Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stroomtoevoer is idd een kleine blokkade als je zulke kaarten erin wilt zetten.

Me order is trouwens in Productie genomen :D Verwachte leverdatum is de 16e... maar ik neem aan dat ze niet 2 weken erover doen om hem in elkaar te zetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

zow wanneer heb je besteld dan?

ik heb de mijne maandag geplaatst en geplande leverdatum is de 8e... juLi

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

28e heb ik hem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:01:
Stroomtoevoer is idd een kleine blokkade als je zulke kaarten erin wilt zetten.

Me order is trouwens in Productie genomen :D Verwachte leverdatum is de 16e... maar ik neem aan dat ze niet 2 weken erover doen om hem in elkaar te zetten? :P
Dat zou ik wel aannemen, mijne heeft er zelfs nog langer over gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:57:
[...]

het is alleen de M18x met dual 480. geen refresh van de m17x.
M17x kan de stroom toevoer niet aan. 2x 100w voor alleen al de kaarten.
en blijft rumors.
dual power adapters! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relis schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:46:
[...]

Dat zou ik wel aannemen, mijne heeft er zelfs nog langer over gedaan :P
You broke my bubble, sir :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
Die wordt wel weer gefixed als je m echt in handen hebt, heb zelf ook een m15x/i7-720/260 gt/4gbram en geloof me je zal der maar wat blij van worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met maand/termijn betaling van alienware producten?

en is het handiger om een bestelling via telefoon af te handelen?

wat ik hoor en zie is dat als je belt dat je dan flink korting krijgt vergeleken met het net.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

Waarom zou je in termijnen willen betalen? De rentevrij-afbetaal actie is volgens mij afgelopen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:18:
iemand ervaring met maand/termijn betaling van alienware producten?

en is het handiger om een bestelling via telefoon af te handelen?

wat ik hoor en zie is dat als je belt dat je dan flink korting krijgt vergeleken met het net.
Termijnen is altijd erg duur... De rente vrij actie was wel zeer aantrekkelijk. Maar heb er toch niet voor gekozen. 1 jaar rente vrij sparen voor je Laptop en dan in 1x afbetalen is natuurlijk wel mooi... Helaas is die actie nu afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga mijn alienware M17X-R2 van de hand doen.
tis echt een super ding voor games maar merk al de laatste weken dat mijn intresses daarin afneemt en nu eigenlijk dikke overkill is.
was ook meer omdat dell hem mij aanbood voor de defecte xps m1730 en niets koste erg intressant.
maar zelfs mijn xps m1730 was meer mobiel dan de M17X-R2

voor nu ga ik terug naar wat meer simpelers:) misschien wel de M11X kan dan toch een game doen wanneer ik er zin in heb en is veel meer handzamer.

nu hopen dat hij beetje snel verkoopt.. :Y maar denk dat dat wel ff gaat duren tenzij iemand m17x nieuw wilt kopen en niet wilt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 08:15
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:05:
ik ga mijn alienware M17X-R2 van de hand doen.
tis echt een super ding voor games maar merk al de laatste weken dat mijn intresses daarin afneemt en nu eigenlijk dikke overkill is.
was ook meer omdat dell hem mij aanbood voor de defecte xps m1730 en niets koste erg intressant.
maar zelfs mijn xps m1730 was meer mobiel dan de M17X-R2

voor nu ga ik terug naar wat meer simpelers:) misschien wel de M11X kan dan toch een game doen wanneer ik er zin in heb en is veel meer handzamer.

nu hopen dat hij beetje snel verkoopt.. :Y maar denk dat dat wel ff gaat duren tenzij iemand m17x nieuw wilt kopen en niet wilt wachten.
Wat zijn de specs en wat is de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:09:
[...]

Wat zijn de specs en wat is de prijs?
mag niet gehandeld worden op forum maar zou zeggen check pricewatch O-)
en specs in sig.

mensen met de M11x, hoe if de performance van de grafische kaart met bv MW2 en Bad company 2?
op welke settings spelen jullie de game soepeltjes?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:30:
[...]

mag niet gehandeld worden op forum maar zou zeggen check pricewatch O-)
en specs in sig.

mensen met de M11x, hoe if de performance van de grafische kaart met bv MW2 en Bad company 2?
op welke settings spelen jullie de game soepeltjes?
MW2 loopt in met settings bijna max, zonder AA heel vloeiend, BC2 is iets zwaarder maar loopt met ook vrij hoge settings soepel met 20-30fps. Voor multiplayer speel ik op medium en dan blijft de fps altijd hoog.
Eigenlijk zijn de enige spellen die tot nu toe problemen hebben gegeven GTA4 en metro 2033. Metro loopt voornamelijk slecht omdat dit spel heel slecht geoptimaliseerd is.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:12:
[...]

MW2 loopt in met settings bijna max, zonder AA heel vloeiend, BC2 is iets zwaarder maar loopt met ook vrij hoge settings soepel met 20-30fps. Voor multiplayer speel ik op medium en dan blijft de fps altijd hoog.
Eigenlijk zijn de enige spellen die tot nu toe problemen hebben gegeven GTA4 en metro 2033. Metro loopt voornamelijk slecht omdat dit spel heel slecht geoptimaliseerd is.
thnx voor de info. meestal als ik al game de laatste tijd is het of MW2 of TF2, half life based games draaien bijna overal wel op tegenwoordig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

ik weet niet of iedereen het al wist, maar ik weet dat iemand het elders in dit topic heeft verspeld:

Alienware M15x bij Dynabyte

M11x hebben ze trouwens ook.

Ik ben benieuwd of ze zo'n systeem ook in voorraad hebben in hun filiaal.. want dan ga ik toch even een kijkje nemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
The Inquisitor schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:52:
ik weet niet of iedereen het al wist, maar ik weet dat iemand het elders in dit topic heeft verspeld:

Alienware M15x bij Dynabyte

M11x hebben ze trouwens ook.

Ik ben benieuwd of ze zo'n systeem ook in voorraad hebben in hun filiaal.. want dan ga ik toch even een kijkje nemen! :)
Goedkoper dan via de officiële wedsite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:13:
[...]

nee, bij de wedsite kost ie €0.99, maar de kans dat je hem wint is klein

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Outlandos schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:13:
[...]

nou, als de website klopt: € 1.633,98 (online) vs €1599.99 (dixons)

dus goedkoper, maar er staan foutjes in de site dus vraag met af welke informatie ik moet geloven... onder andere dit:
Waarom u kiest voor de Alienware M15X 15.6":

* Buitengewone grafische prestaties dankzij de 1024 MB nVidia GeForce GTX 260 grafische kaart: hoge framesnelheden bij high-definitionresoluties.
* Grote systeemkracht met de 2.26 GHz Intel Core i5 430M processor, 4096 MB werkgeheugen en 500 GB harde schijf
en daaronder:
Specificaties
Intel(R) Core(TM) i5 540M Processor 2.53 GHzProcessor
ben vandaag wel langs geweest en even de Alienware van dichtbij gezien :9~ wat een prachtding! die ga ik zeker binnenkort kopen (wanneer ik genoeg geld heb gespaard :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

wellicht gaat dat nog wel meevallen.
De mijne was verwachte leverdatum 8 juLi,
maar ik krijg net een update dat hij verzonden is.
Met een beetje geluk 8 juNi dus :)

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bzzje schreef op zondag 06 juni 2010 @ 08:55:
[...]

wellicht gaat dat nog wel meevallen.
De mijne was verwachte leverdatum 8 juLi,
maar ik krijg net een update dat hij verzonden is.
Met een beetje geluk 8 juNi dus :)
Netjes :) De mijne is nog steeds in productie :P

Ga morgen even langs de dynabyte... kijken hoe hij er in het echt uitziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:04:
[...]

Netjes :) De mijne is nog steeds in productie :P

Ga morgen even langs de dynabyte... kijken hoe hij er in het echt uitziet :D
Zeker doen, en het zal je niet teleur stellen :9~

jammer dat Dynabyte verschrikkelijk onkundig personeel heeft! (iig, de vestiging waar ik heen ging) ik kreeg geen antwoord op mijn vragen (of'ie in voorraad was etc.) en er kwam sowieso al niemand naar je toe om je te helpen (terwijl de winkel leeg was)... daar ga ik dus mooi geen € 1600 besteden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... Dynabyte personeel staat erom bekend iig hier in Amersfoort om niet veel van de spullen die zij verkopen, veel informatie daarover te kunnen verlenen zonder de manual erbij te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Humm...slecht zeg... Het is maar dat ik mezelf altijd goed inlees voordat ik iets koop, maar bij zo'n bedrag verwacht ik toch wel normale service, maar die was ver te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de huidige laptop heeft nu echt wel de geest gegeven. Aangezien ik dringend een laptop nodig heb ga ik nu vol voor een m15x. Ik zal dan wel moeten bezuinigen op een aantal zaken. Geen bluetooth, geen blueray ( nog niet echt een ramp denk ik) verder zou ik voor de hd 5850 gaan maar zou dan wel de bevestiging willen dat die gddr5 heeft. Kan iemand dit bevestigen? zou toch een groot verschil maken. Dankzij de epp kom ik dan voor mijn systeem met i7 en 3 jaar garantie onder de 2000 euro en dan ga ik er morgen voor. Iemand meer info omtrent de graka al dan niet gddr5 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik zover alleen maar gehoord dat er inderdaad GDDR5 inzit. Daarom heb ik ook gekozen voor de 5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:11:
de huidige laptop heeft nu echt wel de geest gegeven. Aangezien ik dringend een laptop nodig heb ga ik nu vol voor een m15x. Ik zal dan wel moeten bezuinigen op een aantal zaken. Geen bluetooth, geen blueray ( nog niet echt een ramp denk ik) verder zou ik voor de hd 5850 gaan maar zou dan wel de bevestiging willen dat die gddr5 heeft. Kan iemand dit bevestigen? zou toch een groot verschil maken. Dankzij de epp kom ik dan voor mijn systeem met i7 en 3 jaar garantie onder de 2000 euro en dan ga ik er morgen voor. Iemand meer info omtrent de graka al dan niet gddr5 heeft?
Misschien ben je het al van plan, maar laat een offerte maken door iemand van het salesteam daar. Telefonisch kun je er toch wel wat euro's mee besparen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ondertussen vernomen via andere fora dat er inderdaad gddr5 in zit. Morgen bellen naar dell. Mss kan ik nog beetje korting krijgen maar zal morgen sowieso besteld worden met hd 5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand hier met een M11x die spijt ervan heeft dat hij te klein is?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben mijn definitieve versie aan het samenstellen van de m15x die ik ga bestellen.
Kan iemand mij zeggen of er een groot verschil zit tussen de 2 schermen? Had ergens gelezen dat met een full hd scherm alles zeer klein zou zijn. is dit zo? of onzin?

Maakt het iets uit bij de optie alienfx, avatar en wallpaper wat je aanduidt? Kan dit achteraf niet zelf allemaal ingesteld worden?
En als laatste vraagje: wat is die steam and portal juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

potverdorie, neem effe contact op met de nederlandse chat (aangezien de belgische gewoon niet werkt) zegt die mij dat de hd 5850 hier ddr3 is terwijl deze in de vs en volgens forums in frankrijk gddr5 is.
pff wat is het nu???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
GDDR3 lijkt mij persoonlijk erg sterk, dat zou echt 'n heeeele grote misstap zijn van Dell..
Wat het wel is, geen idee.. Maar MSI ofzo gebruikt in hun GX640 ook gewoon een GDDR5 versie..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man man, bel ik met een belgische vertegenwoordiger. die valt compleet uit de lucht. Ik citeer: wel het gaat hier over 1.333 ddr3 sdram dus dat is ddr3. Zeg ik, jij bent over het ram geheugen bezig, ik over de grafische kaart.
stilte.... dan: kan ik je geen antwoord op geven,moet je effe opzoeken op de site van amd. ben ik vet mee potverdorie. is dat de dell service, dan wel mijn mail vragen dat ie zen gegevens kan doorsturen om telefonisch bij hem te bestellen. Ik denk het niet verdorie

@CLB, heb ik ook gezien bij MSI, straks verander ik toch nog van merk, daar is het tenminste duidelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm klinkt goed.. wat wil je voor de rest voor specificaties hebben dan?
Zijn toch wel meer soorten laptops op de markt die aan je eisen kunnen voldoen..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liefst zou ik vandaag die alienware m15x bestellen met I7-720qm, hd 5850 (indien gddr5 anders de geforce gtx260m), 250gb hdd, full hd scherm, blueray lezer en de 3 jaar in home support met accidental damage.

In de vs heeft die kaart zeker gddr5, de belgische vertegenwoordiger wist van niks, de indier via nederlandse chat sprak van ddr3. In frankrijk is t ook gddr5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:17:
niemand hier met een M11x die spijt ervan heeft dat hij te klein is?
Valt reuze mee. Het scherm is 11,6" maar de laptop zelf zo'n 13". Je moet wel rekening houden met veel voorkomende problemen van de m11x, bijvoorbeeld dat als je je laptop verticaal houdt, met het scharnier naar beneden, de klep een paar mm openklapt (is volgens mij bij elke Alienware zo), en dat de plaat die over de LCD zit er aan de rechterkant wel eens een stukje uit wil ploppen.

Het is trouwens geen m17x qua snelheid :).

E: De HD5850 in de m15x heeft GDDR5.

hier benchmark van iemand met m15x en HD5850, staat duidelijk GDDR5. http://img231.imageshack.us/img231/9740/vantage10679.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 07-06-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm okee.. weet niet wat 't totaal gaat kosten, maar anders heb je nog die MSI GX640..
Dan heb je wel een mindere CPU, maar de prijs daarvan is natuurlijk ook een schijntje tov de MX15..
Heb je ook een 1680x1050 scherm, maar wel weer een 500GB HDD.. Beetje geven en nemen dus.. :)

Je hebt ook nog de xnotebooks.. bijvoorbeeld de Terminator CNI15, die je kunt aanpassen hoe jij 'm wilt.
Voor 1950,- heb je een 15,6" Ful HD scherm met een ATI 5870, i720, 320GB HDD, BluRay combo / Win7 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Boehooee, wou vandaag gaan kijken bij Dynabyte, word ik ziek :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt, ga die eens bekijken terwijl ik naar een muziekje van dell aan het luisteren ben. Heb terug gebeld en zijn het aan het opzoeken en t gaat vrij moeilijk precies :)
Weten daar duidelijk niet goed over wat ze babbelen.

Alle, ze is tenminste eerlijk. Ik citeer: Goede vraag die u stelt, wij gaan het opzoeken en ik bel u straks terug :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update voor de geïnteresseerden. Telefoon van Dell: het is GDDR5 voor de 5870. Zeg ik: Ja, maar het is ivm met de 5850, de 5870 zit in de m17x. Antwoord: Ow ok, moet ik je straks nog eens terugbellen. T begint echt wel grappig te worden met die dell verkopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:39:
[...]

Valt reuze mee. Het scherm is 11,6" maar de laptop zelf zo'n 13". Je moet wel rekening houden met veel voorkomende problemen van de m11x, bijvoorbeeld dat als je je laptop verticaal houdt, met het scharnier naar beneden, de klep een paar mm openklapt (is volgens mij bij elke Alienware zo), en dat de plaat die over de LCD zit er aan de rechterkant wel eens een stukje uit wil ploppen.

hier benchmark van iemand met m15x en HD5850, staat duidelijk GDDR5. http://img231.imageshack.us/img231/9740/vantage10679.jpg
thnx voor de info. mijn m17x is een beest maar overkill voor nu. dus gaat de verkoop in en denk dat ik een m11x terug neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
CLB schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:41:
Hmm okee.. weet niet wat 't totaal gaat kosten, maar anders heb je nog die MSI GX640..
Dan heb je wel een mindere CPU, maar de prijs daarvan is natuurlijk ook een schijntje tov de MX15..
Heb je ook een 1680x1050 scherm, maar wel weer een 500GB HDD.. Beetje geven en nemen dus.. :)

Je hebt ook nog de xnotebooks.. bijvoorbeeld de Terminator CNI15, die je kunt aanpassen hoe jij 'm wilt.
Voor 1950,- heb je een 15,6" Ful HD scherm met een ATI 5870, i720, 320GB HDD, BluRay combo / Win7 64 bit
Leuk zo'n xnotebooks, alleen zover ik weet bestel je die laptop dus direct bij de producent, dus als die falliet gaat of zo kun je fluiten naar enige vorm van garantie. In 2 jaar tijd kan nu eenmaal veel gebeuren en ik zelf zou dus nooit de gok nemen en toch kiezen voor een grotere laptopbouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chrisO: heb je wel een punt denk ik.

@thomas: k wil het gewoon zeker weten aangezien het prestatieverschil toch groot zou zijn. Op dell verenigde staten hebben ze bij de technische specifiaties de ati erbij gezet maar bij de europese landen staat bij de info over de grafische kaarten enkel info over de geforce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk bevestiging, hij is met gddr5. Eerst naar een afspraak dan gaan we hem bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:58:
Eindelijk bevestiging, hij is met gddr5. Eerst naar een afspraak dan gaan we hem bestellen
alleen acer verkoopt de kaart met gddr3. dell heeft idd gddr5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
beste mede Tweakers.

Ik heb hier een m17x staan En wil w7 eropzetten. echter ik vergeet een andere dvd eruit te halen.
I heb totaal geen OS ,dit omdat ik er net 2 ssd inzet en 160gb van Alienware is gecrashed..

Ik krijg met geen mogelijkheid de dvd eruit..

iemand tips?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

waar doel je op met 'vergeet dvd er uit te halen?'
krijg je de dvd er niet uit? --> er zal vast wel een gaatje zijn om je dvd speler te openen (paperclipje?)
krijg je geen restore?
vertel vertel?

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:51
peatron schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:56:
beste mede Tweakers.

Ik heb hier een m17x staan En wil w7 eropzetten. echter ik vergeet een andere dvd eruit te halen.
I heb totaal geen OS ,dit omdat ik er net 2 ssd inzet en 160gb van Alienware is gecrashed..

Ik krijg met geen mogelijkheid de dvd eruit..

iemand tips?

Thx
Aanzetten en op de eject knop drukken :F, ja dat werkt ook zonder os.

@Bzzje: Ik hoop toch niet dat er een paperclip gaatje in zit, daarmee maak je juist de hele dvd/drive kapot omdat het een slot-in is.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchKel op 07-06-2010 17:46 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Bzzje schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:19:
waar doel je op met 'vergeet dvd er uit te halen?'
krijg je de dvd er niet uit? --> er zal vast wel een gaatje zijn om je dvd speler te openen (paperclipje?)
krijg je geen restore?
vertel vertel?
het is al opgelost..

Boven de pause knop dit een toets om de dvd erui te laten werpen..

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
kfaessen schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:45:
[...]

Aanzetten en op de eject knop drukken :F, ja dat werkt ook zonder os.

@Bzzje: Ik hoop toch niet dat er een paperclip gaatje in zit, daarmee maak je juist de hele dvd/drive kapot omdat het een slot-in is.
Klopt THX voor de info. Ik heb dat ding net ,maar ben een m17 gewend..

Nogmaals thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alle, de bestelling is doorgevoerd. Finally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! :)

Kan niet wachten tot ik de mijne heb! Hopelijk deze week al! :D Vandaag iniedergeval verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, idd ben content dat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt en besteld heb.
Is nen m15x, I7-720-qm, 4Gb ram, 250g HDD, toch maar blueray :), full hd-scherm, hd 5850 en 3 jaar in home support geworden.
door epp-korting komt em op 1958 euro

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Wie heeft er een M17X in Raid0 ssd?.

ik vind de performance erg tegen vallen 125 mb...2x60 gb Raid0
Single ssd 200mb..

Miischien wil een medetweaker mij uit leggen hoe Raid 0 te installeren?

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Thomasthomas schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:39:
[...]

Ik vind hem persoonlijk erg fijn en zou geen andere laptop willen op dit moment. Vrijwel alles draait erop en dat in een 12" verpakking (iets groter dan een normale 11,6").

Wat bedoel je met dat ploppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peatron schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:19:
Wie heeft er een M17X in Raid0 ssd?.

ik vind de performance erg tegen vallen 125 mb...2x60 gb Raid0
Single ssd 200mb..

Miischien wil een medetweaker mij uit leggen hoe Raid 0 te installeren?

THX
heb je toevallig drivers voor intel ahci geinstalleerd met je raid array? dat zou de traagheid kunnen verklaren.
heb wel eens 2x intel ssd in raid getest in mijn m17x en dat ging gewoon belachelijk snel.
raid 0 installeren is alleen maar aanzetten in bios en dan array maken met de utility die je kan openen voordat windows opstart. zet wel je blocksize goed op 128kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
In de M11x kan sinds vandaag gekozen worden voor een i5 520UM of i7 640UM processor. Dat is wel een behoorlijke stap vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is inderdaad wel heel mooi, alleen de GPU is dan weer achterhaald..
En voor een i520 / 4GB RAM / 500GB HDD / BlueTooth ga je dan nog meer betalen dan bv een pricewatch: MSI GX640-084NL

Maarja als je perse CPU power nodig hebt en het uiterlijk je aanspreekt, is de keuze snel gemaakt..
Zelf vind ik de specs nog steeds nice, de looks heel lelijk en de grootte van het apparaat, tsjaa 11,6" ? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
CLB schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:05:
Dat is inderdaad wel heel mooi, alleen de GPU is dan weer achterhaald..
En voor een i520 / 4GB RAM / 500GB HDD / BlueTooth ga je dan nog meer betalen dan bv een pricewatch: MSI GX640-084NL

Maarja als je perse CPU power nodig hebt en het uiterlijk je aanspreekt, is de keuze snel gemaakt..
Zelf vind ik de specs nog steeds nice, de looks heel lelijk en de grootte van het apparaat, tsjaa 11,6" ? :N
Heb aan Sven Schermer al een offerte aangevraagd. Als de prijs rond de 900,- kan zitten inclusief alles, dan is de kans groot dat ik nu wel de stap ga zetten.

edit: ik heb zelf geen goede ervaringen met MSI, dus daar zal ik niet snel meer voor kiezen. Heb nu een Dell Latitude E5500 voor mijn werk en een Alienware Aurora desktop voor thuis. Beide pc's draaien bijna dag en nacht en hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Ik kies ook op basis van mijn ervaringen.

[ Voor 17% gewijzigd door WhateverSuitsU op 08-06-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo dat zijn leuke ervaringen om te lezen voor een toekomstig alienware gebruiker als ik atratus. Heb snel eens gekeken op de website van dell (ben met mobiel online) en heb zo de indruk dat je wel een pak geld gaat kwijt zal zijn als je de m11x met i 7 en een beetje uitbreiding van ram en garantie wil. Maar t blijft een mooi systeem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:29:
zo dat zijn leuke ervaringen om te lezen voor een toekomstig alienware gebruiker als ik atratus. Heb snel eens gekeken op de website van dell (ben met mobiel online) en heb zo de indruk dat je wel een pak geld gaat kwijt zal zijn als je de m11x met i 7 en een beetje uitbreiding van ram en garantie wil. Maar t blijft een mooi systeem natuurlijk.
i7 vind ik ook iets te veel van het goede voor een M11x. De i5 is ruimschoots voldoende. De prijs komt uit op bijna 1100,-. Dat vind ik zelf ook iets te veel. Misschien dat de aangevraagde offerte daar nog onder gaat zitten.

Heb zelf al een i7 in mijn aurora zitten en die gaat al als de bliksem. Echt puur voor de snelheid doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Atratus schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:07:
edit: ik heb zelf geen goede ervaringen met MSI, dus daar zal ik niet snel meer voor kiezen.
Was maar even een snel voorbeeldje, omdat ik deze laptop toevallig zelf heb..
Maar als je dan ziet wat je daarvoor terugkrijgt qua GPU-power / resolutie / aansluitingen and so on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@atratus ben benieuwd of je wat extra korting zal krijgen. Voor mijn m15x kreeg ik niks meer via belgische telefoon. Mss omdat ik al te lastige vragen had gesteld ivm graka :) ( zie topic hierboven ergens) maar persoonlijk vraag ik me af of er mensen zo een bedrag gaan willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Die M11x is nu wel stukje duurder geworden als je dezelfde config als ervoor wilt (alleen dan nu met een i5 erin)

toen stond standaard 500GB HDD en 4GB Ram al aangevinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wauw, i5 en i7 in m11x.. Had ik ook wel gewild. Nouja, i7 dan, maar dan kom je al gauw op dezelfde prijs als een M15x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen vergis je nou niet op de uber kracht van die i5UM en i7UM cpus. het zijn uitgeklede i5 en i7 cpu's.
ze zijn sneller dan die andere low power cpu's maar gaat ze nou niet vergelijken met de i5m en i7m uit de M15 en M17x.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:12:
mensen vergis je nou niet op de uber kracht van die i5UM en i7UM cpus. het zijn uitgeklede i5 en i7 cpu's.
ze zijn sneller dan die andere low power cpu's maar gaat ze nou niet vergelijken met de i5m en i7m uit de M15 en M17x.
[/quote
]
waar zit dan de winst ten opzichte van de vorige processors? Is er snelheidswinst die de meerprijs rechtvaardigt? Of enkel gericht op verbrui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar zit dan de winst ten opzichte van de vorige processors? Is er snelheidswinst die de meerprijs rechtvaardigt? Of enkel gericht op verbrui?
beetje snelheid meer en hoop stroom verbruik meer.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de berichten zou er een snelheidswinst van 32% zijn en een stroomverbruik van 20% minder bij een i7-640UM. Deze cpu kan waarschijnlijk ook nog overclockt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:45:
Volgens de berichten zou er een snelheidswinst van 32% zijn en een stroomverbruik van 20% minder bij een i7-640UM. Deze cpu kan waarschijnlijk ook nog overclockt worden.
mwa: i5/i7 trekt 8 watt mee stroom.. 80% meer verbruik.

SU4100: Max TDP 10 W
SU7300: Max TDP 10 W

i5-520UM: Max TDP 18 W
Max Turbo Frequency 1.866 GHz

i7-640UM: Max TDP 18 W
Max Turbo Frequency 2.266 GHz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDP heeft wellicht net zoveel verband met het verbruik als hertzen met snelheid te maken hebben

bovendien zit er onder die 18w een heel stuk meer dingen inbegrepen als in die van de core-variant: de IGP bijvoorbeeld: goed voor 7w, en de geheugencapaciteit, ook een paar w

concluderen dat een 18w cpu meer verbruikt dan een 10w cpu slaat gewoon helemaal nergens op. punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Tjukkie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 07:20:
[...]

Ik vind hem persoonlijk erg fijn en zou geen andere laptop willen op dit moment. Vrijwel alles draait erop en dat in een 12" verpakking (iets groter dan een normale 11,6").

Wat bedoel je met dat ploppen?
Dat die plaat er een stukje uit wordt geduwd doordat er teveel zooi inzit. Er zit een soort hobbeltje in (plaat is er uiteraard niet volledig uitgeduwd). Zit meestal rechtsonder. Meestal niet echt een probleem, zit je niet in de weg, is niet lelijker, en je kan het terugduwen.

Ik vind hem voor de rest ook echt extreem fijn, ik kan hem hop in m'n tas stoppen, en er uren mee werken zonder hem in het stopcontact te stoppen.Ik zit nu bijvoorbeeld op 90% en heb nog 3 uur en 22 minuten over! Nu hoor ik jullie zeggen: 3 uur en 22 minuten maar? Ja, heb alles op maximale performance staan, CPU overgeklokt (overigens kan je met de GPU ook experimenteren qua overklokken). Dat is dus ruim 3 uur gaming, geen laptop die dat nadoet.

[ Voor 44% gewijzigd door Thomas op 08-06-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 07:54:
[...]

heb je toevallig drivers voor intel ahci geinstalleerd met je raid array? dat zou de traagheid kunnen verklaren.
heb wel eens 2x intel ssd in raid getest in mijn m17x en dat ging gewoon belachelijk snel.
raid 0 installeren is alleen maar aanzetten in bios en dan array maken met de utility die je kan openen voordat windows opstart. zet wel je blocksize goed op 128kb.
rs g

Niet dat ik weet. I heb een w7 64 met drivers erin. Dus dat zou best eens kunnen.
Bloksize 128 datweet ik ,want heb hier een m17 met 3870x2 in raid o vertexen. Dat gaat echt snel niet normaal( 400mb).
Maar ik heb gelezen dat de nividia mobo brak is voor raid0.
Wat is jou ervaring?
En na dat je raid 0 hebt aangemaakt. Lukt het mij niet om diskpart align aantemaken via boot cd.Wat wel weer kan bij de m17.
Heb jij tips/ of moet ik gewoon w7 na het raid0 aan maken installeren?

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Thomasthomas schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:16:
[...]

Dat die plaat er een stukje uit wordt geduwd doordat er teveel zooi inzit. Er zit een soort hobbeltje in (plaat is er uiteraard niet volledig uitgeduwd). Zit meestal rechtsonder. Meestal niet echt een probleem, zit je niet in de weg, is niet lelijker, en je kan het terugduwen.

Ik vind hem voor de rest ook echt extreem fijn, ik kan hem hop in m'n tas stoppen, en er uren mee werken zonder hem in het stopcontact te stoppen.Ik zit nu bijvoorbeeld op 90% en heb nog 3 uur en 22 minuten over! Nu hoor ik jullie zeggen: 3 uur en 22 minuten maar? Ja, heb alles op maximale performance staan, CPU overgeklokt (overigens kan je met de GPU ook experimenteren qua overklokken). Dat is dus ruim 3 uur gaming, geen laptop die dat nadoet.
ok, daar heb ik geen last van denk ik, want ik weet niet waar je het over hebt :p

Maar de accu is idd echt goed. Ik ben een keer met de trein van Rotterdam > Groningen > Rotterdam > Maastricht gegaan, achter elkaar. Dat is zo'n 8-9uur in de trein en daarbij had ik mijn laptop 80-90% van de tijd aanstaan op 3-4 streepjes brightness. Toen ik in Maastricht aankwam had ik nog 20% stroom o.i.d. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:08:
TDP heeft wellicht net zoveel verband met het verbruik als hertzen met snelheid te maken hebben

bovendien zit er onder die 18w een heel stuk meer dingen inbegrepen als in die van de core-variant: de IGP bijvoorbeeld: goed voor 7w, en de geheugencapaciteit, ook een paar w

concluderen dat een 18w cpu meer verbruikt dan een 10w cpu slaat gewoon helemaal nergens op. punt.
die igp zegt niets want de i5 en i7 hebben die ook in alienware m17x en word niet eens gebruikt.

* Intel Graphics Media Accelerator (5-series) (M11x Core i3 and i5 only)
* Dynamically switchable with NVIDIA Optimus Technology (M11x Core i3 and i5 only)
houd dus in dat hij altijd aan staat..

dus i7 word hij gewoon disabled zoals in de M17x voor stroom besparing.
zelfs ram word underclocked voor stroom besparing. 1333 ram erin en locked op 800mhz.

Dus ja hij gaat meer stroom vreten met die 8 watt.
hoe hoger de clock hoe meer stroom ook. als jij met je bmw meer gas geeft rijd hij ook geen 1 op 20 meer.

het is een leuke upgrade maar stroom verbruik gaat zeker wel omhoog.
maar goed we zien het wel wanneer de tests tussen m11x en m11x-r2 komen.

komt ook een i3 variant zonder turbo boost... ;w

de winst tussen de i5um en i7um is redelijk te verwaarlozen en op dit moment niet het geld waard.
peatron schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:27:
[...]
rs g

Niet dat ik weet. I heb een w7 64 met drivers erin. Dus dat zou best eens kunnen.
Bloksize 128 datweet ik ,want heb hier een m17 met 3870x2 in raid o vertexen. Dat gaat echt snel niet normaal( 400mb).
Maar ik heb gelezen dat de nividia mobo brak is voor raid0.
Wat is jou ervaring?
En na dat je raid 0 hebt aangemaakt. Lukt het mij niet om diskpart align aantemaken via boot cd.Wat wel weer kan bij de m17.
Heb jij tips/ of moet ik gewoon w7 na het raid0 aan maken installeren?

THX
Ik heb de M17X-R2 en heeft intel chipset. weet dat de R1 die jij hebt veel issues heeft met nvidia mobo en latency issues. zie http://forum.notebookreview.com/alienware-m17x/
beste forum voor alienware info die ik ken.
zowiezo eerst je raid configureren en dan pas installeren.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:20:
[...]

die igp zegt niets want de i5 en i7 hebben die ook in alienware m17x en word niet eens gebruikt.

* Dynamically switchable with NVIDIA Optimus Technology (M11x Core i3 and i5 only)

dus i7 word hij gewoon disabled zoals in de M17x voor stroom besparing.
zelfs ram word underclocked voor stroom besparing. 1333 ram erin en locked op 800mhz.

hoe hoger de clock hoe meer stroom ook. als jij met je bmw meer gas geeft rijd hij ook geen 1 op 20 meer.

het is een leuke upgrade maar stroom verbruik gaat zeker wel omhoog.
maar goed we zien het wel wanneer de tests tussen m11x en m11x-r2 komen.

komt ook een i3 variant zonder turbo boost... ;w

de winst tussen de i5um en i7um is redelijk te verwaarlozen en op dit moment niet het geld waard.

[...]

Ik heb de M17X-R2 en heeft intel chipset. weet dat de R1 die jij hebt veel issues heeft met nvidia mobo en latency issues. zie http://forum.notebookreview.com/alienware-m17x/
beste forum voor alienware info die ik ken.
zowiezo eerst je raid configureren en dan pas installeren.
dIE SITE CHECK IK OOK,THX VOOR DE INFO
iK ZAL DE TWEEDE SSD NOG NIET WEG DOEN.. oops caps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:20:
lees je wel wat ik zeg? van de 18w is er 7 van de GPU, de CPU heeft dus een TDP van 11w, wat nog steeds geen reet zegt over het verbruik (TDP != verbruik)
en dat is relevant voor het idle stroomverbruik omdat..?

TDP is een eis aan de koeling, een eis die bovendien nog verschilt per fabrikant (intel neemt het gemiddelde verbruik, AMD neemt het maximum verbruik onder furmark/burn in test, dat verschilt al snel 15w...

bovendien werkt het ook nog eens met categorien: een CPU die door intel 26W is ge-rate krijgt een 35W stickertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:13:
[...]

lees je wel wat ik zeg? van de 18w is er 7 van de GPU, de CPU heeft dus een TDP van 11w, wat nog steeds geen reet zegt over het verbruik (TDP != verbruik)

[...]
en dat is relevant voor het idle stroomverbruik omdat..?

TDP is een eis aan de koeling, een eis die bovendien nog verschilt per fabrikant (intel neemt het gemiddelde verbruik, AMD neemt het maximum verbruik onder furmark/burn in test, dat verschilt al snel 15w...

bovendien werkt het ook nog eens met categorien: een CPU die door intel 26W is ge-rate krijgt een 35W stickertje
jij bent ook zeker de enige die zijn laptop alleen maar idle gebruikt.. ;w heb je ook echt een gamelaptop voor om idle te gebruiken.. :F
ik hou het hier bij, zien vanzelf wel de benchmarks en verschillen en wie ook dan gelijk heeft. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik ben net even bij Dynabyte geweest en heb de Alienware m11x vast gehouden, had ik beter niet kunnen doen! Nou weet ik helemaal niet meer wat ik moet aanschaffen. De m11x ziet er erg gelikt uit, strikje erom heen en meenemen wou ik bijna zeggen (niet gedaan gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Alienware m17X-r2 is gister binnengekomen en man wat is dat ding zwaar :)
en mooi

eerst een keer geboot met de bijbestelde 2x 160gig in raid 0 schijven er in (op advies hierboven)
maar probeer hem nu goed te vullen met mijn 128gig ssd (win) en 500gig sata (data) disks.
enige punt is alleen dat ik ondanks de bijgeleverde cd's niet het idee heb dat ik hem enigszins in de richting krijg die hij was pre-installed. zowel qua software, drivers als achtergronden en dergelijken

iemand tips? of wellicht mis ik gewoon iets in mijn volgorde?
(kan ik bijv een restore van die 320gig raid install op een manier naar de 128gig ssd krijgen?

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn m15x binnengekregen! :D Wat een ding, echt geweldig mooi. Ben nu alles aan het installeren en configureren. Vanavond even testen hoe hij het doet met games! Ben erg onder de indruk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bzzje schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:51:
Alienware m17X-r2 is gister binnengekomen en man wat is dat ding zwaar :)
en mooi

eerst een keer geboot met de bijbestelde 2x 160gig in raid 0 schijven er in (op advies hierboven)
maar probeer hem nu goed te vullen met mijn 128gig ssd (win) en 500gig sata (data) disks.
enige punt is alleen dat ik ondanks de bijgeleverde cd's niet het idee heb dat ik hem enigszins in de richting krijg die hij was pre-installed. zowel qua software, drivers als achtergronden en dergelijken

iemand tips? of wellicht mis ik gewoon iets in mijn volgorde?
(kan ik bijv een restore van die 320gig raid install op een manier naar de 128gig ssd krijgen?
heb je os cd en drivers cd apart gekregen? ik heb die namelijk wel gehad bij mijn M17X-R2
heb een Windows 7 HP x64 en resource disk met drivers.
zitten nu in het leren alienware handboek:)
windows 7 cd die ik heb als ik die terug zet krijg ik alienware logo bij de info en achtergronden gelijk terug. is echt alienware versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:55
Ik twijfel sterk tussen een M11 en een Apple MBP(13''). Voor mijn studie is het irrelevant welk OS ik gebruik, maar ik zoek wel een laptop met toekomst perspectief, niet eentje die volgend jaar traag en outdated is. Ik heb nu een oude Dell Desktop(Dimensio 9200) en deze werkt nog steeds lekker. Ik weet dat hier alleen maar Dell mensen zitten, maar er zullen vast wel wat mensen die objectief kunnen denken.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Een MacBook =)
Kleiner, compacter, lichter, waardevaster, blijft snel, kun je ook Windows op draaien (en eventueel goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
hey luitjes

ik zit te twijfelen tussen de 2 proc van de M11x
is er veel performance verschil tussen de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
CLB schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:54:
Een MacBook =)
Kleiner, compacter, lichter, waardevaster, blijft snel, kun je ook Windows op draaien (en eventueel goedkoper)
Macbook Pro wordt het dan, prijsverschil is dan miniem. Maar misschien wordt het dan toch een Apple.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
angelico66 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:05:
hey luitjes

ik zit te twijfelen tussen de 2 proc van de M11x
is er veel performance verschil tussen de 2?
hey luie

Klik: benchmarklist CPU's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:51
thefabiman88 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:19:
[...]

Macbook Pro wordt het dan, prijsverschil is dan miniem. Maar misschien wordt het dan toch een Apple.
Maar als je veel wilt gaan gamen dan is de alienware weer beter. Het ligt er gewoon aan wat je ermee wilt doen, ongeacht of die verouderd of niet.

Op een mbp kun je nooit zo goed gamen als op de alienware.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

kfaessen schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:03:
[...]

Maar als je veel wilt gaan gamen dan is de alienware weer beter. Het ligt er gewoon aan wat je ermee wilt doen, ongeacht of die verouderd of niet.

Op een mbp kun je nooit zo goed gamen als op de alienware.
Daar kan niemand wat tegen in brengen :P

Ik zelf zit ook altijd nog te twijfelen tussen een MBP 15 inch en de M15x. Ik denk/vind dat ik vooral zelf moet bepalen welke keuze ik moet maken en daarom volg ik ook beide topics :) Als iemand tips of overtuigingsargumenten weet hoor ik die natuurlijk altijd graag O-)
Het gaat mij vooral om kwaliteit (het moet toch echt wel een lange tijd mee gaan, zeker voor die prijs die je betaald) en zoals thefabiman88 al zei niet snel vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Gamen is niet een pre, maar wel leuk. Maar een vlotte computer is altijd handig, daarnaast zit ik wel met het garantie verhaal in mijn maag(Apple).

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

thefabiman88 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:37:
Gamen is niet een pre, maar wel leuk. Maar een vlotte computer is altijd handig, daarnaast zit ik wel met het garantie verhaal in mijn maag(Apple).
zeker ook net de reactie van ScreamGT gelezen op het ervaringen topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Jup, ietwat overdreven?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat wil denken, best. Ik zou zeggen, ga eens rond zoeken op google. Logicboard Macbook pro. Dan kan je het zelf aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:37:
[...]

Daar kan niemand wat tegen in brengen :P

Ik zelf zit ook altijd nog te twijfelen tussen een MBP 15 inch en de M15x. Ik denk/vind dat ik vooral zelf moet bepalen welke keuze ik moet maken en daarom volg ik ook beide topics :) Als iemand tips of overtuigingsargumenten weet hoor ik die natuurlijk altijd graag O-)
Het gaat mij vooral om kwaliteit (het moet toch echt wel een lange tijd mee gaan, zeker voor die prijs die je betaald) en zoals thefabiman88 al zei niet snel vertragen.
En dit is natuurlijk ook niet een moeilijke vraag. De m15x gaat langer mee dan de Macbook pro. Neen niet omdat het logicboard kapot gaat, alleen al om het feit dat een dikkere videokaart ingaat, en je hem zelfs zou kunnen vervangen!!! door een andere graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:01:
[...]

Als je dat wil denken, best. Ik zou zeggen, ga eens rond zoeken op google. Logicboard Macbook pro. Dan kan je het zelf aanschouwen.
ik trek je woorden niet in de twijfel, integendeel ik begrijp het maar al te goed... ik heb altijd een schijthekel aan garantie problemen en zeker als het gaat om producten waar je veel voor hebt betaald.

Maar het probleem wat jij hebt gehad heeft waarschijnlijk de nieuwe series niet meer... maar dat is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen. feit is denk ik toch wel dat apple je na een jaar niet meer helpt... want je bent niet de eerste die belabberde service meld

de vraag is of Alienware (Dell dus eigenlijk) het beter zal doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell houd zich overigens beter aan de 2 jaar europese garantie: na wat doorvragen kan je voor €39? een monteur bestellen, opsturen naar dell voor nop kan ook, maar dat duurt een stuk langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:08:
dell houd zich overigens beter aan de 2 jaar europese garantie: na wat doorvragen kan je voor €39? een monteur bestellen, opsturen naar dell voor nop kan ook, maar dat duurt een stuk langer
en de reparatie is dan verder gratis?

ik ben altijd zuinig met mijn spullen maar verwacht dan ook dat een laptop van 1500 euro 4 jaar mee gaat (dat is toch niet zo gek?) maar dan moet de leverancier natuurlijk wel meewerken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Nog een twijfelaar.:P
Of M11 + Nexus of MBP + Iphone/Nexus.
Dilemma.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:09:
[...]
en de reparatie is dan verder gratis?
jazeker, ik zal even zoeken in de dell topics

edit: ik kan zo even geen bron vinden, ik dacht het wel in meerdere (xps) topics te hebben gelezen...
ik ben altijd zuinig met mijn spullen maar verwacht dan ook dat een laptop van 1500 euro 4 jaar mee gaat (dat is toch niet zo gek?) maar dan moet de leverancier natuurlijk wel meewerken :9
in dat gaval raad ik je gewoon aan om 4 jaar garantie erbij te nemen met een verzekering tegen schade erbij. kost wat, maar het hoeft maar 1x fout te gaan en je hebt het terug :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

daar heb je dan wel gelijk in maar dat kost toch echt wel een behoorlijke duit meer... en eigenlijk meer dan ik wil betalen
Pagina: 1 ... 8 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.