Programmeerbaar flash en ram kan je niet uitbreiden, je kan wel sram bijplaatsen maar kan je geen code in uitvoeren alleen wat data in opslaan, het is onmogelijk om programmeer geheugen uit te breiden zover ik weet. 1 euro prijs van de kabel+ tijd die je kwijt bent aan zoeken en kopen, als ik dat ga doen dan kost me dat minimaal 20 euro als ik uurtje bezig ben om zo kabel te kopen, kan dus beter gaan werken en nieuw kopen, hou ik 17.50 euro meer over. Geef eens een link naar die kabel van 2.5 euro?
Ach wat maakt het uit paar seconden meer wachten, dacht echt dat ze 19200b deed, maar wat maakt het uit. 4sec vs 8sec of zo,totaal niet belangrijk voor ons als hobbyist.
En ging erom dat ik fdti kabel voor stand alone niet zie zitten, we dwalen wel heel erg af en worden steeds meer punten bij gehaald die je ook net zo goed zonder ftdi kabel kan oplossen met je arduino bordje, goedkoper en hoeft niks te gaan zoeken wat mogelijk geschikt kabel is.
v-usb heeft nadelen maar ook voordelen, is maar net wat je voorkeur geeft, nette usb aansluiting op je printje of losse oude gemodde telefoon kabel. En als je bijvoorbeeld 10x een printje wilt maken voor andere moet je 10x kabel zien te vinden of kopen. leuk voor hobbyisten voor 1 of 2 projecten maar verder laat ik dat hele ftdi gebeuren helemaal links liggen, loop er met grote boog omheen. Gelukkig zijn ze bij arduino ook van ftdi afgestapt.
Edit/
Nog even de vraag herhalen, bij serial programmeren hoef je de gnd niet te verbinden? Heb even geen tijd om het te testen, verbind namelijk wel altijd gnd als ik iets uplaod via serial, meestal ook vcc maar dat is sowieso niet echt nodig.
edit/2
Was reset niet vergeten, dat is pin 10 van arduino, of als de datasheet erbij pakt is het port PB2.

Target van pin10 is natuurlijk reset pin van de te programmeren avr
En je kan reset ook gewoon op de pin zetten met meetprobe of kleine krokodil klem. Zoiets als wat op de arduino isp pagina staat, alleen dan met eigen circuit en rest van de isp pinnen wel via header naar buiten brengen. Je kan overal wel iets op bedenken zodat het moeilijk lijkt, maar je kan er ook iets op bedenken dat het makkelijk lijkt, is maar net welke bril je op heb en wat je wilt overbrengen.
Edit/3
Nog een edit.
Waarom gebruik je niet gewoon je arduino bordje? Haal atmega eruit(leeg bordje dus) en je kan met rx en tx gewoon een andere arduino met bootloader programeren. Ik verbind dan rx met rx, tx met tx en gnd met gnd. Dan kan je gewoon sketch uploaden naar een andere avr met bootloader.
[
Voor 32% gewijzigd door
mad_max234 op 10-01-2011 14:44
]