Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell doet niet moeilijk over het retourneren van 'speciaal op maat gemaakte producten'. Daarnaast klopt die formulering niet, want een laptop is geen speciaal op maat gemaakt product (lees: maatwerk), maar een combinatie uit door hun gekozen standaardonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:11:
[...]

Ja met de grote Epp truuk voor 240 euro korting weggekaapt. daarbovenop 115 euro via shopkorting.nl
Hoe kom jij dan aan 240,- als de EPP 8% is heb je het over een systeem van 3000,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
De R2 was van geänodiseerd aluminium (super sterk, macbooks zijn er ook van gemaakt dacht ik), ik vond het ook best jammer dat de m18x dat van de m17x "stal".
Dat neemt verder niet weg dat de m17x een beest blijft.

Hmm, misschien moet ik via m'n zusjes twitter een beetje over dell klagen, dat europa geen kortingsbonnen kan gebruiken.
Kan werken, toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Was eerst van plan voor de Vaio S15 te gaan, alleen had deze slechts een 640m LE. Dan maar gewoon dat extra gewicht meenemen en toch voor een M17x gaan (voor hetzelfde geld :P ) met GTX680M 8) .

Alleen even wachten tot ik via de chat met de beroemde Mohammed Haddad een deal kan maken en hopelijk de de laptop met 680m al kan pre-orderen :) (de 680m is volgens nvidia twee keer zo goed als de 580m).

[ Voor 33% gewijzigd door RoofTurkey op 17-06-2012 12:28 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:18:
Dell doet niet moeilijk over het retourneren van 'speciaal op maat gemaakte producten'. Daarnaast klopt die formulering niet, want een laptop is geen speciaal op maat gemaakt product (lees: maatwerk), maar een combinatie uit door hun gekozen standaardonderdelen.
Interessant punt, technisch gezien heb je gelijk.. of je het feitelijk ook voor elkaar kan krijgen ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
RoofTurkey schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:25:
Was eerst van plan voor de Vaio S15 te gaan, alleen had deze slechts een 640m LE. Dan maar gewoon dat extra gewicht meenemen en toch voor een M17x gaan (voor hetzelfde geld :P ) met GTX680M 8) .

Alleen even wachten tot ik via de chat met de beroemde Mohammed Haddad een deal kan maken en hopelijk de de laptop met 680m al kan pre-orderen :) (de 680m is volgens nvidia twee keer zo goed als de 580m).
Als ik links en rechts zo kijk kun je een meerprijs van 400-500 verwachten.
Weegt niet op tegen de performance winst als ik de summiere benches zo zie.
Waar de 580M ook veel te duur was tegenover de 6990M

Wel weer the way to go als je het 3d scherm erbij wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nubcaek schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:49:
[...]

Interessant punt, technisch gezien heb je gelijk.. of je het feitelijk ook voor elkaar kan krijgen ben ik wel benieuwd naar.
Dell doet er niet moeilijk over, dus... het staat zelfs in hun AV.

juridisch is het inderdaad lastig: http://blog.iusmentis.com...op-afstand/#comment-24446

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:54:
[...]

Dell doet er niet moeilijk over, dus... het staat zelfs in hun AV.

juridisch is het inderdaad lastig: http://blog.iusmentis.com...op-afstand/#comment-24446
Goede service van Dell, dat sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Double-X-L schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:50:
[...]

In principe vind ik die meerprijs het dan wel waard (als dat zonder kortingen is tenminste ;) ). Zeker omdat ik anders zou denken dat ik zo weinig voor zo'n geweldig apparaat betaal dat ik niet meer durf te klagen als er een keer iets niet helemaal naar wens is :9 .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Double-X-L schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:50:
[...]

buiten het hele 3d aspect (wat leuk is, maar geen 300 euro waar imo)
hebben sommige mensen belangen bij cuda ondersteuning,

heb je geen interesse in 3d en cuda support, dan kan je nog steeds het best voor de amd gaan

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

aron225 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:40:
[...]

buiten het hele 3d aspect (wat leuk is, maar geen 300 euro waar imo)
hebben sommige mensen belangen bij cuda ondersteuning,

heb je geen interesse in 3d en cuda support, dan kan je nog steeds het best voor de amd gaan
Cuda heb ik 'nodig' en 3D is leuk voor een extern scherm. Ook mag het ding best meer dan 2 jaar mee gaan en dan is 300 euro ineens niet zoveel meer :)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
En anders kun je zelf je gpu verwisselen ;p

Btw. Darkstone, wat weet jij over MXM 3.1?
Ik hoop dat dat pas over een drie/vijf jaar geimplementeerd gaat worden, dan gaat het huidige mobo van de m17x en m18x nog een tijdje bruikbaar mee. (ok, de cpu's raken uitgefaseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
RoofTurkey schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:39:
[...]
Cuda heb ik 'nodig' en 3D is leuk voor een extern scherm.
Voor een extern scherm wil je liever geen 3D scherm in je laptop.
Daarin zit namelijk ook je 3D vision sensor en dus moet je laptop voor je neus open blijven staan.
Of je moet daarnaast nog een losse sensor/3D vision set gaan kopen.
DCG909 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 21:42:
En anders kun je zelf je gpu verwisselen ;p
De prijzen van losse MXM high end kaarten zijn schrikbarend hoog, MXM upgrades komen heel weinig voor.

[ Voor 51% gewijzigd door Double-X-L op 17-06-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Daarin zit namelijk ook je 3D vision sensor en dus moet je laptop voor je neus open blijven staan.

[...]

De prijzen van losse MXM high end kaarten zijn schrikbarend hoog, MXM upgrades komen heel weinig voor.
ja een 7970M kaart kost tussen de 500 en 600 dollar, als je die hier heen haalt ben je 6 tot 700 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
(kies standaard voor de 7970m), als de volgende generatie komt zal deze toch wel goedkoper worden?

En anders koop je een 2e hands laptop met een kapot scherm, toetsenbord oid. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Double-X-L schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Waarom zou ik een 3D scherm nemen om 3D op een extern scherm te kunnen doen? Ik bedoel het meer van, dan kan ik er een keer een 3D vision 2 monitor op aansluiten ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3d is leuk voor even. Op lange duur zie ik daar geen toekomst in persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54

Coehinator

Hocus Pocus!

Vind ik ook, en tevens vind ik dat 3D maar een veel te duur hebbedingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De schermen die ermee gepaard gaan zijn vaak één van de beste TN-panelen, dus zelfs zonder 3D zijn het vaak toch wel mooie schermen (ervaringsdeskundige :) ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
3d is wel leuk (bioscoop etc), maar ik denk dat het pas bij consumenten producten goed gaat aanslaan, als het foutloos, brilloos 3d wordt (dus niet als de 3ds, welke ik heb, dat je je hoofd precies goed moet hebben).

Voor nu is het nog een gimmick ;p
(zou het wel grappig vinden als de AMD uitgeruste alienwares het ook mochten gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb het 3d scherm, en het is wel heel gaaf hoor.
erg leuk hebbedingetje, en hij pastte in budget.. prima dan,

in 2d is het inderdaad een super mooi scherm, waar ik nog dagelijks reacties op krijg

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
:o
Over het toevoegen van een extra HDD/SSD, hoe kom je aan zo'n hoekse Sata connector?
Volgens mij zitten er toch alleen brackets bij die notebook upgrade kits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:32:
ik heb het 3d scherm, en het is wel heel gaaf hoor.
erg leuk hebbedingetje, en hij pastte in budget.. prima dan,

in 2d is het inderdaad een super mooi scherm, waar ik nog dagelijks reacties op krijg
Ik heb hier ook over zitten denken maar met een 7970m is dit geen optie.

wel softwarematig 3D via de HDMi uit op een extern 3D scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je ?

Je klikt hem erin en klaar. Geen kabels nodig.

De notebook upgrade kits hebben meestal alleen clone software en een kabel om je oude hdd / ssd te clonen naar je nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:27:
:o
Over het toevoegen van een extra HDD/SSD, hoe kom je aan zo'n hoekse Sata connector?
Volgens mij zitten er toch alleen brackets bij die notebook upgrade kits?
Die zitten er al in. Als je hem met 1 hdd heb besteld zit er een filler in waar die connector in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Volstaat de GTX 660M niet met 3D dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:37:
[...]

Die zitten er al in. Als je hem met 1 hdd heb besteld zit er een filler in waar die connector in zit.
Ik zie er geen zitten in de R4 die notebookcheck reviewde :s

-.-" hellaas kun je als student geen "goede" creditcard krijgen, dus bij het bestellen zal ik m'n oom lief aan moeten kijken, denk dat hij me wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:29:
Hoe bedoel je ?

Je klikt hem erin en klaar. Geen kabels nodig.

De notebook upgrade kits hebben meestal alleen clone software en een kabel om je oude hdd / ssd te clonen naar je nieuwe.
Ik heb op 8 juni de M17x besteld. Verwachte leverdatum is 10 juli.
Ik ga er dan ook meteen een Samsung 830 128gb ssd in plaatsen.

Die wil ik van de week alvast gaan bestellen. Maar als ik het dus goed begrijp kan ik ook gewoon de Samsung 830 128gb basic kit bestellen ipv de notebook kit? Want de clone software en kabel heb ik niet nodig.
Of zijn er verder nog wel verschillen die dit niet mogelijk maken? Want dan zou me dat toch weer € 5 besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
:o ik dacht dat met shopkorting steeds haalmeeruitjecard werd bedoeld....
Denk toch dat ik het via de creditcard doe, heb van een klasgenoot gehoord dat het daardoor 1a2 dagen sneller verliep.

Edit.
Btw, waar kan ik een goede lijst met cpu en gpu vergelijkingen tussen mobile en desktop vinden?
Notebookcheck heeft iets wat er in de buurt komt, maar ik ga niet op één enkele bron vertrouwen ;p

[ Voor 34% gewijzigd door DCG909 op 18-06-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
RoofTurkey schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:01:
[...]
Waarom zou ik een 3D scherm nemen om 3D op een extern scherm te kunnen doen? Ik bedoel het meer van, dan kan ik er een keer een 3D vision 2 monitor op aansluiten ;)
Ik begrijp het niet helemaal, als je een 3D vision 2 monitor aansluit en je wilt daar 3D op werken zal je sensor in het schermbezel van je M17x in je line of sight moeten zitten. Een externe monitor heeft geen sensor ingebouwd maar werkt met de externe 3D vision sensor/kit. Of zitten ze daar tegenwoordig ook in verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Als het met 3d vision 2 werkt zal het of een sensor intern hebben, of je hebt zo'n externe kit nodig (met zender)

Edit.
Zie net dat je met de 3720 en 38xx kunt overclocken :o
Dan haal je dus stock 39xx snelheden :o

[ Voor 31% gewijzigd door DCG909 op 18-06-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Double-X-L schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:03:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal, als je een 3D vision 2 monitor aansluit en je wilt daar 3D op werken zal je sensor in het schermbezel van je M17x in je line of sight moeten zitten. Een externe monitor heeft geen sensor ingebouwd maar werkt met de externe 3D vision sensor/kit. Of zitten ze daar tegenwoordig ook in verwerkt?
In de Benq 2420T zit het bijvoorbeeld al verwerkt ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
RoofTurkey schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:45:
[...]
In de Benq 2420T zit het bijvoorbeeld al verwerkt ;) .
Dat nieuws heb ik even gemist....... ;)
Duidelijke zaak, dan blijft alleen nog het verlies van optimus staan indien je het 3D scherm zou nemen.
Als je daar geen last van hebt en de meerprijs is niet te hoog zou ik er weer blind voor gaan.
2D is ook heel erg sterk van het 120hz scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V&A aangeboden: Bigfoot Killer Wireless-N 1103

kuch, foute promotie maar gaat wel op voor de alienware users onder ons:)
mods niet bannen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
-.-" ouders vinden het nog steeds te duur (kan ze niet echt ongelijk geven)

Hoe kun je de dell software terug plaatsen (inlogscherm, achtergronden ed.) als je dus de windows licentie weigert en daarna een zelfgekochte versie instaleerd (heb er nog één over, van microsoft cadeau).
Want op een laptop van 447 euro met windows vista kregen mensen destijds 220 euro terug voor het weigeren van windows bij dell.

Edit.
:o Dat is niet leuk om te horen....
Weet iemand hoe je kan controleren welke key in gebruik is?
Ik heb bij de instalatie destijds namelijk beide codes gebruikt en ik weet niet meer welke er op stond toen ik het via de telefoon deed :/
Want dan ga ik de spare key, of verkopen voor een "2e hands" prijs, of aan m'n ouders geven (huidige pc is kei hard aan het sterven, ati 9600 pro is z'n zwanenzang aan het zingen) voor op de "nieuwe" pc waar nu vista op staat....
Maar dan moet ik wel weten welke key nu in gebruik is :/

[ Voor 39% gewijzigd door DCG909 op 19-06-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:18:
-.-" ouders vinden het nog steeds te duur (kan ze niet echt ongelijk geven)

Hoe kun je de dell software terug plaatsen (inlogscherm, achtergronden ed.) als je dus de windows licentie weigert en daarna een zelfgekochte versie instaleerd (heb er nog één over, van microsoft cadeau).
Want op een laptop van 447 euro met windows vista kregen mensen destijds 220 euro terug voor het weigeren van windows bij dell.
niet, die zitten ingebakken in de dell install dvd.
screens kan ik je wel leveren uit een dump.
Dell doet niet meer aan weigeren van windows, take it or leave it policy.
vond dat ook wel jammer want ik heb msdn tot mijn beschikking, had liever korting meer gehad of hardware upgrade.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Double-X-L schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:41:
[...]

Dat nieuws heb ik even gemist....... ;)
Duidelijke zaak, dan blijft alleen nog het verlies van optimus staan indien je het 3D scherm zou nemen.
Als je daar geen last van hebt en de meerprijs is niet te hoog zou ik er weer blind voor gaan.
2D is ook heel erg sterk van het 120hz scherm.
Nee, ik bedoel dat je wanneer je een Nvidia kaart neemt (met 2D scherm natuurlijk, want anders heb je geen optimus) dan kun je er ooit een 3D vision scherm (met sensor en bril) aan hangen en heb je toch een geweldig 3D beeld en betere accuduur dan met een HD7970m. Dus het voordeel van een 680 vs een 7970 is toch wel groter dan alleen die paar (of heel veel) fps in games, want AMD schijnt nog steeds de GPU switching techniek niet onder de knie te hebben in tegenstelling tot NVidia, die inmiddels al pro is geworden op dat gebied. En 300 euro meer op zo'n geweldig geprijsde laptop leek mij ook niet zo'n grote ramp, dus daarom ga ik er lekker een 680m in laten zetten :) .

Alhoewel Mohammed vond dat ik de Dell blog niet zo letterlijk mag nemen en dat ik er gewoon een 7970m in moest knallen 'goeie vriend' (hij mag natuurlijk niet toegeven dat en wat er in de toekomst in hun laptops gaat zitten, want dan verkopen de oude spullen misschien niet meer zo goed).

[ Voor 11% gewijzigd door RoofTurkey op 19-06-2012 12:15 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
roofturkey, weet jij zeker dat je later het 3d scherm kan installeren??
het 2d scherm is aangesloten middels het bekende vlds..

het 3d scherm is echter aangesloten middels edp (embedded display port)
omdat de hd4000 het 3d scherm niet aan kan sturen, daarom is er geen optimus in de 3d versie.

tevens denk ik dat het heeeeel veel werk word om dit helemaal werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:32:
roofturkey, weet jij zeker dat je later het 3d scherm kan installeren??
het 2d scherm is aangesloten middels het bekende vlds..

het 3d scherm is echter aangesloten middels edp (embedded display port)
omdat de hd4000 het 3d scherm niet aan kan sturen, daarom is er geen optimus in de 3d versie.

tevens denk ik dat het heeeeel veel werk word om dit helemaal werkend te krijgen
de connector zit op het mobo voor 3d.
als je een scherm omzet en een nvidia kaart plaatst word automatisch de intel kaart disabled en kun je 3d gebruiken.
maar je kunt hem beter standaard met 3d kopen dan dat je later scherm en kaart zelf vervangt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Hij heeft het toch over een 2D scherm nemen en er een externe monitor aan hangen.
Daarbij dan een losse 3D kit, schermen omzetten is dan niet ter sprake.
Of mis ik nou wederom de plank in dit hele verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb het verkeerd begrepen....

maar je kan idd de 2d versie met optimus nemen,
en dan een externe 3d monitor met vision kit aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

aron225 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:48:
ik heb het verkeerd begrepen....

maar je kan idd de 2d versie met optimus nemen,
en dan een externe 3d monitor met vision kit aansluiten
Dat ja ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik veeg mijn kont af met Alienware, nog steeds geen M18x r2 in Nederland. Terwijl deze al bijna 2 maanden wel in Duitsland/Engeland en Frankrijk te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Er komt waarschijnlijk geen m18x in nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je het weet, maar je kan al een M18x bestellen hoor, al maanden. Alleen niet met de nieuwste hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:33:
Ik veeg mijn kont af met Alienware, nog steeds geen M18x r2 in Nederland
18,4" high tech van 5,4kg door je naad trekken lijkt mij een unieke uitdaging.
Doe mij een youtube link tegen die tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren een M17X - R4 besteld (met de HD 7970M)

Status : werk in uitvoering

geschatte levertijd 6/07/2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik ben zo verschrikkelijk blij en tevrede met mijn m17x...
als de m18x r2 hier ook komt.. dan denk ik dat ik die bestel..
dan wel met 2x 7970, en dan laat ik hem lekker op 1 vaste plek staan!

ik heb mijn m17x nu al een tijdje, en neem hem toch veel vaker mee als gedacht (naar werk / bezoekje bij ouders e.d.).. en ik vind het hoge gewicht eigenlijk niet eens zo een grote belemering als je een tas heb die een beetje comfortabel draagt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
aron225 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:27:
en ik vind het hoge gewicht eigenlijk niet eens zo een grote belemering als je een tas heb die een beetje comfortabel draagt!!
klinkt net als m'n klasgenoot die met een 4 kilo zware HP elitebook loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

aron225 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:27:
ik ben zo verschrikkelijk blij en tevrede met mijn m17x...
als de m18x r2 hier ook komt.. dan denk ik dat ik die bestel..
dan wel met 2x 7970, en dan laat ik hem lekker op 1 vaste plek staan!
Waarom dan niet gewoon een Alienware Aurora met dikke (680/690) videokaart?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:27
Nu ben ik toch stiekem aan het kijken naar een Alienware m14x.
I know ik mis mijn m11x toch wel erg. ;)

Via de Sheet kom ik uit op een basisprijs van 1299 voor de specs die ik graag wil. Gewoon standaard link via de sheet. Kan het nog goedkoper of is dit echt de bodemprijs? Ik zie ook voorbij komen EPP korting en shopkorting?

Ik ben nog steeds wel tevreden over mijn Clevo, maar de Alienware heeft toch wel iets unieks wat betreft uiterlijk. :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Laatst online: 14-06 01:20
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:56:

Ik heb dezelfde levertijd terwijl ik hem een week eerder besteld heb, gaan ze gezamenlijk de fabriek uit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVR123 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:49:
[...]

Ik heb dezelfde levertijd terwijl ik hem een week eerder besteld heb, gaan ze gezamenlijk de fabriek uit ofzo?
Status: In productie
Geschatte leveringsdatum: 4-7-2012
Verzendmethode: Express levering
Datum van bestelling: 15-6-2012

alles komt uit china van alienware. die van mij komt denk ik vrijdag of maandag.
productie tijd is meestal max 2 werkdagen.
verzending in mijn geval met express is in een dag i.p.v 3 tot 4.

geschatte leverdatums bij dell moet je niet naar kijken, dat is hun worst case scenario levering.
meeste aliens komen in 10 dagen op bestemming.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
Ik heb de mijne vorige week donderdag besteld en staat sinds dien op "werk in uitvoering"
Ik heb er geen vertrouwen in dat ze de 10 dagen halen

[ Voor 23% gewijzigd door DVR123 op 20-06-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVR123 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:55:
Ik heb de mijne vorige week donderdag besteld en staat sinds dien op "werk in uitvoering"
Ik heb er geen vertrouwen in dat ze de 10 dagen halen
tja zeg ook de meeste, weet ook niet wat voor config je hebt..
die van mij is nu dag in productie en dag later besteld dan jou.

en heb alleen cpu/gpu/wifi upgraded. rest standaard en doe ik zelf aftermarket.

mijn vorige bestelling:
was op 25-5 geleverd..
dus 10 dagen op dag van bestelling en levering.
alleen jammer dat hij in 8 dagen al defect beyond repair was..

Transportbedrijf: UPS
Verzonden op: 22-5-2012
Verzendmethode: Standaardlevering
Datum van bestelling: 15-5-2012

ik sleep dagelijk mijn 4 kilo baksteen naar werk, maar scheelt dat ik 2 adapters heb, dat scheelt ook een kilo..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Niet online

T-T

Heb mijn M17X op 8 juni besteld.
Sinds vandaag is hij in productie.
Dus verwacht hem ergens volgende week te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timoj schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:30:
Heb mijn M17X op 8 juni besteld.
Sinds vandaag is hij in productie.
Dus verwacht hem ergens volgende week te krijgen.
productie is meestal 2 dagen, althans is mijn ervaring.
deze week verzonden dus als mee zit voor woensdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Niet online

T-T

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:38:
[...]

productie is meestal 2 dagen, althans is mijn ervaring.
deze week verzonden dus als mee zit voor woensdag binnen.
Ik hoop het.
Kijk er toch wel naar uit om alles weer lekker snel te kunnen doen zonder me er aan te ergeren dat het niet opschiet.
Zit nu nog op een desktop met Windows xp en een intel core 2 duo, 2gb werkgeheugen en een GeForce 7300SE/ 7200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:12:
[...]

tja zeg ook de meeste, weet ook niet wat voor config je hebt..
die van mij is nu dag in productie en dag later besteld dan jou.

en heb alleen cpu/gpu/wifi upgraded. rest standaard en doe ik zelf aftermarket.

mijn vorige bestelling:
was op 25-5 geleverd..
dus 10 dagen op dag van bestelling en levering.
alleen jammer dat hij in 8 dagen al defect beyond repair was..

Transportbedrijf: UPS
Verzonden op: 22-5-2012
Verzendmethode: Standaardlevering
Datum van bestelling: 15-5-2012

ik sleep dagelijk mijn 4 kilo baksteen naar werk, maar scheelt dat ik 2 adapters heb, dat scheelt ook een kilo..
Ik heb alleen WiFi en scherm geüpgraded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVR 123 lol :p, ik hoop het trouwens ik heb betaald met visa om het nog sneller te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje heb ne 500gig sata schijf erin zitten, hoeveel ssd's kan ik er nog bijsteken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als het goed is één van normale grootte en één msata SSD.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het noodzakelijk om een laptop cooling aan te schaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:03:
Bij een Alienware schijnbaar niet, maar het is wel fijner om het scherm wat hoger te hebben als je een wat lager (zoals bijna iedereen) bureau hebt dan waar je schouders zitten ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:03:
nee, als je de achterkant van de laptop iets omhoog zet met 2 fles doppen bv droppen de temps al 5 graden.
niet dat het nodig is maar ja doe wat jezelf denkt het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6gig is dat voldoende of zou ik 4 x 8 Gig bijkopen ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:32:
6gig is dat voldoende of zou ik 4 x 8 Gig bijkopen ram
alleen als je vmware gebruikt of dat sort ram vreter apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reff
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-05-2018
M17xR4 besteld op 12/6... Intussen nog steeds in status "werk in uitvoering".

Specs:

210-40039 Alienware M17x : Standard Base 1 1.721,14 1.721,14 SR
213-15808 Processor : Intel Core i7 3820QM (8MB Cache, up to 3.7GHz w/ Turbo Boost 2.0) 1 SR
230-12513 Display : 17.3" WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD 1 SR
319-10774 Camera : Integrated Skype HD Certified FullHD Camera with dual digital microphones 1 SR
320-12436 LCD Back Cover : Soft Touch - Stealth Black 1 SR
340-29243 Ship Accessory : Western Europe Docs (EN, FR, IT, GER, DUT) 1 SR
340-29315 Placemats : Placemats (Eng, Fre, Ger, Ita, Dut) 1 SR
340-29314 Resource DVD : Alienware M17x 1 SR
370-20087 Memory : 8192MB (2x4096) 1600MHz DDR3 Dual Channel 1 SR
400-25334 Hard Drive : 750GB 7,200rpm SATA 6Gb/s HDD 1 SR
429-16501 Optical Drive : BluRay Combo (Blu-ray read only, DVD, CD read & write) 1 SR
450-13573 Power Cord : Euro 250V 1 SR
450-16348 Power Supply : Alienware 240W AC Adapter 1 SR
451-11606 Battery : Primary 9-cell 93W/HR LI-ION 1 SR
490-13762 Graphics : 2GB GDDR5 AMD Radeon HD 7970M 1 SR
510-10451 Sound Card : Creative Sound Blaster Recon3Di with THX TruStudio Pro Software 1 SR
545-10007 Gaming Software : Steam Gaming forum and download application 1 SR
555-14415 Wireless : Intel 2230 Wireless Card + BT 1 SR
583-15787 Keyboard : Internal English/International Qwerty Keyboard 1 SR
619-33517 Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium SP1 (64 BIT) 1 SR
640-12302 Software : Datasafe Local 2.0 Basic 1 SR
640-12352 Software : Dell Support Center 3.0 1 SR
644-10025 Avatar : Alienhead 3D 1 SR
648-10028 Wallpaper : Alienware Glow Wallpaper 1 SR
650-14174 Anti Virus : Not Included 1 SR
656-10018 AlienFX Colour : Quasar Blue 1 SR
754-56825 Standard Service - 1 year of Next Business Day coverage included with your PC 1 SR
754-56826 No Warranty Upgrade 1 SR
755-10606 1 year Accidental Damage Protection 1 OS

Zodra hij aankomt, komt er een SSD in, meer dan waarschijnlijk Samsung 830 (of, minder waarschijnlijk Crucial M4).

Kijk er naar uit, want het is mijn eerste hig-end/gaming laptop, maar het wachten is alvast pijnlijk :)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reff
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:56:

Heb dezelfde besteld op 12/6 en die staat ook met geplande leveringsdatum 6/7!

Hopelijk wordt hij sneller geleverd, want ik vertrek net die dag voor 3 weken op verlof 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reff schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Heb dezelfde besteld op 12/6 en die staat ook met geplande leveringsdatum 6/7!

Hopelijk wordt hij sneller geleverd, want ik vertrek net die dag voor 3 weken op verlof 8)7
hey,

ik heb wel de basis cpu 3620 is dat zeker, zonder blu ray en met de killer wifi :p

SSD komt erin , 2x8gig ram extra, sony blu ray 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen waarvan hun alien langer er over doet, hebben jullie een custom text op dat name plate gezet?
want dat vertraagd nog wel eens de boel..

die van mij (vervanger voor mijn huidige defecte R4) is 15-6 besteld en nu dag 2 in productie.

Reff leuke bak, als je puur storage in je alien wilt kijk dan naar een msata crucial m4 ssd, dan kun je nog een 750GB hdd bij plaatsen en heb je ssd met 1,5 tb opslag!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

zo, gisteren mijn nieuw toetsenbordje ingebouwd, nu is mijn alienware echt el een plezier geworden, maar foutloos is hij niet, dat de usb poorten niet genoeg stroom leveren voor een 2,5" schijfje vind ik wel een grote misser..

hoewel de koeling goed is, moet ik toch melden dat er bij momenten heel veel hitte geproduceerd wordt, maar dat is wel normaal met een 7970 vermoed ik.

het glanzende scherm stoor ik mij ook wel aan, in een veranda met daglicht kan ik mezelf zien in het scherm, ook bij witte achtergronden,

het gewicht is niet zo een probleem imo, maar een goede tas vinden is wel een groot probleem :)

over de batterij kan ik enkel lof spreken, een kleine 3-4 uurtjes houd hij makkelijk uit tijdens het surfen en films kijken. de HD4000 is sterk genoeg om dit met laag wattage te kunnen doen.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeVM schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:43:
zo, gisteren mijn nieuw toetsenbordje ingebouwd, nu is mijn alienware echt el een plezier geworden, maar foutloos is hij niet, dat de usb poorten niet genoeg stroom leveren voor een 2,5" schijfje vind ik wel een grote misser..

hoewel de koeling goed is, moet ik toch melden dat er bij momenten heel veel hitte geproduceerd wordt, maar dat is wel normaal met een 7970 vermoed ik.

het glanzende scherm stoor ik mij ook wel aan, in een veranda met daglicht kan ik mezelf zien in het scherm, ook bij witte achtergronden,

het gewicht is niet zo een probleem imo, maar een goede tas vinden is wel een groot probleem :)

over de batterij kan ik enkel lof spreken, een kleine 3-4 uurtjes houd hij makkelijk uit tijdens het surfen en films kijken. de HD4000 is sterk genoeg om dit met laag wattage te kunnen doen.
hier werkt 2.5 inch op usb prima, denk dan eerder je behuizing niet goed is.
heb hier meerdere liggen zowel usb 2 als 3 en werken prima.

eastpak heeft aantal tassen waar alien in past, zelf ook een schouder versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reff
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:24:
mensen waarvan hun alien langer er over doet, hebben jullie een custom text op dat name plate gezet?
want dat vertraagd nog wel eens de boel..

die van mij (vervanger voor mijn huidige defecte R4) is 15-6 besteld en nu dag 2 in productie.

Reff leuke bak, als je puur storage in je alien wilt kijk dan naar een msata crucial m4 ssd, dan kun je nog een 750GB hdd bij plaatsen en heb je ssd met 1,5 tb opslag!
Ik had wel zo'n custom plaatje gewild, maar volgens mijn account manager is dat niet mogelijk via de Belgische site... Lijkt mij eerlijk gezegd nogal vreemd, maar goed...

Daaraan zal de snelheid (lees: traagheid) van de levering dus niet liggen :9

Nu, al bij al heb ik er niet zo'n probleem mee, ware het niet dat mijn collega 4 dagen na mij bestelde (weliswaar een M14xR2) en die reeds vandaag geleverd is!!!

Ben nu dus stikjaloers, want hij gaat vanavond Diablo 3 op Ultra settings spelen aan 100fps terwijl ik op low settings haperende mobs ga slayen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allé dan zijn we al 2 belgen die wachten op hun m17x-r4

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie was dat met die M17x waar de toetsen bij gesloten scherm streepjes achterlaten op het scherm. Hoe was dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
vraagje aan de mensen die er 1 besteld hebben. Loont het nog om via een creditcard te bestellen (extra garantie tegen diefstal en beschadiging) of gewoon het geld over maken. Toch wel jammer dat je niet via ideal kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie trouwens dat de M18x weg is uit de NL site. Het zal toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:23:
Ik zie trouwens dat de M18x weg is uit de NL site. Het zal toch niet?
Ja, dat zat er aan te komen, te weinig verkocht de laatste jaren, ronduit belachelijk, het kost helemaal niks om deze gewoon in het assortiment te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeVM schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:43:

Mijn 2,5" schijfjes doen het gewoon hoor. Toch maar even Dell bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoopt, dat als de nieuwe xps 14 met een 1080p scherm komt dat de Alienware M14x ook zou kunnen geupgrade worden tot zo'n scherm. Maar de xps 14 komt er blijkbaar niet met 1080p. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:30:
Wie was dat met die M17x waar de toetsen bij gesloten scherm streepjes achterlaten op het scherm. Hoe was dat opgelost?
hoe het opgelost is, dat weet ik niet,
ik heb hier sinds enkele dagen ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:59
Gewoon een doekje ertussen. Je kunt het ook laten vervangen, maar ik heb liever niet dat die prutsmonteurs van Dell nog aan m'n laptop zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 07:32
Weet iemand of het mogelijk is om een M17x te krijgen zonder optimus? Ik weet dat dit mogelijk is door een 3d scherm erin te zetten, maar ik zou graag zonder die extra kosten die laptop willen hebben zonder optimus. Is dit ook gewoon mogelijk? De hardware is hetzelfde, dus het lijkt me wel, maar ik kan nergens iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTweak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-06-2023
Robbiedobbie schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:16:
Weet iemand of het mogelijk is om een M17x te krijgen zonder optimus?
dan moet je de AMD variant bestellen - krijg je wel een amd-variant natuurlijk.
waarom zou je optimus niet willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Omdat zowel optimus als enduro (amd variant) met die nieuwste kaarten geen enkele ondersteuning in linux heeft. Ik wil een dualboot met linux kunnen draaien, en dan wil ik toch de grafische kaart kunnen gebruiken ipv alleen de intel (terwijl de andere kaart dan wel je batterij blijft leegslurpen). Voor nvidia is er wel bumblebee in linux, maar die werkt niet met de 6xx serie. Ook de amd is niet goed ondersteund in linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Je kunt toch FN+F7 gebruiken om het switchen uit te zetten?
En anders kun je de IGP uitzetten in apparaatbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Dat switchen uitzetten via zo'n toetsenbord combinatie gebeurd in de drivers, maar die werken in linux helemaal niet. Apparaat gewoon uitzetten werkt niet zomaar aangezien het beeld altijd wordt doorgezonden door 1 kaart.
Zit er een optie in de bios om optimus uit te schakelen en altijd de dedicated kaart te gebruiken? Dat zou een oplossing zijn, maar de meeste optimus laptops hebben dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb wel zoiets gelezen, dan zou je even moeten kijken op het net :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
DCG909 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:32:
Ik heb wel zoiets gelezen, dan zou je even moeten kijken op het net :/
Dat kon in de unlocked BIOS van de R3 wel.
De R4 zou dat ook moeten kunnen maar een unlocked bios zie ik nog nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Zo te zien kan Enduro standaard wel uit worden geschakeld in de bios. Echter zou ik graag nvidia willen hebben doordat over het algemeen de ondersteuning beter is in zowel windows als in linux (mijn ervaring). Ik heb ook al zitten zoeken naar een unlocked BIOS voor de R4, want kwa hardware is het absoluut mogelijk. Wanneer ik een 3d scherm erin zet is optimus uitgeschakeld, maar ik ben niet zo geïnteresseerd om 250 euro extra te betalen voor een 3d scherm wat ik toch niet ga gebruiken. Daarom heb ik net met dell support zitten chatten, en ze gaan kijken wat ze kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen ondersteuning voor optimus in linux. Helemaal niets.

Waarom trouwens een alienware voor linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Aangezien ik wil dual booten. Ik wil gewoon kunnen gamen in windows, maar aangezien ik ook vaak hobby in linux (cross platform applicaties etc.) wil ik ook linux kunnen gebruiken. Optimus wordt in linux tegenwoordig gedeeltelijk ondersteund met bumblebee, maar dit werkt met de nieuwste serie (6xx series) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:27:
Aangezien ik wil dual booten. Ik wil gewoon kunnen gamen in windows, maar aangezien ik ook vaak hobby in linux (cross platform applicaties etc.) wil ik ook linux kunnen gebruiken. Optimus wordt in linux tegenwoordig gedeeltelijk ondersteund met bumblebee, maar dit werkt met de nieuwste serie (6xx series) niet.
vmware workstation/virtual box... kun je lekker in windows blijven en linux gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Maar toch werkt het niet zo lekker. Ik heb het nu vaker, maar ik merk dat ik liever in ubuntu werk en dan een enkele keer windows opstart voor games, dan andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De GTX680m is in de USA al uit voor de M17x R4, tegen een meerprijs van 300 dollar boven de 675m. Dat vertaalt zich vaak naar een meerprijs van 300 euro boven de 675m in Nederland, wat na kortingen mij de moeite wel waard lijkt. Zeker gezien het aantal CUDA-cores (1344 tov 384, of zegt dit niet zo veel als ik denk?). Als ze die nou gewoon snel ook in Nederland aanbieden, dan kan ik eindelijk bestellen :) .

Ook de SSD's zijn nu lekker geprijsd, misschien ga ik er wel een 512gb M4 in zetten, als ik een goede deal kan maken voor die R4 :P

[ Voor 14% gewijzigd door RoofTurkey op 22-06-2012 13:55 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
RoofTurkey schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:52:
De GTX680m is in de USA al uit voor de M17x R4, tegen een meerprijs van 300 dollar boven de 675m. Dat vertaalt zich vaak naar een meerprijs van 300 euro boven de 675m in Nederland, wat na kortingen mij de moeite wel waard lijkt. Zeker gezien het aantal CUDA-cores (1344 tov 384, of zegt dit niet zo veel als ik denk?). Als ze die nou gewoon snel ook in Nederland aanbieden, dan kan ik eindelijk bestellen :) .
De Kepler cores (680m) werken op gelijke clocks met de GPU core, waar de Fermi een aparte 2x zo hoge clock had. Verschil is er zeker maar niet zoals het aantal cores wellicht doet vermoeden ;)

Ik ben vooral benieuwd naar de temperaturen van dit model.
Koeling/noise blijft prio 1 om te kunnen spreken van een geslaagde game laptop.
Volstopppen met de zwaarste hardware is niet zozeer de kunst, het laten werken op normale temperaturen zonder al teveel herrie, dat wel.

De R3 met 580m werd angstvallig op 65 graden gehouden terwijl de treshold veel hoger ligt.
Met een unlocked BIOS ging de temperatuur dan ook omhoog tot 76 hier.
En dat is dan toch vreemd, zonder wijzigingen aan de 580m werd ie warmer.
In de games die ik speelde merkte je het niet, maar er moet dan toch sprake zijn van throttling.

Daarbij is het de vraag of het de meerprijs t.o.v. de 7970m rechtvaardigt al zal dit vooral een persoonlijke afweging zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Double-X-L op 22-06-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Double-X-L schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:02:
Daarbij is het de vraag of het de meerprijs t.o.v. de 7970m rechtvaardigt al zal dit vooral een persoonlijke afweging zijn.
CUDA dwingt mij tot het groene kamp (en ook heeft het mijn persoonlijke voorkeur). Maar ik snap dat het verschil ook niet vier keer zo groot is met CUDA kracht, maar als het al 2x zo groot is ben ik al uitermate tevreden :9 . Of het 300 euro meer waard is, hangt natuurlijk van je budget en wensen af. Bij mij is er nog plaats in het budget en met mijn wensen (veel CUDA kracht en desktop-replacement) leek het me geen slechte upgrade.

Daarbij is Optimus vele malen beter dan Enduro, wat toch wel belangrijk is wanneer het ding mee naar school moet.

[ Voor 7% gewijzigd door RoofTurkey op 22-06-2012 14:23 ]

Grillmeister

Pagina: 1 ... 36 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.