boetequota, en locaties waar men controleerd, waar het totaal niets bijdraagt aan de veiligheid, vind ik voldoende bewijs dat het idd enkel om het geld te doen is. Ik ben recent geflitst, op een paralelrijbaan waar je 80 mag. Het geintje is dat ik niet daar, maar op de gewone snelweg reed, waar je 100 mocht. Ik heb ondertussen nog 10 mensen gesproken, die op diezelfde locatie, op hetzelfde tijdstip zijn geflitst. Allemaal beroep aangetekend, maar het word doodleuk afgewezen. Omdat bewijs ontbreekt dat wij daar reden, moeten wij bewijzen dat we daar NIET reden.. Wel reden we 'met het verkeer mee' 120km/u. Dat zou dan dus 20 tehard zijn, die bon zou ik zonder zeuren betalen. Eigen schuld.
Reken maar uit, de overheid heeft zichzelf dus 10x275 euro toegeeigend, door te frauderen.
Ik ken de situaties die je noemt niet en ik kan ze ook niet kennen aan de hand van de omschrijving die je geeft. Maar als je ergens een agent ziet laseren moet je 'm gewoon eens aanspreken en vragen waarom 'ie daar staat. Als je dat op normale toon doet kunnen ze je prima uitleggen wat de aanleiding is. Vaak krijg je dan te horen dat omwonenden of de wijkvereniging of de wijkagent geklaagd hebben over de gevaarlijke situaties en overlast die een bepaalde weg of kruispunt veroorzaakt. Of dat een reeks van
vergelijkbare aanrijdingen op een bepaald wegvak de aanleiding vormen.
Vriendelijk blijven tegen een agent is sowieso het devies. Dan zit er ook nog best vaak een waarschuwing in, ipv een boete. De man doet slechts zijn werk.
Ik wijs de agent er altijd wel op, dat hij gewoon een bon uit moet schrijven, als ik fout zit, en dat ik geen heel heldenverhaal aan hoef te horen ("U mag hier 30 maar u rijd 50! Wat nou als er een kind over steekt?") wat natuurlijk nergens op slaat. Als een kind met mijn auto in aanraking komt, terwijl ik 30 rijd, kan het net zo dood zijn als waneer ik 50 rijd. En afhankelijk van de afstand die je nog hebt, kan je bij 30km/u ook al telaat zijn.. Wat niet wil zeggen dat je niet hoeft op te letten, dat moet je wel. Maar agent, spaar me dat verhaal. Het slaat nergens op.
Snelheid = niet gevaarlijk. Ik zou sowieso graag zien dat men meer kijkt naar de situatie, en niet enkel naar snelheid. Snachts op een lege snelweg 160 rijden, is totaal niet gevaarlijk, en moet imo prima kunnen. Met 50 over een woonerf racen is dan weer wel gevaarlijk gedrag.
[
Voor 5% gewijzigd door
Destruction op 24-01-2010 12:41
]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.