Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dan is een bracket dus al helemaal niet nodig ;) . Weet iemand trouwens of de kortingen (epp & shopkorting) ook gebruikt kunnen worden voor de desktops? Als dat het geval is dan zou dat een hele hele mooie kandidaat zijn voor een nieuw werkstation voor mijn ouders. Zeker omdat dan alles op één plek kan worden besteld én de garantie is super.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Bedankt voor alle hulp/tips hier. Alles werkt tot nu toe naar behoren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
DCG909 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:52:
Maar echt.... Wanneer komt er weer een nieuwe gpu driver van amd uit..... ze zouden 13.1 al uitgebracht moeten hebben :(
De 13.1 driver is nu te downloaden vanaf de ATI website. Geen idee of alle Enduro problemen opgelost zijn. Heb zelf net een notebook m17x R4 met 7970M binnen en geen ervaring met eerdere drivers.

Waar ik zelf overigens heel blij van wordt is dat het in discrete modus mogelijk is om 2 externe monitoren aan te sluiten (1x via displayport, 1x via vga/hdmi) samen met het notebook scherm is dat 3 monitoren.

Met Enduro ingeschakeld kan er maar 1 externe monitor gebruikt worden.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:36
Weet het, ben hem nu via 3dguru oid aan het downloaden..... Bloody verification tool wil steeds instaleren en daar heb ik geen zin in, dan maar een directe link :/

Ben bezig met waterkoeling in m'n desktop, maar dat wil nog niet echt vlotten.....
Iedere keer lekages bij de instalatie of het vullen.... Hopelijk draait alles morgen (ongeveer een week na ontvangst)
WC is echt een totaal andere definitie van een pc bouwen...
Als ze dat in laptops gaan doen (WC M18x van astek anyone?) mogen ze er pre-fab kits van maken, anders krijg je heel veel gefrustreerde mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterkoeling is vrij nutteloos in laptops. In PC's is het nuttig omdat je de warmte kan verplaatsen naar een grote radiator. Maar in laptops kan je de warmte hoogstens 15cm verplaatsen. Daar kan je net zo goed een dikkere heatpipe voor gebruiken. De warmte moet toch op de een of andere manier aan de lucht worden afgegeven.

Of ze moeten een soort van dock ontwerpen met een gigantische radiator er aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
excuseer mijn frans...
WTF is dit voor shit WiFi.... m'n acer heeft hier gewoon de volle verbinding en de alien valt steeds weg.... er zit echt helemaal niks mee deze week.....

Ok, was weer het bekende dode punt in huis.... wth komt zelfs door 1 muur nouwelijks een signaal heen.....

Ga zo 13.1 testen (denk eerst zonder CAP 2 )

[ Voor 31% gewijzigd door DCG909 op 19-01-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:51

koelebobes

Wen BTC €100K

Na 4 Schermen en nu 1 slechte reperatie ben ik het zat Alienware moet nu echt goed zijn best gaan doen want ik ben het vertrouwen kwijt in een 6 maanden oude laptop van 1900,-... 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door koelebobes op 19-01-2013 19:44 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, merk bij het verversen van GoT dat de tracker soms zwarte vlekken vertoont...
artifact, slechte codering of iets anders, who knows?
Ik gok persoonlijk op slechte codering (van de tracker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Iemand ervaring met een raid 0 opstelling met 2 SSD's in zijn m17x?
Werkt dat een beetje?

[ Voor 14% gewijzigd door Releases op 20-01-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Releases schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:34:
Iemand ervaring met een raid 0 opstelling met 2 SSD's in zijn m17x?
Werkt dat een beetje?
Het werkt wel, alleen veel voordeel heeft het niet in alledaags gebruik. Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

RoofTurkey schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:20:
[...]

Het werkt wel, alleen veel voordeel heeft het niet in alledaags gebruik. Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen?
Ik dacht dat het wellicht een leuke prestatie boost geeft. Maar een enkele SSD zal ook meer als voldoende moeten zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
1 ssd is meer als voldoende...
ssd in raid 0 schiet je echt niets mee op..\
koop gewoon 1 snelle grotere ssd.. ik ben er iig SUPER happy mee

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Meerdere SSD's is alleen handig als je meerdere viritual pc's draait, anders is er weinig nut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:26:
Hmm, vandaag is het toetsenbord van mijn m17x-r4 raar gaan doen... Ctrl toets lijkt te blijven hangen, maar af en toe pakt hij ook willekeurig shift of OS key. Heb ik net naar Dell gebeld, krijg ik een engels sprekende indier (Beetje raar, was nederlands nummer... maar ach geen probleem), die diagnose begint. Opeens zegt ie schroef pc maar open, wat me niet standaard procedure lijkt... Ik dat doen, kom ik uiteindelijk bij een schroef die niet lost gaat, zegt ie dat ie wel monteur langsstuurt en de diagnose overslaat.

Voor mij dus geen problemen, maar is het niet een beetje vreemd dat de support direct in engels is?
Dat heet outsourcing, doet / deed ACER ook.
Veel grote leveranciers zitten met hele groepen "immigranten" in dublin / cork.

Anyway, ik had hem niet open geschroefd hoor, zie het alweer gebeuren dat monteur komt en dan zegt dat je hem open heb geschroefd, en dat daardoor de garantie vervallen is (als je tenminste je behuizing - voor je toetsenbord, de bovenkant dus - heb open gemaakt).

Heeft de monteur de boel ondertussen gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Eh..... Zelfs op het AW forum hebben de AW mods in hun sig staan dat de garantie niet vervalt als je het RAM oid vervangt (hell, je kan er zelfs een andere cpu in zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Ik probeerde vandaag 2 monitoren aan te sluiten op mijn m17x r4.
Dit pakt hij helaas niet, 1 met hdmi en 1 met vga. Zo moet je toch een triple screen setup kunnen krijgen of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Dat werkt alleen als de videokaart in discrete modus staat. De intel HD4000 ondersteund het namelijk niet. Ik heb een 7970M en heb in discretemodus 2 externe beeldschermen ter beschikking (1x via displayport en 1x via hdmi.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

jwpmzijl schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:47:
Dat werkt alleen als de videokaart in discrete modus staat. De intel HD4000 ondersteund het namelijk niet. Ik heb een 7970M en heb in discretemodus 2 externe beeldschermen ter beschikking (1x via displayport en 1x via hdmi.
Hoe plaats ik deze in discrete modus? Heb de Intel 4000 uitgeschakeld in de bios maar dit helpte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@Releases
De VGA en HDMI aansluitingen kunnen niet tegelijk gebruikt worden. Je zult een displayport naar DVI kabel moeten gebruiken.

Als jouw 2de monitor alleen maar een VGA aansluiting heeft dan moet je een Displayport naar VGA kabel moeten gebruiken.

Ik wist overigens niet dat je de HD4000 ook in het BIOS kon uitschakelen. Ik gebruik FN-F7 op het toetsenbord in of uit te schakelen. Werkt voor mij goed genoeg ik heb de HD4000 nodig als ik via WIDI verbinding wil maken met de TV. Het in0 en uitschakelen via het BIOS is dan wat lastiger.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik wil graag nog even van jullie advies gebruik maken als dat mag ;) wat betreft mijn Aurora ALX, na het vervangen van mijn hardeschijf en werkgeheugen en het plaatsen van een SSD ben ik me ook aan het oriënteren op een nieuwe videokaart. Voor zover ik nu heb kunnen uitdokteren moet ik zonder problemen de huidige GTX kaarten kunnen plaatsen van nVidia, weet iemand of dat klopt? Ik heb een Intel X58 moederbord (2x PCI-Express 2.0, PCI-e x16) en nu twee nVidia Geforce GTS 240 kaarten. Alvast bedankt voor jullie hulp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

jwpmzijl schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:39:
@Releases
De VGA en HDMI aansluitingen kunnen niet tegelijk gebruikt worden. Je zult een displayport naar DVI kabel moeten gebruiken.

Als jouw 2de monitor alleen maar een VGA aansluiting heeft dan moet je een Displayport naar VGA kabel moeten gebruiken.

Ik wist overigens niet dat je de HD4000 ook in het BIOS kon uitschakelen. Ik gebruik FN-F7 op het toetsenbord in of uit te schakelen. Werkt voor mij goed genoeg ik heb de HD4000 nodig als ik via WIDI verbinding wil maken met de TV. Het in0 en uitschakelen via het BIOS is dan wat lastiger.
Bedankt! Wat ik dus geprobeerd heb is via een displayport naar vga converter een monitor en via hdmi een monitor. Nu ziet hij wel alle 3 de schermen tegelijk. Dus die van de laptop en de 2 externe. Toch kan ik de 3e er niet bij extenden. Als ik die optie gebruik bij de beeldscherm instellingen springt die weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@zoenvisje.
Probeer uit te vinden hoeveel watt je voeding is en kijk hoeveel pci-e kabels deze heeft.
Daarna is het redelijk makkelijk (al zou ik niet voor een asus DC II oid gaan als je sli wilt draaien, die dingen zijn echt huge 0.o (zie foto album voor een 7970 variant in een HAF 932....))

@Realeases.
Probeer je het via de knop (fn + ??), via het microsoft menu, of het CCC menu?

Btw. CCC in 13.1 ziet er lelijk uit, maar de driver werkt wel prima ( heb het meerop de desktop getest, maar de alien draaide spellen voor m'n gevoel ook beter dan 12.10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Via het Microsoft menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@Releases, welke versie van het BIOS heb je. Je geeft namelijk aan dat je de INTEL videokaart in het BIOS hebt disabled. Deze mogelijkheid zie ik in BIOS versie A10 niet.

- ik denk daarom dat je 7970M niet in zg. discrete modus draait. Het monitorgedrag dat je beschrijft is precies wat je namelijk krijgt als de HD4000 is ingeschakeld.

Voor de zekerheid, het gaat toch over de AW m17x R4!!

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
DCG909 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:43:
@zoenvisje.
Probeer uit te vinden hoeveel watt je voeding is en kijk hoeveel pci-e kabels deze heeft.
Daarna is het redelijk makkelijk (al zou ik niet voor een asus DC II oid gaan als je sli wilt draaien, die dingen zijn echt huge 0.o (zie foto album voor een 7970 variant in een HAF 932....))

...
Mijn voeding is 875 watt en heeft 4 pci-e kabels.
SLI is overigens geen must.

[ Voor 3% gewijzigd door zoenvisje op 23-01-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

jwpmzijl schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:37:
@Releases, welke versie van het BIOS heb je. Je geeft namelijk aan dat je de INTEL videokaart in het BIOS hebt disabled. Deze mogelijkheid zie ik in BIOS versie A10 niet.

- ik denk daarom dat je 7970M niet in zg. discrete modus draait. Het monitorgedrag dat je beschrijft is precies wat je namelijk krijgt als de HD4000 is ingeschakeld.

Voor de zekerheid, het gaat toch over de AW m17x R4!!
Het gaat inderdaad om dat model. Ik zou de bios is na moeten lopen om te kijken welke versie ik heb. Wellicht dat die de videokaart gewoon niet goed pakt op een of andere manier.

Bedankt tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

zoenvisje schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:59:
Mijn voeding is 875 watt en heeft 4 pci-e kabels.
SLI is overigens geen must.
Je CPU zal nog wel even meekunnen, dus zou ik je aanraden om voor een (afhankelijk van of je fan bent van één van de twee, anders de AMD) AMD HD7970 GHZ edition te gaan of een nvidia GTX680. Hiermee kun je alle huidige games voluit spelen op 1920x1080. Ga je extremer dan ben ik bang dat je het verschil niet zal merken, maar wel dubbel en dwars in de portemonnee ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Dank je wel RoofTurkey voor de bevestiging. Ik was zelf ook bij de nVidia gtx680 uitgekomen na al mijn research dus blijkbaar snap ik redelijk hoe de vork in de steel zit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Let wel op welk model je neemt, dit kan namelijk (flink) schelen in geluidsproductie, fps en soms zelfs stroomverbruik.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Extremer merk je als nog ;)
Nog vloeiendere beelden :)

Maar, is het het waard?

Side note.
Toen ik 2x een 5870 V2 (asus model) draaide, draaide ik bijna 1,8 x de fps van 1, met minder geluid dan 1 kaart (2e bleek achteraf defect, maar hij deed crysis warhead om de 1 of andere rede wel :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
De GTX680 is ruim voldoende voor mijn wensen (en mijn portemonnee).

Hoe zit het precies met de connectoren? Sommige kaarten hebben een 1 x 6-pin en een 1 x 8-pin (6+2) (heb ik niet op mijn psu). Ik lees overal dat een kaart met 6-pin connector wel op een psu met 8-pin connector kan maar andersom lijkt me van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Zit, dacht ik, een "combiner" bij, 2x 6 naar 1x 8.

Over de veiligheid van die dingen wordt wel gediscussieerd, maar je moest iig geen losse gebruiken, die bij de kaart zit is wel ok, dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
heeft er iemand nog meer een gtx675m?

ik heb hem iets gekietelt..
650 core .. 1550 geheugen..
max 72 graden op de gpu meet 100 tot 125 fps in blackops 2 met max settings..

mensen die hem verder pushen hier?

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Het probleem is met de M17x dat de batterij (zogenaamd) niet boven de 65 graden celsius aankan... Omdat de 680m daar al ruim tegenaan/boven zit ben ik bang dat ik hem niet verder durf te pushen. Alhoewel de chip het natuurlijk makkelijk aan kan...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hoe heb jij hem overgeklokt?
Wil de 7970m ook eigenlijk sneller laten draaien, maar ik weet nooit wat softwarematige (msi ab, asus oc ..... Etc) tools eigenlijk doen, belasten ze de cpu niet etc :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Niet ;) . Maar mijn voorkeur zou 100% naar MSI afterburner gaan, super stabiel en veel monitoring mogelijkheden. Maar zoals gezegd wil ik hem niet verder dan 70 C pushen en dat zit die standaard al :S .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
eh... die batterij temperatuur.
is dat doordat de gtx zoveel stroom trekt? (wat ik denk)
of omdat de gtx zo warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nee, dat staat achter op de batterij. Ik weet niet precies hoe warm die wordt, maar ik dacht dat dat de reden was (voor Alienware) om de gpu max 65 C te laten worden...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
zoenvisje schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:29:
De GTX680 is ruim voldoende voor mijn wensen (en mijn portemonnee).

Hoe zit het precies met de connectoren? Sommige kaarten hebben een 1 x 6-pin en een 1 x 8-pin (6+2) (heb ik niet op mijn psu). Ik lees overal dat een kaart met 6-pin connector wel op een psu met 8-pin connector kan maar andersom lijkt me van niet.
In mijn normale Aurora R1 (X58/I960) heb Ik zonder problemen een gtx670 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Heb nu eindelijk de mogelijkheid om me scherm te extenden naar me 3e monitor.
Hij gaat enkel niet verder als de resolutie : 640 x 480.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
eh..... beeldscherm opties in CCC en dan resolutie?
2 beeldschermen gaat iig probleemloos bij mij, heb nog geen 3e geprobeerd (kan wel, heb 2 monitoren zelf + een x aantal oudere crt's die ik mag hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

DCG909 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:53:
eh..... beeldscherm opties in CCC en dan resolutie?
2 beeldschermen gaat iig probleemloos bij mij, heb nog geen 3e geprobeerd (kan wel, heb 2 monitoren zelf + een x aantal oudere crt's die ik mag hebben)
Daar probeer ik hem dus aan te passen maar dan lockt de resolutie op 640 bij 480
Kan geen andere resolutie aanklikken want die staan dan niet in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Had zitten klooien met de killer network driver en ineens had ik per ongeluk de driver verwijderd :-( . En toen dacht ik even de driver opnieuw te downloaden, maar dat gaat (nog niet) zonder internet verbinding... Gelukkig bestaat windows herstel en was alles binnen een minuutje gefixed :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Eh.... je kan toch ook even een kabel pakken en het via de lan downloaden?
Of zat je op school oid zonder kabel?

Blijf bij de tracker van tweakers wel zo nu en dan zwarte blokjes zien tijdens het laden of verversen met de 13.1 driver.
Iemand anders met een 7970m hier last van?
M'n desktop 7970 heeft hier geen last van (ok, ok, de 7970m is een 7870, maar goed het gaat om de serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@DCG909
Yep ik heb dat gedrag ook als ik 13.1 gebruik. En als dat het enige probleem zou zijn dan viel het nog wel mee :(

Met een externe monitor verbonden via Displayport is geen film te bekijken. Om de zoveel seconden wordt de monitor afgesloten en opnieuw aangesloten. Nu is het wel zo dat het afhankelijk is van de grote van de viewport voor de film. Tot 1920x1080 gaat het wel maar zodra ik full-screen een film opzet (2560x1600) dan is het onwerkbaar.
  • Overigens was dit al niet stabiel met de drivers die Dell op dit moment op zijn website heeft staan voor de 7970M maar daarmee treed het reconnecten 1x in paar minuten op.

[ Voor 3% gewijzigd door jwpmzijl op 29-01-2013 12:29 ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
hmm, heb de alien nog niet aan een hdmi scherm gehangen met de 13.1, maar moet dat ook maar eens doen, heb helaas geen toegang (nog) tot een displayport scherm...

Werkt je gewone bureaublad wel en andere programma's?
Welk programma gebruik je voor films, powerdvd heeft wel wat eigenaardigheden -.-"
(waardoor ik een onbruikbare legale OEM licentie heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@DCG909
Gebruik MS media player en media player classic welke meekomt met cccp.
BTW op het scherm dat via HDMI is aangesloten geen centje pijn maar de resolutie daarvan is 1600x1200 en zolang de viewport van de film niet groter is dan dat formaat heb ik geen centje pijn.

BTW ook als ik furmark gebruik op de displayport monitor krijg ik hetzelfde fenomeen. het heeft dus niet zozeer met de applicatie te maken die je gebruikt voor het afspelen van content.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
ok.... dat is idd wel meer hardware gerelateerd dan...
Zie net in je profiel dat het waarschijnlijk 2e hands schermen zijn?

werken ze met een desktop wel?
kun je bij andere displayport schermen komen?
(denk op dit moment dat het of de alien is, of de schermen zelf (dat ze daarom ook weg gedaan zijn))

offtopic.
Dammit.... heb ik net ongeveer 1 uur aan saints row the third gezeten om het luchadores terein 100% te krijgen, crashed het spel bij de laatste "challenge" en is er niks gesaved.... weer terug naar 71%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Nee hoor de schermen zijn 100% in orde met mijn vorige notebook geen centje pijn.

Mijn eerste gedachte was dat de displayport -> dual link DVI de oorzaak van de problemen zou zijn maar dat verklaart niet waarom de problemen bij verschillende versies van de drivers met afwijkende frequentie voorkomen. Voorlopig houdt ik het er op dat ATI noch Dell de 7970m test met externe monitoren op deze resolutie.

Iets waar ik behoorlijk van baal en ik overweeg dan ook om Dell de videokaart te laten vervangen door een nVidia exemplaar. Want ook WIDI werkt niet als je de ATI drivers installeren. En ik heb nog speciaal vanwege WIDI gekozen voor intel wifi en niet voor de killer wifi kaart. Tijdens het configureren van het notebook via de webshop had men een disclaimer moeten plaatsen dat WIDI niet werkt met de ATI videokaart. Een typisch geval van een verborgen gebrek.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik denk idd dat je dat WiDi als verborgen gebrek kan stellen, bij 3D scherm + AMD krijg je wel een melding iig (al zou het wel moeten werken, denk ik)

Ik zou het wel balen vinden als UHD etc niet werken via displayport met de AMD kaart -.-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 10:11
Ik ga de club der Alienware-eigenaren binnenkort verlaten.
Bedankt voor de kennis en oplossingen die ik hier gevonden heb!

Als er iemand geinteresseerd is in een M11x R1 met nog ruim een jaar garantie, hij staat bij mijn advertenties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Je hebt DM beste meneer :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil/kan iemand me helpen.
Ik had het probleem dat mn laptop na 2 min spelen begint te klinken als een stofzuiger. Mn vorige deed dat niet. Het enige verschil is dat ik van een 660 naar een 675 Nvidea gegaan ben.
Kan dit de oorzaak zijn?
Zodra ik een spel opstart (world of warcraft/battlefield3) begint ie als een gek te blazen (GPU is niet heet, maar springt direct naar 100% activity).
Monteur heeft net GPU, CPU en fans vervangen, en hij doet t nog steeds! Met deze herrie ga ik liever terug naar de 660 die was muisstil. Ik hoop dat iemand hier een verklaring heeft voor dit rare gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 675m verbruikt (gokje) ongeveer 2x zoveel stroom als de GTX 660m, niet gek dat er een stuk meer herrie wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt Darkstone, ik vraag gewoon mn oude videokaart terug. Ik las al dat het performance wise niet veel scheelt tussen de twee, en die herrie vind ik gekmakend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Maar wat voor laptop is het?
Ik vind de 7970 stiller dan m'n desktop 5870, dat is mijn ijkpunt bij alles tegenwoordig :s

(Dat was echt een opstijgende F16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M17x met HD 7970m verbruikt plusminus de helft van wat een desktop 5870 verstookt, Het is niet zo vreemd dat het qua geluidsniveau flink scheelt.. Bij een high-end notebook wordt daat logischerwijs ook veel meer aandacht aan besteed. Een desktop kan je bij wijze van spreken 3 meter verder weg zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dan heb je mijn GTX560ti Hawk's nog niet gehoord :P . Over straaljagers gesproken... (dit is wanneer je er eentje hebt: YouTube: MSI N560GTX-Ti Hawk Noise Check).

Dan de GTX680m in de M17x, die hoor je toch zeker wel alleen hoef ik niet eens de (ingebouwde) speakers harder te zetten om dezelfde cut scenes te kunnen 'verstaan' dus 't is maar net wat je gewend bent :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, heb de 5870 nog nooit boven de 70% max rpm gehad, maar dan ging de hele kast dus trillen door de resonantie oid.... maar een voordeel was wel dat alle warmte netjes buiten de kast werd gedeponeerd en je je kamer dus verwarmde in de koude wintermaanden ;)
(en dat was soms echt het verschil tussen bibberen en redelijk confortabel zitten, alleen je moest een headset hebben om het geluid te overstemmen, ging door de speakers heen.....)

Ik denk dat deze of net erboven zit, of net iets eronder.

Het bizarre is wel, dat de alienware op dit moment luider is dan m'n desktop nu er waterkoeling in zit icm de Asus 7970 DCII
Ik kan echt maximaale belasting erop gooien en ik hoor hem dan nog nouwelijks :s
Maar de Alienware heeft op sommige punten betere cpu prestaties, als het goed is, 3 jaar oude AMD x6 @ 4.013 Ghz tegen een bijna 1 jaar oude intel i7 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:46
Wow, ik heb nu voor het eerst een dvdtje in m'n nieuwe Alienware m17x gedaan, maar het klinkt echt als een helicopter die opstijgt.... iemand anders hier ook last van? Tijdens de installatie wordt ie wel af en toe wat zachter, maar daarna gaat ie weer vrolijk verder.... echt een vreselijk geluid.

Heb het even opgenomen: https://dl.dropbox.com/u/41406065/AUD-20130202-WA0002.3gp

Overigens doet ie het niet altijd. Als ik de DVD er opnieuw in doe, hoor ik bijna niks en is m'n game binnen een minuut geinstalleerd. Toen ie zo'n herrie maakte duurde het 15 min ofzo en crashte ie op het laatst.

[ Voor 62% gewijzigd door cooper87 op 02-02-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ach, m'n Blu-ray brander/lezer in m'n desktop maakt ook een pokken herrie tijdens het instaleren van iets.
bij normaal gebruik (films en spellen spelen, dus de drm bullshit) hoor ik de drives bijna niet.

Alienware is iedem op dat vlak, dus voor mij maakt het niks uit.
Heb overigens het nog niet gehad dat een spel of stuk software weigerde te instaleren of crashte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
DCG909 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:52:
Ach, m'n Blu-ray brander/lezer in m'n desktop maakt ook een pokken herrie tijdens het instaleren van iets.
bij normaal gebruik (films en spellen spelen, dus de drm bullshit) hoor ik de drives bijna niet.

Alienware is iedem op dat vlak, dus voor mij maakt het niks uit.
Heb overigens het nog niet gehad dat een spel of stuk software weigerde te instaleren of crashte :/
Hij doet het niet alleen tijdens het installeren, ook gewoon tijdens afspelen. Niet altijd, het lijkt vrij random te zijn (ook niet bij een specifieke disk).... maandag Dell maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 21:34
Is het het waard om te wachten op q2 voor de iig 8000m series als je daar geen zin in heb? Of kan ik nu gerust een 7970m nemen, die met het oog op de nieuwe consoles gewoon meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Laatst online: 09-09 20:19
cooper87 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:40:
Wow, ik heb nu voor het eerst een dvdtje in m'n nieuwe Alienware m17x gedaan, maar het klinkt echt als een helicopter die opstijgt.... iemand anders hier ook last van? Tijdens de installatie wordt ie wel af en toe wat zachter, maar daarna gaat ie weer vrolijk verder.... echt een vreselijk geluid.
Geluid valt hier wel mee, behalve als ik 'm oppak terwijl de DVD draait. Dan hoor ik een geluid wat doet vermoeden dat de DVD aanloopt/ergens tegenaan draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
Vandaag komt er een monteur m'n DVD speler vervangen, want het geluid kan echt niet goed zijn. Erg netjes geregeld, binnen een dag.

Update: drive is net vervangen en werkt weer prima. Goeie service van Dell!

[ Voor 39% gewijzigd door cooper87 op 06-02-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dialastical schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:19:
Is het het waard om te wachten op q2 voor de iig 8000m series als je daar geen zin in heb? Of kan ik nu gerust een 7970m nemen, die met het oog op de nieuwe consoles gewoon meekan.
Als je geen haast hebt, dan zou ik zeker even wachten op hasswell en de 8000m/7xxm series. Ik gok persoonlijk dat alienware iets nieuws gaat doen met de R5. Misschien gaan ze hem afslanken of natuurlijk nog meer performance erin knallen :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het viel me vandaag op het werk op dat, als de blu-ray speler zo'n seek actie uitvoerd m'n mobiel tijdelijk disconnecte en de 3g bridge dus verloor. Kan ook iets zijn van m'n mobiel, maar meld het toch even.

Er zijn trouwens wel minder van die random seek acties sinds de 13.1 gpu driver :/ odd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
(Ok, zet dit even in een nieuwe post zodat de tread weergeeft dat er een nieuwe post is.)

Er is een ding wat me redelijk irriteert met m'n M17x R4 / R.A.T. 7
Op sommige momenten scrolt de muis erg slecht (onderhand een bekend probleem voor mij) en dan moet ik weer naar het configuratie scherm voor de muis (windows).
En dan staat de scroll snelheid weer eens op 1, ipv 3.....

Is dit een probleem van de M17x of de muis???
M'n Razer Imperator op m'n desktop (FPP Windows 7 HP) heeft dit probleem nog nooit gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik had ook een r.a.t 7,, en heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad.
mischien op windows settings gewoon op 1 laten staan, en in de RAT software scroll speed iets opvoeren?

ik heb hem nog wel... maar gebruik hem niet meer (gebruik meer logitech g9x).. zal vanavond eens kijken of ik de r.a.t. kan fixxen en installeren,, kijken of ik het probleem ook heb..

maar zover ik me kan herinerren had ik dat probleem niet (heb ook nooit iets aan scrollspeed gedaan).

----------------------------------------------------

niemand meer die zijn 675m overgeklokt heeft?
ik had er een paar mhz-en weer bij geklokt met identieke temperaturen, er zit best nog veel ruimte in die verkaptte gtx580m.. ik denk dat 150mhz core gewoon erbij kan, en 200mhz memory..

enigste waar ik bang voor ben is de meegeleverde adapter... op stock speeds word hij warm..
met gpu overclock word hij echt ZIEK heet (als in: niet vast te houden)

kan dit kwaad? en gebruikt een oc gewoon meer stroom (+75mhz core / +100mhz mem) en trekt de voeding dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het stomme is dat het niet altijd gebeurd... Vanochtend toevallig weer, maar gisteren niet -.-"
R.A.T.'s hebben helaas niet zulke goede software als Razer's.
Waar je bij de Razer alles kan instellen door de software, kun je bij de rat maar een paar dingen echt programmeren :/
Zo is de scroll snelheid bij de rat niet te veranderen in de software :/

Net een sorta issue gevonden met de alien :/
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GHsJdf9wJCZaV0TLuuV1bYpL/medium.jpg

Die wittige plekjes zijn plekken waar de verf (?) blijkbaar heeft losgelaten, zijn er een stuk of 21 -.-" in variërende grote.....
Gewoon dell een mailtje sturen met wat (hopelijk) betere foto's en vragen of ze zo'n nieuwe ehhhh..... cover/lat kunnen sturen? (zou eigenlijk niet weten hoe je dat geheel zou noemen, het is geen strip, want dat zou alleen de strip met de knoppen kunnen inhouden, maar het is ook niet echt een cover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
DCG909 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:11:

[afbeelding]

Die wittige plekjes zijn plekken waar de verf (?) blijkbaar heeft losgelaten, zijn er een stuk of 21 -.-" in variërende grote.....
Gewoon dell een mailtje sturen met wat (hopelijk) betere foto's en vragen of ze zo'n nieuwe ehhhh..... cover/lat kunnen sturen? (zou eigenlijk niet weten hoe je dat geheel zou noemen, het is geen strip, want dat zou alleen de strip met de knoppen kunnen inhouden, maar het is ook niet echt een cover)
Ik heb daar ook al van in het begin last van, maar het stoort me niet.
Op het forum van Alienware op notebookreview.com zijn er zeer veel personen die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik vind het wel vervelend, ik doe daar bijna niks :s behalve zo heel heel af en toe op de volume knoppen drukken of de command center knop....
Aka een productie fout (luchtbellen onder de verf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanarus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 17:59
Heb sinds kort ook een alienware M17X. Ik vind dat er wat veel speling zit op de accu. Zit wat losjes en een paar mm speling op. Meer mensen die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tanarus schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:57:
Heb sinds kort ook een alienware M17X. Ik vind dat er wat veel speling zit op de accu. Zit wat losjes en een paar mm speling op. Meer mensen die ervaring?
Breek me de bek niet open, die van mij klappert als een castagnette. Ding is onder meer daarvoor twee keer weg geweest zonder dat het gefixed is, en daarna moest ik verdorie nog hemel en aarde verzetten bij de klantenservice omdat ze beweerden dat het niet onder garantie valt.... Kreeg een aantal weken terug (net de eerste van 5 weken dat ik in het buitenland zit) te horen dat ze toch maar besloten hebben om het onder garantie te repareren, was ze geraden ook. Volgende week proef op de som nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
DCG909 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:11:
Het stomme is dat het niet altijd gebeurd... Vanochtend toevallig weer, maar gisteren niet -.-"
R.A.T.'s hebben helaas niet zulke goede software als Razer's.
Waar je bij de Razer alles kan instellen door de software, kun je bij de rat maar een paar dingen echt programmeren :/
Zo is de scroll snelheid bij de rat niet te veranderen in de software :/

Net een sorta issue gevonden met de alien :/
[afbeelding]

Ook last van, had een paar weken terug een bericht op facebook gestuurd naar Alienware en die zeiden dat het vervangen werd omdat het een bekend probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Record_Play
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-01-2022
Beetje raar dit, ik kan de helderheid van mijn beeldscherm niet meer aanpassen van mijn M17 x laptop
Hij staat onwijs fel, via het configuratiescherm, de driver van nvidia en de Fn *^ werkt het ook het niet.

Iemand een idee? :?

BF3 ingame naam: Tik_hem_aan_ouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer een reboot of suspend/resume. Zowel mijn studio 1555 als E6520 hebben daar eens in de 1000 suspend/resume cycles last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
DVR123 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:16:
[...]

Ook last van, had een paar weken terug een bericht op facebook gestuurd naar Alienware en die zeiden dat het vervangen werd omdat het een bekend probleem
Ok, goed om te weten.
Zal de inlog gegevens even opzoeken en ze vandaag (als ik het onthoud) ze een mailtje sturen.

Heb vandaag ook het "probleem" met m'n fancontroller opgelost....
Bleek een brakke verleng kabel te zijn die het rpm signaal niet terug stuurd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Zucht, mijn Alienware drama continues...

Korte recap;

- Binnen één maand na aanschaf meerdere problemen, incl. losse batterij en display behuizing/bezel die los zit.
- Tweemaal twee weken opgestuurd, nada opgelost
- Contact met support, weer twee weken wachten omdat ze claimen dat de losse batterij niet onder garantie valt

Uiteindelijk een paar weken terug dan een belletje terug gehad dat zowel het display als batterij onder garantie wordt vervangen. Ik zat weer in het buitenland, dus nu pas de kans gehad een monteur te laten komen.

Bottom frame vervangen, ofwel hele laptop uit elkaar, alles overplaatsen naar het nieuwe frame etc etc. Batterij nog steeds los..... --__--

En het vervangende display die de monteur had meegekregen bleek incompleet, zonder de back cover. Dus twee problemen nog niet opgelost.

De monteur gokt dat het vervangen van de batterij niet meer onder garantie valt en dat het gewoon aan de bouwkwaliteit te wijten is. Dus mijn vraag, bij hoeveel mensen hier zit de batterij los? En is er iemand die me een linkje naar de garantievoorwaarden kan geven mbt de batterij? Ik begin het echt flink zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Propane schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:00:
Zucht, mijn Alienware drama continues...

Korte recap;

- Binnen één maand na aanschaf meerdere problemen, incl. losse batterij en display behuizing/bezel die los zit.
- Tweemaal twee weken opgestuurd, nada opgelost
- Contact met support, weer twee weken wachten omdat ze claimen dat de losse batterij niet onder garantie valt

Uiteindelijk een paar weken terug dan een belletje terug gehad dat zowel het display als batterij onder garantie wordt vervangen. Ik zat weer in het buitenland, dus nu pas de kans gehad een monteur te laten komen.

Bottom frame vervangen, ofwel hele laptop uit elkaar, alles overplaatsen naar het nieuwe frame etc etc. Batterij nog steeds los..... --__--

En het vervangende display die de monteur had meegekregen bleek incompleet, zonder de back cover. Dus twee problemen nog niet opgelost.

De monteur gokt dat het vervangen van de batterij niet meer onder garantie valt en dat het gewoon aan de bouwkwaliteit te wijten is. Dus mijn vraag, bij hoeveel mensen hier zit de batterij los? En is er iemand die me een linkje naar de garantievoorwaarden kan geven mbt de batterij? Ik begin het echt flink zat te worden.
Ik denk (weet haast wel zeker) dat Dell onderhand wel weet dat die losse batterij een "known issue" is.
Dus blijf bij Dell dit aangeven, omdat er al meerdere klachten zijn.
Dell moet in dit geval zorgen voor een passende oplossing.
Wat dat inhoud durf ik niet te zeggen, maar blijf bij je standpunt om dit opgelost te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ok, afgelopen 6 dagen 4 monteurs langs gehad. Issues: display behuizing los, batterij los. Volgens Dell support was de back cover niet los te bestellen, dus moet het hele display worden vervangen.

Poging 1:

Monteur komt met nieuw display, maar daar zit geen back cover bij. Juist de back cover is het probleem. Monteur belt support, beide denken dat de back cover er normaal bij hoort te zitten, dus onderdeel opnieuw bestellen en nieuwe poging. Ondertussen dus de hele bottom frame vervangen, batterij zit nog steeds los...

Poging 2:

Monteur komt langs met nieuw display.... geen back cover. Monteur belt support, die weet dit keer wel te melden dat de back cover gewoon los te bestellen is. Het loshalen van m'n display de vorige keer heeft echter ook het display beschadigd, dus ik vraag aan de monteur of het mogelijk is om ook het display te vervangen. Tevens vraag ik of het mogelijk is een nieuwe batterij mee te sturen met de volgende monteur. Conclusie, display blijft bij mij thuis, nieuwe parts staan in bestelling.

Poging 3:

Display van de monteur van gisteren lag dus nog bij mij, nieuwe monteur komt met back cover en een nieuwe batterij. Mooi, eindelijk alles compleet. Batterij vervangen, zit nog steeds los.... Grrrrrrrrrrrrr.

Monteur vecht met de backcover die niet fatsoenlijk op het nieuwe display wil. Op een gegeven moment breekt een palletje af. Zucht. Nieuwe back cover komt met weer een nieuwe monteur morgen. Ondertussen zet hij wel het nieuwe display erop met de oude backcover. Alles aangesloten, foutmelding bij opstarten (BIOS piepjes). Alle aansluitingen checken, vergelijken met oude display.... Blijkt het nieuwe display van poging 2 een 3D display te zijn. Leuke bonus als ik een Nvidia had, maar ik heb een HD7970M. Dus dat gaat niet werken.

Poging 4:

Monteur komt met nieuw display en nieuwe back cover. Yay, eindelijk display gefixed. Batterij zit nog steeds los. De beste suggestie van de monteurs is om er een stukje karton tussen te zetten ofzo, want ze zien niets mis met de batterij of het frame.

Even los van de monteurs, die deden hun best en voelen zich verantwoordelijk voor screwups van anderen. Maar mijn god, wat druipt de incompetentie er vanaf.

Geen Alienware meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05-2019
Hallo allemaal!

Zo, na toch alweer een aantal maanden een m17, sinds ergens midden oktober, in mijn bezit te hebben wil ik mijn ervaring delen met jullie.

Het is zeker geen miskoop geweest, ik geniet er dagelijks van zonder enige problemen te ervaren. Het spelen van The Witcher 2 is een genot, met headset, want als het spel opstart doet de fan daar in vrolijk mee. Maar voor de prestaties die je in het krappe kastje zoekt moet de energie toch ergens kwijt. De alienware werk snel en zonder irritatie voor mij.
Video's bewerken (corel video studio pro x5) gaat lekker vloeiend en het gamen natuurlijk ook. Onder anderen titels als Shogun 2, BF3, Dishonored, Dawn Of War 2 : Retribution, Skyrim, The Darkness 2 en nog wat anderen. Als gamer is de m17 the boss :)

Het beeldscherm is een van de beste die ik tot nu toe gehad heb, maar is iid standaard erg fel. maar ingame kun je dat instellen naar behoefte. Alleen onder de catalyst driver heb ik dat nog niet kunnen doen of niet goed gekeken.
De rubber caoting die over de laptop zit vind ik een van de fijnste afwerkingen die er op het moment zijn en dat vind je ook terug op meerdere producten van andere fabrikanten zoals mijn muis de Kone xtd van Roccat. Erg fijne muis trouwens als je hem standaard gebuikt maar de software reageert te langzaam als er macro's op geprogrammeerd zijn, b.v. bij de witcher moet ik meerdere malen de macro duwen voor dat het commando doorkomt. Ik heb het nog niet uitgezocht hoe dat komt.

De behuizing van de m17 is piek fijn en makkelijk te onderhouden. Maar..... en dan komen we bij de accu, zat pot vast totdat ik de accu er uit haalde en nu zit er ook speling op :/ Ik ga het euvel zelf oplossen door er een tochtstripje er tussen te plakken zodat de speling wordt weg genomen door de zachte strip die je makkelijk induwt en ook weer uitzet als er geen druk op komt. beetje cheap maar ik ga geen maanden wachten tot er een monteur langs komt, en ja dat is slecht van de R&D afdeling van Dell!!
Het toetsenbord voelt en typt erg fijn en zeker voor een een laptop. Maar ook hier bij is de afwerking een beetje matig. Mijn toetsenbord loopt in het midden een beetje hoger op of zeg maar bol. De media toetsen als je ze induwt geeft het aluminium rondom mee op de duw kracht van mijn vinger wat erg jammer, zo voelt een relatieve duren laptop toch goedkoop aan en de behuizing zelf is dik in orde van die van mij. De licht rand om de toughpad is erg fel, het jammer dat je de lichtsterke van de onderliggende leds niet in sterkte te regelen zijn. De touchpad zelf functioneert zo als het moet.

Zou ik een R5 kopen hierna? Denkt het wel, al gaat mijn voorkeur uit naar een desktop. Op het moment is een laptop een voor mij makkelijker.
Het is een mooi product met een te gek design en heb er veel plezier van maar Dell zal toch beter zijn best moeten doen aan de afwerking.

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een vraagje

zit er verschil in welk ssd slot ik gebruik waar ik mijn Samsung 840 Pro Series 256 GB, S-ATA III / 600, 520 MB's, 540 MB's, 2,5 Inch plaats in mijn alienware m17x R4 bios versie A09 ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag,
Ik heb ook een Alienware M17x R4 met een killer N 1202
Nu als ik de driver van killer installeer vind hij geen draadloze kaart en zegt de killer software dat ik geen Killer card in mijn laptop heb. dan moet ik de driver terug unintallen en driver verwijden bij apparataatbeheer en dan is het terug in orde.
Maar af en toe valt de connectie weg, denk dus door slechte driver.
Heb ook al van originele site geprobeerd en van de Dell site ook maar allemaal zelfde. ook al die tool om resterende bestanden te verwijderen van die killer niks helpt.
Iemand hier meer help over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:31:
Goeiedag,
Ik heb ook een Alienware M17x R4 met een killer N 1202
Nu als ik de driver van killer installeer vind hij geen draadloze kaart en zegt de killer software dat ik geen Killer card in mijn laptop heb. dan moet ik de driver terug unintallen en driver verwijden bij apparataatbeheer en dan is het terug in orde.
Maar af en toe valt de connectie weg, denk dus door slechte driver.
Heb ook al van originele site geprobeerd en van de Dell site ook maar allemaal zelfde. ook al die tool om resterende bestanden te verwijderen van die killer niks helpt.
Iemand hier meer help over?
Zelfde probleem, maar hij werkt bij mij best goed (erg goed zelfs) zonder killer driver icm windows 8.
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:14:
hallo ik heb een vraagje

zit er verschil in waar ik mijn Samsung 840 Pro Series 256 GB, S-ATA III / 600, 520 MB's, 540 MB's, 2,5 Inch plaats in mijn alienware m17x R4 bios versie A09 ??
Mijn ervaring is dat dit niet veel uitmaakt, zolang je voor een fresh install (van windows) gaat. Anders moet je een kopie maken en die op de SSD zetten en dan de SSD op de plek zetten waar de HDD eerst zat.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
RoofTurkey schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:04:
[...]

Zelfde probleem, maar hij werkt bij mij best goed (erg goed zelfs) zonder killer driver icm windows 8.
Je moet de driver die Dell online heeft staan downloaden en uitpakken. Vervolgens via Device Manager de wifi kaart selecteren en rechtsklikken. Update Driver Software selecteren en vervolgens handmatig een map toewijzen waarin hij moet zoeken, namelijk die waar je de Dell driver hebt uitgepakt. Als het goed is werkt het dan zonder problemen, en dan kun je zelf nog kiezen om die Killer bloatware te installeren of niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Propane schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:09:
[...]

Je moet de driver die Dell online heeft staan downloaden en uitpakken. Vervolgens via Device Manager de wifi kaart selecteren en rechtsklikken. Update Driver Software selecteren en vervolgens handmatig een map toewijzen waarin hij moet zoeken, namelijk die waar je de Dell driver hebt uitgepakt. Als het goed is werkt het dan zonder problemen, en dan kun je zelf nog kiezen om die Killer bloatware te installeren of niet :P.
Dat lukte wel, maar met driver werkt de kaart ineens niet meer en zonder werkt hij perfect 8)7 .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:50
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:14:
hallo ik heb een vraagje

zit er verschil in welk ssd slot ik gebruik waar ik mijn Samsung 840 Pro Series 256 GB, S-ATA III / 600, 520 MB's, 540 MB's, 2,5 Inch plaats in mijn alienware m17x R4 bios versie A09 ??
Wat is de reden dat je deze vraag stelt?

Ik heb namelijk mijn AW M17X R4 dit weekend ontvangen en de Samsung 840 250gb geinstalleerd, echter wordt deze niet herkend door de genoemde bios versie.

Wel in windows zelf, ik kan de SSD als gegevens opslag schijf gebruiken, maar niet in de bios activeren als opstart schijf. Ik heb beide docks geprobeerd, beide geven hetzelfde resultaat. Schijf werkt prima in windows zelf, echter niet in de bios.

Heb je hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Sinds een maand een Alienware M17xR4 laptop. Er is alleen 1 probleem. Een paar keer per dag bevriest de hele laptop, de laptop reageert nergens meer op. Ik krijg geen blauw scherm des doods. Na ongeveer 1,5 minuut draait de laptop weer verder.
In mijn logboek onder systeembeheer staat dat er een iaStor 9 event time out heeft plaats gevonden. Al op Google gezocht en er hebben meerdere mensen dit probleem maar niemand die echt met een oplossing komt.
Ik heb het systeem al teruggezet met Alienware Respawn, en ook met een schone installatie van Windows 7 blijft het probleem terugkeren.

Hoop dat iemand van jullie weet wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen. Ik heb Dell al gemaild maar nog geen reactie van hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:50
wiscel schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:00:
Sinds een maand een Alienware M17xR4 laptop. Er is alleen 1 probleem. Een paar keer per dag bevriest de hele laptop, de laptop reageert nergens meer op. Ik krijg geen blauw scherm des doods. Na ongeveer 1,5 minuut draait de laptop weer verder.
In mijn logboek onder systeembeheer staat dat er een iaStor 9 event time out heeft plaats gevonden. Al op Google gezocht en er hebben meerdere mensen dit probleem maar niemand die echt met een oplossing komt.
Ik heb het systeem al teruggezet met Alienware Respawn, en ook met een schone installatie van Windows 7 blijft het probleem terugkeren.

Hoop dat iemand van jullie weet wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen. Ik heb Dell al gemaild maar nog geen reactie van hun kant.
Na even googlen kom ik op onderstaande oplossing uit:

http://forum.crucial.com/...ows-7-solved-for-me/td-p/

Heb je deze geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
Krijg deze melding als ik naar die pagina wil:
An invalid set of parameters has been specified in the url.

Wil je het linkje nog een keer posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik heb niet zelfde probleem..maar las dat de sata 3 600 niet in elke ssd aansluiting zijn ware snelheid geeft vandaar deze vraag
Rob SOS schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:43:
[...]

Wat is de reden dat je deze vraag stelt?

Ik heb namelijk mijn AW M17X R4 dit weekend ontvangen en de Samsung 840 250gb geinstalleerd, echter wordt deze niet herkend door de genoemde bios versie.

Wel in windows zelf, ik kan de SSD als gegevens opslag schijf gebruiken, maar niet in de bios activeren als opstart schijf. Ik heb beide docks geprobeerd, beide geven hetzelfde resultaat. Schijf werkt prima in windows zelf, echter niet in de bios.

Heb je hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
mijn 840 pro zit gewoon opd e plek waar normaal de hdd zat..
0 problemen mee,, geen installatie ellende, geen windows ellende..

gewoon 1x goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
In de registry rotzooien doe ik liever niet. Ik heb het iaStor programma verwijderd. Correct me if I'm wrong maar volgens mij heb je iaStor alleen nodig als je een Raid configuratie hebt, en ik maak geen gebruik hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de ssd in me m17x r4 gedaan + mn hardeschijf ik windows opnieuw installeren
ben ik in windows installatie menu moet ik de schijven formatteren ik heb dat gedaan..
heb eerst de laptop ff weer uitgezet toen even later aangedaan moest ik een schijf
aanklikke waar ik het op wil geinstalleerd wil hebben maar staat er niks
terwijl ik er dus een ssd en hardeschijf in heb

heb nu de ssd en hardeschijf in me desktop
daar doet de hardeschijf het prima maar de ssd kan ik aanklikke en krijg ik melding ssd moet geformateerd
worden druk ik erop krijg ik een fout melding,en gaat hij niet formateren weet iemand een oplossing !!!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 04:07
Het is het handigst om eerst een clean install op de SSD te doen... dus ALLEEN de SSD in de laptop. Daarna, nadat Windows is geïnstalleerd, pas de 2de hdd erbij plaatsen.

Voor mij heeft dat vlekkeloos gewerkt in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey bedankt het is gelukt !! :)
Resurrect1 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:10:
Het is het handigst om eerst een clean install op de SSD te doen... dus ALLEEN de SSD in de laptop. Daarna, nadat Windows is geïnstalleerd, pas de 2de hdd erbij plaatsen.

Voor mij heeft dat vlekkeloos gewerkt in ieder geval. :)

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:51

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik zal mijn verhaal ook hier posten..

Beste Alienware

Ik had er gisteren al over willen schrijven maar ik dacht... Nah wat los je daar mee op en het komt vast wel goed... Maar niet dus.

Ik ben sinds vorig jaar mei een trots gebruiker van een Alienware M17x R3 met een full hd beeldscherm , 6990 en de hele roezemoes die bij een game laptop hoort

Maar sinds het begin heb ik niks anders dan problemen met de laptop. Het beeldscherm is nu al voor de 4de keer vervangen vanwege hetzelfde probleem. Iedere keer gaat het eventjes goed maar na 2 weken tot een maand na de vervanging van een beeldscherm komen er opeens allemaal witte vlekken in mijn scherm te voorschijn.

Hiervoor heb ik al 4 vrolijke reparateurs over de vloer gehad maar het probleem blijft maar terug komen. In de maanden dat ik mijn laptop in bezit heb is alles onderhand al 3x vervangen... Alles behalve de behuizing.

Wat mij nu zo boos maakt is dat ik geen vertrouwen meer heb in mijn eigen product .. Hij is al aangepakt door verschillende monteurs en hij is een week op vakantie geweest naar een reparatie centrum maar niks blijkt te helpen.

Gisteren kwam er een monteur langs die zou het toetsenbord en beeldscherm vervangen. Het toetsenbord ging goed maar het beeldscherm was een groot drama. Hij heeft het verkeerde onderdeel meegekregen en daardoor had dit beeldscherm geen behuizing. Wat hij vervolgens heeft gedaan is mijn oude beeldscherm tot bloedens toe slopen ( ik moest hem pleisters aanbieden ) en dat paneel heeft hij op het nieuwe scherm gemonteerd. Dit is niet goed gegaan en het beeldscherm zit niet goed in de behuizing. Het zit niet eens vast. Aan de achterkant zit een kier waar ik mijn pink in kan stoppen en het nieuwe beeldscherm is van belachelijke kwaliteit.. MAAR de monteur vond het zo wel goed en is weggegaan vervolgens moest ik maar weer de service bellen voor een nieuwe afspraak.

Na 6x doorverbinden en 6x uitleggen wat er was gebeurd zou er dinsdag een monteur komen aangezien ik de laptop nodig heb bij klanten in belgie.. (Ookal ziet het er niet uit en kan hij elk moment uit elkaar vallen)

Nu word ik 30 minuten geleden gebeld dat er een monteur onderweg is... Ik zit in belgie de afspraak staat op dinsdag waarom wordt er dan toch gebeld dat hij onderweg is...

Ik zit hier met 2 problemen ik vertrouw mijn alienware van €2000.- + niet meer en jullie service stelt me ook niet meer gerust... Wat gaan we hier nu aan doen! Dit kan echt niet langer doorgaan

BTC €94.837,08

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

[Ervaringen] Alienware producten - Deel 1
Sorry, maar dit is een topic voor ervaringen. Voor zover ik weet is niemand hier van Dell :S . Wel vreemd al die problemen, ik zou gewoon een nieuwe eisen met dezelfde waarde... Op facebook zou je ze ook kunnen berichten, daar zijn ze bedrijven over het algemeen het snelste met antwoorden, het klantvriendelijkste en willen ze snel oplossingen regelen.

Grillmeister

Pagina: 1 ... 52 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.