Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Je kan hem ook zonder McAffee bestellen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 08:15
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:19:
[...]

Er zit wel een DVD bij, maar is alleen het OS als het goed is. Dus geen drivers etc.
Er zit een tool op de laptop van Dell waarbij je een image kan maken, maar dan zit de crap er ook al bij. Ik ga toch kijken om helemaal opnieuw te beginnen.

Als ik ergens een hekel aan heb is het McAffee wel. Je krijgt het er niet eens normaal af zonder tools van McAffee te gebruiken :/
Oh netjes, dacht dat ze dat niet deden vanwege ontbreken van drive bij de M11x. Dan kun je de windows cd gebruiken en later de drivers downloaden. Zo heb ik het gedaan. www.support.dell.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoenvisje schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:10:
Je kan hem ook zonder McAffee bestellen toch.
Nope, hoe je het doet, je krijgt altijd McAffee erbij.

Ik heb hem gedeinstalleerd en dat doet die netjes. Geen registry entry's of files meer.

Toch ga ik een clean install doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Oh stom, m'n Aurora kon wel zonder McAffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
En ja hoor dell nu al 4 keer aan de lijn gehad! De monteur komt toch niet vandaag maar volgende week word ik erover gebeld.

Maar mijn oude laptop zou gisteren worden opgehaald! En is niet opgehaald, nu kan niemand mij van dell hiermee helpen? Heel fijn allemaal, zwaar frustrerend al deze communicatie, ook heel goed voor de verlofdagen!

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:44:
En ja hoor dell nu al 4 keer aan de lijn gehad! De monteur komt toch niet vandaag maar volgende week word ik erover gebeld.

Maar mijn oude laptop zou gisteren worden opgehaald! En is niet opgehaald, nu kan niemand mij van dell hiermee helpen? Heel fijn allemaal, zwaar frustrerend al deze communicatie, ook heel goed voor de verlofdagen!
Zorg dat je een accountmanager aan de lijn krijgt. Hier niet genoegen mee nemen. Het is frustrerend en het blijft klote, maar toch proberen druk te zetten en netjes te blijven voor zover het kan.

Ik heb het ooit gehad met Dell en 3 servers. Werd helemaal gek, maar op het eind kreeg ik dikke korting en excuses van een accountmanager per brief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zani
  • Laatst online: 20-02-2024
[afbeelding]

En je ziet hier zo'n gaaf blauw lichtrandje om de powerplug, maar die heeft mijn lader niet. Er staat nergens Alienware op, wel Dell, dus het is geen cheap 3rd party replacement adapter. Heeft iemand anders ook zo'n zelfde 'saaie' adapter?

En voor de mensen die nog staan te kwijlen bij plaatjes van de m11x, kan je mij ook wel wat vragen stellen.
Ik heb van de week mijn m15x binnengekregen en ik had hier een adaptar met een led lichtjee bij ( preciez de zelfde als op de afbeelding ).

Owjaaa en in 1 woord.. WAT EEN BEEST DIE M15X.

Iedereen die zit te twijfelen om er een te halen gewoon doen ! je krijgt waar voor je Geld !

[ Voor 7% gewijzigd door zani op 30-04-2010 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
Ik heb een m15x met standaard harde schijf. Ik wil er een ssd inzetten maar volgens de dell verkoper is dat nu niet meer mogelijk. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die McAffee trial vind ik inderdaad verschrikkelijk irritant, net als Nero, het zijn allebei dingen die ik er eigenlijk niet op wil. McAffee is wel even handig, kan je gewoon gelijk aan de slag zonder eerst een virusscanner te installeren.

Nero zie ik het nut niet van in...

Wat ik trouwens wel goed vind aan de M11x, is dat hij in ongeveer 1 minuut geboot is en dat je dan ook gewoon klaar bent, dan kan ik gewoon browsen, surfen, etc., dus niet dat je net de desktop ziet en nog wat programma's zoals MSN of Steam moeten worden geladen, dat is dan al gebeurt. Ik vraag me af hoe snel het met een SSD gaat.

Nog steeds tevreden na bijna een maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Nog een vraagje voor de m11x bezitters, ik las dat er een sleeve bij geleverd wordt, klopt dat? Is dit een degelijke sleeve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31
zoenvisje schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:23:
Nog een vraagje voor de m11x bezitters, ik las dat er een sleeve bij geleverd wordt, klopt dat? Is dit een degelijke sleeve?
Er zit een zwarte stoffen sleeve bij met daarop het alienware logo. Het is geen stevige sleeve zoals je in de winkel koopt, maar het beschermt tegen krassen en je kan er mee afstoffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
ik heb echt geen problemen gehad met bloatware, op mijn m11x zat alleen nero en geen mcaffee. Ze hebben dit ding echt zo leeg mogelijk gehouden bij mij.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik van mijn m11x gehaald heb is nero, voor de rest was hij vrij clean.

@zoenvisje; ik zou er zelf nog een sleeve bijkopen, helaas is er geen supercoole alienware sleeve

Heeft trouwens iemand al geprobeerd (k)ubuntu of een andere linux distro te installeren op zijn m11x?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Nou de oude laptop is nu na lang aandringen eindelijk opgehaald. Aandringen om een laptop te laten ophalen ongelooflijk alsof ze hem niet terugwouden! Maar nu ben ik nog steeds niet gebeld door dell voor een afspraak met een monteur.

Onderhand begint mijn scherm wel meer dode pixels te tellen, ik snap niet hoe zo'n scherm door de keuring heen komt, meer dan 10 dode pixels tel ik al. Met dood bedoel ik ook echt helemaal zwart. Ik vraag me af of ik dell zelf nog even ga terugbellen vind het een beetje absurd dat ik nu moet wachten voor een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja watte Dark Master.
Zo een toestanden zouden toch niet mogen onder garantie.
Bij mijn huidige inspiron had ik ook schermproblemen. Dit werd vervangen en ging allemaal zeer vlot.
Veel sterkte.
Ik zou zeker terugbellen naar Dell. Zij moeten toch voldoen aan hun garantievoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Ik heb wel interesse in de M17x.
enig idee wanneer er weer een aanbieding komt?
kan het geld schelen als ik het via de telefoon doe?
die epp korting ken ik, coupon heb ik nog nooit gezien voor een alienware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angelico66 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:21:
Geen idee wanneer er nog een aanbieding komt. Ik zit er ook op te wachten (maar dan voor de m15x)
Coupons heb ik ook nog niet gevonden. Telefonisch contact heb ik nog niet gehad.
Probeer al een paar dagen via de belgische chat maar die lijkt mij offline want geraak niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Misschien als Dynabyte ze gaat verkopen ze eventjes met korting te koop zijn bij Dynabyte..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
AlienWare MX15
CPU upgrade van i5 540m naar i7 620m kost 170,-
CPU upgrade van i5 540m naar i7 720m kost 30,-
CPU upgrade van i5 540m naar i7 820m kost 510,-

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/x3s8w8.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 05-05-2010 14:18 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
Dat komt omdat Alienware nu in de aanbieding is
http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Trouwens wel slechte aanbieding kwa m15x, 2/3 weken terug stonden die te koop voor 1399 met een i7-720/Gtx 260/500 gb 7.2k rpm HDD/4 gb ram
Nu krijg je voor meer geld nog steeds minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relis schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:48:
Dat komt omdat Alienware nu in de aanbieding is
http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Trouwens wel slechte aanbieding kwa m15x, 2/3 weken terug stonden die te koop voor 1399 met een i7-720/Gtx 260/500 gb 7.2k rpm HDD/4 gb ram
Nu krijg je voor meer geld nog steeds minder
Ik heb inderdaad ook gezien dat hij nu duurder staat dan een aantal weken geleden. Dus als hij terug zakt, in aanbieding, naar de prijs van enkele weken geleden koop ik hem. De huidige xps zit ook in een interessante aanbieding met een goede i7 maar dan is de grafische kaart toch een stuk minder goed (hd 4670) Voor zover ik weet is die niet geschikt voor games.
Met blueray en uitgebreide garantie kom ik nu op om en bij de 2100 euro voor de m15X en daar wil ik toch een beetje van af. Dus denk dat voor mensen zoals ik het wachten is op de prijs van enkele weken terug. Goedkoper dan dat zal em toch niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angelico66 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:21:
altijd telefonisch en dan als lukt naar sven schermer vragen ;)
maar is zou even wachten nog.
komt een dezer dagen videokaart upgrade naar dual 5870.. ik was net maand te vroeg met de mijne maar goed:)
kan altijd nog misschien via partsales die kaartjes kopen als de dual 4870 het niet meer trekken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Nou dell monteur geweest, deelde heel prettig mee dat dit zijn eerste reparatie was aan een alienware laptop....

Oke verder geen klachten over de monteur want hij deed erg goed zijn best, probleem opgelost. Nee hoor nog steeds dode pixels in mijn scherm, zwart niveau om van te huilen! Gewoon nog erger dan eerst zeg maar.
Nog steeds stofjes onder het scherm, ja gewoon stof onder de glazen plaat! 8)7

Assemblage van het nieuwe scherm ziet er goed uit, probleem is jammergenoeg weer niet opgelost. Ik ben er nu ook sterk over na aan het denken om de laptop te retouneren, high performance yes, maar ik heb nog nooit zoveel problemen met een laptop gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Hmm denk dat ik lekker voor een vette asus ga dan.
Dark Master schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:22:
Nou dell monteur geweest, deelde heel prettig mee dat dit zijn eerste reparatie was aan een alienware laptop....

Oke verder geen klachten over de monteur want hij deed erg goed zijn best, probleem opgelost. Nee hoor nog steeds dode pixels in mijn scherm, zwart niveau om van te huilen! Gewoon nog erger dan eerst zeg maar.
Nog steeds stofjes onder het scherm, ja gewoon stof onder de glazen plaat! 8)7

Assemblage van het nieuwe scherm ziet er goed uit, probleem is jammergenoeg weer niet opgelost. Ik ben er nu ook sterk over na aan het denken om de laptop te retouneren, high performance yes, maar ik heb nog nooit zoveel problemen met een laptop gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angelico66 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:53:
Hmm denk dat ik lekker voor een vette asus ga dan.

[...]
dit verhaal geeft idd niet veel vertrouwen om voor alienware te gaan. Zo erg. Om bij te wenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Nou weer dell gebeld, uiteraard weer een doorverbindspelletje, zelfs mijn accountmanager nog aan de lijn gehad. Die kon jammergenoeg niks betekenen.

Nu komt er morgen weer een monteur om het scherm weer te vervangen. Erg veel vertrouwen heb ik er al niet meer in, maar we zullen zien? I'll keep you guys posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
Heeft iemand trouwens al een internet verbinding kunnen maken met zijn M11x en een Iphone Simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:41:
Nou weer dell gebeld, uiteraard weer een doorverbindspelletje, zelfs mijn accountmanager nog aan de lijn gehad. Die kon jammergenoeg niks betekenen.

Nu komt er morgen weer een monteur om het scherm weer te vervangen. Erg veel vertrouwen heb ik er al niet meer in, maar we zullen zien? I'll keep you guys posted!
Veel succes, Ik volg je verhaal op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
jor1972 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 08:13:
Ik heb een m15x met standaard harde schijf. Ik wil er een ssd inzetten maar volgens de dell verkoper is dat nu niet meer mogelijk. Weet iemand hoe dat zit?
Onzin man dat is gewoon verkopers gelul je kan er zelf gewoon een SSD in stoppen natuurlijk ;)

Nu maar ff een positief verhaal over Dell
Ik heb mijn palm rest en top cover (met Alien logo) laten vervangen tegen 0 euro :)
Er was een rubbertje op de palmrest verdwenen en de top cover had wat lelijke krassen dus ff gemaild en een Dell monteur is langs geweest om de boel te vervangen.

Mooie service dus van Dell :)

Heeft er iemand al zijn videokaart vervangen voor de M15X i7 ?

Ik heb zelf een GTX 260M erin zitten maar ik zit eraan te denken om deze te vervangen voor een GTX 285M of Ati HD 5870

Is dit probleemloos te realiseren ?

[ Voor 46% gewijzigd door JT888 op 07-05-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:55:
Ik heb nu sinds 2 dagen de m11x en ik moet zeggen dat hij me zeer goed bevalt. De bouwkwaliteit is echt fantastisch, hij voelt superstevig, het toetsenbord voelt goed en stevig aan, en touchpad idem.

Heb er ook al fallout 3 op gespeeld en dat ging zonder problemen, zag er mooi uit, geen fps drops e.d.

Alleen ik herinnerde mij dit plaatje:

[afbeelding]

En je ziet hier zo'n gaaf blauw lichtrandje om de powerplug, maar die heeft mijn lader niet. Er staat nergens Alienware op, wel Dell, dus het is geen cheap 3rd party replacement adapter. Heeft iemand anders ook zo'n zelfde 'saaie' adapter?

En voor de mensen die nog staan te kwijlen bij plaatjes van de m11x, kan je mij ook wel wat vragen stellen.
Ik zie op de foto een M11x en een M15X waarschijnlijk is die adapter dus van die en niet van de M11x ;)

Ik zelf heb de M15X met een 720QM, GTX260m en een 9cell batterij en heb dus die accu met een plug die een blauw ledje heeft.

[ Voor 64% gewijzigd door JT888 op 07-05-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
JT888 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:25:
[...]

Onzin man dat is gewoon verkopers gelul je kan er zelf gewoon een SSD in stoppen natuurlijk ;)

Nu maar ff een positief verhaal over Dell
Ik heb mijn palm rest en top cover (met Alien logo) laten vervangen tegen 0 euro :)
Er was een rubbertje op de palmrest verdwenen en de top cover had wat lelijke krassen dus ff gemaild en een Dell monteur is langs geweest om de boel te vervangen.

Mooie service dus van Dell :)

Heeft er iemand al zijn videokaart vervangen voor de M15X i7 ?

Ik heb zelf een GTX 260M erin zitten maar ik zit eraan te denken om deze te vervangen voor een GTX 285M of Ati HD 5870

Is dit probleemloos te realiseren ?
De ATI 5870 mobility werkt erin met de nieuwste bios A05, dit kun je teruglezen op: http://forum.notebookrevi...17-m15x-ati-5870-mod.html

De 280/285M zou ik persoonlijk niet proberen omdat deze heel wat meer stroom nodig hebben (75W tov 60W).

Mijn 5870 is al onderweg naar nederland (vanuit canada)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Ja vandaag eindelijk de bios update gedaan :P thx voor de link heb ik wat leesvoer >:) .

Mag ik vragen hoeveel je voor de HD 5870 hebt neergelegd ?

Ik zag de HD 5870 op het internet voor $ 350 USD misschien heb jij hem nog goedkoper :P

[ Voor 38% gewijzigd door JT888 op 07-05-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
JT888 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:13:
Ja vandaag eindelijk de bios update gedaan :P thx voor de link heb ik wat leesvoer >:) .

Mag ik vragen hoeveel je voor de HD 5870 hebt neergelegd ?

Ik zag de HD 5870 op het internet voor $ 350 USD misschien heb jij hem nog goedkoper :P
Helaas, ik heb hem duurder, die aanbieding zag ik 1 dag nadat ik hem had besteld. Ik heb er 399 + 30 dollar verzendkosten voor betaald.

Er komt waarschijnlijk nog ongeveer 100 euro invoerrechten/btw bij als de postbode aan de deur komt.

De order is 4 dagen geleden geplaatst.

Zodra ik hem binnen heb en werkend zal ik dat hier posten (ik voorzie weinig problemen als ik dat forum moet geloven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Even 450 euro ophoesten, dat is 1/3 van een nieuwe laptop inclusief 5870... pfffjew

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CLB schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:14:
AlienWare MX15
CPU upgrade van i5 540m naar i7 620m kost 170,-
CPU upgrade van i5 540m naar i7 720m kost 30,-
CPU upgrade van i5 540m naar i7 820m kost 510,-

[afbeelding]
Ik had mezelf bijna opgehangen, ik dacht dat het om een m11x ging :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
CLB schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:04:
Even 450 euro ophoesten, dat is 1/3 van een nieuwe laptop inclusief 5870... pfffjew
Het is maar 1/5e van de prijs van mijn laptop (maar ongeveer 400 euro), ik heb ongeveer 2000 euro voor de m15x betaald, mijn config:

I7 720QM
4GB RAM
260GTX
1920x1080 wled scherm
BR-ROM
W7 pro
DP port -> HDMI connector

Waarvoor ik hem gebruik loopt heel erg uiteen:
-Gamen
-Media center
-Videobewerking

Het voordeel van de 5870 (buiten snel in spellen) is dat deze 2 HD streams tegelijk kan afspelen dus bij BR kun je PIP gebruiken. Tevens kan hij in de toekomst videobewerkingsprogramma's versnellen dmv DX11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
kfaessen schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:59:
[...]

Het is maar 1/5e van de prijs van mijn laptop (maar ongeveer 400 euro), ik heb ongeveer 2000 euro voor de m15x betaald, mijn config:

I7 720QM
4GB RAM
260GTX
1920x1080 wled scherm
BR-ROM
W7 pro
DP port -> HDMI connector

Waarvoor ik hem gebruik loopt heel erg uiteen:
-Gamen
-Media center
-Videobewerking

Het voordeel van de 5870 (buiten snel in spellen) is dat deze 2 HD streams tegelijk kan afspelen dus bij BR kun je PIP gebruiken. Tevens kan hij in de toekomst videobewerkingsprogramma's versnellen dmv DX11.
Ik heb dezelfde setup (maar zonder BR wel met een 500GB hdd en 9cell batterij) maar toen was de M15X i7 net uit voor 1550 Eur

Ik had voor de grap gisteren mijn config in het mandje gedaan en dat kwam inderdaad rond de 2000 Eur uit.
Best asociaal zo een prijs verhoging maar goed ik heb dus mazzel gehad als early adapter
kfaessen schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:56:
[...]

Helaas, ik heb hem duurder, die aanbieding zag ik 1 dag nadat ik hem had besteld. Ik heb er 399 + 30 dollar verzendkosten voor betaald.

Er komt waarschijnlijk nog ongeveer 100 euro invoerrechten/btw bij als de postbode aan de deur komt.

De order is 4 dagen geleden geplaatst.

Zodra ik hem binnen heb en werkend zal ik dat hier posten (ik voorzie weinig problemen als ik dat forum moet geloven)
Laten we hopen dat het een klein doosje is en dat deze niet word onderschept. Zit er een koeler bij :)

[ Voor 34% gewijzigd door JT888 op 09-05-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
kfaessen schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:59:
Het is maar 1/5e van de prijs van mijn laptop (maar ongeveer 400 euro),
ik heb ongeveer 2000 euro voor de m15x betaald, mijn config:
Tegenwoordig heb je 'n xnotebook in 15,6"chassis voor 1500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
JT888 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:06:
[...]

Ik heb dezelfde setup (maar zonder BR wel met een 500GB hdd en 9cell batterij) maar toen was de M15X i7 net uit voor 1550 Eur

Ik had voor de grap gisteren mijn config in het mandje gedaan en dat kwam inderdaad rond de 2000 Eur uit.
Best asociaal zo een prijs verhoging maar goed ik heb dus mazzel gehad als early adapter

[...]

Laten we hopen dat het een klein doosje is en dat deze niet word onderschept. Zit er een koeler bij :)
De 9 cell accu en 500GB hd was ik vergeten te vermelden als aanpassing maar die zit er dus ook bij. De 500GB hd wil ik nog wel een keer vervangen voor een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om terug te komen op mijn eerder post over linux. Ik heb nu kubuntu draaiende op mijn m11x en ik heb tot zo ver ik gechecked heb alles aan de praat bij uitzondering van de GPU switcher. Dat is natuurlijk wel een vervelende omdat dan beide GPU's aanstaan en stroom verbruiken. Maar er is al wel een kernelbuild in de maak die switchen van GPU mogelijk maakt, ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het klinkt iig veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:50:
Om terug te komen op mijn eerder post over linux. Ik heb nu kubuntu draaiende op mijn m11x en ik heb tot zo ver ik gechecked heb alles aan de praat bij uitzondering van de GPU switcher. Dat is natuurlijk wel een vervelende omdat dan beide GPU's aanstaan en stroom verbruiken. Maar er is al wel een kernelbuild in de maak die switchen van GPU mogelijk maakt, ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het klinkt iig veelbelovend.
Ik ben nieuwschierig: Waarom een linux distributie op een gamers laptop? Vrijwel alle games zijn voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Vervolg op het verhaal, op dit moment krijgt de laptop alleen maar meer kuren. Ik sta nu eigenlijk al op het punt om hem terug te sturen, de lagertjes van de ventilator zijn volgens mij kapot!

Word weer bellen, kijken wat ze er nog meer aan gaan doen. Ook de behuizing is niet meer recht sinds de monteur de laptop open heeft gehad. Ongelooflijk deze laptop is net 2 weekjes oud, ziet eruit alsof die al een jaar is gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ??????????
  • Laatst online: 12-10-2022
Helaas is er bij mij ook een einde gekomen aan het XPS M1730 tijdperk :( .
Na 1 complete replacement in de eerste week,
2 monitoren, 3 x7900 cpu's, 3 of 4 moederborden, 2 voedingen en 1 videokaart.
Is weer de video kaart overleden :'( .

Dell gaat me nu een quot geven voor een nieuwe Alienware M17x,
Ik ben heel erg benieuwd wat voor voorstel het word.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op maandag 10 mei 2010 @ 06:28:
[...]

Ik ben nieuwschierig: Waarom een linux distributie op een gamers laptop? Vrijwel alle games zijn voor windows.
Klopt. Maar ik heb een dual boot setup, dus kan zo switchen. En omdat ik graag linux gebruik wanneer ik geen windows nodig heb, wil ik ook linux op mijn m11x beestje. Wilde het eerst ook windows only houden, maar voel me toch te beperkt binnen windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Zoooo zeg, na een lange bel met dell, waarbij ik uiteraard weer van het kastje naar het muurtje werd gestuurd!

Ik belde vanochtend om ook het probleem van de rattelende fan aan te geven. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die niet erg geintereseerd was, logisch af en toe ik kan me voorstellen dat hij veel zeurende mensen aan de lijn krijgt.

Wat de man me aanbood, nog meer onderdelen op te sturen waardoor ik ook weer achterin de wachtrij kwam te staan voor een monteur! Toen knapte er iets bij mij, ik heb de beste man verteld dat ik al veel moeite heb gedaan door hun continu te bellen. Ook dat dit niet zou mogen voorkomen bij een splinternieuwe laptop die ook nog eens is gereplaced! De man hoorde mijn verhaal aan, maar kon verder uiteraard weer niks voor me betekenen dan nog een monteur. Ik had al tegen de man gezegd hoe zou jij het vinden als een monteur die nog nooit een alienware laptop uit elkaar had gehaald, jou splinternieuw laptop uit elkaar zou halen en daarbij ook nog schade achterlaten!

Na de uitbarsting vond ik het wel welletjes, gevraagd of ik het product gewoon kan terugsturen. Ik ben absoluut niet meer geinteresseerd in dit product als het zo moet. Dat kon dus werd ik doorverbonden naar customer service, 20 minuten in de wacht. Huppa verbinding verbroken. Ik het nummer gebeld wat de vorige man me had gegeven. Ja hoor weer de NL technische dienst.

Van hem moest ik maar weer naar dell.nl/ordersupport. Heel duidelijk gemaakt dat ik er een beetje strontberoerd van word elke keer iets anders te horen. Ook direct uitgelegd dat ik dit bij mijn vorige unit ook al had gedaan. Maar na 2 dagen alsnog dell moest bellen hiervoor! Ook weer het hele verhaal aan deze man uitgelegd, ook nadrukkelijk erbij gezegd dat ik nu telefoonkosten aan het maken ben voor iets wat eigenlijk gewoon moet werken!

Deze man had dan wel iets meer begrip voor de situatie, zou ook even in overleg gaan. Na 5 minuten in de wacht, weer werd er gewezen op ordersupport. Uiteraard werd mijn stem weer verheft dat ik het daar absoluut niet mee eens was. Al die belletjes naar dell en me afschepen op een site. Nee duidelijk daar ga ik niet mee akkoord. Pas vanaf toen ging hij in mijn case kijken. Hij was aardig geschrokt en ging het escalleren.

2 uur daarna werd ik teruggebeld. Iemand van het escalatieteam. Waarvoor belde hij alleen voor het LCD scherm, kon ik dus alweer het complete verhaal uitleggen! De man begreep het wel. Vroeg ook of ik foto's wou opsturen van de laptop naar een bepaald mail adres. Hier zouden ze kijken wat er mee gedaan zou worden.

Ik wil toch echt de laptop terugsturen! Dit is te belachelijk voor woorden, ze zorgen maar dat ik gecompenseerd word voor de verloren tijd aan al het bellen.

Dit was 1 keer alienware maar nooit weer ik vind het maar 1 groot fiasco, vooral de mensen die ik heb gesproken. Ze zeggen ook allemaal gewoon iets anders!

Sorry ik moest het even van me af schrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Een heel verhaal wat me heel bekend in de oren klinkt, ik had iets soortgelijks alleen dan met een Studio XPS 16 en met het toetsenbord van de alienware (ik had een nederlands toetsenbord wat totaal niet werkte).

Uiteindelijk heb ik het hele verhaal opnieuw voorgelegd via de support website en onderaan heb ik gezet als er geen permanente oplossing komt dan zie ik geen andere oplossing meer dan dat ik de rechtsbijstand inschakel. Dit hele verhaal was wel in het engels dus handig was het niet. Uiteindelijk heb ik een US toetsenbord gekregen voor noppes.

Overigens heb ik ook zelf een bluray speler in de alienware laptop gebouwd zonder de laptop te beschadigen (daarvoor moest alles losgehaald worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:19:
Zoooo zeg, na een lange bel met dell, waarbij ik uiteraard weer van het kastje naar het muurtje werd gestuurd!

Ik belde vanochtend om ook het probleem van de rattelende fan aan te geven. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die niet erg geintereseerd was, logisch af en toe ik kan me voorstellen dat hij veel zeurende mensen aan de lijn krijgt.

Wat de man me aanbood, nog meer onderdelen op te sturen waardoor ik ook weer achterin de wachtrij kwam te staan voor een monteur! Toen knapte er iets bij mij, ik heb de beste man verteld dat ik al veel moeite heb gedaan door hun continu te bellen. Ook dat dit niet zou mogen voorkomen bij een splinternieuwe laptop die ook nog eens is gereplaced! De man hoorde mijn verhaal aan, maar kon verder uiteraard weer niks voor me betekenen dan nog een monteur. Ik had al tegen de man gezegd hoe zou jij het vinden als een monteur die nog nooit een alienware laptop uit elkaar had gehaald, jou splinternieuw laptop uit elkaar zou halen en daarbij ook nog schade achterlaten!

Na de uitbarsting vond ik het wel welletjes, gevraagd of ik het product gewoon kan terugsturen. Ik ben absoluut niet meer geinteresseerd in dit product als het zo moet. Dat kon dus werd ik doorverbonden naar customer service, 20 minuten in de wacht. Huppa verbinding verbroken. Ik het nummer gebeld wat de vorige man me had gegeven. Ja hoor weer de NL technische dienst.

Van hem moest ik maar weer naar dell.nl/ordersupport. Heel duidelijk gemaakt dat ik er een beetje strontberoerd van word elke keer iets anders te horen. Ook direct uitgelegd dat ik dit bij mijn vorige unit ook al had gedaan. Maar na 2 dagen alsnog dell moest bellen hiervoor! Ook weer het hele verhaal aan deze man uitgelegd, ook nadrukkelijk erbij gezegd dat ik nu telefoonkosten aan het maken ben voor iets wat eigenlijk gewoon moet werken!

Deze man had dan wel iets meer begrip voor de situatie, zou ook even in overleg gaan. Na 5 minuten in de wacht, weer werd er gewezen op ordersupport. Uiteraard werd mijn stem weer verheft dat ik het daar absoluut niet mee eens was. Al die belletjes naar dell en me afschepen op een site. Nee duidelijk daar ga ik niet mee akkoord. Pas vanaf toen ging hij in mijn case kijken. Hij was aardig geschrokt en ging het escalleren.

2 uur daarna werd ik teruggebeld. Iemand van het escalatieteam. Waarvoor belde hij alleen voor het LCD scherm, kon ik dus alweer het complete verhaal uitleggen! De man begreep het wel. Vroeg ook of ik foto's wou opsturen van de laptop naar een bepaald mail adres. Hier zouden ze kijken wat er mee gedaan zou worden.

Ik wil toch echt de laptop terugsturen! Dit is te belachelijk voor woorden, ze zorgen maar dat ik gecompenseerd word voor de verloren tijd aan al het bellen.

Dit was 1 keer alienware maar nooit weer ik vind het maar 1 groot fiasco, vooral de mensen die ik heb gesproken. Ze zeggen ook allemaal gewoon iets anders!

Sorry ik moest het even van me af schrijven....
ja watte. Dit versta ik toch niet van dell. Zo slechte reclame. Denk dat wij als klant toch meer dan genoeg betalen aan prijs van de laptop en garantie om betere service te krijgen. Schandalig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hmmm ik wacht dus wel even met alienware kopen, hier heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Het kan zijn dat ik gewoon ontzettend pech heb hoor. Er zullen ook vast wel gebruikers zijn die wel heel tevreden zijn met hun systemen.

Ik ben gewoon 1 van de ongelukkigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dark Master schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:14:
Het kan zijn dat ik gewoon ontzettend pech heb hoor. Er zullen ook vast wel gebruikers zijn die wel heel tevreden zijn met hun systemen.

Ik ben gewoon 1 van de ongelukkigen.
Hier nog 1, nou ja ik ben nu wel gelukkig, het heeft dell "maar" 4 maanden gekost om mij tevreden te krijgen. De bestelling was begin januari gedaan en hij is pas net 2 weken goed bij mij, het begon met een XPS 16 met een belabberd scherm, hierna is mijn order veranderd naar een alienware m15x en krijg ik een engelse helpdesk die het verschil niet weet tussen een nederlands en us internationaal toetsenbord. Kortom ik zat met een nederlands toetsenbord te kijken, omdat op mijn order ook een NL keyboard stond wilde ze mij in eest instantie niet verder helpen ermee.

Uiteindelijk heeft een andere helpdesk me dus een nieuw toetsenbord opgestuurd (dit is 2 weken geleden pas gedaan terwijl ik de alienware al sinds begin maart heb). Ik denk dat ik het hele verhaal eens in een blog ga schrijven vanavond, het kan best interessant zijn voor sommige.

Overigens: de alienware laptop zelf is een pracht product, maar de sales/support erop is gewoon beroerd. De onderzoekers die de laptop samenstellen hebben wel prachtig werk afgeleverd. Ik hoop dat ik de support nooit meer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Ja ik vraag me af of ik anders niet gewoon een order kan plaatsen voor een m15x.
Ik ben niet van plan er veel bij te leggen, dat zoeken ze bij dell maar uit.

Het lijkt me duidelijk dat er niet meer veel vertrouwen in de M11x zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Dark Master op 11-05-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Af en toe maakt men ook goede dingen met dell mee.Onlangs is men dell xps systeem stuk gegaan en na vele pogingen van dell om deze te herstellen (wat niet lukte) heb vorige week een een alienware area 51 alx van dell als vervanging gekregen met alles erop en eraan.Op 10 dagen tijd had ik een volledig nieuw systeem.
Nu maar hopen dat dit systeem wat langer meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de hd 5850 is nu te verkrijgen in de m15x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
en goedkoper dan de GTX260M

De GTX260M kost 150 euro extra en de 5850 maar 84,99 euro

en dat terwijl de 5850 volgens de benches sneller is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:26:
en goedkoper dan de GTX260M

De GTX260M kost 150 euro extra en de 5850 maar 84,99 euro

en dat terwijl de 5850 volgens de benches sneller is
Ah volgens de lijst van notebookcheck staat de 5850 toch lager gerangschikt. Of zie ik dat mis?

http://www.notebookcheck....nchmark-Lijst.2816.0.html

Denk dat het ervan afhangt of je met GDDR5 werkt of met DDR3.

volgens notebookcheck:
De 3D prestaties van de Mobility HD 5850 hangen sterk af van het gebruikte grafische geheugen. Zolang er GDDR5 gebruikt wordt liggen de prestaties tussen die van een GeForce GTX 260M – 280M in het high-end segment. Daardoor zijn zowat alle games (2009) speelbaar met hoge details op hoge resolutie. Met DDR3 geheugen dalen de prestaties door de 128 bit brede geheugenbus. Welke games vlot draaien en gedetailleerde benchmarks kunnen verder op deze pagina gevonden worden (constant onderhouden). Eerste prestatie tests door twisted-reviews.com van een Acer Aspire 8942G uitgerust met DDR3 videogeheugen tonen dus maar de beperkte rekenkracht van deze GPU.

En dacht dat de m15x ddr3 was niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:32:
[...]

Ah volgens de lijst van notebookcheck staat de 5850 toch lager gerangschikt. Of zie ik dat mis?

http://www.notebookcheck....nchmark-Lijst.2816.0.html
Volgens notebookcheck is de hd mobility 4850 beter dan de 5850. Lijkt me ook redelijk duister. En er staat een * bij. Aan de stats van de kaart kan je wel zien dat hij hoger zal uitvallen dan de HD 4850. (En als het niet zo is, blame AMD/ATI voor de gare naamgeving van kaarten)

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, de sales van dell zijn echt onder de maat.. dat hoor ik wel vaker in het studio 15 topic

gek genoeg is daar nog niemand die problemen heeft gehad met de garantie, enkel positieve verhalen (<1 week)
ipazza schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:20:
[...]

Volgens notebookcheck is de hd mobility 4850 beter dan de 5850. Lijkt me ook redelijk duister. En er staat een * bij. Aan de stats van de kaart kan je wel zien dat hij hoger zal uitvallen dan de HD 4850. (En als het niet zo is, blame AMD/ATI voor de gare naamgeving van kaarten)
tsja, de HD5850 mobility is niets anders dan een iets lager geclockte 5750....

ik weet niet of de 48xx wel gelijk is aan de mobiele versie, maar als dat zo is dan klopt de lijst wel redelijk.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Had wel een 5870 verwacht, dat wordt dus waarschijnlijk een xnotebooks - Terminator CNI15 voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij aasde toch al op een vaio Z? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
De 5850 die dell levert is met gddr5

Ik kan zo snel de bron niet vinden, maar ik had het vanmiddag gelezen. Op forums zijn nu wel discussies welke sneller is.

Niemand kan het volgens mij met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:37:
jij aasde toch al op een vaio Z? :P
Yes, zeker weten, maar die heb ik afgeschreven omdat ik hem in reallife echt cheapass vond aanvoelen!

Terminator CNI15 vs Alienware M15X
Terminator CNI15
Alienware M15X
SchermVeel meer keuze
XXX
ProcessorXXXVeel meer keuze
RAMVeel meer keuzeXXX
GPUVeel meer keuzeXXX
HDDVeel meer keuzeXXX
GarantieStandaard 2 jaarStandaard 1 jaar
Prijs1700,-*1975,-*
* gelijkgetrokken configuraties: 15,6" scherm / 1600x900 resolutie / Core i7 720M /
4GB RAM / 320GB 7200rpm HDD / Intel WiFi 5300 / Windows 7 Home Premium 64 bits / 2 jaar garantie

Scherm: Bij de Terminator CNI15 heb je keuzes uit verschillende resoluties,
tevens heb je de keuze tussen glans of matte schermen en aangezien ik mat erg prefereer..

Processor: Bij de Alienware heb je een grotere keuze uit CPU's, de Terminator heeft standaard 'n i7 720m aan boord.. Maarja wie wil er nou een high-end laptop met een Core i3 CPU of iets in die trend.. hmm tsjaa..

RAM: Bij de Terminator CNI15 heb je keuzes uit verschillende merken en aantal GB's ram..

GPU: Bij de Terminator heb je de keuze uit 4 GPU's te weten: GTX260M / GTS360 / GTX285 / ATI5870, die laatste heeft ook 1GB GDDR5 geheugen, wel zo netjes.. De Alienware blijft steken op de ATI5850.. jammer dus!

HDD: Bij de Terminator CNI15 heb je meer keuzes in aantal GB's / snelheden en SSD's

Garantie: Bij de Terminator CNI15 heb je standaard 2 jaar garantie, bij de Alienware slechts 1..

Prijs: Als we de specificaties tussen beide laptops gelijktrekken is het prijsverschil echt heel veel.
De Terminator CNI15 wordt standaard geleverd met betere hardware dan de Alienware, dus de startprijs is ook een stukje hoger, maar zoals je ziet is het bij een gelijkgetrokken config qua hardware / software 300,- verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

@CLB

Ten eerste vergelijk je hier een Alienware met een Xnotebook, ik vind persoonlijk het uiterlijk van de m15x mooier dan dat van de CNI15, en daar wil ik best meer voor betalen(ik vraag me ook af waar die CNI15 van gemaakt is)

Ten tweede is waarschijnlijk de koeling in de Alienware ook beter, mijn m11x heeft een perfecte ventilator, je hebt zelfs nog ruimte voor overclocken, en naar wat ik heb gelezen is dat ook zo bij de rest van de Alienware laptops(eigenlijk al hun PC's).

Tot slot zijn Alienware laptops makkelijk uit elkaar te halen om er nieuw werkgeheugen, een nieuwe HDD of eventueel een nieuwe heatsink in te zetten.

Ik heb ze met de volgende specs vergeleken:

I7 720QM

HD5870 voor de CNI15 en 5850 voor M15x

W7 home premium

4GB 1333Mhz RAM (aanbieding bij Xnotebooks, kost normaal 100 euro meer)

500GB HDD met "shock protector" voor de CNI15, normale 500GB HDD voor de m15x, het zijn trouwens volgens mij exact dezelfde HDD's.

CNI15 heeft een intel 5100 wireless card, m15x heeft een 5300.

Heb er bij de m15x ook nog een 9-cell batterij bij gedaan, + 90 euro dus.

CNI 2 jaar garantie, m15x 1 jaar.

Met aanbieding voor xnotebooks: 1922,- zonder aanbieding 2022,-
Zonder aanbiedingen voor Alienware: 1892,-

Ze zijn in principe hetzelfde, behalve de garantie.
Je krijgt 2 jaar standaard carry in garantie bij Xnotebooks, dus geen eigen schade, diefstal e.d.

Jij hebt 2 jaar garantie bij Dell gekozen, daar zit ook nog diefstal en schade door eigen toedoen bij. Kost bij Xnotebooks weer extra geld. Er zit trouwens ook geen standaard vervanging bij, voor 1 jaar moet je weer 100 euro meer betalen. 2 jaar kost 145 euro meer

Bij Alienware is dat gewoon inbegrepen, wel zo eerlijk om dan 145 euro erbij te trekken, oh, en voor de verzekering tegen diefstal en eigen schade, 7 euro en 109 euro premie, kan er ook nog bij.

Xnotebooks kost dus in feite als je dezelfde service wil met aanbieding 2183 euro, zonder aanbieding 2283 euro.

Bij Alienware betaal je voor 2 jaar garantie + eigen schade en diefstal en een 9 cell batterij 2134 euro. zonder 9 cell batterij 2041,-. En we hebben nu nog niet eens een aanbieding te pakken.

Er zijn vaak aanbiedingen bij Dell, ik heb op mijn m11x bijvoorbeeld 150 euro bespaard door een aanbieding.

PS: Bij Dell klantenservice is het bekend dat ze hun werk redelijk doen, als je laptop kapot is krijg je ook echt een monteur aan de deur, een zelf replace onderdeel, of een heel nieuw systeem bij je thuis.

Bij Xnotebooks moeten we daar nog een vraagteken achter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Thomasthomas schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:08:
@CLB

Ten eerste vergelijk je hier een Alienware met een Xnotebook,
Ja duhuh, wat moet ik anders vergelijken :+ Zijn beide in het high-end segment te vinden >:)
ik vind persoonlijk het uiterlijk van de m15x mooier dan dat van de CNI15,
en daar wil ik best meer voor betalen
Ik vind de CNI15 mooier.. dat is natuurlijk zeer persoonlijk :Y
De CNI15 heeft gewoon meer mogelijkheden qua hardware, waaronder vele schermkeuzes, meer GPU's.
(ik vraag me ook af waar die CNI15 van gemaakt is)
Geen idee, waarschijnlijk papiermache met een kippengaas frame 8)7
Ten tweede is waarschijnlijk de koeling in de Alienware ook beter, mijn m11x heeft een perfecte ventilator, je hebt zelfs nog ruimte voor overclocken, en naar wat ik heb gelezen is dat ook zo bij de rest van de Alienware laptops(eigenlijk al hun PC's).
Aannames doen.. hmm ik zou het niet durven...
Tevens zit het met die cooling wel goed denk ik zo:
xnotebooks - Terminator CNI15
Tot slot zijn Alienware laptops makkelijk uit elkaar te halen om er nieuw
werkgeheugen, een nieuwe HDD of eventueel een nieuwe heatsink in te zetten.
Nagenoeg elke notebook is simpel uit elkaar te halen, de CNI15 ook, zie het plaatje hierboven
Ik heb ze met de volgende specs vergeleken:
het zijn trouwens volgens mij exact dezelfde HDD's.
Voor zover ik weet pakt Dell, maar wat van de plank, dus dezelfde HDD's, met geluk, ik geloof het niet.
CNI15 heeft een intel 5100 wireless card, m15x heeft een 5300.
Dus dan prop je er voor 2 tientjes ook een 5300'er in bij de CNI15.. :?
Met aanbieding voor xnotebooks: 1922,- zonder aanbieding 2022,-
Zonder aanbiedingen voor Alienware: 1892,-
Ze zijn in principe hetzelfde, behalve de garantie.
In principe hetzelfde vind ik wel een beetje kort door de bocht met zulke high-end / dure hardware..
De GPU's zijn anders, het RAM is anders, schermen zijn anders.. hmm in principe het zelfde.. nee
[Garantie-geblaat]
Dat heb ik niet goed bekeken inderdaad...
PS: Bij Dell klantenservice is het bekend dat ze hun werk redelijk doen, als je laptop kapot is krijg je ook echt een monteur aan de deur, een zelf replace onderdeel, of een heel nieuw systeem bij je thuis.
Hmm ik heb de laatste pagina's gelezen hierzo, was erg onder de indruk van de service :F
Bij Xnotebooks moeten we daar nog een vraagteken achter zetten.
?

Een post met een sarcastische ondertoon dit, maar dat lijkt me logisch met zo'n post van jou..
En prijzen vergelijken is lastig met zulke laptops / configs inderdaad, bij de een is die net wat goedkoper,
wil je er weer 'n ultra high-end CPU in, wordt 't prijsverschil weer gunstiger ten opzichte van de andere notebook..

Ik zet hier gewoon een uitgebreide post neer van een in mijn ogen beter / goed alternatief voor de M15X... that's it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
En dit word mijn 3de unit, er word weer een replacement naar me toegestuurd.

Ik ben heel erg benieuwd, als het deze keer niet goed gaat dan word die teruggestuurd en hoef ik niks meer weer van Alienware/Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@CLB & Thomasthomas:

Ik zou gewoon kijken wat je mooi vind, wat je wilt uitgeven aan de laptop en wat je van de laptop verwacht.

Dit alles is zo persoonlijk dat je het niet kunt vergelijken, met geen enkele high-end laptop, ze zien er allemaal anders uit en hebben andere hardware.

Daarbij kan het bij elk merk laptop mis gaan met de garantie. 4 jaar geleden heb ik bij dell juist een uitstekende support gekregen bij mijn laptop, bij mijn 2e laptop is dit gewoon om te huilen. Neem ik daarom geen dell meer in de toekomst?

Ik denk het niet, ik denk dat ik dan ook weer kijk wat voor mij dan weer een aantrekkelijke koop is, want immers kan het bij een andere fabrikant/winkel net zo slecht gaan als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CLB schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:22:

Een post met een sarcastische ondertoon dit, maar dat lijkt me logisch met zo'n post van jou..
En prijzen vergelijken is lastig met zulke laptops / configs inderdaad, bij de een is die net wat goedkoper,
wil je er weer 'n ultra high-end CPU in, wordt 't prijsverschil weer gunstiger ten opzichte van de andere notebook..

Ik zet hier gewoon een uitgebreide post neer van een in mijn ogen beter / goed alternatief voor de M15X... that's it
Het komt er uiteindelijk op neer dat ze ongeveer even duur zijn met bijna dezelfde specs. Ik vond het gewoon raar hoe je bij 300 euro verschil kwam.

Op de laatste 5 pagina's staan inderdaad negatieve dingen over Dell, maar dat is maar 1 persoon, de kans is sowieso al klein dat er iets mis gaat met je laptop, laat staan dat je dan 2(?) keer een foute replacement unit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mensen die iets negatiefs te melden hebben vind je natuurlijk sneller op 't internet, dat is een feit.
Maar verhalen over lange levertijden, NL toetsenborden, verkeerde replacements, beschadigingen.. hmm

Xnotebooks levert in twee dagen, lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Thomasthomas schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:22:
[...]

Het komt er uiteindelijk op neer dat ze ongeveer even duur zijn met bijna dezelfde specs. Ik vond het gewoon raar hoe je bij 300 euro verschil kwam.

Op de laatste 5 pagina's staan inderdaad negatieve dingen over Dell, maar dat is maar 1 persoon, de kans is sowieso al klein dat er iets mis gaat met je laptop, laat staan dat je dan 2(?) keer een foute replacement unit krijgt.
Ik heb er ook duidelijk bijgezet dat dit persoonlijk is, ook dat ik toch echt wel 1 van de ongelukkigen ben.
Dell kon het ook over een andere boeg gooien en me geen replacement unit sturen? Het enigste waar ik echt niet over te spreken ben bij Dell is het doorverbindspelletje, en het feit dat je continu wat anders te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Nou, mijn m15x is eeeeeeeindelijk aangekomen! :D
Hele aparte feel vergeleken met mn MBP, niet negatief maar gewoon anders.
Alienfx ziet er echt super stoer uit, toetsenbord typt heerlijk trouwens :O
Nou alleen nog al mn programmas, games en instellingen installeren..
Weet iemand trouwens hoe je de taal van een windows installatie wijzigt? (op OSX kan je dit gewoon wijzigen in het config scherm maar hier zie ik het niet echt, en ze hadden een NL ipv een ENG installatie geleverd)
Zal snel performance checks van mw2, bf2, wow en tf2 posten (zodra ik over mn eerste omgshock heen ben :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Relis schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:06:
Nou, mijn m15x is eeeeeeeindelijk aangekomen! :D
Hele aparte feel vergeleken met mn MBP, niet negatief maar gewoon anders.
Alienfx ziet er echt super stoer uit, toetsenbord typt heerlijk trouwens :O
Nou alleen nog al mn programmas, games en instellingen installeren..
Weet iemand trouwens hoe je de taal van een windows installatie wijzigt? (op OSX kan je dit gewoon wijzigen in het config scherm maar hier zie ik het niet echt, en ze hadden een NL ipv een ENG installatie geleverd)
Zal snel performance checks van mw2, bf2, wow en tf2 posten (zodra ik over mn eerste omgshock heen ben :P)
De taal kun je kiezen bij de installatie, erna niet meer tenzij je windows 7 ultimate hebt. Ik neem aan dat je windows 7 home premium hebt, dan zul je de laptop toch echt opnieuw moeten installeren.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Gaat dat niet eh, rammelen/buggen Darkstone, heb je er zelf ook ervaring mee?
Ziet er op zich ideaal uit :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, maar dit programma word wel vaker voorgeschreven

anyway, dan doe je toch gewoon een clean install met een image van tpb? wel een OEM image downloaden, anders doet ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:00:
nee, maar dit programma word wel vaker voorgeschreven

anyway, dan doe je toch gewoon een clean install met een image van tpb? wel een OEM image downloaden, anders doet ie het niet.
De originele Alienware Windows 7 DVD is ook prima te gebruiken, er staan een stuk of 20 talen op waaruit je kunt kiezen.

Een standaard OEM dvd zal natuurlijk niet werken omdat die niet geverifieerd wordt met de alienware bios en dan zit je weer met allerlei tools te rotzooien om windows aan het werk te krijgen en dat terwijl je alles gewoon in de doos al hebt zitten.

Een OEM van een fabrikant is niet hetzelfde als een OEM die je in de winkel koopt, via de fabrikant wordt de key geverifieerd met de bios en hoeft niet geactiveerd te worden. De OEM die je in de winkel koopt kun je maar 2 keer activeren en erna mag je windows 7 weer opnieuw aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Nou ja, net al mn instellingen/programmas etc gedaan dus laat nou maar zitten, ik kan wel met nederlands leren leven denk ik.. :P
1 ding alleen, weet iemand hoe je het hele meerdere toetsenborden-gebeuren uit zet? Ik moet nu na elke boot ctrl shift doen, niet erg maar liever niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Relis schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:33:
Nou ja, net al mn instellingen/programmas etc gedaan dus laat nou maar zitten, ik kan wel met nederlands leren leven denk ik.. :P
1 ding alleen, weet iemand hoe je het hele meerdere toetsenborden-gebeuren uit zet? Ik moet nu na elke boot ctrl shift doen, niet erg maar liever niet :P
-Klik op het toetsenbord in de taakbalk beneden
-Taalbalk weergeven
-Klik op het pijltje naar beneden op de taalbalk
-Instellingen

Verwijder hier elke toetsenbord indeling die je niet gebruikt.

Druk je op ok dan verdwijnt de taalbalk ook automatisch

Overigens kon je dit ook gewoon op internet vinden, dit komt een beetje erg lui over van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Beste Alien tweakers.

Na jaren wachten word het nu toch tijd. mijn eerste Alienware Systeem :D
Nu zit ik te twijfelen tussen twee builds (beperkt budget)
Namelijk deze twee.

Alienware Aurora Standard Lunar Shadow Chassis
Intel® Core™ i5 Processor 750 (2,66 GHz, 8 MB)
Windows® 7 Home Premium 64 Bit
Dual Crossfire 1GB ATI® Radeon™ HD 5670 graphics card
3GB 1333MHz (3x1GB) Dual Channel Memory
500 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)

Of

Intel® Core™ i3 Processor 530 (2,93 GHz, 4 MB)
1 GB ATI® Radeon™ HD 5870 grafische kaart

Het verschil in de builds is dus de gpu en cpu.
Nu vraag ik me af wat voor gamen nu het best is.
De HD5870 scoort veel beter dan de HD5670 crossfire.
Maar toch vraag ik me af of de cpu's veel schelen (i3 dualcore 2.9ghz en i5 Quadcore 2.6ghz) heb voorheen namelijk altijd Amd gehad en ben niet helemaal thuis in de intel branche.
De games die ik speel zijn zoiezo niet veeleisend heb namelijk ook nog een Ps3 en X360.
Ik speel verschillende games van world of warcraft tot Just cause 2 ik speel zowat iedere game al is het maar om te kijken wat voor game het is.
Ook weet ik dat ik met een zelfbouw systeem goedkoper uit ben maar ik heb al 3 zelfbouw systemen staan en wil nu toch eens een mooi alienware systeempje naast me hebben.
Wie o wie kan mij uit deze moeilijke beslissing helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Een dual core is prima voor gamen, een quad core heeft weinig meerwaarde, zeker ten opzichte van de betere gpu. Dus ik zou gewoon voor die laatste gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

RaCio schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:24:
Een dual core is prima voor gamen, een quad core heeft weinig meerwaarde, zeker ten opzichte van de betere gpu. Dus ik zou gewoon voor die laatste gaan. :)
Dus tussen de twee cpu's zit niet daadwerkelijk veel merbaar verschil en als er verschil is is dit te verwaarlozen met de performance die de gpu met zich meebrengt?
Wat ik me ook afvroeg (niet zo belangrijk eigenllijk) van welke fabriekant de HD5870 is bijv xfx , Club 3d ofzo?
Iemand die er een heeft en dit toevallig weet?

[ Voor 15% gewijzigd door amaterasu op 19-05-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
amaterasu schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:28:
[...]

Dus tussen de twee cpu's zit niet daadwerkelijk veel merbaar verschil en als er verschil is is dit te verwaarlozen met de performance die de gpu met zich meebrengt?
Wat ik me ook afvroeg (niet zo belangrijk eigenllijk) van welke fabriekant de HD5870 is bijv xfx , Club 3d ofzo?
Iemand die er een heeft en dit toevallig weet?
Ik gok: dell

Dell laat zelf ook hardware maken, dus het zou vreemd zijn als ze zoiets importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amaterasu schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:27:
Beste Alien tweakers.

Namelijk deze twee.

Of

Maar toch vraag ik me af of de cpu's veel schelen (i3 dualcore 2.9ghz en i5 Quadcore 2.6ghz) heb voorheen namelijk altijd Amd gehad en ben niet helemaal thuis in de intel branche.
De games die ik speel zijn zoiezo niet veeleisend heb namelijk ook nog een Ps3 en X360.
Ik speel verschillende games van world of warcraft tot Just cause 2 ik speel zowat iedere game al is het maar om te kijken wat voor game het is.
Ook weet ik dat ik met een zelfbouw systeem goedkoper uit ben maar ik heb al 3 zelfbouw systemen staan en wil nu toch eens een mooi alienware systeempje naast me hebben.
neem zowiezo geen crossfire setups. microstutter is a bitch.
in mijn laptop wil ik de 2x4870 vervangen met 1x5870. meer performance en geen stutter issues als je onder de 30 fps komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

kfaessen schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:59:
[...]

Ik gok: dell

Dell laat zelf ook hardware maken, dus het zou vreemd zijn als ze zoiets importeren.
ok :D wist niet dat Dell dat zelf ook deed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
amaterasu schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:54:
[...]

ok :D wist niet dat Dell dat zelf ook deed 8)7
Zo moeilijk is het niet om een referentiemodel te maken met een eigen koeler erop, het grootste deel komt dus van amd/ati af.

Ik ben er niet 100% zeker van aangezien ze losse hardware op de site hebben staan welke niet van hun afkomstig is, maar het lijkt me wel de meest logische keuze.

De laptop moederborden worden wel door dell ontwikkeld vaak inclusief de grafische chips erop, dus de kennis hebben ze wel al jaren in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

kfaessen schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:53:
[...]

Zo moeilijk is het niet om een referentiemodel te maken met een eigen koeler erop, het grootste deel komt dus van amd/ati af.

Ik ben er niet 100% zeker van aangezien ze losse hardware op de site hebben staan welke niet van hun afkomstig is, maar het lijkt me wel de meest logische keuze.

De laptop moederborden worden wel door dell ontwikkeld vaak inclusief de grafische chips erop, dus de kennis hebben ze wel al jaren in huis.
mhm ok. De fabrikant van de gpu boeit em ook niet zo super veel was gewoon een beetje nieuwsgierig.
Maar dan ga ik denk ik toch voor de build met de i3 en een HD5870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

amaterasu schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:27:
Beste Alien tweakers.

Namelijk deze twee.

Of

Ik zou gewoon nog even doorsparen/wachten tot je een i5 en op zijn minst een HD5870 kan kopen. Geen CrossfireX HD5670, de 5670 is namelijk geen echte gamekaart.

Je kan overigens ook beter even wachten tot ze weer 1 van hun grandioze aanbiedingen hebben. Ik weet bijna zeker dat er elke maand wel korting op 1 of meerderen onderdelen uit Alienware PC's zit. Fantastische desktops die Aurora's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb dell een offerte voor een M11x laten maken. Is dit een redelijke prijs, of hebben jullie (veel) meer korting gehad?

N05W1102
Base: Alienware M11x Cosmic Black
Processor : Intel Core 2 Duo SU7300(1.3GHz,800MHz,3MB)
Display : 11.6in WideHD 1366x768 (720p) LCD
Ship Accessory : Dutch Docs
Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Power Supply : Alienware 65W AC Adapter
Power Cord : European 220V
Battery : Primary 8-cell 63W/HR LI-ION
Graphics Card : 1GB GDDR3 NVIDIA GeForce GT 335M
Wireless : Europe Dell Bluetooth 365 Card
Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
AutoMatic Updates : AutoMatic updates - On
No Software Anti-Virus
Name Plate Engraving : Generic
Standard Service - 1 year of coverage included with your PC
No Warranty Upgrade
No Accidental Damage Support
Alienware M11x Order - Netherlands

EUR
Subtotaal 839,50
Transportkosten 24,37
BTW 164,14
Totaal 1.028,01

En ik twijfel nog erg over die processor. Onder andere hier (GENETX in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No...") word aangegeven dat de processor eigenlijk niet sterk genoeg is om echt goed op te kunnen gamen. Als voorbeeld word GTA IV gegeven, maar hier (http://forum.notebookrevi...11x-benchmark-thread.html) zeggen ze dat GTA IV (mits op medium settings) gewoon goed te spelen is op de native resolutie. (Overigens is deze configuratie met de SU7300 goedkoper dan met de SU4100 :+ )

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sjirafje: Slechte prijs, ik heb 200 euro minder betaald voor dezelfde configuratie (klein verschil, ik heb de 320GB in plaats van 500GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Dan moet ik nog maar eens gaan bellen. Hoe heb jij dat aangepakt?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Eeeeeen mijn 3de replacement unit binnen. Alles is verholpen, wat wel erg was is dat de HD niet goed in het systeem zat, de schroefjes zaten los. Waardoor de HD los was geschoten bij het transport.

Maaaaaaaaar, ik kan nu niet meer overclocken..... BSOD elke 10 tot 15 minuten. Ik word hier toch wel zoooo beroerd van! Waarom uberhaupt een OC functie in de laptop zetten als hij niet bij alle laptops werkt!
Ik ben er klaar mee de laptop gaat terug geld terug huppa ik koop wel iets wat goed ontwikkeld is.

Alienware heel mooi en fancy ook heerlijk snel, maar er zitten zoveel flaws aan de laptop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Voor mij dan toch maar geen AW... Wordt niet vrolijk van de verhalen van Dark Master :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Nou ja, Dark Master is maar 1 klant van de weet ik het hoe veel waarbij het gewoon perfect gaat.
Ik heb mn m15x ongeveer een week of anderhalf nu, en daar heb ik nog helemaal geen problemen mee gehad, ik zou mn beslissing dus ook niet door de verhalen van 1 misser 100% beinvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

sjirafje schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:17:
Ik heb dell een offerte voor een M11x laten maken. Is dit een redelijke prijs, of hebben jullie (veel) meer korting gehad?

N05W1102
Base: Alienware M11x Cosmic Black
Processor : Intel Core 2 Duo SU7300(1.3GHz,800MHz,3MB)
Display : 11.6in WideHD 1366x768 (720p) LCD
Ship Accessory : Dutch Docs
Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Power Supply : Alienware 65W AC Adapter
Power Cord : European 220V
Battery : Primary 8-cell 63W/HR LI-ION
Graphics Card : 1GB GDDR3 NVIDIA GeForce GT 335M
Wireless : Europe Dell Bluetooth 365 Card
Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
AutoMatic Updates : AutoMatic updates - On
No Software Anti-Virus
Name Plate Engraving : Generic
Standard Service - 1 year of coverage included with your PC
No Warranty Upgrade
No Accidental Damage Support
Alienware M11x Order - Netherlands

EUR
Subtotaal 839,50
Transportkosten 24,37
BTW 164,14
Totaal 1.028,01

En ik twijfel nog erg over die processor. Onder andere hier (GENETX in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No...") word aangegeven dat de processor eigenlijk niet sterk genoeg is om echt goed op te kunnen gamen. Als voorbeeld word GTA IV gegeven, maar hier (http://forum.notebookrevi...11x-benchmark-thread.html) zeggen ze dat GTA IV (mits op medium settings) gewoon goed te spelen is op de native resolutie. (Overigens is deze configuratie met de SU7300 goedkoper dan met de SU4100 :+ )
SU7300 of SU4100 maakt niet echt uit. Koop nu vooral geen m11x, over 1-2 maanden komt er een refresh met core i3, i5 en i7.

E: Ik had overigens 830 euro incl. BTW & verzendkosten betaald voor dezelfde laptop maar dan met 320GB HDD.

Het staat echt vast dat er core i's komen in deze laptop, Dell heeft het aangekondigd. Moet je trouwens wel een core i7 nemen, i5 en i3 zijn geen echte verbetering over de C2D's die er nu in kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 22-05-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
het worden dan wel aangepaste ULV i3, i5 en i7

bestaan deze al en zijn hier benchmarks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Relis schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:50:
Nou ja, Dark Master is maar 1 klant van de weet ik het hoe veel waarbij het gewoon perfect gaat.
Ik heb mn m15x ongeveer een week of anderhalf nu, en daar heb ik nog helemaal geen problemen mee gehad, ik zou mn beslissing dus ook niet door de verhalen van 1 misser 100% beinvloeden
True, ik vind Alienware nog steeds een mooi merk. Maar tja ik baal een beetje van hoe het verlopen is bij mij.
Ik ben nu uiteraard ook een beetje afgekoeld. Dit kon ook bij elk ander merk gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Tjukkie schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:51:
het worden dan wel aangepaste ULV i3, i5 en i7

bestaan deze al en zijn hier benchmarks van?
Ze bestaan al. Ik heb gelezen dat er zelfs al een Fujitsu laptop is met een core i7 620UM.

Het zijn allemaal ULV's, i3 heeft totaal geen meerwaarde, i5 is net iets slomer/sneller (ligt aan model) dan een overgeklokte SU****, maar dankzij turbo boost en HT zijn ze wel iets sneller. Alleen de i7 geeft een significant voordeel, ongeveer 80% sneller dan de huidige CPU's.

Ik maak zo even een edit naar de nieuwe processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

de i5 520UM 1,06GHz turbo boost naar 1,86,
i7 620UM 1,06Ghz turbo boost naar 2.14
i7 640UM 1,2Ghz turbo boost naar 2.27.

Ze verbruiken allemaal wel 80% meer stroom als de SU**** (18W ipv 10W)

http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=47554,43562,47700

Over de i3 is nog niets bekend.
Het komt er dus op neer dat je een i7 moet nemen.

E: Sorry double post..

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 23-05-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfft, TDP zegt geen reet over het idle verbruik, tdp is niets meer dan een eis aan de koeling.

onzin dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Thomasthomas schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:47:
[...]

SU7300 of SU4100 maakt niet echt uit. Koop nu vooral geen m11x, over 1-2 maanden komt er een refresh met core i3, i5 en i7.

E: Ik had overigens 830 euro incl. BTW & verzendkosten betaald voor dezelfde laptop maar dan met 320GB HDD.

Het staat echt vast dat er core i's komen in deze laptop, Dell heeft het aangekondigd. Moet je trouwens wel een core i7 nemen, i5 en i3 zijn geen echte verbetering over de C2D's die er nu in kunnen.
Goed dat je dat zegt, de processor was de reden dat ik nog niet besteld had, maar nu weet ik zeker dat ik nog even wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf van plan om een Alienware m15x te kopen.
Nu heb ik al gekozen welke config ik precies neem... als graka iig de HD5850, ik vertrouw erop dat deze GDDR5 heeft?! Of hoe je het ook mag noemen.

Alleen heb ik gehoord dat de leveringstijden voor Alienware soms giga lang kunnen zijn.. is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Het lijkt erop dat hij ddr5 heeft ja, probleem is (blijkbaar) dat hij erg veel hitte produceert, waardoor je koeling ook weer wat meer lawaai maakt.
Dit is allemaal alleen maar hear-say hoor
Ik heb wel vrij lang op mijn m15x moeten wachten, iets van anderhalve maand (totally worth it though ^^)
Pagina: 1 ... 6 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.