'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2010 15:36 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Aantallen? Rankings? Als je een single player spel gekraakt speelt (je zei ok 'niet kopen') dan zijn daar online geen gegevens over.Zolang je het speelt blijft het hoog in de aantallen zitten, waardoor het weer hoger in rankings etc naar voren komt...
Je begrijpt het niet he?pasta schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:08:
[...]
Niet kopen en ook niet downloaden. Evt. een brief sturen naar de uitgever/ontwikkelaar dat je z'n spel graag wilt kopen, maar niet met de huidige DRM-implementatie waarbij het eerder lijkt alsof je het spel huurt/leaset.
Als ik het niet koop (en anderen ook niet), en ook niet pirateer; dan steken ze toch weer de schuld van hun lage verkoopscijfers op piraterij -> zie Prince Of Persia*
*Dat was hun "experiment": geen DRM om dan te zien wat voor invloed dat dat had op de verkoop/piraterij --- het verkocht slecht (OMDAT HET GEEN GOED SPEL WAS), en hun conclusie was: zware DRM invoeren in de toekomst

Anoniem: 172410
Hoor je mij dat zeggen? Dat je gelijk die conclusie trekt zegt misschien meer over jou dan over mijGomez12 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 03:06:
Yep, niet kopen maar wel spelen. Dan geef je een serieus signaal af...
Ik zou het spel erg graag spelen, maar zoals ik al zei, ik laat deze aan mij voorbij gaan. Helemaal dus. Ik weiger mee te werken aan zulke invasive maatregelen. Vooral de trend om online te moeten voor offline software stuit me tegen de borst. Hetzelfde gebeurt ook met Steam, waarbij ik voor een lekker single player spelletje moeite moet doen om de off-line modus in te schakelen. Donder op, denk ik dan, als ik online wilde kocht ik wel een multiplayer spel/
Misschien dat ik er nog een mailtje of brief tegenaan gooi om ze dat mede te delen, maar mijn ervaringen met grote instanties zoals dit zijn daarbij niet positief.
Ik heb laatst ook al een netjes betaald spel moeten cracken om het überhaupt te kunnen spelen. Daarmee is het grote voordeel van virus/trojanvrije software ook verdwenen, als dat niet al verdwenen was met de komst van rootkitachtige beveiliging.
Het voordeel is wel dat de EULA van hun kant gebroken wordt door wanprestatie, dus ik voel me er verder ook geheel niet meer door gebonden.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 08-07-2010 16:08 ]
Precies, ik wil Settlers 7 dolgraag spelen, maar ik wacht lekker tot ie in de budgetbak komtT-CM11 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:48:
Weet je wat IK doe?
1) Ik wil Assassin's Creed 2
2) Vooral de inkomsten het eerste jaar zijn belangrijk voor ontwikkelaars/uitgevers
3) Ik wacht nog wel een jaartje vooraleer ik het koop (en nee, ondertussen speel ik het niet)
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Het voordeel van online aankopen is dat je ze zo weer opnieuw kan downloaden bij een reinstall. CD'jes beschadigen altijd of raken kwijt (ik heb bijna geen cd's/dvd's, heb er dus ook geen kastje voor ofzo).
Voor mijn XBox heb ik trouwens wel ooit wat DVD'tjes gekocht. Maar die waren niet duurder dan 20 euro (10 en 12 euro waren er wat dacht ik). Dat zijn dus budgetspellen, maar ik doe er eigenlijk vrij weinig mee.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb liever cdtjes, die kunnen tenminste niet offline gaan of failliet gaan. Als je zuinig bent met je cdtjes is er niets aan de hand.
Nog een argument tegen die belachelijke DRM trouwens: als de servers offline gaan kan je je spel wel vergeten. Dus als je in een nostalgische bui een keer een spelleke wil spelen, forget it. De uitgever bepaalt hoe lang en wanneer je wat speelt!
Euh nee. Het zegt meer over hoe de posts in de topic elkaar opvolgen. Het ging namelijk om iemand die het spel al gedownload had terwijl ie eigenlijk wel wil betalen maar geen last wil hebben van servers die down zijn, waarop iemand suggereerde om het alsnog te kopen en dan de crack blijven te gebruiken, waarop jij weer zegt dat je daarmee een verkeerd signaal afgeeft. Dan is het niet raar dat je de illusie wekt dat je voorstelt dat je niet moet kopen maar wel mag downloaden (hoewel je dat strikt gezien niet doet), en dat Gomez het ook zo interpreteert maakt hem alleen maar mensAnoniem: 172410 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:06:
[...]
Hoor je mij dat zeggen? Dat je gelijk die conclusie trekt zegt misschien meer over jou dan over mij
Maar tot zover deze metadiscussie
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2010 18:13 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
In ieder geval, ik snap het wel-spelen-niet-betalen standpunt ook wel, maar het lijkt mij toch niet de correcte handelswijze. Bovendien geef je ook geen enkel signaal af aan de uitgever en mochten ze het op één of andere manier toch kunnen meten, het verkeerde signaal.
Hoe vervelend ik het ook vind, ik zal dit spel moeten laten liggen.
Ik heb laatst wel Cities XL gecrackt omdat ik onmogelijk kon inloggen door een simpele maar bijzonder domme fout in het inlogsysteem. De studio is echter failliet, dus terugbrengen heeft geen enkele zin en bovendien wil ik spelen, de winkelier wil zijn omzet behouden en de failliete boel kan ieder bedrag waarschijnlijk goed gebruiken (of anders de nieuwe eigenaar, die een support gaat leveren), dus in dat geval was het een win-win-win(-win) situatie om dan maar een crack te gebruiken, zonder verliezers.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Zo doe ik het nou ook. Bijna alle spelletjes die ik koop, betaal ik €20 of minder voor. Ik vind dat veel games gewoon veel te duur verkocht worden. Kijk bijvoorbeeld eens naar Left 4 Dead 2. Toen dat nog maar een klein tijdje uit was, werd besloten op Steam een gigantische korting te geven; $20 in plaats van $60. De verkopen stegen met een aantal duizenden procenten, al kan ik de echte cijfers niet meer vinden. Misschien dat games toch wel met een te hoge prijs in de winkel worden gelegd. 50 euro dokken voor een spelletje vind ik toch wel wat te veel. En ik kan me ook herinneren dat ik als klein joch pokémon blauw kocht, voor 60 gulden ofzo. Dat was toen een aantal maanden zakgeld; voor hetzelfde geld is die 50 euro nu nog een significant deel van mijn maandelijks inkomen.T-CM11 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:48:
Weet je wat IK doe?
2) Vooral de inkomsten het eerste jaar zijn belangrijk voor ontwikkelaars/uitgevers
3) Ik wacht nog wel een jaartje vooraleer ik het koop (en nee, ondertussen speel ik het niet)
Spellen vroeger voor m'n ColecoVision waren vaak genoeg 150 gulden. Zoveel is er dus niet veranderd IMHOMejust schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:20:
En ik kan me ook herinneren dat ik als klein joch pokémon blauw kocht, voor 60 gulden ofzo. Dat was toen een aantal maanden zakgeld; voor hetzelfde geld is die 50 euro nu nog een significant deel van mijn maandelijks inkomen.
Nickname does not reflect reality
dan moet je eerst ene link klike en krijgt uploader geld
assassin creed is nu 30euro ofzo paar weke gelede gekochtT-CM11 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:48:
Weet je wat IK doe?
[ Voor 64% gewijzigd door Adib op 12-07-2010 16:35 ]