• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:51

koelebobes

Wen BTC €100K

RoofTurkey schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:19:
[...]

Sorry, maar dit is een topic voor ervaringen. Voor zover ik weet is niemand hier van Dell :S . Wel vreemd al die problemen, ik zou gewoon een nieuwe eisen met dezelfde waarde... Op facebook zou je ze ook kunnen berichten, daar zijn ze bedrijven over het algemeen het snelste met antwoorden, het klantvriendelijkste en willen ze snel oplossingen regelen.
Dit is een ervaring... een hele slechte zelfs.. het is een copy paste van de FB pagina ik ben alienware helemaal zat ;(

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta er trouwens versteld van dat dell schijnbaar losse schermen opstuurt met een monteur. Iedereen kan toch zien dat het vervangen van het scherm een totaal ondoenbaare optie is zonder cleanroom? Stof gegarandeerd. Die constructie met die plaat voor het scherm moeten ze echt dumpen bij de volgende revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:35:
Ik sta er trouwens versteld van dat dell schijnbaar losse schermen opstuurt met een monteur. Iedereen kan toch zien dat het vervangen van het scherm een totaal ondoenbaare optie is zonder cleanroom? Stof gegarandeerd. Die constructie met die plaat voor het scherm moeten ze echt dumpen bij de volgende revisie.
In dit geval zou de "Display Assembly" de beste oplossing zijn.

Pagina 71: Alienware m17x-r3 Service manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dus. Je kan prima de hele assembly vervangen, maar niet slechts een deel ervan. Daar is de constructie met 'glasplaat' (eigenlijk een stuk plastic) simpelweg niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
hey tweakers,

ik heb een alienware m17x r3 met een 6990m grafishe kaart.
ik zou graag m'n driver updaten maar blijkbaar kan dit enkel via de dell site en niet via amd zelf.
telkens ik drivers installeer van amd krijg ik de foutmelding dat mijn adapter dit niet ondersteunt.
nu de drivers voor mijn type kaart op de dell site zijn al van 2011!!!!!
het is niet verwonderlijk dat de meeste en nieuwste games niet vloeiend spelen door de verouderde drivers.
is er hier een oplossing voor?

mvg,

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 20:19
Sutro,

Kijk hier even: http://en.community.dell..../p/19448599/20103263.aspx

Er staat dat de drivers voor de R4 HD7970M ook werken voor de R3 HD6990M

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Na 6 reparaties van het scherm is het genoeg geweest.. Dell schrok er zelf ook heel erg van en heeft een Swap Request in werking gezet. Enige nadeel het is op dit moment zo druk dat ik 2 weken moet wachten of het ook echt gaat gebeuren. En als het gaat gebeuren dan wordt er weer een nieuwe laptop gemaakt waardoor ik weer 1.5 maand moet wachten. Vertrouwen in Alienware is op dit moment compleet met de grond gelijk gemaakt.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
Jozzle schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:27:
Sutro,

Kijk hier even: http://en.community.dell..../p/19448599/20103263.aspx

Er staat dat de drivers voor de R4 HD7970M ook werken voor de R3 HD6990M

Succes!
bedankt!

eindelijk nieuwe driver kunnen installeren

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Naar aanleiding van mijn aanhoudende problemen met de M17x R4 heb ik vorige week een aangetekende brief met verzoek tot vervanging gestuurd naar Dell. Die zullen ze afgelopen vrijdag ontvangen hebben gok ik zo, en dan wordt er opeens snel contact met je opgenomen.

Mijn problemen uitgelegd. Na in totaal 6 reparatie pogingen zit ik nog steeds met een losse batterij. Ze vragen mij om foto's op te sturen zodat ze het nader kunnen uitzoeken. Ik heb aangegeven dat er hier en op andere fora meer mensen met dezelfde klacht zitten. Dus is mij gevraagd om ook linkjes daarvan op te sturen. Nu heb ik al een lading posts in dit topic en op andere fora, maar het is misschien een idee als iedereen met hetzelfde probleem hier nog eens post hoe en wat.

Het gaat dus om een batterij die los zit/een paar mm speling heeft en los hangt van het chassis. Voor zover ik weet is dit nu al een probleem vanaf de R3. Dus heb jij ook hetzelfde probleem, post aub. Mogelijk wordt het nu eens serieus aangepakt en komt het in ieder geval niet meer voor in een mogelijke M17x R5...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mF7FL4qsvc8]

Edit:

Tot zover de goede intenties van Dell om het probleem op te lossen. Ze beroepen zich op artikel 5.4 van de algemene voorwaarden en zeggen dat ze het niet oplossen omdat het geen probleem is in gebruik, de batterij valt er niet uit etc etc. Zwaar beroerde service.
Dell zal geen onderdelen onderhouden of herstellen die niet essentieel voor het functioneren van een Product zijn en bijvoorbeeld cosmetisch van aard zijn.
Het is gewoon een bekend fabricage probleem dat aantoonbaar sinds de R3 aanwezig is en dan nog willen ze er niets aan doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Propane op 12-03-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

ik ben van plan mij een M14x aan te schaffen. Zijn er hier mensen met ervaringen met dit toestel (want ik zie dat de meeste hier toch een M17x hebben)?
Heeft deze ook last van het losse batterij probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:36
Hmm, moet eens kijken hoe erg het bij mijn batterij is... want nu heb ik echt beeld materiaal om het mee te vergelijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Propane schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:33:

Het gaat dus om een batterij die los zit/een paar mm speling heeft en los hangt van het chassis. Voor zover ik weet is dit nu al een probleem vanaf de R3. Dus heb jij ook hetzelfde probleem, post aub. Mogelijk wordt het nu eens serieus aangepakt en komt het in ieder geval niet meer voor in een mogelijke M17x R5...
Ik heb bij mij ook even gekeken, aan de ene kant is er denk ik 1mm speling, jammer, maar opzich niet heel erg denk ik, hetwas me eerder ook nog niet opgevallen.
Wat is je probleem precies dat de batterij eruit valt of wordt het erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
mdcobra schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:55:
[...]

Ik heb bij mij ook even gekeken, aan de ene kant is er denk ik 1mm speling, jammer, maar opzich niet heel erg denk ik, hetwas me eerder ook nog niet opgevallen.
Wat is je probleem precies dat de batterij eruit valt of wordt het erger?
Het ding rammelt gewoon elke keer als je hem ergens neer zet of weer verplaatst. Ik vind dat niet acceptabel bij een laptop van deze prijs, en al helemaal niet als de beste suggestie om het te fixen is "doe er een stukje karton of tape onder". Flikker toch op Alienware, het is een fabricagefout, dat is het al sinds de R3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:01:
Hey iedereen,

ik ben van plan mij een M14x aan te schaffen. Zijn er hier mensen met ervaringen met dit toestel (want ik zie dat de meeste hier toch een M17x hebben)?
Is ook zeker een leuk apparaatje, alleen zijn er voor de M14x wel goede alternatieven (van Asus bijvoorbeeld) wat bij de M17x niet het geval is (imo).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
+1 voor RoofTurkey's comment.

Als de M14x een 1080P scherm had gehad dan had ie voor mij ook interessant geweest, de concurrentie heeft dat wel :/

(uiteindelijk vond ik ook nog eens dat de power in de kleinere laptops wat tegen viel, waardoor ik voor de M17x gegaan ben)

@Propane.
Ik heb gekeken, maar mijn M17x heeft geen batterij probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:01:
Hey iedereen,

De M14 heeft hier geen structureel probleem mee.
Waar je wel rekening mee mag houden is dat de koeling voor die hardware minder is.
De R1 was al snel geneigd om zich te laten horen, de R2 zal met zijn GDDR5 GPU nog iets erger zijn.
Het model zelf vond ik wel zeer prettig alleen mocht het scherm iets helderder zijn.
Veel power in een kleinere behuizing is een compromis met fan noise en (in mindere mate) accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ok, er valt mij nu toch duidelijk wat op....
Als ik m'n skullcandy Ink'd 2's (niet de beste, maar lang niet slechte koptelefoons) op de M17x gebruik, dan hoor ik de HDD gewoon....

Bij m'n desktop (met echte geluidskaart, Creative Soundblaster Zx) hoor ik geen enkele storing op de koptelefoontjes en m'n acer heeft er ook bijzonder weinig last van... Alleen de Alien geeft van die rot rot rot static.....

Is dit gebruikelijk? of is de geluidskaart misschien defect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik heb nergens last van gehad toen ik nog een gewone hdd erin had..
ik had mijn creative fatality headset erin.. nooit ergens last van..
ook met ssd 0 last van ruis of static noise over de poorten

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Double-X-L schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:03:
[...]

De M14 heeft hier geen structureel probleem mee.
Waar je wel rekening mee mag houden is dat de koeling voor die hardware minder is.
De R1 was al snel geneigd om zich te laten horen, de R2 zal met zijn GDDR5 GPU nog iets erger zijn.
Het model zelf vond ik wel zeer prettig alleen mocht het scherm iets helderder zijn.
Veel power in een kleinere behuizing is een compromis met fan noise en (in mindere mate) accu duur.
M14X is een vet gave laptop. Heb er ook 1 en hij draait als een zonnetje.
Enige vervelende bij mij is dat het geluid het soms niet doet na hybernate. Ik heb dit probleem nog niet kunnen oplossen. Hij deed dit al vanaf het begin laten we zeggen 1 op de 50 keer. Maargoed een herstart en het is opgelost (en hij boot in 25 seconden met een ssd) Mocht iemand hier een oplossing voor weten dan hoor ik het graag.

Dat het scherm geen 1080 is echt geen probleem. Ik heb het 1600x900 scherm en ik heb nog geen moment gedacht, ah had ik maar een hogere resolutie! En ik kijk VEEL films.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor films hoef je dan ook niet noodzakelijk een 1080p scherm te hebben. Het gaat hem meer om de extra werkruimte. Ik vind 1080p al weinig. Dat is maar net voldoende om 2 vensters naast elkaar te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zou inderdaad ook liever een 2650 x 1600P scherm oid hebben :/
Zeker met CAD is het heerlijk om een groot scherm te hebben, met word is 1080P voor mij eigenlijk het minimum voor efficient werken (2 vensters naast elkaar zonder missende delen)

Vraagje, hoe kan ik geluid van de koptelefoon poort makkelijk afvangen en opnemen?
(wil echt de storingen oppikken, dus niet het digitale signaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Alienware gaat mijn laptop swappen. Alleen omdat de R3 uit productie is krijg ik waarschijnlijk een R4. Ze hebben gezegd dat ik een vergelijkbare laptop krijg en het zal altijd positief voor mij uitpakken. Ik heb op dit moment :

6990m
2720qm
750gb hdd
1080p
4gb werkgeheugen

Nu vraag ik me af. Ik ben al een tijdje uit het laptop specs wereldje. Wat denken jullie dat ze me gaan aanbieden ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik denk een 7970M, want een 675m is mogelijk zwakker en het is Nvidia, 680m is duurder en Nvidia.

CPU zou ik echt niet weten, de 3610qm verslaat de 2720qm in sommige benchmarks :/, maar het was wel een premium model.....

750gb HDD (heb ik ook en misschien plaatsen ze je oude schijf wel gewoon over)

1080P scherm.

6GB geheugen, dat is het minimum en jij had ook het minimum, dus 2GB winst voor jouw.

Iig dat is mijn prognose.
Had je nog een andere WiFi kaart oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

DCG909 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:20:
Ik denk een 7970M, want een 675m is mogelijk zwakker en het is Nvidia, 680m is duurder en Nvidia.

CPU zou ik echt niet weten, de 3610qm verslaat de 2720qm in sommige benchmarks :/, maar het was wel een premium model.....

750gb HDD (heb ik ook en misschien plaatsen ze je oude schijf wel gewoon over)

1080P scherm.

6GB geheugen, dat is het minimum en jij had ook het minimum, dus 2GB winst voor jouw.

Iig dat is mijn prognose.
Had je nog een andere WiFi kaart oid?
De killer N

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Volgens mij heeft Dell mij een mooie offerte gegeven voor de swap :

Nu :

i7-2720QM up to 3.3GHz
17.3'' Wide FHD (1920x1080) WLED
4GB (2+2)
2GB AMD Radeon HD6990M
Killer Wireless-N 1103

Swap Laptop :

i7-3840QM up to 3.8GHz
17.3"Wide FHD (1920x1080) WLED
6GB (2+4)
2GB AMD Radeon HD 7970M
Killer Wireless-N 1103

Ik denk dat ik hier maar mee akkoord ga :) Volgens mij zijn ze nu heel gul geweest en had het veel slechter uit kunnen pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door koelebobes op 25-03-2013 18:18 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wow, een 3840qm, die had ik niet verwacht :s
De 37x0qm kost hun namelijk niks extra (prijs bij intel is gelijk aan de 36x0qm)

Prima aanbieding zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

DCG909 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:53:
Wow, een 3840qm, die had ik niet verwacht :s
De 37x0qm kost hun namelijk niks extra (prijs bij intel is gelijk aan de 36x0qm)

Prima aanbieding zou ik zeggen :)
Ik ga hem natuurlijk met open armen ontvangen. Denk alleen dat ik nu voor een Nebula Red ga zodat ik echt het gevoel heb dat ik een nieuwe laptop heb. :P

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hahaha, zo kun je het ook zien :)
Gelukkig hoef je tegenwoordig niet meer extra te betalen voor de andere kleur :/ Al ging ik toch voor de zwarte uitvoering (vind ik er netter uit zien)

Wat doe je met het OS?
7 of 8 ?
8 is IMO niks voor een laptop van dit kaliber :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

DCG909 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:03:
Hahaha, zo kun je het ook zien :)
Gelukkig hoef je tegenwoordig niet meer extra te betalen voor de andere kleur :/ Al ging ik toch voor de zwarte uitvoering (vind ik er netter uit zien)

Wat doe je met het OS?
7 of 8 ?
8 is IMO niks voor een laptop van dit kaliber :/
Alienware zet er weer een w7 HP op prima voor mij. Verder weet ik nog niet wat ik met de kleur ga doen. De offerte zegt Stealth black. Als hij het kan aanpassen zonder dat ik weer een week hoef te wachten dan wordt het rood anders blijft hij mooi zwart.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Update de laptop is in productie gegaan zoals boven aangegeven hihi dikke specs om van te watertanden. Verder kan ik het productie proces niet volgen omdat het door dell zelf is besteld en niet door mij. Verder moet ik over 3 weken mijn laptop inleveren... Hopen dat de productie mee werkt want ik kan niet meer zonder mijn AW

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Als ie in productie is, dan kun je met een beetje mazzel hem een vrijdag of maandag nog hebben.
Vind het nog steeds "vreemd" dat ze een 3840 hebben aangeboden en geen 3740.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08 14:54
koelebobes schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:39:
Update de laptop is in productie gegaan zoals boven aangegeven hihi dikke specs om van te watertanden. Verder kan ik het productie proces niet volgen omdat het door dell zelf is besteld en niet door mij. Verder moet ik over 3 weken mijn laptop inleveren... Hopen dat de productie mee werkt want ik kan niet meer zonder mijn AW
Wat was precies de reden dat ze geen R3 konden geven/repareren? Er zit toch vrijwel geen verschil tussen de R3 en 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een bepaald aantal reparaties gaan ze niet meer repareren, maar komt er een geheel nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Mijn alienware is eindelijk verstuurd vandaag, was wel even schrikken toen ik China zag ^^ wist niet dat dell laptops assembled daar.

Nu was ik aan het kijken om een SSD er in te steken. Als ik het goed door heb moet dat geen probleem zijn en zijn er 2 hard drive bays? Komt de laptop met een cd om een fresh reinstal te doen?

Als ik naar desktop advies kijk. Raden zij Cruzial m4 aan is dit nog altijd zo? ik had de volgende gevonden.
http://www.alternate.be/h...ucial/CT256M4SSD2/860678/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemigidius schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:30:
Mijn alienware is eindelijk verstuurd vandaag, was wel even schrikken toen ik China zag ^^ wist niet dat dell laptops assembled daar.
Dat doet dell ook niet. Dat doet foxconn, die zitten in china, taiwan, en dergelijke. Er zit overigens ook een dell-fabriek in polen (eigenaar foxconn, maar was vroeger van dell en er worden vziw alleen dell's geproduceerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
2 drive "bays" en 1 mSata sleuf (onder het toetsenbord).

Crucial M4, Samsung 830, beide goed.
Ook de 840 Pro is goed.
Persoonlijk zou ik sandforce controllers mijden (iets met hoge uitval cijfers als er geen eigen firmware wordt gebruikt, intel gebruikt eigen firmware die er voor zorgt dat de uitval lager is oid.)

@Darkstone.
Bijna alle laptops worden toch door Foxconn gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
hemigidius schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:30:
Komt de laptop met een cd om een fresh reinstal te doen?
Ja die CD is er, maar als je een fresh install met windows 8 op een SSD, zou je ook even hier moeten kijken:
Windows 8 mist (DVD?) drivers tijdens installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:34:
@Darkstone.
Bijna alle laptops worden toch door Foxconn gemaakt?
Bijna alle electronica in laptops en desktops wordt door foxconn gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb vandaag niks dan problemen met de M17x R4 gehad.... (niks kritieks, maar voor mij wel zwaar onprettig..)

Muis had om de een of andere rede een andere DPI setting in de software, waardoor deze vreemd reageerde, pc had een soort lag spikes, waardoor Audiosurf op bepaalde momenten niet te spelen was (drops van 60 naar 48 FPS zorgen dat je net wat mist en op een blok knalt...)

GPU heeft te vaak artefacts bij tweakers.......
En er is nog steeds geen nieuwe officiele driver, na ruim 3 maanden.... (shame on you AMD)

Morgen m'n desktop weer in orde maken (waterkoeling fittingen zijn echt verdomd duur... 50 euro voor twee rotary 90 graden compressie fittingen 0.o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08 14:54
DCG909 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:08:
Heb vandaag niks dan problemen met de M17x R4 gehad.... (niks kritieks, maar voor mij wel zwaar onprettig..)

Muis had om de een of andere rede een andere DPI setting in de software, waardoor deze vreemd reageerde, pc had een soort lag spikes, waardoor Audiosurf op bepaalde momenten niet te spelen was (drops van 60 naar 48 FPS zorgen dat je net wat mist en op een blok knalt...)

GPU heeft te vaak artefacts bij tweakers.......
En er is nog steeds geen nieuwe officiele driver, na ruim 3 maanden.... (shame on you AMD)

Morgen m'n desktop weer in orde maken (waterkoeling fittingen zijn echt verdomd duur... 50 euro voor twee rotary 90 graden compressie fittingen 0.o)
Dit lijkt me meer een AMD probleem dan Alienware. Heb je de oude drivers al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik denk dat ik die inderdaad maar weer ga proberen....
De vertragingen waren echter gisteren wel nieuw, maar dat kan ook door software komen die ik eergisteren had geinstalleerd... (Webcam spul, is er nu ook weer af, was een trail ding)
Ps. Het uitzetten van GPU ondersteuning van Firefox lijkt het probleem ook te fixen, dus het kan ook een combinatie probleem zijn...

Eerst m'n desktop wel weer werkend krijgen, dan is m'n bureau ook weer vrij :/
(Darnit postNL, waarom vandaag weer vertraging? Wacht al biijna 45 minuten langer dan gepland....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Just recieved... de UPS code.

het pakket is dus gisterenmiddag verstuurd we zullen zien :). Ik heb nog geen datum gehad dat mijn andere Alien wordt opgehaald dus kan ik mooi nog even een photoshoot met de 2 doen <3

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Mijn 2de alienware is net binnen gekomen maar damn ... een van de 2 speakers ( de Linker ) geeft geen licht.. iemand hier ervaring mee (R4)

Ik ben nu bezig met mijn SSD te legen en die ga ik dan meteen in de R4 zetten. Kijken of het na de nieuwe windows install nog steeds zo is :(

[ Voor 34% gewijzigd door koelebobes op 04-04-2013 14:17 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
koelebobes schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:45:
Mijn 2de alienware is net binnen gekomen maar damn ... een van de 2 speakers ( de Linker ) geeft geen licht.. iemand hier ervaring mee (R4)

Ik ben nu bezig met mijn SSD te legen en die ga ik dan meteen in de R4 zetten. Kijken of het na de nieuwe windows install nog steeds zo is :(
Mhm run dit programatje eens AlienFX leds tester. custom device => y , product id => 0x520 , en dan gewoon volgens en kijk eens of de led aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

hemigidius schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:23:
[...]

Mhm run dit programatje eens AlienFX leds tester. custom device => y , product id => 0x520 , en dan gewoon volgens en kijk eens of de led aangaat?
Nothing happend heb windows al opnieuw clean geinstalled .

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
dus alle leds gingen aan behalve die linker? : / dan denk ik dat hij kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

hemigidius schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:26:
dus alle leds gingen aan behalve die linker? : / dan denk ik dat hij kapot is
Alle ledjes doen het behalve die van de linker speaker.. Maar ik heb geen zin meer in de repareer kneusjes van Alienware. Sorry dat ik het zo hard zeg maar na alle reperaties aan mijn R3 zaten er overal kieren.

Verder heb ik beide laptops gebenchmarkt met 3Dmark11.
R3 :
P3495

R4
P5999

Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Verder gaat hij nu 4 uur mee op een accu als ik de lader los haal.

[ Voor 25% gewijzigd door koelebobes op 04-04-2013 20:35 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Bij mij is de intensiteit van een van de speaker leds wel lager (of hoger) dan de andere.
Kun je niet zelf de speaker/led over zetten van de r3? Dat zijn, dacht ik dezelfde speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Het blijft echt echt hel met die speakers...

De speakers van mijn R3 waren vele malen beter dan die van de R4.. en de speaker led is nog steeds kapot. Ik ben het alleen zat om Alienware te bellen..

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

koelebobes schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:08:

De speakers van mijn R3 waren vele malen beter dan die van de R4.. en de speaker led is nog steeds kapot. Ik ben het alleen zat om Alienware te bellen..
Als je ze toch belt, vraag dan of je de monteur uit noord-brabant oost kunt krijgen. Die is toch wel wat beter dan de rest als ik zo de ervaringen door lees en ze vergelijk met mijn ervaringen :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
amsterdamse monteur heeft ook ZEER netjes mijn keyboard vervangen..
ging er erg netjes mee om, deed alles voorzichtig, en ging niet weg voordat hij ALLES had zien werken, en ik 100 % tevrede was

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvc
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07-2021
Dag Alienware gebruikers.

Ik heb een vraagje, ik weet niet of jullie mij hier echt op gaan kunnen antwoorden maar ik kan het maar proberen: Ik wil graag een game laptop aanschaffen, ik heb lang overwogen de Lenovo y500 te nemen. Totdat ik bij familie een m17x in handen had. Prestaties, build quality, looks, dat beest blijft toch echt wel onovertroffen naar mijn mening. Maar mijn budget laat het niet toe. Tenzij ik naar tweedehands ga zoeken, en op sites als 2dehands.be (ik ben van België) zie je degelijk/recente configuraties die voor 1100€ verkocht worden.

Maar een tweedehands m17x kopen, zou ik dat riskeren (ik ga uiteraard wel eerst kijken voor ik iets koop). Zijn daar meningen, ervaringen over?

Volgens een kerel bij de Dell chat is de garantie van zo'n tweedehands alienware niet over te dragen. Dat lijkt me raar, maar al hij het zegt... Zijn daar meningen, ervaringen over?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

koelebobes schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:08:

Ik zou het toch maar doen als ik jou was.
Ik neem aan dat je het opgelost wilt hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Een M14x zag ik net staan op de "aanbiedingspage" voor 1079 euro. Niet mis...Ik kan nu nog niet de aanbieding meepakken (als ik klaar ben met het overwegen tenminste) maar over een paar maandjes moet dat lukken.

Mijn plan is om dit keer (:p) een goede laptop te kopen en ook gebruiken als 'console' (ipv mijn PS3). Dus dan met HDMI naar TV, controller erbij en genieten op groot beeld (aangezien 14 inch kleiner is dan wat ik nu gewend ben, namelijk 17 inch).

Maar wat lees ik allemaal over leds en speakers? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

The Inquisitor schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:36:
Een M14x zag ik net staan op de "aanbiedingspage" voor 1079 euro. Niet mis...Ik kan nu nog niet de aanbieding meepakken (als ik klaar ben met het overwegen tenminste) maar over een paar maandjes moet dat lukken.

Mijn plan is om dit keer (:p) een goede laptop te kopen en ook gebruiken als 'console' (ipv mijn PS3). Dus dan met HDMI naar TV, controller erbij en genieten op groot beeld (aangezien 14 inch kleiner is dan wat ik nu gewend ben, namelijk 17 inch).

Maar wat lees ik allemaal over leds en speakers? :|
Persoonlijk lijkt me de M14x niet echt een interessante keuze... Geen 1080p, een 650m, etc. Een betere keuze zou dan de Sony vaio S15 of Asus N56 zijn.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is al tijden <1000 met 900p scherm en i7. Echter vind ik het ook niet echt een sterke keuze. Als-ie nu een 1080p scherm had zou hij een prima alternatief zijn voor de Y500 en N56, maar niet direct beter dan die 2 laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik had al een tijdje niet gekeken dus dan heb ik dat gemist :p

Ik zat er toevallig vandaag naar te kijken, en d Y500 en de N56 zijn inderdaad prima concurrenten van elkaar en dat met dezelfde CPU én GPU (ook als de AW). Inderdaad jammer dat de AW tot 900p gaat en de prijs hoger ligt dan bijv de Y500.

En aangezien er geen m15x meer is valt de AW dan maar af... m17x is qua prijs geen optie (en ook echt een klasse hoger).

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou misschien nog tot haswell kunnen wachten. Het chassis van zowel de M14x als M17x is iets meer dan 2 jaar oud. De default release cycle van dell op basis van de mainstream lijn is anderhalf tot 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Humm, niet eens een gek idee. Ik heb nog geen haast aangezien mijn Vaio nog prima werkt en ik toch nog geen tijd heb om te gamen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand welk snel intern geheugen ik in mijn alienware m17x r4 kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54

Coehinator

Hocus Pocus!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:56:
weet er iemand welk snel intern geheugen ik in mijn alienware m17x r4 kan doen
Met een beetje 'onderzoek' valt prima op te zoeken dat de meeste nieuwe laptops (ook de alienware's) DDR3 SODIMM geheugen gebruiken.
Persoonlijk vind ik Corsair Vengeance mooi geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt heb ddr3 en ziet er goed uit
Coehinator schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:00:
[...]

Met een beetje 'onderzoek' valt prima op te zoeken dat de meeste nieuwe laptops (ook de alienware's) DDR3 SODIMM geheugen gebruiken.
Persoonlijk vind ik Corsair Vengeance mooi geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik hoop dat alienware echt met een powerhouse m15x komt..

of weer de m18x terug brengt..

als ik nu mijn m17x weg zou doen, zie ik een 18x met crossfire 7970m of sli 680m absoluut zitten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M14x is zojuist iets in prijs gedaald. i7, 900p, 8GB, 750GB hdd = €850. Ik herinner je eraan dat haswell over 2½ weken klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Net precies heeft mijn Alienware M17x R4 het begeven. Natuurlijk anderhalve week na het verlopen van de next day garantie...

Het probleem is het beeldscherm, die compleet van het padje lijkt te zijn. Er staan allemaal strepen door het beeld, hele delen worden niet goed weergegeven en meer van dat soort dingen. De laptop start wel op, maar doordat het beeldscherm flipt is er weinig mee te beginnen. Als ik de laptop via HDMI aansluit op mijn TV, dan werkt alles wel gewoon.

De standaard oplossingen, zoals opnieuw opstarten, nieuwe drivers en meer werken (hoe verrassend) niet...

Iemand enig idee wat het kan zijn? En belangrijker, hoe kan ik het oplossen?

P.S. Ik heb foto's van hoe het eruit ziet, maar ik weet niet hoe ik die met mijn iPad moet uploaden... lang leve dropbox, foto's zijn hier te vinden: https://www.dropbox.com/sh/zw7uqs5rpsd8fwy/qWDUATHWmL

[ Voor 37% gewijzigd door DarkFly op 14-05-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Ik probeer via de site van Dell contact met ze op te nemen, maar omdat de garantie is verlopen kan ik ze niet mailen. Ik mag ze wel bellen:
Maak gebruik van onze support tegen betaling wanneer uw supportgarantie is verlopen. Houd uw expresservicecode bij de hand.
Ook erg belachelijk trouwens dat de garantietermijn van een laptop van > € 1.500,-- maar één jaar is, volgens Dell dan. Gelukkig heb ik volgens het consumentenrecht toch echt meer rechten.

Morgen maar eens bellen. Mocht iemand in de tussentijd nog oplossingen (of handige manieren om met Dell in contact te komen) hebben, graag!

[ Voor 13% gewijzigd door DarkFly op 14-05-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik kwam er recent achter dat de monteur die laatst mijn beeldscherm heeft vervangen een paar kabeltjes is vergeten blijkbaar. Microphone array doet niets, webcam is simpelweg niet meer aanwezig in apparaatbeheer en het Alienware logo licht niet meer op (staat wel aan in Command Center uiteraard). Ik laat ze dit nog even oplossen en daarna mag de M17x wat mij betreft de deur uit.

Iemand nog interesse in een 12 maanden oude M17x R4 (3720QM, 8GB, 7970M, 256GB SSD + 750GB HDD etc etc) met gloednieuw beedscherm en verse nieuwe batterij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
DarkFly schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 00:23:
Morgen maar eens bellen. Mocht iemand in de tussentijd nog oplossingen (of handige manieren om met Dell in contact te komen) hebben, graag!
Na een kort gesprekje (in het Engels) met een aardige medewerker is er geregeld dat er een monteur langs komt. Het scherm wordt vervangen. Hoewel volgens Dell de garantie was verlopen, deden ze nergens moeilijk over. Er werd netjes aangegeven dat ik als consument gewoon recht had op de wettelijke garantie, zonder dat ik hier zelf over hoefde te beginnen. Kortom, prima afhandeling. Nu de monteur afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 12:00
Zondag is jammer genoeg een fles bier over mijn mooie m14x leeggelopen.
Tja en dan... Onze hond was iets te wild aan het spelen waardoor die tegen de tafel aanliep. Je raad het al het bierflesje wankelde precies richting het toetsenbord van de Alienware.

De laptop is direct uit gezet en losgehaald plus compleet drooggemaakt. Nu start de laptop wel weer op maar werkt het toetsenbord niet meer, de lichtjes branden nog wel. Nu natuurlijk de vraag, is de aansturing op het moederbord kapot of het toetsenbordje kapot.

Alhoewel ik nog wel garantie op de laptop heb zitten, vind ik niet dat ik hier recht op het natuurlijk, iemand enig idee of ik ergens een los toetsenbordje kan krijgen?

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebay. Ik zie ze voor $50 incl shipping staan. Je zou ook contact op kunnen nemen met dell. Maar de prijzen verschillen erg per werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke grafische drivers gebruiken jullie voor je M17xR4 met Radeon 7970M?

De drivers op de Alienware webstite zijn nu bijna een jaar oud, en lijken niet te worden aangepast voor nieuwe releases. Eigenlijk schandalig voor een dergelijk product waarbij veel Alienware software afhankelijk is van de drivers.

Na mijn laatste upgrade met 8.934.2.0 werkt ccc niet meerr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog tips voor het overclocken van een gtx 680m alienware m17x r4 ? gebruik nu msi afterburner maar kom niet meer als p400 extra met 3dmark 11 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:22:
iemand nog tips voor het overclocken van een gtx 680m alienware m17x r4 ? gebruik nu msi afterburner maar kom niet meer als p400 extra met 3dmark 11 :'(
Persoonlijk vond ik de performance stock al meer dan voldoende (alsof het hier nog gaat om 'voldoende' ;) ), maar de temps liggen dusdanig laag dat een flinke OC wel te halen zou moeten zijn (65C in full load). Misschien heeft Dell de gpu trouwens beveiligd tegen oververhitting, omdat het mij opvalt dat achter op de accu staat dat hij niet meer dan 65 graden mag worden en de max temp daar nooit echt (lang) overheen gaat.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De temperatuur van de heatsink is een stuk lager dan de temperatuur van de core ;).

De accu zit bovendien onder de palmrest. Daar wordt-ie sowieso niet warm. Tegen de tijd dat de accu 65° zijn je polsen al lang verbrand denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:42:
Welke grafische drivers gebruiken jullie voor je M17xR4 met Radeon 7970M?

De drivers op de Alienware webstite zijn nu bijna een jaar oud, en lijken niet te worden aangepast voor nieuwe releases. Eigenlijk schandalig voor een dergelijk product waarbij veel Alienware software afhankelijk is van de drivers.

Na mijn laatste upgrade met 8.934.2.0 werkt ccc niet meerr
Ik gebruik gewoon de laatste WHQL van AMD, 13.4 dus, bevalt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met overclocken van mijn alienware m17x r4 met gtx 680m 3d mark vantage zonder overclocken 23149 en met overclocken 25346 is niet zon groot verschil volgens mij.... weet iemand hoe ik de voltage kan verhogen ? met msi afterburner wil het niet heb ze aangevinkt maar kan er niks mee

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Ik heb mijn alienware m15x al een goede 2 jaar.
Sinds vorige week heb ik alleen een probleem.
Ik was Guild Wars 2 aan het spelen en merkte dat hij niet echt zo soepel als normaal liep dus ik dacht misschien heeft hij gewoon een reboot nodig.
Tijdens de reboot kwam de foutmelding: Your ac adapter isn't the 150w one originally shipped.
Dat is dus wel dezelfde als bij aankoop en nooit problemen mee gehad.
Aan de hand van oplossing via google de laptop uitgezet, batterij eruit en 30seconden lang de powerbutton ingedrukt gehouden, dit lostte wel de foutmelding op aangezien ik die niet meer krijg nu ik hem opstart.
Maar ik merk wel nog steeds de performance decrease van mijn laptop.
Ook wordt sindsdien het hoofd van de adapter plug die in mijn laptop gehad best warm. Niet te warm, maar toch wel opmerkelijk.

Als ik naar de bios setup ga en kijk naar de ac adapter instellingen staan die ook allemaal goed.
Ik las op internet dat er in de bios ergens integrated graphic settings zouden kunnen staan (weet niet of dat voor alienware ook zo is) en dat die misschien zijn veranderd na de adapter error. Ik kan deze niet vinden en dat zou overigens nog niet de warme plug verklaren.

Heeft iemand hier enig idee zou hebben hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

@sanre4l:
Misschien dat er iets mis is met de AC adapter waardoor hij een hogere weerstand heeft (en dus ook warmer wordt)? Of natuurlijk met de accu, maar dat is uit te sluiten door de accu er eens uit te halen en dan te kijken of de performance decrease er nog is.

Zelf ben ik eigenlijk nog goed tevreden met de M17x R4, nu wil ik er alleen wel graag wat meer (dan 8GB) geheugen in zetten en vroeg mij af of ik dan het beste kan gaan voor corsair, crucial of kingston geheugen? Heb zelf ervaring met crucial en kingston en die bevallen mij goed alleen ik zie vaak dat mensen corsair reepjes in de 17x doen, terwijl de prijs weinig/niets scheelt :? . Zelf zat ik nu te twijfelen tussen deze drie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10€ 104,85€ 104,85
1Crucial Memory CT3089652€ 102,30€ 102,30
1Kingston 16GB Kit* (2x8GB) - DDR3 1600MHz€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,15

Nu zie ik als verschil dat corsair's geheugen een latency heeft van 10 tov 11 bij crucial en kingston, maar hoe veel verschil merk je hiervan bij gaming/photoshop/video-editting/programming en is dat eigenlijk wel 'stabiel' aangezien er standaard CL11 geheugen in zit?

Edit: Ik lees net dat, zolang je genoeg geheugen hebt voor alle processen, CL in principe niets maar dan ook niets uitmaakt. Benchmarks kan ik hier alleen niet van vinden, maar als dat klopt dan gaat mijn keuze naar het crucial geheugen omdat die compatibiliteit garanderen.

[ Voor 5% gewijzigd door RoofTurkey op 23-05-2013 18:40 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste mensen nemen de corsair omdat dat ruim 2 jaar lang het goedkoopste geheugen is geweest. Nog steeds trouwens: pricewatch: Corsair SCMSO8GX3M1A1600C11. Bespaar die 15 euro en neem gewoon het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Die had ik niet eens gezien, maar is het dan niet zo dat je dan geen gebruik kunt maken van dual channel geheugen als je ze niet als set koopt? Vraag me trouwens wel af waarom een enkel reepje 2 maal goedkoper is dan een set van 2...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :P

RAM is gewoon RAM, dat het verkocht als kit van 2/3/4 gebeurt alleen om marketingtechnische redenen. Er is geen enkele reden waarom je geen 2 DIMM's van verschillende fabrikanten in dual-channel kan gebruiken, laat staan dat het met 2 DIMM's uit dezelfde serie niet gaat werken. Hell, je kan zelfs chips van verschillende grootte in (assynchroon) dual-channel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dan zal ik die van het weekend eens bestellen :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Heb laatst ook een setje van 2 x 8 GB Corsair Vengeance bijgeprikt in mijn M17x r3. Memtest heeft uren gelopen, en er lijken geen compatibiliteitsproblemen op te treden met de reeds aanwezige 2 x 4GB die in bank 1 en 2 staken. Heb nu in totaal 24 GB RAM, wat wel lekker werkt in VMWare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben thijs en nieuw als het gaat om alienware laptops
Zojuist via een grote omweg een m18x r2 weten te bemachtigen.
specs:

i7 3760
2x GTX 675
32 gb mem
256 ssd
1,5 tb sata
18,4 inch Full HD scherm
Killer Wifi
en full HD webcam

Het is een rete snelle opstelling alleen heeft hij een US toetsenbo ;) rd. Weet iemand of die is te vervangen voor een NL versie?

groeten thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Darkstone &Roofturkey.
Er is wel iig een ding waar je rekening mee moet houden...
De Jdec oid. Ik had er 8 gb Vengeance bij geprikt, maar dit draaide in standaard 4,5 en 6. Het "originele" geheugen draaide in standaard 1, 2 en 3. Het geheugen ging daardoor op 1333 cl 12 oid draaien...
Ik kreeg dit met geen mogelijkheid hoger ingesteld :/

Kan wel bevestigen dat mixed brands wel in dual-channel draaien, iig wel mits de standaarden overeenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop in huis te halen. Heb momenteel een Samsung R780.
Maar na zo een 3 jaar vind ik het tijd om een upgrade.

Ik doe fotografie en DJ als hobby. Dus een Mooie beeldscherm en hoge snelheid is welkom.
Gaat de M17X aan mijn voldoeningen doen voor fotografie? Ik kalibreer het beeldscherm wel natuurlijk en heb hier nog een monitor\TV voor maximale bewerking.

Maar ik zou ook graag GTA V op deze willen kunnen spelen. Welke grafische kaart neem ik het beste dan? (prijs - kwaliteit gekeken)

Nu ik heb deze topic wat pagina's bekeken, nu vind ik wel dat er precies veel problemen rond Alienware laptops hangen? Of lijkt dit zo? Want deze laptops worden als de Gaming Laptops gezien.

Ik had ook al een oog op de Asus G75 G75VX

[ Voor 3% gewijzigd door Xstreamdigital op 27-05-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankoopadvies hoort in Laptop Aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Alienware M17x en M14x zijn fors goedkoper, Haswell zit eraan te komen... 200 euro voordeel, zonder de EPP en de Shopkorting.

Ik ga toch wachten op Haswell, ik heb het idee dat ze een nieuw design gaan introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dellmaniac.de/...re-m17x-notebook-haswell/
Chassis when it is back to the roots. After the last two revisions of the M17x R3 and R4 instead of an inner-chassis "only" had a subframe, the new chassis as the m17xR1 and M17xR2 will receive a "full-fledged MG Allow magnesium inner chassis on base."
The touchpad should be new - perspective even an FT-touchpad. Whether equal to the first version of the M17x, or later, we will also only on 10 June know.
(google translate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

:o Hmmm, ben benieuwd zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hier hebben ze wat foto's.
live-forums.com/76796/Sneak-peek-on-the-upcomming-M17x-and-M14x.html
(Handmatig overgenomen, dus ik hoop dat de link werkt)

Hmm, ik weet niet of dat toestenbord mij bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt op een kopie van het latitude toetsenbord zonder home/end... Daar ben ik niet echt happy mee.

Hij ziet er ook een stuk minder zakelijk uit. Misschien verandert dat als er wat betere foto's komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Met dit design ben ik best tevreden, Mag van mij inderdaad wel iets minder zakelijk.

En volgensmij geeft het touchpad volledig licht? :o

Edit:
Ho eens even... Geen verlicht toetsenbord? wut?
Naja volgensmij blijven de oude modellen nog even tekoop voor een dumpprijs als de nieuwe zijn uitgekomen. dus ik wacht het nog maar even af. :O

[ Voor 42% gewijzigd door Coehinator op 30-05-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De geruchtenmolen op volle toeren.

http://forum.notebookrevi...le-precision-m6800-3.html
maybe there is suddenly still a little chance to see 16:10 again:

just found an interesting article (rumors) about an upcomping 17" Alienware notebook (Dell is Alienware's mother) which should have an option for a 16:10 display

Neues Alienware m17X Notebook mit Haswell - DellManiac

=> english:
The display will be a 1920 x 1080 IPS screen, but there are probably displays at a higher resolution and one with a 16:10 aspect ratio planned.

If they can do it for their 17'' Alienware notebook - why not for their 17'' M6800 Precision line ??

Regarding the Alienware machine, we should know all details by June 10. (computex)
Do you have any additional evidence for this?

Edit: A Dell rep's response to the idea in my signature suggests that your source might be right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 01:31
Ziet er goed uit!
Nu maar afwachten of de nieuwe M14X een degelijk scherm krijgt.
Dat verlichte touchpad ziet er trouwens wel een beetje gaar uit, denk niet dat ik die vaak aan zou laten staan als ik zo'n ding zou hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door AdmiralSnipe op 01-06-2013 18:22 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
jongens... jullie begrijpen toch wel dat als ze komen met:

- een super nieuw sexy design,
- een ips lcd
- stuk snellere gpu

ben ik heeeeel bang dat ik mijn m17x r4 van de hand moet doen?

ik vraag me weleens af wat ongeveer de 2e hands prijs voor een als nieuwe m17x r4 is (i7-3610 / 120hz 3d / 256 ssd / gtx675m )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik open met 5 euro!

De geruchtenmolen weet te melden dat alienware groots gaat uitpakken op de E3 (10 juni, zelfde datum als de PS4 release), mogelijk in samenwerking met valve. Ik neem aan dat jullie de steambox geruchten van vorig jaar nog niet vergeten zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Hoop niet dat de basisprijs veel omhoog zal gaan. En toch blijf ik t jammer vinden van dat toetsenbord :'(
Pagina: 1 ... 53 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.