Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:33:
[...]

heb je os cd en drivers cd apart gekregen? ik heb die namelijk wel gehad bij mijn M17X-R2
heb een Windows 7 HP x64 en resource disk met drivers.
zitten nu in het leren alienware handboek:)
windows 7 cd die ik heb als ik die terug zet krijg ik alienware logo bij de info en achtergronden gelijk terug. is echt alienware versie.
eh ja die heb ik gebruikt. Win7 pro. Maar geen wallpapers, catalyst drivers willen niet installeren en de lader die niet herkend wordt als een dell lader...
Servicetag wordt trouwens ook niet herkend op de dell site...

Zit er niet een restore partitie bij ofzo?

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 07:54:
[...]

heb je toevallig drivers voor intel ahci geinstalleerd met je raid array? dat zou de traagheid kunnen verklaren.
heb wel eens 2x intel ssd in raid getest in mijn m17x en dat ging gewoon belachelijk snel.
raid 0 installeren is alleen maar aanzetten in bios en dan array maken met de utility die je kan openen voordat windows opstart. zet wel je blocksize goed op 128kb.
[/quote
Hey

Ik heb het weer geprobeert,maar kraijg de snelheid niet hoger dan 125 mb...
Op een intel bord kan je diskpart gebruiken om align 128 aan te maken. dat kan bij dit bord niet. Diskpart zit niet eens de raid 0.
wat doe ik verkeerd?Ik heb een w7 met allemaal drivers erin en bij het installeren zit hij de raid, maar is dan niet gealign op 128..
Helppppp.
De m17 met intel bord loopt als eem trein maar dit nvidia bord. Ik snap er geen ruk van.

Hulp graag THX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
peatron schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:44:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 07:54:
[...]

heb je toevallig drivers voor intel ahci geinstalleerd met je raid array? dat zou de traagheid kunnen verklaren.
heb wel eens 2x intel ssd in raid getest in mijn m17x en dat ging gewoon belachelijk snel.
raid 0 installeren is alleen maar aanzetten in bios en dan array maken met de utility die je kan openen voordat windows opstart. zet wel je blocksize goed op 128kb.
[/quote
Hey

Ik heb het weer geprobeert,maar krijg de snelheid niet hoger dan 125 mb...
Op een intel bord kan je diskpart gebruiken om align 128 aan te maken. dat kan bij dit bord niet. Diskpart zit niet eens de raid 0.
wat doe ik verkeerd?Ik heb een w7 met allemaal drivers erin en bij het installeren zit hij de raid, maar is dan niet gealign op 128..
Helppppp.
De m17 met intel bord loopt als een trein maar dit nvidia bord. Ik snap er geen ruk van.

Hulp graag THX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je al je raid array formateerd met windows 7 is het al goed alligned. met diskpart is alleen handig voor windows xp of vista.
gewoon array maken, windows 7 booten. huidige partitie weg gooien en nieuwe maken vanuit windows 7 install is al voldoende.

handleiding raid instellen op M17X-R1
http://forum.notebookrevi...dnt-come.html#post6156385

heb je al a04 bios erop?

meer info of R1 issues:
http://forum.notebookrevi...691-m17x-dpc-latency.html

en je peformance dat die slecht is komt door dat gekke nforce bord die in de M17x-R1 zit.
dell klagen > word je op gegeven moment kosteloos upgraded naar R2.
R1 is een bak met latency en mobo ellende. zie notebookreview.com forum.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat de nieuwe M11x al te koop was met i5 en i7 en optimus prime technologie, maar ik vroeg mij af of deze nou wel of geen gigabit poort heeft, want ik vind dat zelf wel een minpuntje van mijn huidige M11x. Hoewel ik nog steeds geniet van het beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even Crysis gespeeld, en Blur. Lopen beiden fantastisch! Crysis op 1080 en alles high, soepel. Blur gaat ook alles prima! GTA IV morgen proberen, heb nu geen zin om dat gigantische spel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Bzzje schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:11:
[...]

eh ja die heb ik gebruikt. Win7 pro. Maar geen wallpapers, catalyst drivers willen niet installeren en de lader die niet herkend wordt als een dell lader...
Servicetag wordt trouwens ook niet herkend op de dell site...

Zit er niet een restore partitie bij ofzo?
even zoeken maar dan heb je ook wat, in ieder geval voor de wallpapers

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:30:
Ik zag dat de nieuwe M11x al te koop was met i5 en i7 en optimus prime technologie, maar ik vroeg mij af of deze nou wel of geen gigabit poort heeft, want ik vind dat zelf wel een minpuntje van mijn huidige M11x. Hoewel ik nog steeds geniet van het beestje.
Ben er ook nog steeds blij mee, en zo te zien gaat optimus ook gewoon werken op de r1 _/-\o_

Optimus prime is trouwens iemand anders ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CopyCatz op 11-06-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Het werkgeheugen uitbreiden is dat een kwestie van nieuw werkgeheugen in je pc stoppen en het werkt? Krijg hier niet helemaal duidelijkheid over op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:48:
[...]

als je al je raid array formateerd met windows 7 is het al goed alligned. met diskpart is alleen handig voor windows xp of vista.
gewoon array maken, windows 7 booten. huidige partitie weg gooien en nieuwe maken vanuit windows 7 install is al voldoende.

handleiding raid instellen op M17X-R1
http://forum.notebookrevi...dnt-come.html#post6156385

heb je al a04 bios erop?

meer info of R1 issues:
http://forum.notebookrevi...691-m17x-dpc-latency.html

en je peformance dat die slecht is komt door dat gekke nforce bord die in de M17x-R1 zit.
dell klagen > word je op gegeven moment kosteloos upgraded naar R2.
R1 is een bak met latency en mobo ellende. zie notebookreview.com forum.
ik heb niet de a04 bios er op gezet. Hij draaid op a03 prima.
En ik heb gedaan precies zoals jij het beschrijft..
is het niet zo dat er in w7 drivers voor raid geladen moeten worden? En zoja waar haal ik die drivers vandaan en hoe laad ik deze ?
ik denk dat ik maar een keer w7 kaal dus zonder drivers probeer te installeren.
ps; ik zag je m17x tekoop staan...Een beestje..
Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

even een vraagje voor de bestellers; stel je komt rond de 1650 uit met een configuratie, hoeveel kan je er ongeveer af halen na mailen/bellen met Dell? ben namelijk erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de belgen niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet? dacht dat dell benelux was hiero. dus nl en belgie word allemaal vanuit amsterdam geregeld.
krom dat je als NL wel korting krijgt en als belg niet.
mail anders sven_schermer@dell.com. die wilt nog wel eens leuke aanbiedingen hebben.
The Inquisitor schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:31:
even een vraagje voor de bestellers; stel je komt rond de 1650 uit met een configuratie, hoeveel kan je er ongeveer af halen na mailen/bellen met Dell? ben namelijk erg benieuwd...
voor 1650 heb je ook een M17x-r2 uit de vraag en aanbod :P
peatron schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:42:
[...]

ik heb niet de a04 bios er op gezet. Hij draaid op a03 prima.
En ik heb gedaan precies zoals jij het beschrijft..
is het niet zo dat er in w7 drivers voor raid geladen moeten worden? En zoja waar haal ik die drivers vandaan en hoe laad ik deze ?
ik denk dat ik maar een keer w7 kaal dus zonder drivers probeer te installeren.
ps; ik zag je m17x tekoop staan...Een beestje..
Thx :)
denk dat je drivers nodig hebt gezien nfore bordje is. kan je op usb stick zetten en laden via windows als je installeerd. zie dell site of er drivers zijn.

Klopt. wil wat kleiners en denk een m11x met i7. heb ik meer dan genoeg aan op dit moment 8)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Laatst online: 02-08-2023
Hoezo? Je komt uit bij de Nederlandse Dell reps hoor. En soms moet je gewoon eens geluk hebben met de rep die je aan de lijn hebt. Sommigen geven niets (= 5% korting), anderen geven daar nog eens 5% extra bovenop.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:04:

niet? dacht dat dell benelux was hiero. dus nl en belgie word allemaal vanuit amsterdam geregeld.
Correct. XennOX was me voor.

[ Voor 31% gewijzigd door Floxie op 11-06-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was inderdaad telkens een nederlands persoon die ik aan de lijn had. Een 3tal verschillende verkopers aan de lijn gehad en nooit extra korting gehad. Mss omdat ik de epp al had? Of gewoon pech gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
[...]

mail anders sven_schermer@dell.com. die wilt nog wel eens leuke aanbiedingen hebben.

[...]

[...]

denk dat je drivers nodig hebt gezien nfore bordje is. kan je op usb stick zetten en laden via windows als je installeerd. zie dell site of er drivers zijn.

Klopt. wil wat kleiners en denk een m11x met i7. heb ik meer dan genoeg aan op dit moment 8)
Ok zal dan eens de orginele dvd gebruiken( ik heb een geslipte dvd gemaakt).

Maar ik heb nu een ander probleem..
Mss weet jij een oplossing..
Na dat ik w7 heb geinstalleerd op een single ssd wilde w7 niet afsluiten( het duurde mij te lang).Heb ik de stekker eruit getrokken. Dit doe ik wel eens vaker. Echter nu wil de bios niet meer in beeld komen. Alles draaid gewoon.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

accu eruit, adapter eruit. dan ff op de power knop drukken dat al het rest stroom uit het systeem gaat en dan weer aan zetten na een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ben meer geïnteresseerd in een 15 inch :P

Hoe zit dat met die Sven dan, kan je die gewoon een mailtje sturen met welke componenten je wilt hebben en hij maakt er een leuke prijs van oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 08:15
The Inquisitor schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 08:59:
[...]

Hoe zit dat met die Sven dan, kan je die gewoon een mailtje sturen met welke componenten je wilt hebben en hij maakt er een leuke prijs van oid?
Heb het idee dat de verkopers bij Dell wat minder mogen strooien met kortingen. Voorheen kon je nog wel aardig wat van de prijs halen voor een M11x bijvoorbeeld (€150,- was geen uitzondering). Nu gaat er niks meer af. Probeerde het deze week nog, maar zonder geluk. Alleen de verzendkosten...dat zet geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:08:
[...]

Heb het idee dat de verkopers bij Dell wat minder mogen strooien met kortingen. Voorheen kon je nog wel aardig wat van de prijs halen voor een M11x bijvoorbeeld (€150,- was geen uitzondering). Nu gaat er niks meer af. Probeerde het deze week nog, maar zonder geluk. Alleen de verzendkosten...dat zet geen zoden aan de dijk.
ja mij lukte het ook niet. Ook bij dell crisis zeker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oké, duidelijk. Thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 08:59:
[...]

Ik wil de M11X met U7 stiekem :9~ 17 inch is huge maar wel erg krachtig.

sven staat er om bekend dat hij wel leuke deals kan maken met klanten maar ja hangt ook van de tijden af en of hij er ook nog op verdient;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ja, dat begrijp ik maar al te goed :P

maar dan kan je dus een mailtje sturen? ik heb (nog) geen zin om te bellen maar ik ben gewoon benieuwd welke deal eruit zou kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:05:
ja, dat begrijp ik maar al te goed :P

maar dan kan je dus een mailtje sturen? ik heb (nog) geen zin om te bellen maar ik ben gewoon benieuwd welke deal eruit zou kunnen komen
Mail kan zie start post maar bellen heeft altijd wel beter resultaat vind ik. bel alles liever dan email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
hey mensen, ik zit er sterk aan te denken om bij Dynbyte die M15x te gaan halen, maar vroeg me af of het wel een slimme keuze is. Ik wil een laptop waarmee ik kan programmeren, game programming wel te verstaan, maar ook wil ik er een aantal games mee spelen. Nu vroeg ik mij dus af of die GTX 260m wel een goeie keuze is om te nemen, en dat ik niet over een jaar moet wisselen van kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zelf zou ik dan voor wat meer power gaan.. GTX 285M / ATI 5850 / ATI 5870.. helemaal voor dat geld..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
probleem is dat waarneer ik hem met een 5850 haal bij dell zelf, ik uiteindelijk bijna 100 euro meer kwijt ben, en dan ook maar 1 jaar garantie heb. Bij Dynabyte heb ik er 3 jaar garantie standaard, en voor 14 euro per maand heb je ook nog extra garantie voor bijvoorbeeld waterschade etc. En mijn ouders betalen mee, en die willen er niet al te veel aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Raxious schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:35:
hey mensen, ik zit er sterk aan te denken om bij Dynbyte die M15x te gaan halen, maar vroeg me af of het wel een slimme keuze is. Ik wil een laptop waarmee ik kan programmeren, game programming wel te verstaan, maar ook wil ik er een aantal games mee spelen. Nu vroeg ik mij dus af of die GTX 260m wel een goeie keuze is om te nemen, en dat ik niet over een jaar moet wisselen van kaart.
Ik denk dat de GTX-260M voorlopig wel mee gaat. de prestaties komen aardig overeen met de HD 5850.

hier nog een discussie over beide videokaarten op het internet.
Raxious schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:05:
probleem is dat waarneer ik hem met een 5850 haal bij dell zelf, ik uiteindelijk bijna 100 euro meer kwijt ben, en dan ook maar 1 jaar garantie heb. Bij Dynabyte heb ik er 3 jaar garantie standaard, en voor 14 euro per maand heb je ook nog extra garantie voor bijvoorbeeld waterschade etc. En mijn ouders betalen mee, en die willen er niet al te veel aan uitgeven.
levert Dynabyte standaard 3 jaar garantie joh? nooit geweten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
ik wist het ook niet over die 3 jaar garantie, maar blijkt dus wel zo te zijn, 1e jaar via Alienware, 2e jaar via DynaByte, en in het 3e jaar betalen zij 1/3 van de kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:15:
Ik denk dat de GTX-260M voorlopig wel mee gaat.
De prestaties komen aardig overeen met de HD 5850.
Ben normaal ook altijd erg van NoteBookCheck, but not this time...Staat dat de 5850 10.000 punten haalt in 3D Mark '06.. Hier haal ik er 12.000 op 1280x1024 met 'n 'magere' i5 430 CPU.. die GTX260 is no way near the 5850 imho. Maar hij is wel erg gezakt in die lijst op NoteBookCheck.. waarom dat dan is.. dat is wel weer vaag dan natuurlijk.. Toen ik enkele weekjes geleden nog keek stond die zeker weten in de top 20... vaag..
Nog een puntje om rekening mee te houden is dat de 5850 / 5870 wel DX11 ondersteunen, die GTX260M niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

CLB schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:32:
[...]

Ben normaal ook altijd erg van NoteBookCheck, but not this time...Staat dat de 5850 10.000 punten haalt in 3D Mark '06.. Hier haal ik er 12.000 op 1280x1024 met 'n 'magere' i5 430 CPU.. die GTX260 is no way near the 5850 imho. Maar hij is wel erg gezakt in die lijst op NoteBookCheck.. waarom dat dan is.. dat is wel weer vaag dan natuurlijk.. Toen ik enkele weekjes geleden nog keek stond die zeker weten in de top 20... vaag..
Nog een puntje om rekening mee te houden is dat de 5850 / 5870 wel DX11 ondersteunen, die GTX260M niet.
Hummm... dan weet ik het ook niet, ik heb nog geen Alienware dus moet alles van internet halen :P

heb je niet toevallig gekeken naar de verkeerde HD 5850? je hebt GDDR 3 en 5 (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
je hebt idd een GDDR 3 en 5 variant van de HD 5850. overigens is dat discussie topic ook niet bepaald helder, aangezien er niet een duidelijk antwoord is uitgekomen over welke kaart er nu precies beter is.

en DX11 is leuk, maar gebruik ik nu toch nog niet. Heb in mijn PC een GTX 260 zitten en gebruik nog steeds DX9 waar mogelijk is. Kijk, zoals ik al zei wordt de laptop voornamelijk voor programming gebruikt, maar wil ik er wel een paar games op kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:15:
[...]

Ik wil de M11X met U7 stiekem :9~ 17 inch is huge maar wel erg krachtig.

sven staat er om bekend dat hij wel leuke deals kan maken met klanten maar ja hangt ook van de tijden af en of hij er ook nog op verdient;)
Mijn m11x voor jou M17x :D?

Nee grapje die past niet in mijn tas, en bovendien moet ik dan overal een Notepal bij de hand hebben.

Over Notepal gesproken (koelsysteem van CoolerMaster voor laptops), de temperatuur van de GPU van m'n M11x gaat met een dikke 5 tot 7 graden celcius omlaag als ik hem erop zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Raxious schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:52:
je hebt idd een GDDR 3 en 5 variant van de HD 5850. overigens is dat discussie topic ook niet bepaald helder, aangezien er niet een duidelijk antwoord is uitgekomen over welke kaart er nu precies beter is.

en DX11 is leuk, maar gebruik ik nu toch nog niet. Heb in mijn PC een GTX 260 zitten en gebruik nog steeds DX9 waar mogelijk is. Kijk, zoals ik al zei wordt de laptop voornamelijk voor programming gebruikt, maar wil ik er wel een paar games op kunnen spelen
Alleen Acer gebruikt de GDDR3 versie..
En DX11 is toch wel futureproof zou ik zeggen... lijkt me essentieel bij zo'n dure aankoop.. but that's me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
hoezo dat?? ik ga er niet vanuit dat DirectX11 heel snel een must gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Raxious schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:52:

Ik ben van mening dat je daar voorlopig wel mee vooruit kan.

Ik ben trouwens van plan dezelfde laptop te halen, laat me weten, als je wilt, wat je gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Een must is 't (zeker) niet, maar het is er niet voor niks...
Dus als ik dan dure nieuwe hardware zou aanschaffen zou ik zoveel mogelijk nieuwe hardware willen...

Maar dat is mijn mening, andere meningen zijn er uiteraard ook, zoals die van jou, die 't niet interesting vind =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
probleem is gewoon dat ik hem voor een opleiding wil gebruiken, en ik geen extreem groot budget heb. anders had ik eventueel de M17x gehaald. En nu kan ik hem kant en klaar bij Dynabyte halen en waarneer ik hem bij Dell haal ben ik gewoon meer dan 1600 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

CLB schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:25:
Een must is 't (zeker) niet, maar het is er niet voor niks...
Dus als ik dan dure nieuwe hardware zou aanschaffen zou ik zoveel mogelijk nieuwe hardware willen...

Maar dat is mijn mening, andere meningen zijn er uiteraard ook, zoals die van jou, die 't niet interesting vind =)
Grotendeels deel ik je mening hoor!

Alleen je budget moet het toelaten, en die dynabyte AW is goed geconfigureerd voor een lagere prijs dan bij Dell...
Raxious schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:31:
probleem is gewoon dat ik hem voor een opleiding wil gebruiken, en ik geen extreem groot budget heb. anders had ik eventueel de M17x gehaald. En nu kan ik hem kant en klaar bij Dynabyte halen en waarneer ik hem bij Dell haal ben ik gewoon meer dan 1600 euro kwijt.
Je kunt natuurlijk ook online configureren en bepaalde opties veranderen... bijvoorbeeld; heb je wel 500GB HDD nodig als je ook al een pc hebt? je zou daar makkelijk op kunnen "bezuinigen".

Maar ik kan natuurlijk niet voor jou kijken :9 dus daar moet je zelf even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
ik heb 1TB in mijn PC zitten waar al bijna 700GB van in beslag is, dus lijkt me wel zo verstandig. Maar die GTX 260 is gewoon voor de rest een goeie kaart waar ik tot nu toe gewoon het meeste mee kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja zeker =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CLB schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:55:
[...]

Alleen Acer gebruikt de GDDR3 versie..
En DX11 is toch wel futureproof zou ik zeggen... lijkt me essentieel bij zo'n dure aankoop.. but that's me..
Ik vind dat dx10 nou niet zo veel verschilt, ik zie het verschil (naast framrates) niet echt als ik op m'n desktop (i7 860 en HD5850) of m'n m11x Dirt 2 speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raxious schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 16:00:
ik heb 1TB in mijn PC zitten waar al bijna 700GB van in beslag is, dus lijkt me wel zo verstandig. Maar die GTX 260 is gewoon voor de rest een goeie kaart waar ik tot nu toe gewoon het meeste mee kan spelen?
tja de m15x kan maar 1 hdd aan. de m17x daar in tegen kan je 2x 640gb in raid 0 in zetten en heb je ruim 1.2 tb. weet niet of 12 mm schijven passen. anders kan je zelfs 2x 1 tb erin kwijt.
Thomasthomas schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:52:
[...]

Mijn m11x voor jou M17x :D?

Nee grapje die past niet in mijn tas, en bovendien moet ik dan overal een Notepal bij de hand hebben.

Over Notepal gesproken (koelsysteem van CoolerMaster voor laptops), de temperatuur van de GPU van m'n M11x gaat met een dikke 5 tot 7 graden celcius omlaag als ik hem erop zet!
notepal? M17x blaatst wat harder om die hitte te counteren. kan gewoon op schoot gamen en word wel lekker warm maar niet heet. denk dat notepal de M17x niet eens aan kan :P
als je de m11 bij mij inlevert plus wat extra centen kan je de eerste zijn die notepal met m17x kan testen :9

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
heb eigenlijk nog een vraag, hoelang gaat de batterij ongeveer mee als je ermee gaat programmeren?? zou wel handig zijn als ie een paar uur mee gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raxious schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:48:
heb eigenlijk nog een vraag, hoelang gaat de batterij ongeveer mee als je ermee gaat programmeren?? zou wel handig zijn als ie een paar uur mee gaat
tis een game laptop dus <2 uur.

M17X trekt iets meer dan anderhalf uur. in stealth mode 2,5 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
De m11x gaat wel wat langer mee dan 2,5 uur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:51
Sja juist omdat je games gaat programmeren zou ik voor DX11 gaan.

Ik ben zelf ook programmeur (niet voor games) maar wil altijd de nieuwste technieken uitproberen en kijken of daarmee dingen makkelijker, sneller of mooier zijn op te lossen.

Als programmeur zie ik dan juist een uitdaging om DX 11 te doorgronden om zo de spellen van nog mooiere effecten te voorzien.

Overigens: gamen en een lange batterijduur gaan niet samen. De m15x heeft wel een energiebesparingsmode maar daarmee kun je absoluut niet gamen (tenzij je 5-10fps acceptabel vind). Het verbruik gaat van maximaal 150W naar maximaal 60W (9 cells accu gaat 2-3 uur mee dan, normaal gaat de 9 cells accu maar 1 uur mee met gamen over de standaard 6 cells accu wil ik het dan nieteens hebben).

[ Voor 34% gewijzigd door DutchKel op 13-06-2010 12:11 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

zoenvisje schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:01:
De m11x gaat wel wat langer mee dan 2,5 uur toch?
je kan makkelijk 2.5 uur gamen, met overclocked CPU en brightness op het hoogst.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:16:
notepal? M17x blaatst wat harder om die hitte te counteren. kan gewoon op schoot gamen en word wel lekker warm maar niet heet. denk dat notepal de M17x niet eens aan kan :P
als je de m11 bij mij inlevert plus wat extra centen kan je de eerste zijn die notepal met m17x kan testen :9
Oke, want ik had dus eerst een HP laptop, waar je volgens mij letterlijk een ei op kon bakken, vandaar die notepal.

[ Voor 51% gewijzigd door Thomas op 13-06-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik bedoel als je niet gamed. Ik snap dat gamen de accu leegvreet maar ik neem aan dat als je alleen wat surft e.d. dat je toch wel wat langer door kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zoenvisje schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:22:
Ik bedoel als je niet gamed. Ik snap dat gamen de accu leegvreet maar ik neem aan dat als je alleen wat surft e.d. dat je toch wel wat langer door kunt gaan.
Op Dell bij de M11x staat de volgende review;
De batterij gaat bij mij tijdens gamen +- 2 uur en 30 minuten mee, met helderheid op 3/7(dankzij LED verlichting verbruiktt dit echt heel weinig stroom), en als ik hem op powersaving zet ongeveer 6 uur(op intergrated graphics), maar als je nog wat functies uitschakeld via het Command Center (Nvidia GPU HELEMAAL uit), dan red je uiteindelijk wel 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Zie je, ik kon het niet vinden maar wist dat ik het ergens gelezen had. Dank je voor de bevestiging :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiyaKa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 14:30
Iemand ervaringen met Alienware M11x uit Amerika? Moet je hierover BTW/invoerrechten betalen? Zo ja, hoeveel ongeveer is dat dan? En hoe zit het met de garantie? Ik heb gelezen dat bij Standard Service 1 jaar garantie niet geldig is buiten Amerika. Bij Advenced Service 3 jaar of meer is de garantie wel geldig. Moet je deze garantie direkt aanschaffen of kan dat ook later na aanschaf van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:51
FiyaKa schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:35:
Iemand ervaringen met Alienware M11x uit Amerika? Moet je hierover BTW/invoerrechten betalen? Zo ja, hoeveel ongeveer is dat dan? En hoe zit het met de garantie? Ik heb gelezen dat bij Standard Service 1 jaar garantie niet geldig is buiten Amerika. Bij Advenced Service 3 jaar of meer is de garantie wel geldig. Moet je deze garantie direkt aanschaffen of kan dat ook later na aanschaf van de laptop?
Ik denk niet dat het mogelijk is om een bestelling in amerika te doen:
dell houd zich aan de regels van de landen waarin de bestelling gedaan wordt. Aangezien de us site zich aan de regels van de us houd welke niet in nederland geldig zijn zullen ze je waarschijnlijk doorverwijzen naar de nl site.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiyaKa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 14:30
kfaessen schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:21:
[...]

Ik denk niet dat het mogelijk is om een bestelling in amerika te doen:
dell houd zich aan de regels van de landen waarin de bestelling gedaan wordt. Aangezien de us site zich aan de regels van de us houd welke niet in nederland geldig zijn zullen ze je waarschijnlijk doorverwijzen naar de nl site.
Via ebay.com kan je wel Alienware aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiyaKa schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:28:
[...]

Via ebay.com kan je wel Alienware aanschaffen :)
ja maar niet via dell us site zonder dat je us citizen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blockkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-04 08:53
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 07:22:
[...]

ja maar niet via dell us site zonder dat je us citizen bent.
Is een adres niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Wat heb je in je hoofd dan? Prijstechnisch zal het niet heel veel schelen op het moment heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Misschien vanwege de accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoenvisje schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:19:
Misschien vanwege de accessoires?
waarop je weer invoer rechten en zo moet betalen.
anders via zo'n fromus2nl site gebruiken maar dan betaal je handeling.
zijn meerdere wegen naar rome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

even een vraagje voor de M15x bezitters;

Hoe is het gebruik op je schoot? voor echte prestaties zit ik op me bureau of eettafel, maar voor surfen, muziekje draaien etc. wil ik hem meenemen naar de bank. Is dat ding dan niet te zwaar? of valt dat allemaal wel mee? En hoe zit het met de warme?

En trouwens iemand een idee hoeveel uur de (6 cells) accu van de m15x mee gaat onder Stealth-modus?

[ Voor 3% gewijzigd door The Inquisitor op 14-06-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik gaf ook maar een suggestie waarom ze dit willen weten. Vind het wel jammer dat je bij Dell NL niet alle accessoires kunt bestellen (Alienware sleeves bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Ben van plan de AW 15X aan te schaffen met doel gamen overal en altijd kunnen.

Twijfel qua processor aan de i5 Processor 540M en i7 Processor 720QM of 620M
Qua videokaart de GTX 260M ( (g)ddr3) en de Radeon 5850 (ddr5).

Wat zijn jullie ideen hierover?

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Laatst online: 02-08-2023
Sjoq schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:07:

Met gaming als doel:
CPU: i7 620M (om het kort te houden: deze is over het algemeen beter dan de 720QM)
Grafische kaart: HD5850 (op synthetische benchmarks scoren ze gelijk, maar de HD5850 heeft DX11, is goedkoper, is ietsie zuiniger, loopt ietsie minder warm, eyefinity ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoq schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:07:

hd5850 is way to go.
cpu tja. wat je portomonee toe laat.
540m is leuk zat en anders de 620m. quad core is leuk maar mist nogsteeds alle optimalisaties.
kan je dan beter de 620m nemen dan 720qm.
maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Floxie schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:26:
[...]

Met gaming als doel:
CPU: i7 620M (om het kort te houden: deze is over het algemeen beter dan de 720QM)
Grafische kaart: HD5850 (op synthetische benchmarks scoren ze gelijk, maar de HD5850 heeft DX11, is ietsie zuiniger, loopt ietsie minder warm, eyefinity ...)
inderdaad, als je 720QM neemt kan je beter de i5 nemen.

Grafische kaart zou ik ook HD5850 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
[quote]The Inquisitor schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:28:
[...]

Wat vind je hiervan:
N06W15011€1.558,95Alienware M15x MLK :
Base Nebula Red
1Processor : Intel Core i5 Processor 540M(2.53GHz,3MB cache)
1Display: 15.6in Wide HD+ (1600 x 900) WLED
1Resource DVD : Alienware M15x
1Ship Accessory :English Docs
1Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
1Hard Drive : 250GBSerial ATA (7200RPM)
1Optical Drive : Slot Load DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
1Power Cord : European 220V
1Power Supply : Alienware 150W AC Adapter
1Battery :Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
1Graphics : 1GB ATI Mobility RADEON HD 5850
1GamingSoftware : Steam Gaming forum and download application
1Wireless : ROW Intel WiFiLink 5300 (a/g/n) Wireless LAN Card
1Keyboard : Internal US/International QwertyKeyboard
1Operating System : English Genuine Windows 7 Professional (64 BIT)
1Avatar :Alienhead Glow
1AutoMatic Updates : AutoMatic updates - On
1Wallpaper : Alienware GlowWallpaper
1No Software Anti-Virus
1AlienFX Colour : Astral Aqua
1Name Plate Engraving :Generic
1Premium Service - 3 years Next Business Day service + 3 years AccidentalDamage Support
1Standard Service - 1 year of coverage included with your PC
13 yearsAccidental Damage Support
1I have already selected the Services promotion.
1Alienware M15x Order - Netherlands
1XPS- System Only
1Subtotaal:€1.558,95
Transportkosten:€24,37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ziet er erg goed uit! mooi systeem hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
kom op 1858 inc btw en verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

@Sjoq is het dan niet goedkoper om geen Nebula Red te nemen (dat was volgens mij een meerprijs van 100 euro/dollar?) En ik zou persoonlijk geen 3 jaar garantie nemen maar dat ligt helemaal aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Thomasthomas schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:05:
@Sjoq is het dan niet goedkoper om geen Nebula Red te nemen (dat was volgens mij een meerprijs van 100 euro/dollar?) En ik zou persoonlijk geen 3 jaar garantie nemen maar dat ligt helemaal aan jou.
Nee hoor, de kleuren (rood,zilver,zwart) kosten geen extra geld :)

3 jaar heeft wel iets geruststellend, maar schijnbaar geeft Dell standaard toch al 3 jaar garantie (las ik in een XPS topic) alleen komen ze dan niet bij je thuis of je moet een x bedrag betalen. (Darkstone weet beter hoe dat precies zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ging bij nader inzien over overleden GT8xxx kaarten...

tenzij de mobiele HD5xxx bij bosjes gaan sterven zou ik daar niet op vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb reeds drie herstellingen aan mijn m17x laten uitvoeren, doch nog steeds defect.
Moederbord, gpu,....
Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar het is de hersteldienst tevens gelukt om een nvidia quadro 3700 in dit toestel te steken, die totaal niet geschikt is voor de m17x.
Voorheen zat er een GTX260 single in en haalde ik 3dmark06:9800 nu amper 1980.
Op notebookreview.com beweren forumleden dat na 3 herstellingen Dell verplicht is een vervangtoestel te geven.
Is dit in Belgie ook van toepassing volgens het beleid van Dell?
Althans volgens de dell support niet mits ik dit kan aanwijzen in hun regels van het beleid.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in nederland, en volgens mij is dat europees geregeld, heb je recht op kosteloze vervanging van je product nadat er 3 dezelfde defecten zijn geconstateerd, bijvoorbeeld: 3x het schanier
óf, 5 losstaande defecten

het hangt dus van je defecten af of je er wel of heen recht op hebt, bovendien kan de belgische wetgeving nogal eens verschillen met die van nederland (in dit geval dacht ik van niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt darkstone.
Ik heb het garantiebeleid doorgelezen of althans wat ik ervan vind op het internet.
Ik vind niet ergens iets terug uiteraard en de support vraagt de bewijzen waar dit vermeld staat.
Support doet beetje moeilijk en voor mij is de maat vol om of een vervanging te vragen of een terugbetaling.
Ik heb tevens ook die 3jaar uitbreiding van garantie bijgekocht en vraag dan ook natuurlijk de service.
Steeds kom je in contact met een medewerker van de support die dan alles doorgeeft aan zijn supervisor, deze kan je nooit spreken dus hogerop geraak je niet echt.
Support voor Belgie bevind zich wel in Nederland voor alienware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:49:
Support voor Belgie bevind zich wel in Nederland voor alienware.
dat maakt niets uit, het gaat om het land waarmee je de koopovereenkomst heb gesloten, dat is belgie.

anders zou ik als nederlander ook aanspraak kunnen maken op de rechten van india (groot deel van de service zit daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
Reden dat ik de officiele 3 jaar garantie heb genomen is wegens:
NBD volgende dag aan huis overal in 3 jaar
Complete warranty, stel er flikkert water overheen of dat iemand op me laptop gaat zitten. Worden de onderdelen tenminste vervangen binnen garantie.

Heb me oude XPS M1530 in Brazilie gelaten, met een jaar garantie. Tante ook weer blij lol.

Ik weet hoe Dell in elkaar zit, heb zelf 4 jaar op de helpdesk gezeten. Vanmiddag nog even gebeld en nog wat ex collega's gesproken ;)
Was toevallig nog om 17:00 uur daar voor de deur. Moest bij UPC een nieuwe afstandsbediening scoren, kwam nog 1 van de mentors tegen van het Dell team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
je moet die sites eens vergelijken, dat prijsverschil slaat nergens op.
en ook als je bijvoorbeeld de mx15 kiest, en andere onderdelen bekijkt bijvoorbeeld een hardeschijf..dan heeft de amerikaanse site standaard een 250 gig en de NL site 160 gig!!!!!!

...terwijl de amerikaanse mx15 $ 1.199 dollar is en de NL mx15 1.199 EURO ze hebben het dollar teken gewoon veranderd voor euro.....en je krijgt er dus nog een slechtere laptop voor terug terwijl je meer betaald.
en sommige amerikaanse onderdelen zoals die HDD zijn gewoon beter.

KUT

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:56:
Hallo,
je moet die sites eens vergelijken, dat prijsverschil slaat nergens op.
en ook als je bijvoorbeeld de mx15 kiest, en andere onderdelen bekijkt bijvoorbeeld een hardeschijf..dan heeft de amerikaanse site standaard een 250 gig en de NL site 160 gig!!!!!!

...terwijl de amerikaanse mx15 $ 1.199 dollar is en de NL mx15 1.199 EURO ze hebben het dollar teken gewoon veranderd voor euro.....en je krijgt er dus nog een slechtere laptop voor terug terwijl je meer betaald.
en sommige amerikaanse onderdelen zoals die HDD zijn gewoon beter.

KUT
Het heeft geen nut om de Amerikaanse site te vergelijken met de onze... je word er toch niet beter op.

Dat het dollar teken is veranderd in een euro teken is niet eerlijk, maar meerdere bedrijven hanteren deze omrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

correctie: heel veel bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:55
Ik neig toch naar de Dell i.p.v. de MBP. Misschien ook vanwege de i5, daarnaast is de batterij van de M11 ook sterk(zo'n 6 uur surfen etc.?). Wel jammer dat ik OSX zou mislopen.:P
Prijs scheelt zo'n 10 euro met TU link, in het voordeel van de Dell.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
WTF...

De info op de AW site is alweer veranderd.
Morgen maar ff bellen voor een nieuwe offerte. Zelfde config maar dan I7 620M en win7 ultimate. Professional komt niet meer in de lijst voor en home premium kan nie in een domein aanmelden.

Oftewel vandaag :D
Damn waarom zijn die sales gasten zo moeilijk te bereiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjoq op 15-06-2010 09:25 . Reden: was midden in de nacht..sleepy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je er korting op lullen dan bij die gasten>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
tuurlijk kan je korting eraf lullen :D

Heb me bestelling gewijzigd met :
Alienware M15x MLK : Base Cosmic Black 1
Processor : Intel Core i7 Processor 620M(2.66GHz,4MB cache) 1
Operating System : English Genuine Windows 7 Ultimate (64 BIT) 1

Zit nu op een bedraf van
Subtotaal: ���1.786,10
Transportkosten: €24,37
Totaal netto: €1.810,47
BTW (19%): €317,96
Totaal: €2.128,43

Heb 200 euro eraf geristeld. Zo maar ff betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das netjes Sjoq.
Heb eindelijk een geschatte leveringsdatum van mijn m15x. 02/07/2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:15:
Das netjes Sjoq.
Heb eindelijk een geschatte leveringsdatum van mijn m15x. 02/07/2010
Ja toch, vond ik ook wel. Nou ik heb net betaald.

Geschatte leverdatum: 01 juli 2010

Scheelt wel weer dat ik nog mensen op de helpdesk ken en de L2. Ff gek maken als me bakkie kaput is lol

[ Voor 7% gewijzigd door Sjoq op 15-06-2010 17:42 . Reden: w00t w00t i cant wait to fly away on an AW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent de man, maar als ik flink wil gamen heb ik dan persee zon i7 nodig?
ik bedoel als ik een goeie videokaart doe ofzo, dan volstaat een i3 toch ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Videokaart is belangrijker dan processor voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist, maar een i5 lijkt me zeker aan te raden.

vooral bij de RTS'en krijgt de i3 het moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mijn m11x R1 (Su7300) draait Metro 2033 gemakkelijk op normal, DX10, 1280x720. Zelfs buiten. High is wel mogelijk als je binnen bent, maar krijg je in de wat drukkere scenes problemen, en als er wat complexere effecten op de proppen komen (sunshafts bijvoorbeeld) dan trekt hij het niet op high.

De nieuwe (beta) drivers zijn wel een must, anders draait ie het amper op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:03:
[...]

waarop je weer invoer rechten en zo moet betalen.
anders via zo'n fromus2nl site gebruiken maar dan betaal je handeling.
zijn meerdere wegen naar rome.
Hey XennoX

Lappie al verkocht?
Ik heb dikke pech met die van mij, er is een schroefje in de laptop terecht gekomen. Nu heb ik sluiting in de mobo...Usb wordt niet meer herkend en hij bevriest steeds... :(
Garantie heb ik niet meer op dat ding....
m17x met 280gtx in sli..bale

Als iemand een monteur weet? Die geen 70 euro per uur rekent en 800,- voor een mobo vraagt, maar wel verstand van dit ding heeft . Dan hoor ik dat graag.

Via DM of mail ben ik te bereiken.

[ Voor 6% gewijzigd door peatron op 15-06-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schroef hem zelf open, bij de gemiddelde laptop is dit een koud kunstje.

op dell.nl staan ook nog eens de handleidingen van dat ding

sterker nog: ik heb hem even voor je opgezocht (pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:32:
schroef hem zelf open, bij de gemiddelde laptop is dit een koud kunstje.

op dell.nl staan ook nog eens de handleidingen van dat ding

sterker nog: ik heb hem even voor je opgezocht (pdf)
Dat open schroeven , gaat lukken. Maar een moederbord vinden en dan erin zetten..

Thx voor de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mogelijk zit er alleen maar een schroefje in de weg, als je die weghaald doet hij het (mogelijk) weer

overigens rekent dell vrij coulante prijzen voor de moederborden. Ja, het is veel geld, maar als je dan naar sony kijkt...
die vragen gerust 110% van de nieuwprijs voor een moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Thomasthomas schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:04:
Mijn m11x R1 (Su7300) draait Metro 2033 gemakkelijk op normal, DX10, 1280x720. Zelfs buiten. High is wel mogelijk als je binnen bent, maar krijg je in de wat drukkere scenes problemen, en als er wat complexere effecten op de proppen komen (sunshafts bijvoorbeeld) dan trekt hij het niet op high.

De nieuwe (beta) drivers zijn wel een must, anders draait ie het amper op low.
welke drivers bedoel je eigenlijk; van dit lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peatron schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:46:
[...]

Dat open schroeven , gaat lukken. Maar een moederbord vinden en dan erin zetten..

Thx voor de handleiding
heb je dm gestuurd. kan jou wel helpen denk ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Tjukkie schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:56:
[...]

welke drivers bedoel je eigenlijk; van dit lijstje?
Ja.

Ik heb trouwens wel op een aantal plekken wat framerate drops, maar voor het grootste deel is het goed speelbaar. Low speelt trouwens bijna hetzelfde als Normal, alleen ziet normal er beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zal je altijd zien, bestel ik net mijn alienware m15x zijn er nu deals op alienware. Toch maar eens bekijken of het de moeite is om iets te proberen veranderen nog

Edit: bon, denk voor de m15x dat ik mij niet veel verlies doe, buiten de harde schijf.

De m11x precies wel deftig in promo

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik vind het kiele kiele

garantie is weer super duur

[ Voor 75% gewijzigd door angelico66 op 17-06-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Zeer nette aanbieding voor de M11x nu:

Basis:
Alienware M11x Soft Touch – Stealth Black 500213 1 [210-32411] 1
Basis:
Intel® Core™ i5 520UM (3M Cache, 1.06 GHz) 406272 1 [213-12025] 146
Microsoft-besturingssysteem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - English 373717 1 [619-23463] 11
Enhanced Service Packs:
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc 322839 1 [754-56826] 30
Geheugen:
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] 254756 1 [370-18166] 3
Harde schijf:
320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor 370889 1 [400-20031] 8
BlueTooth:
Dell Wireless 365 Bluetooth-module - Europa 370894 1 [555-12907] 59
Bescherm uw nieuwe pc:
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging 274217 1 [650-12454] 1014
Videokaart:
1GB GDDR3 NVIDIA® GeForce® GT 335M 374597 1 [490-12019] 6
LCD-scherm:
11.6-inch WideHD 1366x768 (720p) LCD 370890 1 [230-11341] 760
Verzenddocumenten:
English Documentation 500221 1 [340-22269] 21
Primaire Batterij:
8-cell 63Whr Lithium Ion battery 370886 1 [451-11281] 112

€ 907,99 alles inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
hmm ik kom op 823 euro met die specs

de 5 procent bon werkt ook op deze config!
Pagina: 1 ... 9 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.