M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Ik heb met de configurator gespeeld en kwam op andere getallen uit, bv de hs7970 kwam al op een extra 200 uit.aron225 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:05:
hoezo ?
heb je de sheet erbij gepakt ?
daar staan de bodemprijzen in, en je kan voor die 1600 euro, een hele leuke m17 halen!
als je je budget iets op weet te rekken... (100 euro, of 79 in dit geval)
kan je echt een beuker van een m17x halen..
i7-3720qm
hd7970 dikste gpu op dit moment.
750gb hdd
bluray combo (bluray reader/dvd write)
8gb ddr3 1600
de reden dat wij alienware bezitters zijn, komt omdat je enorme hoeveelheden korting kan krijgen via bepaalde trucjes / links..
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1
kies vervolgens voor slechts 50 euro extra de hd7970 (tenzij je 3d of cuda nodig hebt..)
deze config heeft ook al de 1080p display gekozen..
voeg hem daarna toe aan je mandje, en dan kost de config met i7-3720qm / hd7970 / 8gb ddr3 / bluray e.d.
1822 euro........ DIT IS INCL EEN 64GB MSATA WINDOWS SSD, EN 500GB 7200RPM HDD
huh ? hij is nog steeds 1822 euro...
dan log je in op www.shopkorting.nl.
via die site log je in en configureer je hem opnieuw, en betaald hem... je krijgt hier ongeveer 5.5% korting nog over..
1723 ongeveer netto totaal
hier de sheet: https://sheet.zoho.com/vi...8772348/Dell/prijzen.xlsx
en www.shopkorting.nl
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Verwijderd
Daarnaast ben ik van plan zodra de Alienware m18x r2 in Nederland beschikbaar is deze te bestellen, zal deze ook toegevoegd worden tot de sheet en hoeveel % korting krijg je met de sheet?
maar 90% kans dat je 8 procent EPP korting krijgt.
en dan nog 7% bruto cashback van shopkorting (dat is 5.5% netto)
dus zoiezo heb je al voordeel, enigste wat je daarvoor hoeft te doen, is de m18x selecteren, en in de url zoeken naar het stuke: nldhs1.. die kan je veranderren naar nlepp1, en zodra je hem dan in je mandje stopt.. krijg je korting..
epp is alleen voor werknemers die bij een bedrijf werken die aangesloten is bij dell EPP programma (maar je kan ook lukraak iets invullen, dat doet 80% van de mensen hier, incl. ik!)
Verwijderd
Ok cool thanks dus eigenlijk heb je die spreadsheet niet echt nodig? Tevens hoe ontvang je EPP + shopkorting tegelijk? Dacht dat je alleen 1 van de 2 kon selecteren?aron225 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:56:
niemand kan zeggen van te voren hoeveel korting je krijgt..
maar 90% kans dat je 8 procent EPP korting krijgt.
en dan nog 7% bruto cashback van shopkorting (dat is 5.5% netto)
dus zoiezo heb je al voordeel, enigste wat je daarvoor hoeft te doen, is de m18x selecteren, en in de url zoeken naar het stuke: nldhs1.. die kan je veranderren naar nlepp1, en zodra je hem dan in je mandje stopt.. krijg je korting..
epp is alleen voor werknemers die bij een bedrijf werken die aangesloten is bij dell EPP programma (maar je kan ook lukraak iets invullen, dat doet 80% van de mensen hier, incl. ik!)
Welke bedrijfsnaam vullen julle bij onderstaande vraag in:?
Naam van Het Bedrijf waarvoor u werkt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 19:21 ]
Via de link uit bvb de spreadsheet configureer je je laptop en pas je de EPP url-truuk toe. Dan plaats je de laptop in je mandje, vervolgens bewaar je je mandje. Dan inloggen op shopkorting.nl, via shopkorting.nl klikken naar de Dell-site, daar je mandje openen en betalen.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:19:
[...]
Ok cool thanks dus eigenlijk heb je die spreadsheet niet echt nodig? Tevens hoe ontvang je EPP + shopkorting tegelijk? Dacht dat je alleen 1 van de 2 kon selecteren?
Omg wat ben ik toch een idioot somsaron225 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:35:
server lag?
Verwijderd
Alle settings op max, Caspian Border map met een flinke groep, circa 35fps.
maar over het algemeen heb ik een fps of 30..
ik had een fraps filmpje gemaakt, maar die minuut film kost al 1gb ruimtte (dus te groot om te uploaden op mijn gare 60mbit lijntje)..
ik heb echt 0.0 probleem op mijn alienwaretje met battlefield..
diablo speel ik niet
Verwijderd
Verwijderd
hij zou vandaag moeten komen, ach ja als morgen komt ook geen probleem, alternate heeft ook moeite met mijn msata crucial m4 module.. zou ook vandaag komen maar de order status heeft geen tracking nummer nog dus dat wekt ook vertrouwen
China > korea > kazachstan > polen > duitsland.. kat maakt rare sprongen.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 08:16 ]
Btw dank aan alle tweakers hier voor alle info. vooral Darkstone.
Trouwens , wat is het verschil tussen een nl tobo en een us tobo? is toch allebei qwerty?
Ze zijn idd beiden QWERTY, alleen is de lay-out van de leestekens compleet anders.robin1970 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:53:
Heb ook net via de link van aron225 een m17 besteld. Hoop dat ik het goed heb gedaan via shopkorting.
Btw dank aan alle tweakers hier voor alle info. vooral Darkstone.
Trouwens , wat is het verschil tussen een nl tobo en een us tobo? is toch allebei qwerty?
ik weet zeker dat je er een hoop plezier van gaat hebben.
ik ben nog steeds elke dag vrolijk als ik dat ding uitklap
Verwijderd
Ik snap niet dat er sowieso nog PC dealers zijn die NL keyboarden leveren, niemand wil die dingen in Nederland en daarnaast hoeft er voor US internationaal geen apart productie proces te worden opgestart.nielsdiy schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:18:
[...]
Ze zijn idd beiden QWERTY, alleen is de lay-out van de leestekens compleet anders.
Is er dan echt geen manier om een Dell Alienware laptop rechtstreeks met US internationall keyboard geleverd te krijgen?
Sta nog steeds te twijfelen tussen Alienware en BTO, Moet namelijk kopen op bedrijf van echtgenote voor BTW, en dan vraag ik me hardop af of ik van die EPP korting gebruik kan maken.
Verder nog deze vragen :
Hoe zijn deze machines zelf up te graden, wat mag er zonder garantie te verliezen?
Wat kan er door een ervaren monteur zelf worden geupgrade?
Wat zijn de mogelijkheden mbt tot tweaking en overclocking? (blijft tenslotte tweakers hier)
[ Voor 67% gewijzigd door MrVanDePol op 25-05-2012 10:56 ]
Verwijderd
Verwijderd
JA, maar let wel op dat je bij aankomst in Nederland wel nog 19% BTW hierover moet betalen, plus extra bezorgkosten (als er al naar europa bezorgd wordt) en verzekeringskosten tijdens transport. Daarnaast weet ik niet of Dell Nederland instaat voor de garantie als je een product importeert. Dit zou ik eerst zeker stellen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:00:
Ik zit eraan te denken om mijn m18x r2 alienware laptop http://www.hidevolution.com/ te bestellen omdat hij nog steeds niet in Nederland te bestellen, daarnaast zijn de prijzen ook een stuk lager dan op de dell.nl site. Iemand ervaring met deze site?
Voordelen zijn er ook, je hebt in ieder geval een US international keyboard
Verwijderd
moet compleet uit elkaar om de optical drive te vervangen.
daarnaast de msata plaatsen, killer wifi en 2 dimms onder het tobo.
daarna overige 2 ssd units erin en de andere 2 dimms.
msata crucial word zo door pieter post geleverd

[ Voor 36% gewijzigd door JT888 op 25-05-2012 14:41 ]
ik wil dat geheugen, en die 2 ssd's!! (liever 1 256gb-er)
Verwijderd
Alles zit er nu ook in. alleen msata poort is geen SATA3 zoals manual wel beweerd.aron225 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:13:
aron is jaloers!
nu wel als test een raid0 opgebouwd tussen de msata m4 en de 2 sata ssd's maar dat draait de boel samen op sata2.
eens kijken hoe dat werkt anders trekt ik het los en maak ik raid0 met 2 schijven op SATA3 en de msata als scratch disk los voor vmware.
32gb is volledig beschikbaar en de bluray bd-5850 van sony past als gegoten.
dus als je en bdrw drive wilt is dat de beste keus.
en de intel wifi kaart heeft blauwtand onboard, zit geen los dell wireless module in.
gelukkig had ik die nog en heb ik nu de killer wifi met dell BT.
raid0 setup met 3 ssd haalt 590 mb/s write en 850 read. niet slecht.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 16:39 ]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ik kan zo ook aan de slag. Woensdagavond was hier een Dell monteur om de bies rond het toetsenbord (stuk glanzend plastic waar die quick access knoppen en de powerbutton onderdeel van uitmaken) te vervangen. Deze was zoals eerder gezegd licht beschadigd bij aankomst. Echter had hij het verkeerde onderdeel bij zich. Het toetsenbord zelf is wel door hem vervangen (van NL naar US) en ik zou gebeld worden voor een nieuwe afspraak. Volgens de planner die de volgende ochtend belde kon die afspraak helaas alleen maar op werkdagen tussen 9 en 17, omdat het nog dezelfde reperatie betreft. Dell policy ofzo. Prima. Ik heb aangegeven dat ik geen vrij wil en kan nemen en of het niet bij de buren afgegeven kon worden. Ik heb die monteur aan het werk gezien, en het is echt peanuts het toetsenbord en de bies (heeft dat ding een officieuze naam??) te vervangen. Dit kon, en ik werd vanmiddag netjes door de monteur gebeld dat hij het onderdeel bij de buren had afgegeven. Ik heb niets gehoord over de oude retour of iets dergelijks, dus nu heb ik naast een reserve toetsenbord ook dat ding reserve (3 zeeeeeer minieme krasjes). Ik ben blij!
Morgen in de stad op zoek naar een bijpassende tas en een goede hoofdtelefoon, en dan ben ik voorlopig helemaal klaar.
Hmm, zie net dat die 256GB M4 weer een tientje duurder is dan toen ik 'm kocht 3 weken terug.aron225 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:13:
aron is jaloers!
Hoe dan ook, 210 euro is nog steeds een nette prijs. Als je het kan missen, gelijk doen! Mijn AW start vanuit koud tot desktop op binnen 8 seconden
ik heb alleen eerst anderre financiele verplichtingen (vrouw / vakantie / ik MOET een nieuwe muis).. dus dat word even afgehouden tot na de vakantie.. maja, dat geeft nie.. de 500gb die er nu in zit is ook REDELIJK...
ik zou zoiezo voor een 830 van samsung gaan, die is 3 euro geloof ik duurder, en heeft iets hogerre writes (ontloop elkaar bar weinig, ik ben gewoon samsung fan;) )
Gaat echt helemaal nergens over, zo snel! Ik zet 'm ook gewoon uit ipv slaapstand als ik 'm ff niet nodig hebbios post is ook echt ziek snel op die dingen he?
Zo erg is een normale HD nu idd ook weer niet. Het is dat ik een onverwacht meevallertje had, anders had ik ook gewacht op vakantiegeld/belastingteruggave. Ben je er al uit welke muis het gaat worden?ik heb alleen eerst anderre financiele verplichtingen (vrouw / vakantie / ik MOET een nieuwe muis).. dus dat word even afgehouden tot na de vakantie.. maja, dat geeft nie.. de 500gb die er nu in zit is ook REDELIJK...
Verwijderd
Dat gaat helemaal automagisch, jaVerwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:34:
[...]
Die sheet is zeer handig! Jullie houden 'm ook goed up to date.. of gaat dit automatisch? Ik lees hier dat jullie allemaal nieuwe laptops binnenkrijgen enzo, ik zit er ook steeds meer aan te denken om mischien van mijn vakantiegeld een mooie m17x te kopen... (Nee ik ben niet jaloers)
En ik maar denken dat jij iedere dag de Dell-site afstruint naar mooie/interessante configs en deze overzichtelijk in een Excell-sheet zet
Verwijderd
ook al eerste BD-RE gebrand, 50GB in uurtje.
en damn wat is die 7970 kaart een pittig beest.
BF3: 1080p alle settings ultra en 4x msaa haalt 45+ in caspian border en in metro like 80+ binnen.
Wat benchmarks van mij R4.
draai nu 3 Crucial M4 ssd in raid 0.
enige snafu is dat de msata poort alleen op SATA2 draait.
opzich geen probleem want heb nu 3x write speed in raid 0.

Intel RST:

MSATA op SATA2:

De kaart zelf:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 08:49 ]
Wat ik me alleen afvraag, is jouw score in de Windows Experience Index en dan met name die van je GPU.
Ik heb namelijk dezelfde GPU, alleen haal ik "slechts" een 7,3. Niet dat ik er heel erg wakker van kan liggen, maar ik ben er toch benieuwd naar. Ik ga sowieso dit weekend een schone installatie doen, en dan de installatie volgorde van de drivers aanhouden van notebookreview.com

Verwijderd
jouw score komt van de intel 4000 kaart.
FN+F7, rebooten naar dedicated ati stand en draai je 100% op de ati kaart en is de intel disabled.

Merk het nu direct als ik achter de laptop langsloop, een soort van straalverwarming. Wel lekker met dit weer
Veel plezier met dat monster!!!
pff ziek he!!nielsdiy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:37:
[...]
Gaat echt helemaal nergens over, zo snel! Ik zet 'm ook gewoon uit ipv slaapstand als ik 'm ff niet nodig heb
[...]
Zo erg is een normale HD nu idd ook weer niet. Het is dat ik een onverwacht meevallertje had, anders had ik ook gewacht op vakantiegeld/belastingteruggave. Ben je er al uit welke muis het gaat worden?
echt wel 1 van de ziekste notebooks hier op t.net (zoniet DE ziekste)
jammer van die sata2 op msata, maar ik kan me niet voorstellen dat dat nog uitmaakt in raid0..
2x 256gb m4's in raid 0 zonder msata, zou denk ik alleen wel sneller zijn..
muis word een cyborg r.a.t. 7..
Dit moet naast een der bruutste toch ook wel een van de meest degelijke zijn. Machine straalt het aan alle kanten uit. Heb 'm nu 2 weken en ben er nog net zo blij mee als in het begin, zo niet blijer
Kost ff een maandsalaris, maar dan heb je ook wat!
Zo ff de stad in om te kijken voor een tas (toch maar een backpack denk ik) en een goede koptelefoon. Dan ben ik klaar voor de vakantie! Zo blij dat ik niet voor een Clevo ben gegaan (wat ik dus serieus overwogen heb)
[ Voor 7% gewijzigd door ponkrucker op 26-05-2012 09:31 ]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
als je fn+f7 indrukt zou je systeem zichzelf moeten rebooten en de intel uitzetten.Dinictus208 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 10:39:
Ik zoek mij de #$% hoe kan ik de intel grafische kaart onderdrukken? ik zie fn f7 maar dat doet niks bij mij.
draai je wel de dell drivers voor de kaart of van ati zelf?
FN F7 mute bij mij het geluid
Je kan voorkeuren instelling in het nvidia control centre maar als ik een experience index draai dan blijft hij gaan met die intel 4000. (Scoort al wel 7,1).
Je kan het wel per programma instellen maar wat is de exe van windows experience index?
[ Voor 77% gewijzigd door Dinictus208 op 26-05-2012 11:39 ]
en nee zelfs dat gaat niet in alle gevallen goed..
hoe je optimus moet forcen voor wmi, geen idee? kan dit wel?
Verwijderd
De 17" rugtassen van Eastpak vallen in ieder geval af. De M17 is bijna 1,5 centimeter breder dan de door Eastpak maximaal opgegeven breedte. Teleurstelling, aangezien Eastpak superdegelijk is en ook nog eens wereldwijde levenslange garantie geeft. In de Vans winkel een potentiele rugtas gezien, maar het is niet mogelijk daar je geld terug te krijgen als tie uiteindelijk niet blijkt te passen, enkel een tegoedbon. Ondanks ik ze wees op de wet (gewoon geld terug!), bleven ze vasthouden aan hun eigen regeltjes. Die gok ga ik dus niet nemen.
Nu begin ik weer een beetje te twijfelen over de Orion 17" rugtas van Dell, ondanks de slechte verhalen. Puur omdat er zo weinig keus is. Zucht, wat een moeilijk leven hebben wij Alienware bezitters toch
Qua koptelefoon ben ik er ook nog niet over uit. Ik ben zeer gecharmeerd van de Shure SRH840, echter is deze wat kwetsbaar omdat het snoer niet geheel in de hoofdbeugel zit verwerkt. De rest van de koptelefoons kon mij niet bekoren dan wel door het geluid, dan wel door de pasvorm. Ja ok, een Sennheiser van 300 euro, maar dat wordt mij een beetje te gortig. De SRH840 is online te vinden voor 140 euro en dat vind ik een mooi bedrag.
Ik ben overigens al langer op zoek naar een koptelefoon, primair voor muziek via m'n installatie en nu dus secundair voor de laptop.
To be continued...
[ Voor 93% gewijzigd door ponkrucker op 26-05-2012 15:12 ]
Verwijderd
werkt pretty sweet. krijg volgende week 2 stuks BD-RE van 50 GB binnen, eens paar 50GB iso's testen.
scheelt dat ik die schijven weer kan wissen.
de drive kan ook bd-xl aan, das 100GB per disk. best een impressive blu-ray brander voor 79 euro.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 21:10 ]
Dat is natuurlijk geen geld voor zo'n apparaat.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:31:
Net een BD-25 iso gebrand, duurde 30 min met de sony.
werkt pretty sweet. krijg volgende week 2 stuks BD-RE van 50 GB binnen, eens paar 50GB iso's testen.
scheelt dat ik die schijven weer kan wissen.
de drive kan ook bd-xl aan, das 100GB per disk. best een impressive blu-ray brander voor 79 euro.
Ben zelf altijd beetje huiverig voor Sony producten waar een laser in zit, ze hebben op dat gebied niet zo'n denderende reputatie (ik spreek ook uit eigen ervaring). Maarja, voor die 79 euro kun je je geen buil vallen natuurlijk!
Hoe bevalt de Killer kaart je trouwens? Zou je die aanraden ipv de Centrino 2230?
[ Voor 3% gewijzigd door ponkrucker op 26-05-2012 22:17 ]
Verwijderd
Plus management speciaal voor gamers, lagere pings.
Heb even de intel getest maar die kotste mijn airport extreme uit, kreeg geen eens verbinding...
Met killer stamp ik op 450 mbit.
het is dat ik een vaste htpc heb.. en helemaal geen bluray speler..
mischien leuk voor in de toekomst.. maar een ssd en meer memory staat hoger op de stapel..
mijn muis is stuk gegaan, en gezien sommige de alienware, een spacy uiterlijk vinden hebben.. heb ik een nog spacy er der der muis gekocht..

Verwijderd
Vraag me af of de prestatiewinst van een m18x R2 tov een m17x R4 de investering waard is. (beide systemen zijn toch niet voor schoot en mobiel genruik, dus dat ene kilootje extra maakt dan ook niks meer uit)
Heb gebeld met Dell.nl wanneer ze de m18x R2 aan het spectrum gaan toevoegen, maar men kon hier totaal geen indicatie over geven.
Verwijderd
Ik zit er ook al op te wachten, het is echt lame dat Nederland zo achterblijft ten opzicht van andere EU landen.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:03:
Het is me opgevallen dat de nieuwe m18x R2 in duitsland niet (meer) geleverd wordt met 2 keer 7970, volgens mij kon dat eerst wel. Staat in ieder geval niet meer op de lijst. (In de US trouwens wel nog)
Vraag me af of de prestatiewinst van een m18x R2 tov een m17x R4 de investering waard is. (beide systemen zijn toch niet voor schoot en mobiel genruik, dus dat ene kilootje extra maakt dan ook niks meer uit)
Heb gebeld met Dell.nl wanneer ze de m18x R2 aan het spectrum gaan toevoegen, maar men kon hier totaal geen indicatie over geven.
De Franse en Engelse Dell sites leveren nog wel de 2x 7970M voor de M18x r2
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 15:54 ]
Ondanks dat ik de site al enige tijd lees en volg ben ik wel een newbie op dit forum.
Maar ik heb een vraag t.a.v. Dell.
Ik zie dat sommige zelf een SSD e.d. inbouwen. Hoe zit dit dan met de garantie?
Vervalt die niet?
Want ben aan het kijken voor een M17x alleen vind ik de prijzen die Dell hanteert voor de harde schijven aardig aan de prijs. Een meerprijs van €401 voor een SSD is stevig, zal ik maar zeggen. En dan weet ik niet eens welke erin wordt geschroefd.
dingen als: memory / hdd / wifi kaart, zijn user serviceable parts, en mag je gewoon met behoud van garantie vervangen..
probleem is wel als jij bijvoorbeeld kortsluiting op je moederbord maakt bij het inbouwen van wat dan ook, dat niet gedekt is door d garantie
Verwijderd
En hoe bepalen ze dat ik die kortsluiting heb gemaakt?aron225 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:27:
als je de moeite had genomen een paar pagina's te lezen had je zelf achter het antwoord gekomen..
dingen als: memory / hdd / wifi kaart, zijn user serviceable parts, en mag je gewoon met behoud van garantie vervangen..
probleem is wel als jij bijvoorbeeld kortsluiting op je moederbord maakt bij het inbouwen van wat dan ook, dat niet gedekt is door d garantie
Hun woord tegen mijn woord?
Verwijderd
Hierom : http://www.notebookcheck....-R4-Notebook.75292.0.html
Ik citeer : Not enough with that; overall, this high end card leads the Radeon HD 6990 or GeForce GTX 675M with a 50% average speed advantage across 18 games in 1920x1080 with maximum details.
Dus op Max setting en full HD (en dat is toch wat wij als gamers nastreven) heeft de 7970M gewoon 50% meer frames dan de andere kaarten. Daarom dus deze kaart.
Wel gek dat Alienware de HD3D van deze kaart niet ondersteund middels hun 3D scherm op de m17x
ik denk dat hun wel vrij duidelijk kunnen zien wanneer jij een hdd vervangen heb..Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:43:
[...]
En hoe bepalen ze dat ik die kortsluiting heb gemaakt?
Hun woord tegen mijn woord?
tevens denk ik dat hun kunnen zien / loggen wanneer het moederbord er mee op heeft gehouden..
als jij zelf kortsluiting maakt, lijkt het mij vanzelfsprekend, dat dit niet onder de garantie valt..
er zal gerust wel iets zijn hoe ze dit kunnen doen..
dat amd en hd3d niet op alienware te krijgen is, is simpel..
de ontvanger is er niet..
de nvidia 3dvision ontvanger zit geintegreerd in de bezel van het scherm..
amd maakt die niet, en er zijn zover ik weet, geen amd 3d brillen..
Verwijderd
Tja dat licht dus aan de bouwers, want AMD werkt na hun eigen beweringen met een standaard die ook in veel TV's gebruikt wordt. Iets dat de bouwers net veel meer vrijheid zou moeten geven.aron225 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:11:
[...]
dat amd en hd3d niet op alienware te krijgen is, is simpel..
de ontvanger is er niet..
de nvidia 3dvision ontvanger zit geintegreerd in de bezel van het scherm..
amd maakt die niet, en er zijn zover ik weet, geen amd 3d brillen..
Maar als Alienware inderdaad de Nvidia sensor in zn m17x inbouwt gaat dat met AMD nooit samenwerken.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 20:45 ]
Er wordt vaker gesproken over de EPP truuk. Dit is me niet helemaal duidelijk ondanks zoeken in het topic. Ik kies momenteel een configuratie met korting via de sheet en pas deze aan. Is dit de EPP truuk? Ik zou indien mogelijk de optie van BR Drive willen weghalen, maar dat kan niet bij deze configuratie met standaardkorting. Iemand tips?
Ik ga sowieso bellen om te kijken of er iets geregeld kan worden m.b.t. het toetsenbord. Nederlandse indeling is geen optie.
Nu reactie van de Engelse support terug. Het is wel degelijk mogelijk om het toetsenbord te vervangen. Ik kan er een bestellen en zelf vervangen, maar daarvoor moet ik een deel zelf betalen. Ze gaan nog even overleggen wat er verder mogelijk is, misschien wordt ook mijn toetsenbord gratis vervangen.
Kortom, Nederlandse support

Ik heb eerst mijn mandje samengesteld via de sheet met korting en vervolgens de 5% epp korting toegepast. Vervolgens gebeld met de mededeling dat ik klaar was om te bestellen maar niet overweg kan met een NL toetsenbord. Na overleg is me een aangepaste offerte gestuurd waarin een US Internationaal toetsenbord staat.
Hierdoor overigens geen shopkorting, je kunt niet alles hebben uiteraard...
en voor 4 tientjes een us keyboard kopen..
houw je 60 piek over
Late reactie, maar zeer goede ervaring mee. Scheelt een hoop in de prijs, en de medewerkers zijn zeer behulpzaam. Ook handig dat ze aanbieden betere thermal paste etc voor je aan te brengen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:00:
Ik zit eraan te denken om mijn m18x r2 alienware laptop http://www.hidevolution.com/ te bestellen omdat hij nog steeds niet in Nederland te bestellen, daarnaast zijn de prijzen ook een stuk lager dan op de dell.nl site. Iemand ervaring met deze site?
Ook wat betreft extra kosten valt het ontzettend mee. Invoerrechten hoef je op laptops niet te betalen. BTW betaal je wel, maar het is vaak mogelijk een lage waarde op te geven.
Shopkorting zou ongeveer 70 euro zijn. Ben tevreden over de deal met 170 euro korting + 5% epp + gratis verzending.aron225 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:15:
ik zou hem lekker dan met shopkorting bestellen, dat is 100 euro?
en voor 4 tientjes een us keyboard kopen..
houw je 60 piek over
Toetsenbord zou ik inderdaad misschien voor een euro of 50 kunnen krijgen. Echter, ik heb liever mijn toetsenbord in de originele order met garantie. Dan hoef ik zelf ook niet te vervangen en apart te bestellen.
Wanneer het niet gelukt was een US Internationaal in de order te krijgen, had ik zeker met shopkorting besteld. Ik geef de voorkeur aan mijn huidige prijs zonder shopkorting maar met US Internationaal.
Verwijderd
was welliswaar een replacement voor mijn R3 maar toch.. het kan. snap dat moeilijke gedoe van dell niet.
en die zat er ook keurig in..
edit:
ik heb trouwens eens in de bios aan het klooien geweest (mooie bios hebben we trouwens, veel opties!!)
en bij het cpu tabje, kan ik de overclock functie gewoon enable-en..
hier kan ik onder anderre bus snelheid en core speeds aanpassen..
ik neem dus aan dat ik de mijne nog een stuk op kan krikken (3820 clocks, anyone?)
maar even iets anders..
hebben jullie ook speling tussen de accu en de onderkant?
aan de voorkant kan ik de accu bewegen(best wel een stukje).. dit is het enigste irritatie puntje.
hebben jullie dit ook? of moet ik dell bellen ?
[ Voor 30% gewijzigd door aron225 op 29-05-2012 21:10 ]
Verwijderd
Ik zou meteen Dell bellen.aron225 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:08:
ik kon met de bestelling van mijn r4 gewoon bij mijn dell account manager een international keyboard bestellen.
en die zat er ook keurig in..
edit:
ik heb trouwens eens in de bios aan het klooien geweest (mooie bios hebben we trouwens, veel opties!!)
en bij het cpu tabje, kan ik de overclock functie gewoon enable-en..
hier kan ik onder anderre bus snelheid en core speeds aanpassen..
ik neem dus aan dat ik de mijne nog een stuk op kan krikken (3820 clocks, anyone?)
maar even iets anders..
hebben jullie ook speling tussen de accu en de onderkant?
aan de voorkant kan ik de accu bewegen(best wel een stukje).. dit is het enigste irritatie puntje.
hebben jullie dit ook? of moet ik dell bellen ?
maar hoezo dan ? ik wil eerst weten of anderre mensen hier ook last van hebben..
hij zit gewoon vast.. en kan er niet uit vallen oid.. alleen een klein beetje speling..
Verwijderd
Dell bellen, omdat het gratis is.... dus er is geen reden om niet te bellenaron225 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:27:
nee, jij zou meteen clevo bellen (oke, die is flauw..)
maar hoezo dan ? ik wil eerst weten of anderre mensen hier ook last van hebben..
hij zit gewoon vast.. en kan er niet uit vallen oid.. alleen een klein beetje speling..
... en de service van Dell is over het algemeen best wel goed, dus als het een probleem zou zijn wordt dit ongetwijfeld opgelost.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:38:
[...]
Dell bellen, omdat het gratis is.... dus er is geen reden om niet te bellen
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Verwijderd
Wil een m14x r2 halen!
Het betreft de standaardconfig, met de volgende wijzigingen:
1600 x 900 scherm
750gb HDD
8GB DDR3 RAM
BLU-RAY reader
Nebula red
Ik kan dit voor 1234 krijgen, na gepinkel via de telefoon. Kunnen jullie mij wat tips etc. geven om de prijs lager te maken via de configurator ?
Dank.
Welke CPU heb je hierbij? Met een Ivy Bridge is dat een prima prijs, maar met de 2450 kun je beter voor een configuratie uit de sheet gaat. Dan heb je Ivy Bridge 3610 met al deze opties voor 1161 euro (uitgaande van standaardkorting + 5% EPP + 7% cashback). Er zit een behoorlijk verschil tussen de Sandy en Ivy Bridge CPU's.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:12:
Help!!
Wil een m14x r2 halen!
Het betreft de standaardconfig, met de volgende wijzigingen:
1600 x 900 scherm
750gb HDD
8GB DDR3 RAM
BLU-RAY reader
Nebula red
Ik kan dit voor 1234 krijgen, na gepinkel via de telefoon. Kunnen jullie mij wat tips etc. geven om de prijs lager te maken via de configurator ?
Dank.
Als je gebeld hebt en je hebt een offerte gekregen, kun je niks meer wijzigen. Als je de prijs van 1234 in je mandje hebt, kun je EPP etc toepassen
EDIT: Zie ook dat de 3610 met je config via de sheet op precies 1234 uitkomt wanneer je wel EPP maar geen cashback gebruikt. Toeval?
[ Voor 6% gewijzigd door Pbure97 op 30-05-2012 00:25 ]
Je loopt dan de cashback mis..
Voordeel is wel dat je via de chat een us international keyboard kan krijgen..
Niet alleen de EPP, maar ook de 170 euro gewone korting die bij de configuratie hoort (3e op sheet van m14x)aron225 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 04:39:
Geen toeval.. door de telefoon en via de chat, krijg je gewoon epo korting.
Je loopt dan de cashback mis..
Voordeel is wel dat je via de chat een us international keyboard kan krijgen..
Alleen ik zit te twijfelen tussen 128gb of 256gb & Crucial vs. Samsung. Wat kunnen jullie mij aanraden :
Wat er met de SSD gedaan gaat worden is :
Windows , Diablo , WOW & Een paar kleine andere games & Fotoshop ...
Is de 128gb dan genoeg ? of voor de zekerheid 256gb bestellen. Ik ga in ieder geval vanmiddag bestellen anders blijf ik twijfelen ;P
BTC €94.837,08
128gb is genoeg, maar met 256gb heb je wel het dubbele
Samsung is 'beter' dan Crucial, maar Crucial is ook super en is meestal goedkoper en daarom heb ik voor Crucial gekozen, maar is Samsung voor hetzelfde geld de betere keuze.
Grillmeister
ik zou dan de samsung halen.. vanwege de iets hogerre write speed (of je dat in praktijk merkt? dat betwijfel ik)
allebei zijn het prima ssd's
Cashback krijg je door via bijvoorbeeld shopkorting.nl te bestellen. Je gaat dan naar shopkorting en gaat via hun site naar dell om te bestellen. Dan kun je je opgeslagen mandje laden en bestellen, zodat Dell kan zien dat je via shopkorting bent binnengekomen.

Verwijderd
Echter hebben ze van de gelegenheid gebruik gemaakt en ook maar een nieuwe hardeschijf geplaatst?
Iets waar ik toch minder blij mee was. Maar ach ik had van alles toch een backup gemaakt.
Afgezien van dat top gedaan.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
Blijkt maar weer hoe belangrijk backup discipline is, ook voor thuis systemen.Dark Master schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:19:
De M11x is terug. Scherm en schanieren zijn weer perfect.
Echter hebben ze van de gelegenheid gebruik gemaakt en ook maar een nieuwe hardeschijf geplaatst?
Iets waar ik toch minder blij mee was. Maar ach ik had van alles toch een backup gemaakt.
Afgezien van dat top gedaan.
Verwijderd
Daarnaast een vraag over het glare scherm, is er folie beschikbaar dat het scherm mat maakt zonder dat er lichtverlies en verlies in scherpte optreed?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 19:26 ]
Verwijderd
Net besteld vanaf de sheet met shopkorting (lukt gewoon)
De M17x R4 optie 4 met als extra de 7970.
Stoeien met een Alienware was alles dat nodig was om me over de streep te trekken. Nu wel nog die 350 uero boven budget aan Mevrouw de directeur uitleggen.
Ben benieuwd hoelang de levertijd is op mijn nieuwe speeltje, voor 12 Juni zou tof zijn, daarna zit ik 2 weken in het buitenland.
En waar woon je ook alweer?Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:39:
Geen antwoorden op bovenstaande post?
Net besteld vanaf de sheet met shopkorting (lukt gewoon)
De M17x R4 optie 4 met als extra de 7970.
Stoeien met een Alienware was alles dat nodig was om me over de streep te trekken. Nu wel nog die 350 uero boven budget aan Mevrouw de directeur uitleggen.
Ben benieuwd hoelang de levertijd is op mijn nieuwe speeltje, voor 12 Juni zou tof zijn, daarna zit ik 2 weken in het buitenland.
Maar voor 12 juni zou gezien de levertijden van andere M17x'en wel haalbaar moeten zijn.
Grillmeister
Verwijderd
Woon waar de file naar Texel altijd staat....RoofTurkey schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:46:
[...]
En waar woon je ook alweer?
Maar voor 12 juni zou gezien de levertijden van andere M17x'en wel haalbaar moeten zijn.
eerst nederland, daarna doorgeschakeld naar een engels sprekende man.
deze man een mail gestuurd, en netjes een mail terug gekregen...
hierna beldde hij mij binnen een half uur, dat hij foto's nodig had...
ik 2 foto's gestuurd, en na een 40 minuten weer een belletje met onze engelse meneer..
uiteindelijk: accu word vervangen, en er word gekeken of de afwijking daar in zit (denk het niet..)
ook neent hij een complete rug voor mee, inclusief de connector e.d.
dus alle spullen worden meegenomen, en alles zal opgelost worden.
wel werd er mij verteld dat mocht het echt in de rug zitten, er een total dis assembly aan zat.. en dit weleens lang kon gaan duren..
ook word er na reparatie gevraagd om een handtekening (bewijs dat ze het gefixt hadden) meneer aan de tel verteldde mij dat ik echt ALLES moest checken, op de kleinste puntjes, en de reparateur dit direct verhelpt..
ik had niet verwacht zo netjes... echt top!!
Verwijderd
Ik ben trouwens van Dell niet anders gewend, voor een groot intenet bedrijf vond ik de service naar clienten de afgelopen jaren al top.aron225 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:20:
zojuist dell toch maar gebeld smiddags met de tech support..
eerst nederland, daarna doorgeschakeld naar een engels sprekende man.
deze man een mail gestuurd, en netjes een mail terug gekregen...
hierna beldde hij mij binnen een half uur, dat hij foto's nodig had...
ik 2 foto's gestuurd, en na een 40 minuten weer een belletje met onze engelse meneer..
uiteindelijk: accu word vervangen, en er word gekeken of de afwijking daar in zit (denk het niet..)
ook neent hij een complete rug voor mee, inclusief de connector e.d.
dus alle spullen worden meegenomen, en alles zal opgelost worden.
wel werd er mij verteld dat mocht het echt in de rug zitten, er een total dis assembly aan zat.. en dit weleens lang kon gaan duren..
ook word er na reparatie gevraagd om een handtekening (bewijs dat ze het gefixt hadden) meneer aan de tel verteldde mij dat ik echt ALLES moest checken, op de kleinste puntjes, en de reparateur dit direct verhelpt..
ik had niet verwacht zo netjes... echt top!!
Ben eigenlijk alleen maar beter gewend van de server afdeling van HP, maar dat is aan bedrijven.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 21:40 ]
Verwijderd
Stress test = CPU 3.2ghz, GPU weinig MHZ. Bovendien lijkt notebookcheck de battery life test zonder optimus te hebben gedraaid, dat is ook weer handig. Ik mag ook hopen dat de GPU throtteling te maken heeft met een vroege bios build of iets dergelijks, je wilt onder load juist de CPU terugklokken omdat die toch geen invloed heeft op de FPS (tot op een beperkt punt). Fan is even luidruchtig als het vorige model.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 02:14 ]
Dit topic is gesloten.