Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is precies het verschil tussen een DDR 3 en een DDR 5 en welke raden jullie experts het beste aan als het gaat om een M15x?
En ik had iets gehoord van een ''Stealth'' mode dat de batterijduur verhoogt, hoelang duurt het als je alleen maar ''Word'' open hebt staan voordat hij uitvalt? Kan iemand dit uittesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.notebookcheck....ing-Notebook.22193.0.html

review met de GTX260 (nvidia kaarten van de vorige generatie zijn over het algemeen zuiniger onder idle dan die van ATI)
idle houd hij er na 2 en een half uur mee op, op surfen haalt ie de 2 uur.
ja, dit is een oude versie, maar ik zou er niet vanuit gaan dat de nieuwe met 5850 het veel langer uithoud...

GDDR5 is, met gelijke clocks, 2x zo snel als GDDR3, de 5-variant is dus zeker aan te raden, vooral met ATI.

je hele text bolden is trouwen vreselijk irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:56:
Ik ben zelf van plan om een Alienware m15x te kopen.
Nu heb ik al gekozen welke config ik precies neem... als graka iig de HD5850, ik vertrouw erop dat deze GDDR5 heeft?! Of hoe je het ook mag noemen.

Alleen heb ik gehoord dat de leveringstijden voor Alienware soms giga lang kunnen zijn.. is dat zo?
Ga uit van 2 en een halve week, dan is ie sowieso eerder tenzij er een probleem optreedt.

Hij heeft inderdaad gddr5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gddr5, volgens dell, of volgens de forumgangers?
nieuws: Dell stopt HD 4870 met gddr3 in plaats van gddr5 in Alienware-laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar praten zij over een HD4870, Ik heb zelf een aantal reviews en site's doorgespit waar mensen zeiden dat er inderdaad gddr5 inzit. 1 persoon beweerde zelfs met een Alienware medewerker te hebben gepraat die de systemen zelf in elkaar zet. Laat ik het hopen, want ik heb net de order doorgevoerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even de specificaties van de M15x die ik heb besteld:
Base
Alienware M15x Gaming Laptop - Cosmic Black

Memory
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

Keyboard
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard

Video Card
1GB ATI® Radeon™ HD 5850

Hard Drive
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive

Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Engels

Optical Devices
Optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)

Wireless Networking
Intel® WiFi Link 5300 a/g/n Wireless LAN card

Cables
European 220V Power Cord

Shipping Documents
English Documentation

Gedis Bundle Reference
N05W1501

Standard Warranty
1 year Next Business Day Hardware Support included with your PC

Services en Support
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc

Order Information
Alienware M15x Order - Netherlands

Primary Battery
9-cel lithium-ion batterij (85 Wh)

Processor
Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB L3 cache)

Dell System Media Kit
Alienware M15x Resource DVD

Alienhead 3D

AutoMatic Updates
AutoMatic updates - On

Wallpapers
Alienware 3D Wallpaper

AlienFx Colour
Quasar Blue

Accidental Damage Support
No Accidental Damage Support

LCD
15.6-inch Wide Full HD Display (1920x1080)

Hidden NamePlate Engraving
Generic Name Plate Engraving

Bescherm uw nieuwe pc
No Antivirus Software

Power Supply
150W AC Adaptor

Deze gaat trouwens een Macbook Pro vervangen :P Zelf heb ik niet zozeer meer een Laptop nodig voor school. Wel moet ik stage gaan lopen, en dan is het natuurlijk fantastisch om een portable "desktop" mee te kunnen nemen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
wat was je kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:38:
Hier even de specificaties van de M15x die ik heb besteld:
[rig]
ik mis: blue tooth, blue ray-lezer en LED backlight. Klopt dat?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal: 1916,- euro

Blue ray heb ik niet gekocht, die heb ik thuis al staan
Blue tooth gebruik ik noot.
LED blacklight? excuse moi? Ik heb mogen kiezen uit:

15.6-inch Wide HD+ (1600 x 900) WLED display [minderprijs € 100,00]
15.6-inch Wide Full HD Display (1920x1080) [Inbegrepen in prijs]

Ik heb trouwens op de amerikaanse website gekeken, en daar stonden de 2 zelfde opties, maar met allebij WLED erachter. Ook bij de Wide Full HD Display, dus ik neem aan dat die van mij ook gewoon Wled is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

lijkt me ook hoor, maar omdat het er niet expliciet bijstond twijfelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Jammer dat die M17X zo duur is met de 5870 in X-fire, een 1200p scherm, 1TB in raid0, hoog geklote i5 en blu-ray speler inc verzendkosten 2800 Euro :/

Als ik geld genoeg had zou ik het zo doen, want zoek een goede gamelaptop maar dis wel heul veel geld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Sinds wanneer krijg je 44 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc [Inbegrepen in prijs]? Of is dat een foutje denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wellicht dat we vanaf 1 juni weer nieuwe acties/kortingen krijgen, want dan is de actie van nu (gratis 1 jaar financiering) afgelopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Outlandos schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:04:
Wellicht dat we vanaf 1 juni weer nieuwe acties/kortingen krijgen, want dan is de actie van nu (gratis 1 jaar financiering) afgelopen!
ik zat die prospectus van de financierende partij even door te neuzen maar komt nogal complex over.
je moet op eigen initiatief binnen 3 maand aflossen anders 15% over 36 maanden rente of zoiets? dat zal dan wel ingaan na de 1e jaar renteloos-actie. check bij BKR en vast contract lijkt me standaard maar ze gaan ook je draagkracht meten adhv je vaste lasten.

@Outlandos: wat prijs betreft: ik verwacht wel dat je langer doet met dit product dan iets uit de 'gewone' reeks.

[ Voor 10% gewijzigd door JJ Le Funk op 26-05-2010 15:06 . Reden: prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MrJayMan schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:11:
[...]

ik zat die prospectus van de financierende partij even door te neuzen maar komt nogal complex over.
je moet op eigen initiatief binnen 3 maand aflossen anders 15% rente of zoiets? dat zal dan wel ingaan na de 1e jaar renteloos-actie. check bij BKR en vast contract lijkt me standaard maar ze gaan ook je draagkracht meten adhv je vaste lasten.

@Outlandos: wat prijs betreft: ik verwacht wel dat je langer doet met dit product dan iets uit de 'gewone' reeks.
Ja volgens mij heb je 1 jaar de tijd om rente vrij af te lossen. Dus das wel leuke actie. Al betaal ik liever meteen in ruil voor een andere actie/bonus. Bovendien is de hele procedure nogal ingewikkeld ja.

En ik weet dat ik er lang mee zal doen, maar 2800 Euro voor een laptop is en blijft duur. Daar kun je ook een goedkoop 2e hands auto van kopen, iets dat ik nu ook wel kan gebruiken; helaas kun je iedere Euro maar 1x uitgeven ;)

Bovendien zou ik erg veel moeite hebben met het kiezen van kleur toetsenbord, tussen rood of (donker) blauw _O-

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 25-05-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 08:15
Outlandos schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:15:
[...]

Ja volgens mij heb je 1 jaar de tijd om rente vrij af te lossen. Dus das wel leuke actie. Al betaal ik liever meteen in ruil voor een andere actie/bonus. Bovendien is de hele procedure nogal ingewikkeld ja.

En ik weet dat ik er lang mee zal doen, maar 2800 Euro voor een laptop is en blijft duur. Daar kun je ook een goedkoop 2e hands auto van kopen, iets dat ik nu ook wel kan gebruiken; helaas kun je iedere Euro maar 1x uitgeven ;)

Bovendien zou ik erg veel moeite hebben met het kiezen van kleur toetsenbord, tussen rood of (donker) blauw _O-
Het toetsenbord heeft geen vaste kleur, maar wordt aangestuurd via een software programma van Alienware. Elke kleur van de regenboog kun je dus altijd zelf instellen.

Mijn tip met dit soort financieringszaken is dat je er nooit aan moet beginnen. Ook al klinkt het nog zo leuk en mooi, alleen datgene kopen wat je kunt missen. Een notebook is geen noodzakelijk iets, zeker niet een Alienware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Voor 2800 euro zou ik geen m17x kopen; voor onderweg een M11x van 800 euro, en voor 2000 euro een mooie PC in elkaar zetten. Hou ik waarschijnlijk nog 500 euro over ook.

@ Atratus, soms is een notebook wel noodzakelijk, school, werk etc. Een Alienware echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Thomasthomas schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:49:
Voor 2800 euro zou ik geen m17x kopen; voor onderweg een M11x van 800 euro, en voor 2000 euro een mooie PC in elkaar zetten. Hou ik waarschijnlijk nog 500 euro over ook.

@ Atratus, soms is een notebook wel noodzakelijk, school, werk etc. Een Alienware echter niet.
Ik heb die M11x net even bekeken, is die laptop/specs nieuw? Of kunnen we binnenkort een revisie/nieuwe specs verwachten? Want ik vind het wel een mooi apparaatje! Al kom ik nog wel op 1100 Euro uit na configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
productreview: Dell Alienware M11x (N00w1101) review door ShockWave_Omega

Hij heeft de M11x al sinds begin maart, dus ik denk dat de release februari was. Het is nu bijna juni en om 4 maanden later nou voor exact dezelfde specs exact dezelfde prijs te betalen dat zie ik niet zo zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:39:
LED blacklight? excuse moi? Ik heb mogen kiezen uit: [...]
Ik zou Dell nog even bellen wat er voor mogelijkheden zijn...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Thomasthomas schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:49:

Ik heb besloten om dat te doen!

Enkel, de M11x is begin februari uitgekomen en sindsdien zijn de specs (en prijs) onveranderd.

Aangezien ik geen haast heb wacht ik tot de nieuwe uitkomt, maar kan iemand mij vertellen met welke frequentie Alienware hun spul vernieuwd?

Want 5 maanden oude specs oke, maar niet voor exact dezelfde prijs en niet als er over enkele maanden een nieuwe uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Outlandos schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:14:
[...]

Ik heb besloten om dat te doen!

Enkel, de M11x is begin februari uitgekomen en sindsdien zijn de specs (en prijs) onveranderd.

Aangezien ik geen haast heb wacht ik tot de nieuwe uitkomt, maar kan iemand mij vertellen met welke frequentie Alienware hun spul vernieuwd?

Want 5 maanden oude specs oke, maar niet voor exact dezelfde prijs en niet als er over enkele maanden een nieuwe uitkomt.
De frequentie waarmee Alienware hun producten 'ververst' is niet echt aan te geven. De markt wordt daarin toch wel gevolgd en vaak gaat het om kleine updates, zoals meer geheugen, snellere processor e.d. Ik heb niks gelezen over een wijziging voor de M11x de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de setup die je nu kan kiezen, is snel genoeg voor de komende 2 á 3 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De m11x wordt als het goed is komende maand ververst, er komen iig i-core ULV processoren in.

Bron: http://www.youtube.com/wa...M&feature=player_embedded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:12:
De m11x wordt als het goed is komende maand ververst, er komen iig i-core ULV processoren in.

Kijk dat is wat ik graag wilde horen! Ik kon me al niet voorstellen dat een update nog langer dan 2 maanden opzich zou laten wachten. Een i5/i7 erin is wel :9

Nou dan wacht ik nog maar even op deze verversing, heb toch geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vaag allemaal :/ Heb al een tijdje geleden mijn bestelling gedaan.. en op de track en trace site van dell staat nog steeds: Betaling moet worden verwerkt! Doh.. het geld is al wel afgeschreven.

Maar even kijken hoe dat zit na het weekend, anders even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Iemand hier met een Alienware M17X?

want de 15" heeft zo te zien slechts 1 HD, de 17"ruimte voor 2.

maar de vraag is dus of je die gewoon zou kunnen bestellen met een simpele HD, die er uit sjorren en mijn hd's uit mijn huidige laptop kan plaatsen (128gig SSD en 500gig storage)
scheelt toch al aanzienlijk in de behoorlijke kostenpost

volgens de 'dell chat' kan dat niet want dan ben je je garantie kwijt. (wat weer te bediscussieren valt, aangezien je bij nieuwe banden ook niet je garantie op je auto kwijt bent ;) )

maar mij is niet helemaal duidelijk of de ruimte vrij blijft als je hem niet vult (zeker ook omdat je een single, maar ook een dual videokaart er in kwijt kan)

iemand?

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je een auto met een Laptop kan vergelijken.

Als je zelf iets wijzigt in het systeem zelf, heb je kans dat je garantie vervalt. Dit is redelijk normaal.
Je kan het doen, om zelf een SSD erin te zetten, alleen heb ik geen idee of het allemaal past. En anders drop jer er een SSD in en neem je een Externe hd erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos

Ik vind het echt zonde dat ze alleen komen met zo'n spiegel beeldscherm.. welke review je ook leest, bijna OVERAL wordt het als enige minpunt genoemd.. en dat is het ook, eeuwig zonde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:15:
Ik denk niet dat je een auto met een Laptop kan vergelijken.

Als je zelf iets wijzigt in het systeem zelf, heb je kans dat je garantie vervalt. Dit is redelijk normaal.
Je kan het doen, om zelf een SSD erin te zetten, alleen heb ik geen idee of het allemaal past. En anders drop jer er een SSD in en neem je een Externe hd erbij
Het is onzin dat de garantie dan vervalt.

-Dell heeft op de site netjes vermeld hoe je elk onderdeel kunt vervangen.
-Indien een onderdeel kapot is dan probeert dell alleen het onderdeel op te sturen en de klant te wijzen naar de website om het onderdeel te vervangen om zo kosten te besparen.

Ik denk dat dit gewoon een truukje is om proberen meer geld binnen te hengelen. Ik heb al vaker een dell laptop omgebouwd en nog nooit heb ik er klachten over gehad (1 laptop is zelfs helemaal retour gegaan naar dell). Natuurlijk wordt er wel gekeken of de laptop geen zichtbare schade heeft wat door een persoon zelf is veroorzaakt, maar als dit niet het geval is dan vallen de onderdelen gewoon onder garantie.

Edit: Gisteravond heb ik mijn m15x voorzien van een 5870 mobility, hij is nu heerlijk snel alleen moet ik met spoed nieuwe koelpads ertussen zetten. Ik draaide 3D Mark Vantage (heerlijke score van ongeveer 9000P) maar de temperatuur van de videokaart is toen opgelopen tot 105 graden. Kortom de koeling is nog niet optimaal ervan.

De nieuwe koelpads zijn onderweg en tot die tijd laat ik de laptop maar uit.

PS @Outlandos: Ik zie het spiegelende scherm alleen maar als een voordeel, de kleuren komen er dan beter uit. Een laptop mag je officieel ook niet in de zon zetten (staat in de handleiding, tenminste bij mijn vorige laptop), dus extreem hinderlijk is het niet voor mij.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchKel op 28-05-2010 20:06 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
kfaessen schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:22:
[...]

PS @Outlandos: Ik zie het spiegelende scherm alleen maar als een voordeel, de kleuren komen er dan beter uit. Een laptop mag je officieel ook niet in de zon zetten (staat in de handleiding, tenminste bij mijn vorige laptop), dus extreem hinderlijk is het niet voor mij.
Je hoeftt met dat soort schermen ook helemaal niet in de zon te gaan zitten om jezelf perfect te kunnen zien :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me schroeft de helderheid richting de 0%

nee, ik zie mijzelf nog steeds niet

zelfs in de volle zon kan je met 300cd/M nog redelijk was zien, dat lukt je met een mat scherm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:18:
/me schroeft de helderheid richting de 0%

nee, ik zie mijzelf nog steeds niet

zelfs in de volle zon kan je met 300cd/M nog redelijk was zien, dat lukt je met een mat scherm niet.
Precies, dat is ook mijn ervaring. Mij is het spiegelen niet opgevallen dus ervaar ik het niet als hinderlijk. Ik erger mij juist wel aan mijn desktop monitor welke mat en doffere kleuren geeft (het is overigens wel een bedrijfs monitor HP LP2465).

De zwart waardes zijn ook erg goed van de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienware is wel vet, maar ik vind het ook verdomd duur dus ik vind echt wel dat ze de prijs wat lager mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
Te duur ? Mja Alienware is vrij prijzig maar het is een Alienware een merk dat toch wel staat voor een exclusief uiterlijk. Tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties gehad van mensen die mijn M15X hebben mogen aanschouwen met hun ogen. oa. van een douane medewerker op schiphol lol die vond mijn Nebula rode M15X i7 er geweldig uitzien hehe waar ik met een glimlach op antwoorde thx :P

Dat spiegelende scherm is inderdaad vervelend als je er direct zonlicht op hebt schijnen.

Maar een voordeel daarvan is dat je ook kan zien wat er achter je gebeurd hahaha.

Normaal heb ik er ook geen last van en het ziet het scherm er gewoon perfect uit voor surfen, gamen etc.

Ik had sinds kort problemen met mijn GTX260M doordat ik de bios had geflasht naar A05 ik vermoed dat deze de problemen veroorzaakte. De case fans draaide niet meer op volle toeren bij gamen (BadCompany 2) zoals dat wel hoort waardoor de laptop te heet werd en de game performance dramatisch omlaag ging.

Ik moest de settings naar medium veranderen ipv High om het spel speelbaar te krijgen maar ondanks dat was het zo nu en dan alsnog onspeelbaardoor door extreme vertragingen in de game (BC2) en of een enkele freeze van het spel.

Contact met de helpdesk heeft helaas niet tot de oplossing geleid maar gelukkig voor mij heeft de laatste bios update A06 (Deze is sinds 24mei te downloaden via de dell site) deze problemen opgelost.

De laptop fans draaien weer als van ouds en de game performance is weer normaal alles is nu weer speelbaar op High met HBAO aan :)

Dus herken je dit probleem flash je bios dan nu direct naar A06 !!

Ik heb nu nog wel een ander probleem en wel met de touchpad de leds gaan niet meer uit als ik deze uitschakel iets wat ik met mijn oude palmrest met touchpad wel gewoon kon. Ja je leest het goed deze is dus al een keer vervangen door een monteur (recentelijk) omdat er een rubbertje weg was die het scherm dus van het keybord en palmrest moet houden om schade aan de glas plaat te voorkomen.

Best vaag dat ze voor een vermist rubbertje de hele palmrest met touchpad vervangen een simpel rubbertje opsturen had goedkoper geweest lijkt mij en dan had ik nu dit probleem niet gehad.

Maargoed ik heb hoop dat er wederom een monteur gaat langs komen om deze te vervangen.

Ook heb ik een soort mini steenslag op het glas van mijn scherm doordat het rubbertje kwijt was dit heb ik ook meteen even door gegeven en vraag me nu af of ze mijn hele scherm moeten vervangen of dat ze alleen de glasplaat gaan vervangen.

Ik zal het maandag wel horen van de Dell medewerker waar ik overigens goed door word begeleid en die mijn problemen serieus neemt 8).

[ Voor 13% gewijzigd door JT888 op 29-05-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bzzje schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:52:
Iemand hier met een Alienware M17X?

want de 15" heeft zo te zien slechts 1 HD, de 17"ruimte voor 2.

maar de vraag is dus of je die gewoon zou kunnen bestellen met een simpele HD, die er uit sjorren en mijn hd's uit mijn huidige laptop kan plaatsen (128gig SSD en 500gig storage)
scheelt toch al aanzienlijk in de behoorlijke kostenpost

volgens de 'dell chat' kan dat niet want dan ben je je garantie kwijt. (wat weer te bediscussieren valt, aangezien je bij nieuwe banden ook niet je garantie op je auto kwijt bent ;) )

maar mij is niet helemaal duidelijk of de ruimte vrij blijft als je hem niet vult (zeker ook omdat je een single, maar ook een dual videokaart er in kwijt kan)

iemand?
Ik heb de m17x-r2, zie sig.
Had ook met 2x 160gb besteld en vervangen met ssd en een 500 gb data disk.
Je garantie blijft gewoon maar je kan dan niet je "eigen" hardware claimen bij dell.
Heb al tech langs gehad voor wifi module en geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
JT888 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:41:
Te duur ? Mja Alienware is vrij prijzig maar het is een Alienware een merk dat toch wel staat voor een exclusief uiterlijk. Tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties gehad van mensen die mijn M15X hebben mogen aanschouwen met hun ogen. oa. van een douane medewerker op schiphol lol die vond mijn Nebula rode M15X i7 er geweldig uitzien hehe waar ik met een glimlach op antwoorde thx :P

Dat spiegelende scherm is inderdaad vervelend als je er direct zonlicht op hebt schijnen.

Maar een voordeel daarvan is dat je ook kan zien wat er achter je gebeurd hahaha.

Normaal heb ik er ook geen last van en het ziet het scherm er gewoon perfect uit voor surfen, gamen etc.

Ik had sinds kort problemen met mijn GTX260M doordat ik de bios had geflasht naar A05 ik vermoed dat deze de problemen veroorzaakte. De case fans draaide niet meer op volle toeren bij gamen (BadCompany 2) zoals dat wel hoort waardoor de laptop te heet werd en de game performance dramatisch omlaag ging.

Ik moest de settings naar medium veranderen ipv High om het spel speelbaar te krijgen maar ondanks dat was het zo nu en dan alsnog onspeelbaardoor door extreme vertragingen in de game (BC2) en of een enkele freeze van het spel.

Contact met de helpdesk heeft helaas niet tot de oplossing geleid maar gelukkig voor mij heeft de laatste bios update A06 (Deze is sinds 24mei te downloaden via de dell site) deze problemen opgelost.

De laptop fans draaien weer als van ouds en de game performance is weer normaal alles is nu weer speelbaar op High met HBAO aan :)

Dus herken je dit probleem flash je bios dan nu direct naar A06 !!

Ik heb nu nog wel een ander probleem en wel met de touchpad de leds gaan niet meer uit als ik deze uitschakel iets wat ik met mijn oude palmrest met touchpad wel gewoon kon. Ja je leest het goed deze is dus al een keer vervangen door een monteur (recentelijk) omdat er een rubbertje weg was die het scherm dus van het keybord en palmrest moet houden om schade aan de glas plaat te voorkomen.

Best vaag dat ze voor een vermist rubbertje de hele palmrest met touchpad vervangen een simpel rubbertje opsturen had goedkoper geweest lijkt mij en dan had ik nu dit probleem niet gehad.

Maargoed ik heb hoop dat er wederom een monteur gaat langs komen om deze te vervangen.

Ook heb ik een soort mini steenslag op het glas van mijn scherm doordat het rubbertje kwijt was dit heb ik ook meteen even door gegeven en vraag me nu af of ze mijn hele scherm moeten vervangen of dat ze alleen de glasplaat gaan vervangen.

Ik zal het maandag wel horen van de Dell medewerker waar ik overigens goed door word begeleid en die mijn problemen serieus neemt 8).
Voor jou lijkt het duur om een hele palmrest te vervangen ipv een rubbertje echter is dat niet duur voor dell. De palmrest hebben ze in het magazijn liggen, de losse rubbertjes niet.

Zo ook met het scherm, de monteur komt met een heel nieuwe bovenkant, dat is makkelijk te demonteren en te monteren. De glasplaat wordt in de assemblage fabriek erop gezet en liggen dus niet in de magazijnen van ups/service centers.

Elk onderdeel apart opslaan is duurder dan enkele onderdelen opslaan. Tevens is het assembleren dan goedkoper. De monteurs hoeven niet te weten hoe elk onderdeeltje erop gezet dient te worden dus dat is sneller met assembleren en sneller met bijscholing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:53:
[...]

Ik heb de m17x-r2, zie sig.
Had ook met 2x 160gb besteld en vervangen met ssd en een 500 gb data disk.
Je garantie blijft gewoon maar je kan dan niet je "eigen" hardware claimen bij dell.
Heb al tech langs gehad voor wifi module en geen gezeur.
Nee dat je je eigen hardwarde niet kan claimen lijkt me logisch ;)

thanks voor de info... dan maar bestelling plaatsen... verwachte levertijd... 22 juni :(

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bzzje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:07:
[...]

Nee dat je je eigen hardwarde niet kan claimen lijkt me logisch ;)

thanks voor de info... dan maar bestelling plaatsen... verwachte levertijd... 22 juni :(
Bestel hem wel met 2x hdd anders krijg je maar 1 caddy en kan je niet je 2e hdd inbouwen.
Caddy via dell niet los verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT888 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:41:[/b]
Te duur ? Mja Alienware is vrij prijzig maar het is een Alienware een merk dat toch wel staat voor een exclusief uiterlijk.
Okay maar waar betaal je het van? het is echter een volledige maandsalaris als je een beetje de goede specs wilt hebben en het is inderdaad net iets anders dan de normale laptop maar om er dan 1200 extra voor te betalen voor een laptop die lichtjes heeft en en een glossy scherm vind ik echter weggegooid geld.
Ik denk dat ik een alienware ga kopen als ze zakken in prijs, en de batterijduur van Alienware laptops zijn ook zo slecht; ze houden het nog niet 1,5 uur vol voordat ze de adapter moeten gebruiken: Apple daaraantegen geeft op zijn minst de koper 8-9 uur batterijduur met een i7 processor voor de 15'' en de 17''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:32:
[...]

Okay maar waar betaal je het van? het is echter een volledige maandsalaris als je een beetje de goede specs wilt hebben en het is inderdaad net iets anders dan de normale laptop maar om er dan 1200 extra voor te betalen voor een laptop die lichtjes heeft en en een glossy scherm vind ik echter weggegooid geld.
Ik denk dat ik een alienware ga kopen als ze zakken in prijs, en de batterijduur van Alienware laptops zijn ook zo slecht; ze houden het nog niet 1,5 uur vol voordat ze de adapter moeten gebruiken: Apple daaraantegen geeft op zijn minst de koper 8-9 uur batterijduur met een i7 processor voor de 15'' en de 17''.
Je vergelijkt een Alienware met een Apple. Een desktop vervanger voor gamers...
Dan moet je.. als je het mij vraagt niet gaan zitten zeuren over de batterijduur. Bouw een GTX260M in een macbook pro, en je zult zien dat de batterijduur veel lager zal uitkomen dan normaal.

Hier zie ik veel commentaar over. Helaas begrijpen de mensen die dat commentaar leveren, niet dat het een desktop "vervanger" is voor mensen die ook hardcore willen gamen op een notebook.

En wachten tot dat Alienware zijn prijs laat zakken zou ik niet doen. Als dit gebeurt, is het de moeite niet eens waard. Dan kan je eerder beginnen met een M15x te gaan kopen als er een totaal nieuw model op de markt is uitgekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]Apple daaraantegen geeft op zijn minst de koper 8-9 uur batterijduur met een i7 processor voor de 15'' en de 17''.
pfft, de mac 13" stopt ermee voordat de 6 uur is bereikt

de grootste reden dat hij extreem lang meegaat in de review is dat hij met vaste helderheid waarden getest zijn (resp. 0% en 40%) op een mac is dit gewoon belachelijk laag

met fatsoenlijke helderheid doet hij het niet eens zoveel langer dan de dell van mij, met de 9 cel doet hij het waarschijnlijk zelfs langer, zelfs als ik mijn tobo verlichting aanzet ;)

(specs zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik red ook maar 1 uur normaal gebruik en in stealth mode 3 uur op mijn m17x maar ja heb wel dual 4870 en geen enkele apple is grafisch krachtiger dan mijn alien!
apple en alienware kosten beiden een hoop maar dat is een keuze. en wil je gamen dan heb je niet veel aan een apple. grafisch dan gewoon onder de maat.
heb ook een macbook 13 inch en dat is voor onderweg. voor thuis heb ik een game laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:40:
[...]

Bestel hem wel met 2x hdd anders krijg je maar 1 caddy en kan je niet je 2e hdd inbouwen.
Caddy via dell niet los verkrijgbaar...
ouch, thanks ;)

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:47:
[...]

pfft, de mac 13" stopt ermee voordat de 6 uur is bereikt

de grootste reden dat hij extreem lang meegaat in de review is dat hij met vaste helderheid waarden getest zijn (resp. 0% en 40%) op een mac is dit gewoon belachelijk laag

met fatsoenlijke helderheid doet hij het niet eens zoveel langer dan de dell van mij, met de 9 cel doet hij het waarschijnlijk zelfs langer, zelfs als ik mijn tobo verlichting aanzet ;)

(specs zie sig)
Denk ik niet hoor. Als je op de nieuwste generatie 15" MBP's alles laagst instelt (helderheid etc.) geeft OS X aan dat de batterij 14 uur meegaat.

Hoelang het in de praktijk is weet ik niet, maar het zal iig langer zijn dan Dell laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Komt omdat OSX stukken minder batterij vreet dan dat Win Vista / 7 doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:55:
ik red ook maar 1 uur normaal gebruik en in stealth mode 3 uur op mijn m17x maar ja heb wel dual 4870 en geen enkele apple is grafisch krachtiger dan mijn alien!
apple en alienware kosten beiden een hoop maar dat is een keuze. en wil je gamen dan heb je niet veel aan een apple. grafisch dan gewoon onder de maat.
heb ook een macbook 13 inch en dat is voor onderweg. voor thuis heb ik een game laptop.
Wat houdt de zogenaamde Stealth mode in, kun je dan switchen van gpu zoals bij de m11x?
En wat voor programma's kun je dan afspelen in stealthmode?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:16:
[...]

Wat houdt de zogenaamde Stealth mode in, kun je dan switchen van gpu zoals bij de m11x?
En wat voor programma's kun je dan afspelen in stealthmode?
op de m17x stealth mode is cpu clock naar beneden. 1 van de 2 video kaarten word uit gezet.
andere kaart word naar beneden geclocked maar kan wel hd materiaal afspelen.
heb geen igp in m17x alleen maar 1 of 2 videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:46:
[...]

op de m17x stealth mode is cpu clock naar beneden. 1 van de 2 video kaarten word uit gezet.
andere kaart word naar beneden geclocked maar kan wel hd materiaal afspelen.
heb geen igp in m17x alleen maar 1 of 2 videokaarten.
Bij een i5 processor zit toch ook standaard een IGP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:56:
[...]

Bij een i5 processor zit toch ook standaard een IGP?
ja maar alienware doet daar niets mee in de m17x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Bij de m15x word alles zover teruggeschroeft zodat het systeem maximaal 60W gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? bron

dat slaat echt nergens op, de xps 16 haalt de 90w al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best vervelend, heb deze m11x nog maar net, en dan is er gelijk al een betere in de maak. Beetje jammert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:33:
[...]

Best vervelend, heb deze m11x nog maar net, en dan is er gelijk al een betere in de maak. Beetje jammert.
Binnen een week kan je hem terugsturen.

Ik vind het ook wel een beetje jammer, heb hem nu ongeveer 2 maanden, maarja, nu is het nog steeds een fijn apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:53:
? bron

dat slaat echt nergens op, de xps 16 haalt de 90w al
"The power consumption remains moderate in idle mode with 32.3 to 37.6 watts. The consumption increases significantly under load and is between 111.9 and 145.5 watts. In "Stealth Mode" the M15x treats itself to 35.1 watts. The consumption in deactivated, as well as in stand-by mode, turns out exemplary low with 0.0 watts."

http://www.notebookcheck....ing-Notebook.22280.0.html

Dit is gedaan om de 60W auto adapter te kunnen ondersteunen. Waarom is dat zo vreemd?

ps de XPS16 verbruikt max. zelfs 130W en kan geen 60W adapter aan (minimaal is daarbij 90W waarbij automatisch dingen omlaag worden geschroeft).

Het is een functie die de xps 16 niet heeft en daarom kun je het ook niet met elkaar vergelijken. Het is een feature die in de bios is geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag terug een m17x aangeschaft,
de huidige heeft nu een q9000 met een single gtx260,4gb ram,500gig hd...
Vorige (verleden jaar) m17x had de qx9300 met 280gtx in sli, ....
1 ding stoort mij toch enorm aan die serie en dat is het lawaai van die koeling.
Als de koeling aanschiet kan ik niet beter vergelijken dat een hovercraft die staat te daveren om te vertrekken, ik hoopte althans dat deze nu toch iets minder lawaai zou maken doordat er ook maar 1 gpu ipv 2 insteekt, maar blijkbaar is dit normaal bij die serie ik weet niet of de R1 of R2 daar ook zo van weet, want gamen ben ik bijna verplicht op een hoofdtelefoon op te zetten, ik zou het anders geen uur volhouden zonder hoofdpijn te krijgen.
Hij moet uiteraard koelen dat is een feit maar mijn net verkochte sony vaio e-serie 15inch met een dx11 gpu kaartje en I5 cpu hoorde je amper als je een game speelt.
Wat is jullie ervaring?
Ben nu toch benieuwd naar reakties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:01:
Vandaag terug een m17x aangeschaft,
de huidige heeft nu een q9000 met een single gtx260,4gb ram,500gig hd...
Vorige (verleden jaar) m17x had de qx9300 met 280gtx in sli, ....
1 ding stoort mij toch enorm aan die serie en dat is het lawaai van die koeling.
Als de koeling aanschiet kan ik niet beter vergelijken dat een hovercraft die staat te daveren om te vertrekken, ik hoopte althans dat deze nu toch iets minder lawaai zou maken doordat er ook maar 1 gpu ipv 2 insteekt, maar blijkbaar is dit normaal bij die serie ik weet niet of de R1 of R2 daar ook zo van weet, want gamen ben ik bijna verplicht op een hoofdtelefoon op te zetten, ik zou het anders geen uur volhouden zonder hoofdpijn te krijgen.
Hij moet uiteraard koelen dat is een feit maar mijn net verkochte sony vaio e-serie 15inch met een dx11 gpu kaartje en I5 cpu hoorde je amper als je een game speelt.
Wat is jullie ervaring?
Ben nu toch benieuwd naar reakties.
Ik denk dat jij het onmogelijke verwacht van een laptop.

Een high-end pc is vrijwel niet stil te krijgen. Soortgelijke hardware in een laptop is nog moeilijker te koelen door weinig ruimte, dus blazen de fans harder.

Tip: neem een desktop als je het stiller wilt hebben of neem geen high-end laptop maar een mid-range laptop.

De m15x met 260GTX is ook een stofzuiger onder het gamen. De 240GTS zal vast een stuk stiller zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 30-05-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel bedankt voor de tips.
Eerlijkheidshalve moet ik opmerken dat ik momenteel al 22 jaar met computers bezig ben.
Om mijn laatste laptops op te noemen overloop ik eens:
Hp HDX was met de 8800gts, XPS1710 met 7900gtx, xps1730 met de 9800gt's sli, en dan nog de vaio waar ik net over sprak dat zijn zo de notebooks die ik heb gehad over een periode van 3 jaar, met al deze heb ik totaal geen problemen gehad door geluidsoverlast van de koeling.
Met de m17x wel dus.
Inderdaad een desktop is stiller maar ik kies voor een mobiele setup, trouwens heb hier net op deze site de acer predator g7711 dus een liquidcooled high end systeem verkocht, die was ja, stiller dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb respekt voor fanboys van ieder merk op alle vlak maar het is niet omdat het nu over alienware gaat dat er geen minpunten zijn nietwaar.
Indien jij ontkent dat je ongestoord en in alle rust kan gamen dit terwijl die koeling de geluidsnormen te boven gaat dan is er iets niet in orde met mijn systeem met name de koeling maar dit zou me verbazen gezien mijn vorige dit ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ga zo Dell bellen en kijken wat mogelijk is. Dit moeten ze al geweten hebben en ik heb de laptop ook pas een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:23:
[...]

Ik ga zo Dell bellen en kijken wat mogelijk is. Dit moeten ze al geweten hebben en ik heb de laptop ook pas een paar weken.
Ik snap de frustratie, maar het is nogal inherent aan de business dat er nieuwere modellen aan zitten te komen lijkt me. Zeker bij computers is het duidelijk dat er op vrij regelmatige basis ververst wordt in het productgamma. Neemt niet weg dat het een bepaald gevoel met zich meebrengt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:38:
Ik heb respekt voor fanboys van ieder merk op alle vlak maar het is niet omdat het nu over alienware gaat dat er geen minpunten zijn nietwaar.
Indien jij ontkent dat je ongestoord en in alle rust kan gamen dit terwijl die koeling de geluidsnormen te boven gaat dan is er iets niet in orde met mijn systeem met name de koeling maar dit zou me verbazen gezien mijn vorige dit ook had.
Bij mij is het wel hoorbaar (op een m15x), maar ik ben slechthorend dus dat compenseerd weer mooi ;). Maar nu even serieus, ik vind het echter niet storend, mijn pc maakt meer lawaai met de fans.

Het kan zijn dat je misschien toch een probleem hebt met je m17x. Al zou het me verbazen als dual high-end gpu behoorlijk stil is, maar hinderlijk hard mag natuurlijk ook niet.

Hoor je trouwens dat de fans ergens tegenaan komen of dat er een kogellager los in zit? Dit kan erop duiden dat je fan niet in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:23:
[...]

En dan heb je de volgende en dan is er weer een betere in de maak... Je weet toch dat de IT wereld in ontwikkeling blijft hè? Daarbij je hebt 7 dagen de tijd om je te bedenken (als die nog niet om zijn dan kun je hem zonder opgave van reden retour zenden).

Edit: sorry dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Je betaalt helemaal geen 1200 euro extra voor lichtjes, vergelijkbare laptops zijn van vergelijkbare prijzen. Voor Apple daarentegen betaal je in veel gevallen juist wel veel te veel. Het is trouwens ook niet gek dat een Apple laptop minder verbruikt, ze zijn een stuk langzamer, en hebben meer ruimte voor een grotere/betere batterij. 8-9 uur haal je volgens mij niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienware koop je om te gamen en dan als je klaar bent hem in de kast te zetten.
anders koop je wel een desktop met een bureau. of een apple met 8 uur batterij.

geen enkele apple laptop heeft dual videokaarten. en dan bedoel ik dual als in crossfire of sli. niet de switchable graphics die eerst hadden. dual videokaarten is gelijk al je grootste stroom vreter.
de dag dat er een apple komt met 8 uur batterij en dual video kaart zal de komende 3 jaar echt niet gebeuren.
maar ja waarom heb ik een alien? puur omdat ik geen losse bureau ergens in huis wil hebben met een pc. heb 3 kinderen dus de kamers kan je wel beter gebruiken:) allemaal een eigen kamer.
heb ook alleen maar laptops in huis.
voor mij is het een desktop vervanger. pak hem uit de kast, zet hem neer en ga los.
ben ik klaar > opruimen. kunnen de kids er ook niet aan zitten;)
meenemen doe ik niet. heb ik een 13 inch macbook voor.
tja en als je een desktop vervanger wilt met pit moet je niet klagen over de prijs. dat is altijd je eigen keus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:50:
alienware koop je om te gamen en dan als je klaar bent hem in de kast te zetten.
anders koop je wel een desktop met een bureau. of een apple met 8 uur batterij.

geen enkele apple laptop heeft dual videokaarten. en dan bedoel ik dual als in crossfire of sli. niet de switchable graphics die eerst hadden. dual videokaarten is gelijk al je grootste stroom vreter.
de dag dat er een apple komt met 8 uur batterij en dual video kaart zal de komende 3 jaar echt niet gebeuren.
maar ja waarom heb ik een alien? puur omdat ik geen losse bureau ergens in huis wil hebben met een pc. heb 3 kinderen dus de kamers kan je wel beter gebruiken:) allemaal een eigen kamer.
heb ook alleen maar laptops in huis.
voor mij is het een desktop vervanger. pak hem uit de kast, zet hem neer en ga los.
ben ik klaar > opruimen. kunnen de kids er ook niet aan zitten;)
meenemen doe ik niet. heb ik een 13 inch macbook voor.
tja en als je een desktop vervanger wilt met pit moet je niet klagen over de prijs. dat is altijd je eigen keus.
Daar in tegeb kun je ook een desktop vervanger kopen met ongeveer zelfde specs en wat goedkoper. Hangt er alleen van af waar je kijkt. een pc zelf bouwen is ook altijd goedkoper dan 1 kant-en-klaar kopen. Als je zelf een pc bouwt met zelfde specs als alienware, ben je ook goedkoper uit. Dan kan je er zelfs meer "je eigen pc" van maken, ipv iets wat de halve wereld zo kan kopen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

w4rguy schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:54:
[...]
Daar in tegeb kun je ook een desktop vervanger kopen met ongeveer zelfde specs en wat goedkoper. Hangt er alleen van af waar je kijkt.
gaming op een laptop zal ook met de gemiddelde desktop-vervanger tegenvallen bij gebrek aan GPU power
een pc zelf bouwen is ook altijd goedkoper dan 1 kant-en-klaar kopen. Als je zelf een pc bouwt met zelfde specs als alienware, ben je ook goedkoper uit. Dan kan je er zelfs meer "je eigen pc" van maken, ipv iets wat de halve wereld zo kan kopen.
zolang je niet je eigen laptop kan bouwen vind ik de vergelijking niet opgaan; voor de desktop Aliens ben ik het wel eens met je argument dat je beter zelf kan samenstellen (dan ws. betere specs voor minder geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
MrJayMan schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:21:
[...]

gaming op een laptop zal ook met de gemiddelde desktop-vervanger tegenvallen bij gebrek aan GPU power

[...]

zolang je niet je eigen laptop kan bouwen vind ik de vergelijking niet opgaan; voor de desktop Aliens ben ik het wel eens met je argument dat je beter zelf kan samenstellen (dan ws. betere specs voor minder geld).
Denk inderdaad ook wel dat je voor minder geld dezelfde onderdelen bijelkaar kunt rapen van de desktop varianten van Alienware. Ik heb gekozen voor Alienware destijds ook vanwege de naam en de uitstraling en het design. Vaak kun je na telefonisch contact met iemand van sales toch ook wel wat aan de prijs doen of in ieder geval meer krijgen voor de vermelde prijzen op internet.

Ja, je betaalt voor een deel ook voor de naam. Dat is een keuze. Ik werk nu bijna een half jaar met veel plezier met de Aurora desktop en heb nog geen enkel probleem gehad. Toen ik de pc had samengesteld had ik ook wel een vergelijking gemaakt met soortgelijke onderdelen. Ik kwam, na kosten assemblage e.d. rond de 150,- goedkoper uit als ik zelf alle onderdelen had verzameld. De doorslag was de garantie van het complete pakket en dus de vormgeving. Ik ben zeer tevreden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De keuze wordt me steeds moeilijker... in de eerste instantie vond ik de 15 inch AW laptop te duur. Ik vind de 11 inch te klein, en ging toen kijken naar een Macbook pro 13 inch, nu ben ik alleen bang dat ik die 13 inch ook weer net te klein vind... (van 13 inch naar 15 inch scheelt toch bijna 5cm diagonaal)

En een macbook pro 15 inch en een Alienware 15 inch (iets upgraden) komt aardig overheen qua prijs... pffoe, lastig dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:02:
De keuze wordt me steeds moeilijker... in de eerste instantie vond ik de 15 inch AW laptop te duur. Ik vind de 11 inch te klein, en ging toen kijken naar een Macbook pro 13 inch, nu ben ik alleen bang dat ik die 13 inch ook weer net te klein vind... (van 13 inch naar 15 inch scheelt toch bijna 5cm diagonaal)

En een macbook pro 15 inch en een Alienware 15 inch (iets upgraden) komt aardig overheen qua prijs... pffoe, lastig dit :(
mwa tis vrij simpel. wil je echt gamen > alienware en anders mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:52:
[...]

mwa tis vrij simpel. wil je echt gamen > alienware en anders mac.
Gamen is niet mijn hoofddoel (heb immers een PS3) maar vind het nooit gek om even een game te spelen :)

Mij gaat het vooral om kwaliteit, ik wil dat de laptop toch wel 4 jaar zonder problemen (dat is nooit te zeggen) meegaat, en niet tussendoor zwaar vertraagd of nog erger dat de behuizing het begeeft. Volgens mij hebben beide merken daar geen last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik zit met het zelfde dilemma als The Inquisitor.

Alienware m11x waar ik lekker mee kan gamen (heb overigens al een Alienware Aurora en 2 PS3´s) maar niet echt lange accuduur en in verhouding vrij zwaar/lomp of een MacBook Pro 13 inch waar minder lekker op valt te gamen maar wel met lange accuduur en voor mij beter draagbaar... Hoofddoel is studie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zoenvisje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:38:
Ik zit met het zelfde dilemma als The Inquisitor.

Alienware m11x waar ik lekker mee kan gamen (heb overigens al een Alienware Aurora en 2 PS3´s) maar niet echt lange accuduur en in verhouding vrij zwaar/lomp of een MacBook Pro 13 inch waar minder lekker op valt te gamen maar wel met lange accuduur en voor mij beter draagbaar... Hoofddoel is studie trouwens.
Ik vond persoonlijk die m11x te klein... heb hem niet zelf gezien maar wel een paar notebooks in de winkel gezien met die maat en vind het simpelweg te klein.

Voordeel is dat ik h'm zeer waarschijnlijk niet meer nodig heb voor portabiliteit (alleen van zolder naar beneden en hooguit een keertje mee naar school) dus het gewicht van de AW is voor mij geen probleem meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

The Inquisitor schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:18:
[...]

Gamen is niet mijn hoofddoel (heb immers een PS3) maar vind het nooit gek om even een game te spelen :)

Mij gaat het vooral om kwaliteit, ik wil dat de laptop toch wel 4 jaar zonder problemen (dat is nooit te zeggen) meegaat, en niet tussendoor zwaar vertraagd of nog erger dat de behuizing het begeeft. Volgens mij hebben beide merken daar geen last van :P
Ik denk niet dat het qua bouw kwaliteit uitmaakt of je een MB of Alienware koopt, een MBP echter vind ik goed bedacht, die unibody voelt erg stevig en solide aan maar ik denk niet dat hij ook daadwerkelijk sterker is, aangezien de body van mijn m11x(ik neem aan alle Alienware laptops) ook voor een groot deel uit een stuk bestaat.

@ The inquisitor,

De m11x valt een stuk groter dan ik dacht, toen ik vorige week in de MediaMarkt langs netbooks liep vond ik die dus echt extreem klein. De werkelijke grootte is ongeveer 13", het beeld is alleen 11,6", er zitten (jammergenoeg) vrij dikke randen omheen.

Ik kon trouwens makkelijk wennen (in een half uurtje, ik was gewend te werken met een 17" laptop, 22" scherm en 32" tv) aan het formaat van het scherm en toetsenbord, het is gewoon echt geen belemmering, het toetsenbord typt erg goed en aan weerszijden van het toetsenbord is nog maar +- 4mm ruimte over, het toetsenbord gebruikt wel echt alle ruimte. Touchpad is wel fijn om te gebruiken, maar natuurlijk niet voor games.

Hij is echt niet zo klein als een netbook, maar wel kleiner dan een 15".

[ Voor 32% gewijzigd door Thomas op 01-06-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
En daardoor ben ik dus bang dat de m11x, ondanks dat het scherm 11,6 inch is, te groot is voor mij om te tillen. De MBP 13 inch weegt net zo veel maar heeft een handzamer formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:03:
[...]

Je betaalt helemaal geen 1200 euro extra voor lichtjes, vergelijkbare laptops zijn van vergelijkbare prijzen. Voor Apple daarentegen betaal je in veel gevallen juist wel veel te veel. Het is trouwens ook niet gek dat een Apple laptop minder verbruikt, ze zijn een stuk langzamer, en hebben meer ruimte voor een grotere/betere batterij. 8-9 uur haal je volgens mij niet trouwens.
Ja, hoelang gaat een m15x mee? misschien 1 jaar voordat het outdated is? De Macbook van apple heeft geen slordige windows dat alleen maar nieuwere versies uitbrengt en waardoor je weer je systeem moet aanpassen (hogere specs etc. voor een soepelere windows experience), denk aan home premium, professional en Ultimate. Apple heeft een unieke OS en heeft een langere laptop levensduur dan een Alienware; feit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:43:
[...]

Ja, hoelang gaat een m15x mee? misschien 1 jaar voordat het outdated is? De Macbook van apple heeft geen slordige windows dat alleen maar nieuwere versies uitbrengt en waardoor je weer je systeem moet aanpassen (hogere specs etc. voor een soepelere windows experience), denk aan home premium, professional en Ultimate. Apple heeft een unieke OS en heeft een langere laptop levensduur dan een Alienware; feit.
Ik vind het vrij kort door de bocht om de levensduur van een laptop te kwantificeren op basis van het gebruike OS. Levensduur van een laptop wordt bepaald door de eisen van de gebruiker. Wil je de laptop gaan gebruiken als ultieme game pc, dan kun je verwachten dat de gebruikte hardware na een jaar verouderd is als je telkens de maximale fps wil behalen. Gebruik je een laptop primair voor internet en filmpjes afspelen, dan kun je de komende jaren met elke laptop wel uit de voeten.

Ligt dus primair aan de gebruikerseisen en niet zozeer aan het gebruikte OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

:')

Kraam eens niet zo'n onzin uit. Ten eerste: een m15x kan makkelijk 3 jaar mee... om iniedergeval een OS te kunnen runnen. Zeker met de i3,i5 en i7 proc's moet dit MAKKELIJK mogelijk zijn. Dus dat is alvast achter ons.

Nu het volgende: Een macbook pro is leuk en aardig.. maar je betaalt absoluut teveel voor wat je ervoor terug krijgt. Hoe weet ik dit?! Ik heb zelf het vroegere model van de Macbook Pro. Ik moest na 1,5 jaar de accu vervangen... kosten? 140,- Nu is mijn grafische chip kapot... iniedergeval, dat hoop ik... want dan word het vergoed door apple. Hij is nog geen 2 jaar oud. Ga zelf eens zoeken op google hoeveel mankementen een macbook pro heeft. Je zult verstelt staan. Dus je verhaaltje met een langere laptop levensduur is ook volkomen onzin. Een Alienware blijft de mac vooruit voor wat betreft prestaties en die hele OS meuk die je erbij verzonnen hebt. De Alienware's van 5 jaar geleden zoals de area 51 draaien windows 7 home premium als een zonnetje. Ik heb home premium via bootcamp erop staan, en het is dermate sloom dat ik het eraf heb gegooid en er XP op heb gezet. Maar nu gaat hij de deur uit zodra hij gerepareerd is. 750,- voor diegene die is geintresseerd.

Continue met de ervaringen van de M15x zal ik maar zeggen. De mijne komt binnen nu en 2 weken binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Een Apple is al outdated wanneer je hem koopt. Leuk trouwens dat Apple fanboys altijd met Windows dat "sloom" is komen, maar W7 is echt niet sloom en heeft niet veel systeemeisen, 2GB RAM is in principe al voldoende, 4GB is meer dan genoeg.
Waarschijnlijk heb je het zelf nooit gebruikt, nouja misschien op een netbook ofzo, en dan is het inderdaad traag, maar dat ligt aan de netbook.

Nu zeg je dat je je systeem moet aanpassen voor een soepele Windows experience, maarja, liever 1500 euro voor een snelle Alienware dan 1700 voor een Apple met specs die ik terugvind in mijn 3 jaar oude HP laptop.

Met 600 euro heb je trouwens al een degelijjke Thinkpad van Lenovo, draait Windows ook zonder kuren op.

Offtopic: Je hebt zeker de reclame van Dettol gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

@Screammgt. Ben benieuwd naar je ervaringen van de M15x!! Welke kleur heb je besteld? Of heb je elders in dit topic al je speclijst geplaatst ;)

[ Voor 33% gewijzigd door The Inquisitor op 01-06-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik Windows best wel een beetje traag en onhandig vind nou ik een paar keer met Apple's OS gewerkt heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:26:
@Screammgt. Ben benieuwd naar je ervaringen van de M15x!! Welke kleur heb je besteld? Of heb je elders in dit topic al je speclijst geplaatst ;)
Hier nog een keer ;) :

Alienware M15x Gaming Laptop - Cosmic Black
Memory 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Video Card 1GB ATI® Radeon™ HD 5850
Hard Drive 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Engels
Optical Devices Optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Wireless Networking Intel® WiFi Link 5300 a/g/n Wireless LAN card
Cables European 220V Power Cord
Shipping Documents
English Documentation
Gedis Bundle Reference
Alienware M15x Order - Netherlands
Primary Battery 9-cel lithium-ion batterij (85 Wh)
Processor Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB L3 cache)
Dell System Media Kit
Alienware M15x Resource DVD
Alienhead 3D
AlienFx Colour Quasar Blue
LCD 15.6-inch Wide Full HD Display (1920x1080)
Power Supply 150W AC Adaptor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

[...]

Valt wel mee denken, dat gevoel van teleurstelling, zodra je de prijs hoort. Als normale dunne laptops makkelijk boven de 800€ voor middel modellen, dan zal de nieuwe m11x waarschijnlijk rond de 950€ uitvallen

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

XanderDrake schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:22:
[...]

Valt wel mee denken, dat gevoel van teleurstelling, zodra je de prijs hoort. Als normale dunne laptops makkelijk boven de 800€ voor middel modellen, dan zal de nieuwe m11x waarschijnlijk rond de 950€ uitvallen
Laat staan met een i7 erin.

Desalniettemin had ik wel wat extra duiten neergelegd voor de i7, als het maar onder de m15x blijft (qua prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Netjes man!

Ik zit te assen op een soort gelijke configuratie alleen dan zonder die i7 aangezien ik de prijs dan te hoog vind worden :P Wat is hiervan je totaal prijs? En alles online besteld of telefonisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

Sorry, dat bedoelde ik |:(

Eerst dacht ik dat Dell/Alienware een grote fout begaan had door een slome CULV processor te combineren met een stevige GPU, en zo een bottleneck te maken. Toen waren de Core i CULVs al aangekondigd, dus ik begreep niet waarom ze díe er niet in stopte.
Maar daarna las ik dat je de processor zonder veel gedoe kon overclocken naar 1.72ghz, en dat Core i processors een laptop 200-300€ duurder maken, en toen begreep ik het wel :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:58:
[...]

Netjes man!

Ik zit te assen op een soort gelijke configuratie alleen dan zonder die i7 aangezien ik de prijs dan te hoog vind worden :P Wat is hiervan je totaal prijs? En alles online besteld of telefonisch?
Met levering etcetc, 1916,-

De i7 vond ik juist wel meevallen. Qua prestaties en kwaliteit is hij goedkoper dan de i5.
Ik zat te twijfelen over de Blueray,... maar dat is dan WEER 100,- erbij. En ik kijk zowieso amper blue ray films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:28:
[...]

Met levering etcetc, 1916,-

De i7 vond ik juist wel meevallen. Qua prestaties en kwaliteit is hij goedkoper dan de i5.
Ik zat te twijfelen over de Blueray,... maar dat is dan WEER 100,- erbij. En ik kijk zowieso amper blue ray films.
Ouch... dat is A) over mijn budget en B ) sowieso al teveel geld al zou ik het hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:23:
[...]

Een Apple is al outdated wanneer je hem koopt. Leuk trouwens dat Apple fanboys altijd met Windows dat "sloom" is komen, maar W7 is echt niet sloom en heeft niet veel systeemeisen, 2GB RAM is in principe al voldoende, 4GB is meer dan genoeg.
Waarschijnlijk heb je het zelf nooit gebruikt, nouja misschien op een netbook ofzo, en dan is het inderdaad traag, maar dat ligt aan de netbook.

Nu zeg je dat je je systeem moet aanpassen voor een soepele Windows experience, maarja, liever 1500 euro voor een snelle Alienware dan 1700 voor een Apple met specs die ik terugvind in mijn 3 jaar oude HP laptop.

Met 600 euro heb je trouwens al een degelijjke Thinkpad van Lenovo, draait Windows ook zonder kuren op.

Offtopic: Je hebt zeker de reclame van Dettol gezien.
Ik ben ten eerste geen Apple fan, maar wat ik qua batterijduur en OS zie is uniek. Ik heb ook tests gezien waar mensen zeggen dat een macbook het 8 uur volhoudt op een mac, maar nog maar net 3 uurtjes volhoudt als je Windows erop zet.
Ik gebruik het nu op me desktop, heb Windows 7 Ultimate en hij draait best wel soepel maar goed een desktop is totaal anders dan een laptop natuurlijk. Ik heb ooit windows vista op een laptop gehad, en hij draaide wel, maar heel sloom als je Aero aan had staan.

Ik ben nog aan het afwegen welke ik ga nemen, vandaar dat ik kritisch ben wanneer het komt tot de juiste keuze laptop, wellicht dat ik toch de m17x neem maar goed dat is dan ook een stuk duurder.

Idd of de MSI Windpad:
Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2010/06/MSI-WindPad-100-Atom-powered-Tablet-runs-Windows-7.jpg

Eigenlijks, ik had de reclames gezien van Apple, vond ze wel grappig eigenlijks, hier heb je een commercial:
http://www.youtube.com/watch?v=AtvloPFYocw

lol @ windows XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/alienware.jpg

:9~ helaas bijna 1000 euro boven mijn budget |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe game laptop. Het scherm van die configuratie is best nice :) maar voor de rest heb je een betere CPU (i7 620QM), 4 GB DDR3 ram meer, 2 jaar collect and return garantie i.p.v. 1 en voor de rest identieke specificaties in de Asus G73 voor 589 euro minder (behalve 7 Pro vs 7 Home in de Asus). Vraag me af wat de meerwaarde dan is van de m17.

[ Voor 5% gewijzigd door Lukin op 02-06-2010 19:46 . Reden: 2x meer :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch een single videokaart neemt.. waarom dan niet voor de m15x gaan?!

Een groter scherm koop je voor 140,-... dan wel extern..
Je zou pas echt over een m17x moeten nadenken als je een laptop met een dual graka erin wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Outlandos.

Waarom 1tb harde schijf? Alls je naar een 250 gb gaat bespaar je al 215 euro. Externe schijven kosten toch zoveel niet meer?

Ik zou ook het standaard m17x scherm nemen, bespaart weer 235 euro.

Als je dan aan epp korting kan geraken gaat er nog eens 10% af.

Kom je voor belgie op 1825 euro.
Toch al menselijker he?
Zo zou ik em nemen natuurlijk, elk zijn smaak. Ik zou er echter 3 jaar garantie op nemen (ook persoonlijke keuze) en dan komt ie weer zo duur uit lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:43:
Als je dan toch een single videokaart neemt.. waarom dan niet voor de m15x gaan?!

Een groter scherm koop je voor 140,-... dan wel extern..
Je zou pas echt over een m17x moeten nadenken als je een laptop met een dual graka erin wilt hebben.
Omdat de mx15 de HD5870 niet heeft als optie 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:05:
@Outlandos.

Waarom 1tb harde schijf? Alls je naar een 250 gb gaat bespaar je al 215 euro. Externe schijven kosten toch zoveel niet meer?

Ik zou ook het standaard m17x scherm nemen, bespaart weer 235 euro.

Als je dan aan epp korting kan geraken gaat er nog eens 10% af.

Kom je voor belgie op 1825 euro.
Toch al menselijker he?
Zo zou ik em nemen natuurlijk, elk zijn smaak. Ik zou er echter 3 jaar garantie op nemen (ook persoonlijke keuze) en dan komt ie weer zo duur uit lol
Op de HDs zou ik eventueel kunnen bezuinigen ja, maar die scherm resolutie is toch wel een must voor HD films enzo 8) wel verrekte duur dat scherm trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:26:
[...]

Omdat de mx15 de HD5870 niet heeft als optie 8)7

[...]

Op de HDs zou ik eventueel kunnen bezuinigen ja, maar die scherm resolutie is toch wel een must voor HD films enzo 8) wel verrekte duur dat scherm trouwens..
Kan ik ergens wel inkomen maar gezien het idd zo verrekte duur is zou ik dat laten vallen lol.
Ben nog steeds wachtende op een leuke aanbieding van m15x of m17x.
K zou op bovenvermelde prijs willen komen maar dan met een iets uitgebreidere garantie dan die 1 jaar.
Mss zal het er niet van komen maar dan ga ik voor de vernieuwde xps (zou voor eind juni zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn rumours dat de GTX 480 Sli in de M17x komt dat binnekort in de E3 word gepresenteerd.
En er zou een M18x komen maar goed ik zou het afwachten voordiegenen die nog beslissen om een alienware laptop te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:19:
Er zijn rumours dat de GTX 480 Sli in de M17x komt dat binnekort in de E3 word gepresenteerd.
En er zou een M18x komen maar goed ik zou het afwachten voordiegenen die nog beslissen om een alienware laptop te nemen.
18? Jezus dan kan je bijna net zo goed een desktop kopen _O-

Maar bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
Ik zou niet echt op een 18inch gokken, het is maar 1 inch verschil met de m17x, lijkt me niet echt waard om een hele productlijn voor om te gooien (want het lijkt me sterk dat de m17x tegelijkertijd met de 'm18x' wordt verkocht).
Sowieso heeft het niet echt meerwaarde tov de m17x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:58:
[...]

ja maar alienware doet daar niets mee in de m17x.
De studio notebooks gebruiken de IGP op de processor ook niet.
Althans bij mijn 1749 studio is het wel zo.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:19:
het is alleen de M18x met dual 480. geen refresh van de m17x.
M17x kan de stroom toevoer niet aan. 2x 100w voor alleen al de kaarten.
en blijft rumors.
Pagina: 1 ... 7 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.