Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:08:
TDP heeft wellicht net zoveel verband met het verbruik als hertzen met snelheid te maken hebben
bovendien zit er onder die 18w een heel stuk meer dingen inbegrepen als in die van de core-variant: de IGP bijvoorbeeld: goed voor 7w, en de geheugencapaciteit, ook een paar w
concluderen dat een 18w cpu meer verbruikt dan een 10w cpu slaat gewoon helemaal nergens op. punt.
die igp zegt niets want de i5 en i7 hebben die ook in alienware m17x en word niet eens gebruikt.
* Intel Graphics Media Accelerator (5-series) (M11x Core i3 and i5 only)
* Dynamically switchable with NVIDIA Optimus Technology (M11x Core i3 and i5 only)
houd dus in dat hij altijd aan staat..
dus i7 word hij gewoon disabled zoals in de M17x voor stroom besparing.
zelfs ram word underclocked voor stroom besparing. 1333 ram erin en locked op 800mhz.
Dus ja hij gaat meer stroom vreten met die 8 watt.
hoe hoger de clock hoe meer stroom ook. als jij met je bmw meer gas geeft rijd hij ook geen 1 op 20 meer.
het is een leuke upgrade maar stroom verbruik gaat zeker wel omhoog.
maar goed we zien het wel wanneer de tests tussen m11x en m11x-r2 komen.
komt ook een i3 variant zonder turbo boost...
de winst tussen de i5um en i7um is redelijk te verwaarlozen en op dit moment niet het geld waard.
peatron schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:27:
[...]
rs g
Niet dat ik weet. I heb een w7 64 met drivers erin. Dus dat zou best eens kunnen.
Bloksize 128 datweet ik ,want heb hier een m17 met 3870x2 in raid o vertexen. Dat gaat echt snel niet normaal( 400mb).
Maar ik heb gelezen dat de nividia mobo brak is voor raid0.
Wat is jou ervaring?
En na dat je raid 0 hebt aangemaakt. Lukt het mij niet om diskpart align aantemaken via boot cd.Wat wel weer kan bij de m17.
Heb jij tips/ of moet ik gewoon w7 na het raid0 aan maken installeren?
THX
Ik heb de M17X-R2 en heeft intel chipset. weet dat de R1 die jij hebt veel issues heeft met nvidia mobo en latency issues. zie
http://forum.notebookreview.com/alienware-m17x/
beste forum voor alienware info die ik ken.
zowiezo eerst je raid configureren en dan pas installeren.
[
Voor 46% gewijzigd door
Verwijderd op 09-06-2010 10:43
]