Er staat precies achter elke regel wat het doet.
Bedankt voor de toelichting maar het was ook geen vraag. Ik lees ook welke comment erbij wordt gezet maar dat is puur algemeen.
Dit bijvoorbeeld lees ik heel anders als wat er bij staat :
myservo.attach(9); // attaches the servo on pin 9 to the servo object
}
void loop()
{
for(pos = 0; pos < 180; pos += 1) // goes from 0 degrees to 180 degrees
{ // in steps of 1 degree
myservo.write(pos); // tell servo to go to position in variable 'pos'
Ik lees : zet servo van pin 9 in positie 0.
Zolang de positie kleiner is als 180 verhoog dan de positie met 1 graad
De volgende regel 'myservo.write(pos)' laat pin 9 de postie schrijven die de servo moet innemen.
Wat ik eigenlijk bedoelde zijn de leestekens // { } ( ) enzovoort die me niks zeggen want pas sinds vandaag gebruik ik C. Ook void e.d. ben ik nog nergens tegengekomen maar dat geeft ook niet, dat vind ik nog wel.
Je kunt je microcontroller niet "hibernaten" of in "standby" zetten..
Ok, bedankt voor de tips.
Dat betekent dus dat als ik een andere schakeling erin wil zetten ik zowel de USB als de adapter uit de contacten moet trekken, immers je wil geen schakeling opbouwen als alles onder spanning staat.
Valt mee te leven maar een aan/uit knopje vind ik dan wel makkelijker.
######################
edit:
Toch wil ik erbij vermelden dat de arduino wel makkelijk in gebruik is. Tenminste, ik heb nu net de basics allemaal doorgelopen en dat is niet meer als een half uurtje werk eigenlijk.
1.Basics
BareMinimum: The bare minimum of code needed to start an Arduino sketch.
Blink: Turn an LED on and off.
DigitalReadSerial: Read a switch, print the state out to the Arduino Serial Monitor.
AnalogReadSerial: Read a potentiometer, print it's state out to the Arduino Serial Monitor.
Fade: Demonstrates the use of analog output to fade an LED.
ReadAnalogVoltage : Reads an analog input and prints the voltage to the serial monitor
Voordeel is dan wel als je de componentjes binnen handbereik hebt natuurlijk.
##########################
edit 2 :
Ik heb nu wel een vraagje die ik zelf nog niet opgezocht heb, het is namelijk zo dat als ik de stroom van de uno af wil halen, dat ik dan de usb-kabel uit de lap trek. Ineens komt het dan voor dat de uno bij de volgende upload zegt : com-poort niet herkend.
Dan pak ik een andere com-poort en dan werkt het weer. Vreemde is ook dat als ik dan 'volgens de aanwijzingen kijk bij 'extra' het veldselectievakje 'seriele poort' niet eens te kiezen valt.
Beetje eigenaardig dit en daarom zou ik graag een schakelaar willen hebben.
Is er een kant en klare schakelaar verkrijgbaar waarbij je de usb verbinding kunt verbreken ?
Alvast bedankt
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
edit 3:^
Ik heb hier 2 leuke sites gevonden op zoek naar een power-switch en nu zie ik ineens dat de arduino niet in C is geprogammeerd, zoals ik steeds dacht, maar in
Wiring.
Maakt verder niks uit natuurlijk maar leek me wel aardig te vermelden
http://docs-europe.origin...0e8b/0900766b80e8ba21.pdf
http://gadgetgangster.com...-arduino-uno-part-ii.html
[
Voor 42% gewijzigd door
kitao op 04-10-2012 21:20
. Reden: toevoeging ]