Overigens, wanneer je het 3d scherm erbij pakt, krijg je dan ook een 3d bril erbij, en kun je dan gebruik maken van 3dtv play voor op een 3dtv films af te spelen, of moet je die bril + software nog apart aanschaffen?
Volgens de Alienware site zijn deze 'apart verkrijgbaar', alleen lijkt het me eerder dat deze er gewoon standaard bij zitten
Grillmeister
Ik kreeg net van Samir (via de Dell chat) te horen dat er geen kortingsactie's kunnen worden gebruikt op de Alienware systemen (dafuq?!). Maar ik heb het idee dat dit via Mohammed wel kan
.
Grillmeister
mohammed bood mij direct kortingen aan toen ik alleen maar vroeg of optimus uit te schakelen was...
Verwijderd
Ik draai gewoon linux voor het hobbyen in een virtuele machine gaat net zo goed en meer dan genoeg snelheidRobbiedobbie schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:27:
Aangezien ik wil dual booten. Ik wil gewoon kunnen gamen in windows, maar aangezien ik ook vaak hobby in linux (cross platform applicaties etc.) wil ik ook linux kunnen gebruiken. Optimus wordt in linux tegenwoordig gedeeltelijk ondersteund met bumblebee, maar dit werkt met de nieuwste serie (6xx series) niet.
Hoeveel bood hij jouw aan Robbie?
Ik kon via een vrouw 81 euro krijgen .... en dat was dus zonder shopse etc.
Ik kon via een vrouw 81 euro krijgen .... en dat was dus zonder shopse etc.
Via epp krijg je 8% bij een laptop boven de 1600 euro en daarbovenop nog 7% shopkorting/haalmeeruitjecard (ex BTW, incl. BTW ongeveer 5%). Als ze dan via de chat 10% of meer zouden bieden, ben ik al blij en anders doe ik het maar via de moeilijke weg
.
Grillmeister
ik kreeg 100 euro korting geboden bovenop die 170 euro korting die er momenteel zoieso op de m17x zit. Maar aangezien het 3d scherm 240 euro extra kost, is me dat nog wat weinig. Ik ga nog eventjes proberen verder af te dingen
Het zou eigenlijk logisch zijn dat ze gewoon (wanneer er naar gevraagd wordt) gewoon epp en cashback kortingen op worden toegepast... Ik wil best 'extra' betalen als ze dit allemaal voor je gaan doen, maar natuurlijk niet 300 euro meer dan wanneer je het zelf doet via een moeilijke omweg. Sowieso moeten ze gewoon snel die 680m erin gaan zetten, want dan hebben ze er direct een klant bij
.
Grillmeister
Verwijderd
Net met Samir gesproken en hij gaf aan dat de M18x r2 binnen 2 weken uitkomt in Nederland. Beter laat dan nooit
De 3D bril zit erbij, althans bij de R3 was dat het geval.Robbiedobbie schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:23:
Overigens, wanneer je het 3d scherm erbij pakt, krijg je dan ook een 3d bril erbij, en kun je dan gebruik maken van 3dtv play voor op een 3dtv films af te spelen, of moet je die bril + software nog apart aanschaffen?
Aaron zou het kunnen bevestigen met zijn 3D R4.
Zie dat er nog steeds sprake is van '3D Bundle', dus het lijkt mij dat ie er gewoon bij zit.
17.3" 120Hz w/ 3D Bundle WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD
[ Voor 15% gewijzigd door Double-X-L op 22-06-2012 19:17 ]
Ik had deze vraag al eerder gesteld, alleen helaas geen reactie.
vraagje aan de mensen die er 1 besteld hebben. Loont het nog om via een creditcard te bestellen (extra garantie tegen diefstal en beschadiging) of gewoon het geld over maken. Gaat dat qua bestelling net zo snel?
vraagje aan de mensen die er 1 besteld hebben. Loont het nog om via een creditcard te bestellen (extra garantie tegen diefstal en beschadiging) of gewoon het geld over maken. Gaat dat qua bestelling net zo snel?
dat kan ik inderdaad, hij zit er gewoon bij, het is de nvidia 3dvision 2 bril die erbij zit..Double-X-L schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 19:15:
[...]
De 3D bril zit erbij, althans bij de R3 was dat het geval.
Aaron zou het kunnen bevestigen met zijn 3D R4.
Zie dat er nog steeds sprake is van '3D Bundle', dus het lijkt mij dat ie er gewoon bij zit.
17.3" 120Hz w/ 3D Bundle WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD
monitor heeft de rest van de techniek ingebouwd (vandaar dat je moet kiezen voor de 3d backcover)
ik heb een samsung sec5044 panel, ik vind het scherm echt fantastisch!!
3d is ook leuk! en ja, je kan met de 3dtv.at player gewoon 3d content afspelen (side by side / half sbs / over under / half ou) bijna alle formaten worden ondersteund, je dient enkel dus de 3dtv.at player te installeren, en ik heb als codec: haali mediasplitter.. thats all..
brilletje op en kieken moar
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Verwijderd
100 euro korting op de M14x met het goede scherm en 2gig GT650m. Kan hem zonder btw kopen, dan kom ik aan de prijs van een N56VZ. Nog steeds overprijst dus.
die post zegt weinig..
wat is precies de prijs die ze ervoor vragen?
is hij in de sheet niet goedkoper?
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Met de Sheet, EPP en shopkorting kom je rond de 1170 euro te zitten. Dit is toch echt wel een vrij scherpe prijs voor een M14x. Hierin wel meegenomen de 1gig GT650m. Ik zou ook geen idee hebben waarom je de 2gig zou willen nemen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:40:
100 euro korting op de M14x met het goede scherm en 2gig GT650m. Kan hem zonder btw kopen, dan kom ik aan de prijs van een N56VZ. Nog steeds overprijst dus.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Als je hem met schade binnen krijgt is dat al verzekerd, daarnaast doe je een koop op afstand.Norinco schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 19:20:
Ik had deze vraag al eerder gesteld, alleen helaas geen reactie.
Diefstal garantie als in hij komt nooit aan is natuurlijk ook niet jouw probleem.
De genoemde motivaties om met een CC te bestellen zijn dan ook overbodig.
Wellicht dat het 1 of 2 dagen scheelt t.o.v. een overboeking.
[ Voor 6% gewijzigd door Double-X-L op 23-06-2012 09:54 ]
ik denk ook dat het kwa wachten weinig tot niets scheelt..
Weet iemand tot hoeveel korting ze gaan als je blijft afdingen?
Ik kan een laptop krijgen vergelijkbaar met een alienware alleen dan met 8 gb geheugen ipv 6 en met gratis verzending (heeft dell niet) die dan 1500 kost. Nu wil ik proberen om de alienware voor 1550 met 3d scherm en dan de uitbreiding naar 8 gb geheugen te krijgen
Als me dat lukt doe ik het, anders is het me te duur
En over welk alternatief hebben we het dan, BTO/XNB?Robbiedobbie schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 09:59:
Weet iemand tot hoeveel korting ze gaan als je blijft afdingen?Ik kan een laptop krijgen vergelijkbaar met een alienware alleen dan met 8 gb geheugen ipv 6 en met gratis verzending (heeft dell niet) die dan 1500 kost. Nu wil ik proberen om de alienware voor 1550 met 3d scherm en dan de uitbreiding naar 8 gb geheugen te krijgen
Als me dat lukt doe ik het, anders is het me te duur
BTO X•BOOK 17CL46 
Heeft alleen geen hdmi in
Heeft alleen geen hdmi in
Het vergelijk Clevo-Alienware is al veelvuldig besproken.
Je moet zelf maar even kijken of je die stap wel wilt maken.
Een 3D scherm met 3D vision bundle er gratis bij praten gaat je zeker niet lukken.
XNB is dan nog iets goedkoper met gratis aanpassing naar 128GB M4 SSD.
Daarbij moet je ook even het 0,- kostende 1080p scherm aanvinken (std op 900p)
€1439,- en dan komt er volgens mij nog iets van verzending bij.
Vergeet je ook niet dat er eventueel nog een W7 variant bij besteld moet worden.
Probleem is dat die allemaal Optimus technologie hebben, en dat wil ik niet. Dat is ook de voornaamste reden dat ik een 3d scherm zou willen (geen Optimus). Ik zeg ook niet dat ik dat er gratis bij wil, maar voor een flink verminderde prijs
Is dat optimus echt een showstopper voor Linux dan?Robbiedobbie schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:49:
Probleem is dat die allemaal Optimus technologie hebben, en dat wil ik niet. Dat is ook de voornaamste reden dat ik een 3d scherm zou willen (geen Optimus). Ik zeg ook niet dat ik dat er gratis bij wil, maar voor een flink verminderde prijs
Zijn die linux drivers daar niet op aangepast?
nou, er is een programma bumblebee, maar die werkt nog niet met de 6xx serie. Wanneer je geen bumblebee gebruikt, wordt alleen de intel kaart gebruikt, maar blijft de nvidia kaart wel actief (en slurpt je batterij leeg). Als je bumblebee werkend krijgt, draait alles op intel, en kun je per programma aangeven dat hij op de dedicated kaart moet draaien, wat wel een klein beetje performance kost in vergelijking met normale dedi kaart. Dus het kan werken, maar nu nog niet. Amd kaarten hebben ook geen zin omdat enduro ook problemen heeft met linux (sommige implementaties werken, anderen niet).
Verwijderd
Onder linux kan je de kaart gewoon uitschakelen met een simpel commando volgens mij. Bumblebee is alleen nuttig als je de GPU ook echt wil gebruiken onder linux.
Klopt, maar ik wil die kaart ook kunnen gebruiken
Ik schaf niet voor niets een laptop aan in die prijsklasse. het is leuk dat ik in windows kan gamen, maar ik moet ook volle opengl ondersteuning in linux hebben
je weet dat de bto die je aanhaalt een stuk minder aantrekkelijk is ?
als in:
- niet te slijten op de 2e hands markt.
- bouwkwaliteit een enorme stap minder
- scherm kwaliteit minder
- touchpad dat ongetwijfeld door slijt in een jaar
??
en dan vergeet ik voor het gemak even de gare geluidskaart incl gare aansluitingen die daarbij horen..
(de alienware heeft best een knappe creative recon kaart)
het toetsenbord dat niet in de buurt komt van de m17x...
ik denk dat een config met gtx675m en 3d rond de 1850 komt te zitten, hier krijg je dan nog een cashback over.. dus zal je ongeveer netto prijs ongeveer rond 1750 zitten, en ben je dus 250 euro duurder uit bij alienware..
dat zou ik er in ieder geval graag voor over hebben
als in:
- niet te slijten op de 2e hands markt.
- bouwkwaliteit een enorme stap minder
- scherm kwaliteit minder
- touchpad dat ongetwijfeld door slijt in een jaar
??
en dan vergeet ik voor het gemak even de gare geluidskaart incl gare aansluitingen die daarbij horen..
(de alienware heeft best een knappe creative recon kaart)
het toetsenbord dat niet in de buurt komt van de m17x...
ik denk dat een config met gtx675m en 3d rond de 1850 komt te zitten, hier krijg je dan nog een cashback over.. dus zal je ongeveer netto prijs ongeveer rond 1750 zitten, en ben je dus 250 euro duurder uit bij alienware..
dat zou ik er in ieder geval graag voor over hebben
Klopt, maar als student heb ik niet zoveel te besteden
1600 doe ik nog wel (zonder de verzendkosten erbij gerekend) maar hoger niet. Bovendien moet ik dan maar wat langer wachten met een 256gb ssd erin te bouwen.
Ik ga morgen eens naar dell bellen en kijken hoever ze gaan
Ik ga morgen eens naar dell bellen en kijken hoever ze gaan
[ Voor 13% gewijzigd door Robbiedobbie op 23-06-2012 14:12 ]
@aron225
Wat raad je eerder aan, de Alienware TactX headset (die erg goed schijnt te zijn icm een mooie geluidskaart) of de pricewatch: Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset die vanzelfsprekend ook betere geluidskwaliteit heeft alleen ook een usb-dongle die niet al te fraai staat bij een laptop.
Oftewel: Zit er een goede geluidskaart in of kun je beter op zeker spelen door gewoon een USB headset met ingebouwde geluidskaart te kopen, al betaal je dan wel ongeveer het dubbele?
En in welk slot kun je het beste een extra SSD zetten? Want ik denk dat er gewoon meteen een 512gb SSD bij wordt besteld (die zijn nu namelijk nog 'maar' 340 euro
).
Wat raad je eerder aan, de Alienware TactX headset (die erg goed schijnt te zijn icm een mooie geluidskaart) of de pricewatch: Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset die vanzelfsprekend ook betere geluidskwaliteit heeft alleen ook een usb-dongle die niet al te fraai staat bij een laptop.
Oftewel: Zit er een goede geluidskaart in of kun je beter op zeker spelen door gewoon een USB headset met ingebouwde geluidskaart te kopen, al betaal je dan wel ongeveer het dubbele?
En in welk slot kun je het beste een extra SSD zetten? Want ik denk dat er gewoon meteen een 512gb SSD bij wordt besteld (die zijn nu namelijk nog 'maar' 340 euro
[ Voor 12% gewijzigd door RoofTurkey op 23-06-2012 14:43 ]
Grillmeister
Een Roccat Kave (pricewatch: Roccat Kave), die zijn echt super!RoofTurkey schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:39:
@aron225
En in welk slot kun je het beste een extra SSD zetten? Want ik denk dat er gewoon meteen een 512gb SSD bij wordt besteld (die zijn nu namelijk nog 'maar' 340 euro).
Maar als ik dan toch een 3,5mm headset zou nemen, dan zou ik zeker gaan voor de Alienware, vooral omdat die vele malen goedkoper is (icm korting) dan de concurrentie en natuurlijk er veel beter bij pastSakke1994 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:30:
[...]
Een Roccat Kave (pricewatch: Roccat Kave), die zijn echt super!
Edit: Na het kijken en lezen van een aantal reviews, ben ik tot de conclusie gekomen dat de Alienware headset meer dan goed genoeg is voor mij en ook beter past bij het hele Alienware thema.
Nu wordt mijn bestelling waarschijnlijk dit:
i7-3610QM
GTX680M + HD4000
1920x1080 display
8GB geheugen @1600mhz
Killer WiFi + BT4.0
Alienware TactX muis, toetsenbord en headset
Rest standaard
Met daarnaast*:
Crucial M4 512(of misschien toch een 256)gb SSD
Rugzak (van Eastpak, Swissgear, Targus of net wat past
Wacom Intuos5 M
Corsair SP2500
*: Wordt niet allemaal meteen aangeschaft, maar wel zo snel mogelijk.
Goede keuze of zouden jullie iets anders doen in mijn geval?
[ Voor 42% gewijzigd door RoofTurkey op 23-06-2012 16:23 ]
Grillmeister
De 2GB gaat een GT650m niet echt kunnen benutten, enkele uitzonderingen zijn mogelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 18:08:
[...]
Wat is dan precies het verschil tussen 1 en 2 gig? Ik zit stiekem steeds meer naar de M14x te kijken, ik wil deze mischien gaan bestellen. Maar voor vijf tientjes van 1 naar 2 gig lijkt mij een goede upgrade?
Resterend is een meerprijs voor hoger verbruik met meer warmte zonder extra performance.
Daarbij is het GDDR5 wat nog warmer wordt en meer verbruikt.
Warmte wil je minimaliseren in een M14, ja kep er zelf ook 1
[ Voor 5% gewijzigd door Double-X-L op 23-06-2012 21:36 . Reden: typo ]
1 en 2 gig ga je het verschil waarschijnlijk niet van merken, tenzij je er één of meerdere schermen nog aan gaat hangen en daarop gaat gamen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 18:08:
[...]
Wat is dan precies het verschil tussen 1 en 2 gig? Ik zit stiekem steeds meer naar de M14x te kijken, ik wil deze mischien gaan bestellen. Maar voor vijf tientjes van 1 naar 2 gig lijkt mij een goede upgrade?
Grillmeister
Wat is er eigenlijk gebeurd met de alienware accesoires korting? Die zie ik niet meer online ....
(bijna genoeg geld bij elkaar gespaard
)
(bijna genoeg geld bij elkaar gespaard
Verwijderd
1200 euro. Voor 900p scherm, 2 gig GT650, wel met i5 maar de i7 kost maar 30 euro meer, 8 gig.aron225 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 04:39:
die post zegt weinig..
Daar moet nog Epp af en eventueel shop korting ( is niet de moeite in Belgie)
ik vind het echt een mooie config zo!!RoofTurkey schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:47:
[...]
Maar als ik dan toch een 3,5mm headset zou nemen, dan zou ik zeker gaan voor de Alienware, vooral omdat die vele malen goedkoper is (icm korting) dan de concurrentie en natuurlijk er veel beter bij past.
Edit: Na het kijken en lezen van een aantal reviews, ben ik tot de conclusie gekomen dat de Alienware headset meer dan goed genoeg is voor mij en ook beter past bij het hele Alienware thema.
Nu wordt mijn bestelling waarschijnlijk dit:
i7-3610QM
GTX680M + HD4000
1920x1080 display
8GB geheugen @1600mhz
Killer WiFi + BT4.0
Alienware TactX muis, toetsenbord en headset
Rest standaard
Met daarnaast*:
Crucial M4 512(of misschien toch een 256)gb SSD
Rugzak (van Eastpak, Swissgear, Targus of net wat past)
Wacom Intuos5 M
Corsair SP2500
*: Wordt niet allemaal meteen aangeschaft, maar wel zo snel mogelijk.
Goede keuze of zouden jullie iets anders doen in mijn geval?
alleen snap ik het muis en keyboard niet?? maar ik neem aan, dat je hem gaat gebruiken met extern scherm en zo ?
die tactx muis is leuk, maar is gewoon een logitech g9 met een logotje erop, kan je niet beter voor hetzelfde geld, de betere g9x van logitech kopen? of de cyborg r.a.t.7 (de rat heb ik nu, en ik ben er helemaal weg van)
headset is moeilijk, en erg persoonlijk.. ik heb nu een hele goedkope (creative fatal1ty pro gamer mk2), en die voldoet in principe gewoon tijdens gamen (muziek luisterren zou ik er niet mee doen)
ik denk dat mijn volgende headset een g35 word (klinkt gewoon lekker genoeg) , of een stap duurder maak met bijvoorbeeld een razer tiamat / tritton ax pro.
trouwens, kwa tassen,
vergeet eastpack maar
crumpler heeft een mooie, moet je even terug bladeren in dit topic, die was echt mooi, maar duur, en was geloof ik een schoudertas (ik wou zelf een rugzak)
kwa rugzakken, ik ken er echt maar 2 die hem kunnen hebben,
de alienware® m17x orion backpack, en de
asus ROG shuttle backpack..
de goedkoopste heb ik (de asus) en bevalt tot nog toe, prima voor dat geld
[ Voor 11% gewijzigd door aron225 op 24-06-2012 07:00 ]
Toch nog steeds een super goede prijs voor die config, zelfs zonder shopkorting gaat er nog rond de 64 euro vanaf met Epp. In theorie heb je meer dan genoeg aan die i5 als je verder bijvoorbeeld geen zware videobewerking gaat doen.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:50:
[...]
1200 euro. Voor 900p scherm, 2 gig GT650, wel met i5 maar de i7 kost maar 30 euro meer, 8 gig.
Daar moet nog Epp af en eventueel shop korting ( is niet de moeite in Belgie)
Wat betreft de vraag 2gig en 1gig, zou je er nog geen 5% op vooruitgaan. Toch is de meerprijs een flinke 50 euro. Dat is gewoon teveel voor 1gig extra.
Ik denk dat ik ook maar voor de Alienware m14x ga. Op dit moment config met.
- i7 3610.
- 8 gig.
- 750gig 7200rpm
- 650m 1gig
- nebula red.
prijs 1180 euro inclusief verzending, dit is dus via de link met Epp en shopkorting. Goedkoper kun je hem volgens mij niet krijgen. Iemand nog op of aanmerkingen over de config?
Inderdaad mooie config voor dat geld!
[ Voor 183% gewijzigd door Coehinator op 24-06-2012 11:27 . Reden: Huh er ging iets mis in mijn post! ]
Verwijderd
5% performance winst, en die 50 euro is minder dan 5% van het aankoopbedrag. Dus gewoon een hele goeie investering.Dark Master schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:08:
[...]
Toch nog steeds een super goede prijs voor die config, zelfs zonder shopkorting gaat er nog rond de 64 euro vanaf met Epp. In theorie heb je meer dan genoeg aan die i5 als je verder bijvoorbeeld geen zware videobewerking gaat doen.
Wat betreft de vraag 2gig en 1gig, zou je er nog geen 5% op vooruitgaan. Toch is de meerprijs een flinke 50 euro. Dat is gewoon teveel voor 1gig extra.
- i7 3610.
- 8 gig.
- 750gig 7200rpm
- 650m 1gig
- nebula red.
prijs 1180 euro inclusief verzending, dit is dus via de link met Epp en shopkorting. Goedkoper kun je hem volgens mij niet krijgen. Iemand nog op of aanmerkingen over de config?
Heeft iemand de amd versie van de m17x? Zou diegene voor me kunnen kijken of enduro is uit te schakelen in de bios?
lijkt mij echt een top ding, en nog mobiel ook..Dark Master schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:08:
[...]
Toch nog steeds een super goede prijs voor die config, zelfs zonder shopkorting gaat er nog rond de 64 euro vanaf met Epp. In theorie heb je meer dan genoeg aan die i5 als je verder bijvoorbeeld geen zware videobewerking gaat doen.
- i7 3610.
- 8 gig.
- 750gig 7200rpm
- 650m 1gig
- nebula red.
maar jij had toch een bto/xnb gekocht??
Klopt helemaal Aron225, echter mis ik mijn Alienware m11x stiekem wel een beetje.
De BTO is een prima machine, maar toch geen Alienware. De BTO schuift dus een plekje op naar de verkoop en de Alienware komt daarvoor in de plek.
Gezien de sheet Epp en shopkorting is de prijs toch wel erg goed, Alienware / Dell heeft toch iets unieks en dat zie je niet weer in andere laptops. Jammergenoeg kom ik daar nu pas achter. Waarschijnlijk als mijn vorige laptop geen Alienware was dan was de BTO ook gewoon blijven staan.
Nu maar hopen dat er geen rare dingen zoals Hinge issues of andere dingen gebeuren, mijn begin ervaringen met Alienware waren niet superslecht, maar ook niet goed te noemen, uiteindelijk goed opgelost maar wel frustrerend bij vlagen.
Het enigste wat ik wel erg jammer vind van de m14x, een 900p scherm. Granted 1600x900 is geen slechte resolutie maar het is toch wel weer een stap terug.
De BTO is een prima machine, maar toch geen Alienware. De BTO schuift dus een plekje op naar de verkoop en de Alienware komt daarvoor in de plek.
Gezien de sheet Epp en shopkorting is de prijs toch wel erg goed, Alienware / Dell heeft toch iets unieks en dat zie je niet weer in andere laptops. Jammergenoeg kom ik daar nu pas achter. Waarschijnlijk als mijn vorige laptop geen Alienware was dan was de BTO ook gewoon blijven staan.
Nu maar hopen dat er geen rare dingen zoals Hinge issues of andere dingen gebeuren, mijn begin ervaringen met Alienware waren niet superslecht, maar ook niet goed te noemen, uiteindelijk goed opgelost maar wel frustrerend bij vlagen.
Het enigste wat ik wel erg jammer vind van de m14x, een 900p scherm. Granted 1600x900 is geen slechte resolutie maar het is toch wel weer een stap terug.
stapje terug dat klopt, maar lig je daar echt wakker van?
ik game liever op een GOED 900p panel, dan op een minder 1080p panel..
dat de bto je uiteindelijk niet helemaal 100% bevalt, verbaast mij niks, en gelukkig..
alienware heeft gewoon iets speciaals, dat zal bijna niemand anders kunnen bieden (msi gt780 vond ik ook "iets"hebben)
hoop dat de verkoop van je bto een beetje vlotjes verloopt!
dat de bto je uiteindelijk niet helemaal 100% bevalt, verbaast mij niks, en gelukkig..
alienware heeft gewoon iets speciaals, dat zal bijna niemand anders kunnen bieden (msi gt780 vond ik ook "iets"hebben)
Verwijderd
Laat de M14x nu geen 'goed' paneel hebben. De M14x R1 bevatte een gemiddeld paneel als je het mij vraagt.aron225 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:06:
http://www.anandtech.com/...e-m14x-too-much-by-half/6
vooral gamut valt tegen. Ik zou zelf eerder de N56 of XPS 15 aanraden dan de M14x, de grootste reden daarvoor is de imho kutresolutie van 900p. Ik wil 1080p
@Darkstone
En soms moet je 1080P hebben......
Met alle programma's die ik gebruik zie ik gewoon te weinig op m'n 768 (oid) scherm, ik moet te vaak heen en weer slepen met de vensters....
M'n desktop is wat dat betreft zo veel makkelijker. Gewoon lekker een hele assembly in Inventor op je scherm.
Dat is één van de redenen waarom ik steeds bij de M17x uit kom.
(ook het keyboard, bouwkwaliteit en preformance spelen een grote rol voor mij)
Btw. wat is jouw mening over de Asus g55 ? Die hebben toch een zelfde soort toetsenbord als de N serie? (een soort apple style ruimte tussen de toetsen die echt uit het frame komen)
En soms moet je 1080P hebben......
Met alle programma's die ik gebruik zie ik gewoon te weinig op m'n 768 (oid) scherm, ik moet te vaak heen en weer slepen met de vensters....
M'n desktop is wat dat betreft zo veel makkelijker. Gewoon lekker een hele assembly in Inventor op je scherm.
Dat is één van de redenen waarom ik steeds bij de M17x uit kom.
(ook het keyboard, bouwkwaliteit en preformance spelen een grote rol voor mij)
Btw. wat is jouw mening over de Asus g55 ? Die hebben toch een zelfde soort toetsenbord als de N serie? (een soort apple style ruimte tussen de toetsen die echt uit het frame komen)
Kloptaron225 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 06:56:
[...]
ik vind het echt een mooie config zo!!
alleen snap ik het muis en keyboard niet?? maar ik neem aan, dat je hem gaat gebruiken met extern scherm en zo ?
Ik dacht dat de Alienware muis juist wel de G9x was, maar die laat ik dan inderdaad misschien wel achterwege...die tactx muis is leuk, maar is gewoon een logitech g9 met een logotje erop, kan je niet beter voor hetzelfde geld, de betere g9x van logitech kopen? of de cyborg r.a.t.7 (de rat heb ik nu, en ik ben er helemaal weg van)
De Alienware headset leek mij meer dan genoeg voor mijn wensen én hij heeft met kortingen een hele nette prijs.headset is moeilijk, en erg persoonlijk.. ik heb nu een hele goedkope (creative fatal1ty pro gamer mk2), en die voldoet in principe gewoon tijdens gamen (muziek luisterren zou ik er niet mee doen)
ik denk dat mijn volgende headset een g35 word (klinkt gewoon lekker genoeg) , of een stap duurder maak met bijvoorbeeld een razer tiamat / tritton ax pro.
Volgens de Alienware specs, zou hij met nog een kleine ruimte over in deze rugzak moeten passen. Daar past naast een dikke laptop ook nog een boel andere spullen in (voor school) en hij heeft een waterdichte hoes, wat hem in totaal toch erg geschikt maakt voor mijn gebruiktrouwens, kwa tassen,
vergeet eastpack maardie hebben geen (mooie) tas in onze maat..
crumpler heeft een mooie, moet je even terug bladeren in dit topic, die was echt mooi, maar duur, en was geloof ik een schoudertas (ik wou zelf een rugzak)
kwa rugzakken, ik ken er echt maar 2 die hem kunnen hebben,
de alienware® m17x orion backpack, en de
asus ROG shuttle backpack..
de goedkoopste heb ik (de asus) en bevalt tot nog toe, prima voor dat geld
Grillmeister
RoofTurkey schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:39:
Volgens de Alienware specs, zou hij met nog een kleine ruimte over in deze rugzak moeten passen. Daar past naast een dikke laptop ook nog een boel andere spullen in (voor school) en hij heeft een waterdichte hoes, wat hem in totaal toch erg geschikt maakt voor mijn gebruik.
Die site spreekt zichzelf aardig tegen, in de normale specs wordt gesproken over een 13.4" laptop en later hebben ze het over een 18"

Ik weet wel dat het niet gaat passen in een tas als mijn Dakine.... gemeten XD
Verwijderd
Prijs/spec slaat nergens op bij de asus G series.. De kwaliteit is afaik wel vergelijkbaar met alienware.DCG909 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:35:
Dat zag ik ook al, alleen iets daarboven staat ook dit:DCG909 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:42:
[...]
Die site spreekt zichzelf aardig tegen, in de normale specs wordt gesproken over een 13.4" laptop en later hebben ze het over een 18"
Ik weet wel dat het niet gaat passen in een tas als mijn Dakine.... gemeten XD
En bij Alienware staat er dit:Afmetingen Laptopvak : 42x32x5,5
En dan zou het dus moeten passen... (hoop ik)Systeemafmetingen
Hoogte: 44,5 mm (1,75 inch)
Diepte: 304,30 mm (11,97 inch)
Breedte: 410 mm (16,14 inch)
Grillmeister
2mm in de hoogte zal niet zoveel problemen geven denk ik, moet dus gewooon passen ja.
De breedte lijkt me toch een probleem (32cm vak met een 41 cm laptop).
Afmetingen Laptopvak : 42 x 32 x 5,5
Systeemafmetingen: 41.00 x 30.43 x 4.45
Past dus ruim
(in de targus)
En hij kost bij andere winkels maar de helft (dus zo'n 50 euro)DCG909 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:53:
heb even verkeerd gekeken.
Afmetingen Laptopvak : 42 x 32 x 5,5
Systeemafmetingen: 41.00 x 30.43 x 4.45
Past dus ruim
(in de targus)
In de pricewatch: pricewatch: Targus XL Laptop Rugtas
[ Voor 16% gewijzigd door RoofTurkey op 24-06-2012 17:07 ]
Grillmeister
De BTO heeft een erg goed 1080p panel, wat dat betreft niks mis met de BTO.aron225 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:06:
stapje terug dat klopt, maar lig je daar echt wakker van?
Het is ook absoluut niet dat de BTO mij niet bevalt, echter ben ik de Alienware m11x gewend, de Alienware had het gewoon voor mij. Dus tijd voor een stapje groter nu.
De Alienware is trouwens besteld voor het geld hoefde ik het niet te doen. Dus nu de waiting game.
Hoe is het panel van de M17x dan?
Deze heb ik nog niet gezien, maar kan handig zijn voor mensen 
YouTube: Alienware M17X R3 Swapping RAM - Easy guide on changing RAM on the M17X R3
YouTube: Alienware M17X R3 Swapping RAM - Easy guide on changing RAM on the M17X R3
is het normaal dat de batterij in de m17x R4 een beetje los hangt. ik kan hem een halve cm op en neer bewegen, dit kan in sommige posities beginnen tikken als ik hem vast houd..
misschien een stukje papier tussen doen?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Ben toch verwonderd over de vele assemblage-fouten die ik hier gepost zie de laatste tijd.MikeVM schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:30:
is het normaal dat de batterij in de m17x R4 een beetje los hangt. ik kan hem een halve cm op en neer bewegen, dit kan in sommige posities beginnen tikken als ik hem vast houd..
Toetsen die in het scherm drukken, scharnieren die het begeven, loszittende batterijen, enz...
Hopelijk zijn er zo geen mankementen aan men M17xR4 wanneer hij (eindelijk) geleverd wordt, want ik ben extreem secuur wat dat betreft...
Ik ben nu weer aan het overleggen met een medewerker of de m17x ook zonder optimus te krijgen is (zonder 3d scherm, want met 3d scherm is het zoieso zonder te krijgen). Nu maar hopen dat dit mogelijk is, of dat hij een erg goede aanbieding voor het 3d scherm heeft
de toetsen die in het scherm drukken heb ik ook last van, eigenlijk is dat vet van mijn vingers denk ik wat op de toetsen blijft hangen, dewelke dan strepen achterlaten op het scherm. maar die strepen zijn zo weg met een korte veeg van mijn vingers of van een doekje. het stoort me eigenlijk niet.
bij veel andere laptops is dit veel erger, en zie het het hele toetsenbord in je scherm staan, dat is hier niet het geval.
bij veel andere laptops is dit veel erger, en zie het het hele toetsenbord in je scherm staan, dat is hier niet het geval.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Die hebben we inderdaad eerder voorbij zien komen.MikeVM schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:30:
Earth to Aron225, come in pls
Ik ben blij dat ik dan nog niet besteld heb.
Hopelijk is het geen nieuwe trend dat de R4 zo'n fout heeft....
Nu ik dit hoor moet ik ook nog nadenken of ik wel voor een m17x wil gaan.
Heb net Dell gebeld en die zeggen dat de levering uitgesteld is omdat er onderdelen niet op voorraad zijn, deze onderdelen hebben we het dan over:
-660m
-1920x1080 scherm
-Zwarte backcover
Ze had ook geen idee wanneer het binnen zou zijn
-660m
-1920x1080 scherm
-Zwarte backcover
Ze had ook geen idee wanneer het binnen zou zijn
Verwijderd
oh boy !!! m17x-r4
- ik heb de 7970m
- 1920x1080 scherm
- Zwarte backcover
staat na een week nog steeds op werk in uitvoering
- ik heb de 7970m
- 1920x1080 scherm
- Zwarte backcover
Verwijderd
toetsen die in scherm drukken is al sinds de R2. ik weet niet beter dan het zo altijd is geweest.
mijn replacement R4 is sinds vanochtend verzonden.
mijn replacement R4 is sinds vanochtend verzonden.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 13:44 ]
Dan zal je ook nog even moeten wachten jammer genoegVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:43:
oh boy !!! m17x-r4
- ik heb de 7970m
- 1920x1080 scherm
- Zwarte backcover
[ Voor 6% gewijzigd door DVR123 op 25-06-2012 13:52 ]
die toetsen vind ik niet zo'n probleem.
maar de behuizing die niet in orde is....
maar de behuizing die niet in orde is....
Misschien een beetje misplaatst in dit forum, maar wat denken jullie dat een ruim twee jaar oude Alienware M11X R1 met 8gb geheugen, 500GB en Core 2 duo processor nog waard is op marktplaats? Hij heeft gebruikerssporen, en er zitten schroeven in de achterkant voor het hingeprobleem, verder nog een prima laptop. Alvast bedankt.
Gezien hij optisch al wel beschadigd is. Rond de 300 tot 400 euro?
Die van mij was verkocht voor 500 euro ook een m11x r1. Alleen wel in perfecte optische staat.
Je kunt bij Dell proberen een nieuw scherm te scoren? Gezien het hinge probleem ook zonder garantie verholpen word. Echter weet ik niet of ze zo blij zijn met schroeven in de laptop.
Die van mij was verkocht voor 500 euro ook een m11x r1. Alleen wel in perfecte optische staat.
Je kunt bij Dell proberen een nieuw scherm te scoren? Gezien het hinge probleem ook zonder garantie verholpen word. Echter weet ik niet of ze zo blij zijn met schroeven in de laptop.
Ik denk niet dat het hinge probleem nu nog verholpen wordt, was daar niet een termijn voor? En dan is er ook nog "aangezeten".
Ik denk ook wel 3-400 euro, was laatst nog een M17x r2 voor 650 op tweakers.(volgens mij een "nieuw" lid, dus ik heb zeer recent m'n twijfels over zulke accounts gekregen)
Ik denk ook wel 3-400 euro, was laatst nog een M17x r2 voor 650 op tweakers.(volgens mij een "nieuw" lid, dus ik heb zeer recent m'n twijfels over zulke accounts gekregen)
Ik ben voor school op zoek naar een laptop onder de €1000, en wou deze in de VS te kopen, waardoor een in NL duurdere laptop daar wel onder de €1000 valt. Het belangrijkste vind ik dat er de nieuwe, zuinigere Ivy Bridge in zit, en een SSD. Ik zal er niet erg veel op gamen. Ik heb dit bij elkaar gekregen via de Dell website:
Alienware M14x
Processor:
3rd Generation Intel® Core™ i5-3210M (3MB Cache, up to 3.1GHz w/ Turbo Boost 2.0)
Hard Drive:
500GB 7,200 RPM SATA + 32GB mSATA Caching SSD
Video Card:
1 GB DDR5 NVIDIA® GeForce® GT 650M with Optimus™
Display Panels:
14.0" High Def+ (900p/1600x900) with WLED backlight
Ik heb een HDD gekozen met 32GB SSD cache, stelt dit iets voor? Betekent dit dat Windows 7 op die 32GB geïnstalleerd staat?
Alienware M14x
Processor:
3rd Generation Intel® Core™ i5-3210M (3MB Cache, up to 3.1GHz w/ Turbo Boost 2.0)
Hard Drive:
500GB 7,200 RPM SATA + 32GB mSATA Caching SSD
Video Card:
1 GB DDR5 NVIDIA® GeForce® GT 650M with Optimus™
Display Panels:
14.0" High Def+ (900p/1600x900) with WLED backlight
Ik heb een HDD gekozen met 32GB SSD cache, stelt dit iets voor? Betekent dit dat Windows 7 op die 32GB geïnstalleerd staat?
Houd er wel rekening mee dat de btw in de USA niet standaard in het bedrag zit (verschillende staten, verschillende belasting, yay)
en verzendkosten kunnen ook leuk aantikken hoor
Heb het zelf ook overwogen, maar een combinatie van transport, btw en toch hogere prijzen voor bepaalde componenten hebben mij ervan weerhouden om in de usa te kopen.
ps. m'n zusje zei ook dat als ze je laptop bij het invoeren pakken (en hij zit dus nog in de doos etc, het lijkt op import) dan mag je btw betalen plus 12% invoer-rechten+boete (over het bedrag + btw).
Ofwel, in het ergste geval ben je duurder uit.
en verzendkosten kunnen ook leuk aantikken hoor

Heb het zelf ook overwogen, maar een combinatie van transport, btw en toch hogere prijzen voor bepaalde componenten hebben mij ervan weerhouden om in de usa te kopen.
ps. m'n zusje zei ook dat als ze je laptop bij het invoeren pakken (en hij zit dus nog in de doos etc, het lijkt op import) dan mag je btw betalen plus 12% invoer-rechten+boete (over het bedrag + btw).
Ofwel, in het ergste geval ben je duurder uit.
Bedankt,Dark Master schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:39:
Gezien hij optisch al wel beschadigd is. Rond de 300 tot 400 euro?
Inmiddels verkocht voor 320 euro.
Sorry, niet duidelijk vermeld: ik ga zelf naar de VS toe, en kan de laptop daar naartoe laten sturen. De laptop doe ik in mijn koffer, de doos en alles wordt meteen weg gedaan. Import en verzendkosten zijn dus geen probleem.
Ok, dan moet het geen probleem zijn.
Volgens mij was het met die mSATA zo dat, de meest gebruikte bestanden erop worden gezet.
Ik denk dus je boot en systeem bestanden, dus niet je hele OS, met paint, etc
Volgens mij was het met die mSATA zo dat, de meest gebruikte bestanden erop worden gezet.
Ik denk dus je boot en systeem bestanden, dus niet je hele OS, met paint, etc
Met een cache ssd staat volgens mij alles op de hdd maar worden de meest gebruikte bestanden naar de ssd gekopieerd en vanaf daar aangesproken
Snel! Zeer nette prijs trouwens.
Dubbele post
[ Voor 92% gewijzigd door Pbure97 op 26-06-2012 00:36 ]
Ik heb op dit moment nog een m11x in reparatie vanwege het hinge probleem. Laptop was net nog geen 2 jaar oud en is opgehaald voor gratis Collect and Return.DCG909 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:42:
Ik denk niet dat het hinge probleem nu nog verholpen wordt, was daar niet een termijn voor? En dan is er ook nog "aangezeten".
Dat is correct, het SSD gedeelte is ook niet benaderen vanuit windows.DVR123 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:47:
Met een cache ssd staat volgens mij alles op de hdd maar worden de meest gebruikte bestanden naar de ssd gekopieerd en vanaf daar aangesproken
Ik moet leren lezen....het gaat niet over een Seagate XT.
[ Voor 9% gewijzigd door Double-X-L op 25-06-2012 19:12 ]
Zou een goedkopere processor met een standaard SSD sneller of trager zijn dan een betere processor met een standaard HDD?
Ik dacht dat vandaag de dag de HDD o.a. de bottleneck is.
Dus ik denk dat een SSD een betere optie is.
Dus ik denk dat een SSD een betere optie is.
Ik heb de 64GB versie. In dat geval staat windows op de 64GB partitie.Double-X-L schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:49:
[...]
Dat is correct, het SSD gedeelte is ook niet benaderen vanuit windows.
Verder is deze vrij vol, maar na het verwijderen van de recovery partitie, pagefile en hibernation heb ik meer dan 20GB vrij na het installeren van office en andere essentiele programma's
[ Voor 4% gewijzigd door Pbure97 op 25-06-2012 17:20 ]
Ik heb op m'n desktop ook een 64 Gb SSD (normale), daar staat windows dus op, updates en drivers.
Is echt veel te krap....
Page file zou ik trouwens aan laten. Ik heb gemerkt met LinX, tijdens het stabiliteit testen, dat de Flops 20-30% lager zijn wanneer deze uit staat (phenom II x6)
Ik zit te denken, moet ik nu al W7 Pro erbij doen, of zal ik te zijner tijd een upgrade kopen? (weet niet of ik dan goedkoper uit ben)
En hoe moeilijk is het voor een laptop "leek" om een blu-ray drive in te bouwen?
Ga denk ik wel bestellen met een 750 Gb hdd, om de periode tot een SSD te overbruggen. (huidige lapie heeft maar 280 GB oid tot z'n beschikking en dat is nu erg krap)
Is echt veel te krap....
Page file zou ik trouwens aan laten. Ik heb gemerkt met LinX, tijdens het stabiliteit testen, dat de Flops 20-30% lager zijn wanneer deze uit staat (phenom II x6)
Ik zit te denken, moet ik nu al W7 Pro erbij doen, of zal ik te zijner tijd een upgrade kopen? (weet niet of ik dan goedkoper uit ben)
En hoe moeilijk is het voor een laptop "leek" om een blu-ray drive in te bouwen?
Ga denk ik wel bestellen met een 750 Gb hdd, om de periode tot een SSD te overbruggen. (huidige lapie heeft maar 280 GB oid tot z'n beschikking en dat is nu erg krap)
uhmmmm..................Pbure97 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:19:
[...]
Ik heb de 64GB versie. In dat geval staat windows op de 64GB partitie.
Verder is deze vrij vol, maar na het verwijderen van de recovery partitie, pagefile en hibernation heb ik meer dan 20GB vrij na het installeren van office en andere essentiele programma's
Geen idee waar jij het over hebt maar je reageert op mijn reactie aangaande de seagate XT hybrid.
Die heeft geen 64GB SSD deel en daar valt al helemaal niks op te installeren.
Ik neem aan dat jij een losse 64GB ssd hebt waarop je Windows e.d. hebt staan.
Ik moet leren lezen...
Ok, dat was dan niet geheel duidelijk uit je post. Ik zie dan ook helemaal geen XT's gemeld. Heb er zelf overigens een heel stel van, zeer handige dingen.Double-X-L schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:18:
[...]
uhmmmm..................
Geen idee waar jij het over hebt maar je reageert op mijn reactie aangaande de seagate XT hybrid.
Die heeft geen 64GB SSD deel en daar valt al helemaal niks op te installeren.
Ik neem aan dat jij een losse 64GB ssd hebt waarop je Windows e.d. hebt staan.
Het ging in de eerdere discussie over de 32GB mSata Caching SSD die Bas.Bas.Bas besteld heeft en daarvan heb ik dus de 64GB versie, die niet als caching maar als boot/system drive gebruikt word. Je reageerde dan ook op de reactie van DCG over de mSata (caching).
Bij mij (64GB mSata in M14x) is het dus wel het geval dat de gehele windows erop stond bij levering.
[ Voor 5% gewijzigd door Pbure97 op 25-06-2012 18:38 ]
here i am..Double-X-L schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:11:
[...]
Die hebben we inderdaad eerder voorbij zien komen.
Earth to Aron225, come in pls
houston, we have a problem??
ja, ik heb dit ook!
er is een getronics dude hier geweest om hem te fixxen,
helaas, de base en accu die hij mee had, hadden hetzelfde probleem..
ik zou hem laten ophalen, maar ik ga over 2 weken op vakantie (die vakantie die ik als termijn heb gesteld, ik daarna pas een laptop zou kopen
anyhow.. ja, dell erkend dit probleem, en zal verholpen worden, alleen of ze ditt huis doen, of dat je hem op moet sturen, is een kwestie van mazzel hebben
als je daar een adres heb, dan kan dat..Bas.Bas.Bas schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:40:
Sorry, niet duidelijk vermeld: ik ga zelf naar de VS toe, en kan de laptop daar naartoe laten sturen. De laptop doe ik in mijn koffer, de doos en alles wordt meteen weg gedaan. Import en verzendkosten zijn dus geen probleem.
maar wat als hij stuk gaat?? of als je er probs mee hebt?
of wat als ze dit door hebben?
ik werk op schiphol, en zie dagelijks dit soort acties..
als je vertrekt, dien je bij ELKE security doorgang, aan te geven of jij een laptop / tablet bij je hebt..
elke x-ray of dergelijk controle punt, word er dus gevraagd of jij een laptop bij je hebt (als je die hebt, moet je hem appart in het bakje doen, zelfs als jij hem in een tas hebt, die je hem hieruit te halen en appart door het apparaat te voeren)
er zijn dus echt mensen die weten of jij MET of ZONDER laptop reist...
als je het risico wilt nemen (het is niet eens veel goedkoper maja) ga je gang. ikzou me vingers er niet aan branden en die 100 euro extra (of whatever hoeveel) betalen
Als je in Amerika ook nbd garantie erbij doet heb je wereldwijde dekking.
Dat is wat ik kon vinden.
Ik denk hoe dan ook dat ik er een verzekering op ga zetten.
Als ik weer wordt aangereden wil ik weer een hele laptop en niet een "halve"
Edit.
Misschien moet je op de heenweg een dummy pc meenemen ;p
Dat is wat ik kon vinden.
Ik denk hoe dan ook dat ik er een verzekering op ga zetten.
Als ik weer wordt aangereden wil ik weer een hele laptop en niet een "halve"
Edit.
Misschien moet je op de heenweg een dummy pc meenemen ;p
[ Voor 12% gewijzigd door DCG909 op 25-06-2012 19:06 ]
Excuseer, ik ben degene die het helemaal verkeerd gelezen heeft.Pbure97 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:36:
[...]
Ok, dat was dan niet geheel duidelijk uit je post. Ik zie dan ook helemaal geen XT's gemeld. Heb er zelf overigens een heel stel van, zeer handige dingen.
Het ging in de eerdere discussie over de 32GB mSata Caching SSD die Bas.Bas.Bas besteld heeft en daarvan heb ik dus de 64GB versie, die niet als caching maar als boot/system drive gebruikt word. Je reageerde dan ook op de reactie van DCG over de mSata (caching).
Bij mij (64GB mSata in M14x) is het dus wel het geval dat de gehele windows erop stond bij levering.

Dat is als je hem mee zou nemen alszijnde handbagage, niet als je hem in je koffer mee zou nemen die je bij check-in afgeeft. Hoe het met garantie zit weet ik ook niet maar zou zoiets ook pas ondernemen als het echt veel zou schelen.aron225 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:02:
[...]
ik werk op schiphol, en zie dagelijks dit soort acties..
als je vertrekt, dien je bij ELKE security doorgang, aan te geven of jij een laptop / tablet bij je hebt..
er zijn dus echt mensen die weten of jij MET of ZONDER laptop reist...
No problem.Double-X-L schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:11:
[...]
Excuseer, ik ben degene die het helemaal verkeerd gelezen heeft.![]()
[...]
Dat is als je hem mee zou nemen alszijnde handbagage, niet als je hem in je koffer mee zou nemen die je bij check-in afgeeft. Hoe het met garantie zit weet ik ook niet maar zou zoiets ook pas ondernemen als het echt veel zou schelen.
Ik heb wel goede ervaringen bij Hidevolution.com met garantie. Deze kan gewoon worden overgeschreven naar een andere eigenaar, ook in een ander land. Dit zou dus geen probleem moeten zijn. Overigens kan ook bij hidevolution e.e.a. aan de te betalen BTW gedaan worden.
Het lijkt me aannemelijk dat het gewoon mogelijk is zonder laptop naar de VS te reizen en met laptop terug zonder dat dit problemen oplevert. Natuurlijk wel ervoor zorgen dat de laptop uit de verpakking e.d. is.
Bedankt jongens, dan hou ik het gewoon bij een goede processor met 7200 rpm schijf.
http://tinyurl.com/82wtezn
Is dit een nieuwe Ivy Bridge? Als ik het type nummer van de CPU (i7-3610M) intype bij google krijg ik niks te zien. Maar Dell beschrijft deze als "3e génératie Processor Intel® Core™ i7-3610M (6M Cache, up to 3.30 GHz". Zo ja, dan heb ik een nieuwe laptop gevonden.
http://tinyurl.com/82wtezn
Is dit een nieuwe Ivy Bridge? Als ik het type nummer van de CPU (i7-3610M) intype bij google krijg ik niks te zien. Maar Dell beschrijft deze als "3e génératie Processor Intel® Core™ i7-3610M (6M Cache, up to 3.30 GHz". Zo ja, dan heb ik een nieuwe laptop gevonden.
Alles wat met 3xxx begint is een ivy bridge ;p
Dit topic is gesloten.