[BBG aanschaf] HTPC januari 2010 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 77.505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GSX-MAN schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:36:
De order is rond, ik hoef alleen nog een behuizing en voeding te hebben. En dat is meteen ook de moeilijkste keuze. Na het lezen van wat reviews weet ik niet zeker of ik wel een MS-tech wil. Dan blijven de Silverstone Grandia en de Antec Fusion over. Het moet in elk geval een effen zwarte worden.
Wat zijn je eisen aan de kast dan precies ?? Als je dat 100% zeker kan zeggen dan kunnen we je beter helpen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 14:37

GSX-MAN

de/het/een

De eisen voor een behuizing en voeding:

Behuizing:
-Zwart
-Strak
-Afstandsbediening (grandia heeft daar kennelijk geen oog voor)
-Enigszins compact
-Voldoende binnenruimte voor een tweede harddisk
-1 drive aan de buitenkant is voldoende

Voeding:
-Stil
-Moet in de behuizing passen ;)
-350 watt

Voor dit alles heb ik nog zo'n 100 euro over van het verkopen van mijn oude hardware, maar logischerwijs zal dit wel wat duurder worden.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik heb het volgende systeem samengesteld.
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silent Pro M500€ 63,61€ 63,61
1Intel Desktop Board DG45ID€ 79,67€ 79,67
1Intel Pentium Dual-Core E6300€ 62,64€ 62,64
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 37,96€ 37,96
1LG GH22NS30€ 20,99€ 20,99
1Logitech diNovo Edge€ 89,25€ 89,25
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit)€ 79,-€ 79,-
1Moneual MonCaso 312 Slim Line Black€ 234,90€ 234,90
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,95€ 42,95
2Scythe Mini Kaze , 40mm€ 4,81€ 9,62
ImporterenTotaal€ 720,59

De planning is om hier dus windows 7 ultimate 32bit op te draaien en als software om de films te tonen op de tv ben ik van plan xbmc te draaien.

Mijn vragen zijn hierover:
- is de voeding krachtig genoeg
- Kan ik hiermee vlekkeloos fullhd materiaal streamen over mijn gigabit netwerk (die hardware is er al, moet alleen nog een cat6 kabel trekken naar de kamer waar de htpc komt.)
- bij de installatie van het systeem, kan ik daar direct het toetsenbord (de dinovo) voor gebruiken of moet ik voor de eerste keer windows installeren een ander usb toetsenbord gebruiken aangezien ik die niet heb liggen en het moederbord geen ps/2 aansluitingen heeft.

en natuurlijk: waar zou ik eventueel nog op kunnen bezuinigen zonder dat de performance zal zakken?
misschien de hdd? Alle content zal gestreamt gaan worden vanaf mijn NAS dus de hdd hoeft niet zo groot te zijn, alleen wordt dit misschien ook de downloadbak zelf, dus een beetje ruimte kan geen kwaad.

de kast zelf komt in een kast te staan, waar niet al te veel ruimte is, vandaar de 40mm fans.
Ik vraag me af of het systeem zo stil genoeg is, is de boxed cooler niet stil genoeg, dan zal ik later een andere koeler kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Qua besparing zie ik zo snel alleen een vrij dure en krachtige voeding. Mijns inziens is 300-350 watt voldoende. Die behuizing is prijzig, maar hoogstwaarschijnlijk een heel bewuste keuze.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jibe
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
GSX-MAN schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:36:
De order is rond, ik hoef alleen nog een behuizing en voeding te hebben. En dat is meteen ook de moeilijkste keuze. Na het lezen van wat reviews weet ik niet zeker of ik wel een MS-tech wil. Dan blijven de Silverstone Grandia en de Antec Fusion over. Het moet in elk geval een effen zwarte worden.
Ik ben van plan de MS-Tech MC-700 aan te schaffen. Wat is er mis met MS-tech en kan je mij vertellen waar ik die reviews terug kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Over de MC-700 heb ik niets gelezen, maar enkele andere types zijn op tweakers.net wel beschreven. En ze zijn niet dolenthousiast over het inbouwgemak. Daarnaast las ik hier in het topic wat milde kritiek op de bijgeleverde voeding.

Aan de andere kant vind ik het wel mooie kasten. Ik vind persoonlijk de 1200 iets mooier dan de 700, maar dat is omdat ik hem liever matzwart heb.

Bottom line: Als de voeding stil en goed genoeg is, zou het een mooie koop zijn.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 23:31
Dit moet hem worden (let op, dit is inclusief een Logitech diNovo Mini):

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 29,95€ 29,95
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 82,50€ 82,50
1Intel Core i5 661€ 167,47€ 167,47
1Intel X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 99,-€ 99,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/4GI€ 113,50€ 113,50
1Logitech diNovo Mini€ 97,83€ 97,83
1Moneual MonCaso 312 Slim Line Silver€ 229,-€ 229,-
1Scythe Big Shuriken€ 25,-€ 25,-
ImporterenTotaal€ 844,25

Iemand die verbetering ziet? Met name de case ben ik erg tevreden over, aangezien dit een van de weinige is die simpel en strak is. Edit: GSX-MAN, is die case in het zwart niet iets voor jou? (wel boven budget, maar toch...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17

Apoca

Array Technology Industry

Maar ik vragen hoezo je voor een G45 chipset kiest?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

iisHitman schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:41:

Iemand die verbetering ziet? Met name de case ben ik erg tevreden over, aangezien dit een van de weinige is die simpel en strak is. Edit: GSX-MAN, is die case in het zwart niet iets voor jou? (wel boven budget, maar toch...).
Mooie case, maar financieel iets teveel van het goede. Ik heb min of meer beloofd dit keer kostenneutraal te werk te gaan ;)

Wat wil je allemaal met die machine gaan doen? Zowel de processor als het geheugen lijken me voor een HTPC wat overkill. Wel leuke specs als je er ook nog een potje mee gaat gamen, maar dan is een extra grafische kaart weer leuk.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
GSX-MAN schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:56:
[...]
Mooie case, maar financieel iets teveel van het goede. Ik heb min of meer beloofd dit keer kostenneutraal te werk te gaan ;)

Wat wil je allemaal met die machine gaan doen? Zowel de processor als het geheugen lijken me voor een HTPC wat overkill. Wel leuke specs als je er ook nog een potje mee gaat gamen, maar dan is een extra grafische kaart weer leuk.
Vooralsnog alleen maar HD films en muziek afspelen via een Synology 409+. De reden van de mogelijke overkill van de processor en geheugen is dat ik er niet achter wil komen dat ik over 2 jaar sommige dingen niet kan afspelen. Is dat ongegronde angst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Het is lastig om je aan voorspellingen te wagen, maar ik zie met de opkomst van blu-ray de komende jaren niet meteen een nog zwaardere belasting opkomen. En anders het je er vrij makkelijk een grafische kaart bijgeprikt. Maar ik hoor graag de meningen van de experts in dit topic, ik begin net aan mijn eerste HTPC.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonus2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-01 22:03
Ik ben bezig een HTPC te configureren om te gebruiken als media player en in de toekomst ook als tuner en recorder. Nu nog niet omdat ik nog niet weet welke hardware ik daarvoor best kan gebruiken: ik woon in UPC gebied en ik wil geen mediabox en xs4all komt binnenkort ook met tv, dus dat wil ik afwachten.

Belangrijkste wensen:
- stil
- klein
- moet alles af kunnen spelen
- moet een tijd mee kunnen

De combinatie i3 en H55 ligt voor de hand want snel en zuinig en dus niet zo warm. Omdat ik een NAS heb waarmee ik download en kan streamen, is een SSD genoeg lijkt mij. Is in ieder geval stil. Alleen kleine behuizing kom ik niet echt uit, de meeste kasten die ik zie zijn erg diep en ik wil juist iets kleins. Ik kom niet verder dan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec New Solution NSK1380€ 87,99€ 87,99
ImporterenTotaal€ 87,99

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
GSX-MAN schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:58:
Qua besparing zie ik zo snel alleen een vrij dure en krachtige voeding. Mijns inziens is 300-350 watt voldoende. Die behuizing is prijzig, maar hoogstwaarschijnlijk een heel bewuste keuze.
De kast is inderdaad een dure maar zeer bewuste keuze. Ik vind het persoonlijk een hele mooie kast, ook omdat hij vrij klein is t.o.v. andere htpc behuizingen.
Omdat de kast zo klein is heb ik gekozen voor een modulaire voeding waardoor de airflow beter is. Zijn er dan modulaire voedingen van ongeveer 350 watt? Ik ga er in ieder geval naar op zoek.
---------------
Ik vond de pricewatch: Enermax ECO80+ 350W . Ik ga eens wat reviews lezen over dit apparaatje.
Apoca schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:41:
[...]

Maar ik vragen hoezo je voor een G45 chipset kiest?
hiervoor heb ik mijn keuze gebaseerd op de pricewatch. Zijn hier nadelen voor dan? want daar heb ik dan niet zo heel veel verstand van, daar zal ik me eens over gaan inlezen. Wat zou je aanraden dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Mathieuh op 14-01-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
Mathieuh schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:29:
[...]
hiervoor heb ik mijn keuze gebaseerd op de pricewatch. Zijn hier nadelen voor dan? want daar heb ik dan niet zo heel veel verstand van, daar zal ik me eens over gaan inlezen. Wat zou je aanraden dan?
Kijk even naar mijn configuratie hier vlak boven. Ik denk dat een H55 moederbord met een Intel Core i3 (of i5) op dit moment de beste keuze is als het alleen maar gaat om een HTPC waar je niet perse op wilt gamen. Zoek even op tweakers of hardware.info voor tests. (goede keuze voor de kast trouwens ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 22:24

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Snap eigenlijk niet waarom iedereen die niet van plan is zware games te draaien op HTPC geen i3 of i5 haalt.
Beste investering voor de toekomst en zuinig ook. De nieuwe intel i3 en i5 met ingebouwde GPU ondersteunen wel Dolby trueHD, DTS-HD bitstreaming en streams decoden en het scheelt warmte/energie/geld van de videokaart!

[ Voor 70% gewijzigd door nightwatcher_b op 15-01-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Ik heb me wat ingelezen over de intel core i3 en ben tot de conclusie gekomen dat ik voor de i3 530 ga, mede door de review van hardware.info. Zij kwamen tot de conclusie dat dit de ideale processor is voor de htpc door de geïntegreerde grafische kaart. Het nieuwe moederbord heb ik gekozen aan de hand van de hier op tweakers.net geplaatste review.

#ProductPrijsSubtotaal
1Enermax ECO80+ 350W€ 49,19€ 49,19
1Intel Core i3 530€ 97,91€ 97,91
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 38,85€ 38,85
1LG GH22NS30€ 20,99€ 20,99
1Logitech diNovo Edge€ 89,25€ 89,25
1MSI H57M-ED65€ 148,95€ 148,95
ImporterenTotaal€ 811,61

Ook een nieuwe voeding toegevoegd, 350 watt. Verder kan ik nog wel bezuinigen op de kast, alleen vind ik die eigenlijk te mooi om niet te nemen, maar daar denk ik toch nog even goed over na. Ook het toetsenbord met geïntegreerde muis vind ik erg mooi, maar eigenlijk iets te duur.
Misschien kan ik deze nemen:
pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)

alleen wil ik meer informatie vinden over de comptabiliteit met xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
Mathieuh schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:12:
[...]
Ook een nieuwe voeding toegevoegd, 350 watt. Verder kan ik nog wel bezuinigen op de kast, alleen vind ik die eigenlijk te mooi om niet te nemen, maar daar denk ik toch nog even goed over na. Ook het toetsenbord met geïntegreerde muis vind ik erg mooi, maar eigenlijk iets te duur.
Misschien kan ik deze nemen:
pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)

alleen wil ik meer informatie vinden over de comptabiliteit met xbmc.
De kast ben ik het helemaal mee eens :). Je zou eventueel voor de Enermax Liberty ECO 400W die als stilste van de 400W voedingen is gekomen op hardware.info. Ik begrijp alleen niet waarom je voor een H57 mobo gaat. Waarom niet de H55? Zijn er nog specifieke eisen/wensen waar het mobo aan moet voldoen zoals bijvoorbeeld firewire?

En deze misschien als vervanging van je Logitech Mediaboard? Logitech diNovo Mini. Denk er maar eens aan dat je zo'n lomp toetsenbord ook ergens kwijt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GSX-MAN schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:31:
De eisen voor een behuizing en voeding:

Behuizing:
-Zwart
-Strak
-Afstandsbediening (grandia heeft daar kennelijk geen oog voor)
-Enigszins compact
-Voldoende binnenruimte voor een tweede harddisk
-1 drive aan de buitenkant is voldoende

Voeding:
-Stil
-Moet in de behuizing passen ;)
-350 watt

Voor dit alles heb ik nog zo'n 100 euro over van het verkopen van mijn oude hardware, maar logischerwijs zal dit wel wat duurder worden.
Nox Media iMon uitvoering iets voor jou ?? Heb er nog 1 over is gewoon nieuw en mag weg voor 50 € :)

Voeding wordt lastig door die 350 Watt ... 430 Watt Nexus Value die iedereen zowat heeft lijkt me de beste optie en anders een Corsair 450 Watt die modulair is.

Enige wat irritant is aan mijn Nexus is de hoge toon die eruit komt :/ Zal wel een slechte hebben getroffen. Voor de rest super stil !!

Nog effe over de diNovo Mini : Dat ding is super gevoelig voor storingen en doet ERG moeilijk als je meerdere Logitech apparaten hebt. Mocht je zin hebben om elke x aantal dagen de batterij erin en eruit te doen ga je gang zou ik zeggen. Bron = Persoonlijke ervaring + Google ;)

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 15-01-2010 11:26 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

nero355 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:24:
[...]

Nox Media iMon uitvoering iets voor jou ?? Heb er nog 1 over is gewoon nieuw en mag weg voor 50 € :)
Kan die afstand van de Nox ook overweg met je TV? Wil namelijk alles vervangen voor een afstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dark0z schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:04:
Kan die afstand van de Nox ook overweg met je TV? Wil namelijk alles vervangen voor een afstand ;)
Dan moet je een Logitech Harmony kopen ;) Ik ken niet 1 kast/systeem die dat voor je kan doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroyk2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn huidige htpc is toe aan vervanging, voor een nieuw systeem heb ik de volgende eisen:
- redelijk stil
- redelijk energie zuinig
- snel genoeg om tegelijker tijd tv te kijken en op te nemen
- hd playback

Ik ben tot de volgende samenstelling gekomen. Een optische drive heb ik nog over.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 63,84€ 63,84
1Antec MicroFusion Remote 350€ 90,55€ 90,55
1Asus M4A785TD-M EVO€ 73,40€ 73,40
1Hauppauge WinTV HVR-2200€ 110,10€ 110,10
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 49,56€ 49,56
1Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ, 320GB€ 33,78€ 33,78
ImporterenTotaal€ 421,23

Ik zit nog met de volgende vragen: zou dit systeem stil en snel genoeg zijn? Mijn huidige htpc maakt vrij veel lawaai bij opnemen en tegelijkertijd tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

nero355 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:24:
[...]

Voeding wordt lastig door die 350 Watt ... 430 Watt Nexus Value die iedereen zowat heeft lijkt me de beste optie en anders een Corsair 450 Watt die modulair is.

Enige wat irritant is aan mijn Nexus is de hoge toon die eruit komt :/ Zal wel een slechte hebben getroffen. Voor de rest super stil !!

Nog effe over de diNovo Mini : Dat ding is super gevoelig voor storingen en doet ERG moeilijk als je meerdere Logitech apparaten hebt. Mocht je zin hebben om elke x aantal dagen de batterij erin en eruit te doen ga je gang zou ik zeggen. Bron = Persoonlijke ervaring + Google ;)
Die Nox: Ja, graag!
Die voeding: mmkay, die is dus stil en levert genoeg prik? Top!
Die diNovo: Ik heb 'm al, dus daar kan ik weinig meer aan doen. En in de huiskamer komt verder niets draadloos van Logitech te draaien.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Die hoge fluittoon heb ik trouwens in een Antec 450 watt-voeding. Die heb ik vervangen omdat ik 'm niet vertrouwde.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:19
nightwatcher_b schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:59:
Snap eigenlijk niet waarom iedereen die niet van plan is zware games te draaien op HTPC geen i3 of i5 haalt.
Beste investering voor de toekomst en zuinig ook. De nieuwe intel i3 en i5 met ingebouwde GPU ondersteunen wel Dolby trueHD, DTS-HD bitstreaming en streams decoden en het scheelt warmte/energie/geld van de videokaart!
Ik begrijp op op dit moment nog wel, het platform is nog maar net op de markt er er is weinig bekend hoe het in de praktijk werk. Hoe zit het bijvoorbeeld met ondersteuning door software? PowerDVD zou nog wat kleine problemen hebben en Total Media Theater is nog niet aangepast voor de bitstreaming van de *dale IGP's. Op avs forums wordt melding gemaakt van ernstige tearing bij afspelen van HD content. Afwachten of dit snel met een driverupdate wordt opgelost.

Tot slot nog de prijs en verkrijgbaarheid. Moederborden voor AMD zijn goedkoper dan de momentele beschikbare H55/H57 borden, zodat je met een losse HD4550 nog geen drie tientjes meer kwijt bent. Wat de aankomende HD5500/5400 kaarten kosten is nog even afwachten. Tenslotte is de verkrijgbaarheid van de H55/H57 borden beperkt.

Op papier ziet het Clarkdale platform er zeer goed uit, Het zal nog even duren voor er veel gebruikerservaringen zijn de verkijgbaarheid beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
ginkgo schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:09:
[...]
Ik begrijp op op dit moment nog wel, het platform is nog maar net op de markt er er is weinig bekend hoe het in de praktijk werk. Hoe zit het bijvoorbeeld met ondersteuning door software? PowerDVD zou nog wat kleine problemen hebben en Total Media Theater is nog niet aangepast voor de bitstreaming van de *dale IGP's. Op avs forums wordt melding gemaakt van ernstige tearing bij afspelen van HD content. Afwachten of dit snel met een driverupdate wordt opgelost.
[...]

Op papier ziet het Clarkdale platform er zeer goed uit, Het zal nog even duren voor er veel gebruikerservaringen zijn de verkijgbaarheid beter wordt.
Er zijn voldoende tests waarin men lyrisch is over dit platform. Dit in combinatie met de naam Intel, ga ik er vanuit dat die ondersteuning vanzelf op korte termijn komt. Ik ben het met je eens dat het nu nog best een risico kan zijn, maar gezien de verwachte toestroom tot dit platform, worden softwareontwikkelaars wel erg onder druk gezet om snel met (driver) updates te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
iisHitman schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:38:
[...]

De kast ben ik het helemaal mee eens :). Je zou eventueel voor de Enermax Liberty ECO 400W die als stilste van de 400W voedingen is gekomen op hardware.info. Ik begrijp alleen niet waarom je voor een H57 mobo gaat. Waarom niet de H55? Zijn er nog specifieke eisen/wensen waar het mobo aan moet voldoen zoals bijvoorbeeld firewire?

En deze misschien als vervanging van je Logitech Mediaboard? Logitech diNovo Mini. Denk er maar eens aan dat je zo'n lomp toetsenbord ook ergens kwijt moet.
over het H55/H57, hier heb ik inderdaad verkeerd gekeken. Het is eigenlijk een te duur bord voor als je een i3 neemt, welke ik dus wil hebben.
Daarom heb ik (weer) de configuratie aangepast en ben hierop uitgekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master ThermalFusion 400€ 3,11€ 3,11
1Enermax Liberty ECO 400W€ 67,80€ 67,80
1Intel Core i3 530€ 97,91€ 97,91
1Sony AD-7240S€ 19,86€ 19,86
ImporterenTotaal€ 774,33

ik heb veranderd:
- Het moederbord. Deze bied bijna dezelfde functies als de MSI die ik eerst had gekozen, maar deze is goedkoper door de H55 chip.
- De dvd-drive. Degene die ik eerst had was niet leverbaar door Azerty, deze wel. Dat zou betekenen dat ik deze zo nu kan bestellen en zsm in huis heb en alleen de kast ergens anders hoef te kopen, wat mij weer verzendkosten bespaard.
- Het toetsenbord.
- De voeding, die 50watt extra geven toch een extra zekerheid dat het systeem genoeg sap krijgt. Ook lees ik dat deze erg stil is.
- Ik heb er gelijk maar wat koelpasta bijgedaan, zo zie ik echt de complete kosten en komen er niet straks nog allemaal kleine dingetjes bij.

De enige vraag die mij resteert: het geheugen, past dat nog wel goed bij deze configuratie of moet ik voor ddr3 geheugen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een 200 Watt voeding zou al genoeg kunnen zijn en waarom geen 64 bits Win7?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:44:
Een 200 Watt voeding zou al genoeg kunnen zijn en waarom geen 64 bits Win7?
De voeding houd ik eigenlijk ook wat op de toekomst gericht. Misschien wil ik de htpc ook als backup machine gaan gebruiken en dan kan ik een paar schijven in raid zetten, er kunnen in de case namelijk 4 3,5" apparaten.

waarom geen 64 bit? 32bit is voldoende, veel geheugen heb ik toch niet nodig voor een htpc? En is het niet zo dat er voor 64bit minder ondersteuning is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mathieuh schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:48:
waarom geen 64 bit? 32bit is voldoende, veel geheugen heb ik toch niet nodig voor een htpc?
Tijden veranderen vanzelf, er komt een tijd dat je meer geheugen in de PC wil doen, maar dan zit je met je 32 bits OS die niet meer dan zo'n 3GB kan gebruiken.
En is het niet zo dat er voor 64bit minder ondersteuning is?
Nee, 32 bits applicaties werken eigenlijk altijd op een 64 bits Windows en met drivers verwacht ik al helemaal geen probleem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonus2
tonus2 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:33:
Alleen kleine behuizing kom ik niet echt uit, de meeste kasten die ik zie zijn erg diep en ik wil juist iets kleins. Ik kom niet verder dan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec New Solution NSK1380€ 87,99€ 87,99
ImporterenTotaal€ 87,99

Iemand nog tips?
niemand een idee voor een kleine kast? Ik heb verschillende winkels uit pricewatch doorgeklikt, maar kom vooral diepe kasten tegen, terwijl mobo mATX is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313339

ms-tech mc-1200 343mm
Moneual MonCaso 312 369mm
Silverstone Grandia GD04B 323mm
Silverstone Grandia GD02B 360mm (komt ook met een optioneel schermpje)
Thermaltake RSI H Series - SD200 367mm

dit is alles wat ik binnen 10 min onder de 400mm kon vinden, als je nog minder ondiep wilt moet je wachten op mITX h55 bordjes en dan kunnen deze:
Thermaltake RSI H Series - SD100 318mm
AOpen S-120A 198mm (hier moet nog wel aparte kastjes voor de grotere drives opstapelen)

hoe kort moet hij worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 15-01-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Ben zelf ook in de markt voor een niet te diepe en niet te hoge kast. Mijn max ligt op 40cm diep en 14 hoog.

Na enig zoeken ben ik op deze uitgekomen: Lian Li PC-37c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonus2
die heb je snel gezocht...
Die thermaltake SD100 heeft een aangenaam formaat, maar dus alleen voor mITX, terwijl mATX moederborden toch ook maar 24,5 bij 24,5 cm zijn?
Ik ben (nog) niet gebonden aan een meubel waar de pc in moet en heb dus geen maximum maat, maar ik heb graag een zo klein mogelijke kast in mijn woonkamer erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gaat iets fout met de edit knop

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 15-01-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gaat iets fout met de edit knop

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 15-01-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is weer erg duidelijk waarom ik bijna gezakt was op Nederlands

ja een μATX is inderdaad maar 24.5 cm x 24.5 cm. maar als je hier een normale DVD speler (ongeveer 15-17 cm) voor zet of zelfs maar een 3,5 HDD dwars (ongeveer 10 cm) zit je al heel gauw aan die 40 cm. heb ik het nog niet eens gehad over de voeding.

zoals ik al zei moeten er binnenkort een aantal h55 mITX bordjes uitkomen en als deze qua prijs binnen de perken blijven (rond de 100 euro hoop ik maar de prijs zal wel hoger liggen :'( ) kan een mITX htpc wel heel erg interessant worden in de toekomst.

vinden jullie het trouwens ook vreemd dat Intel hoog en laag gezworen heeft dat door de IGP op de proc te integreren de moederborden goedkoper zouden worden en dat ze nu 15-20 euro duurder zijn dan hun AMD tegenhangers met IGP. just a thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 08:41

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik zit ook te denken aan een HTPC. Maar bij de berichten rondom de PopcornHour C-200 waren er verhalen over de licenties van de bluerayspeler wat feitelijk gewoon een PC-drive is. Met dit probleem zit je uiteraard ook met een HTPC. Hoe zwaar telt dit nadeel?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Volgens mij kun je met de juiste software gewoon commerciele blurays afspelen op windows en linux

[ Voor 6% gewijzigd door jayvol09 op 16-01-2010 01:08 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
RaJitsu schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:32:
Ik zit ook te denken aan een HTPC. Maar bij de berichten rondom de PopcornHour C-200 waren er verhalen over de licenties van de bluerayspeler wat feitelijk gewoon een PC-drive is. Met dit probleem zit je uiteraard ook met een HTPC. Hoe zwaar telt dit nadeel?
Via updates krijg je nieuwe licenties geloof ik. en daar kun je dan weer even mee vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Nu ik erop terugkijk: Is het überhaupt wel een ding van de firmware? Of is het juist de software? Ik bedoel, de PCH-software wordt natuurlijk lang niet zo goed bijgehouden als linux. Stel dat de licenties van de PCH-software verlopen, en niet meer geupdate kunnen worden is dat klote. Maar in het geval van een HTPC update je gewoon je distro en is dat licentieverhaal dus helemaal geen issue, niet?

Wat jayvol09 zegt dus.....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Bij de PCH zitten dus al licenties die betaald zijn zodat er software op mag die bluray kan spelen. Gezien de populariteit van het apparaat denk ik dat dat ook wel in stand wordt gehouden op de legale manier. Maar legale vraagstukken terzijde, je hebt wel gelijk dat de kans goed is dat bluray spelen in leven wordt gehouden op linux ;). Op Windows zal het al helemaal goed te doen zijn.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 00:13
Ik wil ook graag even mijn HTPC bestelmand in het topic gooien. Ik wil een kleine, zuinige stille HTPC waarmee ik voornamelijk Films, Series en Foto's vanaf mijn NAS ga streamen. TV kijken en opnemen ga ik hier niet mee doen. Ik ben net van de HDX-1000 afgestapt omdat ik merk dat het veel handiger is dat je niet van de fabrikant afhankelijk hoeft te zijn voor het oplossen van bugs en ik vind de grafische interface ook erg belangrijk. Er zal dus zeker XBMC op komen te draaien.

Ik wilde eerste voor de ASRock ION gaan, maar die vind ik onder W7 toch net te slecht presteren.Het ION platform spreekt mij daarentegen wel enorm aan. Ik ben dus ook gaan zoeken wat er nog meer was en ben zo op de volgende bestelling gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen GP7A-U€ 302,-€ 302,-
1Intel Core 2 Duo Mobile P8700€ 170,17€ 170,17
1Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 40GB€ 90,45€ 90,45
2OCZ OCZ3M10662G€ 39,54€ 79,08
ImporterenTotaal€ 739,53

Wat vinden jullie hiervan? Volgens mij kan je het niet echt veel zuiniger krijgen met redelijk goede performance. Het mooie van dit kastje is dat je nog wel kunt upgraden. Ik ben benieuwd of meer mensen over zo'n soort setup hebben nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb nu Media PLayer Classic Home Cinema, met ffdshow en de Haali media splitter draaien. Alles wordt afgespeeld, meer heb je niet nodig. Geen K-lite of CCCP.
Maar helaas kan ik geen DTS-HD, Dolby True HD en andere HD formaten door mijn Ati Radeon HD4650 hdmi aansluiting sturen.
Wat is een betaalbaar alternatief? Die HDMI geluidskaart van Asus en Auzentech kost ruim 200 euro.
Kunnen de komende passief gekoelde ATI kaartjes HD geluid doorsturen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
bassio schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:35:
Ik wilde eerste voor de ASRock ION gaan, maar die vind ik onder W7 toch net te slecht presteren.Het ION platform spreekt mij daarentegen wel enorm aan. Ik ben dus ook gaan zoeken wat er nog meer was en ben zo op de volgende bestelling gekomen:
Als je ION + een wat snellere cpu wilt, waarom dan geen 9300 mobo (bv de pricewatch: Zotac 9300-ITX WiFi ) met bv een pricewatch: Intel Celeron E3300 (=Wolfdale Core 2 Duo met minder cache en ook 2.5GHz, net als de P8700) erin? Maar een klein beetje langzamer dan die P8700 (wil je toch sneller, neem anders een Pentium E6300) en samen met het mobo 143 euro - tegenover die 473 euro van jouw systeem draait het een paar Watt meer maar dat verschil haal je er in verbruik van zijn levensdagen niet uit.

(edit o ja die Aopen is een barebone, nou ja dan een pricewatch: Antec ISK 300-65 erbij en je zit nog een klap goedkoper)

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 16-01-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Het grootste probleem vind ik altijd een mooie kast erbij zoeken. Vrijwel alle kasten vind ik te groot of te lelijk. De ASRock en deze Aopen vind ik erg mooi en zijn lekker klein. Maar wat kosten beterft heb je gelijk. Als je mij een mooie kast kan tonen waar de zotac in past ga ik waarschijnlijk om :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
deze Compucase cases zijn ook niet gek vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Nyarlathotep schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:34:

Wat is een betaalbaar alternatief? Die HDMI geluidskaart van Asus en Auzentech kost ruim 200 euro.
Kunnen de komende passief gekoelde ATI kaartjes HD geluid doorsturen?
Volgende maand komt de ATi HD 54xx serie uit gezien deze erg goedkoop is moet je hier even op wachten, deze kan gewoon TrueHD/DTS-HD Bitstreaming. Of je koopt een andere kaart in de HD 5xxx range wat je zelf wilt. Altijd goedkoper dan die Asus Xonar of Auzentech oplossing :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassio schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:49:
Het grootste probleem vind ik altijd een mooie kast erbij zoeken. Vrijwel alle kasten vind ik te groot of te lelijk. De ASRock en deze Aopen vind ik erg mooi en zijn lekker klein. Maar wat kosten beterft heb je gelijk. Als je mij een mooie kast kan tonen waar de zotac in past ga ik waarschijnlijk om :-)
Silverstone SG05 Misschien iets te groot.
AOpen S-120A Moet nog wel een apart ODD deel bij en een pico-psu.
Lian Li PC-Q07 ook een beetje groot maar er past wel een normale voeding in.
Procase Noah CRS3988B-80 misschien ook een pico-psu.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 16-01-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-06 21:02

ShockWave

Lost it somewhere

Mathieuh schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:17:
[...]

Daarom heb ik (weer) de configuratie aangepast en ben hierop uitgekomen:
ImporterenTotaal€ 774,33

De enige vraag die mij resteert: het geheugen, past dat nog wel goed bij deze configuratie of moet ik voor ddr3 geheugen gaan?
Lijkt me wel verstandig aangezien het moederbord DDR3 ondersteund en GEEN DDR2 geheugen.
Kijk de specs maar na van het moederbord..

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonus2
bassio schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:35:
Wat vinden jullie hiervan? Volgens mij kan je het niet echt veel zuiniger krijgen met redelijk goede performance. Het mooie van dit kastje is dat je nog wel kunt upgraden. Ik ben benieuwd of meer mensen over zo'n soort setup hebben nagedacht.
ziet er in ieder geval erg mooi uit, ik denk dat ik op mITX H55 bordje ga wachten, want mATX kasten zijn toch vaak lomp groot. Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Dreamvoid schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:55:
deze Compucase cases zijn ook niet gek vind ik...
Ook hier zijn weer een heleboel kasten gewoon foei lelijk, behalve 1:
Coole Case

Dat ziet er dan wel weer straks uit, beetje mac achtig. Met een beetje creativiteit kan je er nog wel wat moois van maken. Nadeel is wel dat er geen IR in zit, dat moet dan dus weer los aangeschaft worden. Maar verder ziet het er goed uit. Ik ga ook even een winkelmandje maken basis van deze kast.

Edit: Twee opties toegevoegd:

Optie 1:
Aopen Barebone

#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen GP7A-U€ 302,-€ 302,-
1Intel Core 2 Duo Mobile P8700€ 170,17€ 170,17
2OCZ OCZ3M10662G€ 39,54€ 79,08
ImporterenTotaal€ 739,53

Optie 2:
Psile case met zotac bordje
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium Dual-Core E6500€ 64,97€ 64,97
1Nexus Psile 10A€ 283,00€ 283,00
1OCZ Platinum Low-Voltage OCZ2P1066LV4GK€ 71,72€ 71,72
1Zotac 9300-ITX WiFi€ 103,-€ 103,-
ImporterenTotaal€ 709,97

De prijs van de Psile heb ik aangepast, omdat er ook nog voeding en IDE-SATA converter bij komt. In totaal komt er daar door 115 euro bovenop de 168 euro die de kast in de PW kost. Tevens moet ik nog een cpu cooler vinden die erin past en niet te veel lawaai maakt.

Als ik het zo dus naast elkaar zet maakt het kwa prijs niet veel uit. De Aopen is een stuk zuiniger, maar misschien niet stiller door de kleine fan. De Psile is een stuk stiller en heeft meer performance, maar ook groter en minder zuinig. Deze heeft echter wel de mogelijkheid later meer dingen toe te voegen. Ik kan daar ook de E3300 proc aan toevoegen, maar zou dat veel in energie schelen t.o.v. de E6500? Zijn allebei 65watt.
tonus2 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:04:
[...]
ziet er in ieder geval erg mooi uit, ik denk dat ik op mITX H55 bordje ga wachten, want mATX kasten zijn toch vaak lomp groot. Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat....
Ik denk dat ik, als ik voor de Psile ga, dan ook wacht op het h55 bordje met een i3 processor..

Lastig, lastig......

[ Voor 82% gewijzigd door bassio op 17-01-2010 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hardware.info heeft ook een Media Center PC samengesteld. Zij zijn dus voor de i3 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 09:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Begrijpelijk. Als een dergelijke samenstelling binnen je budget past, is er niet veel beers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Nu is het nog even wachten wanneer de H55 bordjes beschikbaar worden. De i3 is maar een paar tientjes duurder en het bordje wordt hopelijk ook niet veel duurder. In totaal wordt het dan denk ik 5 tientjes duurder, maar dat wachten he... dat is zo lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119547

Na veel lezen, waaronder dit topic heb ik een systeem samengesteld, gezien ik linux (waarschijnlijk ubuntu) met Mythtv wil gaan gebruiken ben ik nog niet zeker of ik de juiste componenten bij elkaar heb gezocht.

Het moet een pure HTPC worden:
- Opnemen/tonen digitale tv
- HD playback
- Stil
- energie zuinig
- later misschien ook encrypted digitale tv
- Geen games

Ik heb momenteel nog geen digitale tv, dat wil zeggen nog geen digitale ontvanger. Als ik het goed begrepen heb dan is het basis pakket van Caiway free-to-cable. Dus heb ik in eerste instantie geen CAM module nodig.

Het systeem waar ik op uit ben gekomen is het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 64,18€ 64,18
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,94€ 34,94
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 74,40€ 74,40
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/2G€ 57,25€ 57,25
1Silverstone Grandia GD04B€ 80,25€ 80,25
1Terratec Cinergy C PCI HD CI€ 105,95€ 105,95
1Western Digital Caviar Green WD15EADS€ 89,95€ 89,95
1Zotac GT 220 ZONE Edition€ 62,63€ 62,63
ImporterenTotaal€ 594,55

Ik heb gekozen voor de Zotac GT 220 omdat deze alle de-interlacing mogelijkheden ondersteund (Bron: http://www.mythtv.org/wiki/VDPAU#MythTV_Support), En deze kaart is passief gekoeld.

Het is de bedoeling om uiteindelijk twee digital tuners te gebruiken, ik wil nog even afwachten of er kaarten koppen met een dubbel tuner die samen 1 CI slot gebruiken zodat ik maar 1 CAM module en card nodig heb.

In eerste instatie wil ik de bediening doen met een wireless toetsen board, kan later altijd nog iets deftigs voor in de plaats komen.

Het geluid wordt eerst 2.1 en later waarschijnlijk vervangen door 5.1 setje.

Heb ik nog iets over het hoofd gezien of zijn er misschien onderdelen die niet of niet goed ondersteund worden door linux? Tips om het geheel goedkoper te maken zijn natuurlijk ook van harte welkom ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 119547 op 17-01-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
En dan komt AMD ook nog eens met een nieuwe chipset... lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119547 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:44:
Na veel lezen, waaronder dit topic heb ik een systeem samengesteld, gezien ik linux (waarschijnlijk ubuntu) met Mythtv wil gaan gebruiken ben ik nog niet zeker of ik de juiste componenten bij elkaar heb gezocht.

Het moet een pure HTPC worden:
- Opnemen/tonen digitale tv
- HD playback
- Stil
- energie zuinig
- later misschien ook encrypted digitale tv
- Geen games

Ik heb momenteel nog geen digitale tv, dat wil zeggen nog geen digitale ontvanger. Als ik het goed begrepen heb dan is het basis pakket van Caiway free-to-cable. Dus heb ik in eerste instantie geen CAM module nodig.

Het systeem waar ik op uit ben gekomen is het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 64,18€ 64,18
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,94€ 34,94
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/2G€ 57,25€ 57,25
1Silverstone Grandia GD04B€ 80,25€ 80,25
1Terratec Cinergy C PCI HD CI€ 105,95€ 105,95
1Western Digital Caviar Green WD15EADS€ 89,95€ 89,95
1Zotac GT 220 ZONE Edition€ 62,63€ 62,63
ImporterenTotaal€ 594,55

Ik heb gekozen voor de Zotac GT 220 omdat deze alle de-interlacing mogelijkheden ondersteund (Bron: http://www.mythtv.org/wiki/VDPAU#MythTV_Support), En deze kaart is passief gekoeld.

Het is de bedoeling om uiteindelijk twee digital tuners te gebruiken, ik wil nog even afwachten of er kaarten koppen met een dubbel tuner die samen 1 CI slot gebruiken zodat ik maar 1 CAM module en card nodig heb.

In eerste instatie wil ik de bediening doen met een wireless toetsen board, kan later altijd nog iets deftigs voor in de plaats komen.

Het geluid wordt eerst 2.1 en later waarschijnlijk vervangen door 5.1 setje.

Heb ik nog iets over het hoofd gezien of zijn er misschien onderdelen die niet of niet goed ondersteund worden door linux? Tips om het geheel goedkoper te maken zijn natuurlijk ook van harte welkom ;)
heeft myth-tv toevallig softCAM ondersteuning, ik weet namelijk dat media-portal dit wel heeft en kan me niet voorstellen dat myth-tv dit niet heeft. hiermee voorkom je twee problemen. als eerste het CI+ voor pay kanalen dat Caiway straks gaat krijgen (bedoel ik dat de normale CI Ideto 2 (Alphacrypt) ondersteuning wegvalt) en twee je kunt makkelijk een tweede kaart erbij zetten zonder iets te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ja myth-tv heeft ook een plugin die met een cardserver programma overweg kan. De terratac CI + cam module is de duurste oplossing die je kan vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313339 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:56:
[...]

heeft myth-tv toevallig softCAM ondersteuning, ik weet namelijk dat media-portal dit wel heeft en kan me niet voorstellen dat myth-tv dit niet heeft. hiermee voorkom je twee problemen. als eerste het CI+ voor pay kanalen dat Caiway straks gaat krijgen (bedoel ik dat de normale CI Ideto 2 (Alphacrypt) ondersteuning wegvalt) en twee je kunt makkelijk een tweede kaart erbij zetten zonder iets te wijzigen.
Dank voor de goede tip! Mythtv heeft inderdaad softCAM ondersteuning, als ik het goed begrijp kan ik dus dvb-c kaart(en) kopen zonder CI(+) & CAM module. Met een kaartlezer de cable-card uitlezen en softCAM doe de rest, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskid
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11-2024
beste tweakers,

heb van allemaal losse onderdelen, die ik voor een groot deel had rondslingeren een HTPC gebouw. Nou ben ik opzoek naar een stille voeding. zat te denken in de trend van 12db of 16db. ik heb het volgende bij elkaar geschraapt:

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+ ( Black E.)
Boxed koeler die ik had liggen van mijn AMD Phenom II X4 940 ( Black E.)
2x 1TB WD externe Hardisk uit elkaar geschroeft S-ATA 100
1x 1TB Samsung HD103SJ
ASRock A785GXH/128M
Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-800
Club 3D CGAX-43524I
PC-Case E168
oud TV kaartje dat ik heb liggen.
DVDrom naamloos
250Watt voeding naamloos met een 80mm ven die veel herrie maakt.

Athlon 2.6Ghz terug geklokt naar 2.2Ghz bij 1.175V i.p.v. 1.3V onder load nog maar 35 graden :*)

Windows 7 Ultimate 32bit

Iemand nog tips voor een goed voeding?

Mvg

wiskid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskid
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11-2024
In dat topic staat veel meld over geluid productie Ik wil graag een stille voeding en wil weten of mijn mede HTPC tweakers misschien een goede tip hebben. De behuizing staan namelijk achter de TV ( Full HD )

[ Voor 7% gewijzigd door wiskid op 17-01-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Als je een goed stille voeding zoekt is de Nexus Value 430W een goede koop (maar niet echt goedkoop :P ), maar ik zou ook dat boxed CPU koelertje wellicht vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jayvol09 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:07:
Ja myth-tv heeft ook een plugin die met een cardserver programma overweg kan. De terratac CI + cam module is de duurste oplossing die je kan vinden :p
Hmmm dat kan nooit de bedoeling zijn ;) Weet je misschien ook een goedkoper alernatief, de pci dvb-c kaarten die ik gevonden heb zijn zo rond de 75 Euro, zie ik iets over het hoofd of is de de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Volgens mij is een dvb-c tuner tussen de 50-80 euro afhankelijk van het merk. Een CI sleuf en CAM module drijven dit meer omhoog, daarom bedoelde ik dat het prijzig was. Zeker met meer dan 1 tuner is een softcam oplossing dusdanig goedkoper dan hardcam dat het de hogere instel-moeilijkheid kan rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jayvol09 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:28:
Volgens mij is een dvb-c tuner tussen de 50-80 euro afhankelijk van het merk.
OK dan moet ik nog even goed doorzoeken naar een goedkopere kaart die in linux ondersteund word.
jayvol09 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:28:
Een CI sleuf en CAM module drijven dit meer omhoog, daarom bedoelde ik dat het prijzig was. Zeker met meer dan 1 tuner is een softcam oplossing dusdanig goedkoper dan hardcam dat het de hogere instel-moeilijkheid kan rechtvaardigen.
Dat is waar die CAM modules zijn aardig prijzig. Ik zorg er gewoon voor dat ik een kaart koop waar wel een CI sleuf aan kan, mocht softCAM dan niet lukken kan ik altijd nog CI en CAM kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 119547 op 17-01-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119547 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:44:
Oeps ik zie net dat deze kaart 2 slots gebruikt dat zou betekenen dat ik nog maar 1 pci over heb.

Volgens mij zijn er twee opties:

- Andere GPU, de Gainward GT210. Alleen is het niet zeker of deze kaart VDPAU advanced 2x (PAL) aan kan. Ga ik dit erg missen, of is temporal 2x of advanced 1x ook prima?

- USB DVB-C tuner ipv pci, werkt USB net zo goed als pci of kan ik daar extar problemen mee verwachten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
bassio schreef op zondag 17 januari 2010 @ 01:08:
[...]
Ik kan daar ook de E3300 proc aan toevoegen, maar zou dat veel in energie schelen t.o.v. de E6500? Zijn allebei 65watt.
Die 65W TDP zegt helemaal niets, dat cijfer hangt Intel blind aan alle Wolfdale-core cpu's, van C2D op 3.4 GHz met 6 MB cache tot aan de Celeron op 2.4 GHz en 1 MB cache. Celeron E3200 is op silentpcreview.com gemeten op zo'n 20W max (dus voor de E3300 misschien 1 a 2 Watt meer), xbitlabs kwam onlangs voor de E6500 op zo'n 40W max uit (laat overigens weer zien dat cachegrootte sterk bijdraagt aan stroomverbruik, de Pentium heeft naast de hogere klok ook dubbele cache). In idle zal t verschil tussen Celeron en Pentium uiteraard minder zijn. Op silentpcreview wordt met een Pentium E6300 + G31 mobo + 2x RAM een verbruik van 20W in idle gerapporteerd. Aangezien de 9300 chipset vergelijkbaar verbruik heeft met de Intel G31 moet zoiets ook met zo'n Zotac haalbaar zijn.

Zeker die Celeron zit qua verbruik echt niet zo ver van die mobile C2D af, zal hooguit vier, vijf Watt schelen en in idle nog minder. Wil niet zeggen dat zo'n P8700 slecht is, maar dat zijn wel erg dure Watts.

[ Voor 22% gewijzigd door Dreamvoid op 17-01-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik wil eigenlijk een case zonder optische drive. Die ga ik immers niet gebruiken zodra het OS erop staat. Iemand een idee daarvoor? Ik krijg ze maar niet gevonden. Misschien dat het een optie is om op de plaats van de 5,25" Drive Bay een display te maken. Is dat überhaupt mogelijk?

[ Voor 36% gewijzigd door RaJitsu op 17-01-2010 23:40 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thermaltake media lab (PW) is een display en IR reciever dat in een 5,25 bay past dus ja dit goed mogelijk. ik dacht dat silverstone ook iets had maar hun site is helaas niet bereikbaar op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben even de specs van die silverstone aan het lezen en kom dit tegen:

Signal Source 25 pin parallel port (printer/LPT1 port)

Zit silverstone nog vast in 1997 of zo. De seriële poort wordt vaak nog gebruikt voor analoge schakelingen maar wie gebruikt er in godsnaam nog een parallel poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master ThermalFusion 400€ 3,11€ 3,11
1Enermax Liberty ECO 400W€ 68,12€ 68,12
1Intel Core i3 530€ 98,44€ 98,44
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,46€ 80,46
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 89,90€ 89,90
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,36€ 42,36
1Sony AD-7240S€ 19,94€ 19,94
ImporterenTotaal€ 827,18

dat is het systeem dat ik uiteindelijk wil gaan aanschaffen.. Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie, dat er niet nog andere kosten bij komen ineens... ik geloof het niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een hdmi kabel en verzendkosten maar ik kan voor de rest niks verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
verzendkosten zijn 18 euro in totaal (moet bij 2 webwinkels bestellen), hdmi kabel haal ik in de stad denk ik :p maar dan denk ik dat ik ga bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
Edmin schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:46:
Als je een goed stille voeding zoekt is de Nexus Value 430W een goede koop (maar niet echt goedkoop :P ), maar ik zou ook dat boxed CPU koelertje wellicht vervangen.
Ik zou dan eerder voor de Enermax Liberty Eco 400W gaan. Iets minder zwaar en goed uit de (stilte) tests gekomen en de 'efficientie bij 200W is extreem goed'. Link naar test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
nou, de mijne is besteld. ben enorm blij met mijn keuze :D hopelijk is alles voor zaterdag binnen, dan kunnen we gaan bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
iisHitman schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:36:
[...]

Ik zou dan eerder voor de Enermax Liberty Eco 400W gaan. Iets minder zwaar en goed uit de (stilte) tests gekomen en de 'efficientie bij 200W is extreem goed'. Link naar test
De Nexus doet het anders ook zeer behoorlijk:
http://www.silentpcreview.com/Nexus_Value_430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Wat denken jullie hiervan, een totaal ander systeem samen gesteld. Dacht laat eens kijken hoe of wat. De processor zit er nog niet bij, wist niet welke ik moest kiezen.. Het idee is een lekker snelle HTPC die met een betere kaart ook een aantal games moet kunnen trekken.. Kast staat er ook niet bij, dit wordt een AVR 145 behuizing.

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 40GB€ 87,42€ 87,42
1OCZ Fatal1ty 400W€ 46,-€ 46,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 70,85€ 70,85
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 36,-€ 36,-
ImporterenTotaal€ 404,57

[ Voor 3% gewijzigd door jasperaap op 19-01-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Prima systeem, al zou ik voor een andere voeding gaan (zie hierboven). Gewoon een X2 240e bij zetten en gaan.

Kleine late edit: als je wil gaan gamen kun je een X3 720 in de bak steken of een X2 550.

[ Voor 63% gewijzigd door Edmin op 19-01-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 28-06 17:14
wiskid schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:41:
[...]

In dat topic staat veel meld over geluid productie Ik wil graag een stille voeding en wil weten of mijn mede HTPC tweakers misschien een goede tip hebben. De behuizing staan namelijk achter de TV ( Full HD )
Ik heb voor mijn PC's (ook de HTPC) gekozen voor Seasonic voedingen (S12-II 380W geloof ik, iig de kleinste die ik kon vinden). Deze zijn stil (geschikt voor de huiskamer, onhoorbaar vanaf 1m afstand) en betrouwbaar. Ik heb ook een tijdje een Koda gehad, maar die hield er na een jaar mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Edmin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 01:19:
Prima systeem, al zou ik voor een andere voeding gaan (zie hierboven). Gewoon een X2 240e bij zetten en gaan.

Kleine late edit: als je wil gaan gamen kun je een X3 720 in de bak steken of een X2 550.
Oké, waar ik mee zit bij de voeding: Aangezien ik mn pc in een Harman Kardon behuizing bouw wil ik de diverse led's etc ook op de voeding aansluiten.

Verder ben ik nog opzoek om mijn pc met de Harmony One te kunnen bedienen, wat raden jullie daarvoor aan. De pc moet aan en uitgezet kunnen worden met een macro. Dat is lastig te vinden.. uitzetten lukt wel, maar aan..

Ik vind de pc eerlijk gezegd al aardig duur uitvallen, zijn er dingen waar ik op kan bezuinigen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 100,40€ 100,40
1Nexus Value 430€ 53,25€ 53,25
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 36,-€ 36,-
ImporterenTotaal€ 512,22

Wat denken jullie van deze upgrade qua videokaart?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 100,40€ 100,40
1Nexus Value 430€ 53,25€ 53,25
1Sparkle SF-PX95GT1024U2-HP-P€ 54,-€ 54,-
ImporterenTotaal€ 530,22

[ Voor 93% gewijzigd door jasperaap op 19-01-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het aansluiten van LEDs op je voeding kan wel, zolang de controller van de leds maar een aansluiting heeft voor op de voeding (waarschijnlijk een molex). Als je dit echter zelf wil fabriceren, heb je meer kennis van eltro nodig dan ik heb.

Je tweede systeem is geen upgrade. Een 9500GT is zo traag als maar kan en gaat je geen gaming power opleveren. Ik begrijp dat je een low profile kaart zoekt?

Verder kan je besparen op de SSD dor hem niet te kopen. De SSD die je nu hebt geselecteerd is niet leverbaar (kjik maar op de site van die winkel), dus die zul je moeten vervangen door een Intel X-25V.

Verder: als je een discrete GPU neemt, kan je een goedkoper moederbord nemen.

edit: in de gauwigheid is dit de beste low profile kaart die ik kan vinden. pricewatch: Sparkle SXS250512D3L-NM

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 19-01-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Edmin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:11:
Het aansluiten van LEDs op je voeding kan wel, zolang de controller van de leds maar een aansluiting heeft voor op de voeding (waarschijnlijk een molex). Als je dit echter zelf wil fabriceren, heb je meer kennis van eltro nodig dan ik heb.

Je tweede systeem is geen upgrade. Een 9500GT is zo traag als maar kan en gaat je geen gaming power opleveren. Ik begrijp dat je een low profile kaart zoekt?

Verder kan je besparen op de SSD dor hem niet te kopen. De SSD die je nu hebt geselecteerd is niet leverbaar (kjik maar op de site van die winkel), dus die zul je moeten vervangen door een Intel X-25V.

Verder: als je een discrete GPU neemt, kan je een goedkoper moederbord nemen.

edit: in de gauwigheid is dit de beste low profile kaart die ik kan vinden. pricewatch: Sparkle SXS250512D3L-NM
Duidelijk, ik zit te kijken maar weet niet wat wijsheid is. Ga ik met de Sparkle spellen redelijk kunnen spelen? Wat betreft die SSD heb je gelijk. Ik zou ook eerst een normale schijf erin kunnen zetten en later eventueel upgraden. Het hoeft van mij niet persé een lowprofile te zijn. Als het maar in een HK behuizing past, de kaart mag ongeveer 13/14 cm hoog zijn.

Waar ik over struikelde bij de 4550 is de review van Terw_dan waarin hij aangeeft dat de kaart HDMI en DVI niet tegelijk aan kan sturen, dit wil ik wel graag zodat ik op m'n pc kan werken met Office ofzo en bijvoorbeeld mijn vriendin een film kan kijken op het "grote" scherm.

Die ledverlichting kom ik wel uit, ben ook niet heel technisch meer samen met dit forum en meerdere omgebouwde HK behuizingen zal dit wel lukken. Wil ook de knoppen van de versterker gewoon werkend hebben, heb geen haast met het bouwen van deze HTPC. Ga pas rond mei op kamers en daarna kijk ik hoeveel geld er echt over is (ik denk genoeg, maar je weet maar nooit).

[ Voor 17% gewijzigd door jasperaap op 19-01-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
jasperaap schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:30:
[...]

Duidelijk, ik zit te kijken maar weet niet wat wijsheid is. Ga ik met de Sparkle spellen redelijk kunnen spelen? Wat betreft die SSD heb je gelijk. Ik zou ook eerst een normale schijf erin kunnen zetten en later eventueel upgraden. Het hoeft van mij niet persé een lowprofile te zijn. Als het maar in een HK behuizing past, de kaart mag ongeveer 13/14 cm hoog zijn.
De kaart die ik postte gaat het best leuk doen in games, al is het niet de nieuwste GPU op de markt. Meet gewoon goed je kast op (want ik begrijp dat het een casemod is?) voor je een keuze maakt.
Waar ik over struikelde bij de 4550 is de review van Terw_dan waarin hij aangeeft dat de kaart HDMI en DVI niet tegelijk aan kan sturen, dit wil ik wel graag zodat ik op m'n pc kan werken met Office ofzo en bijvoorbeeld mijn vriendin een film kan kijken op het "grote" scherm.
Dan kan je wellicht de 785G gebruiken om je office op te draaien en de 4550 voor de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Hoera, de personeelsorder is binnen!

Afbeeldingslocatie: http://i262.photobucket.com/albums/ii106/GSX-MAN/moto_0038-1.jpg

Als het goed is, is TNT onderweg met de voeding, dus ik heb de hele set vandaag compleet. Ik ga eerst testen met de stock-koeler, als die niet voldoet, koop ik volgende maand een Scythe.

edit:
Kijk nou wat de postbode binnenbracht:
Afbeeldingslocatie: http://i262.photobucket.com/albums/ii106/GSX-MAN/moto_0039.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door GSX-MAN op 19-01-2010 14:27 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Nu ik naar de hardware zit te staren komt er ineens een hele domme vraag bij me op: zijn die DVD-spelers nog steeds regiogebonden?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Geloof het wel, maar het boeit niet : 9 van de 10 keer kan je ze regio vrij houden op de PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ja, dat is dan ook weer waar.

Nou, de machine is in elkaar geprutst en draait. Het assembleren viel me enorm mee en met de stock-koeler maakt 'ie niet eens echt herrie. Op dit moment is geïnstalleerd:
-Windows 7 Ultimate
-FTD
-Grabit
-Quickpar
-Winrar
-Firefox

Op aanraden van Nero355 ga ik Mediaportal installeren, welke codecs raden jullie nog aan?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
GSX-MAN schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:05:

Nou, de machine is in elkaar geprutst en draait. Het assembleren viel me enorm mee en met de stock-koeler maakt 'ie niet eens echt herrie. Op dit moment is geïnstalleerd:
-Windows 7 Ultimate
-FTD
-Grabit
-Quickpar
-Winrar
-Firefox

Op aanraden van Nero355 ga ik Mediaportal installeren, welke codecs raden jullie nog aan?
Persoonlijk vind ik de standaard mediacenter ook wel lekker werken. Ik heb er als extra ook nog VLC media player opstaan.. Het voordeel van de standaard vind ik dat er echt heel veel extra plugins te downloaden zijn om het aan te passen aan je smaak. Maar het blijft opensource vs windows :'(

[ Voor 12% gewijzigd door jasperaap op 20-01-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Op aanraden van Nero355 ga ik Mediaportal installeren
:*) Cool !!
welke codecs raden jullie nog aan?
Onder Windows 7 heb je niks nodig behalve in sommige gevallen AC-3 Filter om surround issues te fixen :)

Ik zou eerst zoveel mogelijk met MPC-HC testen en als dan alles lekker werkt MediaPortal stap voor stap opzetten met dingen als de .MKV Splitter uit de MPC-HC Filters pack die je kan downloaden op de MPC-HC site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Het is wat mij betreft geen open source is heilig-verhaal. Ik vind het standaard mediacenter gewoon niet heel fijn. Die extra plugins zijn dan natuurlijk wel een optie. Goeie.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
Vanwaar het enthousiasme voor Mediaportal en niet voor bijvoorbeeld XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
XBMC... met zijn hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-06 15:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

-Windows 7 Ultimate
-FTD
-Grabit
-Quickpar
-Winrar
-Firefox

Dan raad ik je zowiezo Newsleecher aan ipv Grabit, Quickpar en Winrar. Newsleecher doet namelijk automatisch parren en rarren....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Techno Overlord schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:25:
[...]

Dan raad ik je zowiezo Newsleecher aan ipv Grabit, Quickpar en Winrar. Newsleecher doet namelijk automatisch parren en rarren....
Grabit ook hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
iisHitman schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:03:
Vanwaar het enthousiasme voor Mediaportal en niet voor bijvoorbeeld XBMC?
Omdat XBMC geen TV/PVR doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Is toch goed te doen XBMC daarop draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oester5
  • Laatst online: 09-06-2022
Wat vinden jullie van dit systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zilver€ 121,75€ 121,75
1be quiet! Straight Power BQT E6-400W€ 61,90€ 61,90
1GeIL Black Dragon GB24GB6400C5DC€ 69,90€ 69,90
1Intel Core 2 Duo E8500€ 158,95€ 158,95
1Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 40GB€ 81,96€ 81,96
1LG CH08LS10€ 89,80€ 89,80
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI€ 84,-€ 84,-
1Zotac 9300-ITX WiFi€ 102,40€ 102,40
ImporterenTotaal€ 770,66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
Dreamvoid schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:54:
[...]

Omdat XBMC geen TV/PVR doet?
Goed punt. Ik kon zo gauw zijn configuratie niet vinden, maar als hij inderdaad wil opnemen, dan heb je niets aan XBMC.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is uitsluitend bedoeld voor het adviseren omtrent de aanschaf van componenten van je htpc. Vragen over ervaringen, codecs, en wat dies meer zij horen hier niet thuis! Wees creatief en open een eigen topic als het een discussie waard is, dan kunnen we hier ontopic blijven met aanschafadvies.