Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
En de reactie van de Dell tech rep:

It should be no problem for the local support to cook you and us int. Keyboard as for the costs if it will be free or not I can not comment on that. But for sure they can replace that for you as all support have a sku for the part.

Dus de NL service desk is gewoon slecht ingelicht.
Via tel en je express code naar Dell UK gaan en daar je probleem melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Double-X-L schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:33:
En de reactie van de Dell tech rep:

It should be no problem for the local support to cook you and us int. Keyboard as for the costs if it will be free or not I can not comment on that. But for sure they can replace that for you as all support have a sku for the part.

Dus de NL service desk is gewoon slecht ingelicht.
Via tel en je express code naar Dell UK gaan en daar je probleem melden.
Erg bedankt! Ik ga de Dell UK gewoon bellen. Dat gaat via het eerder genoemde telefoonnummer, toch? Moet ik behalve die code onderop mijn Alienware verder nog wat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:36:
[...]

Erg bedankt! Ik ga de Dell UK gewoon bellen. Dat gaat via het eerder genoemde telefoonnummer, toch? Moet ik behalve die code onderop mijn Alienware verder nog wat doen?
Nope gewoon je probleem voorleggen daar en dan moet het goed gaan komen lijkt me zo.
Ook aangeven dat het niet mogelijk is om hem met US te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 08:51
Double-X-L schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:40:
[...]

Nope gewoon je probleem voorleggen daar en dan moet het goed gaan komen lijkt me zo.
Ook aangeven dat het niet mogelijk is om hem met US te configureren.
Zo is het mij ook gelukt.
Vooralsnog dan, want het moet natuurlijk nog blijken of het daadwerkelijk gaat gebeuren. Degene die ik aan de lijn had vertelde mij dat ik een bevestiging van het gesprek/afspraak per mail zou krijgen en binnen een werkdag gebeld zou worden door een monteur om een afspraak te maken. Tot op heden geen mailtje en geen telefoontje... Morgen zelf maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
nielsdiy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:56:
[...]

Zo is het mij ook gelukt.
Vooralsnog dan, want het moet natuurlijk nog blijken of het daadwerkelijk gaat gebeuren. Degene die ik aan de lijn had vertelde mij dat ik een bevestiging van het gesprek/afspraak per mail zou krijgen en binnen een werkdag gebeld zou worden door een monteur om een afspraak te maken. Tot op heden geen mailtje en geen telefoontje... Morgen zelf maar weer eens bellen.
Ik heb het via de support site gedaan van alienware, eerste keer kreeg ik ook 0 terug (dit was in de UK, die konden ook volgens hun systeem geen US toetsenbord kiezen), erna nog een keer hetzelfde verhaal gedaan via die site, ook vermeld dat ik het niet netjes vind dat de UK helpdesk mij zo liet zitten. Deze kwam in een ander land terecht en daar kreeg ik direct als reactie: kun je het adres geven waar het toetsenbord heen gestuurd moet worden? 2 dagen later had ik het toetsenbord.

Edit: Ik had overigens wel vermeld dat ondanks dat ik in Nederland woon het niet normaal is dat een toetsenbord hier een Nederlandse indeling heeft (ook vermeld dat het eigenlijk best onlogisch is), mijn andere pc's hebben allemaal een US indeling dus ik kan en wil niet wennen aan een NL indeling.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchKel op 15-05-2012 17:04 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly en aron225, als jullie inloggen bij Dell en dan je garantiestatus bekijken, staat er dan ook Next Business Day?
Dit hoort Next Day Inhome te zijn volgens de orderbevestiging en dat is dus iets heel anders dan Next Business Day (ma-vr 9/17), namelijk tot 19 uur en ook in het weekend... What´s wrong?!

[ Voor 26% gewijzigd door ponkrucker op 15-05-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik heb geen idee, nog niet gechecked..
ik heb op mijn order staan: next business day

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NBD is altijd in home, on site enz bij dell.
dus gewoon tech thuis.
zegt ook niets hoor want ik heb een keer op repair 3 weken moeten wachten omdat ze geen voorraad hadden van 6990M kaarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Het gaat mij er om dat ik een garantieplan heb besteld, waarbij ze ook ´s avonds of op zaterdag bij je thuis komen (staat ook op de orderbevestiging). Op de factuur en in m´n garantiestatus op de site staat ineens Next Business Day, dus maandag t/m vrijdag van 9 tot 17 uur. Dat is dus niet wat ik besteld en voor betaald heb..

edit
Net een half uur aan de bel gehangen met Dell support en de medewerker bleef er maar op hameren dat ik toch echt NBD support heb. Dat is namelijk de enige optie voor XPS en Alienware systemen, aldus de medewerker. Zelfs nadat ik hem mijn orderbevestiging gemaild had, bleef hij stug volhouden. Uiteindelijk heb ik hem kunnen ´dwingen´ een Alienware te configureren via de site en toen was het ineens stil. Gevolgd door een aantal binnenmondse ´Huh?´s en ´Hoe kan dit?´s. Vervolgens meerdere malen zijn excuses aangeboden en een case aangemaakt. Hij heeft mij toegezegd morgen 11.30 uur terug te bellen met meer informatie over hoe dit opgelost moet/gaat worden. Ik ben benieuwd!

[ Voor 54% gewijzigd door ponkrucker op 15-05-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
nielsdiy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:55:
DarkFly en aron225, als jullie inloggen bij Dell en dan je garantiestatus bekijken, staat er dan ook Next Business Day?
Dit hoort Next Day Inhome te zijn volgens de orderbevestiging en dat is dus iets heel anders dan Next Business Day (ma-vr 9/17), namelijk tot 19 uur en ook in het weekend... What´s wrong?!
Op de site van Dell staat Next Business Day. Op mijn bestelbevestiging staat Next Day In-Home Hardware Support service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:00:
[...]

Op de site van Dell staat Next Business Day. Op mijn bestelbevestiging staat Next Day In-Home Hardware Support service.
Dat is dus wat anders, een downgrade zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
aron225 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:18:
ik heb geen idee, nog niet gechecked..
ik heb op mijn order staan: next business day
Op je order staat inderdaad Next Business Day. Wat staat er in je ontvangstbevestiging van Dell? Die mail heb je als het goed is vrij kort na je bestelling gehad. Op de site van Dell kan je trouwens inderdaad alleen Next Day In-Home Hardware Support service bestellen.

Ik vraag me echter alleen af wat het daadwerkelijke verschil is in support, kan op de site van Dell zo 1-2-3 niet de verschillen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:23:
Ik vraag me echter alleen af wat het daadwerkelijke verschil is in support, kan op de site van Dell zo 1-2-3 niet de verschillen vinden.
Het verschil is dat bij Next Business Day een monteur op een doordeweekse dag tussen 9 en 17 uur komt, terwijl bij In-home ´s avonds tot 20 uur en zaterdag (tussen 9 en 17 uur) tot de mogelijkheden behoort.
Een behoorlijke meerwaarde in mijn geval, aangezien ik alleen woon en een baan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
nielsdiy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:26:
[...]

Het verschil is dat bij Next Business Day een monteur op een doordeweekse dag tussen 9 en 17 uur komt, terwijl bij In-home ´s avonds tot 20 uur en zaterdag tot de mogelijkheden behoort.
Een behoorlijke meerwaarde in mijn geval, aangezien ik alleen woon en een baan heb.
Duidelijk, reden genoeg om gewoon een mailtje te sturen. Kijken hoe ze daarmee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:31:
[...]

Duidelijk, reden genoeg om gewoon een mailtje te sturen. Kijken hoe ze daarmee omgaan.
Succes, het duurde mij een half uur aan de telefoon om door te dringen bij de medewerker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
nielsdiy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:33:
[...]

Succes, het duurde mij een half uur aan de telefoon om door te dringen bij de medewerker |:(
Tot nu toe zijn mijn ervaringen met Dell niet echt positief. Aangezien ik echter op loopafstand van mijn werk zit en ook thuis kan werken is dit niet echt een groot issue voor mij. We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:35:
[...]

Tot nu toe zijn mijn ervaringen met Dell niet echt positief. Aangezien ik echter op loopafstand van mijn werk zit en ook thuis kan werken is dit niet echt een groot issue voor mij. We zullen zien...
Ik word hier nu al moedeloos van, zeker toen diezelfde medewerker mij wist te vertellen dat om een of andere vage reden ("iets met servers") mijn afspraak die ik gisteren met UK support had gemaakt betreffende het omwisselen van het tobo en vervangen van het palmrest geannuleerd is |:(
Dat wordt morgen dus weer bellen met UK support..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
DarkFly schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:35:
[...]

Desnoods komt dell ook naar je werk toe, ze hebben 1 jaar geleden mijn laptop 3 keer op het werk gerepareerd (helaas was het probleem telkens niet verholpen). Geef ze een bureau met je laptop en ze zijn kunnen aan het werk, op mijn werk was dan ook het voordeel dat hij 1 groot leeg bureau had om op te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:40
Mij hebben ze verteld dat ze bij NBD garantie ook 's avonds of op zaterdag kunnen komen maar dan niet altijd NBD maar alleen op afspraak. Of op je werk, bij je schoonmoeder op de koffie etc. Ik hoefde in principe nooit een dag vrij ervoor te nemen, maar dat had ik wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
kfaessen schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:40:
[...]

Desnoods komt dell ook naar je werk toe, ze hebben 1 jaar geleden mijn laptop 3 keer op het werk gerepareerd (helaas was het probleem telkens niet verholpen). Geef ze een bureau met je laptop en ze zijn kunnen aan het werk, op mijn werk was dan ook het voordeel dat hij 1 groot leeg bureau had om op te werken.
Als ik een statische werkplek had zou ik er ook niet zo´n issue van maken, maar ik ben de hele dag onderweg en kom echt nooit op kantoor. Thuiswerken kan ook niet, dus ik ben met NBD support gedwongen verlofuren op te nemen. Beetje zonde, zeker gezien het feit ik dus betaald heb voor die In-Home support.

Ach, ik ga er voorzichtig van uit dat dit netjes opgelost wordt, zoniet hebben ze aan mij een hele vervelende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
biobak schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:47:
Mij hebben ze verteld dat ze bij NBD garantie ook 's avonds of op zaterdag kunnen komen maar dan niet altijd NBD maar alleen op afspraak. Of op je werk, bij je schoonmoeder op de koffie etc. Ik hoefde in principe nooit een dag vrij ervoor te nemen, maar dat had ik wel gedaan.
Beetje een probleem bij Dell: ze vertellen iedereen wat anders.

Nu gauw een potje knallen en die M17x eens ff flink laten zweten! Daar is-ie tenslotte voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
Dinictus208 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:14:
Ik heb nu mijn m14X R2.

Hij is helemaal VET! Boottime is 18 seconden naar login.

Iemand ervaring met die restore ulitity?
Je moet een restore disk maken dacht ik en dan heb je ook nog "alien autopsy"?
Post gerust foto's van je M14x R2 ben benieuwd. En hoe zijn de BF3 prestaties met de nieuwe GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/ffalv4epp/Albrandswaard_20120514_00109.jpg

Hier een picca. Prestaties in games kan ik nog niet geven. Nog niet geprobeerd en is niet de grootste reden om deze terminator te kopen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vet bios schijnt unlocked te zijn waardoor je de cpu's flink kan overclocken op de r4.
althans de turbo boost gaat flink omhoog!

als dit lukt met de 3610cpu is het al zeker zonde om te upgraden naar 37x of 38x series.

http://forum.notebookrevi...t-4-a-99.html#post8524625

you can run your 3820QM (max turbo boost) at 43/41/39/37 meaning 4.3Ghz on 1 core, 4.1Ghz on 2 cores, 3.9Ghz on 3 cores and 3.7Ghz on 4 cores indefinitely

daarnaast toch bedrijf gevonden wat de sony blu-ray BD-5830 slot in brander op voorraad had:)
redcoon, top!
word lekker schroeven bij binnenkomst.

hoe lang was het bij de mede R4 users de status werk in uitvoering?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
mijne heeft een 2 tot 3 dagen in productie gestaan..

bios ben ik nog neit eens in geweest, maar lijkt mij zeer interresant!1

ik heb zojuist mijn eerste minpunt aan de m17x gevonden!
na een uurtje battlefield 3 op ultra, nam ik een slokje cola uit mijn blikje, die achter de gpu koeling stond..

die is dus lekker warm geworden.

verder absoluut TOP apparaat!!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Die van mij heeft 2 dagen in productie gestaan. De verzending nam het langste in beslag. Ik had de M17x R4 uiteindelijk een week na de bestelling.

Ook hier nog steeds erg tevreden. Zoals aron225 al aangeeft, het is een top-apparaat.

Dat de laptop warm wordt met Battlefield 3 was te verwachten. Een normale PC wordt ook warm als die 100% moet geven. Simpele oplossing: zet je blikje cola ergens anders neer (of schenk het in een glas met veel ijs). Problem solved. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je wilt dat de laptop koelere lucht op je blikje blaast kun je het volgende toepassen:
scheelt 4 tot 7 graden op GPU temps.
ik gebruik zelf set rubbere dobbelstenen. :)
Afbeeldingslocatie: http://i410.photobucket.com/albums/pp186/powwow71/DSC_0037.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik zou ook aan zoiets moeten gaan denken ja..
de vrouw wilt een nieuwe tafel bestellen, dat direct een aquarium zal zijn met zo een 28graden water.

ik heb al een notebook stand, maar die is te "iel" voor de 17x (niet stabiel genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoppa 32GB aan Corsair Vengeance 1600mhz is net geleverd.
nu nog de sony BD-5830 drive en killer wifi 1103 kaart.

De r4 word mijn meest zieke alien ooit.

m1710 > R1> R2 > R3 > R4

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
corsair vengeance neem ik aan?
ik wil die ook, in 4x4gb, of kingston hyperx (merkgevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:13:
corsair vengeance neem ik aan?
ik wil die ook, in 4x4gb, of kingston hyperx (merkgevoel)
Haha ja klopt, corsair.. Al die merken maken me van slag..
Hyperx is duurder. Voor de rest ok.
Top, killer 1103 is ook verstuurd en de bluray ook. komt mooi vrijdag binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Het verhaal van de garantie is inmiddels opgelost. Omdat het voor Dell schijnbaar niet mogelijk is de garantievorm op je persoonlijke pagina aan te passen, hebben ze het casenummer wat gisteravond aan is gemaakt gekoppeld aan mijn M17x. Hierdoor zou ik dus gebruik moeten kunnen maken van support op doordeweekse avonden of zaterdag overdag. Scheelt eventueel weer schaarse verlofdagen :)

Nu word ik net gebeld door Dell UK over het toetsenbord en m´n licht beschadigde palmrest. De reden dat de afspraak geannuleerd is, is volgens de medewerker omdat het omwisselen van een NL toetsenbord voor een US/internationaal toetsenbord toch niet gratis mag van zijn manager. Op zich niet zo heel vreemd. Hij bood mij er een aan voor € 57,27 exclusief montage, wat ik een zeer nette prijs vind (kijk maar eens op eBay of Google). Omdat de palmrest wel gratis/onder garantie vervangen wordt, vervangt de monteur ook direct het toetsenbord (gratis). Score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
netjes!! heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Ja toch? Ik heb wel 60 euro over voor een normaal toetsenbord!
Nogmaals, petje af voor UK support. Zij begrijpen echt dat de klant koning is. Zonder dat ik me als koning gedragen heb overigens, ik stel me juist altijd open, vriendelijk, begripvol en lichtelijk nederig op. De afgelopen jaren is bij mij gebleken dat dit gewoon het beste werkt, en nu dus weer!

5 minuten na het telefoontje al een orderbevestiging binnen en ik word morgen in de loop van de dag gebeld voor een afspraak. Waarschijnlijk aanstaande zaterdag al :)

edit
Iemand hier NL toetsenbord kopen voor wènnûg? ;) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ponkrucker op 16-05-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik moet nog even kwijlen over mijn M14X. Dat vinden jullie vast niet erg. MEN wat is dit een mooie laptop. Superrobuust, alles is tot in de puntjes afgewerkt. Ik hou nu al meer van dat ding dan van mijn vrouw.
En er is nog 1 ding dat mij totaal heeft verrast: het geluid. Wat een ongelofelijk lekker geluidje zit er in dat ding. Mijn mp3 speler met boxen hoeft echt niet meer mee in de vakantie! ik kende het niet: klipsch, maar het is goed, heel goed.

Volgende mooie ding: opstartsnelheid. 19 seconden. HARRR. (met SSD uiteraard)
Verder is hij bijna volledig stil als je gewoon zit te netten. Af en toe gaat er even een fannetje aan maar dat stopt ook weer snel. Accuuduur is acceptabel, niet echt lang maar je kan er wel makkelijk een avondje op de bank mee chillen en ik denk dat je 1 film met haalt in de auto bv.

Beeldscherm: dik, vet mooi. Enige reflectie maar niet storend.

Verder was de aflevering ook echt top. Niet teveel zooi erbij. Uitpakken, aangooien en binnen 5 minuten heb je alles geregeld. Niks geen avond kutten om alles te tunen. Nee, alles is meteen goed.

Alien FX is cool, ik heb nu alles op blauw en moet verder nog kijken wat ik mooi vind. Wel fijn is dat je e.e.a. met een sneltoetst kan uitzetten (behalve belichting van de touchpad)

Kortom, deze alienware past helemaal bij mij en ik kan mij voorstellen dat dat voor meerderen geldt die gewoon iets meer willen dan een std laptop. Want niet standaard is dit ding zeken.

Alienware: marry me! oh nee ik ben al getrouwd

Wellicht overbodige tip: probeer niet te besparen op SDD, SDD maakt dit ding echt vele malen sneller. Check voor proof ook even filmjes met de vergelijking van boottijd mech HDD vs SSD.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Dinictus208, je vrouw leest mee? Ik heb namelijk het idee dat je je inhoudt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ja ze heeft een aantal correcties gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Met haar eigen PC/laptop hoop ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
nielsdiy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:12:
Dinictus208, je vrouw leest mee? Ik heb namelijk het idee dat je je inhoudt ;)
Ik heb eerder het idee dat hij een paar oorvijgen heeft gehad tijdens het typen van zijn vrouw die naast hem zit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

haha nee ze vindt het wel prima dat ik een alienware heb. Uiteraard helpen de beloftes dat mijn dochter er ook op mag tijdens de vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
AlTijd leuk dit soort posts.

Maar ik heb het inderdaad ook, het ding is gewoon speciaal, een premium gevoel en met karakter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Dinictus208 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:49:
Ik moet nog even kwijlen over mijn M14X. Dat vinden jullie vast niet erg. MEN wat is dit een mooie laptop. Superrobuust, alles is tot in de puntjes afgewerkt. Ik hou nu al meer van dat ding dan van mijn vrouw.
En er is nog 1 ding dat mij totaal heeft verrast: het geluid. Wat een ongelofelijk lekker geluidje zit er in dat ding. Mijn mp3 speler met boxen hoeft echt niet meer mee in de vakantie! ik kende het niet: klipsch, maar het is goed, heel goed.

Volgende mooie ding: opstartsnelheid. 19 seconden. HARRR. (met SSD uiteraard)
Verder is hij bijna volledig stil als je gewoon zit te netten. Af en toe gaat er even een fannetje aan maar dat stopt ook weer snel. Accuuduur is acceptabel, niet echt lang maar je kan er wel makkelijk een avondje op de bank mee chillen en ik denk dat je 1 film met haalt in de auto bv.

Beeldscherm: dik, vet mooi. Enige reflectie maar niet storend.

Verder was de aflevering ook echt top. Niet teveel zooi erbij. Uitpakken, aangooien en binnen 5 minuten heb je alles geregeld. Niks geen avond kutten om alles te tunen. Nee, alles is meteen goed.

Alien FX is cool, ik heb nu alles op blauw en moet verder nog kijken wat ik mooi vind. Wel fijn is dat je e.e.a. met een sneltoetst kan uitzetten (behalve belichting van de touchpad)

Kortom, deze alienware past helemaal bij mij en ik kan mij voorstellen dat dat voor meerderen geldt die gewoon iets meer willen dan een std laptop. Want niet standaard is dit ding zeken.

Alienware: marry me! oh nee ik ben al getrouwd

Wellicht overbodige tip: probeer niet te besparen op SDD, SDD maakt dit ding echt vele malen sneller. Check voor proof ook even filmjes met de vergelijking van boottijd mech HDD vs SSD.
Verlichting van je touchpad kan je ook uitzetten, met fn-f12 (of anders f11). Een nadeel, je touchpad werkt ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Resumé voor de mensen die ook een internationaal toetsenbord willen:

Houd je Express Service Code en Servide Tag bij de hand (staan onderop je laptop).
Bellen met 0206744594 (of +496997920, door dit nummer werd ik teruggebeld). Ik ben geholpen door Peter Kmeto, zeer vriendelijk en relaxe kerel. Soms beetje moeilijk te verstaan, want hij heeft nogal een plat accent :)
De kosten in het geval van een M17x bedragen € 57,27 exclusief eventuele montage/voorrijkosten. Het kan ook verzonden worden zodat je het werk zelf doet, echter weet ik niet wat de verzendkosten zijn.
De betaling geschiedde in mijn geval met creditcard. Hij vroeg aan de telefoon om de desbetreffende cc-gegevens. Als je dit liever niet over de telefoon doet zal het ook wel met een overschrijving kunnen. Echter zal het dan denk ik aanzienlijk langer duren. Je dient sowieso vooraf te betalen. Ik vroeg in eerste instantie of ik het niet aan de monteur kon betalen, maar je moet dus echt vantevoren betalen. Zodra de betaling binnen is bij Dell, komt je bestelling netjes in je overzicht van je account te staan. In mijn geval een paar uur later.

Bijna 60 euro is misschien ´niet duur´, maar het blijft natuurlijk een hoop geld. Houd wel in je achterhoofd dat je op bijvoorbeeld eBay het dubbele betaalt (inclusief verzending) voor een tweedehands exemplaar. Ze zijn via Google ook te vinden voor rond de 60 euro, maar dan zijn ze of refurbished (dus ook tweedehands) of zonder de verlichting.

Doe je voordeel hiermee, zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:27
Geweldig, ik werd gisteren gebeld door een automatisch bericht? Er werd even duidelijk gemeld dat de laptop bij het depot aangekomen was. Ik ben benieuwd! Het scherm word vervangen, dus dat betekent dat zowel het stof probleem en het schanier probleem opgelost word.

Je zult wel zien dat er uiteraard dode pixels in het nieuwe scherm zitten.
Op de 1 of andere manier ben ik een magneet voor dode pixels. :+

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Dark Master schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 06:58:
Geweldig, ik werd gisteren gebeld door een automatisch bericht? Er werd even duidelijk gemeld dat de laptop bij het depot aangekomen was. Ik ben benieuwd! Het scherm word vervangen, dus dat betekent dat zowel het stof probleem en het schanier probleem opgelost word.

Je zult wel zien dat er uiteraard dode pixels in het nieuwe scherm zitten.
Op de 1 of andere manier ben ik een magneet voor dode pixels. :+
Als dat betekent dat ik geen dode pixels krijg, vind ik het prima ;)
Nee, geintje natuurlijk. Op de een of manier heb ik altijd ´geluk´ met dat soort dingen.
Moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van de support van Dell. Bij de Nederlandse afdeling moest ik even doordringen/doordrammen tot/bij de beste man, maar uiteindelijk is het goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
nielsdiy schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 07:05:
[...]

Als dat betekent dat ik geen dode pixels krijg, vind ik het prima ;)
Nee, geintje natuurlijk. Op de een of manier heb ik altijd ´geluk´ met dat soort dingen.
Moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van de support van Dell. Bij de Nederlandse afdeling moest ik even doordringen/doordrammen tot/bij de beste man, maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Als je er altijd al geluk mee hebt gehad, mag je wel wat van dat geluk deze kant op sturen. ;)
True Dell is wel een bedrijf die support hoog in zijn vaandel heeft staan. Echter, dit komt natuurlijk ook omdat het een groot bedrijf is, duurt het af en toe even voordat je echt de juiste persoon aan de lijn hebt.

Ik ben ook benieuwd of mijn probleem nu echt verholpen blijft, of dat het een uitstel is voor een volgende 2 jaar. Vrij benieuwd hoe ze het schanier probleem, maar ook het stof wat onder het scherm kwam voorgoed hebben opgelost. Maar de tijd zal het wel leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
@darkmaster,
gelukkig maar weer!
toch ook wel weer heel netjes opgelost!

had jij nu niet een clevo gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Klopt, ik wissel graag om de 2 jaar van notebook, soort verslaving. ;)
Ik heb zitten twijfelen om weer een Alienware te kopen, maar ik heb toch teveel gezeur in het begin met de m11x gehad. Neemt niet weg dat ik toch wel ruim 2 jaar veel plezier van het laptopje gehad heb.

De clevo heb ik gekozen mede omdat notebooktotaal vrij hoog staat aangeschreven wat betreft service. Dat zoek ik toch wel in een bedrijf, alhoewel Dell ook erg goed is en nergens echt moeilijk om doet, duurt het altijd wel lang voordat je daadwerkelijk gehoor, of dat ze uberhaupt een probleem echt erkennen.

Daarin meegenomen heb ik ook wel een 1st gen Alienware m11x en uiteraard bij een nieuw model zitten ook altijd schoonheidsfoutjes. Neemt niet weg dat mijn Alienware gewoon naast de clevo komt te staan! Ik vind hem veel te tof om weg te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
oei, wel even een downgrade in bouwkwaliteit e.d.
ik ben juist over gestapt van een clevo naar een alienware, vanwege een kwaliteits issue..
service hoop ik nooit nodig te hebben, maar leuk inderdaad dat het er is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Dat moet inderdaad blijken, ik ben erg benieuwd naar de Clevo.
Tuurlijk zal hij niet zo sturdy en ruig, solide eruit zien als de Alienware.

Toch vind ik wat betreft degelijkheid het zowel positief als negatief. Ja de Alienware is echt 1 van de stevigste laptops die ik in mijn handen heb gehad. Maar de Alienware is ook de 1ste laptop waarbij de schanieren het begonnen te begeven. Maar laten we dit maar houden op schoonheidsfoutjes. Ik ga ervan uit dat het straks verleden tijd is.

In de toekomst zal er ook vast wel weer een Alienware komen, niks is mooier dan mensen horen zeggen oooooeh aaaaah lichtjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik vind het scharnier probleem wel meer als een schoonheid foutje.
ook rommel achter de glasplaat vind ik niet kunnen, en had al veel eerder actie ondernomen.

ik hoop dat je clevo je beter bevalt als de mijne (brak keyboard, versleten muispad, harde koelpasta na een half jaar, met zieke temperaturen ten gevolg)
jij leest ook het bto topic, ik ben naar mijn dealer gegaan, en die deed er niets mee, binnen spec meneer, helaas geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 07:38:
Maar de Alienware is ook de 1ste laptop waarbij de schanieren het begonnen te begeven.
Dat geeft dell ook toe, en daarom vervangen ze gratis je schanieren aan huis. Slecht voorbeeld imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:51:
[...]

Dat geeft dell ook toe, en daarom vervangen ze gratis je schanieren aan huis. Slecht voorbeeld imo.
Want? Het feit dat ze het pas na 1.5 jaar toegeven dat vind ik een slecht voorbeeld. Daarbij heb ik al in een eerder bericht aangegeven dat ik voor een monteur 34 euro extra moest betalen. Vandaar dat de laptop ook opgehaald word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.notebookrevi...-design-see-post-1-a.html meldt iets anders.

Daarnaast doen zo;n beetje alle fabrikanten het minder. Ik kan je van sony minstens 5 issues oplossen die duidelijk onder garantie vallen, maar niet worden opgelost. Zelfs binnen garantie. Geldt ook voor HP, en vast ook nog wel meer.

Ik ben het zeker met je eens dat het beter kan, maar er zijn zat mensen die je gewoon in de kou laten zitten met je kapotte scharnieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
allen.

wie weet of in deze tas: pricewatch: Asus Rog Shuttle Backpack
mijn m17x gaat passen?

de orion m17x alienware backpack is gewoon te groot, te duur, en lees tevaak dat hij stuk gaat..
ik hoop dat hij past, dan heb ik echt een instant buy!

------
edit
------
instan buy is het zoiezo.. laptoptasje is nooit weg!
ik heb hem besteld :o

[ Voor 12% gewijzigd door aron225 op 18-05-2012 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 06:37:
allen.

wie weet of in deze tas: pricewatch: Asus Rog Shuttle Backpack
mijn m17x gaat passen?

de orion m17x alienware backpack is gewoon te groot, te duur, en lees tevaak dat hij stuk gaat..
ik hoop dat hij past, dan heb ik echt een instant buy!

------
edit
------
instan buy is het zoiezo.. laptoptasje is nooit weg!
ik heb hem besteld :o
ik heb een eastpak waar 18" laptops in passen.

eastpak Pytt Ash Blend
Afbeeldingslocatie: http://www.futurumshop.nl/img/6324-0012-N1202.jpg

net mijn R3 tot op mobo gedemonteerd en in elkaar gezet. even oefenen voor de R4 zo waar ik dat ook moet doen om de blu-ray te vervangen met een BD-RW drive.
uurtje voor uit en in elkaar zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:33:
[...]

ik heb een eastpak waar 18" laptops in passen.

eastpak Pytt Ash Blend
[afbeelding]

net mijn R3 tot op mobo gedemonteerd en in elkaar gezet. even oefenen voor de R4 zo waar ik dat ook moet doen om de blu-ray te vervangen met een BD-RW drive.
uurtje voor uit en in elkaar zetten :)
Hoe zit het met het vak waar de laptop in moet, is de laptop vast te zetten zodat-ie niet schuift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik ben stad en land afgeweest voor een knappe rugzak, want ik wil wel perse een rugzak,
die dikke asus ROG notebooks passen ook in de zak die ik nu besteld heb, dus dan denk ik dat de alienware ook wel moet passen (en anders gaat hij gewoon weer retour)

ik ben wel benieuwd iig!

en? komt er nog een howto: bluray brander monteren in een m17x r4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Ik vind die Alienware rugzak wel heel erg cool. Dat-ie erg groot zou zijn, maakt me niet zo veel uit, maar hij schijnt kwalitatief inderdaad niet echt denderend te zijn. Best jammer, zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsdiy schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:42:
[...]

Hoe zit het met het vak waar de laptop in moet, is de laptop vast te zetten zodat-ie niet schuift?
is compleet apart vak waar je hem netjes in schuift zeg maar. dus protected van de rest van je tas inhoud.
past precies goed en vast te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sillyjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 22:43
Laptop is eindelijk onderweg. Duur nog wel even voor hij bezorgt gaat worden jammer genoeg.

Als een goede tas voor de alienware wil zou ik is kijken naar deze.
http://www.crumpler.eu/in...sprache=EN&productID=4751

Crumpler tassen zijn zeer stevig en van goede kwaliteit. Daar is de prijs misschien ook wel naar maar vind het zeker de moeite.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:43:
ik ben stad en land afgeweest voor een knappe rugzak, want ik wil wel perse een rugzak,
die dikke asus ROG notebooks passen ook in de zak die ik nu besteld heb, dus dan denk ik dat de alienware ook wel moet passen (en anders gaat hij gewoon weer retour)

ik ben wel benieuwd iig!

en? komt er nog een howto: bluray brander monteren in een m17x r4?
Wil die wel maken maar het is vrij simpel als je de service manual volgt.
Heb vanmorgen mijn r3 tot op het mobo ontmanteld en terug in elkaar gezet binnen 1 uur.
Meer een uitdaging de drive gekocht te krijgen, de sony bd-5850 is enige drive die ik heb gevonden welke past in de r4.
Redcoon had er een liggen maar die zijn niet snel met versturen, komt maandag binnen.
Nergens op voorraad en onbekende levertijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
updeeeet.
mass effect 3,
1080p resolutie.
AA aan,
af op 16x.
alles op max, loop ik tegen de 60fps cap..
in zware scenes dropt hij tot 47, maar gaat heel snel terug naar de 60fps. hoger gaat niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:46:
updeeeet.
mass effect 3,
1080p resolutie.
AA aan,
af op 16x.
alles op max, loop ik tegen de 60fps cap..
in zware scenes dropt hij tot 47, maar gaat heel snel terug naar de 60fps. hoger gaat niet ??
Nope, is ook meer dan genoeg. Anders vertical sync uitzetten.

Redcoon heeft nog sony bd-5850 blu-ray branders liggen mocht iemand er ook een willen.
Reken wel erop dat ze niet snel zijn. Die van mij komt maandag binnen.
Mijn r4 nu dag 4 werk in uitvoering.. Al mijn vorige bestellingen waren max 2 dus zal wel onderdeel niet te krijgen zijn. Ach ze hebben nog even, leverdatum is 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de X51 desktop van Alienware wat is? Kzat te kijken naar die van 1049.
Zit een 555 kaaar in, net als in de xps 17(laptop).

Weet iemand ook toevallig of t standaard meegeleverde toetsenbord ook van die lampjes heeft als de Alienware laptops?
Truuks om m goedkoper te maken zijn mooi mee genomen. (behalve die van shopkorting of haalmeeruitjekaart:)
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:02:
Weet iemand of de X51 desktop van Alienware wat is? Kzat te kijken naar die van 1049.
Zit een 555 kaaar in, net als in de xps 17(laptop).

Weet iemand ook toevallig of t standaard meegeleverde toetsenbord ook van die lampjes heeft als de Alienware laptops?
Truuks om m goedkoper te maken zijn mooi mee genomen. (behalve die van shopkorting of haalmeeruitjekaart:)
Thx
Of het X51 iets is, ik vind van niet, maar dat is mijn persoonlijke mening. Hij is erg duur en de hardware is niet echt high-end.

Het standaard toetsenbord is niet verlicht (en de muis ook niet). Alleen de tactx toetsenborden en muizen zijn verlicht maar deze zijn wel aan de prijs (beide rond de 90 euro als ik me niet vergis dus 180 euro in totaal als je ze beide wilt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de blu-ray brander is ook net binnen. de laptop in productie sinds vanacht dus al mee zit ergens deze week scrhroeven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu blind of kun je op de US site wel een Alienware Mx18 helemaal up to date met dual 7970 en IB bestellen op op de NL site niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:29:
Ben ik nu blind of kun je op de US site wel een Alienware Mx18 helemaal up to date met dual 7970 en IB bestellen op op de NL site niet?
klopt. ze willen oude voorraad kwijt, bellen met dell dan kun je hem wel bestellen als goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:29:
Klopt op de Nederlandse dell site is hij nog niet te bestellen. Gister contact met dell opgenomen m.b.t. de m18x r2 laptop. Ze konden nog niet zeggen wanneer hij wel in Nederland te bestellen is, dit ligt blijkbaar aan de marketing afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmms zit te denken om msata crucial m4 128 gb te kopen.
heb al 2x 128gb m4 sata en dan alle 3 in raid 0 te hangen.
zou dan op 1500 mbs read en 525 mb write moeten zitten in theorie:)
gelijk leuke test of alle poorten sata3 zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 20:01
Jij durft wel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maximale eruit trekken:) nu nog leverancier vinden waar hij leverbaar is.
als niet goed werkt heb ik wel andere bak waar hij in kan :)
mijn R4 is eindelijk verstuurd dus als ups mee werkt deze week binnen.
kan hij gelijk tot op het mobo uit elkaar om ram, bluray, wifi te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sillyjan
nielsdiy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:16:
[...]

Ja toch? Ik heb wel 60 euro over voor een normaal toetsenbord!
Nogmaals, petje af voor UK support. Zij begrijpen echt dat de klant koning is. Zonder dat ik me als koning gedragen heb overigens, ik stel me juist altijd open, vriendelijk, begripvol en lichtelijk nederig op. De afgelopen jaren is bij mij gebleken dat dit gewoon het beste werkt, en nu dus weer!

5 minuten na het telefoontje al een orderbevestiging binnen en ik word morgen in de loop van de dag gebeld voor een afspraak. Waarschijnlijk aanstaande zaterdag al :)

edit
Iemand hier NL toetsenbord kopen voor wènnûg? ;) ;)
Is het al goed gekomen met je toetsenbord?
Ik heb mijn MX17 gisteren binnen gehad, maar daar zit ook zoon NL toetsenbord in. Contact hierover met dell gehad en volgens dell NL moet hele laptop teruggestuurd worden omdat een US int toetsenbord er niet zomaar in kan.
Klinkt een beetje als onzin, kan ik daarom beste met DELL UK contact opnemen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScralP schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Is het al goed gekomen met je toetsenbord?
Ik heb mijn MX17 gisteren binnen gehad, maar daar zit ook zoon NL toetsenbord in. Contact hierover met dell gehad en volgens dell NL moet hele laptop teruggestuurd worden omdat een US int toetsenbord er niet zomaar in kan.
Klinkt een beetje als onzin, kan ik daarom beste met DELL UK contact opnemen?
is ook onzin.. past gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoppa msata 128GB crucial M4 besteld. 3 tot 5 werkdagen.
kijken hoe een raid 0 van 3 drivers werkt in R4.
1x MSATA 128GB M4
2x SATA 128GB M4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 20:01
Je weet wel dat raid0 geen redundantie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToWi1989 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:22:
Je weet wel dat raid0 geen redundantie heeft?
duh heb ik een 10TB nas voor, staat geen enkel bitje kritische data op mijn laptop. :)
ben benieuwd, 3 ssd drives in laptop inc optical drive. in theorie zou je met een optibay 4 ssd schijven erin los kunnen laten.

mocht msata alleen sata2 zijn dan run in die kaart apart als scratch disk voor al mijn virtual machines in vmware en de andere 2 op sata3 raid0 dus no biggie:) ben wel benieuwd of de manual klopt en alle 3 poorten ook echt sata3 zijn.

hehe de msata kaart is net 5 euro duurder geworden na mijn bestelling:)

iedereen die nog een alien besteld neem de ati kaart!

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/5778/7970m-vs-gtx675m.png

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sillyjan
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:11:
[...]

is ook onzin.. past gewoon
Dat dacht ik ook kan er wel 1 via ebay bestellen, maarja moet ik hem zelf in geaan bouwen. Op zich neit zoon probleem mee.
Alleen misschien vervalt dan garantie mocht hij ooit kapot gaan,

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScralP schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:02:
[...]

Dat dacht ik ook kan er wel 1 via ebay bestellen, maarja moet ik hem zelf in geaan bouwen. Op zich neit zoon probleem mee.
Alleen misschien vervalt dan garantie mocht hij ooit kapot gaan,
garantie vervalt niet, gewoon je originele tobo bewaren. als ie stuk gaat nieuwe via ebay kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:52:
[...]

Klopt op de Nederlandse dell site is hij nog niet te bestellen. Gister contact met dell opgenomen m.b.t. de m18x r2 laptop. Ze konden nog niet zeggen wanneer hij wel in Nederland te bestellen is, dit ligt blijkbaar aan de marketing afdeling.
Wat een gepruts, dat past natuurlijk niet bij de Merknaam Alienware, typisch Dell gepruts, waar men zich soms nog niets gerealiseerd dat zo'n top product een andere aanpak nodig heeft. Soms denken ze daar nog steeds dat wij europeanen 2e ranks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook raar. Eerst geven ze iedereen die nog een sandy bridge in bestelling hebben een gratis upgrade, en vervolgens doen ze dit.. Gewoon triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:27:
[...]

Wat een gepruts, dat past natuurlijk niet bij de Merknaam Alienware, typisch Dell gepruts, waar men zich soms nog niets gerealiseerd dat zo'n top product een andere aanpak nodig heeft. Soms denken ze daar nog steeds dat wij europeanen 2e ranks zijn.
Op de franse/engelse/duitse dell sites is de m18x r2 al weken te bestellen hoor. Snap ook niet waarom hij nog niet in Nederland te bestellen is het maar het zuigt wel hardcore.

Al helemaal omdat ik diablo 3 niet op mijn zuig computer kan spelen en op de m18x r2 zit te wachten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:39:
[...]

Op de franse/engelse/duitse dell sites is de m18x r2 al weken te bestellen hoor. Snap ook niet waarom hij nog niet in Nederland te bestellen is het maar het zuigt wel hardcore.

Al helemaal omdat ik diablo 3 niet op mijn zuig computer kan spelen en op de m18x r2 zit te wachten
ach diablo 3 heeft genoeg andere issues ookal heb je wel de m18x ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:49:
[...]

ach diablo 3 heeft genoeg andere issues ookal heb je wel de m18x ;)
Nou moet ik zeggen, ik heb vanochtend voor het eerst een m18x in levende lijven gezien, het is wel een machtig apparaat en zeker het wachtten waard. En zelfs het futuristische uiterlijk valt wel mee als je de lampjes uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
kijk, iemand die eerst er naar kijkt, en dan pas een oordeel over het uiterlijk geeft!

ik heb precies die zelfde mening! en met mij, vele anderre.
alleen de clevo aanhang (alles over 1 kam??) vind hem TE spacy??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 17:30
aron225 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:43:
kijk, iemand die eerst er naar kijkt, en dan pas een oordeel over het uiterlijk geeft!

ik heb precies die zelfde mening! en met mij, vele anderre.
alleen de clevo aanhang (alles over 1 kam??) vind hem TE spacy??
Kap aub met die vervelende Clevo bash. Elke post die ik van je lees probeer je Clevo erbij in te betrekken. Jij hebt een slechte ervaring gehad met Clevo, dat weten we, laat het daarbij.

Een ieder mag over elk apparaat zijn of haar eigen mening hebben. Dat mensen de Alienware mooi of lelijk vinden mag.

Ik persoonlijk vind de Alienware afgrijselijk. Vandaag heb ik een Alienware M17 rx3 in handen mogen hebben, de bouwkwaliteit vind ik prima, voelt solide aan. Ik denk dat het een zeer goed apparaat is en dat de beslissing (op dit moment) of je de Alienware haalt (of niet), enkel te maken heeft met wat je van het uiterlijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist wel. Of je neemt een, volgens sommigen, lelijke laptop, of je neemt een kwalitatief veel minder apparaat. Er is gewoon weinig keuze op dit moment. Maar anders dan in bijvoorbeeld het <€1000 thin & light segment bestaan die goede keuzes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 17:30
Ik heb () en een komma toegevoegd om de leesbaarheid te vergroten. Volgens mij hebben we hetzelfde standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:59
Iemand die een idee heeft hoelang Dell de M11X R3 nog gaat verkopen, heb momenteel de centen niet en zou volgend jaar een draagbare krachtpatser nodig hebben voor m'n studies.

Volgens de Dell chat weten ze het nog niet, zouden ze gewoon nog wat stock gaan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
Denk niet dat ze volgend jaar nog leverbaar zijn hoor dus het word bidden. Ik vermoed dat ze hun laatste onderdelen gewoon aan het verkopen zijn. En er geen productie meer loopt voor nieuwe onderdelen anders heeft het natuurlijk geen zin dat ze melden dat de M11X end of life is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
JT888 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:41:
Denk niet dat ze volgend jaar nog leverbaar zijn hoor dus het word bidden. Ik vermoed dat ze hun laatste onderdelen gewoon aan het verkopen zijn. En er geen productie meer loopt voor nieuwe onderdelen anders heeft het natuurlijk geen zin dat ze melden dat de M11X end of life is.
Op goede hoop dan maar dat ze er in Augustus nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakke1994 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:10:
[...]

Op goede hoop dan maar dat ze er in Augustus nog hebben.
Je bent net te laat de m17x r3 is niet meer zichtbaar op de dell site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:25:
[...]

M11X, niet de M17X, die is veel te log en duur om mee te sleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:25:
[...]

Via Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8" nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
wat voor muis gebruiken jullie eigenlijk bij jullie AW..
ik heb nu een logitech mx revolution, op bluetooth, aan de interne bluetooth adapter.. maar ik ga die zsm vervangen voor iets met weer een draadje..

gezien wij hier bijna allemaal gamers zijn, en iedereen tijdens gamen (hoop ik iig) een muisje eraan zetten.. was ik hier benieuwd naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:40
Ik gebruik een G700 van Logitech. Batterij is vrij snel leeg (dag of 3), maar je kan een usb kabel aansluiten en dan toch doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Ik gebruik een bedrade Steelseries Xai, heerlijke muis, zeker als je wat grotere handen hebt.

Trouwens, als het goed is staat er vanavond 18.30u een mannetje van Dell op de stoep voor de vervanging van de palmrest en tobo :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik twijfel nog ...
ik wou eigenlijk de alienware muis kopen, maar dat is een gewone g9.. dat vind ik toch zonde..

ik twijfel tussen de cyborg r.a.t. 7, of de logitech g9x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Met een budget van rond de 1600 euro kan ik kiezen uit een uitgebouwde M14 of een standaard M17 met een paar kleine upgrades. Wat is hier wijsheid? Ik ga er voornamelijk op gamen dus snelheid > draagbaarheid.
Pagina: 1 ... 31 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.