Hallo allemaal!
Zo, na toch alweer een aantal maanden een m17, sinds ergens midden oktober, in mijn bezit te hebben wil ik mijn ervaring delen met jullie.
Het is zeker geen miskoop geweest, ik geniet er dagelijks van zonder enige problemen te ervaren. Het spelen van The Witcher 2 is een genot, met headset, want als het spel opstart doet de fan daar in vrolijk mee. Maar voor de prestaties die je in het krappe kastje zoekt moet de energie toch ergens kwijt. De alienware werk snel en zonder irritatie voor mij.
Video's bewerken (corel video studio pro x5) gaat lekker vloeiend en het gamen natuurlijk ook. Onder anderen titels als Shogun 2, BF3, Dishonored, Dawn Of War 2 : Retribution, Skyrim, The Darkness 2 en nog wat anderen. Als gamer is de m17 the boss
Het beeldscherm is een van de beste die ik tot nu toe gehad heb, maar is iid standaard erg fel. maar ingame kun je dat instellen naar behoefte. Alleen onder de catalyst driver heb ik dat nog niet kunnen doen of niet goed gekeken.
De rubber caoting die over de laptop zit vind ik een van de fijnste afwerkingen die er op het moment zijn en dat vind je ook terug op meerdere producten van andere fabrikanten zoals mijn muis de Kone xtd van Roccat. Erg fijne muis trouwens als je hem standaard gebuikt maar de software reageert te langzaam als er macro's op geprogrammeerd zijn, b.v. bij de witcher moet ik meerdere malen de macro duwen voor dat het commando doorkomt. Ik heb het nog niet uitgezocht hoe dat komt.
De behuizing van de m17 is piek fijn en makkelijk te onderhouden. Maar..... en dan komen we bij de accu, zat pot vast totdat ik de accu er uit haalde en nu zit er ook speling op

Ik ga het euvel zelf oplossen door er een tochtstripje er tussen te plakken zodat de speling wordt weg genomen door de zachte strip die je makkelijk induwt en ook weer uitzet als er geen druk op komt. beetje cheap maar ik ga geen maanden wachten tot er een monteur langs komt, en ja dat is slecht van de R&D afdeling van Dell!!
Het toetsenbord voelt en typt erg fijn en zeker voor een een laptop. Maar ook hier bij is de afwerking een beetje matig. Mijn toetsenbord loopt in het midden een beetje hoger op of zeg maar bol. De media toetsen als je ze induwt geeft het aluminium rondom mee op de duw kracht van mijn vinger wat erg jammer, zo voelt een relatieve duren laptop toch goedkoop aan en de behuizing zelf is dik in orde van die van mij. De licht rand om de toughpad is erg fel, het jammer dat je de lichtsterke van de onderliggende leds niet in sterkte te regelen zijn. De touchpad zelf functioneert zo als het moet.
Zou ik een R5 kopen hierna? Denkt het wel, al gaat mijn voorkeur uit naar een desktop. Op het moment is een laptop een voor mij makkelijker.
Het is een mooi product met een te gek design en heb er veel plezier van maar Dell zal toch beter zijn best moeten doen aan de afwerking.