LOL, je begint op dezelfde plek waar ik mijn tocht ook ben begonnen, en kan ze zeggen dat je daar niks aan heb, wekt prima hoor, maar je kan geen negatief spanning meten met de ADC van de arduino, dus alles onder de ph7 kan je niet meten.
Ik ben nu zo een stuk of 10 circuit verder en is nog steeds niet perfect, wel bijna.
Ik heb hier wat verslag gedaan van mijn avontuur met ph meter, je moet maar even tussen de andere posten door lezen. Heb niet alles daar gepost maar wel redelijk wat.
http://www.aquaforum.nl/u...opic/41/521/2.html#000045
Wat je nodig heb is sowieso een opamp circuit, maar wat een pijn in het achterwerk is zo een analoog circuit voor een newbie op dit gebied, ben nog steeds aan het bijleren. Loop wel te mopperen nu maar vond het helemaal niet zo erg, heb hoop bijgeleerd op dat gebied, door fouten te maken leer je wel hoop. iets overnemen heb je niks aan, je weet dan nog steeds niet hoe het werkt.
Mijn laatste pH circuit, word gevoed door de arduino, temperatuur drift is terug gedrongen naar verwaarloosbaar niveau, TL storingen worden gefilterd door 10hz butterworth low pass filter, verder word (bijna) alles ontkoppeld ben de negatieve voedingsspanning spanning vergeten te ontkoppel dat zal nieuwe versie wel gebeuren, , analoog circuit heeft een AGND gekregen.
Kan je wel even via pb het huidige circuit opsturen zodat je daarop veder kan borduren.
Edit/
@Thedr
Arduino is ook een ISP programmer, heb daar verschillende AVR mee geprogrammeerd en werkt prima met avr dude, niet alle avr's worden ondersteunt maar wel de beetje gangbare voor hobbyisten.
Veder kan je ook kijken naar UsbTinyISP, koop een attiny2313 en programeer die met de arduino n je heb een losse programmer voor paar euro. Linker bordje is mijn UsbTinyISP, heb zelf een circuit gemaakt heb dus niet die van UsbTinyISP 100% overgenomen maar wat versimpeld.
[
Voor 12% gewijzigd door
mad_max234 op 05-09-2010 15:53
]